abonnement Unibet Coolblue
pi_184534276
Dinsdag minder treinen wegens verwachte sneeuwbuien

Vanwege de verwachte sneeuwbuien rijden dinsdag minder treinen dan op een gewone werkdag. NS en ProRail laten weten de dienstregeling aan te passen, waardoor zo'n 80 procent van de treinen rijdt.

Volgens de NS ontstaat met het aanpassen van de dienstregeling meer ruimte om eventuele problemen op het spoor snel op te lossen. Op de meeste plekken rijden de treinen elk half uur in plaats van elk kwartier.

De vervoerder raadt reizigers aan om de reisplannen te raadplegen en wijst erop dat er tijdens de spits extra drukte wordt verwacht.

Met het oog op de sneeuwval gaan de treinen bij de NS door de anti-icing-installatie. De treinen worden op zes locaties in Nederland aan de onderkant ingesmeerd met glycol, een antivries-middel. Zo wordt geprobeerd te voorkomen dat sneeuw en ijs aan de trein blijven plakken, tussen de rails vallen of de leidingen onder de trein beschadigen.

Schiphol verwacht ook vertragingen
Een woordvoerder van Schiphol laat weten dat reizigers dinsdag rekening moeten houden met vertragingen. Het is nog niet duidelijk welke gevolgen de sneeuw precies heeft voor de vluchtcapaciteit.

KLM verwacht dat het rond 14.00 uur zal sneeuwen in de omgeving van Schiphol. "Maar zoals het er nu uitziet verwachten we niet dat we vluchten gaan annuleren", laat een woordvoerder weten. "Het is nog even afwachten hoeveel sneeuw er precies valt, maar bij lichte sneeuwval hoeven er ook geen vertragingen te komen. Het is alleen de vraag wat de capaciteit van Schiphol wordt qua start- en landbewegingen."

https://www.nu.nl/binnenl(...)hte-sneeuwbuien.html
  maandag 21 januari 2019 @ 16:18:26 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_184534481
Volgens mij heeft Schiphol om 1400 uur de bulk van de sneeuw alweer gehad

Naja, bulk.. 1 centimeter dan
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 21 januari 2019 @ 17:31:19 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184535723
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:27 schreef Frutsel het volgende:
Volgens mij heeft Schiphol om 1400 uur de bulk van de sneeuw alweer gehad

Naja, bulk.. 1 centimeter dan
dit dus
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 21 januari 2019 @ 17:34:27 #5
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_184535779
Schandalig weer. Voor amper 2 centimeter verwachte sneeuw.

Is niets anders dan misbruik maken van de situatie om de punctualiteitscijfers kunstmatig hoog te houden.
  maandag 21 januari 2019 @ 17:38:24 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_184535842
Het zal ook eens niet zo zijn. Er word alleen nog maar gesproken van verwachtingen, geen zekerheden. Maar de NS gooit alvast de boel plat, want stel je toch eens voor dat.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_184535852
Nederland weer in de bocht, 3 centimeter sneeuw en alles loopt vast :')
  maandag 21 januari 2019 @ 17:39:46 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184535857
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:34 schreef Zelva het volgende:
Schandalig weer. Voor amper 2 centimeter verwachte sneeuw.

Is niets anders dan misbruik maken van de situatie om de punctualiteitscijfers kunstmatig hoog te houden.
Precies. Eigenlijk zou hier gewoon een boete op moeten staan wegens wanprestatie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  User die overal opduikt 2022 maandag 21 januari 2019 @ 17:39:58 #9
186611 Haags
pi_184535859
Storm in een glas water genot
Zonder wrijving geen glans
  maandag 21 januari 2019 @ 17:42:52 #10
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184535919
Waar zijn die treinen eigenlijk van gemaakt? Van suiker en sneeuwvlokjes?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_184535968
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:39 schreef BeriBeri het volgende:
Nederland weer in de bocht, 3 centimeter sneeuw en alles loopt vast :')
Dat valt wel mee, als je netwerken elders hebt dan zijn het vaak lange stukken spoor en weinig gewissel waar het geaccepteerd is dat treinen weleens een half uur of een uur later komen, wat voor reden er dan ook is, men gaat naar de restauratie voor een kop koffie en praat wat over de dag en legt zich bij de vertraging neer.

Men is in Nederland alleen heel erg van details en overal mee willen bemoeien en het willen weten waarom ieder detail zo is zoals het is. Dat de trein vertraging heeft omdat er bladeren liggen of sneeuw, of dat er iemand is verongelukt is hoor je in vele landen niet. In nederland is het meteen 'talk of the day'. Persoonlijk vind ik het geouwehoer. Het zal ook wel de reden zijn waarom Nederland het goed doet in de indexen, het "nieuws" is seizoensgebonden en zo voorspelbaar. :)
pi_184536061
Tyfus NS :r tegenwoordig bij elke verwachte mm sneeuw gooien ze meteen de boel half plat, BIJ VOORBAAT AL

Kansloze pauper organisatie :r
There are only 151 Pokémon.
  maandag 21 januari 2019 @ 17:54:57 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_184536095
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:46 schreef Beathoven het volgende:
Dat de trein vertraging heeft omdat er bladeren liggen of sneeuw, of dat er iemand is verongelukt is hoor je in vele landen niet.
In Nederland hoor je ook nooit iets over de reden van de verstoring behalve wat vage algemeenheden die alles kunnen betekenen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 21 januari 2019 @ 17:57:43 #14
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_184536140
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:54 schreef karr-1 het volgende:

[..]

In Nederland hoor je ook nooit iets over de reden van de verstoring behalve wat vage algemeenheden die alles kunnen betekenen.
,,De trein naar X komt over 20 minuten binnen", meer hoef je niet te weten.

Zelfs over vertraging mag niet meer gesproken worden. Niet positief genoeg, past niet binnen de hallelujahwereld van NS.

:')
  maandag 21 januari 2019 @ 18:06:21 #15
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_184536317
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:57 schreef Zelva het volgende:

[..]

,,De trein naar X komt over 20 minuten binnen", meer hoef je niet te weten.

Zelfs over vertraging mag niet meer gesproken worden. Niet positief genoeg, past niet binnen de hallelujahwereld van NS.

:')
Precies dat bedoel ik. Als ik zou weten wat er aan de hand is kan ik ongeveer inschatten hoe lang het gaat duren en of het de moeite waard is om te wachten of ander vervoer te regelen. Maar nee, bij de NS is alles hallelujah en mag je vooral niet weten dat er problemen zijn.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_184537057
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:57 schreef Zelva het volgende:

[..]

,,De trein naar X komt over 20 minuten binnen", meer hoef je niet te weten.

Zelfs over vertraging mag niet meer gesproken worden. Niet positief genoeg, past niet binnen de hallelujahwereld van NS.

:')
Mijn klacht ging niet zozeer over de NS maar over het gekeuvel over het feit dat vertraging met of zonder reden een irritatie vormt en zo veelvoudig wordt besproken dat het net zoiets als gelul over het weer is. Hier, in het nieuws, op het werk etc.

nu zelfs een topic over wat we eventueel kunnen verwachten en dit zal wel weer een redelijk vol topic worden ook.

een teken dat er blijkbaar geen grootse nieuwswaardige dingen gebeuren en dat is goed.
  maandag 21 januari 2019 @ 18:47:03 #17
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184537161
Ach wie reist er nu nog met de trein.
  maandag 21 januari 2019 @ 18:52:32 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_184537317
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ach wie reist er nu nog met de trein.
Ik godzijdank niet meer. Ik sta nog liever 3 uur in de file.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_184537388
Een paar sneeuwvlokken en de NS is alweer in paniek hoor. Wat een bedrijf is het ook. :')
pi_184537786
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ach wie reist er nu nog met de trein.
Ik weleens. En ik vind vertraging gewoon horen bij staal op staal waarbij je met redelijke snelheden en veel wissels door de elementen en seizoenen gaat. Het is niet het perfecte vervoersmiddel maar het heeft zn voordelen ook.

Mijn enige klacht over de NS is dat ik geen idee heb wat de waarde van eerste klas reizen nog is. Zit je een beetje stijfrecht tegenover elkaar drie bij drie. Moet de achterste eruit moet de hele rij schikken en dan zit er ook nog een glazen muur om waardoor je helemaal het idee hebt dat je met z'n 12en verpakt bent. De 2e klas heeft meer 'personal space' en ruimte om te relaxen dus heeft de eerste klas functie overgenomen. Van mij mag die hele eerste klasse verdwijnen.
pi_184537905
Waarom is dit nodig om te vermelden, een soort van indekken van de NS, is helemaal niet nodig, gewoon volgens het normale schema rijden... Een beetje sneeuw, regen en of storm mag nooit zoveel invloed hebben, ga eens op stage in skandinavië.
pi_184538017
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Precies dat bedoel ik. Als ik zou weten wat er aan de hand is kan ik ongeveer inschatten hoe lang het gaat duren en of het de moeite waard is om te wachten of ander vervoer te regelen. Maar nee, bij de NS is alles hallelujah en mag je vooral niet weten dat er problemen zijn.
En je reist niet meer met de trein? Je lijkt mijn buurman wel die nooit met de trein reist maar mij kan vertellen dat het altijd kut is :)
pi_184538086
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:16 schreef JannekeC5 het volgende:
Waarom is dit nodig om te vermelden, een soort van indekken van de NS, is helemaal niet nodig, gewoon volgens het normale schema rijden... Een beetje sneeuw, regen en of storm mag nooit zoveel invloed hebben, ga eens op stage in skandinavië.
In Noorwegen rijdt 89.5% van de treinen op tijd. In Nederland rijdt 93.5% van de treinen op tijd.

Ga eens op stage in Skandinavie.

Maar omdat je daar vakantie viert en in Nederland naar je werk moet is de beleving van vertraging anders.
  maandag 21 januari 2019 @ 19:26:04 #24
52513 whosvegas
The Trickster
pi_184538143
Wat een hoop jankerts hier

Een prima oplossing om de dienst regeling aan te passen, liever minder treinen die op tijd rijden, dan helemaal geen trein. En het publiek wordt tijdig geinformeerd.

Jullie zullen het wel niet geloven, maar Nederland heeft een van de beste spoorwegen van de wereld! Een collega woont in Duitsland en hij staat hier echt te kijken, voorbeeld dat hij noemde, een overstap van een paar minuten op hetzelfde perron.

En de keren dat ik (ik ben afhankelijk van het ov) vertraging heb van meer als 10 minuten, was afgelopen jaar op een hand te tellen.

Maar ja, met z'n allen klagen is ook zo leuk :)
Are you nuts??
pi_184538162
Nederland op z'n best; hysterische paniek bij een paar vlokjes sneeuw :')
´
pi_184538265
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:26 schreef whosvegas het volgende:
Wat een hoop jankerts hier

Een prima oplossing om de dienst regeling aan te passen, liever minder treinen die op tijd rijden, dan helemaal geen trein. En het publiek wordt tijdig geinformeerd.

Jullie zullen het wel niet geloven, maar Nederland heeft een van de beste spoorwegen van de wereld! Een collega woont in Duitsland en hij staat hier echt te kijken, voorbeeld dat hij noemde, een overstap van een paar minuten op hetzelfde perron.

En de keren dat ik (ik ben afhankelijk van het ov) vertraging heb van meer als 10 minuten, was afgelopen jaar op een hand te tellen.

Maar ja, met z'n allen klagen is ook zo leuk :)
Ik heb buiten Nederland weleens op een trein moeten wachten die anderhalf uur later kwam door de sneeuwval. Maar het houdt de gemoederen daar gewoon niet zo bezig en er is ook niemand die brede interesse heeft in hoe de treinen elders rijden.

Wat een goede reclame voor de NS naar zn mierenneukende bevolking zou zijn is een actief scorebord met hoe men het doet tov andere landen. Wat dan objectief lijkt maar niet helemaal eerlijk wordt.
pi_184538314
Tjah, als je de treinen niet laat rijden, dan kunnen ze ook niet vertraagd raken.

Kaffers en prutsers zijn het.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184538447
Nederland :')

Beetje sneeuw en het land ligt plat.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 21 januari 2019 @ 19:42:05 #29
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_184538543
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:20 schreef Cherni het volgende:

[..]

En je reist niet meer met de trein? Je lijkt mijn buurman wel die nooit met de trein reist maar mij kan vertellen dat het altijd kut is :)
Tot een jaar of 3 geleden ging ik elke dag met de trein, dus ik heb genoeg ellende meegemaakt. Vanwege een andere baan moet ik nu elke dag met de auto, dat is echt een verademing.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_184538683
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:54 schreef Mariocash het volgende:
Een paar sneeuwvlokken en de NS is alweer in paniek hoor. Wat een bedrijf is het ook. :')
Vergeet de herfst niet als er blaadjes op de rails vallen. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184538779
Het is echt wel heel extreem hier.
Niu ja ik hoop morgen met de trein naar Adam te gaan hopen dat ie wel rijdt
pi_184539006
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:38 schreef karr-1 het volgende:
Het zal ook eens niet zo zijn. Er word alleen nog maar gesproken van verwachtingen, geen zekerheden. Maar de NS gooit alvast de boel plat, want stel je toch eens voor dat.....
Ja, er kan wat gebeuren. In Nederland zit de trein zo'n beetje in het spectrum waar elders de metro en de tram inzitten, korte en middellange afstanden, maar zelden echt lang. En als mensen de trein inzetten met hun stopwatch erbij om ergens op tijd te komen kun je als organisatie die de klappen vangt maar beter duidelijk zijn in wat men kan verwachten want aansluitingen kunnen niet zo lekker gaan en je wil ook geen ongelukken doordat er extra en onnodige prestatiedruk op komt te staan. Zeer netjes om dan vooraf aan te kondigen dat het weleens moeilijk kan worden.
pi_184539106
Nederland :')
Ik was hier...
pi_184539141
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:49 schreef Geytenbeekje het volgende:
Het is echt wel heel extreem hier.
Niu ja ik hoop morgen met de trein naar Adam te gaan hopen dat ie wel rijdt
Je maakt blijkbaar niet zoveel mee in je leven als je dit extreem noemt.
pi_184539154
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ja, er kan wat gebeuren. In Nederland zit de trein zo'n beetje in het spectrum waar elders de metro en de tram inzitten, korte en middellange afstanden, maar zelden echt lang. En als mensen de trein inzetten met hun stopwatch erbij om ergens op tijd te komen kun je als organisatie die de klappen vangt maar beter duidelijk zijn in wat men kan verwachten want aansluitingen kunnen niet zo lekker gaan en je wil ook geen ongelukken doordat er extra en onnodige prestatiedruk op komt te staan. Zeer netjes om dan vooraf aan te kondigen dat het weleens moeilijk kan worden.
Maar als organisatie mag dat ook wel.
Mensen hebben liever dat ie wat te laat komt dan helemaal niet .
pi_184539169
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je maakt blijkbaar niet zoveel mee in je leven als je dit extreem noemt.
Ik bedoel extreem met hoe de NS hier mee omgaat.
  maandag 21 januari 2019 @ 20:05:57 #37
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_184539181
Maar ik dacht dat de NS juist graag mensen vervoerde, ook in de kou. Zeker zo rond '40-45.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_184539220
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Tot een jaar of 3 geleden ging ik elke dag met de trein, dus ik heb genoeg ellende meegemaakt. Vanwege een andere baan moet ik nu elke dag met de auto, dat is echt een verademing.
Prima, ieder zo zijn voorkeur. Maar normaliter word er omgeroepen dat er een sein en wisselstoring is of aanrijding met persoon op stations. etc. En dat het mis kan gaan klopt. Waar niet.
pi_184539227
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:05 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik bedoel extreem met hoe de NS hier mee omgaat.
Ik vind het vrij degelijk. Beetje pro-actief handelen in de communicatie ipv aankijken en achteraf van je reizigers horen dat je pro-actief had moeten handelen.
pi_184539276
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vind het vrij degelijk. Beetje pro-actief handelen in de communicatie ipv aankijken en achteraf van je reizigers horen dat je pro-actief had moeten handelen.
Maar soms valt het weer ook wel heel erg mee en doe je het voor niets
pi_184539280
Bij Rail Away zie je treinen rijden door besneeuwde Alpentoppen en ook prachtige besneeuwde vergezichten als ze in Noorwegen zijn op weg naar het plaatsje Spitse, maar hier hoeft maar 1 cm'tje sneeuw te vallen of de NS is in paniek :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_184539379
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:09 schreef TLC het volgende:
Bij Rail Away zie je treinen rijden door besneeuwde Alpentoppen en ook prachtige besneeuwde vergezichten als ze in Noorwegen zijn op weg naar het plaatsje Spitse, maar hier hoeft maar 1 cm'tje sneeuw te vallen of de NS is in paniek :')
Bekijk de cabineritten op YouTube en verhip geen enkele trein schijnt problemen te hebben in NL
pi_184539504
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:26 schreef whosvegas het volgende:
Wat een hoop jankerts hier

Een prima oplossing om de dienst regeling aan te passen, liever minder treinen die op tijd rijden, dan helemaal geen trein. En het publiek wordt tijdig geinformeerd.
1 tot 3 cm sneeuw klinkt gewoon als zeer, zeer weinig. Als daar vervolgens "preventief" op veel plekken de capaciteit wordt gehalveerd op een normale werkdag klinkt dat als overkill om vertragingsclaims te voorkomen.

quote:
En de keren dat ik (ik ben afhankelijk van het ov) vertraging heb van meer als 10 minuten, was afgelopen jaar op een hand te tellen.
Keertje of 40 voor mij. Ongeveer 1 op de 4 treinreizen.
pi_184539518
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:09 schreef TLC het volgende:
Bij Rail Away zie je treinen rijden door besneeuwde Alpentoppen en ook prachtige besneeuwde vergezichten als ze in Noorwegen zijn op weg naar het plaatsje Spitse, maar hier hoeft maar 1 cm'tje sneeuw te vallen of de NS is in paniek :')
Rail Away wordt in de studio opgenomen met green-screens.
pi_184539574
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:09 schreef TLC het volgende:
Bij Rail Away zie je treinen rijden door besneeuwde Alpentoppen en ook prachtige besneeuwde vergezichten als ze in Noorwegen zijn op weg naar het plaatsje Spitse, maar hier hoeft maar 1 cm'tje sneeuw te vallen of de NS is in paniek :')
Als er vier keer per dag een trein over een enkel spoortje rijdt is er iets minder kans op vertraging inderdaad :')
pi_184539597
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:09 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Maar soms valt het weer ook wel heel erg mee en doe je het voor niets
Dat is weer een valkuil, maar iedere nieuwe manier van handelen opent een doos van pandora. Je lost iets op en creeërt een nieuw probleem wat in dit geval is dat de ergste uitkomst in deze is dat ze 'wel' rijden of wel op tijd rijden.
  maandag 21 januari 2019 @ 20:20:57 #47
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184539601
Sinds de privatisering is de NS alleen maar bergaf gegaan qua service, stiptheid, hygiëne in de treinen ik pak liever de auto of de fiets.
pi_184539667
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vind het vrij degelijk. Beetje pro-actief handelen in de communicatie ipv aankijken en achteraf van je reizigers horen dat je pro-actief had moeten handelen.
Dat is goed idd.

... Als er 10cm pak valt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184539730
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:20 schreef kaasplankje het volgende:
Sinds de privatisering is de NS alleen maar bergaf gegaan qua service, stiptheid, hygiëne in de treinen ik pak liever de auto of de fiets.
De staat is nog altijd 100% aandeelhouder van NS. Het spoor is niet meer van NS alleen. Daar zijn nu meerdere partijen die allemaal gebruik willen maken van het spoor dat in handen is van ProRail dat nog wel van de staat is.
pi_184539774
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:09 schreef TLC het volgende:
Bij Rail Away zie je treinen rijden door besneeuwde Alpentoppen en ook prachtige besneeuwde vergezichten als ze in Noorwegen zijn op weg naar het plaatsje Spitse, maar hier hoeft maar 1 cm'tje sneeuw te vallen of de NS is in paniek :')
Ja, na een sneeuwval.. niet tijdens.

En dat komt ook omdat men als passagier in de tuffende "Rail away treinen" niet met de stopwatch in de hand staat om op tijd op het werk te komen en men bij de spoordienst niet met het zweet in de naad staat omdat met hogere snelheid complexere knooppunten als Utrecht centraal naderen met al z'n wissels. Ook kan er in laag tempo een schoonmaakactie plaatsvinden en dan begint het gevalletje te tuffen. Relaxte recreatie waarbij je niet gaat kankeren als het ding te laat komt of helemaal niet rijdt maar van de 'ervaring geniet' versus het bedienen van de markt van 17 miljoen kankerende Nederlanders :)

P.s. ik zie ook genoeg Nederlandse treinen op TV die gewoon rijden ;)
pi_184539826
of ze ze nou proberen te laten rijden of niet, het resultaat is hetzelfde behalve dat ze het nu niet eens proberen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184539878
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
of ze ze nou proberen te laten rijden of niet, het resultaat is hetzelfde behalve dat ze het nu niet eens proberen.
De Risk management is zo goed als uitstekend. Als je het beter kunt en je modelletjes klaar hebt dan moet je maar eens op de koffie bij de NS want naar ideeen wordt over het algemeen ook goed geluisterd.
pi_184540085
Lonely Planet over het Nederlandse spoornet:

Dutch trains are efficient, fast and comfortable. Trains are frequent and serve domestic destinations at regular intervals, sometimes five or six times an hour. It's an excellent system and possibly all you'll need to get around the country, although there are a few caveats.

Als er één partij iets van objectiviteit kan meebrengen is het wel de wereldwijde reisgids die z'n reizigers van degelijke info moet voorzien.
pi_184540105
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:39 schreef Beathoven het volgende:
Lonely Planet over het Nederlandse spoornet:

Dutch trains are efficient, fast and comfortable. Trains are frequent and serve domestic destinations at regular intervals, sometimes five or six times an hour. It's an excellent system and possibly all you'll need to get around the country, although there are a few caveats.
Wat heeft dat met het onderwerp te maken?
pi_184540170
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:40 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wat heeft dat met het onderwerp te maken?
Stukje reclame voor de NS; de rest heb ik eerder al afgeschoten.
  maandag 21 januari 2019 @ 20:47:06 #56
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_184540293
Dan kunnen ze maar beter de veewagons weer uit de mottenballen halen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_184540611
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De Risk management is zo goed als uitstekend. Als je het beter kunt en je modelletjes klaar hebt dan moet je maar eens op de koffie bij de NS want naar ideeen wordt over het algemeen ook goed geluisterd.
ik weet het zeker niet beter en ik geef ze ook groot gelijk. Waarom proberen om de treinen op tijd te laten rijden als het toch niet kan. Dan kan je beter het niet eens proberen, wat ze dus ook doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184540670
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik weet het zeker niet beter en ik geef ze ook groot gelijk. Waarom proberen om de treinen op tijd te laten rijden als het toch niet kan. Dan kan je beter het niet eens proberen, wat ze dus ook doen.
oh op die fiets, ja.. dat klopt

het spijt me voor de tegengeluiden hier maar de NS heeft z'n communicatie meer dan uitstekend voor elkaar.

Onthoud deze dagen voor als we nog eens een Nexit krijgen of het komt op een andere manier in verval.
pi_184540708
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

oh op die fiets, ja.. dat klopt

het spijt me voor de tegengeluiden hier maar de NS heeft z'n communicatie meer dan uitstekend voor elkaar.
Prima, maar laat ze dan ook aan haar ´daden´werken
pi_184540751
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:02 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Prima, maar laat ze dan ook aan haar ´daden´werken
Welke daden? En waarom zet je niet wat uiteen in deze participatiesamenleving?
pi_184540771
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Welke daden? En waarom zet je niet wat uiteen in deze participatiesamenleving?
Een daad is bijv om wel te rijden ook al kost het wat meer moeite en tijd.
pi_184540862
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:05 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Een daad is bijv om wel te rijden ook al kost het wat meer moeite en tijd.
Ze rijden maar met aangepaste dienstregeling dwz minder treinen.
pi_184540884
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:09 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ze rijden maar met aangepaste dienstregeling dwz minder treinen.
precies zoals hij het als wenselijk ziet eigenlijk
pi_184540914
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:09 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ze rijden maar met aangepaste dienstregeling dwz minder treinen.
Dat is dan wel weer mooi inderdaad.
En vaak valt dat ook wel mee hoor hoe weinig de treinen gaan.
Vaak maar een paar uur dat het even helemaal stil is
pi_184541037
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:12 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer mooi inderdaad.
En vaak valt dat ook wel mee hoor hoe weinig de treinen gaan.
Vaak maar een paar uur dat het even helemaal stil is
Klopt, hetzelfde als in andere landen tijdens soorgelijke omstandigheden
Alles is normaal.

we are ok.
pi_184541041
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

oh op die fiets, ja.. dat klopt

het spijt me voor de tegengeluiden hier maar de NS heeft z'n communicatie meer dan uitstekend voor elkaar.

Onthoud deze dagen voor als we nog eens een Nexit krijgen of het komt op een andere manier in verval.
je werkt bij de NS?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184541057
Schuimbektopic
pi_184541399
Slechts vier treinen per uur morgen. :(
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184541459
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je werkt bij de NS?
De NS is een stuk Nederlandse trots dat nog niet naar de kloten is. Mooie kleurstelling, logo van wereldklasse, goede service en informatievoorziening. En als je 't eens wil beleven zoals een toerist Nederland beleefd vanuit de trein moet je op een zondag eens de langste afstanden afleggen. Mooi niets hoeven, geen gestress en zeeën van ruimte in de trein. Kom je eens een uurtje later, dan heb je een uur langer de tijd gehad om wat te zien.
pi_184541515
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:36 schreef Monolith het volgende:
Slechts vier treinen per uur morgen. :(
en allen zonder slaapcabine, bar en lounge..
pi_184541739
quote:
15s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

en allen zonder slaapcabine, bar en lounge..
Als je dan toch wat te zeiken wilt hebben, de koffie van de railcatering is echt niet te zuipen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184542253
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je dan toch wat te zeiken wilt hebben, de koffie van de railcatering is echt niet te zuipen. :P
Als een echte koffie liefhebber moet ik je gelijk geven. :)
pi_184542281
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je dan toch wat te zeiken wilt hebben, de koffie van de railcatering is echt niet te zuipen. :P
Ik tik weleens een espresso weg aan een bar of aan een tafeltje, de NS heeft helaas niet zo'n bar en ook niet zo'n tafeltje.



implementeerbaar...
  maandag 21 januari 2019 @ 22:17:58 #74
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_184542313
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ja, er kan wat gebeuren. In Nederland zit de trein zo'n beetje in het spectrum waar elders de metro en de tram inzitten, korte en middellange afstanden, maar zelden echt lang. En als mensen de trein inzetten met hun stopwatch erbij om ergens op tijd te komen kun je als organisatie die de klappen vangt maar beter duidelijk zijn in wat men kan verwachten want aansluitingen kunnen niet zo lekker gaan en je wil ook geen ongelukken doordat er extra en onnodige prestatiedruk op komt te staan. Zeer netjes om dan vooraf aan te kondigen dat het weleens moeilijk kan worden.
BS, de NS heeft gewoon geen zin om het slagingspercentage omlaag te brengen dus gaan we preventief al wat treinen schrappen die niet meetellen zodat we toch lekker blijven scoren. Puur klantje pesten voor de mooie cijfers.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 21 januari 2019 @ 22:19:04 #75
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_184542348
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Stukje reclame voor de NS; de rest heb ik eerder al afgeschoten.
Afgeschoten? Weerlegd met onzinnige argumenten bedoel je
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_184542438
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik tik weleens een espresso weg aan een bar of aan een tafeltje, de NS heeft helaas niet zo'n bar en ook niet zo'n tafeltje.

[ afbeelding ]

implementeerbaar...
Daar is Nederland gewoon veel te klein voor. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184542567
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:17 schreef karr-1 het volgende:

[..]

BS, de NS heeft gewoon geen zin om het slagingspercentage omlaag te brengen dus gaan we preventief al wat treinen schrappen die niet meetellen zodat we toch lekker blijven scoren. Puur klantje pesten voor de mooie cijfers.
Weet je in welk Scandinavisch land dat niet gebeurd?

in IJsland
pi_184542743
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar is Nederland gewoon veel te klein voor. :P
Jammer maar helaas.

En we werken ook niet met gereserveerde zitplaatsen waardoor de kans bestaat dat een opgehoopte wachtende delegatie ineens de trein en dus ook de barwagon komt overspoelen.
pi_184546554
Overvolle treinen, allemaal staan. :') heftig die sneeuw! Of nee wacht. Er is nog geen sneeuw. :')
pi_184546623
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Weet je in welk Scandinavisch land dat niet gebeurd?

in IJsland
In Ijsland hebben ze ook geen mensen met het syndroom van down. Serieus feitje. Die bestaan daar niet. Die laten ze wegzuigen als ze er een op de echo zien.
Land of the free. Home of the brave.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:04:13 #81
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184546704
80% van de treinen rijdt wel en Fokkers roepen dat de NS 'alles plat gooit'. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:15:02 #82
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184546805
Haha, ik zit. Niks aan de hand mensen, gewoon lekker thuisblijven :7.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184546852
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
80% van de treinen rijdt wel en Fokkers roepen dat de NS 'alles plat gooit'. :)
55%
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:23:23 #84
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184546881
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:20 schreef Murdera het volgende:

[..]

55%
quote:
NS en ProRail laten weten de dienstregeling aan te passen, waardoor zo'n 80 procent van de treinen rijdt.
:)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184546941
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]


[..]

:)
ah. Oke. Het vervoer tussen grote steden is gehalveerd in elk geval.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:34:13 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184546966
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:30 schreef Murdera het volgende:

[..]

ah. Oke. Het vervoer tussen grote steden is gehalveerd in elk geval.
Waar hebben ze dat gepubliceerd, dan?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:41:24 #87
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184547038
Lekker kou vatten op een tochtig perron omdat er vanmiddag mogelijk wat snil valt. :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:46:33 #88
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184547096
Goed nieuws mensen: de geschrapte treinen zijn allemaal op tijd. Dat niemand vandaag op zijn bestemming komt zie je toch niet in de punctualiteitscijfers. _O_
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:47:53 #89
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184547119
Bij gebrek aan sneeuw zorgt de NS zelf wel voor de reisproblemen :(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184547126
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:41 schreef Perrin het volgende:
Lekker kou vatten op een tochtig perron omdat er vanmiddag mogelijk wat snil valt. :{
Kou vatten? Ben je van suiker ofzo?
pi_184547143
Blijft toch prachtig he..zo'n wit land vol met sneeuw.. :')
´
  dinsdag 22 januari 2019 @ 08:54:57 #92
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184547200
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:48 schreef Leonos het volgende:

[..]

Kou vatten? Ben je van suiker ofzo?
Je werkt zeker bij de NS?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_184547256
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
80% van de treinen rijdt wel en Fokkers roepen dat de NS 'alles plat gooit'. :)
Volgens mij is dat wel afhankelijk van de omgeving. In mijn geval rijdt maar 50%. Niet dat dat echt een ramp is aangezien tussen Den Haag en Amsterdam sowieso wel redelijk veel treinen rijden.

Daarnaast heb ik liever dat er minder treinen maar wel op tijd rijden, dan dat je gewoon niet weet waar je aan toe bent.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:02:38 #94
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184547280
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:48 schreef Leonos het volgende:

[..]

Kou vatten? Ben je van suiker ofzo?
Wanneer heb jij voor het laatst suiker gezien dat een koutje heeft gevat?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:02:57 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184547285
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:01 schreef Morrigan het volgende:

Daarnaast heb ik liever dat er minder treinen maar wel op tijd rijden, dan dat je gewoon niet weet waar je aan toe bent.
Dit, dus.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184547593
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je werkt zeker bij de NS?
Nee.
pi_184547598
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wanneer heb jij voor het laatst suiker gezien dat een koutje heeft gevat?
Oké. Oké :P
pi_184547885
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 07:58 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

In Ijsland hebben ze ook geen mensen met het syndroom van down. Serieus feitje. Die bestaan daar niet. Die laten ze wegzuigen als ze er een op de echo zien.
laat je dan maar wegzuigen want in IJsland hebben ze geen treinen voor OV.
pi_184548162
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 08:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Waar hebben ze dat gepubliceerd, dan?
de ns app
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:04:32 #100
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184548258
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:56 schreef Murdera het volgende:

[..]

de ns app
Ah, ok, die heb ik niet. Ga nooit met de trein. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:06:36 #101
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184548290
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:56 schreef Murdera het volgende:

[..]

de ns app
Wat is dat?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:12:15 #102
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_184548376
De media is ook schuldig aan het dol maken van reizigers. (Openbaar vervoer en auto)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:14:31 #103
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_184548407
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Sneeuwstorm in een glas water genot
pi_184548452
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:01 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Volgens mij is dat wel afhankelijk van de omgeving. In mijn geval rijdt maar 50%. Niet dat dat echt een ramp is aangezien tussen Den Haag en Amsterdam sowieso wel redelijk veel treinen rijden.

Daarnaast heb ik liever dat er minder treinen maar wel op tijd rijden, dan dat je gewoon niet weet waar je aan toe bent.
De trein die ik altijd pak reed gewoon en op tijd. Het enige verschil was dat ie er normaal al vijf minuten voor vertrek staat en nu pas één minuut. Moest dus twee hele minuten in de kou staan wachten.

Volgens mij zijn dit soort dagen vooral vervelend als je afhankelijk bent van sprinters aangezien ze hoofdzakelijk die uit het programma schrappen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184548524
Het is natuurlijk belachelijk dat ze al treinen schrappen als er nog geen vlok sneeuw ligt. Gaat helemaal nergens over. Is hetzelfde als ik denk dat ik een scheet ga laten en mijn baas bel dat ik niet kom. Zooo slap.

Hetzelfde dat de NS vertraging geen vertraging meer noemt. Ik snap dat het soms niet gaat, maar ik heb er een hekel aan als ze mensen voor de gek houden.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_184548547
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:20 schreef Sigaartje het volgende:
Het is natuurlijk belachelijk dat ze al treinen schrappen als er nog geen vlok sneeuw ligt. Gaat helemaal nergens over. Is hetzelfde als ik denk dat ik een scheet ga laten en mijn baas bel dat ik niet kom. Zooo slap.

Hetzelfde dat de NS vertraging geen vertraging meer noemt. Ik snap dat het soms niet gaat, maar ik heb er een hekel aan als ze mensen voor de gek houden.

Hoe noemen ze het dan? Tactisch te laat komen?
pi_184548640
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoe noemen ze het dan? Tactisch te laat komen?
Ze zeggen gewoon dat de trein over X minuten vertrekt in plaats van dat hij X minuten vertraging heeft. Als je een 'DE NS IS KUT'-type bent is dat een snood plan om newspeak te introduceren, als je wat minder paranoïde bent kun je ook gewoon stellen dat het voor de reiziger handiger is om te weten wanneer de trein vertrekt dan hoeveel vertraging die heeft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184548675
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoe noemen ze het dan? Tactisch te laat komen?
Dan wordt er omgeroepen: de trein naar huppeldepup vertrekt over 10 minuten. In het begin dacht ik: wat een service, maar dat stuk vreten is gewoon 10 minuten te laat.

Er zijn ook trajecten waar er structureel vertraging is. Dan denk ik, tel gewoon 10 minuten er bovenop in dat traject, dan klaagt er niemand. Als je het niet lukt om een trein in 30 minuten van a naar b te krijgen, maak er dan 35 minuten van in het spoorboekje. Amateurs.

Het ergste zijn de treinen naar Schiphol. Wat daar aan de hand is, geen idee, maar altijd vertraging en uitval. De NS moet zich schamen voor deze lijn.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_184548775
Lange leve de auto *O*
Stelletje flapdrollen bij de ns :')
pi_184548785
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ze zeggen gewoon dat de trein over X minuten vertrekt in plaats van dat hij X minuten vertraging heeft. Als je een 'DE NS IS KUT'-type bent is dat een snood plan om newspeak te introduceren, als je wat minder paranoïde bent kun je ook gewoon stellen dat het voor de reiziger handiger is om te weten wanneer de trein vertrekt dan hoeveel vertraging die heeft.
Zou het niet een combo van beide zijn? Bij service bedrijven worden weken aan training besteed aan weerstandswoorden vermijden. Vertraging lijkt mij er ook zo een.
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:28 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dan wordt er omgeroepen: de trein naar huppeldepup vertrekt over 10 minuten. In het begin dacht ik: wat een service, maar dat stuk vreten is gewoon 10 minuten te laat.

Er zijn ook trajecten waar er structureel vertraging is. Dan denk ik, tel gewoon 10 minuten er bovenop in dat traject, dan klaagt er niemand. Als je het niet lukt om een trein in 30 minuten van a naar b te krijgen, maak er dan 35 minuten van in het spoorboekje. Amateurs.

Het ergste zijn de treinen naar Schiphol. Wat daar aan de hand is, geen idee, maar altijd vertraging en uitval. De NS moet zich schamen voor deze lijn.
Wat ik eigenlijk erger vind is dat de treinreis voor sommige mensen duurder is dan het vliegticket :')
pi_184548966
Rotterdam is inmiddels onherkenbaar, zo wit is het hier.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:53:54 #113
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184549104
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:28 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Er zijn ook trajecten waar er structureel vertraging is. Dan denk ik, tel gewoon 10 minuten er bovenop in dat traject, dan klaagt er niemand. Als je het niet lukt om een trein in 30 minuten van a naar b te krijgen, maak er dan 35 minuten van in het spoorboekje. Amateurs.

Dat doen ze al. Intercity's die vroeger vijf minuten stilstonden op grotere stations staan daar tegenwoordig minstens tien.
pi_184549364
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:28 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dan wordt er omgeroepen: de trein naar huppeldepup vertrekt over 10 minuten. In het begin dacht ik: wat een service, maar dat stuk vreten is gewoon 10 minuten te laat.

Er zijn ook trajecten waar er structureel vertraging is. Dan denk ik, tel gewoon 10 minuten er bovenop in dat traject, dan klaagt er niemand. Als je het niet lukt om een trein in 30 minuten van a naar b te krijgen, maak er dan 35 minuten van in het spoorboekje. Amateurs.

Het ergste zijn de treinen naar Schiphol. Wat daar aan de hand is, geen idee, maar altijd vertraging en uitval. De NS moet zich schamen voor deze lijn.
Nooit van infra gehoord? Dacht je dat het plan om treinen te schrappen alleen van NS afkomt. En ja rondom Schiphol zijn er vaker problemen met de infra. En als er een probleem is dan gaat het ook goed mis. Ook software matig.

De nieuwe regelgeving van ProRail en EU eist een dusdanig communicatie niveau tussen machinist en treindienstleider dat hij alles moet stil leggen. Met het uitgeven van een aanwijzing is hij nu minuten bezig en dat voor maar 1 trein. Maw de treindiensleider kan al die treinen niet behandelen in een dusdanig tijdsbestek.
pi_184549386
Zal leuk worden in de avondsspits, of het nou sneeuwt of niet gewoon ellende vanavond.
pi_184549513
Code geel heette vroeger gewoon januari.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:25:04 #117
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_184549536
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:44 schreef Mariocash het volgende:
Rotterdam is inmiddels onherkenbaar, zo wit is het hier.
PVV’ers juichen het toe!
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_184549725
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zou het niet een combo van beide zijn? Bij service bedrijven worden weken aan training besteed aan weerstandswoorden vermijden. Vertraging lijkt mij er ook zo een.

Ik vind het gebruik van dergelijke woorden niet zo erg. Het geeft wel meteen duidelijkheid, al kan ik me bij sommige bedrijven voorstellen dat men geen slapende honden wakker wil maken ivm claims e.d.

quote:
Wat ik eigenlijk erger vind is dat de treinreis voor sommige mensen duurder is dan het vliegticket :')
Dan heb je het misschien over vliegtickets binnen de EU met een retourtje in de trein en een enkeltje door de lucht?
pi_184549839
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:44 schreef Mariocash het volgende:
Rotterdam is inmiddels onherkenbaar, zo wit is het hier.
Rotterdam kent anders het grootste aantal cokegebruikers van Nederland
pi_184549853
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zou het niet een combo van beide zijn? Bij service bedrijven worden weken aan training besteed aan weerstandswoorden vermijden. Vertraging lijkt mij er ook zo een.
Ongetwijfeld. ;)
Uiteraard doet de NS wel haar best om targets op een wat creatievere manier te halen en zullen ze ongetwijfeld hun communicatie ook onder de loep leggen.

Toch deel ik de kritiek op de NS echt niet zo. Zeker in de Randstad is de dienstverlening gewoon goed. Het traject waar ik op het moment op forens heeft met de aangepaste dienstregeling 'slechts' vier treinen per uur. Dat is nog behoorlijk frequent.

Mensen lijken een treindienst te willen met de stiptheid van de Japanse kusttreinen en de sneeuwbestendigheid van boemeltjes uit de Alpenlanden en dat alles met de vervoersdichtheid van het Nederlandse spoornet. Misschien is het m'n ingenieursachtergrond, maar dat soort eisen zijn in mijn ogen simpelweg niet realistisch.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184549873
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:20 schreef Sigaartje het volgende:
Het is natuurlijk belachelijk dat ze al treinen schrappen als er nog geen vlok sneeuw ligt. Gaat helemaal nergens over. Is hetzelfde als ik denk dat ik een scheet ga laten en mijn baas bel dat ik niet kom. Zooo slap.

Hetzelfde dat de NS vertraging geen vertraging meer noemt. Ik snap dat het soms niet gaat, maar ik heb er een hekel aan als ze mensen voor de gek houden.
Je kunt het NS niet kwalijk nemen dat ze voorbereidingen treffen. Zonder deze voorbereidingen zou de chaos compleet zijn als het opeens wel begint te sneeuwen en de NS zit met zijn handen in het haar, omdat men geen voorbereidingen heeft gedaan. Dat lesje heeft NS inmiddels wel geleerd.

Maar ja Nederlanders zijn nu eenmaal wereldkampioen in klagen :P
pi_184549877
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:23 schreef Dutchguy het volgende:
Code geel heette vroeger gewoon januari.
Deel van de verwoede Nederlandse pogingen om controle te houden over alles. Hoe synchroniseert dit sneeuwbuitje met mijn agenda? Waarschijnlijk buitengewoon slecht.
pi_184549897
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Deel van de verwoede Nederlandse pogingen om controle te houden over alles. Hoe synchroniseert dit sneeuwbuitje met mijn agenda? Waarschijnlijk buitengewoon slecht.
Haha scherp. Daar komt het wel op neer ja. :)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 11:49:15 #124
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184549912
Wat? Waarom?

Het is een redelijk tamme winter te noemen. Waarom allerlei maateregelen alsof er een nieuwe ijstijd aangebroken is?
Die drieenhalbe vlok sneeuw die misschien valt is echt dit soort paniek waard?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184549916
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. ;)
Uiteraard doet de NS wel haar best om targets op een wat creatievere manier te halen en zullen ze ongetwijfeld hun communicatie ook onder de loep leggen.

Toch deel ik de kritiek op de NS echt niet zo. Zeker in de Randstad is de dienstverlening gewoon goed. Het traject waar ik op het moment op forens heeft met de aangepaste dienstregeling 'slechts' vier treinen per uur. Dat is nog behoorlijk frequent.

Mensen lijken een treindienst te willen met de stiptheid van de Japanse kusttreinen en de sneeuwbestendigheid van boemeltjes uit de Alpenlanden en dat alles met de vervoersdichtheid van het Nederlandse spoornet. Misschien is het m'n ingenieursachtergrond, maar dat soort eisen zijn in mijn ogen simpelweg niet realistisch.
Dat zijn ze ook niet. Een spoorbedrijf heeft helaas ook te maken met invloeden van buitenaf. Teveel variabelen om het iedereen naar de zin te maken. Zo erger ik mij dat die broodjeszaken al zeer vroeg sluiten zodat ik in de avond nergens meer mijn geliefde bruin broodje oude kaas met mosterd kan scoren en een ander zal dat een rotzorg zijn.
pi_184549930
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:46 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je kunt het NS niet kwalijk nemen dat ze voorbereidingen treffen. Zonder deze voorbereidingen zou de chaos compleet zijn als het opeens wel begint te sneeuwen en de NS zit met zijn handen in het haar, omdat men geen voorbereidingen heeft gedaan. Dat lesje heeft NS inmiddels wel geleerd.
klopt, en men bouwt op forecasting van meteorologische instituten. Dezelfde waar het volk z'n info vandaan haalt.
  Moderator dinsdag 22 januari 2019 @ 11:53:08 #127
8781 crew  Frutsel
pi_184549977
quote:
Rotterdam airport dicht
Rotterdam The Hague Airport is tot zeker 13.00 uur gesloten als gevolg van de sneeuwval. Als gevolg hiervan kunnen er geen vluchten vertrekken of landen. Er wordt hard gewerkt om de banen sneeuwvrij te maken, laat de woordvoerder aan NU.nl weten.

Gedurende de hele ochtend wordt al met sneeuwschuivers gewerkt, maar voor het middaguur bleek dat de sneeuw te heftig werd om de banen nog begaanbaar te maken.

"We denken dat we het rond 13.00 uur weer onder controle hebben, maar dit kan nog bijgesteld worden", aldus de woordvoerder van de luchthaven.

Rijkswaterstaat laat rond 11.30 uur weten dat de sneeuwverwachting is bijgesteld naar boven. In eerste instantie ging de wegbeheerder uit van tussen de 1 en 3 centimeter sneeuwval. Maar nu is de verwachting dat er dinsdagmiddag tussen de 3 en 5 centimeter valt.

De gladheidsbestrijding verloopt voorspoedig
Rijkswaterstaat laat weten dat de gladheidsbestrijding vooralsnog voorspoedig verloopt. "Weggebruikers anticiperen heel goed op het weer en werken thuis of rijden langzaam", aldus een woordvoerder. De strooiacties richten zich dinsdagmiddag vooral op het noorden en oosten.

In totaal heeft Rijkswaterstaat de afgelopen twaalf uur ruim 2 miljoen kilo zout op de snelwegen gestrooid. De overlast valt vooralsnog mee.

Sommige treintrajecten erg druk
Volgens de NS lijkt het op sommige trajecten minder vol te zijn in de trein, hoewel de treinen in de Randstad in de loop van de ochtendspits steeds drukker werden.

De NS liet maandagmiddag weten in afwachting van de sneeuwval met een aangepaste dienstregeling te rijden. "Collega's op de stations constateren dat het minder druk is dan normaal", meldt een woordvoerder. Er doen zich vooralsnog geen problemen op het spoor voor.

Schiphol houdt rekening met uitval vluchten
Schiphol verwacht in de loop van de dag wel problemen als gevolg van de sneeuwval. De verwachte sneeuw leidt waarschijnlijk tot het uitvallen van vluchten naar, van of via Amsterdam.

De eerste vlokken vielen om 8.30 uur in Vlissingen. Een uur later viel er sneeuw in Rotterdam. Rond 11.00 uur begon het in Utrecht te sneeuwen.

De sneeuw trekt de komende uren naar het noorden en oosten. De landelijke code geel geldt in principe tot 19.00 uur. Volgens Weerplaza zal de neerslag in de avond afnemen.
Serieus? Een heel vliegveld dicht? Hoeveel fucking sneeuw valt er daar? :{
pi_184550030
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:46 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je kunt het NS niet kwalijk nemen dat ze voorbereidingen treffen. Zonder deze voorbereidingen zou de chaos compleet zijn als het opeens wel begint te sneeuwen en de NS zit met zijn handen in het haar, omdat men geen voorbereidingen heeft gedaan. Dat lesje heeft NS inmiddels wel geleerd.

Maar ja Nederlanders zijn nu eenmaal wereldkampioen in klagen :P
Inderdaad na die reclame met dat konijn naast die wisselverwarming en wij zijn er klaar voor hebben ze hun lesje wel geleerd.
pi_184550138
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat? Waarom?

Het is een redelijk tamme winter te noemen. Waarom allerlei maateregelen alsof er een nieuwe ijstijd aangebroken is?
Die drieenhalbe vlok sneeuw die misschien valt is echt dit soort paniek waard?
Nederland heeft gecompliceerde en drukke netwerken van infra en nogal wat hordes aan mieren die zich van a naar b en terug verplaatsen. In sommige landen is een treinreis als een vliegreis, de hele beleving is anders en men neemt de ruime tijd, ook is het te laat komen door storingen in vergelijkbare netwerken daar wat meer een gewoonte. Ik kwam in het buitenland weleens te laat door een storing en men zei 'we zijn blij dat je er bent' ipv dat je elkaars dag daar loopt te verpesten en de spoorwegen loopt te verloeken. Er hoeft geen zondebok te zijn naast het weer.

Maar in Nederland staat iedereen direct op z'n horloge te kijken omdat men belangrijke afspraken mist want afspraak is afspraak.. stipt en op tijd. En dan vervloekt men de NS omdat ze niet zo goed in plannen zouden zijn als zijzelf en geld zouden verliezen en wil men dit laten weten aan wie men ook maar tegenkomt want iedereen met een telefoon en een agenda is een potentiele CEO.

Mensen die veel en steeds meer van een organisatie vragen vs mensen die hieraan willen voldoen maar dit nooit kunnen vanwege murphy's law. Het is een stukje mentaliteit. Het is wat Nederland ook leidend maakt in bijna alle lijsten met de "Scandinavieërs" want dat ontevreden zijn met details kweekt vooruitgang, maar soms is men ook weleens blij uit het gemiereneuk te zijn en in een land te komen waar mensen gewoon bij de dag leven ipv bij de minuut.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 22-01-2019 12:08:43 ]
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:10:38 #130
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184550248
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:49 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat zijn ze ook niet. Een spoorbedrijf heeft helaas ook te maken met invloeden van buitenaf. Teveel variabelen om het iedereen naar de zin te maken. Zo erger ik mij dat die broodjeszaken al zeer vroeg sluiten zodat ik in de avond nergens meer mijn geliefde bruin broodje oude kaas met mosterd kan scoren en een ander zal dat een rotzorg zijn.
Inderdaad. Zo zou de NS vandaag bijvoorbeeld de reiziger kunnen plezieren en gewoon een normale dienstregeling kunnen rijden, maar dan zakt de punctualiteit misschien wel naar negentig procent. Dat mensen nu überhaupt nergens naartoe kunnen zal de NS een rotzorg zijn.
pi_184550343
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:49 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat zijn ze ook niet. Een spoorbedrijf heeft helaas ook te maken met invloeden van buitenaf. Teveel variabelen om het iedereen naar de zin te maken. Zo erger ik mij dat die broodjeszaken al zeer vroeg sluiten zodat ik in de avond nergens meer mijn geliefde bruin broodje oude kaas met mosterd kan scoren en een ander zal dat een rotzorg zijn.
Dat is natuurlijk ook een beetje het dubbele. Er moest zo nodig marktwerking op het spoor met Pro Rail als 'netwerkbeheerder'. Dat voegt ook nog eens veel extra complexiteit en een gebrek aan controle toe waarvan ik me afvraag of het de reiziger nou echt ten goede komt.
Ik forens als het even kan gewoon lekker met de trein. Zeker bij een wat langer CS naar CS traject kan ik dan gewoon werken. De grootste hinder ondervind ik hoofdzakelijk als vertraagde goederentreinen de boel ontregelen of er iemand voor de trein is gesprongen, maar dat zijn dan weer externe oorzaken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184550497
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:10 schreef Nobu het volgende:

[..]

Inderdaad. Zo zou de NS vandaag bijvoorbeeld de reiziger kunnen plezieren en gewoon een normale dienstregeling kunnen rijden, maar dan zakt de punctualiteit misschien wel naar negentig procent. Dat mensen nu überhaupt nergens naartoe kunnen zal de NS een rotzorg zijn.
Ik vertrouw het managen van het netwerk meer toe aan de NS dan aan de gemiddelde Nederlander. En ik ga er vanuit dat ze hun best doen om dingen goed af te wegen om tot de juiste keuzes te komen.
pi_184550518
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:10 schreef Nobu het volgende:

[..]

Inderdaad. Zo zou de NS vandaag bijvoorbeeld de reiziger kunnen plezieren en gewoon een normale dienstregeling kunnen rijden, maar dan zakt de punctualiteit misschien wel naar negentig procent. Dat mensen nu überhaupt nergens naartoe kunnen zal de NS een rotzorg zijn.
Hoezo zouden mensen nergens naartoe kunnen? Het gros van de treinen rijdt gewoon volgens dienstregeling hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:28:45 #134
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184550552
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vertrouw het managen van het netwerk meer toe aan de NS dan aan de gemiddelde Nederlander. En ik ga er vanuit dat ze hun best doen om dingen goed af te wegen om tot de juiste keuzes te komen.
Oh, helemaal mee eens. Ik maak alleen niet de fout om te denken dat het belang van de NS en het belang van de reiziger hetzelfde zijn. De reiziger wil zo snel en comfortabel mogelijk naar zijn bestemming, de NS wil de punctualiteitscijfers hoog houden tegen zo laag mogelijke kosten.
pi_184550560
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook een beetje het dubbele. Er moest zo nodig marktwerking op het spoor met Pro Rail als 'netwerkbeheerder'. Dat voegt ook nog eens veel extra complexiteit en een gebrek aan controle toe waarvan ik me afvraag of het de reiziger nou echt ten goede komt.
Ik forens als het even kan gewoon lekker met de trein. Zeker bij een wat langer CS naar CS traject kan ik dan gewoon werken. De grootste hinder ondervind ik hoofdzakelijk als vertraagde goederentreinen de boel ontregelen of er iemand voor de trein is gesprongen, maar dat zijn dan weer externe oorzaken.
Ga er maar vanuit dat het personeel er alles aan doet om op tijd te rijden. Want ook ik heb natuurlijk geen baat bij boze reizigers die met grote groepen om mij heen staan en mij voor rotte vis uitmaken. Voor mij is het duidelijk. Ik kan niet meer doen dan die trein volgens de seinen en regelgeving rijden en storingen melden. En proberen bij calamiteiten contact te houden met bijsturing om alternatieven aan te dragen en te regelen. Maar om het heel simpel te houden: Rood is rood. Daar kan ik niets aan veranderen anders dan de regels van ProRail op te volgen. En of dat nu NS is of Arriva dat maakt niets uit.

Sterker nog. Als ik met een stel rij en het is te druk bel ik wel met bijsturing om versterking. Maar als het materieel er niet is dan houd het op.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 12:30:14 #136
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184550571
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoezo zouden mensen nergens naartoe kunnen? Het gros van de treinen rijdt gewoon volgens dienstregeling hoor.
Als je de boemeltjes met tien man en een paardenkop meerekent, op de trajecten met serieuze aantallen reizigers is de helft van de treinen geschrapt.
pi_184550639
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:28 schreef Nobu het volgende:

[..]

Oh, helemaal mee eens. Ik maak alleen niet de fout om te denken dat het belang van de NS en het belang van de reiziger hetzelfde zijn. De reiziger wil zo snel en comfortabel mogelijk naar zijn bestemming, de NS wil de punctualiteitscijfers hoog houden tegen zo laag mogelijke kosten.
Het valt vaak gewoon goed samen. Als de reiziger nog meer comfort wil zal een systeem met gereserveerde tickets met een vaste stoel de uitkomst zijn, maar dat zal niet gebeuren. Een andere mogelijkheid is de NS en ProRail weer volledig van de overheid te maken maar of dat nu tot de vervulling van een utopie leidt betwijfel ik.

Ik denk dat we al redelijk op de top zitten qua kwaliteit.
pi_184550670
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Maar het valt vaak gewoon goed samen. Als de reiziger nog meer comfort wil zal een systeem met gereserveerde tickets met een vaste stoel de uitkomst zijn, maar dat zal niet gebeuren. Een andere mogelijkheid is de NS en ProRail weer volledig van de overheid te maken maar of dat nu tot de vervulling van een utopie leidt betwijfel ik.
Onmogelijk om ProRail en NS samen te voegen. Dan krijg je oneerlijke concurrentie. Er rijden tal van verschillende vervoerders over het net en die betalen allemaal om over die sporen te rijden.
pi_184550789
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:44 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Rotterdam kent anders het grootste aantal cokegebruikers van Nederland
:D
pi_184550818
quote:
Ik zie 65+ers in een kroeg zitten. Wat is je punt? Dat je wanneer je met pensioen bent niet de kroeg in mag gaan? Moeten die 65+ers werken?
pi_184550876
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:44 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Ik zie 65+ers in een kroeg zitten. Wat is je punt? Dat je wanneer je met pensioen bent niet de kroeg in mag gaan? Moeten die 65+ers werken?
Dat ik enigszins moest: :D, :o en :'), dat een bejaarde man de woorden uitspreekt: “Eruit met die kankerzooi!”.
Dát is m’n punt, vriend.

Maar we dwalen af van het doel van dit topic.
pi_184551025
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:36 schreef Cherni het volgende:

[..]

Onmogelijk om ProRail en NS samen te voegen. Dan krijg je oneerlijke concurrentie. Er rijden tal van verschillende vervoerders over het net en die betalen allemaal om over die sporen te rijden.
Dat schreef ik dan ook niet.
pi_184551124
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat schreef ik dan ook niet.
Het was je voorstel of mening dat ik persoonlijk ook graag zou willen zien(een vervoerder op het net). Het zou mij behoorlijk wat werk besparen. Maar helaas, niet mogelijk hoe het nu werkt. Althans als je beide onder de overheid plaatst word het een organisatie.
pi_184551142
Let maar op, alsnog dikke chaos tijdens de avondspits
pi_184551160
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:30 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als je de boemeltjes met tien man en een paardenkop meerekent, op de trajecten met serieuze aantallen reizigers is de helft van de treinen geschrapt.
Hoe kom je daarbij? Juist die boemeltjes zijn veelal geschrapt. Op mijn intercitytraject reden vier in plaats van zes treinen per uur. Dan vertrek je iets eerder of later, zo'n punt is dat echt niet. Nogmaaals, het zijn vooral de sprinters die geschrapt worden en niet zozee de intercitytreinen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184551191
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Juist die boemeltjes zijn veelal geschrapt. Op mijn intercitytraject reden vier in plaats van zes treinen per uur. Dan vertrek je iets eerder of later, zo'n punt is dat echt niet. Nogmaaals, het zijn vooral de sprinters die geschrapt worden en niet zozee de intercitytreinen.
Ik ben nog niet aan het werk. Maar waren die wel versterkt of zijn het aantal bakken gelijk gebleven?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:03:48 #148
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184551210
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:20 schreef Sigaartje het volgende:
Het is natuurlijk belachelijk dat ze al treinen schrappen als er nog geen vlok sneeuw ligt.
Ja, want als je weet dat er sneeuw aankomt, is het beter om het te negeren en te wachten tot alles gierend uit de klauw loopt. 8)7
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184551235
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:59 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het was je voorstel of mening dat ik persoonlijk ook graag zou willen zien(een vervoerder op het net). Het zou mij behoorlijk wat werk besparen. Maar helaas, niet mogelijk hoe het nu werkt.
Uiteraard ben ik er bekend mee dat o.a. Arriva ook gebruik maakt. Je zou Prorail zelfstandig kunnen houden, je zou Prorail en de NS als aparte partijen kunnen inzetten onder de paraplu van de overheid; maar dat laat ik aan de experts over. Wat ik me afvroeg is of het uiteindelijk zou leiden tot een warm bad voor de reiziger. Er zullen aan de ene kant wel wat dingen opgelost worden, maar de scharnieren zullen elders weer los komen te zitten.
pi_184551259
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:02 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik ben nog niet aan het werk. Maar waren die wel versterkt of zijn het aantal bakken gelijk gebleven?
Hij leek wel vrij lang in ieder geval en mijn coupé stopte net iets op een andere plek dan normaal dus volgens mij hadden ze extra capaciteit. Houd het nooit echt bij, stap gewoon de eersteklas binnnen, doe m'n jas uit en klap m'n laptop open om aan het werk te gaan. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:06:39 #151
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184551260
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:23 schreef Dutchguy het volgende:
Code geel heette vroeger gewoon januari.
Maar toen hadden we nog sneeuwbanden ipv winterbanden. ;)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184551263
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, want als je weet dat er sneeuw aankomt, is het beter om het te negeren en te wachten tot alles gierend uit de klauw loopt. 8)7
Het spoor heeft ook niet 'veel' sneeuw nodig voor de eerste kleine probleempjes zich voordoen die tot grotere kunnen leiden.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:08:13 #153
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184551288
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:06 schreef Beathoven het volgende:

Het spoor heeft ook niet 'veel' sneeuw nodig voor de eerste kleine probleempjes zich voordoen die tot grotere kunnen leiden.
Het spoor maakt het niet uit, maar het netwerk wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 22-01-2019 13:17:28 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184551343
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het spoor maakt het niet, maar het netwerk wel.
we hebben het over hetzelfde paard
pi_184551363
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Uiteraard ben ik er bekend mee dat o.a. Arriva ook gebruik maakt. Je zou Prorail zelfstandig kunnen houden, je zou Prorail en de NS als aparte partijen kunnen inzetten onder de paraplu van de overheid; maar dat laat ik aan de experts over. Wat ik me afvroeg is of het uiteindelijk zou leiden tot een warm bad voor de reiziger. Er zullen aan de ene kant wel wat dingen opgelost worden, maar de scharnieren zullen elders weer los komen te zitten.
Iedere organisatie heeft zijn eigen directie en daarmee hun eigen belangen. En concurrentie kan prima zijn maar kan ook gevolgen hebben om elkander dwars te liggen of met modder te smijten en maakt het mogelijk om de schuld af te schuiven. Een zaak is zeker. Advocaten en rechters zullen dit zeker prima vinden. Niet voor niets is het aantal juristen binnen organisaties enorm toegenomen. En dat geld natuurlijk niet alleen voor een spoorbedrijf maar is een maatschappelijk gegeven.

Maar goed, dat is mijn taak niet om dit te kunnen beoordelen. Het is mijn persoonlijke mening.
pi_184551453
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hij leek wel vrij lang in ieder geval en mijn coupé stopte net iets op een andere plek dan normaal dus volgens mij hadden ze extra capaciteit. Houd het nooit echt bij, stap gewoon de eersteklas binnnen, doe m'n jas uit en klap m'n laptop open om aan het werk te gaan. :P
Oké, maar ik zou het netjes vinden om de treinen wel langer te maken als er minder rijd. Ook vanwege de drukte. Maar goed dat zal ook wel in de meeste gevallen gebeuren.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 13:38:25 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_184551836
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:17 schreef karr-1 het volgende:

[..]

BS, de NS heeft gewoon geen zin om het slagingspercentage omlaag te brengen dus gaan we preventief al wat treinen schrappen die niet meetellen zodat we toch lekker blijven scoren. Puur klantje pesten voor de mooie cijfers.
Dit.
En geen discussie over mogelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184552187
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit.
En geen discussie over mogelijk.
Hoe word je eigenlijk zo? Moet je daarvoor dagelijks 3 liter azijn zuipen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:53:04 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_184554480
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 13:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoe word je eigenlijk zo? Moet je daarvoor dagelijks 3 liter azijn zuipen?
10 jaar met de trein naar studie / stage / werk.
Dan wordt je zo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184554515
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

10 jaar met de trein naar studie / stage / werk.
Dan wordt je zo.
Dan schrijf ik een jaartje trein naar studie / stage / werk in wat andere landen voor, dan leer je de NS wel waarderen.
Je gaat er klaarblijkelijk ook vrij basale grammaticale fouten van maken of is dat omdat je door de NS altijd te laat kwam bij je studie?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:57:02 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_184554570
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan schrijf ik een jaartje trein naar studie / stage / werk in wat andere landen voor, dan leer je de NS wel waarderen.
Je gaat er klaarblijkelijk ook vrij basale grammaticale fouten van maken of is dat omdat je door de NS altijd te laat kwam bij je studie?
Vond het OV in DK anders prima. Lopen ze niet zo te muiten als het een keer wat sneeuwt.

Ah, je gaat over de vorm beginnen. Dan hebben mensen meestal niets meer te behalen op de inhoud.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184554784
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vond het OV in DK anders prima. Lopen ze niet zo te muiten als het een keer wat sneeuwt.

Ah, je gaat over de vorm beginnen. Dan hebben mensen meestal niets meer te behalen op de inhoud.
De treinen in DK rijden bij lange na niet zo frequent als in Nederland hoor. Ze kennen ook bij lange na niet de stationsdichtheid die wij hier kennen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 22 januari 2019 @ 16:19:49 #163
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_184554937
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:46 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je kunt het NS niet kwalijk nemen dat ze voorbereidingen treffen.
Voorbereidingen? Dit zijn geen voorbereidingen, deden ze maar voorbereidingen. Dit is alleen maar de hele dag de helft van het werk schrappen. Als je voorbereidt doe je iets, het enige wat ze doen is iets niet meer doen.

quote:
Zonder deze voorbereidingen zou de chaos compleet zijn als het opeens wel begint te sneeuwen
En waarom precies zou het dan chaos moeten worden? Omdat het een paar millimeter sneeuwt? Daar is geen enkele logische verklaring voor.

En opeens sneeuwen slaat natuurlijk nergens op. We weten precies wanneer het wel of niet gaat sneeuwen.

quote:
en de NS zit met zijn handen in het haar, omdat men geen voorbereidingen heeft gedaan. Dat lesje heeft NS inmiddels wel geleerd.
Lesje leren? Hadden ze maar lesjes geleerd. Het enige lesje dat de NS heeft geleerd is dat de boel in de soep laten lopen schadelijk is voor de punctualiteitscijfers en dat van twee kanten geld kost. Dus toen is besloten om dan bij de eerste tekenen van een sneeuwvlokje standaard de hele dienstregeling voor die hele dag uit te kleden, waar bij het zelfs niet uitmaakt hoe laat die sneeuw gaat vallen. Geschrapte treinen kunnen niet vertragen, dus dat is goed geregeld. _O_ :|W
  Moderator dinsdag 22 januari 2019 @ 17:00:00 #164
8781 crew  Frutsel
pi_184555621
1393 kilometer file en stil counting...
pi_184555675
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Voorbereidingen? Dit zijn geen voorbereidingen, deden ze maar voorbereidingen. Dit is alleen maar de hele dag de helft van het werk schrappen. Als je voorbereidt doe je iets, het enige wat ze doen is iets niet meer doen.

[..]

En waarom precies zou het dan chaos moeten worden? Omdat het een paar millimeter sneeuwt? Daar is geen enkele logische verklaring voor.

En opeens sneeuwen slaat natuurlijk nergens op. We weten precies wanneer het wel of niet gaat sneeuwen.

[..]

Lesje leren? Hadden ze maar lesjes geleerd. Het enige lesje dat de NS heeft geleerd is dat de boel in de soep laten lopen schadelijk is voor de punctualiteitscijfers en dat van twee kanten geld kost. Dus toen is besloten om dan bij de eerste tekenen van een sneeuwvlokje standaard de hele dienstregeling voor die hele dag uit te kleden, waar bij het zelfs niet uitmaakt hoe laat die sneeuw gaat vallen. Geschrapte treinen kunnen niet vertragen, dus dat is goed geregeld. _O_ :|W
Volgens mij heb je in Nederland toch wel het drukste spoorwegnet van Europa/de wereld aangezien Nederland ongelooflijk klein is en dicht bevolkt.

Waardoor je in de winter dus last krijgt van al die duizenden schakels die bevroren raken of spoorwegleidingen die het niet meer doen.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 17:06:48 #166
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_184555726
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:02 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Volgens mij heb je in Nederland toch wel het drukste spoorwegnet van Europa/de wereld aangezien Nederland ongelooflijk klein is en dicht bevolkt.

Waardoor je in de winter dus last krijgt van al die duizenden schakels die bevroren raken of spoorwegleidingen die het niet meer doen.
Dus als we minder treinen laten rijden bevriezen de schakels niet meer en blijven spoorwegleidingen het altijd doen. Interessant zeg, vertel me meer.
pi_184555797
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:06 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dus als we minder treinen laten rijden bevriezen de schakels niet meer en blijven spoorwegleidingen het altijd doen. Interessant zeg, vertel me meer.
Geen idee hoe dat zit maar denk dat er dan meer man kan werken aan het ijsvrij maken van schakels en dat er minder druk op de leidingen komt dan normaal.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 17:16:35 #168
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184555879
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:06 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dus als we minder treinen laten rijden bevriezen de schakels niet meer en blijven spoorwegleidingen het altijd doen. Interessant zeg, vertel me meer.
Wissels moet je ijsvrij maken. Dat gebeurt deels door verwarming, maar voor een deel is het ook handwerk omdat treinen de sneeuw vastrijden in de punt en de wissels dan niet meer kunnen bewegen. Daar moet je ook nog even bij bedenken dat veiligheidssystemen altijd uitgaan van "als we niet zeker weten of iets werkt, dan gaan we er vanuit dat het stuk is", waardoor een wissel die niet beweegt als storing geldt, zelfs als ie in de goede stand staat.

En verder hebben treinen in de sneeuw, net als auto's, een langere remweg en -tijd. Op trajecten waar veel treinen in een uur rijden heb je dus wat extra speling nodig om dat mogelijk te maken.

Het is allemaal redelijk verklaarbaar en technisch uit te leggen, al kan ik me nooit aan de indruk onttrekken dat ze vrij snel aan de paniekhendel trekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184555974
Misschien zou het handig zijn van de NS om dit soort dingen uit te leggen aan de heren en dames reizigers. Als je hoort "seinstoring", dan denk ik bij mezelf, ja hallo, smeer die dingen dan. Een sein is maar een simpel ding, onderhoud die klotedingen dan. Vervang de lampen op tijd en zo.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_184556129
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:21 schreef Sigaartje het volgende:
Misschien zou het handig zijn van de NS om dit soort dingen uit te leggen aan de heren en dames reizigers. Als je hoort "seinstoring", dan denk ik bij mezelf, ja hallo, smeer die dingen dan. Een sein is maar een simpel ding, onderhoud die klotedingen dan. Vervang de lampen op tijd en zo.
Het is ook software, bezet spoor etc etc Lampen zijn zowaar zelden de oorzaak. Als een wissel al niet aansluit omdat die door ijs etc geblokkeerd is mbt aanslag, blijft het sein rood. Seinstoring wil dus niet zeggen dat er niets brand. Het sein toont over het algemeen rood bij een storing. Zelden dat je een gedoofd sein tegenkomt.

Een sein is geen simpel ding. Het ziet er simpel uit :)
  dinsdag 22 januari 2019 @ 17:30:52 #171
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_184556141
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wissels moet je ijsvrij maken. Dat gebeurt deels door verwarming, maar voor een deel is het ook handwerk omdat treinen de sneeuw vastrijden in de punt en de wissels dan niet meer kunnen bewegen. Daar moet je ook nog even bij bedenken dat veiligheidssystemen altijd uitgaan van "als we niet zeker weten of iets werkt, dan gaan we er vanuit dat het stuk is", waardoor een wissel die niet beweegt als storing geldt, zelfs als ie in de goede stand staat.

En verder hebben treinen in de sneeuw, net als auto's, een langere remweg en -tijd. Op trajecten waar veel treinen in een uur rijden heb je dus wat extra speling nodig om dat mogelijk te maken.

Het is allemaal redelijk verklaarbaar en technisch uit te leggen, al kan ik me nooit aan de indruk onttrekken dat ze vrij snel aan de paniekhendel trekken.
Vind het wel grappig om te zien hoe de NMBS ermee om gaat, die te 'kampen' (kuch) hebben met dezelfde hoeveelheid sneeuw. Op de website geen enkel woord over sneeuw, op hun twitterpagina een paar storinkjes, maar de woorden sneeuw, ijs en winter zie ik niet langskomen. Beide staan bij NS in de paniekmodus. Bij de NMBS peinzen ze er kennelijk niet over om de dienstregeling uit te kleden, ze vinden het zelfs niet spannend genoeg om de reizigers te waarschuwen.

Dat verschil slaat gewoon nergens op, ook al is ons spoor drukker.
pi_184556689
Zit gewoon lekker in een warme trein zonder noemenswaardige vertraging. Zie het probleem niet zo. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184556739
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Vind het wel grappig om te zien hoe de NMBS ermee om gaat, die te 'kampen' (kuch) hebben met dezelfde hoeveelheid sneeuw. Op de website geen enkel woord over sneeuw, op hun twitterpagina een paar storinkjes, maar de woorden sneeuw, ijs en winter zie ik niet langskomen. Beide staan bij NS in de paniekmodus. Bij de NMBS peinzen ze er kennelijk niet over om de dienstregeling uit te kleden, ze vinden het zelfs niet spannend genoeg om de reizigers te waarschuwen.

Dat verschil slaat gewoon nergens op, ook al is ons spoor drukker.
Nouja,hoeveel drukker ? Als er hier 2x zoveel treinen rijden heb je bij een halvering gewoon dezelfde situatie in NL en Belgie.
pi_184556768
Ondertussen is de gemiddelde snelheid op de Nederlandse snelweg kennelijk 30 km/u.

En maar schelden op de NS. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184556775
Broer stuurde net een foto van een coupe waar de complete ruit (dubbel glas, in dit geval alleen de buitenste laag) aan diggelen sloeg toen hij bij dat raam zat. Door ijs wat van een passerende trein af viel en ertegen sloeg... Die trein mag volgens de conducteur blijkbaar nu ook niet meer verder rijden...
pi_184556868
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:00 schreef Monolith het volgende:
Zit gewoon lekker in een warme trein zonder noemenswaardige vertraging. Zie het probleem niet zo. :P
Zitplaats? :o
pi_184556875
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:21 schreef Sigaartje het volgende:
Misschien zou het handig zijn van de NS om dit soort dingen uit te leggen aan de heren en dames reizigers. Als je hoort "seinstoring", dan denk ik bij mezelf, ja hallo, smeer die dingen dan. Een sein is maar een simpel ding, onderhoud die klotedingen dan. Vervang de lampen op tijd en zo.
ns zegt het liefst zo min mogelijk, vandaar dat iedereen kankert op de NS, ze zijn zo onduidelijk als de pest.
There are only 151 Pokémon.
pi_184556881
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:09 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Zitplaats? :o
Eersteklas, maar de tweede ziet er ook vrij rustig uit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184556901
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Eersteklas, maar de tweede ziet er ook vrij rustig uit.
Beter.
pi_184556904
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:09 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

ns zegt het liefst zo min mogelijk, vandaar dat iedereen kankert op de NS, ze zijn zo onduidelijk als de pest.
En dat zorgt voor heel veel misverstand.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_184556940
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]

laat je dan maar wegzuigen want in IJsland hebben ze geen treinen voor OV.
Geen idee. Ben er nooit geweest.
Land of the free. Home of the brave.
pi_184557060
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Vind het wel grappig om te zien hoe de NMBS ermee om gaat, die te 'kampen' (kuch) hebben met dezelfde hoeveelheid sneeuw. Op de website geen enkel woord over sneeuw, op hun twitterpagina een paar storinkjes, maar de woorden sneeuw, ijs en winter zie ik niet langskomen. Beide staan bij NS in de paniekmodus. Bij de NMBS peinzen ze er kennelijk niet over om de dienstregeling uit te kleden, ze vinden het zelfs niet spannend genoeg om de reizigers te waarschuwen.

Dat verschil slaat gewoon nergens op, ook al is ons spoor drukker.
Je mag hopen dat wij nooit het Belgisch voorbeeld gaan volgen. Ik ben bang dat mensen nog meer klagen en ontevreden zullen zijn als dat ze nu al zijn.
pi_184557657
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:04 schreef Monolith het volgende:
Ondertussen is de gemiddelde snelheid op de Nederlandse snelweg kennelijk 30 km/u.

En maar schelden op de NS. :P
Als er vandaag op de weg 40% minder auto's hadden gereden, waren er ook geen files geweest. Maar ja, mensen uit de trein de auto in jagen en dan claimen dat het op het spoor goed ging is zo mediageniek.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:49:13 #184
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_184557676
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Weet je in welk Scandinavisch land dat niet gebeurd?

in IJsland
We hebben het hier over Nederland, niet over IJsland
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_184557992
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:48 schreef Resistor het volgende:

[..]

Als er vandaag op de weg 40% minder auto's hadden gereden, waren er ook geen files geweest. Maar ja, mensen uit de trein de auto in jagen en dan claimen dat het op het spoor goed ging is zo mediageniek.
Maar worden er mensen uit de trein gejaagd? Op mijn traject reden 4 in plaats van 6 intercities per uur, maar die waren wel langer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184558316
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar worden er mensen uit de trein gejaagd? Op mijn traject reden 4 in plaats van 6 intercities per uur, maar die waren wel langer.
1/3 minder treinen, je zei eerder al dat het niet zo druk is in de trein... Waar zijn dan de mensen heen die normaal met de trein zouden zijn gegaan? Thuis gebleven?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_184558418
Voor de liefhebber. Verslag van ProRail 2016 mbt storingen. Het geeft inzicht in vele zaken.

https://www.google.com/ur(...)ISwm5oyIMcuC89PYN-Xj

Pdf bestand. Het is gewoon openbaar op het net te vinden.
pi_184558473
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:21 schreef Resistor het volgende:

[..]

1/3 minder treinen, je zei eerder al dat het niet zo druk is in de trein... Waar zijn dan de mensen heen die normaal met de trein zouden zijn gegaan? Thuis gebleven?
Kan toch? Veel collega’s van mij hebben vandag thuis gewerkt. Zeker met kantoorbanen heb je die mogelijkheid.

Overigens vond ik het vandaag, vergeleken met sneeuwbuien in het verleden, best wel vlotjes gaan. Ik heb wel het idee dat nu beter is voorbereidt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_184558557
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:21 schreef Resistor het volgende:

[..]

1/3 minder treinen, je zei eerder al dat het niet zo druk is in de trein... Waar zijn dan de mensen heen die normaal met de trein zouden zijn gegaan? Thuis gebleven?
Treinen waren langer en veel mensen hebben thuisgewerkt.
Wat is bij jou de basis dat die mensen allemaal de auto hebben gepakt?
pi_184558568
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:21 schreef Resistor het volgende:

[..]

1/3 minder treinen, je zei eerder al dat het niet zo druk is in de trein... Waar zijn dan de mensen heen die normaal met de trein zouden zijn gegaan? Thuis gebleven?
En dat zouden mensen die met de auto forensen niet kunnen?

Overigens is het traject waarop ik reis (Eindhoven - Utrecht) nooit echt heel druk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184558651
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wissels moet je ijsvrij maken. Dat gebeurt deels door verwarming, maar voor een deel is het ook handwerk omdat treinen de sneeuw vastrijden in de punt en de wissels dan niet meer kunnen bewegen. Daar moet je ook nog even bij bedenken dat veiligheidssystemen altijd uitgaan van "als we niet zeker weten of iets werkt, dan gaan we er vanuit dat het stuk is", waardoor een wissel die niet beweegt als storing geldt, zelfs als ie in de goede stand staat.

En verder hebben treinen in de sneeuw, net als auto's, een langere remweg en -tijd. Op trajecten waar veel treinen in een uur rijden heb je dus wat extra speling nodig om dat mogelijk te maken.

Het is allemaal redelijk verklaarbaar en technisch uit te leggen, al kan ik me nooit aan de indruk onttrekken dat ze vrij snel aan de paniekhendel trekken.
Ik moet zeggen dat het aan kennis niet ontbreekt als niet spoorvrouw zijnde. Goed verhaal.

Alleen mbt remweg bij sneeuw valt het wel mee. Blaadjes die tot een pap vermalen worden met vocht of een beginnende regenbui die het vuil tot een filmlaag doet vormen zijn dat zeer zeker.
pi_184558717
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

En dat zouden mensen die met de auto forensen niet kunnen?

Overigens is het traject waarop ik reis (Eindhoven - Utrecht) nooit echt heel druk.
Nee? Op dat traject zit ik bijna dagelijks maar daar staat toch altijd wel een massa. Maar goed ik zit altijd eerste rang :)
pi_184558838
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:43 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nee? Op dat traject zit ik bijna dagelijks maar daar staat toch altijd wel een massa. Maar goed ik zit altijd eerste rang :)
Ik heb ook wel een tijdje Utrecht - Bijlmer gedaan, maar dat leek toch een stuk drukker. ;)
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184559049
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wissels moet je ijsvrij maken. Dat gebeurt deels door verwarming, maar voor een deel is het ook handwerk omdat treinen de sneeuw vastrijden in de punt en de wissels dan niet meer kunnen bewegen. Daar moet je ook nog even bij bedenken dat veiligheidssystemen altijd uitgaan van "als we niet zeker weten of iets werkt, dan gaan we er vanuit dat het stuk is", waardoor een wissel die niet beweegt als storing geldt, zelfs als ie in de goede stand staat.

En verder hebben treinen in de sneeuw, net als auto's, een langere remweg en -tijd. Op trajecten waar veel treinen in een uur rijden heb je dus wat extra speling nodig om dat mogelijk te maken.

Het is allemaal redelijk verklaarbaar en technisch uit te leggen, al kan ik me nooit aan de indruk onttrekken dat ze vrij snel aan de paniekhendel trekken.
Wat ook nog meespeelt, is dat bij storingen vaak handmatig bijgestuurd moet worden. Op de verkeersleiding zijn maar een beperkt aantal werkplekken met een beperkt aantal verkeersleiders die in totaal maar een x aantal treinen handmatig kunnen bijsturen. 99,9% van de tijd is dat x-aantal voldoende om alle ontregelde treinen bij te sturen. Maar zodra dat kritische aantal overschreden wordt, krijg je een sneeuwbaleffect omdat de beschikbare verkeersleiders de situatie niet meer aankunnen, wat vervolgens alleen nog maar tot meer chaos leidt.

Door een gedeelte van de treinen preventief te schrappen, zorg je voor twee dingen: het kritische aantal vertraagde treinen wordt pas later bereikt, simpelweg omdat er in totaal minder treinen zijn. En de noodzaak voor bijsturing wordt minder, omdat er minder treinen zijn die elkaar in de weg kunnen zitten.

Door automatisering spelen dit soort problemen tegenwoordig ook meer dan vroeger: Vroeger werd elke trein handmatig gestuurd. Een vertraagde trein maakte voor de werklast van de verkeersleider niet zoveel uit: Of hij vertraagd was of niet, hij moest toch een handeling verrichten. Voor 100 vertraagde treinen had je even veel VKL's nodig als voor 100 op tijd rijdende treinen.Tegenwoordig is de normale treinenloop grotendeels geautomatiseerd en hoeft de VKL alleen nog maar bij bijzondere situaties (vertraging, ongeplande ritten, etc) handmatig in te grijpen. Het aantal mensen dat dit moet doen is dan ook gigantisch teruggebracht. Maar het betekent wel dat je op momenten waar je wel alles handmatig moet doen te weinig mensen (en werkplekken) hebt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_184567968
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

De treinen in DK rijden bij lange na niet zo frequent als in Nederland hoor. Ze kennen ook bij lange na niet de stationsdichtheid die wij hier kennen.
Dat is de smoes die de ns ook dagelijks bezigt als ze er weer een tyfuszooi van trappen. Je kan ook het voorbeeld geven van Japan....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184569242
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 09:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is de smoes die de ns ook dagelijks bezigt als ze er weer een tyfuszooi van trappen. Je kan ook het voorbeeld geven van Japan....
Ja het voorbeeld van Japan is ook mooi inderdaad. Vrij lineaire trajectjes, geen goederentreinen, geen springers en ga zo maar door. Het beste uit alle buitenlanden verwachten is nou eenmaal niet zo realistisch.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 23 januari 2019 @ 11:57:44 #197
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184569926
Btw, zelfs het traject waarop bijna de helft van alle treinen niet reed (Den Haag - Amsterdam), gaf, naar mijn eigen ervaring, niet veel problemen. Dagje sprinter ipv intercity, dat was alles.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184570761
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja het voorbeeld van Japan is ook mooi inderdaad. Vrij lineaire trajectjes, geen goederentreinen, geen springers en ga zo maar door. Het beste uit alle buitenlanden verwachten is nou eenmaal niet zo realistisch.
Volgens jou is dus de ns de beste baanuitvoerder van de wereld snap ik. Geen twijfel mogelijk en kritiek kun je er ook niet op hebben.

Vertel dat deze mensen eens.

Het is gewoon een tyfusorganisatie wat er alles aan doet om mensen vooral te naaien. Of het nu de ritprijs, uitvoering of metingen zijn, ns doet het voor 1 ding: de ns, niet voor de reiziger.

Maargoed dat mag je niet zeggen natuurlijk van monolith de hosana ns'er.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184571747
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Volgens jou is dus de ns de beste baanuitvoerder van de wereld snap ik. Geen twijfel mogelijk en kritiek kun je er ook niet op hebben.

Vertel dat deze mensen eens.

Het is gewoon een tyfusorganisatie wat er alles aan doet om mensen vooral te naaien. Of het nu de ritprijs, uitvoering of metingen zijn, ns doet het voor 1 ding: de ns, niet voor de reiziger.

Maargoed dat mag je niet zeggen natuurlijk van monolith de hosana ns'er.
Alsof dat in andere landen niet kan gebeuren. :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_184571997
quote:
10s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:31 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Alsof dat in andere landen niet kan gebeuren. :?
Daar doen ze gewoon dit.



Hier janken de nationale staats banen al als er een vlokje of blaadje op de rails flikkert.
Geen regen
Geen herfst
Geen winter
Geen zomer
Niet onder de 5 graden
Niet boven de 25 graden
Niet te veel reizigers
Niet te weinig

Beetje veeleisend om je werk gewoon te doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184572459
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daar doen ze gewoon dit.

[ afbeelding ]

Hier janken de nationale staats banen al als er een vlokje of blaadje op de rails flikkert.
Geen regen
Geen herfst
Geen winter
Geen zomer
Niet onder de 5 graden
Niet boven de 25 graden
Niet te veel reizigers
Niet te weinig

Beetje veeleisend om je werk gewoon te doen.
Klopt.
En dit:
pi_184572498
quote:
Die zijn echt knettergek
pi_184572654
quote:
Maar de treinen hebben geen halve minuut vertraging. :P
ROBODEMONS..................|:(
pi_184572671
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:07 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Die zijn echt knettergek
Klopt. Maar ik wil maar zeggen dat je niet zomaar een vergelijking kunt maken met andere landen waar je met andere weertypes en/of cultuur te maken hebt.
pi_184572764
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:15 schreef Cherni het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik wil maar zeggen dat je niet zomaar een vergelijking kunt maken met andere landen waar je met andere weertypes en/of cultuur te maken hebt.
Nou ehm wanneer er in andere landen met veel sneeuwval treinen gewoon kunnen rijden, dan kun je toch gewoon kijken wat hun doen en dat hier toepassen ?
pi_184573052
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:20 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Nou ehm wanneer er in andere landen met veel sneeuwval treinen gewoon kunnen rijden, dan kun je toch gewoon kijken wat hun doen en dat hier toepassen ?
Aanpassen voor iets wat gemiddeld één keer per jaar voorkomt?
ROBODEMONS..................|:(
pi_184573208
quote:
10s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:34 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Aanpassen voor iets wat gemiddeld één keer per jaar voorkomt?
Hangt er vanaf in hoeverre er aanpassingen nodig zijn. Korsten/baten plaatje
  woensdag 23 januari 2019 @ 15:25:13 #208
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_184573927
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:02 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Wat ook nog meespeelt, is dat bij storingen vaak handmatig bijgestuurd moet worden. Op de verkeersleiding zijn maar een beperkt aantal werkplekken met een beperkt aantal verkeersleiders die in totaal maar een x aantal treinen handmatig kunnen bijsturen.

[...]
Door automatisering spelen dit soort problemen tegenwoordig ook meer dan vroeger: Vroeger werd elke trein handmatig gestuurd. [...]
Als je het zo stelt lijkt het bijna wel een natuurwet waar niets aan te doen valt.

In dat licht vind ik het wel frappant dat kleine vervoerders op enkelsporige lijnen wél de normale dienstregeling rijden. Terwijl de infrastructuur op die lijnen in de spits echt aan zijn tax zit. Immers een kleine vertraging wordt al doorgegeven aan de tegentrein. Laat staan wat een defect wissel tot gevolg heeft. Anderzijds zijn materieel- en personeelsomlopen op die lijnen waarschijnlijk een stuk minder gecompliceerd als bij NS.

Ik vraag me oprecht af of het probleem dan ook ligt aan de infrastructuur en verkeersleiding ( = ProRail). Of aan de bijsturingsmogelijkheden van de vervoerder. Dat zijn twee zaken die los van elkaar staan. Maar beiden moeten wel functioneren. Het wissel kan immers wel goed staan en het sein op groen, maar als de machinist die de trein moet rijden er nog niet is dan sta je toch mooi te wachten.

Maar afijn, ik denk dat NS gezien de eerdere stellingname van de vakbonden tegen het 'rondje om de kerk' liever een paar keer per jaar een aangepaste winterdienst rijdt, dan opnieuw die discussie aangaat.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_184575278
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:25 schreef Eix het volgende:

[..]

Als je het zo stelt lijkt het bijna wel een natuurwet waar niets aan te doen valt.

In dat licht vind ik het wel frappant dat kleine vervoerders op enkelsporige lijnen wél de normale dienstregeling rijden. Terwijl de infrastructuur op die lijnen in de spits echt aan zijn tax zit. Immers een kleine vertraging wordt al doorgegeven aan de tegentrein. Laat staan wat een defect wissel tot gevolg heeft. Anderzijds zijn materieel- en personeelsomlopen op die lijnen waarschijnlijk een stuk minder gecompliceerd als bij NS.

Ik vraag me oprecht af of het probleem dan ook ligt aan de infrastructuur en verkeersleiding ( = ProRail). Of aan de bijsturingsmogelijkheden van de vervoerder. Dat zijn twee zaken die los van elkaar staan. Maar beiden moeten wel functioneren. Het wissel kan immers wel goed staan en het sein op groen, maar als de machinist die de trein moet rijden er nog niet is dan sta je toch mooi te wachten.

Maar afijn, ik denk dat NS gezien de eerdere stellingname van de vakbonden tegen het 'rondje om de kerk' liever een paar keer per jaar een aangepaste winterdienst rijdt, dan opnieuw die discussie aangaat.
Dat rondje om de kerk is er al deels. Althans zo zijn de diensten gemaakt. Ik ga niet op 1 dag het gehele land rond . Dat ik ook op andere trajecten wegbekendheid heb wil niet zeggen dat ik daar ook dagelijks kom. Zie het als iedere dag een ander rondje om de kerk. Een IC van bijvoorbeeld Maastricht tot Enkhuizen word vaak door iemand uit Maastricht tot Eindhoven gebracht. Een machinist met standplaats Eindhoven brengt die IC tot Utrecht en in Utrecht neemt een andere machinist deze IC weer over tot Enkhuizen. Als reiziger moet je maar eens opletten hoe vaak een trein word over genomen door een andere machinist.
Maar juist bij calamiteiten ben ik dus wel inzetbaar op andere trajecten. Zou ik maar een traject onder de knie hebben, zou ik juist daar waar de calamiteit heerst in de kantine kunnen gaan zitten en ben niet inzetbaar. Ik ben ook niet inzetbaar als ik een reserve dienst heb en moet op een voor mij onbekend traject een ongevallen trein ivm springer gaan ophalen. En je zult regelmatig op trajecten moeten komen om je wegbekendheid te behouden maar ook om veilig je werk te kunnen uitvoeren

Het verzet mbt tot het rondje om de kerk gaat om een trajact waar je jaar in jaar uit op zou moeten rijden zoals in het verleden, waar pas beginnende machinisten alleen op de Zoetermeerlijn reden. Heerlijk, een werkverdeling waar een deel van het personeel op de ellende trajecten zit en een ander de mooiste trajecten rijd waar zelden iets aan de hand is(lasten en lusten). Dat gaat ivm het verkrijgen van verlof dat al moeilijk genoeg is ook diverse problemen opleveren onder het personeel laat staan het maken van roosters.

Ik weet niet of ik nog mag linken via de Volkskrant maar mag dat niet hoor ik het wel. Het is al een ouder artikel maar zelfs de directie destijds wilde dat rondje om de kerk niet. Aptroot die niet eens met losse handen in een trein kan zitten komt daar steeds mee. De partij onzin die Aptoot bij P&W uitbraakte was lachwekkend. Helaas overtuigd hij het daar zittende publiek. Er was dan ook niemand die hem weerwoord kon geven.
https://www.volkskrant.nl(...)en-rondje-~bed5badb/

Bij enkelspoor heb je een uitrij/ inrijsein met voorsein. Dat is alles. Daar kan niet zoveel gebeuren. Een knooppunt met diverse aansluitingen word een geheel ander verhaal. En bij calamiteiten is men bij NS al zover dat ik via de computer een gewijzigd dienstkaartje krijg. Daar komt geen telefoontje meer aan te pas. Tenzij ik het niet accepteer binnen de 10 min.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 23-01-2019 16:42:43 ]
pi_184575795
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:25 schreef Eix het volgende:

[..]

Als je het zo stelt lijkt het bijna wel een natuurwet waar niets aan te doen valt.

Het is geen natuurwet, maar wel een keuze. Het alternatief zou om 362 dagen/jaar in extra capaciteit te investeren om 3 dagen per jaar een volledige dienstregeling te kunnen rijden. Feit is dat tegenwoordig veel meer treinen kunnen rijden met veel minder personeelinzet dan in het verleden. En persoonlijk vind ik dit een goede afweging.

quote:
In dat licht vind ik het wel frappant dat kleine vervoerders op enkelsporige lijnen wél de normale dienstregeling rijden. Terwijl de infrastructuur op die lijnen in de spits echt aan zijn tax zit. Immers een kleine vertraging wordt al doorgegeven aan de tegentrein. Laat staan wat een defect wissel tot gevolg heeft. Anderzijds zijn materieel- en personeelsomlopen op die lijnen waarschijnlijk een stuk minder gecompliceerd als bij NS.

Als een wissel defect is, gaat daar geen trein meer over totdat het (al dan niet tijdelijk) hersteld is. Niet bij NS en ook niet bij regionale vervoerders. Regionale vervoerders hebben - naast simpelere materieel- en personeelsomlopen - het voordeel dat er met uitzondering van de aansluiting op de knooppuntstations vrij weinig interactie met andere treinen is. Een vertraagde stoptrein zorgt wellicht voor een vertraagde achteropkomende sneltrein, maar je hebt geen inktvlekwerking. Ook zonder bijsturing blijven de gevolgen vaak beperkt tot de direct betrokken treinen.

Bij NS kan een vertraagde sprinter in de kop van Noord-Holland ervoor zorgen dat de intercity naar Maastricht vertraagd raakt, tussen Amsterdam en Utrecht de Intercity Schiphol-Nijmegen in de weg zit, die vervolgens in Utrecht een wissel blokkeert waardoor de intercity Groningen-Rotterdam te laat vertrekt. Daar is bijsturing veel belangrijker om te voorkomen dat één vertraagde trein in een hele hoop vertraagde treinen resulteert. En wat jij al zegt, de complexe materieel- en personeelsomlopen helpen ook niet mee.

quote:
Maar afijn, ik denk dat NS gezien de eerdere stellingname van de vakbonden tegen het 'rondje om de kerk' liever een paar keer per jaar een aangepaste winterdienst rijdt, dan opnieuw die discussie aangaat.
Het frapante is dat bij GVB - waar het grootste deel van het rijdend personeel juist een vaste lijn had - vrijwel de omgekeerde emotie heerste: Toen van de zomer met indienststelling van de Noordzuidlijn ook het hele onderliggende lijnennet en personeelinzet omgegooid werd, was de algemene teneur dat men het jammer vond om zijn oude vaste route en vertrouwde reizigers te verliezen. Misschien toch eens tijd voor een vrijwillige pilot bij NS om te kijken hoe het nu werkelijk bevalt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')