abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184361820
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik reed met mijn Saab LPG 1:12 op de snelweg. Dus met de huidige LPG prijzen zo'n 60ct per 12km...

Gekocht voor 1250 euro en er 120.000 km (van 380k tot 500k) mee gereden...
Ja, ik weet het, heb ook LPG gereden vroeger. Maar net als bij diesel is de wegenbelasting te hoog voor me, ik rij maar 15k per jaar.
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:01:36 #202
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184361873
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, ik weet het, heb ook LPG gereden vroeger. Maar net als bij diesel is de wegenbelasting te hoog voor me, ik rij maar 15k per jaar.
G3 is een flink lager tarief dan de old school LPG verdampers. Het omslagpunt ligt al op 12.000 km per jaar. ;)
pi_184361880
Het zijn volgens mij vooral mensen met een eigen oprit die elektrisch rijden wel handig vinden. Als je net als ik een eind moet wandelen door dit weer om je auto aan de dichtstbijzijnde paal te kunnen zetten is het echt niet zo fijn.
pi_184361895
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

G3 is een flink lager tarief dan de old school LPG verdampers. Het omslagpunt ligt al op 12.000 km per jaar. ;)
Weet niet of dat nog geldt, LPG was toen 35 cent, nu al 85 cent zag ik.
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
pi_184361901
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:02 schreef Benger het volgende:
Het zijn volgens mij vooral mensen met een eigen oprit die elektrisch rijden wel handig vinden. Als je net als ik een eind moet wandelen door dit weer om je auto aan de dichtstbijzijnde paal te kunnen zetten is het echt niet zo fijn.
Er zullen in 2030 wel wat meer laadpalen moeten staan idd, als de 2 miljoen elektrische auto's dan echt gehaald moeten zijn ;)
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:06:44 #206
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184361971
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Weet niet of dat nog geldt, LPG was toen 35 cent, nu al 85 cent zag ik.
Aan de snelweg ja. Hier bij de Tinq etc. rond de 60ct de liter...

Edit: 57.9 ct volgens Directlease bij de Tinq hier om de hoek atm.

En ja, G3 tarief bestaat nog steeds.

Hier hebben ze het zelfs over 4.000 km als omslagpunt bij een al bestaande installatie... Nou lijkt me dat wel erg optimistisch maar vooruit...

http://lpg-prijs.nl/omslagpunt-lpg.html
pi_184362003
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Aan de snelweg ja. Hier bij de Tinq etc. rond de 60ct de liter...

Hier hebben ze het zelfs over 4.000 km als omslagpunt bij een al bestaande instalatie... Nou lijkt me dat we erg optimistisch maar vooruit...

http://lpg-prijs.nl/omslagpunt-lpg.html
En nog installatie inbouwen.
Mijn huidige motor is ongeschikt overigens.
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:08:03 #208
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184362005
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook niet. Als jij pak hem beet 40.000 euro moet lenen om een elektrische auto te kopen moet dat ding minstens 40 jaar meegaan om hem af te betalen met de "winst" die je maakt tov een tweedehandsje voor weinig...
Daarbij zal je ws. de eerste 20 jaar, met een verwachte EV gebruiksduur van minimaal 25 jaar, nauwelijks betaalbare elektrische tweedehandse auto's gaan tegenkomen. De benzinemarkt zal daarentegen versneld instorten omdat de maatregelen er wel voor zullen zorgen dat je dat vermaledijde voertuig niet meer kunt gebruiken (in de stad bijvoorbeeld, of door extra duur parkeren).

Het is een kerndenkfout in de kapitalistische A10 ring. Mensen nemen iets tweedehands omdat het gebruikt, goedkoper is en daarmee (door dat gebruik) veelal wat minder kwaliteit en betrouwbaarheid geeft dan nieuw. Je maakt dan een keuze tussen nieuw=duurder & gebruikt=goedkoper. De keuze straks is alleen "nieuw" omdat "gebruikt" op z'n best ontmoedigd wordt.
Wellicht dat je dan zg. een goedkope tweedehandsje kunt scoren omdat toevallig na 500km, de accu totaal verrot blijkt te zijn.

* Vallon ziet de handige ICT Harries al verschijnen die slechte accu's goed doen lijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 12-01-2019 17:17:56 ]
Hegel: "De waarheid is subjectief"
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:17:47 #209
23339 Henno
!!!!!1111heinz11!!
pi_184362196
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:41 schreef Benger het volgende:

[..]

Het idee van een warmtenet is dat je het bij een nieuwbouwwijk aanlegt en de bewoners geen keuze geeft. Dan kun je als energiebedrijf lekker cashen. Voor bestaande woningen is het eigenlijk niet aantrekkelijk.
Mja ligt misschien ook aan de omgeving... Rotterdam staat bijvoorbeeld vol met slecht ge´soleerde na-oorlogse huizen die je eigenlijk compleet moet slopen en opnieuw moet opbouwen om ze normaal met een lage temperatuur warm te kunnen houden, en heeft en industrie waar je veel restwarmte vandaan kan halen, dan zou een warmtepomp alsnog de slechtere van de twee kwaden kunnen zijn... Huidige situatie: https://www.rotterdam.nl/(...)-kaart-Rotterdam.pdf

Mensen belasting laten betalen voor restwarmte van de industrie is eigenlijk pure diefstal, de vervuiling is al geweest.
pi_184362200
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Daarbij zal je ws. de eerste 20 jaar, met een verwachte EV gebruiksduur van minimaal 25 jaar, nauwelijks betaalbare elektrische tweedehandse auto's gaan tegenkomen. De benzinemarkt zal daarentegen versneld instorten omdat de maatregelen er wel voor zullen zorgen dat je dat vermaledijde voertuig niet meer kunt gebruiken (in de stad bijvoorbeeld, of door extra duur parkeren).

Het kerndenkfout in de kapitalistische A10 ring. Mensen nemen iets tweedehands omdat het gebruikt, goedkoper is en daarmee (door dat gebruik) veelal wat minder kwaliteit en betrouwbaarheid geeft dan nieuw. Je maakt dan een keuze tussen nieuw=duurder & gebruikt=goedkoper. De keuze straks is alleen "nieuw" omdat "gebruikt" op z'n best ontmoedigd wordt.
Wellicht dat je dan zg. een goedkope tweedehandsje kunt scoren omdat toevallig na 500km, de accu totaal verrot blijkt te zijn.
Doordat nu vooral nieuwe lease EVs worden gestimuleerd is er over een paar jaar (als de bijtelling niet meer lager is) relatief veel aanbod van tweedehands wagens. Helaas lekt een flink deel hiervan naar het buitenland. Op deze manier ben ik ook aan mijn Prius gekomen. Een betere kwaliteit dan ik me nieuw had kunnen veroorloven.
Ook bij benzineauto's is de overheid de markt flink aan het verstoren. Dit doen ze met BPM. Daardoor kopen mensen eerder een gebruikte auto dan een nieuwe. Dat zal richting 2030 alleen maar erger worden. Ik verwacht dat de import van tweedehands auto's uit het buitenland nog verder zal groeien. Voor die ene keer dat ik in het centrum van een stad moet zijn, parkeer ik wel aan de rand van de stad en ga verder met het OV.
pi_184362245
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:17 schreef Henno het volgende:

[..]

Mja ligt misschien ook aan de omgeving... Rotterdam staat bijvoorbeeld vol met slecht ge´soleerde na-oorlogse huizen die je eigenlijk compleet moet slopen en opnieuw moet opbouwen om ze normaal met een lage temperatuur warm te kunnen houden, en heeft en industrie waar je veel restwarmte vandaan kan halen, dan zou een warmtepomp alsnog de slechtere van de twee kwaden kunnen zijn... Huidige situatie: https://www.rotterdam.nl/(...)-kaart-Rotterdam.pdf

Mensen laten betalen voor restwarmte van de industrie is eigenlijk pure diefstal, de vervuiling is al geweest.
Bestaande woningen ombouwen om ze geschikt te maken voor LTV is kapitaalvernietiging. Verkoop die warmte dan aan Westlandse tuinders.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:25:37 #212
23339 Henno
!!!!!1111heinz11!!
pi_184362302
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:21 schreef Benger het volgende:

[..]

Bestaande woningen ombouwen om ze geschikt te maken voor LTV is kapitaalvernietiging. Verkoop die warmte dan aan Westlandse tuinders.
Wat moet je dan nog als je in zo'n pand vol gaten woont vraag ik me af, cv ketel mag niet meer en met een warmtepomp stook je ook voor de vogels :')
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:26:38 #213
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_184362322
Met D66 gemaakt dus vooropgezet plan. VVD behoudt hun stemmers net als D66. Daarna kruipen Rutte en Jetten weer in elkaars... nou u begrijpt me wel.
pi_184362333
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:25 schreef Henno het volgende:

[..]

Wat moet je dan nog als je in zo'n pand vol gaten woont vraag ik me af, cv ketel mag niet meer en met een warmtepomp stook je ook voor de vogels :')
In 2030 is het pand toch wel slooprijp...
pi_184362423
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:25 schreef Henno het volgende:

[..]

Wat moet je dan nog als je in zo'n pand vol gaten woont vraag ik me af, cv ketel mag niet meer en met een warmtepomp stook je ook voor de vogels :')
Eerst maar eens isoleren. Voorlopig werkt een cv ketel prima. Die cv ketel mag nog wel, ze willen alleen van het aardgas af. Van steenkool kun je ook prima synthetisch aardgas maken. Is ook veel beter voor het klimaat. Een warmtepomp op grijze stroom is qua emissie vergelijkbaar met stoken op aardgas.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:32:23 #216
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184362446
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:21 schreef Benger het volgende:

[..]

Bestaande woningen ombouwen om ze geschikt te maken voor LTV is kapitaalvernietiging. Verkoop die warmte dan aan Westlandse tuinders.
Sws moet je uitkijken tot hoever en met welk doel je gaat/kunt ombouwen.
Met spouwmuur, dakisolatie en naar dubbelglas houdt de (on)zinnigheid van makkelijk verdiende aanpassingen wel een beetje op voor woningen tot zeg 1980. De woningen daarna zijn veelal al wat beter ge´soleerd en je zult minder grote winst-stappen kunnen nemen.

Een energie(label) C (HVT) woning verder aanpassen naar bv. A (voor LTV/warmtepomp), als dat bouwkundig al kan, is imho kapitaal verspillen.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:34:44 #217
92989 ..-._---_-.-
alike minds think great
pi_184362482
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 14:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ah! Je bent niet bekend met woorden als taakstellend en beleid.
Kleuter.
pi_184362484
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Daarbij zal je ws. de eerste 20 jaar, met een verwachte EV gebruiksduur van minimaal 25 jaar, nauwelijks betaalbare elektrische tweedehandse auto's gaan tegenkomen. De benzinemarkt zal daarentegen versneld instorten omdat de maatregelen er wel voor zullen zorgen dat je dat vermaledijde voertuig niet meer kunt gebruiken (in de stad bijvoorbeeld, of door extra duur parkeren).

Het is een kerndenkfout in de kapitalistische A10 ring. Mensen nemen iets tweedehands omdat het gebruikt, goedkoper is en daarmee (door dat gebruik) veelal wat minder kwaliteit en betrouwbaarheid geeft dan nieuw. Je maakt dan een keuze tussen nieuw=duurder & gebruikt=goedkoper. De keuze straks is alleen "nieuw" omdat "gebruikt" op z'n best ontmoedigd wordt.
Wellicht dat je dan zg. een goedkope tweedehandsje kunt scoren omdat toevallig na 500km, de accu totaal verrot blijkt te zijn.

* Vallon ziet de handige ICT Harries al verschijnen die slechte accu's goed doen lijken.
Voor zover er echt een fatsoenlijke tweedehands markt ontstaat voor EV's. Want hoe lang is de levensduur van een EV? De accu's zullen onvermijdelijk uitgeput raken, en als het hele accupakket vervangen moet worden is zo'n EV gewoon financieel total loss.

Daar wordt in het duurzaamheidsdenken geen rekening mee gehouden.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:38:00 #219
92989 ..-._---_-.-
alike minds think great
pi_184362527
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:34 schreef silverhill het volgende:

[..]
De accu's zullen onvermijdelijk uitgeput raken, en als het hele accupakket vervangen moet worden is zo'n EV gewoon financieel total loss.
Dat is gewoon niet waar. Je kan zelfs al volledig elektrische auto's kopen waar je dan een accupakket bij least.
pi_184362582
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:34 schreef silverhill het volgende:

[..]

Voor zover er echt een fatsoenlijke tweedehands markt ontstaat voor EV's. Want hoe lang is de levensduur van een EV? De accu's zullen onvermijdelijk uitgeput raken, en als het hele accupakket vervangen moet worden is zo'n EV gewoon financieel total loss.

Daar wordt in het duurzaamheidsdenken geen rekening mee gehouden.
Welnee, het gehele accupakket vervangen bij een Toyota Prius kost bijvoorbeeld 1200 euro.

Nu zal dat bij een volledig elektrische auto ongetwijfeld meer kosten, maar niet dusdanig dat een auto van pakweg 30.000 of 40.000 euro, die na 10 jaar vast nog zo'n 6.000 euro waard is, financieel Total loss is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:41:55 #221
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184362584
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar. Je kan zelfs al volledig elektrische auto's kopen waar je dan een accupakket bij least.
Dat wordt dan twee keer cashen voor de fabrikant.... het ultieme verkoop/verdienmodel.
Mensen kopen de "auto" en moeten daarbij verplicht de verbuiksmaterialen blijven huren/kopen van de maker.. natuurlijk exclusief servicekosten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 12-01-2019 17:47:44 ]
Hegel: "De waarheid is subjectief"
pi_184362611
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar. Je kan zelfs al volledig elektrische auto's kopen waar je dan een accupakket bij least.
Ongeacht de financiŰle trucjes die je toepast zal de waarde van de auto zakken tot onder de prijs van een nieuw accupakket.

Je kunt ook een BMW 7 serie uit 1992 kopen voor 4000 en hem laten verzekeren om niet meteen bij de eerste de beste reparatie over de aankoopprijs heen te gaan. Maar uiteindelijk moet je daar ook gewoon (fors) voor betalen.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 17:45:08 #223
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184362633
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Welnee, het gehele accupakket vervangen bij een Toyota Prius kost bijvoorbeeld 1200 euro.

Nu zal dat bij een volledig elektrische auto ongetwijfeld meer kosten, maar niet dusdanig dat een auto van pakweg 30.000 of 40.000 euro, die na 10 jaar vast nog zo'n 6.000 euro waard is, financieel Total loss is.
Reken maar substantieel meer..... mja veel hebben een overtuigd geloof in de toekomst....omdat het verleden garanties geeft

quote:
bron: forbes 2017 The standard Tesla model is priced starting at $35,000 and offers a 220-mile range, while the extended range model offers a 310-mile range and is priced at $44,000. If we assume a battery cost of about $130 per kWh, the ~ 50kwh battery on the base model would cost about $6,500
Hegel: "De waarheid is subjectief"
pi_184362645
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Welnee, het gehele accupakket vervangen bij een Toyota Prius kost bijvoorbeeld 1200 euro.

Nu zal dat bij een volledig elektrische auto ongetwijfeld meer kosten, maar niet dusdanig dat een auto van pakweg 30.000 of 40.000 euro, die na 10 jaar vast nog zo'n 6.000 euro waard is, financieel Total loss is.
Een Prius is een hybride met zeer beperkt vermogen en actieradius op alleen de accu's.

quote:
12s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Reken maar substantieel meer..... mja veel hebben een overtuigd geloof in de toekomst....omdat het verleden garanties geeft

[..]

Dat dus
pi_184362697
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Reken maar substantieel meer..... mja veel hebben een overtuigd geloof in de toekomst....omdat het verleden garanties geeft

[..]

Ja, mooi dat je dat nog even opgezocht hebt :)

Want die accu's zaten 2,5 jaar geleden op zo'n $200, momenteel al onder de $130 en Tesla verwacht onder de $100 te gaan binnenkort.

https://electrek.co/2018/09/11/tesla-100-kwh-battery-cost-investor-gigafactory-1-tour/

Gemiddeld een daling van 15% per jaar over de afgelopen 10 jaar.

Een accu in 2030 zal dus wat goedkoper zijn.
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')