abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 januari 2019 @ 01:59:49 #1
403253 Meke
after all this time? always.
pi_184390780
In De Buit plegen tien normaal gesproken gezagsgetrouwe burgers de overval van hun leven en maken 80.000 euro buit. De buit wordt eerlijk verdeeld, iedereen krijgt 8.000 euro en moet dit twee weken uit handen van een opsporingsteam houden. Iedere ‘crimineel’ is verantwoordelijk voor zijn eigen deel van de buit.

Ontmoeting
De ‘criminelen’ ontmoeten elkaar op een geheime locatie. Daar horen ze waar en wanneer ze de roof gaan plegen. De ‘criminelen’ maken samen een plan van aanpak. Ze moeten als ‘’bende’’ samenwerken bij de roof en iedereen moet een taak hebben. Van elk duo moet een ‘crimineel’ een actieve rol hebben tijdens de roof.

Operationeel gebied
De ‘criminelen’ en rechercheurs spelen het spel alleen binnen een bepaald gebied ook wel het operationeel gebied genoemd. Het geld moet in het operationeel gebied blijven, tenzij de ‘crimineel’ het geld, voor één van de opdrachten, wil uitgeven. Daarvoor mogen zij ook naar het nabijgelegen Oisterwijk gaan.

Samenwerken
Elk duo moet samenwerken om hun delen van het geld te verbergen en te verplaatsen. Dit moeten de duo’s altijd samendoen. Belangrijk is dat beide delen van de buit op een andere plek worden verstopt. Telkens als ‘de crimineel’ de buit verplaatst, moet dat op een andere manier worden gedaan.

Verplichte uitgaven
Iedere ‘crimineel’ moet een totaalbedrag van 1.500 euro van zijn of haar deel van de buit uitgeven. Het geld mag alleen cash worden uitgegeven. Van het totaalbedrag moet 1.000 euro worden uitgegeven in een winkel en 500 euro aan een goed doel in Helvoirt. Het winkelbedrag moet in één keer of in één winkel worden uitgegeven binnen zeven dagen na de start van het spel. De donatie, aan bijvoorbeeld een lokaal goed doel, moet in cash worden gedaan.

Dwaalspoor creëren
De duo’s krijgen hulp van handlangers die hen helpen bij hun criminele daad. Daarnaast moet ieder duo iemand overhalen om hun alibi te zijn. Een alibi mag tevens een handlanger zijn. Binnen twee weken moeten ‘de criminelen’ minimaal één keer een dwaalspoor uitzetten, met behulp van een handlanger.

Aanhouding
Bij aanhouding wordt de ‘crimineel’ in (tijdelijke) hechtenis genomen. Aanhouding betekent niet dat de deelnemer uit het spel is. Een rechercheur houdt de deelnemer tot maximaal zes uur in hechtenis, mits de Officier van Justitie (OvJ) – een onafhankelijke strafrechtsdeskundige – toestemming geeft om de deelnemer langer in hechtenis te houden. In totaal mag een deelnemer twaalf uur in hechtenis zitten. Als de OvJ van mening is dat er niet voldoende bewijs tegen de ‘crimineel’ is, wordt hij of zij vrijgelaten en is het spel nog in volle gang.

Voorgeleid
De deelnemer ligt uit het spel als de rechercheurs voldoende bewijsmateriaal hebben gepresenteerd aan de OvJ. Als de OvJ vindt dat het rechercheteam voldoende bewijs heeft om een verdachte voor te geleiden, gaat het bewijs naar de rechter. Vanaf dat moment ligt de ‘crimineel’ uit het spel. Hierbij houdt de OvJ dezelfde regels aan als in het echte leven. Er hoeft geen bewijs te zijn dat de ‘crimineel’ bij de roof aanwezig was. Ook als het gaat om het witwassen van een deel van de buit, kan het game-over zijn, als daar maar voldoende bewijs voor is.

Het voorgeleiden van een ‘crimineel’ betekent overigens niet dat zijn of haar partner in crime ook uit het spel ligt.

Finale
Alle ‘criminelen’ die op de dag van de finale nog in het spel zijn, krijgen hun laatste opdracht te horen om hun buitgemaakte geldbedrag veilig te stellen.

Winnen
Een ‘crimineel’ heeft gewonnen als hij of zij gedurende het spel twee weken lang uit handen van het rechercheteam is gebleven, of de verhoren heeft weten te doorstaan. Ook moet hij of zij alle opdrachten hebben uitgevoerd. Wie dat allemaal lukt, mag zichzelf gelukkig prijzen en zijn of haar deel van de buit houden.

Maandagavond om 20.25 op NPO3.

Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 14 januari 2019 @ 02:04:06 #2
403253 Meke
after all this time? always.
pi_184390799
Vorige week de eerste aflevering, vanavond nummer twee. Zijn er hier meer die het kijken? Ik ben vooralsnog heel erg benieuwd wat voor opdrachten ze gaan krijgen.. En vind het leuk dat ze gewoon onderdeel uit blijven maken van het dagelijks leven :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_184391068
Het begint leuk, maar de regels lijken me wat onmogelijk.
Duizend euro in kleine briefjes uitgeven in een kleine gemeenschap die opgeschud is door 'buurtonderzoek' lijkt me een onoverkomelijk probleem.

Bovendien zijn wel erg veel familieleden op de hoogte.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  maandag 14 januari 2019 @ 07:23:04 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184391824
Is dit weer zo'n programma waarin het politie-apparaat verheerlijkt wordt?
pi_184392379
Vorige week ook gekeken. Het groepje personen lijkt mij tot nu toe erg naief. (mogelijk hebben ze daarom ook gekozen voor een dorp als Helvoort :')

Ze mogen allen een compagnon inschakelen, waarom niet als compagnon iemand regelen met een eigen winkel waar veel cash geld binnen komt? (kroeg oid) neem je het gewoon mee in de bedrijfsomzet en heb je de cash voor opdrachten binnen notime schoon op het rekeningetje staan.

vorige week moest ik vooral hard lachen om die idioot die met zijn z'n legerpak aan en ijshockey helm op meedeed aan die beroving :D
hardcoholic
pi_184394337
De 1e aflevering was heel vermakelijk :Y ook omdat ik uit die omgeving kom en vaak in Helvoirt ben geweest. Leuk om te zien :D
  maandag 14 januari 2019 @ 12:19:45 #7
403253 Meke
after all this time? always.
pi_184395340
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 07:23 schreef BasEnAad het volgende:
Is dit weer zo'n programma waarin het politie-apparaat verheerlijkt wordt?
Nou tot nu toe niet echt :+ Maar wat niet is kan nog komen, er zit wel een rechercheteam op inderdaad :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_184396023
Ik was wel benieuwd naar dit programma, maar wat een lijst met regels!
  maandag 14 januari 2019 @ 13:37:54 #9
403253 Meke
after all this time? always.
pi_184396631
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 13:02 schreef Molkoholic het volgende:
Ik was wel benieuwd naar dit programma, maar wat een lijst met regels!
Ik moet zeggen dat ik het in het programma ook niet zo door had, dat er zoveel regels waren :D Maar was ook nog maar de eerste aflevering, wellicht wordt het stapje voor stapje geïntroduceerd :+ Of veel regels waar je in het programma niet zoveel van merkt, was bij Hunted ook wel. Gewoon om een duidelijk kader af te bakenen, niet om actief steeds te benoemen :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_184398446
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2019 13:37 schreef Meke het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het in het programma ook niet zo door had, dat er zoveel regels waren :D Maar was ook nog maar de eerste aflevering, wellicht wordt het stapje voor stapje geïntroduceerd :+ Of veel regels waar je in het programma niet zoveel van merkt, was bij Hunted ook wel. Gewoon om een duidelijk kader af te bakenen, niet om actief steeds te benoemen :D
Is het vergelijkbaar met Hunted?
Dat vond ik in het begin erg vermakelijk, maar bij het laatste seizoen heb ik me flink geërgerd aan die rechercheurs...
Misschien dit ook maar eens een kans geven.
pi_184398550
Ik vond Hunted wel grappig om te zien en was hier ook benieuwd naar. Ik heb net de OP gelezen en snap er nu al niets meer van. Ik dacht eerlijk gezegd ook dat vanavond de eerste aflevering was. Vanavond eerst eens de eerste aflevering kijken en daarna de tweede, ben wel benieuwd hoe het gaat. Kom ook uit de regio dus dan is het vast wel leuk om te zien.
pi_184401551
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 15:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik vond Hunted wel grappig om te zien en was hier ook benieuwd naar. Ik heb net de OP gelezen en snap er nu al niets meer van. Ik dacht eerlijk gezegd ook dat vanavond de eerste aflevering was. Vanavond eerst eens de eerste aflevering kijken en daarna de tweede, ben wel benieuwd hoe het gaat. Kom ook uit de regio dus dan is het vast wel leuk om te zien.
zo moeilijk is het niet :{

zooitje dorpsbewoners die een overval plegen en de buit verdelen. Nu moeten ze 2 weken hun betrokkenheid bij de overval geheim houden en in tussentijd opdrachtjes uitvoeren. (bv deel uitgeven). Als dit lukt mogen ze alles wat ze overhouden en hebben gekocht houden.

voeg hier een ons kent ons dorp en een stelletje naïeve dorpelingen die niet streetwise zijn aan toe en je hebt een flinke uitdaging :P
hardcoholic
pi_184404446
Een telefoon meenemen naar de overval is wel dom. Alles valt te traceren tegenwoordig.

Ook zo dom, met bivakmuts en al door het dorp lopen :')
pi_184404848
Scripted onzin weer, want je gaat mij echt niet vertellen dat die mensen zó ontiegelijk dom zijn :')

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:03 schreef StephanL het volgende:
Een telefoon meenemen naar de overval is wel dom. Alles valt te traceren tegenwoordig.

Ook zo dom, met bivakmuts en al door het dorp lopen :')
Ze hadden toch alleen met elkaar gebeld vanuit thuis?
pi_184404985
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:22 schreef Het_Liegebeest het volgende:
Scripted onzin weer, want je gaat mij echt niet vertellen dat die mensen zó ontiegelijk dom zijn :')

[..]

Ze hadden toch alleen met elkaar gebeld vanuit thuis?
Een vrouw zei dat ze der mobiel bij zich had met een gezondheid app van Google, die registreerde waar ze was en wat ze gedaan heeft. Ze had het inmiddels wel verwijderd de volgende dag zei ze. Was een beetje aan het begin van de uitzending.
pi_184405118
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:28 schreef StephanL het volgende:

[..]

Een vrouw zei dat ze der mobiel bij zich had met een gezondheid app van Google, die registreerde waar ze was en wat ze gedaan heeft. Ze had het inmiddels wel verwijderd de volgende dag zei ze. Was een beetje aan het begin van de uitzending.
Ah, ik schakelde iets later in.
Wat achterlijk dan inderdaad :')

Maar zo kunnen we wel doorgaan;
Vrouwke die haar bewakingssysteem niet snapt en dan maar de monitor verstopt, want ja, dan zijn de beelden weg _O-
Je kleren dumpen op klaarlichte dag in een gebied waar mensen wandelen :')
Via je telefoon communiceren over het hele gebeuren :')
Je kleren die je aanhebt bij de roof gewoon op 10 meter van het plaats delict in het gras wegmieteren :')
Specifieke kleding dragen (oud legeruniform) tijdens de roof :')
Opsporingsteam die als de vreemden die ze zijn in een gehucht als Helvoirt midden op straat gaan staan, met oortjes en alles in plaats van die twee sukkels lekker hun gang laten gaan hopende dat ze namen noemen van anderen :')
  dinsdag 15 januari 2019 @ 02:25:18 #17
2651 svann
night-hawk
pi_184410003
Dat is iig een pluspunt van een dorp: het valt op als er 's avond onbekenden rondhangen.
Helemaal als die witte oortjes in hebben.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_184410481
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 02:25 schreef svann het volgende:
Dat is iig een pluspunt van een dorp: het valt op als er 's avond onbekenden rondhangen.
Helemaal als die witte oortjes in hebben.
Welk debiel observatie team gaat er dan ookvmidden op straat staan :{


Die 2 gasten ook gewoon via de WhatsApp spreken over de buit ed :D
hardcoholic
pi_184411784
Gisteravond heb ik de twee afleveringen gezien. De uitleg in de show zelf vind ik een stuk eenvoudiger dan die in de OP. Ik vind het wel vermakelijk om te zien. Die twee midden op straat waren een beetje dom ja. Ik vind het bizar om te zien hoeveel mensen elkaar gewoon bellen/appen over de buit, daar bedenk je toch iets anders voor? Hebben ze Hunted nooit gezien? Daar gaan ze met dat soort dingen in ieder geval een stukje slimmer om.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen en of mensen de eindstreep halen.
pi_184416209
Whatsapp is toch encrypted, kunnen ze toch niet lezen :? Zowel naar Whatsapp server als naar de ontvanger is allemaal encrypted. Kunnen ze niks mee, tenzij ze toegang hebben op de Whatsapp server(Of telefoon innemen). Je hebt ook eventueel prima alternatieven voor Whatsapp, dan wel gewoon simpel een portofoon, wat alleen op moment van spreken opgenomen kan worden, achteraf kan je er niks mee.
pi_184418519
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:42 schreef StephanL het volgende:
Whatsapp is toch encrypted, kunnen ze toch niet lezen :? Zowel naar Whatsapp server als naar de ontvanger is allemaal encrypted. Kunnen ze niks mee, tenzij ze toegang hebben op de Whatsapp server(Of telefoon innemen). Je hebt ook eventueel prima alternatieven voor Whatsapp, dan wel gewoon simpel een portofoon, wat alleen op moment van spreken opgenomen kan worden, achteraf kan je er niks mee.
bij tappen van mobiele telefoons kan ook alle data (en zichtbare schermen ed) worden gezien. dus ook whatsapp berichtjes.

dat die sukkels op de ochtend voor de roof bellen, telefoons meenemen en op de plaats delict zelf gaan bellen betekent gewoon dat je hard faalt als crimineel.

Had gewoon voor de roof een code dingetje afgesproke n, buiten alle digitale communicatie om. bv via een compagnon oid
hardcoholic
pi_184474914
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 17:04 schreef Ferdii het volgende:

[..]

bij tappen van mobiele telefoons kan ook alle data (en zichtbare schermen ed) worden gezien. dus ook whatsapp berichtjes.

dat die sukkels op de ochtend voor de roof bellen, telefoons meenemen en op de plaats delict zelf gaan bellen betekent gewoon dat je hard faalt als crimineel.

Had gewoon voor de roof een code dingetje afgesproke n, buiten alle digitale communicatie om. bv via een compagnon oid
Ik heb niemand zien bellen tijdens de roof.

En whatsapp is encrypted, dat kun je niet meekijken met een tap, je ziet dan enkel de encrypted data waar je niets mee kan.

Goed in een spel zoals dit kan alles natuurlijk, net zoals in hunted waar ze gebruik maakte van web-whatsapp om zogenaamd een 'hack'/'tap' op de telefoon te plaatsen.
pi_184479278
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:29 schreef Eddie_V het volgende:

[..]

Ik heb niemand zien bellen tijdens de roof.

En whatsapp is encrypted, dat kun je niet meekijken met een tap, je ziet dan enkel de encrypted data waar je niets mee kan.

Goed in een spel zoals dit kan alles natuurlijk, net zoals in hunted waar ze gebruik maakte van web-whatsapp om zogenaamd een 'hack'/'tap' op de telefoon te plaatsen.
de data is encrypted ja, van ene telefoon naar de andere, dus als je het signaal onderschept.
Maar de telefoon zelf niet. Dus als je kan meekijken op je scherm, kun je ook meekijken op whatsapp. Dit is in principe de zelfde manier als een pc tappen, waarbij je niets minder ziet dan scherm afbeeldingen
hardcoholic
pi_184481417
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:46 schreef Ferdii het volgende:

[..]

de data is encrypted ja, van ene telefoon naar de andere, dus als je het signaal onderschept.
Maar de telefoon zelf niet. Dus als je kan meekijken op je scherm, kun je ook meekijken op whatsapp. Dit is in principe de zelfde manier als een pc tappen, waarbij je niets minder ziet dan scherm afbeeldingen
meekijken kán ja. als je achter iemand staat 😁

van afstand kan het niet zo maar op afroep. je zal iets moeten installeren op de telefoon of pc. bv een aangepaste app of een trojan horse. daarvoor moet je fysiek bij het device kunnen of de gebruiker op een foute link laten klikken bijvoorbeeld.

[ Bericht 17% gewijzigd door Eddie_V op 18-01-2019 21:26:18 (vergeten iets te typen) ]
pi_184541017
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 19:46 schreef Ferdii het volgende:

[..]

de data is encrypted ja, van ene telefoon naar de andere, dus als je het signaal onderschept.
Maar de telefoon zelf niet. Dus als je kan meekijken op je scherm, kun je ook meekijken op whatsapp. Dit is in principe de zelfde manier als een pc tappen, waarbij je niets minder ziet dan scherm afbeeldingen
Niemand kijkt mee op het scherm. Dat zou de grootste hack in de geschiedenis zijn met al die miljoenen en miljoenen telefoons.

Tap is alleen voor SMS en bellen. Whatsapp kunnen ze NIET aftappen. Idem voor telegram en Https en VPN verbindingen.

Leuk programma voor de vermaak en Lucia 😁
pi_184541039
Jezus wat geeft dat krullen jochie snel op tijdens dat verhoor :D Die eerste verklaring sloeg al nergens op :’)

Had gewoon gezegd dat je ben gaan hardlopen en dat geld in een plastic zak zag liggen in de bosjes en dat je dacht das makkelijk verdient. Maar je hier nu erg spijt van hebt en had kunnen weten dat het niet klopte :{
hardcoholic
pi_184541066
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:18 schreef Ferdii het volgende:
Jezus wat geeft dat krullen jochie snel op tijdens dat verhoor :D Die eerste verklaring sloeg al nergens op :’)

Had gewoon gezegd dat je ben gaan hardlopen en dat geld in een plastic zak zag liggen in de bosjes en dat je dacht das makkelijk verdient. Maar je hier nu erg spijt van hebt en had kunnen weten dat het niet klopte :{
En dan ook nog zeggen, ja daar was ik bij.
Nou, lap die andere er dan maar meteen bij :')
pi_184542311
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:19 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

En dan ook nog zeggen, ja daar was ik bij.
Nou, lap die andere er dan maar meteen bij :')
Precies, die gast zouden ze met pek en veren Helvoirt uit moeten zetten, rat :D
hardcoholic
pi_184544163
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:17 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Precies, die gast zouden ze met pek en veren Helvoirt uit moeten zetten, rat :D
eerder die rampen bartje, die naaide gelijk een aantal man erbij😁
pi_184544440
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 23:46 schreef Eddie_V het volgende:

[..]

eerder die rampen bartje, die naaide gelijk een aantal man erbij😁
Oh ja, wtf was die aan het doen dan? :D
  maandag 28 januari 2019 @ 23:30:36 #31
403253 Meke
after all this time? always.
pi_184684728
Allemaal zo in spanning gebleven dat het posten vergeten werd? :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_184686016
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2019 23:30 schreef Meke het volgende:
Allemaal zo in spanning gebleven dat het posten vergeten werd? :D
Nah, nu net pas gekeken.
Wat zaten ze dat met die Thijs lang uit te rekken zeg, man man man. Alleen op basis van dat geld in die boom en dat telefoongesprek hing ie al :R

Ik snap nog steeds niet waarom dat kleine dikkerdje die vrouw van de snackbar noemde toen ze aan hem vroegen of hij mensen kende die zoiets zouden kunnen doen. Die vrouw ziet dat terug en denkt ook van, wtf flik je me nou _O-
pi_184686076
En hoezo zat er geen tracker op die usb stick die ze aan die dikke gaven, ze verdenken hem toch?
Of denk ik nu weer te makkelijk?
  dinsdag 29 januari 2019 @ 10:43:32 #34
403253 Meke
after all this time? always.
pi_184688977
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 01:37 schreef Het_Liegebeest het volgende:
En hoezo zat er geen tracker op die usb stick die ze aan die dikke gaven, ze verdenken hem toch?
Of denk ik nu weer te makkelijk?
Ja dacht ook al, NU hang je :D Maar lijkt (vooralsnog ;) ) mee te vallen.

En vond t ook stom dat hij die Marieke(?) verraadde.. Je kunt toch beter een dwaalspoor ophangen :? Je weet ook dat, zodra ze écht iemand hebben, de kans groter is dat ze uiteindelijk ook bij je vrienden uitkomen..
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_184704577
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 01:37 schreef Het_Liegebeest het volgende:
En hoezo zat er geen tracker op die usb stick die ze aan die dikke gaven, ze verdenken hem toch?
Of denk ik nu weer te makkelijk?
Dat gaan we nog zien.
Als ze die truc bij Hunted uithaalden, zullen ze dat hier ook wel doen.
Dus volgende keer gaan waarschijnlijk vader, zoon en Marieke via die fijne Bart voor gaas.
Zoon kletste ook veel te veel bij zijn ex-stagebedrijf.
Dat wordt alweer aflevering 5 (van de ...?) , dus nu zullen ze tempo moeten maken.

Toch jammer van dat aftappen van (de inhoud van) WhatsApp-berichten.
Dat kan tot grote frustratie van de opsporingsdiensten juist niet.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_184707465
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 02:15 schreef svann het volgende:

[..]

Toch jammer van dat aftappen van (de inhoud van) WhatsApp-berichten.
Dat kan tot grote frustratie van de opsporingsdiensten juist niet.
dat heb ik ze toch nog nooit zien doen
pi_184823909
Gaan ze dit nu serieus tot volgende week rekken?
:')
pi_184825172
Aaah dit van dat overspel is slecht
pi_184829998
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 22:16 schreef luukert het volgende:
Aaah dit van dat overspel is slecht
Was prima geweest als ze dat van te voren had besproken met haar partner in crime en handlangers....

Overigens had ze nog een kansje, toen de rechercheurs slim wilde zijn en ze elkaar ontmoette in de gang, kon ze gewoon roepen tegen de ander dat ze alles mocht vertellen over haar buitenechtelijke relatie met <naam> en dat ze daarom in boxtel waren, je hoeft niet voor mij te liegen hoor ;-)
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:01:58 #40
403253 Meke
after all this time? always.
pi_184831705
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:05 schreef Eddie_V het volgende:

[..]

Was prima geweest als ze dat van te voren had besproken met haar partner in crime en handlangers....

Overigens had ze nog een kansje, toen de rechercheurs slim wilde zijn en ze elkaar ontmoette in de gang, kon ze gewoon roepen tegen de ander dat ze alles mocht vertellen over haar buitenechtelijke relatie met <naam> en dat ze daarom in boxtel waren, je hoeft niet voor mij te liegen hoor ;-)
Maar dat snap ik sowieso niet zo goed, je zorgt toch dat je een waterdicht alibi hebt waar alle betrokkenen van op de hoogte zijn, wat verklaart waarom je op bepaalde locaties bent geweest :?

Ik zou sowieso - zodra ik wist dat ik mee ging doen - mijn gebruikelijke routines een beetje omgooien. Bijv. in het geval van die Marieke al laten zien dat je vaak met die Mike bent :+ En ook duidelijk afspreken dat je niemand verlult.. Ben heel benieuwd of die Judith haar mond kan houden :X
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:02:41 #41
403253 Meke
after all this time? always.
pi_184831721
Ze hadden gewoon moeten zeggen dat ze met z'n tienen een subclubje van de Carnaval zijn :D En dat alles wat ze aanschaffen ook daarvoor was :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 12:51:57 #42
3542 Gia
User under construction
pi_184833614
Het is toch ook wel een beetje raar dat je mobiel zomaar onder een tap kan komen...
Oh, die heeft naar dat nummer gebeld, zetten we die ook maar onder de tap.
Met die programma's, hunted idem, geen mobiel gebruiken. Anders hang je gegarandeerd.
pi_184834768
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:51 schreef Gia het volgende:
Het is toch ook wel een beetje raar dat je mobiel zomaar onder een tap kan komen...
Oh, die heeft naar dat nummer gebeld, zetten we die ook maar onder de tap.
Met die programma's, hunted idem, geen mobiel gebruiken. Anders hang je gegarandeerd.
Tja dat kan ook niet zomaar, daar heb je ten eerste een officier van justitie voor nodig, en indien geen medewerking van de telefoonmaatschappij ook nog een rechter. maar voor de simulatie van dit alles binnen het tijdsbestek van 2 weken is het voor het programma in principe op afroep.

Het is dan ook geen echte tap, het is een voice recorder op de telefoons, of de de productie haalt het uit de beelden van de cameraman.

Het politieteam weet dan ook meteen als er data terugkomt van een 'tap' dat diegene meewerkt aan het programma, immers iedereen staat vrijwillig hun privacygevoelige informatie af
  maandag 25 februari 2019 @ 22:04:24 #44
403253 Meke
after all this time? always.
pi_185244187
Het programma leeft niet heel erg hier hè? :+

Ik heb het tot het bittere einde volgehouden. Jammer wel dat er weer zo'n stom finalespel was :') Maar dit waren wat mij betreft twee prima winnaars *O*

Vond het wel een slimme plottwist van Vincent om te verklaren dat hij z'n geld aan Paul had gegeven. Goed dat Paul daar ook zo mee weg kwam!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_185244971
Ik kijk het nog wel, maar loop door omstandigheden stevig achter.
Ben wel benieuwd hoe het afloopt, daarom heb ik de laatste post maar half gelezen.
Ik hoop dat het te pruimen blijft, dan is er een eventueel volgend jaar meer animo voor hier.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_185249104
Ik vond het op zich niet heel slecht, qua idee. Maar het knullige 'politiebureau' stoorde me wel enorm.

En waarom moet hier Frank Lammers als voice-over overheen? Gezellig Brabants, ofzo?
Mon 'en!
pi_185251202
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2019 22:04 schreef Meke het volgende:
Het programma leeft niet heel erg hier hè? :+

Ik heb het tot het bittere einde volgehouden. Jammer wel dat er weer zo'n stom finalespel was :') Maar dit waren wat mij betreft twee prima winnaars *O*

Vond het wel een slimme plottwist van Vincent om te verklaren dat hij z'n geld aan Paul had gegeven. Goed dat Paul daar ook zo mee weg kwam!
Ik vond het wel een leuk idee dat ze de laatste dag nog iets moesten doen, waar ze voor gekozen hadden was dan wel weer een beetje.., nou ja ;)

Maarre, dat Paul verhaal daar stoorde ik me dus enorm aan, want dat was juist bevestiging (voor zover men dat nog niet had) dat Paultjes verhaal niet klopte.
Heterdaad betrapt met buitbiljetten, overduidelijk aan het liegen (nog maar niet te spreken over z'n doel :') ) en dan komt zijn pa met het verhaal dat dat geld van hem is, maar Paultje weet van niets. Als hij nou gewoon gezegd had dat hij dat wist was er niets aan de hand geweest, maar nu hadden ze hem net als de rest dus gewoon 1,5 dag op het bureau vast moeten houden en lag hij dus uit het spel. Maar dat zal het productiebedrijf niet gewild hebben :{w

Ik dacht dat ze in een volgende aflevering die twee nog zouden pakken (ook die Wendy want daar hadden ook alarmbellen moeten afgaan) en was echt even met stomheid geslagen toen het opeens finaledag was en afgelopen. Zelfs mijn pa die alles voor zoete koek slikt had een wtf moment :D
pi_185251386
Ik heb ook tot het einde gekeken, af en toe met vertraging. Ik vond het vermakelijk, maar meer omdat ik in dezelfde regio woon en het daardoor wat dichterbij voelt ofzo. Ik hoop dat er nog een tweede seizoen komt waarbij mensen zich wel realiseren dat je je telefoon op zondagochtend gewoon thuis moet laten liggen, als je in een busje gaat inbreken...
pi_185251728
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 11:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb ook tot het einde gekeken, af en toe met vertraging. Ik vond het vermakelijk, maar meer omdat ik in dezelfde regio woon en het daardoor wat dichterbij voelt ofzo. Ik hoop dat er nog een tweede seizoen komt waarbij mensen zich wel realiseren dat je je telefoon op zondagochtend gewoon thuis moet laten liggen, als je in een busje gaat inbreken...
En ook niet steeds 'toevallig' uitzetten ;)
  dinsdag 26 februari 2019 @ 16:07:10 #50
3542 Gia
User under construction
pi_185256034
quote:
2s.gif Op maandag 25 februari 2019 22:04 schreef Meke het volgende:
Vond het wel een slimme plottwist van Vincent om te verklaren dat hij z'n geld aan Paul had gegeven. Goed dat Paul daar ook zo mee weg kwam!
Ja, ze geloofden hem op zijn blauwe ogen. Dat was wel mooi.
En dat Wendy nooit verdacht is geweest!
  dinsdag 26 februari 2019 @ 16:16:14 #51
3542 Gia
User under construction
pi_185256265
Volgende week The Big Escape. Wat zal dat worden.
Bekende Nederlanders, Dennis Weening, Bobbi Eden e.a.
pi_185257572
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 16:16 schreef Gia het volgende:
Volgende week The Big Escape. Wat zal dat worden.
Bekende Nederlanders, Dennis Weening, Bobbi Eden e.a.
Daar is al een seizoen van geweest en dat vond ik best leuk.
pi_185290488
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 11:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb ook tot het einde gekeken, af en toe met vertraging. Ik vond het vermakelijk, maar meer omdat ik in dezelfde regio woon en het daardoor wat dichterbij voelt ofzo. Ik hoop dat er nog een tweede seizoen komt waarbij mensen zich wel realiseren dat je je telefoon op zondagochtend gewoon thuis moet laten liggen, als je in een busje gaat inbreken...
Ik hoop ook op nog een seizoen ik vond het echt vermakelijk :Y
En dan weer in helvoirt :P
pi_185351349
Jammer dat er totaal geen realistisch beeld wordt geschept. Ik snap dat Avtrotros liever niet heeft dat de deelnemers geld overhouden aan het programma, maar maak het dan niet.
pi_185351444
Probleem is gewoon dat de tijd te kort is om een "echte" situatie te schetsen. Vond dit realistischer en minder god mode van het opsporingsteam dan bij Hunted bijv. En je ziet lang niet alles van wat ze onderzoeken aan dode aanknopingspunten.

Vond het verder wel voornamelijk en denk dat voor een eventuele tweede seizoen de mensen die meedoen ook flink zullen leren van deze versie want er waren toch een hoop hele simpele dingen die je makkelijk kan vermijden met een beetje logisch nadenken.
  zondag 3 maart 2019 @ 17:51:04 #56
370352 I
Eye for an I
pi_185366737
Zeker vermakelijk om te zien, alleen idd. net als bij Hunted toch echt veel zaken die gewoon best slecht en onrealistisch zijn. Ze proberen de kandidaten volgens mij ook echt neer te zetten als slecht voorbereide mensen, terwijl ze gewoon weinig aan voorbereiding kunnen doen vanwege al die regeltjes en shit.

Dat de 'daders' altijd een cameraman in huis hebben en daardoor sowieso al anders reageren op bezoek van de rechercheurs werkt ook niet mee natuurlijk.
  maandag 4 maart 2019 @ 01:08:51 #57
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_185375427
quote:
14s.gif Op zondag 3 maart 2019 17:51 schreef I. het volgende:
Zeker vermakelijk om te zien, alleen idd. net als bij Hunted toch echt veel zaken die gewoon best slecht en onrealistisch zijn. Ze proberen de kandidaten volgens mij ook echt neer te zetten als slecht voorbereide mensen, terwijl ze gewoon weinig aan voorbereiding kunnen doen vanwege al die regeltjes en shit.

Dat de 'daders' altijd een cameraman in huis hebben en daardoor sowieso al anders reageren op bezoek van de rechercheurs werkt ook niet mee natuurlijk.
Van die cameraman vind ik nog wel het meest kwalijk. Een vreemde ziet nog wel dat er gefilmd wordt door een ploeg, dat ziet die rechercheur ook maar die mag daar zogenaamd niets mee doen. Maar uiteraard weet hij dan al genoeg.

Vond t een aardig programma maar volgend seizoen ga ik waarschijnlijk niet volgen omdat t allemaal net iets te gemaakt is (die opdrachten allemaal vind ik ook zo dom). Ik besef me wel dat t moeilijk vastleggen is zonder die cameraploeg dus lastig dilemma voor de makers.
  maandag 4 maart 2019 @ 01:14:37 #58
370352 I
Eye for an I
pi_185375481
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 01:08 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]

Van die cameraman vind ik nog wel het meest kwalijk. Een vreemde ziet nog wel dat er gefilmd wordt door een ploeg, dat ziet die rechercheur ook maar die mag daar zogenaamd niets mee doen. Maar uiteraard weet hij dan al genoeg.

Vond t een aardig programma maar volgend seizoen ga ik waarschijnlijk niet volgen omdat t allemaal net iets te gemaakt is (die opdrachten allemaal vind ik ook zo dom). Ik besef me wel dat t moeilijk vastleggen is zonder die cameraploeg dus lastig dilemma voor de makers.
Nja, precies. Dat was bij Hunted hetzelfde, blijft gewoon vrijwel onmogelijk om onopvallend te doen. Al zie je soms wel fragmenten waarin de daders zelf met een telefoontje filmen, ook dat valt natuurlijk gigantisch op.

Zoiets is overigens ook alleen maar in zo'n klein dorpje te filmen. In een stad zou het echt vrijwel onmogelijk zijn.

Wel jammer, maar goed. Toch een stukje entertainment.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')