abonnement bol.com Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2019 @ 10:24:30 #1
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184235998
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Discovery (DIS)
De nieuwste serie gestart in 2017, het eerste seizoen speelt zich af tussen ENT en TOS. We volgen Michael Burnham die op het schip discovery terecht komt. En daar onder andere geconfronteerd wordt met de klingons die een oorlog starten tegen de federation.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)
DIS, Michael Burnham (Sonequa Martin-Green)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***Deze openingspost is hier te vinden!***
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_184236352
Fipo!
Ja, over 2 weken is het zover. Dan is het er weer. Ben benieuwd. Vond de serie niet zo heel leuk in het verhaallijn passen van de voorgaande en ook te veel high-tech snufjes etc. maar is wel leuk om eenmalig naar te kijken.

Wel grappig, ik noem captain Lorca altijd captain Orka or captain Lucius Malfoy.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2019 @ 10:49:55 #3
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184236379
Hebben jullie Short Treks al ontdekt? Ik eergisteren pas.
Iedere maand een korte aflevering (ca 15 minuten)

Mijn vrouw en ik hebben ze (4 stuks nu) gisteren bekeken, de eerste was wel aardig, de 2e een beetje losstaand.
De 3e, Brightest Star was een erg goede en gaf meer achtergrond over de herkomst van Saru. Voegde echt iets toe
De de meest recente, The Escape Artist, brengt Mudd terug in een erg, heel erg grappige aflevering. Heerlijk vermaak :D

quote:
If I had any money, I'd be sipping jippers on a beach somewhere!
:D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2019 @ 10:50:26 #4
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184236389
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:48 schreef stokj het volgende:
Fipo!
Ja, over 2 weken is het zover. Dan is het er weer. Ben benieuwd. Vond de serie niet zo heel leuk in het verhaallijn passen van de voorgaande en ook te veel high-tech snufjes etc. maar is wel leuk om eenmalig naar te kijken.

Wel grappig, ik noem captain Lorca altijd captain Orka or captain Lucius Malfoy.
of Captain Hook :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_184236426
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hebben jullie Short Treks al ontdekt? Ik eergisteren pas.
Iedere maand een korte aflevering (ca 15 minuten)

Mijn vrouw en ik hebben ze (4 stuks nu) gisteren bekeken, de eerste was wel aardig, de 2e een beetje losstaand.
De 3e, Brightest Star was een erg goede en gaf meer achtergrond over de herkomst van Saru. Voegde echt iets toe
De de meest recente, The Escape Artist, brengt Mudd terug in een erg, heel erg grappige aflevering. Heerlijk vermaak :D

[..]

:D
Nee deze ken ik niet, is het een parodie op de star trek series?
  Moderator zondag 6 januari 2019 @ 10:55:53 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184236459
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:48 schreef stokj het volgende:
en ook te veel high-tech snufjes
:o is dat niet waar star trek ook een beetje om draait :o of bedoel je het past niet in de tijdlijn met de originele serie? Het is denk vrijwel onmogelijk om science fiction te maken alsof het heden niet bestaan heeft dat is echt heel lastig... Je krijgt dan een soort moeilijke hybride men probeert het wel retro futurism maar echt overtuigend heb ik het nog niet gezien.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 6 januari 2019 @ 10:56:44 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184236473
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hebben jullie Short Treks al ontdekt? Ik eergisteren pas.
Iedere maand een korte aflevering (ca 15 minuten)

Mijn vrouw en ik hebben ze (4 stuks nu) gisteren bekeken, de eerste was wel aardig, de 2e een beetje losstaand.
De 3e, Brightest Star was een erg goede en gaf meer achtergrond over de herkomst van Saru. Voegde echt iets toe
De de meest recente, The Escape Artist, brengt Mudd terug in een erg, heel erg grappige aflevering. Heerlijk vermaak :D

[..]

:D
:o nog niet ontdekt :o staat dat op netflix :? waarom raadt netflix me dat niet aan dan :N
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2019 @ 11:05:33 #8
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184236590
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:53 schreef stokj het volgende:

[..]

Nee deze ken ik niet, is het een parodie op de star trek series?
Nee, het zijn korte Discovery afleveringen
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:o nog niet ontdekt :o staat dat op netflix :? waarom raadt netflix me dat niet aan dan :N
Nope, blijkbaar niet op Netflix
zie
https://comicbook.com/sta(...)-struggling-burnham/
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator zondag 6 januari 2019 @ 11:07:41 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184236626
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Nee, het zijn korte Discovery afleveringen

[..]

Nope, blijkbaar niet op Netflix
zie
https://comicbook.com/sta(...)-struggling-burnham/
Ah dat is jammer ik zal ze eens opzoeken beetje meer backstory is altijd leuk :) wel een vreemde keuze dat het niet op netflix staat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2019 @ 11:08:48 #10
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184236638
Er zijn er 4:
1: Runaway
2: Calypso
3: The Brightest Star
4: The Escape Artist
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator zondag 6 januari 2019 @ 12:37:10 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184238448
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Er zijn er 4:
1: Runaway
2: Calypso
3: The Brightest Star
4: The Escape Artist
Ik ga ze zoeken :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184241519
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:o is dat niet waar star trek ook een beetje om draait :o of bedoel je het past niet in de tijdlijn met de originele serie? Het is denk vrijwel onmogelijk om science fiction te maken alsof het heden niet bestaan heeft dat is echt heel lastig... Je krijgt dan een soort moeilijke hybride men probeert het wel retro futurism maar echt overtuigend heb ik het nog niet gezien.
High tech snufjes zijn noodzakelijk maar het is te veel vuurwerk allemaal in een keer. Beetje de digitalisatie van de maatschappij.
pi_184241532
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Nee, het zijn korte Discovery afleveringen

[..]

Nope, blijkbaar niet op Netflix
zie
https://comicbook.com/sta(...)-struggling-burnham/
Ik ga ook even kijken er voor.
  Moderator dinsdag 8 januari 2019 @ 23:41:48 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184291321
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Er zijn er 4:
1: Runaway
2: Calypso
3: The Brightest Star
4: The Escape Artist
Ik heb nu 1 en 3 gezien en ze zijn zeker leuk :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 9 januari 2019 @ 06:40:40 #15
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184293180
Waar zijn die te bekijken?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  woensdag 9 januari 2019 @ 07:17:18 #16
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184293444
Op internet
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 9 januari 2019 @ 08:00:38 #17
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184293825
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 07:17 schreef MMaRsu het volgende:
Op internet
In het illegale download circuit of kan ik ook gewoon ergens legaal (betalen en) kijken?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  woensdag 9 januari 2019 @ 08:03:16 #18
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_184293847
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 10:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hebben jullie Short Treks al ontdekt? Ik eergisteren pas.
Iedere maand een korte aflevering (ca 15 minuten)

Mijn vrouw en ik hebben ze (4 stuks nu) gisteren bekeken, de eerste was wel aardig, de 2e een beetje losstaand.
De 3e, Brightest Star was een erg goede en gaf meer achtergrond over de herkomst van Saru. Voegde echt iets toe
De de meest recente, The Escape Artist, brengt Mudd terug in een erg, heel erg grappige aflevering. Heerlijk vermaak :D

[..]

:D
Vanavond eens even opzoeken.
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 08:42:01 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184294246
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 08:00 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

In het illegale download circuit of kan ik ook gewoon ergens legaal (betalen en) kijken?
Ik heb het helaas via het eerste cbs zend het uit maar ik heb geen idee of die een soort pay per view hebben voor deze shorts.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 januari 2019 @ 08:50:58 #20
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184294349
Voor de internationale markt niet
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:12:31 #21
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184295564
-O-
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  woensdag 9 januari 2019 @ 13:53:56 #22
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184299733
Hier zie ik ze ook staan jahblahblah

https://www.dailymotion.com/video/x6wxzyx
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:01:36 #23
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184299858
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:53 schreef MMaRsu het volgende:
Hier zie ik ze ook staan jahblahblah

https://www.dailymotion.com/video/x6wxzyx
Ah top! Dank je wel *O*
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  woensdag 9 januari 2019 @ 14:17:33 #24
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184300150
Hier ook maar werkte niet op mijn browser

https://www.space.ca/show/star-trek-discovery/#episodes
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 januari 2019 @ 14:31:20 #25
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184300398
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:53 schreef MMaRsu het volgende:
Hier zie ik ze ook staan jahblahblah

https://www.dailymotion.com/video/x6wxzyx
Het ziet er naar uit dat DailyMotion 3 van de 4 heeft:
2: Calypso
3: The Brightest Star
4: The Escape Artist

De eerste, Runaway, kon ik niet vinden

edit: ook gevonden, beetje slechte kwaliteit, maar toch :)
https://www.dailymotion.com/video/x6uv3a5

[ Bericht 8% gewijzigd door TARAraboemdijee op 09-01-2019 14:38:29 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 14:56:30 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184300826
Blijf het een rare keuze van CBS vinden om deze niet internationaal te releasen (of het komt nog tegelijk met DIS:S2) ik vind het serieus leuke verdieping :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 9 januari 2019 @ 15:01:13 #27
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184300907
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Blijf het een rare keuze van CBS vinden om deze niet internationaal te releasen (of het komt nog tegelijk met DIS:S2) ik vind het serieus leuke verdieping :)
Het valt mij een beetje tegen dat het niet op Netflix staat. Maar misschien heb ik de inhoud van de deal rondom Star Trek wel niet begrepen.
was leuk geweest om rond de kerst te kijken. Of voor de start van het nieuwe seizoen in ieder geval.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 januari 2019 @ 15:37:38 #28
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184301550
CBS kon het niet verkocht krijgen. Netflix wilde het niet voor de prijs die CBS ervoor wilde hebben. CBS is nog omlaag gegaan, maar Netflix ging niet overstag. De interesse voor Discovery is gewoon niet heel erg hoog
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 9 januari 2019 @ 15:45:29 #29
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184301678
Jammer.
Ik heb dan dat ik dan ook alles wil zien als ik een serie volg. Je zou denken dat het in het pakket hoort. Of zou CBS dat later erbij bedacht hebben ofzo?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  woensdag 9 januari 2019 @ 16:08:07 #30
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184302078
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de belangstelling voor de nieuwe Picard serie gaat zijn. Daar valt natuurlijk volop te doen met bestaande karakters die terug kunnen keren.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 16:09:14 #31
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184302104
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:08 schreef jajablahblah het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de belangstelling voor de nieuwe Picard serie gaat zijn. Daar valt natuurlijk volop te doen met bestaande karakters die terug kunnen keren.
Ik zou zeggen een aflevering samen met william shatner :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 16:11:34 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184302151
quote:
Picard
Picard was announced on August 4, 2018 which will see Patrick Stewart reprise his role as Jean-Luc Picard from Star Trek: The Next Generation. The series, which is being developed for CBS All Access,[76] will be set twenty years after the events of Star Trek: Nemesis.[77]

Lower Decks
On October 25, 2018, CBS announced a two-season order for a new half-hour adult comedy animated series, set on one of Starfleet’s least important ships and focusing on the support crew. The series is created by Mike McMahan, head writer and executive producer of Rick and Morty.[78]
Wat voor soort humor gaat dat laatste worden :?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 9 januari 2019 @ 16:31:13 #33
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184302532
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik zou zeggen een aflevering samen met william shatner :D
Ja nou ja, ik ben niet zo'n Shatnerfan verder.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 16:34:01 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184302588
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:31 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ja nou ja, ik ben niet zo'n Shatnerfan verder.
De man heeft epische cds gemaakt _O_

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 9 januari 2019 @ 16:35:03 #35
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184302614
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De man heeft epische cds gemaakt _O_
cd's? :D
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 16:35:52 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184302631
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:35 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

cd's? :D
Ja zijn cd "has been" is geweldig :D

Die latere was iets minder


_O- holy shatner
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 januari 2019 @ 16:39:41 #37
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184302700
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:45 schreef jajablahblah het volgende:
Jammer.
Ik heb dan dat ik dan ook alles wil zien als ik een serie volg. Je zou denken dat het in het pakket hoort. Of zou CBS dat later erbij bedacht hebben ofzo?
later bij bedacht, als extra boost om de kijkcijfers wat op te krikken
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 9 januari 2019 @ 18:19:35 #38
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184304389
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 9 januari 2019 @ 18:21:39 #39
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184304415
ICYMI: Alex Kurtzman reveals #Picard #StarTrek series influenced by the TREK '09 Hobus supernova which destroyed Romulus, Picard "radically altered" by event

http://trekcore.com/blog/(...)09-romulan-disaster/

:')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 9 januari 2019 @ 23:12:42 #40
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184311186
A prequel comic to the 2009 movie confirmed Picard was currently ambassador to Vulcan at the time and had long been a part of attempts to unify the Vulcan and Romulan peoples alongside Spock
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184313080
Hoop dat seizoen 2 meer star trek zal aanvoelen en niet enkel om de actie draait, anders wordt The Orville wederom de winnaar.
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 06:41:16 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184313600
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:21 schreef MMaRsu het volgende:
ICYMI: Alex Kurtzman reveals #Picard #StarTrek series influenced by the TREK '09 Hobus supernova which destroyed Romulus, Picard "radically altered" by event

http://trekcore.com/blog/(...)09-romulan-disaster/

:')
Klinkt leuk picard als mislukte ambassador...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184415962
Star Trek: Discovery seizoen 2 uitzendschema

1. 18 januari
2. 25 januari
3. 1 februari
4. 8 februari
5. 15 februari
6. 22 februari
7. 1 maart
8. 8 maart
9. 15 maart
Be curious, not judgmental
pi_184416374
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:22 schreef Aether het volgende:
Star Trek: Discovery seizoen 2 uitzendschema

1. 18 januari
2. 25 januari
3. 1 februari
4. 8 februari
5. 15 februari
6. 22 februari
7. 1 maart
8. 8 maart
9. 15 maart
Maar 9 afleveringen? Ik hoop op minimaal 20.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 14:59:38 #45
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184416432
9 episodes :')

word weer lekker uitbouwen dus al die karakters

:')!

*gaat weer verder met DS9 rewatch*
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184416515
Neen. Het worden er 14. Nog steeds te weinig wat mij betreft, maargoed..

Verder is er nog een Star Trek spin-off serie aangekondigd met Michelle Yeoh, wat zich gaat richten op Section 31. Ik denkd at CBS de plank volledig misslaat met al deze series. Tenzij ze het gewoon bij 1 seizoen per serie houden die bepaalde karakters en gebeurtenissen verder uitlichten/uitdiepen.

https://parade.com/732655(...)ew-star-trek-series/
pi_184416610
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:59 schreef MMaRsu het volgende:
9 episodes :')

word weer lekker uitbouwen dus al die karakters

:')!

*gaat weer verder met DS9 rewatch*
De rest is "2019" en heb ik niet opgenomen.
Be curious, not judgmental
  dinsdag 15 januari 2019 @ 15:23:11 #48
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184416749
Ah er zijn dus 14 episodes

Maar gaan ze dan lang wachten om de resterende 5 uit te zenden? Hoop het niet.

Las op Wikipedia dat Commander Riker ( Jonathan Frakes ) episode 2 heeft gedirect _O_ ( niet dat ik weet of hij een goede director is maargoed :P )
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 15 januari 2019 @ 15:24:36 #49
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184416766
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:05 schreef Odaiba het volgende:
Neen. Het worden er 14. Nog steeds te weinig wat mij betreft, maargoed..

Verder is er nog een Star Trek spin-off serie aangekondigd met Michelle Yeoh, wat zich gaat richten op Section 31. Ik denkd at CBS de plank volledig misslaat met al deze series. Tenzij ze het gewoon bij 1 seizoen per serie houden die bepaalde karakters en gebeurtenissen verder uitlichten/uitdiepen.

https://parade.com/732655(...)ew-star-trek-series/
Section 31 was juist cool omdat niemand weet hoe het er daar aantoe gaat. Echt jammer dat ze dat mysterieuze zullen laten verdwijnen. En al die shit die zijn doen is absoluut anti-federation / anti-trek / anti-prime directive.

Dus weer een serie met veel actie, backstabbing gok ik :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 16:25:47 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184417831
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:05 schreef Odaiba het volgende:
Neen. Het worden er 14. Nog steeds te weinig wat mij betreft, maargoed..

Verder is er nog een Star Trek spin-off serie aangekondigd met Michelle Yeoh, wat zich gaat richten op Section 31. Ik denkd at CBS de plank volledig misslaat met al deze series. Tenzij ze het gewoon bij 1 seizoen per serie houden die bepaalde karakters en gebeurtenissen verder uitlichten/uitdiepen.

https://parade.com/732655(...)ew-star-trek-series/
Er kunnen best wat dingen tegelijk lopen zoals met ds9 en voy maar dit is inderdaad wel heel spinofferig.

Voelt ook een beetje als testen wat aanslaat en dan vervolgens daar volledig op gaan. Als men een van die andere series leuker vind dan kunnen ze discovery gewoon afbouwen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184418119
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 15:24 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Section 31 was juist cool omdat niemand weet hoe het er daar aantoe gaat. Echt jammer dat ze dat mysterieuze zullen laten verdwijnen. En al die shit die zijn doen is absoluut anti-federation / anti-trek / anti-prime directive.

Dus weer een serie met veel actie, backstabbing gok ik :')
Mee eens.

quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 16:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er kunnen best wat dingen tegelijk lopen zoals met ds9 en voy maar dit is inderdaad wel heel spinofferig.

Voelt ook een beetje als testen wat aanslaat en dan vervolgens daar volledig op gaan. Als men een van die andere series leuker vind dan kunnen ze discovery gewoon afbouwen.
Ja, het zou heus wel tegelijk kunnen draaien, maar dan mag ik hopen dat ze het goed aanpakken. Je hebt maar een beperkt budget. Ik hoop gewoon dat ze die oude Star Trek feeling terug weten te brengen. Ongetwijfeld trekt dat ook wel weer nieuwe kijkers aan, zonder mee te gaan met al die hedendaagse trends.

Maargoed eerst zien, dan geloven. Ik ga ze sws kijken.
  woensdag 16 januari 2019 @ 00:14:10 #52
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184427218
Ik ben nu na TOS TNG nog een keer aan het kijken en het valt mij nu op dat Marc Alaimo de eerste cardassian in het universum is.
And so is the past
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 januari 2019 @ 08:09:31 #53
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184429230
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2019 00:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik ben nu na TOS TNG nog een keer aan het kijken en het valt mij nu op dat Marc Alaimo de eerste cardassian in het universum is.
Goed gespot, ik wist deze. Maar ondanks die rare bakkebaarden lijkt hij ook op Dukat :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 17 januari 2019 @ 18:34:05 #54
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184459037
Ik lees net op de twitter van Anthony Rapp dat de Short Trek afleveringen op Netflix komen. *O*
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  donderdag 17 januari 2019 @ 18:38:28 #55
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184459138
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 08:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Goed gespot, ik wist deze. Maar ondanks die rare bakkebaarden lijkt hij ook op Dukat :)
Ja klopt ook wel. Als je goed kijkt zie je wel meer bekenden voorbij komen. Armin schimmerman uiteraard.

Wat ik ook opmerkte tijdens TOS is dat Kor gewoon altijd dezelfde acteur is geweest. _O-.
And so is the past
pi_184459289
De short treks staan er al op

Had niet gedacht dat we die zouden krijgen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 januari 2019 @ 22:13:47 #57
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184463741
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ja klopt ook wel. Als je goed kijkt zie je wel meer bekenden voorbij komen. Armin schimmerman uiteraard.

Wat ik ook opmerkte tijdens TOS is dat Kor gewoon altijd dezelfde acteur is geweest. _O-.
Koloth en Kang ook. Alledrie zijn de originele acteurs :)

Martok (JG Herzler) komt ook zeer vaak voorbij in diverse rollen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 11:22:54 #58
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_184470594
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:46 schreef Vinture het volgende:
De short treks staan er al op

Had niet gedacht dat we die zouden krijgen

Onder welke naam dan?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_184471319
S2E1 staat er ook op!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_184471388
Of zijn dat alle shorts bij elkaar? Nee toch?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_184471498
Ownee is gewoon nieuwe ep! Fijn!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 januari 2019 @ 12:06:58 #62
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_184471514
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 11:22 schreef avotar het volgende:

[..]

Onder welke naam dan?
Staat tussen de trailers. Dus bij "Trailers en meer"

Geen ideale plaats eerlijk gezegd
pi_184471576
Eindelijk normale uniformen!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 18 januari 2019 @ 12:12:05 #64
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184471610
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 22:13 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Koloth en Kang ook. Alledrie zijn de originele acteurs :)

Martok (JG Herzler) komt ook zeer vaak voorbij in diverse rollen
Ja die stem herken je uit duizenden.
And so is the past
pi_184471632
Vnv snel kijken
pi_184472007
Hahaha die ruimtepakken. Net jaren 70 disco-outfits!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 18 januari 2019 @ 14:42:32 #67
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_184474047
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 12:06 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Staat tussen de trailers. Dus bij "Trailers en meer"

Geen ideale plaats eerlijk gezegd
Nee, maar nu kan ik ze in elk geval vinden.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_184474741
Vandaag online. Ben nu aan het bekijken

Oke gezien.
Veel actie en weinig lullen.

Maar goed eens kijken hoe het verdergaat met spock .
Wel blij dat er een anderen kapitein er is die meer als Starfleet gedraagt.

[ Bericht 72% gewijzigd door suijkerbuijk op 18-01-2019 18:13:48 ]
  vrijdag 18 januari 2019 @ 23:27:53 #69
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184483909
Net gekeken.

Werd er niet écht blij van.

Spike heeft problemen met zijn helm en dan weer niet. Een eerste stuurvrouw waarvan me plotseling haar felblauwe oog me opvalt.

Een nogal krakkemikkige reddingsmissie.

Niesende aliens...

Hopelijk wordt het beter, het is tenslotte maar de eerste aflevering.

[ Bericht 4% gewijzigd door thedeedster op 18-01-2019 23:36:35 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184484495
Vond het een superleuke aflevering
Vond vooral die helmen die uit het niks kwamen mooi ,en die ruimtescheepjes waarmee ze naar dat andere schip gingen.

Ook veel meer humor dan seizoen 1.
Maar ben ook pas star trek aan het kijken sinds Discovery.
Vond alleen die ruimtepakken wat raar gekozen leken net power rangers of superhelden.

Heb nu groot gedeelte van ds9 gezien afgelopen jaar en somige afleveringen van tng en Voyager.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 02:28:32 #71
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_184486409
Eerste aflevering
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 19 januari 2019 @ 10:05:39 #72
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_184488163
Ik vind het totaal geen Star Trek, met al die gekke inefficiente flashy meuk. Power Ranger kostuums met Stargate pop-up helmen, landing pods met iets dat keihard ronddraait (waar ik geen practisch nut voor kan bedenken behalve dat het er fancy uitziet), Starfleet logo als toegangspoort tot de geheime hangar ala Thunderbirds, kom op zeg. Ohja en de "we kunnen niet verder inzoomen maar onze alien kan het wel lezen", als je een plaatje hebt kun je het vergroten in MSPaint, en zodra je pixels ziet kan je het dus niet lezen ook al heb je goede ogen.

Weer extra mensen met een rugzakje in de crew, nu ook wat blinden, mensen in rolstoellen en mensen met meerdere kleuren ogen, waarom niet.

Ik hoop dat Pike en die engineer blijven, dan hebben we eindelijk 2 normale mensen in de crew.

De 'rode engel' heeft wel wat weg van een Iconian trouwens. Want ra-ra welk ander ras heeft toegang tot ongelofelijke hoeveelheden energie en had tech om instantaan door het universum te reizen?
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_184488838
Vooral dat het voelde als een actiefilm viel me weer tegen. Die hele actie sequence met die probes enzo, doodsaai. Echt wel een prestatie om iets met zoveel actie zó saai te maken.
De aflevering ging ook niet echt ergens over. Maar goed, als ik het goed heb begrepen waren de eerste afleveringen ver over budget? Met wat mazzel wordt de rest rustiger en durven ze er misschien wel een verhaal in te stoppen
  zaterdag 19 januari 2019 @ 11:35:19 #74
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_184489498
Fijne eerste aflevering hoor! Anson Mount is echt prima gecast als Pike, hij brengt een stuk meer hoop en positiviteit, dat was ook duidelijk de boodschap die het karakter over moest brengen deze aflevering.
Eén van de beste scenes deze aflevering was de roll call op de brug, een goede introductie van wie Pike als persoon is (hij neemt de moeite om de namen te leren kennen, herinnert hun namen meteen en geeft ze allemaal een duidelijke opdracht), en eindelijk krijgen de crewleden op de brug ook een naam voor ons als kijkers.

De ep had van mij ook minder actie georiënteerd mogen zijn en Snowflake Burnham kan ik nog altijd moeilijk uitstaan. Graag meer Pike, Saru, Jett en andere castleden dit seizoen in plaats van de exclusieve grote Burnham show!
pi_184489545
Deze afleveringen had voor mij tenminste weer een paar betere momenten.

Dat komt dan voornamelijk door Pike.

Helaas worden die momenten al snel verpest door de arrogante allesbeterwetende bitch burnham.
Zoals bv die brug scene, waarna Pike zo'n beetje (voor de rest van de aflevering) gedegradeerd is naar het schoothondje van burnham.

Bah, wat is Burnham een verschrikkelijk karakter. .

Nu wordt ze ook nog eens in de slachtoffer rol gedrukt omdat hiptster spock als kind niets met haar te maken wou hebben. (goh wat gek)

Sowieso vind ik dat spock of de enterpise nooit deel vandeze serie had moeten worden.

Op al die over de top actie in die draaiende viskommen zit ik ook niet echt te wachten. Dat hebben we al ontelbare keren gezien in andere series en films.

En dan de "humor":

Tilly (1 van de weinige van wie ik de naam ken en die ik nog een beetje leuk was) wordt in de eerste helft als een achterlijke geschreven.
De Lift scene die gejat is van the orville heeft er gewoon echt helemaal niets in te zoeken.
Het voelt zo enorm verkeerd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:05 schreef Shakkara het volgende:
Ohja en de "we kunnen niet verder inzoomen maar onze alien kan het wel lezen", als je een plaatje hebt kun je het vergroten in MSPaint, en zodra je pixels ziet kan je het dus niet lezen ook al heb je goede ogen.
Dat was inderdaad ook tenenkrommend slecht. Is dat nou echt het "science" niveau waar we tegenwoordig mee opgescheept zitte? Zelfs in star trek :(

Nog steeds geen (goede) star trek voor mij helaas.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 11:44:11 #76
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_184489615


En eindelijk fatsoenlijke uniformen!
"At least we've got the new uniforms"
Disco zal in seizoen 3 ook wel overstappen hierop?
pi_184489910
de serie blijft chaotisch en een overkill aan special effects

ik kan nog steeds geen binding vinden met deze serie
pi_184490031
De serie is zo overdreven gespeeld. Veel te chaotisch, weinig echte opbouw.. wirwar aan snelle shots

Deze serie is nog slechter dan de vorige serie
  zaterdag 19 januari 2019 @ 12:33:33 #79
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184490390
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 12:12 schreef -Chakotay- het volgende:
De serie is zo overdreven gespeeld. Veel te chaotisch, weinig echte opbouw.. wirwar aan snelle shots

Deze serie is nog slechter dan de vorige serie
Ik begin de losse afleveringen te missen. Goed gefocust en geconcentreerd op een uitdagend en interessant concept dat op een interessante manier in de derde act wordt opgelost. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 12:34:48 #80
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184490410
De comments tot nu toe nodigen niet echt uit om te kijken. :').

Ik maak wel eerst tng af en binge de boel dan wel.
And so is the past
pi_184490789
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 12:33 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik begin de losse afleveringen te missen. Goed gefocust en geconcentreerd op een uitdagend en interessant concept dat op een interessante manier in de derde act wordt opgelost. :)
ik kan me gewoon niet goed concentreren op de losse aflevering. Daardoor raak ik snel de draad kwijt. De serie vind ik ook niet goed genoeg om opnieuw te bekijken.
Star trek moet een rustig opbouwende serie zijn met karakters die niet arrogant overkomen en gewoon starfleet waardig zijn
pi_184491974
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 13:02 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

ik kan me gewoon niet goed concentreren op de losse aflevering. Daardoor raak ik snel de draad kwijt. De serie vind ik ook niet goed genoeg om opnieuw te bekijken.
Star trek moet een rustig opbouwende serie zijn met karakters die niet arrogant overkomen en gewoon starfleet waardig zijn
Alsof er geen arrogante figuren bij Starfleet zitten :)

De Star Trek universe is geen ideale wereld en dat wordt hier goed weergegeven.

Al heb ik de nieuwe aflevering nog niet gezien
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_184493434
Pike is inderdaad een welkome aanvulling en de humor kon ik wel waarderen. Maar de meeste tijd zat ik me te vervelen tijdens 'actie' scenes. SLOWWWW DOWWWNNNN mensen!!

Ik dacht eerst dat ze veel inhoud in de season premiere wilden stoppen, maar aan het eind namen ze ruim de tijd om te laten zien hoe Burnham de privacy van haar stiefbroef aan het schenden was. Sowieso snap ik dat gefocus op Spock niet, is dat een heilige of zo :?
  zaterdag 19 januari 2019 @ 15:45:32 #84
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184493463
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 10:05 schreef Shakkara het volgende:
Ik vind het totaal geen Star Trek, met al die gekke inefficiente flashy meuk. Power Ranger kostuums met Stargate pop-up helmen, landing pods met iets dat keihard ronddraait (waar ik geen practisch nut voor kan bedenken behalve dat het er fancy uitziet), Starfleet logo als toegangspoort tot de geheime hangar ala Thunderbirds, kom op zeg. Ohja en de "we kunnen niet verder inzoomen maar onze alien kan het wel lezen", als je een plaatje hebt kun je het vergroten in MSPaint, en zodra je pixels ziet kan je het dus niet lezen ook al heb je goede ogen.

Weer extra mensen met een rugzakje in de crew, nu ook wat blinden, mensen in rolstoellen en mensen met meerdere kleuren ogen, waarom niet.

Ik hoop dat Pike en die engineer blijven, dan hebben we eindelijk 2 normale mensen in de crew.

De 'rode engel' heeft wel wat weg van een Iconian trouwens. Want ra-ra welk ander ras heeft toegang tot ongelofelijke hoeveelheden energie en had tech om instantaan door het universum te reizen?
Gelukkig hebben we The Orville nog die wel klassieke trek stijl ademt
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 19 januari 2019 @ 15:46:21 #85
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184493476
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 12:33 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik begin de losse afleveringen te missen. Goed gefocust en geconcentreerd op een uitdagend en interessant concept dat op een interessante manier in de derde act wordt opgelost. :)
The Orville ;)
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184493501
gene roddenberry draait zich om in zijn graf
pi_184493529
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 15:47 schreef -Chakotay- het volgende:
gene roddenberry draait zich om in zijn graf
Ik geloof dat 'ie dat bij DS9 al gedaan heeft. Van z'n positieve toekomstvisie bleef niet veel over tijdens de Dominion War.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 15:50:09 #88
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184493534
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 15:47 schreef -Chakotay- het volgende:
gene roddenberry draait zich om in zijn graf
True maar ik denk dat Gene the orville wel leuk zou vinden haha. Dat voelt zo TNG achtig aan, storylines zijn daardoor wel wat voorspelbaar. Maar wel erg leuk.

Moet nog aan disc s2 beginnen maar als ik de reacties hier zo lees is het waar ik al bang voor was.

Actoe actie actie.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184493547
Ik vind het wel vermakelijke SciFi, al voelt het niet echt als Star Trek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184494093
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 15:46 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

The Orville ;)
Waar kan ik die kijken?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 19 januari 2019 @ 18:04:57 #91
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184495654
Online
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184495729
Ligt het nou aan mij? Ik zie staan dat er 2 seizoenen zijn met een nieuwe aflevering op vrijdag, maar ik kan aflevering 1 niet kijken want ik zie geen seizoen 2.
pi_184495739
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ligt het nou aan mij? Ik zie staan dat er 2 seizoenen zijn met een nieuwe aflevering op vrijdag, maar ik kan aflevering 1 niet kijken want ik zie geen seizoen 2.
koop maar een bril dan
pi_184495826
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:10 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

koop maar een bril dan
Dat zou ik kunnen doen ja, maar daarmee krijg ik niet ineens de optie om een seizoen te selecteren.
pi_184496037
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:15 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Dat zou ik kunnen doen ja, maar daarmee krijg ik niet ineens de optie om een seizoen te selecteren.
nou, ik ken een opticien waarbij je de een aantal star trek afleveringen gratis krijgt bij aanschaf van een bril
pi_184496057
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 23:27 schreef thedeedster het volgende:

Een eerste stuurvrouw waarvan me plotseling haar felblauwe oog me opvalt.
En met een stuk Seven of Nine ijzer op haar hoofd... Dat was in S01 ook niet zo.

quote:
Niesende aliens...
Hard gelachen om die scene. _O-
pi_184496084
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:27 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

nou, ik ken een opticien waarbij je de een aantal star trek afleveringen gratis krijgt bij aanschaf van een bril
Ik zou kiezen voor een opticien die je er een paar gratis lessen Nederlands bij geeft.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 18:35:23 #98
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184496144
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

En met een stuk Seven of Nine ijzer op haar hoofd... Dat was in S01 ook niet zo.

[..]

Hard gelachen om die scene. _O-
Dat was van het niveau Jar Jar die in de schijt trapt. Niet leuk dus. Het is geen three stooges of zo.
(Die niesende alien... Staat niet in de reply)

[ Bericht 3% gewijzigd door thedeedster op 19-01-2019 18:40:42 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184496253
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 12:12 schreef -Chakotay- het volgende:
De serie is zo overdreven gespeeld. Veel te chaotisch, weinig echte opbouw.. wirwar aan snelle shots

Deze serie is nog slechter dan de vorige serie
Nou, als men nu gaat aankomen met de traagheid van TOS en bordkartonnen bergen waar je de planken doorheen ziet komen haal je de helft van het eerste seizoen niet eens...

Vroeger vonden we de Stille Kracht ook prima te pruimen maar dat is nog trager dan een slak in een teerton als je dat nu terug kijkt.
pi_184496307
En nu staat hij er ineens wel bij. Hoe dan ook opgelost, nu even kijken.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 18:49:15 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184496388
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:35 schreef thedeedster het volgende:

Dat was van het niveau Jar Jar die in de schijt trapt. Niet leuk dus. Het is geen three stooges of zo.
(Die niesende alien... Staat niet in de reply)
Dat had ik wel door. Anyway, ik vond het prima en niks mis mee dat zo'n bijdehandje naar rechts gericht werd. Tevens heeft betrokkene de aftiteling niet eens gehaald.
  Moderator zaterdag 19 januari 2019 @ 18:54:19 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184496467
Vond het wel een leuke aflevering... Wat me opviel is trouwens dat er veel gepraat wordt maar weinig gezegd... Ben benieuwd wat erg gaat gebeuren, en wat die rode lichten zijn/waren...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 19 januari 2019 @ 19:22:00 #103
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_184496971
Ik vind het een leuke aflevering. Iets meer luchtigheid die wel nodig was, een nieuwe verse Captain die bevalt, en een mysterie betreffende de zgn Red Angels waar ik meer van wil weten.
Helaas nog wel met Michael die me echt niet boeit als character, en imho een behoorlijk overvolle aflevering, wat dat betreft had ik liever al Spock-gedoe in een andere aflevering gezien, niet echt veel time-to-breathe zo.

Overal een goeie 7.5 :)
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_184497038
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

En met een stuk Seven of Nine ijzer op haar hoofd... Dat was in S01 ook niet zo.

[..]

Wel waar, die had ze toen ook al.

Dat hele blauw oog inderdaad niet.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 19:46:06 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184497859
Lorca is wel een gemis. Ik ben benieuwd wat er verder komen gaat, maar had wel wat meer verwacht van deze aflevering.
pi_184498039
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou, als men nu gaat aankomen met de traagheid van TOS en bordkartonnen bergen waar je de planken doorheen ziet komen haal je de helft van het eerste seizoen niet eens...

Vroeger vonden we de Stille Kracht ook prima te pruimen maar dat is nog trager dan een slak in een teerton als je dat nu terug kijkt.
Dank je voor je reactie
pi_184498081
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

En met een stuk Seven of Nine ijzer op haar hoofd... Dat was in S01 ook niet zo.
Klopt, ze raakt gewond in S01E01 waardoor ze een kunstoog en implantaten krijgt (in de rest van de serie).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be curious, not judgmental
  zaterdag 19 januari 2019 @ 20:27:43 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184498162
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 20:24 schreef Aether het volgende:

Klopt, ze raakt gewond in S01E01 waardoor ze een kunstoog en implantaten krijgt (in de rest van de serie).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, wsl ben ik daar mee in de war. ^O^
pi_184500901
Probleem is en blijft dat het actie te onoverzichtelijk is .

En dan speciaal gefocust op die Michael.

Spock zit er alleen in zodat het nog op een startrek serie lijkt .

De lijn word dan wat heeft spock ontdekt en wat gaat het worden .

Sorrie maar de serie Enterprise is nog beter opgebouwt .

Ik ben bang dat de serie gewoon op deze manier door blijft gaan.
pi_184502494
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou, als men nu gaat aankomen met de traagheid van TOS en bordkartonnen bergen waar je de planken doorheen ziet komen haal je de helft van het eerste seizoen niet eens...

Vroeger vonden we de Stille Kracht ook prima te pruimen maar dat is nog trager dan een slak in een teerton als je dat nu terug kijkt.
TOS is wel in een heel ander tv tijdperk gemaakt en je houdt er van of niet.

Maar daarna waren er nog 4 andere series met veel meer afleveringen. En daar kan je ook goed zien dat de serie een laag budget heeft.

Maar dat maakte niet uit omdat het voornamelijk om het verhaal ging en dat was goed.

Bij discovery worden er vele miljoenen aan CGI uitgegeven. En als dat niet gebruikt wordt voor een onzinnige viskommenrace tussen rotsblokken ziet dat er heel goed uit.

Maar het verhaal en het script is van begin tot eind ruk.
En er is natuurlijk de nieuwe SJW trend in verwerkt.

En ja, dat zat altijd al in star trek. Maar dan op de juiste manier: Dat IEDEREEN gelijkwaardig is.
NU moeten de mannen perse als zwakkelingen, dom, vrouwonvriendelijk of racistische rol krijgen (of dat hoeft niet, maar dan moeten ze homo zijn) om te laten zien hoe slecht (voornamelijk de blanke) mannen wel niet zijn.

Gelukkig hebben we The orville. Daar worden op een goede manier de sociale issues behandeld zonder mensen te beledigen.

Die serie is natuurlijk ook niet perfect:
• De echt simpele humor mag nog wel iets minder.
• Seth is natuurlijk ook geen geweldige acteur, maar ik vind hem niet vervelend.
• De SGI is een stuk minder goed. AL maakt het hier niet zo weel uit omdat het om het verhaal gaat.
• Tot nu toe gaat het verhaal dit seizoen voornamelijk over de personages. Dat doen ze wel enorm goed, maar er mag nu wel iets meer avontuur / ontdekking / actie bij komen.

Maar wel heel vermakelijk. En je denkt gewoon dat je naar star trek kijkt. Het enigste wat mist zijn de paar dingen die discovery wel heeft: De naam, logo, de naam star fleet en de vulcans (want er zijn GEEN klingons in discovery)

[ Bericht 2% gewijzigd door Adventurer666 op 19-01-2019 22:58:34 ]
pi_184502706
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:52 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

TOS is wel in een heel ander tv tijdperk gemaakt en je houdt er van of niet.

Maar daarna waren er nog 4 andere series met veel meer afleveringen. En daar kan je ook goed zien dat de serie een laag budget heeft.

Maar dat maakte niet uit omdat het voornamelijk om het verhaal ging en dat was goed.

Bij discovery worden er vele miljoenen aan CGI uitgegeven. En als dat niet gebruikt wordt voor een onzinnige viskommenrace tussen rotsblokken ziet dat er heel goed uit.

Maar het verhaal en het script is van begin tot eind ruk.
En er is natuurlijk de nieuwe SJW trend in verwerkt.

En ja, dat zat altijd al in star trek. Maar dan op de juiste manier: Dat IEDEREEN gelijkwaardig is.
NU moeten de mannen perse als zwakkelingen, dom, vrouwonvriendelijk of racistische rol krijgen (of dat hoeft niet, maar dan moeten ze homo zijn) om te laten zien hoe slecht (voornamelijk de blanke) mannen wel niet zijn.

Gelukkig hebben we The orville. Daar worden op een goede manier de sociale issues behandeld zonder mensen te beledigen.

Die serie is natuurlijk ook niet perfect:
• De echt simpele humor mag nog wel iets minder.
• Seth is natuurlijk ook geen geweldige acteur, maar ik vind hem niet vervelend.
• De SGI is een stuk minder goed. AL maakt het hier niet zo weel uit omdat het om het verhaal gaat.
• Tot nu toe gaat het verhaal dit seizoen voornamelijk over de personages. Dat doen ze wel enorm goed, maar er mag nu wel iets meer avontuur / ontdekking / actie bij komen.

Maar wel heel vermakelijk. En je denkt gewoon dat je naar star trek kijkt. Het enigste wat mist zijn de paar dingen die discovery wel heeft: De naam, logo, de naam star fleet en de vulcans (want er zijn GEEN klingons in discovery)
Iedereen heeft het er over dat ik nu de dvd heb bestelt.
Dik 10jaar geleden dat ik een dvd heb bestelt namelijk.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 23:00:10 #113
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184502708
Nounou dat sjw geleuter is onzin wat mij betreft. Dat het script zwak is eens
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184503279
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 23:00 schreef MMaRsu het volgende:
Nounou dat sjw geleuter is onzin wat mij betreft. Dat het script zwak is eens
Tja, dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Voor mij begint het al met de onzin dat de vrouwelijke hoofdrol een mannen naam heeft.
De mannen zijn zo goed als allemaal zwakkelingen. Zo ook Tyler die dan nog wel een grotere rol kreeg.
In de afgelopen aflevering was de man met een hoge functie (vanaf de enterprise) volgens burnham ook maar dom en dus is die nu dood.
De 2 belangrijke mannen zijn dus homo.
Lorca is evil.
Pike is door Burnham ook al behoorlijk in aanzien gedaald. Al na een halve aflevering (of minder) Maar hij moest natuurlijk nog wel even laten weten hoe goed burnham wel niet is.
De stoere en krachtige spock is voor zover bekend nu ook een verwarde zwakkeling, maar wordt door burnham de stoere gast die iedereen kent.

Ik vind dat de hele SJW agenda er wel in zit.
pi_184503669
burnham is een feministische.
Als je daar van uit gaat valt alles op zijn plek.

Ze moet altijd haar zin en in belangstelling staan .
En iedereen is onder haar .

Zo zie ik deze persoon als me eigen mening .
Persoonlijk is deze karakter die de boel verziekt .
Maar goed dat is mijn mening.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 23:55:06 #116
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184503828
Overal een "SJW" agenda achter zoeken :')

komop man grow the fuck up
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 19 januari 2019 @ 23:55:49 #117
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184503843
Net zoals die gast die een paar topics terug zat te ziften over dat vrouwen nu een te grote rol krijgen in star trek

im like

wtf is u talking about willis :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 19 januari 2019 @ 23:57:08 #118
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184503865
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 23:29 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Voor mij begint het al met de onzin dat de vrouwelijke hoofdrol een mannen naam heeft.
De mannen zijn zo goed als allemaal zwakkelingen. Zo ook Tyler die dan nog wel een grotere rol kreeg.

Ik vind dat de hele SJW agenda er wel in zit.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 23:46 schreef suijkerbuijk het volgende:
burnham is een feministische.
Deze mensen kunnen beter stoppen met Star Trek kijken. Jezus christus :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184503990
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 23:55 schreef MMaRsu het volgende:
Net zoals die gast die een paar topics terug zat te ziften over dat vrouwen nu een te grote rol krijgen in star trek

im like

wtf is u talking about willis :')
In star trek waren mannelijke en vrouwelijke rollen (in dezelfde serie) net zo sterk en belangrijk en gelijkwaardig.

Nu niet meer.

Maar het belangrijkste is dat die burnham een bitch is en de hele serie verpest. (nou ja, de schrijvers / regiseur dan)
  zondag 20 januari 2019 @ 00:09:50 #120
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184504083
Sounds more like a you problem really
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184504119
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 23:57 schreef MMaRsu het volgende:

[..]


[..]

Deze mensen kunnen beter stoppen met Star Trek kijken. Jezus christus :')
Niet zeuren .
Iedereen mag zijn mening geven.

Ik zelf ben opgegroeid met startrek.
En mijn opa was er ook gek op.
Zaten we gezamenlijk op VHS te kijken .
Hij deed het altijd opnemen voor me.

En ja me opa als hij nog geleefd zal de zelf conclusie zijn gekomen.
Hij zal dan nu dik over de 90 zijn geweest.
pi_184504272
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 00:09 schreef MMaRsu het volgende:
Sounds more like a you problem really
Ik geef alleen mijn mening (met onderbouwing). Ik verbied niemand om het anders te zien en het wel goed te vinden. Sterker nog. Veel plezier!

Ik vind het alleen wel erg opvallend dat degene die het niet met mij eens zijn voornamelijk met inhoudsloze, niet onderbouwde oneliners op mijn mening reageren.

Zeg dan gewoon niets.

Ik zit degene die het wel leuk vinden ook niet te quoten om alleen te vertellen dat dat hun probleem is.
  zondag 20 januari 2019 @ 00:27:27 #123
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184504342
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 00:11 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Niet zeuren .
Iedereen mag zijn mening geven.

Ik zelf ben opgegroeid met startrek.
En mijn opa was er ook gek op.
Zaten we gezamenlijk op VHS te kijken .
Hij deed het altijd opnemen voor me.

En ja me opa als hij nog geleefd zal de zelf conclusie zijn gekomen.
Hij zal dan nu dik over de 90 zijn geweest.
Ja we leven niet meer in 1950 waar de mannen de baas waren over de vrouwen

jammer he :')

godsamme echt van die simpele zielen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184504393
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 00:27 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ja we leven niet meer in 1950 waar de mannen de baas waren over de vrouwen

jammer he :')

godsamme echt van die simpele zielen
Ja star trek ging altijd over mannen die vrouwen domineerden |:( 8)7
OK in TOS wel een beetje, maar in die tijd hadden ze in ST veel meer rechten en aanzien als in de werkelijkheid.

Heb je ooit wel eens star trek gekeken?
Die zit vol sterke vrouwelijke rollen.
Alleen zaten er OOK sterke mannelijke rollen in. (iets met gelijkheid enzo)

[ Bericht 2% gewijzigd door Adventurer666 op 20-01-2019 00:37:41 ]
pi_184504444
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 00:27 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ja we leven niet meer in 1950 waar de mannen de baas waren over de vrouwen

jammer he :')

godsamme echt van die simpele zielen
Zeker niet alle serie gezien.
Veel sterke rollen voor mannen en vrouwen .
pi_184504538
Leuke aflevering. Lekker snel. Gebeurt genoeg. Weinig diepgang. Maar het blijft lekker wegkijken.
  zondag 20 januari 2019 @ 00:55:21 #127
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_184504640
Hoe kan het eigenlijk dat ze in warp speed nooit op een asteroïde of planeet knallen? ;)
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  zondag 20 januari 2019 @ 01:11:16 #128
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184504855
Ik vind Stamets een erg goede rol hebben, wat maakt mij het uit dat die gay is :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 20 januari 2019 @ 06:37:28 #129
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184506238
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat had ik wel door. Anyway, ik vond het prima en niks mis mee dat zo'n bijdehandje naar rechts gericht werd. Tevens heeft betrokkene de aftiteling niet eens gehaald.
Het is gewoon dat ik bij Star Trek véél kritischer ben, dan bij een willekeurige andere serie.

De standaard is gewoon een stuk hoger. En hopelijk blijft dat zo. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 20 januari 2019 @ 06:49:04 #130
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184506245
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 00:55 schreef Devil010 het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat ze in warp speed nooit op een asteroïde of planeet knallen? ;)
En dan nét als je uit de warp bent...

Ik ben geen fysicus, maar als ik het goed begrepen heb dan is warp een soort ruimte-tijd kromming. Anders zou je bij zo’n plotselinge versnelling, plat als een pannenkoek aan de achterkant van de brug geplakt worden. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  † In Memoriam † zondag 20 januari 2019 @ 09:20:49 #131
230491 Zith
pls tip
pi_184507009
Zou pike dan de eerste cis gendered white guy zijn die niet een slechterik of dom is?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 20 januari 2019 @ 09:32:05 #132
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184507131
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 06:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]

En dan nét als je uit de warp bent...

Ik ben geen fysicus, maar als ik het goed begrepen heb dan is warp een soort ruimte-tijd kromming. Anders zou je bij zo’n plotselinge versnelling, plat als een pannenkoek aan de achterkant van de brug geplakt worden. :Y
SIF en inertial dampening houden dat tegen als ik het goed begrijp.

Ik kan mij wel een aflevering van BSG 05 herinneren waar een Raptor in een berg uitkomt na een jump.
And so is the past
pi_184507624
Ik zie dat de discussie van vorig jaar gewoon doorgaat ;)

Prima serie, alleen zaken als de liftscène en die "race" hadden niet gehoeven van mij; te veel Star Wars materiaal.

Hoe men hier SJW-materiaal in ziet snap ik maar half. Elke Star Trek heeft altijd kritiek gehad over de personages en de opzet van de serie en Disco is niet anders. Houd er ook rekening mee dat de vorige Star Trek 15 jaar geleden uitkwam. Als men weer op zichzelf staande afleveringen had gemaakt en een script met dezelfde snelheid waren er amper nieuwe kijkers geweest.

Je ziet in de eerste aflevering alweer dat er een hoop verhaallijnen worden opgezet voor de rest van het seizoen. Ben bang dat ik alweer een hoop hints heb gemist, net als tijdens het vorige seizoen.
Be curious, not judgmental
  Moderator zondag 20 januari 2019 @ 12:53:40 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184510505
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 22:52 schreef Adventurer666 het volgende:
En ja, dat zat altijd al in star trek. Maar dan op de juiste manier: Dat IEDEREEN gelijkwaardig is.
NU moeten de mannen perse als zwakkelingen, dom, vrouwonvriendelijk of racistische rol krijgen (of dat hoeft niet, maar dan moeten ze homo zijn) om te laten zien hoe slecht (voornamelijk de blanke) mannen wel niet zijn.
:D welke serie heb jij gekeken :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184516931
Be curious, not judgmental
  Moderator zondag 20 januari 2019 @ 21:17:09 #136
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184520479
quote:
Nice _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184523161
Tof weer. O+
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 januari 2019 @ 09:24:47 #138
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184527130
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

En met een stuk Seven of Nine ijzer op haar hoofd... Dat was in S01 ook niet zo.

Jawel hoor,
aan de bridge-crew is amper iets veranderd. Ze werden echter nu eindelijk eens goed geïntroduceerd.

Maar man, het verhaal is amper te volgen, evenals het beeld. Als je ergens op focust dan is dat zo weer weg. Bijna een uitputtingsslag om dit te kijken. Het is geen bioscoopfilm, maar een TV-serie. Dan is The Orville wel een enorme zucht van verlichting. Waar men veel meer tijd neemt om de boel uit te werken en het camerawerk veel rustiger is.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 januari 2019 @ 09:29:18 #139
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184527198
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het was mij iig nooit echt opgevallen, in S01E01 sowieso niet...
Dat was nog niet op Discovery. Die kwam pas in aflevering 3
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 09:31:49 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184527236
De verhaallijn tot nu toe is wel heel erg TOS, we vinden een raar fenomeen en gaan het onderzoeken.... al zou dit gegeven bij TOS 10 minuten in beslag nemen. Dus ik vind het eerder een beetje langzaam gaan in plaats van snel. Ook het spock gebeuren werd enorm uitgesmeerd met stukken waar er veel gepraat werd maar weinig gezegd... :P "I am the reason spock doesnt want to see me" dat klinkt bijna als iemand die zegt ik weet hoe het zit maar ga het je lekker niet vertellen... :P

Vond ook dat ze weer eens iets te snel tot de conclusie komen dat de astroide uit non baryonic matter bestaat... Begon daardoor wel eens wat meer over de transporter na te denken, ik vraag me eigenlijk af waar zo'n transporter op lockt, het neemt iets wat je vasthoud mee maar blijkbaar houdt het rekening met of dat vast of vloeibaar is want je ziet niet na het transporten ineens een soort wind waar het vacuum weer volloopt. Sowieso vraag ik me af hoe gasvormige materie en een transporter samen gaan :P

Verder ben ik wel heel benieuwd hoe het verder loopt....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 januari 2019 @ 09:38:22 #141
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184527334
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2019 10:09 schreef Aether het volgende:
Ik zie dat de discussie van vorig jaar gewoon doorgaat ;)

Prima serie, alleen zaken als de liftscène en die "race" hadden niet gehoeven van mij; te veel Star Wars materiaal.

Hoe men hier SJW-materiaal in ziet snap ik maar half. Elke Star Trek heeft altijd kritiek gehad over de personages en de opzet van de serie en Disco is niet anders. Houd er ook rekening mee dat de vorige Star Trek 15 jaar geleden uitkwam. Als men weer op zichzelf staande afleveringen had gemaakt en een script met dezelfde snelheid waren er amper nieuwe kijkers geweest.

Je ziet in de eerste aflevering alweer dat er een hoop verhaallijnen worden opgezet voor de rest van het seizoen. Ben bang dat ik alweer een hoop hints heb gemist, net als tijdens het vorige seizoen.
Er is een klein verschil in nadruk.
Uhura, Sulu, Chekov, en zeker Sisko en Janeway later werden neergezet als feit. Geslacht, kleur, het had geen betekenis want het was een natuurlijk gegeven dat ze op de bridge werkten of zelfs captain waren. Sisko en Janeway kregen onze respect als kijker vanwege wat het personage deed, hoe sterk ze als captain waren. Niet vanwege het kleurtje of omdat ze vrouw waren.

Burnham wordt anders neergezet, de schrijvers van de serie laten duidelijk merken dat ze het respect voor haar willen afdwingen. Maar dat lukt dus niet, want niets geeft haar dat respect. En als je dat laat merken, dan ben je ouderwets.
Nee, ze moeten haar personage beter schrijven en uitdiepen. Neem de tijd hiervoor, bouw het op en het komt vanzelf.
Pike was wat dat betreft een verademing. Georgiou kon dat ook vanaf moment 1.

Discovery mist gewoon de subtitliteit om SJW-agenda te brengen. En Star Trek deed dat altijd subtiel. Nu ligt het er bovenop als een vette laag vieze jam
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 09:47:09 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184527461
Ze zetten burnham een beetje neer als een knowitall (net als ze bij spock deden) maar bij spock had dat een reden hij was vulcan en had een superieure logische beredenatie. Bij burnham heb je slechts het idee dat ze veel voor haar beurt praat :D Ze komt gewoon niet zo sympathiek over.. wat was trouwens die vreemde brul toen ze stukje astroide in haar been kreeg :P

Gelukkig zijn Saru en Tilly er nog... ik vond trouwens die vrouw die op die astroide woonde ook wel een leuk karakter.. :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184527533
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 09:20 schreef Zith het volgende:
Zou pike dan de eerste cis gendered white guy zijn die niet een slechterik of dom is?
Wederom een serie die verknald is door de SJW-ziekte he?

En dan huilen dat er niemand kijkt, zie Dr. Who.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 09:56:28 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184527600
quote:
9s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:52 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wederom een serie die verknald is door de SJW-ziekte he?

En dan huilen dat er niemand kijkt, zie Dr. Who.
Ik denk eerder dat mensen er gevoeliger voor geworden zijn.... hierboven worden ook al janeway en sevenofnine genoemd maar je had ook b'ellana torres die door velen juist prima gevonden werden en dat zijn ook hele sterke vrouwen die gewoon hun ding deden. Ik denk dat burnham in deze serie ook gewoon haar ding doet maar nu is dat blijkbaar ineens overdreven social justice....

Juist star trek heeft altijd minderheden hoge sterke functies gegeven omdat dat het ideaal beeld van rodenberry was...

Het blijft de serie met de eerste interraciale kus en ze zetten in de begin jaren 60 gewoon zelfs een rus op de bridge...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 21 januari 2019 @ 11:08:13 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184528604
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:

Jawel hoor,
aan de bridge-crew is amper iets veranderd. Ze werden echter nu eindelijk eens goed geïntroduceerd.
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:

Dat was nog niet op Discovery. Die kwam pas in aflevering 3
We waren er al achter dat ik in de war was met haar mirror persona. ;)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 januari 2019 @ 11:16:09 #146
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184528730
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat mensen er gevoeliger voor geworden zijn.... hierboven worden ook al janeway en sevenofnine genoemd maar je had ook b'ellana torres die door velen juist prima gevonden werden en dat zijn ook hele sterke vrouwen die gewoon hun ding deden. Ik denk dat burnham in deze serie ook gewoon haar ding doet maar nu is dat blijkbaar ineens overdreven social justice....

Juist star trek heeft altijd minderheden hoge sterke functies gegeven omdat dat het ideaal beeld van rodenberry was...

Het blijft de serie met de eerste interraciale kus en ze zetten in de begin jaren 60 gewoon zelfs een rus op de bridge...
Het is niet alleen dat, het is ook de nadruk. Zelfde als met Doctor Who. Torres, Janeway, Seven (Sisko, en al die anderen) werden neergezet als goede personages waarbij niets wat anders was dan de witte man werd benadrukt. Het sprak voor zichzelf. Uit hun acties bleek wel hoe ze waren, zij verdienden hun respect die ze gedurende de serie vanzelf kregen. Ik krijg bij Discovery (en Doctor Who) meer het gevoel dat ze willen dat je vanaf moment 1 dat respect aan ze geeft OMDAT/DESONDANKS ze vrouw/homo of weet ik veel wat zijn. Maar zo werkt dat dus niet. Laat dat uit het personage zelf blijken, ajb. Zit hem ook in de marketing, en enig kritiek dan krijg je de wind van voren van de makers of de acteurs.

En please, ga weer terug naar het gebruik van een steadycam ipv handcams.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 11:18:02 #147
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184528761
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
En please, ga weer terug naar het gebruik van een steadycam ipv handcams.
Eens
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 21 januari 2019 @ 11:30:11 #148
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_184528982
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ligt het nou aan mij? Ik zie staan dat er 2 seizoenen zijn met een nieuwe aflevering op vrijdag, maar ik kan aflevering 1 niet kijken want ik zie geen seizoen 2.
Bekend issue als je via de app kijkt.
Je kan hem geforceerd laten verversen door even van profiel te wisselen en dan weer terug. Dan zie je als het goed is de nieuwste afleveringen...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 21 januari 2019 @ 11:33:15 #149
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_184529029
En verder, ik heb hem nog niet helemaal afgekeken, maar het concept is toch gewoon star trek als al die andere series?

Iets bloederiger, iets explicieter, maar tegelijkertijd wordt daar ook weer sneller overheen gestapt.
Tenminste ik neem aan dat de dood van die ene science officer niet zo vaak zal worden teruggehaald als het overlijden van Tasha Yar om maar een voorbeeld te noemen.

Het enige irrirante vind ik dat vreselijk snelle camera werk en al die lichten. Ik kan dat gewoon niet volgen. Gaat veel te snel.

Enige wat ik even miste, maar was de Keizerin gebleven? Het is blijkbaar iets te lang geleden dat ik S1 heb gekeken.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 21 januari 2019 @ 11:36:29 #150
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_184529081
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Er is een klein verschil in nadruk.
Uhura, Sulu, Chekov, en zeker Sisko en Janeway later werden neergezet als feit. Geslacht, kleur, het had geen betekenis want het was een natuurlijk gegeven dat ze op de bridge werkten of zelfs captain waren. Sisko en Janeway kregen onze respect als kijker vanwege wat het personage deed, hoe sterk ze als captain waren. Niet vanwege het kleurtje of omdat ze vrouw waren.

Burnham wordt anders neergezet, de schrijvers van de serie laten duidelijk merken dat ze het respect voor haar willen afdwingen. Maar dat lukt dus niet, want niets geeft haar dat respect. En als je dat laat merken, dan ben je ouderwets.
Nee, ze moeten haar personage beter schrijven en uitdiepen. Neem de tijd hiervoor, bouw het op en het komt vanzelf.
Pike was wat dat betreft een verademing. Georgiou kon dat ook vanaf moment 1.

Discovery mist gewoon de subtitliteit om SJW-agenda te brengen. En Star Trek deed dat altijd subtiel. Nu ligt het er bovenop als een vette laag vieze jam
Nou, kijk de eerste aflevering van TOS nog maar eens terug.
Waar je de oude Pike nog had en waar de dokter nog een ziekte genas met een stevige borrel...
Daar hoor je hem ook maar oreren over hoe ontzettend veel moeite hij heeft met vrouwen op de brug.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 januari 2019 @ 11:42:29 #151
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184529200
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:36 schreef avotar het volgende:

[..]

Nou, kijk de eerste aflevering van TOS nog maar eens terug.
Waar je de oude Pike nog had en waar de dokter nog een ziekte genas met een stevige borrel...
Daar hoor je hem ook maar oreren over hoe ontzettend veel moeite hij heeft met vrouwen op de brug.
Natuurlijk zijn er afleveringen die het minder subtiel aan de kaak stellen.
Far Beyond the Stars (DS9) is ook zo'n voorbeeld (prachtige aflevering trouwens).

Ik bedoel meer het geheel van de serie, niet de losse momenten.

Niettemin was het, behalve Burnham, niet bijzonder storend aanwezig in de afgelopen aflevering. Ik heb me meer gestoord aan het overdreven cameragebruik en nietszeggende actie, ten opzichte van het verhaal.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_184529381
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Ze zetten burnham een beetje neer als een knowitall (net als ze bij spock deden) maar bij spock had dat een reden hij was vulcan en had een superieure logische beredenatie. Bij burnham heb je slechts het idee dat ze veel voor haar beurt praat :D Ze komt gewoon niet zo sympathiek over.. wat was trouwens die vreemde brul toen ze stukje astroide in haar been kreeg :P

Gelukkig zijn Saru en Tilly er nog... ik vond trouwens die vrouw die op die astroide woonde ook wel een leuk karakter.. :P
Burnham is dan ook opgevoed door Spock's ouders. Dus heeft ze wat van die 'superieure ik weet het beter' Vulcan mindset meegekregen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 11:55:35 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184529441
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Burnham is dan ook opgevoed door Spock's ouders. Dus heeft ze wat van die 'superieure ik weet het beter' Vulcan mindset meegekregen.
:Y klopt :) wellicht leren we daar meer over dit seizoen, want ik denk dat er nog wel wat jeugd van spock en burnham aan bod komt :9

Ik vind het wel leuk dat ze alles zo tof in het universum breien :) bijvoorbeeld dat burnham alice in wonderland leest en dat spock al zegt in de animated series dat dat zijn moeders favoriete boek was... ze doen zeker hun best om het te laten passen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184529795
Ik herken echt helemaal niets in al die negativiteit die hier wordt gedeeld, en zie nu al uit naar de rest van het seizoen. Enige waar ik erg om moet grinniken waren de power ranger outfits :D
Ja doei.
  maandag 21 januari 2019 @ 12:41:58 #155
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_184530151
Ik ga naar huis.
pi_184531759
Ik had me helemaal niet gerealiseerd dat mensen deze serie kut vonden vanwege seksisme ofzo

Ik vind het gewoon kut
pi_184531982
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2019 12:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ik herken echt helemaal niets in al die negativiteit die hier wordt gedeeld, en zie nu al uit naar de rest van het seizoen. Enige waar ik erg om moet grinniken waren de power ranger outfits :D
Haha dat inderdaad ja, mooi kleurig, is dat nog rang afhankelijk, of willekeurig?

Snap echt niet wat iedereen loopt te mauwen tegenwoordig.
Gewoon kijken en genieten. En geniet je niet dan zet je wat anders op.

Genoeg baggerseries op Netflix die ik na een halve seizoen (of halve aflevering) niet meer volg...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  maandag 21 januari 2019 @ 14:51:12 #158
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184532404
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:31 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Haha dat inderdaad ja, mooi kleurig, is dat nog rang afhankelijk, of willekeurig?

Snap echt niet wat iedereen loopt te mauwen tegenwoordig.
Gewoon kijken en genieten. En geniet je niet dan zet je wat anders op.

Genoeg baggerseries op Netflix die ik na een halve seizoen (of halve aflevering) niet meer volg...
Ik spreek nu voor mezelf, maar Star Trek heeft gewoon een bepaalde standaard gezet.

Daarom ben ik hier een stuk kritischer. Ik wil gewoon niet dat Star Trek af zakt naar het niveau van die andere baggerseries. Die hebben we immers al genoeg. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184533875
Jouw standaard is echter niet de gouden standaard.
Ik vind het alles behalve een baggerserie.
Ja doei.
pi_184534067
quote:
3s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:57 schreef motorbloempje het volgende:
Jouw standaard is echter niet de gouden standaard.
Ik vind het alles behalve een baggerserie.
Denk dat het vooral nostalgie is. Op alles wat ook maar enigszins niet in de verwachting ligt naar aanleiding van één van de oude series wordt geklaagd.
pi_184534674
quote:
3s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:57 schreef motorbloempje het volgende:
Jouw standaard is echter niet de gouden standaard.
Ik vind het alles behalve een baggerserie.
Vind je het goed als serie of goed als Star Trek serie?
Misschien dat ik teveel vast hou aan de nostalgie van die oude series maar het voelt meer als generieke sci fi of Star Wars dan als Trek
  maandag 21 januari 2019 @ 16:47:02 #162
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184534838
quote:
3s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:57 schreef motorbloempje het volgende:
Jouw standaard is echter niet de gouden standaard.
Ik vind het alles behalve een baggerserie.
Wat vind je er echt goed aan?

Je kan je hersens uitzetten en kijken
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 16:55:37 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184534996
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:47 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Wat vind je er echt goed aan?

Je kan je hersens uitzetten en kijken
Ik kan niet voor moblo praten maar wat ik er echt goed aan vind is dat ze niet in oorlog zijn en weer terug bij hey er gebeurt iets vreemds in space laten we het uitzoeken. Ik vind het goed dat ze heel erg goed hun best hebben gedaan om het in alle tijdlijnen te zetten zelfs de animated series. Ik vind het goed dat je nu ook eens ziet dat een crew niet altijd dezelfde captain dient en hoe ze daarmee moeten dealen. Ik vind het leuk om wat oude personages terug te zien in de context tien jaar voordat wij ze voor het eerst zagen. Ik vind het leuk dat ze een klein beetje meer TOS zijn en een klein beetje minder TNG wat past bij de tijd waarin het afspeelt. En ik vind het leuk om te kijken hoe het nu verder gaat.. wat heeft burnham te verbergen en wat heeft spock uitgevonden over de zeven rode lichten....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 januari 2019 @ 17:00:33 #164
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184535120
De conclusie is dus dat eigenlijk iedereen wil dat het cameragebruik weer meer a la gewoon Star Trek is, en de rest verschilt iedereen dus van mening.
Maar zoals gezegd, ik heb hoop voor S2. Sommigen hebben de serie afgeschreven en dat doe ik nog niet.
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:47 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Wat vind je er echt goed aan?

Je kan je hersens uitzetten en kijken
Nou, integendeel. Er gebeurt zoveel. Links, rechts, camera vliegt overal heen. Men praat snel en vluchtig met zoveel info dat als je even niet oplet je van alles mist. Mijn probleem is juist dat geen tijd wordt genomen, een rustmoment om iets even goed neer te zetten. Het is bijna een uur alleen maar actie.
Dat ene moment waarop Burnham even met Saru praat, over broers/zussen. Of het gesprek aan het begin tussen Tilly en Stamets waren heerlijke uitzonderingen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 21 januari 2019 @ 17:08:00 #165
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184535260
Behalve dat Tilly super annoying en cringe inducing is, nog erger dan het 1e seizoen.

This is the power of math people!

Like, really? :')

Een paar vluchtige gesprekken maar van weinig consequentie.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184535309
Ik hoef mijn hersens helemaal niet uit te zetten om het te waarderen.

Ik vind het prima passen in de Star Trek sfeer, maar dan in een nieuw jasje. We zijn iets van 24 jaar verder dan de launch van Voyager bijvoorbeeld: zowel de opzet van series als wat we kunnen met technologie zijn ontzettend veranderd. Ik verwachtte echt geen zelfde opzet, en ben dus ook echt niet teleurgesteld.
Ik vind de characters interessant en leuk om allemaal verschillende redenen, van diepgang tot enhousiasme tot mysterie.
De vooruitgang dus van de visuals _O_ O+ Mijn god, de 1701 :9~ _O_
Terugduiken in TOS verhalen en characters zonder daar maar eindeloos en hetzelfde op door te hameren.
Ondanks dat Burham best een centraal character is vind ik niet dat het ontzettend overheerst en dat komt omdat voorheen vaak de series aan de captains hingen, dat is hier heel anders voor mijn gevoel, en vind ik erg verfrissend. Ik wil weten hoe Tilly O+ en Stamets (vind Anthony Rapp sowieso een erg toffe acteur/zanger (zou hij nog aan zingen toekomen? O+ )) gaan ontwikkelen _O_ en hoe Hugh weer terugkomt (want hij staat nog steeds in de credits!), Saru gaf wat hints over zijn siblings...

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 21-01-2019 18:24:27 ]
Ja doei.
pi_184535565
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:08 schreef MMaRsu het volgende:
Behalve dat Tilly super annoying en cringe inducing is, nog erger dan het 1e seizoen.

This is the power of math people!

Like, really? :')

Een paar vluchtige gesprekken maar van weinig consequentie.
Was wel duidelijk dat er iets uitgeknipt was ofzo. De setup voor die "power of math", daar is sowieso een scene aan vooraf gegaan waarin ze shit uitrekenen ofzo.
pi_184535589
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
De conclusie is dus dat eigenlijk iedereen wil dat het cameragebruik weer meer a la gewoon Star Trek is, en de rest verschilt iedereen dus van mening.
Maar zoals gezegd, ik heb hoop voor S2. Sommigen hebben de serie afgeschreven en dat doe ik nog niet.

[..]

Nou, integendeel. Er gebeurt zoveel. Links, rechts, camera vliegt overal heen. Men praat snel en vluchtig met zoveel info dat als je even niet oplet je van alles mist. Mijn probleem is juist dat geen tijd wordt genomen, een rustmoment om iets even goed neer te zetten. Het is bijna een uur alleen maar actie.
Dat ene moment waarop Burnham even met Saru praat, over broers/zussen. Of het gesprek aan het begin tussen Tilly en Stamets waren heerlijke uitzonderingen.
Niet eens cameragebruik eigenlijk, ook de hele opbouw van de aflevering. Zo'n belachelijke actiescene waarin ze rondvliegen tussen die meteoren ofzo. Ik ben nu al vergeten wat er nou aan de hand was daar. Moet je dan 20 minuten naar een of andere inhoudsloze actiescene gaan kijken?
  maandag 21 januari 2019 @ 18:06:57 #169
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184536333
Er gebeurd zoveel maar niets is echt van belang snap je

btje hetzelfde als heel veel praten en niets zeggen if u catch my drift
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184537141
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:24 schreef Saind het volgende:

[..]

Niet eens cameragebruik eigenlijk, ook de hele opbouw van de aflevering. Zo'n belachelijke actiescene waarin ze rondvliegen tussen die meteoren ofzo. Ik ben nu al vergeten wat er nou aan de hand was daar. Moet je dan 20 minuten naar een of andere inhoudsloze actiescene gaan kijken?
Zelf vind ik beide. Ik vind het een beetje hoog star wars gehalte.
De technologie vind ik niet passen in het geheel, zoals al dat holografische gedoe enzo.
Of die scene in de shuttle bay waar een dunne schijf ineens een heel groot apparaat wordt.
Of die ruimtepakken met verdwijnende helm.
En natuurlijk die spore drive. |:(

Ik vind dat ze veel te veel bezig zijn met hoe het er uit en met "spectaculaire" actie dan met een goed en leuk en intelligent verhaal (met leuke samenwerkende karakters).

En zoals al gezegd te veel focus op burnham als "held" van de show.
De "Held" was meestal een team. Soms ook 1 persoon, maar die persoon wisselde.
Heel veel afleveringen gingen bijna alleen maar over enkele crewleden waar de "hoofd" karakters zelfs bijna niet in voorkomen.

Volgens de huidige "standaard" zijn de vorige series enorm saai en langdradig. Niemand wil dat zien want dat is niet meer dan deze tijd (zegt "men")

Maar ondertussen zijn er nog heel veel fans van die series.

Star trek was eigenlijk grotendeels een intelligente "space soap" serie.

Als het toch helemaal anders moet hadden ze beter de serie een andere naam kunnen geven en de paar verwijzingen naar de bekende star trek weg kunnen laten.

Maar tegenwoordig bestaat er blijkbaar nog maar weinig creativiteit en zitten we met reboots, remakes, prequals, sequals en spinofs opgescheept.
En dan vaak met dezelfde formule: Veel onzinnige actie en weinig inhoud.

Al met al vind ik afgelopen aflevering wel meer een "star trek" gevoel hebben.
Maar veel te vaak denk ik; Kom op zeg, wat een onzin!
pi_184537352
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
De conclusie is dus dat eigenlijk iedereen wil dat het cameragebruik weer meer a la gewoon Star Trek is, en de rest verschilt iedereen dus van mening.
Maar zoals gezegd, ik heb hoop voor S2. Sommigen hebben de serie afgeschreven en dat doe ik nog niet.

[..]

Nou, integendeel. Er gebeurt zoveel. Links, rechts, camera vliegt overal heen. Men praat snel en vluchtig met zoveel info dat als je even niet oplet je van alles mist. Mijn probleem is juist dat geen tijd wordt genomen, een rustmoment om iets even goed neer te zetten. Het is bijna een uur alleen maar actie.
Dat ene moment waarop Burnham even met Saru praat, over broers/zussen. Of het gesprek aan het begin tussen Tilly en Stamets waren heerlijke uitzonderingen.
Welkom in de tens. Helaas schijnen alle series tegenwoordig zo gemaakt te worden tegenwoordig omdat de aandachtsspanne van de casual kijkers niet groot is. Alles moet sneller en flitsender om de aandacht vast te houden. En daar worden wij, de oudere fans, de 'dupe' van omdat die groep veel kleiner en dus minder belangrijk is.

Al stoor ik me er hier niet heel erg aan. Hier en daar wat over de top, maar er zijn genoeg rustmomenten om het te laten bezinken. En genoeg verhaallijnen om verder uit te werken, dus ik heb me prima vermaakt.

Zoals de oude Star Trek series gaat het toch niet meer worden, maar dat zou denk ik in deze tijd toch niet meer aanslaan bij de gemiddelde (Netflix) kijker.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 21 januari 2019 @ 18:54:11 #172
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184537369
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:06 schreef MMaRsu het volgende:
Er gebeurd zoveel maar niets is echt van belang snap je

btje hetzelfde als heel veel praten en niets zeggen if u catch my drift
Dat is mijn grootste kritiekpunt. Karakters vind ik prima, het ziet er prachtig uit, maar het is soms zo gemakzuchtig geschreven.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 januari 2019 @ 19:14:33 #173
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184537877
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Welkom in de tens. Helaas schijnen alle series tegenwoordig zo gemaakt te worden tegenwoordig omdat de aandachtsspanne van de casual kijkers niet groot is. Alles moet sneller en flitsender om de aandacht vast te houden. En daar worden wij, de oudere fans, de 'dupe' van omdat die groep veel kleiner en dus minder belangrijk is.

Al stoor ik me er hier niet heel erg aan. Hier en daar wat over de top, maar er zijn genoeg rustmomenten om het te laten bezinken. En genoeg verhaallijnen om verder uit te werken, dus ik heb me prima vermaakt.

Zoals de oude Star Trek series gaat het toch niet meer worden, maar dat zou denk ik in deze tijd toch niet meer aanslaan bij de gemiddelde (Netflix) kijker.
Toch scoorde het eerste seizoen van The Orville bij het publiek beter dan het eerste seizoen van Star Trek. En The Orville past meer de oudere stijl toe.

Overigens zijn er zat series die hier (nog) geen last van hebben. Game of Thrones tot in zekere mate, neemt heel erg de tijd voor personages uitdiepen en verhaallijnen uiteen zetten, afgewisseld met actie. House of Cards was ook zo'n voorbeeld. En die series behoren tot de top van de afgelopen jaren. The Crown, en ook Stranger Things.

Het is ook een beetje de stijl van de makers. Kurzman was ook verbonden aan de Kelvin-ST-films, en die hadden dat ook.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 21 januari 2019 @ 19:25:05 #174
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184538127
De dialogen en het script zijn in de GoT seizoenen hard achteruit gegaan.

Stranger Things heeft ook een matig script, maar is imo erg vermakelijk. Maar is totaal niet te vergelijken met zoiets als een Star Trek.

Als ik nu DS9 kijk en ik tref dit


en dan discovery kijk ik zie ik dit


dan denk ik meh dit is zo lame geschreven. Dit is geen Avengers. Sorry kon alleen een trailer linken maar vond niets in Ep1 erg sterk geschreven. Same with S1.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184538504
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Toch scoorde het eerste seizoen van The Orville bij het publiek beter dan het eerste seizoen van Star Trek. En The Orville past meer de oudere stijl toe.

Overigens zijn er zat series die hier (nog) geen last van hebben. Game of Thrones tot in zekere mate, neemt heel erg de tijd voor personages uitdiepen en verhaallijnen uiteen zetten, afgewisseld met actie. House of Cards was ook zo'n voorbeeld. En die series behoren tot de top van de afgelopen jaren. The Crown, en ook Stranger Things.

Het is ook een beetje de stijl van de makers. Kurzman was ook verbonden aan de Kelvin-ST-films, en die hadden dat ook.
Series als House of Cards en The Crown zijn ook heel andere series. Imho niet te vergelijken. The Orville heb ik (helaas) nog niet gezien.

En natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar mijn gevoel zegt dat het tegenwoordig steeds sneller en flitsender moet en dat zie je helaas veel terug.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 januari 2019 @ 19:43:23 #176
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184538585
Het geeft in ieder geval weer dat het niet helemaal de tijdsgeest is waarom alles flitsend en vol actie moet en rustig de tijd nemen voor je verhaal niet meer kan tegenwoordig. Het zijn voorbeelden dat dat wel kan, en daar ook nog publiek voor is ook.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 21:16:42 #177
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184541008
Ik heb de aflevering nog een keer gekeken en nu kan ik me nog minder vinden in de kritiek hier... zo actievol is de aflevering helemaal niet er zit alleen zo'n star wars vlieg scene in een brunham ren scene maar daar houdt het wel mee op. De rest is alleen maar dialoog... Eigenlijk voelde het bij herkijken gewoon ontzettend star trek...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 21:35:51 #178
9859 crew  Karina
Woman
pi_184541379
Mij maakt het eerlijk gezegd niet zoveel uit of het 'startrekkie' is, als het een leuke/goede of spannende serie is kijk ik het toch wel. Sowieso vind ik het wel leuk dat er een Spock verhaal is.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 21 januari 2019 @ 22:49:48 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184543011
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb de aflevering nog een keer gekeken en nu kan ik me nog minder vinden in de kritiek hier... zo actievol is de aflevering helemaal niet er zit alleen zo'n star wars vlieg scene in een brunham ren scene maar daar houdt het wel mee op. De rest is alleen maar dialoog... Eigenlijk voelde het bij herkijken gewoon ontzettend star trek...
Het is natuurlijk ook wel ontzettend des Fok!'s om een shitload aan commentaar op wat voor serie dan ook te leveren waarbij GoT en TWD met stip een gedeelde eerste plaats hebben... Soms denk ik wel eens dat ik per ongeluk een andere serie heb gekeken ofzo... :')
pi_184544160
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 22:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook wel ontzettend des Fok!'s om een shitload aan commentaar op wat voor serie dan ook te leveren waarbij GoT en TWD met stip een gedeelde eerste plaats hebben... Soms denk ik wel eens dat ik per ongeluk een andere serie heb gekeken ofzo... :')
Oh man :') Kritiek zo wegzetten door iedereen er blindelings van te beschuldigen hivemind zonder smaak te zijn.

Ik zie gewoon geen overeenkomsten tussen de Trek waar ik van hou en deze serie. Behalve de nostalgie factor omdat het dezelfde namen gebruikt zie ik het gewoon niet
pi_184544545
En anderen zien het wel!

Mooi hè?
Ja doei.
pi_184545891
Iedereen met een andere mening naar het vuurpeloton!
pi_184546614
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het geeft in ieder geval weer dat het niet helemaal de tijdsgeest is waarom alles flitsend en vol actie moet en rustig de tijd nemen voor je verhaal niet meer kan tegenwoordig. Het zijn voorbeelden dat dat wel kan, en daar ook nog publiek voor is ook.
Ze nemen anders een heel seizoen de tijd voor het verhaal....

Maar ik zou ook liever iets meer anthology zien. De shorttreks waren daar alle 4 geschikt voor, aardige uitgangspunten die imo met iets meer tijd, zeg drie kwartier, volwaardige star trek afleveringen hadden kunnen opleveren. Ik vond het nu een beetje afgeraffeld. Desondanks wel een verademing vergeleken met de gemiddelde Discovery aflevering.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 januari 2019 @ 08:52:00 #184
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184547164
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 07:57 schreef aesop het volgende:

[..]

Ze nemen anders een heel seizoen de tijd voor het verhaal....

Maar ik zou ook liever iets meer anthology zien. De shorttreks waren daar alle 4 geschikt voor, aardige uitgangspunten die imo met iets meer tijd, zeg drie kwartier, volwaardige star trek afleveringen hadden kunnen opleveren. Ik vond het nu een beetje afgeraffeld. Desondanks wel een verademing vergeleken met de gemiddelde Discovery aflevering.
Ja, die Short Treks waren heerlijk kijkplezier inderdaad
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator dinsdag 22 januari 2019 @ 10:46:02 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184548993
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 06:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
Iedereen met een andere mening naar het vuurpeloton!
Nee iedereen met zijn eigen mening gewoon fijn in dit topic *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184551066
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het geeft in ieder geval weer dat het niet helemaal de tijdsgeest is waarom alles flitsend en vol actie moet en rustig de tijd nemen voor je verhaal niet meer kan tegenwoordig. Het zijn voorbeelden dat dat wel kan, en daar ook nog publiek voor is ook.
Zoals ik al zei, het is een gevoel dat ik heb. En niet alleen bij film en tv series, maar ook bij sport en zo.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_184554027
Ach dit soort kritiek wordt bij elke nieuwe STserie geuit volgens mij. Is ook niks met kritiek uiten of teleurgesteld zijn dat het niet is waar je op hoopte. Dat kan ook, dan move je gewoon on en kijk je niet meer mee. Zet lekker een oud dvdtje op en geniet ervan hoe was.
Ik vond ENT eik geen rest aan en vond het op veel vlakken helemaal geen lekker ST gevoel hebben.

Ik zelf kan mij absoluut niet vinden in de kritiek dat het onSTachtig is. Ik heb de eerste ep gister pas gekeken en had na 5 minuten al een lekker ST gevoel. Omdat het een gevoel is is het uitermate persoonlijk. Voor mij houdt het ST gevoel in dat ik met een open blik de wereld in kijk, niets raar vind en voor veel dingen respect heb of op kan brengen. Dit is wat star trek mij geleerd heeft (insert zo'n poster met what ive learned drom star trek).
De actie scènes storen mij minder als ik had gedacht. Ik moest wel even go go power rangers schreeuwen :@.
ijs_beer fan!
pi_184554467
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:30 schreef NanKing het volgende:
Ach dit soort kritiek wordt bij elke nieuwe STserie geuit volgens mij. Is ook niks met kritiek uiten of teleurgesteld zijn dat het niet is waar je op hoopte. Dat kan ook, dan move je gewoon on en kijk je niet meer mee. Zet lekker een oud dvdtje op en geniet ervan hoe was.
Ik vond ENT eik geen rest aan en vond het op veel vlakken helemaal geen lekker ST gevoel hebben.

Ik zelf kan mij absoluut niet vinden in de kritiek dat het onSTachtig is. Ik heb de eerste ep gister pas gekeken en had na 5 minuten al een lekker ST gevoel. Omdat het een gevoel is is het uitermate persoonlijk. Voor mij houdt het ST gevoel in dat ik met een open blik de wereld in kijk, niets raar vind en voor veel dingen respect heb of op kan brengen. Dit is wat star trek mij geleerd heeft (insert zo'n poster met what ive learned drom star trek).
De actie scènes storen mij minder als ik had gedacht. Ik moest wel even go go power rangers schreeuwen :@.
Het is iets meer actie die met wat meer visueel geweld in beeld wordt gebracht wellicht, maar zoals Dylan in de jaren '60 al zong is dat ook gewoon een gevalletje "The Times They Are a-Changin'". :P
Hetzelfde geldt in mijn ogen ook voor de zogenaamde vreselijk progressieve ideeën die er in zouden zit. Het is daarin in mijn ogen echt niet Star Trek dat verandert, maar juist de omgeving. Had je je kunnen voorstellen dat er ten tijde van TNG gemiept was over een vrouwelijk personage met de naam Michael?

Ik vind het een prima serie tot dusver. Zag recentelijk nog Into Darkness en die is minstens zo 'action-packed' als Discovery.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:56:18 #189
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184554552
Ja want alex kurtzmann :r

Niet dat ik into darkness niet goed vond. Afgezien van de motorscene de leukste van de nieuwe ST films
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184557069
Ok man.
Ja doei.
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:31:31 #191
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184557341
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:19 schreef motorbloempje het volgende:
Ok man.
Post dan gewoon niets.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 18:39:59 #192
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184557494
By the way. Dit is hoe Alex Kurtzman over Star Trek denkt:

'Star Trek' Head Wants Franchise to Appeal to Kids Like 'Star Wars'

quote:
Star Trek exec Alex Kurtzman recently confirmed that he hopes to deliver more kid-friendly stories within the franchise that will appeal to younger audiences in the ways Star Wars has similarly done.

"I go back to my childhood and Luke Skywalker, the farm boy who looks out at the twin suns of Tatooine and imagines his future. Trek never gave me that. Trek was always fully formed adults, already in Starfleet and people who have decided who they are. And it never was aspirational that way," Kurtzman shared with The Hollywood Reporter. "It's important to me to find a way to go back and reach younger kids in a way that Trek should and never really has."
https://comicbook.com/sta(...)ppeal-alex-kurtzman/

Laat deze gast lekker aan Star Wars gaan werken dan. Star Trek is geen Star Wars, en behoeft ook geen Star Wars achtige actie.

Random youtube comment waar ik het mee eens ben :

quote:
Anyone who thinks the show was never aspirational in the way that Star Wars was shouldn't be running the franchise.


[ Bericht 13% gewijzigd door MMaRsu op 22-01-2019 18:45:25 ]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 19:04:40 #193
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184557974
quote:
Star Trek exec Alex Kurtzman recently confirmed that he hopes to deliver more kid-friendly stories within the franchise that will appeal to younger audiences in the ways Star Wars has similarly done.

Opzouten met kinderprogramma's. Fuck the common denominator.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184558023
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:39 schreef MMaRsu het volgende:
By the way. Dit is hoe Alex Kurtzman over Star Trek denkt:

'Star Trek' Head Wants Franchise to Appeal to Kids Like 'Star Wars'

[..]

https://comicbook.com/sta(...)ppeal-alex-kurtzman/

Laat deze gast lekker aan Star Wars gaan werken dan. Star Trek is geen Star Wars, en behoeft ook geen Star Wars achtige actie.

Random youtube comment waar ik het mee eens ben :

[..]

Wat valt er nog meer van te zeggen. Iemand die de alle voorgaande star trek series maar saai en niet inspirerend vindt, maakt een nieuwe star trek serie 8)7

Geen wonder dat ik het nu niet meer inspirerend vind.
  † In Memoriam † dinsdag 22 januari 2019 @ 19:22:44 #195
230491 Zith
pls tip
pi_184558344
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:39 schreef MMaRsu het volgende:
By the way. Dit is hoe Alex Kurtzman over Star Trek denkt:

'Star Trek' Head Wants Franchise to Appeal to Kids Like 'Star Wars'

[..]

https://comicbook.com/sta(...)ppeal-alex-kurtzman/

Laat deze gast lekker aan Star Wars gaan werken dan. Star Trek is geen Star Wars, en behoeft ook geen Star Wars achtige actie.

Random youtube comment waar ik het mee eens ben :

[..]

Nee maar het voelt als star trek heurrr
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_184561517
Voor wat luchtig commentaar op de serie kan ik overigens ook de app TVtime aanraden. Staan onder de afleveringen van menig serie altijd wat opbeurdende afleveringen. Niet alleen voor Star Trek, uiteraard, 't is de app die ik gebruik om bij te houden wat er uit komt etc. maargoed, :) voor de liefhebber.
Ja doei.
pi_184615412
Prima episode dit. :)
Nog steeds wel wat luie expositie in het schrijfwerk maar erg vermakelijk en doet denken aan sommige TNG standalone episodes
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_184615635
Vanavond maar eens kijken O+

En heb de eerste twee van de shorts nu ook gezien.

Ik vond ze best heel OK! Apart, maar op een erg goede manier. ^O^
Ja doei.
pi_184619844
Deze aflevering vond ik best vermakelijk.

Ik probeer niet te veel te spoileren:

Burnham was niet zo irritant dominant aanwezig. (Behalve op de brug met tilly)
Er was ook geen echt storende opvallende wetenschappelijke onzin (behalve dan de onzinnige sporedrive die ze weer gebruiken)

Maar als ik het even laat bezinken denk ik wel: Het verhaal had wel heel weinig inhoud.

Het ging van het een naar de ander. En het 2e plot van actie en gevaar nam ook nog eens veel tijd in beslag. (wat eigenlijk ook helemaal niets toevoegde aan het verhaal)

En bijna elk shot zat weer vol met die achterlijke lensflares, felle lichtjes of warrige camerabewegingen. (waar ik een enorme hekel aan heb)

Het verhaal lijkt ook een steeds meer goddelijke / almachtige verhaallijn te krijgen. En dat hebben we al gehad (bv met Q)

Als zelfstandig verhaal had het weinig diepgang. Maar ook de hoofd verhaallijn van beide afleveringen samen vind ik nog maar weinig om het lijf hebben.
Ik vind het niet spannend, en wordt ook niet echt nieuwsgierig naar hoe het verder gaat.

Ik verlang naar losse diepgaande verhalen in 1 aflevering, met misschien een klein beetje lange termijn verhaal (zoals in de voorgaande series)

Edit: Net ook seizoen 2 aflevering 5 van The orville gezien.
Wow! Echt 100% star trek. Daardoor ook wat voorspelbaar (al was discovery dat ook) maar gewoon ontzettend goed en leuk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Adventurer666 op 25-01-2019 22:41:30 ]
pi_184620833
Leuk hoor, aflevering 2 :) positief, subtiele humor, mooie shots, ik heb er eindelijk weer een beetje vertrouwen in :) Je zou bijna denken dat ze inspiratie hebben opgedaan van The Orville :P
Voor degenen die het niet zagen, Jonathan Frakes (Riker) heeft de epsiode geregiseerd.
pi_184621658
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:11 schreef STING het volgende:
Leuk hoor, aflevering 2 :) positief, subtiele humor, mooie shots, ik heb er eindelijk weer een beetje vertrouwen in :) Je zou bijna denken dat ze inspiratie hebben opgedaan van The Orville :P
Voor degenen die het niet zagen, Jonathan Frakes (Riker) heeft de epsiode geregiseerd.
ja, Frakes doet dat prima.

Erg gave aflevering, goede opzetten, zowel die Angel als Tilly's dooie cheerleader, heb echt genoten
Ja doei.
pi_184622689
Wow deze aflevering had echt de originele star trek vibe. Erg cool en hoop dat de serie alleen nog maar beter gaat worden lang deze lijn.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 23:08:18 #203
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184623966
Flinke verbetering ten opzichte van 2.1.

Deze aflevering beviel me prima. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 23:58:58 #204
8781 crew  Frutsel
pi_184625066
Heerlijke aflevering weer. Was het maar vast weer vrijdag.

Wordt wel meer duidelijk met Red Angel. Nog vijf stappen te gaan. Het ras krijgt een vermoeden :)

Hoeveel afleveringen gaan we krijgen eigenlijk?
pi_184627093
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:11 schreef STING het volgende:
Leuk hoor, aflevering 2 :) positief, subtiele humor, mooie shots, ik heb er eindelijk weer een beetje vertrouwen in :) Je zou bijna denken dat ze inspiratie hebben opgedaan van The Orville :P
Voor degenen die het niet zagen, Jonathan Frakes (Riker) heeft de epsiode geregiseerd.
Vond hem ook weer ouderwets tof ja. Als dit de standaard voor het vervolg gaat worden dan wordt het een heel mooi seizoen.

Lekker droge humor ook wel inderdaad. Tilly die net geniaal wordt genoemd en dan weer heel knullig de verkeerde kant op rent op de gang. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 26 januari 2019 @ 10:05:32 #206
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_184628743
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 23:58 schreef Frutsel het volgende:
Heerlijke aflevering weer. Was het maar vast weer vrijdag.

Wordt wel meer duidelijk met Red Angel. Nog vijf stappen te gaan. Het ras krijgt een vermoeden :)

Hoeveel afleveringen gaan we krijgen eigenlijk?
14 afleveringen.

Er is een nieuwe showrunner bij S2 en dat merk je meteen.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 12:32:33 #207
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184630514
I was raised on vulcan, we dont do funny.

O+

Toffe aflevering :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184634845
Inderdaad, more of this please :)
pi_184638662
Gvd eindelijk zeg! Heeft de komst van jonathan frakes toch nog zijn vruchten afgeworpen.
Eindelijk weer een leuke aflevering! Hier ga ik voor zitten!
  † In Memoriam † zaterdag 26 januari 2019 @ 21:10:09 #210
230491 Zith
pls tip
pi_184640694
Pike is echt een baas
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_184640829
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 21:10 schreef Zith het volgende:
Pike is echt een baas
Hij lijkt een beetje op een jonge Mitt Romney:


Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 26 januari 2019 @ 21:15:33 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184640950
Suggesties m.b.t. "de visie"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be curious, not judgmental
pi_184641467
Erg fijne aflevering idd, en het maakt nieuwsgierig naar het vervolg. Een rode draad is niet erg als het dit soort losse afleveringen oplevert, met een eigen plot binnen een groter geheel.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 22:31:33 #216
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_184643291
Leuke aflevering, wel heel duidelijk iconians nu, zoals ik al eerder riep.
Maarja ik had daar net mee lopen knokken in Star Trek Online dus het lag er wel heel dik bovenop.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 22:33:30 #217
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184643338
Ik wacht tot alle afleveringen er zijn en binge dan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 januari 2019 @ 22:55:25 #218
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184643811
Yes, positief verrast. Een losse aflevering, met tijd voor het verhaal, niet teveel onnodige actie en duidelijk binnen een grotere verhaallijn.
Als Discovery op deze manier doorgaat, dan komt het toch nog goed.

Hehe, eindelijk de goede draai gevonden
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_184643847
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 22:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Yes, positief verrast. Een losse aflevering, met tijd voor het verhaal, niet teveel onnodige actie en duidelijk binnen een grotere verhaallijn.
Als Discovery op deze manier doorgaat, dan komt het toch nog goed.

Hehe, eindelijk de goede draai gevonden
Het is ook niet de eerste Star Trek serie die na één seizoen al bijna was afgeschreven. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 januari 2019 @ 23:01:14 #220
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184643948
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 22:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is ook niet de eerste Star Trek serie die na één seizoen al bijna was afgeschreven. :P
Helemaal waar. Ik heb altijd al erop gewezen dat TNG, DS9, Voyager en Enterprise allen zwakke 1e en 2e seizoenen had.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_184644171
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 23:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Helemaal waar. Ik heb altijd al erop gewezen dat TNG, DS9, Voyager en Enterprise allen zwakke 1e en 2e seizoenen had.
Ik vond seizoen één hier ook helemaal niet zo zwak overigens. Al lijkt seizoen twee wat meer richting traditionele Star Trek te gaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184644481
Ik hen een fout ontdekt.
Ze ontvangen een signaal dat vanaf een signaal van 51.000 lichtjaar werd uitgezonden. Dat signaal werd dus 51.000 jaar geleden verstuurd.
De beschaving die ze vinden zijn 200 jaar geleden daar naartoe vertrokken. Dit is een grote fout.

De hoogbegaafde natuurkundige in me kon het niet laten.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 23:31:54 #223
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_184644621
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 23:25 schreef polderturk het volgende:
Ik hen een fout ontdekt.
Ze ontvangen een signaal dat vanaf een signaal van 51.000 lichtjaar werd uitgezonden. Dat signaal werd dus 51.000 jaar geleden verstuurd.
De beschaving die ze vinden zijn 200 jaar geleden daar naartoe vertrokken. Dit is een grote fout.

De hoogbegaafde natuurkundige in me kon het niet laten.
Sowieso ook die rode bakens die ze door de hele melkweg kunnen zien zodra ze opduiken. Hoe dan...

Zeker als ze dan een redshift-meting gaan doen om de locatie te bepalen, wut? :')

Zal wel weer op subspace faster-than-light-blah geschoven worden.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_184648240
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 23:25 schreef polderturk het volgende:
Ik hen een fout ontdekt.
Ze ontvangen een signaal dat vanaf een signaal van 51.000 lichtjaar werd uitgezonden. Dat signaal werd dus 51.000 jaar geleden verstuurd.
De beschaving die ze vinden zijn 200 jaar geleden daar naartoe vertrokken. Dit is een grote fout.

De hoogbegaafde natuurkundige in me kon het niet laten.
Dat signaal ontvangen ze pas als ze zich in de baan om die planeet bevinden.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 januari 2019 @ 09:48:07 #225
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184648382
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 09:30 schreef aesop het volgende:

[..]

Dat signaal ontvangen ze pas als ze zich in de baan om die planeet bevinden.
Hij heeft het over de rode flare, niet over het bericht vanuit de kerk zelf
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 09:58:33 #226
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184648489
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 23:31 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Sowieso ook die rode bakens die ze door de hele melkweg kunnen zien zodra ze opduiken. Hoe dan...

Gelukkig snapt de crew dat zelf ook niet daarom gaan ze op onderzoek uit... het is wel grappig om hier moeilijk over te doen en niet-baryonische meteriorieten met een soort van mega zwaartekracht die ze wel eenvoudig in een zwaartekracht forcefield kunnen vangen voor lief te nemen ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184656681
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 21:17 schreef Aether het volgende:
Iconians
serieus dude?
waar komen deze speculaties vandaan?
de fucking iconians?

Kandar nien, kandar cobar, Kandar konyen.
Kandar jet, kandar se, kandar tor, kandar eir, kandar
pi_184656738
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 22:31 schreef Shakkara het volgende:
Leuke aflevering, wel heel duidelijk iconians nu, zoals ik al eerder riep.
Maarja ik had daar net mee lopen knokken in Star Trek Online dus het lag er wel heel dik bovenop.
zo duidelijk vind ik het niet..
volgens mij hebben iconians geen vleugels
pi_184656913
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 23:25 schreef polderturk het volgende:
Ik hen een fout ontdekt.
Ze ontvangen een signaal dat vanaf een signaal van 51.000 lichtjaar werd uitgezonden. Dat signaal werd dus 51.000 jaar geleden verstuurd.
De beschaving die ze vinden zijn 200 jaar geleden daar naartoe vertrokken. Dit is een grote fout.

De hoogbegaafde natuurkundige in me kon het niet laten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 23:31 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Sowieso ook die rode bakens die ze door de hele melkweg kunnen zien zodra ze opduiken. Hoe dan...

Zeker als ze dan een redshift-meting gaan doen om de locatie te bepalen, wut? :')

Zal wel weer op subspace faster-than-light-blah geschoven worden.
wat volgens mij ook een foutje is, dat Pike in episode 1 de stoel aan Saru teruggaf als captainschair.. in episode 2 lijkt PIke gewoon weer de stoel te claimen
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 17:26:16 #230
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184657480
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:55 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]


[..]

wat volgens mij ook een foutje is, dat Pike in episode 1 de stoel aan Saru teruggaf als captainschair.. in episode 2 lijkt PIke gewoon weer de stoel te claimen
Pike zei ook dat hij het niet echt terug gaf maar dat hij bleef als captain (orders van de federatie) en dat hij het als een soort joint custody samen met saru ging doen.

Dat legde hij uit aan burnham.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184657649
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:47 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

zo duidelijk vind ik het niet..
volgens mij hebben iconians geen vleugels
Ik heb ook Talosians gezien, dat zou i.c.m. Pike wel ironisch zijn.
Be curious, not judgmental
pi_184662071
Deze aflevering was een zogenaamd echte star trek aflevering met een lekkere moderne invulling. Zulke afleveringen met een afwisselende actie aflevering.. Ja dan wordt het een prima seizoen!
  maandag 28 januari 2019 @ 09:58:00 #233
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_184668776
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 23:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Helemaal waar. Ik heb altijd al erop gewezen dat TNG, DS9, Voyager en Enterprise allen zwakke 1e en 2e seizoenen had.
Vooral DS9 en TNG werden pas echt sterk toen er een baard aan te pas kwam....
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 28 januari 2019 @ 10:19:10 #234
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184669016
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 09:58 schreef avotar het volgende:

[..]

Vooral DS9 en TNG werden pas echt sterk toen er een baard aan te pas kwam....
:D
Klopt!

Dus over enkele afleveringen Michael Burnham met een baard. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator maandag 28 januari 2019 @ 10:22:23 #235
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184669052
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:19 schreef thedeedster het volgende:

[..]

:D
Klopt!

Dus over enkele afleveringen Michael Burnham met een baard. :Y
we weten dat hij komt: https://en.wikipedia.org/wiki/Spock%27s_Beard
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184669140
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 09:58 schreef avotar het volgende:

[..]

Vooral DS9 en TNG werden pas echt sterk toen er een baard aan te pas kwam....
Nou ja, TNG had in de eerste seizoenen naar mijn mening enorm slecht acteerwerk.

DS9 vind ik vanaf de eerste aflevering al erg goed.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 januari 2019 @ 10:33:51 #237
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184669165
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:31 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Nou ja, TNG had in de eerste seizoenen naar mijn mening enorm slecht acteerwerk.

DS9 vind ik vanaf de eerste aflevering al erg goed.
Move Along Home? :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_184669445
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Move Along Home? :D
Tja,. omdat bij een of andere verkiezing waar ik zelf niet gestemd heb 1 aflevering zogenaamd bij de slechtste hoort, vind ik niet meteen het hele seizoen slecht.

Naast een goed verhaal vind ik het erg belangrijk dat er goede en leuke / meeleefbare (samenwerkende) karakters in de serie zitten. En dat heeft DS9 naar mijn mening
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 januari 2019 @ 13:21:04 #239
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184671781
Oh je hoort mij niet klagen over DS9 hoor. Naar mijn idee de beste Star Trek serie, juist vanwege de personages en karakterontwikkeling. Plus de doorlopende verhaallijn. Het eerste seizoen had ook ijzersterke afleveringen, zoals bijvoorbeeld Duet, en zet een boel babystapjes die van enorm belang zijn later in de serie.

Niettemin zie je dat de kwaliteit over het algemeen vanaf seizoen 3 (einde seizoen 2) een vogelvlucht neemt. Meer goede afleveringen, minder slechte afleveringen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator maandag 28 januari 2019 @ 13:51:50 #240
8781 crew  Frutsel
pi_184672422
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 13:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Oh je hoort mij niet klagen over DS9 hoor. Naar mijn idee de beste Star Trek serie, juist vanwege de personages en karakterontwikkeling. Plus de doorlopende verhaallijn. Het eerste seizoen had ook ijzersterke afleveringen, zoals bijvoorbeeld Duet, en zet een boel babystapjes die van enorm belang zijn later in de serie.

Niettemin zie je dat de kwaliteit over het algemeen vanaf seizoen 3 (einde seizoen 2) een vogelvlucht neemt. Meer goede afleveringen, minder slechte afleveringen.
Helemaal mee eens :Y
  Moderator maandag 28 januari 2019 @ 16:31:59 #241
8781 crew  Frutsel
pi_184675720
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:47 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

zo duidelijk vind ik het niet..
volgens mij hebben iconians geen vleugels
Borg :)
pi_184676394
quote:
6s.gif Op maandag 28 januari 2019 16:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Borg :)
mocht het wel zo zijn, hoop ik niet dat ze elke aflevering van tng gaan verneuken, dat je straks afleveringen hebt met de husnock, promellians, vaadwaur en shapeshifters
pi_184676420
quote:
6s.gif Op maandag 28 januari 2019 16:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Borg :)
ik zou het ergens wel jammer vinden als het de iconians zijn. Sommige species moeten mysterieus blijven. Als je dan googled op iconians, zie je plaatjes. Deze plaatjes komen niet uit series.. stoor ik me ook aan eigenlijk
pi_184684975
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 09:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Hij heeft het over de rode flare, niet over het bericht vanuit de kerk zelf
"I was expecting a red light. where's ma red light?" (of zoiets)
rode flare is hoe het zichtbaar is op lange afstand, maar het is blijkbaar iets anders dan 'gewoon' een lampje in de ruimte.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_184708886
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:55 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]


[..]

wat volgens mij ook een foutje is, dat Pike in episode 1 de stoel aan Saru teruggaf als captainschair.. in episode 2 lijkt PIke gewoon weer de stoel te claimen
Volgens mij is Saru sowieso interim captain totdat er een voor Discovery is gevonden en Pike zou terug naar de Enterprise en gaf het commando terug.
Maar Enterprise is uit de running, dus Pike blijft nog even..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_184708934
Ze hadden toch 'shared custody' afgesproken?
Ja doei.
  Moderator woensdag 30 januari 2019 @ 14:13:28 #247
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184711105
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ze hadden toch 'shared custody' afgesproken?
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 17:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Pike zei ook dat hij het niet echt terug gaf maar dat hij bleef als captain (orders van de federatie) en dat hij het als een soort joint custody samen met saru ging doen.

Dat legde hij uit aan burnham.
:Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2019 @ 16:10:54 #248
230491 Zith
pls tip
pi_184713106
Pike is gewoon captain nu als die ander ook wil dan phasert hij die garnaal en klaar dat heb je met hetero white guys die doen gewoon waar ze voor staan ipv huilen dat hun vriendje vast zit in de paddenstoelennetwerk of dat hun adoptiebroer niet met ze wil praten
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_184713240
Goed verhaal.
Ja doei.
pi_184713692
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ze hadden toch 'shared custody' afgesproken?
Ja, Pike is best een aardige vent.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_184713700
quote:
15s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:20 schreef motorbloempje het volgende:
Goed verhaal.
Wel helemaal van deze tijd 👍
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_184713738
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wel helemaal van deze tijd 👍
Maar niks begrepen van star trek imo
ijs_beer fan!
pi_184713782
quote:
17s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:10 schreef Zith het volgende:
Pike is gewoon captain nu als die ander ook wil dan phasert hij die garnaal en klaar dat heb je met hetero white guys die doen gewoon waar ze voor staan ipv huilen dat hun vriendje vast zit in de paddenstoelennetwerk of dat hun adoptiebroer niet met ze wil praten
Deze man weet.
pi_184713864
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:46 schreef NanKing het volgende:

[..]

Maar niks begrepen van star trek imo
Ik dacht dat moderators altijd eensgezind waren 😅
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_184715905
Als ik persoonlijk iets zou moeten noemen wat ik aan DISCO beter vind dan TNG is het gegeven dat DISCO een beter opvullend contrast heeft als het gaat om de casting.
Nog steeds kan ik mij storen aan beperkte casting in de TNG series waarbij de indruk wordt gewekt van globale grootmachten terwijl je gedurende de hele serie maar 5 mensen ziet die de complete samenleving vertegenwoordigen.
Al moet ik wel nageven dat dit beeld bij TNG na verloop van seizoenen en vooral in de latere films compleet verbeterd is.
pi_184716550
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:54 schreef -Chakotay- het volgende:
Als ik persoonlijk iets zou moeten noemen wat ik aan DISCO beter vind dan TNG is het gegeven dat DISCO een beter opvullend contrast heeft als het gaat om de casting.
Nog steeds kan ik mij storen aan beperkte casting in de TNG series waarbij de indruk wordt gewekt van globale grootmachten terwijl je gedurende de hele serie maar 5 mensen ziet die de complete samenleving vertegenwoordigen.
Al moet ik wel nageven dat dit beeld bij TNG na verloop van seizoenen en vooral in de latere films compleet verbeterd is.
Globale grootmachten? Eerder galactische grootmachten.
pi_184716699
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:54 schreef -Chakotay- het volgende:
Als ik persoonlijk iets zou moeten noemen wat ik aan DISCO beter vind dan TNG is het gegeven dat DISCO een beter opvullend contrast heeft als het gaat om de casting.
Nog steeds kan ik mij storen aan beperkte casting in de TNG series waarbij de indruk wordt gewekt van globale grootmachten terwijl je gedurende de hele serie maar 5 mensen ziet die de complete samenleving vertegenwoordigen.
Al moet ik wel nageven dat dit beeld bij TNG na verloop van seizoenen en vooral in de latere films compleet verbeterd is.
Dat is ook een beetje het absurde over het geklaag over oververtegenwoordiging van 'minderheden' en 'vrouwen' in de cast. Dat is redeneren vanuit een Amerikaans / Europees perspectief. Waar zijn alle Chinezen en Indiërs bijvoorbeeld? Als er daadwerkelijk een mondiale organisatie zou zijn over 200/300 jaar, dan zou die nog heel wat diverser zijn als je een beetje extrapoleert.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 februari 2019 @ 12:22:33 #258
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_184750565
Aflevering 3 net gezien. Niet van het niveau van de vorige aflevering, maar ook geen ramp. Vooral een soort overgangsaflevering, waarin, zo lees ik elders, ook heel wat onzorgvuldigheden mbt de canon worden opgelost.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 12:37:39 #259
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_184750864
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:22 schreef Gijscoman het volgende:
Aflevering 3 net gezien. Niet van het niveau van de vorige aflevering, maar ook geen ramp. Vooral een soort overgangsaflevering, waarin, zo lees ik elders, ook heel wat onzorgvuldigheden mbt de canon worden opgelost.
Ja.... echt zo'n ... "oops, we hebben de klingons wel heel erg verpest, laten we dit even wegpoetsen"-aflevering..

Plus... weer maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_184753677
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:37 schreef avotar het volgende:

[..]

Ja.... echt zo'n ... "oops, we hebben de klingons wel heel erg verpest, laten we dit even wegpoetsen"-aflevering..

Plus... weer maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
o o. dat klinkt niet zo goed :(

Vanavond maar eens kijken.

Voor mij een gevalletje van "what has been seen,.. can't be unseen"
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 februari 2019 @ 15:41:20 #261
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_184754217
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:37 schreef avotar het volgende:

[..]

Ja.... echt zo'n ... "oops, we hebben de klingons wel heel erg verpest, laten we dit even wegpoetsen"-aflevering..

Plus... weer maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wegpoetsen vind ik te negatief. Het is eerder een gebaar naar fans om in ieder geval bepaalde schijnbare afwijkingen van de verwachtingen expliciet te verklaren. Daarbij heb ik ook het gevoel dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184758825
WOW Ongelooflijk!

EP2 ging zo goed in de juiste richting en dan komt er dit :(

Wat een afschuwelijke bagger. :r :r (mijn persoonlijke mening)
pi_184759794
weer een matige aflevering zeg
die klingons zien er echt totaal niet uit.. courgette groene huid en het plastic spat er echt vanaf
gebeurde eigenlijk barweinig deze aflevering
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het leek wel een seizoen 1 reünie
pi_184759803
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 19:46 schreef Adventurer666 het volgende:
WOW Ongelooflijk!

EP2 ging zo goed in de juiste richting en dan komt er dit :(

Wat een afschuwelijke bagger. :r :r (mijn persoonlijke mening)
dit dus
  vrijdag 1 februari 2019 @ 21:59:59 #265
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_184761660
Dikke prima dit, hoe dan ook willen ze alles een beetje canon maken dus moeten de klingons ook weer herkenbaarder worden. Ben benieuwd wanneer ze per ongeluk helemaal menselijk worden zoals in tos. Of zullen ze dat stiekem gewoon overslaan _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 1 februari 2019 @ 23:31:56 #266
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184763536
Ik heb me vermaakt. Maar deze aflevering is moelijk te duiden. Veel plotlijnen die nu nog onduidelijk en vaag zijn.
Maar afwachten wat het gaat opleveren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184763973
Prima ep weer. Wat open lijntjes, Spock, de Empress, Tilly's champignonalien. Kommaarop met volgende week.
Ja doei.
pi_184765091
Topaflevering 👍
Dit seizoen wordt steeds leuker. Mooie verhaallijnen uitgezet in verschillende richtingen, inclusief de lijn van afgelopen seizoen.
Op zich begrijp ik de kritiek wel op Klingon verhaallijn, zelf vind ik het wel verfrissend welke wending ze daaraan hebben gegeven.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_184765705
Drie verhaallijnen in een, dat maakte het een rommelig geheel.

De klingons laten hun haar weer groeien, gelukkig benoemde Michael dat nog even :)
pi_184765749
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 01:22 schreef aesop het volgende:
Drie verhaallijnen in een, dat maakte het een rommelig geheel.

De klingons laten hun haar weer groeien, gelukkig benoemde Michael dat nog even :)
Meer dan 3 zelfs.
Kan inderdaad rommelig worden, maar ik heb er alle vertrouwen in.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 2 februari 2019 @ 09:19:18 #271
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184767724
Bij 2.3 viel me wel die aparte camera-opstelling op. Al dat gedraai uit vreemde hoeken.
Niet irritant, maar het haalt me wel wat uit het verhaal.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator zaterdag 2 februari 2019 @ 11:01:02 #272
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184769156
Ik vond het een leuke aflevering, het tilly verhaal is klassiek star trek door deductie bepalen wat er aan de hand is. Het klingon verhaal is ook klassiek star trek foreign diplomatics met een twist. Ik vond het tof :)

Wat nieuw is is dat de afleveringen niet meer strikt één avontuur waren en dat de lijnen op verschillende tijden gestopt kunnen worden... Vroeger zou zo'n tilly verhaal één of twee afleveringen zijn nu is zijn het bits and pieces over drie afleveringen en dat vind ik wel tof...

Ik ben nogsteeds enthousiast *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 2 februari 2019 @ 11:02:29 #273
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184769178
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 21:59 schreef jogy het volgende:
Dikke prima dit, hoe dan ook willen ze alles een beetje canon maken dus moeten de klingons ook weer herkenbaarder worden. Ben benieuwd wanneer ze per ongeluk helemaal menselijk worden zoals in tos. Of zullen ze dat stiekem gewoon overslaan _O-.
Hehe ja dat blijft een lastig ding (ondanks de ENT uitleg)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184770163
Nu toch nog maar een inhoudelijke menig over EP3.

Het camerawerk vond ik echt verschrikkelijk: Op kop, op de zijkant, 5 minuten lang rondslingeren op de brug. Zelf als de camera op iemand gericht was, hielden ze de camera niet stil.

Bij andere series zoals Gotham doen ze ook de op kop shots enzo, maar daar past het in het surreële verhaal.

De meeste klingons zien er nog steeds verschrikkelijk uit. Zelfs met haar.
Met name ook l’rell met haar muppet gezicht. Klingons is voor mensen bijna niet uit te spreken. Vandaar dat het allemaal zo langzaam en emotieloos klinkt. Plus dat L’rell nog eens een kilo siliconen op het gezicht heeft zitten zodat normaal praten bijna onmogelijk wordt (zelfs in het engels).
Pas als ze overschakelen op engels is er emotie in de stem en komt het trotse karakter van de bekende klingons naar boven.

Al met al doet me dat hele klingon gedoe meer denken aan een slechte game of thrones rip off dan star trek.

Dat hele gedoe met silly tilly vond ik ook erg irritant. Ik vraag me echt af of het nog mogelijk was een nog slechtere actrice te vinden om dat spook te spelen.
En dat verhaal eindigt dan in 30 seconden met een ghostbusters scene.
En waarom kon ze niet gewoon eerder naar de dokter?

Het hele verhaal over de als kind al psychisch gestoorde Spock vind ik ook helemaal niets.
Waarom konden ze niet gewoon een niet bestaand karakter verzinnen zodat bestaande karakters niet verpest worden?

Verder klingon spul:
L’rell wil graag een krachtigere titel dan Kanselier: Daarom wil ze "mamma" genoemd worden....
Afgerukte babyhoofdjes,… (het ergste is misschien nog wel dat die scene eerder humor dan serieus is)

Hologrammen: Niemand behalve oude oma’s gebruiken nog schermen als communicatie? Serieus? Zie tos, tng, voy!

De almachtige bitchfactor van burnham is gelukig nog wel op een laag pitje gezet.
Maar op de slaapkamer met Tilly MOEST ze natuurlijk weer eens de opmerking maken: Natuurlijk weet ik dat, want ik ben de alleswetende Xeno nogwat.

Oja, En dan nog de almachtige section 31 met de evil queen...
Die hebben ze natuurlijk nodig zodat ze in de rest van de serie ongestoord kunnen moorden en dingen op kunnen blazen met grote spectaculaire explosies.

Dus....

[ Bericht 1% gewijzigd door Adventurer666 op 02-02-2019 12:27:53 ]
  zaterdag 2 februari 2019 @ 12:35:38 #275
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184770883
'You penetrated a space whale?' :?. :(.

'You kind of had to be there...' :@.

Dubbel gelegen. _O-.
And so is the past
  zaterdag 2 februari 2019 @ 13:09:05 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184777786
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 13:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je gaat kappen met kijken?
Ik probeer het.

Maar ik ben eigenlijk nogal een optimist dus hoop elke keer dat ik de volgende aflevering wel leuk vind.

En als echte star trek fan probeer ik het een kans te geven. En als fan voel ik ook een soort van verplichting om het te kijken.

Als er geen star trek in de naam stond was ik inderdaad al lang gestopt met kijken.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 19:33:02 #278
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184778236
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 19:10 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

En als echte star trek fan probeer ik het een kans te geven. En als fan voel ik ook een soort van verplichting om het te kijken.

Als er geen star trek in de naam stond was ik inderdaad al lang gestopt met kijken.
Kijk, dit is iedereen hier met elkaar eens; Star Trek dat is - qua tv- bij de absolute top aller tijden. :Y
(toch?)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184785001
De Iconians zijn ook gewoon de geboorte van de Mont Order. Heftige loeminadie deze.
pi_184790924
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:58 schreef Adventurer666 het volgende:
Nu toch nog maar een inhoudelijke menig over EP3.

Het camerawerk vond ik echt verschrikkelijk: Op kop, op de zijkant, 5 minuten lang rondslingeren op de brug. Zelf als de camera op iemand gericht was, hielden ze de camera niet stil.

Bij andere series zoals Gotham doen ze ook de op kop shots enzo, maar daar past het in het surreële verhaal.

De meeste klingons zien er nog steeds verschrikkelijk uit. Zelfs met haar.
Met name ook l’rell met haar muppet gezicht. Klingons is voor mensen bijna niet uit te spreken. Vandaar dat het allemaal zo langzaam en emotieloos klinkt. Plus dat L’rell nog eens een kilo siliconen op het gezicht heeft zitten zodat normaal praten bijna onmogelijk wordt (zelfs in het engels).
Pas als ze overschakelen op engels is er emotie in de stem en komt het trotse karakter van de bekende klingons naar boven.

Al met al doet me dat hele klingon gedoe meer denken aan een slechte game of thrones rip off dan star trek.

Dat hele gedoe met silly tilly vond ik ook erg irritant. Ik vraag me echt af of het nog mogelijk was een nog slechtere actrice te vinden om dat spook te spelen.
En dat verhaal eindigt dan in 30 seconden met een ghostbusters scene.
En waarom kon ze niet gewoon eerder naar de dokter?

Het hele verhaal over de als kind al psychisch gestoorde Spock vind ik ook helemaal niets.
Waarom konden ze niet gewoon een niet bestaand karakter verzinnen zodat bestaande karakters niet verpest worden?

Verder klingon spul:
L’rell wil graag een krachtigere titel dan Kanselier: Daarom wil ze "mamma" genoemd worden....
Afgerukte babyhoofdjes,… (het ergste is misschien nog wel dat die scene eerder humor dan serieus is)

Hologrammen: Niemand behalve oude oma’s gebruiken nog schermen als communicatie? Serieus? Zie tos, tng, voy!

De almachtige bitchfactor van burnham is gelukig nog wel op een laag pitje gezet.
Maar op de slaapkamer met Tilly MOEST ze natuurlijk weer eens de opmerking maken: Natuurlijk weet ik dat, want ik ben de alleswetende Xeno nogwat.

Oja, En dan nog de almachtige section 31 met de evil queen...
Die hebben ze natuurlijk nodig zodat ze in de rest van de serie ongestoord kunnen moorden en dingen op kunnen blazen met grote spectaculaire explosies.

Dus....
ik ben het eigenlijk wel met je eens

DISCO is gewoon de karikatuur geworden van alle star trek series.. en zelfs de moderne films die ik al kut vond

dat notabene Frakes de serie moet redden zegt genoeg.
Mensen die geen verleden hebben met Star trek zullen zonder basiskennis al gauw aan hun faptrekjes komen... kritisch ho maar. Maar dit is gewoon verneukeratief voor alles wat met Star Trek te maken heeft

De enige manier om deze serie te redden is:

1. kappen met sporedrive bullshit
2. Pike nu de hoofdrol in de serie, Burnham meer naar de achtergrond
3. Irritante/blije gedrag van Tilly minimaliseren (beetje mag wel). Voor de rest vind ik haar wel een leuke toevoeging hebben.
4. Sectie 31 opzouten
5. Klingons originele uiterlijk terug
6. Over het algemeen meer verhaal vertellend (elke aflevering een uniek verhaal)
7. Minder holografie
8. Minder chaotische shots
9. Kappen met dat homo politiek correcte gedoe

en vast nog wat meer dingen

[ Bericht 4% gewijzigd door -Chakotay- op 03-02-2019 12:28:18 ]
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2019 @ 14:15:53 #282
230491 Zith
pls tip
pi_184792844
En die garnaal phaseren.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 14:16:41 #283
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184792858
1,4,7 is eigenlijk een beetje het probleem van de serie tussen TOS en ENT plaats laten vinden, was minder issue geweest als het na DS9 plaats had gevonden.

2,3 en 5 geen issues voor mij

6,8 is een beetje een sign of the times, die shots vind ik ook veel te draaierig, maar het in TNG stijl schieten gaat ook niet geaccepteerd worden..

9 is juist iets waar star trek altijd over gegaan is al vanaf TOS is diversiteit een groot onderdeel van de show geweest... En de politiek altijd 'correct'

[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 03-02-2019 14:55:35 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 3 februari 2019 @ 14:19:48 #284
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184792943
Klingons zijn toch wel de grote verliezers in dit verhaal. De zoveelste retcon en nu is mama hun leider. Man man man. :').
And so is the past
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 14:26:46 #285
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184793067
quote:
10s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Klingons zijn toch wel de grote verliezers in dit verhaal. De zoveelste retcon en nu is mama hun leider. Man man man. :').
Tja ik begrijp wel dat in een cultuur van 'huizen' en bloedeer etc moeders een belangrijke rol hebben, is in de andere series ook wel naar voren gekomen dat vrouwen veel macht hebben bij de klingons...

Ben benieuwd wie de door monniken opgevoede kind-klingon gaat zijn. Hij heeft nog geen naam.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 03-02-2019 14:59:16 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184793591
Wat is daar nou weer mis mee?
Ja doei.
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 14:58:48 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184793655
quote:
5s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:56 schreef motorbloempje het volgende:
Wat is daar nou weer mis mee?
Waarmee?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184794074
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waarmee?
De post boven je, verliezers, dit-dat-alles.
Ja doei.
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 15:29:25 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184794316
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

De post boven je, verliezers, dit-dat-alles.
Ohja dat snap ik ook allemaal niet... Blijkbaar is men nogal sneeuwvlokkerig als het op klingons aankomt.. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184794347
Ik snap ook niet waarom mensen zo autistisch zijn wat betreft zaken als het uiterlijk van de Klingons.
En "kappen met homo politiek correct gedoe", dan heb je niet zoveel van Star Trek begrepen. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184794730
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:30 schreef Monolith het volgende:
Ik snap ook niet waarom mensen zo autistisch zijn wat betreft zaken als het uiterlijk van de Klingons.
En "kappen met homo politiek correct gedoe", dan heb je niet zoveel van Star Trek begrepen. :')
oh, vertel eens wat wij trekkies niet van star trek begrijpen
pi_184794794
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:43 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

oh, vertel eens wat wij trekkies niet van star trek begrijpen
Dat het gewoon altijd al een vrij progressieve serie is geweest, maar er de laatste jaren online een enorme sneeuwvlokjesbeweging is ontstaan die daar niet mee om kan gaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 17:00:47 #293
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184796293
Het is vrij lastig voor sommigen om de series in hun eigen tijd te zien, TOS lijkt nu niet meer radicaal maar een interacciale zoen en een Rus op een 'amerikaans' schip, was toen een stuk radicaler dan nu een homo in de crew waar zelfs niet eens enorm de nadruk op ligt :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184796350
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:00 schreef Bosbeetle het volgende:
een homo in de crew waar zelfs niet eens enorm de nadruk op ligt :P
Er ligt helemaal geen nadruk op zelfs.
Het zijn gewoon crewleden met 'n relatie. Punt.
Ja doei.
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 17:09:53 #295
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184796451
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Er ligt helemaal geen nadruk op zelfs.
Het zijn gewoon crewleden met 'n relatie. Punt.
Ja dat dus
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 3 februari 2019 @ 17:20:08 #296
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184796643
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Er ligt helemaal geen nadruk op zelfs.
Het zijn gewoon crewleden met 'n relatie. Punt.
Een relatie hebben is voor diegenen hier nog vreemder dan homo zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 februari 2019 @ 17:31:02 #297
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_184796807
Stamets heeft inderdaad weinig nadruk. In tegenstelling tot de gemaakte female hero Burnham, wat mij meer stoort
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 3 februari 2019 @ 17:32:57 #298
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184796847
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Stamets heeft inderdaad weinig nadruk. In tegenstelling tot de gemaakte female hero Burnham, wat mij meer stoort
Dat is een referentie aan Kirk natuurlijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184796963
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Stamets heeft inderdaad weinig nadruk. In tegenstelling tot de gemaakte female hero Burnham, wat mij meer stoort
Maar is het alleen vervelend omdat het een gemaakt female hero is met de nadruk op female of omdat het een gemaakte hero rol is?

Ik vind het allerleukste aan de rol van burnham, ze is een mens wat opgegroeid is tussen en door vulcans. Nature/nurture en kijken wat de schrijvers hiermee doen.
ijs_beer fan!
pi_184797042
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:41 schreef NanKing het volgende:

[..]

Maar is het alleen vervelend omdat het een gemaakt female hero is met de nadruk op female of omdat het een gemaakte hero rol is?

Ik vind het allerleukste aan de rol van burnham, ze is een mens wat opgegroeid is tussen en door vulcans. Nature/nurture en kijken wat de schrijvers hiermee doen.
Het gaat er om dat het een gemaakte hero is wat niet in star trek past.
En dat die hero als een verschrikkelijk persoon geschreven is, waar velen een enorme hekel aan hebben.

Man/vrouw doet er niet toe.
pi_184797369
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:46 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Het gaat er om dat het een gemaakte hero is wat niet in star trek past.
En dat die hero als een verschrikkelijk persoon geschreven is, waar velen een enorme hekel aan hebben.
Ah zo. Dat het een gemaakte hero is ben ik het mee eens, althans zo wordt of is zij in de serie gebracht. Of dit iets is wat voor jou niet past bij ST kan ik ook nog best inkomen als ik naar tng/voy/ds9 kijk. Als ik het vergelijk met TOS/ENT dan denk ik weer, ja het past.

quote:
Man/vrouw doet er niet toe.
^O^

Vanavond pas tijd voor ep3 :@

Edit
O ik open een nieuwe, momentje
ijs_beer fan!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')