SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
Heb m al beantwoord hoor, maakt niet uitquote:Op donderdag 10 januari 2019 12:48 schreef ChipsZak. het volgende:
Ah, hoe ga je om met mensen die aangeven gewoon erg veel klachten/pijn/etc te ervaren, die 'niet meer' kunnen wachten (te veel pijn) en naar voren geschoven willen worden mbt wachttijd?
edit: en daarin blijven volharden of wellicht emotioneel worden ivm de klachten
Er is een rekenmodel voor hoeveel ondersteuning een poli nodig heeft en dat hangt af van de hoeveelheid artsen. Ik ken het rekenmodel niet precies maar wij hebben 11 artsen en 7 polimedewerkers, allemaal parttimers.quote:Op donderdag 10 januari 2019 12:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Uit hoeveel personen bestaat zo'n team of zeg maar hoeveel medische secretaresses zijn er op jullie afdeling, en hoe houden jullie goed in de gaten dat dingen goed overgedragen worden.
Op de een of andere manier lijkt mij dat een plek waar er makkelijk foutjes in sluipen.....
En als tweede vraag hoe vol is een agenda van een arts gemiddeld en vind je dat wel eens ongezond vol?
Op deze poli voel ik me volkomen gelijkwaardig. We hebben elkaar nodig om de best mogelijke zorg te leveren.quote:Op donderdag 10 januari 2019 13:00 schreef trein2000 het volgende:
Je hoort vaak verhalen over artsen die hun ondergeschikten als minderwaardig behwndelen. Ervaar jij dat ook zo?
Dat later inplannen, gebeurd dat?quote:Op donderdag 10 januari 2019 13:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hoe ga je om met lastige patiënten?
Helemaal als ze van hogeraf wat hebben bedacht. Bijvoorbeeld een bepaalde zorgverzekeraar later in te plannen dan een andere. Jij krijgt de leipe patiënten aan de telefoon. Is dat lastig?
En hoe ervaar je de steeds grotere druk op de registratie? Zie jij hier mogelijkheden om het beter te doen? Is het inefficiënt hoe het nu gaat?
Mensen op de werkvloer moeten, zeker nu, kunnen 'omdenken' zal ik het maar noemen. Ingesleten werkprocessen die veel en veel efficiënter zouden kunnen kosten enorm veel tijd en weerstand om te veranderen, verbeteren.quote:Op donderdag 10 januari 2019 13:11 schreef fietsie het volgende:
In veel ziekenhuizen wordt intensief gewerkt om volledig papierloos te kunnen werken; het programma Registratie aan de Bron heeft verder tot doel om arts en verpleegkundige de noodzakelijke registraties zelf te laten doen.
Ziekenhuizen worden er toe aangezet secretariële functies sterk terug te brengen.
In hoeverre zie jij de taken die je zelf benoemt over, laten we zeggen 3 jaar, nog bestaan?
Ik heb de alternatieven er achter gezet.
• Beheren van de agenda van de arts(en) --> online agenda , gekoppeld aan rooster
• Maken en vastleggen van afspraken met patiënten --> online agenda, via patiënten portaal en PGO. Centraal callcenter voor de groep die dat niet (meer) kan.
• Alle post in- en uitgaand afhandelen --> gescand bij postkamer, online beschikbaar
• Opvragen van onderzoeken en foto’s --> standaard EPD functionaliteit
• Uitwerken van brieven, memo’s, onderzoeksverslagen en andere documenten --> gegenereerd uit EPD
• Aanmaken en bijhouden van elektronische patiëntendossiers --> Registratie bij de Bron
• Zorgdragen voor interne en externe medische correspondentie --> gegenereerd uit EPD
Ik begrijp dat "gegenereerd uit EPD" e.d. een basis is voor een enorme discussie, maar het beleid van onze huidige minister verantwoordelijk voor gezondheidszorg is gericht op volledige automatisering van dit type processen en gegevens. Een standpunt wat gesteund wordt door allerlei semi overheids partijen die stellen "er verstand van te hebben".
Ik vind het dus heel veel toegevoegde waarde hebben om de mening van iemand met 20 jaar ervaring op dit vlak daar tegenover te kunnen plaatsen.
Die zetten we het ziekenhuis uitquote:Op donderdag 10 januari 2019 13:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hoe ga je om met lastige patiënten?
Helemaal als ze van hogeraf wat hebben bedacht. Bijvoorbeeld een bepaalde zorgverzekeraar later in te plannen dan een andere. Jij krijgt de leipe patiënten aan de telefoon. Is dat lastig?
En hoe ervaar je de steeds grotere druk op de registratie? Zie jij hier mogelijkheden om het beter te doen? Is het inefficiënt hoe het nu gaat?
Niet bij ons. Wij kijken niet naar waar je verzekerd bent en hoe we je inplannen. We plannen je in afhankelijk van de zorgvraag, hoelang kan je wachten met oog op je klachten. Dit gaat in overleg met de arts uiteraard.quote:
Interessant. In mijn ervaring proberen artsen toch nog zoveel mogelijk administratief werk af te schuiven. Dat valt bij jou dus wel mee?quote:Op donderdag 10 januari 2019 13:43 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Die zetten we het ziekenhuis uit
We krijgen wel eens te maken met verbale agressie dat meestal wordt veroorzaakt door angst bij de patiënt. En lekker aangedikt, opgestookt met bangmakerij van de omgeving en familie.
We worden jaarlijks getraind hoe te handelen.
Ook kan er een popup in het dossier gezet worden zodat je in 1 oogopslag ziet of dit al eerder is voorgevallen.
Er zijn afspraken over hoe te handelen en elk voorval heeft zo zijn eigen benaderingswijze. Hangt af van of het door de telefoon gebeurd of aan je balie... ik heb me nooit onveilig gevoelt.
Vooral voor de artsen is de registratie een hele klus geworden. Ze bereiden dan ook spreekuren vaak op hun vrije dag of nog laat in de avond voor omdat het allemaal niet in 1 dienst past.
Voor ons is het uiteraard ook een dagtaak, maar daar zitten we voor. Als we denken dat iets efficiënter kan gaan we daar in een teamoverleg even over brainstormen. We hebben sinds een jaar of 2 een nieuwe Elektronisch Patiënten Dossier (EPD) en dat is al een hele verbetering. Maar om dingen niet te missen of iets dat je inscand vanuit een ander ziekenhuis bijvoorbeeld zijn er toch nog veel handelingen nodig.
We nemen iedereen heel serieus en mijn ervaring is dat wij zo ver als maar mogelijk is gaan in het uitzoeken van de klacht. Je komt wel eens 'toevalsbevindingen' tegen bij het speuren naar of het uitsluiten van een aandoening en als je dan in het dossier verder terugleest hebben mensen al wel eens aangegeven dat er 'iets niet goed zit'.quote:Op donderdag 10 januari 2019 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb je wel eens gedacht dat een patient wel heel erg vaak terug kwam en zich "aanstelde" maar dat het later toch iets serieus bleek te zijn?
Het heeft ook te maken met het opvoeden van de artsenquote:Op donderdag 10 januari 2019 13:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Interessant. In mijn ervaring proberen artsen toch nog zoveel mogelijk administratief werk af te schuiven. Dat valt bij jou dus wel mee?
Merk je nu verbetering na die 2 jaar? Hoe vergelijk je nu met 2 jaar terug? Hectische periode geweest?
Heb je Hix of Epic trouwens?
Dat er mensen worden aangenomen (in diverse ziekenhuizen meegemaakt en nog af en toe) die totaal maar dan ook echt totaaaaal niet geschikt zijn voor het werk dat ze moeten doen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:10 schreef valentijn101 het volgende:
Wat is het meest vreemde/ bizarre dat je hebt meegemaakt?
En wat betreft patienten?quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:34 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Dat er mensen worden aangenomen (in diverse ziekenhuizen meegemaakt en nog af en toe) die totaal maar dan ook echt totaaaaal niet geschikt zijn voor het werk dat ze moeten doen.
Vooral in de zorg is dat superbelangrijk.
Dat vind ik het meest bizarre
Had het al aangevuldquote:
De verdeling is dat je 1 dagdeel aan de balie zit en 1 dagdeel in de backoffice.quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Zit jij eigenlijk bij de wachtkamer in de buurt, kun je mensen zien zitten. En zie je daar dan ook patronen en zenuwachtig gedrag etc.
We worden jaarlijks getraind op reanimatie en ik heb nu zo'n 4x van dichtbij een reanimatie meegemaakt en geholpen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:53 schreef Bosbeetle het volgende:
En nog een vraagje heb je een EHBO cursus en wel eens een A.E.D. moeten gebruiken of is dat bij jullie juist minder nodig omdat er al zoveel medisch geschoold personeel loopt. (of zelfs onwenselijk omdat er hart patienten rondlopen)
Kun je wat meer vertellen over wat helpen inhield, in zulke gevallen?quote:Op donderdag 10 januari 2019 15:09 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
We worden jaarlijks getraind op reanimatie en ik heb nu zo'n 4x van dichtbij een reanimatie meegemaakt en geholpen.
Hulp bieden in het 'goed of beter' neerleggen van die persoon, het bellen naar het noodnummer voor het reanimatieteam, collega erbij roepen, de AED van de muur pakken.quote:Op donderdag 10 januari 2019 15:48 schreef slarti_bartfast het volgende:
Kun je wat meer vertellen over wat helpen inhield, in zulke gevallen?
Kan je hier een voorbeeld van geven? Wat zijn bewerkelijke/ingewikkelde combinatie-afspraken? En kan je ook uitleggen hoe je zoiets aanpakt? (het inplannen ervan bedoel ik) Want dat lijkt me soms best een puzzel. Dus ben benieuwd hoe je dat doetquote:Op donderdag 10 januari 2019 13:31 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Bij veel bewerkelijke combinatie-afspraken/behandelingen kan je trouwens de patiënt niet hun eigen afspraken laten maken online, daar is het veel te ingewikkeld voor.
Nee, ik word er niet gek vanquote:Op donderdag 10 januari 2019 15:48 schreef Argo het volgende:
Wordt je er ook zo gek van wanneer het UWV weer rappelleert om medische gegevens te krijgen?
Ik heb praktijkdemonstraties gezien in ziekenhuizen in andere landen dat dit wel kan en ook echt werkt, maar het invoeren daarvan heeft impact op een heel groot aantal sterk verdedigde heilige huisjes in de Nederlandse ziekenhuizen. (En vereist een niet door een NL-firma gebouwd EPD )quote:Op donderdag 10 januari 2019 13:31 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Bij veel bewerkelijke combinatie-afspraken/behandelingen kan je trouwens de patiënt niet hun eigen afspraken laten maken online, daar is het veel te ingewikkeld voor.
Wat boeit dat laatste? Genoeg ziekenhuizen op EPIC.quote:Op donderdag 10 januari 2019 16:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb praktijkdemonstraties gezien in ziekenhuizen in andere landen dat dit wel kan en ook echt werkt, maar het invoeren daarvan heeft impact op een heel groot aantal sterk verdedigde heilige huisjes in de Nederlandse ziekenhuizen. (En vereist een niet door een NL-firma gebouwd EPD )
Ik wacht eerst even het antwoord van VraagWatJeWil op Postbus af.quote:Op donderdag 10 januari 2019 16:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat boeit dat laatste? Genoeg ziekenhuizen op EPIC.
En wat bedoel je met heilige huisjes? Wat dan?
Antwoord waarop? Ik heb je vraag gemist, of lees ik er overheen?quote:Op donderdag 10 januari 2019 16:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik wacht eerst even het antwoord van VraagWatJeWil af.
Voorbeeldje van een nierbioptie per order van de arts.quote:Op donderdag 10 januari 2019 16:18 schreef Postbus100 het volgende:
Kan je hier een voorbeeld van geven? Wat zijn bewerkelijke/ingewikkelde combinatie-afspraken? En kan je ook uitleggen hoe je zoiets aanpakt? (het inplannen ervan bedoel ik) Want dat lijkt me soms best een puzzel. Dus ben benieuwd hoe je dat doet
Yup en Yupquote:Op donderdag 10 januari 2019 17:43 schreef Postbus100 het volgende:
Thanks. Maar dat betekent wel dat jullie nogal 'rucksichtlos' omgaan met de afspraken van anderen? Wat nou als een andere patiënt niet wil schuiven met zijn afspraak (omdat deze tijd het beste uitkomt, hij hier alles voor geregeld heeft, etc). Jullie wil is wet? Kom je dat wel eens tegen?
Of als het bij het lab toch niet kan op een dag, moet je dan alles weer verplaatsen /omzetten? Vermoeiend
Wat een gedoe k hierom was ik ook niet geschikt als soort van directiesecretaresse ik vind veel dingen leuk /prima om te doen, maar ik had echt een grafhekel aan agenda's vullen van anderen die uiteindelijk toch weer gewijzigd worden. En dan paste het altijd net niet, dus was je daar weer een uur mee bezig om alles recht te plannen. Terwijl als zij gewoon hun agenda's trekken, dan hoef ik er niet tussen te zitten.quote:Op donderdag 10 januari 2019 17:46 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Yup en Yup
De manier waarop je een telefoontje pleegt kan ook heel veel doen he.
Je legt dingen ook uit aan de mensen die je moet verzetten en probeert dat zo klantvriendelijk te regelen. Ik ga bijvoorbeeld altijd eerst kijken of die afspraak eerder kan.
Het betekent niet dat je ze altijd later laat komen
Ziekenhuizen werken allemaal met hun eigen systeem. Vaak wel dezelfde als meerdere ziekenhuizen in NL maar die zijn dan weer niet gekoppeld met elkaar.quote:Op donderdag 10 januari 2019 18:26 schreef bloempjuh het volgende:
Het ziekenhuis waar ik regelmatig kom zegt (of althans, de communicatie-afdeling) dat ik niet in mijn dossier kan zetten 'Autistisch, geen hand geven aub' omdat alle afdelingen hun eigen deel van mijn dossier inzien. Is dit per ziekenhuis veschillend, of is er een dossier dat in heel Nederland (door artsen van verschillende ziekenhuizen/afdelingen) kan worden gelezen? En heb je een antwoord op mijn eerdere vraag?
Tof dat je meedoet aan VWJW, trouwens!
Ja het komt bijna dagelijks voor dat je in het Engels communiceert met patiënten. Of soms buitenlandse ziekenhuizen. Iedereen bij ons spreekt wel basis Engels.quote:Op donderdag 10 januari 2019 13:26 schreef bloempjuh het volgende:
Ik zie dat je in je opleiding 'Communicatie Engels' benoemt als onderdeel. In mijn ervaring (Engelstalige partner) spreekt ziekenhuispersoneel amper (of zeer gebrekkig) Engels. Is het niet de bedoeling dat z'huispersoneel juist wél in het Engels zou moeten kunnen communiceren en komt dit in jouw dagelijkse praktijk wel eens voor?
Die gaan met de teamleider eerst langs bij de patientenadministratie en betalen vooraf of er wordt iets anders mee geregeld.quote:Op donderdag 10 januari 2019 18:48 schreef oranjevogel1 het volgende:
Hoe gaan jullie om met mensen die geen BSN-nummer willen geven en cash willen betalen?
en dan? welke gegevens moeten ze achterlaten? weigeren jullie die mensen zorg als ze geen BSN/identificatie willen geven?quote:Op donderdag 10 januari 2019 18:52 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Die gaan met de teamleider eerst langs bij de patientenadministratie.
Wij weigeren nooit zorg.quote:Op donderdag 10 januari 2019 18:53 schreef oranjevogel1 het volgende:
en dan? welke gegevens moeten ze achterlaten? weigeren jullie die mensen zorg als ze geen BSN/identificatie willen geven?
Daar zijn verschillende redenen voor.quote:Op donderdag 10 januari 2019 18:57 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Waarom zouden ze dat doen denk je?
Welke? Ik krijg de indruk dat je een beetje in de war bent met de praktijken in de zorg in de VS of elders waar men het zorgsysteem als 'geweldadig' omschrijft. Zo heb je landen waar je je plaats bovenaan de wachtrij kunt opeisen door simpelweg bevriend te zijn met de dokter of iemand te kennen die de dokter kent. Dat is binnen de EU taboe en wordt bestraft als daar ook maar enige hints naar zijn.quote:Op donderdag 10 januari 2019 19:02 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Daar zijn verschillende redenen voor.
Nee, dat ben ik niet. En verder stel ik dat zorg (ook niet spoedeisend) niet geweigerd mag worden, ongeacht de reden, zolang er betaalt wordt met Euro-biljetten.quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:06 schreef Beathoven het volgende:
Ik krijg de indruk dat je een beetje in de war bent met de praktijken in de zorg in de VS of elders
Ik weet niet hoe er op de poli's van ziekenhuizen in andere landen precies gewerkt wordt.quote:Op donderdag 10 januari 2019 19:48 schreef Beathoven het volgende:
Naar andere landen kijkend en naar de eigen inzichten die je hebt opgedaan. Heb je door je praktijkervaring bepaalde details of grote lijnen die je zou willen verbeteren als je de volledige vrije hand had gehad? Zo ja; welke?
Waarom denk je dat? En waarom zou iemand zijn BSN/identificatie niet willen geven?quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:11 schreef oranjevogel1 het volgende:
Nee, dat ben ik niet. En verder stel ik dat zorg (ook niet spoedeisend) niet geweigerd mag worden, ongeacht de reden, zolang er betaalt wordt met Euro-biljetten.
Omdat ik vrijheid van gedachte heb.quote:
Waarom wel als je niet van een ziektekostenverzekering gebruik wenst te maken?quote:En waarom zou iemand zijn BSN/identificatie niet willen geven?
dus?quote:Je hebt in Nederland een identificatieplicht.
Iedereen mag daar in alle gevallen naar vragen en ik ben dan verplicht dat te honoreren? Vertel even waar dat in de wet staat.quote:Dus als je daarom gevraagd word moet jij je kunnen identificeren.
Dat is de wet niet.quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:23 schreef golfer het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)tificatieplicht-zorg
Leuk weer die criminalisatie.quote:Ik zou geen reden kunnen bedenken niet aan die verplichting te willen voldoen, tenzij je een zeer gezochte misdadiger bent?
Interessant, en bedankt voor je antwoord!quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:16 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe er op de poli's van ziekenhuizen in andere landen precies gewerkt wordt.
Maar ik zie wel verbeterpunten op sommige gebieden omdat ik in verschillende zorginstellingen heb gewerkt in NL.
Dat is dan vooral echt praktisch op de werkvloer, je pikt van elke werkomgeving wel dingen mee die op een andere soortgelijke werkplek fijner zouden werken.
Dan gaat het om kleine dingen in routing of protocollen. Regelmatig nemen we die dan ook onder de loep.
In grotere lijnen zou er bij verbouwingen bijvoorbeeld eens met ons van de werkvloer overlegd moeten worden wat de plannen zijn en wat het beste zou zijn ivm onze ervaringen.
Alleen al qua privacy en aanpassingen aan wachtruimtes kan een heleboel verbeterd worden.
Ook het feit dat artsen hun eigen kamer willen hebben is niet handig en zorgt voor veel gedoe met de ruimtes, ze kunnen beter met zijn allen een eigen bureau in 1 grote ruimte hebben en dan de spreekkamers algemeen voor iedereen toegankelijk maken middels een wisselend rooster.
Klopt, maar dan nog.. het is de politie nietquote:Op donderdag 10 januari 2019 20:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? En waarom zou iemand zijn BSN/identificatie niet willen geven?
Je hebt in Nederland een identificatieplicht. Dus als je daarom gevraagd word moet jij je kunnen identificeren.
Dus als je als passant binnenkomt (passantentarief) hoef je je niet te identificeren? En dan moeten we jou maar geloven dat je de rekening ooit gaat betalen? En dat je adres klopt die je doorgeeft?quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:21 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Omdat ik vrijheid van gedachte heb.
[..]
Waarom wel als je niet van een ziektekostenverzekering gebruik wenst te maken?
[..]
dus?
[..]
Iedereen mag daar in alle gevallen naar vragen en ik ben dan verplicht dat te honoreren? Vertel even waar dat in de wet staat.
Wat snap jij niet aan cash betalen?quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dus als je als passant binnenkomt (passantentarief) hoef je je niet te identificeren? En dan moeten we jou maar geloven dat je de rekening ooit gaat betalen?
Kom met een concreet voorbeeld in plaats van een imaginair voorbeeld...quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:47 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan cash betalen?
patient heeft geen BSN nummer/ geen wettelijke documenten/ is uberhaupt illegaal / wenst geen gebruik te maken van een zorgverzekeraar etc etcquote:Op donderdag 10 januari 2019 20:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kom met een concreet voorbeeld in plaats van een imaginair voorbeeld...
Volgens mij zijn tarieven “altijd” in ontwikkeling.quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:47 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan cash betalen?
Cash? En vooraf dus?quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:47 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan cash betalen?
Dan vraag je een voorschot. En nadat je het berekend hebt geef je het restant weer terug.quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:55 schreef AnneX het volgende:
Volgens mij zijn tarieven “altijd” in ontwikkeling.
Als je niet weet wat het gaat worden? Dan wil jij 5k cash ofzo vooraf betalen en dan moet het ziekenhuis wat overblijft maar terugstorten?quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:58 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Dan vraag je een voorschot. En nadat je het berekend hebt geef je het restant weer terug.
patient heeft geen BSN nummer - > mogelijk geen inwoner van Nederland of nog niet geregistreerd (net geboren / in een procedure met het IND), geen probleem, zijn allemaal procedures voor die geen van allen in een paniekscenario vallen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:54 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
patient heeft geen BSN nummer/ geen wettelijke documenten/ is uberhaupt illegaal / wenst geen gebruik te maken van een zorgverzekeraar etc etc
Nee, gewoon het restant weer cash terug geven. Niet iedereen kan zomaar een bankrekening in Nederland openen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als je niet weet wat het gaat worden? Dan wil jij 5k cash ofzo vooraf betalen en dan moet het ziekenhuis wat overblijft maar terugstorten?
Nee, ik kom op voor de belangen van kwetsbare mensen.quote:Je leeft in een fantasiewereld.
Ja, maar waarom zou je daar op wachten? Als een patient 10k bij zich heeft en verder geen documenten, dan kun je toch beter gelijk met de chemo beginnen i.p.v. te wachten tot hij een tumor ten grootte van een voetbal heeft terwijl hij bezig is met bureacratie.quote:
please.. don'tquote:Op donderdag 10 januari 2019 21:11 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Nee, gewoon het restant weer cash terug geven. Niet iedereen kan zomaar een bankrekening in Nederland openen.
[..]
Nee, ik kom op voor de belangen van kwetsbare mensen.
Hele leuke afwisselende verantwoordelijke functiequote:Op donderdag 10 januari 2019 20:52 schreef AnneX het volgende:
Bij een aantal poliklinische bezoekjes in de afgelopen weken en bij telefoneren, viel mij op bij identificeren en verifiëren van id, gaat de secretaresse míjn naam noemen, adres en telefoon om te vragen of het klopt.
Ja, dus.
Zou toch logischer zijn als men de gegevens aan mij vraagt
Bijv. in plaats van de opmerking “uw naam is X” ( plus gewauwel Eigen naam, man’s naam - Nee, míjn naam)
Uw adres is: “ ....” Uw tel.nr is “...”
Zelf vind ik logisch, dat men aan mij bovenstaande vráagt en dan checkt met wat er in de computer staat.
Just saying.
Ben ik gek? Worden jullie daar niet op gewezen?
Tof, dat je meer vertelt. Leuke functie wél!
Misschien dat je dat zelf kunt doen. Mij gaat het aan het hart, dat mensen worden buitengesloten door bureaucratie.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
doe dat maar, ja
ga een mooi boek schrijven
Dan kom je met een begeleider of iemand van vluchtelingenwerk of een andere instantie en is het financiële gedeelte allang afgehandeld of is er een regeling getroffen voor de afspraak er stond.quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:54 schreef oranjevogel1 het volgende:
patient heeft geen BSN nummer/ geen wettelijke documenten/ is uberhaupt illegaal / wenst geen gebruik te maken van een zorgverzekeraar etc etc
Dit is niet zoals het er in de praktijk aan toe gaat.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:13 schreef oranjevogel1 het volgende:
Ja, maar waarom zou je daar op wachten? Als een patient 10k bij zich heeft en verder geen documenten, dan kun je toch beter gelijk met de chemo beginnen i.p.v. te wachten tot hij een tumor ten grootte van een voetbal heeft terwijl hij bezig is met bureacratie.
Snap dat jij vanuit jouw functie daar niet direct te maken mee hebt. Het zou interessant zijn als je bij je collega's (beknopt) zou kunnen informeren.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:25 schreef VraagWatJeWil het volgende:
(ik reageer echt alleen vanuit mijn functie, verder weet ik niet precies wat je met deze opmerkingen wil en hoe het allemaal juridisch geregeld is)
Misschien kan je daar zelf een topic over openen? Daar gaat het hier niet omquote:Op donderdag 10 januari 2019 21:24 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Misschien dat je dat zelf kunt doen. Mij gaat het aan het hart, dat mensen worden buitengesloten door bureaucratie.
Een illegaal persoon is doorgaans een vluchteling, die heeft dan te maken met IND en zij regelen verder de medische hulp indien noodzakelijk. Je zit nu wel beetje te zoeken naar een speld in een hooiberg?quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:28 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Snap dat jij vanuit jouw functie daar niet direct te maken mee hebt. Het zou interessant zijn als je bij je collega's (beknopt) zou kunnen informeren.
Gelukkig ben je het eens met mij.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:24 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Hele leuke afwisselende verantwoordelijke functie
Nee, wij noemen niks op.
Als iemand belt krijg ik dat door via dat eerder genoemde KCC, niets gaat rechtstreeks door naar ons (behalve interne telefoontjes uiteraard).
Die noemen voor ze doorverbinden de geboortedatum en de naam, wij zoeken meteen het dossier erbij en je hebt alles wat je weten wil.
En dan volgt het gesprek.
Als iemand zich fysiek meldt bij de poli, bij onze balie, hebben ze beneden al ingecheckt met hun pasje of een nieuwe laten maken als je niet bekend bent.
Ze komen dus met pas al op de poli, hoeven zich niet meer aan te melden op de afspraak, maar omdat het nu eenmaal zo is dat altijd bevestigt wil worden of je de juiste wachtruimte hebt (al staat het duidelijk aangegeven ) komen mensen vaak nog even aan de balie met die pas.
Ik hoef dus niets op te noemen.
Ook niet als ze zomaar even langskomen om iets te vragen moet ik wel hun dossier erbij openen en vraag ik 'mag ik uw geboortedatum en uw achternaam'. Dat is voldoende.
Vind het ook vreemd om het op de manier te doen die jij noemt!
Maar niet altijd. Er zijn ook mensen die niet bekend zijn bij de instanties, die best zelf willen en kunnen betalen.quote:
Als iemand iets ophaalt dat klaarstaat (bijvoorbeeld voorbereiding of labformulieren) vraag ik ook altijd de naam en geb.datum.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gelukkig ben je het eens met mij.
Overigens vroeg de arts, terwijl ik op tafel lag aan mij om de geboortedatum te noemen.
Succes met de verdere vragen.
Ik geloof niet dat een medisch secretaresse daar iets over te zeggen heeft. Gokje hoorquote:Op donderdag 10 januari 2019 21:39 schreef funnywell het volgende:
Wanneer verdwijnt de onnodige managementlaag in de algehele zorg en gaan we terug naar 50 euro ziektefonds.
Schijnt nog steeds zo te zijn met het huidige dbc-systeem. Er is de roep om prijzen vooraf te publiceren op een website zodat je kunt vergelijken maar dat gaat dus niet zo makkelijk omdat prijzen soms nog niet vastgesteld zijn en afhankelijk is van de dbc-code.quote:Op donderdag 10 januari 2019 22:00 schreef Isabeau het volgende:
Overigens heb ik wel eens meegemaakt dat een patiënt van te voren wilde weten hoeveel een ingreep ging kosten omdat hij daar een lening voor af wilde sluiten. Dat had nog heel wat voeten in de aarde, want was niet zo makkelijk om uit te zoeken en de prijs bleek nog niet eens bekend van die ingreep. Dit is van járen geleden, dus misschien dat dit nu verbeterd is.
Daar kan ik je in mijn huidige functie geen antwoord op geven.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:39 schreef funnywell het volgende:
Wanneer verdwijnt de onnodige managementlaag in de algehele zorg en gaan we terug naar 50 euro ziektefonds.
google “passantentarieven” en ziekenhuisnaam levert aardig wat info gok ikquote:Op donderdag 10 januari 2019 22:06 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Schijnt nog steeds zo te zijn met het huidige dbc-systeem. Er is de roep om prijzen vooraf te publiceren op een website zodat je kunt vergelijken maar dat gaat dus niet zo makkelijk omdat prijzen soms nog niet vastgesteld zijn en afhankelijk is van de dbc-code.
Wij spreken de artsen waar patiënten bij zijn, dus in de wandelgangen en bij de balie etc altijd aan met dr. Piepie.quote:Op donderdag 10 januari 2019 22:54 schreef bloempjuh het volgende:
Hele suffe vraag, maar wel iets waar ik nieuwsgierig naar ben: spreek je (in jouw functie) een arts aan met 'Dokter -achternaam-', als je ze op een gang ziet lopen? Of mag het ook gewoon '-voornaam-' zijn? En in hoeverre spreken zij jou aan met voor- danwel achternaam in de wandelgangen?
Achtergrond: Vandaag was ik bij een vervangende huisarts die het steeds had over 'Lonneke'. Echt drie keer in een gesprek van tien minuten. Pas toen ik buiten stond realiseerde ik me dat Lonneke de voornaam is van mijn -vaste- huisarts. Ik ken haar alleen als 'Dokter -achternaam- en had er oprecht niet bij stilgestaan dat zij überhaupt een voornaam hééft.
#autistischbrein #socialeregelszijngek
Eh nee niet echtquote:Op donderdag 10 januari 2019 22:58 schreef TLC het volgende:
Was je lievelingsserie vroeger ook Medisch Centrum West ?
en komen er weleens tv achtige romances tussen dokters en het personeel voor ?
En sommige dragen de titel 'doctor of arts'quote:Op donderdag 10 januari 2019 23:46 schreef Bosbeetle het volgende:
die doctors titel wordt nogal misbruikt door die beroepsgroep inderdaad, veel artsen zijn geen dr.
Had ik al eerder op geantwoordquote:Op vrijdag 11 januari 2019 09:30 schreef dagobertE6 het volgende:
Ik zie dokters altijd zo bazig/kut doen tegen de secretaresses en ik zie ze onderling ook 'bitchfighten' voor de aandacht van diezelfde dokter voor status.
Zie jij hier wat van terug?
Ik ga 2x per week naar het ziekenhuis voor fam
quote:Op donderdag 10 januari 2019 13:10 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Op deze poli voel ik me volkomen gelijkwaardig. We hebben elkaar nodig om de best mogelijke zorg te leveren.
Dat is in het verleden, door de verhoudingen van arts naar assistente/secretaresse die toen nog wat ouderwetser waren, wel eens anders geweest. En als je een voorbeeld stelt voor artsen in opleiding hoe we het allemaal willen hebben, gaan deze volgende generatie ook zo om met elkaar is mijn ervaring
Nee en de artsen worden door ons allemaal standaard DOKTER.genoemd.quote:Op donderdag 10 januari 2019 23:46 schreef Bosbeetle het volgende:
die doctors titel wordt nogal misbruikt door die beroepsgroep inderdaad, veel artsen zijn geen dr.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |