11 miljoen / 300 miljoen = 3.6%quote:
What is this? A crossover episode?twitter:davidfrum twitterde op zondag 03-03-2019 om 15:46:05So this explains Trump's golf course tweet yesterday. He was threatening the UK government with harm to the US-UK relationship if he is forced to pay the Scottish government's legal costs in litigation Trump started & lost https://t.co/0EWiluExDJ reageer retweet
Ja. Net als Nigel Farage die op het lijstje van Mueller staat om de samenwerking met Rusland te onderzoeken. Het lijkt wel die hele populistische kliek waar een geurtje aan zit.quote:Op maandag 4 maart 2019 07:58 schreef DustPuppy het volgende:
What is this? A crossover episode?twitter:davidfrum twitterde op zondag 03-03-2019 om 15:46:05So this explains Trump's golf course tweet yesterday. He was threatening the UK government with harm to the US-UK relationship if he is forced to pay the Scottish government's legal costs in litigation Trump started & lost https://t.co/0EWiluExDJ reageer retweet
Kijk, dit krijg je dus als je zoveel belangenverstrengelingen hebt als president.
Op gegeven moment zal hij wel overstag gaan. Hij ziet nu met lede ogen toe hoe het midden van de republikeinse partij zich verder en verder verwijderd van de modale kiezers. En hij kan zich een verlies van een president veroorloven, maar niet het verlies van de o zo belangrijke middengroep van de GOP. Want ze lopen nu massaal naar de overkant.quote:Op zondag 3 maart 2019 20:48 schreef Ulx het volgende:
Het gaat steeds lastiger worden een reden te verzinnen om niet met impeachment hearings te beginnen.twitter:politico twitterde op zondag 03-03-2019 om 18:45:03Sen. Mark Warner said lawmakers have found "enormous amounts of evidence" into potential collusion between Donald Trump's 2016 presidential campaign and Russiahttps://t.co/YSqO020lev reageer retweet
Wachten tot McConnell zegt dat de GOP voor zal stemmen lijkt me onzinnig.
Die populisten hebben iets gemeen, en het maakt niet uit waar ze vandaan komen, ze willen allemaal het land in een soort van chaos storten.quote:Op maandag 4 maart 2019 09:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Net als Nigel Farage die op het lijstje van Mueller staat om de samenwerking met Rusland te onderzoeken. Het lijkt wel die hele populistische kliek waar een geurtje aan zit.
idd.. En er zijn genoeg krachten (of het nou Rusland is, of losse individuen) die hier belang bij hebben. In de VS en in GB.quote:Op maandag 4 maart 2019 09:11 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Die populisten hebben iets gemeen, en het maakt niet uit waar ze vandaan komen, ze willen allemaal het land in een soort van chaos storten.
Is dat zo ja?quote:Op maandag 4 maart 2019 09:07 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Want ze lopen nu massaal naar de overkant.
een minderheid dus.quote:Op maandag 4 maart 2019 09:23 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Is dat zo ja?
Ik dacht dat er niet zoveel verschuiving was en dat het percentage Trump/GOP-aanhangers al een tijd rond de 45% hangt.
Dat is iets anders dan massaal overlopen naar de overkant. De mensen zitten over het algemeen helaas stevig in hun politieke loopgraaf.quote:
Ik heb niets met Trump (en steeds minder met de GOP), maar met hun Green Deal weten de Democraten mij niet te overtuigen.quote:Op maandag 4 maart 2019 09:36 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan massaal overlopen naar de overkant. De mensen zitten over het algemeen helaas stevig in hun politieke loopgraaf.
Wat is voor mensen als jij het alternatief dan? Niet stemmen? Onafhankelijke kandidaat?quote:Op maandag 4 maart 2019 09:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb niets met Trump (en steeds minder met de GOP), maar met hun Green Deal weten de Democraten mij niet te overtuigen.
En beide kanten zijn flink de extremistische kant opgeschoven in de laatste pak m beeet 3 jaar.quote:Op maandag 4 maart 2019 09:56 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Wat is voor mensen als jij het alternatief dan? Niet stemmen? Onafhankelijke kandidaat?
Lastig als je in een land leeft met maar 2 smaken en je ze allebei niet lust.
Wat vind je extremistischer aan de democraten dan? Ik heb zelf niet heel veel met sommige beleidsstandpunten en populisten krijgen een iets grotere stem tegenwoordig waar ik niks mee heb, maar met zo'n beetje alles waar de republikeinen tegenwoordig voor staan lijkt wel wat mis te zijn - slecht financieel beleid, miljoenen Amerikanen ziektekostenverzekering ontzeggen, tegen netneutraliteit, voor meer vervuiling, wetenschapsontkenning (laten we niet doen alsof anti-GMO een grote rol speelt bij de dems), zinloos beleid met een muur, anti-democratische obstructie in het Huis met de Hastert regel, etc, etc.quote:Op maandag 4 maart 2019 09:59 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
En beide kanten zijn flink de extremistische kant opgeschoven in de laatste pak m beeet 3 jaar.
Ik ben eigenlijk best wel onder de indruk van het beleid van de huidige regering. Kijk, Trump is een idioot, maar de meeste ministers doen prima hun werk. Economie draait als een tierelier, er worden zaken aangepakt, i.p.v. de kat uit de boom kijken (Iran, Noord-Korea), er zit weer schwung in.quote:Op maandag 4 maart 2019 10:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat vind je extremistischer aan de democraten dan? Ik heb zelf niet heel veel met sommige beleidsstandpunten en populisten krijgen een iets grotere stem tegenwoordig waar ik niks mee heb, maar met zo'n beetje alles waar de republikeinen tegenwoordig voor staan lijkt wel wat mis te zijn.
Dat is natuurlijk wel een soort vereiste he? Populisten, of het nu links of rechts populisten zijn, hebben als overeenkomst de mening dat het hele systeem zo kapot is dat het niet meer hersteld kan worden. Dat hele deep state gebazel van Trump en z'n cohorts is daar een voorbeeld van. Om in staat te zijn iets nieuws op te kunnen bouwen moet het oude tot de grond toe worden afgebroken.quote:Op maandag 4 maart 2019 09:11 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Die populisten hebben iets gemeen, en het maakt niet uit waar ze vandaan komen, ze willen allemaal het land in een soort van chaos storten.
Iran heeft hij opgezegd, wat imo een goede deal was, .. ik zie nu nog steeds niet in wat hij daar mee realistisch wilde bereiken. Noord Korea heeft hij nog niks voor elkaar gekregen.quote:Op maandag 4 maart 2019 10:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk best wel onder de indruk van het beleid van de huidige regering. Kijk, Trump is een idioot, maar de meeste ministers doen prima hun werk. Economie draait als een tierelier, er worden zaken aangepakt, i.p.v. de kat uit de boom kijken (Iran, Noord-Korea), er zit weer schwung in.
Toen ik het woord populisme tegenkwam ongeveer 10 jaar geleden dacht ik dat het betekende 'het volk naar de mond praten'. Oftewel dingen roepen die je doelgroep leuk vindt. Klopt toch?quote:Op maandag 4 maart 2019 10:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel een soort vereiste he? Populisten, of het nu links of rechts populisten zijn, hebben als overeenkomst de mening dat het hele systeem zo kapot is dat het niet meer hersteld kan worden. Dat hele deep state gebazel van Trump en z'n cohorts is daar een voorbeeld van. Om in staat te zijn iets nieuws op te kunnen bouwen moet het oude tot de grond toe worden afgebroken.
Nee, dat is niet per definitie populisme.quote:Op maandag 4 maart 2019 10:15 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
Toen ik het woord populisme tegenkwam ongeveer 10 jaar geleden dacht ik dat het betekende 'het volk naar de mond praten'. Oftewel dingen roepen die je doelgroep leuk vindt. Klopt toch?
In hoeveel verschilt het dan daarvan?quote:Op maandag 4 maart 2019 10:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, dat is niet per definitie populisme.
Ik denk niet dat Trump dit zelf kan doorgronden, dit soort theorieën. Heb je meer de Bannon achtige mensen voor nodig.quote:Op maandag 4 maart 2019 10:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel een soort vereiste he? Populisten, of het nu links of rechts populisten zijn, hebben als overeenkomst de mening dat het hele systeem zo kapot is dat het niet meer hersteld kan worden. Dat hele deep state gebazel van Trump en z'n cohorts is daar een voorbeeld van. Om in staat te zijn iets nieuws op te kunnen bouwen moet het oude tot de grond toe worden afgebroken.
Dat zou ik niet zo durven stellen.quote:Op maandag 4 maart 2019 09:59 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
En beide kanten zijn flink de extremistische kant opgeschoven in de laatste pak m beeet 3 jaar.
De verhoudingen in het midden oosten nòg meer onder druk zetten, alsmede die met verschillende bevriende naties, dat noem je schwung?quote:Op maandag 4 maart 2019 10:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk best wel onder de indruk van het beleid van de huidige regering. Kijk, Trump is een idioot, maar de meeste ministers doen prima hun werk. Economie draait als een tierelier, er worden zaken aangepakt, i.p.v. de kat uit de boom kijken (Iran, Noord-Korea), er zit weer schwung in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |