klopt, en men bouwt op forecasting van meteorologische instituten. Dezelfde waar het volk z'n info vandaan haalt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je kunt het NS niet kwalijk nemen dat ze voorbereidingen treffen. Zonder deze voorbereidingen zou de chaos compleet zijn als het opeens wel begint te sneeuwen en de NS zit met zijn handen in het haar, omdat men geen voorbereidingen heeft gedaan. Dat lesje heeft NS inmiddels wel geleerd.
Serieus? Een heel vliegveld dicht? Hoeveel fucking sneeuw valt er daar?quote:Rotterdam airport dicht
Rotterdam The Hague Airport is tot zeker 13.00 uur gesloten als gevolg van de sneeuwval. Als gevolg hiervan kunnen er geen vluchten vertrekken of landen. Er wordt hard gewerkt om de banen sneeuwvrij te maken, laat de woordvoerder aan NU.nl weten.
Gedurende de hele ochtend wordt al met sneeuwschuivers gewerkt, maar voor het middaguur bleek dat de sneeuw te heftig werd om de banen nog begaanbaar te maken.
"We denken dat we het rond 13.00 uur weer onder controle hebben, maar dit kan nog bijgesteld worden", aldus de woordvoerder van de luchthaven.
Rijkswaterstaat laat rond 11.30 uur weten dat de sneeuwverwachting is bijgesteld naar boven. In eerste instantie ging de wegbeheerder uit van tussen de 1 en 3 centimeter sneeuwval. Maar nu is de verwachting dat er dinsdagmiddag tussen de 3 en 5 centimeter valt.
De gladheidsbestrijding verloopt voorspoedig
Rijkswaterstaat laat weten dat de gladheidsbestrijding vooralsnog voorspoedig verloopt. "Weggebruikers anticiperen heel goed op het weer en werken thuis of rijden langzaam", aldus een woordvoerder. De strooiacties richten zich dinsdagmiddag vooral op het noorden en oosten.
In totaal heeft Rijkswaterstaat de afgelopen twaalf uur ruim 2 miljoen kilo zout op de snelwegen gestrooid. De overlast valt vooralsnog mee.
Sommige treintrajecten erg druk
Volgens de NS lijkt het op sommige trajecten minder vol te zijn in de trein, hoewel de treinen in de Randstad in de loop van de ochtendspits steeds drukker werden.
De NS liet maandagmiddag weten in afwachting van de sneeuwval met een aangepaste dienstregeling te rijden. "Collega's op de stations constateren dat het minder druk is dan normaal", meldt een woordvoerder. Er doen zich vooralsnog geen problemen op het spoor voor.
Schiphol houdt rekening met uitval vluchten
Schiphol verwacht in de loop van de dag wel problemen als gevolg van de sneeuwval. De verwachte sneeuw leidt waarschijnlijk tot het uitvallen van vluchten naar, van of via Amsterdam.
De eerste vlokken vielen om 8.30 uur in Vlissingen. Een uur later viel er sneeuw in Rotterdam. Rond 11.00 uur begon het in Utrecht te sneeuwen.
De sneeuw trekt de komende uren naar het noorden en oosten. De landelijke code geel geldt in principe tot 19.00 uur. Volgens Weerplaza zal de neerslag in de avond afnemen.
Inderdaad na die reclame met dat konijn naast die wisselverwarming en wij zijn er klaar voor hebben ze hun lesje wel geleerd.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je kunt het NS niet kwalijk nemen dat ze voorbereidingen treffen. Zonder deze voorbereidingen zou de chaos compleet zijn als het opeens wel begint te sneeuwen en de NS zit met zijn handen in het haar, omdat men geen voorbereidingen heeft gedaan. Dat lesje heeft NS inmiddels wel geleerd.
Maar ja Nederlanders zijn nu eenmaal wereldkampioen in klagen
Nederland heeft gecompliceerde en drukke netwerken van infra en nogal wat hordes aan mieren die zich van a naar b en terug verplaatsen. In sommige landen is een treinreis als een vliegreis, de hele beleving is anders en men neemt de ruime tijd, ook is het te laat komen door storingen in vergelijkbare netwerken daar wat meer een gewoonte. Ik kwam in het buitenland weleens te laat door een storing en men zei 'we zijn blij dat je er bent' ipv dat je elkaars dag daar loopt te verpesten en de spoorwegen loopt te verloeken. Er hoeft geen zondebok te zijn naast het weer.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat? Waarom?
Het is een redelijk tamme winter te noemen. Waarom allerlei maateregelen alsof er een nieuwe ijstijd aangebroken is?
Die drieenhalbe vlok sneeuw die misschien valt is echt dit soort paniek waard?
Inderdaad. Zo zou de NS vandaag bijvoorbeeld de reiziger kunnen plezieren en gewoon een normale dienstregeling kunnen rijden, maar dan zakt de punctualiteit misschien wel naar negentig procent. Dat mensen nu überhaupt nergens naartoe kunnen zal de NS een rotzorg zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat zijn ze ook niet. Een spoorbedrijf heeft helaas ook te maken met invloeden van buitenaf. Teveel variabelen om het iedereen naar de zin te maken. Zo erger ik mij dat die broodjeszaken al zeer vroeg sluiten zodat ik in de avond nergens meer mijn geliefde bruin broodje oude kaas met mosterd kan scoren en een ander zal dat een rotzorg zijn.
Dat is natuurlijk ook een beetje het dubbele. Er moest zo nodig marktwerking op het spoor met Pro Rail als 'netwerkbeheerder'. Dat voegt ook nog eens veel extra complexiteit en een gebrek aan controle toe waarvan ik me afvraag of het de reiziger nou echt ten goede komt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat zijn ze ook niet. Een spoorbedrijf heeft helaas ook te maken met invloeden van buitenaf. Teveel variabelen om het iedereen naar de zin te maken. Zo erger ik mij dat die broodjeszaken al zeer vroeg sluiten zodat ik in de avond nergens meer mijn geliefde bruin broodje oude kaas met mosterd kan scoren en een ander zal dat een rotzorg zijn.
Ik vertrouw het managen van het netwerk meer toe aan de NS dan aan de gemiddelde Nederlander. En ik ga er vanuit dat ze hun best doen om dingen goed af te wegen om tot de juiste keuzes te komen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:10 schreef Nobu het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo zou de NS vandaag bijvoorbeeld de reiziger kunnen plezieren en gewoon een normale dienstregeling kunnen rijden, maar dan zakt de punctualiteit misschien wel naar negentig procent. Dat mensen nu überhaupt nergens naartoe kunnen zal de NS een rotzorg zijn.
Hoezo zouden mensen nergens naartoe kunnen? Het gros van de treinen rijdt gewoon volgens dienstregeling hoor.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:10 schreef Nobu het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo zou de NS vandaag bijvoorbeeld de reiziger kunnen plezieren en gewoon een normale dienstregeling kunnen rijden, maar dan zakt de punctualiteit misschien wel naar negentig procent. Dat mensen nu überhaupt nergens naartoe kunnen zal de NS een rotzorg zijn.
Oh, helemaal mee eens. Ik maak alleen niet de fout om te denken dat het belang van de NS en het belang van de reiziger hetzelfde zijn. De reiziger wil zo snel en comfortabel mogelijk naar zijn bestemming, de NS wil de punctualiteitscijfers hoog houden tegen zo laag mogelijke kosten.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vertrouw het managen van het netwerk meer toe aan de NS dan aan de gemiddelde Nederlander. En ik ga er vanuit dat ze hun best doen om dingen goed af te wegen om tot de juiste keuzes te komen.
Ga er maar vanuit dat het personeel er alles aan doet om op tijd te rijden. Want ook ik heb natuurlijk geen baat bij boze reizigers die met grote groepen om mij heen staan en mij voor rotte vis uitmaken. Voor mij is het duidelijk. Ik kan niet meer doen dan die trein volgens de seinen en regelgeving rijden en storingen melden. En proberen bij calamiteiten contact te houden met bijsturing om alternatieven aan te dragen en te regelen. Maar om het heel simpel te houden: Rood is rood. Daar kan ik niets aan veranderen anders dan de regels van ProRail op te volgen. En of dat nu NS is of Arriva dat maakt niets uit.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook een beetje het dubbele. Er moest zo nodig marktwerking op het spoor met Pro Rail als 'netwerkbeheerder'. Dat voegt ook nog eens veel extra complexiteit en een gebrek aan controle toe waarvan ik me afvraag of het de reiziger nou echt ten goede komt.
Ik forens als het even kan gewoon lekker met de trein. Zeker bij een wat langer CS naar CS traject kan ik dan gewoon werken. De grootste hinder ondervind ik hoofdzakelijk als vertraagde goederentreinen de boel ontregelen of er iemand voor de trein is gesprongen, maar dat zijn dan weer externe oorzaken.
Als je de boemeltjes met tien man en een paardenkop meerekent, op de trajecten met serieuze aantallen reizigers is de helft van de treinen geschrapt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoezo zouden mensen nergens naartoe kunnen? Het gros van de treinen rijdt gewoon volgens dienstregeling hoor.
Het valt vaak gewoon goed samen. Als de reiziger nog meer comfort wil zal een systeem met gereserveerde tickets met een vaste stoel de uitkomst zijn, maar dat zal niet gebeuren. Een andere mogelijkheid is de NS en ProRail weer volledig van de overheid te maken maar of dat nu tot de vervulling van een utopie leidt betwijfel ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:28 schreef Nobu het volgende:
[..]
Oh, helemaal mee eens. Ik maak alleen niet de fout om te denken dat het belang van de NS en het belang van de reiziger hetzelfde zijn. De reiziger wil zo snel en comfortabel mogelijk naar zijn bestemming, de NS wil de punctualiteitscijfers hoog houden tegen zo laag mogelijke kosten.
Onmogelijk om ProRail en NS samen te voegen. Dan krijg je oneerlijke concurrentie. Er rijden tal van verschillende vervoerders over het net en die betalen allemaal om over die sporen te rijden.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maar het valt vaak gewoon goed samen. Als de reiziger nog meer comfort wil zal een systeem met gereserveerde tickets met een vaste stoel de uitkomst zijn, maar dat zal niet gebeuren. Een andere mogelijkheid is de NS en ProRail weer volledig van de overheid te maken maar of dat nu tot de vervulling van een utopie leidt betwijfel ik.
quote:Op dinsdag 22 januari 2019 11:44 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Rotterdam kent anders het grootste aantal cokegebruikers van Nederland
Ik zie 65+ers in een kroeg zitten. Wat is je punt? Dat je wanneer je met pensioen bent niet de kroeg in mag gaan? Moeten die 65+ers werken?quote:
Dat ik enigszins moest: , en , dat een bejaarde man de woorden uitspreekt: “Eruit met die kankerzooi!”.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:44 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Ik zie 65+ers in een kroeg zitten. Wat is je punt? Dat je wanneer je met pensioen bent niet de kroeg in mag gaan? Moeten die 65+ers werken?
Dat schreef ik dan ook niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Onmogelijk om ProRail en NS samen te voegen. Dan krijg je oneerlijke concurrentie. Er rijden tal van verschillende vervoerders over het net en die betalen allemaal om over die sporen te rijden.
Het was je voorstel of mening dat ik persoonlijk ook graag zou willen zien(een vervoerder op het net). Het zou mij behoorlijk wat werk besparen. Maar helaas, niet mogelijk hoe het nu werkt. Althans als je beide onder de overheid plaatst word het een organisatie.quote:
Hoe kom je daarbij? Juist die boemeltjes zijn veelal geschrapt. Op mijn intercitytraject reden vier in plaats van zes treinen per uur. Dan vertrek je iets eerder of later, zo'n punt is dat echt niet. Nogmaaals, het zijn vooral de sprinters die geschrapt worden en niet zozee de intercitytreinen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je de boemeltjes met tien man en een paardenkop meerekent, op de trajecten met serieuze aantallen reizigers is de helft van de treinen geschrapt.
Ik ben nog niet aan het werk. Maar waren die wel versterkt of zijn het aantal bakken gelijk gebleven?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Juist die boemeltjes zijn veelal geschrapt. Op mijn intercitytraject reden vier in plaats van zes treinen per uur. Dan vertrek je iets eerder of later, zo'n punt is dat echt niet. Nogmaaals, het zijn vooral de sprinters die geschrapt worden en niet zozee de intercitytreinen.
Ja, want als je weet dat er sneeuw aankomt, is het beter om het te negeren en te wachten tot alles gierend uit de klauw loopt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 10:20 schreef Sigaartje het volgende:
Het is natuurlijk belachelijk dat ze al treinen schrappen als er nog geen vlok sneeuw ligt.
Uiteraard ben ik er bekend mee dat o.a. Arriva ook gebruik maakt. Je zou Prorail zelfstandig kunnen houden, je zou Prorail en de NS als aparte partijen kunnen inzetten onder de paraplu van de overheid; maar dat laat ik aan de experts over. Wat ik me afvroeg is of het uiteindelijk zou leiden tot een warm bad voor de reiziger. Er zullen aan de ene kant wel wat dingen opgelost worden, maar de scharnieren zullen elders weer los komen te zitten.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 12:59 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het was je voorstel of mening dat ik persoonlijk ook graag zou willen zien(een vervoerder op het net). Het zou mij behoorlijk wat werk besparen. Maar helaas, niet mogelijk hoe het nu werkt.
Hij leek wel vrij lang in ieder geval en mijn coupé stopte net iets op een andere plek dan normaal dus volgens mij hadden ze extra capaciteit. Houd het nooit echt bij, stap gewoon de eersteklas binnnen, doe m'n jas uit en klap m'n laptop open om aan het werk te gaan.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:02 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik ben nog niet aan het werk. Maar waren die wel versterkt of zijn het aantal bakken gelijk gebleven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |