quote:Op maandag 15 april 2019 17:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
Cherry picking. Olie hoef ik nooit te kopen kan prima tussen beurtjes door. MRB is 48 euro per maand voor mijn wagen. 120 euro per maand is meer voor een dikke diesel.
Onderhoud kost technisch gezien maximaal 15 euro per maand. Rest van de eventuele kosten is garantie.
En het is nog maar de vraag hoe lang ze die MRB-vrije status houden.
Maar jullie komen met mooie getallen, maar je zal eerst nog maar zo'n ding moeten aanschaffen.
[..]
Je claimt heel veel. Maar onderbouw het eens met relevante linkjes. Die blijven uit. ook bij mijn eerdere vraag.
Als sneller niet van belang is, waarom verkoopt men dan zelden het instappertje die vaak nog sneller is dan die 11 seconden waar jij het over hebt?quote:Op maandag 15 april 2019 16:32 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
- 'sneller' is voor de doorsnee automobilist niet echt een selling point. Zolang een auto in minder dan 11 a 12 seconden op de 100 zit en niet teveel herrie maakt bij 130km/u vind men het voor woon-werkverkeer wel prima
- 3-fasen laden klinkt leuk, maar wat maakt dat nou echt uit als je auto 12 uur per nacht aan de paal kan staan?
- Mogelijkheden om te updaten. Dus je betaalt bij aanvang voor zaken die er eigenlijk wel op zitten, maar nog niet beschikbaar gemaakt zijn?
- Restwaarde moeten we nog maar afwachten als er grotere aantallen EV's op de markt komen. En je schrijft "hoogste van alle merken", maar hoe zit het ten opzichte van andere EV's? Want daar gaat de discussie over en er is geen ander merk wat alleen maar EV's op de markt heeft gebracht.
- Supercharger netwerk is idd wel leuk/handig als je vaak lange afstanden rijdt
- Tegen de tijd dat autonoom rijden wordt toegestaan, liggen de meeste M3's uit 2019 waarschijnlijk al lang op het autokerkhof. Het is politiek en juridisch namelijk nogal een onderwerp met heel veel haken en ogen.
Verder doe je een deurhendeltje af als iets kleins, maar zelfs bij een Dacia verwacht ik niet dat bij normaal gebruik in de eerste 10 jaar een deurhendeltje afbreekt. Gezien de verschillende klachten daarover, is er gewoonweg inferieure kwaliteit materiaal gebruikt of hebben de engineers zitten slapen.
No way. Ik had de rekensom gemaakt en de Tesla was ¤90.000 en over een periode van 5 jaar kostte het me ongeveer evenveel als een auto van ¤45.000. Dat komt door de lagere bijtelling, de MIA, geen wegenbelasting en besparing op brandstof. In dat opzicht is het zeker value te noemen want voor ¤45.000 heb je een redelijk karige 3-serie of A4. Zeker niet eentje die onder de 6 sec. bij de 100 is.quote:Op maandag 15 april 2019 15:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ben wel nieuwsgierig naar die bron.
Verder ben ik wel benieuwd of de mensen die nu in een Tesla zakelijk rijden, deze auto ook goed genoeg vinden als ze er de volle mep voor moeten afrekenen na aanschaf. Ik kan me voorstellen dat bepaalde imperfecties op de koop worden toegenomen gezien de lage financiële impact.
Eerlijk zeggen.
Noooouuu. Ik kocht m'n Tesla voor ¤86.500 en 2.5 jaar later verkocht voor ¤63.500 (iets van 50.000 gereden). Dan koop je een auto met nog 2.5 jaar 4% bijtelling over de hele waarde en nog 5.5 jaar garantie op de aandrijving (en 1.5 jaar op de rest). Die bijtelling (en mijne had ook nog onbeperkt superchargen) is wel de reden dat de restwaarde goed is overigens, maar toch niet slecht voor die prijsklasse.quote:Op maandag 15 april 2019 16:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Totale kosten laag? Ik zie dat echt niet hoe je daar bijkomt. Heb je prive wel eens een auto in die klasse nieuw gekocht?
Wat versta jij onder lage kosten trouwens?
Ik wel. Op een Golf van 30K schrijf ik in 2,5 jaar een derde af. Eigen ervaring, zelfde trouwens bij andere auto's in dat segment. Hoeveel is dat bij Tesla?
En onderhoud?
Nu vergeet je wel voor het gemak even een kostenpost die bij de tesla een stuk hoger uit gaat vallen. De banden. Want onder de tesla passen alleen velgen vanaf 19” en laten autobanden nu net exponentieel duurder worden met velggrootte. Het gewicht en het vermogen zullen ook niet bepaald helpen bij de slijtage.quote:Op maandag 15 april 2019 16:10 schreef Tailless het volgende:
[..]
Olie 0 wegenbelasting 0
Scheelt zo al 120 euro per maand
weet niet hoor maar zijn gewoon 18 inch velgen.quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:51 schreef knoopie het volgende:
[..]
Nu vergeet je wel voor het gemak even een kostenpost die bij de tesla een stuk hoger uit gaat vallen. De banden. Want onder de tesla passen alleen velgen vanaf 19” en laten autobanden nu net exponentieel duurder worden met velggrootte. Het gewicht en het vermogen zullen ook niet bepaald helpen bij de slijtage.
Verder zie ik weinig autos in die klasse rijden op kleinere velgen.quote:Op dinsdag 16 april 2019 20:04 schreef Tailless het volgende:
[..]
weet niet hoor maar zijn gewoon 18 inch velgen.
Sommige mensen willen het gewoon niet zien.quote:Op dinsdag 16 april 2019 20:40 schreef Tailless het volgende:
Feit is de model 3 is prijstechnisch nog voordelig. Mits je zoveel kan ophoesten
De X5, Q7 en GLE zeker wel.quote:Op maandag 15 april 2019 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
De Niro is geen SUV, want totaal ongeschikt voor het terrein.
Jij komt niet zo vaak buiten, he?quote:Op maandag 15 april 2019 19:20 schreef VEM2012 het volgende:
Als sneller niet van belang is, waarom verkoopt men dan zelden het instappertje die vaak nog sneller is dan die 11 seconden waar jij het over hebt?
50.000 euro is en blijft gewoon veel geld voor een auto. Maar het is altijd makkelijk oordelen als je dat zelf niet hebt hoeven doen.quote:Op dinsdag 16 april 2019 21:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sommige mensen willen het gewoon niet zien.
Wat hij bedoelt is, dat meestal de traagste motor niet veel wordt verkocht. Mensen kies toch vaak voor iets meer pk's omdat ze anders (het gevoel hebben) niet goed mee te kunnen komen in het verkeer. Een EV is nooit traag (naja misschien dat NV200 busje of de Zoe maar zelfs die gaan de eerste meters hard) en ik denk ook dat er zat mensen zijn die een Model 3 nemen voor de snelheid. Bij een 3-serie, A4 of vergelijkbaar moet je toch een redelijke motor kiezen wil je rond de 5 sec. bij de 100 zijn, laat staan 3.5. En dan zit je over de ¤50.000 hoor.quote:Op donderdag 18 april 2019 08:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Jij komt niet zo vaak buiten, he?![]()
Status is natuurlijk wel van belang, dus de consument laat zich wel verleiden door een setje velgen of leuke striping, want dat kunnen de buren zien. Maar sneller is voor de meesten geen issue. Kun je niet zien aan de buitenkant, he?
Maar aanschafprijs is niet alles. Je moet de TCO berekenen over de gebruiksperiode. Dus de maandelijkse TCO over bijvoorbeeld een periode van 5 jaar. Als je dan de Model 3 van 50k vergelijkt met een beetje Golf van 30k dan kan het zomaar zijn dat ze onder aan de streep even duur zijn.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
50.000 euro is en blijft gewoon veel geld voor een auto. Maar het is altijd makkelijk oordelen als je dat zelf niet hebt hoeven doen.
Ik weet wat hij bedoelt.quote:
Is slechts een aanname. Als ik zie hoeveel Aygo's, C1's en ander klein prul er rond rijdt in het dagelijkse woon-werk verkeer, dan is de stelling dat mensen kiezen voor meer pk's, niet onderbouwd.quote:Mensen kies toch vaak voor iets meer pk's omdat ze anders (het gevoel hebben) niet goed mee te kunnen komen in het verkeer.
Heb een V70R. Heeft minder dan 6 seconden nodig. Is snel genoeg. Heb ik 14k voor betaald.quote:Bij een 3-serie, A4 of vergelijkbaar moet je toch een redelijke motor kiezen wil je rond de 5 sec. bij de 100 zijn, laat staan 3.5. En dan zit je over de ¤50.000 hoor.
Tja bij een Aygo heb je ook geen motorkeuze dus dat zijn mensen die er sowieso niets om geven. Je kan er ook striping op plakken wat je wil maar die auto gaat qua status nooit wat worden. Bij een Audi of Mercedes is dat wel anders.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik weet wat hij bedoelt.
[..]
Is slechts een aanname. Als ik zie hoeveel Aygo's, C1's en ander klein prul er rond rijdt in het dagelijkse woon-werk verkeer, dan is de stelling dat mensen kiezen voor meer pk's, niet onderbouwd.
[..]
Heb een V70R. Heeft minder dan 6 seconden nodig. Is snel genoeg. Heb ik 14k voor betaald.
My point exactly.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:15 schreef YoshiBignose het volgende:
... dus dat zijn mensen die er sowieso niets om geven.
Logisch. Ik koop nooit nieuw. Is pure kapitaalvernietiging. Ik schrijf geen 30k af in drie jaar.quote:En stoer dat je een V70R hebt maar dan vergelijk je een nieuwe auto met een tweedehands.
Dat kan. Dan had je er toen dus ook geen verstand van.quote:En volgens mij hebben we die discussie eerder gehad maar een V70R is niet in minder dan 6 sec. bij de 100 (tenzij je hem gechipped hebt).
Mee eens. Maar als je het te besteden hebt( of je baas) is het wel een voordeligere auto dan een 50k benzine wagen. Eens?quote:Op donderdag 18 april 2019 09:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
50.000 euro is en blijft gewoon veel geld voor een auto. Maar het is altijd makkelijk oordelen als je dat zelf niet hebt hoeven doen.
Dat onderzoek heb ik nog niet gedaan. Wellicht als ik daar aan toe ben voor mijn volgende auto. Maar met m'n zonnepanelen denk ik dat als je alleen naar brandstof kijkt het voordelig kan zijn, als je de initiële uitgave even tegen elkaar wegstreept.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:27 schreef Tailless het volgende:
[..]
Mee eens. Maar als je het te besteden hebt( of je baas) is het wel een voordeligere auto dan een 50k benzine wagen. Eens?
als je het vergelijkt met een aygo is een tesla model 3 veel duurder. Makkelijk praten over 50k tja voor mij voelt het als een auto van 20k dus ja dan verdient hij zich zo terugquote:Op donderdag 18 april 2019 12:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat onderzoek heb ik nog niet gedaan. Wellicht als ik daar aan toe ben voor mijn volgende auto. Maar met m'n zonnepanelen denk ik dat als je alleen naar brandstof kijkt het voordelig kan zijn, als je de initiële uitgave even tegen elkaar wegstreept.
Mijn punt is vooral dat er nogal makkelijk over gepraat wordt. 50K van je spaarrekening zien verdwijnen is heel wat anders dan een magere 4% of sommigen 0% bijtelling afdragen.
Mijn spaarrekening is het niet met je eens.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:47 schreef Tailless het volgende:
Makkelijk praten over 50k tja voor mij voelt het als een auto van 20k dus ja dan verdient hij zich zo terug
bijteling technisch(er van uit gaan dat je baas de rest ophoest.)quote:Op donderdag 18 april 2019 12:49 schreef Gunner het volgende:
[..]
Mijn spaarrekening is het niet met je eens.
of is de kwaliteit gelijk aan die van een van 20K?
Je bent zeker het 14%-bijtelling dieseltijdperk alweer vergeten? De ondergemotoriseerde afgeknepen auto's waren niet aan te slepen, terwijl er van exact dezelfde modellen vaak aanzienlijk krachtigere versies beschikbaar waren die bijna niemand koos.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja bij een Aygo heb je ook geen motorkeuze dus dat zijn mensen die er sowieso niets om geven. Je kan er ook striping op plakken wat je wil maar die auto gaat qua status nooit wat worden. Bij een Audi of Mercedes is dat wel anders.
X5, Q7 en GLE zijn alle drie prima geschikt voor het terrein inderdaad.quote:Op donderdag 18 april 2019 08:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De X5, Q7 en GLE zeker wel.
Overigens staat SUV voor Sports Utility Vehicle. Wordt dus niet gerept over all terrain of iets dergelijks. Is gewoon een marketing kreet die niets betekent. Net als Cross Over.
[..]
Jij komt niet zo vaak buiten, he?![]()
Status is natuurlijk wel van belang, dus de consument laat zich wel verleiden door een setje velgen of leuke striping, want dat kunnen de buren zien. Maar sneller is voor de meesten geen issue. Kun je niet zien aan de buitenkant, he?
Wat heb ik zelf niet moeten doen?quote:Op donderdag 18 april 2019 09:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
50.000 euro is en blijft gewoon veel geld voor een auto. Maar het is altijd makkelijk oordelen als je dat zelf niet hebt hoeven doen.
Je koopt een Aygo omdat je geen geld hebt voor een echte auto, niet omdat je die auto wel snel en luxe genoeg vindt.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik weet wat hij bedoelt.
[..]
Is slechts een aanname. Als ik zie hoeveel Aygo's, C1's en ander klein prul er rond rijdt in het dagelijkse woon-werk verkeer, dan is de stelling dat mensen kiezen voor meer pk's, niet onderbouwd.
[..]
Heb een V70R. Heeft minder dan 6 seconden nodig. Is snel genoeg. Heb ik 14k voor betaald.
In die Tesla zat dus een volwassene die het verkeer en circuit niet door elkaar haalt en dus ook geen moment bezig is geweest om sneller te zijn dan jij. Want iedere idioot is in een Model X makkelijk sneller dan wie dan ook in een V70R in rechte lijn.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
My point exactly.
[..]
Logisch. Ik koop nooit nieuw. Is pure kapitaalvernietiging. Ik schrijf geen 30k af in drie jaar.
[..]
Dat kan. Dan had je er toen dus ook geen verstand van.
5,6 seconden voor de handgeschakelde, om precies te zijn. Heb er onlangs nog een Tesla-bus mee losgereden. Maar dat wilde je toen ook al niet horen, als ik me goed herinner.
Ik betaal alle auto’s, privé en zakelijk, uit eigen zak. Daarom weet ik ook precies wat een auto echt kost en staar ik mij niet zo blind op de catalogusprijs. Dat zijn uitgaven, geen kosten!quote:Op donderdag 18 april 2019 12:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat onderzoek heb ik nog niet gedaan. Wellicht als ik daar aan toe ben voor mijn volgende auto. Maar met m'n zonnepanelen denk ik dat als je alleen naar brandstof kijkt het voordelig kan zijn, als je de initiële uitgave even tegen elkaar wegstreept.
Mijn punt is vooral dat er nogal makkelijk over gepraat wordt. 50K van je spaarrekening zien verdwijnen is heel wat anders dan een magere 4% of sommigen 0% bijtelling afdragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |