abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185538706
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]

ik denk dat merc nu aan de dalende lijn begint en nu de dominantie gaat verliezen, dat gebeurt elke 5 jaar ongeveer.
kijk maar eens naar Mclaren en Williams hoe die de laatste 5 jaar zijn gezakt.
Ik weet niet of je kan spreken van een dalende lijn, er is daar nog steeds ontzettend veel geld om te spenderen. En het is eerder dat de concurrentie steeds dichterbij komt. Mclaren heeft niet het budget van de grote 3, en williams heeft 1 van de laagste budgetten, dus lijkt me logisch dat die wegzakken.
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:33 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]

Ocon is nu ook niet de meest fouten vrije coureur. Max maakte ook een hoop brokken bij begin seizoen maar die wisselt het dan af met briljante momenten en races.

Ocon maakt gewoon brokken en zet er niks bijzonders tegenover behalve domme acties. Grosjean is tenminste nog een beetje het seizoen in gegroeid. Ocon stond gewoon stil qua ontwikkeling, dat hebben de teambazen ook wel gezien. Ocon is gezien tenzij Bottas voor de 2e keer een compleet baggerseizoen heeft.
Ocon moet geluk hebben dat hij ook bij een middenmoter terecht kan, zoals hulk, grojean en magnussen.
Ik ben ervan overtuigd dat als hij echt zn geweldenaar was dat hij net als Max en Leclerc door had kunnen stromen.
pi_185538984
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:07 schreef opreis het volgende:
[..]

Het is geen gegeven dat de merc jrs bij merc komen te rijden. Hamilton en Bottas zijn van buitenaf aangetrokken terwijl Wehrlein en of Ocon daar dus ook hadden kunnen zitten. Wie weet trekken ze Max(of een andere grote) wel aan wanneer Hamilton klaar is.
Klopt, maar dat komt omdat ze het een te groot risico vonden om Wehrlein naast Hamilton in die auto te zetten (iets met ego's, waardoor hij ook niet bij FI terecht kwam) en Ocon vonden ze er nog niet klaar voor.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 11 maart 2019 @ 13:08:08 #253
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185539177
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:47 schreef opreis het volgende:
[..]

Ocon moet geluk hebben dat hij ook bij een middenmoter terecht kan, zoals hulk, grojean en magnussen.
Ik ben ervan overtuigd dat als hij echt zn geweldenaar was dat hij net als Max en Leclerc door had kunnen stromen.
Ik denk dat Ocon een goede 2e rijder is voor Merc. Maar niet veel meer dan dat.
Als je hem afzet tov Perez, zitten ze dicht bij elkaar.
Geen van beide komt er met kop en schouders boven de ander uit.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_185539234
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:47 schreef opreis het volgende:
[..]

Ik weet niet of je kan spreken van een dalende lijn, er is daar nog steeds ontzettend veel geld om te spenderen. En het is eerder dat de concurrentie steeds dichterbij komt. Mclaren heeft niet het budget van de grote 3, en williams heeft 1 van de laagste budgetten, dus lijkt me logisch dat die wegzakken.[..]

Ocon moet geluk hebben dat hij ook bij een middenmoter terecht kan, zoals hulk, grojean en magnussen.
Ik ben ervan overtuigd dat als hij echt zn geweldenaar was dat hij net als Max en Leclerc door had kunnen stromen.
Wat zijn de budgetten per team dan? Ik hoor in de docu op netflix Claire Willems praten over 130 mln US voor Williams vs 500mln USD voor de grote teams, Gunther van Haas heeft het over 40 mln voor zn team.

Birzarre verschillen en ze worden enkel groter door het voortrekken van Ferrari en de exponentiele verdeelsleutel van de gelden.
  maandag 11 maart 2019 @ 13:13:05 #255
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_185539318
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:10 schreef jpjedi het volgende:
[..]

Wat zijn de budgetten per team dan? Ik hoor in de docu op netflix Claire Willems praten over 130 mln US voor Williams vs 500mln USD voor de grote teams, Gunther van Haas heeft het over 40 mln voor zn team.

Birzarre verschillen en ze worden enkel groter door het voortrekken van Ferrari en de exponentiele verdeelsleutel van de gelden.
Het stomme is dat van de kleinere teams, Williams en McLaren over het algemeen juist grotere budgetten hebben dan de rest. Dus het idee dat meer geld betere resultaten betekent, is ook niet direct helemaal waar.

Wat je ook zegt over Ferrari bijvoorbeeld: verreweg de beste deal qua inkomsten uit de F1, maar de laatste keer dat ze een coureur wereldkampioen maakten was in 2007 en de laatste keer dat ze de constructeurstitel haalden was 2008.
pi_185539444
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:10 schreef jpjedi het volgende:
[..]

Wat zijn de budgetten per team dan? Ik hoor in de docu op netflix Claire Willems praten over 130 mln US voor Williams vs 500mln USD voor de grote teams, Gunther van Haas heeft het over 40 mln voor zn team.

Birzarre verschillen en ze worden enkel groter door het voortrekken van Ferrari en de exponentiele verdeelsleutel van de gelden.
Williams ca 150 miljoen dollar, Haas 130 miljoen en Mercedes en Ferrari rond de 400 miljoen.

https://www.racefans.net/(...)nt-in-2018-part-two/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 11 maart 2019 @ 13:25:32 #257
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_185539668
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:10 schreef jpjedi het volgende:
[..]

Birzarre verschillen en ze worden enkel groter door het voortrekken van Ferrari en de exponentiele verdeelsleutel van de gelden.
Wat ik ergens wel begrijp, Ferrari is F1, die associatie heb je altijd.
Zelfs complete nitwits weten dat je Ferrari aan F1 kan koppelen.

Voor beide merken is het dus de beste reclame die ze kunnen wensen. Naar mijn mening mag daar ook wel extra geld voor staan. ( Zo moeilijk veel als dat het nu is is wel oneerlijk, maar het basis principe is imho wel goed)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  maandag 11 maart 2019 @ 13:43:42 #258
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185540126
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]

Het stomme is dat van de kleinere teams, Williams en McLaren over het algemeen juist grotere budgetten hebben dan de rest. Dus het idee dat meer geld betere resultaten betekent, is ook niet direct helemaal waar.

Wat je ook zegt over Ferrari bijvoorbeeld: verreweg de beste deal qua inkomsten uit de F1, maar de laatste keer dat ze een coureur wereldkampioen maakten was in 2007 en de laatste keer dat ze de constructeurstitel haalden was 2008.
Als we het rijtje maken krijgen we het volgende (alle cijfers in miljoen)

Ferrari 410 0.72 per punt
Mercedes 400 0.61 per punt
Red Bull 310 0.73 per punt
McLaren 220 3.55 per punt
Renault 190 1.56 per punt
Torro R 150 4.55 per punt
Williams 150 21.43 per punt
Alfa R 135 2.81 per punt
Haas 130 1.40 per punt
Force Ind 120 1.08 per punt (punten Force India en Racing Point opgeteld)
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_185540272
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:39 schreef Kyran het volgende:
[..]

Gisteren aflevering 2 en 3 gekeken en ik vind Ricciardo toch echt een stuk minder leuk ondertussen. Wat een onzeker en jaloers mannetje is het eigenlijk, viel mij een beetje tegen. Verder wel hele gave docu.
Ja ik krijg ook een beetje een bittere na smaak, vind ik oprecht heel jammer!
  maandag 11 maart 2019 @ 13:51:13 #260
131800 Tarado
capô de fusca
pi_185540333
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]

Ja ik krijg ook een beetje een bittere na smaak, vind ik oprecht heel jammer!
ik vind hem juist vrij natuurlijk reageren, dat Red Bull in hun promotiefilmpjes altijd deed voorkomen alsof ze de beste maatjes waren kon je toch ook niet serieus nemen
pi_185540355
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]

Klopt, maar dat komt omdat ze het een te groot risico vonden om Wehrlein naast Hamilton in die auto te zetten (iets met ego's, waardoor hij ook niet bij FI terecht kwam) en Ocon vonden ze er nog niet klaar voor.
Dat denk ik niet, want andere teams wilden hem ook niet hebben, en als je de kans hebt om een geweldige coureur aan te trekken als team laat je die kans niet zo maar liggen. Als Wehrlein echt zo goed was dan had hij nu wel ergens gereden.
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 13:08 schreef Lionheaad het volgende:
[..]

Ik denk dat Ocon een goede 2e rijder is voor Merc. Maar niet veel meer dan dat.
Als je hem afzet tov Perez, zitten ze dicht bij elkaar.
Geen van beide komt er met kop en schouders boven de ander uit.
Mercedes krijgt steeds meer druk van Ferrari en Red Bull dus om het constructeurs kampioenschap te blijven winnen zal de tweede rijder ook top moeten zijn. De volgende keer dat Ham 1ste wordt en Bot weer 5de is het niet gezegd dat dat genoeg is voor de eerste plek in de WDC.
  maandag 11 maart 2019 @ 14:20:52 #262
194695 franklop
Fran knock
pi_185541075
Geen idee of de manager hier al gedumpt was. Maar bij deze nog;

F1 / FOK! F1-manager 2019 is van start! #1

*O*
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_185541327
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 21:30 schreef vuvuzela het volgende:
[..]

Maar in de voorbeelden die jij noemt ben jij als "volgende" dus de tweede (persoon).
Bij volgende zondag gaat het dus niet om de zondag die aan de beurt is, maar de daarop volgende.
Nee want er is niemand voor je.
Als ze in een rij roepen volgende!
Dan is nummer 1 aan de beurt, niet die 2e achter jou.

Volgende zondag is dan ook de volgende, de eerste zondag.
  maandag 11 maart 2019 @ 14:32:35 #264
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_185541346
Raceweek, yeah! ^O^
  maandag 11 maart 2019 @ 15:10:04 #265
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_185542319
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Raceweek, yeah! ^O^
^O^ ^O^
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  maandag 11 maart 2019 @ 15:35:29 #266
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185542950
wordt aan gewerkt....ben net terug
  maandag 11 maart 2019 @ 16:26:19 #267
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_185544378


[ Bericht 31% gewijzigd door THEFXR op 11-03-2019 16:34:20 ]
pi_185544626
Wanneer komt het Australië topic? #DTV
pi_185546360
Ik heb echt zo'n zin in dit seizoen, niet normaal.
En niet alleen vanwege RB en Honda maar ook vanwege alle nieuwe, jonge honden met veel talent op de grid waardoor we hele interessante races gaan krijgen.

Adelaide Melbourne zie ik overigens nog niet als representatief voor de rest van het seizoen, het kon wel eens messy worden :P

edit: :')
  maandag 11 maart 2019 @ 18:19:04 #270
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_185546417
Melbourne wel?
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_185546462
quote:
12s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Melbourne wel?
_O-
Ik moest zo lachen :D
  maandag 11 maart 2019 @ 19:20:01 #272
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_185547604
Horner lijkt meer te verwachten vanrace 2 &3. Melbourne zal nog wel p5/p6 target zijn.
  maandag 11 maart 2019 @ 19:44:26 #273
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_185548210
Beter laat dan nooit

*O* _O_ R A C E W E E K _O_ *O*
Flesje bier
  maandag 11 maart 2019 @ 19:46:29 #274
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_185548255
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]

_O-
Ik moest zo lachen :D
Het is ook als de dag van gisteren he, 1996.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 11-03-2019 20:25:24 ]
pi_185549135
quote:
6s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:46 schreef Tijn het volgende:
[..]

Het is ook als de dag van gisteren he, 1996.
:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')