abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:04:41 #251
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_186462244
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:03 schreef Piles het volgende:

[..]

Gelukkig heeft 99% geen idee in welk toestel ze zitten :D
Omdat het normaal gesproken niemand interesseert. Maar dat is in dit geval wel veranderd.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:21:16 #252
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_186462485
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:03 schreef Piles het volgende:
Nee, serieus: ik ben wel benieuwd hoe het met de MAX gaat aflopen. Er lijkt toch wel echt iets structureels mis met dat ding. Eerst maar eens zien of Boeing een goede oplossing kan bedenken.
Als het aan Boeing ligt, gaan we eind mei weer vliegen:

https://www.seattletimes.(...)e-may-or-early-june/
  zondag 28 april 2019 @ 19:31:21 #253
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_186483038
Eerst de wereld verbazen door een toestel te bouwen dat specialisten onmogelijk achtten en nu sneller dan specialisfen verwachtten met een oplossing komen...

Het zaakje blijft stinken.
So we just called him Fred
pi_186483148
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 19:31 schreef FredvZ het volgende:
Eerst de wereld verbazen door een toestel te bouwen dat specialisten onmogelijk achtten en nu sneller dan specialisfen verwachtten met een oplossing komen...

Het zaakje blijft stinken.
Onmogelijk waarom precies?
  zondag 28 april 2019 @ 19:39:19 #255
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_186483186
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 19:37 schreef Adrie072 het volgende:
Onmogelijk waarom precies?
Precies om de reden waardoor ze zijn neer gestort: te grote motoren te ver naar voren geplaatst tov de vleugels.
So we just called him Fred
pi_186483255
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 19:39 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Precies om de reden waardoor ze zijn neer gestort: te grote motoren te ver naar voren geplaatst tov de vleugels.
Is het dan een hardware fout, die softwarematig wordt gecorrigeerd? Waar denk jij dat dit naar zal leiden, volledig buiten gebruik of de constructie aanpassen?
  Redactie Sport / Supervogel zondag 28 april 2019 @ 19:43:21 #257
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_186483258
Ik vind dit filmpje wel handig, legt het duidelijk uit

pi_186483303
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2019 19:43 schreef Pino112 het volgende:
Ik vind dit filmpje wel handig, legt het duidelijk uit

Thanks!
  zondag 28 april 2019 @ 20:20:11 #259
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_186484163
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 19:43 schreef Adrie072 het volgende:
Is het dan een hardware fout, die softwarematig wordt gecorrigeerd?
Een onhandige keuze die idd met software compenseert moet worden.

quote:
Waar denk jij dat dit naar zal leiden, volledig buiten gebruik of de constructie aanpassen?
Er is weinig keuze... het point-of-no-return is voor veel airlines al gepasseerd: Zelfde constructie en betere/uitgebreidere training, dat zal het op korte termijn worden.
Op langere termijn wordt het een nieuw ontwerp en het zal mij niks verbazen als Boeing dat doet op basis van de 757.
So we just called him Fred
pi_186484500
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:03 schreef Piles het volgende:

Gelukkig heeft 99% geen idee in welk toestel ze zitten Andere stickers er op en gaan met dat ding
Die haaienvinnen achterkanten van de engine cowlings zie je echt wel lol.
--
  maandag 29 april 2019 @ 10:09:55 #261
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_186492693
Weet iemand het idee hierachter?

Gebeurt continu. Ff 't land aanraken en dan weer terug uit zee, is dat speciaal voor de spotters in Zandvoort? :P
- Ah, zal wel downwind sequencing zijn, maar voor de 18's lijken ze die vaak eerder te vectoren (soms ook niet).
-- Ah, ze kunnen het ook wel, er is daar toch een zee aan ruimte :P :


[ Bericht 10% gewijzigd door shiz op 29-04-2019 10:26:32 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_186493670
Is idd puur sequence opbouwen. Als er dan eerder ruimte is, kun je eerder indraaien. Bij de 36R zie je dat vaak mooi: soms wordt er ten zuiden van Woerden al ingedraaid, soms heel veel dichterbij (zeker de lokaal bekende piloten (KLM e.d.) kunnen heel kort indraaien).

Op deze manier hou je de flexibiliteit, als er kleine vertragingen optreden wacht je gewoon een halve minuut met indraaien en is er niks aan de hand.
  maandag 29 april 2019 @ 11:42:55 #263
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_186493977
Ja, als je van de grond naar boven kijkt denk je echt 'huh, wat de neuk? Kom dan niet boven land als je toch weer terugdraait'. Als je ff stilstaat bij waarom ze het doen en wat de layout van Schiphol ook alweer is dan is 't natuurlijk wel logisch. Maar ze zijn waarschijnlijk allemaal op minimum clean speed dan en moeten zich ook nog inrijen met het verkeer uit het zuiden dat voor RW06 gaat dan is het idd waarschijnlijk transitie uitvliegen i.p.v. shortcuts to final die dan net zo verloopt. Ach ja. :P 't Levert wel leuke smartphone kiekjes op.

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 29 april 2019 @ 21:11:14 #264
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186503913
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 19:31 schreef FredvZ het volgende:
Eerst de wereld verbazen door een toestel te bouwen dat specialisten onmogelijk achtten en nu sneller dan specialisfen verwachtten met een oplossing komen...

Het zaakje blijft stinken.
Mijn boeren verstand zegt dat dit toestel gewoon niet deugd. Hoe kan het nou mogelijk zijn dat je een toestel bouwt dat eigenlijk foute hardware bevat maar software matig gecorrigeerd moet worden. Dat gaat er bij mij gewoon niet in.
  maandag 29 april 2019 @ 21:50:53 #265
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_186505037
Toch hebben ze maandenlang "probleemloos" rondgevlogen... Aerolineas Argentinas had/heeft er 5 en nooit over problemen gehoord. Maar de grens is wat te ver opgezocht inderdaad en daar ga je nu dus kennelijk vrij makkelijk overheen tijdens/na takeoff.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 30 april 2019 @ 10:02:11 #266
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_186512075
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:11 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Mijn boeren verstand zegt dat dit toestel gewoon niet deugd. Hoe kan het nou mogelijk zijn dat je een toestel bouwt dat eigenlijk foute hardware bevat maar software matig gecorrigeerd moet worden. Dat gaat er bij mij gewoon niet in.
Het toestel zelf hoeft niet verkeerd te zijn, maar heeft erg specifieke karakteristieken. Die wellicht ook nog eens te complex zijn voor piloten om met twee man te vliegen.

M.i. zijn de fout niet zozeer in het toestel, maar de keuze dat het toestel exact hetzelfde moet reageren als een 737NG om economische redenen. En door diezelfde econmische redenen hebben ze bij Boeing wellicht te gemakkelijk over de software gedacht.

Het is niet ongebruikelijk dat de software zulke karakteristieken neutraliseert voor de piloot. En dat hoeft ook niet erg te zijn, mits de piloot maar weet dat het er is, weet wat het doet en weet wat hij moet doen als het computersysteem uitvalt. En dát is bij de 737M niet helemaal op orde.
So we just called him Fred
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 30 april 2019 @ 10:30:03 #267
39237 crew  H_T
2733
pi_186512579
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:11 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Mijn boeren verstand zegt dat dit toestel gewoon niet deugd. Hoe kan het nou mogelijk zijn dat je een toestel bouwt dat eigenlijk foute hardware bevat maar software matig gecorrigeerd moet worden. Dat gaat er bij mij gewoon niet in.
Bij straaljagers doen ze dat expres :) Een Eurofighter Typhoon is bewust instabiel gemaakt en blijft niet in de lucht zonder constante correcties van de computers. Dat heeft als voordeel dat het toestel er wendbaarder van wordt.

Waarom je zoiets met een passagiersvliegtuig zou doen is weer een heel andere vraag
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 30 april 2019 @ 16:42:33 #268
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_186519769
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 30 april 2019 @ 17:39:33 #269
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_186521228
Iemand ervaring met East China business class (longhaul)?
Moet uitwijken van Lufthansa naar deze...

Online reviews zijn nogal verschillend.
pi_186521243
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 17:54 schreef J.Caesar het volgende:
Iemand ervaring met East China business class (longhaul)?
Moet uitwijken van Lufthansa naar deze...

Online reviews zijn nogal verschillend.
Mainland Chinese Airlines is gewoon altijd avoid when possible.
pi_186522021
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 17:54 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Mainland Chinese Airlines is gewoon altijd avoid when possible.
China airlines is althans best prima.

Lufthansa heeft op gewenste tijd en datum alleen nog premium economy. Dan zal BC China Eastern toch nog wel een beter product zijn, niet?!
pi_186529019
MEDEWERKER SCHIPHOL GEWOND DOORDAT AMBULIFT OMVALT
quote:
SCHIPHOL - Bij de B-pier op Schiphol is vanochtend een ambulift omgekieperd. Eén van de twee medewerkers raakte daarbij lichtgewond en is ter plaatse medisch behandeld. Er zaten geen passagiers in het voertuig.

Er is melding van het incident gemaakt bij de arbeidsinspectie, zo laat een woordvoerder van Schiphol aan Luchtvaartnieuws weten. Over de oorzaak kon hij nog niets zeggen.

Ambulift
Als een vliegtuig niet aan een connected gate (een slurf) geparkeerd staat, dan wordt er een ambulift gebruikt om passagiers met een ernstige lichamelijke beperking van en naar het vliegtuig te brengen. Zij hoeven daardoor geen trap te beklimmen.


pi_186529126
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 18:34 schreef J.Caesar het volgende:
China airlines
China Airlines is dan ook geen Chinese mainland carrier ;)
Trotse Twentenaar
  woensdag 1 mei 2019 @ 00:15:42 #275
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_186531419
ff crossquoten
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 23:58 schreef flipsen het volgende:
Kijk je wel eens naar youtube video´s van collega´s, zoals Ask the Captain (Joe)? En naar "Full flight video from the cockpit"?

[..]
Ik moet altijd lachen om Airforceproud95, ken je die? :D
- https://www.youtube.com/u(...)w=0&sort=p&flow=grid

YT is wel een gave plek voor van alles. Zo wilde ik meer te weten komen over de 777-200 en vond destijds deze reeks van een gast:
Na wat verder diggen op een sjieneese site ook een aardige Cathay-video:
https://v.qq.com/x/page/a0139n7kowr.html (reclame ff uitzitten)

[ Bericht 15% gewijzigd door shiz op 01-05-2019 00:39:11 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')