abonnement Unibet Coolblue
pi_184853210
jeetje
pi_184853454
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:33 schreef Molurus het volgende:
"Partij voor de Vrijheid" is sowieso een wat paradoxale naam. Als een partij vrijheden wil inperken dan is dat wel de PVV.
Partijen met "vrijheid" in de naam zijn een beetje als die communistische regimes die "democratisch" in de naam hadden.
Radio Espantoso
pi_184853859
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:36 schreef Homey het volgende:

Veel pro-islam clubjes hebben nu een voet tussen de deur en willen meer. In landen als Portugal en Polen lukt dat niet, omdat ze meer nationale trots en hun eigen geloof nog hebben.
Portugal had nooit arbeidsmigratie voor de industrie nodig, dus er wonen nauwelijks moslims. En vluchtelingen willen er niet heen. Allerlei dorpsburgemeesters en regeringsbobo's hebben gepoogd Merkel's lievelingen Portugal binnen te halen, vrijwel zonder succes. Hun kolonien waren ook niet islamitisch. En de kerk als oorzaak? Die heeft macht in het noorden, maar onder Lissabon is men te links voor de papen. Vraag maar eens aan Marokkanen hoe ze over Portugal denken. Dat is voor hun een soort Europese afdeling van Noord-Afrika.

Misschien is een belangrijke oorzaak dat Portugal geen schuldgevoel aan de oorlog heeft overgehouden en daarom geen plicht voelt andersdenkenden te verwelkomen. Er is bovendien voldoende armoe onder de eigen bevolking en een grote communistische partij die daar eerst oplossingen voor wil.

[ Bericht 3% gewijzigd door gombro op 06-02-2019 13:26:40 ]
pi_184854933
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:33 schreef Molurus het volgende:
"Partij voor de Vrijheid" is sowieso een wat paradoxale naam. Als een partij vrijheden wil inperken dan is dat wel de PVV.
Een beetje een flauw grapje.

De enige vrijheid die ingeperkt dient te worden is de vrijheid van diegene die de vrijheid misbruiken om die vrijheid bij anderen (zo nodig met dreiging/geweld) in te perken. En daar kan ome Geert ook over mee praten he?

De PVV is, zoals zoveel andere negatieve gevolgen van de islam, een negatief gevolg van de islam zelf. Maar wel een noodzakelijke, om een eind te maken aan de golf van negatieve gevolgen veroorzaakt door de islam. En er zullen nog wel meer niet-plezante maatregelen noodzakelijk zijn om de islamisering hier terug te dringen.

Zou de islam hier verdwijnen, dan is de PVV ook foetsie. Andersom gaat niet gebeuren.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184855449
quote:
15s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:09 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Een beetje een flauw grapje.
Dat is geen grapje.

quote:
15s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:09 schreef SpaceOddity het volgende:

De enige vrijheid die ingeperkt dient te worden is de vrijheid van diegene die de vrijheid misbruiken om die vrijheid bij anderen (zo nodig met dreiging/geweld) in te perken. En daar kan ome Geert ook over mee praten he?
Die gemakshalve even een miljoen moslims verantwoordelijk houdt voor zijn eigen gebrek aan veiligheid. Dat is pas een grap.

quote:
15s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:09 schreef SpaceOddity het volgende:

Zou de islam hier verdwijnen, dan is de PVV ook foetsie. Andersom gaat niet gebeuren.
Persoonlijk zie ik liever de PVV verdwijnen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:36:41 #206
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184855531
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is het stigmatiserende PVV-gelul.
Wellicht vind je dat een leuk clubje ?
Helemaal niet nodig om de islam te stigmatiseren. De islam kan prima zelf z'n reputatie hoog houden. Je wilt toch niet gaan beweren dat de islam het geloof van de tolerantie is?
pi_184855763
Best wel een groot chapeau voor Joram. Heeft zich in theologie, de godsdienstwetenschappen verdiept. Is jarenlang islamwoordvoerder geweest bij een islam-kritische partij. Is geen lichte ommezwaai hij heeft alle geijkte paden moeten verlaten en zich in zijn oordeel niet door zijn bias laten leiden. Is weinig mensen gegeven.

Je merkt wel dat allemaal onbegrip omtrent religie naar voren komt in talkshows. Mensen die menen alsof Joram nu ineens voor de boerka is et cetera. Ideologisch gezien vermoed ik dat hij nog steeds rechts-economisch en sociaal-rechts is. Dat zou in ieder geval conform zijn uitspraken zijn. Joram zou wat dat betreft mogelijk nog bij FvD aansluiting kunnen vinden. Aangezien ze 'gematigde moslims' a priori niet lijken uit te sluiten.

In zijn geloofszoektocht kon ik voor een groot deel aan Joram relateren. Ben zelf ook een bekeerling, enfin dan wel niet naar de islam, maar zijn benaderingswijzen van God en religie vond ik vergelijkbaar. Doe zelf ook een studie in een vergelijkbaar veld. Ook de moeite die hij ondervindt om dit ook over te brengen in zijn praxis in moderne tijden van secularisatie (en terreur) herken ik mij in.

Je kan Joram overigens geen 'progressieve moslim' noemen. Hij zal weliswaar liberaal zijn door de islamitische bronnen kritisch door te lichten, maar in de praktische toepassing in zijn geloofsleven door vijfmaal daags te bidden en zijn sociaal-conservatisme wat hij meeneemt zou ik hem geen progressieve liberale moslim noemen.
pi_184855827
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:36 schreef the-eye het volgende:

[..]

Helemaal niet nodig om de islam te stigmatiseren. De islam kan prima zelf z'n reputatie hoog houden. Je wilt toch niet gaan beweren dat de islam het geloof van de tolerantie is?
Het ging om het intolerant PVV-geloof... wat van Klaveren ging snappen en zich afkeerde.
pi_184855885
Zou overigens benieuwd naar welke tak van de islam hij zich richt. Moet hij zich nog oriënteren? Sluit hij zich aan bij de soennitische gemeenschap? Is hij koranist? Is hij Ahmadyya? Is hij ibadiet? Is hij sjiïet? En wat waren hier de bedenkingen.

Nu kwam het op mij over, alsof iemand meldt dat hij christen wordt. Maar is dan best belangrijk om te weten of je met een katholiek, een kopt, een chaldeeuw, een baptist, een mennoniet of een calvinist te maken hebt.
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2019 @ 15:35:58 #210
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_184856907
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 16:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

En toont aan hoe geestelijk labiel je dan bent.

En al helemaal als je hier een held in ziet.

Ben je zelf ook ''religieus zoekende'', zoals v. Doorn & v. Klaveren? Zo ja, dan zou je zelf ook eens kunnen overwegen om een moordende en pedofiele fantast als rolmodel te nemen.
Dit is de enige conclusie die ik hieruit kan trekken.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_184857148
quote:
‘Ik ben geen AIVD-mol en ik heb ook geen zak geld gehad’

INTERVIEW 'PVV-BEKEERLING | 'Oud-PVV-Kamerlid Joram van Klaveren belandde vandaag in een mediastorm. Van ZDF tot CNN: allemaal willen ze het verhaal optekenen van Wilders’ voormalige rechterhand die ooit de islam als bron van alle kwaad wegzette maar inmiddels Mohammed als zijn profeet ziet. ,,Ik snap de ophef ook wel, dit kun je verwachten.”

Niels Klaassen

De radicale bekering van de oud-PVV’er leverde een stortvloed aan reacties op, van bewondering en ongeloof tot verontwaardiging en woede. In rechts-populistische kringen wordt geschamperd over de religieuze wending van de voormalige oogappel van partijleider Geert Wilders. Die vergeleek de bekering van Van Klaveren vandaag met een ‘vegetariër die in een slachthuis gaat werken’. ,,Wat een verhaal, hè?”

Van Klaveren: ,,Ik snap de ophef hoor, mensen zijn verbaasd. Daarom vind ik het ook wel zo netjes om het uit te leggen. Vandaag kreeg ik meer dan tweehonderd appjes, berichten en mails. Vooral van media. Van ZDF tot CNN.”

Critici geloven uw verhaal niet. Ze vermoeden een PR-stunt om een boek te verkopen. Of suggereren dat u gefinancierd wordt door vermogende moslimleiders.
,,Ha, ja, mijn oude vrienden, van de islamkritische kant, die komen daar dan mee. Misschien vinden ze het lastig om te merken dat mensen van mening kunnen veranderen? Maar ze moeten ook weten dat je je geloof niet opzij zet om een boek te verkopen. Een AIVD-mol ben ik niet, en ik heb ook geen zak geld gehad uit een golfstaat. Het is totale flauwekul!”

Misschien komt het door de toon van uw uitleg: het klinkt allemaal zo steriel, zo rationeel. Er is weinig emotie te bespeuren. Vóelt u zich wel moslim?
,,Nou ja, kijk: ik heb niet het gevoel dat ik een andere God aanbid. En ik heb me ook nooit speciaal christen gevoeld. Maar het was ook een zoektocht, die is eerst rationeel, daarna ga je het ook voelen. In mijn boek zit die emotie wel. Ik twijfelde al langer over het christendom, over de drie-eenheid, over de erfzonde. Toen ik het boek over de islam ging schrijven en alles bestudeerde, ontwikkelde ik het geloof in die godsdienst.”

Van Klaveren noemt ‘naastenliefde’ als meest waardevolle aspect van de islam, die is ‘doorleefder’ in de islam dan in het christendom, vindt de veertiger die opgegroeid is in een gereformeerd nest. ,,In de islam zie je echt de intentie om elkaar te helpen, in religieuze zin.”

Maar als politicus pleitte u voor een verbod op minaretten, een ban op de boerka, u omschreef de islam als bron van veel kwaad. Was u toen gewoon slecht op de hoogte?
,,Binnen de islam zijn stromingen die geweld legitimeren met het geloof. Neem Boko Haram. Als PVV’er noemde ik het geloof als oorzaak van dat handelen, maar dat is het niet. Ik keek alleen politiek naar het geloof, niet religieus. En ja: dat was polariserend, dat is spijtig achteraf, daar zie ik heus wel mijn rol.”

Gaat u nu ook naar de moskee? Vasten? Naar Mekka? Hoe gaat u dit in de praktijk brengen?
,,Kijk: het boek was het eindpunt van een zoektocht, nu begin ik aan wat anders. Hoe ik dat vormgeef zal moeten blijken.”

Maar wordt u belijdend moslim?
,,Als je gelooft, moet je het belijden, maar voor mij ging en gaat dat ook om je hart, je intenties. En daarbij heb ik me de rituelen nog niet eigen gemaakt.”

Hoeveel boeken heeft u inmiddels verkocht?
,,Haha, geen idee joh, dat loopt via mijn uitgever.”
https://www.ad.nl/politie(...)geld-gehad~a4aa1701/
pi_184858212
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:32 schreef Molurus het volgende:

Dat is geen grapje.

Jawel, want je zinspeelt doelbewust op de naam van de partij, om vervolgens de voornaamste intenties van de partij te karikaturiseren. Gewoon flauw.

Overigens vond ik deze wél grappig, vooral omdat het niet als grap bedoelt was;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Die gemakshalve even een miljoen moslims verantwoordelijk houdt voor zijn eigen gebrek aan veiligheid. Dat is pas een grap.

Wie mogen daarvoor dan wel verantwoordelijk gehouden worden?
quote:
Persoonlijk zie ik liever de PVV verdwijnen.
Dat kan je vinden, dat mag je gewoon overal openlijk zeggen.

Persoonlijk zie ik liever iedereen die er voor kiest om onvoorwaardelijk een moordenaar als rolmodel te nemen liever verdwijnen naar dáár waar iedereen dat doet.
Ook dat kan ik vinden, ''gewoon'' overal openlijk zeggen word een ander verhaal.

Raar.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184858522
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik kan dit toch maar moeilijk rijmen met het min of meer stabiele percentage moslims in Nederland. Weet je zeker dat dit geen onderdeel is van de genoemde psychose (die door Fortuyn is ingezet)?

[..]

Zowel ontkerkelijking als de afwezigheid van nationalisme lijken me alleen maar positieve ontwikkelingen. Nationalisme brengt niets dan narigheid, zoals de geschiedenis al meermalen heeft uitgewezen.
Uit onderzoek bleek laatst dat de laatste generatie moslims over het algemeen steeds religieuzer en fundamentalistischer geraakt. Dus ook al groeit die populatie niet heel hard - maar wel groeiende - meer fanatisme en rechtlijnigheid kan veel afdwingen met repercussies voor iedereen. Google maar eens op de paper 'the dictatorship of the small minority'.

Wat betreft nationalisme, als dat verdwijnt krijg je nieuwe vormen. Zie de extreem Turks nationalistische optochten in Nederland. Ook onder Marokkanen is nationalisme sterk gegroeid. Minderheden kunnen fel nationalistisch zijn.
pi_184859784
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:16 schreef gombro het volgende:

[..]

Portugal had nooit arbeidsmigratie voor de industrie nodig, dus er wonen nauwelijks moslims. En vluchtelingen willen er niet heen. Allerlei dorpsburgemeesters en regeringsbobo's hebben gepoogd Merkel's lievelingen Portugal binnen te halen, vrijwel zonder succes. Hun kolonien waren ook niet islamitisch. En de kerk als oorzaak? Die heeft macht in het noorden, maar onder Lissabon is men te links voor de papen. Vraag maar eens aan Marokkanen hoe ze over Portugal denken. Dat is voor hun een soort Europese afdeling van Noord-Afrika.

Misschien is een belangrijke oorzaak dat Portugal geen schuldgevoel aan de oorlog heeft overgehouden en daarom geen plicht voelt andersdenkenden te verwelkomen. Er is bovendien voldoende armoe onder de eigen bevolking en een grote communistische partij die daar eerst oplossingen voor wil.
Dat lijkt me meer dan logisch veel Marokkanen stammen af van Portugezen. Waar denk je dat de naam Casablanca in Marokko vandaan komt. Zie wiki:
Casablanca (Arabisch: الدار البيضاء), letterlijke vertaling van de oorspronkelijk Portugese naam.
pi_184861373
Orban doet alles waar hij extremistische moslims van beschuldigt en Wilders vindt hem een held die de nobelprijs verdient.

debroervanroos twitterde op woensdag 06-02-2019 om 11:26:01 stoor me al 3 dagen aan deze idioterie van Wilders (en zijn gevolg.) Orban perkt for fuck's sake de persvrijheid en VVMU in, corrumpeert het rechtssysteem daar, werkt emancipatie van homoseksuelen en vrouwen tegen en Geert komt met geneuzel over 'held die Nobelprijs verdient'. https://t.co/PBnPJhVbXK reageer retweet
pi_184864029
quote:
Vrij ongeloofwaardig dat-ie zich nooit in al die stromingen binnen de islam heeft verdiept. Ik bedoel als je in wikipedia het woordje islam intypt dan krijg je binnen een milliseconde al een aardig overzicht en dan kun je aan de hand daarvan wat meer studie verrichten. Gast heeft ook nog op de VU godsdienststudies oid gedaan.
I´m back.
pi_184864402
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vrij ongeloofwaardig dat-ie zich nooit in al die stromingen binnen de islam heeft verdiept. Ik bedoel als je in wikipedia het woordje islam intypt dan krijg je binnen een milliseconde al een aardig overzicht en dan kun je aan de hand daarvan wat meer studie verrichten. Gast heeft ook nog op de VU godsdienststudies oid gedaan.
De gemiddelde criticus op FOK! doet niet anders dan te beweren dat ze zich hebben verdiept in de Islam en er maar een mogelijke opvatting is.
pi_184864545
quote:
9s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De gemiddelde criticus op FOK! doet niet anders dan te beweren dat ze zich hebben verdiept in de Islam en er maar een mogelijke opvatting is.
Kom kom, via wikipedia kun je verder speuren naar islam. Je kunt er ook heel veel over lezen. Je kunt ook Armstrong lezen. Ik vind het een beetje ongeloofwaardig dat een drs in de godsdienstkunde dat nooit heeft gedaan in zijn eigen tijd c.q. nooit heeft moeten doen voor zijn studie (van 4 jaar). Slaat nergens op.
I´m back.
pi_184864677
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kom kom, via wikipedia kun je verder speuren naar islam. Je kunt er ook heel veel over lezen. Je kunt ook Armstrong lezen. Ik vind het een beetje ongeloofwaardig dat een drs in de godsdienstkunde dat nooit heeft gedaan in zijn eigen tijd c.q. nooit heeft moeten doen voor zijn studie (van 4 jaar). Slaat nergens op.
Hey, I am with you dat het een merkwaardig twist is, toch mag je best weten dat we met regelmaat moesten lachen om het niveau van wijlen Hans Jansen. Zijn Arabisch was dermate slecht, het gebruiken van Soennitische Hadiths om Sjieten mee te bekritiseren en in zijn uitleg complete zinnen weglaten etc maakte het er allemaal niet beter als je kennis onderworpen wordt aan je -vermoedelijk- vooringenomen standpunten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2019 21:34:11 ]
pi_184864741
quote:
3s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hey, I am with you dat het een merkwaardig twist is, toch mag je best weten dat we met regelmaat moesten lachen om het niveau van wijlen Hans Jansen. Zijn Arabisch was dermate slecht, het gebruiken van Soennitische Hadiths om Sjieten mee te bekritiseren en in zijn uitleg complete zinnen weglaten etc maakte het er allemaal niet beter als je kennis onderworpen wordt aan je -vermoedelijk- vooringenomen standpunten.
Akkoord, maar je bent het met me eens dat dat ongeloofwaardig is in dat aangehaalde artikel, toch?
I´m back.
pi_184864795
Hans Jansen heeft zilch ook verdiept in islamieten, maar kennelijk kon hij niet de genuanceerdheid van van Klaveren bereiken. Beiden waren té eenzijdig anti-
Van Klaveren krijgt mijn credits voor doorzien hoe rigide de PVV-denkwijze is, wel jammer dat hij opnieuw doorslaat. Kennelijk zoekt hij houvast in "waarheden" die een hoger doel in zich hebben die hij nodig heeft en dat heeft te maken met zijn gereformeerde vorming als kind ???
pi_184864837
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Akkoord, maar je bent het met me eens dat dat ongeloofwaardig is in dat aangehaalde artikel, toch?
Als wat Joram recentelijk heeft doorgemaakt een emotionele of spirituele ( wat dat ook mag betekenen ) kan ik het nog wel enigszins rijmen, als het een poging tot een louter academisch en objectief studie naar de islam was dan is het uiterst ongeloofwaardig inderdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2019 21:40:41 ]
pi_184865248
quote:
11s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als wat Joram recentelijk heeft doorgemaakt een emotionele of spirituele ( wat dat ook mag betekenen ) kan ik het nog wel enigszins rijmen, als het een poging tot een louter academisch en objectief studie naar de islam was dan is het uiterst ongeloofwaardig inderdaad.
Volgens mij is het juist niet via een soort spirituele epifanie gebeurd = 'een plotselinge, verwarrende openbaring'. Maar via onderzoek aan de 'bronnen van de bronnen' wat ik las uit een ander interview oid. Weet je nog niet wat je je er precies bij moet voorstellen natuurlijk, maar goed. Zal toch niet om al die bakerpraatjes gaan die in de islam opgeld doen? Dan ben je ook rationeel gezien niet helemaal 100.
I´m back.
pi_184865292
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:38 schreef Bluesdude het volgende:
Hans Jansen heeft zilch ook verdiept in islamieten, maar kennelijk kon hij niet de genuanceerdheid van van Klaveren bereiken. Beiden waren té eenzijdig anti-
Van Klaveren krijgt mijn credits voor doorzien hoe rigide de PVV-denkwijze is, wel jammer dat hij opnieuw doorslaat. Kennelijk zoekt hij houvast in "waarheden" die een hoger doel in zich hebben die hij nodig heeft en dat heeft te maken met zijn gereformeerde vorming als kind ???
Wat bedoel je precies met de "genuanceerdheid van Van Klaveren''? Lol, ik denk dat de man niet zozeer genuanceerd is als wel zijn verstand heeft verloren. :D.
I´m back.
pi_184865514
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met de "genuanceerdheid van Van Klaveren''? Lol, ik denk dat de man niet zozeer genuanceerd is als wel zijn verstand heeft verloren. :D.
"verstand verloren" ? nahhhh
Hi neemt afstand van de haat van Wilders.... dat is zijn genuanceerdheid.
Zoals ik hem de laatste dagen op tv zie lijkt hij mij best een redelijk mens, maar houvast zoekend .
pi_184865552
OMG!
Het is zelfs nieuws in Turkije!
Zie de video in de link.

trtworld twitterde op woensdag 06-02-2019 om 21:45:00 A former far-right Dutch politician says he has converted to Islam https://t.co/sERTj6LZif reageer retweet
pi_184865820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

"verstand verloren" ? nahhhh
Hi neemt afstand van de haat van Wilders.... dat is zijn genuanceerdheid.
Zoals ik hem de laatste dagen op tv zie lijkt hij mij best een redelijk mens, maar houvast zoekend .
Maar islam haat niemand dan?
I´m back.
pi_184866166
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:28 schreef Ryan3 het volgende:
Kom kom, via wikipedia kun je verder speuren naar islam. Je kunt er ook heel veel over lezen. Je kunt ook Armstrong lezen. Ik vind het een beetje ongeloofwaardig dat een drs in de godsdienstkunde dat nooit heeft gedaan in zijn eigen tijd c.q. nooit heeft moeten doen voor zijn studie (van 4 jaar). Slaat nergens op.
Hij zegt volgens mij ook niet dat hij dat nooit heeft gedaan. Maar echt de "bronnen van de bronnen" checken, een dieper onderzoek, dat heeft ie nooit gedaan. Dus als je op wiki leest dat idd volgens salafistische en orthodoxe soennitische opvattingen je "een afvallige in een islamitische staat berecht moet worden en de doodstraf hoort te krijgen", je dan naar de bronnen daarvoor vraagt en verder uitdiept of dat de enige meningen binnen de islam ooit waren? Heeft Mohammed ook afvalligen gedood dan? Etc etc. Dit lees je niet op wiki, en vereist vrij beter onderzoek dat niet veel mensen makkelijk kunnen doen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_184866630
quote:
15s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar islam haat niemand dan?
Niet zoals van Klaveren het wil zien, denk ik.
"de islam" bestaat niet. Het is een generalisatie.
Er zijn vele stromingen, met vele eigen oordelen van de individuen.
Zoals "de Nederlander" ook niet bestaat. Er zijn vele Nederlanders die gemeenschappelijke ideeën en gewoontes hebben, maar ook vele diverse ideeën en gewoontes.
pi_184866767
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:43 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Hij zegt volgens mij ook niet dat hij dat nooit heeft gedaan. Maar echt de "bronnen van de bronnen" checken, een dieper onderzoek, dat heeft ie nooit gedaan. Dus als je op wiki leest dat idd volgens salafistische en orthodoxe soennitische opvattingen je "een afvallige in een islamitische staat berecht moet worden en de doodstraf hoort te krijgen", je dan naar de bronnen daarvoor vraagt en verder uitdiept of dat de enige meningen binnen de islam ooit waren? Heeft Mohammed ook afvalligen gedood dan? Etc etc. Dit lees je niet op wiki, en vereist vrij beter onderzoek dat niet veel mensen makkelijk kunnen doen.
Volgens mij gaat dat niet echt over dat geloofsartikel van afvalligheid, toch? Ik bedoel het kan nooit het belangrijkste geloofsartikel zijn waarom iemand zoals deze hardliner PVV'er zich bekeert, lijkt me, dat je je bij afvalligheid wel of niet vogelvrij verklaart. Heb je misschien een ander voorbeeld? Hadiths zijn sws troebel water, ik bedoel zijn moslims die zeggen dat je je er sws niet op moet baseren, er zijn moslims die zeggen sommige wel, sommige niet, zijn in het verre verleden al honderden geschrapt. Voor een beetje rationeel ingesteld persoon is het dus in feite een black box heel die islam, behalve die halfgare claims dan. Rationeel ingestelde personen die toch religieus willen worden zou ik eerder een soort Scandinavisch protestantisme aanraden. Ja, althans dat zegt Armstrong dan ook, want die heb ik wel gelezen over dat onderwerp, iig niet islam.
I´m back.
pi_184866793
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 23:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet zoals van Klaveren het wil zien, denk ik.
"de islam" bestaat niet. Het is een generalisatie.
Er zijn vele stromingen, met vele eigen oordelen van de individuen.
Zoals "de Nederlander" ook niet bestaat. Er zijn vele Nederlanders die gemeenschappelijke ideeën en gewoontes hebben, maar ook vele diverse ideeën en gewoontes.
Nou, nou, zijn toch wel islamieten die laten zien dat ze eigenlijk alle normale, menselijke samenlevingen hartgrondig haten, of ben ik nu gek? En gepatenteerd islamitisch hè.
I´m back.
pi_184866958
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 23:17 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens mij gaat dat niet echt over dat geloofsartikel van afvalligheid, toch? Ik bedoel het kan nooit het belangrijkste geloofsartikel zijn waarom iemand zoals deze hardliner PVV'er zich bekeert,
Hij had al twijfels over de kernleer van het Christendom (drie eenheid en erfzonde), en begon een boek te schrijven om het gevaar van de islam in "een theoretisch kader te duiden aan te tonen" (eigen woorden). En dan kom je weldegelijk op heikele punten aan als "islam leert doodstraf op afvalligheid", maar ook "Mohammed heeft 600 joden vermoord". En dus ging die dat uitdiepen en bronnen checken en bronnen van bronnen en ja als je dat goed doet ipv snelle Wikipedia blijkt dat het wel minder zwart wit in elkaar steekt dan je zo een twee drie vaak terugleest. En als parlementariër en pvv-er snap ik best dat je niet zo een dieper onderzoek doet naar de islam en dit soort breed aangenomen "typische islamitische standpunten" graag voor waar aanneemt om er vervolgens mee te strooien.

Het kan zijn dat op die manier vooroordelen of eerdere aannames dus begonnen te wankelen en hij wellicht zo een ander (positiever) beeld van de islam kreeg samengaand met het feit dat de islam in de kern een veel simpelere leer heeft dan het christendom; geen erfzonde, een God, enkel berouw als individu tonen direct naar God en proberen goed te leven is genoeg ipv dat iemand gekruisigt moet worden voor zonden van de mens.

Want zoals hij zelf zei was hij wel gelovig gebleven alleen had hij al langer twijfels bij de kern van het Christendom.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_184866987
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 23:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, nou, zijn toch wel islamieten die laten zien dat ze eigenlijk alle normale, menselijke samenlevingen hartgrondig haten, of ben ik nu gek? En gepatenteerd islamitisch hè.
Jaja... er zijn ook veel te veel Nederlanders die laten zien dat ze mensen haten.
Zijn alle Nederlanders dan slechte mensen?
pi_184867064
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 23:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jaja... er zijn ook veel te veel Nederlanders die laten zien dat ze mensen haten.
Zijn alle Nederlanders dan slechte mensen?
Nooit NL'ers gezien die een vrachtwagen gebruiken om 85 argeloze mensen dood te rijden op een boulevard in Frankrijk tijdens hun nationale feestdag, nooit NL'ers gezien die zomaar moordend langs terrasjes gingen met een ak-47 moet ik doorgaan? Echt?
I´m back.
pi_184867108
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 23:28 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Hij had al twijfels over de kernleer van het Christendom (drie eenheid en erfzonde), en begon een boek te schrijven om het gevaar van de islam in "een theoretisch kader te duiden aan te tonen" (eigen woorden). En dan kom je weldegelijk op heikele punten aan als "islam leert doodstraf op afvalligheid", maar ook "Mohammed heeft 600 joden vermoord". En dus ging die dat uitdiepen en bronnen checken en bronnen van bronnen en ja als je dat goed doet ipv snelle Wikipedia blijkt dat het wel minder zwart wit in elkaar steekt dan je zo een twee drie vaak terugleest. En als parlementariër en pvv-er snap ik best dat je niet zo een dieper onderzoek doet naar de islam en dit soort breed aangenomen "typische islamitische standpunten" graag voor waar aanneemt om er vervolgens mee te strooien.

Het kan zijn dat op die manier vooroordelen of eerdere aannames dus begonnen te wankelen en hij wellicht zo een ander (positiever) beeld van de islam kreeg samengaand met het feit dat de islam in de kern een veel simpelere leer heeft dan het christendom; geen erfzonde, een God, enkel berouw als individu tonen direct naar God en proberen goed te leven is genoeg ipv dat iemand gekruisigt moet worden voor zonden van de mens.

Want zoals hij zelf zei was hij wel gelovig gebleven alleen had hij al langer twijfels bij de kern van het Christendom.
Ja, goed, het is wat mij betreft vrij abracadabra natuurlijk, ik kan dit sws niet volgen. En hij geeft zelf niet echt een duidelijke weergave van zijn bekeerproces dus.
I´m back.
  woensdag 6 februari 2019 @ 23:43:52 #237
28033 Pek
je moet wat
pi_184867171
Zijn die PVV-ers niet gewoon aan het infiltreren? De 5e colonne binnen de Islam, zeg maar? :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_184867601
quote:
15s.gif Op woensdag 6 februari 2019 23:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nooit NL'ers gezien die een vrachtwagen gebruiken om 85 argeloze mensen dood te rijden op een boulevard in Frankrijk tijdens hun nationale feestdag, nooit NL'ers gezien die zomaar moordend langs terrasjes gingen met een ak-47 moet ik doorgaan? Echt?
Je bent 1 miljard gewone vreedzame mensen aan het criminaliseren met deze voorbeelden.
Er zijn wekelijks moordende Nederlanders her en der. Dat is geen argument om niet Nederlander te willen zijn. Of om alle Nederlanders het brandmerk " moordenaar" te geven.
Terug naar van Klaveren. Hij heeft dit soort generalisaties achter zich gelaten.
Jammer dat je dit niet snapt.
pi_184867953
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 00:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bent 1 miljard gewone vreedzame mensen aan het criminaliseren met deze voorbeelden.
Er zijn wekelijks moordende Nederlanders her en der. Dat is geen argument om niet Nederlander te willen zijn. Of om alle Nederlanders het brandmerk " moordenaar" te geven.
Terug naar van Klaveren. Hij heeft dit soort generalisaties achter zich gelaten.
Jammer dat je dit niet snapt.
Wat een ongelofelijk kromme vergelijking zeg.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 7 februari 2019 @ 02:06:10 #240
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_184868078
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 00:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bent 1 miljard gewone vreedzame mensen aan het criminaliseren met deze voorbeelden.
Er zijn wekelijks moordende Nederlanders her en der. Dat is geen argument om niet Nederlander te willen zijn. Of om alle Nederlanders het brandmerk " moordenaar" te geven.
Terug naar van Klaveren. Hij heeft dit soort generalisaties achter zich gelaten.
Jammer dat je dit niet snapt.
Lul niet zo slap, als dit waar was zou er wel een (zichtbare) gematigde stroming zijn in de islam.

Zie Sam Harris voor het volledige verhaal, kan het opzoeken als je wilt.

Doe deze maar:

"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_184868789
Joram van Klaveren liep stage bij de CU,ging toen naar de VVD,van de VVD naar PVV,van PVV groep Bontes/van Klaveren,toen VNL en nu moslim.
Ik denk dat over een een paar jaar de Bhagwan echt iets voor hem is. :')
  donderdag 7 februari 2019 @ 07:22:52 #242
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184868980
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 06:48 schreef Twinkel2018 het volgende:
Joram van Klaveren liep stage bij de CU,ging toen naar de VVD,van de VVD naar PVV,van PVV groep Bontes/van Klaveren,toen VNL en nu moslim.
Ik denk dat over een een paar jaar de Bhagwan echt iets voor hem is. :')
Ik zou ook eerder verwacht hebben dat een vrijzinnig christen met vaagomlijnde ideeën over naastenliefde naar zoiets als de baha'i of het boeddhisme overstapt dan naar de islam. Maar misschien is die eerste stroming niet zichtbaar genoeg en mist hij in de tweede het Abrahamitische godsbeeld te veel.
pi_184869008
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 07:22 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik zou ook eerder verwacht hebben dat een vrijzinnig christen met vaagomlijnde ideeën over naastenliefde naar zoiets als de baha'i of het boeddhisme overstapt dan naar de islam. Maar misschien is die eerste stroming niet zichtbaar genoeg en mist hij in de tweede het Abrahamitische godsbeeld te veel.
Het Soefisme is ook wel mooi.

De reden dat het bestaat alleen al geeft aan dat Islam vroeger veel verlichter was dan het door Arabisch Salafisme en Wahabie overschaduwde geheel nu is.
  donderdag 7 februari 2019 @ 07:42:34 #244
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184869137
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 07:22 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik zou ook eerder verwacht hebben dat een vrijzinnig christen met vaagomlijnde ideeën over naastenliefde naar zoiets als de baha'i of het boeddhisme overstapt dan naar de islam. Maar misschien is die eerste stroming niet zichtbaar genoeg en mist hij in de tweede het Abrahamitische godsbeeld te veel.
Boeddhisme en naastenlifde?
Ben je lekker? :')

Als je gehandicapt bent geborne dan was je in je vorige leven een nazi en moet je uitgekotst worden :r
  donderdag 7 februari 2019 @ 07:55:54 #245
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184869236
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 07:42 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Boeddhisme en naastenlifde?
Ben je lekker? :')

Als je gehandicapt bent geborne dan was je in je vorige leven een nazi en moet je uitgekotst worden :r
En zo heeft elke religie wel wat. In de baha'i worden homo's ook al niet gewaardeerd, en in het christendom en de islam is de hel gevuld met ongelovigen. Het beste is dan misschien nog zelf maar een religie te bedenken die aan je behoeften beantwoordt, als je er dan toch zo mee bezig bent.
  donderdag 7 februari 2019 @ 08:45:46 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184869558
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 00:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bent 1 miljard gewone vreedzame mensen aan het criminaliseren met deze voorbeelden.
Er zijn wekelijks moordende Nederlanders her en der. Dat is geen argument om niet Nederlander te willen zijn. Of om alle Nederlanders het brandmerk " moordenaar" te geven.
Terug naar van Klaveren. Hij heeft dit soort generalisaties achter zich gelaten.
Jammer dat je dit niet snapt.
Er wordt niet door Nederlanders gemoord uit naam van 'Nederlands nationalisme' of iets dergelijks. Het Nederlands kent ook geenzendingsdrang. Jammer dat je dit niet snapt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184869807
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 00:20 schreef Bluesdude het volgende:
Terug naar van Klaveren. Hij heeft dit soort generalisaties achter zich gelaten.
Jammer dat je dit niet snapt.
Ik laat die generalisaties ook achter me als ik uit mijn partijfractie der Tweede Kamer word getrapt en alleen nog aandachtsgeile BN-er kan blijven door veel boeken te verkopen.
pi_184870659
Er zullen ws ook veel kasthomo's in een anti-homo club zitten. Arnoud van Doorn was ook eerst anti moslim en daarna moslim. Het is het hoefijzermodel. Opposits attract.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_184870722
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 08:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er wordt niet door Nederlanders gemoord uit naam van 'Nederlands nationalisme' of iets dergelijks. Het Nederlands kent ook geenzendingsdrang. Jammer dat je dit niet snapt.
Je hoeft niet ver de geschiedenis in te gaan en toen gebeurde dat wel degelijk. Jan van Speyk als zelfmoordjihadist. 1831 op 28 jarige leeftijd. Nu in 2019 even niet omdat er voorlopig genoeg koloniale rijkdom hebben vergaard/geroofd. Alle volkeren zijn hetzelfde op t moment dat ze zich te kort gedaan voelen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_184870867
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Er zullen ws ook veel kasthomo's in een anti-homo club zitten. Arnoud van Doorn was ook eerst anti moslim en daarna moslim. Het is het hoefijzermodel. Opposits attract.
Van het ene extremistenclubje naar het andere extremistenclubje. De verschillen zijn niet zo groot.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')