Huh? Waar neem ik iets persoonlijk op volgens jou?quote:Op maandag 15 april 2019 00:31 schreef knoopie het volgende:
[..]
Je hoeft het niet zo persoonlijk te nemen, maar de tesla model 3 is nu eenmaal een sedan. En die hebben inherente voor- en nadelen. Ze zijn stiller dan een hatchback of station, maar je krijgt er minder makkelijk grote dingen in. Dat is geen nadeel van de model 3 op zich, maar van elke sedan. En het is nu eenmaal zo dat model 3 tot nu toe alleen nog maar als sedan beschikbaar is.
[..]
Je hoeft mij niet op mijn woord te geloven, maar kijk eens bij de gemiddelde suv naar binnen en je zal zien dat de meeste bestuurders echt niet 65+ zijn hoor. Ook zijn er veel vrouwen die graag een iets hogere zit hebben, omdat ze zich dan veiliger voelen. Of jonge ouders, omdat een lage zit en een aflopende daklijn waardeloos zijn met een kinderstoeltje achterin. VW schreef begin dit jaar, dat in 2018 meer dan de helft van alle nieuw verkochte VW's suv's waren.
Weer een nadeel van sedans in het algemeen, en niet per sé van de model 3. Maar ja, de model 3 is er nu eenmaal alleen als sedan.
Wat wel echt een specifiek model 3 nadeel is, is dat ze de achterbank belachelijk laag gemaakt hebben! Ja, iemand van 1,90m heeft achterin genoeg hoofdruimte, maar dan zit hij wel met zijn knieen naast zijn oren.
Ik zeg niet dat de model 3 een slechte auto is, maar er zijn zeker weten grote groepen van mensen die goede redenen hebben om een ander model te prefereren.
[..]
Dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik kan mij daar niet meer zo druk om maken. Als ik iets sportiefs wil dan koop ik wel een nieuwe mountainbike, en als ik iets moois wil zien dan koop ik wel een oude mini. Een gebruiksauto moet toch in eerste instantie praktisch en effectief zijn.
Het rijdt veel beter, veel sneller, supercharger netwerk ter beschikking, kan drie fasen laden, mogelijkheid om te updaten, hoogste restwaarde van alle merken, over enkele jaren autonoom rijden beschikbaar... ik noem maar wat.quote:Op maandag 15 april 2019 08:37 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Leg eens uit op welke punten de M3 er dan zo hoog bovenuit steekt, of de andere drie genoemde modellen tekort schieten voor de doorsnee automobilist.
Het zal je nog verbazen, maar Tesla is echt niet de enige auto waarbij dingen af-fabriek mis zijn. Garantieaanspraken kennen bij ieder merk een piek in de eerste 3 maanden.quote:Op maandag 15 april 2019 08:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Van een merk wat zichzelf "premium" noemt mag je verwachten dat ze in de fabriek al goed opletten en dat je dat feitelijk zelf niet hoeft te doen. En dat je dus alleen in uitzonderlijke gevallen aanspraak moet maken op garantie.
Dat gaat voor menig EV op. Ook Tesla's. Alle EV's die ik door de RDW haal staan zakelijk geregistreerd en ken ik niemand die privé in een EV rijdt. Goed dat zegt ook niet alles maar net zo min als particulieren nu al bijna geen nieuwe dure auto kopen in ICE-vorm, doen ze dat ook in EV vorm niet.quote:Op maandag 15 april 2019 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
Voor een particulier een volstrekt irrelevante auto, die echt alleen maar verkoopt vanwege de lage bijtelling.
Dat is zeker waar. Ben meerdere keren naar Londen en Duitsland geweest met m'n S via de superchargers. Auto pilot aan, iedere 3 uur ff laden, pissen en eten en weer door. Dat er nog steeds bedrijven zijn die geen 3-fase optie aanbieden snap ik echt niet. Is zo ingebouwd.quote:Op maandag 15 april 2019 12:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het rijdt veel beter, veel sneller, supercharger netwerk ter beschikking, kan drie fasen laden, mogelijkheid om te updaten, hoogste restwaarde van alle merken, over enkele jaren autonoom rijden beschikbaar... ik noem maar wat.
Jij beweert dat er geen enkele reden is waarom iemand een andere EV dan een model 3 zou moeten willen kopen. Ik geef je een paar voorbeelden, waarom dat wel zo zou kunnen zijn. Vervolgens ga je nogal in de aanval omdat volgens jou de model 3 de allerbeste auto is...quote:Op maandag 15 april 2019 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Huh? Waar neem ik iets persoonlijk op volgens jou?
Een paar weken geleden las ik dat de Model 3 opvallend vaak particulier aangekocht werd. Dat zal niet uit de lucht komen vallen lijkt mij.quote:Op maandag 15 april 2019 13:23 schreef Gunner het volgende:
Dat gaat voor menig EV op. Ook Tesla's. Alle EV's die ik door de RDW haal staan zakelijk geregistreerd en ken ik niemand die privé in een EV rijdt. Goed dat zegt ook niet alles maar net zo min als particulieren nu al bijna geen nieuwe dure auto kopen in ICE-vorm, doen ze dat ook in EV vorm niet.
Fiscaal beleid is bepalend voor de zakelijk rijder. Men ging echt niet voor het plezier destijds in een PHEV rijden hoor. De verkoopcijfers van EV's van dit jaar bewijzen de rest.
En betere bouwkwaliteit? een simpele google-zoekactie geeft me dat beeld niet. Toegegeven, mensen die tevreden zijn hoor je niet natuurlijk.
Ik heb in de fabriek er tientallen gezien en ze zagen er allemaal netjes uit. Sluit niet uit dat er dan met de stofkam nog wat gevonden kan worden, maar het wordt allemaal schromelijk overdreven. Of beter: tevreden mensen hoor je weinig. Maar ontevreden mensen...quote:Op maandag 15 april 2019 13:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Ben meerdere keren naar Londen en Duitsland geweest met m'n S via de superchargers. Auto pilot aan, iedere 3 uur ff laden, pissen en eten en weer door. Dat er nog steeds bedrijven zijn die geen 3-fase optie aanbieden snap ik echt niet. Is zo ingebouwd.
Maar bouwkwaliteit blijft ondermaats. Toen die Chinees met z'n Model 3 overgevlogen kwam heb ik die ook nog even bekeken. Spuitwerk was slecht (achterbumper andere kleur), er zaten nog steeds grote naden tussen sommige plaatwerk en z'n scherm was al 3x stuk gegaan. De bouwkwaliteit zal ongetwijfeld verbeteren nu er steeds meer 3's worden geproduceerd, maar dat zeiden ze toen ik m'n S kocht ook (ik had precies de facelift in 2016) en heb ook wat problemen gehad.
Het gaat helemaal niet om de vraag of ik sympathiek ben, maar de prijsstelling. De E-Niro is gewoonweg te duur voor wat hij biedt. Die zou maximaal iets van 35.000 euro mogen kosten. Zowel als je dat afmeet aan wat je voor een gewone Niro betaalt, als wanneer je hem vergelijkt met de Model 3 SR+.quote:Op maandag 15 april 2019 14:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
Jij beweert dat er geen enkele reden is waarom iemand een andere EV dan een model 3 zou moeten willen kopen. Ik geef je een paar voorbeelden, waarom dat wel zo zou kunnen zijn. Vervolgens ga je nogal in de aanval omdat volgens jou de model 3 de allerbeste auto is...
Maar ik blijf bij mijn punt, er zijn voor sommige mensen goede redenen om niet in een sedan te willen rijden. Kijk naar de top 25 van meest verkochte autos in 2018, en je ziet maar twee modellen (octavia en passat) die (gedeeltelijk) ook als sedan verkocht werden. Daarom denk ik dat de tesla 3 nog beter zou verkopen als het een hatchback of station zou zijn. Dat hij nu dus al zo goed verkoopt is al indrukwekkend.
p.s. Meteen iedereen die niet jouw smaak wil delen "(vroeg-)bejaarden en sufkutten" noemen maakt niet bepaald dat je symphatieker over komt.
niemand zal de e Nero persoonlijk nieuwkopen mag ik hopenquote:Op maandag 15 april 2019 15:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om de vraag of ik sympathiek ben, maar de prijsstelling. De E-Niro is gewoonweg te duur voor wat hij biedt. Die zou maximaal iets van 35.000 euro mogen kosten. Zowel als je dat afmeet aan wat je voor een gewone Niro betaalt, als wanneer je hem vergelijkt met de Model 3 SR+.
Ben wel nieuwsgierig naar die bron.quote:Op maandag 15 april 2019 15:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een paar weken geleden las ik dat de Model 3 opvallend vaak particulier aangekocht werd. Dat zal niet uit de lucht komen vallen lijkt mij.
En, misschien nog wel belangrijker, zonder het all-in garantiepakket en gratis vervangende auto van de leasemaatschappij. Want als je dat hebt, dan is zelfs een peugeot nog een acceptabele auto.quote:Op maandag 15 april 2019 15:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ben wel nieuwsgierig naar die bron.
Verder ben ik wel benieuwd of de mensen die nu in een Tesla zakelijk rijden, deze auto ook goed genoeg vinden als ze er de volle mep voor moeten afrekenen na aanschaf. Ik kan me voorstellen dat bepaalde imperfecties op de koop worden toegenomen gezien de lage financiële impact.
Ik zou zeker ook particulier een Tesla rijden op basis van mijn ervaring. Het is een zeer betrouwbare auto en in het dagelijks verkeer vind ik het juist een verademing elektrisch rijden.quote:Op maandag 15 april 2019 15:42 schreef Gunner het volgende:
Ben wel nieuwsgierig naar die bron.
Verder ben ik wel benieuwd of de mensen die nu in een Tesla zakelijk rijden, deze auto ook goed genoeg vinden als ze er de volle mep voor moeten afrekenen na aanschaf. Ik kan me voorstellen dat bepaalde imperfecties op de koop worden toegenomen gezien de lage financiële impact.
Eerlijk zeggen.
Garantie bij Tesla is ruim te noemen en je krijgt van Tesla een gratis vervangende auto.quote:Op maandag 15 april 2019 15:45 schreef knoopie het volgende:
[..]
En, misschien nog wel belangrijker, zonder het all-in garantiepakket en gratis vervangende auto van de leasemaatschappij. Want als je dat hebt, dan is zelfs een peugeot nog een acceptabele auto.
dit interesseert mij niks maar bij mijn huidige auto wel gebruik van moeten makenquote:Op maandag 15 april 2019 15:45 schreef knoopie het volgende:
[..]
En, misschien nog wel belangrijker, zonder het all-in garantiepakket en gratis vervangende auto van de leasemaatschappij. Want als je dat hebt, dan is zelfs een peugeot nog een acceptabele auto.
Totale kosten laag? Ik zie dat echt niet hoe je daar bijkomt. Heb je prive wel eens een auto in die klasse nieuw gekocht?quote:Op maandag 15 april 2019 15:52 schreef VEM2012 het volgende:
Totale kosten zijn gewoon laag te noemen. Nou snap ik dat niet iedereen een tonnetje kan stukslaan op een Model S en ook 50.000 euro is voor veel mensen out of reach, maar als je dat kan aftikken, dan durf ik aan dat je met een Model 3 goedkoper uit bent, dan met een Golfje van 30k, vermits je een beetke km’s maakt (zeg vanaf 20.000 km op jaarbasis).
Ik heb zowel privé als zakelijk veel auto’s in verschillende prijsklasses gekocht, dus ik heb best wel een aardig overzicht van de totale autokosten.quote:Op maandag 15 april 2019 16:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Totale kosten laag? Heb je prive wel eens een auto in die klasse nieuw gekocht?
Wat versta jij onder lage kosten trouwens?
Tesla heeft de laagste afschrijving van alle merken (recent onderzocht in Duitsland). Onderhoud is bij een Tesla verwaarloosbaar kwa kosten.quote:Op maandag 15 april 2019 16:02 schreef Gunner het volgende:
Ik wel. Op een Golf van 30K schrijf ik in 2,5 jaar een derde af. Eigen ervaring, zelfde trouwens bij andere auto's in dat segment. Hoeveel is dat bij Tesla?
En onderhoud?
Olie 0 wegenbelasting 0quote:Op maandag 15 april 2019 16:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Totale kosten laag? Ik zie dat echt niet hoe je daar bijkomt. Heb je prive wel eens een auto in die klasse nieuw gekocht?
Wat versta jij onder lage kosten trouwens?
Ik wel. Op een Golf van 30K schrijf ik in 2,5 jaar een derde af. Eigen ervaring, zelfde trouwens bij andere auto's in dat segment. Hoeveel is dat bij Tesla?
En onderhoud?
Onderhoud om de twee jaar remvloeistof, interieurfiltertje en evt airco onderhoud (bij een M3 is dat nog maar om de 6 (!) jaar nodig.quote:Op maandag 15 april 2019 16:10 schreef Tailless het volgende:
[..]
Olie 0 wegenbelasting 0
Scheelt zo al 120 euro per maand
- 'sneller' is voor de doorsnee automobilist niet echt een selling point. Zolang een auto in minder dan 11 a 12 seconden op de 100 zit en niet teveel herrie maakt bij 130km/u vind men het voor woon-werkverkeer wel primaquote:Op maandag 15 april 2019 12:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het rijdt veel beter, veel sneller, supercharger netwerk ter beschikking, kan drie fasen laden, mogelijkheid om te updaten, hoogste restwaarde van alle merken, over enkele jaren autonoom rijden beschikbaar... ik noem maar wat.
Cherry picking. Olie hoef ik nooit te kopen kan prima tussen beurtjes door. MRB is 48 euro per maand voor mijn wagen. 120 euro per maand is meer voor een dikke diesel.quote:Op maandag 15 april 2019 16:10 schreef Tailless het volgende:
[..]
Olie 0 wegenbelasting 0
Scheelt zo al 120 euro per maand
Je claimt heel veel. Maar onderbouw het eens met relevante linkjes. Die blijven uit. ook bij mijn eerdere vraag.quote:Op maandag 15 april 2019 16:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tesla heeft de laagste afschrijving van alle merken (recent onderzocht in Duitsland). Onderhoud is bij een Tesla verwaarloosbaar kwa kosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |