abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_185177049
Vrouwen gaan gemiddeld na 7,6 jaar vreemd. Ook ik ga gebukt onder de seven year itch, alleen manifesteert die zich op een andere manier: ik moet verhuizen. En dus heb ik met mijn lief een nieuw huis gekocht, 7,6 jaar na de aankoop van onze huidige woning.

Het is een kluswoning. Zijn jullie dan handig? hoor ik jullie denken. Nee, wij zijn niet handig. En we zijn ook niet erg avontuurlijk. Niks voor ons eigenlijk, zo'n verbouwproject. Als dat maar goedkomt. Ik hoop dat jullie eens mee willen denken en zinnig advies willen geven als ik een van de duizenden beslissingen moet nemen die nog gaan komen.

Zo gaat het worden:



Dit is waar we het voor doen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste updates:

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kom net van het huis vandaan. Het is mis gegaan met het tegelen. :'(

Zo had de uitlijning moeten worden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo is die geworden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:39 schreef Claudia_x het volgende:
Andere updates (sorry, de foto's zijn slecht omdat het al bijna donker was).

De dekvloer zit erin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Details in de badkamer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een van de problemen is opgelost: de deuropening van de trap op zolder is verkleind. En het raamwerk van het muurtje zit erin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn vensterbanken gemonteerd, maar dat is niet helemaal goed gebeurd. En de trap van de begane grond naar de eerste verdieping is nog niet afgedekt en nu al beschadigd. :{ Ben ik nou een zeikerd of is dat laatste niet oké?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 19:25:43 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185177525
Niet okay dat de boel al beschadigd is, die tegels een kwartslag verkeerd is ook wel heel stom, zeker als ze een tekening hebben van hoe het wel moet. Echt zonde dat dat detail met die hoekjes bovenaan daardoor wegvalt.

Maar goed, ik ben dan eigenlijk al narrig als de tegelmannen naar de klus komen kijken en ik vervolgens de heleboel kan stofzuigen omdat zij kennelijk hele bergen zand naar boven hebben gelopen, dus ik zal sowieso wel een zeikerd zijn :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185177931
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe vind jij dat dat moet worden opgelost? Is het de verantwoordelijkheid van de onderaannemer, de hoofdaannemer, of moeten ze dat samen bedenken? Of moet ik hier mijn verlies nemen?
Het is sowieso iets tussen onderaannemer en hoofdaannemer, het is duidelijk aangegeven, het staat op tekening. Dat moeten ze zelf maar uitzoeken wie verantwoordelijk is, of als het eraf moet wie de kosten draagt.
Ik heb hier in mijn werk ook wel mee te maken, dat gaat over ander soort bouwprojecten, vandaar dat ik weet hoe die lui werken, want dan hoor je vaak als verklaring: oh niet op de tekening gekeken.

Kan je ook niet echt adviseren wat te doen, je moet denk ik voor jezelf een aantal afwegingen maken. Wil je heel graag die hoekjes bovenaan want zo was het wel bedacht. Vind je dit ook wel ok? Of weet je van jezelf dat je over 10 jaar toch nog steeds een beetje zeurend gevoel hebt als je die rechte lijn bovenaan ziet? Kom je in de problemen met die extra 2-3 weken levertijd. Of zoals je zelf al zei: kun je het ergens anders tegen wegstrepen waarbij je nog iets van de aannemer nodig hebt (bijv. iets met die trap, dat ze die alsnog verven of zo) en hoeveel is dat waard tov de verkeerde uitvoering.

Zelf zou ik het een moeilijke afweging vinden, maar denk dat de belangrijkste vraag is:
hoe is je gevoel over een aantal jaar bij het zien van de tegelmuur?
Maar als je het zo laat hoort er wel wat tegenover te staan voor mijn gevoel (dat je ergens anders mee gematst wordt, korting krijgt).
pi_185177999
En beschadigingen zijn ook niet ok en daar ben je geen zeikerd mee. Zeker als het gewoon door afdekken simpel te voorkomen is. Je betaalt toch ook gewoon goed. Dus horen ze er netjes mee om te gaan.
pi_185181129
Foto van de beschadiging:



Ik vind het trouwens ook fijn om te horen als iemand van mening is dat ik overdrijf. Ik ben echt een muggenzifter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 21:24:36 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185181297
Dek gewoon die shit af denk ik dan (die werkfiguren/aannemer dus hè), wat een amateurs
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 22 februari 2019 @ 21:24:58 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185181309
Die tegels zou ik echt wel enorm boos om zijn en gefixt willen hebben. Is nogal een blikvanger
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185181402
Ik zou beide gefixt willen hebben. Amateurs met die trap. Wij hebben daar ook bovenop gezeten, afdekken.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_185181516
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 21:24 schreef Molo het volgende:
Dek gewoon die shit af denk ik dan (die werkfiguren/aannemer dus hè), wat een amateurs
Hebben we vorige week vrijdag nog om gevraagd. Zouden ze doen. Ze waren alleen zelf afgelopen week niet meer in het huis, blijkt nu. Tja.

De trap wordt trouwens ook wel gefixt. Over de tegels hebben we het nog niet gehad. De fout is wel doorgegeven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185181718
Misschien ook wel aardig om te laten zien: al meteen nadat de dakramen waren geplaatst, viel ons op dat er een scheurtje zat in een van de ramen bij het scharnier. Dat wordt nu met de leverancier geregeld.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185181833
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 19:45 schreef NedKelly het volgende:

Kan je ook niet echt adviseren wat te doen, je moet denk ik voor jezelf een aantal afwegingen maken. Wil je heel graag die hoekjes bovenaan want zo was het wel bedacht. Vind je dit ook wel ok? Of weet je van jezelf dat je over 10 jaar toch nog steeds een beetje zeurend gevoel hebt als je die rechte lijn bovenaan ziet? Kom je in de problemen met die extra 2-3 weken levertijd. Of zoals je zelf al zei: kun je het ergens anders tegen wegstrepen waarbij je nog iets van de aannemer nodig hebt (bijv. iets met die trap, dat ze die alsnog verven of zo) en hoeveel is dat waard tov de verkeerde uitvoering.
Komen we in de problemen met die levertijd? Niet echt. De aannemer kan dit eind maart nog oplossen. Kan ik leven met de muur zoals die nu is? Weet ik oprecht niet. Vandaag is het verschrikkelijk, maar dat kan veranderen. Als ik de foto's aan vrienden laat zien, dan vinden sommigen de huidige oplossing met een rechte lijn prima.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185181841
Hè Claudia, wat rot dat er nu ineens een aantal dingen tegelijk niet goed lopen. Fijn dat het raam en de trap sowieso gefixt worden.

Wat betreft de tegels ben ik het met NedKelly eens: hoe zeer ga je dit in de komende jaren nog echt heel rot vinden als ze het niet herstellen? Kun je daar echt mee leven als je er woont, of ga je het iedere keer zien en er van balen? Het is hun fout, dus verwachten dat ze het herstellen is niet teveel gevraagd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185181868
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 21:42 schreef miss_sly het volgende:
Hè Claudia, wat rot dat er nu ineens een aantal dingen tegelijk niet goed lopen.
Nou ja, het meeste loopt super. Ik licht hier nu de dingen uit die niet goed gaan - er lopen altijd wel dingen mis. Maar ik baal er natuurlijk wel van.

quote:
Wat betreft de tegels ben ik het met NedKelly eens: hoe zeer ga je dit in de komende jaren nog echt heel rot vinden als ze het niet herstellen? Kun je daar echt mee leven als je er woont, of ga je het iedere keer zien en er van balen? Het is hun fout, dus verwachten dat ze het herstellen is niet teveel gevraagd.
En dus ook dat zij de nieuwe lading tegels betalen? Lijkt me wel, toch?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185181951
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 21:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En dus ook dat zij de nieuwe lading tegels betalen? Lijkt me wel, toch?
Uiteraard.
En hoe zij dat dan onderling regelen (aannemer, onderaannemer, wat dan ook) is hun zaak. Jij wil zonder dat het jou verder iets kost dat het hersteld wordt. Dat is vanzelfsprekend.

Ik weet zeker dat bij ons (zakelijk) we ook zouden verwachten dat het hersteld wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 22 februari 2019 @ 21:50:33 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185182135
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 21:38 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien ook wel aardig om te laten zien: al meteen nadat de dakramen waren geplaatst, viel ons op dat er een scheurtje zat in een van de ramen bij het scharnier. Dat wordt nu met de leverancier geregeld.

[ afbeelding ]
Dat raam had open gestaan of kwam vers van buiten toen je de foto maakte?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185182187
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 21:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat raam had open gestaan of kwam vers van buiten toen je de foto maakte?
Het stond open en het begon net te regenen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 21:55:12 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185182277
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 21:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het stond open en het begon net te regenen.
Oh gelukkig :D
Ik zag de druppels eerder dan de barst in het hout.
Dat laatste is misschien heel makkelijk op te lossen door alleen dat deel te vervangen? Dat lijkt me een kwestie van losmaken bij de scharnieren en een vervangend deel eraan.
Liever daar een barst dan in het andere deel
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185182426
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 21:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh gelukkig :D
Ik zag de druppels eerder dan de barst in het hout.
Ik ook - en daardoor zag ik de barst. :+ Ik was er toen vooral mee bezig of er niet een lek was.

quote:
Dat laatste is misschien heel makkelijk op te lossen door alleen dat deel te vervangen? Dat lijkt me een kwestie van losmaken bij de scharnieren en een vervangend deel eraan.
Liever daar een barst dan in het andere deel
Ja, klopt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 21:59:30 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185182492
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 21:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ook - en daardoor zag ik de barst. :+ Ik was er toen vooral mee bezig of er niet een lek was.

[..]

Ja, klopt.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185182634
Heeft iemand trouwens een idee hoeveel spouwmuurisolatie kost? We hebben dat nu uit de offerte laten halen om te besparen, maar we willen het wel nog laten doen (bij voorkeur voor de volgende winter). Ik gok dat we zo'n 150 m2 aan muuroppervlak hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 22:08:35 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185182897
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Heeft iemand trouwens een idee hoeveel spouwmuurisolatie kost? We hebben dat nu uit de offerte laten halen om te besparen, maar we willen het wel nog laten doen (bij voorkeur voor de volgende winter). Ik gok dat we zo'n 150 m2 aan muuroppervlak hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was mijn offerte ongeveer voor een spouwswap (UF-schuim eruit, Neopixels erin).
Nou heb ik een tweekapper, maar dat ze de oude isolatie moeten verwijderen maakt het bijna 2 keer zo duur als een lege muur isoleren.
Ik kijk morgen even na hoeveel m2 ze gerekend hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185182934
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 22:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat was mijn offerte ongeveer voor een spouwswap (UF-schuim eruit, Neopixels erin).
Nou heb ik een tweekapper, maar dat ze de oude isolatie moeten verwijderen maakt het bijna 2 keer zo duur als een lege muur isoleren.
Volgens online berekeningen zou ik ergens tussen de 3000-3500 uitkomen. Maar goed, mijn ervaring is dat die prijzen niet altijd reëel zijn.

In onze spouw zit geen isolatie - dat scheelt. Wel zit er misschien vuil in, denk aan takjes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 22:10:26 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185182947
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 22:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Volgens online berekeningen zou ik ergens tussen de 3000-3500 uitkomen. Maar goed, mijn ervaring is dat die prijzen niet altijd reëel zijn.

In onze spouw zit geen isolatie - dat scheelt. Wel zit er misschien vuil in, denk aan takjes.
Ik denk dat je met dat budget wel aardig goed zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185183015
Die hard lurker gaat nu toch reageren. Echt, laat dat tegelwerk opnieuw doen!
Wij verbouwden de badkamer in ons oude huis, er werd foutief getegeld en het is me altijd blijven storen.
We verbouwden de badkamer in ons huidige huis, er werd foutief getegeld en we hebben het opnieuw laten doen. Op kosten van de aannemer. Want het stond goed op tekening. Aannemer niet blij, maar wij wel, na zes jaar nog steeds iedere dag.
pi_185183053
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 22:12 schreef Malteser het volgende:
Die hard lurker gaat nu toch reageren. Echt, laat dat tegelwerk opnieuw doen!
Wij verbouwden de badkamer in ons oude huis, er werd foutief getegeld en het is me altijd blijven storen.
We verbouwden de badkamer in ons huidige huis, er werd foutief getegeld en we hebben het opnieuw laten doen. Op kosten van de aannemer. Want het stond goed op tekening. Aannemer niet blij, maar wij wel, na zes jaar nog steeds iedere dag.
Dank je, goed om te horen! Of zoals onze architect zou zeggen: je betaalt niet veel geld voor een architect om vervolgens te moeten constateren dat de details niet deugen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185184533
Oh die tegels! Ja, dat zou mij ook echt een doorn in het oog zijn. Ik heb zowel hier in huis als in ons bedrijfspand heel specifiek laten tegelen en dat ook net als jij in een tekening heel precies aangegeven. Is gelukkig wel goed gegaan, maar als dat niet het geval was geweest had ik het zeker opnieuw laten doen. Je denkt nu misschien dat er iets tegenover kan staan qua een extra dienst of een korting, maar die dingen vergeet je vrij snel weer terwijl je die tegels elke dag gaat zien. En je betaalt er toch voor. Als die aannemer dit soort risico niet wil lopen, moet hij maar betere onderaannemers inzetten of er meer bovenop zitten.

Ze zijn overigens wel prachtig.
pi_185185278
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Heeft iemand trouwens een idee hoeveel spouwmuurisolatie kost? We hebben dat nu uit de offerte laten halen om te besparen, maar we willen het wel nog laten doen (bij voorkeur voor de volgende winter). Ik gok dat we zo'n 150 m2 aan muuroppervlak hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eind 2017 72m2 met EPS parels laten vullen voor EUR 1400
pi_185185302
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 23:34 schreef matriks het volgende:

[..]

Eind 2017 72m2 met EPS parels laten vullen voor EUR 1400
Ah, dat komt overeen met mijn verwachting.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185185358
Ik bedacht net nog dat de esthetische schade met de tegel misschien wel meevalt als plafond en muur dezelfde kleur krijgen. Dan lijkt het waarschijnlijk net alsof er tot het plafond is getegeld, zoals hieronder.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185185383
Nog even iets leuks om niet gedeprimeerd naar bed te gaan zo: ik vind de smalle trap naar zolder geweldig worden!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 02:04:35 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185187207
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 23:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik bedacht net nog dat de esthetische schade met de tegel misschien wel meevalt als plafond en muur dezelfde kleur krijgen. Dan lijkt het waarschijnlijk net alsof er tot het plafond is getegeld, zoals hieronder.

[ afbeelding ]
Ook daar zitten de punten van de hexagon naar boven en beneden, niet naar links en naar rechts.
Niet dat het een "goed" em het ander "fout" is, maar het oogt wel anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185187736
Nachtje over geslapen en besloten om de tegelmuur niet te accepteren zo. Ik vind vooral het argument sterk dat je een eventuele besparing gauw bent vergeten maar die muur elke dag ziet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185188109
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 21:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Komen we in de problemen met die levertijd? Niet echt. De aannemer kan dit eind maart nog oplossen. Kan ik leven met de muur zoals die nu is? Weet ik oprecht niet. Vandaag is het verschrikkelijk, maar dat kan veranderen. Als ik de foto's aan vrienden laat zien, dan vinden sommigen de huidige oplossing met een rechte lijn prima.
Vrienden zijn vaak geneigd om pijn te verzachten, natuurlijke reactie. Oftewel ze zullen zeggen dat het wel meevalt, maar als je vraagt "wat vind je nou echt mooier?" En je laat ze kiezen, komen ze vaak op het origineel uit.
pi_185188205
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 21:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En dus ook dat zij de nieuwe lading tegels betalen? Lijkt me wel, toch?
Ja hoor, dat is hun ondernemersrisico. Er zijn duidelijke instructies gegeven vanaf jullie kant, het staat correct op tekening, dus alle kosten die hieruit voortvloeien zijn voor hen. Hoe zij dat onderling regelen is hun probleem.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 09:16:36 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185188237
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 07:42 schreef Claudia_x het volgende:
Nachtje over geslapen en besloten om de tegelmuur niet te accepteren zo. Ik vind vooral het argument sterk dat je een eventuele besparing gauw bent vergeten maar die muur elke dag ziet.
Goed zo!
Resistance is futile.
pi_185188942
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 07:42 schreef Claudia_x het volgende:
Nachtje over geslapen en besloten om de tegelmuur niet te accepteren zo. Ik vind vooral het argument sterk dat je een eventuele besparing gauw bent vergeten maar die muur elke dag ziet.
Jammer dat het nodig is maar absoluut een goede beslissing!
pi_185189654
Eens hoor, Claudia! Zij maken een fout en daar hoef jij niet tot in lengte van jaren last van te hebben. Niet jouw probleem.

En die beschadiging aan de trap is ook niet te pruimen, vind ik. Denk na en let even op, sukkels.
Is dat zo?
pi_185189721
Meelurker hier. Goede keuze om de tegels opnieuw te laten doen. Zou nog even goed aangeven dat het zowel om de bovenkant alsook van links naar rechts tegelen gaat - voor het nog een keer fout gaat.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 11:30:21 #39
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185190013
Ter bevestiging van wat anderen al zeggen, opnieuw laten doen.
Jij hebt hier over nagedacht en het is gewoon helemaal andersom gedaan, net of er helemaal niet gekeken is hoe het moest.
Ik zou daar ook erg veel last van hebben hoor.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_185192976
Dank voor jullie bevestiging.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185193556
Vraagje: wat voor raambekleding is nou ideaal voor de badkamer? Ik wil er nooit meer aluminium jaloezieën.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185193706
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 15:37 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje: wat voor raambekleding is nou ideaal voor de badkamer? Ik wil er nooit meer aluminium jaloezieën.
Geen
pi_185193722
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 15:44 schreef PJ het volgende:

[..]

Geen
Die discussie heb ik al met de architect gehad. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185193750
Wij gaan een plisse gordijn in de badkamer ophangen.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 23 februari 2019 @ 16:01:39 #45
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185193992
Hier een plisse gordijn :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_185194322
Hier ook Luxaflex Duett, wel in de woonkamer, maar er is ook een versie voor de badkamer. Ideaal als je in je nieuwe bad ligt: jij kunt wel van het uitzicht genieten, vanaf de straat ben je (ook staand) echter niet te zien, als je de onderkant dicht houdt en de bovenkant open. In heel veel kleuren te krijgen. Met afstandsbediening nog handiger, vanuit je bad. :P
Is dat zo?
pi_185194395
Plissé inderdaad super handig, zeker als je hem ook top-down neemt. Kun je de bovenkant openhouden waardoor je toch de lucht ziet en veel lichtinval hebt op sombere dagen.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 16:49:46 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185194653
Wij hebben bewerkt glas in de badkamer, dat ik er in de winter plisségordijnen voor heb hangen is puur om de kou wat buiten te houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185195898
Hm, ik twijfel nog tussen rolgordijnen en plisségordijnen. Van plisségordijnen is het inderdaad fijn dat je ze aan de bovenkant open kunt laten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185196091
Ik vind plisségordijnen ook mooier dan een rolgordijn. Rolgordijnen zijn zo recht en saai.
Eventueel kun je ook nog gaan voor een paneelgordijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185196115
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
Hm, ik twijfel nog tussen rolgordijnen en plisségordijnen. Van plisségordijnen is het inderdaad fijn dat je ze aan de bovenkant open kunt laten.
En dús van het uitzicht kunt genieten! *O* O+ Met rolgordijnen zit altijd je raam potdicht. Had je het raam niet juist laten vergroten voor dat uitzicht?

Ik wil je verder niets opdringen ofzo, hoor. O~)
Is dat zo?
pi_185196174
In de badkamer zijn de gordijnen toch altijd open, behalve tijdens het douchen even. Een rolgordijn is dus op zich niet zo'n punt. Maar ik vind plisségordijnen ook over het algemeen mooier, iets chiquer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 18:05:51 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185196246
In jouw situatie zou ik ook voor plisségordijnen kiezen, en ze wegens geen inkijk vrijwel nooit gebruiken :D
Wel handig om ze wel te hebben, want je weet nooit wie het gras aan de andere kant van de sloot aan het maaien is ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185201044
Goed dat je de tegels laat aanpassen, volgens mij blijf je je daar aan irriteren de komende jaren.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_185201170
Goede keuze wat betreft de tegels. En ik ga ook mee met plissé voor in de badkamer, wegens de 'bottom-up' mogelijkheid. Wij hebben ze op veel plaatsen en het is zo fijn om de inkijk tegen te gaan maar toch wat licht en lucht te behouden.
pi_185202307
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 15:37 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje: wat voor raambekleding is nou ideaal voor de badkamer? Ik wil er nooit meer aluminium jaloezieën.
Even uit nieuwsgierigheid: waarom geen alimineum luxaflex meer?

Wij komen nu voor dezelfde keuze te staan. Geheel kozijn gaat vernieuwd worden. In het oude kozijn hebben we 4 grote ramen met plakplastic (al drie jaar een tijdelijke oplossing) op de onderste 45cm.
We zoeken nu iets moois en praktisch en passend bij onze moderne smaak.

Wij hebbben extreem inkijk als we in de badkamer staan en met licht douchen, dus niks is geen optie hier.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 23:26:53 #57
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_185204081
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 22:12 schreef Essebes het volgende:

[..]

Even uit nieuwsgierigheid: waarom geen alimineum luxaflex meer?
Ik heb ook luxaflex, maar dat zijn wel stofnesten moet ik zeggen.
Of, bij mij dan :+
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  zondag 24 februari 2019 @ 13:29:28 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185211701
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 22:12 schreef Essebes het volgende:

[..]

Even uit nieuwsgierigheid: waarom geen alimineum luxaflex meer?

Wij komen nu voor dezelfde keuze te staan. Geheel kozijn gaat vernieuwd worden. In het oude kozijn hebben we 4 grote ramen met plakplastic (al drie jaar een tijdelijke oplossing) op de onderste 45cm.
We zoeken nu iets moois en praktisch en passend bij onze moderne smaak.

Wij hebbben extreem inkijk als we in de badkamer staan en met licht douchen, dus niks is geen optie hier.
Volgens mij zijn de ramen bij Claudia al vervangen, maar als ik nu de ramen/kozijnen in de badkamer zou vervangen dan zou ik ramen nemen waar de raambekleding in zit.
Dit dus: https://www.glashandelkoe(...)ng-tussen-dubbelglas
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185212190
Wij hebben in plaats van gewoon glas melkglas laten plaatsen in de badkamer. Geen inkijk, wel licht.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_185212733
Bij ons zit het raam best dicht bij het douchegedeelte en daar raken de aluminium jaloezieën door aangetast. Online lees je dat roest geen kans heeft, maar daar heb ik niks van gemerkt. En wij hebben ze bij een speciaalzaak gekocht.

Verder zijn ze inderdaad een ramp om schoon te maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 24 februari 2019 @ 14:38:02 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185213024
Ik heb nu trouwens gewoon van die plisségordijnen van Ikea in de badkamer, kosten ¤ 30 per stuk(100*155 en 80*210) en als ze gaan roesten haal ik gewoon weer nieuwe :@
Zolang ze die Hoppvals hebben hoef ik de bevestiging niet eens aan te passen; oud eruit en nieuw erin.
Maar ik moet zeggen dat ze zich vrij goed houden eigenlijk, ik denk dat ik ze nu 2 jaar heb hangen (er hingen hele lelijke kunststof lamellen, en daarvan ging er gelukkig een keer 1 kapot :+ )
Ze hangen overigens zo'n 2½ meter van de douche, dat scheelt wel :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185213073
Ik vind die Hoppvals prima, alleen moet de maat dan net uitkomen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 24 februari 2019 @ 14:43:50 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185213123
quote:
14s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind die Hoppvals prima, alleen moet de maat dan net uitkomen.
Ja, dat was hier ook wat lastig bij diverse ramen en de deur, maar uiteindelijk ging die 80*210 beter voor de deur dan ik verwacht had, terwijl het ontbreken van een 90 breed me heel lang weerhouden heeft van het kopen van die Hoppvals voor de badkamer.
Op zolder hangen ze ook, ze pasten gelukkig net voor ieder raam, dus in beide ruimtes hangen er 3 naast elkaar, waardoor de openslaande ramen ook precies open kunnen als het gordijn omhoog is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185213233
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat was hier ook wat lastig bij diverse ramen en de deur, maar uiteindelijk ging die 80*210 beter voor de deur dan ik verwacht had, terwijl het ontbreken van een 90 breed me heel lang weerhouden heeft van het kopen van die Hoppvals voor de badkamer.
Op zolder hangen ze ook, ze pasten gelukkig net voor ieder raam, dus in beide ruimtes hangen er 3 naast elkaar, waardoor de openslaande ramen ook precies open kunnen als het gordijn omhoog is.
Ik heb bijvoorbeeld een raam met 78 cm als buitenmaat en 65 cm als binnenmaat. Dan zou ik 80 cm moeten kopen en een stuk voor het kozijn moeten hangen, wat niet zo mooi is.

In de badkamer zou het bij ons wel weer kunnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185213269
Overigens passen de gordijnen die we nu voor onze pui hebben straks ook, dus die nemen we mee. De gordijnen in de kinderkamers zijn net niet breed genoeg, dus ik overweeg om daar gordijnen voor een roede van te laten maken; daar is minder stof voor nodig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 24 februari 2019 @ 14:51:28 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185213279
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb bijvoorbeeld een raam met 78 cm als buitenmaat en 65 cm als binnenmaat. Dan zou ik 80 cm moeten kopen en een stuk voor het kozijn moeten hangen, wat niet zo mooi is.

In de badkamer zou het bij ons wel weer kunnen.
Een deel voor het kozijn vind ik, afhankelijk van de locatie, niet zo'n probleem; als de ramen naar binnen openen weer wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 24 februari 2019 @ 15:25:51 #67
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_185214019
Toevallig zei de meneer die kwam kijken voor de marmoleum vloer (bedrijf verkoopt ook raambekleding) afgelopen vrijdag toen ik zei raambekleding komt later nog. “Ik zou geen raambekleding nemen”.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 24 februari 2019 @ 15:31:26 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185214097
Bij Claudia is een van de enorme pluspunten van het huis het uitzicht, dus ik snap wel dat je iets voor het badkamerraam wilt hebben voor het geval er iemand in het weiland staat, maar verder is het op zich niet nodig, en wil je dat uitzicht wel hebben als je in bad zit.
Dat maakt melkglas of plakplastic weer onmogelijk.
Lastig wel zo'n afweging, je hebt niet echt raambekleding nodig, maar het is wel handig als het er is, mocht je toevallig net even moeten gaan douchen terwijl er een tuinfeest gaande is zeg maar :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185214136
Ik vraag me af hoeveel je daadwerkelijk gaat zien als je in dat weiland staat. Volgens mij bitter weinig omdat je omhoog moet kijken en in een kamer kijkt die donkerder zal zijn dan buiten
  zondag 24 februari 2019 @ 15:43:47 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185214383
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 15:33 schreef Angelfrouk het volgende:
Ik vraag me af hoeveel je daadwerkelijk gaat zien als je in dat weiland staat. Volgens mij bitter weinig omdat je omhoog moet kijken en in een kamer kijkt die donkerder zal zijn dan buiten
Volgens mij zie ik een spot tussen de douche en het raam....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185269913
Kleine update: de tegels worden vrijdag geleverd en dit weekeinde gaat de tegelzetter opnieuw aan de slag. De tegels komen wel over de huidige tegels heen. Dat betekent dat we 2 cm in de breedte van de douche verliezen, wat niet zo fijn is maar ook geen ramp.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185269969
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 15:33 schreef Angelfrouk het volgende:
Ik vraag me af hoeveel je daadwerkelijk gaat zien als je in dat weiland staat. Volgens mij bitter weinig omdat je omhoog moet kijken en in een kamer kijkt die donkerder zal zijn dan buiten
De badkamer is wel verlicht als je doucht en dat trekt juist de aandacht. Je hebt grotendeels gelijk, hoor, want de enige die ons kan zien is de buurman van één kant als hij op één specifieke plek in zijn tuin staat. Maar toch vinden we het onprettig om te douchen zonder raambekleding. Er zal maar net een drone voorbij komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185271439
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 08:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De badkamer is wel verlicht als je doucht en dat trekt juist de aandacht. Je hebt grotendeels gelijk, hoor, want de enige die ons kan zien is de buurman van één kant als hij op één specifieke plek in zijn tuin staat. Maar toch vinden we het onprettig om te douchen zonder raambekleding. Er zal maar net een drone voorbij komen.
Gebeurd dat dan zo vaak? Zo'n drone? Ik zie ze nooit, maar dat kan te maken hebben met bewoond gebied.
Ik snap dat je liever wel iets voor het raam hebt, maar het is wel lastig om iets goeds te vinden, vooral zo dicht bij de douche.
pi_185271742
Je zou van dat James Bond glas moeten hebben dat melkglas wordt als je het licht van de douche aan doet.
Met een meidenkwartet
pi_185272636
De goedkoopste oplossing is denk ik zorgen dat ik op gewicht blijf zodat ik er goed uitzie als er dan toch iemand gluurt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:19:12 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185275118
Dat zou zomaar kunnen idd.
Voordeel; als het daardoor komt gaat het ook weer over.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185275560
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:19 schreef Leandra het volgende:
Dat zou zomaar kunnen idd.
Voordeel; als het daardoor komt gaat het ook weer over.
Ik ben op dit wel een beetje aan het bezwijken onder de stress. Ik kan gewoon zo slecht tegen conflicten. Mijn instinctieve reactie is om snel samen een oplossing te zoeken, zelfs als ik daar iets voor in moet leveren, of om weg te lopen van de situatie. Dat laatste is geen optie en dat eerste is niet altijd wenselijk. Ik heb nu ten aanzien van een paar punten voet bij stuk gehouden en daar betaal ik dan de prijs voor (hartkloppingen, hoofdpijn).

Ik klamp me eraan vast dat de aannemer na deze week nog twee weken bezig is. Dan gaat de vloer erin en daarna moet de aannemer nog eens langskomen voor laatste afmonteerdingen. Het einde is dus écht in zicht. En uiteindelijk komt alles ook wel weer goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:44:07 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_185275641
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:18 schreef Cathmar het volgende:
Je zou van dat James Bond glas moeten hebben dat melkglas wordt als je het licht van de douche aan doet.
dat bestaat! Ik heb het eens aangetroffen in een café in Gent. Toiletten in geheel transparant glazen cabines, en zodra je het slot dichtdeed werd het melkglas. Ik ben alleen even vergeten hoe dat glas heet.
disclaimer
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:46:13 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185275682
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat bestaat! Ik heb het eens aangetroffen in een café in Gent. Toiletten in geheel transparant glazen cabines, en zodra je het slot dichtdeed werd het melkglas. Ik ben alleen even vergeten hoe dat glas heet.
Chriet Titulaerglas 8-)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185275723
Ik zat ook nog even te denken: moet ik niet gewoon een douchegordijn ophangen? Of is dat wel erg cheapass?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185275746
Hoppetee, klaar voor een tientje plus een roede:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185275791
Het is niet per se cheap ass (ook wel trouwens) maar vooral onhandig en onhygiënisch, vind ik. Het komt altijd tegen je lijf en ze gaan altijd schimmelen.

Waar wil je dat hangen? Voor het raam?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185275795
Oh, ze hebben zelfs een botanisch thema:







Et cetera. Jemig, ik had geen idee dat het douchegordijn een revival aan het ondergaan was.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185275810
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:53 schreef miss_sly het volgende:
Het is niet per se cheap ass (ook wel trouwens) maar vooral onhandig en onhygiënisch, vind ik. Het komt altijd tegen je lijf en ze gaan altijd schimmelen.

Waar wil je dat hangen? Voor het raam?
Ja, zo'n gordijn hangt dan voor het raam. Gewoon twee kopen en dan elke week in de wasmachine doen, lijkt me?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185275850
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, zo'n gordijn hangt dan voor het raam. Gewoon twee kopen en dan elke week in de wasmachine doen, lijkt me?
Blijf je met het probleem zitten dat die gordijnen altijd naar je toe bewegen door de warmte en het water. Ik vind dat altijd zk vies, dat plakkende ding.

Is het duidelijk dat ik ontzettend anti-douchegordijn ben? :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185275876
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Blijf je met het probleem zitten dat die gordijnen altijd naar je toe bewegen door de warmte en het water. Ik vind dat altijd zk vies, dat plakkende ding.

Is het duidelijk dat ik ontzettend anti-douchegordijn ben? :+
Ik denk dat dat niet gebeurt omdat het gordijn te ver van je af hangt tijdens het douchen. Het materiaal ziet er alleen zo ontzettend goedkoop uit. :+

Het is voor mij ook alweer een paar huizen geleden dat ik een douchegordijn had.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 27 februari 2019 @ 14:01:35 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185275931
Je hebt tegenwoordig best hele mooie, meer stof dan plastic. Die kunnen dan ook gewoon in de wasmachine. Een zwarte zou ook heel mooi kunnen bij jullie bijvoorbeeld.
Maar ik haat ook wel echt dat gevoel en dat wapperen van die dingen. :Y Ik zou het niet snel doen als het anders kon.

En een mooie shutter met brede planken? Lijkt wel een beetje op luxaflex natuurlijk, maar wel met een andere uitstraling.
***
pi_185276102
De architect zat ook nog even na te denken over iets van trespa, maar daar kon ik me niet zo 123 iets bij voorstellen.

Shutters vind ik zelf niet zo mooi.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185276108
M'n lief lachte me keihard uit toen ik het over douchegordijnen had. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185276226
Hoe breed is het raam waar het gordijn voor moet? Je hebt ook roedes die je kunt spannen en dus zonder boren kunt ophangen. Kun je kijken of het iets is of niet.

https://m2.ikea.com/nl/nl(...)nstang-wit-10306019/
pi_185276316
Oh, er zijn tegenwoordig hele prima douchegordijnen van normale stof.
https://www.douchegordijn.nl/textielen-douchegordijnen/

Ik heb er twee van sealskin.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_185276324
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:19 schreef Angelfrouk het volgende:
Hoe breed is het raam waar het gordijn voor moet? Je hebt ook roedes die je kunt spannen en dus zonder boren kunt ophangen. Kun je kijken of het iets is of niet.

https://m2.ikea.com/nl/nl(...)nstang-wit-10306019/
Net iets breder dan 2 meter, dus dat past niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185276329
Is iets van raambedekking aan de buitenkant een optie? Er zijn vast ook wel esthetisch aantrekkelijkere alternatieven voor een rolluik.

En wat ik ooit in een verbouwprogramma zag: ze hadden daar de wastafel onder het raam gemonteerd, en konden (aan binnenzijde) een spiegel voor het raam schuiven/klappen.
pi_185276344
quote:
2s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:24 schreef sigme het volgende:
Oh, er zijn tegenwoordig hele prima douchegordijnen van normale stof.
https://www.douchegordijn.nl/textielen-douchegordijnen/

Ik heb er twee van sealskin.
Zit het verschil erin dat deze gordijnen zijn gemaakt van vinyl?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185276385
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:25 schreef Chicolade het volgende:
Is iets van raambedekking aan de buitenkant een optie? Er zijn vast ook wel esthetisch aantrekkelijkere alternatieven voor een rolluik.

En wat ik ooit in een verbouwprogramma zag: ze hadden daar de wastafel onder het raam gemonteerd, en konden (aan binnenzijde) een spiegel voor het raam schuiven/klappen.
Je hebt sunscreens die ik best aardig vind en weinig opvallend zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185276429
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je hebt sunscreens die ik best aardig vind en weinig opvallend zijn.
Maar hoe realistisch is het dat je die even voor het douchen naar beneden doet om half 6 's ochtends?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185276470
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar hoe realistisch is het dat je die even voor het douchen naar beneden doet om half 6 's ochtends?
Dat doe je van binnen uit met een knop. Dat is hetzelfde als gordijnen dichtdoen. Denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185276515
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat doe je van binnen uit met een knop. Dat is hetzelfde als gordijnen dichtdoen. Denk ik.
En dat maakt ook lawaai, lijkt me? Het klinkt een beetje als overkill - er is vast een simpelere en goedkopere oplossing.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185276542
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185276546
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zit het verschil erin dat deze gordijnen zijn gemaakt van vinyl?
Vinyl klinkt mij als plastic. Mijn sealskingordijnen doen aan als een gordijn van katoen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_185276557
Ik denk dat het met het lawaai wel mee zal vallen. Het is stof, geen ratelend rolluik.

Voor Velux dakramen hebben ze ook van die rolgordijnen, die helemaal oprollen. Is dat een optie?

Zoiets:
https://goo.gl/images/LR45Nn
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 27 februari 2019 @ 14:40:51 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185276577
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar hoe realistisch is het dat je die even voor het douchen naar beneden doet om half 6 's ochtends?
Rond die tijd kijkt er niemand naar je blote kont dus kun je gewoon in de ochtendzon douchen toch? _O_ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185276595
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Rond die tijd kijkt er niemand naar je blote kont dus kun je gewoon in de ochtendzon douchen toch? _O_ O+
Op het platteland gaat de wekker om half 5, hè.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185276627
Ik ben nu in Spanje, waar ik dus zo'n douchegordijn heb hangen. Een plastic gordijn overleeft de zon hier niet.


ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_185276667
Dat ziet er haast meer uit als linnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 27 februari 2019 @ 14:47:38 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185276675
quote:
99s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Op het platteland gaat de wekker om half 5, hè.
En die gaan dan uitgebreid jouw tiet staan te bewonderen om die tijd? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185276712
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:47 schreef Molo het volgende:

[..]

En die gaan dan uitgebreid jouw tiet staan te bewonderen om die tijd? :D
Tegen die tijd is mijn voorgevel misschien een attractie - je weet het niet!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 27 februari 2019 @ 14:50:24 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185276735
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tegen die tijd is mijn voorgevel misschien een attractie - je weet het niet!
Het kan! oO<
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185276772
Eigenlijk is het vooral voor m'n lief, hoor. Die wordt naar van het idee dat iemand zou kunnen gluren. Je kunt het idioot vinden, want dat is het natuurlijk ook. We zijn naakt ter wereld gekomen, dus de Heer heeft het zo bedoeld. Wie zijn wij om daar tegenin te gaan? Maar als je lang genoeg met elkaar samenleeft, dan leg je je bij de nukken en rariteiten van je geliefde neer. Dus er komt iets voor het raam. Einde discussie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185277174
quote:
6s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
Eigenlijk is het vooral voor m'n lief, hoor. Die wordt naar van het idee dat iemand zou kunnen gluren. Je kunt het idioot vinden, want dat is het natuurlijk ook. We zijn naakt ter wereld gekomen, dus de Heer heeft het zo bedoeld. Wie zijn wij om daar tegenin te gaan? Maar als je lang genoeg met elkaar samenleeft, dan leg je je bij de nukken en rariteiten van je geliefde neer. Dus er komt iets voor het raam. Einde discussie.
Je woont er toch ook samen? Lijkt me dus niet vreemd om ook met zijn wensen rekening te houden.

Maar dus moet er iets voor het raam, en daar zijn best wat opties voor. Prijs zal daarbij ook nogal variëren. Douchegordijn is vast budgettair gezien de vriendelijkste optie, maar dat wil je lief dus niet (ik ben team lief in deze :P ). Plisségordijnen vond ik zelf heel prettig in de badkamer, juist omdat ze ook topdown kunnen. Zo'n rolgordijn als voor een velux dakraam heeft als voordeel dat het helemaal oprolt in de koker, dus je ziet er weinig van als het niet dicht is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185277212
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je woont er toch ook samen? Lijkt me dus niet vreemd om ook met zijn wensen rekening te houden.

Maar dus moet er iets voor het raam, en daar zijn best wat opties voor. Prijs zal daarbij ook nogal variëren. Douchegordijn is vast budgettair gezien de vriendelijkste optie, maar dat wil je lief dus niet (ik ben team lief in deze :P ). Plisségordijnen vond ik zelf heel prettig in de badkamer, juist omdat ze ook topdown kunnen. Zo'n rolgordijn als voor een velux dakraam heeft als voordeel dat het helemaal oprolt in de koker, dus je ziet er weinig van als het niet dicht is.
Ik denk dat een plisségordijn de beste optie is. Ik heb ook al wat staaltjes opgevraagd van rolgordijnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185277433
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En dat maakt ook lawaai, lijkt me? Het klinkt een beetje als overkill - er is vast een simpelere en goedkopere oplossing.
Mijn ouders hebben in hun appartement sunscreens die elektrisch naar beneden gaan. Ik vind dat best wel een geluid maken.
Ik heb niet snel last van geluid, maar ik kan me voorstellen dat als iemand in de kamer ernaast slaapt dat je het wel hoort.

Geen idee of het komt doordat mijn ouders een specifiek systeem hebben, ze wonen 8 hoog.
pi_185277462
Die elektrische screens hoor je altijd wel volgens mij.

Hadden ze op de uni ook en op mijn vorige werk ook. Hoorde je altijd wel. Normaal niet erg maar wel als je ligt te slapen lijkt mij.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185279089
Je hebt ook kozijnen waar de raambedekking tussen het glas zit. Moet je wel het hele raam gaan vervangen O-) Of soortgelijke systemen die ook op bestaande kozijnen passen: https://www.inblindz.nl/zonwering-in-glas/onze-producten/
pi_185279142
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:12 schreef Chicolade het volgende:
Je hebt ook kozijnen waar de raambedekking tussen het glas zit. Moet je wel het hele raam gaan vervangen O-) Of soortgelijke systemen die ook op bestaande kozijnen passen: https://www.inblindz.nl/zonwering-in-glas/onze-producten/
Ik ben wel benieuwd hoe dat soort spul zich houdt. Als er iets kapot gaat moet je het raam eruit laten halen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185279284
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe dat soort spul zich houdt. Als er iets kapot gaat moet je het raam eruit laten halen?
Dat zou ik ook niet weten. Mijn ramen zijn er sowieso ongeschikt voor, ik heb schuiframen waar je niets op kunt zetten :+. Het principe vind ik wel elegant, en na het verwijderen van 3 jaar aan stof van de jaloezieën in de woonkamer :@ trekt het 'geen stof' idee me wel :P.
pi_185279612
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:21 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Dat zou ik ook niet weten. Mijn ramen zijn er sowieso ongeschikt voor, ik heb schuiframen waar je niets op kunt zetten :+. Het principe vind ik wel elegant, en na het verwijderen van 3 jaar aan stof van de jaloezieën in de woonkamer :@ trekt het 'geen stof' idee me wel :P.
Het klinkt praktisch maar ook wat klinisch. Ik ben niet onmiddellijk fan, al moet ik toegeven dat het voor de badkamer misschien handig zou zijn. (Voor ons is het nu geen optie meer.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185283407
Wij hebben in de badkamer en soort
Plissegordijn wat op het raam klikt dmv magneten. Maar kunststofkozijn. Helaas alleen van boven naar beneden. Hier gaf hij toen aan dat je door melkglas wel contouren ziet
  vrijdag 1 maart 2019 @ 16:13:53 #119
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185322286
Ben je alweer in het huis geweest? :9~
Resistance is futile.
pi_185322340
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:13 schreef Seven. het volgende:
Ben je alweer in het huis geweest? :9~
Morgen weer! De keuken wordt dan bezorgd. En de tegelzetter is dit weekeinde bezig.

Volgende week gaan ze trouwens werken aan het dak!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 16:31:10 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185322702
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Morgen weer! De keuken wordt dan bezorgd. En de tegelzetter is dit weekeinde bezig.

Volgende week gaan ze trouwens werken aan het dak!
Oeh, de keuken!! Da's nogal een mijlpaal. *O*
Resistance is futile.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 16:38:00 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185322864
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Morgen weer! De keuken wordt dan bezorgd. En de tegelzetter is dit weekeinde bezig.

Volgende week gaan ze trouwens werken aan het dak!
Eerst de vloer erin en dan de keuken plaatsen, of andersom?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185322892
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Eerst de vloer erin en dan de keuken plaatsen, of andersom?
Eerst de vloer erin. Het duurt nog even voor de keuken wordt geplaatst, maar het leek me wel zo veilig om de bezorgdatum niet te krap op de installatiedatum te plannen.

Dus het duurt nog een tijd voor jullie iets van de keuken te zien krijgen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 16:47:31 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185323039
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Eerst de vloer erin. Het duurt nog even voor de keuken wordt geplaatst, maar het leek me wel zo veilig om de bezorgdatum niet te krap op de installatiedatum te plannen.

Dus het duurt nog een tijd voor jullie iets van de keuken te zien krijgen. :+
Slim!
Als je de keuken dan over 10 jaar anders wilt indelen heb ke tenminste overal vloer liggen.
Plus dat de keuken makkelijker te plaatsen is op een gladde afgewerkte waterpas vloer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185338730
Wij zijn vanochtend weer in het huis geweest. Ik heb een van mijn collega's een rondleiding gegeven. Een tijdje geleden kwam ik erachter dat hij een van onze nieuwe buren wordt. Dat lijkt een kleiner toeval dan het is - er wonen niet zoveel mensen. Afijn, hij zag onze auto staan en bracht ons een verrassingsbezoek.

Foto-update. De gevel is volledig aangeheeld. Als je goed kijkt, zie je dat de rookgasafvoer naast het raam boven de voordeur is verdwenen. Verder zijn nog wat extra gaten gedicht. We hebben bijvoorbeeld als meerwerktopties de oude buitenlamp en het ventilatierooster van de keuken weg laten halen. Zulke werkzaamheden laten gaten achter en daar moet je dan iets mee. Dit zijn echt de minder fijne dingen voor het budget. Ik vraag me wel eens af of we deze werkzaamheden niet in het begin hadden kunnen voorzien. Mijn tip aan wie nog wil gaan verbouwen zou zijn: probeer aan álles te denken en het allemaal op te laten nemen in de offerte van de aanemer. Neem er de tijd voor als je die hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb dit weekeinde voor het eerst het gevoel dat er in huis niet zoveel is gebeurd. Wel zit de muur in de slaapkamer van onze dochter er nu in. Wat foto's door de tijd heen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik trof de tegelzetter en die was goed bezig. Ik ben hier zó blij mee. Eindelijk zitten de tegels goed. Morgen worden ze afgesmeerd en dan zit dat klusje er ook op. Komende week gaan de stukadoors ervoor zorgen dat het tegelwerk precies in het stucwerk valt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We waren best lang in het huis omdat we de keuken in ontvangst hebben genomen. Handig, een grote garage!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas gaat er nog wel eens iets mis. Nu het muurtje in de slaapkamer van onze dochter zit, blijkt dat het lichtpunt boven de trap naar zolder niet in het midden zit. En een nog veel vervelender punt: mogelijk kan de deur van de badkamer straks niet goed open omdat het bad in de weg staat. Dat komt doordat de aannemer op een bepaald moment om een bepaalde (goede) reden de badkamer iets kleiner heeft gemaakt. Dat wordt nog spannend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat leuk maar ook maf is, is dat we nog steeds nieuwe dingen aan het huis ontdekken. Elke keer dat ik er ben valt me iets op wat ik niet eerder heb gezien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 02-03-2019 11:57:29 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 12:28:21 #126
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185339242
Prachtige update weer! *O*

Je tegels zijn echt veel mooier zo. En ik heb wel het gevoel dat er superveel gebeurd is, die trap ziet er superleuk uit zo. Wel jammer van het lichtpunt :P maar ik neem aan dat de aannemer het oplost.

Fingers crossed voor je badkamerdeur!
Resistance is futile.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 12:30:38 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_185339270
Ik wil nu ook hexagon tegels geloof ik O+
disclaimer
  zaterdag 2 maart 2019 @ 12:46:18 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185339485
Goede keuze de tegels te laten aanpassen!

Moeten die keukenkastjes niet liggen? Zeker als ze nog geruime tijd in de garage liggen/staan zou ik ze denk ik neerleggen, bij voorkeur op een paar pallets.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185339497
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 12:28 schreef Seven. het volgende:
Prachtige update weer! *O*

Je tegels zijn echt veel mooier zo. En ik heb wel het gevoel dat er superveel gebeurd is, die trap ziet er superleuk uit zo. Wel jammer van het lichtpunt :P maar ik neem aan dat de aannemer het oplost.

Fingers crossed voor je badkamerdeur!
De architect heeft onder de trap een kast getekend, maar die zat sowieso in de planning voor de langere termijn. En gaandeweg bedacht ik dat het een leuke hoek kan zijn voor mijn dochter. Voor haar verjaardag heeft ze een zitzak gekregen die er mooi onder past, samen met een lichtslinger of zo.

Tekening architect:


Mijn plattegrond met meubels die we al hebben (de helft van onze kledingkast, een Ikea-kast die nu in onze werkkamer staat):


Een 3D-aanzicht:


De zitzak die ze heeft gekregen:


Vorige week ben ik met haar naar de Karwei geweest om kleurstalen te bekijken. De kleur in haar kamer wordt Vintage Blue van Flexa of Lagune Geen van Le noir & blanc.



I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185339532
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 12:46 schreef Leandra het volgende:

Moeten die keukenkastjes niet liggen? Zeker als ze nog geruime tijd in de garage liggen/staan zou ik ze denk ik neerleggen, bij voorkeur op een paar pallets.
Is dat beter i.v.m. mogelijk kromtrekken? De bezorgers hebben ze zelf zo neergezet. We komen er morgen weer en kunnen ze dan wel neerleggen.

Ik heb alleen zelf geen pallets. Waarom zouden die handig zijn?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185339539
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wil nu ook hexagon tegels geloof ik O+
Ik vind ze geweldig. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 12:59:49 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185339672
Ik kan mobiel niet meer quoten, maar goed, lange reply in het kort;

Overleg eerst even met aannemer of timmerman of het in jullie situatie handig/verstandig is ze neer te leggen, ze liggen er immers geen maanden meer.

Ik zou ze op pallets leggen om te voorkomen dat er door optrekkend vocht of wateroverlast (zware hoosbui) schade ontstaat.

Maar sowieso even overleggen of het nodig is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185339712
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 12:59 schreef Leandra het volgende:
Ik kan mobiel niet meer quoten, maar goed, lange reply in het kort;

Overleg eerst even met aannemer of timmerman of het in jullie situatie handig/verstandig is ze neer te leggen, ze liggen er immers geen maanden meer.

Ik zou ze op pallets leggen om te voorkomen dat er door optrekkend vocht of wateroverlast (zware hoosbui) schade ontstaat.

Maar sowieso even overleggen of het nodig is.
Ja, heb ik net voorgelegd. Het dak van de garage lekt en ik heb er wel op gelet dat de pakketten op een droog deel staan. Maar pallets zouden wel fijn zijn...

Ik kijk wel of ik morgen nog iets van hier mee kan nemen om een verhoging te improviseren. We hebben vast wel wat planken liggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185339804
Vorige week was dit trouwens de stand van zaken:



Vandaar dat het muurtje zelf niet een grote verandering is. Er lijkt vooral werk te zijn verricht aan de elektra, want ik zag wat schakelmateriaal. Alleen ben ik vergeten daar een foto van te maken. Maar het werk aan de elektra is ook niet af, want de gevraagde wijzigingen i.v.m. verkeerde uitlijning zijn nog niet doorgevoerd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 13:10:19 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185339808
Liggen er geen pallets in de container?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185339816
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 13:10 schreef Leandra het volgende:
Liggen er geen pallets in de container?
Die is inmiddels bijna leeg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185339841
Keukenmonteur zegt: plat is beter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 13:18:48 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185339943
Mooi, blij dat ik nu wel een opmerking over de foto heb gemaakt! :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185339956
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 13:18 schreef Leandra het volgende:
Mooi, blij dat ik nu wel een opmerking over de foto heb gemaakt! :D
Het wordt erg gewaardeerd. Alleen niet door mijn lief, want die vindt het dikke onzin en heeft geen zin om die enorme lading plat te leggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 13:29:40 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185340146
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 13:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het wordt erg gewaardeerd. Alleen niet door mijn lief, want die vindt het dikke onzin en heeft geen zin om die enorme lading plat te leggen.
LOL :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 2 maart 2019 @ 14:42:07 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185341432
Wat een enorm verschil en heel veel mooier zo, de tegels! _O_
***
pi_185341440
Ze hebben bij ons echt weken gestaan, zelfs de lange panelen, niks aan het handje. Die krengen zijn namelijk staand al lastig genoeg te verplaatsen (zwaaaaar) en liggend krijg je ze amper van de vloer. Ze stonden bij ons wel in een garage aan huis en het was zomer, dat moet ik eerlijk toegeven.

Mooie update! Elke keer als ik het weer zie vind ik de kozijnen zo tof, dat zwarte O+
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_185344302
Ik kon het niet laten en ben toch nog even op en neer gegaan om alles plat te leggen. We wonen op een kwartiertje rijden afstand, dus dat is goed te doen. En ik heb nog een paar foto's gemaakt.

De tegels zitten tegen de muur. Het voegwerk komt morgen. Had ik al gezegd dat ik er héél blij mee ben? O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De douchevloer. Er ontbreekt als het goed is nog een afdekplaatje van de drain.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel fijn om her en der wat schakelmateriaal te zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iets minder fijn is dat er ineens in het midden van de muur waar de tv komt een stopcontact zit. Dat komt een paar centimeter boven onze huidige tv uit, zucht. Ik heb zelf niet goed op zitten letten - in het lichtplan stond een hoogte van 1,30 meter. En de elektricien heeft een fout gemaakt, want eigenlijk hadden alle elektrapunten onderaan in het midden op die hoogte moeten zitten. Het is een fout waar ik niet ongelukkig mee ben. Goed, een eenvoudige oplossing is de tv aan de muur hangen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot slot een vraag: er zitten op sommige plekken in het stucwerk vlekken, zoals op de foto hieronder. Het is een soort vuil dat je weg kunt vegen. Is dit normaal?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185344494
Dat van dat vuil weet ik niet. Maar die tegels: wát een goede beslissing om dit te laten veranderen, zeg! Mooi!
Is dat zo?
pi_185344506
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 14:42 schreef d.k. het volgende:

Mooie update! Elke keer als ik het weer zie vind ik de kozijnen zo tof, dat zwarte O+
Ja, dat vind ik ook! Ik ben zo blij met de kozijnen en dan vooral de pui.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185344557
Iemand met een zakje poeder iets te enthousiast aan t strooien geweest in de buurt van die muur?
Bv. tegellijm/voegsel?
  Moderator zaterdag 2 maart 2019 @ 17:37:00 #147
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185344598
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 17:14 schreef Claudia_x het volgende:
Iets minder fijn is dat er ineens in het midden van de muur waar de tv komt een stopcontact zit. Dat komt een paar centimeter boven onze huidige tv uit, zucht. Ik heb zelf niet goed op zitten letten - in het lichtplan stond een hoogte van 1,30 meter. En de elektricien heeft een fout gemaakt, want eigenlijk hadden alle elektrapunten onderaan in het midden op die hoogte moeten zitten. Het is een fout waar ik niet ongelukkig mee ben. Goed, een eenvoudige oplossing is de tv aan de muur hangen.
Waarom zitten die coax aansluiting, die data aansluiting en die loze leiding niet bij elkaar onder een drievoudig afdekraam ? :{
  zaterdag 2 maart 2019 @ 17:43:46 #148
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_185344683
Wat wordt het vreselijk mooi Claudia! <3

En ik heb niet goed opgelet, maar waar gaat de trap in je dochters kamer naartoe?

Ja ik kan op de plattegrond gaan turen, maar daar ben ik te lui voor en ik snap ze nooit.

Wat moet het trouwens een bijzonder proces zijn om een huis zo te verbouwen. Dat je je tot in lengte van jaren echt realiseert: dit is precies onze keuze en zus en zo was de afweging. Dat lijkt me geweldig!

Wij hebben een heel oud en klassiek huis, waar je je het niet in je hoofd haalt iets aan de indeling te doen (ik denk dat alle ronddwalende geesten dan met de deuren gaan klapperen!). Dat we ons 'moeten' voegen naar een huis met geschiedenis, vind ik heel prettig en interessant. Maar ik zou ook helemaal kunnen vallen op een huis dat zicht naar jóu laat voegen, en er zelfs nog mooier op wordt.

Mooi stukje eigen geschiedenis creëren het huis en jullie gezin zo samen!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_185344752
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 12:47 schreef Claudia_x het volgende:

Vorige week ben ik met haar naar de Karwei geweest om kleurstalen te bekijken. De kleur in haar kamer wordt Vintage Blue van Flexa of Lagune Geen van Le noir & blanc.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Al jaren Vintage Blue op de muur in mijn slaapkamer tegenover mijn bed. Nog steeds erg blij mee!
pi_185346962
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wil nu ook hexagon tegels geloof ik O+
Ik ook
  zaterdag 2 maart 2019 @ 19:41:29 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185347024
_O_
Resistance is futile.
pi_185347050
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 17:50 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Al jaren Vintage Blue op de muur in mijn slaapkamer tegenover mijn bed. Nog steeds erg blij mee!
Oh, heb je een foto?

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 02-03-2019 19:55:47 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185347103
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 17:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Waarom zitten die coax aansluiting, die data aansluiting en die loze leiding niet bij elkaar onder een drievoudig afdekraam ? :{
Het is een raadsel. Jij een idee? Kostenbesparing? Had de architect dat in moeten tekenen? Ik vermoed dat laatste.

Er komt een kast voor, dus ik kan er niet wakker van liggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 02-03-2019 19:55:28 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185347318
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 17:43 schreef Duderinnetje het volgende:
En ik heb niet goed opgelet, maar waar gaat de trap in je dochters kamer naartoe?
Naar de zolder! De trap is op een bepaald moment noodgedwongen verplaatst (we kregen geen vergunning voor een dakkapel op de plek waar die nodig was). Het valt me uiteindelijk nog erg mee hoeveel ruimte de trap in haar kamer wegneemt.

En ik vind de trap zelf charmant. Het is een heel smalle trap en duidelijk een maatwerkoplossing.

quote:
Wat moet het trouwens een bijzonder proces zijn om een huis zo te verbouwen. Dat je je tot in lengte van jaren echt realiseert: dit is precies onze keuze en zus en zo was de afweging. Dat lijkt me geweldig!
Ja, al kan dat ook andersom werken, dat een slechte beslissing je blijft achtervolgen. Dat maakt dat er best veel druk op zo'n traject zit. Als ik nu het verkeerde kies, dan blijf ik daar last van houden. Wil ik wel een afvoer langs mijn bed hebben? Gaan we daar geluidsoverlast van krijgen? Als we de afvoer niet verplaatsen, krijgen we dan een CO2-vergiftiging?

quote:
Wij hebben een heel oud en klassiek huis, waar je je het niet in je hoofd haalt iets aan de indeling te doen (ik denk dat alle ronddwalende geesten dan met de deuren gaan klapperen!). Dat we ons 'moeten' voegen naar een huis met geschiedenis, vind ik heel prettig en interessant. Maar ik zou ook helemaal kunnen vallen op een huis dat zicht naar jóu laat voegen, en er zelfs nog mooier op wordt.

Mooi stukje eigen geschiedenis creëren het huis en jullie gezin zo samen!
Ik heb in klassieke huizen gewoond en in nieuwbouwwoningen en ik denk dat we nu het voor ons perfecte midden hebben. Ik houd erg van gekke hoekjes en verhalen over vroeger, maar ook van comfort en dingen naar m'n hand kunnen zetten. Bij dit huis heb ik om dat laatste geen schuldgevoel hoeven hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 02-03-2019 20:04:29 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185347377
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 17:34 schreef FranticDJ het volgende:
Iemand met een zakje poeder iets te enthousiast aan t strooien geweest in de buurt van die muur?
Bv. tegellijm/voegsel?
Nee, want het zit op meerdere plekken. Zouden het schimmelplekken kunnen zijn? Bouwstof?

[ Bericht 9% gewijzigd door Claudia_x op 02-03-2019 21:36:26 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185347854
Ik had volgens mij nog geen foto van de nis in de vorige versie tegels laten zien. Ik vond de nis een enorme tegenvaller, ook vanwege de randen (die wel nog moesten worden geverfd):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu lopen de tegels zo mooi door. Ik ben even heel gelukkig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185347922
Jullie moeten even een seintje geven als ik me te veel mee laat slepen door tegels.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zaterdag 2 maart 2019 @ 20:20:16 #158
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185347980
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 19:44 schreef Claudia_x het volgende:
had de architect dat in moeten tekenen? Ik vermoed dat laatste.

Er komt een kast voor, dus ik kan er niet wakker van liggen.
Ik vermoed dat de aansluitpunten los van elkaar op tekening staan, en niet duidelijk gemaakt is hoe het moest worden. Maar iedere electricien had dit anders op moeten lossen dan dat hier gedaan is...
  zaterdag 2 maart 2019 @ 20:20:30 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185347986
Grappig hoe die nis ook meer diepte lijkt te hebben door de andere richting van de tegels :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 2 maart 2019 @ 20:22:41 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185348059
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 19:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is een raadsel. Jij een idee? Kostenbesparing? Had de architect dat in moeten tekenen? Ik vermoed dat laatste.

Er komt een kast voor, dus ik kan er niet wakker van liggen.
Joh, de buurman vertelde van de week dat hij bij hun uitbouw de hoogte van de stopcontacten nog op de muur had getekend, er gelijk commentaar kwam dat dat niet overeenkwam met de standaard aanrechthoogte en dat hij zei dat ze ook een hoger aanrecht kregen (hij is 2 meter), komt hij de volgende dag in het huis, hebben ze het toch op de verkeerde hoogte (te laag dus) gedaan..... zijn tekeningen stonden er gewoon nog.

Ze doen soms echt stronteigenwijs omdat ze vinden dat het zo hoort.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 2 maart 2019 @ 20:23:14 #161
5428 crew  miss_sly
pi_185348074
Ik vind het zo mooi worden! Die douche met die tegels O+
Ben ook erg benieuwd naar de keuken.

Kamer van dochter wordt tof zo!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185349688
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie moeten even een seintje geven als ik me te veel mee laat slepen door tegels.
Natuurlijk niet. Dit is toch iets waar je over jaren ook nog blij mee bent. Dus nu is de euforie wel even op zijn plek *O*

Ik vind het overigens heel frappant om te zien hoe anders het eruit ziet met een kwartslag gedraaid. Zoals iemand eerder ook al aangaf is het nu echt veel mooier. Gek hoe zo'n puntje naar boven of opzij werkt.
pi_185349805
Niks mis met helemaal happy zijn met je tegels toch.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185350136
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 21:24 schreef NedKelly het volgende:

Ik vind het overigens heel frappant om te zien hoe anders het eruit ziet met een kwartslag gedraaid. Zoals iemand eerder ook al aangaf is het nu echt veel mooier. Gek hoe zo'n puntje naar boven of opzij werkt.
Ja, ik ook. En ik zou daar zelf van tevoren niet bij stil hebben gestaan, denk ik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185353561
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie moeten even een seintje geven als ik me te veel mee laat slepen door tegels.
Ik begrijp het helemaal! En die nis is echt prachtig. Daar word je over een paar jaar nog steeds blij van.
pi_185356786
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 11:51 schreef Claudia_x het volgende:
En een nog veel vervelender punt: mogelijk kan de deur van de badkamer straks niet goed open omdat het bad in de weg staat. Dat komt doordat de aannemer op een bepaald moment om een bepaalde (goede) reden de badkamer iets kleiner heeft gemaakt. Dat wordt nog spannend.
De deur andersom open laten gaan kan niet (de hal in) ?
  zondag 3 maart 2019 @ 09:05:55 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185357077
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 08:28 schreef Shigyn het volgende:

[..]

De deur andersom open laten gaan kan niet (de hal in) ?
Is met een badkamer ook veiliger.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185357872
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 08:28 schreef Shigyn het volgende:

[..]

De deur andersom open laten gaan kan niet (de hal in) ?
Nu niet meer, schijnbaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185357876
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 09:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is met een badkamer ook veiliger.
Hoezo?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185357910
Ik ben spullen op Marktplaats aan het zetten, dus geef een gil als je iets nodig hebt. w/

Denk aan schuifdeuren voor een Ikea Pax kast van 300 cm breed en 236 cm hoog, een eenpersoonsbed, twee kinderbureaus en een Ikea Beddinge slaapbank. Ik ga ook nog kinderboeken wegdoen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 3 maart 2019 @ 10:16:40 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185357992
Ben je al begonnen met inpakken?
Resistance is futile.
pi_185358002
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 10:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoezo?
/ontlurkt Als je onwel wordt in de badkamer kun je dan niet de deur blokkeren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 3 maart 2019 @ 10:20:28 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185358040
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 10:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

/ontlurkt Als je onwel wordt in de badkamer kun je dan niet de deur blokkeren.
Maar als je onwel wordt op de overloop dan? :+
Resistance is futile.
  zondag 3 maart 2019 @ 10:37:37 #174
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_185358261
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 10:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Maar als je onwel wordt op de overloop dan? :+
Meestal wat beter bereikbaar voor hulp. Of diegene moet dan net juist in de badkamer zijn. In dat geval heb je pech :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185358282
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 10:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Maar als je onwel wordt op de overloop dan? :+
Heel hard duwen, en meestal is daar meer ruimte om een lichaam te verschuiven :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_185358563
Bovendien is de kans dat je onwel wordt in een badkamer ook groter dan op de gang. Wij hebben bij de badkamerverbouwing de draairichting van de deur laten omdraaien, vanwege ruimtebesparing en met het oog op veiligheid.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 3 maart 2019 @ 11:07:43 #177
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_185358798
Ik dacht trouwens altijd dat dat standaard was. Al onze badkamers hebben een naar buiten draaiende deur gehad.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185358935
Bij nieuwbouw wel, maar bij onze jaren-30-woning zat oorspronkelijk geen badkamer en bij het opofferen van een slaapkamer hebben ze de draairichting niet aangepast.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_185358955
Is afhankelijk van de overloop. Als tegenover de deur het trapgat zit kun je iemand van de trap gooien als je de deur open doet.
pi_185359919
Jaren 80 woning hier met naar binnen draaiende deur.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_185359962
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 11:15 schreef Veritas-1 het volgende:
Is afhankelijk van de overloop. Als tegenover de deur het trapgat zit kun je iemand van de trap gooien als je de deur open doet.
Lol, ja. Zoals op mijn werk. Om een aparte werkruimte te creëren hebben ze een deur gemaakt IN het trappegat. Als je het niet weet en niet oplet stort je na het openmaken zo de diepte in. :|W En illegaal natuurlijk.
Heb ik maar even aangegeven enu is de deur uit het kozijn gehaald.

Sorry voor de off-topic :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 3 maart 2019 @ 12:46:34 #182
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_185360683
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 19:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Naar de zolder! De trap is op een bepaald moment noodgedwongen verplaatst (we kregen geen vergunning voor een dakkapel op de plek waar die nodig was). Het valt me uiteindelijk nog erg mee hoeveel ruimte de trap in haar kamer wegneemt.

En ik vind de trap zelf charmant. Het is een heel smalle trap en duidelijk een maatwerkoplossing.

[..]

Ja, al kan dat ook andersom werken, dat een slechte beslissing je blijft achtervolgen. Dat maakt dat er best veel druk op zo'n traject zit. Als ik nu het verkeerde kies, dan blijf ik daar last van houden. Wil ik wel een afvoer langs mijn bed hebben? Gaan we daar geluidsoverlast van krijgen? Als we de afvoer niet verplaatsen, krijgen we dan een CO2-vergiftiging?

[..]

Ik heb in klassieke huizen gewoond en in nieuwbouwwoningen en ik denk dat we nu het voor ons perfecte midden hebben. Ik houd erg van gekke hoekjes en verhalen over vroeger, maar ook van comfort en dingen naar m'n hand kunnen zetten. Bij dit huis heb ik om dat laatste geen schuldgevoel hoeven hebben.
Ben je niet bang dat dochter stiekem op zolder gaat lopen spoken ‘s nachts. :o

En ik denk zeker dat jullie het ideale midden hebben, als je ervan houdt om dingen aan te passen. Jij kunt dat ook gewoon hartstikke goed in goede banen leiden. Zo knap vind ik dat.

In ons huis is alle comfort ook aanwezig, maar gelukkig gedaan door een vorige eigenaar die dat razend knap en met behoud van athenticiteit heeft gedaan. Dus wel twee badkamers en modern isolatie en vloerverwarming en een woonkeuken, maar goddank de dubbele ensuite en andere tierlantijnen onaangetast.
Ik zou aan zo’n verbouwing als van ons huis zelf nooit begonnen zijn. Al die beslissingen en dat benodigde geduld! En dat is nog maar een schijntje vergeleken met jullie aanpak. Zeer veel hulde dus!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 3 maart 2019 @ 19:31:49 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185368511
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 11:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik dacht trouwens altijd dat dat standaard was. Al onze badkamers hebben een naar buiten draaiende deur gehad.
Bij ons ook, maar oude huizen hebben hem nog wel eens naar binnen draaiend.

En als de deur naar binnen draait zitten de scharnieren ook aan de binnenkant dus een kind dat zichzelf (per ongeluk) opgesloten heeft in de badkamer uit de badkamer halen door de scharnieren eruit te halen en de deur eruit te tillen is dan ook geen optie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185370050
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 10:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Meestal wat beter bereikbaar voor hulp. Of diegene moet dan net juist in de badkamer zijn. In dat geval heb je pech :+
_O-

Ik ben ooit onwel geworden in huis en kan eerlijk gezegd niet van dit soort 'wat als'-argumentaties wakker liggen. Als ik zo in het leven zou staan, zou ik altijd bang zijn. Mocht ik m'n laatste minuten in de badkamer doorbrengen, dan werp ik een blik op de hexagontegels en ga ik heen in de wetenschap dat ik een mooi en vol leven heb gehad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185370274
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 12:46 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ben je niet bang dat dochter stiekem op zolder gaat lopen spoken ‘s nachts. :o
De deur naar de zoldertrap zit niet in haar kamer maar in de overloop. En je moest weten hoe mijn dochter in elkaar zit. Die is door en door correct - een regel zal ze niet breken. Als ze eens stiekem gaat spoken, dan spring ik een gat in de lucht.

quote:
In ons huis is alle comfort ook aanwezig, maar gelukkig gedaan door een vorige eigenaar die dat razend knap en met behoud van athenticiteit heeft gedaan. Dus wel twee badkamers en modern isolatie en vloerverwarming en een woonkeuken, maar goddank de dubbele ensuite en andere tierlantijnen onaangetast.
Ik zou aan zo’n verbouwing als van ons huis zelf nooit begonnen zijn. Al die beslissingen en dat benodigde geduld! En dat is nog maar een schijntje vergeleken met jullie aanpak. Zeer veel hulde dus!
Als we het huis in verbouwde staat hadden kunnen kopen, had mijn lief daar zonder over na te denken voor gekozen. Ik zit anders in elkaar, vind het proces mooi om mee te maken. Eigenlijk moet je altijd door blijven gaan met verbouwen, want je wordt er steeds beter in en het is zonde om niks met die kennis te doen. Ik weet nu dat ik moet letten op de hoogte en clustering van elektrapunten.

Volgende project: huis uitbouwen en samenvoegen met garage. Termijn: over 10-15 jaar, dan ben ik denk ik wel hersteld van deze verbouwing.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185370404
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 10:16 schreef Seven. het volgende:
Ben je al begonnen met inpakken?
Goede vraag! Ja en nee. Nee, want we hebben het inpakken cadeau gekregen van mijn schoonouders. O+ Ja, want we zijn veel aan het wegdoen. Vandaag heb ik vrijwel de gehele papieren administratie de deur uitgedaan. Wij zijn erg makkelijk met weggooien, maar we hadden nog steeds een flink aantal ordners en dozen vol administratie en documenten van werk en studie.

Ik kwam ook nog een ordner tegen met administratie van mijn vader, die is overleden toen ik 26 was. Dat was slikken. Ik kan er nog steeds niet naar kijken, maar ik kan de papieren ook niet weggooien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185372030
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 20:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-

Ik ben ooit onwel geworden in huis en kan eerlijk gezegd niet van dit soort 'wat als'-argumentaties wakker liggen. Als ik zo in het leven zou staan, zou ik altijd bang zijn. Mocht ik m'n laatste minuten in de badkamer doorbrengen, dan werp ik een blik op de hexagontegels en ga ik heen in de wetenschap dat ik een mooi en vol leven heb gehad.
Wel met je gezicht de goede kant opvallen dan he! :+
  zondag 3 maart 2019 @ 22:43:35 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185373240
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 20:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Goede vraag! Ja en nee. Nee, want we hebben het inpakken cadeau gekregen van mijn schoonouders. O+ Ja, want we zijn veel aan het wegdoen. Vandaag heb ik vrijwel de gehele papieren administratie de deur uitgedaan. Wij zijn erg makkelijk met weggooien, maar we hadden nog steeds een flink aantal ordners en dozen vol administratie en documenten van werk en studie.

Ik kwam ook nog een ordner tegen met administratie van mijn vader, die is overleden toen ik 26 was. Dat was slikken. Ik kan er nog steeds niet naar kijken, maar ik kan de papieren ook niet weggooien.
Inpakken is ook niet veel aan, tenzij je een soort Marie Kondo bent :+ . En spullen van je vader.. lijkt me ook confronterend om die tegen te komen :* . Dat vindt in jullie nieuwe huis ook vanzelf weer een plekje.
Resistance is futile.
  maandag 4 maart 2019 @ 12:32:55 #189
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_185381416
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 20:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-

Ik ben ooit onwel geworden in huis en kan eerlijk gezegd niet van dit soort 'wat als'-argumentaties wakker liggen. Als ik zo in het leven zou staan, zou ik altijd bang zijn. Mocht ik m'n laatste minuten in de badkamer doorbrengen, dan werp ik een blik op de hexagontegels en ga ik heen in de wetenschap dat ik een mooi en vol leven heb gehad.
:D O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_185387842
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 22:43 schreef Seven. het volgende:
[..]

Inpakken is ook niet veel aan, tenzij je een soort Marie Kondo bent :+ . En spullen van je vader.. lijkt me ook confronterend om die tegen te komen :* . Dat vindt in jullie nieuwe huis ook vanzelf weer een plekje.
Marie Kondo is bij mij in de leer geweest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185388048
Ik ga straks ook weer de as van m'n vader tegenkomen, die ik helemaal niet in huis wil hebben. M'n broertje kon indertijd niet het idee verdragen dat we zijn as uit zouden strooien, dus een standaardverpakking van het crematorium staat al een jaar of tien op een vliering tussen wat koffers en dozen met herinneringen. Het voelt als een schandvlek dat ik nooit een mooie plek voor mijn vader heb gezocht. Ik denk dat we zijn as straks uit gaan strooien over het water bij ons huis.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185388071
Dan weer on topic: de aannemer is nog twee weken bezig. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 4 maart 2019 @ 19:30:06 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185389063
quote:
6s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Marie Kondo is bij mij in de leer geweest.
Heb je na de verhuizing tijd?
Ik kan wel wat hulp gebruiken :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185390402
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga straks ook weer de as van m'n vader tegenkomen, die ik helemaal niet in huis wil hebben. M'n broertje kon indertijd niet het idee verdragen dat we zijn as uit zouden strooien, dus een standaardverpakking van het crematorium staat al een jaar of tien op een vliering tussen wat koffers en dozen met herinneringen. Het voelt als een schandvlek dat ik nooit een mooie plek voor mijn vader heb gezocht. Ik denk dat we zijn as straks uit gaan strooien over het water bij ons huis.

Dat gevoel ja... mijn moeder en stiefvader stonden 2 jaar bij ons op zolder. Alsof er een berg van mijn rug viel na het uitstrooien.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 16:28:25 #195
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185408598
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:47 schreef Claudia_x het volgende:
Dan weer on topic: de aannemer is nog twee weken bezig. *O*
*O*

En dat filmpje :+
Resistance is futile.
pi_185434859
Wij hebben gisteren een vreselijke dag gehad. Er was onduidelijkheid over de zandcement dekvloer: is die over twee weken wel droog genoeg voor de afwerkvloer? En is er genoeg tijd voor een stookprotocol? Het leek erop dat we niet zouden kunnen verhuizen aan het einde van de maand.

Hoe het er vandaag voorstaat: over 2 weken zit de zandcement dekvloer er 28 dagen in en dan moet die droog genoeg zijn. Met het stookprotocol beginnen we pas als de afwerkvloer erin zit.

Jullie willen niet weten hoeveel grijze haren ik rijker ben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 maart 2019 @ 19:12:25 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185435891
Spannend, komt vast wel goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 6 maart 2019 @ 19:40:14 #198
4330 PJ
Tja.....
pi_185436571
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 18:24 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben gisteren een vreselijke dag gehad. Er was onduidelijkheid over de zandcement dekvloer: is die over twee weken wel droog genoeg voor de afwerkvloer? En is er genoeg tijd voor een stookprotocol? Het leek erop dat we niet zouden kunnen verhuizen aan het einde van de maand.

Hoe het er vandaag voorstaat: over 2 weken zit de zandcement dekvloer er 28 dagen in en dan moet die droog genoeg zijn. Met het stookprotocol beginnen we pas als de afwerkvloer erin zit.

Jullie willen niet weten hoeveel grijze haren ik rijker ben.
Doe je zelf nou een plezier: vraag of je inboedel even bij de verhuizer kan staan. Heb je net de tijd en rust om even de laatste dingen goed af te ronden zonder dat je bang moet zijn voor/ last hebt van je inboedel.
  woensdag 6 maart 2019 @ 20:32:09 #199
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_185437845
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga straks ook weer de as van m'n vader tegenkomen, die ik helemaal niet in huis wil hebben. M'n broertje kon indertijd niet het idee verdragen dat we zijn as uit zouden strooien, dus een standaardverpakking van het crematorium staat al een jaar of tien op een vliering tussen wat koffers en dozen met herinneringen. Het voelt als een schandvlek dat ik nooit een mooie plek voor mijn vader heb gezocht. Ik denk dat we zijn as straks uit gaan strooien over het water bij ons huis.

Een kameraad van mijn vader heeft zo ooit met de as van een overledene aan zijn broek na uitstrooien in hoog vochtig gras een verjaardag bezocht _O-
pi_185441186
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 18:24 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben gisteren een vreselijke dag gehad. Er was onduidelijkheid over de zandcement dekvloer: is die over twee weken wel droog genoeg voor de afwerkvloer? En is er genoeg tijd voor een stookprotocol? Het leek erop dat we niet zouden kunnen verhuizen aan het einde van de maand.

Hoe het er vandaag voorstaat: over 2 weken zit de zandcement dekvloer er 28 dagen in en dan moet die droog genoeg zijn. Met het stookprotocol beginnen we pas als de afwerkvloer erin zit.

Jullie willen niet weten hoeveel grijze haren ik rijker ben.
Wat voor afwerkvloer moet er ook alweer inkomen. Na ervaring met de droogtijd van een zandcementvloer kan je in mijn ogen niet lang genoeg wachten.
pi_185448006
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 22:28 schreef karelde14e het volgende:
[..]

Wat voor afwerkvloer moet er ook alweer inkomen. Na ervaring met de droogtijd van een zandcementvloer kan je in mijn ogen niet lang genoeg wachten.
Er komt een egalinevloer in. De zandcement dekvloer is 4 cm dik. Als we 1 cm droogtijd per week rekenen moet het met 28 dagen wel goedkomen.

Wat is jouw ervaring hiermee?

[ Bericht 5% gewijzigd door Claudia_x op 07-03-2019 10:52:25 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185452239
Laatste update: er zijn wat aanpassingen nodig aan de vloer om die geschikt te maken voor de afwerkvloer. Die aanpassingen kosten extra geld en daardoor lijkt een polyurethaan gietvloer op dit moment toch de beste optie. Heb ik meteen mijn droomvloer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 maart 2019 @ 14:12:32 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185452257
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
Laatste update: er zijn wat aanpassingen nodig aan de vloer om die geschikt te maken voor de afwerkvloer. Die aanpassingen kosten extra geld en daardoor lijkt een polyurethaan gietvloer op dit moment toch de beste optie. Heb ik meteen mijn droomvloer.
:D
It happens _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185452281
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:12 schreef Leandra het volgende:
[..]

:D
It happens _O-
Dan moet ik alleen een kleur uit gaan zoeken en ik weet niet of ik het in me heb om nóg meer keuzes te maken!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 maart 2019 @ 14:16:20 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185452307
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Dan moet ik alleen een kleur uit gaan zoeken en ik weet niet of ik het in me heb om nóg meer keuzes te maken!
Kies gewoon 3 kleuren die jij mooi vindt en leg die voor aan de rest van het gezin.
Hebben zij ook een belangrijke keuze gemaakt en hoef jij alleen jouw keuze maar tot 3 te beperken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185452381
Ik heb een beter idee: ik laat jullie kiezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 maart 2019 @ 14:24:13 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185452430
quote:
6s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een beter idee: ik laat jullie kiezen.
Kom maar door!

Geen crematorium/kantoor kleur alsjeblieft :+

(Zie zo vaak zo'n lichtgrijze kleur, mooi en egaal etc etc maar zo saai en levenloos)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185452503
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:24 schreef Molo het volgende:
[..]

Kom maar door!

Geen crematorium/kantoor kleur alsjeblieft :+

(Zie zo vaak zo'n lichtgrijze kleur, mooi en egaal etc etc maar zo saai en levenloos)
Ik ging eigenlijk voor de crematoriumlook. ;(

Toevallig heb ik hier nog vier stalen linoleum liggen (met een stuk van de toekomstige keuken erbij):



Helemaal links vind ik te paars, daarnaast te donker, daarnaast ook te donker en daarnaast lekker licht maar ook heel saai (en kil).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 maart 2019 @ 14:30:43 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185452544
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Ik ging eigenlijk voor de crematoriumlook. ;(

Toevallig heb ik hier nog vier stalen linoleum liggen (met een stuk van de toekomstige keuken erbij):

[ afbeelding ]

Helemaal links vind ik te paars, daarnaast te donker, daarnaast ook te donker en daarnaast lekker licht maar ook heel saai (en kil).
LOL

Welke kleuren worden de muren en meubels?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 maart 2019 @ 14:33:00 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185452582
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Ik ging eigenlijk voor de crematoriumlook. ;(

Toevallig heb ik hier nog vier stalen linoleum liggen (met een stuk van de toekomstige keuken erbij):

[ afbeelding ]

Helemaal links vind ik te paars, daarnaast te donker, daarnaast ook te donker en daarnaast lekker licht maar ook heel saai (en kil).
Je vindt het dus eigenlijk allemaal net niks? :D
En een tint die wat geler is, zoals gele Jura?

Edit: zoals waar al die stalen op liggen dus :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185452630
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:30 schreef Molo het volgende:
[..]

LOL

Welke kleuren worden de muren en meubels?
Staat allemaal nog open. We nemen natuurlijk meubels mee, maar die kunnen ook weer weg. Ik ben er niet aan gehecht.

Wat wel vaststaat is dat we dit soort maatwerkmeubels krijgen:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185452653
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:33 schreef Leandra het volgende:
[..]

Je vindt het dus eigenlijk allemaal net niks? :D
En een tint die wat geler is, zoals gele Jura?

Edit: zoals waar al die stalen op liggen dus :+
Daar ben ik op uitgekeken. :+

De echte kleur van onze huidige vloer komt trouwens niet helemaal overeen met de kleur op die foto. Net dat stuk van de vloer is wat verkleurd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185452721
Oh, dat grijs van de foto die ik net plaats lijkt me wel wat. Of is dat ook RAL crematorium?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 maart 2019 @ 15:03:01 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185453149
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, dat grijs van de foto die ik net plaats lijkt me wel wat. Of is dat ook RAL crematorium?
Is een betonkleur toch? Mwah, ik vind dat wat levendiger dan dat lichte grijs van die rechtse staal, en met kleurnuances in meubels enzo denk ik dat het wel aardig kan zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 7 maart 2019 @ 15:08:08 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185453235
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Daar ben ik op uitgekeken. :+

De echte kleur van onze huidige vloer komt trouwens niet helemaal overeen met de kleur op die foto. Net dat stuk van de vloer is wat verkleurd.
LOL.
Mijn ouders waren hier gisteren en ik had een proefstukje van de tegel die ik beneden wil als de boel uitgebouwd is en mijn vader vond m prachtig.... wat leuk is, want hij heeft hier natuurlijk wel 33 jaar gewoond, en is daardoor behoorlijk uitgesproken over wat hij wel en niet een goed idee vindt (uitbouwen aan de zijkant: dat ziet er toch niet uit?!, badkamer: heel fraai).

Dat wordt gele Jura natuursteen trouwens, wel grappig dat ik dat er wel bij vond passen, en qua kleur aardig in de buurt zit van wat je nu hebt :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door Leandra op 07-03-2019 15:19:42 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185453618
Ik zou een van de twee middelste doen, de lichtste kleur vind ik te licht. De tweede van links lijkt op mijn zoldervloer en die combineert uitstekend met het hout van je kasten.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 7 maart 2019 @ 15:27:32 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185453631
Team tweede van links! O+

Of betongrijs inderdaad, maar dat werkt vaak ook wel omdat het niet geheel egaal is...

[ Bericht 28% gewijzigd door BE op 07-03-2019 15:33:25 ]
***
pi_185453662
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:24 schreef Molo het volgende:
[..]

Kom maar door!

Geen crematorium/kantoor kleur alsjeblieft :+

(Zie zo vaak zo'n lichtgrijze kleur, mooi en egaal etc etc maar zo saai en levenloos)
Ik heb een lichtgrijze betonkleur novilon vloer, maar het is maar net wat je verder in je huis doet qua meubels en kleur op de muren. Ik vind het verre van saai en levenloos bij mij. Mijn ouders die niet echt van het moderne zijn, vinden het ook niet strak en kil (en zij zouden dat echt wel zeggen).

Maar goed, ieder zijn ding. Ik word niet enthousiast van al die laminaatvloeren die mensen hebben.
pi_185453691
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Ik ging eigenlijk voor de crematoriumlook. ;(

Toevallig heb ik hier nog vier stalen linoleum liggen (met een stuk van de toekomstige keuken erbij):

[ afbeelding ]

Helemaal links vind ik te paars, daarnaast te donker, daarnaast ook te donker en daarnaast lekker licht maar ook heel saai (en kil).
Moet net tussen de 2 meest rechtse in zitten. :+ Al vind ik de 2e van rechts ook mooi.
pi_185453730
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, dat grijs van de foto die ik net plaats lijkt me wel wat. Of is dat ook RAL crematorium?
Nee man die is moooooi! O+ En genoeg neutraal om werkelijk alles in je huis te kunnen doen qua meubels en kleuren op de muur.
pi_185454017
Wil je in ieder geval richting grijs? Wellicht ook eens kijken naar bijvoorbeeld olijftinten of aardetinten of richting taupe? Er is zoveel meer dan grijs dat ook mooi staat bij de zwarte keuken. Warmere kleuren. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Smallish op 07-03-2019 15:49:29 ]
Is dat zo?
  donderdag 7 maart 2019 @ 15:46:00 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185454067
Als ik op deze site kijk dan zou ik bij jou voor betonlook kiezen en dan voor de kleur Ice Mix of Staal
https://www.coatingvloer.nl/pu-gietvloer-green-line
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 7 maart 2019 @ 15:48:05 #223
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185454104
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 15:28 schreef NedKelly het volgende:
[..]

Ik heb een lichtgrijze betonkleur novilon vloer, maar het is maar net wat je verder in je huis doet qua meubels en kleur op de muren. Ik vind het verre van saai en levenloos bij mij. Mijn ouders die niet echt van het moderne zijn, vinden het ook niet strak en kil (en zij zouden dat echt wel zeggen).

Maar goed, ieder zijn ding. Ik word niet enthousiast van al die laminaatvloeren die mensen hebben.
Ik vind het saai en levenloos dan :+

Ieder zijn ding idd. Ik vind bij dat huis iets meer warmte passen, te clean anders
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185454334
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 15:43 schreef Smallish het volgende:
Wil je in ieder geval richting grijs? Wellicht ook eens kijken naar bijvoorbeeld olijftinten of aardetinten of richting taupe? Er is zoveel meer dan grijs dat ook mooi staat bij de zwarte keuken. Warmere kleuren. :)
Vind ik lastig. Je kunt dat ook met de muren doen en dat geeft je meer flexibiliteit. Aan een vloer zit je vast. En we willen dezelfde vloer door het hele huis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185454377
Jullie zijn ook zo verdeeld als de pest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185454441
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Vind ik lastig. Je kunt dat ook met de muren doen en dat geeft je meer flexibiliteit. Aan een vloer zit je vast. En we willen dezelfde vloer door het hele huis.
Ja, als je dezelfde vloer in hele huis wilt, is een neutrale kleur makkelijker. En met grijs kan je alle kanten op, dat is zo.
Is dat zo?
pi_185454523
In die gietvloeren kunnen ze ook een soort van ‘vegen’ aanbrengen. Erg mooi. Je hebt dan wel de neutrale kleur, maar die vegen (je bepaalt zelf hoe druk je het wilt hebben) maken de vloer toch wat levendiger. Wellicht is dat een optie?
Is dat zo?
  donderdag 7 maart 2019 @ 16:19:14 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185454726
quote:
18s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:02 schreef Claudia_x het volgende:
Jullie zijn ook zo verdeeld als de pest.
Ik ben met Smallish :7

Zonder dat vegenidee dan :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185454863
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:09 schreef Smallish het volgende:
In die gietvloeren kunnen ze ook een soort van ‘vegen’ aanbrengen. Erg mooi. Je hebt dan wel de neutrale kleur, maar die vegen (je bepaalt zelf hoe druk je het wilt hebben) maken de vloer toch wat levendiger. Wellicht is dat een optie?
Nee, geen optie. Daar betalen we namelijk meer geld voor en we vinden juist uni mooier. In dat geval zouden we beter de vloer kunnen nemen die we al in gedachten hadden plus extra maatregelen.

Een soort Rosemary Green van Marmoleum zou ook een optie zijn:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 maart 2019 @ 16:28:17 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185454904
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Nee, geen optie. Daar betalen we namelijk meer geld voor en we vinden juist uni mooier. In dat geval zouden we beter de vloer kunnen nemen die we al in gedachten hadden plus extra maatregelen.

Een soort Rosemary Green van Marmoleum zou ook een optie zijn:

[ afbeelding ]
Deze _O_ _O_ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 7 maart 2019 @ 16:28:29 #231
5428 crew  miss_sly
pi_185454912
O, die vind ik zo mooi!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 7 maart 2019 @ 16:33:09 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185455005
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Nee, geen optie. Daar betalen we namelijk meer geld voor en we vinden juist uni mooier. In dat geval zouden we beter de vloer kunnen nemen die we al in gedachten hadden plus extra maatregelen.

Een soort Rosemary Green van Marmoleum zou ook een optie zijn:

[ afbeelding ]
Ik zou deze maar dan met iets meer grijs kiezen, dit is (voor mij dan) te groen, te bepalend.
Ik heb nu op mijn muur 'klei' zitten, een grijsgroenige tint.

Zoiets



Mmmm, lijkt best aardig op die van jou hierboven. :+ :D

Of wacht @Seven welke kleur hebben jullie op de vloer?
***
pi_185455709
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Nee, geen optie. Daar betalen we namelijk meer geld voor en we vinden juist uni mooier. In dat geval zouden we beter de vloer kunnen nemen die we al in gedachten hadden plus extra maatregelen.

Een soort Rosemary Green van Marmoleum zou ook een optie zijn:

[ afbeelding ]
Heel mooi!
Is dat zo?
  donderdag 7 maart 2019 @ 17:09:23 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_185455735
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Nee, geen optie. Daar betalen we namelijk meer geld voor en we vinden juist uni mooier. In dat geval zouden we beter de vloer kunnen nemen die we al in gedachten hadden plus extra maatregelen.

Een soort Rosemary Green van Marmoleum zou ook een optie zijn:

[ afbeelding ]
Zo'n kleur gietvloer hebben onze achterburen nu ook en ik vind dat voor een gietvloer nog best mooi. Zij hebben een eiken keuken met een betonlook blad.
disclaimer
pi_185456911
Die kleur groen is ongeveer mijn zoldervloer, dat is echt mooi!
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_185457899
Mijn lief is enthousiast over de kleur, dus ehm.. ik denk dat we het maar gaan doen. :o

Dit huis biedt mooie inspiratieplaatjes:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 maart 2019 @ 18:52:11 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185457947
Ik vind het heel zen zo! O+
***
  donderdag 7 maart 2019 @ 18:52:19 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185457950
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:50 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn lief is enthousiast over de kleur, dus ehm.. ik denk dat we het maar gaan doen. :o

Dit huis biedt mooie inspiratieplaatjes:


Schrok van de kleuren aan de buitenkant maar binnenkant is mooi ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185457965
Als ik via Pinterest op inspiratieplaatjes zoek, kom ik in mijn eigen topic terecht. :D

K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 15
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 maart 2019 @ 18:54:45 #240
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185458015
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:52 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik via Pinterest op inspiratieplaatjes zoek, kom ik in mijn eigen topic terecht. :D

K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 15
_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 7 maart 2019 @ 18:57:16 #241
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185458096
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:52 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik via Pinterest op inspiratieplaatjes zoek, kom ik in mijn eigen topic terecht. :D

K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 15
Nou, dan is de cirkel toch rond ? _O-
pi_185458142
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]

Nou, dan is de cirkel toch rond ? _O-
In 2011 had ik het er al over. :D

K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 maart 2019 @ 19:05:34 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185458380
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

In 2011 had ik het er al over. :D

K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Nou, na een jaar of 7 sudderen is je ega eindelijk om? :D ;)

Wat grappig zeg!
***
pi_185458434
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

In 2011 had ik het er al over. :D

K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
:D Nou, als je deze kleur toen al mooi vond er er nu weer op uitkomt, lijkt het een goede keuze. Deze kleur dan ook door het hele huis dus?
Is dat zo?
pi_185458702
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]

Nou, na een jaar of 7 sudderen is je ega eindelijk om? :D ;)

Wat grappig zeg!
:+

In ons vorige huis hadden we een soort goudkleurige vloer die ook hij heel tof vond, dus het verbaast me niet dat hij van de Rosemary Green weg is:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185458724
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:50 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn lief is enthousiast over de kleur, dus ehm.. ik denk dat we het maar gaan doen. :o

Dit huis biedt mooie inspiratieplaatjes:

[ afbeelding ]
Super mooi plaatje. Kleur komt hier echt mooi uit. En volgens mij nog neutraal genoeg om met veel te combineren.
  donderdag 7 maart 2019 @ 19:39:20 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185459523
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:52 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik via Pinterest op inspiratieplaatjes zoek, kom ik in mijn eigen topic terecht. :D

K&W / Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 15
:D
Dan is her wel meant to be hoor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185467906
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Er komt een egalinevloer in. De zandcement dekvloer is 4 cm dik. Als we 1 cm droogtijd per week rekenen moet het met 28 dagen wel goedkomen.

Wat is jouw ervaring hiermee?
Mijn ervaring is dat er bij de aanmaak van de zandcementvloer heel veel water in het zandcement wordt gestopt. Wij moesten er vrij snel(na een week) op gaan wonen en hebben er toen projecttapijt opgelegd. De muur van zandcement blokken die ze iets ervoor gezet hebben is pas een hele tijd later gaan drogen. Na zes weken zijn wij de vloerverwarming gaan stoken, maar hebben wel het idee gehad dat pas veel later de vloer echt droog werd. Ik zou in ieder geval de gietvloerboer laten meten en hem garantie laten leveren. Een vloer met bobbels door het vocht zit je niet op te wachten.
pi_185475639
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 23:40 schreef karelde14e het volgende:
[..]

Mijn ervaring is dat er bij de aanmaak van de zandcementvloer heel veel water in het zandcement wordt gestopt. Wij moesten er vrij snel(na een week) op gaan wonen en hebben er toen projecttapijt opgelegd. De muur van zandcement blokken die ze iets ervoor gezet hebben is pas een hele tijd later gaan drogen. Na zes weken zijn wij de vloerverwarming gaan stoken, maar hebben wel het idee gehad dat pas veel later de vloer echt droog werd. Ik zou in ieder geval de gietvloerboer laten meten en hem garantie laten leveren. Een vloer met bobbels door het vocht zit je niet op te wachten.
Dat doet de vloerleverancier sowieso. Hoe dik was jullie zandcementvloer?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 18:28:06 #250
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185481585
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]

Ik zou deze maar dan met iets meer grijs kiezen, dit is (voor mij dan) te groen, te bepalend.
Ik heb nu op mijn muur 'klei' zitten, een grijsgroenige tint.

Zoiets

[ afbeelding ]

Mmmm, lijkt best aardig op die van jou hierboven. :+ :D

Of wacht @:Seven welke kleur hebben jullie op de vloer?
Geordend van Histor! Nu met matte polyurethaan, ik ben echt behoorlijk verliefd! O+
Resistance is futile.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 18:33:46 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185481646
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 18:28 schreef Seven. het volgende:
[..]

Geordend van Histor! Nu met matte polyurethaan, ik ben echt behoorlijk verliefd! O+
Mooie kleur, liep ik van de week langs in de bouwmarkt en mijn oog viel er meteen op :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 8 maart 2019 @ 18:37:05 #252
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185481702
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 18:33 schreef Molo het volgende:
[..]

Mooie kleur, liep ik van de week langs in de bouwmarkt en mijn oog viel er meteen op :D
's avonds vind ik het een diepe en warme tint, overdag oogt het wat koeler. Wij hebben ook een muur en een kast in die kleur geschilderd, en de trap muv de treden. Ik vind het prachtig! Opvallend maar nooit schreeuwerig of in your face. O+
Resistance is futile.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 19:37:12 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185482904
Hele mooie kleur! ❤
***
pi_185483055
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 18:28 schreef Seven. het volgende:
[..]

Geordend van Histor! Nu met matte polyurethaan, ik ben echt behoorlijk verliefd! O+
Ik ga meteen even je topic terugkijken om te zien hoe mooi het groen ook alweer bij jullie staat! Bijna meteen dan, eerst nog even wat foto's uploaden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185483391
Het toilet is eindelijk helemaal gestuukt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net als de woonkamer. Ik maak me wel wat zorgen om de zandcementvloer. Die is bij de pui nat doordat het glas nog niet is gezet en gekit. Geen idee of het kwaad kan dat de vloer op deze manier nat wordt. Ik heb die vraag maar even bij de aannemer neergelegd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook in de hal zitten alle wandjes er nu in en is alles gestuukt. Als je goed kijkt zie je dat het muurtje aan de linkerkant van de trap nu recht is uitgelijnd met het muurtje aan de rechterkant.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De badkamer is gestuukt. De tegels vallen mooi in het stucwerk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 08-03-2019 21:10:14 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 20:30:54 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185484019
_O_
***
  vrijdag 8 maart 2019 @ 20:53:48 #257
207727 Smallish
Kleintje!
pi_185484474
Wat wordt het mooi, Claudia! O+

Alle stress valt weg straks als jullie door die ramen naar buiten kijken. Even doorbijten, moeite waard!
Is dat zo?
pi_185484490
Dank! Heb ik wel even nodig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185484674
Ik vind de vergelijking van voor- en na-foto's zo leuk.Nog maar een paar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 21:06:31 #260
5428 crew  miss_sly
pi_185484703
Wauw O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 maart 2019 @ 21:10:08 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185484782
Jammer, vond de oude staat toch mooier
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185484799
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 21:10 schreef Molo het volgende:
Jammer, vond de oude staat toch mooier
:+

Er zal wat meer charme in. 't Is een kale, witte boel zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 21:17:19 #263
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185484953
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

:+

Er zal wat meer charme in. 't Is een kale, witte boel zo.
Wordt supermooi! Echt mooie beslissingen :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 8 maart 2019 @ 21:31:26 #264
277627 Seven.
We are Borg.
pi_185485286
Zo dichtbij! *O*
Resistance is futile.
pi_185490585
Echt mooi :Y
pi_185490661
Wat van die andere kozijnen al een verschil maakt.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 9 maart 2019 @ 08:48:26 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_185491157
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 21:10 schreef Molo het volgende:
Jammer, vond de oude staat toch mooier
Ik ken jouw smaak, jij zou dit nog best kunnen menen :P
disclaimer
  zaterdag 9 maart 2019 @ 08:52:40 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185491194
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 08:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Ik ken jouw smaak, jij zou dit nog best kunnen menen :P
Nee joh :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185492172
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Dat doet de vloerleverancier sowieso. Hoe dik was jullie zandcementvloer?
De vloer is tussen de drie en zes centimeter. In onze balkenbroodjesvloer zit een rug in het midden van het huis. Als de vloerboer serieus is zal hij heus goed meten voor hij gaat leggen. Voorkomt veel gezeur achteraf.
Het water dat er bij je gevel in loopt doet het vochtgehalte geen goed. Je cement is heus al uitgehard, maar het vocht wil je er niet in hebben.

Ik denk dat onze vloer nu echt wel droog is. Het projecttapijt ligt er nog steeds. Maar de gewenste natuurstenen vloer komt heus nog wel een keer
pi_185492672
Ik denk dat ik de foto's van de oude hal nooit heb laten zien. Het was moeilijk om die goed op de foto te krijgen. Op het plaatje hieronder links zie je de oude situatie: als je bovenaan de trap stond had je aan je linkerhand twee kleine ruimtes, een douche en een toilet. Een andere badkamer was er niet.

Het slopen van deze ruimtes heeft voor véél ruimte gezorgd en het groter maken van het raam brengt licht in de ruimte en biedt een mooi uitzicht. Misschien is dit nog wel een van de beste beslissingen geweest. En zelf was ik er nooit opgekomen, want ik zou van die ruimtes een groot washok hebben gemaakt.



NB. De plattegrond rechts is oud.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185492695
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 10:22 schreef karelde14e het volgende:
[..]

De vloer is tussen de drie en zes centimeter. In onze balkenbroodjesvloer zit een rug in het midden van het huis. Als de vloerboer serieus is zal hij heus goed meten voor hij gaat leggen. Voorkomt veel gezeur achteraf.
Het water dat er bij je gevel in loopt doet het vochtgehalte geen goed. Je cement is heus al uitgehard, maar het vocht wil je er niet in hebben.

Ik denk dat onze vloer nu echt wel droog is. Het projecttapijt ligt er nog steeds. Maar de gewenste natuurstenen vloer komt heus nog wel een keer
De vloerboer is serieus en dat komt wel goed, alleen stelt het me niet gerust. Ik kom er namelijk pas maandag over een dikke week achter als de vloer niet droog genoeg is en dan hebben we ineens een enorm probleem.

Maar goed, ik ga het even loslaten allemaal. Ik heb er toch geen invloed op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185492804
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 08:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Ik ken jouw smaak, jij zou dit nog best kunnen menen :P
:D!

Het was wel een lelijke bende, hoor. Alleen de trap naar de zolder had ik wel willen houden. En m'n lief baalt ervan dat ik het zonnescherm stiekem weg heb laten slopen. Het was nota bene kapot. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 11:21:22 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185492947
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

De vloerboer is serieus en dat komt wel goed, alleen stelt het me niet gerust. Ik kom er namelijk pas maandag over een dikke week achter als de vloer niet droog genoeg is en dan hebben we ineens een enorm probleem.

Maar goed, ik ga het even loslaten allemaal. Ik heb er toch geen invloed op.
Is er geen manier het af te dekken zolang er geen glas in zit?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185492980
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 11:21 schreef Leandra het volgende:
[..]

Is er geen manier het af te dekken zolang er geen glas in zit?
We kunnen natuurlijk een stuk zeil ophangen aan de gevel. Ben ik naïef als ik er vanuit ga dat de aannemer dat zelf wel had gedaan als hij dat nodig vond? Hoe dan ook, de architect vindt dat ik me nu niet druk hoef te maken. En ze zijn er maandag allemaal weer. Zoals ik al zei, ik laat het maar even los.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 11:27:11 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185493024
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

We kunnen natuurlijk een stuk zeil ophangen aan de gevel. Ben ik naïef als ik er vanuit ga dat de aannemer dat zelf wel had gedaan als hij dat nodig vond? Hoe dan ook, de architect vindt dat ik me nu niet druk hoef te maken. En ze zijn er maandag allemaal weer. Zoals ik al zei, ik laat het maar even los.
Dat is dan waarschijnlijk het beste.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185495392


Groene vloer, houten wand. In dit geval de schuifdeur naar de kleedkamer op zolder, maar het zou bij jullie bijvoorbeeld in de hal zijn.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_185495453
Over het vocht in de vloer: alles wat er niet in komt, hoeft er ook niet uit. Dus dat afdekken van de gevel klinkt niet slecht. En anders straks een droger er in?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 16:40:53 #278
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185498207
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 13:58 schreef d.k. het volgende:
Over het vocht in de vloer: alles wat er niet in komt, hoeft er ook niet uit. Dus dat afdekken van de gevel klinkt niet slecht. En anders straks een droger er in?
Zou het drogen allemaal niet te geforceerd gaan doen. Daar zie je zo vaak schade mee ontstaan omdat materialen een gewone natuurlijke droogtijd hebben.

Anders krimpt en scheurt er straks van alles waar je bij staat.
pi_185498365
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 16:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]

Zou het drogen allemaal niet te geforceerd gaan doen. Daar zie je zo vaak schade mee ontstaan omdat materialen een gewone natuurlijke droogtijd hebben.

Anders krimpt en scheurt er straks van alles waar je bij staat.
Ja, dat heb ik ook begrepen.

Intussen zijn wij een staal van de vloer aan het maken. Dinsdag moet ik de definitieve kleur doorgeven. Dochter doet het schilderwerk - natuurtalentje.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185498391
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 13:54 schreef d.k. het volgende:
[ afbeelding ]

Groene vloer, houten wand. In dit geval de schuifdeur naar de kleedkamer op zolder, maar het zou bij jullie bijvoorbeeld in de hal zijn.
Mooi! Op de foto oogt het alleen meer donkergrijs.

Ik vind het vingergat in zo'n schuifdeur leuk. Gaan wij straks ook krijgen in de deuren van wasmachiner/droger-kast, want die worden van underlayment.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 17:10:48 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185498934
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 16:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Ja, dat heb ik ook begrepen.

Intussen zijn wij een staal van de vloer aan het maken. Dinsdag moet ik de definitieve kleur doorgeven. Dochter doet het schilderwerk - natuurtalentje.

[ afbeelding ]
Maak je ook nog een staal van je favoriete alternatief, of is dit het en ga je gewoon in het huis kijken of dat nergens tegenvalt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185499050
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 16:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Ja, dat heb ik ook begrepen.

Intussen zijn wij een staal van de vloer aan het maken. Dinsdag moet ik de definitieve kleur doorgeven. Dochter doet het schilderwerk - natuurtalentje.

[ afbeelding ]
Prachtige kleur.
Zit bij mij al zes jaar op de muren in de woonkamer en keuken en ben het nog niet zat. Dat is een record. Denk dat het heel mooi combineert met hout en grijs. En eigenlijk alles. Succes!!
Met een meidenkwartet
pi_185499058
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 17:10 schreef Leandra het volgende:
[..]

Maak je ook nog een staal van je favoriete alternatief, of is dit het en ga je gewoon in het huis kijken of dat nergens tegenvalt?
Ik heb geen alternatief. :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185499141
Ik kan nu al aan de staal zien dat de kleur super is. Ik kan me niet voorstellen dat dat in het nieuwe huis anders is. Als de architect maandag zegt dat ik de kleur beter niet kan nemen of in een deel van het huis niet, dan leg ik dat advies denk ik beleefd naast me neer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 17:27:54 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185499400
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 17:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Ik heb geen alternatief. :o
Dan is het makkelijk :D

Maar is dit nu die Rosemary die in 2011 ook al op je lijst stond of is het de kleur die Seven. ook heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185499403
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 16:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Ja, dat heb ik ook begrepen.

Intussen zijn wij een staal van de vloer aan het maken. Dinsdag moet ik de definitieve kleur doorgeven. Dochter doet het schilderwerk - natuurtalentje.

[ afbeelding ]
Handig zo'n staal maken :+

Welke kleur is dit precies, ik ben de draad kwijt
  zaterdag 9 maart 2019 @ 17:29:34 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185499448
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan nu al aan de staal zien dat de kleur super is. Ik kan me niet voorstellen dat dat in het nieuwe huis anders is. Als de architect maandag zegt dat ik de kleur beter niet kan nemen of in een deel van het huis niet, dan leg ik dat advies denk ik beleefd naast me neer.
Heb je dat ene hexagon tegeltje nog dat het niet geworden is? Hoe ver ligt het daar vanaf qua kleur?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185499531
Ik heb nu een staal van de Rosemary Green gemaakt. Op de site van Forbo staat een NCS-kleurcode die ik daarvoor heb gebruikt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 17:34:55 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185499577
Ah, de kleur die je 8 jaar geleden ook al wilde.
Mooi, het feit dat die gewoon zoveel jaar later weer terugkomt in je wensenlijst is al heel goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185499592
lijkt ook op onze kleur thuis. Vestingh verf nt24
pi_185499607
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 17:29 schreef Leandra het volgende:
[..]

Heb je dat ene hexagon tegeltje nog dat het niet geworden is? Hoe ver ligt het daar vanaf qua kleur?
Heel ver. Die tegel is iets blauwer. En ik vind die kleur super, maar ik weet niet of ik die in mijn hele huis zou willen. Wat dat betreft vind ik het veiliger om een kleur te kiezen waarvan ik weet dat profs die al voor een vloer hebben bedacht. :Y) En het is prettig om plaatjes online te kunnen bekijken van vloeren met dezelfde kleur, ook al geven beeldschermen nooit de werkelijke kleur weer.



I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185499662
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 17:34 schreef Leandra het volgende:
Ah, de kleur die je 8 jaar geleden ook al wilde.
Mooi, het feit dat die gewoon zoveel jaar later weer terugkomt in je wensenlijst is al heel goed.
Ja. :D

Ik zal morgen wel een foto maken als de staal is opgedroogd. De kleur is in het echt behoorlijk vergrijsd. Je hebt niet meteen het idee 'wauw, een groene vloer'. Integendeel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 17:42:00 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185499749
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 17:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Heel ver. Die tegel is iets blauwer. En ik vind die kleur super, maar ik weet niet of ik die in mijn hele huis zou willen. Wat dat betreft vind ik het veiliger om een kleur te kiezen waarvan ik weet dat profs die al voor een vloer hebben bedacht. :Y) En het is prettig om plaatjes online te kunnen bekijken, ook al geven beeldschermen nooit de werkelijke kleur weer.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ah, de tegel is wat meer petrol idd, dat zou wel eens net iets "too much" kunnen zijn voor een hele vloer, vooral ook omdat dat geen kleur is die we in de natuur regelmatig zien, waar die Rosemary wel vergelijkbaar is met natuurlijke kleuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185499751
Op deze foto lijkt het inderdaad vergrijsd, erg mooi in combi met die keuken en de houten wand



via deze link
pi_185499764
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 17:35 schreef tiho1 het volgende:
lijkt ook op onze kleur thuis. Vestingh verf nt24
Hm, die kan ik niet vinden. Maar ze hebben wel mooie kleuren op de website.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185499860
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 17:42 schreef NedKelly het volgende:
Op deze foto lijkt het inderdaad vergrijsd, erg mooi in combi met die keuken en de houten wand

[ afbeelding ]

via deze link
De foto hieronder is behoorlijk waarheidsgetrouw. Links is de kleur als er minder licht op de vloer staat en dan komt het groene iets meer naar boven.

Hier staan meer foto's van het huis. Op sommige zie je wel echte een veel groenere vloer.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 18:28:04 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185500598
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 17:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Heel ver. Die tegel is iets blauwer. En ik vind die kleur super, maar ik weet niet of ik die in mijn hele huis zou willen. Wat dat betreft vind ik het veiliger om een kleur te kiezen waarvan ik weet dat profs die al voor een vloer hebben bedacht. :Y) En het is prettig om plaatjes online te kunnen bekijken van vloeren met dezelfde kleur, ook al geven beeldschermen nooit de werkelijke kleur weer.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Welke kleuren vierkante witte tegeltjes liggen daar bij die Hexagon trouwens?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185501274
Als het inderdaad een soort vergrijsd groen is, kan je volgens mij met deze kleur alle kanten op. Erg fraai. Matcht ook mooi met al het groen buiten. :D
Is dat zo?
pi_185502544
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 16:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Mooi! Op de foto oogt het alleen meer donkergrijs.

Ik vind het vingergat in zo'n schuifdeur leuk. Gaan wij straks ook krijgen in de deuren van wasmachiner/droger-kast, want die worden van underlayment.
Ik krijg de kleur al maanden niet fatsoenlijk op foto's, maar het komt akelig dicht bij jouw staaltje. Forbo novilon vergrijsd groen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_185502880
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 18:28 schreef Leandra het volgende:
[..]

Welke kleuren vierkante witte tegeltjes liggen daar bij die Hexagon trouwens?
Het zijn vergrijsd-blauwe tegels van Mosa, maar ik weet de kleuren niet precies. De architect heeft de donkere variant eerder in een project toegepast en is daar weg van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185502884
Ik sluit het topic even.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')