Ik weet niet of je kan spreken van een dalende lijn, er is daar nog steeds ontzettend veel geld om te spenderen. En het is eerder dat de concurrentie steeds dichterbij komt. Mclaren heeft niet het budget van de grote 3, en williams heeft 1 van de laagste budgetten, dus lijkt me logisch dat die wegzakken.quote:Op maandag 11 maart 2019 12:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk dat merc nu aan de dalende lijn begint en nu de dominantie gaat verliezen, dat gebeurt elke 5 jaar ongeveer.
kijk maar eens naar Mclaren en Williams hoe die de laatste 5 jaar zijn gezakt.
Ocon moet geluk hebben dat hij ook bij een middenmoter terecht kan, zoals hulk, grojean en magnussen.quote:Op maandag 11 maart 2019 12:33 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ocon is nu ook niet de meest fouten vrije coureur. Max maakte ook een hoop brokken bij begin seizoen maar die wisselt het dan af met briljante momenten en races.
Ocon maakt gewoon brokken en zet er niks bijzonders tegenover behalve domme acties. Grosjean is tenminste nog een beetje het seizoen in gegroeid. Ocon stond gewoon stil qua ontwikkeling, dat hebben de teambazen ook wel gezien. Ocon is gezien tenzij Bottas voor de 2e keer een compleet baggerseizoen heeft.
Klopt, maar dat komt omdat ze het een te groot risico vonden om Wehrlein naast Hamilton in die auto te zetten (iets met ego's, waardoor hij ook niet bij FI terecht kwam) en Ocon vonden ze er nog niet klaar voor.quote:Op maandag 11 maart 2019 11:07 schreef opreis het volgende:
[..]
Het is geen gegeven dat de merc jrs bij merc komen te rijden. Hamilton en Bottas zijn van buitenaf aangetrokken terwijl Wehrlein en of Ocon daar dus ook hadden kunnen zitten. Wie weet trekken ze Max(of een andere grote) wel aan wanneer Hamilton klaar is.
Ik denk dat Ocon een goede 2e rijder is voor Merc. Maar niet veel meer dan dat.quote:Op maandag 11 maart 2019 12:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Ocon moet geluk hebben dat hij ook bij een middenmoter terecht kan, zoals hulk, grojean en magnussen.
Ik ben ervan overtuigd dat als hij echt zn geweldenaar was dat hij net als Max en Leclerc door had kunnen stromen.
Wat zijn de budgetten per team dan? Ik hoor in de docu op netflix Claire Willems praten over 130 mln US voor Williams vs 500mln USD voor de grote teams, Gunther van Haas heeft het over 40 mln voor zn team.quote:Op maandag 11 maart 2019 12:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik weet niet of je kan spreken van een dalende lijn, er is daar nog steeds ontzettend veel geld om te spenderen. En het is eerder dat de concurrentie steeds dichterbij komt. Mclaren heeft niet het budget van de grote 3, en williams heeft 1 van de laagste budgetten, dus lijkt me logisch dat die wegzakken.[..]
Ocon moet geluk hebben dat hij ook bij een middenmoter terecht kan, zoals hulk, grojean en magnussen.
Ik ben ervan overtuigd dat als hij echt zn geweldenaar was dat hij net als Max en Leclerc door had kunnen stromen.
Het stomme is dat van de kleinere teams, Williams en McLaren over het algemeen juist grotere budgetten hebben dan de rest. Dus het idee dat meer geld betere resultaten betekent, is ook niet direct helemaal waar.quote:Op maandag 11 maart 2019 13:10 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Wat zijn de budgetten per team dan? Ik hoor in de docu op netflix Claire Willems praten over 130 mln US voor Williams vs 500mln USD voor de grote teams, Gunther van Haas heeft het over 40 mln voor zn team.
Birzarre verschillen en ze worden enkel groter door het voortrekken van Ferrari en de exponentiele verdeelsleutel van de gelden.
Williams ca 150 miljoen dollar, Haas 130 miljoen en Mercedes en Ferrari rond de 400 miljoen.quote:Op maandag 11 maart 2019 13:10 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Wat zijn de budgetten per team dan? Ik hoor in de docu op netflix Claire Willems praten over 130 mln US voor Williams vs 500mln USD voor de grote teams, Gunther van Haas heeft het over 40 mln voor zn team.
Birzarre verschillen en ze worden enkel groter door het voortrekken van Ferrari en de exponentiele verdeelsleutel van de gelden.
Wat ik ergens wel begrijp, Ferrari is F1, die associatie heb je altijd.quote:Op maandag 11 maart 2019 13:10 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Birzarre verschillen en ze worden enkel groter door het voortrekken van Ferrari en de exponentiele verdeelsleutel van de gelden.
Als we het rijtje maken krijgen we het volgende (alle cijfers in miljoen)quote:Op maandag 11 maart 2019 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het stomme is dat van de kleinere teams, Williams en McLaren over het algemeen juist grotere budgetten hebben dan de rest. Dus het idee dat meer geld betere resultaten betekent, is ook niet direct helemaal waar.
Wat je ook zegt over Ferrari bijvoorbeeld: verreweg de beste deal qua inkomsten uit de F1, maar de laatste keer dat ze een coureur wereldkampioen maakten was in 2007 en de laatste keer dat ze de constructeurstitel haalden was 2008.
Ja ik krijg ook een beetje een bittere na smaak, vind ik oprecht heel jammer!quote:Op maandag 11 maart 2019 11:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gisteren aflevering 2 en 3 gekeken en ik vind Ricciardo toch echt een stuk minder leuk ondertussen. Wat een onzeker en jaloers mannetje is het eigenlijk, viel mij een beetje tegen. Verder wel hele gave docu.
ik vind hem juist vrij natuurlijk reageren, dat Red Bull in hun promotiefilmpjes altijd deed voorkomen alsof ze de beste maatjes waren kon je toch ook niet serieus nemenquote:Op maandag 11 maart 2019 13:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ja ik krijg ook een beetje een bittere na smaak, vind ik oprecht heel jammer!
Dat denk ik niet, want andere teams wilden hem ook niet hebben, en als je de kans hebt om een geweldige coureur aan te trekken als team laat je die kans niet zo maar liggen. Als Wehrlein echt zo goed was dan had hij nu wel ergens gereden.quote:Op maandag 11 maart 2019 13:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt, maar dat komt omdat ze het een te groot risico vonden om Wehrlein naast Hamilton in die auto te zetten (iets met ego's, waardoor hij ook niet bij FI terecht kwam) en Ocon vonden ze er nog niet klaar voor.
Mercedes krijgt steeds meer druk van Ferrari en Red Bull dus om het constructeurs kampioenschap te blijven winnen zal de tweede rijder ook top moeten zijn. De volgende keer dat Ham 1ste wordt en Bot weer 5de is het niet gezegd dat dat genoeg is voor de eerste plek in de WDC.quote:Op maandag 11 maart 2019 13:08 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Ik denk dat Ocon een goede 2e rijder is voor Merc. Maar niet veel meer dan dat.
Als je hem afzet tov Perez, zitten ze dicht bij elkaar.
Geen van beide komt er met kop en schouders boven de ander uit.
Nee want er is niemand voor je.quote:Op zondag 10 maart 2019 21:30 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Maar in de voorbeelden die jij noemt ben jij als "volgende" dus de tweede (persoon).
Bij volgende zondag gaat het dus niet om de zondag die aan de beurt is, maar de daarop volgende.
Het is ook als de dag van gisteren he, 1996.quote:
quote:Op maandag 11 maart 2019 19:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook als de dag van gisteren he, 1996.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |