Huh? Waar neem ik iets persoonlijk op volgens jou?quote:Op maandag 15 april 2019 00:31 schreef knoopie het volgende:
[..]
Je hoeft het niet zo persoonlijk te nemen, maar de tesla model 3 is nu eenmaal een sedan. En die hebben inherente voor- en nadelen. Ze zijn stiller dan een hatchback of station, maar je krijgt er minder makkelijk grote dingen in. Dat is geen nadeel van de model 3 op zich, maar van elke sedan. En het is nu eenmaal zo dat model 3 tot nu toe alleen nog maar als sedan beschikbaar is.
[..]
Je hoeft mij niet op mijn woord te geloven, maar kijk eens bij de gemiddelde suv naar binnen en je zal zien dat de meeste bestuurders echt niet 65+ zijn hoor. Ook zijn er veel vrouwen die graag een iets hogere zit hebben, omdat ze zich dan veiliger voelen. Of jonge ouders, omdat een lage zit en een aflopende daklijn waardeloos zijn met een kinderstoeltje achterin. VW schreef begin dit jaar, dat in 2018 meer dan de helft van alle nieuw verkochte VW's suv's waren.
Weer een nadeel van sedans in het algemeen, en niet per sé van de model 3. Maar ja, de model 3 is er nu eenmaal alleen als sedan.
Wat wel echt een specifiek model 3 nadeel is, is dat ze de achterbank belachelijk laag gemaakt hebben! Ja, iemand van 1,90m heeft achterin genoeg hoofdruimte, maar dan zit hij wel met zijn knieen naast zijn oren.
Ik zeg niet dat de model 3 een slechte auto is, maar er zijn zeker weten grote groepen van mensen die goede redenen hebben om een ander model te prefereren.
[..]
Dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik kan mij daar niet meer zo druk om maken. Als ik iets sportiefs wil dan koop ik wel een nieuwe mountainbike, en als ik iets moois wil zien dan koop ik wel een oude mini. Een gebruiksauto moet toch in eerste instantie praktisch en effectief zijn.
Het rijdt veel beter, veel sneller, supercharger netwerk ter beschikking, kan drie fasen laden, mogelijkheid om te updaten, hoogste restwaarde van alle merken, over enkele jaren autonoom rijden beschikbaar... ik noem maar wat.quote:Op maandag 15 april 2019 08:37 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Leg eens uit op welke punten de M3 er dan zo hoog bovenuit steekt, of de andere drie genoemde modellen tekort schieten voor de doorsnee automobilist.
Het zal je nog verbazen, maar Tesla is echt niet de enige auto waarbij dingen af-fabriek mis zijn. Garantieaanspraken kennen bij ieder merk een piek in de eerste 3 maanden.quote:Op maandag 15 april 2019 08:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Van een merk wat zichzelf "premium" noemt mag je verwachten dat ze in de fabriek al goed opletten en dat je dat feitelijk zelf niet hoeft te doen. En dat je dus alleen in uitzonderlijke gevallen aanspraak moet maken op garantie.
Dat gaat voor menig EV op. Ook Tesla's. Alle EV's die ik door de RDW haal staan zakelijk geregistreerd en ken ik niemand die privé in een EV rijdt. Goed dat zegt ook niet alles maar net zo min als particulieren nu al bijna geen nieuwe dure auto kopen in ICE-vorm, doen ze dat ook in EV vorm niet.quote:Op maandag 15 april 2019 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
Voor een particulier een volstrekt irrelevante auto, die echt alleen maar verkoopt vanwege de lage bijtelling.
Dat is zeker waar. Ben meerdere keren naar Londen en Duitsland geweest met m'n S via de superchargers. Auto pilot aan, iedere 3 uur ff laden, pissen en eten en weer door. Dat er nog steeds bedrijven zijn die geen 3-fase optie aanbieden snap ik echt niet. Is zo ingebouwd.quote:Op maandag 15 april 2019 12:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het rijdt veel beter, veel sneller, supercharger netwerk ter beschikking, kan drie fasen laden, mogelijkheid om te updaten, hoogste restwaarde van alle merken, over enkele jaren autonoom rijden beschikbaar... ik noem maar wat.
Jij beweert dat er geen enkele reden is waarom iemand een andere EV dan een model 3 zou moeten willen kopen. Ik geef je een paar voorbeelden, waarom dat wel zo zou kunnen zijn. Vervolgens ga je nogal in de aanval omdat volgens jou de model 3 de allerbeste auto is...quote:Op maandag 15 april 2019 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Huh? Waar neem ik iets persoonlijk op volgens jou?
Een paar weken geleden las ik dat de Model 3 opvallend vaak particulier aangekocht werd. Dat zal niet uit de lucht komen vallen lijkt mij.quote:Op maandag 15 april 2019 13:23 schreef Gunner het volgende:
Dat gaat voor menig EV op. Ook Tesla's. Alle EV's die ik door de RDW haal staan zakelijk geregistreerd en ken ik niemand die privé in een EV rijdt. Goed dat zegt ook niet alles maar net zo min als particulieren nu al bijna geen nieuwe dure auto kopen in ICE-vorm, doen ze dat ook in EV vorm niet.
Fiscaal beleid is bepalend voor de zakelijk rijder. Men ging echt niet voor het plezier destijds in een PHEV rijden hoor. De verkoopcijfers van EV's van dit jaar bewijzen de rest.
En betere bouwkwaliteit? een simpele google-zoekactie geeft me dat beeld niet. Toegegeven, mensen die tevreden zijn hoor je niet natuurlijk.
Ik heb in de fabriek er tientallen gezien en ze zagen er allemaal netjes uit. Sluit niet uit dat er dan met de stofkam nog wat gevonden kan worden, maar het wordt allemaal schromelijk overdreven. Of beter: tevreden mensen hoor je weinig. Maar ontevreden mensen...quote:Op maandag 15 april 2019 13:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Ben meerdere keren naar Londen en Duitsland geweest met m'n S via de superchargers. Auto pilot aan, iedere 3 uur ff laden, pissen en eten en weer door. Dat er nog steeds bedrijven zijn die geen 3-fase optie aanbieden snap ik echt niet. Is zo ingebouwd.
Maar bouwkwaliteit blijft ondermaats. Toen die Chinees met z'n Model 3 overgevlogen kwam heb ik die ook nog even bekeken. Spuitwerk was slecht (achterbumper andere kleur), er zaten nog steeds grote naden tussen sommige plaatwerk en z'n scherm was al 3x stuk gegaan. De bouwkwaliteit zal ongetwijfeld verbeteren nu er steeds meer 3's worden geproduceerd, maar dat zeiden ze toen ik m'n S kocht ook (ik had precies de facelift in 2016) en heb ook wat problemen gehad.
Het gaat helemaal niet om de vraag of ik sympathiek ben, maar de prijsstelling. De E-Niro is gewoonweg te duur voor wat hij biedt. Die zou maximaal iets van 35.000 euro mogen kosten. Zowel als je dat afmeet aan wat je voor een gewone Niro betaalt, als wanneer je hem vergelijkt met de Model 3 SR+.quote:Op maandag 15 april 2019 14:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
Jij beweert dat er geen enkele reden is waarom iemand een andere EV dan een model 3 zou moeten willen kopen. Ik geef je een paar voorbeelden, waarom dat wel zo zou kunnen zijn. Vervolgens ga je nogal in de aanval omdat volgens jou de model 3 de allerbeste auto is...
Maar ik blijf bij mijn punt, er zijn voor sommige mensen goede redenen om niet in een sedan te willen rijden. Kijk naar de top 25 van meest verkochte autos in 2018, en je ziet maar twee modellen (octavia en passat) die (gedeeltelijk) ook als sedan verkocht werden. Daarom denk ik dat de tesla 3 nog beter zou verkopen als het een hatchback of station zou zijn. Dat hij nu dus al zo goed verkoopt is al indrukwekkend.
p.s. Meteen iedereen die niet jouw smaak wil delen "(vroeg-)bejaarden en sufkutten" noemen maakt niet bepaald dat je symphatieker over komt.
niemand zal de e Nero persoonlijk nieuwkopen mag ik hopenquote:Op maandag 15 april 2019 15:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om de vraag of ik sympathiek ben, maar de prijsstelling. De E-Niro is gewoonweg te duur voor wat hij biedt. Die zou maximaal iets van 35.000 euro mogen kosten. Zowel als je dat afmeet aan wat je voor een gewone Niro betaalt, als wanneer je hem vergelijkt met de Model 3 SR+.
Ben wel nieuwsgierig naar die bron.quote:Op maandag 15 april 2019 15:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een paar weken geleden las ik dat de Model 3 opvallend vaak particulier aangekocht werd. Dat zal niet uit de lucht komen vallen lijkt mij.
En, misschien nog wel belangrijker, zonder het all-in garantiepakket en gratis vervangende auto van de leasemaatschappij. Want als je dat hebt, dan is zelfs een peugeot nog een acceptabele auto.quote:Op maandag 15 april 2019 15:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ben wel nieuwsgierig naar die bron.
Verder ben ik wel benieuwd of de mensen die nu in een Tesla zakelijk rijden, deze auto ook goed genoeg vinden als ze er de volle mep voor moeten afrekenen na aanschaf. Ik kan me voorstellen dat bepaalde imperfecties op de koop worden toegenomen gezien de lage financiële impact.
Ik zou zeker ook particulier een Tesla rijden op basis van mijn ervaring. Het is een zeer betrouwbare auto en in het dagelijks verkeer vind ik het juist een verademing elektrisch rijden.quote:Op maandag 15 april 2019 15:42 schreef Gunner het volgende:
Ben wel nieuwsgierig naar die bron.
Verder ben ik wel benieuwd of de mensen die nu in een Tesla zakelijk rijden, deze auto ook goed genoeg vinden als ze er de volle mep voor moeten afrekenen na aanschaf. Ik kan me voorstellen dat bepaalde imperfecties op de koop worden toegenomen gezien de lage financiële impact.
Eerlijk zeggen.
Garantie bij Tesla is ruim te noemen en je krijgt van Tesla een gratis vervangende auto.quote:Op maandag 15 april 2019 15:45 schreef knoopie het volgende:
[..]
En, misschien nog wel belangrijker, zonder het all-in garantiepakket en gratis vervangende auto van de leasemaatschappij. Want als je dat hebt, dan is zelfs een peugeot nog een acceptabele auto.
dit interesseert mij niks maar bij mijn huidige auto wel gebruik van moeten makenquote:Op maandag 15 april 2019 15:45 schreef knoopie het volgende:
[..]
En, misschien nog wel belangrijker, zonder het all-in garantiepakket en gratis vervangende auto van de leasemaatschappij. Want als je dat hebt, dan is zelfs een peugeot nog een acceptabele auto.
Totale kosten laag? Ik zie dat echt niet hoe je daar bijkomt. Heb je prive wel eens een auto in die klasse nieuw gekocht?quote:Op maandag 15 april 2019 15:52 schreef VEM2012 het volgende:
Totale kosten zijn gewoon laag te noemen. Nou snap ik dat niet iedereen een tonnetje kan stukslaan op een Model S en ook 50.000 euro is voor veel mensen out of reach, maar als je dat kan aftikken, dan durf ik aan dat je met een Model 3 goedkoper uit bent, dan met een Golfje van 30k, vermits je een beetke km’s maakt (zeg vanaf 20.000 km op jaarbasis).
Ik heb zowel privé als zakelijk veel auto’s in verschillende prijsklasses gekocht, dus ik heb best wel een aardig overzicht van de totale autokosten.quote:Op maandag 15 april 2019 16:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Totale kosten laag? Heb je prive wel eens een auto in die klasse nieuw gekocht?
Wat versta jij onder lage kosten trouwens?
Tesla heeft de laagste afschrijving van alle merken (recent onderzocht in Duitsland). Onderhoud is bij een Tesla verwaarloosbaar kwa kosten.quote:Op maandag 15 april 2019 16:02 schreef Gunner het volgende:
Ik wel. Op een Golf van 30K schrijf ik in 2,5 jaar een derde af. Eigen ervaring, zelfde trouwens bij andere auto's in dat segment. Hoeveel is dat bij Tesla?
En onderhoud?
Olie 0 wegenbelasting 0quote:Op maandag 15 april 2019 16:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Totale kosten laag? Ik zie dat echt niet hoe je daar bijkomt. Heb je prive wel eens een auto in die klasse nieuw gekocht?
Wat versta jij onder lage kosten trouwens?
Ik wel. Op een Golf van 30K schrijf ik in 2,5 jaar een derde af. Eigen ervaring, zelfde trouwens bij andere auto's in dat segment. Hoeveel is dat bij Tesla?
En onderhoud?
Onderhoud om de twee jaar remvloeistof, interieurfiltertje en evt airco onderhoud (bij een M3 is dat nog maar om de 6 (!) jaar nodig.quote:Op maandag 15 april 2019 16:10 schreef Tailless het volgende:
[..]
Olie 0 wegenbelasting 0
Scheelt zo al 120 euro per maand
- 'sneller' is voor de doorsnee automobilist niet echt een selling point. Zolang een auto in minder dan 11 a 12 seconden op de 100 zit en niet teveel herrie maakt bij 130km/u vind men het voor woon-werkverkeer wel primaquote:Op maandag 15 april 2019 12:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het rijdt veel beter, veel sneller, supercharger netwerk ter beschikking, kan drie fasen laden, mogelijkheid om te updaten, hoogste restwaarde van alle merken, over enkele jaren autonoom rijden beschikbaar... ik noem maar wat.
Cherry picking. Olie hoef ik nooit te kopen kan prima tussen beurtjes door. MRB is 48 euro per maand voor mijn wagen. 120 euro per maand is meer voor een dikke diesel.quote:Op maandag 15 april 2019 16:10 schreef Tailless het volgende:
[..]
Olie 0 wegenbelasting 0
Scheelt zo al 120 euro per maand
Je claimt heel veel. Maar onderbouw het eens met relevante linkjes. Die blijven uit. ook bij mijn eerdere vraag.quote:Op maandag 15 april 2019 16:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tesla heeft de laagste afschrijving van alle merken (recent onderzocht in Duitsland). Onderhoud is bij een Tesla verwaarloosbaar kwa kosten.
quote:Op maandag 15 april 2019 17:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
Cherry picking. Olie hoef ik nooit te kopen kan prima tussen beurtjes door. MRB is 48 euro per maand voor mijn wagen. 120 euro per maand is meer voor een dikke diesel.
Onderhoud kost technisch gezien maximaal 15 euro per maand. Rest van de eventuele kosten is garantie.
En het is nog maar de vraag hoe lang ze die MRB-vrije status houden.
Maar jullie komen met mooie getallen, maar je zal eerst nog maar zo'n ding moeten aanschaffen.
[..]
Je claimt heel veel. Maar onderbouw het eens met relevante linkjes. Die blijven uit. ook bij mijn eerdere vraag.
Als sneller niet van belang is, waarom verkoopt men dan zelden het instappertje die vaak nog sneller is dan die 11 seconden waar jij het over hebt?quote:Op maandag 15 april 2019 16:32 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
- 'sneller' is voor de doorsnee automobilist niet echt een selling point. Zolang een auto in minder dan 11 a 12 seconden op de 100 zit en niet teveel herrie maakt bij 130km/u vind men het voor woon-werkverkeer wel prima
- 3-fasen laden klinkt leuk, maar wat maakt dat nou echt uit als je auto 12 uur per nacht aan de paal kan staan?
- Mogelijkheden om te updaten. Dus je betaalt bij aanvang voor zaken die er eigenlijk wel op zitten, maar nog niet beschikbaar gemaakt zijn?
- Restwaarde moeten we nog maar afwachten als er grotere aantallen EV's op de markt komen. En je schrijft "hoogste van alle merken", maar hoe zit het ten opzichte van andere EV's? Want daar gaat de discussie over en er is geen ander merk wat alleen maar EV's op de markt heeft gebracht.
- Supercharger netwerk is idd wel leuk/handig als je vaak lange afstanden rijdt
- Tegen de tijd dat autonoom rijden wordt toegestaan, liggen de meeste M3's uit 2019 waarschijnlijk al lang op het autokerkhof. Het is politiek en juridisch namelijk nogal een onderwerp met heel veel haken en ogen.
Verder doe je een deurhendeltje af als iets kleins, maar zelfs bij een Dacia verwacht ik niet dat bij normaal gebruik in de eerste 10 jaar een deurhendeltje afbreekt. Gezien de verschillende klachten daarover, is er gewoonweg inferieure kwaliteit materiaal gebruikt of hebben de engineers zitten slapen.
No way. Ik had de rekensom gemaakt en de Tesla was ¤90.000 en over een periode van 5 jaar kostte het me ongeveer evenveel als een auto van ¤45.000. Dat komt door de lagere bijtelling, de MIA, geen wegenbelasting en besparing op brandstof. In dat opzicht is het zeker value te noemen want voor ¤45.000 heb je een redelijk karige 3-serie of A4. Zeker niet eentje die onder de 6 sec. bij de 100 is.quote:Op maandag 15 april 2019 15:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ben wel nieuwsgierig naar die bron.
Verder ben ik wel benieuwd of de mensen die nu in een Tesla zakelijk rijden, deze auto ook goed genoeg vinden als ze er de volle mep voor moeten afrekenen na aanschaf. Ik kan me voorstellen dat bepaalde imperfecties op de koop worden toegenomen gezien de lage financiële impact.
Eerlijk zeggen.
Noooouuu. Ik kocht m'n Tesla voor ¤86.500 en 2.5 jaar later verkocht voor ¤63.500 (iets van 50.000 gereden). Dan koop je een auto met nog 2.5 jaar 4% bijtelling over de hele waarde en nog 5.5 jaar garantie op de aandrijving (en 1.5 jaar op de rest). Die bijtelling (en mijne had ook nog onbeperkt superchargen) is wel de reden dat de restwaarde goed is overigens, maar toch niet slecht voor die prijsklasse.quote:Op maandag 15 april 2019 16:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Totale kosten laag? Ik zie dat echt niet hoe je daar bijkomt. Heb je prive wel eens een auto in die klasse nieuw gekocht?
Wat versta jij onder lage kosten trouwens?
Ik wel. Op een Golf van 30K schrijf ik in 2,5 jaar een derde af. Eigen ervaring, zelfde trouwens bij andere auto's in dat segment. Hoeveel is dat bij Tesla?
En onderhoud?
Nu vergeet je wel voor het gemak even een kostenpost die bij de tesla een stuk hoger uit gaat vallen. De banden. Want onder de tesla passen alleen velgen vanaf 19” en laten autobanden nu net exponentieel duurder worden met velggrootte. Het gewicht en het vermogen zullen ook niet bepaald helpen bij de slijtage.quote:Op maandag 15 april 2019 16:10 schreef Tailless het volgende:
[..]
Olie 0 wegenbelasting 0
Scheelt zo al 120 euro per maand
weet niet hoor maar zijn gewoon 18 inch velgen.quote:Op dinsdag 16 april 2019 19:51 schreef knoopie het volgende:
[..]
Nu vergeet je wel voor het gemak even een kostenpost die bij de tesla een stuk hoger uit gaat vallen. De banden. Want onder de tesla passen alleen velgen vanaf 19” en laten autobanden nu net exponentieel duurder worden met velggrootte. Het gewicht en het vermogen zullen ook niet bepaald helpen bij de slijtage.
Verder zie ik weinig autos in die klasse rijden op kleinere velgen.quote:Op dinsdag 16 april 2019 20:04 schreef Tailless het volgende:
[..]
weet niet hoor maar zijn gewoon 18 inch velgen.
Sommige mensen willen het gewoon niet zien.quote:Op dinsdag 16 april 2019 20:40 schreef Tailless het volgende:
Feit is de model 3 is prijstechnisch nog voordelig. Mits je zoveel kan ophoesten
De X5, Q7 en GLE zeker wel.quote:Op maandag 15 april 2019 12:47 schreef VEM2012 het volgende:
De Niro is geen SUV, want totaal ongeschikt voor het terrein.
Jij komt niet zo vaak buiten, he?quote:Op maandag 15 april 2019 19:20 schreef VEM2012 het volgende:
Als sneller niet van belang is, waarom verkoopt men dan zelden het instappertje die vaak nog sneller is dan die 11 seconden waar jij het over hebt?
50.000 euro is en blijft gewoon veel geld voor een auto. Maar het is altijd makkelijk oordelen als je dat zelf niet hebt hoeven doen.quote:Op dinsdag 16 april 2019 21:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sommige mensen willen het gewoon niet zien.
Wat hij bedoelt is, dat meestal de traagste motor niet veel wordt verkocht. Mensen kies toch vaak voor iets meer pk's omdat ze anders (het gevoel hebben) niet goed mee te kunnen komen in het verkeer. Een EV is nooit traag (naja misschien dat NV200 busje of de Zoe maar zelfs die gaan de eerste meters hard) en ik denk ook dat er zat mensen zijn die een Model 3 nemen voor de snelheid. Bij een 3-serie, A4 of vergelijkbaar moet je toch een redelijke motor kiezen wil je rond de 5 sec. bij de 100 zijn, laat staan 3.5. En dan zit je over de ¤50.000 hoor.quote:Op donderdag 18 april 2019 08:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Jij komt niet zo vaak buiten, he?![]()
Status is natuurlijk wel van belang, dus de consument laat zich wel verleiden door een setje velgen of leuke striping, want dat kunnen de buren zien. Maar sneller is voor de meesten geen issue. Kun je niet zien aan de buitenkant, he?
Maar aanschafprijs is niet alles. Je moet de TCO berekenen over de gebruiksperiode. Dus de maandelijkse TCO over bijvoorbeeld een periode van 5 jaar. Als je dan de Model 3 van 50k vergelijkt met een beetje Golf van 30k dan kan het zomaar zijn dat ze onder aan de streep even duur zijn.quote:Op donderdag 18 april 2019 09:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
50.000 euro is en blijft gewoon veel geld voor een auto. Maar het is altijd makkelijk oordelen als je dat zelf niet hebt hoeven doen.
Ik weet wat hij bedoelt.quote:
Is slechts een aanname. Als ik zie hoeveel Aygo's, C1's en ander klein prul er rond rijdt in het dagelijkse woon-werk verkeer, dan is de stelling dat mensen kiezen voor meer pk's, niet onderbouwd.quote:Mensen kies toch vaak voor iets meer pk's omdat ze anders (het gevoel hebben) niet goed mee te kunnen komen in het verkeer.
Heb een V70R. Heeft minder dan 6 seconden nodig. Is snel genoeg. Heb ik 14k voor betaald.quote:Bij een 3-serie, A4 of vergelijkbaar moet je toch een redelijke motor kiezen wil je rond de 5 sec. bij de 100 zijn, laat staan 3.5. En dan zit je over de ¤50.000 hoor.
Tja bij een Aygo heb je ook geen motorkeuze dus dat zijn mensen die er sowieso niets om geven. Je kan er ook striping op plakken wat je wil maar die auto gaat qua status nooit wat worden. Bij een Audi of Mercedes is dat wel anders.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik weet wat hij bedoelt.
[..]
Is slechts een aanname. Als ik zie hoeveel Aygo's, C1's en ander klein prul er rond rijdt in het dagelijkse woon-werk verkeer, dan is de stelling dat mensen kiezen voor meer pk's, niet onderbouwd.
[..]
Heb een V70R. Heeft minder dan 6 seconden nodig. Is snel genoeg. Heb ik 14k voor betaald.
My point exactly.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:15 schreef YoshiBignose het volgende:
... dus dat zijn mensen die er sowieso niets om geven.
Logisch. Ik koop nooit nieuw. Is pure kapitaalvernietiging. Ik schrijf geen 30k af in drie jaar.quote:En stoer dat je een V70R hebt maar dan vergelijk je een nieuwe auto met een tweedehands.
Dat kan. Dan had je er toen dus ook geen verstand van.quote:En volgens mij hebben we die discussie eerder gehad maar een V70R is niet in minder dan 6 sec. bij de 100 (tenzij je hem gechipped hebt).
Mee eens. Maar als je het te besteden hebt( of je baas) is het wel een voordeligere auto dan een 50k benzine wagen. Eens?quote:Op donderdag 18 april 2019 09:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
50.000 euro is en blijft gewoon veel geld voor een auto. Maar het is altijd makkelijk oordelen als je dat zelf niet hebt hoeven doen.
Dat onderzoek heb ik nog niet gedaan. Wellicht als ik daar aan toe ben voor mijn volgende auto. Maar met m'n zonnepanelen denk ik dat als je alleen naar brandstof kijkt het voordelig kan zijn, als je de initiële uitgave even tegen elkaar wegstreept.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:27 schreef Tailless het volgende:
[..]
Mee eens. Maar als je het te besteden hebt( of je baas) is het wel een voordeligere auto dan een 50k benzine wagen. Eens?
als je het vergelijkt met een aygo is een tesla model 3 veel duurder. Makkelijk praten over 50k tja voor mij voelt het als een auto van 20k dus ja dan verdient hij zich zo terugquote:Op donderdag 18 april 2019 12:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat onderzoek heb ik nog niet gedaan. Wellicht als ik daar aan toe ben voor mijn volgende auto. Maar met m'n zonnepanelen denk ik dat als je alleen naar brandstof kijkt het voordelig kan zijn, als je de initiële uitgave even tegen elkaar wegstreept.
Mijn punt is vooral dat er nogal makkelijk over gepraat wordt. 50K van je spaarrekening zien verdwijnen is heel wat anders dan een magere 4% of sommigen 0% bijtelling afdragen.
Mijn spaarrekening is het niet met je eens.quote:Op donderdag 18 april 2019 12:47 schreef Tailless het volgende:
Makkelijk praten over 50k tja voor mij voelt het als een auto van 20k dus ja dan verdient hij zich zo terug
bijteling technisch(er van uit gaan dat je baas de rest ophoest.)quote:Op donderdag 18 april 2019 12:49 schreef Gunner het volgende:
[..]
Mijn spaarrekening is het niet met je eens.
of is de kwaliteit gelijk aan die van een van 20K?
Je bent zeker het 14%-bijtelling dieseltijdperk alweer vergeten? De ondergemotoriseerde afgeknepen auto's waren niet aan te slepen, terwijl er van exact dezelfde modellen vaak aanzienlijk krachtigere versies beschikbaar waren die bijna niemand koos.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja bij een Aygo heb je ook geen motorkeuze dus dat zijn mensen die er sowieso niets om geven. Je kan er ook striping op plakken wat je wil maar die auto gaat qua status nooit wat worden. Bij een Audi of Mercedes is dat wel anders.
X5, Q7 en GLE zijn alle drie prima geschikt voor het terrein inderdaad.quote:Op donderdag 18 april 2019 08:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De X5, Q7 en GLE zeker wel.
Overigens staat SUV voor Sports Utility Vehicle. Wordt dus niet gerept over all terrain of iets dergelijks. Is gewoon een marketing kreet die niets betekent. Net als Cross Over.
[..]
Jij komt niet zo vaak buiten, he?![]()
Status is natuurlijk wel van belang, dus de consument laat zich wel verleiden door een setje velgen of leuke striping, want dat kunnen de buren zien. Maar sneller is voor de meesten geen issue. Kun je niet zien aan de buitenkant, he?
Wat heb ik zelf niet moeten doen?quote:Op donderdag 18 april 2019 09:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
50.000 euro is en blijft gewoon veel geld voor een auto. Maar het is altijd makkelijk oordelen als je dat zelf niet hebt hoeven doen.
Je koopt een Aygo omdat je geen geld hebt voor een echte auto, niet omdat je die auto wel snel en luxe genoeg vindt.quote:Op donderdag 18 april 2019 10:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik weet wat hij bedoelt.
[..]
Is slechts een aanname. Als ik zie hoeveel Aygo's, C1's en ander klein prul er rond rijdt in het dagelijkse woon-werk verkeer, dan is de stelling dat mensen kiezen voor meer pk's, niet onderbouwd.
[..]
Heb een V70R. Heeft minder dan 6 seconden nodig. Is snel genoeg. Heb ik 14k voor betaald.
In die Tesla zat dus een volwassene die het verkeer en circuit niet door elkaar haalt en dus ook geen moment bezig is geweest om sneller te zijn dan jij. Want iedere idioot is in een Model X makkelijk sneller dan wie dan ook in een V70R in rechte lijn.quote:Op donderdag 18 april 2019 11:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
My point exactly.
[..]
Logisch. Ik koop nooit nieuw. Is pure kapitaalvernietiging. Ik schrijf geen 30k af in drie jaar.
[..]
Dat kan. Dan had je er toen dus ook geen verstand van.
5,6 seconden voor de handgeschakelde, om precies te zijn. Heb er onlangs nog een Tesla-bus mee losgereden. Maar dat wilde je toen ook al niet horen, als ik me goed herinner.
Ik betaal alle auto’s, privé en zakelijk, uit eigen zak. Daarom weet ik ook precies wat een auto echt kost en staar ik mij niet zo blind op de catalogusprijs. Dat zijn uitgaven, geen kosten!quote:Op donderdag 18 april 2019 12:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat onderzoek heb ik nog niet gedaan. Wellicht als ik daar aan toe ben voor mijn volgende auto. Maar met m'n zonnepanelen denk ik dat als je alleen naar brandstof kijkt het voordelig kan zijn, als je de initiële uitgave even tegen elkaar wegstreept.
Mijn punt is vooral dat er nogal makkelijk over gepraat wordt. 50K van je spaarrekening zien verdwijnen is heel wat anders dan een magere 4% of sommigen 0% bijtelling afdragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |