quote:Op vrijdag 1 februari 2019 14:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kan ik helemaal nergens terugvinden. Hun totale budget was iets van 130 miljoen ofzo dus zelfs als dat waar is dan is het natuurlijk totaal niet in verhouding voor een zogenaamde titelsponsor.
quote:Op vrijdag 1 februari 2019 14:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
https://www.f1today.net/e(...)ula-1-teams-for-2018
Maar die geeft ook geen bron, en is ook de enige die dat claimt. Daarom zeg ik, het valt nergens terug te vinden.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 14:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
https://www.f1today.net/e(...)ula-1-teams-for-2018
ok een bron die geen bron geeft en die bron moet ook weer een bron gevenquote:Op vrijdag 1 februari 2019 14:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar die geeft ook geen bron, en is ook de enige die dat claimt. Daarom zeg ik, het valt nergens terug te vinden.
Ja natuurlijk? Er zijn veel betere bronnen te vinden over F1 budgets en die geven nergens melding van die 15 miljoen. Dus waar halen ze dat vandaan? Niemand die het weet. Verder is het sowieso al geen beste bron.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 15:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
ok een bron die geen bron geeft en die bron moet ook weer een bron geven
Met die retoriek betaalde Tag Heuer de laatste jaren ook geen rooie cent aan Red Bull om hun naam op die motoren te krijgen. Daar zijn immers ook geen bedragen van te vinden.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 15:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja natuurlijk? Er zijn veel betere bronnen te vinden over F1 budgets en die geven nergens melding van die 15 miljoen. Dus waar halen ze dat vandaan? Niemand die het weet. Verder is het sowieso al geen beste bron.
Als je dat wil vinden mag dat.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 15:17 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Met die retoriek betaalde Tag Heuer de laatste jaren ook geen rooie cent aan Red Bull om hun naam op die motoren te krijgen. Daar zijn immers ook geen bedragen van te vinden.
Zucht...quote:Op vrijdag 1 februari 2019 15:20 schreef Tarado het volgende:
The Sauber F1 Team enters a multi-year partnership agreement with Alfa Romeo
allemaal gratis
twitter:fcagroup twitterde op vrijdag 01-02-2019 om 10:16:06Alfa Romeo News - Alfa Romeo and Sauber to keep fighting for ambitious results as Alfa Romeo Racing https://t.co/PfMMhonpvZ #AlfaRomeo #FCAEMEA https://t.co/gjAgR6bPAV reageer retweet
staat geen bedrag bij maar "sponsor" betekent vaak wel dat er betaald wordtquote:The long-term partnership between Title Sponsor Alfa Romeo and Sauber was initiated in 2018. Over the past year, the Team made continuous progress and finished the championship in 8th place. The term of the collaboration has been further extended, with the ownership and management of Sauber remaining unchanged and independent. As Alfa Romeo Racing, the goal continues to be the achievement of ambitious results at the pinnacle of motorsport.
het gaat om de geldstromen, jouw bewering dat Ferrari alles betaalt is gewoon onzinquote:Op vrijdag 1 februari 2019 15:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zucht....
Je gelooft zeker ook dat Honda de beste motor voor 2019 heeft? Als je persberichten al geloofwaardig vindt...
Waar zijn die geldstromen dan? Het enige dat we zien is dat Ferrari motoren en technische mensen levert. Dat kun je niet ontkennen. En dus uiteindelijk geld. Als FCA nog wat bijlegt is dat nergens terug te vinden.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 15:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat om de geldstromen, jouw bewering dat Ferrari alles betaalt is gewoon onzin
Je mag best je eigen fantasie hebben inderdaad. Leuk voor je.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 15:23 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet. Dat is zo.
Dit is hoe je zelf redeneert.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 15:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je mag best je eigen fantasie hebben inderdaad. Leuk voor je.
Ja, als sponsor. Zo werkt dat. Tag Heuer is onafhankelijk van Red Bull.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 15:33 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Dit is hoe je zelf redeneert.
Ieder weldenkend mens weet dat Tag Heuer betaalt voor de naam op die motoren.
Nee, dat verzin je gewoon zelf. Alfa Romeo is onderdeel van FCA. Ferrari en FCA hebben dezelfde eigenaar. Waarom is dat zo moeilijk te snappen?quote:Net als dat ieder weldenkend mens ook wel weet dat Alfa Romeo afgelopen jaar betaalt heeft voor de plek van titelsponsor bij Sauber
nee dat is een service en dat wordt betaald uit het budget van het Alfa Romeo F1 teamquote:Op vrijdag 1 februari 2019 15:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waar zijn die geldstromen dan? Het enige dat we zien is dat Ferrari motoren en technische mensen levert. En dus uiteindelijk geld.
Dat zal, maar hoeveel het team voor de motoren betaalt weten we ook niet. En dat team heet dus eigenlijk Sauber Motorsport AG. Blijft over dat jij zonder enige onderbouwing claimt dat Alfa Romeo zelfstandig 15 miljoen betaalt.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 15:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee dat is een service en dat wordt betaald uit het budget van het Alfa Romeo F1 team
we komen er bijna uit, je begint al toe te gevenquote:Op vrijdag 1 februari 2019 15:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zal, maar hoeveel het team voor de motoren betaalt weten we ook niet. En dat team heet dus eigenlijk Sauber Motorsport AG. Blijft over dat jij zonder enige onderbouwing claimt dat Alfa Romeo zelfstandig 15 miljoen betaalt.
Nee hoor. Er komen alleen wat mannetjes en motortjes van Ferrari en daarom zetten ze Alfa Romeo met koeienletters op de wagen.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 15:23 schreef Tarado het volgende:
[..]twitter:fcagroup twitterde op vrijdag 01-02-2019 om 10:16:06Alfa Romeo News - Alfa Romeo and Sauber to keep fighting for ambitious results as Alfa Romeo Racing https://t.co/PfMMhonpvZ #AlfaRomeo #FCAEMEA https://t.co/gjAgR6bPAV reageer retweet
staat geen bedrag bij maar "sponsor" betekent vaak wel dat er betaald wordt
je moet wel met een onderbouwing komen hoorquote:Op vrijdag 1 februari 2019 15:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee hoor. Er komen alleen wat mannetjes en motortjes van Ferrari en daarom zetten ze Alfa Romeo met koeienletters op de wagen.
Stond op FOK! dus het is waar. Hier zitten namelijk de eckte kenners.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 15:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
je moet wel met een onderbouwing komen hoor
Je snapt het eindelijk.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 15:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee hoor. Er komen alleen wat mannetjes en motortjes van Ferrari en daarom zetten ze Alfa Romeo met koeienletters op de wagen.
en jij dat Ferrari dat allemaal gratis doet? de enige bron die jij benoemt is je nekquote:Op vrijdag 1 februari 2019 15:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je snapt het eindelijk.
Of heb je nog ergens die zogenaamde geldstromen gevonden?
In ruil voor de stickers op de auto. Wie er daadwerkelijk betaalt doet niet zoveel terzake aangezien het tock broekzak-vestzak is. Of Alfa Romeo (of FCA) nu via Sauber aan Ferrari betaalt of dat er intern binnen FCA wat geld overgeheveld wordt, het netto effect is hetzelfde.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 15:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
en jij dat Ferrari dat allemaal gratis doet? de enige bron die jij benoemt is je nek
het doet in zoverre ter zake dat het uit het budget van het Alfa Romeo F1 team komtquote:Op vrijdag 1 februari 2019 16:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In ruil voor de stickers op de auto. Wie er daadwerkelijk betaalt doet niet zoveel terzake aangezien het tock broekzak-vestzak is. Of Alfa Romeo (of FCA) nu via Sauber aan Ferrari betaalt of dat er intern binnen FCA wat geld overgeheveld wordt, het netto effect is hetzelfde.
Ok ok, I accept my defeatquote:Op vrijdag 1 februari 2019 14:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Fout. Longbow is geen eigenaar meer. Dat is sinds vorig jaar Islero Investments, dat naast de eigenaar van Longbow (Rausing) ook Vasseur en Picci (de directeur van Longbow) als aandeelhouders heeft.
Die betalen Sauber en die betaalt weer aan de werknemers die in dienst zijn van Sauber.
Altijd nog beter dan wie is de beste op dit moment.quote:
Als ze efficiënt met dat budget om weten te gaan, gaan ze het de hele middenmoot moeilijk maken gedurende het aankomende seizoen.quote:Op zaterdag 2 februari 2019 13:37 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens deze bron kreeg Sauber vorig jaar 50 miljoen euro van Alfa Romeo en dit seizoen het dubbele.
https://amp.sportsmole.co(...)et-boost_349032.html
De OPquote:Op zaterdag 2 februari 2019 12:57 schreef JayHovah het volgende:
Nog 16 dagen tot de wintertests in Barcelona.
Nog 43 dagen tot de GP van Australië.
Wie telt er nog meer af?
Ik ga ook, waar zit je?quote:Op zaterdag 2 februari 2019 14:00 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Ik tel ook af tot Barcelona, maar dan wel het raceweekend. Met z'n 8en in een busje er heen
voor de liefhebberstwitter:Max33Verstappen twitterde op maandag 04-02-2019 om 09:07:23Launch day! I’ll be at the G-Star store in the P.C. Hooftstraat in Amsterdam at 6PM today. Who’s coming?! #MAXRAW 🚀 https://t.co/FKqrf45nmK reageer retweet
quote:Op maandag 4 februari 2019 09:11 schreef Tarado het volgende:
voor de liefhebberstwitter:Max33Verstappen twitterde op maandag 04-02-2019 om 09:07:23Launch day! I’ll be at the G-Star store in the P.C. Hooftstraat in Amsterdam at 6PM today. Who’s coming?! #MAXRAW 🚀 https://t.co/FKqrf45nmK reageer retweet
Even de hele wereld laten weten dat je een hoerenloper benttwitter:Jasongenders2 twitterde op maandag 04-02-2019 om 09:10:17@Max33Verstappen @GStarRAW On my way! That's if I don't get distracted by them" Windows" 😉😄 reageer retweet
Niks raars.quote:Op maandag 4 februari 2019 09:49 schreef Rossdale het volgende:
Even de hele wereld laten weten dat je een hoerenloper bent![]()
Zoethoudertjes. Wintertests, dan loop ik weer een beetje warm.quote:Op maandag 4 februari 2019 09:05 schreef CrashO het volgende:
[..]
Nog 3 en dan start het onthullingsseizoen
Ik lees niets vreemds... zegt meer iets over jou als je het zo leest. Hoef je je niet voor te schamen hoor.quote:Op maandag 4 februari 2019 09:49 schreef Rossdale het volgende:
[..]Even de hele wereld laten weten dat je een hoerenloper benttwitter:Jasongenders2 twitterde op maandag 04-02-2019 om 09:10:17@Max33Verstappen @GStarRAW On my way! That's if I don't get distracted by them" Windows" 😉😄 reageer retweet
![]()
Tuurlijk niet! Dat is allemaal echte liefde!!!quote:Op maandag 4 februari 2019 10:01 schreef CrashO het volgende:
[..]
Niks raars.
Vrijwel alle F1 coureurs scoren vrouwen met hun geld toch?
Je ziet spoken...quote:Op zondag 3 februari 2019 23:18 schreef Mano_ het volgende:
Hmm, zag dit net voorbij komen in een video over Pirelli:
Een oepsie van de videocrew of zie ik spoken
Edit: linkje gaat niet naar de goede tijd. Vanaf 0:28 dus.
Jaja verandering is moeilijkquote:
Gezien het uiterlijk van de race overalls verwacht ik niet heel veel anders dan afgelopen seizoen.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 15:36 schreef Rossdale het volgende:
Veel honda rood en wit. Daarom ook benieuwd naar de livery van de auto
Waarschijnlijk... wellicht de livery tijdens de testen?quote:Op dinsdag 5 februari 2019 16:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gezien het uiterlijk van de race overalls verwacht ik niet heel veel anders dan afgelopen seizoen.
Assen kan nog wel toch? Die hebben geen overheidssteun gevraagdquote:Op dinsdag 5 februari 2019 19:54 schreef sasquatsch het volgende:
Ik vrees dat het dan weer snel gedaan is met de grand prix, aangezien de kosten om het te organiseren niet gedekt worden door de opbrengsten. De winst zit hem vooral in de economische opbrengst voor de regio. Spa doet het ook niet zonder support van de regering. En andere Grand Prix die het zonder support doen lijken van de kalender te verdwijnen zoals Silverstone en Mexico. Hockenheim doet het ook zonder steun van de regering, maar die organiseert het liefst om de twee jaar een F1 race.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
quote:Op dinsdag 5 februari 2019 20:16 schreef Gezicht het volgende:
Lijkt me idd niet logisch dat een Dutch Grand Prix van "onze" belastingcenten betaald moet worden. Zat Nederlandse multinationals die nu ook al bij de sport zijn betrokken die dit gemakkelijk mogelijk moeten kunnen maken lijkt me.Heineken wil niet, die hebben overeenkomst met FOM waar ze naar eigen zeggen genoeg aan hebben. Shell zit al in Ferrari en doet genoeg andere dingen verwacht niet dat ze willen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KLM maakt niet zoveel winst geloof ik..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
Aldus Mercedesquote:Silver is so last season...
Neeeeeequote:Op dinsdag 5 februari 2019 21:57 schreef Ferry_76 het volgende:
https://pbs.twimg.com/media/DyqKvzmXcAAETEn.jpg
[..]
Aldus Mercedes
Ze hebben wat te verbergen met hun tijdelijke livery. RB deed het een tijd terug ook een keerquote:Op dinsdag 5 februari 2019 21:57 schreef Ferry_76 het volgende:
https://pbs.twimg.com/media/DyqKvzmXcAAETEn.jpg
[..]
Aldus Mercedes
Vorig jaarquote:Op dinsdag 5 februari 2019 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben wat te verbergen met hun tijdelijke livery. RB deed het een tijd terug ook een keer
Mooi om te zien dat hij zelf ook maar 47 seconden een neuk geeft om die helmquote:
Mag wel een keer wat anders komen van mij.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 21:57 schreef Ferry_76 het volgende:
https://pbs.twimg.com/media/DyqKvzmXcAAETEn.jpg
[..]
Aldus Mercedes
Dus nog steeds tweede rijderquote:Op woensdag 6 februari 2019 12:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Max blijft met de gele camera rijden: https://www.gpblog.com/nl(...)ra-op-zijn-rb15.html
Mooiquote:Op woensdag 6 februari 2019 12:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Max blijft met de gele camera rijden: https://www.gpblog.com/nl(...)ra-op-zijn-rb15.html
ik wil de rooie terugquote:Op woensdag 6 februari 2019 12:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Max blijft met de gele camera rijden: https://www.gpblog.com/nl(...)ra-op-zijn-rb15.html
KLM wel, die franse jopies niet. KLM maakt zelfs bakken winst. dat franse kutbedrijf zuigt alleen alles er weer uitquote:Op dinsdag 5 februari 2019 20:31 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Heineken wil niet, die hebben overeenkomst met FOM waar ze naar eigen zeggen genoeg aan hebben. Shell zit al in Ferrari en doet genoeg andere dingen verwacht niet dat ze willen.
KLM maakt niet zoveel winst geloof ik..
Die Fransen hebben KLM wel eerst gered.quote:Op woensdag 6 februari 2019 13:38 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
KLM wel, die franse jopies niet. KLM maakt zelfs bakken winst. dat franse kutbedrijf zuigt alleen alles er weer uit
Die twee samen heb ik echt nooit begrepen. Air France is echt een bagger bedrijf, maar KLM had ze toen volgens mij ook even nodig. Daarna is KLM gezond geworden, terwijl Air France juist alleen maar achteruit is gegaan.quote:Op woensdag 6 februari 2019 13:38 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
KLM wel, die franse jopies niet. KLM maakt zelfs bakken winst. dat franse kutbedrijf zuigt alleen alles er weer uit
Gered waarvan?quote:Op woensdag 6 februari 2019 14:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die Fransen hebben KLM wel eerst gered.
twitter:tgruener twitterde op woensdag 06-02-2019 om 16:59:12Ferrari plans to run the new car during a filming day on Sunday (Feb. 17) at Barcelona - right before official testing begins. Haas has booked the track on Friday. There will also be some running on the day in between by another team. Don't know which though.#AMuS reageer retweet
Dat maakt niet uit. KLM heeft daarna hun huis op orde gebracht en nu zitten ze vast aan Fransen die het zelf al tijden niet lukt, mede omdat die Fransen zelf een onveranderlijke "wij zijn superieur" kuthouding hebben. maar goed, verder weer terug naar de f1.quote:Op woensdag 6 februari 2019 14:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die Fransen hebben KLM wel eerst gered.
Doet me denken aan Renault.quote:Op woensdag 6 februari 2019 18:04 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. KLM heeft daarna hun huis op orde gebracht en nu zitten ze vast aan Fransen die het zelf al tijden niet lukt, mede omdat die Fransen zelf een onveranderlijke "wij zijn superieur" kuthouding hebben. maar goed, verder weer terug naar de f1.
Zo'n generieke claim over een profiterende regio zegt natuurlijk helemaal niets. Het gaat erom hoeveel er geïnvesteerd moet worden, hoeveel het oplevert, of de inkomsten niet te koste gaan van uitgaven in de rest van het land en ga zo maar door.quote:Op woensdag 6 februari 2019 19:50 schreef Lionheaad het volgende:
We hebben ook nog Unilever, philps, akzo, dsm, randstad, ahold en nog flink wat minder bekenden.
Jan Lammers heeft trouwens nog een interview gegeven waarin hij aangeeft dat hij niet snapt wasrom de overheid geen belastinggeld wil investeren. Immers de regio profiteert direct als de race er komt.
Ik zou het tof vinden als de race er komt, maar dan wel. Op eigen kracht.
Kans dat Heineken gaat investeren is inderdaad minimaal. Nederlandse markt valt niet veel te winnen, er zal eerder worden gekozen om meer te investeren in opkomende markten zoals Vietnam of China. Verder zou Heineken al veel rechten om zich te profileren bij een Nederlandse GP onder het huidige contract met FOM.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 20:31 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Heineken wil niet, die hebben overeenkomst met FOM waar ze naar eigen zeggen genoeg aan hebben. Shell zit al in Ferrari en doet genoeg andere dingen verwacht niet dat ze willen.
KLM maakt niet zoveel winst geloof ik..
Ik vrees dat de overheid verlamd van angst is dat op de korte termijn hun verkiezingsuitslagen naar de knoppen gaan door de F1. Veel geld uitgeven, veel kosten maken, veel brandstof geven aan links in het klimaatdebat. Dus liever kulredenen verzinnen om het niet te doen dan het risico te lopen dat de F1 de regering laat vallen.quote:Op woensdag 6 februari 2019 19:50 schreef Lionheaad het volgende:
Jan Lammers heeft trouwens nog een interview gegeven waarin hij aangeeft dat hij niet snapt wasrom de overheid geen belastinggeld wil investeren. Immers de regio profiteert direct als de race er komt.
In Spa levert de investering van de Waalse regering 20 miljoen euro winst voor de regio op, aldus de minister van economie.quote:Op woensdag 6 februari 2019 19:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo'n generieke claim over een profiterende regio zegt natuurlijk helemaal niets. Het gaat erom hoeveel er geïnvesteerd moet worden, hoeveel het oplevert, of de inkomsten niet te koste gaan van uitgaven in de rest van het land en ga zo maar door.
Dat is dan ook een regio die wel wat ontwikkelingshulp kan gebruiken. Wat dat betreft lijkt Assen ook meer voor de hand te liggen.quote:Op woensdag 6 februari 2019 20:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In Spa levert de investering van de Waalse regering 20 miljoen euro winst voor de regio op, aldus de minister van economie.
Je kunt het beter aan een aantal Afrikaanse warlords schenken inderdaad.quote:Op woensdag 6 februari 2019 20:41 schreef Lionheaad het volgende:
Het is nou niet echt zo dat de regio zandvoort (amsterdam beach) regionale financiële hulp nodig heeft.
Dit bedrag klopt toch niet helemaal. Volgens Dieter Rencken, die meestal goed ingelicht is, kreeg Sauber vorig jaar 20 miljoen en dit jaar 30 miljoen euro.quote:Op zaterdag 2 februari 2019 13:37 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens deze bron kreeg Sauber vorig jaar 50 miljoen euro van Alfa Romeo en dit seizoen het dubbele.
https://amp.sportsmole.co(...)et-boost_349032.html
Maar wat voor belang hebben die erbij om te sponseren? Ze mogen niet adverteren in de buurt van het circuit. Dat is allemaal in beheer van FOM en de inkomsten zijn voor hun. Dus eventuele circuit sponsors mogen geen billboards en andere meuk ophangen. Het circuit moet het puur hebben van kaartverkoop en stille sponsoren.quote:Op woensdag 6 februari 2019 19:50 schreef Lionheaad het volgende:
We hebben ook nog Unilever, philps, akzo, dsm, randstad, ahold en nog flink wat minder bekenden.
Een Jumbo zou bijvoorbeeld partner van het circuit kunnen worden kaarten weggeven, dat is een constructie mag volgens mij. De vraag is voor hoeveel bedrijven zoiets interessant kan zijn.quote:Op woensdag 6 februari 2019 23:11 schreef CrashO het volgende:
[..]
Maar wat voor belang hebben die erbij om te sponseren? Ze mogen niet adverteren in de buurt van het circuit. Dat is allemaal in beheer van FOM en de inkomsten zijn voor hun. Dus eventuele circuit sponsors mogen geen billboards en andere meuk ophangen. Het circuit moet het puur hebben van kaartverkoop en stille sponsoren.
Sponsoring gaat vele malen verder dan alleen trackside sponsoring. Afhankelijk van het contract kan je buiten de races om veel activaties opzetten om als bedrijf te profileren met F1 samen. Een Heineken gaat hier zeer ver in door ook ex-F1 rijders als ambassadeurs te gebruiken in wereldwijde reclamecampagnes. Verder zie je veel merchandise met een Heineken/F1 logo verschijnen, deze kan je dan weer gebruiken bij een weggeefactie of op events.quote:Op woensdag 6 februari 2019 23:11 schreef CrashO het volgende:
[..]
Maar wat voor belang hebben die erbij om te sponseren? Ze mogen niet adverteren in de buurt van het circuit. Dat is allemaal in beheer van FOM en de inkomsten zijn voor hun. Dus eventuele circuit sponsors mogen geen billboards en andere meuk ophangen. Het circuit moet het puur hebben van kaartverkoop en stille sponsoren.
Nee, maar zeker wel een mooie render van internet. Het zal dan eerder de bovenste worden aangezien rich energy zwart met gouden tinten is en niet andersom.quote:Op donderdag 7 februari 2019 08:29 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dit de nieuwe Haas?
Als je zorgbehoevenden, het onderwijs en de wetenschap, de kunst en cultuur en weet ik veel wat allemaal uitlevert aan marktpartijen en winstbejag, dan zou het ook wel heel raar zijn om de F1, wat van alle kanten een business is, belastinggeld te geven. Voor sportevenementen die geworteld zijn in vrijwilligerswerk zou dat nog wat anders liggen, maar de F1 is gewoon een verzameling commerciele verdienmodellen.quote:Op woensdag 6 februari 2019 20:12 schreef Sabata het volgende:
[..]
Ik vrees dat de overheid verlamd van angst is dat op de korte termijn hun verkiezingsuitslagen naar de knoppen gaan door de F1. Veel geld uitgeven, veel kosten maken, veel brandstof geven aan links in het klimaatdebat. Dus liever kulredenen verzinnen om het niet te doen dan het risico te lopen dat de F1 de regering laat vallen.
zou mooi zijn als dat in álle sporten wordt doorgevoerd. Alle kosten voor politieinzet, verkeersregelaars e.d. verhalen op de clubs. Geen geld om olympische spelen of een WK of EK voetbal naar Nederland te halen. Gewoon helemaal niets. Dat zou dan in ieder geval consequent zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2019 11:27 schreef jpjedi het volgende:
Sowieso moeilijk uit te leggen dat de megajachten aanleggen, de pallets champagne aanrukken, auto’s van miljoenen aan gort gereden worden en de NL staat 5 miljoen aan bijdraagt. Beetje naïef maar zeker onbeschoft om hiervoor belastinggeld te vragen. Het business model moet rond komen en anders basta.
twitter:AlbertFabrega twitterde op donderdag 07-02-2019 om 12:01:39Asi será el Haas en 2019 https://t.co/PUOvn702Xl reageer retweet
quote:
Ik vind mooi!!quote:Op donderdag 7 februari 2019 12:07 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:AlbertFabrega twitterde op donderdag 07-02-2019 om 12:01:39Asi será el Haas en 2019 https://t.co/PUOvn702Xl reageer retweet
Pff waarom zo saai. Sport evenementen organiseren mag best wat kosten hoor we hoeven niet altijd op een houtje te bijten. Het is puur politiek en milieu gerelateerd dat ze nu niet willen betalen maar stiekem zien ze de F1 maar wat graag naar Zandvoort komen. En wat is nou 5 miljoen ? Er worden jaarlijks vele miljoenen gesubsidieerd aan andere sporten.quote:Op donderdag 7 februari 2019 11:31 schreef Danny het volgende:
[..]
zou mooi zijn als dat in álle sporten wordt doorgevoerd. Alle kosten voor politieinzet, verkeersregelaars e.d. verhalen op de clubs. Geen geld om olympische spelen of een WK of EK voetbal naar Nederland te halen. Gewoon helemaal niets. Dat zou dan in ieder geval consequent zijn.
Nee. Heeft BAR ooit geprobeerd te doen. (lucky strike/555).quote:Op donderdag 7 februari 2019 13:49 schreef twiFight het volgende:
Is het de teams in F1 overigens toegestaan om verschillende liveries te hebben per rijder?
Ik heb ook liever dat ze het wél neerleggen voor de F1 hoor, maar als ze dít niet doen en het argument is dat sport zichzelf maar commercieel viable moet maken, dan zou dat voor álle sporten moeten gelden.quote:Op donderdag 7 februari 2019 13:53 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Pff waarom zo saai. Sport evenementen organiseren mag best wat kosten hoor we hoeven niet altijd op een houtje te bijten. Het is puur politiek en milieu gerelateerd dat ze nu niet willen betalen maar stiekem zien ze de F1 maar wat graag naar Zandvoort komen. En wat is nou 5 miljoen ? Er worden jaarlijks vele miljoenen gesubsidieerd aan andere sporten.
nee dat hebben ze ooit verboden meen ik,quote:Op donderdag 7 februari 2019 13:49 schreef twiFight het volgende:
Is het de teams in F1 overigens toegestaan om verschillende liveries te hebben per rijder?
Exact dit. Voor weinig andere sporten hoor je dit argument, maar bij de F1 speelt het altijd.quote:Op donderdag 7 februari 2019 14:06 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik heb ook liever dat ze het wél neerleggen voor de F1 hoor, maar als ze dít niet doen en het argument is dat sport zichzelf maar commercieel viable moet maken, dan zou dat voor álle sporten moeten gelden.
De belangen/argumentatie ligt daar gewoon anders. Sportfaciliteiten voor de jeugd, aantrekkingskracht van de regio, saamhorigheid etc.quote:Op donderdag 7 februari 2019 18:09 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Exact dit. Voor weinig andere sporten hoor je dit argument, maar bij de F1 speelt het altijd.
En de regio flink wat winst op kan leveren door alle mensen die op de Grand Prix afkomen. In Spa levert de Grand Prix ca 20 miljoen euro per jaar op voor de regio. Vandaar dat die wel gesteund wordt door de overheid.quote:Op donderdag 7 februari 2019 19:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De belangen/argumentatie ligt daar gewoon anders. Sportfaciliteiten voor de jeugd, aantrekkingskracht van de regio, saamhorigheid etc.
Formule 1 is een volledig commercieel feestje wat 1* per jaar neerstrijkt.
Wat mij betreft wordt er voor beide gevallen geen gemeenschapsgeld aan besteed.
Belastingparadijs.quote:Op donderdag 7 februari 2019 19:12 schreef bokkepoot het volgende:
Je kan je land dan ook eens wat anders profileren dan drugs en hoeren in Amsterdam.
dan kan de regio het toch zelf ophoestenquote:Op donderdag 7 februari 2019 19:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En de regio flink wat winst op kan leveren door alle mensen die op de Grand Prix afkomen. In Spa levert de Grand Prix ca 20 miljoen euro per jaar op voor de regio. Vandaar dat die wel gesteund wordt door de overheid.
Haha kut, die had ik er nog niet bij staan.quote:Op donderdag 7 februari 2019 19:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Belastingparadijs.
Hoe kan je die nu vergeten![]()
En een F1 race organiseren gaat echt niks aan ons imago veranderen
die hoeren zijn redelijk C02 neutraal, het is nu politiek gezien niet echt de tijd om geld in zo'n project te steken en het is verhouding ook een symbolisch bedrag dus dat moet door de organisator echt wel op een andere manier te verkrijgen zijnquote:Op donderdag 7 februari 2019 19:12 schreef bokkepoot het volgende:
Je kan je land dan ook eens wat anders profileren dan drugs en hoeren in Amsterdam.
Maar aan de andere kant, Zandvoort kan het wel opbrengen met een paar bedrijven als sponsor.
Waarom niet? De economie draait als een tierelier en iedereen is er flink op vooruit gegaan met de nieuwe belastingregels.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 10:59 schreef Tarado het volgende:
het is nu politiek gezien niet echt de tijd om geld in zo'n project te steken
omdat het geen milieuvriendelijke sport is met een hoog private jet gehaltequote:Op vrijdag 8 februari 2019 11:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom niet? De economie draait als een tierelier en iedereen is er flink op vooruit gegaan met de nieuwe belastingregels.
Geef het een jaar, hooguit twee en heel Nederland buitelt over elkaar heen om de F1 te omarmen.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 11:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom niet? De economie draait als een tierelier en iedereen is er flink op vooruit gegaan met de nieuwe belastingregels.
Ok 1-0quote:Op vrijdag 8 februari 2019 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat het geen milieuvriendelijke sport is met een hoog private jet gehalte
Hybride is toch juist goed voor het milieu?quote:Op vrijdag 8 februari 2019 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat het geen milieuvriendelijke sport is met een hoog private jet gehalte
Dat laatste valt nog wel tegen hoor.quote:Op vrijdag 8 februari 2019 11:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom niet? De economie draait als een tierelier en iedereen is er flink op vooruit gegaan met de nieuwe belastingregels.
55 hele euro's hierquote:Op vrijdag 8 februari 2019 11:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat laatste valt nog wel tegen hoor.
Grosso modo gelijk gebleven. Ga er in april nog wel weer aardig op vooruit, maar dat is omdat ik meer krijg van m'n werkgever niet vanwege nieuwe belastingregels.quote:
In Rucphen gedaan maar vond er geen reet aan. Geen grip dus marginaal te veel gas en je staat achterstevorenquote:Op vrijdag 8 februari 2019 16:52 schreef twiFight het volgende:
Moet er flink aan wennen dat dat nu teamgenoten zijn.
En het filmpje is kut met hun overgeproduceerde hippe editing. Maar ijskarten lijkt me gaaf!
Ik vond dat echt heel erg vet in Rucphenquote:Op vrijdag 8 februari 2019 18:02 schreef Rossdale het volgende:
[..]
In Rucphen gedaan maar vond er geen reet aan. Geen grip dus marginaal te veel gas en je staat achterstevoren
Ik hoor nog geen geratel en gerinkel, so far so goodquote:
Die waren snel klaar lees ikquote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:10 schreef Sjemmert het volgende:
Max Verstappen, Lando Norris, Nick Catsburg en Atze Kerkhof zullen als team straks deelnemen aan de virtuele 12h van Bathurst in iRacing.
https://www.f1today.net/n(...)-12-uur-van-bathurst
Livestream start om 14:30
eerst van de baan getikt en vervolgens schakelfout en motor stuk.quote:
ik zou de brui er aan geven met zoveel achterstand, maargoed, geen idee of dat op dat niveau een optie isquote:Op zaterdag 9 februari 2019 17:34 schreef Sjemmert het volgende:
Ze rijden weer maar wel 39 ronden achterstand.
Nick Catsburg rijd nu.
Livetiming:
http://racespot.tv/live/
Mooi hequote:Op zaterdag 9 februari 2019 18:00 schreef ondeugend het volgende:
Grappig trouwens dat die jochies die heel de wereld aan de voeten hebben liggen, gewoon op zaterdagavond thuis zijn om te gamen.
Ik heb 2 keer ingeschakeld. Eerste keer was Atze al gecrashed en kwam Lando net naar buiten waarna hij vrijwel direct zijn bak stuk rijd. Tweede keer was zojuist en vrijwel direct rijd Nicky hem de muur in.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 17:48 schreef vosss het volgende:
Gaat lekker. Not.
Gelukkig over een paar weken dat het echte werk weer begint
Bathurst is overigens ook wel een kutcircuit. Heel tof, maar ook heel snel een foutje en in de muur.
Was het een renault?quote:Op zaterdag 9 februari 2019 18:09 schreef ondeugend het volgende:
Max rijdt nu
Maar hij komt niet verder dan de 4e versnelling en er is van alles mis.
Nu gaan ze de motor opblazen
Einde verhaal
Het was een bmw, met de nadruk op was.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 18:16 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Was het een renault?
Die wou hij toch opblazen
https://clips.twitch.tv/TawdryExuberantLouseTheRingerquote:Op zaterdag 9 februari 2019 17:32 schreef vosss het volgende:
[..]
eerst van de baan getikt en vervolgens schakelfout en motor stuk.
Een spelletje wat de hele paddock speeltquote:Op zaterdag 9 februari 2019 18:19 schreef Zorro het volgende:
Zitten jullie hier nou serieus over een spelletje te praten?
Het wordt echt tijd dat het F1 seizoen weer begint he
Blijft een spelletje.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 18:22 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Een spelletje wat de hele paddock speelt
quote:Op zaterdag 9 februari 2019 18:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
Blijft een spelletje.
Of gaat het hier ook besproken worden als iedereen Fortnite speelt ofzo?
Ah joh gewoon grappig dat Norris dit zit te streamen. Eigenlijk ben je getuige van een vrienden game sessie nu. Al zijn ze uit de bratwurstquote:Op zaterdag 9 februari 2019 18:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
Blijft een spelletje.
Of gaat het hier ook besproken worden als iedereen Fortnite speelt ofzo?
ik vind dit een stuk moeilijker dan in het echtquote:Op zaterdag 9 februari 2019 18:19 schreef Zorro het volgende:
Zitten jullie hier nou serieus over een spelletje te praten?
Het wordt echt tijd dat het F1 seizoen weer begint he
En gewoon live op Youtube.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 18:34 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ah joh gewoon grappig dat Norris dit zit te streamen. Eigenlijk ben je getuige van een vrienden game sessie nu. Al zijn ze uit de bratwurst
Die Norris thuis stream?quote:
Nee, de Barhurst race.quote:
Ja... ik kijk nu even met Norris zijn stream mee. Die zit nu prive met Max te racen. Die link heb ik hierboven gepost.quote:
Dat ding heeft toch flippers?quote:Op zaterdag 9 februari 2019 17:32 schreef vosss het volgende:
[..]
eerst van de baan getikt en vervolgens schakelfout en motor stuk.
Weet ik veel. Ik las het als comment ergens. Overigens kan je ook met flippers je motor over de zeik helpen lijkt me.quote:
9quote:Op zaterdag 9 februari 2019 21:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Weet ik veel. Ik las het als comment ergens. Overigens kan je ook met flippers je motor over de zeik helpen lijkt me.
Hoeveel dagen nog?
quote:
mensen wie niet hun eigen held zijnquote:
Ik neem aan het eerste. Maar geen haperende streams meer waag ik te betwijfelen gezien de ervaringen in onderstaand topicquote:Op zondag 10 februari 2019 10:11 schreef Dimitri_ het volgende:
Wie kan mij meer vertellen over F1TV pro die vanaf 18-2 beschikbaar is in NL?
Is het gewoon zorgen dat de app op m'n telefoon staat en kan ik me dan via de app aanmelden? Of komt er nog iets anders bij kijken?
Zin in! Nooit meer gekut met goede streams zoeken, haperende stream midden in de race, etc...
Maar dat zijn de ervaringen van flipsen in Argentinie he. Zijn internetverbinding staat nou niet bekend om z’n snelheid en stabiliteit.quote:Op zondag 10 februari 2019 10:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik neem aan het eerste. Maar geen haperende streams meer waag ik te betwijfelen gezien de ervaringen in onderstaand topic
F1 / Ervaring F1TV (officieel tv kanaal van Formula1.com)
Hij was vorig jaar niet de enige. Er waren gewoon problemen met F1TV wereldwijd.quote:Op zondag 10 februari 2019 11:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Maar dat zijn de ervaringen van flipsen in Argentinie he. Zijn internetverbinding staat nou niet bekend om z’n snelheid en stabiliteit.
Ik hou het wel in de gaten. Als het beter werkt dit jaar wil ik het wel gaan proberen.quote:Op zondag 10 februari 2019 11:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij was vorig jaar niet de enige. Er waren gewoon problemen met F1TV wereldwijd.
ze zullen het wel verbeterd hebben lijkt mequote:Op zondag 10 februari 2019 11:56 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik hou het wel in de gaten. Als het beter werkt dit jaar wil ik het wel gaan proberen.
Wie?quote:Op zondag 10 februari 2019 11:50 schreef wolfjeamadeus het volgende:
SHO / Sylvana Ijselmuiden (Dumpert) doet het met Steijn schothorst
Helaas heren
Godver en ik wou net mijn move gaan makenquote:Op zondag 10 februari 2019 11:50 schreef wolfjeamadeus het volgende:
SHO / Sylvana Ijselmuiden (Dumpert) doet het met Steijn schothorst
Helaas heren
Dat is dit allemaal, toch?. Het gaat over F1 coureurs en F1 TV.quote:Op zondag 10 februari 2019 14:21 schreef NaturalScience het volgende:
Kan het weer gewoon over F1 gaan hier?
Idd!quote:Op zondag 10 februari 2019 14:21 schreef NaturalScience het volgende:
Kan het weer gewoon over F1 gaan hier?
Of een creditcard nemenquote:Op zondag 10 februari 2019 16:13 schreef Goudenvis het volgende:
Wilde een abo nemen op f1 tv om de testdagen te bekijken kan je alleen met creditcard betalenhopen op een stream dan
Die schijt Amerikanen moeten eens leren, dat een groot gedeelte van de wereldbevolking geen creditcard heeftquote:
Test dagen is toch alleen met de F1 Tv pro abbo te bekijken? In NL pas beschikbaar op 18 feb.quote:Op zondag 10 februari 2019 16:13 schreef Goudenvis het volgende:
Wilde een abo nemen op f1 tv om de testdagen te bekijken kan je alleen met creditcard betalenhopen op een stream dan
Dan beginnen de testen ook.quote:Op zondag 10 februari 2019 18:25 schreef Kw4Kje het volgende:
[..]
Test dagen is toch alleen met de F1 Tv pro abbo te bekijken? In NL pas beschikbaar op 18 feb.
Zijn de tests niet gewoon bij Ziggo te zien?quote:Op zondag 10 februari 2019 18:25 schreef Kw4Kje het volgende:
[..]
Test dagen is toch alleen met de F1 Tv pro abbo te bekijken? In NL pas beschikbaar op 18 feb.
10 minuten samenvatting per dag, terwijl ze grotendeels live op F1 TV zijn.quote:Op zondag 10 februari 2019 20:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zijn de tests niet gewoon bij Ziggo te zien?
Shit, balen zeg.quote:Op zondag 10 februari 2019 20:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
10 minuten samenvatting per dag, terwijl ze grotendeels live op F1 TV zijn.
Ook Sky zend 5 uur per dag uit.
PayPal geen optie? Meestal kan dat ook wel en dat kan je zonder creditcard gebruikenquote:Op zondag 10 februari 2019 16:13 schreef Goudenvis het volgende:
Wilde een abo nemen op f1 tv om de testdagen te bekijken kan je alleen met creditcard betalenhopen op een stream dan
Ook niet op Ziggo Racing?quote:Op zondag 10 februari 2019 20:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
10 minuten samenvatting per dag, terwijl ze grotendeels live op F1 TV zijn.
Ook Sky zend 5 uur per dag uit.
Neequote:
prepaid ccquote:Op zondag 10 februari 2019 21:12 schreef Rossdale het volgende:
[..]
PayPal geen optie? Meestal kan dat ook wel en dat kan je zonder creditcard gebruiken
de karakteristieken van het circuit in Barcelona schijnen goed te zijn om te testen, geen idee hoe dat bij Paul Ricard zitquote:Op maandag 11 februari 2019 12:33 schreef Goudenvis het volgende:
Zou het eigenlijk niet veel beter zijn om de tests op paul ricard te houden? Bijna geen kans op crashen, sprinklers zodat er regengedeelte kan worden gepland en qua bereikbaarheid zelfde als spanje
Bahrein zou beter zijn omdat het in europe winter is en de temperatuur/weersomstandigheden erg kunnen verschillen met de rest van het seizoenquote:Op maandag 11 februari 2019 12:33 schreef Goudenvis het volgende:
Zou het eigenlijk niet veel beter zijn om de tests op paul ricard te houden? Bijna geen kans op crashen, sprinklers zodat er regengedeelte kan worden gepland en qua bereikbaarheid zelfde als spanje
Bahrein is te duur voor veel teamsquote:Op maandag 11 februari 2019 12:39 schreef opreis het volgende:
[..]
Bahrein zou beter zijn omdat het in europe winter is en de temperatuur/weersomstandigheden erg kunnen verschillen met de rest van het seizoen
Formule 1 is te duur voor veel teams.quote:Op maandag 11 februari 2019 12:39 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Bahrein is te duur voor veel teams
is ook logistiek moeilijker met onderdelen, best wel benieuwd hoe dat post brexit gaat trouwensquote:Op maandag 11 februari 2019 12:39 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Bahrein is te duur voor veel teams
Dat zou nog maar eens zo een trigger kunnen zijn voor veel teams om te verhuizen naar Duitsland oidquote:Op maandag 11 februari 2019 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
is ook logistiek moeilijker met onderdelen, best wel benieuwd hoe dat post brexit gaat trouwens
twitter:NobleF1 twitterde op maandag 11-02-2019 om 12:12:20British American Tobacco back to #F1... with McLaren https://t.co/EQeZJVSKPB reageer retweet
en een karvracht aan visa zullen nodig zijnquote:Op maandag 11 februari 2019 13:02 schreef Lionheaad het volgende:
F1 teams krijgen waarschijnlijk een speciale douane procedure, tenminste heb ik laatst ergens gehoord.
Die staan hier ook al. F1 / [F1 2019] Presentaties 2019 bolidesquote:Op maandag 11 februari 2019 15:00 schreef Sunri5e het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe TR. Straks Williams iemand een idee hoe laat die komt? Ik ben erg benieuwd nu Martini er mee is gestopt.
dan zit je met de motoren quotaquote:Op maandag 11 februari 2019 14:58 schreef nils7 het volgende:
Gewoon alleen testen op een circuit wat niet op de kalender staat.
Ik ben ook voorstander om op de vrijdag een extra auto in te zetten en te laten besturen door iemand die minder dan 3 races heeft gereden.
Is testrijder echt eens wat en die 3de auto hebben ze vaak toch al bij in onderdelen.
Ik vind hem niet echt spannend in vergelijking met die van vorig jaar. Tenminste niet qua uiterlijk. Nog steeds mooie bolide hoor, maar niet echt anders.quote:Op maandag 11 februari 2019 15:00 schreef Sunri5e het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe TR. Straks Williams iemand een idee hoe laat die komt? Ik ben erg benieuwd nu Martini er mee is gestopt.
twitter:wbuxtonofficial twitterde op dinsdag 12-02-2019 om 14:05:35Abiteboul lays out in no uncertain terms the road ahead for Nico Hülkenberg. “It’s make or break.” Has to impose himself and perform against Ricciardo if continuation of relationship with Renault is to be successfully concluded once talks begin later in the year. reageer retweet
twitter:VanGamerenF1 twitterde op dinsdag 12-02-2019 om 14:23:17Daniel Ricciardo op de vraag van zijn teambaas Cyril Abiteboul over waarom hij naar Renault is gekomen: (grappend) 'Bonjour. Je m'appelle Daniel. Ik ben hier omdat ik Frans wilde leren.' 😂 #F1 https://t.co/wWMBYwdN3A reageer retweet
Danny Ric zit ook bij de meeste personen in de top 4 coureurs van dit moment.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 14:18 schreef ChatGirl het volgende:
twitter:wbuxtonofficial twitterde op dinsdag 12-02-2019 om 14:05:35Abiteboul lays out in no uncertain terms the road ahead for Nico Hülkenberg. “It’s make or break.” Has to impose himself and perform against Ricciardo if continuation of relationship with Renault is to be successfully concluded once talks begin later in the year. reageer retweet
lullig van die fransen dat ze die tweet nu al de wereld insturen, niemand die er na vroeg.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 14:18 schreef ChatGirl het volgende:
twitter:wbuxtonofficial twitterde op dinsdag 12-02-2019 om 14:05:35Abiteboul lays out in no uncertain terms the road ahead for Nico Hülkenberg. “It’s make or break.” Has to impose himself and perform against Ricciardo if continuation of relationship with Renault is to be successfully concluded once talks begin later in the year. reageer retweet
Hoe groot is de kans dat twee verschillende ontwerpers dit onafhankelijk van elkaar bedacht hebben, et exact dezelfde hoeken, enz. Ik denk 0%quote:Op dinsdag 12 februari 2019 14:52 schreef Lionheaad het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verschil is wel heel klein....
dat is goed gedaan, gratis reclame voor Richquote:Op dinsdag 12 februari 2019 14:44 schreef sasquatsch het volgende:
Haas sponsor Rich Energy is in een juridisch gevecht verwikkeld om het logo, dat ook gebruikt wordt voor het fietsenmerk Whyte.
[ afbeelding ]
https://www.racefans.net/(...)legal-row-over-logo/
Eens, dat stokbroodje doet het laten lijken alsof Hulkenberg er niet zo heel veel van kan en dat het tijd wordt dat hij wat laat zien.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 15:59 schreef opreis het volgende:
Wie van de coureurs die beter is dan Hulk wil er naar renault dan?
Denk niet dat Alonso terug wil naar renault als ze niet om het kampioenschap meedoen.
Bottas zal niet veel beter zijn als hij eruit gekickt wordt bij mercedes dan geeft dat ook aan dat ze niet het beste kunnen krijgen.
Perez of Ocon? Vergelijkbaar lijkt me. En van de rookies nog te weinig te zeggen.
hiiiiiiiiiiilaaaaaaaaaariiiiisch.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 14:32 schreef ondeugend het volgende:
twitter:VanGamerenF1 twitterde op dinsdag 12-02-2019 om 14:23:17Daniel Ricciardo op de vraag van zijn teambaas Cyril Abiteboul over waarom hij naar Renault is gekomen: (grappend) 'Bonjour. Je m'appelle Daniel. Ik ben hier omdat ik Frans wilde leren.' 😂 #F1 https://t.co/wWMBYwdN3A reageer retweet
Het zal mij niet verbazen als Hulk ricciardo de baas is zelfs. Gewichtsregels zijn aangepast in het voordeel van Hulk en Ricciardo zal met die renault minder goed kunnen divebomben als met zn RB.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 16:10 schreef tja77 het volgende:
[..]
Eens, dat stokbroodje doet het laten lijken alsof Hulkenberg er niet zo heel veel van kan en dat het tijd wordt dat hij wat laat zien.
Ik dat dat Ricciardo iets beter is, maar het verschil zal niet zo gek groot zijn.
Man wat ben jij een zure user. Een citroen schrikt nog van jequote:Op dinsdag 12 februari 2019 16:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
hiiiiiiiiiiilaaaaaaaaaariiiiisch.
Ik ben wel benieuwd hoeveel 'voordeel' (liever: minder nadeel) Hulkenberg zal hebben van de nieuwe gewichtsregels, maar hier doe je imho Ricciardo wel een beetje tekort.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 16:14 schreef opreis het volgende:
[..]
Het zal mij niet verbazen als Hulk ricciardo de baas is zelfs. Gewichtsregels zijn aangepast in het voordeel van Hulk en Ricciardo zal met die renault minder goed kunnen divebomben als met zn RB.
Volgens Hulk was het verschil in gewicht tussen hem en Sainz goed voor 0.1~0.15 seconde. Dat is in de Formule 1 een behoorlijk verschilquote:Op dinsdag 12 februari 2019 16:20 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoeveel 'voordeel' (liever: minder nadeel) Hulkenberg zal hebben van de nieuwe gewichtsregels, maar hier doe je imho Ricciardo wel een beetje tekort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
Ik schat Hulkenberg hoger in dan Perez of Ocon. Koeler hoofd op zijn schouders, was vaak best of the rest afgelopen seizoen. Zet hulkenberg in een topauto en hij kan bijblijven of zelfs winnen, Perez is al een keer door de mand gevallen in een topteam, en Ocon kon hem afgelopen seizoen niet de baas.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 15:59 schreef opreis het volgende:
Wie van de coureurs die beter is dan Hulk wil er naar renault dan?
Denk niet dat Alonso terug wil naar renault als ze niet om het kampioenschap meedoen.
Bottas zal niet veel beter zijn als hij eruit gekickt wordt bij mercedes dan geeft dat ook aan dat ze niet het beste kunnen krijgen.
Perez of Ocon? Vergelijkbaar lijkt me. En van de rookies nog te weinig te zeggen.
De Hulk zal vooral moeten laten zien dat hij consistenter is en minder domme fouten maken zoals onder andere in Baku, Spa, Suzuka (vt) en Interlagos (vt) vorig jaar. En dan tel ik Abu Dhabi niet eens mee.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 16:14 schreef opreis het volgende:
[..]
Het zal mij niet verbazen als Hulk ricciardo de baas is zelfs. Gewichtsregels zijn aangepast in het voordeel van Hulk en Ricciardo zal met die renault minder goed kunnen divebomben als met zn RB.
Dat deed ie destijds ook al.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 17:08 schreef mikieu het volgende:
Ricciardo vind ik toch wat sneu overoomen nu. Nu ook weer Baku even in Max' schoenen schuiven.
tot de zomerstop? dat is wel heel langquote:Op dinsdag 12 februari 2019 16:55 schreef twiFight het volgende:
Dat bericht is toch superlogisch?
1. Hulkenberg rijdt al jaaaren mee
2. Er zit een bewezen goede* coureur naast hem komend jaar
3. Renault zet steeds hoger in voor het kampioenschap
Ze willen gewoon weten dat Hulk het beste uit de auto haalt dit jaar. En dat moet ook van hem verwacht worden. Dat betekent niet dat hij races moet winnen of elke race sneller moet zijn dan Ric, maar er mag niet meer dan 1 a 1,5 tiende tussen de tijden zitten, anders weet je gewoon dat hij niet alles uit de auto haalt.
En reken maar dat Ric eenzelfde opmerking heeft gekregen. Tuurlijk krijgt hij tijd om even te wennen aan de auto, maar als hij niet na de zomerstop minimaal de Hulk bij kan houden dan heeft hij ook wat uit te leggen, vooral gezien zijn salaris.
* : je mag Ric wel of niet kampioensmateriaal vinden, maar het is zonder twijfel een goede coureur.
Dat zijn nou net de momenten waarvan ze bij RB zeggen dat Max slimmer moet zijn.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 17:19 schreef vosss het volgende:
[..]
...
En ik denk dat iedereen dat gezegd zou hebben. Doorgaans vinden F1 coureurs nou eenmaal meteen de ander schuld; zeker als het een discutabele actie was. En Max veranderde wel 2x van lijn, maar dat was nog voor de remzone, althans de eerste keer. Daar kan je het over hebben. Volgens de exacte regels brak ie ze niet, maar heel kies was dat ook niet.
...
Denk eerder aan Barcelonaquote:Op dinsdag 12 februari 2019 17:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
tot de zomerstop? dat is wel heel lang
mee eens, hij kan wel denken dat hij gelijk had maar het krijgen is wat andersquote:Op dinsdag 12 februari 2019 17:24 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Dat zijn nou net de momenten waarvan ze bij RB zeggen dat Max slimmer moet zijn.
Had Ric er naast gelaten, had hij hoogstwaarschijnlijk zijn rempunt gemist.
Er was nog genoeg ruimte links om ernaast te gaan (van voren te zien). Alleen koos Ricciardo er voor om weer naar rechts te gaan.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 17:24 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Dat zijn nou net de momenten waarvan ze bij RB zeggen dat Max slimmer moet zijn.
Had Ric er naast gelaten, had hij hoogstwaarschijnlijk zijn rempunt gemist.
Zelfde wat red bull jaren heeft gedaan. Niets vreemds aanquote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:26 schreef beantherio het volgende:
Renault probeert het verwachtingspatroon al in te dammen: Renault: "Barcelona F1-test halen wordt superkrap"
Met al die ambities die ze hebben is dat natuurlijk niet zo'n sterk begin.
Ocon was Perez meer dan de baas. Het probleem bij hem is alleen dat hij nog te veel onnodig punten laat liggen, zoals in Brazilie met de crash met Max.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 16:40 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik schat Hulkenberg hoger in dan Perez of Ocon. Koeler hoofd op zijn schouders, was vaak best of the rest afgelopen seizoen. Zet hulkenberg in een topauto en hij kan bijblijven of zelfs winnen, Perez is al een keer door de mand gevallen in een topteam, en Ocon kon hem afgelopen seizoen niet de baas.
Of je schroeft het verwachtingspatroon even torenhoog op.. Is het niet verstandiger om (nog voor de tests) te hopen op het halen van de finish met een nog gloednieuwe en onbewezen combi?quote:Van der Garde hoopvol dat Verstappen podium haalt in Melbourne
Red Bull Racing heeft de nieuwe wagen nog niet gepresenteerd, maar voormalig F1-coureur Giedo van der Garde is hoopvol dat Max Verstappen al snel kan scoren met de Honda aangedreven RB15. In de Radio 538 ochtendshow met Frank Dane blikt Van der Garde vooruit op het nieuwe F1-seizoen en steekt hij zijn hoge verwachtingen niet onder stoelen of banken. “Ik durf wel te zeggen dat Max sowieso het podium gaat halen in Melbourne”, zegt de Amsterdammer. “Het zou ook wel een overwinning kunnen worden.”
quote:Williams has abandoned plans to give its 2019 Formula 1 car a shakedown in Spain this weekend because it is running late with its build plans.
https://www.autosport.com(...)-due-to-build-delaysquote:Deputy team principal Claire Williams said: "As anyone would expect, we have had an extremely aggressive engineering programme over the winter.
"As such, we have taken the decision not to run our car during our filming day this weekend in order to allow the team to maximise the time at the factory before we head to Barcelona for the first day of the test on February 18."
Renault heeft mogelijk hetzelfdequote:Op woensdag 13 februari 2019 10:36 schreef Lionheaad het volgende:
Gaat al weer lekker bij Williams.
[..]
[..]
https://www.autosport.com(...)-due-to-build-delays
Max wdc 2019 op naar 2020quote:Op woensdag 13 februari 2019 10:36 schreef beantherio het volgende:
Van de liveblog van motorsport.com:
[..]
Of je schroeft het verwachtingspatroon even torenhoog op.. Is het niet verstandiger om (nog voor de tests) te hopen op het halen van de finish met een nog gloednieuwe en onbewezen combi?
Test livery? Net als vorig jaar. Of zal de RB15 er in Melbourne echt zo bij staan?quote:Op woensdag 13 februari 2019 12:57 schreef Sounddragon het volgende:
Ok, hij is wel anders.. Ik moet even wennen.
https://www.gpblog.com/nl(...)n-pierre-gasly-.html
Special edition, dus test livery.quote:Op woensdag 13 februari 2019 13:10 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Test livery? Net als vorig jaar. Of zal de RB15 er in Melbourne echt zo bij staan?
Ja, is voor de 2019 auto. Dat blauwe op de motorkap zat er vorig jaar op die manier niet in.quote:Op woensdag 13 februari 2019 16:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nog niet de 2019-auto toch? Ik dacht dat het puur de livery van dit jaar was.
Het is een moddervette livery. Zouden ze moeten racen, in plaats van weer die oersaaie standaard RBR livery.quote:Op woensdag 13 februari 2019 16:36 schreef YourCaptor het volgende:
Jammer dat ze niet met deze livery racen. Zou weer eens wat anders zijn. Vind deze erg mooi.
Hmm. Gek, de races lieten een andere indruk achter. Maar als je het zo bekijkt heb je gelijk. Ik vond Ocon zich nou niet echt ontwikkelen afgelopen seizoen. Ik bedoel, Verstappen en Leclerc en in mindere mate Gasly en Sainz zag je zich wel ontwikkelen als in dat ze gaandeweg minder domme fouten maakten, maar Ocon groeide gewoon niet.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 23:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ocon was Perez meer dan de baas. Het probleem bij hem is alleen dat hij nog te veel onnodig punten laat liggen, zoals in Brazilie met de crash met Max.
In de basis is hij sneller, zowel in de kwalificatie en de race, wat deze teammate comparison ook laat zien.
En Perez had natuurlijk ook geluk in Baku met een podium, waar Ocon uitviel, wat het verschil in punten tussen beide verklaart.
Jij volgt toch het autosport of autotechnical forum oid? Daar had een user alle rondetijden van iedereen uitgewerkt en de rondentijden verwerkt en een reëele vergelijking gemaakt tussen teamgenoten. Daar was Ocon een tiende per ronde langzamer dan Perezquote:Op dinsdag 12 februari 2019 23:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ocon was Perez meer dan de baas. Het probleem bij hem is alleen dat hij nog te veel onnodig punten laat liggen, zoals in Brazilie met de crash met Max.
In de basis is hij sneller, zowel in de kwalificatie en de race, wat deze teammate comparison ook laat zien.
En Perez had natuurlijk ook geluk in Baku met een podium, waar Ocon uitviel, wat het verschil in punten tussen beide verklaart.
Voor 2017 klopt dat, maar in 2018 was Ocon zowel in de kwalificatie als gemiddelde racepace(marginaal) sneller.quote:Op woensdag 13 februari 2019 21:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij volgt toch het autosport of autotechnical forum oid? Daar had een user alle rondetijden van iedereen uitgewerkt en de rondentijden verwerkt en een reëele vergelijking gemaakt tussen teamgenoten. Daar was Ocon een tiende per ronde langzamer dan Perez
twitter:RenaultF1Team twitterde op donderdag 14-02-2019 om 09:58:00Daniel's very first day at Enstone. The start of a new chapter... We knew you'd want to see it. 😉(Of course that's exactly how it happened!) #RSspirit @danielricciardo#Valentines #ValentinesDay https://t.co/aHL6M9CEQa reageer retweet
even wat extra windtunnel tijdquote:Op donderdag 14 februari 2019 12:26 schreef sasquatsch het volgende:
Na Williams en Renault is Racing Point het derde team waarvan het maar de vraag is of ze klaar zijn voor de eerste testdag maandag.
https://www.planetf1.com/(...)ll-be-ready-to-test/
Is dat het missen van de eerste testdag waard? Op het circuit krijg je de werkelijke waardes natuurlijk.quote:Op donderdag 14 februari 2019 13:34 schreef King_Merc het volgende:
[..]
even wat extra windtunnel tijd
Ja, er zijn hier heel veel mensen die niet zonder extreme structuur kunnenquote:Op donderdag 14 februari 2019 15:21 schreef JayHovah het volgende:
Zullen we de nieuwe auto’s in dit topic houden?
F1 / [F1 2019] Presentaties 2019 bolides #1
allemaal autisten hierquote:Op donderdag 14 februari 2019 15:26 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ja, er zijn hier heel veel mensen die niet zonder extreme structuur kunnen
Het is niet verboden om het hier te postenquote:Op donderdag 14 februari 2019 15:21 schreef JayHovah het volgende:
Zullen we de nieuwe auto’s in dit topic houden?
F1 / [F1 2019] Presentaties 2019 bolides #1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |