Omdat het normaal gesproken niemand interesseert. Maar dat is in dit geval wel veranderd.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Gelukkig heeft 99% geen idee in welk toestel ze zitten
Als het aan Boeing ligt, gaan we eind mei weer vliegen:quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:03 schreef Piles het volgende:
Nee, serieus: ik ben wel benieuwd hoe het met de MAX gaat aflopen. Er lijkt toch wel echt iets structureels mis met dat ding. Eerst maar eens zien of Boeing een goede oplossing kan bedenken.
Onmogelijk waarom precies?quote:Op zondag 28 april 2019 19:31 schreef FredvZ het volgende:
Eerst de wereld verbazen door een toestel te bouwen dat specialisten onmogelijk achtten en nu sneller dan specialisfen verwachtten met een oplossing komen...
Het zaakje blijft stinken.
Precies om de reden waardoor ze zijn neer gestort: te grote motoren te ver naar voren geplaatst tov de vleugels.quote:
Is het dan een hardware fout, die softwarematig wordt gecorrigeerd? Waar denk jij dat dit naar zal leiden, volledig buiten gebruik of de constructie aanpassen?quote:Op zondag 28 april 2019 19:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Precies om de reden waardoor ze zijn neer gestort: te grote motoren te ver naar voren geplaatst tov de vleugels.
Thanks!quote:Op zondag 28 april 2019 19:43 schreef Pino112 het volgende:
Ik vind dit filmpje wel handig, legt het duidelijk uit
Een onhandige keuze die idd met software compenseert moet worden.quote:Op zondag 28 april 2019 19:43 schreef Adrie072 het volgende:
Is het dan een hardware fout, die softwarematig wordt gecorrigeerd?
Er is weinig keuze... het point-of-no-return is voor veel airlines al gepasseerd: Zelfde constructie en betere/uitgebreidere training, dat zal het op korte termijn worden.quote:Waar denk jij dat dit naar zal leiden, volledig buiten gebruik of de constructie aanpassen?
Die haaienvinnen achterkanten van de engine cowlings zie je echt wel lol.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:03 schreef Piles het volgende:
Gelukkig heeft 99% geen idee in welk toestel ze zitten Andere stickers er op en gaan met dat ding
Mijn boeren verstand zegt dat dit toestel gewoon niet deugd. Hoe kan het nou mogelijk zijn dat je een toestel bouwt dat eigenlijk foute hardware bevat maar software matig gecorrigeerd moet worden. Dat gaat er bij mij gewoon niet in.quote:Op zondag 28 april 2019 19:31 schreef FredvZ het volgende:
Eerst de wereld verbazen door een toestel te bouwen dat specialisten onmogelijk achtten en nu sneller dan specialisfen verwachtten met een oplossing komen...
Het zaakje blijft stinken.
Het toestel zelf hoeft niet verkeerd te zijn, maar heeft erg specifieke karakteristieken. Die wellicht ook nog eens te complex zijn voor piloten om met twee man te vliegen.quote:Op maandag 29 april 2019 21:11 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Mijn boeren verstand zegt dat dit toestel gewoon niet deugd. Hoe kan het nou mogelijk zijn dat je een toestel bouwt dat eigenlijk foute hardware bevat maar software matig gecorrigeerd moet worden. Dat gaat er bij mij gewoon niet in.
Bij straaljagers doen ze dat expres Een Eurofighter Typhoon is bewust instabiel gemaakt en blijft niet in de lucht zonder constante correcties van de computers. Dat heeft als voordeel dat het toestel er wendbaarder van wordt.quote:Op maandag 29 april 2019 21:11 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Mijn boeren verstand zegt dat dit toestel gewoon niet deugd. Hoe kan het nou mogelijk zijn dat je een toestel bouwt dat eigenlijk foute hardware bevat maar software matig gecorrigeerd moet worden. Dat gaat er bij mij gewoon niet in.
quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:42 schreef flipsen het volgende:
GC / [Vraag wat je wil] aan een verkeersvlieger
Mainland Chinese Airlines is gewoon altijd avoid when possible.quote:Op dinsdag 30 april 2019 17:54 schreef J.Caesar het volgende:
Iemand ervaring met East China business class (longhaul)?
Moet uitwijken van Lufthansa naar deze...
Online reviews zijn nogal verschillend.
China airlines is althans best prima.quote:Op dinsdag 30 april 2019 17:54 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Mainland Chinese Airlines is gewoon altijd avoid when possible.
quote:SCHIPHOL - Bij de B-pier op Schiphol is vanochtend een ambulift omgekieperd. Eén van de twee medewerkers raakte daarbij lichtgewond en is ter plaatse medisch behandeld. Er zaten geen passagiers in het voertuig.
Er is melding van het incident gemaakt bij de arbeidsinspectie, zo laat een woordvoerder van Schiphol aan Luchtvaartnieuws weten. Over de oorzaak kon hij nog niets zeggen.
Ambulift
Als een vliegtuig niet aan een connected gate (een slurf) geparkeerd staat, dan wordt er een ambulift gebruikt om passagiers met een ernstige lichamelijke beperking van en naar het vliegtuig te brengen. Zij hoeven daardoor geen trap te beklimmen.
China Airlines is dan ook geen Chinese mainland carrierquote:
Ik moet altijd lachen om Airforceproud95, ken je die?quote:Op dinsdag 30 april 2019 23:58 schreef flipsen het volgende:
Kijk je wel eens naar youtube video´s van collega´s, zoals Ask the Captain (Joe)? En naar "Full flight video from the cockpit"?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |