abonnement Unibet Coolblue
pi_184556868
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:00 schreef Monolith het volgende:
Zit gewoon lekker in een warme trein zonder noemenswaardige vertraging. Zie het probleem niet zo. :P
Zitplaats? :o
pi_184556875
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:21 schreef Sigaartje het volgende:
Misschien zou het handig zijn van de NS om dit soort dingen uit te leggen aan de heren en dames reizigers. Als je hoort "seinstoring", dan denk ik bij mezelf, ja hallo, smeer die dingen dan. Een sein is maar een simpel ding, onderhoud die klotedingen dan. Vervang de lampen op tijd en zo.
ns zegt het liefst zo min mogelijk, vandaar dat iedereen kankert op de NS, ze zijn zo onduidelijk als de pest.
There are only 151 Pokémon.
pi_184556881
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:09 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Zitplaats? :o
Eersteklas, maar de tweede ziet er ook vrij rustig uit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184556901
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Eersteklas, maar de tweede ziet er ook vrij rustig uit.
Beter.
pi_184556904
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:09 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

ns zegt het liefst zo min mogelijk, vandaar dat iedereen kankert op de NS, ze zijn zo onduidelijk als de pest.
En dat zorgt voor heel veel misverstand.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_184556940
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]

laat je dan maar wegzuigen want in IJsland hebben ze geen treinen voor OV.
Geen idee. Ben er nooit geweest.
Land of the free. Home of the brave.
pi_184557060
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:30 schreef Zelva het volgende:

[..]

Vind het wel grappig om te zien hoe de NMBS ermee om gaat, die te 'kampen' (kuch) hebben met dezelfde hoeveelheid sneeuw. Op de website geen enkel woord over sneeuw, op hun twitterpagina een paar storinkjes, maar de woorden sneeuw, ijs en winter zie ik niet langskomen. Beide staan bij NS in de paniekmodus. Bij de NMBS peinzen ze er kennelijk niet over om de dienstregeling uit te kleden, ze vinden het zelfs niet spannend genoeg om de reizigers te waarschuwen.

Dat verschil slaat gewoon nergens op, ook al is ons spoor drukker.
Je mag hopen dat wij nooit het Belgisch voorbeeld gaan volgen. Ik ben bang dat mensen nog meer klagen en ontevreden zullen zijn als dat ze nu al zijn.
pi_184557657
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:04 schreef Monolith het volgende:
Ondertussen is de gemiddelde snelheid op de Nederlandse snelweg kennelijk 30 km/u.

En maar schelden op de NS. :P
Als er vandaag op de weg 40% minder auto's hadden gereden, waren er ook geen files geweest. Maar ja, mensen uit de trein de auto in jagen en dan claimen dat het op het spoor goed ging is zo mediageniek.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:49:13 #184
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_184557676
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Weet je in welk Scandinavisch land dat niet gebeurd?

in IJsland
We hebben het hier over Nederland, niet over IJsland
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_184557992
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:48 schreef Resistor het volgende:

[..]

Als er vandaag op de weg 40% minder auto's hadden gereden, waren er ook geen files geweest. Maar ja, mensen uit de trein de auto in jagen en dan claimen dat het op het spoor goed ging is zo mediageniek.
Maar worden er mensen uit de trein gejaagd? Op mijn traject reden 4 in plaats van 6 intercities per uur, maar die waren wel langer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184558316
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar worden er mensen uit de trein gejaagd? Op mijn traject reden 4 in plaats van 6 intercities per uur, maar die waren wel langer.
1/3 minder treinen, je zei eerder al dat het niet zo druk is in de trein... Waar zijn dan de mensen heen die normaal met de trein zouden zijn gegaan? Thuis gebleven?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_184558418
Voor de liefhebber. Verslag van ProRail 2016 mbt storingen. Het geeft inzicht in vele zaken.

https://www.google.com/ur(...)ISwm5oyIMcuC89PYN-Xj

Pdf bestand. Het is gewoon openbaar op het net te vinden.
pi_184558473
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:21 schreef Resistor het volgende:

[..]

1/3 minder treinen, je zei eerder al dat het niet zo druk is in de trein... Waar zijn dan de mensen heen die normaal met de trein zouden zijn gegaan? Thuis gebleven?
Kan toch? Veel collega’s van mij hebben vandag thuis gewerkt. Zeker met kantoorbanen heb je die mogelijkheid.

Overigens vond ik het vandaag, vergeleken met sneeuwbuien in het verleden, best wel vlotjes gaan. Ik heb wel het idee dat nu beter is voorbereidt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_184558557
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:21 schreef Resistor het volgende:

[..]

1/3 minder treinen, je zei eerder al dat het niet zo druk is in de trein... Waar zijn dan de mensen heen die normaal met de trein zouden zijn gegaan? Thuis gebleven?
Treinen waren langer en veel mensen hebben thuisgewerkt.
Wat is bij jou de basis dat die mensen allemaal de auto hebben gepakt?
pi_184558568
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:21 schreef Resistor het volgende:

[..]

1/3 minder treinen, je zei eerder al dat het niet zo druk is in de trein... Waar zijn dan de mensen heen die normaal met de trein zouden zijn gegaan? Thuis gebleven?
En dat zouden mensen die met de auto forensen niet kunnen?

Overigens is het traject waarop ik reis (Eindhoven - Utrecht) nooit echt heel druk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184558651
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wissels moet je ijsvrij maken. Dat gebeurt deels door verwarming, maar voor een deel is het ook handwerk omdat treinen de sneeuw vastrijden in de punt en de wissels dan niet meer kunnen bewegen. Daar moet je ook nog even bij bedenken dat veiligheidssystemen altijd uitgaan van "als we niet zeker weten of iets werkt, dan gaan we er vanuit dat het stuk is", waardoor een wissel die niet beweegt als storing geldt, zelfs als ie in de goede stand staat.

En verder hebben treinen in de sneeuw, net als auto's, een langere remweg en -tijd. Op trajecten waar veel treinen in een uur rijden heb je dus wat extra speling nodig om dat mogelijk te maken.

Het is allemaal redelijk verklaarbaar en technisch uit te leggen, al kan ik me nooit aan de indruk onttrekken dat ze vrij snel aan de paniekhendel trekken.
Ik moet zeggen dat het aan kennis niet ontbreekt als niet spoorvrouw zijnde. Goed verhaal.

Alleen mbt remweg bij sneeuw valt het wel mee. Blaadjes die tot een pap vermalen worden met vocht of een beginnende regenbui die het vuil tot een filmlaag doet vormen zijn dat zeer zeker.
pi_184558717
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

En dat zouden mensen die met de auto forensen niet kunnen?

Overigens is het traject waarop ik reis (Eindhoven - Utrecht) nooit echt heel druk.
Nee? Op dat traject zit ik bijna dagelijks maar daar staat toch altijd wel een massa. Maar goed ik zit altijd eerste rang :)
pi_184558838
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:43 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nee? Op dat traject zit ik bijna dagelijks maar daar staat toch altijd wel een massa. Maar goed ik zit altijd eerste rang :)
Ik heb ook wel een tijdje Utrecht - Bijlmer gedaan, maar dat leek toch een stuk drukker. ;)
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184559049
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 17:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wissels moet je ijsvrij maken. Dat gebeurt deels door verwarming, maar voor een deel is het ook handwerk omdat treinen de sneeuw vastrijden in de punt en de wissels dan niet meer kunnen bewegen. Daar moet je ook nog even bij bedenken dat veiligheidssystemen altijd uitgaan van "als we niet zeker weten of iets werkt, dan gaan we er vanuit dat het stuk is", waardoor een wissel die niet beweegt als storing geldt, zelfs als ie in de goede stand staat.

En verder hebben treinen in de sneeuw, net als auto's, een langere remweg en -tijd. Op trajecten waar veel treinen in een uur rijden heb je dus wat extra speling nodig om dat mogelijk te maken.

Het is allemaal redelijk verklaarbaar en technisch uit te leggen, al kan ik me nooit aan de indruk onttrekken dat ze vrij snel aan de paniekhendel trekken.
Wat ook nog meespeelt, is dat bij storingen vaak handmatig bijgestuurd moet worden. Op de verkeersleiding zijn maar een beperkt aantal werkplekken met een beperkt aantal verkeersleiders die in totaal maar een x aantal treinen handmatig kunnen bijsturen. 99,9% van de tijd is dat x-aantal voldoende om alle ontregelde treinen bij te sturen. Maar zodra dat kritische aantal overschreden wordt, krijg je een sneeuwbaleffect omdat de beschikbare verkeersleiders de situatie niet meer aankunnen, wat vervolgens alleen nog maar tot meer chaos leidt.

Door een gedeelte van de treinen preventief te schrappen, zorg je voor twee dingen: het kritische aantal vertraagde treinen wordt pas later bereikt, simpelweg omdat er in totaal minder treinen zijn. En de noodzaak voor bijsturing wordt minder, omdat er minder treinen zijn die elkaar in de weg kunnen zitten.

Door automatisering spelen dit soort problemen tegenwoordig ook meer dan vroeger: Vroeger werd elke trein handmatig gestuurd. Een vertraagde trein maakte voor de werklast van de verkeersleider niet zoveel uit: Of hij vertraagd was of niet, hij moest toch een handeling verrichten. Voor 100 vertraagde treinen had je even veel VKL's nodig als voor 100 op tijd rijdende treinen.Tegenwoordig is de normale treinenloop grotendeels geautomatiseerd en hoeft de VKL alleen nog maar bij bijzondere situaties (vertraging, ongeplande ritten, etc) handmatig in te grijpen. Het aantal mensen dat dit moet doen is dan ook gigantisch teruggebracht. Maar het betekent wel dat je op momenten waar je wel alles handmatig moet doen te weinig mensen (en werkplekken) hebt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_184567968
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

De treinen in DK rijden bij lange na niet zo frequent als in Nederland hoor. Ze kennen ook bij lange na niet de stationsdichtheid die wij hier kennen.
Dat is de smoes die de ns ook dagelijks bezigt als ze er weer een tyfuszooi van trappen. Je kan ook het voorbeeld geven van Japan....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184569242
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 09:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is de smoes die de ns ook dagelijks bezigt als ze er weer een tyfuszooi van trappen. Je kan ook het voorbeeld geven van Japan....
Ja het voorbeeld van Japan is ook mooi inderdaad. Vrij lineaire trajectjes, geen goederentreinen, geen springers en ga zo maar door. Het beste uit alle buitenlanden verwachten is nou eenmaal niet zo realistisch.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 23 januari 2019 @ 11:57:44 #197
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184569926
Btw, zelfs het traject waarop bijna de helft van alle treinen niet reed (Den Haag - Amsterdam), gaf, naar mijn eigen ervaring, niet veel problemen. Dagje sprinter ipv intercity, dat was alles.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184570761
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja het voorbeeld van Japan is ook mooi inderdaad. Vrij lineaire trajectjes, geen goederentreinen, geen springers en ga zo maar door. Het beste uit alle buitenlanden verwachten is nou eenmaal niet zo realistisch.
Volgens jou is dus de ns de beste baanuitvoerder van de wereld snap ik. Geen twijfel mogelijk en kritiek kun je er ook niet op hebben.

Vertel dat deze mensen eens.

Het is gewoon een tyfusorganisatie wat er alles aan doet om mensen vooral te naaien. Of het nu de ritprijs, uitvoering of metingen zijn, ns doet het voor 1 ding: de ns, niet voor de reiziger.

Maargoed dat mag je niet zeggen natuurlijk van monolith de hosana ns'er.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184571747
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Volgens jou is dus de ns de beste baanuitvoerder van de wereld snap ik. Geen twijfel mogelijk en kritiek kun je er ook niet op hebben.

Vertel dat deze mensen eens.

Het is gewoon een tyfusorganisatie wat er alles aan doet om mensen vooral te naaien. Of het nu de ritprijs, uitvoering of metingen zijn, ns doet het voor 1 ding: de ns, niet voor de reiziger.

Maargoed dat mag je niet zeggen natuurlijk van monolith de hosana ns'er.
Alsof dat in andere landen niet kan gebeuren. :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_184571997
quote:
10s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:31 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Alsof dat in andere landen niet kan gebeuren. :?
Daar doen ze gewoon dit.



Hier janken de nationale staats banen al als er een vlokje of blaadje op de rails flikkert.
Geen regen
Geen herfst
Geen winter
Geen zomer
Niet onder de 5 graden
Niet boven de 25 graden
Niet te veel reizigers
Niet te weinig

Beetje veeleisend om je werk gewoon te doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')