Ja, ik weet het, heb ook LPG gereden vroeger. Maar net als bij diesel is de wegenbelasting te hoog voor me, ik rij maar 15k per jaar.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik reed met mijn Saab LPG 1:12 op de snelweg. Dus met de huidige LPG prijzen zo'n 60ct per 12km...
Gekocht voor 1250 euro en er 120.000 km (van 380k tot 500k) mee gereden...
G3 is een flink lager tarief dan de old school LPG verdampers. Het omslagpunt ligt al op 12.000 km per jaar.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, ik weet het, heb ook LPG gereden vroeger. Maar net als bij diesel is de wegenbelasting te hoog voor me, ik rij maar 15k per jaar.
Weet niet of dat nog geldt, LPG was toen 35 cent, nu al 85 cent zag ik.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
G3 is een flink lager tarief dan de old school LPG verdampers. Het omslagpunt ligt al op 12.000 km per jaar.
Er zullen in 2030 wel wat meer laadpalen moeten staan idd, als de 2 miljoen elektrische auto's dan echt gehaald moeten zijnquote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:02 schreef Benger het volgende:
Het zijn volgens mij vooral mensen met een eigen oprit die elektrisch rijden wel handig vinden. Als je net als ik een eind moet wandelen door dit weer om je auto aan de dichtstbijzijnde paal te kunnen zetten is het echt niet zo fijn.
Aan de snelweg ja. Hier bij de Tinq etc. rond de 60ct de liter...quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Weet niet of dat nog geldt, LPG was toen 35 cent, nu al 85 cent zag ik.
En nog installatie inbouwen.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Aan de snelweg ja. Hier bij de Tinq etc. rond de 60ct de liter...
Hier hebben ze het zelfs over 4.000 km als omslagpunt bij een al bestaande instalatie... Nou lijkt me dat we erg optimistisch maar vooruit...
http://lpg-prijs.nl/omslagpunt-lpg.html
Daarbij zal je ws. de eerste 20 jaar, met een verwachte EV gebruiksduur van minimaal 25 jaar, nauwelijks betaalbare elektrische tweedehandse auto's gaan tegenkomen. De benzinemarkt zal daarentegen versneld instorten omdat de maatregelen er wel voor zullen zorgen dat je dat vermaledijde voertuig niet meer kunt gebruiken (in de stad bijvoorbeeld, of door extra duur parkeren).quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook niet. Als jij pak hem beet 40.000 euro moet lenen om een elektrische auto te kopen moet dat ding minstens 40 jaar meegaan om hem af te betalen met de "winst" die je maakt tov een tweedehandsje voor weinig...
Mja ligt misschien ook aan de omgeving... Rotterdam staat bijvoorbeeld vol met slecht geïsoleerde na-oorlogse huizen die je eigenlijk compleet moet slopen en opnieuw moet opbouwen om ze normaal met een lage temperatuur warm te kunnen houden, en heeft en industrie waar je veel restwarmte vandaan kan halen, dan zou een warmtepomp alsnog de slechtere van de twee kwaden kunnen zijn... Huidige situatie: https://www.rotterdam.nl/(...)-kaart-Rotterdam.pdfquote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:41 schreef Benger het volgende:
[..]
Het idee van een warmtenet is dat je het bij een nieuwbouwwijk aanlegt en de bewoners geen keuze geeft. Dan kun je als energiebedrijf lekker cashen. Voor bestaande woningen is het eigenlijk niet aantrekkelijk.
Doordat nu vooral nieuwe lease EVs worden gestimuleerd is er over een paar jaar (als de bijtelling niet meer lager is) relatief veel aanbod van tweedehands wagens. Helaas lekt een flink deel hiervan naar het buitenland. Op deze manier ben ik ook aan mijn Prius gekomen. Een betere kwaliteit dan ik me nieuw had kunnen veroorloven.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daarbij zal je ws. de eerste 20 jaar, met een verwachte EV gebruiksduur van minimaal 25 jaar, nauwelijks betaalbare elektrische tweedehandse auto's gaan tegenkomen. De benzinemarkt zal daarentegen versneld instorten omdat de maatregelen er wel voor zullen zorgen dat je dat vermaledijde voertuig niet meer kunt gebruiken (in de stad bijvoorbeeld, of door extra duur parkeren).
Het kerndenkfout in de kapitalistische A10 ring. Mensen nemen iets tweedehands omdat het gebruikt, goedkoper is en daarmee (door dat gebruik) veelal wat minder kwaliteit en betrouwbaarheid geeft dan nieuw. Je maakt dan een keuze tussen nieuw=duurder & gebruikt=goedkoper. De keuze straks is alleen "nieuw" omdat "gebruikt" op z'n best ontmoedigd wordt.
Wellicht dat je dan zg. een goedkope tweedehandsje kunt scoren omdat toevallig na 500km, de accu totaal verrot blijkt te zijn.
Bestaande woningen ombouwen om ze geschikt te maken voor LTV is kapitaalvernietiging. Verkoop die warmte dan aan Westlandse tuinders.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:17 schreef Henno het volgende:
[..]
Mja ligt misschien ook aan de omgeving... Rotterdam staat bijvoorbeeld vol met slecht geïsoleerde na-oorlogse huizen die je eigenlijk compleet moet slopen en opnieuw moet opbouwen om ze normaal met een lage temperatuur warm te kunnen houden, en heeft en industrie waar je veel restwarmte vandaan kan halen, dan zou een warmtepomp alsnog de slechtere van de twee kwaden kunnen zijn... Huidige situatie: https://www.rotterdam.nl/(...)-kaart-Rotterdam.pdf
Mensen laten betalen voor restwarmte van de industrie is eigenlijk pure diefstal, de vervuiling is al geweest.
Wat moet je dan nog als je in zo'n pand vol gaten woont vraag ik me af, cv ketel mag niet meer en met een warmtepomp stook je ook voor de vogelsquote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:21 schreef Benger het volgende:
[..]
Bestaande woningen ombouwen om ze geschikt te maken voor LTV is kapitaalvernietiging. Verkoop die warmte dan aan Westlandse tuinders.
In 2030 is het pand toch wel slooprijp...quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:25 schreef Henno het volgende:
[..]
Wat moet je dan nog als je in zo'n pand vol gaten woont vraag ik me af, cv ketel mag niet meer en met een warmtepomp stook je ook voor de vogels
Eerst maar eens isoleren. Voorlopig werkt een cv ketel prima. Die cv ketel mag nog wel, ze willen alleen van het aardgas af. Van steenkool kun je ook prima synthetisch aardgas maken. Is ook veel beter voor het klimaat. Een warmtepomp op grijze stroom is qua emissie vergelijkbaar met stoken op aardgas.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:25 schreef Henno het volgende:
[..]
Wat moet je dan nog als je in zo'n pand vol gaten woont vraag ik me af, cv ketel mag niet meer en met een warmtepomp stook je ook voor de vogels
Sws moet je uitkijken tot hoever en met welk doel je gaat/kunt ombouwen.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:21 schreef Benger het volgende:
[..]
Bestaande woningen ombouwen om ze geschikt te maken voor LTV is kapitaalvernietiging. Verkoop die warmte dan aan Westlandse tuinders.
Kleuter.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 14:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ah! Je bent niet bekend met woorden als taakstellend en beleid.
Voor zover er echt een fatsoenlijke tweedehands markt ontstaat voor EV's. Want hoe lang is de levensduur van een EV? De accu's zullen onvermijdelijk uitgeput raken, en als het hele accupakket vervangen moet worden is zo'n EV gewoon financieel total loss.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daarbij zal je ws. de eerste 20 jaar, met een verwachte EV gebruiksduur van minimaal 25 jaar, nauwelijks betaalbare elektrische tweedehandse auto's gaan tegenkomen. De benzinemarkt zal daarentegen versneld instorten omdat de maatregelen er wel voor zullen zorgen dat je dat vermaledijde voertuig niet meer kunt gebruiken (in de stad bijvoorbeeld, of door extra duur parkeren).
Het is een kerndenkfout in de kapitalistische A10 ring. Mensen nemen iets tweedehands omdat het gebruikt, goedkoper is en daarmee (door dat gebruik) veelal wat minder kwaliteit en betrouwbaarheid geeft dan nieuw. Je maakt dan een keuze tussen nieuw=duurder & gebruikt=goedkoper. De keuze straks is alleen "nieuw" omdat "gebruikt" op z'n best ontmoedigd wordt.
Wellicht dat je dan zg. een goedkope tweedehandsje kunt scoren omdat toevallig na 500km, de accu totaal verrot blijkt te zijn.
* Vallon ziet de handige ICT Harries al verschijnen die slechte accu's goed doen lijken.
Dat is gewoon niet waar. Je kan zelfs al volledig elektrische auto's kopen waar je dan een accupakket bij least.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:34 schreef silverhill het volgende:
[..]
De accu's zullen onvermijdelijk uitgeput raken, en als het hele accupakket vervangen moet worden is zo'n EV gewoon financieel total loss.
Welnee, het gehele accupakket vervangen bij een Toyota Prius kost bijvoorbeeld 1200 euro.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:34 schreef silverhill het volgende:
[..]
Voor zover er echt een fatsoenlijke tweedehands markt ontstaat voor EV's. Want hoe lang is de levensduur van een EV? De accu's zullen onvermijdelijk uitgeput raken, en als het hele accupakket vervangen moet worden is zo'n EV gewoon financieel total loss.
Daar wordt in het duurzaamheidsdenken geen rekening mee gehouden.
Dat wordt dan twee keer cashen voor de fabrikant.... het ultieme verkoop/verdienmodel.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. Je kan zelfs al volledig elektrische auto's kopen waar je dan een accupakket bij least.
Ongeacht de financiële trucjes die je toepast zal de waarde van de auto zakken tot onder de prijs van een nieuw accupakket.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. Je kan zelfs al volledig elektrische auto's kopen waar je dan een accupakket bij least.
Reken maar substantieel meer..... mja veel hebben een overtuigd geloof in de toekomst....omdat het verleden garanties geeftquote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Welnee, het gehele accupakket vervangen bij een Toyota Prius kost bijvoorbeeld 1200 euro.
Nu zal dat bij een volledig elektrische auto ongetwijfeld meer kosten, maar niet dusdanig dat een auto van pakweg 30.000 of 40.000 euro, die na 10 jaar vast nog zo'n 6.000 euro waard is, financieel Total loss is.
quote:bron: forbes 2017 The standard Tesla model is priced starting at $35,000 and offers a 220-mile range, while the extended range model offers a 310-mile range and is priced at $44,000. If we assume a battery cost of about $130 per kWh, the ~ 50kwh battery on the base model would cost about $6,500
Een Prius is een hybride met zeer beperkt vermogen en actieradius op alleen de accu's.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Welnee, het gehele accupakket vervangen bij een Toyota Prius kost bijvoorbeeld 1200 euro.
Nu zal dat bij een volledig elektrische auto ongetwijfeld meer kosten, maar niet dusdanig dat een auto van pakweg 30.000 of 40.000 euro, die na 10 jaar vast nog zo'n 6.000 euro waard is, financieel Total loss is.
Dat dusquote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Reken maar substantieel meer..... mja veel hebben een overtuigd geloof in de toekomst....omdat het verleden garanties geeft
[..]
Ja, mooi dat je dat nog even opgezocht hebtquote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Reken maar substantieel meer..... mja veel hebben een overtuigd geloof in de toekomst....omdat het verleden garanties geeft
[..]
Fairplay.. je kan daar helemaal niets over/van stellen, zeker niet op de schaalgrootte (laat staan met nu iig ontoereikende technologie) die dan een grote permanente rol gaan spelen.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, mooi dat je dat nog even opgezocht hebt
Want die accu's zaten 2,5 jaar geleden op zo'n $200, momenteel al onder de $130 en Tesla verwacht onder de $100 te gaan binnenkort.
Gemiddeld een daling van 15% per jaar over de afgelopen 10 jaar.
Een accu in 2030 zal dus wat goedkoper zijn.
Nee, auto's van 40k zoals de Kona en e-Niro zijn inderdaad makkelijk te betalen voor de meeste Nederlanders.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 08:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een ton
Populistisch gelul, het gaat om 2030... Je hebt nu al de Hyundai Kona Electric en de Kia e-Niro en dat is toch echt een andere prijsklasse. Over smaak valt te twisten maar je hoeft echt geen ton meer uit te geven aan een elektrische auto.
Als je ziet hoe hard de prijzen dalen en hoe snel de range oploopt.
De eerste Leaf (2010) had een bereik van 135km, de Kona en e-Niro blijken in de praktijk al 385km te halen.
En over 11 jaar kijken we weer naar heel andere modellen, VW, Ford, BMW, Volvo, Mercedes, Renault, etc. stoppen ook miljarden investeringen in de markt.
Als in 2028 blijkt dat het niet haalbaar is voor 2030 dan kan het beleid uiteraard uitgesteld worden.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Fairplay.. je kan daar helemaal niets over/van stellen, zeker niet op de schaalgrootte (laat staan met nu iig ontoereikende technologie) die dan een grote permanente rol gaan spelen.
Je overheidsbeleid laten afhangen van wie een gunstige gedachte toekomst is spelen met het lot van mensen.
een middenklasser is inderdaad prima te betalen voor veel nederlandersquote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:55 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Nee, auto's van 40k zoals de Kona en e-Niro zijn inderdaad makkelijk te betalen voor de meeste Nederlanders.
Een gebruikte middenklasser ja inclusief wat inruil van de huidige auto.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:59 schreef Adames het volgende:
[..]
een middenklasser is inderdaad prima te betalen voor veel nederlanders
Kona en e-Niro zijn gezinswagens, net als een Golf.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:55 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Nee, auto's van 40k zoals de Kona en e-Niro zijn inderdaad makkelijk te betalen voor de meeste Nederlanders.
die auto's zijn dan ook niet binnen 5 jaar stukquote:Op zaterdag 12 januari 2019 18:00 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Een gebruikte middenklasser ja inclusief wat inruil van de huidige auto.
Dat vermoed ik ook wel, alleen wat de gevolgen van dan massaal gebruik zijn; heb ik nodige vraagtekens. Het is een fragiel goedje waarvan we de gevolgen absoluut niet kunnen overzien.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als in 2028 blijkt dat het niet haalbaar is voor 2030 dan kan het beleid uiteraard uitgesteld worden.
Ik verwacht dat de accu prijstrend doorzet.
Ja, kom nou! Ofwel je bent daarmee wel bekend en dan vroeg je naar de bekende weg, ofwel niet en dan stel ik het gewoon vast.quote:
Ja tegen het klimaatakkoordquote:Op zaterdag 12 januari 2019 18:38 schreef john2406 het volgende:
Moet dat niet zijn Ja tegen klimaatakkoord.
Je doet alsof ik achterlijk ben. Ik stel een concrete vraag en ik krijg een wollig politiek antwoord. En daar concludeer je dan uit dat ik het woord "beleid" niet ken. Kleuter.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 18:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, kom nou! Ofwel je bent daarmee wel bekend en dan vroeg je naar de bekende weg, ofwel niet en dan stel ik het gewoon vast.
Als jij mijn antwoord niet begreep dan zegt dat veel over jou. Het was namelijk weldegelijk heel duidelijk.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 18:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je doet alsof ik achterlijk ben. Ik stel een concrete vraag en ik krijg een wollig politiek antwoord. En daar concludeer je dan uit dat ik het woord "beleid" niet ken. Kleuter.
Oh wacht... Ik lees net dat die subsidie pas geldt vanaf 40.000 euro... Gvd...quote:Op zaterdag 12 januari 2019 15:13 schreef Geerd het volgende:
Waar komt trouwens die Jetten ineens vandaan met zijn 6000 euro subsidie voor een elektrische auto?
DDSquote:Elektrische auto kopen vanwege Klimaatakkoord? Je word genaaid waar je bij staat!
Ja, leuk, maar die 6000 euro geldt pas vanaf 40.000 euro! Je zou dus 34.000 euro moeten sparen om een deugmobile van 40.000 euro aan te kunnen schaffen! Voor de enkeling die dat niet tegen 2021 opzak heeft is dat natuurlijk geen fijn vooruitzicht!
Maar maar ....bij hoeveel spaargeld moet je ook alweer een "boete" betalen omdat je misschien winst gaat maken met dat geld ?quote:Op zaterdag 12 januari 2019 19:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh wacht... Ik lees net dat die subsidie pas geldt vanaf 40.000 euro... Gvd...
[..]
DDS
Had ik al gezien maar ik ga de titel natuurlijk niet verbeteren en neem hem gewoon over.quote:
Snap ikquote:Op zaterdag 12 januari 2019 19:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Had ik al gezien maar ik ga de titel natuurlijk niet verbeteren en neem hem gewoon over.
Heeft die Jette eigenlijk al een normaal antwoord gegeven op die vraag hoe die dat voor zich ziet ?quote:Op zaterdag 12 januari 2019 19:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh wacht... Ik lees net dat die subsidie pas geldt vanaf 40.000 euro... Gvd...
[..]
DDS
Koop die nieuwe auto! Koop dat huis!quote:Op zaterdag 12 januari 2019 19:15 schreef Geerd het volgende:
Heeft die Jette eigenlijk al een normaal antwoord gegeven op die vraag hoe die dat voor zich ziet ?
Dat hele gezinnen ff 20/30K op tafel kunnen leggen volgens hem ?
quote:Op zaterdag 12 januari 2019 19:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Koop die nieuwe auto! Koop dat huis!
Dat is gestolen van Mark.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 19:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Koop die nieuwe auto! Koop dat huis!
We kunnen wel meer op tafel leggen maar niet voor de slechtste investering die er bestaat, en een ander huis kost ook geld.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 19:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Heeft die Jette eigenlijk al een normaal antwoord gegeven op die vraag hoe die dat voor zich ziet ?
Dat hele gezinnen ff 20/30K op tafel kunnen leggen volgens hem ?
Iemand die geen nieuwe auto kan kopen, zal ook geen nieuwe elektrische kopen.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 19:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
Heeft die Jette eigenlijk al een normaal antwoord gegeven op die vraag hoe die dat voor zich ziet ?
Dat hele gezinnen ff 20/30K op tafel kunnen leggen volgens hem ?
Weet je wat ook altijd zo mooi is al dat onderhoud aan die windmolens, allemaal diesel bedrijfsbusjesquote:Op zaterdag 12 januari 2019 19:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Koop die nieuwe auto! Koop dat huis!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |