abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 17 februari 2019 @ 13:44:13 #1
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_185063719
Originele OP

quote:
Ik bedoel, het is ook het kind van een man. Als de vrouw zwanger is naar aanleiding van een verkrachtig etc. Okay, dan snap ik het. Maar in een onenigheid vind ik dat beide ouders er over moeten beslissen en niet alleen de moeder.

"Maar de moeder draagt de baby."
Nou en, het fysieke lijden hierbij is veel minder belangrijk dan het mentale lijden van de vader als de moeder abortus heeft gepleegd tegen de zin van de vader in.

Wat vinden jullie?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_185063725
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 13:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waar kom ik vandaan?

Ik heb niets tegen abortus als beide ouders het erover eens zijn. Maar daar gaat het hier niet om.

Ik heb wel iets tegen abortus als het als alternatief voor de gebruikelijke anti-conceptie wordt gebruikt. Dus bewust niet de pil slikken (geen spiraaltje etc) of daar zeer slordig mee omgaan en bewust geen condoom gebruiken, bewust geen Morning After pil slikken, maar wel abortus doen omdat je geen kinderen wilt. Niet eens zozeer vanuit moreel standpunt, maar financieel: je zadelt de maatschappij op met de kosten van een medische ingreep die makkelijk voorkomen had kunnen worden.
Mwah, ik gok dat er maar weinig mensen zijn die lekker wachten op het moment dat ze abortus kunnen plegen en dat zien als enige optie.

[ Bericht 7% gewijzigd door trein2000 op 17-02-2019 14:56:56 ]
  zondag 17 februari 2019 @ 13:54:00 #3
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185063872
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 13:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mwah, ik gok dat er maar weinig mensen zijn die lekker wachten op het moment dat ze abortus kunnen plegen en dat zien als enige optie. :') Wtf. :')
Het zijn er niet veel, maar ze zijn er wel.

Als je een conflict hebt met je partner over wel/niet abortus heb je aardig wat beslispunten overgeslagen. Sterker, een kinderwens bespreken lijkt mij toch een van de eerste dingen die je bespreekt als je erover denkt een min of meer duurzame seksuele relatie met iemand aan te gaan (bij een ONS vaak niet van toepassing omdat de partner veelal direct daarna uit beeld verdwijnt).
Het overslaan van beslispunten over het gebruik van anti-conceptie lijkt me typisch iets voor mensen die denken "ach, abortus is ook een optie dus wat boeit het".
  zondag 17 februari 2019 @ 13:58:22 #4
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_185063927
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 13:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het overslaan van beslispunten over het gebruik van anti-conceptie lijkt me typisch iets voor mensen die denken "ach, abortus is ook een optie dus wat boeit het".
Jij denkt dus dat abortus net zoiets als anticonceptie is, met dezelfde impact. :') Iets dat je gewoon even doet, want het kan toch gewoon. Juist.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_185063933
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 13:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het zijn er niet veel, maar ze zijn er wel.

Als je een conflict hebt met je partner over wel/niet abortus heb je aardig wat beslispunten overgeslagen. Sterker, een kinderwens bespreken lijkt mij toch een van de eerste dingen die je bespreekt als je erover denkt een min of meer duurzame seksuele relatie met iemand aan te gaan (bij een ONS vaak niet van toepassing omdat de partner veelal direct daarna uit beeld verdwijnt).
Het overslaan van beslispunten over het gebruik van anti-conceptie lijkt me typisch iets voor mensen die denken "ach, abortus is ook een optie dus wat boeit het".
Je kunt het er natuurlijk niet over eens worden en alsnog veilig seks hebben. Alleen bestaat er wel een - hetzij minimale kans - dat er alsnog sprake is van een zwangerschap.
  zondag 17 februari 2019 @ 14:01:14 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185063967
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 13:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het zijn er niet veel, maar ze zijn er wel.
Echt, als je dit werkelijk meent en onderdeel van de discussie wilt laten zijn dan ben je behoorlijk van het padje.
Sterker nog: iemand die voor de lol een abortus ondergaat is net zo gestoord als iemand die een gezond lichaamsdeel wil laten amputeren.

Leuk dat je daar een halve discussie aan wilt ophangen, maar dat zijn zulke uitzonderingen, daarvan kun je niet doen alsof het normaal is, de norm is of zelfs maar veelvuldig voorkomt.

Vrouwen die een abortus ondergaan doen dat vaak omdat ze het gevoel hebben dat dat in hun situatie de beste keuze is, en dat betekent niet dat het ze niet raakt of het ze niets kan schelen.

Maar goed, laten we de discussie vooral voeren op basis van zaken die vrijwel niet voorkomen; de vrouw die voor de lol abortussen ondergaat, de man met kinderwens wiens vrouw eindelijk zwanger is, en dan besluit dat ze toch geen kind wil en daarom een abortus wil.
Dat zijn namelijk echt de zaken waar het meestal om draait.... NOT.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185064007
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 13:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het zijn er niet veel, maar ze zijn er wel.
Waar baseer je dat eigenlijk op?
  zondag 17 februari 2019 @ 14:12:36 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185064109
Vallon schreef:
"In the heat of the night.... wil er wel's wat gebeuren.... waarbij je niet meer scherp bent,
Toegegeven het is redelijk betrouwbaar waarbij ik zelf er niet voetstoots vanuit zou gaan.
Het is geen 100% en om nu te gaan gokken..... met het docken."

Ik denk dat dit een goed punt is om aan te stippen.
Je hebt twee soorten relaties: vaste en vluchtige.

De vaste relatie is er een met een vaste partner met wie je een toekomt op wilt bouwen. In die toekomst passen kinderen of niet, afhankelijk van veel dingen. Dat is dus iets waar je het samen over hebt. Het is daarom vreemd dat het conflict wel/geen kinderen pas losbarst op het moment dat abortus ter sprake komt. Als dat wel gebeurt, is er meer aan de hand.
Zelfs bij een losvaste relatie, met iemand wie je geen huisje-boompje-beestje wilt maar die je wel regelmatig in bed ziet, zal dit ter sprake komen (vaak "laten we niet aan kinderen beginnen want ik ben nog niet toe aan samenwonen").

In de vluchtige relatie zien de partner elkaar vaak niet meer na een of enkele keren seks. De vraag is of de man überhaupt over de zwangerschap wordt ingelicht als de vrouw het kind niet wil houden. Het lijkt me voor een man met kinderwens niet de ideale situatie: beetje achter die vrouw aanlopen om erachter te komen of ze na die paar hete nachten zwanger is, en zo ja, denk je dat ze dan alsnog een vaste relatie met je wil om het kind dat ze eigenlijk niet wil samen op te voeden? Dat is wel heel veel wishful thinking.
pi_185064201
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:12 schreef Lunatiek het volgende:
Je hebt twee soorten relaties: vaste en vluchtige.
...en alles er tussenin en die dan ook nog eens op talloze mogelijke manieren.

Dus ja, de rest van het verhaal valt daarmee nogal in het water.
  zondag 17 februari 2019 @ 14:20:21 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185064203
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:12 schreef Lunatiek het volgende:
Vallon schreef:
"In the heat of the night.... wil er wel's wat gebeuren.... waarbij je niet meer scherp bent,
Toegegeven het is redelijk betrouwbaar waarbij ik zelf er niet voetstoots vanuit zou gaan.
Het is geen 100% en om nu te gaan gokken..... met het docken."

Ik denk dat dit een goed punt is om aan te stippen.
Je hebt twee soorten relaties: vaste en vluchtige.

De vaste relatie is er een met een vaste partner met wie je een toekomt op wilt bouwen. In die toekomst passen kinderen of niet, afhankelijk van veel dingen. Dat is dus iets waar je het samen over hebt. Het is daarom vreemd dat het conflict wel/geen kinderen pas losbarst op het moment dat abortus ter sprake komt. Als dat wel gebeurt, is er meer aan de hand.
Zelfs bij een losvaste relatie, met iemand wie je geen huisje-boompje-beestje wilt maar die je wel regelmatig in bed ziet, zal dit ter sprake komen (vaak "laten we niet aan kinderen beginnen want ik ben nog niet toe aan samenwonen").

In de vluchtige relatie zien de partner elkaar vaak niet meer na een of enkele keren seks. De vraag is of de man überhaupt over de zwangerschap wordt ingelicht als de vrouw het kind niet wil houden. Het lijkt me voor een man met kinderwens niet de ideale situatie: beetje achter die vrouw aanlopen om erachter te komen of ze na die paar hete nachten zwanger is, en zo ja, denk je dat ze dan alsnog een vaste relatie met je wil om het kind dat ze eigenlijk niet wil samen op te voeden? Dat is wel heel veel wishful thinking.
Ook dit is weer nonsens; je kunt prima al 5 jaar verkering hebben als je 21 bent en ook beiden de intentie hebben dat het een blijvende relatie is, maar dat wil niet zeggen dat een zwangerschap op dat moment goed uitkomt of een goed idee is.

Ook binnen een vaste relatie zijn er genoeg redenen om een zwangerschap af te breken.
Bijvoorbeeld omdat je de risico's die bij een zwangerschap horen (voor moeder en kind) niet meer wilt nemen. Als ik op mijn 46ste nog een keer zwanger geraakt was dan had ik ook serieus een abortus overwogen, ondanks betrouwbare anticonceptie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 17 februari 2019 @ 14:22:55 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185064234
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar baseer je dat eigenlijk op?
Uit interviews met vrouwen in diverse bladen, vaak hulpverleners die ermee te maken hebben.
Meestal gaat het om vrouwen uit de lagere regionen van de samenleving, laag iq, geen sociaal netwerk. Vaak losse zeden of werkzaam in de prostitutie. Er zijn er ook die als zwangere vrouw extra geld verdienen aan mannen die dat geil vinden, maar geen kinderen willen dus als het nog kan het kind laten weghalen. En dan zijn er ook nog vrouwen die "zwanger zijn" als fetisj hebben, maar geen kinderen willen.
Een Christen zou zeggen "de Heere heeft vreemde kostgangers".

Ik zou het op prijs stellen als er bij wetgeving over al dan niet meebeslissen over abortus dergelijke ellende wordt meegenomen in de argumentatie of uitwerking van een regeling.

Bij normale omstandigheden zijn wetten niet nodig, juist de uitzonderingen verdienen aandacht.
  zondag 17 februari 2019 @ 14:23:55 #12
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_185064244
Interessant om hier weer 's over na te denken.

quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 13:08 schreef probeer het volgende:[..]Ja. En er van uitgaande dat er geen grote pre-leven wachtruimte cq spelshow bestaat waar ongeboren baby's de keuze krijgen of ze nog steeds geboren willen worden nadat ze is verteld wat hun ouders van hun geboorte vinden en wat ze zo ongeveer te wachten staat, en dus zowel vader als kind 'niet om deze situatie gevraagd hebben', gaan de belangen van het kind voor.
Ik volg je zeker (met mijn testvraag), ook omdat zo duidelijker wordt dat het kind (imho, pas wanneer eenmaal ter wereld is gekomen); recht heeft op (beider ouderlijke) verzorging.

//--//

Wanneer je als man bij een "vrouw" een kind verwekt ben je daarmee dus gebonden aan elke toekomstige zorgplicht, die imho weer totaal losstaat van de zorgplicht voor/van de vrouw in kwestie. Hooguit kan je als man (ergens best redelijk) verplicht worden om gedurende de zwangerschap (en herstelperiode) bij te dragen in onderhoud van de zwangere vrouw.

De vrouw (als draagster) bepaalt onverminderd primair of zij het kind (dat in haar groeit) - wenst - ter wereld laat komen.

Deze aspecten (plicht van de man, recht van de vrouw) staan los of de verwekking van het kind nu wel of niet een (on)gelukje was.
Menig man tracht zich te onttrekken omdat die het kind niet wenst te erkennen. Anderzijds meent een man daarom imho onterecht, dat die rechten heeft op/voor het ongeboren kind.
Als er al "rechten" zijn voor de man t.a.v. het ongeboren kind, zijn die er (vooral als excuus) om de vrouw daarmee proberen te "onderdrukken".

Blijft over, wanneer je mag/kunt spreken van (on)geboren kind. Is dat vanaf de eerste celdeling of is dat pas wanneer het wordt gebaard en/of ingeschreven ?
Zelf sta ik op het standpunt dat een kind pas geboren is/wordt met/door/via (impliciet lichamelijke) instemming van de vrouw in kwestie. Tot dan is het ongeboren kind, een onlosmakelijk orgaan/onderdeel van de vrouw die daarmee (alle bijbehorende) rechten heeft.

Dat wij wetten hebben die het vrouwen verbiedt om vanaf bepaalde momenten in de zwangerschap autonome zeggenschap te hebben, is vooral gedreven door religie en/of overtuiging.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 17-02-2019 14:30:41 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 17 februari 2019 @ 14:24:28 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185064249
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

...en alles er tussenin en die dan ook nog eens op talloze mogelijke manieren.

Dus ja, de rest van het verhaal valt daarmee nogal in het water.
Geef eens een voorbeeld dat niet onder een van beide valt en waarbij de situatie ontstaat dat pas bij de abortus de kinderwens van de man tot een conflict leidt.
pi_185064252
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Uit interviews met vrouwen in diverse bladen, vaak hulpverleners die ermee te maken hebben.
Meestal gaat het om vrouwen uit de lagere regionen van de samenleving, laag iq, geen sociaal netwerk. Vaak losse zeden of werkzaam in de prostitutie. Er zijn er ook die als zwangere vrouw extra geld verdienen aan mannen die dat geil vinden, maar geen kinderen willen dus als het nog kan het kind laten weghalen. En dan zijn er ook nog vrouwen die "zwanger zijn" als fetisj hebben, maar geen kinderen willen.
Een Christen zou zeggen "de Heere heeft vreemde kostgangers".
Right...

quote:
Ik zou het op prijs stellen als er bij wetgeving over al dan niet meebeslissen over abortus dergelijke ellende wordt meegenomen in de argumentatie of uitwerking van een regeling.
Mwah, die zogenaamde ellende komt niet tot nauwelijks voor dus daar hoeven we niet al teveel rekening mee te houden lijkt me.
  zondag 17 februari 2019 @ 14:26:10 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185064265
quote:
10s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Right...

[..]

Mwah, die zogenaamde ellende komt niet tot nauwelijks voor dus daar hoeven we niet al teveel rekening mee te houden lijkt me.

Dit dus.... man, wat een geneuzel over de uitzondering.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185064293
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld dat niet onder een van beide valt en waarbij de situatie ontstaat dat pas bij de abortus de kinderwens van de man tot een conflict leidt.
Een relatie die na een klein jaar eindigt. Man had wel kinderen met haar gewild, vrouw niet met hem, maar ze blijkt wel zwanger.
pi_185064294
"Meneer de beleidsmaker! Ik heb eens in een blaadje gelezen dat er een vrouw is die zwanger zijn heel opwindend vindt maar het dan weer afbreekt. Wilt u daar alstublieft wel rekening mee houden en dat bespreken met de wetgever?"
pi_185064373
pi_185064428
Maar goed, de dictatuur van de vrouw zorgt er wel voor dat ik er alle zorg voor draag om niemand te bezwangeren. Ik bepaal zelf mijn toekomst.

Veel plezier met de 'discussie'.
  zondag 17 februari 2019 @ 14:42:05 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185064461
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook dit is weer nonsens; je kunt prima al 5 jaar verkering hebben als je 21 bent en ook beiden de intentie hebben dat het een blijvende relatie is, maar dat wil niet zeggen dat een zwangerschap op dat moment goed uitkomt of een goed idee is.

Ook binnen een vaste relatie zijn er genoeg redenen om een zwangerschap af te breken.
Bijvoorbeeld omdat je de risico's die bij een zwangerschap horen (voor moeder en kind) niet meer wilt nemen. Als ik op mijn 46ste nog een keer zwanger geraakt was dan had ik ook serieus een abortus overwogen, ondanks betrouwbare anticonceptie.
Dat is niet het punt.

Het gaat erom dat je als 21-jarig stelletje met 5 jaar verkering de discussie over wel of niet een kind ook kunt voeren voordat er van abortus sprake moet zijn.
Als tussen de conceptie en die beslissing tot abortus kennelijk iets is gebeurd om een andere mening te krijgen over het ouderschap, er kennelijk onvoldoende argumenten zijn voor de vader om mee te gaan in de beslissing van de moeder, dan kun je je afvragen of de beslissing van de moeder wel rationeel is.
In een normale relatie zal (na enige afweging) voor beide partners duidelijk zijn dat het moment om een gezin te beginnen er nog niet is en zullen ze beiden die abortus onderschrijven - en daar heb ik ook geen probleem mee (en dat was ook niet de insteek van het topic).

Eerder gaf ik al aan dat gezondheidsrisico's voor de moeder altijd een legitieme reden voor abortus zijn wat mij betreft. Ik kan me niet goed voorstellen dat een man wegens kinderwens aan blijft dringen om het kind geboren te laten worden als dat de dood van de moeder kan betekenen (en ook het verlies van het kind).

Als je nog geen kind hebt, maar wel een sterke kinderwens, lijkt het me ook niet opportuun een vrouw van 40+ te daten. De kans dat je wens niet in vervulling gaat is dan groot.

Wel een ideale doelgroep voor mannen die wel seks willen maar geen kind: vrouwen na de overgang.
  zondag 17 februari 2019 @ 14:43:57 #22
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185064486
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Een relatie die na een klein jaar eindigt. Man had wel kinderen met haar gewild, vrouw niet met hem, maar ze blijkt wel zwanger.
En ze hebben in dat kleine jaar nooit gesproken over die kinderwens? En toch is ze bewust zwanger geraakt, of was dat een ongelukje?
pi_185064509
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is niet het punt.

Het gaat erom dat je als 21-jarig stelletje met 5 jaar verkering de discussie over wel of niet een kind ook kunt voeren voordat er van abortus sprake moet zijn.
Je doet nu weer net alsof er bij abortus van alles mis is gegaan of de partners een afslag hebben gemist. Dat kan, maar dat hoeft helemaal niet. Ook bij veilige seks komt zwangerschap voor. En ook bij 21-jarige stelletjes die die discussie wel hebben gevoerd. Of niet.

quote:
Als tussen de conceptie en die beslissing tot abortus kennelijk iets is gebeurd om een andere mening te krijgen over het ouderschap, er kennelijk onvoldoende argumenten zijn voor de vader om mee te gaan in de beslissing van de moeder, dan kun je je afvragen of de beslissing van de moeder wel rationeel is.
Of dat wel of niet rationeel is, of beter gezegd of jij dat wel of niet rationeel vindt, is verder niet belangrijk of relevant.
pi_185064516
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:43 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En ze hebben in dat kleine jaar nooit gesproken over die kinderwens? En toch is ze bewust zwanger geraakt, of was dat een ongelukje?
Zal me verder worst wezen, vul maar wat in. Het punt is dat je versimpeling volstrekt onzinnig is.
  zondag 17 februari 2019 @ 14:47:19 #25
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185064531
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:39 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Maar goed, de dictatuur van de vrouw zorgt er wel voor dat ik er alle zorg voor draag om niemand te bezwangeren. Ik bepaal zelf mijn toekomst.

Veel plezier met de 'discussie'.
Gossie jongen, applaus hoor. Je neemt gewoon je verantwoordelijkheid zoals voor vrouwen doodnormaal is en eigenlijk voor normale mannen ook doodnormaal is.

Poei, wat een offer zeg!
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 17 februari 2019 @ 14:47:27 #26
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185064535
quote:
10s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Right...

[..]

Mwah, die zogenaamde ellende komt niet tot nauwelijks voor dus daar hoeven we niet al teveel rekening mee te houden lijkt me.

Hoe vaak komt het voor dat een man en een vrouw pas bij het stadium van een abortus een conflict krijgen over de kinderwens van de man?
Dit topic gaat al over een uitzondering. De meeste stelletjes zijn het wel eens over wel/geen kinderen en handelen daarnaar, waardoor abortus voor hun geen issue is (zowel wel abortus als geen abortus is geen issue).
pi_185064548
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:39 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Maar goed, de dictatuur van de vrouw zorgt er wel voor dat ik er alle zorg voor draag om niemand te bezwangeren. Ik bepaal zelf mijn toekomst.

Veel plezier met de 'discussie'.
Als jij je startkabels hebt laten doorknippen is er toch niks voor de vrouw om te bepalen?
pi_185064598
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoe vaak komt het voor dat een man en een vrouw pas bij het stadium van een abortus een conflict krijgen over de kinderwens van de man?
Dit topic gaat al over een uitzondering. De meeste stelletjes zijn het wel eens over wel/geen kinderen en handelen daarnaar, waardoor abortus voor hun geen issue is (zowel wel abortus als geen abortus is geen issue).
Het topic gaat over verschillende opvattingen tussen partners m.b.t. abortus. Dat jij in vreemde blaadjes hebt gelezen dat er vrouwen bestaan met een fetisj voor abortus is verder niet zo van belang.
  zondag 17 februari 2019 @ 14:52:33 #29
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185064604
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:01 schreef Leandra het volgende:
Vrouwen die een abortus ondergaan doen dat vaak omdat ze het gevoel hebben dat dat in hun situatie de beste keuze is, en dat betekent niet dat het ze niet raakt of het ze niets kan schelen.
Die keuze is tamelijk irrationeel als er geen argumenten zijn om de vader te overtuigen van die keuze.
En andersom zet je door de keuze van het door de man ongewenste kind wel geboren te laten worden die ongewenste vader ook onder druk.

Ik mis in de discussie ook de opvattingen van de naaste familie bij zo'n conflict. "Het gevoel hebben dat het de beste keuze is" is niet echt een sterk argument in een conflict.
  zondag 17 februari 2019 @ 14:55:12 #30
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185064644
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het topic gaat over verschillende opvattingen tussen partners m.b.t. abortus. Dat jij in vreemde blaadjes hebt gelezen dat er vrouwen bestaan met een fetisj voor abortus is verder niet zo van belang.
Is de uitzonderlijke situatie van het topic wel belangrijk genoeg voor discussie, terwijl je de uitzonderlijke situaties die vaker tot het conflict zullen leiden dan de normale relaties buiten beschouwing moeten blijven?

Wat dat betreft is het heel simpel: dit komt in normale relaties niet voor, dus hoeft de politiek zich er niet mee te bemoeien.
  zondag 17 februari 2019 @ 18:44:36 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185069059
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 13:54 schreef Lunatiek het volgende:
"ach, abortus is ook een optie dus wat boeit het".
Dat denkt niemand.

Daarnaast denk ik dat de beslissing in een relatie ook door twee personen wordt genomen, dus de TT is niet correct.

[ Bericht 6% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 17-02-2019 18:52:01 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185069891
De wet is er heel simpel in: ieder heeft recht op onaantastbaarheid van zijn of haar lichaam: Artikel 11 van de grondwet.

Aangezien de ongeboren vrucht in het lichaam van de vrouw groeit, heeft zij dus zeggenschap over de ongeboren vrucht die in haar lichaam groeit.
  zondag 17 februari 2019 @ 22:05:29 #33
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_185074075
Ik vind dit, samen met ouderschapsverlof, een van de weinige punten waarbij je verschil mag maken tussen een man en een vrouw. Omdat het bevallen van een kind een echt hard verschil is tussen een man en een vrouw.

Echt alleen wanneer het met baby's of bevallingen te maken heeft. Voor de rest alles, inclusief dienstplicht, helemaal gelijk.

Als de vrouw een kind wil heeft de man zijn zaad aan haar overgedragen en daarmee toestemming gegeven en zij mag het kind ter wereld brengen.
Ook als er sprake is van een "Boris Beckertje" heeft hij nog steeds zaad afgestaan. Het wordt lastig als de man vermoed dat zij een condoom uit de prullenbak heeft gevist. Daarom moet je het altijd door het toilet spoelen.

Het enige dat moet veranderen is dat wanneer een man het kind niet wil, dat de geboorte en dus ook de opvoeding van het kind de volledige verantwoordelijkheid wordt van de moeder.

Als je dat niet zo zou doen mag de moeder de vader wel laten betalen maar andersom kan het niet, want als de moeder het kind niet wil heeft ze de optie abortus en de vader heeft die optie niet en kan niets anders doen dan alimentatie betalen.

Dat is zeer kwalijk en egoïstisch als de moeder dat van de vader verwacht. Zij wil het kind, hij niet.
  zondag 17 februari 2019 @ 22:17:18 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185074304
Misschien moet je dat Boris Becker verhaal even opzoeken voor je er naar gaat verwijzen als een manier waarop een vrouw een man erin geluisd zou hebben.....
Hij heeft haar gewoon op de trap geneukt, niks pijpen in de bezemkast, dat was een BS-verhaal om zijn vreemdgaan te bagatelliseren.

En een condoom door het toilet spoelen lijkt me niet de bedoeling, spoel het condoom zelf dan uit met heet water, en gooi het lege condoom daarna in de prullenbak, maar spoel het condoom niet door het toilet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 17 februari 2019 @ 22:29:10 #35
236264 crew  capricia
pi_185074549
Nou, het meer dat het kind en de samenleving mogen verwachten dat de vader iets bijdraagt. Het geld is niet voor de moeder hoor.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 17 februari 2019 @ 23:26:37 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_185075873
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 14:39 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Maar goed, de dictatuur van de vrouw zorgt er wel voor dat ik er alle zorg voor draag om niemand te bezwangeren. Ik bepaal zelf mijn toekomst.

Veel plezier met de 'discussie'.
Veel plezier met de vasectomie :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 18 februari 2019 @ 00:06:25 #37
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185076678
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 22:05 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind dit, samen met ouderschapsverlof, een van de weinige punten waarbij je verschil mag maken tussen een man en een vrouw. Omdat het bevallen van een kind een echt hard verschil is tussen een man en een vrouw.

Echt alleen wanneer het met baby's of bevallingen te maken heeft. Voor de rest alles, inclusief dienstplicht, helemaal gelijk.

Als de vrouw een kind wil heeft de man zijn zaad aan haar overgedragen en daarmee toestemming gegeven en zij mag het kind ter wereld brengen.
Ook als er sprake is van een "Boris Beckertje" heeft hij nog steeds zaad afgestaan. Het wordt lastig als de man vermoed dat zij een condoom uit de prullenbak heeft gevist. Daarom moet je het altijd door het toilet spoelen.

Het enige dat moet veranderen is dat wanneer een man het kind niet wil, dat de geboorte en dus ook de opvoeding van het kind de volledige verantwoordelijkheid wordt van de moeder.

Als je dat niet zo zou doen mag de moeder de vader wel laten betalen maar andersom kan het niet, want als de moeder het kind niet wil heeft ze de optie abortus en de vader heeft die optie niet en kan niets anders doen dan alimentatie betalen.

Dat is zeer kwalijk en egoïstisch als de moeder dat van de vader verwacht. Zij wil het kind, hij niet.
Je negeert de situatie waarbij de man in het volste vertrouwen een kind verwekt in de hoop vader te mogen worden, maar de vrouw achteraf het kind bij wijze van spreken door de plee spoelt.
pi_185076738
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 00:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je negeert de situatie waarbij de man in het volste vertrouwen een kind verwekt in de hoop vader te mogen worden, maar de vrouw achteraf het kind bij wijze van spreken door de plee spoelt.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er cijfers zijn van hoe vaak die situatie voorkomt.. Het lijkt me namelijk een extreeeeeem uitzonderlijke situatie..
  maandag 18 februari 2019 @ 00:09:57 #39
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185076743
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 18:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Daarnaast denk ik dat de beslissing in een relatie ook door twee personen wordt genomen, dus de TT is niet correct.
Laat dat denken maar aan paarden over, als mensen zo sympatiek waren als jij denkt zou deze discussie niet nodig zijn. Er zijn zat vrouwen die over hun ongeboren kind beslissen zonder dat de man die het verwekte daar enige zeggenschap over heeft.
pi_185076905
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 00:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Laat dat denken maar aan paarden over, als mensen zo sympatiek waren als jij denkt zou deze discussie niet nodig zijn. Er zijn zat vrouwen die over hun ongeboren kind beslissen zonder dat de man die het verwekte daar enige zeggenschap over heeft.
De man heeft zeggenschap over het wel of niet verwekken van het kind, daarna heeft de man tot en met de geboorte geen zeggenschap meer..
pi_185079047
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 00:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je negeert de situatie waarbij de man in het volste vertrouwen een kind verwekt in de hoop vader te mogen worden, maar de vrouw achteraf het kind bij wijze van spreken door de plee spoelt.
Ik vraag me af of daar wel eens een studie naar gedaan is. Of er cijfers van bekend zijn.
Definitely not CIA
pi_185079673
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 00:17 schreef madam-april het volgende:

[..]

De man heeft zeggenschap over het wel of niet verwekken van het kind, daarna heeft de man tot en met de geboorte geen zeggenschap meer..
Dit kan men makkelijk verkeerd interpreteren. Dus voor de verduidelijking: in welke context bedoel je dit? want in letterlijke zin heb je uiteraard gelijk. De foetus zit in moeders buik, dus de zeggenschap/eindbeslissing ligt bij de moeder. Maar het lijkt mij niet een erg wenselijke/morele situatie waarin een moeder van die macht misbruik maakt. Het is niet omdat de foetus niet in vaders buik zit, dat hij er helemaal geen feeling bij kan hebben.
  maandag 18 februari 2019 @ 10:45:43 #43
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185080267
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit kan men makkelijk verkeerd interpreteren. Dus voor de verduidelijking: in welke context bedoel je dit? want in letterlijke zin heb je uiteraard gelijk. De foetus zit in moeders buik, dus de zeggenschap/eindbeslissing ligt bij de moeder. Maar het lijkt mij niet een erg wenselijke/morele situatie waarin een moeder van die macht misbruik maakt. Het is niet omdat de foetus niet in vaders buik zit, dat hij er helemaal geen feeling bij kan hebben.
Een abortus is niet echt iets wat je even tussendoor doet zo van haha heb ik jou toch even goed te pakken.

Van de abortuspil wordt je kotsziek (misselijk, buikpijn, diarree) en je binneste bloed eruit. De zuigcurettage geeft nare krampen, buikpijn en ook weer een hoop bloed. Vanaf 11 weken krijg je vaak vooraf medicijnen om de baarmoederhals zachter te maken, wordt het een ingreep die zo'n 3 kwartier duurt. En krijg je pijnstillers en antibiotica mee. En natuurlijk ook weer dagenlang bloeden als een rund.

3 weken lang hersteltijd. Maar ook een wettelijke bedenktijd van 5 dagen vooraf.
En dit is dan enkel de behandeling zelf (zonder complicaties), niet het geestelijke aspect. Abortusklinieken bieden geestelijke nazorg aan omdat het bij vele vrouwen niet in de koude kleren gaat zitten.

De vrouw die gna gna heb ik jou lekker tuk doet heeft zichzelf er harder mee.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_185080349
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Een abortus is niet echt iets wat je even tussendoor doet zo van haha heb ik jou toch even goed te pakken.

Van de abortuspil wordt je kotsziek (misselijk, buikpijn, diarree) en je binneste bloed eruit. De zuigcurettage geeft nare krampen, buikpijn en ook weer een hoop bloed. Vanaf 11 weken krijg je vaak vooraf medicijnen om de baarmoederhals zachter te maken, wordt het een ingreep die zo'n 3 kwartier duurt. En krijg je pijnstillers en antibiotica mee. En natuurlijk ook weer dagenlang bloeden als een rund.

3 weken lang hersteltijd. Maar ook een wettelijke bedenktijd van 5 dagen vooraf.
En dit is dan enkel de behandeling zelf (zonder complicaties), niet het geestelijke aspect. Abortusklinieken bieden geestelijke nazorg aan omdat het bij vele vrouwen niet in de koude kleren gaat zitten.

De vrouw die gna gna heb ik jou lekker tuk doet heeft zichzelf er harder mee.
Krengen bestaan niet?

Natuurlijk wel.
  maandag 18 februari 2019 @ 11:01:00 #45
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185080439
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Krengen bestaan niet?

Natuurlijk wel.
Dit heeft best wel wat impact op dat kreng. Is niet echt een logische keuze en doe je ook niet zomaar even in een boze bui.
Er wordt eerst uitgebreid met je gepraat (over alternatieven, over de behandeling, over de nazorg), dan minstens 5 dagen wachttijd, dan pas een behandeling die op z'n best zeer onprettig is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 18 februari 2019 @ 11:01:06 #46
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185080444
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Krengen bestaan niet?

Natuurlijk wel.
Vast wel, maar zoals de poster aangeeft hebben die zichzelf er harder mee. Het is haar lichaam en de man voelt geen greintje pijn.
pi_185080483
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 11:01 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Vast wel, maar zoals de poster aangeeft hebben die zichzelf er harder mee. Het is haar lichaam en de man voelt geen greintje pijn.
Dat is het punt dan ook helemaal niet. Lees eens terug, neem de context mee. Het gaat om mentaliteit. Wat de meest wenselijke situatie is.
pi_185080508
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 11:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dit heeft best wel wat impact op dat kreng. Is niet echt een logische keuze en doe je ook niet zomaar even in een boze bui.
Er wordt eerst uitgebreid met je gepraat (over alternatieven, over de behandeling, over de nazorg), dan minstens 5 dagen wachttijd, dan pas een behandeling die op z'n best zeer onprettig is.
Ik stel dan ook nergens dat het vaak voorkomt. Het was slechts een reactie op een post.
  maandag 18 februari 2019 @ 11:08:28 #49
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185080558
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 11:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is het punt dan ook helemaal niet. Lees eens terug, neem de context mee. Het gaat om mentaliteit. Wat de meest wenselijke situatie is.
Maar wat wil je dan doen met de vaststelling dat er wel of geen krengen bestaan die een "haha"-abortus plegen? Dat krenggedrag onwenselijk is zal vrijwel iedereen beamen, behalve misschien de krengen zelf.
pi_185080582
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 11:08 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar wat wil je dan doen met de vaststelling dat er wel of geen krengen bestaan die een "haha"-abortus plegen? Dat krenggedrag onwenselijk is zal vrijwel iedereen beamen, behalve misschien de krengen zelf.
Nogmaals: het was een reactie op een post die stelde dat een man geen inbreng heeft. Waarop ik zei: technisch gezien heb je gelijk (want het zit in moeders buik), maar moreel gezien lijkt mij het wel wenselijk dat je beide tot een akkoord komt. Dat was het. Meer niet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')