https://www.avrotros.nl/e(...)al-2019-in-tel-aviv/quote:21 JAN 2019
Singer-songwriter Duncan Laurence gaat Nederland vertegenwoordigen op de 64ste editie van het Eurovisie Songfestival 2019 in Tel Aviv.
De Nederlandse inzending van het Songfestival heeft de afgelopen jaren een absolute kwaliteitsslag gemaakt. Met Duncan Laurence zet AVROTROS deze lijn voort. Algemeen directeur AVROTROS en lid van de selectiecommissie Eric van Stade: “We werden van onze stoel geblazen door deze song. Het is zo krachtig dat we unaniem hebben besloten dat Duncan onze man is.”
Over Duncan Laurence
Duncan Laurence ( Spijkenisse, 11 april 1994) studeerde afgelopen jaar af aan de Rockacademie in Tilburg. Hij ontwikkelde zich daar als zanger, songwriter en producer en deed tijdens zijn studie ervaring op in onder andere Londen en Stockholm.
Duncan Laurence: “De afgelopen jaren deden voor Nederland A-artiesten mee met grote naamsbekendheid. Voor mij geldt dat laatste niet maar dat is juist ook mooi: er zijn heel veel jonge muzikale talenten in Nederland. Mijn deelname bewijst dat je zomaar de kans kunt krijgen om op zo’n groot platform te laten zien wat je waard bent. Ik ben heel trots dat ik Nederland ga vertegenwoordigen en ik ga alles geven.”
Ilse DeLange – die de selectiecommissie wees op deze inzending: “Duncan is heel bijzonder. Wat hij schrijft is heel erg internationaal. Het is authentiek. Het raakt in alles vind ik. Verder heeft hij ook de persoonlijkheid die bij zo’n groot avontuur hoort. Zijn prioriteiten liggen altijd bij de muziek.”
Alle details rondom de Nederlandse inzending worden op donderdag 7 maart bekend gemaakt. Duncan zal zich tot die tijd in alle rust volledig focussen en voorbereiden op zijn inzending.
Cornald moet echt even op zijn woorden gaan letten met z'n 'ijzersterke song'quote:
Leuk dat ie idd reageert.quote:
Ja want tijdens de afgelopen 63 edities won ieder jaar een transgender.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 11:58 schreef KingRadler het volgende:
als Duncan een transgender was, dan hadden we zeker kans gemaakt.
Een na laatste volgens mij, alleen Zweden is iets later (finale 9 maart volgens mij) maar dan is in ieder geval het winnende nummer al eens te horen geweest inclusief act, in de halve finale.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 09:12 schreef summer52 het volgende:
Volgens mij zijn we dit jaar de laatste (of één van de laatsten) die de song bekend maakt? Misschien wel goed maar oh dat wachten......niet uit te houden.😧
YESSSAAAquote:Op dinsdag 29 januari 2019 13:36 schreef Mandy040986 het volgende:
Maar wij hebben een ijzersterk nummer.
Is het al 7 maart?
Hebben we alle inzendingen gehoord en dat komt het KLAPSTUKquote:Op dinsdag 29 januari 2019 12:58 schreef Cee het volgende:
[..]
Een na laatste volgens mij, alleen Zweden is iets later (finale 9 maart volgens mij) maar dan is in ieder geval het winnende nummer al eens te horen geweest inclusief act, in de halve finale.
maar net waar de gek punten voor wil gevenquote:Op dinsdag 29 januari 2019 14:39 schreef TLC het volgende:
Hoe kunnen mensen nu al weten of het een 'ijzersterk' nummer is ?
ik hoop t ook maar voor hetzelfde geld is t bagger
Ja dat denk ik dus ook wel een beetje. Alleen misschien waren er ook niet veel andere optiesquote:Op dinsdag 29 januari 2019 14:29 schreef Nexum het volgende:
Het kan gewoon niet anders dan dat het een ijzersterk nummer is. Ik denk namelijk (klinkt heel lullig) echt niet dat de commissie zonder lied voor Duncan had gekozen, gezien het geen bekende artiest is.
Nou ja, als Ilse aan de deur klopt, dan sla je natuurlijk niet meteen de deur dicht..quote:Op dinsdag 29 januari 2019 14:29 schreef Nexum het volgende:
Het kan gewoon niet anders dan dat het een ijzersterk nummer is. Ik denk namelijk (klinkt heel lullig) echt niet dat de commissie zonder lied voor Duncan had gekozen, gezien het geen bekende artiest is.
Dat is ook wel waar, maar stel dat ze al best ver waren in hun selectieproces dan zou het zomaar kunnen dat ze hadden gezegd 'ja dankjewel Ilse, maar we zijn al best wel ver, kom volgend jaar maar'quote:Op dinsdag 29 januari 2019 14:57 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Nou ja, als Ilse aan de deur klopt, dan sla je natuurlijk niet meteen de deur dicht..
Is ook een mogelijkheid inderdaad. Het kan meerdere kanten op gaan en laten we hopen op de meest positieve kant.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 15:02 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dat is ook wel waar, maar stel dat ze al best ver waren in hun selectieproces dan zou het zomaar kunnen dat ze hadden gezegd 'ja dankjewel Ilse, maar we zijn al best wel ver, kom volgend jaar maar'
Het gaat niet om het genre, maar om het nummer. 'Elektronisch' is sowieso een nogal breed begrip.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 13:01 schreef Momo... het volgende:
Wel veel (potentiële) elektronische inzendingen dit jaar en Belgie, Oostenrijk en Finland gaan zowiezo al voor elektronische inzendingen waarschijnlijk.
Is het ook en is het zeker dat Duncan deze genre gaat zingen?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 15:58 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het gaat niet om het genre, maar om het nummer. 'Elektronisch' is sowieso een nogal breed begrip.
omdat het kanquote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:26 schreef ato het volgende:
Wij zaken in de odds van 8 naar 30![]()
Waarom?
Was een grapje, ik vind de odds wel Interressant. Sommige landen weten hun mysterie in te houden en top 10 te houden in de Odds. Kijk maar naa Portugal 2017 en Israel 2018.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:34 schreef Giggio het volgende:
[..]
omdat het kan
bij mij nog steeds op 8
maar is toch onzin odds nu met een paar liedjes die bekend zijn?
Een bookmaker verwart Duncan Laurence met Zanger Rinus?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:26 schreef ato het volgende:
Wij zaken in de odds van 8 naar 30![]()
Waarom?
Grapje, ik trek mij hier niets van aan. Maar ik vind de odds wel Interressant, vooral na de repetities.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Een bookmaker verwart Duncan Laurence met Zanger Rinus?
Trek je niet zoveel aan van die odds man, dat wordt pas interessant in mei.
no linnits is the skyquote:Op dinsdag 29 januari 2019 17:02 schreef ato het volgende:
[..]
Grapje, ik trek mij hier niets van aan. Maar ik vind de odds wel Interressant, vooral na de repetities.
Kijk maar naar The Common linnits.
Volgens mijn zijn Albanië en Moldavië de landen die ons eigenlijk altijd standaard negeren, wat we ook sturen. Azerbaijan ook. Van de rest hebben we hier en daar wel eens wat gekregen meen ik? Van Israël kregen we vroeger vrij veel punten, ook bij de televoting. De laatste jaren helemaal niks meerquote:Op dinsdag 29 januari 2019 17:32 schreef ato het volgende:
Sowieso gaven de volgende landen ons geen punten:
Albanië, Oekraïne, MonteNegro, Malta,, Moldavia, Israël, Georgië en Azerbeidzjan.
correctie:quote:Op dinsdag 29 januari 2019 18:38 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Volgens mijn zijn Albanië en Moldavië de landen die ons eigenlijk altijd standaard negeren, wat we ook sturen. Azerbaijan ook. Van de rest hebben we hier en daar wel eens wat gekregen meen ik? Van Israël kregen we vroeger vrij veel punten, ook bij de televoting. De laatste jaren helemaal niks meer
Wtf, oh jaquote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:21 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
correctie:![]()
https://www.parool.nl/bui(...)oppers-goed~a243218/
Was de enige keer dat Albanië punten gaf aan Nederland en wat voor actquote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:21 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
correctie:![]()
https://www.parool.nl/bui(...)oppers-goed~a243218/
Ik zie alleen Albanië, Malta en Oostenrijk. Verder zie ik nog geen vrouwen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 07:45 schreef Niels93 het volgende:
Wat me opvalt. Duncan zit tot nu toe in een semi met alleen maar vrouwen. Ik hoop dat dit zo doorzet. Dan valt hij alleen maar meer op.
En Armenië en Macedoniëquote:Op woensdag 30 januari 2019 08:25 schreef ato het volgende:
[..]
Ik zie alleen Albanië, Malta en Oostenrijk. Verder zie ik nog geen vrouwen.
Oh ja daar gaan ook vrouwen voor he, was ik vergeten.quote:
Als hij gaat ja. Denk wel dat beide genres (te) ver uit elkaar liggen om elkaar echt uit te schakelen. Ik zie Sergey niet met een “ballad met surprises” komen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 08:54 schreef ato het volgende:
[..]
Oh ja daar gaan ook vrouwen voor he, was ik vergeten.
Duncan krijgt wel een grote concurrent in Sergey (Rusland) in deze semi.
Als Sergey net zo'n liedje heeft als een paar jaar terug en NL een sterke ballad zouden ze elkaar juist kunnen versterken.quote:Op woensdag 30 januari 2019 09:04 schreef Niels93 het volgende:
[..]
Als hij gaat ja. Denk wel dat beide genres (te) ver uit elkaar liggen om elkaar echt uit te schakelen. Ik zie Sergey niet met een “ballad met surprises” komen.
Die hebben geloof ik een nummer opgenomen met een heel symfonieorkestquote:Op woensdag 30 januari 2019 08:54 schreef ato het volgende:
[..]
Oh ja daar gaan ook vrouwen voor he, was ik vergeten.
Duncan krijgt wel een grote concurrent in Sergey (Rusland) in deze semi.
Ja Rusland gaat heel wat uit de kast trekken en Sergey heeft ook veel symphatie. Bij hem was het minst boeh gebeuren.quote:Op woensdag 30 januari 2019 09:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Die hebben geloof ik een nummer opgenomen met een heel symfonieorkest
Bij de televoters had die inderdaad wat ze noemen een 'land slide victory' vorige keer.quote:Op woensdag 30 januari 2019 09:23 schreef ato het volgende:
[..]
Ja Rusland gaat heel wat uit de kast trekken en Sergey heeft ook veel symphatie. Bij hem was het minst boeh gebeuren.
Wij hebben ook geweldige orkesten die iets kunnen inspelen als we willenquote:Op woensdag 30 januari 2019 09:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Die hebben geloof ik een nummer opgenomen met een heel symfonieorkest
Komt straks vanzelf goedquote:Op donderdag 31 januari 2019 09:17 schreef ato het volgende:
Duncan heeft weer aandacht nodig, in de odds nu op 9)
Ik heb er ook nog alle vertrouwen in hoor.quote:Op donderdag 31 januari 2019 09:18 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Komt straks vanzelf goed![]()
#Team Komtgoed
quote:Op donderdag 31 januari 2019 09:17 schreef ato het volgende:
Duncan heeft weer aandacht nodig, in de odds nu op 9)
Interviewtje door Harry Mens regelen.quote:
Duncan achter een scherm, nog niet laten zien hoe hij eruit ziet en vervormde stem laten praten.quote:Op donderdag 31 januari 2019 09:29 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Interviewtje door Harry Mens regelen.
De Russen, Lieve Dave, de Russen. Die hebben een klomp goud ingeleverd en sturen schatje Sergey.quote:
Gaan wij 7 Maart dit gifje ook uitbrengen of wordt gphet anders.quote:
Oh en ik vond TCL gelijk al vanaf het begin ontzettend goed, het nummer pakte mij gelijk. Ik had het gedeeld op FB en iedereen zei beeeeeeeeh ook niets aan, dit wordt weer niets. Bij Duncan hetzelfde gevoel ook al hebben we de song nog niet gehoord (ik hoop nog steeds I miss you of iets wat er op lijkt). Wat moeten we nog lang wachten!quote:Op donderdag 31 januari 2019 11:27 schreef ato het volgende:
Ik zat net te denken dar wij Outlaw wel goed vonden, maar daar buiten niet.
Dus moeten wij hopen op een nummer dat Nederland niet ligt na de eerste keer, net als The Common linnits in 2014?
Het lied kan nog zo goed zijn, er zal altijd een groep Nederlanders blijven zeiken. Zie je nu ook onder die demo van I Miss You op Youtube. Buitenlandse fans positief, Nederlanders negatief.quote:Op donderdag 31 januari 2019 11:27 schreef ato het volgende:
Ik zat net te denken dar wij Outlaw wel goed vonden, maar daar buiten niet.
Dus moeten wij hopen op een nummer dat Nederland niet ligt na de eerste keer, net als The Common linnits in 2014?
Vreselijk he? dat gezeik altijd van die Nederlanders, nooit eens positief zijn, altijd maar genuil.quote:Op donderdag 31 januari 2019 12:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het lied kan nog zo goed zijn, er zal altijd een groep Nederlanders blijven zeiken. Zie je nu ook onder die demo van I Miss You op Youtube. Buitenlandse fans positief, Nederlanders negatief.
Ja is waarquote:Op donderdag 31 januari 2019 12:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het lied kan nog zo goed zijn, er zal altijd een groep Nederlanders blijven zeiken. Zie je nu ook onder die demo van I Miss You op Youtube. Buitenlandse fans positief, Nederlanders negatief.
Dus zouden we ze missch maar gewoon I miss you moeten sturenquote:Op donderdag 31 januari 2019 12:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja, je zag al vóór de eerste rehearsals bij de odds, het aantal views en de rankings dat het echt geen favoriet was voor een hele hoge notering. Ik betwijfel of het zonder de vreemde act veel hoger had gescoord.quote:Op donderdag 31 januari 2019 16:40 schreef TheVulture het volgende:
Het probleem van Outlaw in Em was gewoon het genre, dat niet heel erg voor een brede doelgroep is gemaakt, het was iets te weinig mainstream om aan te spreken...
Ik hoop het! Zo’n zin in 7 maartquote:Op donderdag 31 januari 2019 16:29 schreef grazz het volgende:
[..]
Dus zouden we ze missch maar gewoon I miss you moeten sturenmaar ik wacht en verwacht nog wel iets beters
Toch ben ik nog steeds blij dat ie voor dat lied koos. Beetje risico nemen en gewoon kiezen wat je als artiest zelf het allertofst en best vindt hou ik wel van.quote:Op donderdag 31 januari 2019 21:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja, je zag al vóór de eerste rehearsals bij de odds, het aantal views en de rankings dat het echt geen favoriet was voor een hele hoge notering. Ik betwijfel of het zonder de vreemde act veel hoger had gescoord.
Precies. Die metalband uit Hongarije was daar ook een lekker voorbeeld vanquote:Op donderdag 31 januari 2019 21:25 schreef MaGNeT het volgende:
Middelmatigheid is er al genoeg, beetje opvallen is niet erg
Te ver van het midden, waardeloze act en optreden tussen Israel en Cyprus hielpen niet mee. Maar toch vond ik het liedje op het eerste gehoor ook wel veelbelovender dan het uiteindelijk was. Na een week of 2 begon het mij al te vervelen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 16:40 schreef TheVulture het volgende:
Het probleem van Outlaw in Em was gewoon het genre, dat niet heel erg voor een brede doelgroep is gemaakt, het was iets te weinig mainstream om aan te spreken...
Als je die recap ook terug ziet. Eerst die gladjakker uit Zweden en daarna zo'n enorme schreeuw van Hongarijequote:Op donderdag 31 januari 2019 21:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies. Die metalband uit Hongarije was daar ook een lekker voorbeeld van
quote:Op donderdag 31 januari 2019 23:44 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Als je die recap ook terug ziet. Eerst die gladjakker uit Zweden en daarna zo'n enorme schreeuw van Hongarije
Ja, die diversiteit binnen het songfestival is echt heerlijk; dan weer een popnummer, dan weer een folkloristische/etnische bijdrage, dan weer een dancenummer, etc. Zelfs al is niet alles mijn smaak, dan nog kan ik het erg waarderen als er eens iets anders tussen zit.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 07:59 schreef Em31 het volgende:
[..]heerlijk
Toch leuk als er zulke nummers tussenzitten, net zoals dat optreden van Georgië waar je zowat een epilepsieaanval van kreeg.
Ja die! Jaa dat vond ik ook, was echt leuk dat ze toen de finale haaldenquote:Op vrijdag 1 februari 2019 09:00 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, die diversiteit binnen het songfestival is echt heerlijk; dan weer een popnummer, dan weer een folkloristische/etnische bijdrage, dan weer een dancenummer, etc. Zelfs al is niet alles mijn smaak, dan nog kan ik het erg waarderen als er eens iets anders tussen zit.
Bedoel je deze van Georgië?
Die vond ik dat jaar echt heel tof (zowel lied als act); stond zelfs in mijn top 10 uiteindelijk.
We hebben al iemandquote:Op vrijdag 1 februari 2019 09:11 schreef AgnesGru het volgende:
Sharon den Adel sluit songfestival niet uit:
https://www.rtlboulevard.(...)ongfestival-niet-uit
Dit ja, ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Had haar graag een keer zien gaan, maar ze moet wel de knoop een keer doorhakken pffffff dat gepiemel steedsquote:Op vrijdag 1 februari 2019 09:54 schreef Greys het volgende:
Meld je dan gewoon eens zelf aan voor volgend jaar Sharon, ipv steeds weer mysterieus doen over dat je het niet uitsluit. Dank u. Zo, 2020 geregeld. Op naar 2021.
Dit jaar is het jaar van Duncan. Move over Eva's en Sharons.
![]()
![]()
Vijf weken???quote:Op vrijdag 1 februari 2019 09:56 schreef Mandy040986 het volgende:
Het is februari. Nog vijf weekjes tot het lied!![]()
![]()
![]()
![]()
En nog 4 weken tot de (meteorologische) lentequote:Op vrijdag 1 februari 2019 09:56 schreef Mandy040986 het volgende:
Het is februari. Nog vijf weekjes tot het lied!![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, heerlijk. Na die pokke griep en wat ik op straat zie liggen (sneeuw) mag het voor mij heel snel gaan.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 11:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is het in jouw geval al snel natuurlijk.
Ik hoop een live uitvoering waar ook al meteen een staging bij hoort zoals het er ongeveer in Tel Aviv uit gaat zien. Meteen gewoon een compleet totaalpakket.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 11:24 schreef ato het volgende:
7 maart is vlak voor mijn vakantie.
Het is op donderdag, hoe en waar zou de primeur gebracht worden? Bij DWDD of ander programma. Met een video? Of met een live-uitvoering? Spannend he.
Wat mij betreft blijft het stil tot aan 7 maart. Misschien dat dat altijd al het plan was. Alles wat ze nu zeggen over de deelname kan voer zijn voor speculatie, ophef, gegrasduin in oud materiaal (zoals meteen al werd gedaan toen de artiest bekend werd) en dus onrust, want er is niks officieel bekend. Het deken is even opgelicht, leg hem gewoon weer terug en laat de boel rusten (hyperen mag natuurlijk, maar ik heb het over de media) en kom dan op de voorgenomen datum meteen BAM vol in de schijnwerpers met nummer, clip en een start van een promotiecampagne en charme-offensief die z’n weerga niet kent.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:49 schreef Em31 het volgende:
Ik vind het persoonlijk trouwens best wel apart dat ze niet even bij DWDD of een andere talkshow zijn geweestDit gebeurde normaal altijd wel bij de bekendmaking van de artiest en nu met een nog redelijk onbekend iemand lijkt me dat helemaal wel goed om te doen.
Hoop wel dat we nog wat meer horen voor 7 maart anders geef je alleen maar aanleiding voor gezeik over geheimzinnigheid/niemand heeft wat te zeggen etc. Maar goed misschien staat dat ook wel gewoon op de planning en is het nu verkeerd gelopen omdat ze het eerder bekend moesten maken.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze gewoon de planning aanhouden voor wanneer er niks bekend werd tot 7 maart. Dus dan werden op die datum zanger en lied tegelijk gepresenteerd en zouden er neem ik aan daarna allerlei publiciteitsbezoekjes aan talkshows zijn.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:49 schreef Em31 het volgende:
Ik vind het persoonlijk trouwens best wel apart dat ze niet even bij DWDD of een andere talkshow zijn geweestDit gebeurde normaal altijd wel bij de bekendmaking van de artiest en nu met een nog redelijk onbekend iemand lijkt me dat helemaal wel goed om te doen.
Hoop wel dat we nog wat meer horen voor 7 maart anders geef je alleen maar aanleiding voor gezeik over geheimzinnigheid/niemand heeft wat te zeggen etc. Maar goed misschien staat dat ook wel gewoon op de planning en is het nu verkeerd gelopen omdat ze het eerder bekend moesten maken.
Calm After the Storm was pas op 12 maart voor het eerst te horen.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 16:41 schreef Escrotterdam het volgende:
Duurt mij allemaal veels te lang 🤭
Feiten.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 16:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Calm After the Storm was pas op 12 maart voor het eerst te horen.
Slow Down op 4 maart.
Dus op zich valt 7 maart best mee!
Ja dit vind ik onderhand ook wel heel raar. Het is nu toch al een tijdje bekend.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:49 schreef Em31 het volgende:
Ik vind het persoonlijk trouwens best wel apart dat ze niet even bij DWDD of een andere talkshow zijn geweest Dit gebeurde normaal altijd wel bij de bekendmaking van de artiest en nu met een nog redelijk onbekend iemand lijkt me dat helemaal wel goed om te doen.
Maar dat waren de laatste jaren bekende artiesten. Dus die zijn dat soort tv optredens gewend. Ik denk dat ze met deze jongen die al die media-aandacht nog helemaal niet gewend is liever hun voorop vastgestelde programma uitvoeren qua data. Dus na het lied. Normaal zonder het lek hadden we nu nog helemaal niet geweten wie er ging. Waarschijnlijk om hem het gewie te besparen. Als je hem meteen samen met een goed lied presenteert hebben de mensen het meer over het goede lied en niet alleen over 'wieeee? Nooit van gehoord.' Als ie na de presentatie van het lied bij DWDD zit kan ie lekker daarover praten.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 17:52 schreef Guanabana het volgende:
De andere inzendingen zaten toch ook al in programma's voordat er een lied bekend was, of zit ik daar nu zo naast?
Die andere inzendingen waren BN'ers.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 17:52 schreef Guanabana het volgende:
De andere inzendingen zaten toch ook al in programma's voordat er een lied bekend was, of zit ik daar nu zo naast?
Welkom terug!quote:Op zaterdag 2 februari 2019 18:32 schreef WhiteBeard het volgende:
[Uit ESF slaap aan het ontwaken] Verrassende keus die Duncan.
Ik heb het gevoel dat Ilse zich hiermee bemoeit, vanwege haar ervaringen in het verleden.quote:Op zondag 3 februari 2019 11:21 schreef Fred_B het volgende:
Ah, dat wordt dan weer een spectaculaire act waar niets van overblijft als de plaatselijke regie het niet tot in detail begrijpt
I Miss you —> Duncan omringd door heel veel misst.quote:Op zondag 3 februari 2019 11:21 schreef Fred_B het volgende:
Ah, dat wordt dan weer een spectaculaire act waar niets van overblijft als de plaatselijke regie het niet tot in detail begrijpt
Hmm, nou vlak je Duncan z'n eigen inzichten eigenlijk een beetje bij voorbaat uit.quote:Op zondag 3 februari 2019 11:58 schreef grazz het volgende:
Ilse en Pannecoucke = winnen, Pannecoucke zonder Ilse = hopeloos. Dus alleen als Ilse er daadwerkelijk bij betrokken is, komt het goed.
Maar misschien is Duncan ook wel een enórm creatieve geest.quote:Op zondag 3 februari 2019 12:57 schreef blackswangreen het volgende:
Pannecoucke deed al de regie voor live-dvd's van allerlei artiesten, volgens mij zelfs Metallica. Maar daar komt weinig creativiteit bij kijken, lijkt me.
#droompaling.quote:Op zondag 3 februari 2019 13:21 schreef Dave het volgende:
En Jan is nu creative director hè, vlak hem ook niet uit.
Hardop lachen in de trein.quote:
quote:Op zondag 3 februari 2019 14:08 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Hardop lachen in de trein.paar mensen die me vreemd aankeken.
![]()
![]()
Toch maar vast gequote.quote:Op zondag 3 februari 2049 14:29 schreef Greys het volgende:
Hans zei dat ie net zolang mee wilde doen tot ie met zijn act het ESF zou winnen.
DIT WORDT HET JAAR.![]()
Heeft Jesper nu voor de derde keer die Genius link aangepast dan?quote:Op zondag 3 februari 2019 14:45 schreef Em31 het volgende:
Ja bij die link met songtekst die ze deelden stond weer een verhaaltje van die Jesper
Ja volgens mij wel, of een nieuwe paginaquote:Op zondag 3 februari 2019 14:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Heeft Jesper nu voor de derde keer die Genius link aangepast dan?Zo kan ik ook gelijk hebben, gewoon elke keer een ander nummer noemen.
Wat Ilse wel Interressant maakt is dat zij perfectionisch is. Zij gaat voor het beste. Zij geef niet op en zegt niet snel laat maar. Zij was misschien niet het creatieve brein van calm after the storm, maar wel sturende en onmisbaar.quote:Op zondag 3 februari 2019 13:35 schreef Zen90 het volgende:
Ik heb het idee dat Ilse’s creatieve bijdrage aan de inzending van 2014 een beetje wordt overschat.
In de documentaire ‘Calm before the storm’ werd JB Meijers geïnterviewd. Hij was aan het rijden in zijn auto toen het verhaal van CATS bij hem ontstond. Driving in a fast lane, counting mark milers, skies are black and blue, etc. Het hele verhaal van het liedje is het verhaal van zijn relatie; bij elkaar blijven of het toch nog een keer samen proberen. Dat was iets waar hij op dat moment doorheen ging. Ook het akkoordenschema (het bekende deuntje) was iets wat uit zijn vingers kwam. Ilse kwam er pas later bij en heeft hooguit meegewerkt om de tekst rond te krijgen. Maar toen was het creatieve ei van het liedje al gelegd.
En dan de regie. Een van de belangrijkste elementen, de microfoon standaard, was een idee van Pannencoucke. Regisseren is een hele andere kunst dan liedjes schrijven en zingen. Het enige wat Ilse over de regie kan zeggen is: ‘het moet donker en mysterieus zijn en je moet de emotie in onze ogen kunnen zien.’ Het was toch echt Pannencoucke die dat heeft vertaald naar aankleding op het podium, licht en camerashots. Hij kwam met de microfoon-standaard, de bekende steadycam die rondjes draaide om de artiesten, het overige camerawerk, de creatie op de led-muur op de achtergrond, het gehele lichtplan.
Tel daarbij op dat de aanwezige regie in Denemarken perfect begreep wat hij wilde... Alles viel op dat moment samen.
Dit ja. Ilse had gewoon een grote invloed op alles.quote:Op zondag 3 februari 2019 15:26 schreef ato het volgende:
[..]
Wat Ilse wel Interressant maakt is dat zij perfectionisch is. Zij gaat voor het beste. Zij geef niet op en zegt niet snel laat maar. Zij was misschien niet het creatieve brein van calm after the storm, maar wel sturende en onmisbaar.
Ps Ilse is zelf gekomen die Pannekoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |