We worden jaarlijks getraind op reanimatie en ik heb nu zo'n 4x van dichtbij een reanimatie meegemaakt en geholpen.quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:53 schreef Bosbeetle het volgende:
En nog een vraagje heb je een EHBO cursus en wel eens een A.E.D. moeten gebruiken of is dat bij jullie juist minder nodig omdat er al zoveel medisch geschoold personeel loopt. (of zelfs onwenselijk omdat er hart patienten rondlopen)
Kun je wat meer vertellen over wat helpen inhield, in zulke gevallen?quote:Op donderdag 10 januari 2019 15:09 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
We worden jaarlijks getraind op reanimatie en ik heb nu zo'n 4x van dichtbij een reanimatie meegemaakt en geholpen.
Hulp bieden in het 'goed of beter' neerleggen van die persoon, het bellen naar het noodnummer voor het reanimatieteam, collega erbij roepen, de AED van de muur pakken.quote:Op donderdag 10 januari 2019 15:48 schreef slarti_bartfast het volgende:
Kun je wat meer vertellen over wat helpen inhield, in zulke gevallen?
Kan je hier een voorbeeld van geven? Wat zijn bewerkelijke/ingewikkelde combinatie-afspraken? En kan je ook uitleggen hoe je zoiets aanpakt? (het inplannen ervan bedoel ik) Want dat lijkt me soms best een puzzel. Dus ben benieuwd hoe je dat doetquote:Op donderdag 10 januari 2019 13:31 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Bij veel bewerkelijke combinatie-afspraken/behandelingen kan je trouwens de patiënt niet hun eigen afspraken laten maken online, daar is het veel te ingewikkeld voor.
Nee, ik word er niet gek vanquote:Op donderdag 10 januari 2019 15:48 schreef Argo het volgende:
Wordt je er ook zo gek van wanneer het UWV weer rappelleert om medische gegevens te krijgen?
Ik heb praktijkdemonstraties gezien in ziekenhuizen in andere landen dat dit wel kan en ook echt werkt, maar het invoeren daarvan heeft impact op een heel groot aantal sterk verdedigde heilige huisjes in de Nederlandse ziekenhuizen. (En vereist een niet door een NL-firma gebouwd EPD )quote:Op donderdag 10 januari 2019 13:31 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Bij veel bewerkelijke combinatie-afspraken/behandelingen kan je trouwens de patiënt niet hun eigen afspraken laten maken online, daar is het veel te ingewikkeld voor.
Wat boeit dat laatste? Genoeg ziekenhuizen op EPIC.quote:Op donderdag 10 januari 2019 16:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb praktijkdemonstraties gezien in ziekenhuizen in andere landen dat dit wel kan en ook echt werkt, maar het invoeren daarvan heeft impact op een heel groot aantal sterk verdedigde heilige huisjes in de Nederlandse ziekenhuizen. (En vereist een niet door een NL-firma gebouwd EPD )
Ik wacht eerst even het antwoord van VraagWatJeWil op Postbus af.quote:Op donderdag 10 januari 2019 16:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat boeit dat laatste? Genoeg ziekenhuizen op EPIC.
En wat bedoel je met heilige huisjes? Wat dan?
Antwoord waarop? Ik heb je vraag gemist, of lees ik er overheen?quote:Op donderdag 10 januari 2019 16:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik wacht eerst even het antwoord van VraagWatJeWil af.
Voorbeeldje van een nierbioptie per order van de arts.quote:Op donderdag 10 januari 2019 16:18 schreef Postbus100 het volgende:
Kan je hier een voorbeeld van geven? Wat zijn bewerkelijke/ingewikkelde combinatie-afspraken? En kan je ook uitleggen hoe je zoiets aanpakt? (het inplannen ervan bedoel ik) Want dat lijkt me soms best een puzzel. Dus ben benieuwd hoe je dat doet
Yup en Yupquote:Op donderdag 10 januari 2019 17:43 schreef Postbus100 het volgende:
Thanks. Maar dat betekent wel dat jullie nogal 'rucksichtlos' omgaan met de afspraken van anderen? Wat nou als een andere patiënt niet wil schuiven met zijn afspraak (omdat deze tijd het beste uitkomt, hij hier alles voor geregeld heeft, etc). Jullie wil is wet? Kom je dat wel eens tegen?
Of als het bij het lab toch niet kan op een dag, moet je dan alles weer verplaatsen /omzetten? Vermoeiend
Wat een gedoe k hierom was ik ook niet geschikt als soort van directiesecretaresse ik vind veel dingen leuk /prima om te doen, maar ik had echt een grafhekel aan agenda's vullen van anderen die uiteindelijk toch weer gewijzigd worden. En dan paste het altijd net niet, dus was je daar weer een uur mee bezig om alles recht te plannen. Terwijl als zij gewoon hun agenda's trekken, dan hoef ik er niet tussen te zitten.quote:Op donderdag 10 januari 2019 17:46 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Yup en Yup
De manier waarop je een telefoontje pleegt kan ook heel veel doen he.
Je legt dingen ook uit aan de mensen die je moet verzetten en probeert dat zo klantvriendelijk te regelen. Ik ga bijvoorbeeld altijd eerst kijken of die afspraak eerder kan.
Het betekent niet dat je ze altijd later laat komen
Ziekenhuizen werken allemaal met hun eigen systeem. Vaak wel dezelfde als meerdere ziekenhuizen in NL maar die zijn dan weer niet gekoppeld met elkaar.quote:Op donderdag 10 januari 2019 18:26 schreef bloempjuh het volgende:
Het ziekenhuis waar ik regelmatig kom zegt (of althans, de communicatie-afdeling) dat ik niet in mijn dossier kan zetten 'Autistisch, geen hand geven aub' omdat alle afdelingen hun eigen deel van mijn dossier inzien. Is dit per ziekenhuis veschillend, of is er een dossier dat in heel Nederland (door artsen van verschillende ziekenhuizen/afdelingen) kan worden gelezen? En heb je een antwoord op mijn eerdere vraag?
Tof dat je meedoet aan VWJW, trouwens!
Ja het komt bijna dagelijks voor dat je in het Engels communiceert met patiënten. Of soms buitenlandse ziekenhuizen. Iedereen bij ons spreekt wel basis Engels.quote:Op donderdag 10 januari 2019 13:26 schreef bloempjuh het volgende:
Ik zie dat je in je opleiding 'Communicatie Engels' benoemt als onderdeel. In mijn ervaring (Engelstalige partner) spreekt ziekenhuispersoneel amper (of zeer gebrekkig) Engels. Is het niet de bedoeling dat z'huispersoneel juist wél in het Engels zou moeten kunnen communiceren en komt dit in jouw dagelijkse praktijk wel eens voor?
Die gaan met de teamleider eerst langs bij de patientenadministratie en betalen vooraf of er wordt iets anders mee geregeld.quote:Op donderdag 10 januari 2019 18:48 schreef oranjevogel1 het volgende:
Hoe gaan jullie om met mensen die geen BSN-nummer willen geven en cash willen betalen?
en dan? welke gegevens moeten ze achterlaten? weigeren jullie die mensen zorg als ze geen BSN/identificatie willen geven?quote:Op donderdag 10 januari 2019 18:52 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Die gaan met de teamleider eerst langs bij de patientenadministratie.
Wij weigeren nooit zorg.quote:Op donderdag 10 januari 2019 18:53 schreef oranjevogel1 het volgende:
en dan? welke gegevens moeten ze achterlaten? weigeren jullie die mensen zorg als ze geen BSN/identificatie willen geven?
Daar zijn verschillende redenen voor.quote:Op donderdag 10 januari 2019 18:57 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Waarom zouden ze dat doen denk je?
Welke? Ik krijg de indruk dat je een beetje in de war bent met de praktijken in de zorg in de VS of elders waar men het zorgsysteem als 'geweldadig' omschrijft. Zo heb je landen waar je je plaats bovenaan de wachtrij kunt opeisen door simpelweg bevriend te zijn met de dokter of iemand te kennen die de dokter kent. Dat is binnen de EU taboe en wordt bestraft als daar ook maar enige hints naar zijn.quote:Op donderdag 10 januari 2019 19:02 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Daar zijn verschillende redenen voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |