abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184609048
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:44 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Op dat moment dacht ze dat het gewoon een andere Syrische naam van hem was. Ik denk niet dat ze te kwade trouw was, als ik haar interviews zie en lees. Maar dat zal allemaal nog moeten blijken.
Maar:

Ze had een relatie met een IS strijder
Ze haalde hem naar Nederland
Hij reisde met een valse naam

Jij vind het vervolgens onterecht dat het OM wat meer informatie opvraagt bij de Turkse regering? Ik vind dit namelijk wel een aantal rode vlaggen.
En voor hetzelfde geld wist ze écht niks, dan nog ben ik van mening dat het OM hier weinig fout doet.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 10:49:22 #277
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184609091
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:46 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar:

Ze had een relatie met een IS strijder
Ze haalde hem naar Nederland
Hij reisde met een valse naam

Jij vind het vervolgens onterecht dat het OM wat meer informatie opvraagt bij de Turkse regering? Ik vind dit namelijk wel een aantal rode vlaggen.
En voor hetzelfde geld wist ze écht niks, dan nog ben ik van mening dat het OM hier weinig fout doet.
Relatie met een IS strijder? Nee. Op dat moment wist ze alleen dat hij een strijder tegen Assad was.

En het OM wist al heel lang van die valse naam en Boersma, dus ze hadden haar gewoon al eerder kunnen vragen en verhoren. De manier hoe het nu gegaan is vind ik tamelijk bizar ja.
pi_184609166
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:49 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Relatie met een IS strijder? Nee. Op dat moment wist ze alleen dat hij een strijder tegen Assad was.

En het OM wist al heel lang van die valse naam en Boersma, dus ze hadden haar gewoon al eerder kunnen vragen en verhoren. De manier hoe het nu gegaan is vind ik tamelijk bizar ja.
De manier hoe het nu is gegaan is terecht en verre van bizar. Misschien zit ze er wel verder in dan jij kan vermoeden. Als jij daar zelf geen zicht op hebt, dan moet jij iemand anders, in dit geval Turkije, vragen om een en ander na te gaan.
pi_184609167
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als een lid van een terreurcel zegt nooit zelf gruwelijkheden te hebben gepleegd vind ik dat niet heel plausibel. Daarnaast is het lid zijn al strafbaar, de leider heeft persoonlijk ook geen gruwelijkheden gepleegd. Maar je bent wel deel van het proces.
das miet helemaal waar mensen die in syrie voor de PKK hebben gestreden mogen hier vrij rondlopen. dit terwijl de PKK gewoon op de nederlanse terreurlijst staat net als Nusra.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184609203
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 09:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

waarom meteen zo bijzonder taalgebruik?

Tokkie Valhalla?

Is dat nu echt omdat een van je heldinnen door de mand is gevallen?
de telegraaf is al jaar en dag een tokkie krant, das niks nieuws https://zembla.bnnvara.nl(...)ers-van-de-telegraaf

had nog nooit van deze dame gehoord tot vorige week
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 11:04:38 #281
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184609333
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:39 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hij reisde onder een valse naam samen met Boersma.
quote:
Mijn ex is in de zomer van 2014 naar Nederland gekomen, en de beschuldiging van valsheid in geschrifte heeft met zijn komst te maken. Ik heb die jongen niet illegaal naar Nederland geholpen, laat dat helder zijn. Waar ik woensdag over ondervraagd ben is over het feit dat ik, nadat ik twee keer bij hem in Turkije was geweest, tegen hem zei: ‘Het zou leuk zijn als je mijn leven in Nederland een keer kan zien, dus laten we een poging doen om een Schengen-visum voor je aan te vragen.’ Nou ja, ik had moeten weten dat het bij voorbaat zou uitdraaien op mislukking dat een Syriër een toeristenvisum krijgt, maar ik dacht: wie niet waagt, die niet wint. Dus wij hebben toen die formulieren ingevuld. Dat is toen afgewezen, en toen we daartegen in beroep gingen opnieuw.”

Waarom werd het afgewezen?

“De overheid twijfelde aan de redenen van zijn komst. Maar toen ik deze week werd ondervraagd, toverden ze mijn bezwaarschrift op tafel. Ze zeiden dat ik met verkeerde intenties hem aan een visum heb geprobeerd te helpen. Maar op dat moment, in het voorjaar van 2014, wilde hij echt alleen op bezoek komen. Hij was wel bezig met Europa, maar hij zei altijd tegen mij dat als hij naar Europa zou gaan, hij daar ook wel sneller kon komen. Gewoon illegaal.

“Er bleek ook nog iets anders: ik kende op dat moment mijn ex alleen onder zijn voornaam, dus ik zei: ‘Geef me even jouw paspoort zodat ik jouw gegevens kan invullen voor dat formulier. En toen gaf hij mij zijn familie-paspoort met zijn officiële naam. Dat was een andere naam dan de voornaam die ik kende, maar ik vond dat niet zo gek, in Syrië heb je natuurlijk ook familie- en stamnamen, en ik ben wel gewend dat Syriërs verschillende namen dragen. Daarmee heb ik dus de formulieren ingevuld.

“Nadat zijn aanvraag was afgewezen, is hij zelf illegaal via Griekenland naar Europa gekomen, op een vals paspoort. Ik heb daar niets mee te maken gehad, en bovendien vind ik de smokkel-industrie afschuwelijk, want er wordt geld over de hoofden van slachtoffers verdiend. Dus hij arriveerde in Nederland en kwam toen met een ander paspoort op de proppen, hij vertelde mij toen dat hij wilde voorkomen dat Assad wist dat hij in Nederland was en dat hij dus met een ander paspoort een verblijfsvergunning had aangevraagd.”

Dus u wist het wel?

“Ja. Hij is die aanvraag ingegaan (op basis van het valse paspoort, red.) en een paar weken later zijn ze er in Nederland achter gekomen dat zijn paspoort vals was. Maar toen heeft hij dus alsnog een verblijfsvergunning gekregen voor vijf jaar en een reisdocument. Ik dacht dat als de Nederlandse staat die identiteit heeft goedgekeurd, dan is dat prima. Ik weet nog steeds niet wat ik fout heb gedaan, ik heb zijn visum-formulier ingevuld op basis van het paspoort waar zijn echte familienaam op stond.”

Maar justitie zegt dat u het visum-­formulier hebt ingevuld met de intentie dat uw ex voor altijd in Nederland kon blijven?

“Ja, en dat terwijl ik in het bezwaarschrift de prachtige zin had opgenomen dat als ik de intentie had om die jongen op die manier naar Nederland te halen, in een latere fase van onze relatie, want als je getrouwd bent, ga je een ander traject in, we dat dan als ‘welopgevoede en hoogopgeleide mensen volgens de officiële manier zouden doen’. Maar goed, van dat huwelijk is het dus nooit gekomen.”
pi_184609577
quote:

[..]

In 2013/2014 bestonden de 'strijders' tegen Assad voornamelijk nog uit sharia aanhangers. De originele betogers, demonstranten en opstandelingen hadden al eerder doorzien dat hún strijd verloren was en waren al gevlucht, ondergedoken, of via indoctrinatie/angst opgenomen in een radicale groepering.

Daarbij ben je journalist en je gelooft een 'vluchteling' uit het oorlogsgebied van dát moment op zijn blauwe ogen?? Niettegenstaande dat liefde blind maakt is dat (zeker voor een journaliste) naïviteit in het kwadraat!
quote:
Tot dusver hebben we uitgebreid het verhaal gehoord van de kant van 'Aziz' en van Ans. Niemand hier weet wat de AIVD, Grapperhaus e/o het OM aan informatie heeft. Dus om nu als eenzijdige geïnformeerde 'Aziz' en Ans op hun blauwe ogen geloven getuigt dan óók van naïviteit.

Wachten eerst maar eens af waar de aanklagers mee komen. Niet voor niets dat deze 'Aziz' en ook zijn broer een tijd geleden opgepakt zijn en niet (in afwachting van) in vrijheid zijn gesteld. Vergeet niet dat 'Aziz' bevriend was met de leider (en 1 van de oprichters) van Ahrar al-Sham, Hassan Aboud. Wie weet was hij ook één van de oprichters?

Ahrar al-Sham werkte nauw samen met Al-Nusra (aan Al-Qaeda gelieerde groep). Gewoon een terroristische organisatie. Waar rook is is vaak vuur....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184609626
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:04 schreef Slobeend het volgende:
“Er bleek ook nog iets anders: ik kende op dat moment mijn ex alleen onder zijn voornaam, dus ik zei: ‘Geef me even jouw paspoort zodat ik jouw gegevens kan invullen voor dat formulier. En toen gaf hij mij zijn familie-paspoort met zijn officiële naam. Dat was een andere naam dan de voornaam die ik kende, maar ik vond dat niet zo gek, in Syrië heb je natuurlijk ook familie- en stamnamen, en ik ben wel gewend dat Syriërs verschillende namen dragen. Daarmee heb ik dus de formulieren ingevuld.
Dat is mooi. De echte naam van 'Aziz' is dus bekend.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 11:27:23 #284
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184609686
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:18 schreef Montagui het volgende:

[..]

In 2013/2014 bestonden de 'strijders' tegen Assad voornamelijk nog uit sharia aanhangers. De originele betogers, demonstranten en opstandelingen hadden al eerder doorzien dat hún strijd verloren was en waren al gevlucht, ondergedoken, of via indoctrinatie/angst opgenomen in een radicale groepering.
Maar het gaat over 2011 en 2012.
quote:
Hij wordt verdacht van deelname aan Al-Nusra, de Syrische tak van Al-Qaida.

“Ik ben daar niet verbaasd over, Al-Nusra zat ook in de alliantie tegen Assad. Maar we hebben het over het Syrië van 2011 en 2012. Al-Nusra is in december 2012 bestempeld tot terroristische organisatie, in die maand is mijn ex eruit gestapt. En hij was altijd faliekant tegen Islamitische Staat (IS). Zijn strijd ging niet om het vestigen van een islamitische staat, maar was gericht tegen dictator Assad.
De vraag is dus of hij er toen is uitgestapt of dat ze er is ingetuind. Of dat ze liegt, maar dat denk ik niet.
pi_184609741
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:27 schreef Slobeend het volgende:

De vraag is dus of hij er toen is uitgestapt of dat ze er is ingetuind.
het gaat ook over recente dingen. als je het nieuwsuur stuk bekijkt wordt aangegeven dat hij is opgepakt nav een geldtransport uit/naar saudi arabie.

dus dat zijn verhaal niet helemaal klopt is zeker.
-Rabia Al-Basri
pi_184609791
quote:

[..]

Het gaat er toch niet om wat zij allemaal wist?
Bronnen zeggen dat het om een terrorist gaat. Die heeft zij naar Nederland gehaald. Terecht dat het OM daar vragen bij had.
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:04 schreef Slobeend het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals, het gaat er niet om of ze het wist. Daarvan wordt ze ook (nog) niet beschuldigd.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 11:36:52 #287
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184609839
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:34 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het gaat er toch niet om wat zij allemaal wist?
Bronnen zeggen dat het om een terrorist gaat. Die heeft zij naar Nederland gehaald. Terecht dat het OM daar vragen bij had.

[..]

Nogmaals, het gaat er niet om of ze het wist. Daarvan wordt ze ook (nog) niet beschuldigd.
Zij heeft hem niet naar Nederland gegaald als je goed leest... Dat verzoek werd afgewezen.
pi_184609867
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:36 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Zij heeft hem niet naar Nederland gegaald als je goed leest... Dat verzoek werd afgewezen.
Ja, en zij wist toen ze hem in Nederland zag dat dat met een vals paspoort is gebeurt. Daarmee is ze niet naar de politie gegaan. Sterker nog, ze heeft toen een visum aanvraag gedaan.
pi_184609894
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:27 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ze leerde hem kennen in 2013. Wat hij daarvoor deed is 'zijn' verhaal waar Ans geen enkel vraagteken bij stelde.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 11:41:45 #290
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184609948
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:37 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja, en zij wist toen ze hem in Nederland zag dat dat met een vals paspoort is gebeurt. Daarmee is ze niet naar de politie gegaan.
Ja zo werkt de smokkel he. Bovendien: “Ja. Hij is die aanvraag ingegaan (op basis van het valse paspoort, red.) en een paar weken later zijn ze er in Nederland achter gekomen dat zijn paspoort vals was. Maar toen heeft hij dus alsnog een verblijfsvergunning gekregen voor vijf jaar en een reisdocument. Ik dacht dat als de Nederlandse staat die identiteit heeft goedgekeurd, dan is dat prima."

Aan de hoogste boom!
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 11:44:16 #291
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184610013
Ik wil die hele Aziz absoluut niet verdedigen maar Ans wordt te makkelijk veroordeeld in mijn ogen.
pi_184610019
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:41 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Aan de hoogste boom!
?

Hoezo zeg je dit.
OM is een onderzoek gestart en heeft daarbij wat informatie aan Turkije gevraagd.
Dat is niet iemand aan de hoogste boom hangen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:44 schreef Slobeend het volgende:
Ik wil die hele Aziz absoluut niet verdedigen maar Ans wordt te makkelijk veroordeelt in mijn ogen.
Er is nog niet eens een aanklacht, laat staan een oordeel. Dus wat bedoel je met te makkelijk veroordeelt?
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 11:47:05 #293
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184610093
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:44 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

?

Hoezo zeg je dit.
OM is een onderzoek gestart en heeft daarbij wat informatie aan Turkije gevraagd.
Dat is niet iemand aan de hoogste boom hangen.
Vervolgens is ze uitgezet uit het land waar ze woont alsof ze een crimineel is, ontslagen door FD en wordt ze nu door een hoop mensen afgeschilderd als leugenaar en terroristenliefje. Dat is zo ongeveer iemand aan de hoogste boom hangen.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 11:48:33 #294
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184610131
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:44 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Er is nog niet eens een aanklacht, laat staan een oordeel. Dus wat bedoel je met te makkelijk veroordeelt?
Veroordeeld door de algemene opinie...
pi_184610294
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:47 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Vervolgens is ze uitgezet uit het land waar ze woont alsof ze een crimineel is, ontslagen door FD en wordt ze nu door een hoop mensen afgeschilderd als leugenaar en terroristenliefje. Dat is zo ongeveer iemand aan de hoogste boom hangen.
Mevrouw had relatie met iemand die bij een terroristen organisatie was (wist ze niet naar eigen zeggen)
Mevrouw probeerde deze man naar Nederland te halen (niet gelukt)
Meneer kwam illegaal naar Nederland (wist mevrouw)
Mevrouw probeert visum voor hem aan te vragen (met de informatie die ze had)
Mevrouw liegt tegen werkgever over verleden
Meneer wordt herkend als terrorist
OM heeft veel bronnen dat het een hooggeplaatste terrorist is
OM doet onderzoek naar terrorist en daar hoort ook onderzoek bij mevrouw bij
OM vraagt informatie op bij Turkije

Turkije leest bovenstaande. Turkije zet haar het land uit.
Mevrouw is boos en wil terug, en klaagt daarnaast Nederland aan omdat zij schuldig zijn aan haar uitzetting.

Ontslag is terecht want mevrouw loog tegen werkgever (dus dat is gewoon feitelijk waar?)
Informatie aanvraag lijkt terecht want er zijn veel rode vlaggen omtrent haar ex
Twijfels omtrent wat ze wel en niet wist lijken mij ook terecht.

Dat Turkije haar wel of niet had mogen uitzetten is een tweede, vind dat ook overdreven, maar ik heb ook nergens gezegd dat dat terecht is? Dus raar dat je dat nu roept, ik heb ook nooit woorden terroristenliefje genoemd hier :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:48 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Veroordeeld door de algemene opinie...
Dus je gebruikt nu de algemene opinie in de discussie of het OM terecht heeft gehandeld in een discussie met iemand die die algmene opinie niet deelt.

Dat slaat nergens op, ik kan dat ook niet helpen. Ik beweer alleen dat het OM gehandeld heeft namens ons land.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 12:01:36 #296
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_184610398
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:56 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Mevrouw had relatie met iemand die bij een terroristen organisatie was (wist ze niet naar eigen zeggen)
Mevrouw probeerde deze man naar Nederland te halen (niet gelukt)
Meneer kwam illegaal naar Nederland (wist mevrouw)
Mevrouw probeert visum voor hem aan te vragen (met de informatie die ze had)
Mevrouw liegt tegen werkgever over verleden
Meneer wordt herkend als terrorist
OM heeft veel bronnen dat het een hooggeplaatste terrorist is
OM doet onderzoek naar terrorist en daar hoort ook onderzoek bij mevrouw bij
OM vraagt informatie op bij Turkije

Turkije leest bovenstaande. Turkije zet haar het land uit.
Mevrouw is boos en wil terug, en klaagt daarnaast Nederland aan omdat zij schuldig zijn aan haar uitzetting.

Ontslag is terecht want mevrouw loog tegen werkgever (dus dat is gewoon feitelijk waar?)
Informatie aanvraag lijkt terecht want er zijn veel rode vlaggen omtrent haar ex
Twijfels omtrent wat ze wel en niet wist lijken mij ook terecht.

Dat Turkije haar wel of niet had mogen uitzetten is een tweede, vind dat ook overdreven, maar ik heb ook nergens gezegd dat dat terecht is? Dus raar dat je dat nu roept, ik heb ook nooit woorden terroristenliefje genoemd hier :')

[..]

Dus je gebruikt nu de algemene opinie in de discussie of het OM terecht heeft gehandeld in een discussie met iemand die die algmene opinie niet deelt.

Dat slaat nergens op, ik kan dat ook niet helpen. Ik beweer alleen dat het OM gehandeld heeft namens ons land.
Nee, maar het is wel een uitvloeisel van hoe het OM gehandeld heeft. Dit had ook prima met wat minder poeha gekund. Verder vind ik je hele relaas gekleurd en sterk aangezet, maar dat terzijde.
pi_184610467
Het is toch volkomen terecht dat OM er niet vanuit gaat dat Ans Boersma wellicht helemaal niets kon weten van zn verleden.

Dat daar dan uitkomt dat ze wordt uitgezet door Turkije maakt dat niet minder belangrijk.

Verder:

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:47 schreef Slobeend het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:01 schreef Slobeend het volgende:

Verder vind ik je hele relaas gekleurd en sterk aangezet, maar dat terzijde.
Internet/Fok! =/= de algemene opinie

[ Bericht 51% gewijzigd door ThePlaneteer op 25-01-2019 12:21:45 ]
pi_184610724
in dit artikel lees ik dat hij 6 jaar in heeft sednaya vastgezeten. hij is dus ook "staatsondermijnend" bezig geweest voor de burgeroorlog uitbrak. in 2011 is hij met heel veel mede jihadisten door het regime doelbewust vrijgelaten om de opstand een islamistische karakter te geven. het regime wist precies wat het deed toen ze hen vrijlieten. de jihadis hebben uiteindelijk de opstand voor hunzelf gekaapt en de rest is bekend. daarom ook de assadistische propaganda sinds dag 1 van de opstand, "je bent voor mij of je bent voor de extremisten". het regime kreeg precies waar ze opgehoopt hadden.

Wat is het voor man?

“Hij heeft zes jaar vastgezeten in de Sednaya-gevangenis in Damascus, en is daar ernstig gemarteld. Woensdag vroegen ze tijdens mijn verhoor op het politiebureau wat het minst leuke aan de relatie was, en dat was dat onderdeel, dat je met iemand samen bent die getraumatiseerd is. Maar hij is een veerkrachtig en sterk persoon, en hij zat toen ik hem net leerde kennen in een transitie. Hij probeerde zijn leven in Istanbul op te bouwen, maar had zijn oog ook op Europa gericht. Hij wilde een nieuwe start maken.”

Sednaya staat bekend als de gevangenis waar zware jihadisten vastzaten.

“Ik weet niet veel van zijn tijd in de gevangenis, maar toen hij eruit kwam in 2011 (aan het begin van de opstand tegen het Assad-regime, red.), moest hij onderduiken. Hij heeft toen in het verzet gezeten tegen Assad, in een alliantie die op dat moment ook gesteund werd door het Westen.”
-Rabia Al-Basri
pi_184610852
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:22 schreef Slayage het volgende:
in dit artikel lees ik dat hij 6 jaar in heeft sednaya vastgezeten. hij is dus ook "staatsondermijnend" bezig geweest voor de burgeroorlog uitbrak. in 2011 is hij met heel veel mede jihadisten door het regime doelbewust vrijgelaten om de opstand een islamistische karakter te geven. het regime wist precies wat het deed toen ze hen vrijlieten. de jihadis hebben uiteindelijk de opstand voor hunzelf gekaapt en de rest is bekend. daarom ook de assadistische propaganda sinds dag 1 van de opstand, "je bent voor mij of je bent voor de extremisten". het regime kreeg precies waar ze opgehoopt hadden.
Exact. Assad is geen dommerik.

quote:
Met name de gevangenen oproer van 2008/2009 zou informatie kunnen opleveren. Maar het Syrisch regime geeft hierover bar weinig prijs. Amnesty heeft wel wat namen van slachtoffers boven water kunnen krijgen, maar ik geloof dat er verder niet veel is.
pi_184611386
quote:

[..]

Vanaf maand een was duidelijk dat daar nogal wat stoute jongens tussen zaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')