Maar kijk dan het volgende filmpje van engineering explained alles is wel opgelost. Dus ja bij een tesla altijd goed opletten en gebruik maken van je garantie.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:27 schreef Gunner het volgende:
Google zoeken naar build quality tesla model 3
Totdat je die vergelijkbaar gaat uitrusten. De Tesla rijdt veel beter, is sneller, betere actieradius en heeft het superchargernetwerk ter beschikking.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:22 schreef Tailless het volgende:
[..]
de standaard range plus (die nu beschikbaar is) is ook in het rood te krijgen.
Hij is nogsteeds duurder dan een ekona
als ik hem vergelijkbaar ga uitrusten komt de kona nog niet opende 50.000.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Totdat je die vergelijkbaar gaat uitrusten. De Tesla rijdt veel beter, is sneller, betere actieradius en heeft het superchargernetwerk ter beschikking.
Bovendien: is gewoon leverbaar, itt de Koreanen die een idiote levertijd kennen.
Voor 1.050 krijg je hem in bv blauw of antraciet. Je hoeft geen rode te bestellen...quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
Meerprijs voor een andere kleur (metallic) lak kent ieder merk ja, maar normaal gezien geen 2100 euro. Ben wel benieuwd wat deze lak zo speciaal maakt dat het zo'n meerprijs rechtvaardigt.
voor 3 kan je hem ongeveer laten wrappenquote:Op vrijdag 12 april 2019 08:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor 1.050 krijg je hem in bv blauw of antraciet. Je hoeft geen rode te bestellen...
47.800 kost de M3.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:31 schreef Tailless het volgende:
[..]
als ik hem vergelijkbaar ga uitrusten komt de kona nog niet opende 50.000.
Trouwens al 1 iemand gaat misschien een tesla kopen via mijn referal
Edit de kona is leuk voor mensen die geen sedan willen rijden. Prima wagentje maar ik kies liever iets meer betalen voor een tesla
Voor minder ook nog wel.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:34 schreef Tailless het volgende:
[..]
voor 3 kan je hem ongeveer laten wrappen
Nou 5 euro goedkoper. Moeilijke keus.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
47.800 kost de M3.
47.795 kost de e-Kona premium (die is vergelijkbaar uitgerust).
Ik ga nu helemaal geen 3 meer bestellen. De optelsom van dingen die ik nu lees gaat me niet overtuigen om voor 50K privégeld een (in mijn ogen) te dure auto met een wellicht matige afwerking te kopen. Nee dan verwacht ik wel wat beters. Naast het feit dat meneer Musk ineens geen goedkoop model meer wil leveren is gewoon misleidend te noemen. Hij zegt dat er geen interesse in is, maar reken maar dat het is omdat het hun verlies oplevert.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor 1.050 krijg je hem in bv blauw of antraciet. Je hoeft geen rode te bestellen...
we leven nu in 2019 he goedkope modellen zijn er al.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ga nu helemaal geen 3 meer bestellen. De optelsom van dingen die ik nu lees gaat me niet overtuigen om voor 50K privégeld een (in mijn ogen) te dure auto met een wellicht matige afwerking te kopen. Nee dan verwacht ik wel wat beters. Naast het feit dat meneer Musk ineens geen goedkoop model meer wil leveren is gewoon misleidend te noemen. Hij zegt dat er geen interesse in is, maar reken maar dat het is omdat het hun verlies oplevert.
Dit gaat toch niet over andere modellen? Musk heeft een goedkope Model 3 beloofd. Die belofte trekt hij feitelijk nu in.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:40 schreef Tailless het volgende:
[..]
we leven nu in 2019 he goedkope modellen zijn er al.
40.000 dollar zitten we nu. Incl belasting teruggave kom je uit op 35.000quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dit gaat toch niet over andere modellen? Musk heeft een goedkope Model 3 beloofd. Die belofte trekt hij feitelijk nu in.
Je vergeet de BTW, US prijzen zijn altijd zonder tax. Doe er eerst maar eens 21% bijquote:Op vrijdag 12 april 2019 08:46 schreef Tailless het volgende:
[..]
40.000 dollar zitten we nu. Incl belasting teruggave kom je uit op 35.000
SR vs SR+ bestellingen was 1:6. Er is dus weinig vraag naar, maar in de VS blijft hij op verzoek leverbaar.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ga nu helemaal geen 3 meer bestellen. De optelsom van dingen die ik nu lees gaat me niet overtuigen om voor 50K privégeld een (in mijn ogen) te dure auto met een wellicht matige afwerking te kopen. Nee dan verwacht ik wel wat beters. Naast het feit dat meneer Musk ineens geen goedkoop model meer wil leveren is gewoon misleidend te noemen. Hij zegt dat er geen interesse in is, maar reken maar dat het is omdat het hun verlies oplevert.
Natuurlijk wel! Dat is wat ie altijd verkondigt heeft! NOu ja, nee niet voor 35.000 euro, wel dollar. Dus omgerekend met wat tax erbij zou je 40K euro verwachten.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:51 schreef VEM2012 het volgende:
Dat sommigen verwacht hadden voor 35.000 euro een M3 te kunnen kopen is niet Elon’s schuld.
elon heeft dus een 35000 euro tesla op de markt gezet. Nou die bleek niet te verkopen.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:58 schreef Gunner het volgende:
oh ja betere bron kan ik niet vinden
https://www.tesla.com/nl_(...)odel-3-available-now
Twee maand later..... drol ingetrokken.
Sorry ik ben niet zo goedgelovig. Na twee maanden ineens van gedachten te veranderen? Wel heel erg snel. Ze verdienen er niets op laten ze daar gewoon eerlijk over zijn. Check mijn eerder aangehaalde bronnen maar.quote:. Nou die bleek niet te verkopen.
In de VS. En die is ook leverbaar. Ook vandaag nog.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Dat is wat ie altijd verkondigt heeft! NOu ja, nee niet voor 35.000 euro, wel dollar. Dus omgerekend met wat tax erbij zou je 40K euro verwachten.
Verder heeft mUsk het natuurlijk wel heel vaak over de mytische 35.000 dollar Model 3 gehad. Dat kan je toch niet gaan ontkennen?
In de VS nog steeds voor dat geld leverbaar. En nu met vegan leer ipv stof. Dus ook nog meer uitrusting voor hetzelfde geld.quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:01 schreef Gunner het volgende:
35.000 dollar!
[..]
Sorry ik ben niet zo goedgelovig. Na twee maanden ineens van gedachten te veranderen? Wel heel erg snel. Ze verdienen er niets op laten ze daar gewoon eerlijk over zijn. Check mijn eerder aangehaalde bronnen maar.
Dat is het enige positieve wat ik er van kan zeggen ja, de verbeterde range. En de standaard autopilot.quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:03 schreef VEM2012 het volgende:
Wel een net iets hoger geprijsd model, die vervolgens wel een veel betere deal onder de streep is. Want je krijgt meer range, meer prestaties, betere uitrusting en autopilot (en je wil geen Tesla zonder autopilot, want ap is een genot)! Voor slechts 2.800 euro meer (autopilot was gisteren nog een optie van 3.200 euro).
Subsidie gaat niet komen wat ik in de wandelgangen hoor. Zelfs GL vindt dat een slecht idee inmiddels!quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is het enige positieve wat ik er van kan zeggen ja, de verbeterde range. En de standaard autopilot.
220 mijl van de SR is toch echt niet iets waar je echt heel blij van kan worden als je uitgaat van praktijkgetallen.
Nou ja, hopen dat de bouwkwaliteit wat gaat verbeteren en de overheid met wat subsidie over de brug komt en we kijken nog wel eens.
Vreemd hoor. Al die jaren honderden miljoenen subsidie geven aan ondernemers en leaserijders maar als er sprake is van het geven van een schijntje aan particulieren is het ineens een slecht ideequote:Op vrijdag 12 april 2019 09:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Subsidie gaat niet komen wat ik in de wandelgangen hoor. Zelfs GL vindt dat een slecht idee inmiddels!
Dat laatste is idd wat GL wil. Mensen de auto uit pesten.quote:Op vrijdag 12 april 2019 10:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vreemd hoor. Al die jaren honderden miljoenen subsidie geven aan ondernemers en leaserijders maar als er sprake is van het geven van een schijntje aan particulieren is het ineens een slecht ideex 1000
Alsof ze het op een bepaalde manier echt exclusief willen houden.
Feit is dat het kabinet wel de komende jaren ICE-rijders gaat straffen met stijgende accijnzen, MRB en BPM om zo die feestjes in stand te houden. Belastingverhogingen gaan namelijk wel altijd door.
Leasebak, dus geen invloed op.quote:Op vrijdag 12 april 2019 13:05 schreef Tailless het volgende:
[..]
Heb je iemands reveral gebruikt? Kan je namelijk nog 1500 km supercharging krijgen
Haha ja inderdaad.quote:Op vrijdag 12 april 2019 12:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Kom je eindelijk weer op Cupra snelheden...
Terberg.quote:
Aangezien de LR RWD in Nederland op verzoek geleverd wordt (¤ 53.000) zou je eens kunnen bellen of ook de SR leverbaar is. Die is dus weer net wat goedkoper dan de SR+.quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is het enige positieve wat ik er van kan zeggen ja, de verbeterde range. En de standaard autopilot.
220 mijl van de SR is toch echt niet iets waar je echt heel blij van kan worden als je uitgaat van praktijkgetallen.
Nou ja, hopen dat de bouwkwaliteit wat gaat verbeteren en de overheid met wat subsidie over de brug komt en we kijken nog wel eens.
Toch nog maar eens kijken of ik de e-Niro kan annulerenquote:Op vrijdag 12 april 2019 08:18 schreef Tailless het volgende:
Standard Range Plus
¤ 47.800 Hij is te bestellen.
O hemel, ik hoop voor je dat dat lukt (zou denken dat ze daar niet zo moeilijk over doen gelet op de wachtlijst die daar gek genoeg nog voor is).quote:Op zondag 14 april 2019 10:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Toch nog maar eens kijken of ik de e-Niro kan annuleren
mocht je niet leasen geef mijn ref op ;p ik wil dolgraag die supercharging km ersquote:Op zondag 14 april 2019 10:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Toch nog maar eens kijken of ik de e-Niro kan annuleren. Als het niet lukt heb ik mogelijk als voordeel dat vraag naar de e-Niro door de M3 SR+ vast zal inzakken wat de levertijd weer ten goede komt.
Is allemaal wel een beetje relatief hoor. Natuurlijk, als je elke week veel kilometers voor je werk moet maken waarbij je de range nodig hebt, dan is de tesla 3 een goed idee. Maar voor veel mensen die met de auto naar het werk rijden, is zelfs het bereik van een oud model leaf nog genoeg om maar één of twee keer in de week te moeten opladen. En voor mensen die de auto voornamelijk in het weekend of met kleine kinderen gebruiken, is die moeilijk bereikbare kofferruimte gewoon een minpunt en een e-Niro veel praktischer. Voor de oudere generatie die tegenwoordig graag comfortabel hoog zit, is een e-Niro ook weer een goede optie. Horses for courses.quote:Op zondag 14 april 2019 10:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O hemel, ik hoop voor je dat dat lukt (zou denken dat ze daar niet zo moeilijk over doen gelet op de wachtlijst die daar gek genoeg nog voor is).
Zag van de week de specs van de e-Niro, de e-Kona en de Leaf naast elkaar. Tsjonge, wat is de Model 3 dan toch een koopje. Of anders gezegd, wat is de rest dan toch een miskleun.
ik denk dat als je een kinderwagen mee neemt een Nero ook een betere keuze is.quote:Op zondag 14 april 2019 11:42 schreef knoopie het volgende:
[..]
Is allemaal wel een beetje relatief hoor. Natuurlijk, als je elke week veel kilometers voor je werk moet maken waarbij je de range nodig hebt, dan is de tesla 3 een goed idee. Maar voor veel mensen die met de auto naar het werk rijden, is zelfs het bereik van een oud model leaf nog genoeg om maar één of twee keer in de week te moeten opladen. En voor mensen die de auto voornamelijk in het weekend of met kleine kinderen gebruiken, is die moeilijk bereikbare kofferruimte gewoon een minpunt en een e-Niro veel praktischer. Voor de oudere generatie die tegenwoordig graag comfortabel hoog zit, is een e-Niro ook weer een goede optie. Horses for courses.
Je krijgt makkelijk grote spullen achterin een Model 3, ook een kinderwagen. De Model 4 die vervolgens veel beter rijdt, veel beter oogt, veel slimmer in elkaar steekt, supercharger netwerk ter beschikking, veel sneller is, enz.quote:Op zondag 14 april 2019 11:42 schreef knoopie het volgende:
[..]
Is allemaal wel een beetje relatief hoor. Natuurlijk, als je elke week veel kilometers voor je werk moet maken waarbij je de range nodig hebt, dan is de tesla 3 een goed idee. Maar voor veel mensen die met de auto naar het werk rijden, is zelfs het bereik van een oud model leaf nog genoeg om maar één of twee keer in de week te moeten opladen. En voor mensen die de auto voornamelijk in het weekend of met kleine kinderen gebruiken, is die moeilijk bereikbare kofferruimte gewoon een minpunt en een e-Niro veel praktischer. Voor de oudere generatie die tegenwoordig graag comfortabel hoog zit, is een e-Niro ook weer een goede optie. Horses for courses.
Praktisch? Is het niet juist onpraktisch want 2 tellen na de wasstraat is hij weer zichtbaar vies?quote:Op vrijdag 12 april 2019 14:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik had ook een witte Model S, leuke (en praktische) kleur.
[ afbeelding ]
Mwah elke kleur wordt wel vies. Je ziet het modderige iets meer aan de onderkant van je auto dat is waar, maar krasjes zie je daarentegen helemaal niet. Met een zwarte auto krijg je altijd die krasjes van wasstraten. Ook wordt de auto veel minder warm in de zomer en was het de goedkoopste kleur op dat momentquote:Op zondag 14 april 2019 18:24 schreef embedguy het volgende:
[..]
Praktisch? Is het niet juist onpraktisch want 2 tellen na de wasstraat is hij weer zichtbaar vies?
Wit ziet er wel über chique er uit.
Je hoeft het niet zo persoonlijk te nemen, maar de tesla model 3 is nu eenmaal een sedan. En die hebben inherente voor- en nadelen. Ze zijn stiller dan een hatchback of station, maar je krijgt er minder makkelijk grote dingen in. Dat is geen nadeel van de model 3 op zich, maar van elke sedan. En het is nu eenmaal zo dat model 3 tot nu toe alleen nog maar als sedan beschikbaar is.quote:Op zondag 14 april 2019 14:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je krijgt makkelijk grote spullen achterin een Model 3, ook een kinderwagen. De Model 4 die vervolgens veel beter rijdt, veel beter oogt, veel slimmer in elkaar steekt, supercharger netwerk ter beschikking, veel sneller is, enz.
Je hoeft mij niet op mijn woord te geloven, maar kijk eens bij de gemiddelde suv naar binnen en je zal zien dat de meeste bestuurders echt niet 65+ zijn hoor. Ook zijn er veel vrouwen die graag een iets hogere zit hebben, omdat ze zich dan veiliger voelen. Of jonge ouders, omdat een lage zit en een aflopende daklijn waardeloos zijn met een kinderstoeltje achterin. VW schreef begin dit jaar, dat in 2018 meer dan de helft van alle nieuw verkochte VW's suv's waren.quote:Bejaarden willen misschien die hogere zit wel, maar bejaarden leasen niet en rijden sowieso te weinig kilometers. Die kunnen dan beter de ICE variant van de Kona of Niro kopen.
Dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik kan mij daar niet meer zo druk om maken. Als ik iets sportiefs wil dan koop ik wel een nieuwe mountainbike, en als ik iets moois wil zien dan koop ik wel een oude mini. Een gebruiksauto moet toch in eerste instantie praktisch en effectief zijn.quote:Kona/Niro/Leaf zijn toch gewoon lullige auto’s zoals de Prius dat ook was. De Model 3 is een hebbeding, zoals iedere Tesla dat is.
Leg eens uit op welke punten de M3 er dan zo hoog bovenuit steekt, of de andere drie genoemde modellen tekort schieten voor de doorsnee automobilist.quote:Op zondag 14 april 2019 10:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O hemel, ik hoop voor je dat dat lukt (zou denken dat ze daar niet zo moeilijk over doen gelet op de wachtlijst die daar gek genoeg nog voor is).
Zag van de week de specs van de e-Niro, de e-Kona en de Leaf naast elkaar. Tsjonge, wat is de Model 3 dan toch een koopje. Of anders gezegd, wat is de rest dan toch een miskleun.
Van een merk wat zichzelf "premium" noemt mag je verwachten dat ze in de fabriek al goed opletten en dat je dat feitelijk zelf niet hoeft te doen. En dat je dus alleen in uitzonderlijke gevallen aanspraak moet maken op garantie.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:29 schreef Tailless het volgende:
[..]
Dus ja bij een tesla altijd goed opletten en gebruik maken van je garantie.
Precies wat ik eerder ook zei. Niet goed aansluitende plaatdelen (een veelgehoorde klacht, ook bij de model S), die horen een fabriek niet eens te verlaten zonder oplossing. Laat staat een showroom of dat een klant dat achteraf moet doen. Dat is echt de omgekeerde wereld een een gebrek aan goede QA.quote:Op maandag 15 april 2019 08:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Van een merk wat zichzelf "premium" noemt mag je verwachten dat ze in de fabriek al goed opletten en dat je dat feitelijk zelf niet hoeft te doen. En dat je dus alleen in uitzonderlijke gevallen aanspraak moet maken op garantie.
ik praat het ook niet goed en zie alleen maar dat tesla wel luistert. Neem de oude achterbank en de nieuwe.quote:Op maandag 15 april 2019 08:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Van een merk wat zichzelf "premium" noemt mag je verwachten dat ze in de fabriek al goed opletten en dat je dat feitelijk zelf niet hoeft te doen. En dat je dus alleen in uitzonderlijke gevallen aanspraak moet maken op garantie.
Huh? Waar neem ik iets persoonlijk op volgens jou?quote:Op maandag 15 april 2019 00:31 schreef knoopie het volgende:
[..]
Je hoeft het niet zo persoonlijk te nemen, maar de tesla model 3 is nu eenmaal een sedan. En die hebben inherente voor- en nadelen. Ze zijn stiller dan een hatchback of station, maar je krijgt er minder makkelijk grote dingen in. Dat is geen nadeel van de model 3 op zich, maar van elke sedan. En het is nu eenmaal zo dat model 3 tot nu toe alleen nog maar als sedan beschikbaar is.
[..]
Je hoeft mij niet op mijn woord te geloven, maar kijk eens bij de gemiddelde suv naar binnen en je zal zien dat de meeste bestuurders echt niet 65+ zijn hoor. Ook zijn er veel vrouwen die graag een iets hogere zit hebben, omdat ze zich dan veiliger voelen. Of jonge ouders, omdat een lage zit en een aflopende daklijn waardeloos zijn met een kinderstoeltje achterin. VW schreef begin dit jaar, dat in 2018 meer dan de helft van alle nieuw verkochte VW's suv's waren.
Weer een nadeel van sedans in het algemeen, en niet per sé van de model 3. Maar ja, de model 3 is er nu eenmaal alleen als sedan.
Wat wel echt een specifiek model 3 nadeel is, is dat ze de achterbank belachelijk laag gemaakt hebben! Ja, iemand van 1,90m heeft achterin genoeg hoofdruimte, maar dan zit hij wel met zijn knieen naast zijn oren.
Ik zeg niet dat de model 3 een slechte auto is, maar er zijn zeker weten grote groepen van mensen die goede redenen hebben om een ander model te prefereren.
[..]
Dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik kan mij daar niet meer zo druk om maken. Als ik iets sportiefs wil dan koop ik wel een nieuwe mountainbike, en als ik iets moois wil zien dan koop ik wel een oude mini. Een gebruiksauto moet toch in eerste instantie praktisch en effectief zijn.
Het rijdt veel beter, veel sneller, supercharger netwerk ter beschikking, kan drie fasen laden, mogelijkheid om te updaten, hoogste restwaarde van alle merken, over enkele jaren autonoom rijden beschikbaar... ik noem maar wat.quote:Op maandag 15 april 2019 08:37 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Leg eens uit op welke punten de M3 er dan zo hoog bovenuit steekt, of de andere drie genoemde modellen tekort schieten voor de doorsnee automobilist.
Het zal je nog verbazen, maar Tesla is echt niet de enige auto waarbij dingen af-fabriek mis zijn. Garantieaanspraken kennen bij ieder merk een piek in de eerste 3 maanden.quote:Op maandag 15 april 2019 08:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Van een merk wat zichzelf "premium" noemt mag je verwachten dat ze in de fabriek al goed opletten en dat je dat feitelijk zelf niet hoeft te doen. En dat je dus alleen in uitzonderlijke gevallen aanspraak moet maken op garantie.
Dat gaat voor menig EV op. Ook Tesla's. Alle EV's die ik door de RDW haal staan zakelijk geregistreerd en ken ik niemand die privé in een EV rijdt. Goed dat zegt ook niet alles maar net zo min als particulieren nu al bijna geen nieuwe dure auto kopen in ICE-vorm, doen ze dat ook in EV vorm niet.quote:Op maandag 15 april 2019 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
Voor een particulier een volstrekt irrelevante auto, die echt alleen maar verkoopt vanwege de lage bijtelling.
Dat is zeker waar. Ben meerdere keren naar Londen en Duitsland geweest met m'n S via de superchargers. Auto pilot aan, iedere 3 uur ff laden, pissen en eten en weer door. Dat er nog steeds bedrijven zijn die geen 3-fase optie aanbieden snap ik echt niet. Is zo ingebouwd.quote:Op maandag 15 april 2019 12:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het rijdt veel beter, veel sneller, supercharger netwerk ter beschikking, kan drie fasen laden, mogelijkheid om te updaten, hoogste restwaarde van alle merken, over enkele jaren autonoom rijden beschikbaar... ik noem maar wat.
Jij beweert dat er geen enkele reden is waarom iemand een andere EV dan een model 3 zou moeten willen kopen. Ik geef je een paar voorbeelden, waarom dat wel zo zou kunnen zijn. Vervolgens ga je nogal in de aanval omdat volgens jou de model 3 de allerbeste auto is...quote:Op maandag 15 april 2019 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Huh? Waar neem ik iets persoonlijk op volgens jou?
Een paar weken geleden las ik dat de Model 3 opvallend vaak particulier aangekocht werd. Dat zal niet uit de lucht komen vallen lijkt mij.quote:Op maandag 15 april 2019 13:23 schreef Gunner het volgende:
Dat gaat voor menig EV op. Ook Tesla's. Alle EV's die ik door de RDW haal staan zakelijk geregistreerd en ken ik niemand die privé in een EV rijdt. Goed dat zegt ook niet alles maar net zo min als particulieren nu al bijna geen nieuwe dure auto kopen in ICE-vorm, doen ze dat ook in EV vorm niet.
Fiscaal beleid is bepalend voor de zakelijk rijder. Men ging echt niet voor het plezier destijds in een PHEV rijden hoor. De verkoopcijfers van EV's van dit jaar bewijzen de rest.
En betere bouwkwaliteit? een simpele google-zoekactie geeft me dat beeld niet. Toegegeven, mensen die tevreden zijn hoor je niet natuurlijk.
Ik heb in de fabriek er tientallen gezien en ze zagen er allemaal netjes uit. Sluit niet uit dat er dan met de stofkam nog wat gevonden kan worden, maar het wordt allemaal schromelijk overdreven. Of beter: tevreden mensen hoor je weinig. Maar ontevreden mensen...quote:Op maandag 15 april 2019 13:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Ben meerdere keren naar Londen en Duitsland geweest met m'n S via de superchargers. Auto pilot aan, iedere 3 uur ff laden, pissen en eten en weer door. Dat er nog steeds bedrijven zijn die geen 3-fase optie aanbieden snap ik echt niet. Is zo ingebouwd.
Maar bouwkwaliteit blijft ondermaats. Toen die Chinees met z'n Model 3 overgevlogen kwam heb ik die ook nog even bekeken. Spuitwerk was slecht (achterbumper andere kleur), er zaten nog steeds grote naden tussen sommige plaatwerk en z'n scherm was al 3x stuk gegaan. De bouwkwaliteit zal ongetwijfeld verbeteren nu er steeds meer 3's worden geproduceerd, maar dat zeiden ze toen ik m'n S kocht ook (ik had precies de facelift in 2016) en heb ook wat problemen gehad.
Het gaat helemaal niet om de vraag of ik sympathiek ben, maar de prijsstelling. De E-Niro is gewoonweg te duur voor wat hij biedt. Die zou maximaal iets van 35.000 euro mogen kosten. Zowel als je dat afmeet aan wat je voor een gewone Niro betaalt, als wanneer je hem vergelijkt met de Model 3 SR+.quote:Op maandag 15 april 2019 14:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
Jij beweert dat er geen enkele reden is waarom iemand een andere EV dan een model 3 zou moeten willen kopen. Ik geef je een paar voorbeelden, waarom dat wel zo zou kunnen zijn. Vervolgens ga je nogal in de aanval omdat volgens jou de model 3 de allerbeste auto is...
Maar ik blijf bij mijn punt, er zijn voor sommige mensen goede redenen om niet in een sedan te willen rijden. Kijk naar de top 25 van meest verkochte autos in 2018, en je ziet maar twee modellen (octavia en passat) die (gedeeltelijk) ook als sedan verkocht werden. Daarom denk ik dat de tesla 3 nog beter zou verkopen als het een hatchback of station zou zijn. Dat hij nu dus al zo goed verkoopt is al indrukwekkend.
p.s. Meteen iedereen die niet jouw smaak wil delen "(vroeg-)bejaarden en sufkutten" noemen maakt niet bepaald dat je symphatieker over komt.
niemand zal de e Nero persoonlijk nieuwkopen mag ik hopenquote:Op maandag 15 april 2019 15:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om de vraag of ik sympathiek ben, maar de prijsstelling. De E-Niro is gewoonweg te duur voor wat hij biedt. Die zou maximaal iets van 35.000 euro mogen kosten. Zowel als je dat afmeet aan wat je voor een gewone Niro betaalt, als wanneer je hem vergelijkt met de Model 3 SR+.
Ben wel nieuwsgierig naar die bron.quote:Op maandag 15 april 2019 15:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een paar weken geleden las ik dat de Model 3 opvallend vaak particulier aangekocht werd. Dat zal niet uit de lucht komen vallen lijkt mij.
En, misschien nog wel belangrijker, zonder het all-in garantiepakket en gratis vervangende auto van de leasemaatschappij. Want als je dat hebt, dan is zelfs een peugeot nog een acceptabele auto.quote:Op maandag 15 april 2019 15:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ben wel nieuwsgierig naar die bron.
Verder ben ik wel benieuwd of de mensen die nu in een Tesla zakelijk rijden, deze auto ook goed genoeg vinden als ze er de volle mep voor moeten afrekenen na aanschaf. Ik kan me voorstellen dat bepaalde imperfecties op de koop worden toegenomen gezien de lage financiële impact.
Ik zou zeker ook particulier een Tesla rijden op basis van mijn ervaring. Het is een zeer betrouwbare auto en in het dagelijks verkeer vind ik het juist een verademing elektrisch rijden.quote:Op maandag 15 april 2019 15:42 schreef Gunner het volgende:
Ben wel nieuwsgierig naar die bron.
Verder ben ik wel benieuwd of de mensen die nu in een Tesla zakelijk rijden, deze auto ook goed genoeg vinden als ze er de volle mep voor moeten afrekenen na aanschaf. Ik kan me voorstellen dat bepaalde imperfecties op de koop worden toegenomen gezien de lage financiële impact.
Eerlijk zeggen.
Garantie bij Tesla is ruim te noemen en je krijgt van Tesla een gratis vervangende auto.quote:Op maandag 15 april 2019 15:45 schreef knoopie het volgende:
[..]
En, misschien nog wel belangrijker, zonder het all-in garantiepakket en gratis vervangende auto van de leasemaatschappij. Want als je dat hebt, dan is zelfs een peugeot nog een acceptabele auto.
dit interesseert mij niks maar bij mijn huidige auto wel gebruik van moeten makenquote:Op maandag 15 april 2019 15:45 schreef knoopie het volgende:
[..]
En, misschien nog wel belangrijker, zonder het all-in garantiepakket en gratis vervangende auto van de leasemaatschappij. Want als je dat hebt, dan is zelfs een peugeot nog een acceptabele auto.
Totale kosten laag? Ik zie dat echt niet hoe je daar bijkomt. Heb je prive wel eens een auto in die klasse nieuw gekocht?quote:Op maandag 15 april 2019 15:52 schreef VEM2012 het volgende:
Totale kosten zijn gewoon laag te noemen. Nou snap ik dat niet iedereen een tonnetje kan stukslaan op een Model S en ook 50.000 euro is voor veel mensen out of reach, maar als je dat kan aftikken, dan durf ik aan dat je met een Model 3 goedkoper uit bent, dan met een Golfje van 30k, vermits je een beetke km’s maakt (zeg vanaf 20.000 km op jaarbasis).
Ik heb zowel privé als zakelijk veel auto’s in verschillende prijsklasses gekocht, dus ik heb best wel een aardig overzicht van de totale autokosten.quote:Op maandag 15 april 2019 16:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Totale kosten laag? Heb je prive wel eens een auto in die klasse nieuw gekocht?
Wat versta jij onder lage kosten trouwens?
Tesla heeft de laagste afschrijving van alle merken (recent onderzocht in Duitsland). Onderhoud is bij een Tesla verwaarloosbaar kwa kosten.quote:Op maandag 15 april 2019 16:02 schreef Gunner het volgende:
Ik wel. Op een Golf van 30K schrijf ik in 2,5 jaar een derde af. Eigen ervaring, zelfde trouwens bij andere auto's in dat segment. Hoeveel is dat bij Tesla?
En onderhoud?
Olie 0 wegenbelasting 0quote:Op maandag 15 april 2019 16:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Totale kosten laag? Ik zie dat echt niet hoe je daar bijkomt. Heb je prive wel eens een auto in die klasse nieuw gekocht?
Wat versta jij onder lage kosten trouwens?
Ik wel. Op een Golf van 30K schrijf ik in 2,5 jaar een derde af. Eigen ervaring, zelfde trouwens bij andere auto's in dat segment. Hoeveel is dat bij Tesla?
En onderhoud?
Onderhoud om de twee jaar remvloeistof, interieurfiltertje en evt airco onderhoud (bij een M3 is dat nog maar om de 6 (!) jaar nodig.quote:Op maandag 15 april 2019 16:10 schreef Tailless het volgende:
[..]
Olie 0 wegenbelasting 0
Scheelt zo al 120 euro per maand
- 'sneller' is voor de doorsnee automobilist niet echt een selling point. Zolang een auto in minder dan 11 a 12 seconden op de 100 zit en niet teveel herrie maakt bij 130km/u vind men het voor woon-werkverkeer wel primaquote:Op maandag 15 april 2019 12:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het rijdt veel beter, veel sneller, supercharger netwerk ter beschikking, kan drie fasen laden, mogelijkheid om te updaten, hoogste restwaarde van alle merken, over enkele jaren autonoom rijden beschikbaar... ik noem maar wat.
Cherry picking. Olie hoef ik nooit te kopen kan prima tussen beurtjes door. MRB is 48 euro per maand voor mijn wagen. 120 euro per maand is meer voor een dikke diesel.quote:Op maandag 15 april 2019 16:10 schreef Tailless het volgende:
[..]
Olie 0 wegenbelasting 0
Scheelt zo al 120 euro per maand
Je claimt heel veel. Maar onderbouw het eens met relevante linkjes. Die blijven uit. ook bij mijn eerdere vraag.quote:Op maandag 15 april 2019 16:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tesla heeft de laagste afschrijving van alle merken (recent onderzocht in Duitsland). Onderhoud is bij een Tesla verwaarloosbaar kwa kosten.
quote:Op maandag 15 april 2019 17:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
Cherry picking. Olie hoef ik nooit te kopen kan prima tussen beurtjes door. MRB is 48 euro per maand voor mijn wagen. 120 euro per maand is meer voor een dikke diesel.
Onderhoud kost technisch gezien maximaal 15 euro per maand. Rest van de eventuele kosten is garantie.
En het is nog maar de vraag hoe lang ze die MRB-vrije status houden.
Maar jullie komen met mooie getallen, maar je zal eerst nog maar zo'n ding moeten aanschaffen.
[..]
Je claimt heel veel. Maar onderbouw het eens met relevante linkjes. Die blijven uit. ook bij mijn eerdere vraag.
Als sneller niet van belang is, waarom verkoopt men dan zelden het instappertje die vaak nog sneller is dan die 11 seconden waar jij het over hebt?quote:Op maandag 15 april 2019 16:32 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
- 'sneller' is voor de doorsnee automobilist niet echt een selling point. Zolang een auto in minder dan 11 a 12 seconden op de 100 zit en niet teveel herrie maakt bij 130km/u vind men het voor woon-werkverkeer wel prima
- 3-fasen laden klinkt leuk, maar wat maakt dat nou echt uit als je auto 12 uur per nacht aan de paal kan staan?
- Mogelijkheden om te updaten. Dus je betaalt bij aanvang voor zaken die er eigenlijk wel op zitten, maar nog niet beschikbaar gemaakt zijn?
- Restwaarde moeten we nog maar afwachten als er grotere aantallen EV's op de markt komen. En je schrijft "hoogste van alle merken", maar hoe zit het ten opzichte van andere EV's? Want daar gaat de discussie over en er is geen ander merk wat alleen maar EV's op de markt heeft gebracht.
- Supercharger netwerk is idd wel leuk/handig als je vaak lange afstanden rijdt
- Tegen de tijd dat autonoom rijden wordt toegestaan, liggen de meeste M3's uit 2019 waarschijnlijk al lang op het autokerkhof. Het is politiek en juridisch namelijk nogal een onderwerp met heel veel haken en ogen.
Verder doe je een deurhendeltje af als iets kleins, maar zelfs bij een Dacia verwacht ik niet dat bij normaal gebruik in de eerste 10 jaar een deurhendeltje afbreekt. Gezien de verschillende klachten daarover, is er gewoonweg inferieure kwaliteit materiaal gebruikt of hebben de engineers zitten slapen.
No way. Ik had de rekensom gemaakt en de Tesla was ¤90.000 en over een periode van 5 jaar kostte het me ongeveer evenveel als een auto van ¤45.000. Dat komt door de lagere bijtelling, de MIA, geen wegenbelasting en besparing op brandstof. In dat opzicht is het zeker value te noemen want voor ¤45.000 heb je een redelijk karige 3-serie of A4. Zeker niet eentje die onder de 6 sec. bij de 100 is.quote:Op maandag 15 april 2019 15:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ben wel nieuwsgierig naar die bron.
Verder ben ik wel benieuwd of de mensen die nu in een Tesla zakelijk rijden, deze auto ook goed genoeg vinden als ze er de volle mep voor moeten afrekenen na aanschaf. Ik kan me voorstellen dat bepaalde imperfecties op de koop worden toegenomen gezien de lage financiële impact.
Eerlijk zeggen.
Noooouuu. Ik kocht m'n Tesla voor ¤86.500 en 2.5 jaar later verkocht voor ¤63.500 (iets van 50.000 gereden). Dan koop je een auto met nog 2.5 jaar 4% bijtelling over de hele waarde en nog 5.5 jaar garantie op de aandrijving (en 1.5 jaar op de rest). Die bijtelling (en mijne had ook nog onbeperkt superchargen) is wel de reden dat de restwaarde goed is overigens, maar toch niet slecht voor die prijsklasse.quote:Op maandag 15 april 2019 16:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Totale kosten laag? Ik zie dat echt niet hoe je daar bijkomt. Heb je prive wel eens een auto in die klasse nieuw gekocht?
Wat versta jij onder lage kosten trouwens?
Ik wel. Op een Golf van 30K schrijf ik in 2,5 jaar een derde af. Eigen ervaring, zelfde trouwens bij andere auto's in dat segment. Hoeveel is dat bij Tesla?
En onderhoud?
Nu vergeet je wel voor het gemak even een kostenpost die bij de tesla een stuk hoger uit gaat vallen. De banden. Want onder de tesla passen alleen velgen vanaf 19” en laten autobanden nu net exponentieel duurder worden met velggrootte. Het gewicht en het vermogen zullen ook niet bepaald helpen bij de slijtage.quote:Op maandag 15 april 2019 16:10 schreef Tailless het volgende:
[..]
Olie 0 wegenbelasting 0
Scheelt zo al 120 euro per maand
weet niet hoor maar zijn gewoon 18 inch velgen.quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:51 schreef knoopie het volgende:
[..]
Nu vergeet je wel voor het gemak even een kostenpost die bij de tesla een stuk hoger uit gaat vallen. De banden. Want onder de tesla passen alleen velgen vanaf 19” en laten autobanden nu net exponentieel duurder worden met velggrootte. Het gewicht en het vermogen zullen ook niet bepaald helpen bij de slijtage.
Verder zie ik weinig autos in die klasse rijden op kleinere velgen.quote:Op dinsdag 16 april 2019 20:04 schreef Tailless het volgende:
[..]
weet niet hoor maar zijn gewoon 18 inch velgen.
Sommige mensen willen het gewoon niet zien.quote:Op dinsdag 16 april 2019 20:40 schreef Tailless het volgende:
Feit is de model 3 is prijstechnisch nog voordelig. Mits je zoveel kan ophoesten
De X5, Q7 en GLE zeker wel.quote:Op maandag 15 april 2019 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
De Niro is geen SUV, want totaal ongeschikt voor het terrein.
Jij komt niet zo vaak buiten, he?quote:Op maandag 15 april 2019 19:20 schreef VEM2012 het volgende:
Als sneller niet van belang is, waarom verkoopt men dan zelden het instappertje die vaak nog sneller is dan die 11 seconden waar jij het over hebt?
50.000 euro is en blijft gewoon veel geld voor een auto. Maar het is altijd makkelijk oordelen als je dat zelf niet hebt hoeven doen.quote:Op dinsdag 16 april 2019 21:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sommige mensen willen het gewoon niet zien.
Wat hij bedoelt is, dat meestal de traagste motor niet veel wordt verkocht. Mensen kies toch vaak voor iets meer pk's omdat ze anders (het gevoel hebben) niet goed mee te kunnen komen in het verkeer. Een EV is nooit traag (naja misschien dat NV200 busje of de Zoe maar zelfs die gaan de eerste meters hard) en ik denk ook dat er zat mensen zijn die een Model 3 nemen voor de snelheid. Bij een 3-serie, A4 of vergelijkbaar moet je toch een redelijke motor kiezen wil je rond de 5 sec. bij de 100 zijn, laat staan 3.5. En dan zit je over de ¤50.000 hoor.quote:Op donderdag 18 april 2019 08:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Jij komt niet zo vaak buiten, he?![]()
Status is natuurlijk wel van belang, dus de consument laat zich wel verleiden door een setje velgen of leuke striping, want dat kunnen de buren zien. Maar sneller is voor de meesten geen issue. Kun je niet zien aan de buitenkant, he?
Maar aanschafprijs is niet alles. Je moet de TCO berekenen over de gebruiksperiode. Dus de maandelijkse TCO over bijvoorbeeld een periode van 5 jaar. Als je dan de Model 3 van 50k vergelijkt met een beetje Golf van 30k dan kan het zomaar zijn dat ze onder aan de streep even duur zijn.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
50.000 euro is en blijft gewoon veel geld voor een auto. Maar het is altijd makkelijk oordelen als je dat zelf niet hebt hoeven doen.
Ik weet wat hij bedoelt.quote:
Is slechts een aanname. Als ik zie hoeveel Aygo's, C1's en ander klein prul er rond rijdt in het dagelijkse woon-werk verkeer, dan is de stelling dat mensen kiezen voor meer pk's, niet onderbouwd.quote:Mensen kies toch vaak voor iets meer pk's omdat ze anders (het gevoel hebben) niet goed mee te kunnen komen in het verkeer.
Heb een V70R. Heeft minder dan 6 seconden nodig. Is snel genoeg. Heb ik 14k voor betaald.quote:Bij een 3-serie, A4 of vergelijkbaar moet je toch een redelijke motor kiezen wil je rond de 5 sec. bij de 100 zijn, laat staan 3.5. En dan zit je over de ¤50.000 hoor.
Tja bij een Aygo heb je ook geen motorkeuze dus dat zijn mensen die er sowieso niets om geven. Je kan er ook striping op plakken wat je wil maar die auto gaat qua status nooit wat worden. Bij een Audi of Mercedes is dat wel anders.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik weet wat hij bedoelt.
[..]
Is slechts een aanname. Als ik zie hoeveel Aygo's, C1's en ander klein prul er rond rijdt in het dagelijkse woon-werk verkeer, dan is de stelling dat mensen kiezen voor meer pk's, niet onderbouwd.
[..]
Heb een V70R. Heeft minder dan 6 seconden nodig. Is snel genoeg. Heb ik 14k voor betaald.
My point exactly.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:15 schreef YoshiBignose het volgende:
... dus dat zijn mensen die er sowieso niets om geven.
Logisch. Ik koop nooit nieuw. Is pure kapitaalvernietiging. Ik schrijf geen 30k af in drie jaar.quote:En stoer dat je een V70R hebt maar dan vergelijk je een nieuwe auto met een tweedehands.
Dat kan. Dan had je er toen dus ook geen verstand van.quote:En volgens mij hebben we die discussie eerder gehad maar een V70R is niet in minder dan 6 sec. bij de 100 (tenzij je hem gechipped hebt).
Mee eens. Maar als je het te besteden hebt( of je baas) is het wel een voordeligere auto dan een 50k benzine wagen. Eens?quote:Op donderdag 18 april 2019 09:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
50.000 euro is en blijft gewoon veel geld voor een auto. Maar het is altijd makkelijk oordelen als je dat zelf niet hebt hoeven doen.
Dat onderzoek heb ik nog niet gedaan. Wellicht als ik daar aan toe ben voor mijn volgende auto. Maar met m'n zonnepanelen denk ik dat als je alleen naar brandstof kijkt het voordelig kan zijn, als je de initiële uitgave even tegen elkaar wegstreept.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:27 schreef Tailless het volgende:
[..]
Mee eens. Maar als je het te besteden hebt( of je baas) is het wel een voordeligere auto dan een 50k benzine wagen. Eens?
als je het vergelijkt met een aygo is een tesla model 3 veel duurder. Makkelijk praten over 50k tja voor mij voelt het als een auto van 20k dus ja dan verdient hij zich zo terugquote:Op donderdag 18 april 2019 12:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat onderzoek heb ik nog niet gedaan. Wellicht als ik daar aan toe ben voor mijn volgende auto. Maar met m'n zonnepanelen denk ik dat als je alleen naar brandstof kijkt het voordelig kan zijn, als je de initiële uitgave even tegen elkaar wegstreept.
Mijn punt is vooral dat er nogal makkelijk over gepraat wordt. 50K van je spaarrekening zien verdwijnen is heel wat anders dan een magere 4% of sommigen 0% bijtelling afdragen.
Mijn spaarrekening is het niet met je eens.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:47 schreef Tailless het volgende:
Makkelijk praten over 50k tja voor mij voelt het als een auto van 20k dus ja dan verdient hij zich zo terug
bijteling technisch(er van uit gaan dat je baas de rest ophoest.)quote:Op donderdag 18 april 2019 12:49 schreef Gunner het volgende:
[..]
Mijn spaarrekening is het niet met je eens.
of is de kwaliteit gelijk aan die van een van 20K?
Je bent zeker het 14%-bijtelling dieseltijdperk alweer vergeten? De ondergemotoriseerde afgeknepen auto's waren niet aan te slepen, terwijl er van exact dezelfde modellen vaak aanzienlijk krachtigere versies beschikbaar waren die bijna niemand koos.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja bij een Aygo heb je ook geen motorkeuze dus dat zijn mensen die er sowieso niets om geven. Je kan er ook striping op plakken wat je wil maar die auto gaat qua status nooit wat worden. Bij een Audi of Mercedes is dat wel anders.
X5, Q7 en GLE zijn alle drie prima geschikt voor het terrein inderdaad.quote:Op donderdag 18 april 2019 08:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De X5, Q7 en GLE zeker wel.
Overigens staat SUV voor Sports Utility Vehicle. Wordt dus niet gerept over all terrain of iets dergelijks. Is gewoon een marketing kreet die niets betekent. Net als Cross Over.
[..]
Jij komt niet zo vaak buiten, he?![]()
Status is natuurlijk wel van belang, dus de consument laat zich wel verleiden door een setje velgen of leuke striping, want dat kunnen de buren zien. Maar sneller is voor de meesten geen issue. Kun je niet zien aan de buitenkant, he?
Wat heb ik zelf niet moeten doen?quote:Op donderdag 18 april 2019 09:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
50.000 euro is en blijft gewoon veel geld voor een auto. Maar het is altijd makkelijk oordelen als je dat zelf niet hebt hoeven doen.
Je koopt een Aygo omdat je geen geld hebt voor een echte auto, niet omdat je die auto wel snel en luxe genoeg vindt.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik weet wat hij bedoelt.
[..]
Is slechts een aanname. Als ik zie hoeveel Aygo's, C1's en ander klein prul er rond rijdt in het dagelijkse woon-werk verkeer, dan is de stelling dat mensen kiezen voor meer pk's, niet onderbouwd.
[..]
Heb een V70R. Heeft minder dan 6 seconden nodig. Is snel genoeg. Heb ik 14k voor betaald.
In die Tesla zat dus een volwassene die het verkeer en circuit niet door elkaar haalt en dus ook geen moment bezig is geweest om sneller te zijn dan jij. Want iedere idioot is in een Model X makkelijk sneller dan wie dan ook in een V70R in rechte lijn.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
My point exactly.
[..]
Logisch. Ik koop nooit nieuw. Is pure kapitaalvernietiging. Ik schrijf geen 30k af in drie jaar.
[..]
Dat kan. Dan had je er toen dus ook geen verstand van.
5,6 seconden voor de handgeschakelde, om precies te zijn. Heb er onlangs nog een Tesla-bus mee losgereden. Maar dat wilde je toen ook al niet horen, als ik me goed herinner.
Ik betaal alle auto’s, privé en zakelijk, uit eigen zak. Daarom weet ik ook precies wat een auto echt kost en staar ik mij niet zo blind op de catalogusprijs. Dat zijn uitgaven, geen kosten!quote:Op donderdag 18 april 2019 12:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat onderzoek heb ik nog niet gedaan. Wellicht als ik daar aan toe ben voor mijn volgende auto. Maar met m'n zonnepanelen denk ik dat als je alleen naar brandstof kijkt het voordelig kan zijn, als je de initiële uitgave even tegen elkaar wegstreept.
Mijn punt is vooral dat er nogal makkelijk over gepraat wordt. 50K van je spaarrekening zien verdwijnen is heel wat anders dan een magere 4% of sommigen 0% bijtelling afdragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |