Zitplaats?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:00 schreef Monolith het volgende:
Zit gewoon lekker in een warme trein zonder noemenswaardige vertraging. Zie het probleem niet zo.
ns zegt het liefst zo min mogelijk, vandaar dat iedereen kankert op de NS, ze zijn zo onduidelijk als de pest.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:21 schreef Sigaartje het volgende:
Misschien zou het handig zijn van de NS om dit soort dingen uit te leggen aan de heren en dames reizigers. Als je hoort "seinstoring", dan denk ik bij mezelf, ja hallo, smeer die dingen dan. Een sein is maar een simpel ding, onderhoud die klotedingen dan. Vervang de lampen op tijd en zo.
Eersteklas, maar de tweede ziet er ook vrij rustig uit.quote:
Beter.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eersteklas, maar de tweede ziet er ook vrij rustig uit.
En dat zorgt voor heel veel misverstand.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:09 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ns zegt het liefst zo min mogelijk, vandaar dat iedereen kankert op de NS, ze zijn zo onduidelijk als de pest.
Geen idee. Ben er nooit geweest.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 09:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
laat je dan maar wegzuigen want in IJsland hebben ze geen treinen voor OV.
Je mag hopen dat wij nooit het Belgisch voorbeeld gaan volgen. Ik ben bang dat mensen nog meer klagen en ontevreden zullen zijn als dat ze nu al zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vind het wel grappig om te zien hoe de NMBS ermee om gaat, die te 'kampen' (kuch) hebben met dezelfde hoeveelheid sneeuw. Op de website geen enkel woord over sneeuw, op hun twitterpagina een paar storinkjes, maar de woorden sneeuw, ijs en winter zie ik niet langskomen. Beide staan bij NS in de paniekmodus. Bij de NMBS peinzen ze er kennelijk niet over om de dienstregeling uit te kleden, ze vinden het zelfs niet spannend genoeg om de reizigers te waarschuwen.
Dat verschil slaat gewoon nergens op, ook al is ons spoor drukker.
Als er vandaag op de weg 40% minder auto's hadden gereden, waren er ook geen files geweest. Maar ja, mensen uit de trein de auto in jagen en dan claimen dat het op het spoor goed ging is zo mediageniek.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:04 schreef Monolith het volgende:
Ondertussen is de gemiddelde snelheid op de Nederlandse snelweg kennelijk 30 km/u.
En maar schelden op de NS.
We hebben het hier over Nederland, niet over IJslandquote:Op maandag 21 januari 2019 22:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Weet je in welk Scandinavisch land dat niet gebeurd?
in IJsland
Maar worden er mensen uit de trein gejaagd? Op mijn traject reden 4 in plaats van 6 intercities per uur, maar die waren wel langer.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:48 schreef Resistor het volgende:
[..]
Als er vandaag op de weg 40% minder auto's hadden gereden, waren er ook geen files geweest. Maar ja, mensen uit de trein de auto in jagen en dan claimen dat het op het spoor goed ging is zo mediageniek.
1/3 minder treinen, je zei eerder al dat het niet zo druk is in de trein... Waar zijn dan de mensen heen die normaal met de trein zouden zijn gegaan? Thuis gebleven?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar worden er mensen uit de trein gejaagd? Op mijn traject reden 4 in plaats van 6 intercities per uur, maar die waren wel langer.
Kan toch? Veel collega’s van mij hebben vandag thuis gewerkt. Zeker met kantoorbanen heb je die mogelijkheid.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:21 schreef Resistor het volgende:
[..]
1/3 minder treinen, je zei eerder al dat het niet zo druk is in de trein... Waar zijn dan de mensen heen die normaal met de trein zouden zijn gegaan? Thuis gebleven?
Treinen waren langer en veel mensen hebben thuisgewerkt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:21 schreef Resistor het volgende:
[..]
1/3 minder treinen, je zei eerder al dat het niet zo druk is in de trein... Waar zijn dan de mensen heen die normaal met de trein zouden zijn gegaan? Thuis gebleven?
En dat zouden mensen die met de auto forensen niet kunnen?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:21 schreef Resistor het volgende:
[..]
1/3 minder treinen, je zei eerder al dat het niet zo druk is in de trein... Waar zijn dan de mensen heen die normaal met de trein zouden zijn gegaan? Thuis gebleven?
Ik moet zeggen dat het aan kennis niet ontbreekt als niet spoorvrouw zijnde. Goed verhaal.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wissels moet je ijsvrij maken. Dat gebeurt deels door verwarming, maar voor een deel is het ook handwerk omdat treinen de sneeuw vastrijden in de punt en de wissels dan niet meer kunnen bewegen. Daar moet je ook nog even bij bedenken dat veiligheidssystemen altijd uitgaan van "als we niet zeker weten of iets werkt, dan gaan we er vanuit dat het stuk is", waardoor een wissel die niet beweegt als storing geldt, zelfs als ie in de goede stand staat.
En verder hebben treinen in de sneeuw, net als auto's, een langere remweg en -tijd. Op trajecten waar veel treinen in een uur rijden heb je dus wat extra speling nodig om dat mogelijk te maken.
Het is allemaal redelijk verklaarbaar en technisch uit te leggen, al kan ik me nooit aan de indruk onttrekken dat ze vrij snel aan de paniekhendel trekken.
Nee? Op dat traject zit ik bijna dagelijks maar daar staat toch altijd wel een massa. Maar goed ik zit altijd eerste rangquote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
En dat zouden mensen die met de auto forensen niet kunnen?
Overigens is het traject waarop ik reis (Eindhoven - Utrecht) nooit echt heel druk.
Ik heb ook wel een tijdje Utrecht - Bijlmer gedaan, maar dat leek toch een stuk drukker.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nee? Op dat traject zit ik bijna dagelijks maar daar staat toch altijd wel een massa. Maar goed ik zit altijd eerste rang
Wat ook nog meespeelt, is dat bij storingen vaak handmatig bijgestuurd moet worden. Op de verkeersleiding zijn maar een beperkt aantal werkplekken met een beperkt aantal verkeersleiders die in totaal maar een x aantal treinen handmatig kunnen bijsturen. 99,9% van de tijd is dat x-aantal voldoende om alle ontregelde treinen bij te sturen. Maar zodra dat kritische aantal overschreden wordt, krijg je een sneeuwbaleffect omdat de beschikbare verkeersleiders de situatie niet meer aankunnen, wat vervolgens alleen nog maar tot meer chaos leidt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wissels moet je ijsvrij maken. Dat gebeurt deels door verwarming, maar voor een deel is het ook handwerk omdat treinen de sneeuw vastrijden in de punt en de wissels dan niet meer kunnen bewegen. Daar moet je ook nog even bij bedenken dat veiligheidssystemen altijd uitgaan van "als we niet zeker weten of iets werkt, dan gaan we er vanuit dat het stuk is", waardoor een wissel die niet beweegt als storing geldt, zelfs als ie in de goede stand staat.
En verder hebben treinen in de sneeuw, net als auto's, een langere remweg en -tijd. Op trajecten waar veel treinen in een uur rijden heb je dus wat extra speling nodig om dat mogelijk te maken.
Het is allemaal redelijk verklaarbaar en technisch uit te leggen, al kan ik me nooit aan de indruk onttrekken dat ze vrij snel aan de paniekhendel trekken.
Dat is de smoes die de ns ook dagelijks bezigt als ze er weer een tyfuszooi van trappen. Je kan ook het voorbeeld geven van Japan....quote:Op dinsdag 22 januari 2019 16:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
De treinen in DK rijden bij lange na niet zo frequent als in Nederland hoor. Ze kennen ook bij lange na niet de stationsdichtheid die wij hier kennen.
Ja het voorbeeld van Japan is ook mooi inderdaad. Vrij lineaire trajectjes, geen goederentreinen, geen springers en ga zo maar door. Het beste uit alle buitenlanden verwachten is nou eenmaal niet zo realistisch.quote:Op woensdag 23 januari 2019 09:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is de smoes die de ns ook dagelijks bezigt als ze er weer een tyfuszooi van trappen. Je kan ook het voorbeeld geven van Japan....
Volgens jou is dus de ns de beste baanuitvoerder van de wereld snap ik. Geen twijfel mogelijk en kritiek kun je er ook niet op hebben.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja het voorbeeld van Japan is ook mooi inderdaad. Vrij lineaire trajectjes, geen goederentreinen, geen springers en ga zo maar door. Het beste uit alle buitenlanden verwachten is nou eenmaal niet zo realistisch.
Alsof dat in andere landen niet kan gebeuren.quote:Op woensdag 23 januari 2019 12:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens jou is dus de ns de beste baanuitvoerder van de wereld snap ik. Geen twijfel mogelijk en kritiek kun je er ook niet op hebben.
Vertel dat deze mensen eens.
Het is gewoon een tyfusorganisatie wat er alles aan doet om mensen vooral te naaien. Of het nu de ritprijs, uitvoering of metingen zijn, ns doet het voor 1 ding: de ns, niet voor de reiziger.
Maargoed dat mag je niet zeggen natuurlijk van monolith de hosana ns'er.
Daar doen ze gewoon dit.quote:Op woensdag 23 januari 2019 13:31 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Alsof dat in andere landen niet kan gebeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |