abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184922979
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat hele pand of een kamer ervan?

Maar waarom zo arm moed zalig als je het zo breed hebben doet?
plm 1/3 van het gehele pand.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184923034
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:19 schreef cempexo het volgende:

[..]

plm 1/3 van het gehele pand.
Maar wat is nu je punt? Dat iedereen pallets moet gaan stoken? Dat lijkt me niet echt gunstig voor de prijs van pallets en voor jouw ¤1,09 per dag.

Of moeten we allemaal naar Denemarken verhuizen omdat je het daar zo geweldig vindt?

En ik kan m'n garage ook wel vullen met kapotgezaagde pallets maar waar laat ik dan m'n fiets?
pi_184923167
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

een L/L warmtepomp heeft als nadeel dat deze geluid produceert in de kamer, warme lucht blaast, en de koudeval bij ramen niet opheft. Vooral dat laatste is heel oncomfortabel. De warme lucht is oncomfortabel als je in de buurt bent van de binnenunit.
Een radiator heeft dit allemaal niet en heft ook nog eens de koudeval op mits goed geplaatst.
Een L/L warmtepomp heeft de binnenunit ook vaak hoog hangen, wat betekent dat de bovenkant van de kamer wordt verwarmd. Warme lucht stijgt op en zakt niet. Als je de binnenunit naar beneden laat blazen dan is het nog oncomfortabeler als je net in die stroming loopt of zit.
Daarnaast hebben de meeste huizen een cv leidingnet met radiatoren.

Daarnaast hangen er grote dingen aan de muur wat estetisch niet mooi is. Radiatoren zijn de mensen aan gewend en als je die niet mooi vind dan is er vloerverwarming en dan zie je niks meer.
Alle nadelen die jij (terecht) noemt kun je zo wegstrepen. Het is alleen dat men in NL dit niet ‘kent’ en wat een boer niet kent...
Ik heb ooit een aantal huizen op het water al jaren terug voorzien van L/L warmtepompen.
Deze mensen waren lyrisch hierover.
Niet gek want deze hadden alleen elektra-kachels hiervoor.
Nu binnen een uur warm ( was wel 6-8 uur). Betel comfort en een energieverbruik tot een kwart van het eerdere verbruik.

Maar voor de nadelen die je noemt.

Er zijn vloerunits die er mooi uitzien en de lucht veel beter verdelen en ook onder een raam gemonteerd kunnen worden.

De huidige dc axiaal ventilator hoor je niet meer <19dB.
Door toepassen van 3D sensortechnieken blaast deze niet op mensen. Juist door de ruimte bewust te ventileren is de gemiddelde temp beter dan bij radiatoren.
Luchtfilter technieken zorgen voor beter binnenklimaat. Nieuwe units hebben een hygroscopisch warmtewiel in de buitenunit die vocht verzorgen naar binnen. (Bevochtigen)
Door slimme plaatsing buitedelen is de installatie duurzamer bij uitval. Dan is het een investering van 1K tot 2K i.p.v. 8K voor een nieuwe wp.

Het opheffen van koudeluchtval van buitenkozijnen dient juist voorkomen te worden. Ook bij vloerverwarming hef je dit niet op. Als dat het geval is kun je beter eerst in isoleren investeren.

Qua looks kun je ook een kanalensysteem kiezen. (Onzichtbaar).
De buitenunits vind ik wel lelijk aan de gevel.
Ben je slim en heb je een grote tuin zorg dan voor mantelleidingen en ergens in de tuin beschut de buitenunit(s) plaatsen.

Vloermodel met stralingsafgifte: (Daikin)

Vakman pur sang
pi_184923243
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Alle nadelen die jij (terecht) noemt kun je zo wegstrepen. Het is alleen dat men in NL dit niet ‘kent’ en wat een boer niet kent...
Ik heb ooit een aantal huizen op het water al jaren terug voorzien van L/L warmtepompen.
Deze mensen waren lyrisch hierover.
Niet gek want deze hadden alleen elektra-kachels hiervoor.
Nu binnen een uur warm ( was wel 6-8 uur). Betel comfort en een energieverbruik tot een kwart van het eerdere verbruik.

Maar voor de nadelen die je noemt.

Er zijn vloerunits die er mooi uitzien en de lucht veel beter verdelen en ook onder een raam gemonteerd kunnen worden.

De huidige dc axiaal ventilator hoor je niet meer <19dB.
Door toepassen van 3D sensortechnieken blaast deze niet op mensen. Juist door de ruimte bewust te ventileren is de gemiddelde temp beter dan bij radiatoren.
Luchtfilter technieken zorgen voor beter binnenklimaat. Nieuwe units hebben een hygroscopisch warmtewiel in de buitenunit die vocht verzorgen naar binnen. (Bevochtigen)
Door slimme plaatsing buitedelen is de installatie duurzamer bij uitval. Dan is het een investering van 1K tot 2K i.p.v. 8K voor een nieuwe wp.

Het opheffen van koudeluchtval van buitenkozijnen dient juist voorkomen te worden. Ook bij vloerverwarming hef je dit niet op. Als dat het geval is kun je beter eerst in isoleren investeren.

Qua looks kun je ook een kanalensysteem kiezen. (Onzichtbaar).
De buitenunits vind ik wel lelijk aan de gevel.
Ben je slim en heb je een grote tuin zorg dan voor mantelleidingen en ergens in de tuin beschut de buitenunit(s) plaatsen.

Vloermodel met stralingsafgifte: (Daikin)

[ afbeelding ]
Huizen op het water L/L hoe achterlijk zal je zijn dan, de bron bij de hand liggen en niet gebruiken?
pi_184923285
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

een L/L warmtepomp heeft als nadeel dat deze geluid produceert in de kamer, warme lucht blaast, en de koudeval bij ramen niet opheft. Vooral dat laatste is heel oncomfortabel. De warme lucht is oncomfortabel als je in de buurt bent van de binnenunit.
Een radiator heeft dit allemaal niet en heft ook nog eens de koudeval op mits goed geplaatst.
Een L/L warmtepomp heeft de binnenunit ook vaak hoog hangen, wat betekent dat de bovenkant van de kamer wordt verwarmd. Warme lucht stijgt op en zakt niet. Als je de binnenunit naar beneden laat blazen dan is het nog oncomfortabeler als je net in die stroming loopt of zit.
Daarnaast hebben de meeste huizen een cv leidingnet met radiatoren.

Daarnaast hangen er grote dingen aan de muur wat estetisch niet mooi is. Radiatoren zijn de mensen aan gewend en als je die niet mooi vind dan is er vloerverwarming en dan zie je niks meer.
Alle nadelen die jij (terecht) noemt kun je zo wegstrepen. Het is alleen dat men in NL dit niet ‘kent’ en wat een boer niet kent...
Ik heb ooit een aantal huizen op het water al jaren terug voorzien van L/L warmtepompen.
Deze mensen waren lyrisch hierover.
Niet gek want deze hadden alleen elektra-kachels hiervoor.
Nu binnen een uur warm ( was wel 6-8 uur). Betel comfort en een energieverbruik tot een kwart van het eerdere verbruik.

Maar voor de nadelen die je noemt.

Er zijn vloerunits die er mooi uitzien en de lucht veel beter verdelen en ook onder een raam gemonteerd kunnen worden.

De huidige dc axiaal ventilator hoor je niet meer <19dB.
Door toepassen van 3D sensortechnieken blaast deze niet op mensen. Juist door de ruimte bewust te ventileren is de gemiddelde temp beter dan bij radiatoren.
Luchtfilter technieken zorgen voor beter binnenklimaat. Nieuwe units hebben een hygroscopisch warmtewiel in de buitenunit die vocht verzorgen naar binnen. (Bevochtigen)
Door slimme plaatsing buitedelen is de installatie duurzamer bij uitval. Dan is het een investering van 1K tot 2K i.p.v. 8K voor een nieuwe wp.

Het opheffen van koudeluchtval van buitenkozijnen dient juist voorkomen te worden. Ook bij vloerverwarming hef je dit niet op. Als dat het geval is kun je beter eerst in isoleren investeren.

Qua looks kun je ook een kanalensysteem kiezen. (Onzichtbaar).
De buitenunits vind ik wel lelijk aan de gevel.
Ben je slim en heb je een grote tuin zorg dan voor mantelleidingen en ergens in de tuin beschut de buitenunit(s) plaatsen.

Vloermodel met stralingsafgifte: (Daikin)




Vakman pur sang
pi_184923351
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Huizen op het water L/L hoe achterlijk zal je zijn dan, de bron bij de hand liggen en niet gebruiken?
:') :') de gemiddelde luchttemperatuur in NL is hoger dan de gemiddelde watertemperatuur Johnyboy.
Vakman pur sang
pi_184923420
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

:') :') de gemiddelde luchttemperatuur in NL is hoger dan de gemiddelde watertemperatuur Johnyboy.
Die watertemp draait om bij 4 graden juist al je hem nodig hebben doet, die haal je van onderen niet van boven, tenzij het is een plasje van 10 cm diep!

Als dieper bracht ik het voor elkaar dat men een elfsteden tocht kon maken op dat stuk!
pi_184923522
Het kan ook in het land zonder water, echter dan komt het riool aanbod, mag ik daarin om vandaar mijn warmte te halen?
Ik vroeg het toen men hier nieuwe kwam aanleggen laat mij een warmtewisselaar boven erin hangen vroeg ik alleen.

Het kan ook uit het riool bij een L/L hoor echter hoe lost men het stankprobleem op?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2019 20:41:13 ]
  zaterdag 9 februari 2019 @ 20:39:18 #259
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184923704
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

We gaan vanzelf zien hoe het allemaal gaat lopen.
Mijn ervaring met voortschrijdende tijd is dat je daarin gelijk hebt.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 20:46:12 #261
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184923821
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:41 schreef MaGNeT het volgende:
Mijn ervaring met voortschrijdende tijd is dat je daarin gelijk hebt.
Lang niet iedereen is overtuigd van dat hele warmtepomp en #vangaslos geouwehoer. Maar goed, wat betreft de klimaatpredikers lijkt het idd wel een religie te zijn en die laten zich niet zo makkelijk van hun geloof brengen...
pi_184923961
Ik kan toch iemand die is er al bijna 20 jr vanaf, van het gas, en het bevalt deze prima, maar echt lekker warm heeft deze het nooit!
Verbruik afgelopen jaar was 10 kub gas, daar tegenover rond de 8000 stroom in dat jaar.

20 panelen voor terug levering oftewel eigen gebruik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2019 20:52:38 ]
pi_184924087
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:52 schreef john2406 het volgende:
Ik kan toch iemand die is er al bijna 20 jr vanaf, van het gas, en het bevalt deze prima, maar echt lekker warm heeft deze het nooit!
Verbruik afgelopen jaar was 10 kub gas, daar tegenover rond de 8000 stroom in dat jaar.

20 panelen voor terug levering oftewel eigen gebruik.
20 jaar van het gas? 10 kuub per jaar? Dan ben je niet van het gas.

180 Euro vastrecht + 7 Euro aan gas, dat is ¤15,58 per m3 aardgas :D

En waar stookt deze persoon nu z'n woning mee warm? Want ik kan me niet voorstellen dat iemand in 1999 al over was op een warmtepomp ;)
pi_184924175
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Mijn ervaring met voortschrijdende tijd is dat je daarin gelijk hebt.
Goedkoper zal het niet nooit worden. De reden is heel simpel, de overheid zal nooit minder belastingen heffen op, in dit geval, het energieverbruik. De overheid heeft geen eigen geld, die haalt het op bij de burger en bij het bedrijfsleven. De overheid kan zelf niet eens inleveren daar deze momenteel bol staat van het geven van subsidies.

Een subsidie is niets anders dan bij burger A dat geld weghalen en het weggeven aan buurman B. Subsidie is een achtergestelde lening dat wat later bij je wordt teruggehaald.

Thans is de milieubelasting 25.000.000.000 euro en jaarlijks stijgend. Weetje: in 2008 werd 1% -één procent- van deze heffing besteed aan het milieu, daar zijn kamervragen over gesteld.

Kortom: laat je niets wijs maken !

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 09-02-2019 22:49:24 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184924206
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

20 jaar van het gas? 10 kuub per jaar? Dan ben je niet van het gas.

180 Euro vastrecht + 7 Euro aan gas, dat is ¤15,58 per m3 aardgas :D

En waar stookt deze persoon nu z'n woning mee warm? Want ik kan me niet voorstellen dat iemand in 1999 al over was op een warmtepomp ;)
Hoef jij je toch ook niet voor te stellen, deze wordt nu nog ingeroepen voor grote projecten, en ik zit dan aan de bron.

L/W al had deze volgens mij liever aardwarmte denk ik mij zo, is wel te vinden voor mijn plan de warmte uit het riool te halen. Vertelde mij laatst dat ze er al mee aan de gang waren, of dat nadat ik het hem verteld had is gebeurd ik weet het niet?
pi_184924252
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lang niet iedereen is overtuigd van dat hele warmtepomp en #vangaslos geouwehoer. Maar goed, wat betreft de klimaatpredikers lijkt het idd wel een religie te zijn en die laten zich niet zo makkelijk van hun geloof brengen...
hetzelfde geldt uiteraard voor de klimaatsceptici
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184924353
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Alle nadelen die jij (terecht) noemt kun je zo wegstrepen. Het is alleen dat men in NL dit niet ‘kent’ en wat een boer niet kent...
Ik heb ooit een aantal huizen op het water al jaren terug voorzien van L/L warmtepompen.
Deze mensen waren lyrisch hierover.
Niet gek want deze hadden alleen elektra-kachels hiervoor.
Nu binnen een uur warm ( was wel 6-8 uur). Betel comfort en een energieverbruik tot een kwart van het eerdere verbruik.

Maar voor de nadelen die je noemt.

Er zijn vloerunits die er mooi uitzien en de lucht veel beter verdelen en ook onder een raam gemonteerd kunnen worden.

De huidige dc axiaal ventilator hoor je niet meer <19dB.
Door toepassen van 3D sensortechnieken blaast deze niet op mensen. Juist door de ruimte bewust te ventileren is de gemiddelde temp beter dan bij radiatoren.
Luchtfilter technieken zorgen voor beter binnenklimaat. Nieuwe units hebben een hygroscopisch warmtewiel in de buitenunit die vocht verzorgen naar binnen. (Bevochtigen)
Door slimme plaatsing buitedelen is de installatie duurzamer bij uitval. Dan is het een investering van 1K tot 2K i.p.v. 8K voor een nieuwe wp.

Het opheffen van koudeluchtval van buitenkozijnen dient juist voorkomen te worden. Ook bij vloerverwarming hef je dit niet op. Als dat het geval is kun je beter eerst in isoleren investeren.

Qua looks kun je ook een kanalensysteem kiezen. (Onzichtbaar).
De buitenunits vind ik wel lelijk aan de gevel.
Ben je slim en heb je een grote tuin zorg dan voor mantelleidingen en ergens in de tuin beschut de buitenunit(s) plaatsen.

Vloermodel met stralingsafgifte: (Daikin)

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Aan al die opties hangen allemaal prijskaartjes aan....
Maar als je geen radiatoren hebt en geen cv-leidingen zou een L/L warmtepomp een alternatief zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 21:41:45 #268
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184925366
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Aan al die opties hangen allemaal prijskaartjes aan....
Maar als je geen radiatoren hebt en geen cv-leidingen zou een L/L warmtepomp een alternatief zijn.
zo ongeveer het halve zuiden van euro wordt er mee verwarmt (en gekoeld).
Tot nooit .......
pi_184926722
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lang niet iedereen is overtuigd van dat hele warmtepomp en #vangaslos geouwehoer. Maar goed, wat betreft de klimaatpredikers lijkt het idd wel een religie te zijn en die laten zich niet zo makkelijk van hun geloof brengen...
We gaan die kant gewoon op en natuurlijk kan het. Maar als je heel eerlijk doorrekend schieten we er voor “het millieu” natuurlijk geen zak mee op. Aardgas was een prachtig schoon gas, wat bijna vanzelf uit de bodem komt, hoe mooi wil je het hebben.
Maar we moeten gewoon schuldgevoelens kweken en nutteloze dingen doen.
Vakman pur sang
pi_184931530
Groene energie bestaat niet.



In Duitsland worden momenteel weer kolencentrales bijgebouwd. De reden is dat deze centrales hun energie moeten leveren als de windmolens geen of te weinig energie kunnen leveren.

Het opstarten van een kolencentrale duurt een halve dag, daarom moeten kolencentrales doorlopend standby staan en binnen no time de ontbrekende energie gaan leveren.

[ Bericht 13% gewijzigd door cempexo op 10-02-2019 08:18:32 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184931652
Onderzoekers zijn aan het terugkrabbelen over de ijsbergen vs het klimaat. Klimaatonderzoekers zijn vrienden van inmiddels een lachende muliti miljardair Al Gore.

Klimaatonderzoekers worden gefinancierd door de selectieve afdelingen van een overheid.

Toch geen meter extra zeespiegelstijging?
In 2016 wees een modelstudie uit dat de zeespiegel in het jaar 2100 wel eens een meter extra zou kunnen stijgen, vanwege het instorten van ijskliffen in Antarctica. Britse klimaatwetenschappers hebben het experiment nu herhaald met een andere rekenmethode, en komen uit op een meest waarschijnlijke stijging van 45 centimeter.

https://www.nemokennislin(...)20zeespiegelstijging
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184932714
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 07:52 schreef cempexo het volgende:
Groene energie bestaat niet.


In Duitsland worden momenteel weer kolencentrales bijgebouwd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_kolencentrales_in_Duitsland

Tenzij je een andere bron hebt, zie ik meer kolencentrales die stilgelegd zijn dan bijgebouwd.

quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 08:17 schreef cempexo het volgende:
Onderzoekers zijn aan het terugkrabbelen over de ijsbergen vs het klimaat. Klimaatonderzoekers zijn vrienden van inmiddels een lachende muliti miljardair Al Gore.

Klimaatonderzoekers worden gefinancierd door de selectieve afdelingen van een overheid.

Toch geen meter extra zeespiegelstijging?
In 2016 wees een modelstudie uit dat de zeespiegel in het jaar 2100 wel eens een meter extra zou kunnen stijgen, vanwege het instorten van ijskliffen in Antarctica. Britse klimaatwetenschappers hebben het experiment nu herhaald met een andere rekenmethode, en komen uit op een meest waarschijnlijke stijging van 45 centimeter.

https://www.nemokennislin(...)20zeespiegelstijging
Dat ging om een éxtra zeespiegelstijging als die kliffen zouden instorten, niet om de eerder voorspelde zeespiegelstijging door smelten van de poolijs. Dit haalt niets onderuit, behalve dat er een correctie nodig is op het onderzoek over die kliffen waarbij overigens nog steeds een éxtra stijging van zo'n 45cm mogelijk is als die kliffen in zee storten.

Begrijpend lezen.

[ Bericht 21% gewijzigd door TheFreshPrince op 10-02-2019 10:18:50 ]
  zondag 10 februari 2019 @ 10:33:54 #273
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184932968
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 08:17 schreef cempexo het volgende:
Onderzoekers zijn aan het terugkrabbelen over de ijsbergen vs het klimaat.
Welnee.
Huilen dan.
pi_184933100
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_kolencentrales_in_Duitsland

Tenzij je een andere bron hebt, zie ik meer kolencentrales die stilgelegd zijn dan bijgebouwd.

[..]

Dat ging om een éxtra zeespiegelstijging als die kliffen zouden instorten, niet om de eerder voorspelde zeespiegelstijging door smelten van de poolijs. Dit haalt niets onderuit, behalve dat er een correctie nodig is op het onderzoek over die kliffen waarbij overigens nog steeds een éxtra stijging van zo'n 45cm mogelijk is als die kliffen in zee storten.

Begrijpend lezen.
Het gedrag van ijsbergen hebben geen enkele voorspelbare invloed op de hoogte van water:

De klimaatverandering op aarde zorgt voor heel wat kopzorgen. Maar kloppen de rampscenario’s over zeespiegelstijging eigenlijk wel? Het is allemaal net iets ingewikkelder dan we denken, vertelt prof. dr. Bert Vermeersen, planeetwetenschapper aan de TU Delft.

Ik denk dat ze teruggekomen zijn van hun marketing activiteiten om eerst angst te verspreiden om nu wat sympathie op te wekken. Te weinig nieuwe aanmeldingen van GroenLinks worldwide members as a reason.


Nah bitte...machen Sie selbst eine Runde zu diesem Thema über Kohlekraftwerke in Deutschland.

https://www.google.de/sea(...)j0i22i30l2.149.13137..16339...6.0..1.2056.8219.0j5j8-3j1......0....1..gws-wiz.....0.Ak1lwERYN_I

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 10-02-2019 10:53:03 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184933152
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:45 schreef cempexo het volgende:

[..]

IJsbergen hebben geen enkele voorspelbare invloed op de hoogte van water:

De klimaatverandering op aarde zorgt voor heel wat kopzorgen. Maar kloppen de rampscenario’s over zeespiegelstijging eigenlijk wel? Het is allemaal net iets ingewikkelder dan we denken, vertelt prof. dr. Bert Vermeersen, planeetwetenschapper aan de TU Delft.


Nah bitte...machen Sie selbst eine Runde zu diesem Thema über Kohlekraftwerke in Deutschland.

https://www.google.de/sea(...)j0i22i30l2.149.13137..16339...6.0..1.2056.8219.0j5j8-3j1......0....1..gws-wiz.....0.Ak1lwERYN_I
Wetenschappers :')

Waarom flikkeren ze geen enorme ijsberg in zee dmv een (kern)bom en dan meet je gewoon de consequentie. Je wil het toch weten, voor science.
Vakman pur sang
pi_184933171
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wetenschappers :')

Waarom flikkeren ze geen enorme ijsberg in zee dmv een (kern)bom en dan meet je gewoon de consequentie. Je wil het toch weten, voor science.
Ja maar dan is hun goed betaalde baantje ook afgelopen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184933225
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:45 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het gedrag van ijsbergen hebben geen enkele voorspelbare invloed op de hoogte van water:

De klimaatverandering op aarde zorgt voor heel wat kopzorgen. Maar kloppen de rampscenario’s over zeespiegelstijging eigenlijk wel? Het is allemaal net iets ingewikkelder dan we denken, vertelt prof. dr. Bert Vermeersen, planeetwetenschapper aan de TU Delft.

Ik denk dat ze teruggekomen zijn van hun marketing activiteiten om eerst angst te verspreiden om nu wat sympathie op te wekken. Te weinig nieuwe aanmeldingen van GroenLinks worldwide members as a reason.


Nah bitte...machen Sie selbst eine Runde zu diesem Thema über Kohlekraftwerke in Deutschland.

https://www.google.de/sea(...)j0i22i30l2.149.13137..16339...6.0..1.2056.8219.0j5j8-3j1......0....1..gws-wiz.....0.Ak1lwERYN_I
Grappig, je gaat niet in op je 2 posts waar "lekken" in zitten en vervolgens kom je weer met wat nieuws.

Zo gaat het in BNW topics ook altijd... iets neerplempen, niet reageren op de reactie maar weer wat neerplempen...
pi_184933275
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Grappig, je gaat niet in op je 2 posts waar "lekken" in zitten en vervolgens kom je weer met wat nieuws.

Zo gaat het in BNW topics ook altijd... iets neerplempen, niet reageren op de reactie maar weer wat neerplempen...
Helaas voor je...ik speel nooit op de man op het Fok forum.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184933302
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:00 schreef cempexo het volgende:

[..]

Helaas voor je...ik speel nooit op de man op het Fok forum.
Dat is ook niet nodig, je zou echter kunnen reageren op de 2 posts (kolencentrales Duitsland / kliffen en zeespiegelstijging) waar ik een heel andere conclusie uit haal door de bronnen op te zoeken / goed te lezen.

Je komt echter weer met een heel ander verhaal.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 februari 2019 @ 11:06:20 #280
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184933324
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:45 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het gedrag van ijsbergen hebben geen enkele voorspelbare invloed op de hoogte van water:

De klimaatverandering op aarde zorgt voor heel wat kopzorgen. Maar kloppen de rampscenario’s over zeespiegelstijging eigenlijk wel? Het is allemaal net iets ingewikkelder dan we denken, vertelt prof. dr. Bert Vermeersen, planeetwetenschapper aan de TU Delft.

Ik denk dat ze teruggekomen zijn van hun marketing activiteiten om eerst angst te verspreiden om nu wat sympathie op te wekken. Te weinig nieuwe aanmeldingen van GroenLinks worldwide members as a reason.


Nah bitte...machen Sie selbst eine Runde zu diesem Thema über Kohlekraftwerke in Deutschland.

https://www.google.de/sea(...)j0i22i30l2.149.13137..16339...6.0..1.2056.8219.0j5j8-3j1......0....1..gws-wiz.....0.Ak1lwERYN_I
IJs van gletsjers, ijs op Groenland en ijs op Antarctica zijn allemaal veel belangrijker dan drijfijs zoals op de Noordpool. En enkel dat laatste is lastig te voorspellen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184933353
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat is ook niet nodig, je zou echter kunnen reageren op de 2 posts (kolencentrales Duitsland / kliffen en zeespiegelstijging) waar ik een heel andere conclusie uit haal door de bronnen op te zoeken / goed te lezen.

Je komt echter weer met een heel ander verhaal.
Ik heb twee uitstekende antwoorden gegeven die leiden tot de juiste en actuele beeldvorming.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184933377
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:08 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik heb twee uitstekende antwoorden gegeven die leiden tot de juiste en actuele beeldvorming.
Je bent niet ingegaan op het verhaal over die Duitse kolencentrales.
Ook ben je niet ingegaan op het verhaal over die instortende kliffen, in plaats daarvan reageer je op de zeespiegelstijging in het algemeen.

Ofwel: nee, je bent er niet op ingegaan.
pi_184933402
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

IJs van gletsjers, ijs op Groenland en ijs op Antarctica zijn allemaal veel belangrijker dan drijfijs zoals op de Noordpool. En enkel dat laatste is lastig te voorspellen.
Een jaar of 300 geleden kwamen de ijsschotsen London binnen. Daar zijn nu nog herkenningen van.

Geen opgewarmde aarde zoals nu het geval en gedefinieerd is door de huidige mensen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184933422
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:12 schreef cempexo het volgende:

[..]

Een jaar of 300 geleden kwamen de ijsschotsen London binnen. Daar zijn nu nog herkenningen van.

Geen opgewarmde aarde zoals nu het geval en gedefinieerd is door de huidige mensen.
IJsschotsen ontstaan door kou, we hadden een kleine ijstijd.

  Moderator / Redactie Sport zondag 10 februari 2019 @ 11:16:45 #285
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184933449
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:12 schreef cempexo het volgende:

[..]

Een jaar of 300 geleden kwamen de ijsschotsen London binnen. Daar zijn nu nog herkenningen van.

Geen opgewarmde aarde zoals nu het geval en gedefinieerd is door de huidige mensen.
Als een Indonesische vulkaan nu weer besluit om een gigantische lading bende de atmosfeer in te gooien, kan dat nu weer gebeuren. Dat er opwarming plaats vindt is niet te ontkennen, dat valt echt in de categorie platte Aarde.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184933564
Er is een verandering gekomen in het gedrag van de zon en de plasma regen van de zon. Die hittegolven zijn onderhevig aan periodieke gedragingen die zich herhalen. De invloed daarvan heeft ook gevolgen voor de temperatuur op de aarde.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 10 februari 2019 @ 11:30:02 #287
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184933626
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:26 schreef cempexo het volgende:
Er is een verandering gekomen in het gedrag van de zon en de plasma regen van de zon. Die hittegolven zijn onderhevig aan periodieke gedragingen die zich herhalen. De invloed daarvan heeft ook gevolgen voor de temperatuur op de aarde.
Regionale hittegolven zijn vooral het resultaat van bepaalde luchtdrukpatronen (de posities van hoge- en lagedrukgebieden) en hebben bijzonder weinig te maken met zonnevlammen.
Huilen dan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 februari 2019 @ 11:35:01 #288
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184933703
quote:
7s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Regionale hittegolven zijn vooral het resultaat van bepaalde luchtdrukpatronen (de posities van hoge- en lagedrukgebieden) en hebben bijzonder weinig te maken met zonnevlammen.
Bepaalde luchtdrukpatronen zijn het resultaat van een bepaalde route van de straalstroom. Hittegolven zijn vaak te danken aan een trage straalstroom, een trage straalstroom is het resultaat van een zwakke polar vortex. Opwarming van het poolgebied ligt daar weer achter.

Dus ook dat is gewoon plausibel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 10 februari 2019 @ 12:02:28 #289
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184934041
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 08:17 schreef cempexo het volgende:
Onderzoekers zijn aan het terugkrabbelen over de ijsbergen vs het klimaat. Klimaatonderzoekers zijn vrienden van inmiddels een lachende muliti miljardair Al Gore.
Daar zakt mij broek idd letterlijk van af, die gast heeft (100en) miljoenen in klimaatangst gestopt met als doel dat in te cashen en wereld's eerste koolstof miljardair te worden. bron, tis NWS
En nog steeds zijn er massa's die wijzen naar de "inconvenient" hockeystick scam. Om vervolgens de mijn kachel twee graden lager te willen zetten en vlees te verbieden.

Dat al het gedoe vooral komt omdat de bevolking wereldwijd zeer voorspoedig groeit en bloeit, hoor je (bijna) geen mens over. Wil je echt wat doen aan de invloed van de mens, als die er als significant is, zal je de bevolking moeten decimeren. Wie offert zich op ?

quote:
Klimaatonderzoekers worden gefinancierd door de selectieve afdelingen van een overheid.
Toch geen meter extra zeespiegelstijging?
In 2016 wees een modelstudie uit dat de zeespiegel in het jaar 2100 wel eens een meter extra zou kunnen stijgen, vanwege het instorten van ijskliffen in Antarctica. Britse klimaatwetenschappers hebben het experiment nu herhaald met een andere rekenmethode, en komen uit op een meest waarschijnlijke stijging van 45 centimeter.
Je hoeft geen rekenwonder te zijn om idiote stijgingen, te korrelen, zelfs als dat meters zijn, is er globaal weinig aan de hand, OK; Nederland wordt nog meer waterland en halve grotere polder. Voor meer stijging, wereldwijd, laat staan 10 meter is er simpelweg te weinig water. Dat er andere gevolgens zijn, is dan vooral een kwestie van willen aanpassen aan die omstandigheden.

Om daar miljarden mensen complexen voor aan te praten is mij te veel van het goede. En Ja, ik verzuip dan maar zoek voor een paar ton wel een plekje ergens op een berg.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 februari 2019 @ 12:05:18 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184934078
65m als al het ijs smelt. Daar is niet tegenop te polderen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184934458
quote:
14s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:02 schreef Vallon het volgende:
laat staan 10 meter is er simpelweg te weinig water.
mag ik de rekensom eens zien?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 10 februari 2019 @ 12:34:02 #292
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184934520
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:05 schreef Nattekat het volgende:
65m als al het ijs smelt. Daar is niet tegenop te polderen.
Ik ben ook Benieuwd of/hoe dit wordt berekend ? (mijn bierviltje van 24km3 land ijs & 4piR2) = 10-15m.

Maar goed, laten we uitgaan van die 65m..... dan zal het nog een paar duizend jaar (men schat 4-5000) duren voordat AL het ijs is gesmolten. Langer dan we technisch bezig zijn en..... m'n woonboot doet het prima. Wat wij imho vooral moeten doen is ons aanpassen aan omstandigheden ipv paniekerig ons er tegen verzetten.

Dat wil niet zeggen dat je dus niets moet of hoeft te doen. Ik wil alleen aangeven dat de paniek om ineens van 1 naar 100 te moeten gaan, volstrekt overdreven is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 februari 2019 @ 12:35:36 #293
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184934557
Dat men nu compleet doorgeslagen is zal ik niet ontkennen :P

We weten niet eens hoe veel ook daadwerkelijk aan uitstoot van broeikasgassen te danken is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184934625
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:05 schreef Nattekat het volgende:
65m als al het ijs smelt. Daar is niet tegenop te polderen.
Moet de gehele zuidpool dan ook wegsmelten? Het is nu -40 ofzo daar.
.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 februari 2019 @ 12:41:19 #295
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184934685
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:38 schreef Fer het volgende:

[..]

Moet de gehele zuidpool dan ook wegsmelten? Het is nu -40 ofzo daar.
Als de Zuidpool de Noordpool achterna gaat, dan is het niet helemaal ondenkbaar dat daar behoorlijk wat van gaat verdwijnen. Vergeet niet dat de Noordpool in theorie al ijsvrij kan zijn in de zomer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184935603
Een goede wereld oorlog zou het best zijn voor de aarde maar daar hoor je niemand over. ;)
Vakman pur sang
pi_184935728
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 13:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Een goede wereld oorlog zou het best zijn voor de aarde maar daar hoor je niemand over. ;)
Een oorlog tussen Pakistan en India is al voldoende om een kleine ijstijd te starten en planten over de hele wereld veel te weinig licht te laten krijgen. Wereldoorlogen met onze moderne wapens zijn een geweldige ecologische ramp.

Oude wereldoorlogen werden gevolgd door snelle economische groei en bijbehorende verwoesting en een babyboom.

tldr: je edgy logica is achterlijk.
  zondag 10 februari 2019 @ 14:26:16 #298
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184936238
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Bepaalde luchtdrukpatronen zijn het resultaat van een bepaalde route van de straalstroom. Hittegolven zijn vaak te danken aan een trage straalstroom, een trage straalstroom is het resultaat van een zwakke polar vortex. Opwarming van het poolgebied ligt daar weer achter.

Dus ook dat is gewoon plausibel.
Klopt (gedeeltelijk). Het stabiele en warme weer van afgelopen zomer was het gevolg van een hardnekkig hogedrukgebied boven Scandinavië en de verankering met de straalstroom daarvan. De oorzaak hiervan lag in het kleine temperatuurverschil tussen Noord- en Zuid-Europa. Normaal gesproken zorgt dit temperatuurverschil ervoor dat de straalstroom een west-oost orientate heeft waardoor depressies vanaf de oceaan onze kant op getransporteerd worden. Nu dit temperatuurverschil ontbrak hadden we te maken met een noord-zuid aanvoer waardoor warme en droge continentale lucht onze kant op werd getransporteerd en depressies ten westen van ons werden tegengehouden door het hogedrukgebied boven Scandinavië.

Ik ben het met je eens dat de opwarming van de poolgebieden van grote invloed kan zijn op luchtdrukverdelingen.De grap is alleen dat wanneer je kijkt naar dit type luchtdrukverdeling, dat de frequentie daarvan niet is toegenomen in de afgelopen decennia.

Verder hadden we het natuurlijk over zonnevlammen en de correlatie tussen die dingen en opwarming van de poolgebieden is al helemaal een lastig verhaal, vooral omdat die zonnevlammen maar een heel klein effect sorteren vergeleken met andere factoren.
Huilen dan.
pi_184936286
quote:
14s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Daar zakt mij broek idd letterlijk van af, die gast heeft (100en) miljoenen in klimaatangst gestopt met als doel dat in te cashen en wereld's eerste koolstof miljardair te worden. bron, tis NWS
En nog steeds zijn er massa's die wijzen naar de "inconvenient" hockeystick scam. Om vervolgens de mijn kachel twee graden lager te willen zetten en vlees te verbieden.

Dat al het gedoe vooral komt omdat de bevolking wereldwijd zeer voorspoedig groeit en bloeit, hoor je (bijna) geen mens over. Wil je echt wat doen aan de invloed van de mens, als die er als significant is, zal je de bevolking moeten decimeren. Wie offert zich op ?

[..]

Je hoeft geen rekenwonder te zijn om idiote stijgingen, te korrelen, zelfs als dat meters zijn, is er globaal weinig aan de hand, OK; Nederland wordt nog meer waterland en halve grotere polder. Voor meer stijging, wereldwijd, laat staan 10 meter is er simpelweg te weinig water. Dat er andere gevolgens zijn, is dan vooral een kwestie van willen aanpassen aan die omstandigheden.

Om daar miljarden mensen complexen voor aan te praten is mij te veel van het goede. En Ja, ik verzuip dan maar zoek voor een paar ton wel een plekje ergens op een berg.
https://sceptr.net/2017/08/al-gore-verbruikt-21-keer-meer/

230.889 kWh

De milieuactivist strijdt al een decennium tegen de uitstoot van koolstofdioxide omwille van de impact op het klimaat. Koolstofdioxide komt onder meer vrij uit het verbranden van grondstoffen en op die manier zou de mens een nefaste impact hebben op de atmosfeer. Maar uit een rapport van National Center for Public Policy Research, een conservatieve denktank, blijkt dat Al Gore zelf liefst 21 keer meer energie verbruikt dan een gemiddeld Amerikaans gezin. De voormalige vice-president jaagde 230.889 kWh erdoor in zijn woonst in Nashville. Een typisch Amerikaans gezin, niet bepaald gekend om energiezuinigheid, gebruikt gemiddeld 10.812 kWh elektriciteit per jaar.

In sommige maanden is zijn verbruik nog veel groter. Zo verbruikte hij in september alleen al 30.993 kWh, dat is 34 keer meer dan het gemiddelde. Met de elektriciteit die nodig was om zijn buitenzwembad te verwarmen in 2016 kon men 6 Amerikaanse gezinnen een jaar lang voorzien van energie.

In 2007 werd Gore er al op gewezen dat zijn verbruik veel hoger was dan de rest van het land en hij, zeker gezien zijn alarmerende boodschap, nogal hypocriet overkwam. Hij beloofde toen om zijn levensstijl te veranderen en ‘vergroende’ zijn eigendom. Zonnepanelen, dubbel glas en isolatie werden besteld, regenwater beter verzameld en een nieuw geothermisch verwarmingssysteem geïnstalleerd. De Nobelprijswinnaar veranderde zelfs zijn lampen naar milieuvriendelijkere versies.

De aanpassingen ter waarde van 250.000 dollar volstonden echter niet om zijn energiehonger te stillen en zijn verbruik is nu hoger dan ooit. Hoewel zijn 33 zonnepanelen 12.000 kWh per jaar genereren, meer dan het verbruik van een typisch huishouden, volstaat dat in zijn geval slechts voor 5,7 percent van zijn verbruik, of omgerekend amper 21 dagen per jaar.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184936448
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Grappig, je gaat niet in op je 2 posts waar "lekken" in zitten en vervolgens kom je weer met wat nieuws.

Zo gaat het in BNW topics ook altijd... iets neerplempen, niet reageren op de reactie maar weer wat neerplempen...
Ik had hem/het al eerder gepost, waarom dan iets aan het klimaat doen?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')