Maar toen hadden we nog sneeuwbanden ipv winterbanden.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:23 schreef Dutchguy het volgende:
Code geel heette vroeger gewoon januari.
Het spoor heeft ook niet 'veel' sneeuw nodig voor de eerste kleine probleempjes zich voordoen die tot grotere kunnen leiden.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, want als je weet dat er sneeuw aankomt, is het beter om het te negeren en te wachten tot alles gierend uit de klauw loopt.
Het spoor maakt het niet uit, maar het netwerk wel.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:06 schreef Beathoven het volgende:
Het spoor heeft ook niet 'veel' sneeuw nodig voor de eerste kleine probleempjes zich voordoen die tot grotere kunnen leiden.
we hebben het over hetzelfde paardquote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het spoor maakt het niet, maar het netwerk wel.
Iedere organisatie heeft zijn eigen directie en daarmee hun eigen belangen. En concurrentie kan prima zijn maar kan ook gevolgen hebben om elkander dwars te liggen of met modder te smijten en maakt het mogelijk om de schuld af te schuiven. Een zaak is zeker. Advocaten en rechters zullen dit zeker prima vinden. Niet voor niets is het aantal juristen binnen organisaties enorm toegenomen. En dat geld natuurlijk niet alleen voor een spoorbedrijf maar is een maatschappelijk gegeven.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Uiteraard ben ik er bekend mee dat o.a. Arriva ook gebruik maakt. Je zou Prorail zelfstandig kunnen houden, je zou Prorail en de NS als aparte partijen kunnen inzetten onder de paraplu van de overheid; maar dat laat ik aan de experts over. Wat ik me afvroeg is of het uiteindelijk zou leiden tot een warm bad voor de reiziger. Er zullen aan de ene kant wel wat dingen opgelost worden, maar de scharnieren zullen elders weer los komen te zitten.
Oké, maar ik zou het netjes vinden om de treinen wel langer te maken als er minder rijd. Ook vanwege de drukte. Maar goed dat zal ook wel in de meeste gevallen gebeuren.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij leek wel vrij lang in ieder geval en mijn coupé stopte net iets op een andere plek dan normaal dus volgens mij hadden ze extra capaciteit. Houd het nooit echt bij, stap gewoon de eersteklas binnnen, doe m'n jas uit en klap m'n laptop open om aan het werk te gaan.
Dit.quote:Op maandag 21 januari 2019 22:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
BS, de NS heeft gewoon geen zin om het slagingspercentage omlaag te brengen dus gaan we preventief al wat treinen schrappen die niet meetellen zodat we toch lekker blijven scoren. Puur klantje pesten voor de mooie cijfers.
Hoe word je eigenlijk zo? Moet je daarvoor dagelijks 3 liter azijn zuipen?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
En geen discussie over mogelijk.
10 jaar met de trein naar studie / stage / werk.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe word je eigenlijk zo? Moet je daarvoor dagelijks 3 liter azijn zuipen?
Dan schrijf ik een jaartje trein naar studie / stage / werk in wat andere landen voor, dan leer je de NS wel waarderen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
10 jaar met de trein naar studie / stage / werk.
Dan wordt je zo.
Vond het OV in DK anders prima. Lopen ze niet zo te muiten als het een keer wat sneeuwt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan schrijf ik een jaartje trein naar studie / stage / werk in wat andere landen voor, dan leer je de NS wel waarderen.
Je gaat er klaarblijkelijk ook vrij basale grammaticale fouten van maken of is dat omdat je door de NS altijd te laat kwam bij je studie?
De treinen in DK rijden bij lange na niet zo frequent als in Nederland hoor. Ze kennen ook bij lange na niet de stationsdichtheid die wij hier kennen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vond het OV in DK anders prima. Lopen ze niet zo te muiten als het een keer wat sneeuwt.
Ah, je gaat over de vorm beginnen. Dan hebben mensen meestal niets meer te behalen op de inhoud.
Voorbereidingen? Dit zijn geen voorbereidingen, deden ze maar voorbereidingen. Dit is alleen maar de hele dag de helft van het werk schrappen. Als je voorbereidt doe je iets, het enige wat ze doen is iets niet meer doen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je kunt het NS niet kwalijk nemen dat ze voorbereidingen treffen.
En waarom precies zou het dan chaos moeten worden? Omdat het een paar millimeter sneeuwt? Daar is geen enkele logische verklaring voor.quote:Zonder deze voorbereidingen zou de chaos compleet zijn als het opeens wel begint te sneeuwen
Lesje leren? Hadden ze maar lesjes geleerd. Het enige lesje dat de NS heeft geleerd is dat de boel in de soep laten lopen schadelijk is voor de punctualiteitscijfers en dat van twee kanten geld kost. Dus toen is besloten om dan bij de eerste tekenen van een sneeuwvlokje standaard de hele dienstregeling voor die hele dag uit te kleden, waar bij het zelfs niet uitmaakt hoe laat die sneeuw gaat vallen. Geschrapte treinen kunnen niet vertragen, dus dat is goed geregeld.quote:en de NS zit met zijn handen in het haar, omdat men geen voorbereidingen heeft gedaan. Dat lesje heeft NS inmiddels wel geleerd.
Volgens mij heb je in Nederland toch wel het drukste spoorwegnet van Europa/de wereld aangezien Nederland ongelooflijk klein is en dicht bevolkt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 16:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Voorbereidingen? Dit zijn geen voorbereidingen, deden ze maar voorbereidingen. Dit is alleen maar de hele dag de helft van het werk schrappen. Als je voorbereidt doe je iets, het enige wat ze doen is iets niet meer doen.
[..]
En waarom precies zou het dan chaos moeten worden? Omdat het een paar millimeter sneeuwt? Daar is geen enkele logische verklaring voor.
En opeens sneeuwen slaat natuurlijk nergens op. We weten precies wanneer het wel of niet gaat sneeuwen.
[..]
Lesje leren? Hadden ze maar lesjes geleerd. Het enige lesje dat de NS heeft geleerd is dat de boel in de soep laten lopen schadelijk is voor de punctualiteitscijfers en dat van twee kanten geld kost. Dus toen is besloten om dan bij de eerste tekenen van een sneeuwvlokje standaard de hele dienstregeling voor die hele dag uit te kleden, waar bij het zelfs niet uitmaakt hoe laat die sneeuw gaat vallen. Geschrapte treinen kunnen niet vertragen, dus dat is goed geregeld.
Dus als we minder treinen laten rijden bevriezen de schakels niet meer en blijven spoorwegleidingen het altijd doen. Interessant zeg, vertel me meer.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:02 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Volgens mij heb je in Nederland toch wel het drukste spoorwegnet van Europa/de wereld aangezien Nederland ongelooflijk klein is en dicht bevolkt.
Waardoor je in de winter dus last krijgt van al die duizenden schakels die bevroren raken of spoorwegleidingen die het niet meer doen.
Geen idee hoe dat zit maar denk dat er dan meer man kan werken aan het ijsvrij maken van schakels en dat er minder druk op de leidingen komt dan normaal.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:06 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus als we minder treinen laten rijden bevriezen de schakels niet meer en blijven spoorwegleidingen het altijd doen. Interessant zeg, vertel me meer.
Wissels moet je ijsvrij maken. Dat gebeurt deels door verwarming, maar voor een deel is het ook handwerk omdat treinen de sneeuw vastrijden in de punt en de wissels dan niet meer kunnen bewegen. Daar moet je ook nog even bij bedenken dat veiligheidssystemen altijd uitgaan van "als we niet zeker weten of iets werkt, dan gaan we er vanuit dat het stuk is", waardoor een wissel die niet beweegt als storing geldt, zelfs als ie in de goede stand staat.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:06 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus als we minder treinen laten rijden bevriezen de schakels niet meer en blijven spoorwegleidingen het altijd doen. Interessant zeg, vertel me meer.
Het is ook software, bezet spoor etc etc Lampen zijn zowaar zelden de oorzaak. Als een wissel al niet aansluit omdat die door ijs etc geblokkeerd is mbt aanslag, blijft het sein rood. Seinstoring wil dus niet zeggen dat er niets brand. Het sein toont over het algemeen rood bij een storing. Zelden dat je een gedoofd sein tegenkomt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:21 schreef Sigaartje het volgende:
Misschien zou het handig zijn van de NS om dit soort dingen uit te leggen aan de heren en dames reizigers. Als je hoort "seinstoring", dan denk ik bij mezelf, ja hallo, smeer die dingen dan. Een sein is maar een simpel ding, onderhoud die klotedingen dan. Vervang de lampen op tijd en zo.
Vind het wel grappig om te zien hoe de NMBS ermee om gaat, die te 'kampen' (kuch) hebben met dezelfde hoeveelheid sneeuw. Op de website geen enkel woord over sneeuw, op hun twitterpagina een paar storinkjes, maar de woorden sneeuw, ijs en winter zie ik niet langskomen. Beide staan bij NS in de paniekmodus. Bij de NMBS peinzen ze er kennelijk niet over om de dienstregeling uit te kleden, ze vinden het zelfs niet spannend genoeg om de reizigers te waarschuwen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wissels moet je ijsvrij maken. Dat gebeurt deels door verwarming, maar voor een deel is het ook handwerk omdat treinen de sneeuw vastrijden in de punt en de wissels dan niet meer kunnen bewegen. Daar moet je ook nog even bij bedenken dat veiligheidssystemen altijd uitgaan van "als we niet zeker weten of iets werkt, dan gaan we er vanuit dat het stuk is", waardoor een wissel die niet beweegt als storing geldt, zelfs als ie in de goede stand staat.
En verder hebben treinen in de sneeuw, net als auto's, een langere remweg en -tijd. Op trajecten waar veel treinen in een uur rijden heb je dus wat extra speling nodig om dat mogelijk te maken.
Het is allemaal redelijk verklaarbaar en technisch uit te leggen, al kan ik me nooit aan de indruk onttrekken dat ze vrij snel aan de paniekhendel trekken.
Nouja,hoeveel drukker ? Als er hier 2x zoveel treinen rijden heb je bij een halvering gewoon dezelfde situatie in NL en Belgie.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vind het wel grappig om te zien hoe de NMBS ermee om gaat, die te 'kampen' (kuch) hebben met dezelfde hoeveelheid sneeuw. Op de website geen enkel woord over sneeuw, op hun twitterpagina een paar storinkjes, maar de woorden sneeuw, ijs en winter zie ik niet langskomen. Beide staan bij NS in de paniekmodus. Bij de NMBS peinzen ze er kennelijk niet over om de dienstregeling uit te kleden, ze vinden het zelfs niet spannend genoeg om de reizigers te waarschuwen.
Dat verschil slaat gewoon nergens op, ook al is ons spoor drukker.
Zitplaats?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:00 schreef Monolith het volgende:
Zit gewoon lekker in een warme trein zonder noemenswaardige vertraging. Zie het probleem niet zo.
ns zegt het liefst zo min mogelijk, vandaar dat iedereen kankert op de NS, ze zijn zo onduidelijk als de pest.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:21 schreef Sigaartje het volgende:
Misschien zou het handig zijn van de NS om dit soort dingen uit te leggen aan de heren en dames reizigers. Als je hoort "seinstoring", dan denk ik bij mezelf, ja hallo, smeer die dingen dan. Een sein is maar een simpel ding, onderhoud die klotedingen dan. Vervang de lampen op tijd en zo.
Eersteklas, maar de tweede ziet er ook vrij rustig uit.quote:
Beter.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eersteklas, maar de tweede ziet er ook vrij rustig uit.
En dat zorgt voor heel veel misverstand.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:09 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ns zegt het liefst zo min mogelijk, vandaar dat iedereen kankert op de NS, ze zijn zo onduidelijk als de pest.
Geen idee. Ben er nooit geweest.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 09:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
laat je dan maar wegzuigen want in IJsland hebben ze geen treinen voor OV.
Je mag hopen dat wij nooit het Belgisch voorbeeld gaan volgen. Ik ben bang dat mensen nog meer klagen en ontevreden zullen zijn als dat ze nu al zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vind het wel grappig om te zien hoe de NMBS ermee om gaat, die te 'kampen' (kuch) hebben met dezelfde hoeveelheid sneeuw. Op de website geen enkel woord over sneeuw, op hun twitterpagina een paar storinkjes, maar de woorden sneeuw, ijs en winter zie ik niet langskomen. Beide staan bij NS in de paniekmodus. Bij de NMBS peinzen ze er kennelijk niet over om de dienstregeling uit te kleden, ze vinden het zelfs niet spannend genoeg om de reizigers te waarschuwen.
Dat verschil slaat gewoon nergens op, ook al is ons spoor drukker.
Als er vandaag op de weg 40% minder auto's hadden gereden, waren er ook geen files geweest. Maar ja, mensen uit de trein de auto in jagen en dan claimen dat het op het spoor goed ging is zo mediageniek.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:04 schreef Monolith het volgende:
Ondertussen is de gemiddelde snelheid op de Nederlandse snelweg kennelijk 30 km/u.
En maar schelden op de NS.
We hebben het hier over Nederland, niet over IJslandquote:Op maandag 21 januari 2019 22:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Weet je in welk Scandinavisch land dat niet gebeurd?
in IJsland
Maar worden er mensen uit de trein gejaagd? Op mijn traject reden 4 in plaats van 6 intercities per uur, maar die waren wel langer.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:48 schreef Resistor het volgende:
[..]
Als er vandaag op de weg 40% minder auto's hadden gereden, waren er ook geen files geweest. Maar ja, mensen uit de trein de auto in jagen en dan claimen dat het op het spoor goed ging is zo mediageniek.
1/3 minder treinen, je zei eerder al dat het niet zo druk is in de trein... Waar zijn dan de mensen heen die normaal met de trein zouden zijn gegaan? Thuis gebleven?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar worden er mensen uit de trein gejaagd? Op mijn traject reden 4 in plaats van 6 intercities per uur, maar die waren wel langer.
Kan toch? Veel collega’s van mij hebben vandag thuis gewerkt. Zeker met kantoorbanen heb je die mogelijkheid.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:21 schreef Resistor het volgende:
[..]
1/3 minder treinen, je zei eerder al dat het niet zo druk is in de trein... Waar zijn dan de mensen heen die normaal met de trein zouden zijn gegaan? Thuis gebleven?
Treinen waren langer en veel mensen hebben thuisgewerkt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:21 schreef Resistor het volgende:
[..]
1/3 minder treinen, je zei eerder al dat het niet zo druk is in de trein... Waar zijn dan de mensen heen die normaal met de trein zouden zijn gegaan? Thuis gebleven?
En dat zouden mensen die met de auto forensen niet kunnen?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:21 schreef Resistor het volgende:
[..]
1/3 minder treinen, je zei eerder al dat het niet zo druk is in de trein... Waar zijn dan de mensen heen die normaal met de trein zouden zijn gegaan? Thuis gebleven?
Ik moet zeggen dat het aan kennis niet ontbreekt als niet spoorvrouw zijnde. Goed verhaal.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wissels moet je ijsvrij maken. Dat gebeurt deels door verwarming, maar voor een deel is het ook handwerk omdat treinen de sneeuw vastrijden in de punt en de wissels dan niet meer kunnen bewegen. Daar moet je ook nog even bij bedenken dat veiligheidssystemen altijd uitgaan van "als we niet zeker weten of iets werkt, dan gaan we er vanuit dat het stuk is", waardoor een wissel die niet beweegt als storing geldt, zelfs als ie in de goede stand staat.
En verder hebben treinen in de sneeuw, net als auto's, een langere remweg en -tijd. Op trajecten waar veel treinen in een uur rijden heb je dus wat extra speling nodig om dat mogelijk te maken.
Het is allemaal redelijk verklaarbaar en technisch uit te leggen, al kan ik me nooit aan de indruk onttrekken dat ze vrij snel aan de paniekhendel trekken.
Nee? Op dat traject zit ik bijna dagelijks maar daar staat toch altijd wel een massa. Maar goed ik zit altijd eerste rangquote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
En dat zouden mensen die met de auto forensen niet kunnen?
Overigens is het traject waarop ik reis (Eindhoven - Utrecht) nooit echt heel druk.
Ik heb ook wel een tijdje Utrecht - Bijlmer gedaan, maar dat leek toch een stuk drukker.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nee? Op dat traject zit ik bijna dagelijks maar daar staat toch altijd wel een massa. Maar goed ik zit altijd eerste rang
Wat ook nog meespeelt, is dat bij storingen vaak handmatig bijgestuurd moet worden. Op de verkeersleiding zijn maar een beperkt aantal werkplekken met een beperkt aantal verkeersleiders die in totaal maar een x aantal treinen handmatig kunnen bijsturen. 99,9% van de tijd is dat x-aantal voldoende om alle ontregelde treinen bij te sturen. Maar zodra dat kritische aantal overschreden wordt, krijg je een sneeuwbaleffect omdat de beschikbare verkeersleiders de situatie niet meer aankunnen, wat vervolgens alleen nog maar tot meer chaos leidt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wissels moet je ijsvrij maken. Dat gebeurt deels door verwarming, maar voor een deel is het ook handwerk omdat treinen de sneeuw vastrijden in de punt en de wissels dan niet meer kunnen bewegen. Daar moet je ook nog even bij bedenken dat veiligheidssystemen altijd uitgaan van "als we niet zeker weten of iets werkt, dan gaan we er vanuit dat het stuk is", waardoor een wissel die niet beweegt als storing geldt, zelfs als ie in de goede stand staat.
En verder hebben treinen in de sneeuw, net als auto's, een langere remweg en -tijd. Op trajecten waar veel treinen in een uur rijden heb je dus wat extra speling nodig om dat mogelijk te maken.
Het is allemaal redelijk verklaarbaar en technisch uit te leggen, al kan ik me nooit aan de indruk onttrekken dat ze vrij snel aan de paniekhendel trekken.
Dat is de smoes die de ns ook dagelijks bezigt als ze er weer een tyfuszooi van trappen. Je kan ook het voorbeeld geven van Japan....quote:Op dinsdag 22 januari 2019 16:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
De treinen in DK rijden bij lange na niet zo frequent als in Nederland hoor. Ze kennen ook bij lange na niet de stationsdichtheid die wij hier kennen.
Ja het voorbeeld van Japan is ook mooi inderdaad. Vrij lineaire trajectjes, geen goederentreinen, geen springers en ga zo maar door. Het beste uit alle buitenlanden verwachten is nou eenmaal niet zo realistisch.quote:Op woensdag 23 januari 2019 09:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is de smoes die de ns ook dagelijks bezigt als ze er weer een tyfuszooi van trappen. Je kan ook het voorbeeld geven van Japan....
Volgens jou is dus de ns de beste baanuitvoerder van de wereld snap ik. Geen twijfel mogelijk en kritiek kun je er ook niet op hebben.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja het voorbeeld van Japan is ook mooi inderdaad. Vrij lineaire trajectjes, geen goederentreinen, geen springers en ga zo maar door. Het beste uit alle buitenlanden verwachten is nou eenmaal niet zo realistisch.
Alsof dat in andere landen niet kan gebeuren.quote:Op woensdag 23 januari 2019 12:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens jou is dus de ns de beste baanuitvoerder van de wereld snap ik. Geen twijfel mogelijk en kritiek kun je er ook niet op hebben.
Vertel dat deze mensen eens.
Het is gewoon een tyfusorganisatie wat er alles aan doet om mensen vooral te naaien. Of het nu de ritprijs, uitvoering of metingen zijn, ns doet het voor 1 ding: de ns, niet voor de reiziger.
Maargoed dat mag je niet zeggen natuurlijk van monolith de hosana ns'er.
Daar doen ze gewoon dit.quote:Op woensdag 23 januari 2019 13:31 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Alsof dat in andere landen niet kan gebeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |