http://buislichtreclame.nl/martinair-hangar-32-schiphol/quote:Het einde van een tijdperk….
Martinair nam in de jaren 70 de eerste ‘widebody’, een vliegtuig met twee gangpaden, in gebruik: een DC-10.
Ondanks de economisch moeilijke beginjaren van dit decennium was er een groeiende vraag naar widebodies.
Begin jaren 80 bestelde Martinair de eerste twee Boeing 747’s. Om ruimte te bieden aan deze grotere toestellen werd besloten tot de bouw van een hangar (4) op Schiphol-Oost.
Enige jaren later gevolgd door hangar 32, waarvoor Buis Lichtreclame destijds de huidige beeldmerken heeft geleverd en gemonteerd!
Inmiddels is het 2019 en is besloten dat hangar 32 teruggegeven wordt aan de luchthaven, dit houdt dus ook in dat de drie beeldmerken van Martinair verwijderd moesten worden.
De demontage van deze immense beeldmerken ( de letterhoogte van de grootste tekst overschrijdt de 4 meter!) vereiste een secure voorbereiding waarbij niets aan het toeval overgelaten kon worden.
Hierbij rekening houdende met de veiligheid en de belangen van de diverse direct betrokken partijen alsmede de wet – en regelgeving op het bij ons zo bekende terrein van Schiphol.
Na veelvuldig overleg, afstemming en voorbereiding hebben wij de drie beeldmerken van Hangar 32 gedemonteerd en afgevoerd.
Na ruim 2 decennia is de cirkel weer rond.
Een – in alle opzichten- groot en mooi project met complimenten aan het projectteam dat dit samen heeft weten te realiseren.
Wij danken onze opdrachtgever voor het gestelde vertrouwen.
Schijnbaar is het nu actief:quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:56 schreef Iemand91 het volgende:
Qua IFE is KLM dat met jou eens; ze zouden AirFi op de 747's uitrollen maar of ze daar ondertussen mee zijn begonnen weet ik niet.
quote:SCHIPHOL - KLM biedt vanaf nu op alle Boeing 747-400’s inflight entertainment aan via AirFi. Reizigers kunnen op verre vluchten op hun eigen laptop, tablet of smartphone films kijken, muziek luisteren of door tijdschriften bladeren.
Het Nederlandse AirFi levert boxen die aan boord een draadloos netwerk creëren, waarop passagiers met hun eigen mobiele apparaat kunnen inloggen om content te gebruiken. KLM blijft daarnaast entertainment aanbieden via de persoonlijke tv-schermen die in de stoelen zitten.
“De kwaliteit van het huidige inflight entertainment in de Boeing 747-400’s is niet meer van het niveau dat het zou moeten zijn. Omdat de toestellen de komende jaren volledig uit de vloot verdwijnen is het investeren in nieuwe systemen niet meer rendabel. Met de routers van AirFi aan boord kunnen we de passagiers via hun eigen mobiele apparaten van hoogwaardige content voorzien”, liet COO René de Groot eerder weten.
KLM vliegt nog met twaalf Boeing 747-400’s. Die moeten eind 2021 allemaal zijn vervangen door modernere toestellen als de Boeing 777-300ER en Boeing 787 Dreamliner.
De hele airline industry is financieel ongezond.quote:Op maandag 1 april 2019 20:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Omdat ze na elkaar omvallen. M.a.w., hun bedrijfsplan is niet gezond, waar iemand voor moet betalen. Ofwel de medewerkers ofwel een partij die nu met een schuld zit.
Het is leuk als je als klant tijdelijk kunt profiteren, maar iemand betaalt blijkbaar jouw korting..
Dat personeel kiest er toch zelf voor om te gaan werken voor zo'n maatschappij?quote:Op maandag 1 april 2019 20:33 schreef The_stranger het volgende:
Omdat ze na elkaar omvallen. M.a.w., hun bedrijfsplan is niet gezond, waar iemand voor moet betalen. Ofwel de medewerkers ofwel een partij die nu met een schuld zit.
Die sector kent inderdaad veel invloed van de politiek, vrijwel elk land heeft de behoefte om één of meerdere airlines te beschermen. Dat terwijl er helemaal geen ruimte is voor zoveel "grote" airlines.quote:Op dinsdag 2 april 2019 12:29 schreef Xtreem het volgende:
[..]
De hele airline industry is financieel ongezond.
Air New Zealand, Etihad zijn ook flink aan het ombuigen, Alitalia (en Air France?) had al 10x failliet moeten gaan.
Is dus geen low cost airline probleem.
Was eigenlijk al een rare situatie dat er op Schiphol meer gebouwen dan vliegtuigen de naam van Martinair droegen...quote:Op maandag 1 april 2019 23:52 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
http://buislichtreclame.nl/martinair-hangar-32-schiphol/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is nu nog steeds zoquote:Op dinsdag 2 april 2019 16:35 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Was eigenlijk al een rare situatie dat er op Schiphol meer gebouwen dan vliegtuigen de naam van Martinair droegen...
De oude luchthaven blijft nog open voor allerlei luchtverkeer zoals cargo, charter, business etc.quote:Op zondag 7 april 2019 08:17 schreef DeeBee het volgende:
Zie nog steeds wat cargo vertrekken vanaf Ataturk op Flightradar.
quote:HILVERSUM - In de buurt van het Vliegveld Hilversum is een vanmiddag rond 13.00 uur een vliegtuig in een boom gevlogen. De inzittenden, een docent en leerling, zaten enige tijd vast.
Het ongeval vond plaats op het terrein van de Korporaal Van Oudheusdenkazerne in Hilversum. Een medewerker van de Veiligheidsregio vertelde dat het vliegtuig in een boom is geland en daar op zo'n tien meter hoogte in de kruin is blijven hangen. Het vliegtuig, een TL Ultralight TL-3000 Sirius, is daardoor motorproblemen terechtgekomen.
Op foto's is te zien dat het vliegtuig gevaarlijk in de boom balanceerde. Volgens de brandweer lekte het voertuig brandstof. Dit bemoeilijkte de reddingsactie.
De inzittenden, twee mannen, zijn na enige tijd uit het vliegtuig gehaald. Ze hebben geen ernstige verwondingen en zijn goed aanspreekbaar.
Ook de Onderzoeksraad voor Veiligheid is onderweg naar Hilversum om een 'verkennend onderzoek' te doen naar het neergestorte vliegtuig.
twitter:Jilnow twitterde op maandag 08-04-2019 om 14:01:51 Het zou gaan om een instructeur en leerling. Ze waren “noodprocedures” aan het oefenen. Aldus een mede cursist. De brandweer is bezig met een reddingsoperatie. #hilversum https://t.co/SBGsBjTr0T reageer retweet
En nog meer:quote:Op woensdag 10 april 2019 18:42 schreef Iemand91 het volgende:
De grote problemen bij Jet Airways worden nu ook op Schiphol zichtbaar; een van de 777-300ER's (VT-JEW) is op Schiphol aan de ketting gelegd wegens onbetaalde rekeningen aan vrachtafhandelingsbedrijf WFS.
Toestel zou vanmiddag vlucht 9W231 naar Mumbai moeten uitvoeren maar die is geannuleerd.
Veruit het grootste deel van de Jet Airways vloot staat aan de grond.
quote:SCHIPHOL - De financiële problemen bij Jet Airways raken nu ook het intercontinentale netwerk. De Indiase maatschappij schrapt door een gebrek aan vliegtuigen de lijndiensten tussen Amsterdam en Toronto en tussen Parijs en Chennai.
De vluchtuitvoering naar Toronto wordt binnen enkele dagen gestaakt, zo meldt Jet Airways in een persverklaring. Ook de lijndiensten van Mumbai en Delhi naar Colombo en Singapore leggen het loodje.
De maatschappij neemt contact op met de getroffen passagiers om te zoeken naar een alternatieve reismogelijkheid of om de ticketprijs terug te storten. Jet Airways vliegt vanaf Schiphol verder naar Mumbai, Delhi en Bangalore.
Oplopende verliezen
Jet Airways balanceert op het randje van de afgrond vanwege steeds verder oplopende verliezen. Omdat de maatschappij haar rekeningen niet meer kan betalen, is ze inmiddels zo’n driekwart van haar vloot kwijt.
Woensdag werd een Boeing 777-300ER van Jet Airways aan de ketting gelegd op Schiphol. Dit gebeurde op last van vrachtafhandelingsbedrijf WFS, dat nog veel geld van de Indiërs tegoed heeft. Andere vliegtuigen zijn door leasemaatschappijen teruggehaald.
Als het klopt wat de diverse websites melden dan kan het nog wel wat maanden duren voordat er een oplossing komt. En dat een makkelijke oplossing niet mogelijk is.quote:Op vrijdag 12 april 2019 11:24 schreef Iemand91 het volgende:
En zou wordt de grounding van de Boeing 737 MAX duidelijk; de volledige Southwest 737 MAX vloot opgeslagen op Victorville (op 3 toestellen na):
[ afbeelding ]
(Op de achtergrond staan een deel van de 737-300's die Southwest eind 2017 massaal naar Victorville vloog en de 737 MAX als vervanger had)
Er komt ook nog een keer bij dat de MAX 8, 9 en 10 volgens een wettelijk document niet gebruikt mogen worden op vliegvelden die hoog of heet zijn. Vliegvelden als Addis Abeba (Ethiopian Airlines) of Mexico City. De Max 7 zou nergens last van hebbenquote:Op vrijdag 12 april 2019 13:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als het klopt wat de diverse websites melden dan kan het nog wel wat maanden duren voordat er een oplossing komt. En dat een makkelijke oplossing niet mogelijk is.
Uit het voorlopige rapport van de Etheopian crasch lijkt men de conclusie te trekken dat de piloten geheel conform de Boeing-richtlijnen gehandeld hebben maar dat het niet voldoende was om het toestel in de lucht te houden.
Het blijkt in de praktijk onmogelijk om met de hand de trim terug te draaien terwijl de andere piloot de stuurknuppel vol naar achteren trekt om hoogte te houden.
https://www.flightradar24.com/DAL8821/2023abb3quote:GRONINGEN - Delta Air Lines vliegt zaterdag 13 april eenmalig naar Groningen Airport Eelde. In de loop van de middag landt een Boeing 767-400ER van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij op de regionale luchthaven, op een chartervlucht naar de VS.
Het vliegtuig is ingehuurd om manschappen en materieel op te halen, die in Nederland waren voor de oefening Frisian Flag. Eerder landde ook al een Boeing 747 van Atlas Air in het kader van die oefening op Eelde.
De vliegtuigen die deelnemen aan Frisian Flag, zoals gevechtsvliegtuigen en militaire transporttoestellen, maken standaard gebruik van vliegbasis Leeuwarden. Daar is echter geen materieel voorhanden om passagiersvliegtuigen af te handelen.
Groningen Airport Eelde mag zich dit jaar verheugen op veel opvallende bezoekers, zoals charters van Helvetic Airways uit Zwitserland en van het Griekse Aegean Airlines.
De Boeing 767 van Delta wordt rond 16.00 uur op Eelde verwacht en moet rond 19.00 uur weer vertrekken.
Wettelijk documentquote:Op vrijdag 12 april 2019 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er komt ook nog een keer bij dat de MAX 8, 9 en 10 volgens een wettelijk document niet gebruikt mogen worden op vliegvelden die hoog of heet zijn. Vliegvelden als Addis Abeba (Ethiopian Airlines) of Mexico City. De Max 7 zou nergens last van hebben
https://www.upinthesky.nl(...)epaalde-vliegvelden/
Idd. Volgens Bloomburg een juridisch document in een pakket waarin de Max 7 'aangeprezen' wordt.quote:Op zaterdag 13 april 2019 12:07 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wettelijk document
Juridisch document bedoelen ze. Er is geen enkel land dat een wet heeft gemaakt speciaal voor de 737MAX bij de bouw van dat toestel. Je juiste term in Nederlands is imho het document met de "gebruikersvoorwaarden".
Verder laat Upinthesky zich wel erg meenemen door de sensatiedrift van Bloomberg.
Als je het hele originele artikel leest dan kom je er achter dat hoger gelegen vliegvelden per definitie een langere landingsbaan en hogere "take off speed" nodig hebben. Élk toestel heeft daar last van, niet alleen de 737MAX: al zijn voorgangers dus ook.
Aangezien er al tientallen jaren 737 toestellen van Addis Ababa zijn opgestegen zónder massaal neer te storten, kunnen we er gevoegelijk wel vanuit gaan dat het vliegveld een baan heeft die lang genoeg is en dat piloten weten dat hun snelheid hoger moet liggen.
Kortom Upinthesky kiest voor sensatie ipv journalistiek.
https://www.bloomberg.com(...)to-failure-data-showquote:Boeing cited the performance of the 737 Max 8 in a case brought before the U.S. International Trade Commission in 2017. Boeing charged that unfair competition from Bombardier -- which beat out Boeing for a large order from Delta Air Lines -- threatened its 737-700 and Max 7, the smallest of its upgraded single-aisle jets. By pointing out the limitations of the Max 8, the planemaker sought to preserve market share for the 700 and Max 7.
quote:MOJAVE, CA – April 13, 2019 – Stratolaunch Systems Corporation, founded by Paul G. Allen, today successfully completed the first flight of the world’s largest all-composite aircraft, the Stratolaunch. With a dual fuselage design and wingspan greater than the length of an American football field, the Stratolaunch aircraft took flight at 0658 PDT from the Mojave Air & Space Port. Achieving a maximum speed of 189 miles per hour, the plane flew for 2.5 hours over the Mojave Desert at altitudes up to 17,000 feet. As part of the initial flight, the pilots evaluated aircraft performance and handling qualities before landing successfully back at the Mojave Air and Space Port.
“What a fantastic first flight,” said Jean Floyd, CEO of Stratolaunch. “Today’s flight furthers our mission to provide a flexible alternative to ground launched systems. We are incredibly proud of the Stratolaunch team, today’s flight crew, our partners at Northrup Grumman’s Scaled Composites and the Mojave Air and Space Port.”
The test team conducted standard aircraft testing exercises. Initial results from today’s test points include:
• Performed a variety of flight control maneuvers to calibrate speed and test flight control systems, including roll doublets, yawing maneuvers, pushovers and pull-ups, and steady heading side slips.
• Conducted simulated landing approach exercises at a max altitude of 15,000 feet mean sea level.
The Stratolaunch aircraft is a mobile launch platform that will enable airline-style access to space that is convenient, affordable and routine. The reinforced center wing can support multiple launch vehicles, weighing up to a total of 500,000 pounds.
“We all know Paul would have been proud to witness today’s historic achievement,” said Jody Allen, Chair of Vulcan Inc. and Trustee of the Paul G. Allen Trust. “The aircraft is a remarkable engineering achievement and we congratulate everyone involved.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |