'Donald Duck wordt inclusief'quote:De 10-jarige Fenna deed haar beklag bij het jeugdjournaal over de Donald Duck: er zou namelijk geen aandacht voor homoseksualiteit in het blad zijn. Volgens Fenna, die zelf twee vaders en twee moeders heeft, komen er alleen maar heterostelletjes in het blad voor en geen enkel lhbti-koppel: "Ik heb ze allemaal gecheckt, maar er is er geen één".
En dus wordt de Donald Duck 'inclusief' zo bevestigt hoofdredacteur Joan Lommen tegenover het NOS-Jeugdjournaal. Volgens de hoofdredacteur waren de tekenaars van de strip helemaal niet bewust bezig met het onderwerp. Daar komt dankzij de oproep van Fenna nu verandering in: de tekenaars zijn bezig met een lesbisch koppel.
Eerder al besteedde het blad extra aandacht aan mensen met dyslexie en kreeg het drietal Kwik, Kwek, en Kwak een vriendje dat aan een rolstoel gekluisterd was.
Eerder was de vraag er schijnbaar niet, of niet kenbaar gemaakt iig.quote:
Want nu gaan tienduizenden mensen opeens een abo nemen?quote:Op maandag 25 februari 2019 11:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
Je moet wat, als je lezersaantallen zo enorm teruglopen.
Een extra komma was zinvol geweest, heel even vroeg ik me af of rolstoelafhankelijkheid een symptoon van dyslexie was.quote:Eerder al besteedde het blad extra aandacht aan mensen met dyslexie en kreeg het drietal Kwik, Kwek, en Kwak een vriendje dat aan een rolstoel gekluisterd was.
Die is natuurlijk gecoached voor dit toneelstukje.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dan al bezig zijn met zulk soort futiliteiten.
Alsof ze anders wel nee gezegd zouden hebben. Wees blij dat de Donald Duck-lezende jeugd leert wat we normaal vinden in Nederland. Snap niet hoe je hier mogelijk op tegen zou kunnen zijn.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Echt een walgelijke streek van het Jeugdjournaal, met zo'n kindsoldaat even je agenda afdwingen. Natuurlijk gaan ze bij de DD dan geen nee zeggen, dat is mega slechte PR.
Doh.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Die is natuurlijk gecoached voor dit toneelstukje.
Oh jij denkt dat ze geheel per ongeluk tot nu toe het onderwerp vermeden hebben?quote:Op maandag 25 februari 2019 12:16 schreef Faux. het volgende:
[..]
Alsof ze anders wel nee gezegd zouden hebben.
Ze realiseerden zich niet dat het speelde onder de jeugd. Nu heeft iemand dat aangekaart en besteden ze er aandacht aan. Prima toch?quote:Op maandag 25 februari 2019 12:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Oh jij denkt dat ze geheel per ongeluk tot nu toe het onderwerp vermeden hebben?
Ja, en nou weten ze eindelijk waarom.....quote:Op maandag 25 februari 2019 11:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
Je moet wat, als je lezersaantallen zo enorm teruglopen.
Een mannetje en een vrouwtje krijgen samen een kind. Het mannetje houdt van andere mannetjes en het vrouwtje houdt van andere vrouwtjes. Nu heeft papa een vriendje die ook papa wordt genoemd en mama heeft een vriendinnetje dat ook mama wordt genoemd.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:23 schreef Metalfreak het volgende:
Hoe kun je twee vaders en twee moeders hebbenKan iemand mij dit technisch uitleggen? Hebben ze halve eitjes en halve zaadcellen aan elkaar gelast
Ik herinner me een strip waarin Donald zich een hond voelde en een volkstuin vernielde, dat was al aardig inclusief voor hen die zich niet thuisvoelen in het eigen lichaam.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:43 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik wacht wel tot Donald vrouw wordt en een relatie krijgt met Katrien.
Buiten je soort daten zelfs he. Dat hebben de policor op het Buitenhof een paar jaar terug nota bene nog verboden.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:00 schreef WammesWaggel het volgende:
Buiten je ras daten is al heul errug lang bonton bij de DD sinds kech Katrien het aanlegde met die gans van een Guus Geluk terwijl zij onze Donald aan het lijntje hield.
Dan heeft dat kind gewoon één vader en één moeder. Dat die een nieuwe partner hebben, doet daar niets aan af.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:30 schreef archito het volgende:
[..]
Een mannetje en een vrouwtje krijgen samen een kind. Het mannetje houdt van andere mannetjes en het vrouwtje houdt van andere vrouwtjes. Nu heeft papa een vriendje die ook papa wordt genoemd en mama heeft een vriendinnetje dat ook mama wordt genoemd.
https://www.rijksoverheid(...)juridisch-ouderschapquote:Op maandag 25 februari 2019 13:05 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan heeft dat kind gewoon één vader en één moeder. Dat die een nieuwe partner hebben, doet daar niets aan af.
Een kind dat de donald duck nog echt leest gaat echt niet zoeken hoe ouderlijk gezag en biologisch of adoptie ouderschap zit.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)juridisch-ouderschap
Denk eerder dat Donald een aseksuele relatie heeft met Katrien, omdat zij wel de aandacht wil maar zich laat uitwonen door de groter geschapen Guus Geluk.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:43 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik wacht wel tot Donald vrouw wordt en een relatie krijgt met Katrien.
Neuh, maar beetje publiciteit kan nooit kwaad in hun ogen.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Want nu gaan tienduizenden mensen opeens een abo nemen?
Wat is er geforceerd aan als er voor de eerste keer een homostel in de Donald Duck voorkomt?quote:Op maandag 25 februari 2019 13:10 schreef Odaiba het volgende:
Ik heb totaal geen problemen met lhbti, maar waarom moet alles zo geforceerd worden de laatste tijd...
Papa of mama natuurlijk.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:23 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik weet niet wat ik vreemder vind. De uitgeverij die nog nooit heeft willen deugen of hoe een 10 jarig kind op het idee komt om hiervoor naar het jeugdjournaal te gaan. Dit was zover buiten mijn beleveniswereld toen.
Nogal een verschil met wat de Donald Duck hier doet en de bizarre stunts van die comics.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Neuh, maar beetje publiciteit kan nooit kwaad in hun ogen.
Dit soort sprongen proberen Marvel en DC ook al jaren te maken, maar die verkopen ook geen tyfus meer.
Misschien is de markt in Nederland anders, we zullen zien.
Zo begonnen ze daar ook. Iedere Con vragen waarom er zo weinig homo’s in zaten, etc.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nogal een verschil met wat de Donald Duck hier doet en de bizarre stunts van die comics.
Ik was daar al vrij snel achter.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:26 schreef Hathor het volgende:
Het enige wat ik me altijd afvroeg als ik de DD aan het lezen was, is hoe ik net zo'n pakhuis vol geld kon krijgen als Dagobert. Het is me tot op de dag van vandaag nog steeds niet duidelijk.
Ik ook niet, dus dat kan het niet zijn.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:28 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik was daar al vrij snel achter.
Dagobert had geen vrouw.....
Ik heb een keer geprobeerd te zwemmen in een berg kleingeld, deed fucking veel pijn.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:26 schreef Hathor het volgende:
Het enige wat ik me altijd afvroeg als ik de DD aan het lezen was, is hoe ik net zo'n pakhuis vol geld kon krijgen als Dagobert. Het is me tot op de dag van vandaag nog steeds niet duidelijk.
Lijkt mij eigenlijk wel gaaf. Zelfmoord plegende bedrijven die niet snappen waarom mensen hun spul niet kopen als je je belangrijkste afnemers beledigd en niet meer maakt wat ze willen.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zo begonnen ze daar ook. Iedere Con vragen waarom er zo weinig homo’s in zaten, etc.
Nee, ik hoop echt dat ze niet de kant van de VS opgaan.
Heel raar dat een kind contact opneemt met het jeugdjournaal inderdaad.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:23 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik weet niet wat ik vreemder vind. De uitgeverij die nog nooit heeft willen deugen of hoe een 10 jarig kind op het idee komt om hiervoor naar het jeugdjournaal te gaan. Dit was zover buiten mijn beleveniswereld toen.
Is eigenlijk toch erg? Dat ergens een homo stel erbij maakt dat mensen zo overstuur zijn dat ze niet meer willen lezen/kijken?quote:Op maandag 25 februari 2019 13:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lijkt mij eigenlijk wel gaaf. Zelfmoord plegende bedrijven die niet snappen waarom mensen hun spul niet kopen als je je belangrijkste afnemers beledigd en niet meer maakt wat ze willen.
Waarom wil jij dat bepalen voor dat kind?quote:Op maandag 25 februari 2019 13:05 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan heeft dat kind gewoon één vader en één moeder. Dat die een nieuwe partner hebben, doet daar niets aan af.
En dat moet allemaal in een stripblad?quote:Op maandag 25 februari 2019 13:35 schreef archito het volgende:
[..]
Waarom wil jij dat bepalen voor dat kind?
Daarnaast gebeurt dat ook met heterokoppels wanneer deze uit elkaar gaan. Als de nieuwe partners deel uitmaken van de opvoeding kunnen dat ook gewoon (stief)vaders en (stief)moeders zijn.
Het maakt mij niet uit. Ik heb er geen problemen mee. Maar het lijkt alsof er nu bij alle media een checklist langs gehouden wordt. Nu is het Donald Duck straks is het weer wat anders.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:22 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wat is er geforceerd aan als er voor de eerste keer een homostel in de Donald Duck voorkomt?
Ja omdat het nog niet is voorgekomen. Als het eenmaal is gebeurd, zal er geen haan meer naar kraaien dat in Donald Duck 6583 nog een homostel in voorkomt.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:40 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit. Ik heb er geen problemen mee. Maar het lijkt alsof er nu bij alle media een checklist langs gehouden wordt. Nu is het Donald Duck straks is het weer wat anders.
Leuk als het je hobby niet is.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lijkt mij eigenlijk wel gaaf. Zelfmoord plegende bedrijven die niet snappen waarom mensen hun spul niet kopen als je je belangrijkste afnemers beledigd en niet meer maakt wat ze willen.
Je zegt het juist. STIEF.....quote:Op maandag 25 februari 2019 13:35 schreef archito het volgende:
[..]
Waarom wil jij dat bepalen voor dat kind?
Daarnaast gebeurt dat ook met heterokoppels wanneer deze uit elkaar gaan. Als de nieuwe partners deel uitmaken van de opvoeding kunnen dat ook gewoon (stief)vaders en (stief)moeders zijn.
Wel boze stiefmoeders natuurlijk. Die je giftige appelen voorschotelen of aan het spinnenwiel zetten.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:44 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Je zegt het juist. STIEF.....
Als je goed leest dan zie je dat ik het niet raar vond dat een kind contact opnam met het jeugdjournaal.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:33 schreef archito het volgende:
[..]
Heel raar dat een kind contact opneemt met het jeugdjournaal inderdaad.
Die bedrijven deden niet zomaar een homo in hun stripboeken maar veranderden 60 jaar oude karakters opeens van geslacht en/of geaardheid en maakten die verandering opeens het centrale punt van het verhaal. Ik ben geen lezer van die boeken, maar als Donald Duck vroeger niet om rare avonturen was gegaan, maar de uitdagingen van een homoseksuele eend in een heteronormatieve samenleving had het mij waarschijnlijk niet kunnen boeien. Helemaal als het verpakt is in een vaak niet subtiele preek richting mij vanwege aangeboren eigenschappen.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Is eigenlijk toch erg? Dat ergens een homo stel erbij maakt dat mensen zo overstuur zijn dat ze niet meer willen lezen/kijken?
Maar vooral niet naar jezelf kijken dan, dat je heel misschien een beetje te overgevoelig reageert.
Het gaat hier toch niet om de hoofdpersonages?quote:Op maandag 25 februari 2019 13:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je goed leest dan zie je dat ik het niet raar vond dat een kind contact opnam met het jeugdjournaal.
[..]
Die bedrijven deden niet zomaar een homo in hun stripboeken maar veranderden 60 jaar oude karakters opeens van geslacht en/of geaardheid en maakten die verandering opeens het centrale punt van het verhaal. Ik ben geen lezer van die boeken, maar als Donald Duck vroeger niet om rare avonturen was gegaan, maar de uitdagingen van een homoseksuele eend in een heteronormatieve samenleving had het mij waarschijnlijk niet kunnen boeien. Helemaal als het verpakt is in een vaak niet subtiele preek richting mij vanwege aangeboren eigenschappen.
tldr
1. Whitewashing is kansloos, omgedraaid dus ook.
2. De verhalen zijn minder boeiend.
3. De verhalen pissen subtiel of minder subtiel op een groot deel van de lezers.
Ik speel nog wel eens een spelletje. Mijn favoriete studio's waren Bungie en Bioware. Bungie heeft hun gameplay verneukt met microtransacties en Bioware heeft hetzelfde gedaan met nog wat sjw saus erover. Zeker in de titels van Bioware en de marketing eromheen kun je zien dat we eerder terug de tijd in zijn gegaan dan vooruit als het gaat om homoacceptatie en toch proberen ze het te verpakken als een overwinningquote:Op maandag 25 februari 2019 13:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Leuk als het je hobby niet is.
Ik baal als een stekker de afgelopen 5 jaar. Ben nu meer op Franse strips overgestapt.
En als dat kind ze papa en mama noemt wie zijn wij dan om dat af te keuren? Ik gun dat kind de vrijheid om dat te vinden. Wat mij betreft houdt de vrijheid van iemand pas op waar die van een ander begint. Ik heb er geen last van en wordt niet ingeperkt in mijn vrijheid, dus laat toch lekker joh.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:44 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Je zegt het juist. STIEF.....
Je snapt het niet omdat de Donald Duck homofoben discrimineert. Ik eis dan ook van ze dat ze aandacht besteden aan homofoben, anders wordt de jeugd wereldvreemd opgevoed, net als jij, jongen.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:16 schreef Faux. het volgende:
[..]
Alsof ze anders wel nee gezegd zouden hebben. Wees blij dat de Donald Duck-lezende jeugd leert wat we normaal vinden in Nederland. Snap niet hoe je hier mogelijk op tegen zou kunnen zijn.
Dat moet niet persé, maar als het stripblad daar voor kiest moeten ze dat lekker zelf weten.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dat moet allemaal in een stripblad?
Het is geforceerd omdat het Jeugdjournaal de redactie een figuurlijk mes op de keel zette. Als ze dit zelf hadden besloten, vind ik het prima.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:22 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wat is er geforceerd aan als er voor de eerste keer een homostel in de Donald Duck voorkomt?
Nog niet. Dat wordt de volgende stap.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:51 schreef archito het volgende:
Het gaat hier toch niet om de hoofdpersonages?
en dan nog?quote:Op maandag 25 februari 2019 13:54 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Nog niet. Dat wordt de volgende stap.
Nu droomt niet elke jongen van een geldpakhuis als Dagobert Duck.
Straks droomt elke jongen over net zo'n darkroom als Ruige Rob.
Het is een grap, halve zool. En ik ben helemaal niet tegen homos. Dat maak jij ervanquote:Op maandag 25 februari 2019 12:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook een walgelijke poster. Jij bent gewoon tegen alles wat een beetje anders is, en bedenkt er dan de gelegenheidsargumenten bij.
Als een kind van 10 nog niet in staat is om familierelaties te begrijpen...quote:Op maandag 25 februari 2019 13:53 schreef archito het volgende:
[..]
En als dat kind ze papa en mama noemt wie zijn wij dan om dat af te keuren? Ik gun dat kind de vrijheid om dat te vinden. Wat mij betreft houdt de vrijheid van iemand pas op waar die van een ander begint. Ik heb er geen last van en wordt niet ingeperkt in mijn vrijheid, dus laat toch lekker joh.
De discussie is bij deze wel klaar voor mij.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:56 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Als een kind van 10 nog niet in staat is om familierelaties te begrijpen...
Mijn nicht van 6 weet al heel goed dat ik een oom ben en geen pappa.
ELKE jongen? ik mag het niet hopen. Toch leuk om ook wat hetero's te hebben.quote:
een darkroom hoeft niet puur homo te zijn hoorquote:Op maandag 25 februari 2019 13:59 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ELKE jongen ik mag het niet hopen. Toch leuk om ook wat hetero's te hebben. Al is het maar om de mens niet alleen via een labatorium in stand te houden.
Dd is altijd al ook een moraal iets geweest. Sterker nog, verhalen in zijn algemeen zijn dat vaak, lekker uitvergroot en spannend gemaakt. Goed vs kwaad is nergens zo groot als in verhalen.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je goed leest dan zie je dat ik het niet raar vond dat een kind contact opnam met het jeugdjournaal.
[..]
Die bedrijven deden niet zomaar een homo in hun stripboeken maar veranderden 60 jaar oude karakters opeens van geslacht en/of geaardheid en maakten die verandering opeens het centrale punt van het verhaal. Ik ben geen lezer van die boeken, maar als Donald Duck vroeger niet om rare avonturen was gegaan, maar de uitdagingen van een homoseksuele eend in een heteronormatieve samenleving had het mij waarschijnlijk niet kunnen boeien. Helemaal als het verpakt is in een vaak niet subtiele preek richting mij vanwege aangeboren eigenschappen.
tldr
1. Whitewashing is kansloos, omgedraaid dus ook.
2. De verhalen zijn minder boeiend.
3. De verhalen pissen subtiel of minder subtiel op een groot deel van de lezers.
Nope, het gaat om extra personages. Zoals zovaak gebruikt worden.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:51 schreef archito het volgende:
[..]
Het gaat hier toch niet om de hoofdpersonages?
'Een stel activisten'quote:Op maandag 25 februari 2019 13:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het is geforceerd omdat het Jeugdjournaal de redactie een figuurlijk mes op de keel zette. Als ze dit zelf hadden besloten, vind ik het prima.
Maar nu gebeurt het weer omdat een stel activisten emotionele chantage gebruikt.
quote:De 10-jarige Fenna deed haar beklag bij het jeugdjournaal over de Donald Duck: er zou namelijk geen aandacht voor homoseksualiteit in het blad zijn.
Omdat je oom bent en geen hoofdverzorger.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:56 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Als een kind van 10 nog niet in staat is om familierelaties te begrijpen...
Mijn nicht van 6 weet al heel goed dat ik een oom ben en geen pappa.
En wie heeft Fenna gestuurd, gecoached, precies verteld wat ze moet zeggen? Juist, het Jeugdjournaal.quote:
Het Jeugdjournaal is gericht op kinderen. Dat 10-jarige meiske kaart een kwestie aan die voor zo'n programma gewoon heel leuk is, aangezien er meer koters zijn met 'twee papa's en/of mama's'.quote:Op maandag 25 februari 2019 14:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
En wie heeft Fenna gestuurd, gecoached, precies verteld wat ze moet zeggen? Juist, het Jeugdjournaal.
Of heeft Fenna het jeugdjournaal aangeschreven, waarop zij haar hebben geholpen om haar kwestie naar buiten te brengen?quote:Op maandag 25 februari 2019 14:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
En wie heeft Fenna gestuurd, gecoached, precies verteld wat ze moet zeggen? Juist, het Jeugdjournaal.
twee moeders als hoofdverzorger OF twee vaders als hoofdverzorger zeg ik nog ala,quote:Op maandag 25 februari 2019 14:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Omdat je oom bent en geen hoofdverzorger.
Die kinderen van 10 begrijpen familie relaties blijkbaar beter dan jij ze begrijpt
Als je ergens op reageert is het leuk als je eerst leest wat er staat. Als je daar geen zin in hebt zijn de openingszin en de eindzin vaak het belangrijkste. Probeer dat eens uit en reageer dan nog eens.quote:Op maandag 25 februari 2019 14:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dd is altijd al ook een moraal iets geweest. Sterker nog, verhalen in zijn algemeen zijn dat vaak, lekker uitvergroot en spannend gemaakt. Goed vs kwaad is nergens zo groot als in verhalen.
De vraag is dus niet of je morele vraagstukken in de verhalen wil. De vraag is welke en dan komt het neer op waarom die van een lesbisch koppel niet (want het gaat over een koppel toevoegen)?
Of je daar tegen bent ligt dus niet in de enorme verandering van de verhaal lijnen, maar in hoe kijk jij naar bepaalde zaken? Waarom keur jij dit ineens so af?
Waarom geen probleem met die pestkop die een koekje van eigen deeg krijgt? Of van liegen wat de hoofdrolspeler in de staart bijt? En wel hiermee?
Waarom triggert het idee van ook een lesbisch koppel je zo, zo erg dat je praat over de DD die zijn eigen nek omdraait hiermee? Jij boos dat blad in de papierbak gooit?
Mijn droom was vroeger om van de springplank in al die muntjes te duiken en er in te zwemmen zoals Oom Dagobert deed.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:26 schreef Hathor het volgende:
Nooit gehoord van gedeeld ouderschap? 50/50.quote:Op maandag 25 februari 2019 14:11 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
twee moeders als hoofdverzorger OF twee vaders als hoofdverzorger zeg ik nog ala,
maar 4 hoofdverzorgers??
En daarbij is een verzorger nog geen moeder.
ik verzorg als enige een hond maar ik ben toch echt de vader niet.
Homostel en lesbisch stel maken samen een kind. Bezoekregeling/co ouderschap wordt geregeld. Kind heeft 4 hoofdverzorgers.quote:Op maandag 25 februari 2019 14:11 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
twee moeders als hoofdverzorger OF twee vaders als hoofdverzorger zeg ik nog ala,
maar 4 hoofdverzorgers??
En daarbij is een verzorger nog geen moeder.
ik verzorg als enige een hond maar ik ben toch echt de vader niet.
Nu zeg je het correct.quote:Op maandag 25 februari 2019 14:38 schreef Ivo1985 het volgende:
Ene week bij biologische moeder + eventuele nieuwe partner (m/v) en de andere week bij biologische vader + eventuele nieuwe partner (m/v) is echt niet zo vreemd anno 2019.
als er een koppel in de dd komt dat uit twee vrouwen of twee mannen bestaat, kun je dat moeilijk propaganda noemen. Wacht eerst maar eens af voor je dit soort bullshit gaat roepen.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:10 schreef Woelwater het volgende:
Dus voortaan ook al gay-propaganda in de DDDat gaat een hoop extra jongetjes opleveren die op naaldhakken naar de kleuterschool willen.
En het dan nog raar vinden dat wél mannelijke moslim-mannen straks ons land overnemen.
Genoeg mensen voor wie hun 'moeder' niet eigenlijk hun biologische moeder is.quote:Op maandag 25 februari 2019 14:45 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Nu zeg je het correct.
1 moeder en 1 vader dus.
En al het andere is niet je vader en ook niet je moeder maar de partner van.
Dat ze je alle vier verzorgen is klopt.
Een kind van 10 zou dat toch moeten snappen.
Heeft echt niks met ouderwets te maken.
Als we het zo doortrekken heeft een kind van de toekomst.
8 oma's, 8 opa's. 32 overgrootmoeders en 32 overgrootvaders.
Zjin we hier op fok! nou werkelijk zo inclusief dat we massaal niet meer weten wat nou een vader en een moeder is?
O, ik wist niet dat alleen de biologische ouders vader en moeder waren. Vervelend voor geadopteerde kinderen en adoptieouders zegquote:Op maandag 25 februari 2019 14:45 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Nu zeg je het correct.
1 moeder en 1 vader dus.
En al het andere is niet je vader en ook niet je moeder maar de partner van.
Dat ze je alle vier verzorgen is klopt.
Een kind van 10 zou dat toch moeten snappen.
Heeft echt niks met ouderwets te maken.
Als we het zo doortrekken heeft een kind van de toekomst.
8 oma's, 8 opa's. 32 overgrootmoeders en 32 overgrootvaders.
Zjin we hier op fok! nou werkelijk zo inclusief dat we massaal niet meer weten wat nou een vader en een moeder is?
kind van tien.quote:Op maandag 25 februari 2019 14:53 schreef Nobu het volgende:
Als volwassene kleine kinderen inzetten voor je eigen politieke agenda, beetje jammer is dat.
Ik voel jequote:Op maandag 25 februari 2019 13:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik speel nog wel eens een spelletje. Mijn favoriete studio's waren Bungie en Bioware. Bungie heeft hun gameplay verneukt met microtransacties en Bioware heeft hetzelfde gedaan met nog wat sjw saus erover. Zeker in de titels van Bioware en de marketing eromheen kun je zien dat we eerder terug de tijd in zijn gegaan dan vooruit als het gaat om homoacceptatie en toch proberen ze het te verpakken als een overwinning
Niet inclusief genoeg om over te zien dat de hele familie Duck wit is..quote:Op maandag 25 februari 2019 14:45 schreef Speekselklier het volgende:
Ja echt he.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:07 schreef Mani89 het volgende:
Guus Geluk altijd al verdacht van homofilie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |