abonnement Unibet Coolblue
pi_184321171
quote:
11s.gif Op donderdag 10 januari 2019 15:48 schreef Argo het volgende:
Wordt je er ook zo gek van wanneer het UWV weer rappelleert om medische gegevens te krijgen?
Nee, ik word er niet gek van :D
We krijgen wekelijks aanvragen van instanties voor medische gegevens. De arts maakt dan de gevraagde info per brief, wij maken daar dan een rekening van en sturen het op.
Leuk werkje hoor *)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184321214
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:31 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Bij veel bewerkelijke combinatie-afspraken/behandelingen kan je trouwens de patiënt niet hun eigen afspraken laten maken online, daar is het veel te ingewikkeld voor.
Ik heb praktijkdemonstraties gezien in ziekenhuizen in andere landen dat dit wel kan en ook echt werkt, maar het invoeren daarvan heeft impact op een heel groot aantal sterk verdedigde heilige huisjes in de Nederlandse ziekenhuizen. (En vereist een niet door een NL-firma gebouwd EPD :P)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_184321533
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:21 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik heb praktijkdemonstraties gezien in ziekenhuizen in andere landen dat dit wel kan en ook echt werkt, maar het invoeren daarvan heeft impact op een heel groot aantal sterk verdedigde heilige huisjes in de Nederlandse ziekenhuizen. (En vereist een niet door een NL-firma gebouwd EPD :P)
Wat boeit dat laatste? Genoeg ziekenhuizen op EPIC.

En wat bedoel je met heilige huisjes? Wat dan?
pi_184321562
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat boeit dat laatste? Genoeg ziekenhuizen op EPIC.

En wat bedoel je met heilige huisjes? Wat dan?
Ik wacht eerst even het antwoord van VraagWatJeWil op Postbus af.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_184321592
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:41 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik wacht eerst even het antwoord van VraagWatJeWil af.
Antwoord waarop? Ik heb je vraag gemist, of lees ik er overheen? :@
pi_184322723
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:18 schreef Postbus100 het volgende:

Kan je hier een voorbeeld van geven? Wat zijn bewerkelijke/ingewikkelde combinatie-afspraken? En kan je ook uitleggen hoe je zoiets aanpakt? (het inplannen ervan bedoel ik) Want dat lijkt me soms best een puzzel. Dus ben benieuwd hoe je dat doet :)
Voorbeeldje van een nierbioptie per order van de arts.

Inplannen tussen de 7 tot 10 dagen.
Check of patiënt met antistolling moet stoppen, zo ja hoelang tevoren. (meestal een week)
Blok van een uur zetten in het spreekuur van de arts met de naam en geboortedatum van de desbetreffende patiënt, de mensen die op die tijd stonden verzetten (en bellen omdat het korte termijn is)
Inboeken van een opname op de afdeling, bed reserveren.
Radiologie bellen om de bioptie te plannen.
Info boekje met tijd invullen, alles in dossier zetten en patiënt informeren (die staan dan aan de balie) hoelaat ze moeten komen, wat ze moeten doen/laten aan voorbereiding.
Vaak is er ineens zoveel info dat ik later nog even een keertje nabel of ze nog vragen hebben of ze bellen zelf.
Dubbelcheck op een later tijdstip als de patiënt weg is of alles er volgens protocol instaat. En een afspraak inplannen voor de uitslag.

Voorbeeldje van een maag en/of darmonderzoek:

Check op antistolling i.v.m eerder komen om stolling te prikken (CITO lab), ijzergebruik of diabetes bij het afspreken.
Inplannen in het rooster van de arts die dit doet, bed reserveren op de dagbehandeling.
Boekje met info en de laxeermiddelen met de patiënt doornemen, want ze moeten laxeren en/of nuchter blijven.
Dit móet echt kloppend worden overgebracht anders kan de hele scopie niet doorgaan.
En een afspraak inplannen voor de uitslag.

Voorbeeldje van een beenmergpunctie:

Check op antistolling en eventueel eerder laten komen voor CITO lab (dat is weer dat stolling prikken een uur tevoren)
Laboratorium bellen om de datum door te geven.
Bed reserveren op de beenmergkamer.
Als cytogenetica en/of immunofenotypering wordt aangevraagd moeten er tig paperassen in orde worden gemaakt door ons en de arts (die doet dat ter plekke bij de beenmergpunctie of tevoren) en de dag tevoren ook nog naar het VUmc gemaild worden.
Alles dubbelchecken en uiteraard de patiënt informeren en het infoboekje meegeven.
Soms nabellen of ze bellen zelf nog een keertje.
Oh en een afspraak inplannen voor de uitslag.

Zo heb je legio bewerkelijke dingen die echt moeten kloppen. Als je 1 onderdeel in die routing vergeet of niet juist doet kan de patiënt de behandeling wel vergeten.

En om fietsie voor te zijn: Uiteraard kan dit allemaal efficiënter qua automatisering. Daar is iedereen zich bewust van en is continue in beweging om het beter te krijgen. Heeft niet zo heel veel met heilige huisjes te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door VraagWatJeWil op 10-01-2019 17:45:06 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184322847
Thanks. Maar dat betekent wel dat jullie nogal 'rucksichtlos' omgaan met de afspraken van anderen? Wat nou als een andere patiënt niet wil schuiven met zijn afspraak (omdat deze tijd het beste uitkomt, hij hier alles voor geregeld heeft, etc). Kom je dat wel eens tegen?

(edit :Jullie wil is wet? Of houd je wel rekening met wensen van anderen? Lijkt me bijna geen doen, maar om nou gewoon alles heel zakelijk en strak te plannen...)

Of als het bij het lab toch niet kan op een dag, moet je dan alles weer verplaatsen /omzetten? Vermoeiend :P
Somebody that I used to know
pi_184322907
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:43 schreef Postbus100 het volgende:
Thanks. Maar dat betekent wel dat jullie nogal 'rucksichtlos' omgaan met de afspraken van anderen? Wat nou als een andere patiënt niet wil schuiven met zijn afspraak (omdat deze tijd het beste uitkomt, hij hier alles voor geregeld heeft, etc). Jullie wil is wet? Kom je dat wel eens tegen?

Of als het bij het lab toch niet kan op een dag, moet je dan alles weer verplaatsen /omzetten? Vermoeiend :P
Yup en Yup :P
De manier waarop je een telefoontje pleegt kan ook heel veel doen he.
Je legt dingen ook uit aan de mensen die je moet verzetten en probeert dat zo klantvriendelijk te regelen. Ik ga bijvoorbeeld altijd eerst kijken of die afspraak eerder kan.
Het betekent niet dat je ze altijd later laat komen ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184323017
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:46 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Yup en Yup :P
De manier waarop je een telefoontje pleegt kan ook heel veel doen he.
Je legt dingen ook uit aan de mensen die je moet verzetten en probeert dat zo klantvriendelijk te regelen. Ik ga bijvoorbeeld altijd eerst kijken of die afspraak eerder kan.
Het betekent niet dat je ze altijd later laat komen ;)
Wat een gedoe :P k hierom was ik ook niet geschikt als soort van directiesecretaresse :P ik vind veel dingen leuk /prima om te doen, maar ik had echt een grafhekel aan agenda's vullen van anderen die uiteindelijk toch weer gewijzigd worden. En dan paste het altijd net niet, dus was je daar weer een uur mee bezig om alles recht te plannen. Terwijl als zij gewoon hun agenda's trekken, dan hoef ik er niet tussen te zitten.

Dus knap dat jij het wel kan :P
Somebody that I used to know
pi_184323103
Ach ik zie het zo, het is ook een onderdeel van mijn werk... er is genoeg anders tussendoor.
Ik vind het een heel dynamische baan het gaat elke dag alle kanten op, ik hou d'r van ^O^
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184323639
Het ziekenhuis waar ik regelmatig kom zegt (of althans, de communicatie-afdeling) dat ik niet in mijn dossier kan zetten 'Autistisch, geen hand geven aub' omdat alle afdelingen hun eigen deel van mijn dossier inzien. Is dit per ziekenhuis veschillend, of is er een dossier dat in heel Nederland (door artsen van verschillende ziekenhuizen/afdelingen) kan worden gelezen? En heb je een antwoord op mijn eerdere vraag?

Tof dat je meedoet aan VWJW, trouwens! O+
Mon 'en!
pi_184323948
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:26 schreef bloempjuh het volgende:
Het ziekenhuis waar ik regelmatig kom zegt (of althans, de communicatie-afdeling) dat ik niet in mijn dossier kan zetten 'Autistisch, geen hand geven aub' omdat alle afdelingen hun eigen deel van mijn dossier inzien. Is dit per ziekenhuis veschillend, of is er een dossier dat in heel Nederland (door artsen van verschillende ziekenhuizen/afdelingen) kan worden gelezen? En heb je een antwoord op mijn eerdere vraag?

Tof dat je meedoet aan VWJW, trouwens! O+
Ziekenhuizen werken allemaal met hun eigen systeem. Vaak wel dezelfde als meerdere ziekenhuizen in NL maar die zijn dan weer niet gekoppeld met elkaar.
In ons systeem zijn er wel popups die je als eerste ziet als je een dossier opent en daar zou dan in kunnen staan, geen hand geven aub ivm autisme. Er staat nu vaak informatie in over ziekenhuisbacteriën en of iemand nog getest moet worden.

Sorry, je eerdere vraag helemaal over het hoofd gezien! :@

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:26 schreef bloempjuh het volgende:
Ik zie dat je in je opleiding 'Communicatie Engels' benoemt als onderdeel. In mijn ervaring (Engelstalige partner) spreekt ziekenhuispersoneel amper (of zeer gebrekkig) Engels. Is het niet de bedoeling dat z'huispersoneel juist wél in het Engels zou moeten kunnen communiceren en komt dit in jouw dagelijkse praktijk wel eens voor?
Ja het komt bijna dagelijks voor dat je in het Engels communiceert met patiënten. Of soms buitenlandse ziekenhuizen. Iedereen bij ons spreekt wel basis Engels.
We hebben ook collega's die goed zijn in Frans, Duits, Italiaans en Spaans en die weet je dan meestal ook wel te vinden.

Daarnaast kunnen we gebruik maken van een tolkendienst. Die zowel fysiek kunnen komen of per telefoon kunnen vertalen. Dat moet je dan wel van te voren aanvragen. Ieder ziekenhuis heeft daarvoor een code die je dan moet gebruiken. Werkt echt fantastisch voor arts én patiënt.

Ook hebben veel mensen familie bij zich die eventueel kan vertalen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184324043
Top, thanks. ^O^
Mon 'en!
pi_184324059
Hoe gaan jullie om met mensen die geen BSN-nummer willen geven en cash willen betalen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184324125
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:48 schreef oranjevogel1 het volgende:
Hoe gaan jullie om met mensen die geen BSN-nummer willen geven en cash willen betalen?
Die gaan met de teamleider eerst langs bij de patientenadministratie en betalen vooraf of er wordt iets anders mee geregeld.
Wij hebben verder geen bemoeienis op de poli met financiële handelingen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184324141
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:52 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Die gaan met de teamleider eerst langs bij de patientenadministratie.
en dan? welke gegevens moeten ze achterlaten? weigeren jullie die mensen zorg als ze geen BSN/identificatie willen geven?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184324197
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:53 schreef oranjevogel1 het volgende:


en dan? welke gegevens moeten ze achterlaten? weigeren jullie die mensen zorg als ze geen BSN/identificatie willen geven?
Wij weigeren nooit zorg.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt eerlijk gezegd.

Waarom zouden ze dat doen denk je?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184324281
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:57 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Waarom zouden ze dat doen denk je?
Daar zijn verschillende redenen voor.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184325160
Naar andere landen kijkend en naar de eigen inzichten die je hebt opgedaan. Heb je door je praktijkervaring bepaalde details of grote lijnen die je zou willen verbeteren als je de volledige vrije hand had gehad? Zo ja; welke?
pi_184325490
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:02 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Daar zijn verschillende redenen voor.
Welke? Ik krijg de indruk dat je een beetje in de war bent met de praktijken in de zorg in de VS of elders waar men het zorgsysteem als 'geweldadig' omschrijft. Zo heb je landen waar je je plaats bovenaan de wachtrij kunt opeisen door simpelweg bevriend te zijn met de dokter of iemand te kennen die de dokter kent. Dat is binnen de EU taboe en wordt bestraft als daar ook maar enige hints naar zijn.

En het feit dat overheidsdiensten in NL telefonisch naar je BSN en andere combinaties vragen is voornamelijk voor je eigen privacy zodat anderen wat minder snel in je naam kunnen bellen, en niet om je te pesten. In Nederland gaan spoedbehandelingen sowieso voor papieren.

En anders moet je eerst misschien eens een praktijkvoorbeeld opsnorren.

[ Bericht 9% gewijzigd door Beathoven op 10-01-2019 20:12:10 ]
pi_184325575
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:06 schreef Beathoven het volgende:
Ik krijg de indruk dat je een beetje in de war bent met de praktijken in de zorg in de VS of elders
Nee, dat ben ik niet. En verder stel ik dat zorg (ook niet spoedeisend) niet geweigerd mag worden, ongeacht de reden, zolang er betaalt wordt met Euro-biljetten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184325650
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 19:48 schreef Beathoven het volgende:
Naar andere landen kijkend en naar de eigen inzichten die je hebt opgedaan. Heb je door je praktijkervaring bepaalde details of grote lijnen die je zou willen verbeteren als je de volledige vrije hand had gehad? Zo ja; welke?
Ik weet niet hoe er op de poli's van ziekenhuizen in andere landen precies gewerkt wordt.

Maar ik zie wel verbeterpunten op sommige gebieden omdat ik in verschillende zorginstellingen heb gewerkt in NL.

Dat is dan vooral echt praktisch op de werkvloer, je pikt van elke werkomgeving wel dingen mee die op een andere soortgelijke werkplek fijner zouden werken.
Dan gaat het om kleine dingen in routing of protocollen. Regelmatig nemen we die dan ook onder de loep.

In grotere lijnen zou er bij verbouwingen bijvoorbeeld eens met ons van de werkvloer overlegd moeten worden wat de plannen zijn en wat het beste zou zijn ivm onze ervaringen.
Alleen al qua privacy en aanpassingen aan wachtruimtes kan een heleboel verbeterd worden.

Ook het feit dat artsen hun eigen kamer willen hebben is niet handig en zorgt voor veel gedoe met de ruimtes, ze kunnen beter met zijn allen een eigen bureau in 1 grote ruimte hebben en dan de spreekkamers algemeen voor iedereen toegankelijk maken middels een wisselend rooster.

[ Bericht 0% gewijzigd door VraagWatJeWil op 10-01-2019 20:23:19 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 10 januari 2019 @ 20:18:26 #53
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184325689
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:11 schreef oranjevogel1 het volgende:

Nee, dat ben ik niet. En verder stel ik dat zorg (ook niet spoedeisend) niet geweigerd mag worden, ongeacht de reden, zolang er betaalt wordt met Euro-biljetten.
Waarom denk je dat? En waarom zou iemand zijn BSN/identificatie niet willen geven?
Je hebt in Nederland een identificatieplicht. Dus als je daarom gevraagd word moet jij je kunnen identificeren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_184325737
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:18 schreef golfer het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Omdat ik vrijheid van gedachte heb.
quote:
En waarom zou iemand zijn BSN/identificatie niet willen geven?
Waarom wel als je niet van een ziektekostenverzekering gebruik wenst te maken?
quote:
Je hebt in Nederland een identificatieplicht.
dus?
quote:
Dus als je daarom gevraagd word moet jij je kunnen identificeren.
Iedereen mag daar in alle gevallen naar vragen en ik ben dan verplicht dat te honoreren? Vertel even waar dat in de wet staat.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 10 januari 2019 @ 20:23:33 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184325771
https://www.rijksoverheid(...)tificatieplicht-zorg

Ik zou geen reden kunnen bedenken niet aan die verplichting te willen voldoen, tenzij je een zeer gezochte misdadiger bent?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_184325815
quote:
Dat is de wet niet.
quote:
Ik zou geen reden kunnen bedenken niet aan die verplichting te willen voldoen, tenzij je een zeer gezochte misdadiger bent?
Leuk weer die criminalisatie. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184325834
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:16 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe er op de poli's van ziekenhuizen in andere landen precies gewerkt wordt.

Maar ik zie wel verbeterpunten op sommige gebieden omdat ik in verschillende zorginstellingen heb gewerkt in NL.

Dat is dan vooral echt praktisch op de werkvloer, je pikt van elke werkomgeving wel dingen mee die op een andere soortgelijke werkplek fijner zouden werken.
Dan gaat het om kleine dingen in routing of protocollen. Regelmatig nemen we die dan ook onder de loep.

In grotere lijnen zou er bij verbouwingen bijvoorbeeld eens met ons van de werkvloer overlegd moeten worden wat de plannen zijn en wat het beste zou zijn ivm onze ervaringen.
Alleen al qua privacy en aanpassingen aan wachtruimtes kan een heleboel verbeterd worden.

Ook het feit dat artsen hun eigen kamer willen hebben is niet handig en zorgt voor veel gedoe met de ruimtes, ze kunnen beter met zijn allen een eigen bureau in 1 grote ruimte hebben en dan de spreekkamers algemeen voor iedereen toegankelijk maken middels een wisselend rooster.
Interessant, en bedankt voor je antwoord! :)

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:18 schreef golfer het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? En waarom zou iemand zijn BSN/identificatie niet willen geven?
Je hebt in Nederland een identificatieplicht. Dus als je daarom gevraagd word moet jij je kunnen identificeren.
Klopt, maar dan nog.. het is de politie niet :)

Ik heb altijd m'n paspoort bij me als ID maar op een dag bij de dokterswacht had ik 'm eens vergeten omdat deze in een andere jas zat en deed men een check via m'n telefoonnummer. Men wil vaak gewoon even een dubbelcheck doen of ze de juiste persoon voor zich hebben die eerder gebeld heeft. Niets mis mee.
pi_184326116
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:21 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Omdat ik vrijheid van gedachte heb.

[..]

Waarom wel als je niet van een ziektekostenverzekering gebruik wenst te maken?

[..]

dus?

[..]

Iedereen mag daar in alle gevallen naar vragen en ik ben dan verplicht dat te honoreren? Vertel even waar dat in de wet staat.
Dus als je als passant binnenkomt (passantentarief) hoef je je niet te identificeren? En dan moeten we jou maar geloven dat je de rekening ooit gaat betalen? En dat je adres klopt die je doorgeeft?

Bijzonder. :)
pi_184326203
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 20:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dus als je als passant binnenkomt (passantentarief) hoef je je niet te identificeren? En dan moeten we jou maar geloven dat je de rekening ooit gaat betalen?
Wat snap jij niet aan cash betalen? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184326317
Bij een aantal poliklinische bezoekjes in de afgelopen weken en bij telefoneren, viel mij op bij identificeren en verifiëren van id, gaat de secretaresse míjn naam noemen, adres en telefoon om te vragen of het klopt.
Ja, dus.

Zou toch logischer zijn als men de gegevens aan mij vraagt :?
Bijv. in plaats van de opmerking “uw naam is X” ( plus gewauwel Eigen naam, man’s naam - Nee, míjn naam)
Uw adres is: “ ....” Uw tel.nr is “...”

Zelf vind ik logisch, dat men aan mij bovenstaande vráagt en dan checkt met wat er in de computer staat.
Just saying.
Ben ik gek? Worden jullie daar niet op gewezen?

Tof, dat je meer vertelt. Leuke functie wél!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')