abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 april 2019 @ 13:25:03 #201
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_186209730
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:37 schreef Iemand91 het volgende:
Voor morgen zijn alle Jet Airways vluchten van/naar Schiphol geannuleerd, behalve de vlucht vanuit Toronto die zal doorvliegen naar Delhi.
(die 777-300ER VT-JEH hangt momenteel met flinke vertraging halverwege de vlucht Amsterdam - Toronto)

Schijnbaar zouden zaterdag de vluchten weer opgepakt moeten worden; maar zoals de ontwikkelingen nu gaan zou het best kunnen zijn dat de bovenstaande 2 Jet Airways vluchten de laatste zullen zijn van/naar Schiphol...
Het lijkt erop dat je gelijk gaat krijgen. Gisteren, vandaag en ook morgen alles geannuleerd op Schiphol van Jet Airways.
So we just called him Fred
pi_186213242
Momenteel maar drie vliegtuigen van Jet in de lucht, alle drie ATRs. Duurt denk ik niet lang voor het doek valt...
pi_186217886
China Eastern Airlines vervangt vanaf vandaag (het is immers op moment van posten al maandag in Shanghai) de A330-200 voor een A350-900 op de route Shanghai - Amsterdam.
De eerste vlucht is even geleden vertrokken: https://www.flightradar24.com/CES771/20278dd5

Hiermee wordt de maatschappij de 5e maatschappij die de A350 - structureel - op Schiphol inzet na
(op chronologische volgorde) Singapore Airlines, China Airlines, Delta Airlines en Cathay Pacific.
China Airlines zet sinds 1 april echter de 777-300ER in naar Amsterdam.gedurende het zomerseizoen.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 14-04-2019 20:09:56 ]
pi_186238962
KLM EN AIR MAURITIUS STAKEN MAURITIUS-VLUCHTEN
quote:
SCHIPHOL - KLM en Air Mauritius staken na dit zomerseizoen de rechtstreekse vluchten vanaf Schiphol naar Mauritius. De luchtvaartmaatschappijen voeren de vluchten in joint venture uit, maar trekken nu de stekker uit het samenwerkingsverband.

Gedurende het lopende zomerseizoen vliegt Air Mauritius nog wel rechtstreeks op de route. Na 26 oktober komen de vluchten tussen Amsterdam en het vakantie-eiland in de Indische Oceaan te vervallen.

“Vanaf het winterseizoen zijn er geen rechtstreekse vluchten meer te boeken op deze route”, meldt een KLM-woordvoerder desgevraagd aan Reismedia. “Passagiers kunnen wel via Parijs naar het eiland blijven vliegen.”

Dat kan dankzij de samenwerking tussen Air France en Air Mauritius, die wel in stand blijft. Beide luchtvaartmaatschappijen zullen ook in het vervolg tot twee vluchten per dag tussen Parijs en Mauritius aanbieden.

KLM en Air Mauritius openden in het najaar van 2017 de gezamenlijke vluchten van Amsterdam naar Mauritius. In het winterseizoen werd de route onderhouden door KLM, ’s zomers nam Air Mauritius het over. De route leverde echter niet het succes op waarop werd gerekend.

Overigens zijn de rechtstreekse KLM-vluchten voor het winterseizoen 2019/2020 op dit moment nog wel te boeken in het boekingssysteem van KLM. Volgens de woordvoerder zullen deze uiterlijk dinsdag uit het systeem zijn verdwenen.

Passagiers die in het bezit zijn van een ticket voor een vlucht na 26 oktober zullen volgens KLM omgeboekt worden of komen in aanmerking voor restitutie.
Die nieuwe Air Mauritius A350's gaan hier dus nooit komen en blijft Surinam Airways weer als enige A340-operator over op Schiphol (hoewel die laatste al maandenlang niet heeft gevlogen)



EDIT: overigens stopt Delta Airlines per 1 september ook met de Los Angeles - Amsterdam vluchten.
Delta begon met de lijndienst op 18 juni 2018 met vier vluchten per week met de Boeing 777-200LR en sinds 24 september met de Airbus A330-300. Vanaf 19 juni dagelijks maar dus per 1 september word met de vluchten gestopt.

Post van de eerste vlucht hier: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #45 - Belevingsvluchten

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 15-04-2019 22:44:16 ]
  maandag 15 april 2019 @ 20:49:00 #205
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_186239007
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 16 april 2019 @ 19:11:08 #206
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186255512
quote:
Idd. Dit lijkt een structurele fout in het ontwerp te zijn. Het maximale van het ontwerp van de 737 is bereikt en overschreden. Ik ben benieuwd of Boeing nog een oplossing voor dit probleem gaat vinden. De beleggers lijken er nog wel te geloven want de koers van het aandeel Boeing is niet dramatisch ver gezakt.
pi_186256238
Vorige week upgrade gedaan naar first ipv business bij Lufthansa.
Dat went toch wel erg snel :D

Ik vrees dat (premium) economy er voor mij ook privé niet meer in zit :{
  dinsdag 16 april 2019 @ 19:54:22 #208
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_186256456
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 19:11 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Idd. Dit lijkt een structurele fout in het ontwerp te zijn. Het maximale van het ontwerp van de 737 is bereikt en overschreden. Ik ben benieuwd of Boeing nog een oplossing voor dit probleem gaat vinden. De beleggers lijken er nog wel te geloven want de koers van het aandeel Boeing is niet dramatisch ver gezakt.
Dan worden het allemaal weer 737NG toestellen, schrijft Boeing een paar miljard af en wordt de 757 weer van stal gehaald.
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 16 april 2019 @ 21:43:52 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186259917
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 19:43 schreef J.Caesar het volgende:
Vorige week upgrade gedaan naar first ipv business bij Lufthansa.
Dat went toch wel erg snel :D

Ik vrees dat (premium) economy er voor mij ook privé niet meer in zit :{
Tja, als je het geld er voor over hebt...

Ik meen me te herinneren dat Frankfurt-New York Economy vs First en factor 10 is...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 16 april 2019 @ 21:44:26 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186259933
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 19:54 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan worden het allemaal weer 737NG toestellen, schrijft Boeing een paar miljard af en wordt de 757 weer van stal gehaald.
En Airbus lacht zich in het vuistje.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 april 2019 @ 21:58:24 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186260449
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 21:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En Airbus lacht zich in het vuistje.
Dat is maar de vraag. Airbus heeft een enorme backlog en als Boeing hun producten competitief aanprijst kiezen maatschappijen er wel voor
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 16 april 2019 @ 22:23:22 #212
80382 manny
30 is best veel
pi_186261288
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 21:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En Airbus lacht zich in het vuistje.
het was me eigenlijk nooit opgevallen, maar holy moly wat zijn die nieuwe generatie motoren groot zeg.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 17 april 2019 @ 08:03:08 #213
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186267265
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 21:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En Airbus lacht zich in het vuistje.
Die kunnen de productie dan niet aan.
  woensdag 17 april 2019 @ 08:03:33 #214
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186267270
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 21:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag. Airbus heeft een enorme backlog en als Boeing hun producten competitief aanprijst kiezen maatschappijen er wel voor
Tsja, maar dan gaat Boeing dus onder de prijs verkopen. Ze moeten wel winst blijven maken....
  woensdag 17 april 2019 @ 13:44:50 #215
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_186272083
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 19:11 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Idd. Dit lijkt een structurele fout in het ontwerp te zijn. Het maximale van het ontwerp van de 737 is bereikt en overschreden. Ik ben benieuwd of Boeing nog een oplossing voor dit probleem gaat vinden.
Stel dat Boeing een oplossing vindt... dan blijft de vraag volgens mij nog altijd of piloten in de toekomst over mogen blijven stappen van een NG naar een MAX met slechts minimale training?
Wanneer er bijvoorbeeld uitgebreide training voorgeschreven gaat worden of zelfs een aparte certificering voor de MAX, dan wordt de drempel weer een stukje lager voor bestaande 737 airlines om ook te gaan kijken naar alternatieve toestellen...
  woensdag 17 april 2019 @ 13:51:50 #216
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_186272200
quote:
Goed filmpje, maakt het een stuk duidelijker.
Tics van je petten.
pi_186278153
jetairways twitterde op woensdag 17-04-2019 om 18:19:31 With deep sadness and a heavy heart we would like to share that, effective immediately, we will be suspending all our domestic and international flight operations.More: https://t.co/SaQ2iwIBRJ reageer retweet
pi_186279077
Vanavond om 21:15 - 21:45 uur op NPO2:

Andere Tijden - Een aangekondigde vliegramp
quote:
Op woensdag 7 juni 1989 stort bij dichte mist een passagiersvlucht van SLM neer nabij Zanderij in Paramaribo. Het toestel vliegt te laag en raakt de boomtoppen. Het rolt om de lengteas en stort om 04.27 uur plaatselijke tijd ondersteboven neer. De ramp eist 176 levens, waaronder een groot deel van het Kleurrijk Elftal, profvoetballers van Surinaamse afkomst, op weg om in Suriname een toernooi te spelen. Elf mensen overleven het ongeluk.

Een onderzoek wordt ingesteld en er blijkt van alles mis te zijn. Twee vliegers zijn te oud, een derde heeft geen brevet. De bemanning is ingehuurd via een Amerikaans uitzendbureau voor vliegpersoneel waarvan de papieren nauwelijks gecheckt zijn. SLM-gezagvoerder Frank de Miranda stelt, enkele weken voor het vliegongeluk, misstanden op het gebied van veiligheidsprocedures en de technische staat van de vliegtuigen aan de kaak bij zijn werkgever. In plaats van naar hem te luisteren, wordt hij geschorst. Hij is dan ook niet verbaasd over de crash.

Marlea Kogeldans verliest bij de ramp haar broer Ruben, een talentvolle voetballer. Ze weigert te schikken en procedeert tegen SLM totdat haar geld op is, maar tot een veroordeling komt het niet. Voetballer Radjin de Haan overleeft het ongeluk en wil zo snel mogelijk weer op topniveau voetballen ondanks een gebroken ruggenwervel.

In Andere Tijden een reconstructie van de gebeurtenissen rond het vliegongeluk en de nasleep ervan.
pi_186279657
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Stel dat Boeing een oplossing vindt... dan blijft de vraag volgens mij nog altijd of piloten in de toekomst over mogen blijven stappen van een NG naar een MAX met slechts minimale training?
Wanneer er bijvoorbeeld uitgebreide training voorgeschreven gaat worden of zelfs een aparte certificering voor de MAX, dan wordt de drempel weer een stukje lager voor bestaande 737 airlines om ook te gaan kijken naar alternatieve toestellen...
Aparte certificering zal weinig uitmaken, omdat het stuk pilot training qua kosten minimaal is t.o.v. de operating benefits van de MAX t.o.v. de NG en Classic. Voor operators is de commonality qua onderdelen veel belangrijker, waardoor je partijen heel weinig ziet wisselen tussen 737 en A320s. Als de afgelopen 10-20 jaar kijkt, zijn er niet veel luchtvaartmaatschappijen die zo'n switch gemaakt hebben, zonder de invloed van bv een overname (American, Delta)
  donderdag 18 april 2019 @ 06:48:46 #220
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_186287725
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Stel dat Boeing een oplossing vindt... dan blijft de vraag volgens mij nog altijd of piloten in de toekomst over mogen blijven stappen van een NG naar een MAX met slechts minimale training?
Wanneer er bijvoorbeeld uitgebreide training voorgeschreven gaat worden of zelfs een aparte certificering voor de MAX, dan wordt de drempel weer een stukje lager voor bestaande 737 airlines om ook te gaan kijken naar alternatieve toestellen...
Naar welke toestellen moeten ze kijken?
Embraer levert hooguit iets dat net de 737-MAX7 kan vervangen.
De C919 kan net een 737-MAX8 vervangen, maar de fabrikant is nog lang niet klaar voor massale export.
Bij Airbus kan je achteraan de rij aansluiten voor een A320 of CS300.

Voor veel airlines is het "point-of-no-return" allang een gepasseerd station voor de leveringen in de komende 5 jaar en het enige alternatief voor die maatschappijen is blijven doorvliegen met de 737NG.

Ook voor KLM verwacht ik dat de kans klein is dat zij de komende jaren hun 737-vloot inruilen voor een A320-vloot. Samen met Transavia hebben ze een slordige 100 737s in gebruik. 100 nieuwe A320s heb je niet binnen een jaar geleverd. Zo'n overstap is een proces van jaren, met hoge kosten voor het trainen van crew en grondpersoneel, extra personeel om het personeel in training te vervangen, dubbele voorzieningen voor onderhoud en een dramatische planning voor toestellen en personeel (de huidige flexibiliteit door uniformiteit ben je dan kwijt).
In the end verkoopt Boeing geen 737 of vergelijkbaar minder. De vraag is alleen of het een 737MAX, 737NG, een opnieuw geintroduceerde 757 of een nieuwe narrowbody is.

(Ja, ik weet Garuda een order heeft ingetrokken, daar speelt meer mee dan alleen de lopende problemen)
So we just called him Fred
  donderdag 18 april 2019 @ 06:53:10 #221
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_186287759
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 21:44 schreef derLudolf het volgende:
En Airbus lacht zich in het vuistje.
Dat zal wel meevallen. De A320 werd in de begindagen ook geplaagd door software die andere dingen deed dan de piloot verwachtte en uiteindelijk zich er toch best wel een paar A320s gebouwd ;)
So we just called him Fred
pi_186292166
OPENING NIEUWE PIER OP SCHIPHOL MET EEN JAAR UITGESTELD
quote:
SCHIPHOL - De bouwwerkzaamheden van de nieuwe pier op Schiphol duren langer dan gepland. De nieuwe A-pier zou oorspronkelijk eind dit jaar al in gebruik worden genomen, maar dat wordt uitgesteld naar december 2020. Dat heeft Schiphol donderdag bekendgemaakt.

Schiphol werkt al enige tijd aan een nieuwe pier. In maart vorig jaar werden de eerste beelden van de nieuwe pier naar buiten gebracht en sindsdien vordert de bouw, maar het doel om de pier al eind dit jaar in gebruik te nemen leek behoorlijk ambitieus. Schiphol-topman Dick Benschop zinspeelde er in februari al op dat de bouw meer tijd in beslag zou nemen.

In de nieuwe A-pier komen ook voorzieningen voor de grens- en beveiligingscontrole. Hiermee kunnen alle typen passagiers (Schengen, Non-Schengen, gescreend en niet gescreend) worden gefaciliteerd.

Extra verdieping
Op Schiphol vinden meer bouwwerkzaamheden plaats. Om in Vertrek 1, voor vluchten naar Schengenlanden, voldoende ruimte te bieden aan alle passagiers, plaatst Schiphol een extra verdieping. Op deze zogeheten mezzanine komen ook beveiligingscontroles, net als in Vertrek 2 en 3. De bouw ligt volgens Schiphol op schema. De geplande ingebruikname is medio volgend jaar.

Ook voor vliegtuigen verandert er het een en ander. Zo breidt Schiphol tussen nu en volgend jaar het aantal parkeerplekken voor grotere vliegtuigen uit op het U-platform uit naar elf. De uitbreiding is volgens Schiphol nodig omdat luchtvaartmaatschappijen steeds meer widebodyvliegtuigen inzetten op vluchten vanaf de luchthaven.

Dubbele taxibaan
Verder komt er een tweede viaduct over snelweg A4, waardoor vliegtuigen daar makkelijker in twee richtingen kunnen taxiën. De werkzaamheden zijn gestart en liggen op schema. De dubbele taxibaan Quebec wordt in fases aangelegd en de ingebruikname van de eerste fase is naar verwachting in 2021.
pi_186299228
VirginAustralia twitterde op donderdag 18-04-2019 om 08:17:50 This owl didn’t give a hoot where it napped! The cute little guy was found during our pre-flight checks. Our team of engineers rescued it & was assessed before being safely released back into the wild. Where’s the strangest place you’ve woken up? #HootHoot https://t.co/1NEx9usRfu reageer retweet

  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 20 april 2019 @ 16:51:39 #224
39237 crew  H_T
2733
pi_186329233
Ik zag vandaag op Schiphol een volledig wit vliegtuig staan met vier motoren en maar één deck. Iemand een idee waar dat vliegtuig bij hoort?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 april 2019 @ 16:59:25 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186329341
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 16:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik zag vandaag op Schiphol een volledig wit vliegtuig staan met vier motoren en maar één deck. Iemand een idee waar dat vliegtuig bij hoort?
Klinkt als een Airbus A340
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:01:54 #226
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_186329381
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 16:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik zag vandaag op Schiphol een volledig wit vliegtuig staan met vier motoren en maar één deck. Iemand een idee waar dat vliegtuig bij hoort?
Klinkt inderdaad als een A340 van HiFly, kan alleen zo snel niet op Flightradar vinden of er één in de buurt was
pi_186329394
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 16:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik zag vandaag op Schiphol een volledig wit vliegtuig staan met vier motoren en maar één deck. Iemand een idee waar dat vliegtuig bij hoort?
Air Belgium A340-300 OO-ABE die voor Surinam Airways invalt.

Airbus A340-313E OO-ABE Air Belgium by Andries Waardenburg, on Flickr
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:03:28 #228
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_186329418
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 16:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik zag vandaag op Schiphol een volledig wit vliegtuig staan met vier motoren en maar één deck. Iemand een idee waar dat vliegtuig bij hoort?
Dat is de OO-ABE van Air Belgium die invalt voor de kist van SLM die al maanden in onderhoud staat op een onderstel wacht.
So we just called him Fred
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 20 april 2019 @ 17:06:16 #229
39237 crew  H_T
2733
pi_186329461
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Air Belgium A340-300 OO-ABE die voor Surinam Airways invalt.

[ link | afbeelding ]Airbus A340-313E OO-ABE Air Belgium by Andries Waardenburg, on Flickr
Dat is hem :) Bedankt allemaal!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 23 april 2019 @ 18:28:10 #230
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_186383359



Iemand enig idee wat voor type dit is ? Stored/derelict te Taganrog-Yuzhny 2019.




Iemand enig idee wat het type is van deze ULV? ROSTO/DOSAAF compound te Primorsko - Akhtarsk 2019.

Groet!
  dinsdag 23 april 2019 @ 19:41:15 #231
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186384827
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 17:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is de OO-ABE van Air Belgium die invalt voor de kist van SLM die al maanden in onderhoud staat op een onderstel wacht.
Hoezo moet die al maanden op een onderstel wachten? Zoiets zal toch wel ergens op een schap liggen?
pi_186395453
United Airlines zal vandaag hun nieuwe livery aankondigen. Zoals vooraf aangegeven is het geen compleet nieuwe livery, maar meer een aanpassing van de huidige.

De livery moet nog officieel aangekondigd worden; de beelden zijn al bekend:



Dit was het eerst:

  woensdag 24 april 2019 @ 12:27:44 #233
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_186395622
Kweenie, mooier wordt het er niet op. :/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_186398142
Nog even omhoog kijken...de Nederlandse Catalina PH-PBY vliegt deze dagen haar laatste vluchten boven Nederland, waaronder vandaag en op moment van posten: https://www.flightradar24.com/PHPBY/204589b1

quote:
Lelystad, 23 april 2019

Gewaardeerde belangstellenden,
De laatste vluchten mogen nog uitgevoerd worden. Op het schema staan nog de datums woensdag 24 april drie vluchten, dan vrijdag 26 april twee vluchten, dan nog zondag 28 april drie vluchten, dan nog woensdag 1 mei waarschijnlijk twee vluchten, zaterdag 4 mei nog twee vluchten, en zondag 5 mei 2019 de finale van twee vluchten. Deze twee zullen de laatste vluchten worden boven Nederland.
Hierna zal er een 50 uurs inspectie nog uitgevoerd worden in de hangaar. Tijdens deze inspectie wordt ook de Catalina gereed gemaakt voor de vlucht naar de Verenigde Saten. Die vertrek datum is nu vastgesteld op dinsdag 28 mei 2019. Deze datum zou zo maar kunnen veranderen door bijvoorbeeld de weersomstandigheden. Wij proberen u via deze pagina op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen.
https://catalina-pby.nl/

Stichting Catalina - Consolidated PBY-5A Catalina - PH-PBY by Jesse Vervoort, on Flickr
pi_186401770
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 12:19 schreef Iemand91 het volgende:
United Airlines zal vandaag hun nieuwe livery aankondigen. Zoals vooraf aangegeven is het geen compleet nieuwe livery, maar meer een aanpassing van de huidige.

De livery moet nog officieel aangekondigd worden; de beelden zijn al bekend:

[ afbeelding ]

Dit was het eerst:

[ afbeelding ]
Erg jammer. Lufthansa ziet er ook al zo saai uit nu. -O-
  woensdag 24 april 2019 @ 21:44:58 #236
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_186406091
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 19:41 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Hoezo moet die al maanden op een onderstel wachten? Zoiets zal toch wel ergens op een schap liggen?
Ja en nee, de A340 begint langzaam maar zeker een zelfzaamheid te worden. Naar het schijnt zijn er alleen nog gereviseerde langsgestellen te verkrijgen, die ook nog eens op bestelling worden gereviseerd. Als je dat niet op tijd aanvraagt moet je dus wachten.
So we just called him Fred
pi_186406246
Ze kunnen de A340-600's van Qatar Airways overnemen, die gaan eruit.
Jack does it in real time...
  woensdag 24 april 2019 @ 21:54:56 #238
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_186406340
Ze willen liever een 777-200 geloof ik.
So we just called him Fred
  woensdag 24 april 2019 @ 22:10:39 #239
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186406820
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 21:54 schreef FredvZ het volgende:
Ze willen liever een 777-200 geloof ik.
Maar daar mogen ze de plas niet mee over....
  woensdag 24 april 2019 @ 22:11:16 #240
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_186406842
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 22:10 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Maar daar mogen ze de plas niet mee over....
ETOPS willen ze dus ook ;)
So we just called him Fred
  woensdag 24 april 2019 @ 22:11:35 #241
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186406853
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 22:11 schreef FredvZ het volgende:

[..]

ETOPS willen ze dus ook ;)
Maar krijgen ze dat?
  woensdag 24 april 2019 @ 22:11:50 #242
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186406859
quote:
10s.gif Op woensdag 24 april 2019 21:51 schreef DeeBee het volgende:
Ze kunnen de A340-600's van Qatar Airways overnemen, die gaan eruit.
Dat zijn echt bazenmachines.
  woensdag 24 april 2019 @ 22:14:31 #243
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_186406971
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 22:11 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Maar krijgen ze dat?
Als ze voldoen aan de eisen van de certificeringen wel.
So we just called him Fred
  vrijdag 26 april 2019 @ 14:51:18 #244
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_186437944
CVN74 John C. Stennis moet binnenkomen in Zuid Frankrijk.
Na wat zoekwerk:

http://pcs.marseille-port.fr/webix/public/escales

MARSEILLE

USS MOBILE BAY
27/04/2019 20:00
01/05/2019 10:00

MARSEILLE

USS JOHN C. STENNIS
27/04/2019 09:30
01/05/2019 10:00

Inconnu

Planning is dus 9:30 morgenochtend lokale tijd binnen,
Aan boord bevindt zich CVW-9. Er zouden 45 kisten op het dek staan op dit moment.

Doe er je voordeel mee. Vannacht 1000 km rijden.
pi_186444506
Zojuist is de 2e ex-Transaero 747-8i vertrokken vanaf Victorville richting San Antonio, Texas:
https://www.flightradar24.com/BOE077/204cc902

Haar zusterschip (eveneens een ex-Transaero 747-8i) ging haar 4 weken geleden voor:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n894ba#1ff2f34c
Beide toestellen hebben 2 jaar in Victorville gestaan.

In San Antonio zullen de 747's worden omgebouwd tot de nieuwe VC-25B's.
Levering van de twee toestellen aan de United States Air Force staat voor eind 2024.
Toestellen zijn bij levering dan dus 8 jaar oud.

  Moderator vrijdag 26 april 2019 @ 21:43:16 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186445751
Wel grappig, dat uitgerekend een toestel dat voor een Russische maatschappij bedoeld was, de nieuwe Air Force one wordt _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_186446831
Ach qua cycles en uren zijn ze vrijwel nieuw. Ze worden straks sowieso veel minder gebruikt dan een toestel wat voor commerciele diensten wordt ingezet.
--
  zaterdag 27 april 2019 @ 17:54:26 #248
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_186462087
Zou Huawei ook nog wat apparatuur er voor gaan leveren? :s)
Wie dit leest is gek
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:00:08 #249
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_186462168
NBC-news meldt dat in een enquete 53% van de Amerikanen heeft aangegeven dat ze nooit in een 737 Max willen vliegen, ongeacht wat ze er aan verbeteren.
Veel maatschappijen hebben het toestel ook al tot eind september uit hun schema's gehaald om zo vakantiepassagiers een Max-vrije vlucht te garanderen.
Wie dit leest is gek
pi_186462224
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
NBC-news meldt dat in een enquete 53% van de Amerikanen heeft aangegeven dat ze nooit in een 737 Max willen vliegen, ongeacht wat ze er aan verbeteren.
Veel maatschappijen hebben het toestel ook al tot eind september uit hun schema's gehaald om zo vakantiepassagiers een Max-vrije vlucht te garanderen.
Gelukkig heeft 99% geen idee in welk toestel ze zitten :D Andere stickers er op en gaan met dat ding :7

Nee, serieus: ik ben wel benieuwd hoe het met de MAX gaat aflopen. Er lijkt toch wel echt iets structureels mis met dat ding. Eerst maar eens zien of Boeing een goede oplossing kan bedenken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')