Ze gingen vorige week nog niet op vol vermogen toch?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 15:56 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan lijkt RB echt een stap gezet te hebben in het weekend, aangezien ze vorige week nog flink langzamer leken dan Ferrari.
quote:De positieve geluiden over de nieuwe Honda-motoren houden in Barcelona aan. Toro Rosso-teammanager Graham Watson laat weten dat de Japanse krachtbron met de rem erop rijdt in de eerste testweek.
"Honda leverde exact wat het beloofde. Ze hebben deze winter echt een grote stap gezet. De cijfers ga ik hier niet bekendmaken, maar het is een aanzienlijke stap", laat hij op F1 TV weten.
De eerste testweek staat voor Toro Rosso, Red Bull en Honda in het teken van rustig opbouwen. Kilometers maken en data verzamelen staat daarin centraal.
"We rijden de eerste week met een teruggeschroefde motor, maar dat doet de rest ook. Volgende week schroeven we het vermogen pas op", blikt Watson vooruit.
Zal niet enkel door dit weekend komen. Ze hadden toch bewust zaken achter de hand gehouden. Als je én met nieuwe motor gaat rijden én nieuwe aero in één keer dan is het stuk lastiger je data te interpreteren. Hadden ze niet gezegd dat ze bewust met een simpele vleugel reden vorige week?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 15:56 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan lijkt RB echt een stap gezet te hebben in het weekend, aangezien ze vorige week nog flink langzamer leken dan Ferrari.
sandbagging.....quote:
Want ze rijden dezelfde tijd op 2 compounds zachter. Ik zeg Max4WCquote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:53 schreef beantherio het volgende:
Bottas mag nog even een rondje doen?
McLaren WC bevestigd trouwens.![]()
Zolang ze niet stilvallen
Gasly WDC 2019 confirmedquote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:07 schreef beantherio het volgende:
En dat was dag 1 van week 2 dan. Weer 239 probleemloze rondjes voor Honda.
1 compoundquote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:57 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Want ze rijden dezelfde tijd op 2 compounds zachter. Ik zeg Max4WC
Zou wel heel pijnlijk zijn.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:32 schreef beantherio het volgende:
Ik ben benieuwd of het Renault dit jaar gaat lukken om "klantenteam" McLaren voor te blijven. Kan nog een leuke strijd worden voor de 4e plek.
Misschien heeft renault niet de best auto van de middenmoot maar ze hebben wel de beste line up. Ik denk dat die de doorslag geeft in de strijd om plek 4. Het gemis van Alonso is natuurlijk groot bij Mclaren en ik denk dat die nog wel eens moeite gaan hebben om hoger dan 8ste te eindigenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 18:32 schreef beantherio het volgende:
Ik ben benieuwd of het Renault dit jaar gaat lukken om "klantenteam" McLaren voor te blijven. Kan nog een leuke strijd worden voor de 4e plek.
Dat is inderdaad de andere die ik op 4 of 5 verwachtquote:Op dinsdag 26 februari 2019 19:42 schreef sasquatsch het volgende:
Alfa Romeo Racing kan ook nog wel eens gaan verrassen in de strijd om plek 4.
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 19:42 schreef sasquatsch het volgende:
Alfa Romeo Racing kan ook nog wel eens gaan verrassen in de strijd om plek 4.
Schrijf jullie verwachtingen op in dit topic en dan kunnen we aan het eind van het jaar kijken wie er het dichtsbij zatquote:Op dinsdag 26 februari 2019 20:37 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de andere die ik op 4 of 5 verwacht
Onderschat Haas ook niet als ze niet stilvallen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 20:40 schreef opreis het volgende:
[..]
[..]
Schrijf jullie verwachtingen op in dit topic en dan kunnen we aan het eind van het jaar kijken wie er het dichtsbij zat
F1 / 2019 Drivers en constructeurs kampioenschappen voorspellingen
Ted is ontslagenquote:Op woensdag 27 februari 2019 07:53 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Ook nog steeds geen Ted's notebook, die zou nu ook weer moeten komen toch?
Daarom had ik dus ook wel een Ted's notebook verwacht.quote:Op woensdag 27 februari 2019 07:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ted is ontslagen![]()
edit: ik lees nu dat ie toch aanblijft!![]()
Zie https://www.motorsport.co(...)speculation/4343741/
Ik las dat er geen notebook meer ging komen, maar dat hij een andere rol zou krijgen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:14 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Daarom had ik dus ook wel een Ted's notebook verwacht.
quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:07 schreef Dven het volgende:
RB nog niet buiten DIT GAAT HELEMAAL MIS
quote:09:07 Verstappen heads out on the C3 tyre.
quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:07 schreef Dven het volgende:
RB nog niet buiten DIT GAAT HELEMAAL MIS
Is het een gemis of een verlossing? Het is nou niet bepaald een loyale teamplayer en is het helemaal toevallig dat die McLaren weer eens een wegligging heeft waar ook andere coureurs dan de grote Alonso wat mee kunnen?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 19:36 schreef opreis het volgende:
[..]
Misschien heeft renault niet de best auto van de middenmoot maar ze hebben wel de beste line up. Ik denk dat die de doorslag geeft in de strijd om plek 4. Het gemis van Alonso is natuurlijk groot bij Mclaren en ik denk dat die nog wel eens moeite gaan hebben om hoger dan 8ste te eindigen
Slap gelul. Als deze update in de planning lag dan waren ze gewoon een week te laat. Niet onoverkomelijk maar dan ging de ontwikkeling niet volgens plan. Of ze hebben aan twee verschillende oplossingen gewerkt en dan zal dat toch moeten zijn omdat ze niet echt een goed beeld hebben van wat werkt.quote:
Max nu eerste! WERELDKAMPIOENSCHAP BEVESTIGD!!quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:07 schreef Dven het volgende:
RB nog niet buiten DIT GAAT HELEMAAL MIS
Pfff godzijdankquote:
Anderhalve seconde sneller dan de Merc die er een zachtere band op heeft liggen!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Max nu eerste! WERELDKAMPIOENSCHAP BEVESTIGD!!
Hoe durven zequote:Op woensdag 27 februari 2019 09:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik las dat er geen notebook meer ging komen, maar dat hij een andere rol zou krijgen.
Zo'n update als er dat er nu opzit maakt geen enkel bedrijf ter wereld in een week.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Slap gelul. Als deze update in de planning lag dan waren ze gewoon een week te laat. Niet onoverkomelijk maar dan ging de ontwikkeling niet volgens plan. Of ze hebben aan twee verschillende oplossingen gewerkt en dan zal dat toch moeten zijn omdat ze niet echt een goed beeld hebben van wat werkt.
Beiden kunnen alsnog in hun voordeel uitpakken, maar laten we niet doen alsof alles al maanden volgens plan gaat bij Mercedes omdat het Mercedes is.
Klopt, maar dan waren ze dus of een week te laat met dit aero design, of ze hebben aan twee verschillende oplossingen gewerkt omdat ze geen goed beeld hebben van wat werkt.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Zo'n update als er dat er nu opzit maakt geen enkel bedrijf ter wereld in een week.
Alleen het maken van de composiet delen en het spuiten van de delen kost al 3/4 dagen. Dan praat je nog over een ontwerp wat getekend, gevalideerd en een release moet krijgen. Het maken van mallen kost ook nog tussen de 1/2 weken etc.
Dit is iets waar je als je echt de grenzen van engineering pushed binnen 3 a 4 weken kan, maar meestal 1/2 maanden kost.
Ieder team komt in deze week met updates. Dus ook RB en Ferrari.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Slap gelul. Als deze update in de planning lag dan waren ze gewoon een week te laat. Niet onoverkomelijk maar dan ging de ontwikkeling niet volgens plan. Of ze hebben aan twee verschillende oplossingen gewerkt en dan zal dat toch moeten zijn omdat ze niet echt een goed beeld hebben van wat werkt.
Beiden kunnen alsnog in hun voordeel uitpakken, maar laten we niet doen alsof alles al maanden volgens plan gaat bij Mercedes omdat het Mercedes is.
Maar dit is niet zomaar een update, maar een andere aero oplossing beginnend bij de voorvleugel. Dat kan uiteindelijk best de snelste van allemaal blijken, als alles volgens plan ging dan waren ze daar een week eerder mee gekomen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:21 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Ieder team komt in deze week met updates. Dus ook RB en Ferrari.
Ze komen allemaal eerst met een basispakket, omdat die auto nou eenmaal een keer af moet.
Daarna gaat het ontwerpen gewoon door en vinden ze altijd wel wat nieuws. Bij de grote jongens gaat dit echter wat sneller dan bij de kleinere.
Bij Mercedes wordt er alleen een probleem aangepraat en valt de neus direct op.
Als je kijkt naar de tests van vorig jaar en het jaar ervoor zie je dat ze in de eerste week (en ook de 2e) ook geen snelle tijden reden.
Zo enorm is de voorvleugel nou ook weer niet gewijzigd.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar dit is niet zomaar een update, maar een andere aero oplossing beginnend bij de voorvleugel. Dat kan uiteindelijk best de snelste van allemaal blijken, als alles volgens plan ging dan waren ze daar een week eerder mee gekomen.
Nee, ik zeg dat dit niet zomaar een update is maar een gewijzigde ontwikkelingsrichting tov de auto van vorige week die balansproblemen had.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:34 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Zo enorm is de voorvleugel nou ook weer niet gewijzigd.
Het is alleen een endplate die nu naar buiten staat ipv naar binnen.
Maar wat jij nu beweert is dat alle teams die nu met updates komen, er iets niet volgens plan verloopt. En alle updates die ze nu brengen en je van buiten kunt zien, zijn aero updates
Een gemis.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is het een gemis of een verlossing? Het is nou niet bepaald een loyale teamplayer en is het helemaal toevallig dat die McLaren weer eens een wegligging heeft waar ook andere coureurs dan de grote Alonso wat mee kunnen?
Ik vind de Mercedes upgrades in week 2 wel drastisch genoeg om aan te mogen nemen dat er iets niet helemaal volgens plan is gegaan. Het is veel meer dan alleen de neus/vleugelquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:34 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Zo enorm is de voorvleugel nou ook weer niet gewijzigd.
Het is alleen een endplate die nu naar buiten staat ipv naar binnen.
Maar wat jij nu beweert is dat alle teams die nu met updates komen, er iets niet volgens plan verloopt. En alle updates die ze nu brengen en je van buiten kunt zien, zijn aero updates
Je mag voor Barcelona wel een rondje of 100 tellen per weekend.quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:53 schreef Dven het volgende:
De Honda's zijn weer goed rondjes aan het tikken in ieder geval. Nu over alle testdagen verspreid iets meer dan 1250 rondes. 20 GP's zonder plof
De GP zelf is gewoon 66 rondes. 1 gewisseld en dus 3 motoren? Wat?quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:58 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Je mag voor Barcelona wel een rondje of 100 tellen per weekend.
En ze doen het met 3 motoren. (vorige week 1 gewisseld)
Dat is dus gemiddeld 4 gp's per motor nu.
Je vergeet dat ze ook nog vrije trainingen en kwalificatie moeten rijden met diezelfde motor.quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:03 schreef Dven het volgende:
[..]
De GP zelf is gewoon 66 rondes. 1 gewisseld en dus 3 motoren? Wat?
Dacht de C4... edit nee 3quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Op welke compound was de 1.17.7 van Gasly gisteren?
C3quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Op welke compound was de 1.17.7 van Gasly gisteren?
Au. Na Gasly pas de tweede crash. Dat valt mee.quote:11:12 Recovery crews and marshals are straight on the scene. Looks like Vettel has gone off at the start of Turn 3 and straight on into the barriers.
Vergeet ik niet, feit blijft gewoon dat de GP 66 rondes telt en je dus prima kan stellen dat er x-aantal GP's zijn verreden. De vrije trainingen en kwali zijn immers geen onderdeel van de GP zelf. Allemaal geen hogere wiskundequote:Op woensdag 27 februari 2019 11:05 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Je vergeet dat ze ook nog vrije trainingen en kwalificatie moeten rijden met diezelfde motor.
De compound waar ze alleen maar op rijden, C3quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Op welke compound was de 1.17.7 van Gasly gisteren?
Seppukuquote:Op woensdag 27 februari 2019 11:11 schreef alpeko het volgende:
RIP Honda medewerker, die nemen dit niet zachtzinnig op natuurlijk
quote:
quote:
Okee dank u wel. Strakke tijd danquote:Op woensdag 27 februari 2019 11:14 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
De compound waar ze alleen maar op rijden, C3
Ik denk niet dat het een heel spannend probleem is. Maar verder geen details.quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:15 schreef alpeko het volgende:
Al iets bekend over Max? Zal toch wel iets meer zijn dan af laten slaan denk ik?
Vettel's walk of shame!quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:15 schreef beantherio het volgende:
Auto van Vettel beschandigd neem ik aan? Dat gaat Ferrari waardevolle testtijd kosten.
Ik vind hem mooi!quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hey ik heb per ongeluk een nieuw woord uitgevonden. Beschandiging. Beschande.
Dan alsnog moeten ze alles gaan checken en voorvleugel zal wel vervangen moeten worden (niet dat het lang hoeft duren). Einde ochtendsessie zou ik zeggenquote:Op woensdag 27 februari 2019 11:17 schreef Mothzor het volgende:
Volgens mij valt het wel mee bij Vettel. Heel stuk door het grind en de tepco barrier is amper verplaatst.
quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:21 schreef opreis het volgende:
Vettel crashed meestal 2 of 3 keer per jaar dus bij ferrari moet dat ook getest worden.
hij moet eerst met de dokters mee al zal dat sneller gaan dan de auto repareren en checkenquote:Op woensdag 27 februari 2019 11:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan alsnog moeten ze alles gaan checken en voorvleugel zal wel vervangen moeten worden (niet dat het lang hoeft duren). Einde ochtendsessie zou ik zeggen
gpblogquote:Op woensdag 27 februari 2019 11:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Uitlaat is bij RBR anders dan bij de rest kennelijk:
https://www.gpblog.com/nl(...)laatgassen-rb15.html
Benieuwd of we Ferrari vandaag nog op de baan terugzien.quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Neus ook los en er zou een mechanisch probleem ten grondslag liggen ad crash:
https://www.gpblog.com/nl(...)intertest-dag-6.html
quote:
Dyslectisch clickbait genotquote:De wastegates van de Red Bull hange daarentegen
Beste klapper nog inderdaad.quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:34 schreef Dven het volgende:
Aardige klap toch van Vettel
[ afbeelding ]
Klik hier voor een video
Neequote:Op woensdag 27 februari 2019 12:50 schreef NaturalScience het volgende:
1 Sainz McLaren 1m17.144s
2 Vettel Ferrari 1m18.195s
3 Verstappen Red Bull 1m18.395s
4 Bottas Mercedes 1m18.941s
5 Kvyat Toro Rosso 1m19.060s
6 Raikkonen Alfa Romeo 1m19.194s
7 Perez Racing Point 1m19.202s
8 Grosjean Haas 1m19.717s
9 Kubica Williams 1m19.991s
10 Ricciardo Renault 1m22.597s
Zal McLaren dit jaar gaan scoren tijdens de quali's?
Dan zullen ze toch eerst de pole-tijd van vorig jaar moeten gaan halen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:50 schreef NaturalScience het volgende:
1 Sainz McLaren 1m17.144s
2 Vettel Ferrari 1m18.195s
3 Verstappen Red Bull 1m18.395s
4 Bottas Mercedes 1m18.941s
5 Kvyat Toro Rosso 1m19.060s
6 Raikkonen Alfa Romeo 1m19.194s
7 Perez Racing Point 1m19.202s
8 Grosjean Haas 1m19.717s
9 Kubica Williams 1m19.991s
10 Ricciardo Renault 1m22.597s
Zal McLaren dit jaar gaan scoren tijdens de quali's?
En de helft van de tijd schrijven ze de namen van de coureurs verkeerdquote:
Want hij staat er natuurlijk om bekend een F1-auto enorm goed te kunnen ontwikkelenquote:He will drive at "selected tests to support the development of MCL34 and MCL35 for 2020", McLaren has confirmed.
Here we goquote:Op woensdag 27 februari 2019 14:38 schreef Lionheaad het volgende:
Verstappen naar buiten op C2's......
Over 2 wekenquote:Op woensdag 27 februari 2019 14:49 schreef Lionheaad het volgende:
Deden de grote 3 nou maar eens fatsoenlijke Kwalificatie runs.
Weg met die zandzakken...
Wij liefhebbers willen ook eens wat leuks zien
102 inmiddelsquote:Op woensdag 27 februari 2019 14:44 schreef HerrFritz het volgende:
al bijna als eerste 100 ronden afgelegd, op eenzame hoogte inmiddels
En nog drie uur te gaanquote:
Of hoe je de zachte banden zo lang mogelijk mee kan laten doen. Aangezien je daar op wil kwalificeren en dan een 1stopper.quote:Op woensdag 27 februari 2019 15:03 schreef beantherio het volgende:
Iedereen is snel op de zachte banden. Het is veel interessanter om uit te vinden hoe je de harde banden optimaal kunt benutten.
het constant zijn welquote:Op woensdag 27 februari 2019 15:24 schreef bedachtzaam het volgende:
Vergeleken met de rondetijden van Red Bull tijdens de race in Barcelona is dat een seconde per ronde langzamer.
Zo impressive is het dus niet.
Is lastiger te testen omdat je dan ook afhankelijk bent van de temperatuur van baan en omgeving. Maar ze zullen het vast nog wel gaan doen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 15:26 schreef opreis het volgende:
[..]
Of hoe je de zachte banden zo lang mogelijk mee kan laten doen. Aangezien je daar op wil kwalificeren en dan een 1stopper.
Zullen het laatste dagje wel gaan schroeienquote:Op woensdag 27 februari 2019 15:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Is lastiger te testen omdat je dan ook afhankelijk bent van de temperatuur van baan en omgeving. Maar ze zullen het vast nog wel gaan doen.
Dan is het ook iets warmer hèquote:Op woensdag 27 februari 2019 15:24 schreef bedachtzaam het volgende:
Vergeleken met de rondetijden van Red Bull tijdens de race in Barcelona is dat een seconde per ronde langzamer.
Zo impressive is het dus niet.
Vooral de motoren lijken toch wel beter en betrouwbaarder geworden te zijn t.o.v. voorgaande jaren. Weinig echte problemen op dat vlak dit jaar bij de teams.quote:Op woensdag 27 februari 2019 15:35 schreef Justevo het volgende:
De tijden even daargelaten, maar het aantal ronden in verhouding tot vorig jaar is echt een wereld van verschil. Vorig jaar steeds kleine problemen, weinig ronden en dit jaar lijkt het soepeltjes te gaan. Stemt mij positief.
twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 27-02-2019 om 15:45:45Motorwissel bij RedBull as we speak. Max nog zeker 1,5 uur aan de kant dus. Geen idee of het uit voorzorg is, of dat er echt een probleem was. reageer retweet
Jammer. Het leek allemaal zo goed te gaan.quote:Op woensdag 27 februari 2019 15:48 schreef Tijn het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 27-02-2019 om 15:45:45Motorwissel bij RedBull as we speak. Max nog zeker 1,5 uur aan de kant dus. Geen idee of het uit voorzorg is, of dat er echt een probleem was. reageer retweet
twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 27-02-2019 om 15:50:30Wellicht is het een versnellingsbakwissel bij Verstappen, blijft nog steeds een klusje van dik een uur dussss...... reageer retweet
"gelukkig".quote:Op woensdag 27 februari 2019 15:53 schreef Tijn het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 27-02-2019 om 15:50:30Wellicht is het een versnellingsbakwissel bij Verstappen, blijft nog steeds een klusje van dik een uur dussss...... reageer retweet
ja maar is toch beter dat om 18uur te doen ipv 16uur, dus vrijwillig kan het niet zijnquote:Op woensdag 27 februari 2019 16:06 schreef beantherio het volgende:
Tijdens een wintertest vind ik een motorwissel niet zo spannend. Dat kan allerlei redenen hebben.
En dus is de baan langzamer.quote:
18 uur naar het hotel. Misschien al vast voor morgen. Motor met updates er nu in lepelen en morgen knallen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar is toch beter dat om 18uur te doen ipv 16uur, dus vrijwillig kan het niet zijn
Ze werken ook 's avonds en 's nachts aan die auto. Als het de bedoeling was geweest om een grote ingreep te doen, hadden ze het dan wel gedaan en niet terwijl de baan open is.quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:21 schreef StephanL het volgende:
[..]
18 uur naar het hotel. Misschien al vast voor morgen. Motor met updates er nu in lepelen en morgen knallen.
Ja zou je zeggen. Misschien lopen ze wel voor op schemaquote:Op woensdag 27 februari 2019 16:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze werken ook 's avonds en 's nachts aan die auto. Als het de bedoeling was geweest om een grote ingreep te doen, hadden ze het dan wel gedaan en niet terwijl de baan open is.
Dan zouden ze het nog niet tijdens het testen doenquote:Op woensdag 27 februari 2019 16:24 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja zou je zeggen. Misschien lopen ze wel voor op schema
1,5quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:44 schreef Tinos85 het volgende:
Misschien is daar iets fout gegaan dan.
Overigens, kubica over de 100 rondjes. Best knap met 1 arm.
Over het algemeen geldt dat hoe warmer de baan hoe langzamer. Er zijn uitzonderingen maar het is een goede vuistregel.quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:38 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat ie dan sneller was
twitter:tgruener twitterde op woensdag 27-02-2019 om 16:58:11First good pic of Vettels crash earlier today. What an impact! #AMuS https://t.co/crMba60n3E reageer retweet
Hoho, lijkt de 115 laps gewoon te gaan redden hoorquote:
Was toch wel van minimaal 150 uitgegaanquote:Op woensdag 27 februari 2019 17:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoho, lijkt de 115 laps gewoon te gaan redden hoor
Of toch op z'n minst 2 GP'squote:Op woensdag 27 februari 2019 17:46 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Was toch wel van minimaal 150 uitgegaan
Dat is om de pitstop in Melbourne onder de 1.92 te krijgen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:52 schreef Lionheaad het volgende:
Of je doet ff 5 pitstops achter elkaar aan.
quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:42 schreef nils7 het volgende:
De Alfa heeft wat nieuwe vinnen op de neus.
Kan lastig plaatje kopiëren uit de reddit app :-(
quote:Het grootste tijdverlies werd in de middag echter veroorzaak doordat de Red Bull-monteurs lang moesten sleutelen aan de RB15. Even leek het erop dat de versnellingsbak van de Red Bull werd vervangen, maar volgens Verstappen was het gesleutel niet meer dan een uitgebreide controle uit voorzorg.
“Er was niks aan de krachtbron,” aldus Verstappen, die daarmee de wilde geruchten over een eventuele motorwissel meteen de kop indrukte. “Er zijn echter altijd wel dingen die je uit voorzorg even wilt checken in plaats van ze kapot te rijden. We wilden in dit geval dus even kijken of de versnellingsbak in orde was. Het was puur uit voorzorg, maar dat neemt natuurlijk wel tijd in beslag.”
dan was de Honda ra107 Earthcar idd veel beter .....quote:
quote:
was wel handig, konden ze 'm na de pitstop aanduwen.quote:
uiteraard de EJ11 van datzelfde jaar op Monaco niet te vergeten:quote:
twitter:karunchandhok twitterde op woensdag 27-02-2019 om 22:03:25Fuel and tyre corrected times with 75% of pre-season testing finished.... When are we going to see Mercedes show their hand?? Maybe we have to wait for Saturday in Melbourne... https://t.co/u935P9nNxH reageer retweet
Hoe moet ik die fuel laps lezen? of is dat al gecorrigeerd?quote:Op donderdag 28 februari 2019 08:33 schreef sasquatsch het volgende:
De analyse van Karun Chandhok[ afbeelding ]twitter:karunchandhok twitterde op woensdag 27-02-2019 om 22:03:25Fuel and tyre corrected times with 75% of pre-season testing finished.... When are we going to see Mercedes show their hand?? Maybe we have to wait for Saturday in Melbourne... https://t.co/u935P9nNxH reageer retweet
Mclaren 4 tienden van de top lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Ik denk dat de verschillen in deze tabel nog wel eens een stukje verder van elkaar zitten. Al zo het natuurlijk mooi zijn als dat niet zo isquote:Op donderdag 28 februari 2019 08:33 schreef sasquatsch het volgende:
De analyse van Karun Chandhok[ afbeelding ]twitter:karunchandhok twitterde op woensdag 27-02-2019 om 22:03:25Fuel and tyre corrected times with 75% of pre-season testing finished.... When are we going to see Mercedes show their hand?? Maybe we have to wait for Saturday in Melbourne... https://t.co/u935P9nNxH reageer retweet
Het is ook nog steeds niet zo heel veelzeggend, lang niet alle parameters zijn bekend en gecorrigeerd.quote:Op donderdag 28 februari 2019 08:46 schreef opreis het volgende:
[..]
Mclaren 4 tienden van de top lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Ik denk dat de verschillen in deze tabel nog wel eens een stukje verder van elkaar zitten. Al zo het natuurlijk mooi zijn als dat niet zo is
Gruelling...quote:Op donderdag 28 februari 2019 09:25 schreef NaturalScience het volgende:
Hamilton heeft alweer een rondje gedraaid buiten de baan.
quote:Ferrari has offered an update on Vettel's crash yesterday afternoon, which it says was caused by a rim issue. It reckons the rim was damaged "a few seconds before by an impact with a foreign object".
Werkje voor de X-filesquote:Op donderdag 28 februari 2019 10:33 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Foreign object? Altied weer die buutnlaanders.
De gecorrigeerde tijd bevat zowel de correctie voor de compound als de hoeveelheid brandstof aan boord (op basis van het aantal ronden dat is gereden)quote:Op donderdag 28 februari 2019 08:43 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoe moet ik die fuel laps lezen? of is dat al gecorrigeerd?
Naar welke band is dat omgezet?quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De gecorrigeerde tijd bevat zowel de correctie voor de compound als de hoeveelheid brandstof aan boord (op basis van het aantal ronden dat is gereden)
en het leek allemaal zo mooi te worden dit jaartwitter:f1debrief twitterde op donderdag 28-02-2019 om 10:07:11Hamilton (C2) #W10OUT1: 22.1331: 25.8691: 18.6351: 23.9431: 18.0971: 24.8761: 18.412IN #F1Testing #Day7 #F1 @MercedesAMGF1 reageer retweet
Ze hebben dit jaar een diesel geïnstalleerd die moest even op gang komenquote:Op donderdag 28 februari 2019 10:42 schreef dz5b604 het volgende:
en het leek allemaal zo mooi te worden dit jaartwitter:f1debrief twitterde op donderdag 28-02-2019 om 10:07:11Hamilton (C2) #W10OUT1: 22.1331: 25.8691: 18.6351: 23.9431: 18.0971: 24.8761: 18.412IN #F1Testing #Day7 #F1@:MercedesAMGF1 reageer retweet
Op de C2's.quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:42 schreef dz5b604 het volgende:
en het leek allemaal zo mooi te worden dit jaartwitter:f1debrief twitterde op donderdag 28-02-2019 om 10:07:11Hamilton (C2) #W10OUT1: 22.1331: 25.8691: 18.6351: 23.9431: 18.0971: 24.8761: 18.412IN #F1Testing #Day7 #F1@:MercedesAMGF1 reageer retweet
Gecorrigeerd zijn dit de snelste tijden van de tests tot nog toe, bij flink wat. Ferrari en Red Bull rijden een vergelijkbaar draadje de afgelopen dagen op de C3 band en Mercedes doet dat nu op de C2 band.quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:44 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Op de C2's.
Niet zo heel boeiend toch?
twitter:f1debrief twitterde op donderdag 28-02-2019 om 10:47:16Gasly (C3) #RB15OUT1: 17.9111: 40.0741: 18.4941: 43.0871: 18.604IN #F1Testing #Day7 #F1 @redbullracing reageer retweet
Behoorlijk snel op C2 vergeleken met andere tijden op snellere compounds.quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:44 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Op de C2's.
Niet zo heel boeiend toch?
McLaren reed gisteren een 1:17.1. Mag toch hopen voor Mercedes dat dit niet 100% is.quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:42 schreef dz5b604 het volgende:
en het leek allemaal zo mooi te worden dit jaartwitter:f1debrief twitterde op donderdag 28-02-2019 om 10:07:11Hamilton (C2) #W10OUT1: 22.1331: 25.8691: 18.6351: 23.9431: 18.0971: 24.8761: 18.412IN #F1Testing #Day7 #F1@:MercedesAMGF1 reageer retweet
Op de C4 (zachte) band dit is op de C2 (harde) band, gecorrigeerd is dat gewoon snellerquote:Op donderdag 28 februari 2019 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
McLaren reed gisteren een 1:17.1. Mag toch hopen voor Mercedes dat dit niet 100% is.
McLaren reed op de C4 geloof ik, Mercedes op 2 compounds harder..quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
McLaren reed gisteren een 1:17.1. Mag toch hopen voor Mercedes dat dit niet 100% is.
Naar de C3, zo te zien.quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:41 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Naar welke band is dat omgezet?
Dan nog is 1,1 een gigantisch verschil. Als je een overdreven seconde per compound neemt is deze tijd nog geen seconde harder dan McLaren. En dat team wordt nou niet echt tot de snelsten ingedeeld.quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:56 schreef franklop het volgende:
[..]
McLaren reed op de C4 geloof ik, Mercedes op 2 compounds harder..
Gok zomaar dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:58 schreef NaturalScience het volgende:
Wat mij betreft is het nu wel tijd geworden voor Merc, Fer, en RB om de C5 compounds eronder te knopen en even op vol vermogen te gaan.
Over 1 rondje zijn ze net zo snel he nu.quote:Op donderdag 28 februari 2019 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan nog is 1,1 een gigantisch verschil. Als je een overdreven seconde per compound neemt is deze tijd nog geen seconde harder dan McLaren. En dat team wordt nou niet echt tot de snelsten ingedeeld.
Het gat tussen RB en Renault was nog groter vorig seizoen.
Die banden worden toch wel eens gebruikt dit seizoen? Dan is het toch nuttig om de data te hebbenquote:Op donderdag 28 februari 2019 11:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Op de C5-speelgoedbanden ja. Ik snap niet dat sommige teams daar hun handen aan vuil maken.
De eerste 1.16 moet dat gaan wordenquote:Op donderdag 28 februari 2019 11:32 schreef NaturalScience het volgende:
Gasly is naar buiten op de C5
Autosport zegt in ieder geval gewoon C5quote:Op donderdag 28 februari 2019 11:37 schreef HerrFritz het volgende:
ja ik twijfel wel, de ene live blog zegt unmarked en de andere C5
Einde tijdperk RBR voordat het begonnen is!quote:Op donderdag 28 februari 2019 11:36 schreef Tinos85 het volgende:
Red Bull op C5 langzamer dan McLaren. Seizoen is mislukt.
NEEM JE ROTZOOI MEE HORNER!!!quote:Op donderdag 28 februari 2019 11:42 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Einde tijdperk RBR voordat het begonnen is!
Meer hoef je niet in kwalificatiequote:Op donderdag 28 februari 2019 12:02 schreef dz5b604 het volgende:
Wel maar 1 lap van Leclerc, maar goed blijft bizar snel 0.8s sneller dan de Mercedes.
Dat is waar, maar ging er meer om dat Hamilton waarschijnlijk meer benzine in zijn auto had met de 1.18.0 van hem dan Leclerc met zijn 1.17.2quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:08 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Meer hoef je niet in kwalificatie
Ferrari wou die 17.3 op de C2 natuurlijk snel uit de snelste tijden rijtje hebbenquote:
Verstappen ook. Maar die werd op 44 laps afgebroken door Max z’n uitstapje.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:17 schreef dz5b604 het volgende:
Overigens nog bijna geen race simulaties gezien deze week, alleen Hamilton eigenlijk gisteren en zelfs dat waren maar 46 rondes.
Ricciardo toch?quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:17 schreef dz5b604 het volgende:
Overigens nog bijna geen race simulaties gezien deze week, alleen Hamilton eigenlijk gisteren en zelfs dat waren maar 46 rondes.
Leclerc zijn snelste tijden kan je na die 1.17.2 op de C2 negeren tenzij die 1.16 laag gaat rijden. Die zijn nu puur aan het sandbaggen met 1.16 hoog op C4.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:25 schreef NaturalScience het volgende:
Leclerc ook in de 1:16 nu (en dat op de C4, niet de C5)
1.2 seconde. Er zit ca 0.6s (tussen C5 en C4 en C4 en C3) a 0.7s (tussen C3 en C2) tussen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 11:25 schreef Tinos85 het volgende:
Norris op de C5 1m17.084s terwijl het verschil tussen C5 en C3 meer dan een seconde is volgens Pirelli.
Hamilton reed dinsdag 3 stints in een racesimulatie.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:17 schreef dz5b604 het volgende:
Overigens nog bijna geen race simulaties gezien deze week, alleen Hamilton eigenlijk gisteren en zelfs dat waren maar 46 rondes.
Dat zijn die 46 rondjes.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hamilton reed dinsdag 3 stints in een racesimulatie.
Alweer...quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:13 schreef Tinos85 het volgende:
Williams gaat echt een zwaar seizoen krijgen
Paddy Lowe is daar niet echt een aanwinst gebleken.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:13 schreef Tinos85 het volgende:
Williams gaat echt een zwaar seizoen krijgen
Ik las 64. Maar dat kan ook een typefout zijn geweest. Heb ze zelf nog niet bekeken.quote:
Hoe sneller je gaat, hoe meer het bochtenwerk je gaat tegenwerken.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:38 schreef dz5b604 het volgende:
Again die 1.17.3 op de C2 van Ferrari rekent zich om naar 1.15.4 op de C5.
De 1.16 rondjes van Ferrari is dus gewoon Ferrari die aan het sandbaggen is.
Niets sandbaggen. De 1:16 is wat die banden kunnen in long runs. Daar is de C5 niet voor geschikt. Die zijn er alleen voor de snelle rondes. Daarom vertaal ik alles naar de C3. Dit geeft imho beter vergelijkingsmateriaal.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:38 schreef dz5b604 het volgende:
Again die 1.17.3 op de C2 van Ferrari rekent zich om naar 1.15.4 op de C5.
De 1.16 rondjes van Ferrari is dus gewoon Ferrari die aan het sandbaggen is. Of ze hebben een auto gemaakt die evensnel rijdt ongeacht de banden![]()
Dan ga jij vanuit dat het een lineaire daling is, dat klopt niet.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:38 schreef dz5b604 het volgende:
Again die 1.17.3 op de C2 van Ferrari rekent zich om naar 1.15.4 op de C5.
De 1.16 rondjes van Ferrari is dus gewoon Ferrari die aan het sandbaggen is. Of ze hebben een auto gemaakt die evensnel rijdt ongeacht de banden![]()
Ik ga ervan uit dat de informatie verstrekt door Pirelli klopt.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan ga jij vanuit dat het een lineaire daling is, dat klopt niet.
Ga er maar vanuit dat de informatie die Pirelli aan 'ons' geeft enkel richtlijnen zijn en niet compleet is.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:41 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat de informatie verstrekt door Pirelli klopt.
Dat verschil klopt wel als het gaat om één snelle ronde. Niet als de één een snelle ronde is en de ander een langere stint.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:41 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat de informatie verstrekt door Pirelli klopt.
Kwam vorig jaar ook niet helemaal overeen he.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:41 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat de informatie verstrekt door Pirelli klopt.
Zijn vorige snelste tijd was ook al op de C5quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:46 schreef Tinos85 het volgende:
Leclerc nu een rondje op C5. Ben benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |