abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_185253542
Welke winkelketens zijn al failliet gegaan of staan op het punt van omvallen?



Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:

2019

• Bretoniere Groep - Damesschoenen en -tassen
• Intertoys - Speelgoed (afgeslankt doorgestart)
• Mycom - Computerspeciaalzaak

2018

• Parfois - Kleding
• Vrijbuiter - Campingspullen (afgeslankt doorgestart)
• Hans Struijk - Fietswinkelketen
• De Linnerie - Bedden- en linnengoed
• Men At Work - Kleding
• Leapp - Refurbished Apple-apparaten
• Pabo - Seksspulletjes
• SuperTrash - Kleding
• Shoeline - Schoenen
• Kijkshop - Warenhuis

2017

• Setpoint - Kleding
• Witteveen - Kleding
• Maxwell - Witgoed
• The PhoneHouse - Telecom (afgeslankt doorgestart)
• Euroland - Discount
• Charles Vögele - Kleding

2016

• Dirkzwager (Mitra) - Drank
• MS Mode - Kleding (afgeslankt doorgestart)
• BartSmit - Overgegaan naar Intertoys
• McGregor Fashion Group (incl. Gaastra/Adam) - Kleding
• Scheer & Foppen - Elektronica
• Cora Kemperman - Kleding
• HoutBrox - Kleding
Dixons - Elektronica
• Perry Sport - Sportartikelen (afgeslankt doorgestart)
• Aktiesport - Sportartikelen
• Esprit - Kleding
• La Ligna - Kleding
• Paradigit - Computerspeciaalzaak
• Foto Klein - Speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur

2015

• V&D - Warenhuisketen - 10.000 werknemers, 62 filialen
• Macintosh - Schoenen
• DA Retailgroep - Drogisterij
• BAS Group - Telecom
• Telstar Holding - Sportwinkel
• Ardenberg BV - Schoenen
• Geddes & Gillmore - Kleding
• Miss Etam - Kleding (afgeslankt doorgestart)
• Schoenenreus - Schoenen
• House of Shoes - Schoenen
• Thom Broekman - Kleding
• Taft - Schoenen

2014

• Mexx - Kleding
• Halfords - Auto- en fietsonderdelen (afgeslankt doorgestart)
• Free Record Shop - Entertainment
• Polare - Boeken
• Siebel - Juweliersketen
• Maison de Bonneterie - Kleding

2013

• Henk ten Hoor - Kleding
• Oad - Reizen
• De Harense Smid - Elektronica
• iCentre - Apple-producten
• Block - Elektronica
• E-plaza - Computerspellen

2012

• Piet Kerkhof - Kleding
• Sabon - Cosmetica
• Expo - Wenskaarten en cadeaus

2011

• Hans Textiel - Kleding

[ Bericht 0% gewijzigd door Cynix ® op 11-03-2019 17:13:52 ]
pi_185253993
Hudson's Bay zullen ontslagen vallen
pi_185255743
In dit lijstje zie ik al behoorlijk wat faillissementen in de schoenenbranche in 2015.
Recentelijk zijn ook nog Bovendeert schoenen en Leemans schoenen failliet gegaan. In de markt gaat het gerucht dat Dungelmann op omvallen staat maar ik weet niet of dat waar is.
Ik verbaas mij al jaren over het bestaansrecht van Bristol, maar ook daar heb ik maar beperkte kijk op.
Volgens mij is het inderdaad een publiek geheim dat Hudson's Bay niet al te lekker draait in Nederland, dus of die het hier nog lang vol gaan houden?
Ook online zijn er de afgelopen tijd de nodige zaken failliet gegaan zoals Create2Fit en Athleteshop. Ook hier is het een "publiek geheim" dat er heel veel webwinkels geen winst maken en dat we zelfs in deze fantastisch groeiende markt met een goed draaiende economie de nodige faillissementen kunnen verwachten...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 26 februari 2019 @ 16:01:08 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185255896
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:54 schreef sandralenting het volgende:
In dit lijstje zie ik al behoorlijk wat faillissementen in de schoenenbranche in 2015.
Recentelijk zijn ook nog Bovendeert schoenen en Leemans schoenen failliet gegaan. In de markt gaat het gerucht dat Dungelmann op omvallen staat maar ik weet niet of dat waar is.
Ik verbaas mij al jaren over het bestaansrecht van Bristol, maar ook daar heb ik maar beperkte kijk op.
Volgens mij is het inderdaad een publiek geheim dat Hudson's Bay niet al te lekker draait in Nederland, dus of die het hier nog lang vol gaan houden?
Ook online zijn er de afgelopen tijd de nodige zaken failliet gegaan zoals Create2Fit en Athleteshop. Ook hier is het een "publiek geheim" dat er heel veel webwinkels geen winst maken en dat we zelfs in deze fantastisch groeiende markt met een goed draaiende economie de nodige faillissementen kunnen verwachten...
In 2017 heeft de familie die eigenaar is van Bristol de greep op het concern vergroot en zelf de macht weer in handen genomen. Daarna is er een herstructurering ingezet en zijn er 20 winkels gesloten. Lijkt erop dat ze daar op tijd aan de slag zijn gegaan.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage dinsdag 26 februari 2019 @ 17:20:40 #5
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_185257529
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:01 schreef rubbereend het volgende:

[..]

In 2017 heeft de familie die eigenaar is van Bristol de greep op het concern vergroot en zelf de macht weer in handen genomen. Daarna is er een herstructurering ingezet en zijn er 20 winkels gesloten. Lijkt erop dat ze daar op tijd aan de slag zijn gegaan.
Was dat niet Scapino? Henk Ziengs heeft het namelijk weer overgenomen
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 26 februari 2019 @ 17:38:06 #6
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185257771
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:20 schreef Djeez het volgende:

[..]

Was dat niet Scapino? Henk Ziengs heeft het namelijk weer overgenomen
ik, ook bij Bristol heeft de familie weer de leiding genomen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185259998
Ik zie bij HB dit jaar ontslagen vallen
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2019 @ 19:27:44 #8
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185260057
Ik voorspel nog wel wat faillissementen in 2019, of in ieder geval bijna dood-ervaringen:

Karwei, teveel dhz-ketens, verliezen sowieso van Hornbach
BCC, te duur, niet meer echt concurrerend
Jysk, allemaal net-niet-spullen waar niemand echt op zit te wachten
Kwantum, beetje idem
Casa, geen echte doelgroep, veel alternatieven
Leenbakker, nieuwe baas, zelfde shit
Bakker Bart, rommelt al jaren
Jola Mode. te klein, te grijs
Hunkemöller, kan prima online
Scapino, te gewoon

Sommige zijn trouwens al eens omgevallen en vaak net niet helemaal overeind gekrabbeld.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2019 @ 19:36:06 #9
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185260306
IKEA en C&A blijven altijd bestaan. En voor de Blokker en de HEMA blijft er hopelijk ook nog wel een plaatsje over.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 19:45:17 #10
62913 Blik
The one and Only!
pi_185260582
Hema ja, blokker nee.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 19:47:19 #11
62913 Blik
The one and Only!
pi_185260634
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:27 schreef Cynix ® het volgende:
Ik voorspel nog wel wat faillissementen in 2019, of in ieder geval bijna dood-ervaringen:

Karwei, teveel dhz-ketens, verliezen sowieso van Hornbach
BCC, te duur, niet meer echt concurrerend
Jysk, allemaal net-niet-spullen waar niemand echt op zit te wachten
Kwantum, beetje idem
Casa, geen echte doelgroep, veel alternatieven
Leenbakker, nieuwe baas, zelfde shit
Bakker Bart, rommelt al jaren
Jola Mode. te klein, te grijs
Hunkemöller, kan prima online
Scapino, te gewoon

Sommige zijn trouwens al eens omgevallen en vaak net niet helemaal overeind gekrabbeld.
Is BCC duur ja, heb niet direct het idee dat ze duurder zijn als coolblue. Maar heb niet echt de data om dat te omderbouwen.

Overigens maken ze gewoon winst, en dat al jaren. Dus dit jaar zie ik ze sowieso niet omvallen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 26 februari 2019 @ 19:53:34 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185260821
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:27 schreef Cynix ® het volgende:
Ik voorspel nog wel wat faillissementen in 2019, of in ieder geval bijna dood-ervaringen:

Karwei, teveel dhz-ketens, verliezen sowieso van Hornbach
BCC, te duur, niet meer echt concurrerend
Jysk, allemaal net-niet-spullen waar niemand echt op zit te wachten
Kwantum, beetje idem
Casa, geen echte doelgroep, veel alternatieven
Leenbakker, nieuwe baas, zelfde shit
Bakker Bart, rommelt al jaren
Jola Mode. te klein, te grijs
Hunkemöller, kan prima online
Scapino, te gewoon

Sommige zijn trouwens al eens omgevallen en vaak net niet helemaal overeind gekrabbeld.
Bij Bakker Bart is juist toch de rust weer weergekeerd. Alle problemen zijn opgelost met de franchisers.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2019 @ 19:54:55 #13
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185260856
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:53 schreef rubbereend het volgende:
Bij Bakker Bart is juist toch de rust weer weergekeerd. Alle problemen zijn opgelost met de franchisers.
Hmm, misschien voor even. Lijkt me niet bestendig. BB is hier (in Eindhoven) op koopavonden al niet eens meer open.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2019 @ 19:56:05 #14
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185260893
Nou ja, ik hoef ook geen 10 x gelijk te krijgen. Liever niet zelfs. Maar ik voel enige nattigheid bij deze bedrijven. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 20:09:50 #15
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_185261321
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:54 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Hmm, misschien voor even. Lijkt me niet bestendig. BB is hier (in Eindhoven) op koopavonden al niet eens meer open.
Misschien is dat juist slim, op de tijden dat je nauwelijks omzet draait niet eens open te zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2019 @ 20:12:48 #16
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185261417
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 20:09 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Misschien is dat juist slim, op de tijden dat je nauwelijks omzet draait niet eens open te zijn.
Als die tijden maar niet steeds langer worden...
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 20:26:43 #17
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185261789
Het aantal filialen moet gewoon minder.
Begin daar eerst mee.
pi_185261823
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 20:12 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Als die tijden maar niet steeds langer worden...
Ik zou in sommige winkels nog niet het licht aanmaken dan zou ik al verlies draaien.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 26 februari 2019 @ 20:43:27 #19
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185262153
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:54 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Hmm, misschien voor even. Lijkt me niet bestendig. BB is hier (in Eindhoven) op koopavonden al niet eens meer open.
lijkt me geen gekke zet, dat zijn de daluren voor een bakkerij :D

Ze verdienen aan brood, lekkers en mensen die er komen eten, dat is niet op koopavond
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2019 @ 21:35:38 #20
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185263512
We'll see. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2019 @ 21:37:46 #21
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_185263563
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:27 schreef Cynix ® het volgende:
Ik voorspel nog wel wat faillissementen in 2019, of in ieder geval bijna dood-ervaringen:

Karwei, teveel dhz-ketens, verliezen sowieso van Hornbach

Hornbach zit op slechts 14 locaties. Alleen in die steden is het misschien een bedreiging.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2019 @ 21:59:43 #22
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_185264075
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:37 schreef Tokus het volgende:

[..]

Hornbach zit op slechts 14 locaties. Alleen in die steden is het misschien een bedreiging.
Kan, maar ook in de Praxis is het meestal veel drukker dan in de Karwei. Geen idee waarom overigens.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 22:14:17 #23
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_185264362
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:37 schreef Tokus het volgende:

[..]

Hornbach zit op slechts 14 locaties. Alleen in die steden is het misschien een bedreiging.
Ik rij ook 25 km naar de hornbach, kom daar vaker dan de gamma van 500m verderop.
pi_185264401
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:59 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Kan, maar ook in de Praxis is het meestal veel drukker dan in de Karwei. Geen idee waarom overigens.
Karwei is geen echte bouwmarkt meer. Meer voor woninginrichting geworden. Voor klussen ga je naar de GAMMA (zelfde eigenaar)
  woensdag 27 februari 2019 @ 04:11:07 #25
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185269714
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:37 schreef Tokus het volgende:

[..]

Hornbach zit op slechts 14 locaties. Alleen in die steden is het misschien een bedreiging.
De Hornbach in Best haalt klanten weg van Eindhoven tot aan Den Bosch. Dus dat is echt wel een ding. En in Den Bosch is sprake van een Bauhaus die er moet komen, dat zal zeker ten koste gaan van de Gamma's en Karwei's in de regio.

Gerelateerd; de Formido bij ons in 't durp wordt omgebouwd naar Karwei.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 27 februari 2019 @ 08:34:48 #27
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_185270216
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:37 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

De Hornbach in Best haalt klanten weg van Eindhoven tot aan Den Bosch. Dus dat is echt wel een ding. En in Den Bosch is sprake van een Bauhaus die er moet komen, dat zal zeker ten koste gaan van de Gamma's en Karwei's in de regio.

Gerelateerd; de Formido bij ons in 't durp wordt omgebouwd naar Karwei.
Ik ben nog nooit bij Hornbach geweest in Nederland. De Formido bij ons wordt omgebouwd tot Praxis. En we hebben al een Praxis dus van mij had het wel Karwei mogen zijn oid. maar het zij zo. Ik ga ook vaker naar Gamma dan naar Praxis.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_185270268
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2019 08:34 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit bij Hornbach geweest in Nederland. De Formido bij ons wordt omgebouwd tot Praxis. En we hebben al een Praxis dus van mij had het wel Karwei mogen zijn oid. maar het zij zo. Ik ga ook vaker naar Gamma dan naar Praxis.
Hornbach is best wel okay, daar haal ik nog wel eens wat. Voor de rest haal ik het bij onze eigen DHZ-zaak, Formido/Praxis/Gamma/Karwei voelt voor mij eigenlijk als hetzelfde maar dan met een ander kleurtje zou echt niet weten wat nu het grote onderscheid is tussen de zaken.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_185270276
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 22:15 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Karwei is geen echte bouwmarkt meer. Meer voor woninginrichting geworden. Voor klussen ga je naar de GAMMA (zelfde eigenaar)
Ik kom heel weinig bij de GAMMA. Over het algemeen duurder, kwaliteit ook niet veel beter en ook qua garantie en service gaat het niet altijd goed.

Voor kleine klusjes zijn wat mij betreft de Karwei en Praxis prima.
Voor grote en speciale klussen gaan we naar een echte speciaalzaak die ook levert aan aannemers.
pi_185270327
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:37 schreef Tokus het volgende:

[..]

Hornbach zit op slechts 14 locaties. Alleen in die steden is het misschien een bedreiging.
Dan heb je ook nog de Bauhaus, beetje vergelijkbaar met Hornbach. Die zitten beiden bij mij op zo'n 30km afstand en de Gamma en Praxis op 1km afstand. Toch loont het zich best om daarheen te gaan. Veel lagere prijzen en betere kwaliteit ook nog eens. Ik was zondag nog eens bij de Praxis voor wat hout, leuk als je hoepels wilt gaan maken, maar er was geen recht stuk hout te vinden :{
Don't let my username fool you...
  woensdag 27 februari 2019 @ 08:48:20 #31
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_185270342
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 08:40 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Hornbach is best wel okay, daar haal ik nog wel eens wat. Voor de rest haal ik het bij onze eigen DHZ-zaak, Formido/Praxis/Gamma/Karwei voelt voor mij eigenlijk als hetzelfde maar dan met een ander kleurtje zou echt niet weten wat nu het grote onderscheid is tussen de zaken.
Is ook veel van hetzelfde, echter slaag ik voor mijn gevoel vaker bij de Gamma. Karwei ben ik wel eens geweest in Schagen en is toch meer interieur en tuinmeubels tegenwoordig. Zeer vervelend te woord gestaan trouwens.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_185271690
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 08:47 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dan heb je ook nog de Bauhaus, beetje vergelijkbaar met Hornbach. Die zitten beiden bij mij op zo'n 30km afstand en de Gamma en Praxis op 1km afstand. Toch loont het zich best om daarheen te gaan. Veel lagere prijzen en betere kwaliteit ook nog eens. Ik was zondag nog eens bij de Praxis voor wat hout, leuk als je hoepels wilt gaan maken, maar er was geen recht stuk hout te vinden :{
Ik rij ook liever een kwartier naar de bauhaus dan 2 minuten naar de praxis. Meer keuze, goedkoper, vriendelijk personeel...

Was laatst nog even bij de praxis omdat ik een badstop nodig had. Zelden zo apatisch aangekeken als toen ik vroeg waar ik die kon vinden. Die jongen had geen idee wat het was en dus ook niet waar het lag, maar ook niet even een collega vragen ofzo, nee zoek het maar uit.

Ben benieuwd naar de Hornbach. Die komt hier ook naartoe. Komt vlak naast dr Praxis megastore. Die zijn dus continu rechtzaken aan het voeren om dat te voorkomen omdat ze anders weggeconcurreerd worden.
A mind with a heart of it's own
pi_185272108
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:15 schreef DrMarten het volgende:

Ben benieuwd naar de Hornbach. Die komt hier ook naartoe. Komt vlak naast dr Praxis megastore. Die zijn dus continu rechtzaken aan het voeren om dat te voorkomen omdat ze anders weggeconcurreerd worden.
Doen ze wel vaker geloof ik, in Best zit de Hornbach tegenover de Karwei.
Ook die rechtzaken zijn schering en inslag en zo wordt die Bauhaus in Den Bosch dus al jaren tegengewerkt.

https://www.bd.nl/s-herto(...)ders-niets~a5f09aca/
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_185272178
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:41 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Doen ze wel vaker geloof ik, in Best zit de Hornbach tegenover de Karwei.
Ook die rechtzaken zijn schering en inslag en zo wordt die Bauhaus in Den Bosch dus al jaren tegengewerkt.

https://www.bd.nl/s-herto(...)ders-niets~a5f09aca/
De Hornbach in Almelo ook en dus hier in Enschede. De Bauhaus zir in Hengelo. Dan komen ze met het argument dat er geen markt is voor 3 van die grote bouwmarkten in de regio. Maar 15 andere bouwmarkten is wel markt voor kennelijk :')
A mind with a heart of it's own
pi_185272429
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:44 schreef DrMarten het volgende:

[..]

De Hornbach in Almelo ook en dus hier in Enschede. De Bauhaus zir in Hengelo. Dan komen ze met het argument dat er geen markt is voor 3 van die grote bouwmarkten in de regio. Maar 15 andere bouwmarkten is wel markt voor kennelijk :')
De grap is vooral dat die 17.000m2 oppervlak van de Hornbach meer is dan alle andere bouwmarkten in de stad bij elkaar.
Maar die zijn allemaal van dezelfde eigenaar dus allemaal hetzelfde assortiment dus die vergelijking gaat niet echt op. Degenen die het wellicht echt gaan merken zijn de paar kleine zelfstandige DHZ-zaakjes die er nog zijn. Persoonlijk hoop ik dat het nog 2 jaar uitgesteld wordt dan is m'n oom met pensioen en dan is het na iets meer dan 100 jaar gedaan met de familiezaak (hoe zuur het ook is).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_185273140
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:57 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

De grap is vooral dat die 17.000m2 oppervlak van de Hornbach meer is dan alle andere bouwmarkten in de stad bij elkaar.
Maar die zijn allemaal van dezelfde eigenaar dus allemaal hetzelfde assortiment dus die vergelijking gaat niet echt op. Degenen die het wellicht echt gaan merken zijn de paar kleine zelfstandige DHZ-zaakjes die er nog zijn. Persoonlijk hoop ik dat het nog 2 jaar uitgesteld wordt dan is m'n oom met pensioen en dan is het na iets meer dan 100 jaar gedaan met de familiezaak (hoe zuur het ook is).
Die kleine zelfstandige DHZ zaakjes zijn hier in de regio (Midden-Limburg) jaren geleden al allemaal verdwenen. Ja, behalve eentje, maar die neemt niemand serieus en doet dit alleen nog uit hobby met zijn rommelwinkel :P Als niemand het meer heeft, moet je bij hem zijn.
Don't let my username fool you...
pi_185273209
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:57 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

De grap is vooral dat die 17.000m2 oppervlak van de Hornbach meer is dan alle andere bouwmarkten in de stad bij elkaar.
Maar die zijn allemaal van dezelfde eigenaar dus allemaal hetzelfde assortiment dus die vergelijking gaat niet echt op. Degenen die het wellicht echt gaan merken zijn de paar kleine zelfstandige DHZ-zaakjes die er nog zijn. Persoonlijk hoop ik dat het nog 2 jaar uitgesteld wordt dan is m'n oom met pensioen en dan is het na iets meer dan 100 jaar gedaan met de familiezaak (hoe zuur het ook is).
Kleine zelfstandige kluszaken zijn hier al niet meer op een enkele specialstische ijzerhandel na. Hier in de stad ben je aangewezen op Gamma/Karwei of Praxis/Multimate. Ik vind het wel prima dat er een nieuwe partij komt om de boel even op te schudden.
A mind with a heart of it's own
pi_185273391
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:15 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ik rij ook liever een kwartier naar de bauhaus dan 2 minuten naar de praxis. Meer keuze, goedkoper, vriendelijk personeel...

Was laatst nog even bij de praxis omdat ik een badstop nodig had. Zelden zo apatisch aangekeken als toen ik vroeg waar ik die kon vinden. Die jongen had geen idee wat het was en dus ook niet waar het lag, maar ook niet even een collega vragen ofzo, nee zoek het maar uit.

Ben benieuwd naar de Hornbach. Die komt hier ook naartoe. Komt vlak naast dr Praxis megastore. Die zijn dus continu rechtzaken aan het voeren om dat te voorkomen omdat ze anders weggeconcurreerd worden.
Omdat ik vorig jaar ging verhuizen meer Hornbach gezien dan me lief is :P
Maar echt alles hebben ze daar en omdat iedereen zijn eigen gangpad heeft konden ze precies je naar het lullige schroefje/boutje/moertje/whatever brengen wat ik nodig had.

Ondanks mijn afkeer van bouwmarkten was de Hornbach een verademing ivm de Gamma.

Hier een Hornbach op 5km en nog geen 3km afstand trouwens :+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_185273428
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:37 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Kleine zelfstandige kluszaken zijn hier al niet meer op een enkele specialstische ijzerhandel na. Hier in de stad ben je aangewezen op Gamma/Karwei of Praxis/Multimate. Ik vind het wel prima dat er een nieuwe partij komt om de boel even op te schudden.
Ja dat, want van het assortiment en de kennis en kunde (vooral het ontbreken daarvan) van de Gamma en Praxis krijg ik een beetje de schijt. Zit ook weinig vernieuwing in hun assortiment. Vind het jammer dat de Bauhaus en Hornbach allebei op zo'n 30km afstand zitten (de andere kant op van elkaar), zit precies in het midden daarvan.
Don't let my username fool you...
pi_185273649
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:48 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Omdat ik vorig jaar ging verhuizen meer Hornbach gezien dan me lief is :P
Maar echt alles hebben ze daar en omdat iedereen zijn eigen gangpad heeft konden ze precies je naar het lullige schroefje/boutje/moertje/whatever brengen wat ik nodig had.

Ondanks mijn afkeer van bouwmarkten was de Hornbach een verademing ivm de Gamma.

Hier een Hornbach op 5km en nog geen 3km afstand trouwens :+
Schroeven kopen op gewicht en niet direct een doosje vol O+

Had een tijd geleden een douchekraan nodig. Bij de praxis en gamma hebben ze dan hun eigdn merk en een handvol Grohe,.maar dan de duurdere kranen. Kom je bij de Bauhaus dan hebben ze de complete Grohe collectie, de complete Hansgrohe collectie... en niet alleen de duurdere modellen.
A mind with a heart of it's own
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 februari 2019 @ 12:30:50 #41
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185274079
Nog handvol 'serieuze' gegadigden voor Blokker

De familie Blokker gaat flink bloeden voor deze overname
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185277671
Doorstart Intertoys.
De helft van winkels gaat dan wel dicht.

https://www.nu.nl/onderne(...)-van-1300-banen.html
pi_185277779
Ik vind de kwaliteit van de Hornbach niet om over naar huis te schrijven. Maar meestal is het idd wel acceptabel gezien de prijs.
pi_185277821
Maar gaat de franchise formule van Intertoys nou op houden te bestaan? Of hoe moet ik dat zien? Hier in het dorp zit een Intertoys franchise formule, en die hebben al aangegeven dat ze hoe dan ook doorgaan, desnoods zonder Intertoys. (is natuurlijk ook maar afwachten of ze dat überhaupt kunnen, maar goed)
pi_185277865
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:30 schreef rubbereend het volgende:
Nog handvol 'serieuze' gegadigden voor Blokker

De familie Blokker gaat flink bloeden voor deze overname
Tsja, misschien wil de Action wel wat voorraad overnemen voor een prikkie! Dan houdt het wel zon beetje op, wie wil deze formule nou nog? Blijkt maar weer dat de Blokker niet meer up to date is, de waarheid is dat ze een zak geld moeten meegeven aan diegene die ze wil overnemen. Wel dan wellicht goed voor het personeel en je naam, maar tegen welke prijs?
pi_185278299
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:58 schreef HPoi het volgende:
Maar gaat de franchise formule van Intertoys nou op houden te bestaan? Of hoe moet ik dat zien? Hier in het dorp zit een Intertoys franchise formule, en die hebben al aangegeven dat ze hoe dan ook doorgaan, desnoods zonder Intertoys. (is natuurlijk ook maar afwachten of ze dat überhaupt kunnen, maar goed)
All franchise blijven open
  woensdag 27 februari 2019 @ 16:31:32 #47
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_185278445
Volgens de winkelzoeker op hun website heeft Intertoys nog 6 winkels. :+
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_185279032
quote:
6s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:31 schreef Dagoduck het volgende:
Volgens de winkelzoeker op hun website heeft Intertoys nog 6 winkels. :+
Flinke reductie! :D
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 februari 2019 @ 17:54:08 #49
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185279884
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:01 schreef HPoi het volgende:

[..]

Tsja, misschien wil de Action wel wat voorraad overnemen voor een prikkie! Dan houdt het wel zon beetje op, wie wil deze formule nou nog? Blijkt maar weer dat de Blokker niet meer up to date is, de waarheid is dat ze een zak geld moeten meegeven aan diegene die ze wil overnemen. Wel dan wellicht goed voor het personeel en je naam, maar tegen welke prijs?
Je koopt een keten waarvan een deel van de winkels waarschijnlijk nog wel loopt en je krijgt het schuldenvrij en je krijgt geld mee. Je kan allicht proberen er wat van te maken. Goed saneren, goede winkels open houden, goede strategie en goede logistiek. Dan is er best toekomst denk ik
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 27 februari 2019 @ 19:44:29 #50
62913 Blik
The one and Only!
pi_185282181
https://twinklemagazine.nl/2019/02/ahold-jaarcijfers/index.xml

Best indrukwekkende cijfers van bol.com, platform is het winnende model
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')