abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184494269
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:26 schreef Idisrom het volgende:
Het FD vindt dat Ans Boersma op drie momenten had moeten aangeven, dat zij een relatie had gehad met de Syriër.
Maar alle drie keren vind ik dat het niet hoefde. De relatie was namelijk al langer dan een jaar uit bij het eerste gesprek..
Waarom was er dan een gesprek over; weet je dat misschien?

Overigens kan er natuurlijk nog steeds (intensief) contact zijn, ook na een relatiebreuk.
pi_184512962
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 00:44 schreef epicbeardman het volgende:
Kijk dit blogje dan die ze op privé heeft gezet. https://ansboersma.com/2015/07/22/kamperen-voor-gevorderden/

https://web.archive.org/w(...)en-voor-gevorderden/

Toen heeft ze vast haar kansenparel ontmoet, naïef links meisje die excentriek wil overkomen bij haar hippe vriendenking

[..]

oh wat is ze toch de wereld aan het verbeteren zeg

https://web.archive.org/w(...)ps://ansboersma.com/
voor meer, was ze al bekeerd tot moslim? wat een verhalen en idealisering van de islam zeg.. bijna eng

ze klaagt er over dat haar terrorist alleen maar oorlog wil kijken en zij boer zoekt vrouw

[..]

:W _O- _O- _O- even nadruk leggen dat haar vriend een Syriër is zeg, poeh wat een wereldmens
geenstijl heeft ook de waybackmachine gevonden

https://www.geenstijl.nl/(...)k-onze-jongens-daar/
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_184513312
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:43 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

geenstijl heeft ook de waybackmachine gevonden

https://www.geenstijl.nl/(...)k-onze-jongens-daar/
Let wel, dit is het type mensen dat op grote schaal rondloopt in GroenLinks en D66. Mensen die de rest van de samenleving deelgenoot willen maken van hun psychopathologie. Vroeger werden zulke mensen geweerd uit de samenleving.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  maandag 21 januari 2019 @ 12:10:33 #204
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184529701
Hoe meer ik over de Ans Boersma lees, hoe meer begrip ik heb voor de reactie van Turkije. Eerlijk is eerlijk.

Ik acht het niet ondenkbaar dat ze inderdaad met de PKK samenheulde. Ze is duidelijk geen integer persoon, maar een doorgedraaide activiste. Zoals heel veel mensen die tegenwoordig zichzelf ''journalist'' noemen.

Dat praat niet goed hoe Turkije met journalisten omgaat, maar uitzetting is dan nog een milde reactie. Ze mag van geluk spreken.
  maandag 21 januari 2019 @ 12:12:35 #205
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184529726
quote:
Zo'n Peter Breedveld, bijvoorbeeld. Zogenaamd journalist, maar in feite gewoon een dolgedraaide extreem-linkse freak met dito denkbeelden.
pi_184529884
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 16:00 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Let wel, dit is het type mensen dat op grote schaal rondloopt in GroenLinks en D66. Mensen die de rest van de samenleving deelgenoot willen maken van hun psychopathologie. Vroeger werden zulke mensen geweerd uit de samenleving.
Een terrorist "vrijheidsstrijder" noemen... Haar advocaat noemt hem een syrische jongen, terwijl het gewoon een volwassen man is.
pi_184529900
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Zo'n Peter Breedveld, bijvoorbeeld. Zogenaamd journalist, maar in feite gewoon een dolgedraaide extreem-linkse freak met dito denkbeelden.
breedveld _O_

quote:
Hier in het veilige Nederland hebben we uiteraard makkelijk oordelen op onze dure smart-phones. Wij bepalen wel even wie er slachtoffer is en wie dader, welke moordenaar onze vriend is en wie we als vijand beschouwen.

En wij worden natuurlijk alleen maar verliefd op mensen met de juiste normen en waarden, die altijd, op elk moment de juiste beslissingen nemen. Vluchtelingen redden, daar doen wij niet aan, dat is deuggleuvengedrag, landverraad zelfs. Wij vreten ons vol en kankeren op moslims en laten kinderen verzuipen in zee of doodvriezen in Griekenland en dat is onze superieure beschaving.

Zo’n Ans Boersma is de perfecte zondebok. Seks en terrorisme, beter dan een James Bond-film. Kunnen wij ons weer heel goed voelen over onszelf. Wij zijn geen terroristen!

Alleen zijn we het wel.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 21 januari 2019 @ 12:25:07 #208
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184529921
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Hoe meer ik over de Ans Boersma lees, hoe meer begrip ik heb voor de reactie van Turkije. Eerlijk is eerlijk.

Ik acht het niet ondenkbaar dat ze inderdaad met de PKK samenheulde. Ze is duidelijk geen integer persoon, maar een doorgedraaide activiste. Zoals heel veel mensen die tegenwoordig zichzelf ''journalist'' noemen.

Dat praat niet goed hoe Turkije met journalisten omgaat, maar uitzetting is dan nog een milde reactie. Ze mag van geluk spreken.
Ik heb het respect voor journalisten al tijden geleden verloren. Het zijn vaak propaganda-artiesten in plaats van integere journalisten. Niet perse leugens, maar bewust belangrijke informatie weglaten waardoor men een vertekend beeld krijgt, enorm veel aandacht voor de slechte praktijken van andere landen terwijl ze stekenblind zijn voor het eigen handelen, en noem maar op.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 21-01-2019 12:35:40 ]
  maandag 21 januari 2019 @ 12:25:21 #209
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184529928
quote:
10s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

breedveld _O_

[..]

Grappig dat hij over smartphones begint, terwijl er zat beelden zijn van ''zielige vluchtelingen'' die al selfies makend aan land komen. _O-

Peter Breedveld is echt een eersteklas mongool. Als hij de plank nog verder misslaat, raakt hij de Maan.
pi_184530201
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Grappig dat hij over smartphones begint, terwijl er zat beelden zijn van ''zielige vluchtelingen'' die al selfies makend aan land komen. _O-

Peter Breedveld is echt een eersteklas mongool. Als hij de plank nog verder misslaat, raakt hij de Maan.
hij is messcherp in zijn stukken vaak. zo ook in deze. dat jij hem een mongool vindt veranderd daar niks aan. ik kan me overigens wel voorstellen dat je door hem ook aangesproken voelt door zijn stuk.

quote:
Ga maar na: een overheid die een journalist verdachtmaakt bij de Turkse overheid, die nooit veel aanleiding nodig heeft om journalisten gevangen te zetten of het land uit te schoppen, dat is al heel erg naar. Om Boersma vervolgens in stukjes aan het publiek te voeren – en nogmaals, met de gretige medewerking van de pers, van Boersma’s eigen collega’s – zoals het OM deed, heeft niks met beschaving te maken, niks met rechtvaardigheid, onze veiligheid is er niet mee gediend, er wordt alleen een hongerig beest gevoerd, een afschuwelijke horde zielloze, hersenloze zombies.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184530831
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Denk je dat Boersma de enige is die achter journalisme schuilt en dan allemaal nare dingen doet? Er zijn inlichtingendiensten die als “journalist” spelen om rotzooi te trappen in bepaalde landen maar ook veel doorgedraaide activisten zoals Boersma.
pi_184531267
Het is best knap om de Nederlandse maatschappij af te zeiken om hoe we hier met Boersma omgaan, om het in hetzelfde stukje op te nemen voor Jabbat al fucking Nusra :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184536602
De staat van het journaille. In Nederland en Duitsland.

Journalisten als waakhonden van de democratie zien terwijl er zo'n onevenredige vertegenwoordiging is op gebied van politieke oriëntatie. :')
  maandag 21 januari 2019 @ 18:37:39 #214
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184536914
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:21 schreef Oostwoud het volgende:
De staat van het journaille. In Nederland en Duitsland.

Journalisten als waakhonden van de democratie zien terwijl er zo'n onevenredige vertegenwoordiging is op gebied van politieke oriëntatie. :')
Je eerste link heeft het nog over salarissen in guldens. :').
En wat had je eigenlijk gewild, meer journalisten met nazi-sympathieën?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184536979
quote:
Het enige wat dit stuk bewijst is dat er in het pro Boersma kamp net zulke grote idioten zitten als in de guurrechtse trollenlegers. Het OM had imho best wel eerst haar persoonlijk kunnen vragen naar NL te komen zonder Turkije erbij te betrekken. De regering in Turkije is namelijk best wel gestoord. Wat typisch is dat in je stuk de schrijver ook weet dat de Turkse overheid dubieus is, maar dan vervolgens net doet alsof de eerste berichten aanzetten tot haat tegen je Turkse buurman. Van twee walletjes eten noemt met dat en het is nogal hypocriet.

Eigenlijk vind ik best dat verdachten meer privacy verdienen, maar niet iedere verdachte zoekt eerst zelf de aandacht. De schrijver doet vervolgens net alsof ze is vervolgt vanwege het hebben van een interview met een boefje. Arnold Karskens heeft dat ook regelmatig gedaan en slaakt daarbij een hoop politiek incorrecte praat uit en is nog vrij man. Neuken met dat boefje gaan imho toch een paar stappen verder. Ik bedoel een relatie hebben met..

En als je moeite hebt met Al-Nusra als terroristen te zien dan mist er wat je aan je moreel kompas. Bermbommen om random mensen op te blazen en de gebruikelijke islamitische terreur tegen iedereen die anders is zijn al genoeg redenen om de beste mensen niet lief te vinden.
  maandag 21 januari 2019 @ 18:45:57 #216
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184537129
quote:
10s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

hij is messcherp in zijn stukken vaak. zo ook in deze. dat jij hem een mongool vindt veranderd daar niks aan. ik kan me overigens wel voorstellen dat je door hem ook aangesproken voelt door zijn stuk.

[..]

Ik voel mij totaal niet aangesproken. Het is een dwaallicht die niet weet waar hij over praat. Zie ook mijn eerdere opmerking over de smartphones.

Hij leeft in een bubbel van rijkdom en privilege en schijt vanuit zijn ivoren toren op de gewone man. Hij leeft in een parallele realiteit.
pi_184537275
quote:
10s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

breedveld _O_

[..]

Wat een idioot is dat.

"Vluchtelingen helpen we niet, vreten ons vol en kankeren op moslims".

Serieus. :')

Hoe beperkt en fokt op is jouw visie dan? Heel erg.
pi_184537366
Zeggen dat onze veiligheid niet is gediend met de actie van het Nederlandse OM lijkt me al behoorlijk voorbarig, zo zonder de feiten te kennen. Op basis van de rest van de tekst lijkt hij sowieso niet erg goed op de hoogte; of misschien is het een ouder artikel.
pi_184537556
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het enige wat dit stuk bewijst is dat er in het pro Boersma kamp net zulke grote idioten zitten als in de guurrechtse trollenlegers. Het OM had imho best wel eerst haar persoonlijk kunnen vragen naar NL te komen zonder Turkije erbij te betrekken. De regering in Turkije is namelijk best wel gestoord. Wat typisch is dat in je stuk de schrijver ook weet dat de Turkse overheid dubieus is, maar dan vervolgens net doet alsof de eerste berichten aanzetten tot haat tegen je Turkse buurman. Van twee walletjes eten noemt met dat en het is nogal hypocriet.

Eigenlijk vind ik best dat verdachten meer privacy verdienen, maar niet iedere verdachte zoekt eerst zelf de aandacht. De schrijver doet vervolgens net alsof ze is vervolgt vanwege het hebben van een interview met een boefje. Arnold Karskens heeft dat ook regelmatig gedaan en slaakt daarbij een hoop politiek incorrecte praat uit en is nog vrij man. Neuken met dat boefje gaan imho toch een paar stappen verder. Ik bedoel een relatie hebben met..

En als je moeite hebt met Al-Nusra als terroristen te zien dan mist er wat je aan je moreel kompas. Bermbommen om random mensen op te blazen en de gebruikelijke islamitische terreur tegen iedereen die anders is zijn al genoeg redenen om de beste mensen niet lief te vinden.
Vind je dat artikel erg? Wacht maar tot je dit artikel gelezen hebt :)

http://www.frontaalnaakt.(...)ncieele-dagblad.html

quote:
Slut-shamen met Het Financieele Dagblad
Peter Breedveld

Illustratie: Kobayashi Eitaku

In elk land, waar ook ter wereld, waar conservatieve mannen aan de macht zijn, is de allereerste prioriteit de controle over de vrouwelijke seksualiteit. Voorbeelden uit islamitische landen zijn er te over, waar de zedenpolitie over de eerbaarheid van de vrouwen waakt zodra er een islamist aan de macht komt. In Egypte werden vrouwen, die deelnamen aan de demonstraties op het Tahrirplein, verkracht en aan een vernederende maagdelijkheidstest onderworpen. Maar ook Trump ging bijna meteen achter de abortus- en anticonceptiewetgeving aan.

In Nederland hebben de mensen daar altijd veel over te zeggen, want wij respecteren vrouwenrechten en vrouwen zijn bij ons gelijkwaardig en alles.

Yeah, rrright.

Seksualiteit
De zaak Ans Boersma is wat dat betreft een ontnuchterende reality-check. Die bewijst dat ook in Nederland de eer van de man valt en staat met de seksualiteit van de vrouw. Die moet worden bedwongen en onder controle worden gehouden.

En ik heb het niet alleen over de reactionaire oude mannen die, – meestal anoniem, want het zijn stuk voor stuk laffe schijtbakken – Ans Boersma uitschelden voor moslimhoer en jihad-temeijer en wat niet allemaal. De hoofdredacteur van het Financieele Dagblad is een slut-shamer, het Openbaar Ministerie is een slut-shamer.

Die hoofdredacteur, Jan Bonjer – en wat een zelfingenomen ijdeltuit is dat, daar kan hoofdredacteur Hans Nijenhuis van het Algemeen Dagblad nog wat van leren -, geeft gewoon openlijk toe dat hij Boersma bij haar sollicitatie heeft gevraagd of ze soms als correspondent naar Turkije wilde vanwege een liefdesrelatie. En hij zegt dat als hij had geweten dat ze een relatie had gehad met een Syriër die via Turkije naar Nederland was gevlucht, hij Boersma niet zou hebben aangenomen.

Godverdommese schande
Nu heeft Het Financieele Dagblad de banden met Boersma verbroken, omdat ze seks heeft gehad. Nee, niet omdat ze banden heeft of had met terroristen, ze wist niet eens dat die knakker bij Al-Nusra zat, en niet omdat ze valsheid in geschrifte heeft gepleegd, want dat moet nog blijken en wordt door haar en haar advocaat ontkend. Boersma is door het Openbaar Ministerie voor de leeuwen gegooid en door het Financieele Dagblad aan de kant gezet omdat ze seks heeft gehad. Omdat ze godverdomme seks heeft gehad. Dit is gewoon een geval van staats-gesanctioneerd slut-shamen.

En wie dat niet een godverdommese schande vindt, die is een achterlijke aap. Die is geen haar beter dan die Egyptische politiemannen met hun grijpgrage vingers, of dan die pussy-grabber in het Witte Huis.

Zoals Fréderike Geerdink terecht aan Bongers vraagt: Mag een freelancer wel voor het Financieele Dagblad werken als hij of zij een relatie met een bankemployee of beurshandelaar heeft gehad? Wordt daarnaar gevraagd?

En waar ik benieuwd naar ben: is Bongers over zijn eigen seksleven ook zo openhartig als hij van zijn vrouwelijke freelancers verlangt?

Over Fréderike gesproken: die werd door Wierd Duk, ook nu weer vol op het orgel met betrekking tot Boersma, al eens op dezelfde manier te grazen genomen, toen hij suggereerde dat haar journalistieke werk niet deugde omdat ze een relatie met een PKK-officier zou hebben gehad.

Mata Hari
Ik dacht altijd dat mijn seksleven heel braaf was, maar als ik dat zo lees, op Twitter en elders, doet niemand het in Nederland met mensen die niet grondig zijn doorgelicht van tevoren, en die allemaal keurige belastingbetalende en wetsgetrouwe democraten zijn. Anders: no go! Nou, als ik heel eerlijk ben, wat natuurlijk altijd gevaarlijk is in Nederland, dan heb ik het ook weleens met iemand gedaan die niet deugt.

Schrijver Özcan Akyol doet het ook alleen maar met oppassende burgers. Voor hem is Boersma trouwens al schuldig aan valsheid in geschrifte, daar heeft-ie geen proces voor nodig. Hij meent ook dat ze heeft geprobeerd ons te misleiden door te tweeten dat haar uitzetting uit Turkije te maken had met het gebrek aan persvrijheid in dat land.

Boersma, die valse Mata Hari, spion voor Al Qaeda, en al die arme mannen op het verkeerde been gezet, door hen te laten denken dat Turkije de boosdoener was.

Terwijl ze al die tijd wist dat ze seks had gehad. En als een vrouw seks heeft gehad, dan is dat altijd de oorzaak van wat dan ook.

Ruggegraat
Complimentje voor Thomas Bruning van de NVJ, overigens, op wie ik altijd scheld, maar die nu eindelijk wat ruggegraat toont door pal achter Boersma te staan.

Onschuldpresumptie, wat een mooi principe is dat. Toch, Sander Philipse?
pi_184537784
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:01 schreef polderturk het volgende:

[..]

Vind je dat artikel erg? Wacht maar tot je dit artikel gelezen hebt :)

http://www.frontaalnaakt.(...)ncieele-dagblad.html

[..]

Ik was de seksisme claim nog vergeten. Ga niet je tweede artikel doorlezen, maar in die eerste staat al voldoende. Neuken met de vijand maakt je imho een beetje minder dan iemand die dat niet heeft gedaan. Maar de seksisme claim is ronduit lachwekkend. Zelfs onze premier heeft gezegd dat wat hem betreft de jongens die hetzelfde hebben gedaan van hem niet terug hoeven komen tenzij het tussen 6 planken is. Beide seksen worden evenveel uitgekotst, maar de bewoording is wat anders. Voornamelijke reden voor de andere bewoording is volgens mij niet seksisme, maar de rol die beide seksen in grote lijnen spelen. Mannen de boefjes met de vuurwapens aan het front. Vrouwen het thuisfront die de aanwezigheid van de boefjes aan het front mogelijk maken. De een is een terrorist en de ander een hoer. Als IS voornamelijk uit homo's had bestaan en er waren massaal Nederlandse jongetjes naar den vreemde afgereisd om hun kontje omhoog te doen waren het ook hoeren geweest. Helaas.
pi_184542740
quote:
10s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:37 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je eerste link heeft het nog over salarissen in guldens. :').
En wat had je eigenlijk gewild, meer journalisten met nazi-sympathieën?
Ah, de Godwin. :O :W

Dat 1 artikel oud is is geen weerlegging van mijn punt, het geeft slechts aan dat we al jaren op gekleurde wijze worden 'geïnformeerd' door de media.
  donderdag 24 januari 2019 @ 17:14:08 #222
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184595778
quote:
Journaliste Ans Boersma, die vorige week Turkije werd uitgezet, gaat een civiele zaak aanspannen tegen de Nederlandse Staat. Ze stelt die aansprakelijk voor de emotionele en materiële schade die ze heeft geleden als gevolg van de uitzetting.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)derlandse-staat.html
Ze heeft wel lef hoor.
  donderdag 24 januari 2019 @ 17:16:58 #223
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184595843
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ze heeft wel lef hoor.
Wat een imbeciel wijf. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184595891
Dit is genieten zeg.
  donderdag 24 januari 2019 @ 17:33:36 #225
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184596146
Onvoorstelbaar. Waarom zit ze niet in de cel?

Maar goed: als het je het aanknoopt met een terreurverdachte, die ook helpt en niet snapt dat meervoudige leugens tegenover je werkgever je ontslag kan opleveren dan begrijp ik ook wel dat "de Nederlandse overheid" het weer gedaan heeft. Zelfreflectie is bij deze dame afwezig: dat was al duidelijk.
pi_184596395
Die leeft dus nog steeds in haar eigen bubbeltje.
pi_184597063
Best jammer voor je als je advocaat niet gewoon eerlijk tegen je zegt dat het nogal kansloos is.
pi_184597083
quote:

[..]

Ze heeft wel lef hoor.
Het zal als een boemerang naar haar terugkeren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184597234
quote:

[..]

Ze heeft wel lef hoor.
Al die gutmenschen die vanaf het begin pal achter haar stonden alleen omdat ze wit was. Heerlijk! Nu probeert ze de Nederlandse staat leeg te melken. _O-
pi_184597333
Hopelijk backfired dit voor die NSB'er en moet ze zelf de bak in. :r
  donderdag 24 januari 2019 @ 18:35:48 #231
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184597416
Zo zie je maar weer dat je nooit vooroordelen moet hebben als nieuws nog onvolledig is.
pi_184597446
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:25 schreef Atak het volgende:

[..]

Al die gutmenschen die vanaf het begin pal achter haar stonden alleen omdat ze wit was. Heerlijk! Nu probeert ze de Nederlandse staat leeg te melken. _O-
Omdat ze wit is: werkelijk?

Het is volkomen logisch dat veel mensen hier nogal hun twijfels hadden over waarom Turkije een journaliste uitzet. Als vervolgens blijkt dat dat in dit geval wel terecht is, dan zijn die users gelukkig slim genoeg om hun mening te herzien. Dit in tegenstelling tot een hoop Turken die nooit hun mening aan zullen passen over Turkije/Erdogan ongeacht wat er gebeurd.

Wees blij dat men niet blind Turkije de schuld geeft.
pi_184597539
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is volkomen logisch dat veel mensen hier nogal hun twijfels hadden over waarom Turkije een journaliste uitzet. Als vervolgens blijkt dat dat in dit geval wel terecht is, dan zijn die users gelukkig slim genoeg om hun mening te herzien. Dit in tegenstelling tot een hoop Turken die nooit hun mening aan zullen passen over Turkije/Erdogan ongeacht wat er gebeurd.

Het heeft vooral niks te maken met white privelege en alles beter weten. :') Misschien had je je een beetje moeten verdiepen. Nu weet je toevallig dat Boersma haar naam als journalist gebruikte om rotzooi te trappen. Denk je dat ze de enige is die dat doet?
  donderdag 24 januari 2019 @ 18:45:21 #234
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184597590
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je lokt uit. }:|
pi_184597645
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:42 schreef Atak het volgende:

[..]

Het heeft vooral niks te maken met white privelege en alles beter weten. :') Misschien had je je een beetje moeten verdiepen. Nu weet je toevallig dat Boersma haar naam als journalist gebruikte om rotzooi te trappen. Denk je dat ze de enige is die dat doet?
Nogmaals: er is niets vreemds aan het feit dat er aanvankelijk twijfels waren over de reden dat Turkije een journalist onjuist behandeld. Het geval Boersma zal niet uniek zijn, maar ze is zeker een uitzondering.
pi_184597822
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nogmaals: er is niets vreemds aan het feit dat er aanvankelijk twijfels waren over de reden dat Turkije een journalist onjuist behandeld. Het geval Boersma zal niet uniek zijn, maar ze is zeker een uitzondering.
Nee hoor. De vorige rel tussen Turkije en Nederland om een journalist was Frederike Geerdink. Ongeveer dezelfde scenario. Domme kut die zat te rollebollen (lees: neuken) met terroristen en rotzooi zat te trappen (lees: openlijk terreur steunen) toen ze eruit werd gekickt mocht ze aan alle talkshow tafels om haar eenzijdige verhaaltje te doen. Boersma dacht dit ook te kunnen doen maar ze was net een brug te ver gegaan door de veiligheid van Nederland ook in geding te stellen. Anders was zei ook als heldin uitgeroepen. Ik vind Turkije nog mild. Ik had zulke types minstens voor 5 jaar vastgezet.
  donderdag 24 januari 2019 @ 20:16:37 #237
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184599831
quote:

[..]

Ze heeft wel lef hoor.
De IS slet uithangen en dan ook nog een zaak aanspannen :') Beter gooien ze haar voor 25 jaar de cel in. Ze mag blij zijn dat ze niet in een Turkse cel is geflikkert. Dat had ik haar wel gegunt eigenlijk.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184600745
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 00:44 schreef epicbeardman het volgende:
Kijk dit blogje dan die ze op privé heeft gezet. https://ansboersma.com/2015/07/22/kamperen-voor-gevorderden/

https://web.archive.org/w(...)en-voor-gevorderden/

Toen heeft ze vast haar kansenparel ontmoet, naïef links meisje die excentriek wil overkomen bij haar hippe vriendenking

[..]

oh wat is ze toch de wereld aan het verbeteren zeg

https://web.archive.org/w(...)ps://ansboersma.com/
voor meer, was ze al bekeerd tot moslim? wat een verhalen en idealisering van de islam zeg.. bijna eng

ze klaagt er over dat haar terrorist alleen maar oorlog wil kijken en zij boer zoekt vrouw

[..]

:W _O- _O- _O- even nadruk leggen dat haar vriend een Syriër is zeg, poeh wat een wereldmens
Aardige teksten. Qua intelligentie, empathisch en kritisch denkvermogen ontstijgt ze de gemiddelde Nederlandse journalist. Dat moeten we natuurlijk niet hebben in dit oh zo vrije land.

Als vadertje staat ergens het label terrorist opplakt, dan is dit ook zo. Zelfs als Nederlandse staat een jaar geleden dezelfde entiteit als vrijheidsstrijder zag en ondersteunde. Als journalist hoor je het blijde nieuws enkel te verspreiden. Ken je plaats.
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:16:44 #239
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184601122
quote:
6s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:16 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

De IS slet uithangen en dan ook nog een zaak aanspannen :') Beter gooien ze haar voor 25 jaar de cel in. Ze mag blij zijn dat ze niet in een Turkse cel is geflikkert. Dat had ik haar wel gegunt eigenlijk.
Precies. Deze trut verdient echt wat Ebru Umar heeft meegemaakt, maar dan 10x harder.
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:22:05 #240
80382 manny
30 is best veel
pi_184601217
tja. We weten het allemaal niet he. Kan geen stijl of meneer breedveld wel van alles roepen, maar we weten niet welke info er is, wat er is doorgespeeld en wat haar rol in het hele verhaal is

Nog maar even niet oordelen dus
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:56:43 #241
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184601842
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:22 schreef manny het volgende:
tja. We weten het allemaal niet he. Kan geen stijl of meneer breedveld wel van alles roepen, maar we weten niet welke info er is, wat er is doorgespeeld en wat haar rol in het hele verhaal is

Nog maar even niet oordelen dus
Ze is echt niet vanwege remsporen in haar stringetje turkije uit geflikkert. Zoiets doen ze niet zomaar. Oordelen kan dus prima
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 24 januari 2019 @ 22:09:11 #242
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184602106
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Precies. Deze trut verdient echt wat Ebru Umar heeft meegemaakt, maar dan 10x harder.
Dat riep jouw moeder vannacht ook.
pi_184602742
Ans wil
-geld van de Nederlandse overheid
-terug naar Turkije
https://twitter.com/nieuwsuur/status/1088473135123320839?s=21

Dat laatste kan ze wel vergeten sinds ze op de zwarte lijst staat. Wat naïef zeg.

Misschien dat ze wat geld kan lospeuteren bij de Nederlandse overheid en dan kan ze haar zoektocht naar jong besneden penis hier in Nederland voortzetten.

Als ze dan ook nog aangenomen wordt door een linkse krant dan heeft ze het zo slecht nog niet.
pi_184603046
Hmm, ik denk (op basis van de informatie die nu bij mij bekend is) dat ze best een goede kans maakt met die rechtszaak.
pi_184603459
Het Nederlandse OM had haar direct moeten benaderen toen ze in Nederland was. Want ze is immers verdachte. Ze is nog niet veroordeeld.
pi_184603604
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:59 schreef polderturk het volgende:
Het Nederlandse OM had haar direct moeten benaderen toen ze in Nederland was. Want ze is immers verdachte. Ze is nog niet veroordeeld.
Als ik het goed heb begrepen heeft Nederland gewoon bij de buitenlandse diensten wat informatie opgevraagd over haar reisbewegingen. Lijkt mij prima. Als zij meermaals naar bijvoorbeeld Syrië of Irak was gereisd, dan had dit misschien een ander beeld gegeven over Ans binnen het terroristische gebeuren.
pi_184604002
Een journalist van de NPO anno 2019:
bernavvilsteren twitterde op donderdag 24-01-2019 om 22:46:46 @fgeerdink @Nieuwsuur Het ranzige sexisme, het satanisch genoegen om Boersma door de modder te sleuren. Het is de heksenverbranding vd 21ste eeuw. reageer retweet
Niet echt objectief.
  donderdag 24 januari 2019 @ 23:38:29 #248
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184604442
quote:
13s.gif Op donderdag 24 januari 2019 23:22 schreef maan_man het volgende:
bernavvilsteren twitterde op donderdag 24-01-2019 om 22:46:46 @fgeerdink @Nieuwsuur Het ranzige sexisme, het satanisch genoegen om Boersma door de modder te sleuren. Het is de heksenverbranding vd 21ste eeuw. reageer retweet
Niet echt objectief.
Misschien wil ze stiekem ook graag een terrorist neuken?
pi_184604620
quote:
6s.gif Op donderdag 24 januari 2019 23:38 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Misschien wil ze stiekem ook graag een terrorist neuken?
Misschien neukt ze al met terroristen. Die @fgeerdink waar ze op reageert is ook een terroristenneuker. Ze heeft het bed met meerdere PKK terroristen gedeeld.
pi_184604816
quote:
En terecht. Het OM mat name heeft dubieus gehandeld.
-Rabia Al-Basri
pi_184605602
quote:
Niet echt objectief.
NPO is sws niet objectief, het NOS journaal is echt verschrikkelijk gekleurd en ik zie regelmatig dat ze belangrijke feiten weglaten in items.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 06:11:25 #253
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184606472
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:56 schreef julius123 het volgende:
NPO is sws niet objectief, het NOS journaal is echt verschrikkelijk gekleurd en ik zie regelmatig dat ze belangrijke feiten weglaten in items.
Jij zou graag willen dat jouw ranzige seksisme geheel objectief door de vingers werd gezien?
  vrijdag 25 januari 2019 @ 06:15:40 #254
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184606481
quote:
Niet echt objectief.
Jij zegt dus eigenlijk: laat mij zelf de gore toetsenbordklootzak uithangen, maar o wee als een ander daar iets lelijks over zegt (want die hoort “objectief” te zijn).

Als het niet zo hypocriet was, was je naïviteit vertederend.
pi_184606912
quote:
Niet echt objectief.
Weet ze zelf ook wel. Ze noemt zichzelf goedkoop in haar eigen onderschrift.
pi_184607168
https://www.telegraaf.nl/(...)over-opduiken-jihadi

En het OM bevestigd zijn hoge functie...
pi_184607355
Heb het gisteravond weer voorbij zien komen op TV.

Kon mevrouw geen boeren Hollandse vent krijgen?
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 08:52:38 #259
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184607489
Wat zijn er bizar veel mensen achterdochtig, bijna eng fanatiek. Hele rechtse kliekje inclusief de Telegraaf is over de zeik. Alsof het een NSB vrouw is :').

Ik vind het een vrij plausibel verhaal wat ze bij Nieuwsuur gaf, waarom heeft het OM haar niet eerder vragen gesteld toen ze in Nederland was maar is ze zo raar uit Turkije gehaald? Ze komt op mij totaal niet over als iemand die dingen verbergt, een tikje naïef wellicht ja, maar het OM heeft ook wel wat uit te leggen hoor.
pi_184607578
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 08:52 schreef Slobeend het volgende:
Wat zijn er bizar veel mensen achterdochtig, bijna eng fanatiek. Hele rechtse kliekje inclusief de Telegraaf is over de zeik. Alsof het een NSB vrouw is :').

Ik vind het een vrij plausibel verhaal wat ze bij Nieuwsuur gaf, waarom heeft het OM haar niet eerder vragen gesteld toen ze in Nederland was maar is ze zo raar uit Turkije gehaald? Ze komt op mij totaal niet over als iemand die dingen verbergt, een tikje naïef wellicht ja, maar het OM heeft ook wel wat uit te leggen hoor.
https://www.telegraaf.nl/(...)liste-terreurkopstuk

Toen hij in een asielcentrum binnenliep werden mensen bang en onrustig. Dan ben je geen onbekende in het wereldje.

En als zij niets te verbergen had, waarom heeft zij dat zelf niet gemeld, het lijkt me een volwassen dame.

Prima gehandeld door het OM
pi_184607586
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 08:38 schreef RapaNui het volgende:
Heb het gisteravond weer voorbij zien komen op TV.

Kon mevrouw geen boeren Hollandse vent krijgen?
Die zijn niet spannend genoeg
pi_184607588
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 06:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jij zegt dus eigenlijk: laat mij zelf de gore toetsenbordklootzak uithangen, maar o wee als een ander daar iets lelijks over zegt (want die hoort “objectief” te zijn).

Als het niet zo hypocriet was, was je naïviteit vertederend.
De door jou gekozen toon en woorden zijn onnodig grievend en leiden af van de inhoud van jouw betoog. Maar goed, iedereen kiest zijn eigen toon en misschien was het wel de bedoeling om de aandacht af te leiden van de inhoud van het betoog.

Ben ik de gore toetsenbordklootzak een van publiek geld betaalde journalist of zelf een gewone journalist? Nee! Kortom, de hele vergelijking die jij maakt tussen mij en mevrouw slaan nergens op. Hopelijk snap jij dat zelf ook.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 09:13:49 #263
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184607706
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 09:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)liste-terreurkopstuk

Toen hij in een asielcentrum binnenliep werden mensen bang en onrustig. Dan ben je geen onbekende in het wereldje.

En als zij niets te verbergen had, waarom heeft zij dat zelf niet gemeld, het lijkt me een volwassen dame.

Prima gehandeld door het OM
‘Liefje journalist terreurkopstuk’, walgelijke titel.

Als dat klopt dan is ze wel erg naïef geweest, maar ze wist wel dat hij een fanatiek strijder tegen Assad was. Al-Nusra is geen IS. De regering steunde zelf groeperingen die werden gekenmerkt als jihadistisch. Maar ik zie nog steeds niet waarom zij dan zo halsoverkop uit Turkije moest worden gehaald. Het zijn twee losstaande zaken. En als je niks te verbergen hebt moet je jezelf melden? Omgekeerde wereld.
pi_184607877
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 09:13 schreef Slobeend het volgende:

[..]

‘Liefje journalist terreurkopstuk’, walgelijke titel.

Als dat klopt dan is ze wel erg naïef geweest, maar ze wist wel dat hij een fanatiek strijder tegen Assad was. Al-Nusra is geen IS. De regering steunde zelf groeperingen die werden gekenmerkt als jihadistisch. Maar ik zie nog steeds niet waarom zij dan zo halsoverkop uit Turkije moest worden gehaald. Het zijn twee losstaande zaken. En als je niks te verbergen hebt moet je jezelf melden? Omgekeerde wereld.
Ex-liefje was meer accuraat geweest. Voor de rest een prima titel. Het geeft geen waardeoordeel over de journaliste. Het geeft alleen aan over wie het gaat, namelijk het ex-liefje van. Net zoals Frank Masmeijer vaak de oud-tv-presentator wordt genoemd. Daarmee geef je ook geen waardeoordeel over de tv.

En niemand heeft haar hals over kop uit Turkije gehaald. De Turken hebben haar ongevraagd retour gezonden.
pi_184607939
quote:

Een vrouw die met een leider van een terroristencel ging een tikje naïef noemen. :D :')
pi_184608000
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 09:30 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Een vrouw die met een leider van een terroristencel ging een tikje naïef noemen. :D :')
dit inderdaad, ik ben benieuwd of zij bij dat bezoek aan de balie was...

Slechte journaliste dan als zij niet de reactie’s van de echte vluchtelingen kon lezen bij zijn binnenkomst.

De grootste fout van deze zeer naïeve dame, ik benader het positief, is om na zijn aanhouding geen contact te maken met de diensten om haar verhaal te doen.
pi_184608327
quote:
wat de neuk is dit voor een kop "Liefje journaliste terreurkopstuk" :')

de telegraaf maakt zo vaak knip en klaar waarom ik moet kotsen om die krant :r en wat de denken van die abonnees? tokkie valhalla _O-
-Rabia Al-Basri
pi_184608361
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 09:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat de neuk is dit voor een kop "Liefje journaliste terreurkopstuk" :')

de telegraaf maakt zo vaak knip en klaar waarom ik moet kotsen om die krant :r en wat de denken van die abonnees? tokkie valhalla _O-
waarom meteen zo bijzonder taalgebruik?

Tokkie Valhalla?

Is dat nu echt omdat een van je heldinnen door de mand is gevallen?
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 10:21:19 #269
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184608687
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 09:30 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Terroristencel? Bron? Al Nusra ontstond in de strijd tegen Assad, maar hebben natuurlijk allerlei gruwelijkheden begaan in Syrië. Foute groep uiteraard. Maar naar eigen zeggen stopte hij er mee in 2012. We moeten afwachten of dit klopt of gelogen is. Je kan haar kwalijk nemen dat ze dit niet wist of niet wilde weten, maar alsnog vind ik dat ze nu behandeld wordt als een terroristen'liefje', terwijl daar nog helemaal geen sprake van is, bovendien is het allang uit.
pi_184608714
quote:
True, ben ook benieuwd wat de uitkomst zal zijn.
Aan de andere kant, het argument, 'ja als ze me gebeld hadden was ik gewoon langsgekomen' en 'ze hadden ook kunnen wachten tot ik weer terug zou zijn' is natuurlijk ook onzinnig, alsof het OM met die gedachte rekening moet gaan houden.

Ook blijft het vreemd dat je zelf volgens vermoedens met de leider van een terreurcel het bed hebt gedeeld en hem keer naar Nederland heb gebracht, je dan niet verwacht dat daar reactie op ontstaat en zelfs de staat gaat aanklagen vanwege emotionele schade :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:21 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Terroristencel? Bron? Al Nusra ontstond in de strijd tegen Assad, maar hebben natuurlijk allerlei gruwelijkheden begaan in Syrië. Foute groep uiteraard.
Volgens Justitie.
Ik blijf het knap vinden dat we groepen als JaN gaan downplayen in een poging om het OM of Turkse regime in een kwaad daglicht te stellen.
Deze groep is een afgeleide van al-Qa'idaen is geen enkel moment in het bestaan geen terreurgroep geweest. De aanslagen in Damascus begonnen al vlak na oprichting, dus het argument 'maar hij stopte er daarna alweer mee' vind ik onzin.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 10:30:33 #271
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184608835
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Volgens Justitie.
Ik blijf het knap vinden dat we groepen als JaN gaan downplayen in een poging om het OM of Turkse regime in een kwaad daglicht te stellen.
Deze groep is een afgeleide van al-Qa'idaen is geen enkel moment in het bestaan geen terreurgroep geweest. De aanslagen in Damascus begonnen al vlak na oprichting, dus het argument 'maar hij stopte er daarna alweer mee' vind ik onzin.
Oke, daar heb je wel een punt, maar hij zegt zelf nooit gruwelijkheden te hebben uitgevoerd, als dat niet blijkt te kloppen, waar het op begint te lijken, kan je haar verwijten dat ze niet meer argwaan heeft gehad. Ontstellend naïef. Maar anderzijds, als hij het heel goed verborgen hield, hoe had ze dat moeten weten? We weten nog heel veel niet in ieder geval.
pi_184608912
Als een lid van een terreurcel zegt nooit zelf gruwelijkheden te hebben gepleegd vind ik dat niet heel plausibel. Daarnaast is het lid zijn al strafbaar, de leider heeft persoonlijk ook geen gruwelijkheden gepleegd. Maar je bent wel deel van het proces.
Daarnaast, hij werd herkend door andere jihadisten. Dan ben je denk niet zomaar iemand.

Of ze het allemaal wist is nog niet eens van belang: de aanklacht is dat ze hem aan valse papieren heeft geholpen.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 10:37:59 #273
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184608944
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als een lid van een terreurcel zegt nooit zelf gruwelijkheden te hebben gepleegd vind ik dat niet heel plausibel. Daarnaast is het lid zijn al strafbaar, de leider heeft persoonlijk ook geen gruwelijkheden gepleegd. Maar je bent wel deel van het proces.
Daarnaast, hij werd herkend door andere jihadisten. Dan ben je denk niet zomaar iemand.

Of ze het allemaal wist is nog niet eens van belang: de aanklacht is dat ze hem aan valse papieren heeft geholpen.
Maar ze heeft beweert dat niet te hebben gedaan. Alleen voor een reis naar Nederland, niet permanent. Haar woord tegen het OM...
pi_184608960
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:37 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Maar ze heeft beweert dat niet te hebben gedaan. Alleen voor een reis naar Nederland, niet permanent. Haar woord tegen het OM...
Hij reisde onder een valse naam samen met Boersma.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 10:44:27 #275
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184609021
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:39 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Op dat moment dacht ze dat het gewoon een andere Syrische naam van hem was. Ik denk niet dat ze te kwade trouw was, als ik haar interviews zie en lees. Maar dat zal allemaal nog moeten blijken.
pi_184609048
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:44 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Op dat moment dacht ze dat het gewoon een andere Syrische naam van hem was. Ik denk niet dat ze te kwade trouw was, als ik haar interviews zie en lees. Maar dat zal allemaal nog moeten blijken.
Maar:

Ze had een relatie met een IS strijder
Ze haalde hem naar Nederland
Hij reisde met een valse naam

Jij vind het vervolgens onterecht dat het OM wat meer informatie opvraagt bij de Turkse regering? Ik vind dit namelijk wel een aantal rode vlaggen.
En voor hetzelfde geld wist ze écht niks, dan nog ben ik van mening dat het OM hier weinig fout doet.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 10:49:22 #277
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184609091
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:46 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar:

Ze had een relatie met een IS strijder
Ze haalde hem naar Nederland
Hij reisde met een valse naam

Jij vind het vervolgens onterecht dat het OM wat meer informatie opvraagt bij de Turkse regering? Ik vind dit namelijk wel een aantal rode vlaggen.
En voor hetzelfde geld wist ze écht niks, dan nog ben ik van mening dat het OM hier weinig fout doet.
Relatie met een IS strijder? Nee. Op dat moment wist ze alleen dat hij een strijder tegen Assad was.

En het OM wist al heel lang van die valse naam en Boersma, dus ze hadden haar gewoon al eerder kunnen vragen en verhoren. De manier hoe het nu gegaan is vind ik tamelijk bizar ja.
pi_184609166
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:49 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Relatie met een IS strijder? Nee. Op dat moment wist ze alleen dat hij een strijder tegen Assad was.

En het OM wist al heel lang van die valse naam en Boersma, dus ze hadden haar gewoon al eerder kunnen vragen en verhoren. De manier hoe het nu gegaan is vind ik tamelijk bizar ja.
De manier hoe het nu is gegaan is terecht en verre van bizar. Misschien zit ze er wel verder in dan jij kan vermoeden. Als jij daar zelf geen zicht op hebt, dan moet jij iemand anders, in dit geval Turkije, vragen om een en ander na te gaan.
pi_184609167
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
das miet helemaal waar mensen die in syrie voor de PKK hebben gestreden mogen hier vrij rondlopen. dit terwijl de PKK gewoon op de nederlanse terreurlijst staat net als Nusra.
-Rabia Al-Basri
pi_184609203
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 09:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

waarom meteen zo bijzonder taalgebruik?

Tokkie Valhalla?

Is dat nu echt omdat een van je heldinnen door de mand is gevallen?
de telegraaf is al jaar en dag een tokkie krant, das niks nieuws https://zembla.bnnvara.nl(...)ers-van-de-telegraaf

had nog nooit van deze dame gehoord tot vorige week
-Rabia Al-Basri
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 11:04:38 #281
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184609333
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:39 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

quote:
Mijn ex is in de zomer van 2014 naar Nederland gekomen, en de beschuldiging van valsheid in geschrifte heeft met zijn komst te maken. Ik heb die jongen niet illegaal naar Nederland geholpen, laat dat helder zijn. Waar ik woensdag over ondervraagd ben is over het feit dat ik, nadat ik twee keer bij hem in Turkije was geweest, tegen hem zei: ‘Het zou leuk zijn als je mijn leven in Nederland een keer kan zien, dus laten we een poging doen om een Schengen-visum voor je aan te vragen.’ Nou ja, ik had moeten weten dat het bij voorbaat zou uitdraaien op mislukking dat een Syriër een toeristenvisum krijgt, maar ik dacht: wie niet waagt, die niet wint. Dus wij hebben toen die formulieren ingevuld. Dat is toen afgewezen, en toen we daartegen in beroep gingen opnieuw.”

Waarom werd het afgewezen?

“De overheid twijfelde aan de redenen van zijn komst. Maar toen ik deze week werd ondervraagd, toverden ze mijn bezwaarschrift op tafel. Ze zeiden dat ik met verkeerde intenties hem aan een visum heb geprobeerd te helpen. Maar op dat moment, in het voorjaar van 2014, wilde hij echt alleen op bezoek komen. Hij was wel bezig met Europa, maar hij zei altijd tegen mij dat als hij naar Europa zou gaan, hij daar ook wel sneller kon komen. Gewoon illegaal.

“Er bleek ook nog iets anders: ik kende op dat moment mijn ex alleen onder zijn voornaam, dus ik zei: ‘Geef me even jouw paspoort zodat ik jouw gegevens kan invullen voor dat formulier. En toen gaf hij mij zijn familie-paspoort met zijn officiële naam. Dat was een andere naam dan de voornaam die ik kende, maar ik vond dat niet zo gek, in Syrië heb je natuurlijk ook familie- en stamnamen, en ik ben wel gewend dat Syriërs verschillende namen dragen. Daarmee heb ik dus de formulieren ingevuld.

“Nadat zijn aanvraag was afgewezen, is hij zelf illegaal via Griekenland naar Europa gekomen, op een vals paspoort. Ik heb daar niets mee te maken gehad, en bovendien vind ik de smokkel-industrie afschuwelijk, want er wordt geld over de hoofden van slachtoffers verdiend. Dus hij arriveerde in Nederland en kwam toen met een ander paspoort op de proppen, hij vertelde mij toen dat hij wilde voorkomen dat Assad wist dat hij in Nederland was en dat hij dus met een ander paspoort een verblijfsvergunning had aangevraagd.”

Dus u wist het wel?

“Ja. Hij is die aanvraag ingegaan (op basis van het valse paspoort, red.) en een paar weken later zijn ze er in Nederland achter gekomen dat zijn paspoort vals was. Maar toen heeft hij dus alsnog een verblijfsvergunning gekregen voor vijf jaar en een reisdocument. Ik dacht dat als de Nederlandse staat die identiteit heeft goedgekeurd, dan is dat prima. Ik weet nog steeds niet wat ik fout heb gedaan, ik heb zijn visum-formulier ingevuld op basis van het paspoort waar zijn echte familienaam op stond.”

Maar justitie zegt dat u het visum-­formulier hebt ingevuld met de intentie dat uw ex voor altijd in Nederland kon blijven?

“Ja, en dat terwijl ik in het bezwaarschrift de prachtige zin had opgenomen dat als ik de intentie had om die jongen op die manier naar Nederland te halen, in een latere fase van onze relatie, want als je getrouwd bent, ga je een ander traject in, we dat dan als ‘welopgevoede en hoogopgeleide mensen volgens de officiële manier zouden doen’. Maar goed, van dat huwelijk is het dus nooit gekomen.”
pi_184609577
quote:

[..]

In 2013/2014 bestonden de 'strijders' tegen Assad voornamelijk nog uit sharia aanhangers. De originele betogers, demonstranten en opstandelingen hadden al eerder doorzien dat hún strijd verloren was en waren al gevlucht, ondergedoken, of via indoctrinatie/angst opgenomen in een radicale groepering.

Daarbij ben je journalist en je gelooft een 'vluchteling' uit het oorlogsgebied van dát moment op zijn blauwe ogen?? Niettegenstaande dat liefde blind maakt is dat (zeker voor een journaliste) naïviteit in het kwadraat!
quote:
Tot dusver hebben we uitgebreid het verhaal gehoord van de kant van 'Aziz' en van Ans. Niemand hier weet wat de AIVD, Grapperhaus e/o het OM aan informatie heeft. Dus om nu als eenzijdige geïnformeerde 'Aziz' en Ans op hun blauwe ogen geloven getuigt dan óók van naïviteit.

Wachten eerst maar eens af waar de aanklagers mee komen. Niet voor niets dat deze 'Aziz' en ook zijn broer een tijd geleden opgepakt zijn en niet (in afwachting van) in vrijheid zijn gesteld. Vergeet niet dat 'Aziz' bevriend was met de leider (en 1 van de oprichters) van Ahrar al-Sham, Hassan Aboud. Wie weet was hij ook één van de oprichters?

Ahrar al-Sham werkte nauw samen met Al-Nusra (aan Al-Qaeda gelieerde groep). Gewoon een terroristische organisatie. Waar rook is is vaak vuur....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184609626
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:04 schreef Slobeend het volgende:
“Er bleek ook nog iets anders: ik kende op dat moment mijn ex alleen onder zijn voornaam, dus ik zei: ‘Geef me even jouw paspoort zodat ik jouw gegevens kan invullen voor dat formulier. En toen gaf hij mij zijn familie-paspoort met zijn officiële naam. Dat was een andere naam dan de voornaam die ik kende, maar ik vond dat niet zo gek, in Syrië heb je natuurlijk ook familie- en stamnamen, en ik ben wel gewend dat Syriërs verschillende namen dragen. Daarmee heb ik dus de formulieren ingevuld.
Dat is mooi. De echte naam van 'Aziz' is dus bekend.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 11:27:23 #284
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184609686
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:18 schreef Montagui het volgende:

[..]

In 2013/2014 bestonden de 'strijders' tegen Assad voornamelijk nog uit sharia aanhangers. De originele betogers, demonstranten en opstandelingen hadden al eerder doorzien dat hún strijd verloren was en waren al gevlucht, ondergedoken, of via indoctrinatie/angst opgenomen in een radicale groepering.
Maar het gaat over 2011 en 2012.
quote:
Hij wordt verdacht van deelname aan Al-Nusra, de Syrische tak van Al-Qaida.

“Ik ben daar niet verbaasd over, Al-Nusra zat ook in de alliantie tegen Assad. Maar we hebben het over het Syrië van 2011 en 2012. Al-Nusra is in december 2012 bestempeld tot terroristische organisatie, in die maand is mijn ex eruit gestapt. En hij was altijd faliekant tegen Islamitische Staat (IS). Zijn strijd ging niet om het vestigen van een islamitische staat, maar was gericht tegen dictator Assad.
De vraag is dus of hij er toen is uitgestapt of dat ze er is ingetuind. Of dat ze liegt, maar dat denk ik niet.
pi_184609741
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:27 schreef Slobeend het volgende:

De vraag is dus of hij er toen is uitgestapt of dat ze er is ingetuind.
het gaat ook over recente dingen. als je het nieuwsuur stuk bekijkt wordt aangegeven dat hij is opgepakt nav een geldtransport uit/naar saudi arabie.

dus dat zijn verhaal niet helemaal klopt is zeker.
-Rabia Al-Basri
pi_184609791
quote:

[..]

Het gaat er toch niet om wat zij allemaal wist?
Bronnen zeggen dat het om een terrorist gaat. Die heeft zij naar Nederland gehaald. Terecht dat het OM daar vragen bij had.
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:04 schreef Slobeend het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals, het gaat er niet om of ze het wist. Daarvan wordt ze ook (nog) niet beschuldigd.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 11:36:52 #287
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184609839
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:34 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het gaat er toch niet om wat zij allemaal wist?
Bronnen zeggen dat het om een terrorist gaat. Die heeft zij naar Nederland gehaald. Terecht dat het OM daar vragen bij had.

[..]

Nogmaals, het gaat er niet om of ze het wist. Daarvan wordt ze ook (nog) niet beschuldigd.
Zij heeft hem niet naar Nederland gegaald als je goed leest... Dat verzoek werd afgewezen.
pi_184609867
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:36 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Zij heeft hem niet naar Nederland gegaald als je goed leest... Dat verzoek werd afgewezen.
Ja, en zij wist toen ze hem in Nederland zag dat dat met een vals paspoort is gebeurt. Daarmee is ze niet naar de politie gegaan. Sterker nog, ze heeft toen een visum aanvraag gedaan.
pi_184609894
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:27 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ze leerde hem kennen in 2013. Wat hij daarvoor deed is 'zijn' verhaal waar Ans geen enkel vraagteken bij stelde.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 11:41:45 #290
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184609948
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:37 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja, en zij wist toen ze hem in Nederland zag dat dat met een vals paspoort is gebeurt. Daarmee is ze niet naar de politie gegaan.
Ja zo werkt de smokkel he. Bovendien: “Ja. Hij is die aanvraag ingegaan (op basis van het valse paspoort, red.) en een paar weken later zijn ze er in Nederland achter gekomen dat zijn paspoort vals was. Maar toen heeft hij dus alsnog een verblijfsvergunning gekregen voor vijf jaar en een reisdocument. Ik dacht dat als de Nederlandse staat die identiteit heeft goedgekeurd, dan is dat prima."

Aan de hoogste boom!
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 11:44:16 #291
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184610013
Ik wil die hele Aziz absoluut niet verdedigen maar Ans wordt te makkelijk veroordeeld in mijn ogen.
pi_184610019
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:41 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Aan de hoogste boom!
?

Hoezo zeg je dit.
OM is een onderzoek gestart en heeft daarbij wat informatie aan Turkije gevraagd.
Dat is niet iemand aan de hoogste boom hangen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:44 schreef Slobeend het volgende:
Ik wil die hele Aziz absoluut niet verdedigen maar Ans wordt te makkelijk veroordeelt in mijn ogen.
Er is nog niet eens een aanklacht, laat staan een oordeel. Dus wat bedoel je met te makkelijk veroordeelt?
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 11:47:05 #293
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184610093
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:44 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

?

Hoezo zeg je dit.
OM is een onderzoek gestart en heeft daarbij wat informatie aan Turkije gevraagd.
Dat is niet iemand aan de hoogste boom hangen.
Vervolgens is ze uitgezet uit het land waar ze woont alsof ze een crimineel is, ontslagen door FD en wordt ze nu door een hoop mensen afgeschilderd als leugenaar en terroristenliefje. Dat is zo ongeveer iemand aan de hoogste boom hangen.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 11:48:33 #294
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184610131
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:44 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Er is nog niet eens een aanklacht, laat staan een oordeel. Dus wat bedoel je met te makkelijk veroordeelt?
Veroordeeld door de algemene opinie...
pi_184610294
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:47 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Vervolgens is ze uitgezet uit het land waar ze woont alsof ze een crimineel is, ontslagen door FD en wordt ze nu door een hoop mensen afgeschilderd als leugenaar en terroristenliefje. Dat is zo ongeveer iemand aan de hoogste boom hangen.
Mevrouw had relatie met iemand die bij een terroristen organisatie was (wist ze niet naar eigen zeggen)
Mevrouw probeerde deze man naar Nederland te halen (niet gelukt)
Meneer kwam illegaal naar Nederland (wist mevrouw)
Mevrouw probeert visum voor hem aan te vragen (met de informatie die ze had)
Mevrouw liegt tegen werkgever over verleden
Meneer wordt herkend als terrorist
OM heeft veel bronnen dat het een hooggeplaatste terrorist is
OM doet onderzoek naar terrorist en daar hoort ook onderzoek bij mevrouw bij
OM vraagt informatie op bij Turkije

Turkije leest bovenstaande. Turkije zet haar het land uit.
Mevrouw is boos en wil terug, en klaagt daarnaast Nederland aan omdat zij schuldig zijn aan haar uitzetting.

Ontslag is terecht want mevrouw loog tegen werkgever (dus dat is gewoon feitelijk waar?)
Informatie aanvraag lijkt terecht want er zijn veel rode vlaggen omtrent haar ex
Twijfels omtrent wat ze wel en niet wist lijken mij ook terecht.

Dat Turkije haar wel of niet had mogen uitzetten is een tweede, vind dat ook overdreven, maar ik heb ook nergens gezegd dat dat terecht is? Dus raar dat je dat nu roept, ik heb ook nooit woorden terroristenliefje genoemd hier :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:48 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Veroordeeld door de algemene opinie...
Dus je gebruikt nu de algemene opinie in de discussie of het OM terecht heeft gehandeld in een discussie met iemand die die algmene opinie niet deelt.

Dat slaat nergens op, ik kan dat ook niet helpen. Ik beweer alleen dat het OM gehandeld heeft namens ons land.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 12:01:36 #296
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184610398
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:56 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Mevrouw had relatie met iemand die bij een terroristen organisatie was (wist ze niet naar eigen zeggen)
Mevrouw probeerde deze man naar Nederland te halen (niet gelukt)
Meneer kwam illegaal naar Nederland (wist mevrouw)
Mevrouw probeert visum voor hem aan te vragen (met de informatie die ze had)
Mevrouw liegt tegen werkgever over verleden
Meneer wordt herkend als terrorist
OM heeft veel bronnen dat het een hooggeplaatste terrorist is
OM doet onderzoek naar terrorist en daar hoort ook onderzoek bij mevrouw bij
OM vraagt informatie op bij Turkije

Turkije leest bovenstaande. Turkije zet haar het land uit.
Mevrouw is boos en wil terug, en klaagt daarnaast Nederland aan omdat zij schuldig zijn aan haar uitzetting.

Ontslag is terecht want mevrouw loog tegen werkgever (dus dat is gewoon feitelijk waar?)
Informatie aanvraag lijkt terecht want er zijn veel rode vlaggen omtrent haar ex
Twijfels omtrent wat ze wel en niet wist lijken mij ook terecht.

Dat Turkije haar wel of niet had mogen uitzetten is een tweede, vind dat ook overdreven, maar ik heb ook nergens gezegd dat dat terecht is? Dus raar dat je dat nu roept, ik heb ook nooit woorden terroristenliefje genoemd hier :')

[..]

Dus je gebruikt nu de algemene opinie in de discussie of het OM terecht heeft gehandeld in een discussie met iemand die die algmene opinie niet deelt.

Dat slaat nergens op, ik kan dat ook niet helpen. Ik beweer alleen dat het OM gehandeld heeft namens ons land.
Nee, maar het is wel een uitvloeisel van hoe het OM gehandeld heeft. Dit had ook prima met wat minder poeha gekund. Verder vind ik je hele relaas gekleurd en sterk aangezet, maar dat terzijde.
pi_184610467
Het is toch volkomen terecht dat OM er niet vanuit gaat dat Ans Boersma wellicht helemaal niets kon weten van zn verleden.

Dat daar dan uitkomt dat ze wordt uitgezet door Turkije maakt dat niet minder belangrijk.

Verder:

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:47 schreef Slobeend het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:01 schreef Slobeend het volgende:

Verder vind ik je hele relaas gekleurd en sterk aangezet, maar dat terzijde.
Internet/Fok! =/= de algemene opinie

[ Bericht 51% gewijzigd door ThePlaneteer op 25-01-2019 12:21:45 ]
pi_184610724
in dit artikel lees ik dat hij 6 jaar in heeft sednaya vastgezeten. hij is dus ook "staatsondermijnend" bezig geweest voor de burgeroorlog uitbrak. in 2011 is hij met heel veel mede jihadisten door het regime doelbewust vrijgelaten om de opstand een islamistische karakter te geven. het regime wist precies wat het deed toen ze hen vrijlieten. de jihadis hebben uiteindelijk de opstand voor hunzelf gekaapt en de rest is bekend. daarom ook de assadistische propaganda sinds dag 1 van de opstand, "je bent voor mij of je bent voor de extremisten". het regime kreeg precies waar ze opgehoopt hadden.

Wat is het voor man?

“Hij heeft zes jaar vastgezeten in de Sednaya-gevangenis in Damascus, en is daar ernstig gemarteld. Woensdag vroegen ze tijdens mijn verhoor op het politiebureau wat het minst leuke aan de relatie was, en dat was dat onderdeel, dat je met iemand samen bent die getraumatiseerd is. Maar hij is een veerkrachtig en sterk persoon, en hij zat toen ik hem net leerde kennen in een transitie. Hij probeerde zijn leven in Istanbul op te bouwen, maar had zijn oog ook op Europa gericht. Hij wilde een nieuwe start maken.”

Sednaya staat bekend als de gevangenis waar zware jihadisten vastzaten.

“Ik weet niet veel van zijn tijd in de gevangenis, maar toen hij eruit kwam in 2011 (aan het begin van de opstand tegen het Assad-regime, red.), moest hij onderduiken. Hij heeft toen in het verzet gezeten tegen Assad, in een alliantie die op dat moment ook gesteund werd door het Westen.”
-Rabia Al-Basri
pi_184610852
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:22 schreef Slayage het volgende:
in dit artikel lees ik dat hij 6 jaar in heeft sednaya vastgezeten. hij is dus ook "staatsondermijnend" bezig geweest voor de burgeroorlog uitbrak. in 2011 is hij met heel veel mede jihadisten door het regime doelbewust vrijgelaten om de opstand een islamistische karakter te geven. het regime wist precies wat het deed toen ze hen vrijlieten. de jihadis hebben uiteindelijk de opstand voor hunzelf gekaapt en de rest is bekend. daarom ook de assadistische propaganda sinds dag 1 van de opstand, "je bent voor mij of je bent voor de extremisten". het regime kreeg precies waar ze opgehoopt hadden.
Exact. Assad is geen dommerik.

quote:
Met name de gevangenen oproer van 2008/2009 zou informatie kunnen opleveren. Maar het Syrisch regime geeft hierover bar weinig prijs. Amnesty heeft wel wat namen van slachtoffers boven water kunnen krijgen, maar ik geloof dat er verder niet veel is.
pi_184611386
quote:

[..]

Vanaf maand een was duidelijk dat daar nogal wat stoute jongens tussen zaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')