#droompaling.quote:Op zondag 3 februari 2019 13:21 schreef Dave het volgende:
En Jan is nu creative director hè, vlak hem ook niet uit.
Hardop lachen in de trein. paar mensen die me vreemd aankeken.quote:
quote:Op zondag 3 februari 2019 14:08 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Hardop lachen in de trein. paar mensen die me vreemd aankeken.
Toch maar vast gequote.quote:Op zondag 3 februari 2049 14:29 schreef Greys het volgende:
Hans zei dat ie net zolang mee wilde doen tot ie met zijn act het ESF zou winnen.
DIT WORDT HET JAAR.
Heeft Jesper nu voor de derde keer die Genius link aangepast dan? Zo kan ik ook gelijk hebben, gewoon elke keer een ander nummer noemen.quote:Op zondag 3 februari 2019 14:45 schreef Em31 het volgende:
Ja bij die link met songtekst die ze deelden stond weer een verhaaltje van die Jesper
Ja volgens mij wel, of een nieuwe paginaquote:Op zondag 3 februari 2019 14:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Heeft Jesper nu voor de derde keer die Genius link aangepast dan? Zo kan ik ook gelijk hebben, gewoon elke keer een ander nummer noemen.
Wat Ilse wel Interressant maakt is dat zij perfectionisch is. Zij gaat voor het beste. Zij geef niet op en zegt niet snel laat maar. Zij was misschien niet het creatieve brein van calm after the storm, maar wel sturende en onmisbaar.quote:Op zondag 3 februari 2019 13:35 schreef Zen90 het volgende:
Ik heb het idee dat Ilse’s creatieve bijdrage aan de inzending van 2014 een beetje wordt overschat.
In de documentaire ‘Calm before the storm’ werd JB Meijers geïnterviewd. Hij was aan het rijden in zijn auto toen het verhaal van CATS bij hem ontstond. Driving in a fast lane, counting mark milers, skies are black and blue, etc. Het hele verhaal van het liedje is het verhaal van zijn relatie; bij elkaar blijven of het toch nog een keer samen proberen. Dat was iets waar hij op dat moment doorheen ging. Ook het akkoordenschema (het bekende deuntje) was iets wat uit zijn vingers kwam. Ilse kwam er pas later bij en heeft hooguit meegewerkt om de tekst rond te krijgen. Maar toen was het creatieve ei van het liedje al gelegd.
En dan de regie. Een van de belangrijkste elementen, de microfoon standaard, was een idee van Pannencoucke. Regisseren is een hele andere kunst dan liedjes schrijven en zingen. Het enige wat Ilse over de regie kan zeggen is: ‘het moet donker en mysterieus zijn en je moet de emotie in onze ogen kunnen zien.’ Het was toch echt Pannencoucke die dat heeft vertaald naar aankleding op het podium, licht en camerashots. Hij kwam met de microfoon-standaard, de bekende steadycam die rondjes draaide om de artiesten, het overige camerawerk, de creatie op de led-muur op de achtergrond, het gehele lichtplan.
Tel daarbij op dat de aanwezige regie in Denemarken perfect begreep wat hij wilde... Alles viel op dat moment samen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |