http://radio.nl/818095/ba(...)en-in-debat-op-rtl-4quote:Tijdens het RTL Verkiezingsdebat op 7 maart maken vier fractievoorzitters voor het eerst hun opwachting in een live tv-debat op RTL4. Dit zijn Thierry Baudet (FvD), Klaas Dijkhoff (VVD), Rob Jetten (D66) en Lilian Marijnissen (SP)
Baudet, Dijkhoff, Jetten en Marijnissen in debat op RTL 4 Daarnaast komen ook Lodewijk Asscher (PvdA), Sybrand Buma (CDA), Jesse Klaver (Groen Links) en Geert Wilders (PVV) in de Rode Hoed in Amsterdam.
De acht grootste partijen in de peilingen van de Peilingwijzer gaan onder leiding van politiek verslaggever Frits Wester en RTL Nieuwspresentatrice Daphne Lammers met elkaar het debat aan op een viertal thema's: klimaat, welvaart, traditie en migratie.
De partijen praten over de thema's in verschillende debatrondes. Daarnaast hebben de fractieleiders de kans om een één-op-één debat aan te gaan over een voor hen belangrijk thema met een tegenstander naar keuze.
Het RTL Verkiezingsdebat is het eerste live tv-debat in aanloop naar de Provinciale Statenverkiezingen op woensdag 20 maart.
Hij werd totaal weggespeeld door Baudet.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Heeft Klaver ook nog andere ideeen anders dan hogere belastingen?
Hangt nog een stukje poep aan haar mondhoekje.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:26 schreef JanCees het volgende:
Deze vrouw wordt gepaald door Bart Nolles.
Het zou me niet verbazen als ie dat al gedaan heeftquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:26 schreef napoleonfour het volgende:
Zou Baudet zijn worstenbroodje in Lil willen steken?
quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:26 schreef superniger het volgende:
Als ik Lillian zie moet ik altijd aan Jan Slagter denken.
Denken jullie ook aan de vrouwen van de mannelijke lijsttrekkers wanneer die aan het woord zijn?quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:26 schreef Aquarii het volgende:
Ik moet toch altijd even aan Jan Slagter denken als ik Lilian zie
Ja. Jammer hè. Het is niet echt een debat zo.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:26 schreef Nattekat het volgende:
Vind dit format wel echt zwaar beroerd
Met lang doorkletsen kan je voorkomen dat je tegenstander zich nog kan verdedigen, zo werkt dat niet in goede debatten
Thieme > lilianquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:27 schreef Mani89 het volgende:
Lilian moet meer van haar lichaam in de strijd gooien.
ja, waarschijnlijk aan kim hollandquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:27 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
[..]
Denken jullie ook aan de vrouwen van de mannelijke lijsttrekkers wanneer die aan het woord zijn?
Hij doet het beter dan verwacht, alleen jammer van z’n nexit waanbeelden, laat dat lekker bij de PVVquote:
U belde, wat is uw vraag?quote:
gifjes?quote:
Nope, dat hele 1-1 moeten ze lekker afschaffenquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Jammer hè. Het is niet echt een debat zo.
waar ga jij op stemmen?quote:
Lillian heeft de broek aan, lekker man.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:28 schreef Doublepain het volgende:
Maar Bart Nolles is een klein mannetje toch, raar gezicht wel
ditquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ziekenhuizen die omvallen door zorgverzekeraars.
Nou nee. Wanbeleid goedpraten
Stalinisten moeten sober blijven héquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Lillian heeft de broek aan, lekker man.
jaja, jij zou nog op je kniën gaan voor Baudett, we weten het nu welquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:29 schreef Nattekat het volgende:
Zo, wat heeft de SP een gigantisch slechte lijsttrekker naar voren geschoven
CDAquote:
Bumor?quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:30 schreef Doublepain het volgende:
WE ZIJN NIET BANG WANT BUMA IS ERBIJ BUMA IS ERBIJ
Dijkhoff krijgt veel aandacht, en blijft inderdaad prima overeind.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:29 schreef Hanca het volgende:
Toch dom om steeds Dijkhoff uit te dagen. Met afstand de beste debater hier, kun je beter Buma uitdagen, toch?
Saltymadquote:
In de uitstekende ideeën van de VVD vallen ook moeilijk gaten te schieten.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dijkhoff krijgt veel aandacht, en blijft inderdaad prima overeind.
Ik ben geen fan van de VVD, maar hij doet het inderdaad goed.
ETAquote:
Ze hebben nog maar 60 dagen per jaar toch?quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:31 schreef over_hedge het volgende:
Ja en je hebt elke 8 weken vakantie. Niet zo janken
Ik twijfel sterk of ik ga stemmen.quote:
?quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:29 schreef Oscar. het volgende:
[..]
jaja, jij zou nog op je kniën gaan voor Baudett, we weten het nu wel
@Jojoortjequote:Op donderdag 7 maart 2019 21:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Lange dagen in het onderwijs.
Hahahahahahahaha
Leerkrachten moeten het merendeel van die vakanties gewoon werken hoor.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:31 schreef over_hedge het volgende:
Ja en je hebt elke 8 weken vakantie. Niet zo janken
@Max23quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Lange dagen in het onderwijs.
Hahahahahahahaha
8,6 weken doorbetaald vakantie.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ze hebben nog maar 60 dagen per jaar toch?
Nee.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Leerkrachten moeten het merendeel van die vakanties gewoon werken hoor.
quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja dat merk ik als ik ze een mailtje stuurquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Daarvoor heb je de provinciale omroepen.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Lekkere provinciale thema's ....
Probeer als ouder maar eens een docent te spreken tijdens de vakantie.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit bedoel ik.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:33 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ja dat merk ik als ik ze een mailtje stuur
Ja. M'n halve familie werkt in het onderwijs.quote:
Ja, en deze verkiezingen.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Daarvoor heb je de provinciale omroepen.
Hier antwoorden ze zelfs op zaterdagavond 21 uur binnen 10 minuten op een mail. In de vakantie trouwens ook.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Probeer als ouder maar eens een docent te spreken tijdens de vakantie.
Wopke is de kroonprinsquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Buma moet nodig vervangen worden voor de Jonge.
Mijn halve familie ook. Lessen voorbereiden doe je niet 2 weken voor je les. Hoog uit dat ze nog wat nakijk werk hebben. Maar als je het een beetje goed verdeeld heb je gewoon vakantie.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja. M'n halve familie werkt in het onderwijs.
Of denk je dat lessen zichzelf voorbereiden?
Zoooquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:35 schreef Houtenbeen het volgende:
Inbreken, het blijft een Marokkaan he![]()
Geen sturing juist, Fritzl Wester heeft het niet in de hand.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:36 schreef PzKpfw het volgende:
Is het debat nog een beetje te pruimen of is het weer zo'n gestuurde boel?
Wopke is een prima bestuurder die goed met cijfertjes is, maar Hugo heeft meer charisma...die wordt de volgende lijsttrekker bij de komende Tweedekamer-verkiezingen.quote:
Precies.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Mooi dat Klaver de publieke sector ophemelt, maar dat zijn natuurlijk niet alleen de mensen, maar is ook een gevolg van het bredere systeem er omheen.
met die mooie schoenen.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wopke is een prima bestuurder die goed met cijfertjes is, maar Hugo heeft meer charisma...die wordt de volgende lijsttrekker bij de komende Tweedekamer-verkiezingen.
Nou ja, als iemand uit het bedrijfsleven word ik echt niet gek van de bureaucratie ... mss is dat per sector anders, maar het blijft gek dat de partijen die decennialang de macht hebben klagen over de door hun ingevoerde regels.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:37 schreef Ryan3 het volgende:
Iedereen wordt gek van bureaucratie, wat denk je hoe dat zit in het bedrijfsleven Burma? O, daar heb je nooit in gewerkt.
en dan toch meer willen inzetten op AIquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Etnisch profileren is een fabeltje.
@onlogischquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Lol er verdwijnen echt veel posts.
Ook dit.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:39 schreef Martinello het volgende:
Wat een ontzettend gekunstelde opzet heeft dit debat, met al die lampjes en belletjes en interventies.
Ja. Kogelwerend dat nietquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zou Geert weer een kogelvrij vest dragen?
Kwint doet goed zijn best.quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What can change the nature of a man?
Ja, nou ja, verder koop je er geen reet voor.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:42 schreef Oostwoud het volgende:
Asscher wel sterk, laat zich niet verstoren door Wilders.
Nolles mag haar tampon afzuigen.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:43 schreef Doublepain het volgende:
Iets zegt me dat Nolles een strapon naar binnen krijgt
Nee hoor. Minder snel omhoog. Dat is wat anders dan omlaagquote:
Is niet waar. Deze verkiezingen gaan ook over de Provinciale Staten, en daar bestuurt de SP wel mee. Net als in gemeenten.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:40 schreef luxerobots het volgende:
SP neemt nooit verantwoordelijkheid.
Dat bommetje ontploft in haar gezicht.
Klopt, maar dan had ze dat moeten zeggen. Het is prijsschieten op Lilian.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:43 schreef bamibij het volgende:
[..]
Is niet waar. Deze verkiezingen gaan ook over de Provinciale Staten, en daar bestuurt de SP wel mee. Net als in gemeenten.
Een sticker voor alle Syriëgangersquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:43 schreef StephanL het volgende:
Het gaat over de politie en Wilders haalt er asielzoekers bij
Ik vond hem in voorgaande kamerdebatten sterker. Vanavond niet zo.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:42 schreef Oostwoud het volgende:
Asscher wel sterk, laat zich niet verstoren door Wilders.
Ja knap. Hè.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:43 schreef StephanL het volgende:
Het gaat over de politie en Wilders haalt er asielzoekers bij
Je zou zo'n debat "werken" kunnen noemen.quote:
moet je minder stout doen, dan hoef je niet na te blijvenquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:45 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ik ben zwaar triggered
Laatst weer tot 21u op school gezeten
quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Je zou zo'n debat "werken" kunnen noemen.
Ja, dan is het gauw klaar natuurlijk.
haha nerdquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:45 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ik ben zwaar triggered
Laatst weer tot 21u op school gezeten
Zoiets jaquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ah ja, alle miljarden aan ontwikkelingshulp ... dat gaat wat opleverenHoeveel procent is dat op de staatsbegroting? 1 ofzo?
quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ben weg van dit topic.
Wat een sneue mods zitten hier.
Veel plezier allen
Alle immigranten ja?quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:44 schreef monkyyy het volgende:
PVV = SP programma met wat schoppen tegen immigranten.
0,8% van GDP dacht ik, meeste westerse landen zitten daar onder.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ah ja, alle miljarden aan ontwikkelingshulp ... dat gaat wat opleverenHoeveel procent is dat op de staatsbegroting? 1 ofzo?
Okay, alleen migranten waarvan hij de etniciteit niet kan waarderen.quote:
Alleen de migranten die in alle foute lijstjes zijn oververtegenwoordigd.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:47 schreef _--_ het volgende:
[..]
Okay, alleen migranten waarvan hij de etniciteit niet kan waarderen.
Nee, zo werkt het niet.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Alleen de migranten die in alle foute lijstjes zijn oververtegenwoordigd.
Ja, mee eens.. Een goed debater is ze niet.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:44 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Klopt, maar dan had ze dat moeten zeggen. Het is prijsschieten op Lilian.
Mee eens. Daar is het sinds Jan Marijnissen wel op qua fatsoenlijke lijsttrekkers.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:48 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ja, mee eens.. Een goed debater is ze niet.
Gereageerd in FBquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:49 schreef trein2000 het volgende:
[modbreak]Dit topic gaat over het RTL-verkiezingsdebat, voor commentaar op de moderatie is er POL FB[/modbreak]
Krijgen we nu ookal reclames in het topicquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:49 schreef trein2000 het volgende:
[modbreak]Dit topic gaat over het RTL-verkiezingsdebat, voor commentaar op de moderatie is er POL FB[/modbreak]
je kan dat zeg maar eh kopen?quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:49 schreef Firuze60 het volgende:
Waarom een politiek spotje van de VVD tijdens dit programma? Kijken wij hier naar een Italiaanse staatszender?
die toffe meid die meer gas wilquote:
Maar laten we niet doen alsof daar het geld te halen is.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
0,8% van GDP dacht ik, meeste westerse landen zitten daar onder.
https://www2.compareyourcountry.org/oda?cr=oecd&lg=en 0.6% Nederlandquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
0,8% van GDP dacht ik, meeste westerse landen zitten daar onder.
Roemer-met-rietje.jpgquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mee eens. Daar is het sinds Jan Marijnissen wel op qua fatsoenlijke lijsttrekkers.
quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:46 schreef Oscar. het volgende:
[..]
moet je minder stout doen, dan hoef je niet na te blijven
TJa, dat krijg je met oudergesprekken en vergaderingenquote:
Omdat het een kwestie van reclame tijd inkopen is. En elke partij dit had kunnen doenquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:49 schreef Firuze60 het volgende:
Waarom een politiek spotje van de VVD tijdens dit programma? Kijken wij hier naar een Italiaanse staatszender?
Inderdaad.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Maar laten we niet doen alsof daar het geld te halen is.
Drs. Mr. monkyyy RA FA voor jou.quote:
Echt? Ik vind Baudet tot nu toe vrij zwak en Marijnissen.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:51 schreef butz0rs het volgende:
Voor de gene die niet online kijken, Jetten en Klaver doen het slecht volgens de analisten.
Dit is publieke omroep niet.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:51 schreef Henno het volgende:
Waarom zijn er alleen D66 en VVD reclames tijdens de reclameblokken, laat de spotjes van alle partijen achter elkaar zien of helemaal niets.
Commerciële tv.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:51 schreef Henno het volgende:
Waarom zijn er alleen D66 en VVD reclames tijdens de reclameblokken, laat de spotjes van alle partijen achter elkaar zien of helemaal niets.
Haha, je hebt niet eens een ZDquote:
Marijnissen werd idd ook genoemd, Baudet niet.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:52 schreef bamibij het volgende:
[..]
Echt? Ik vind Baudet tot nu toe vrij zwak en Marijnissen.
Dan moeten ze daar allemaal gewoon voor betalen, is open voor iedereen. Ook jij had daar een gedeelte van kunnen kopen.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:51 schreef Henno het volgende:
Dat is niet vreemd.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:51 schreef butz0rs het volgende:
Voor de gene die niet online kijken, Jetten en Klaver doen het slecht volgens de analisten.
Ik eet een paaseitjequote:
ik een taartje, want ik was jarig gisterenquote:
Je kunt ze ook verkopen?quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Sociale huurwoningen moet je allemaal slopen.
Om vervolgens arme sloebers over straat te zien lopen?quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
En dan?quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Voor hem ook Utrecht!quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:55 schreef Oostwoud het volgende:
Je krijgt applaus omdat je zegt dat er meer steden dan Amsterdam zijn als Klavertje?
Keihard gesport zonet.quote:
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 7 maart 2019 21:54 schreef Oscar. het volgende:
[..]
ik een taartje, want ik was jarig gisteren
Meer dan.quote:Op donderdag 7 maart 2019 21:55 schreef Oostwoud het volgende:
Je krijgt applaus omdat je zegt dat er meer steden dan Amsterdam zijn als Klavertje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |