Exact dit inderdaad.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 11:11 schreef Lionheaad het volgende:
pakt popcorn erbij...
Hammilton vs Vettel vs Verstappen
Let the flamewars begin.....
ps. ze hebben allemaal wel eens wat te zeuren als het ff niet loopt
En dan houd je nog niets eens rekening met de regie. Die boordradio's van sommige coureurs eerder uitzenden dan anderen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:33 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Exact dit inderdaad.
In 2017 heb ik dit eens helemaal uitgezocht aan de hand van radio transcripts van alle races, juist omdat ik helemaal lijp werd van m'n vriendengroep; 'Max is een god en kan niks fout doen, Vettel is een zeikstraal'.
Bleek dat Kimi, Alonso & Max (in die volgorde) het meest zeikten van het hele veld.
Gevolgd door een rijtje met, uit m'n hoofd & in willekeurige volgorde: Vettel, Hamilton, Grosjean
Weet nog wel wie onderaan stond; Wehrlein had welgeteld 0x gezeken over de boardradio.
*Gezeik kon gaan over blue flags, waardeloze auto, track limits etc etc
Yep.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:35 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
En dan houd je nog niets eens rekening met de regie. Die boordradio's van sommige coureurs eerder uitzenden dan anderen.
Nee, medium kan dus ook C4 zijn en hard C3.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:43 schreef Sjemmert het volgende:
Wat de banden betreft is het toch zo dat Medium altijd C3 is en hard kan dan C1 of C2 zijn en soft kan dan C4 of C5 zijn.
Gradaties als H,M,S,SS,US,HS moet je vergeten je hebt in principe alleen nog Mediums en 2 soorten Hards en 2 soorten Softs.
Hmm oke.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:45 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Nee, medium kan dus ook C4 zijn en hard C3.
In dat geval is het dus hard C3 -medium C4 - soft c5
Het is elk race gewoon hard, medium, soft. Duidelijker kan niet volgens mij. Voor de liefhebbers staat er nog welk compund achter, maar banen onderling zijn toch niet te vergelijken.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:54 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hmm oke.
Ik ben er nog niet helemaal uit of het nu duidelijker is gewordenMaar het zal in de praktijk wel simpeler zijn en snel wennen waarschijnlijk.
En hoe heb je hier rekening mee gehouden of ze terecht of ontterecht zeurde? Leuk dat wehrlein nooit zeurde maar die zal dus ook nooit te maken gehad hebben met een achterligger die hem in de weg reedquote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:42 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Yep.
Heb 't lijstje even opgezocht & had overigens niet helemaal gelijk: Hamilton stond op 3, Max op 5.
1. Alonso, 24x
2. Raikkonen, 17x
3. Hamilton, 12x
4. Magnussen 11x
5. Verstappen 10x
5. Grosjean 10x
7. Kvyat 9x
8. Vettel 7x
9. Ocon 6x
10. Sainz 6x
11. Hulkenberg 5x
11. Massa 5x
11. Perez 5x
14. Stroll 4x
15. Palmer 3x
16. Ericsson 2x
16. Ricciardo 2x
18. Bottas 1x
18. Button 1x (en dat in 1 race!)
20. Vandoorne 0x
20. Wehrlein 0x
Transcripts van Melbourne t/m Japan
Fake news. We weten allemaal dat Vettel de echte whiner is.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:42 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Yep.
Heb 't lijstje even opgezocht & had overigens niet helemaal gelijk: Hamilton stond op 3, Max op 5.
1. Alonso, 24x
2. Raikkonen, 17x
3. Hamilton, 12x
4. Magnussen 11x
5. Verstappen 10x
5. Grosjean 10x
7. Kvyat 9x
8. Vettel 7x
9. Ocon 6x
10. Sainz 6x
11. Hulkenberg 5x
11. Massa 5x
11. Perez 5x
14. Stroll 4x
15. Palmer 3x
16. Ericsson 2x
16. Ricciardo 2x
18. Bottas 1x
18. Button 1x (en dat in 1 race!)
20. Vandoorne 0x
20. Wehrlein 0x
Transcripts van Melbourne t/m Japan
Wat Broes zegtquote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:05 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het is elk race gewoon hard, medium, soft. Duidelijker kan niet volgens mij. Voor de liefhebbers staat er nog welk compund achter, maar banen onderling zijn toch niet te vergelijken.
Binnen nu en 12 dagenquote:Op dinsdag 5 maart 2019 17:24 schreef Donderkonijn het volgende:
even wat anders, wanneer wordt de f1 manager weer actief
En medium kan c2 zijn. Bahrein is volgens mij c1, c2, c4 als hard, medium, soft.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:45 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Nee, medium kan dus ook C4 zijn en hard C3.
In dat geval is het dus hard C3 -medium C4 - soft c5
Terecht/onterecht heb ik geen rekening mee gehouden; het ging om al het gezeik: o.a. richting/over het team (strategie gejank van Hamilton) mede-coureurs (Kimi), Blue flags (Vettel), Magnussen (Hulkenberg), Hulkenberg (Magnussen), Honda (Alonso) & Palmer (Alonso) om maar wat voorbeelden te noemen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:20 schreef opreis het volgende:
[..]
En hoe heb je hier rekening mee gehouden of ze terecht of ontterecht zeurde? Leuk dat wehrlein nooit zeurde maar die zal dus ook nooit te maken gehad hebben met een achterligger die hem in de weg reed
Dat dus net niet.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 16:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Fake news. We weten allemaal dat Vettel de echte whiner is.
Zoals opreis terecht opmerkt, zegt dat lijstje niets zonder de overweging wat voor opmerkingen er gemaakt werden en of die terecht waren.quote:
Iemand die na zo'n helder lijstje alsnog op z'n eigen gevoel af gaat. Die noem ik een whiner. Ik noem verder geen namen, want nieuwe policyquote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals opreis terecht opmerkt, zegt dat lijstje niets zonder de overweging wat voor opmerkingen er gemaakt werden en of die terecht waren.
Dus tot dat moment blijft Vettel de uber-whiner.
Het lijstje is een nutteloze opsomming.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:57 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Iemand die na zo'n helder lijstje alsnog op z'n eigen gevoel af gaat.
Daarom heeft hij ook de volledige transcripts van alle teamradios doorgenomenquote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:07 schreef Damn_Daniel het volgende:
Waar je rekening mee moet houden bij het maken van zo'n lijstje is dat kijkers bij lange na niet alles horen wat coureurs en hun team tegen elkaar zeggen. Een regisseur zal altijd de meest spectaculaire gesprekken uitzenden. Als een coureur 99% van de tijd een volkomen normaal gesprek voert, dan zal altijd de vreemde 1% uitgezonden worden.
Nou ja, volledig gelijk. Als hij het goed had willen doen had hij bij de transcripts ook de fragmenten gezocht en mij laten beoordelen of de klacht gegrond of ongegrond is.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:27 schreef Damn_Daniel het volgende:
Aha. Ik had begrepen dat hij de transcripties vanuit de tv-uitzendingen had doorgenomen. In dat geval heeft hij volledig gelijk. Al moet ik zeggen dat ik al dat gezever niet echt bevorderlijk vind voor het imago van de coureurs. Vroege waren F1-coureurs helden, maar tegenwoordig zijn het zeikerds die alles aan hun engineers moeten vragen. Ik vind dat Moto GP het beter aanpakt, want daar moeten coureurs alles zelf uitvogelen.
* wolfjeamadeus geeft je een snotterdoekquote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het lijstje is een nutteloze opsomming.
Dan had jij wel de beelden (in car, baan, meerdere angles) er bij moeten pakken. En dan nog is het subjectief.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:33 schreef XL het volgende:
[..]
Nou ja, volledig gelijk. Als hij het goed had willen doen had hij bij de transcripts ook de fragmenten gezocht en mij laten beoordelen of de klacht gegrond of ongegrond is.
Nee, natuurlijk niet. Wat een kul.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:46 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Deze lijst is echt wel objectief genoeg.
Dit.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:33 schreef XL het volgende:
[..]
Nou ja, volledig gelijk. Als hij het goed had willen doen had hij bij de transcripts ook de fragmenten gezocht en mij laten beoordelen of de klacht gegrond of ongegrond is.
Wat een onzin. Wat dat betreft kun je elke F1 coureur wel beschrijven als een zeikerd. Ooit van Senna gehoord?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:27 schreef Damn_Daniel het volgende:
Vroege waren F1-coureurs helden, maar tegenwoordig zijn het zeikerds die alles aan hun engineers moeten vragen.
Volgens mij is Schumacher ooit begonnen met dat "Honestly" en heeft heel de F1 wereld dat overgenomen. Ik erger me er, eerlijk waar, groen en geel aanquote:
honestly, ik ookquote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:26 schreef flipsen het volgende:
[..]
Volgens mij is Schumacher ooit begonnen met dat "Honestly" en heeft heel de F1 wereld dat overgenomen. Ik erger me er, eerlijk waar, groen en geel aan
Voorlopig alleen voor Australiė. Daarna waarschijnlijk weer gewoon op de auto.quote:Op woensdag 6 maart 2019 10:00 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ferrari en Phillip Morris kiezen toch eieren voor hun geld. Mission Winnow voorlopig in de ijskast. Team is nu weer gewoon Scuderia Ferrari.
https://www.gpblog.com/nl(...)f90-van-ferrari.html
Dit.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:50 schreef sasquatsch het volgende:
In de ogen van de coureurs is al het gezeik terecht.
En daarom dus ook zo objectief mogelijk geweest door ąl het gezeik op te tellen ongeacht of het terecht dan wel onterecht was. Want daar kom je toch nooit uit.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:00 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dit.
Ik snap het ook wel, Vettel die 3 ronden lang probeert om een inhaalactie op te zetten en dan een achterblijver tegenkomt. Dan ben je ongeacht of de achterblijver keuze had aan het balen. Of Ham die een gladde auto gewend is en dan een keer op P8 rijdt en dan wat geks voelt aan de auto. Dan reageer je met de emotie van de race en dat klinkt voor een kijkbuiser als zeiken.
Het was natuurlijk ook overduidelijk dat dat hele Mission Winnow alleen maar in het leven was geroepen om de regels te omzeilen. Bij een Heineken zijn het in ieder geval nog teksten als when you drive never drink of drink responsibly die ze langs de baan neerzetten.quote:Op woensdag 6 maart 2019 10:00 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ferrari en Phillip Morris kiezen toch eieren voor hun geld. Mission Winnow voorlopig in de ijskast. Team is nu weer gewoon Scuderia Ferrari.
https://www.gpblog.com/nl(...)f90-van-ferrari.html
Alsof je hier überhaupt ergens uit komt. Net een blik Droste cacao, dit forum.quote:Op woensdag 6 maart 2019 12:04 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
En daarom dus ook zo objectief mogelijk geweest door ąl het gezeik op te tellen ongeacht of het terecht dan wel onterecht was. Want daar kom je toch nooit uit.
Goed punt.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:10 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Alsof je hier überhaupt ergens uit komt. Net een blik Droste cacao, dit forum.
quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:10 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Alsof je hier überhaupt ergens uit komt. Net een blik Droste cacao, dit forum.
Omdat ze de boel gingen onderzoeken. EU zelfde verhaal denk. Ik de rest van de races met winnowquote:Op woensdag 6 maart 2019 10:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voorlopig alleen voor Australiė. Daarna waarschijnlijk weer gewoon op de auto.
Koekoek.quote:Op woensdag 6 maart 2019 13:10 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Alsof je hier überhaupt ergens uit komt. Net een blik Droste cacao, dit forum.
Ligt eraan of ze de EU kunnen overtuigen dat het geen verkapte tabaksreclame is. Voor Australiė was daar volgens Philip Morris te weinig tijd voor.quote:Op woensdag 6 maart 2019 16:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Omdat ze de boel gingen onderzoeken. EU zelfde verhaal denk. Ik de rest van de races met winnow[..]
Koekoek.
een punt is niks, gewoon 5 punten voor de snelste ronde en Pole.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:18 schreef Lionheaad het volgende:
Volgens racefans.net wil de eigenaar van F1 graag een punt toekennen aan de coureur met de snelste ronde in de race.
https://www.racefans.net/(...)fastest-lap-in-2019/
Op zich vind ik dit geen heel slecht idee. Dat kan namelijk betekenen dar men op het eind, met vrijwel lege tanks, toch nog snelle tijden wil rijden ipv het op 95% uitrijden van de race.
Of dat de voorste niet meer alleen het gat naar de nr.2 aan het managen is, maar toch ook nog voor dat extra puntje wil gaan.
5 punten vind ik weer teveel. Waarom zo de nr 2 moeite doen en het risico nemen, om de voorste in te halen als hij de snelste raceronde neerzet.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een punt is niks, gewoon 5 punten voor de snelste ronde en Pole.
Eens! Direct invoeren zodat een GP tot op het laatst gewoon knallen is. Natuurlijk lijkt het spannend als het veld op het einde bij mekaar komt, maar 9 vd 10 keer is dat maar schone schijnquote:Op woensdag 6 maart 2019 20:49 schreef sasquatsch het volgende:
Vroeger was het 1 punt voor de snelste ronde en 8 punten voor een overwinning. Nu is het ca 3x zoveel, dus 3 punten voor de snelste ronde en 1 punt voor de pole lijkt me een goed alternatief.
Wat is daar nadelig aan? Leuk toch als iemand op die manier nog een puntje kan scoren.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:53 schreef Monolith het volgende:
Nadeel van punten voor de snelste ronde is dat iemand die in niemandsland rond rijdt nog even snel een paar rondjes op de zachtste compound kan doen op het eind.
In de Formule 2 telt het puntje voor de snelste ronde alleen als je top 10 finish, wel net zo eerlijk voordat je van de cowboys krijgt die eerder al uitgevallen zijn nog eventjes met nieuwe banden en 20 rondes achterstand voor die toptijd gaan knallen...quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:53 schreef Monolith het volgende:
Nadeel van punten voor de snelste ronde is dat iemand die in niemandsland rond rijdt nog even snel een paar rondjes op de zachtste compound kan doen op het eind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwoah, zelfs in de top tien zijn de gaten vaak nog wel dusdanig dat een pitstop makkelijk uitkan voor bijvoorbeeld de nummer 5 of 6.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:06 schreef sasquatsch het volgende:
Dat is op te lossen door het alleen te beperken tot de top 10. Net zoals in de F2/F3/FE gebeurt.
Afgelopen seizoen, ja. De vraag is hoe het dit seizoen gaat zijn nu het veld veel dichter op elkaar lijkt te zitten en hoe het in 2021 wordt als de budget cap wordt ingevoerd.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, zelfs in de top tien zijn de gaten vaak nog wel dusdanig dat een pitstop makkelijk uitkan voor bijvoorbeeld de nummer 5 of 6.
Sterker nog, de teams die buiten de top 10 rijden kunnen het vaak nog niet eens redden op de snelste compound.
quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Afgelopen seizoen, ja. De vraag is hoe het dit seizoen gaat zijn nu het veld veel dichter op elkaar lijkt te zitten en hoe het in 2021 wordt als de budget cap wordt ingevoerd.
De vraag is inderdaad hoe het dit seizoen gaat zijn. Ik zou alleen niet te voorbarige conclusies trekken.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Afgelopen seizoen, ja. De vraag is hoe het dit seizoen gaat zijn nu het veld veel dichter op elkaar lijkt te zitten en hoe het in 2021 wordt als de budget cap wordt ingevoerd.
Met verlof om "persoonlijke redenen". Ontslagen is hij nog niet.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Paddy Lowe is per direct weg bij Williams schijnt:
https://www.f1maximaal.nl(...)-technisch-directeur
Gevalletje waar rook is, is vuur.quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met verlof om "persoonlijke redenen". Ontslagen is hij nog niet.
https://www.autosport.com(...)oubled-williams-team
Edit: ik zie al waar het fout gaat. "Leave of absence" wordt hier vertaald met vertrek, terwijl dat niet is wat "leave of absence" betekent. Dat is meer iets als bijzonder verlof
Het bericht en de titel zijn inmiddels aangepast. Er stond toen ik het postte "per direct vertrokken" in de titel en het hele bericht was 2 regels. Iets als: "Paddy Lowe is per direct vertrokken bij Williams. Of hij ontslag heeft genomen of ontslagen is is nog niet bekend."quote:Op woensdag 6 maart 2019 21:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met verlof om "persoonlijke redenen". Ontslagen is hij nog niet.
https://www.autosport.com(...)oubled-williams-team
Edit: ik zie al waar het fout gaat. "Leave of absence" wordt hier vertaald met vertrek, terwijl dat niet is wat "leave of absence" betekent. Dat is meer iets als bijzonder verlof
Ik zie het. Dat was nog niet het geval toen ik mijn reactie plaatste. Toen stond er wel een volledig artikel met dat hij per direct vertrokken was.quote:Op woensdag 6 maart 2019 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het bericht en de titel zijn inmiddels aangepast. Er stond toen ik het postte "per direct vertrokken" in de titel en het hele bericht was 2 regels. Iets als: "Paddy Lowe is per direct vertrokken bij Williams. Of hij ontslag heeft genomen of ontslagen is is nog niet bekend."
Ik zeg ook niet dat dat niet het geval zal zijn, al zal dat nog wel wat lastig worden omdat hij (naar verluidt) aandelen in het team heeft. Al lees ik daar ook weer verschillende verhalen over. Volgens andere bronnen zou dat nog niet geėffectueerd zijn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |