abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 januari 2019 @ 19:41:10 #101
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184166218
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:36 schreef Harvest89 het volgende:

Best een idioot zo te lezen.
Dat vuurwerk moet je niet in je hand houden.

En wederom het bewijs dat de mens te dom is om verantwoord met vuurwerk om te gaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184166245
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

AVIB'n (Artikel Veiligheids Informatie Bladen) hangen overal en nergens waar met gevaarlijke stoffen gewerkt wordt. Daar staat precies op omschreven wat je allemaal wel en vooral niet moet doen. Als je te beroerd bent om ze te lezen en je er niet aan wil houden is dat je eigen probleem verder.
ja daar zal gasmasker bij staan ook de voorschriften hoe met een gasmasker?

Ik leerde het in dienst, zal wel veranderd zijn daar dan, en er zal wel controle zijn tegenwoordig, een luit of een serg wou mij eens de les lezen, nam hem apart doe het nog eens en ik weet je te vinden. Daarnaar een mak schaapje.
  woensdag 2 januari 2019 @ 19:43:17 #103
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184166263
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Lastig hè, discussiëren zonder de ander voor van alles uit te maken?
Jij voert geen discussie, dus ik zie geen enkele reden om er inhoudelijk op in te gaan. Naast het feit dat vuurwerk met verkeer vergelijken achterlijk is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 2 januari 2019 @ 19:45:11 #104
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184166307
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:39 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nou we zijn blij dat je zo'n barmhartige samaritaan bent. :')
Ik geloof er alleen geen fuck van.
Nee, want dat kun jij je niet voorstellen. Want jij bent iemand die zonder gene eigendommen van anderen sloopt. En het komt je ook helemaal niet uit natuurlijk. Je kon al geen normaal argument verzinnen waarom vuurwerk niet verboden moet worden en hier kun je helemaal niet tegenop.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 2 januari 2019 @ 19:46:28 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184166334
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:42 schreef john2406 het volgende:

ja daar zal gasmasker bij staan ook de voorschriften hoe met een gasmasker?
Daar staat zeker geen gasmasker bij, dat is nl. wat anders. ;) Wel een volgelaats spuitmasker. En ja, van dat masker bestaan ook gewoon voorschriften die je dient te weten.

quote:
Ik leerde het in dienst, zal wel veranderd zijn daar dan, en er zal wel controle zijn tegenwoordig, een luit of een serg wou mij eens de les lezen, nam hem apart doe het nog eens en ik weet je te vinden. Daarnaar een mak schaapje.
Dat was dan vast die luit (officier)... De sgt had jou alle hoeken van de kamer laten zien. :D
  woensdag 2 januari 2019 @ 19:46:51 #106
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184166346
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, want dat kun jij je niet voorstellen. Want jij bent iemand die zonder gene eigendommen van anderen sloopt. En het komt je ook helemaal niet uit natuurlijk. Je kon al geen normaal argument verzinnen waarom vuurwerk niet verboden moet worden en nu wordt het helemaal lastig.
Wat?
Ik heb geen eigendommen van anderen gesloopt. :')
In mijn post zei ik dat ik een paar strijkers van mijn neefje heb afgestoken, en daarna een normaal vuurwerkpakket wat ik heb gekocht.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 2 januari 2019 @ 19:47:43 #107
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184166361
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:46 schreef Harvest89 het volgende:

Wat?
Ik heb geen eigendommen van anderen gesloopt. :')
Je zat onlangs toch echt op te scheppen over al je heldendaden toen je 16 was.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184166371
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:46 schreef AchJa het volgende:

[..]


[..]

Dat was dan vast die luit (officier)... De sgt had jou alle hoeken van de kamer laten zien. :D
Ik geloof er niks van, jij wist niet hoe ik uitzag en hoe adrem ik was/ben.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2019 19:48:48 ]
  woensdag 2 januari 2019 @ 19:49:02 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 2 januari 2019 @ 19:49:49 #110
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184166419
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:46 schreef AchJa het volgende:
De sgt had jou alle hoeken van de kamer laten zien.
Dat ben jij in je natte dromen, zeker? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184166425
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Net zo adrem als je typt?
Maak het maar eens op schrift duidelijk, dat gaat mondeling beter, en als dat niet reikt .....!
pi_184166433
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh really? Dus de autogordel is asociaal? De maximumsnelheid is asociaal? Het verbod om met drank te mogen autorijden is asociaal? Moet ik nog duizend dingen opschrijven die we in onze samenleving hebben afgesproken om mensen tegen zichzelf te beschermen of zie je de domheid van je opmerking nu al in?
Eerst even dit puntje: Waarom komt nagenoeg elke post van jou hier neer op "Ik heb gelijk en iedereen die iets anders vindt is dom"? Gedraag je eens als een volwassene en laat de ad hominems achterwege.

En bij al die andere zaken die je noemt is elke keer op zich een afweging gemaakt tussen allerlei individuele rechten en collectieve rechten. Daar kan dan uitkomen dat de inbreuk op de persoonlijke rechten dusdanig klein is dat die daaruit te verantwoorden is (de autogordel) of dat dat de maatschappelijke winst zo groot is dat het kan (alcoholgebruik en autorijden). Maar dat is een situatie die je per keer moet bekijken of waar je, idealiter, een compromis voor zoekt. En dat laatste is wat men bij consumentenvuurwerk door gemeentes meer ruimte te geven om het te reguleren probeert te doen (zoals onze zuiderburen dat bijvoorbeeld ook al doen).
  woensdag 2 januari 2019 @ 19:50:48 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 2 januari 2019 @ 19:52:08 #114
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184166476
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je zat onlangs toch echt op te scheppen over al je heldendaden toen je 16 was.
Ja joh in de puberteit dus. Een paar bushokjes en schoolruiten, oh nee wat erg. :')
Jij zat vast met 16 op je kamertje Runescape te spelen omdat je voor de rest niets mocht van mama.

"Nee, als ik wiet gebruik dan krijg ik misschien straf, en wiet is slecht" :'(
"Nee ik doe liever geen vuurwerk, dat is gevaarlijk, en vuurwerk is slecht." :'(
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 19:52:41 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184166490
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maak het maar eens op schrift duidelijk, dat gaat mondeling beter, en als dat niet reikt .....!
kan ook gewoon beter met plaatjes

tong + vliegtuig = dead

of emoticons

:T + :B = -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 2 januari 2019 @ 19:53:19 #116
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184166501
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maak het maar eens op schrift duidelijk, dat gaat mondeling beter, en als dat niet reikt .....!
Het wordt tijd dat jij eens mod gaat worden op Fok!.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184166512
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

kan ook gewoon beter met plaatjes

tong + vliegtuig = dead

of emoticons

:T + :B = -O-
Is mij te nieuwer wets, oldfashion ben ik meer voor.
pi_184166533
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het wordt tijd dat jij eens mod gaat worden op Fok!.
Gaat nooit iets worden want ik draag een mod net zo goed aan, zo de witte zo ook de gekleurde.
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 19:55:13 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184166543
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is mij te nieuwer wets, oldfashion ben ik meer voor.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 2 januari 2019 @ 19:55:32 #120
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184166552
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Gaat nooit iets worden want ik draag een mod net zo goed aan, zo de witte zo ook de gekleurde.
Mooi gezegd, die uitspraak gaat op een tegeltje.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 2 januari 2019 @ 19:57:44 #121
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184166619
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:50 schreef Tocadisco het volgende:

Eerst even dit puntje: Waarom komt nagenoeg elke post van jou hier neer op "Ik heb gelijk en iedereen die iets anders vindt is dom"?
Sorry, hoor, maar je vraagt er echt om. Je kunt beter even nadenken voordat je iets opschrijft. Dan kun je de hele domme dingen alvast weglaten.

quote:
Daar kan dan uitkomen dat de inbreuk op de persoonlijke rechten dusdanig klein is dat die daaruit te verantwoorden is (de autogordel) of dat dat de maatschappelijke winst zo groot is dat het kan (alcoholgebruik en autorijden). Maar dat is een situatie die je per keer moet bekijken of waar je, idealiter, een compromis voor zoekt. En dat laatste is wat men bij consumentenvuurwerk door gemeentes meer ruimte te geven om het te reguleren probeert te doen (zoals onze zuiderburen dat bijvoorbeeld ook al doen).
Net als dit. Je hebt net gezegd dat het inperken van vrijheden asociaal is en nu probeer je weg te draaien bij die stelling door een verhaal op te hangen waarom het inperken van vrijheden verantwoord is. Dat is 180 graden de andere kant uit. En dan verwacht je dat iemand je serieus neemt?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:01:18 #122
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184166726
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:52 schreef Harvest89 het volgende:

Ja joh in de puberteit dus. Een paar bushokjes en schoolruiten, oh nee wat erg. :')

Wat door de samenleving betaald moet worden. En je verbergen achter je leeftijd is een zwaktebod. Je bent gewoon asociaal. Nog steeds, want je probeert je gedrag van toen te verantwoorden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184166776
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je hebt net gezegd dat het inperken van vrijheden asociaal is en nu probeer je weg te draaien bij die stelling door een verhaal op te hangen waarom het inperken van vrijheden verantwoord is. Dat is 180 graden de andere kant uit.
Onder bepaalde omstandigheden kan het verantwoord zijn ja, maar wat die omstandigheden zijn verschilt per kwestie en als het even mogelijk is probeert men altijd een compromis te vinden. Zoals in dit geval bijvoorbeeld het per gemeente te laten reguleren. Als dat verder niet blijkt te werken kun je altijd nog kijken of je niet verder moet gaan, maar het kan toch geen kwaad om eerst het compromis eens kans te geven? Al is het maar puur uit fatsoen richting je tegenstanders die waarschijnlijk liever ook een veel vrijere vuurwerkwetgeving hadden willen hebben en nu ook al iets in moeten leveren.
pi_184166808
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Net zo adrem als je typt?
Niets dan goeds over deze.

Ik denk dat ook daar geld een beetje vent wordt geen ....?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2019 20:18:54 ]
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:06:19 #125
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184166839
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat door de samenleving betaald moet worden. En je verbergen achter je leeftijd is een zwaktebod. Je bent gewoon asociaal. Nog steeds, want je probeert je gedrag van toen te verantwoorden.
Je klinkt nu inderdaad als onze bejaarde zielige eenzame buurman die vroeger continue aan het schreeuwen was tegen iedereen die in zijn ogen wat kattenkwaad uithaalde. Als gevolg werd hij dus ook de pispaal van alle jongeren in de buurt. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:08:34 #126
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184166891
De echte Jack Sparrow zou trouwens ook tegen een vuurwerkverbod zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:10:36 #127
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184166942
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:03 schreef Tocadisco het volgende:

Onder bepaalde omstandigheden kan het verantwoord zijn ja,
Dus de opmerking dat het asociaal is geldt alleen als jouw vrijheid beperkt wordt? Als het iemand anders zijn vrijheid is, dan is dat niet zo erg?

quote:
Al is het maar puur uit fatsoen richting je tegenstanders die waarschijnlijk liever ook een veel vrijere vuurwerkwetgeving hadden willen hebben en nu ook al iets in moeten leveren.
Mijn 'tegenstanders' hebben al decennia lang de kans gehad om te laten zien dat ze er verantwoord mee om kunnen gaan. Dat is niet gelukt. En waar hebben het helemaal over. Over het afsteken van een paar vuurpijltjes. We hebben het niet over het aanpassen van een grondwettelijk recht of zo. Als je zo graag wilt knallen, ga lekker bij een schietclub of zo. Of ga in het leger, daar hebben ze nog veel mooiere knallers.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:13:25 #128
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184167016
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:06 schreef Harvest89 het volgende:

Je klinkt nu inderdaad als onze bejaarde zielige eenzame buurman die vroeger continue aan het schreeuwen was tegen iedereen die in zijn ogen wat kattenkwaad uithaalde. Als gevolg werd hij dus ook de pispaal van alle jongeren in de buurt. :')
En die aanname baseer jij op mijn uitspraak dat het vernielen van eigendommen van anderen asociaal is? Wow....dan is het erger met je gesteld dan ik dacht....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184167172
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus de opmerking dat het asociaal is geldt alleen als jouw vrijheid beperkt wordt? Als het iemand anders zijn vrijheid is, dan is dat niet zo erg?
Wat het asociaal maakt is dat je de wensen van de lokale bevolking verder niet mee wilt nemen in iets wat in de eerste plaats vooral een lokaal probleem is. Jij hebt immers vrij weinig te maken met een vuurpijl die 200km verder op in Schubbekutteveen wordt afgestoken.
quote:
Mijn 'tegenstanders' hebben al decennia lang de kans gehad om te laten zien dat ze er verantwoord mee om kunnen gaan. Dat is niet gelukt. En waar hebben het helemaal over. Over het afsteken van een paar vuurpijltjes. We hebben het niet over het aanpassen van een grondwettelijk recht of zo. Als je zo graag wilt knallen, ga lekker bij een schietclub of zo. Of ga in het leger, daar hebben ze nog veel mooiere knallers.
We zijn pas zeer recent begonnen met het aanscherpen van de vuurwerkwetgeving, als je het effect daarvan wilt bekijken moet je naar die periode kijken. Niet naar wat ervoor gebeurd is toen die regelgeving er nog niet was.
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:29:01 #130
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184167372
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:19 schreef Tocadisco het volgende:

Wat het asociaal maakt is dat je de wensen van de lokale bevolking verder niet mee wilt nemen in iets wat in de eerste plaats vooral een lokaal probleem is.
Tuurlijk neem ik die wensen mee. En ik ben nog steeds voor een verbod. Je blijft overigens de indruk wekken dat jouw typering 'asociaal' toch heel erg eenrichtingverkeer is.

quote:
We zijn pas zeer recent begonnen met het aanscherpen van de vuurwerkwetgeving, als je het effect daarvan wilt bekijken moet je naar die periode kijken.
Dan doe ik ook; minder uren vuurwerk resulteert in minder gewonden. Nou, ik zie een mogelijkheid om het aantal vuurwerkslachtoffers naar nul te brengen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184167544
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Tuurlijk neem ik die wensen mee. En ik ben nog steeds voor een verbod. Je blijft overigens de indruk wekken dat jouw typering 'asociaal' toch heel erg eenrichtingverkeer is.

[..]

Dan doe ik ook; minder uren vuurwerk resulteert in minder gewonden. Nou, ik zie een mogelijkheid om het aantal vuurwerkslachtoffers naar nul te brengen.
Doe daar nog alcohol bij of een pilletje, en het is rond.
Dit middel kan het bedienen van machines beinvloeden, of wat staat er nog eens op die sticker?
pi_184167580
oeps..verkeerde draadje
pi_184167637
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Tuurlijk neem ik die wensen mee. En ik ben nog steeds voor een verbod. Je blijft overigens de indruk wekken dat jouw typering 'asociaal' toch heel erg eenrichtingverkeer is.

Dus een verbod moet en zal er komen, ook al is dat op plekken waar de mensen het zelf niet hoeven en jij er ook nooit enige last van hebt? Hoe is dat ook alweer 'hun wensen meenemen'?

quote:
Dan doe ik ook; minder uren vuurwerk resulteert in minder gewonden. Nou, ik zie een mogelijkheid om het aantal vuurwerkslachtoffers naar nul te brengen.
Die mogelijkheid zie je omdat jij een afweging maakt waarbij je het terugdringen van slachtoffers veel belangrijker vindt dan het toestaan van consumentenvuurwerk. En dat kan verder, is natuurlijk helemaal niets mis mee. Maar er zijn evengoed gemeenschappen die die afweging anders maken, die een zeker risico accepteren voor hun lolletje. Zolang dat jou niet persoonlijk treft is er toch geen enkele reden waarom zij die afweging niet voor zichzelf mogen maken?
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:49:46 #134
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184167750
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En die aanname baseer jij op mijn uitspraak dat het vernielen van eigendommen van anderen asociaal is? Wow....dan is het erger met je gesteld dan ik dacht....
Nee, op meerdere uitspraken die je in deze topicreeks hebt gedaan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:53:47 #135
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184167824
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:43 schreef Tocadisco het volgende:

Die mogelijkheid zie je omdat jij een afweging maakt waarbij je het terugdringen van slachtoffers veel belangrijker vindt dan het toestaan van consumentenvuurwerk.
Dat is ook de enige logische keuze.

quote:
Maar er zijn evengoed gemeenschappen die die afweging anders maken, die een zeker risico accepteren voor hun lolletje.
Dat kunnen ze doen. Ga ik in dit geval niet in mee.

Maar jij vindt dat gemeentes en/of provincies het eigen recht moeten hebben om de maximumsnelheid op te heffen? Of zelf moeten kunnen beslissen of een klein beetje fysiek geweld is toegestaan om een burenruzie op te lossen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:54:55 #136
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184167849
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee, op meerdere uitspraken die je in deze topicreeks hebt gedaan.
Ik heb inderdaad al vaker tegen je gezegd dat je asociaal bent, da's waar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:59:55 #137
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184167981
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad al vaker tegen je gezegd dat je asociaal bent, da's waar.
Mensen die anderen een verbod door de strot duwen zijn pas asociaal.
Hetzelfde bij mensen die geheelonthouder zijn en een alcoholverbod willen, dan ben je gewoon triest bezig.

En daarna de "heilige maagd" gaan uithangen dat je het zogenaamd voor de samenleving doet. Laat me niet lachen man. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184168022
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is ook de enige logische keuze.
Jij VINDT dat de logische keuze. Het is echt niet zo dat de wereld is opgedeeld in Captain Jack's meningen en foute meningen.
quote:
Dat kunnen ze doen. Ga ik in dit geval niet in mee.
Of jij, of ik trouwens, daar wel of niet in mee gaan is verder niet zo relevant. Het is hun gemeente en zij dragen de gevolgen van het besluit, niet jij of ik. Het zou toch raar zijn als wij als buitenstaanders ineens meer recht van spreken hebben daarin als zijzelf?
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:02:10 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:02:20 #140
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184168031
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:59 schreef Harvest89 het volgende:

Mensen die anderen een verbod door de strot duwen zijn pas asociaal.
En je bent nog blind ook. :)

Gewoon niet inzien dat een eventueel verbod er juist komt door types zoals jij. Dat een groot deel van de bevolking jouw gedrag gewoon zat is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:04:58 #141
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184168118
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:02 schreef Tocadisco het volgende:

Jij VINDT dat de logische keuze.
Neah, het is de logische keuze. :)

quote:
Of jij, of ik trouwens, daar wel of niet in mee gaan is verder niet zo relevant. Het is hun gemeente en zij dragen de gevolgen van het besluit, niet jij of ik. Het zou toch raar zijn als wij als buitenstaanders ineens meer recht van spreken hebben daarin als zijzelf?
Maar ik ben geen buitenstaander. De Nederlandse samenleving is een geheel. Dit soort zaken worden voor de hele bevolking afgesproken. Het is ook niet verwonderlijk dat je het andere deel van mijn reactie weglaat. Als je daar antwoord op zou moeten geven, zou je hele verhaal niet meer te onderbouwen zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:12:17 #142
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184168258
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:02 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, schijnbaar bestaat er al een kleine 65 jaar een club die vuurwerk wil verbieden... Dus dat het binnen onafzienbare tijd verboden gaat worden zie ik niet gebeuren.

[ afbeelding ]
Ach, de maatschappij is wel zeer veranderd sindsdien en veel meer gericht op reguleren of verbieden. Ook spreken steeds meer deskundigen zich uit voor een verbod en pakken ook politieke partijen het op.

Het valt of staat een beetje met de verkiezingen verwacht ik. En aangezien partijen als GL steeds meer aan terrein winnen, heb ik een idee welke kant het op gaat :).

De tijd zal het leren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184168278
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Mensen die anderen een verbod door de strot duwen zijn pas asociaal.
Hetzelfde bij mensen die geheelonthouder zijn en een alcoholverbod willen, dan ben je gewoon triest bezig.

En daarna de "heilige maagd" gaan uithangen dat je het zogenaamd voor de samenleving doet. Laat me niet lachen man. :')
Wat ze met roken gelukt is lukt ook met iets anders!
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:18:27 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184168383
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:12 schreef Drekkoning het volgende:

Ach, de maatschappij is wel zeer veranderd sindsdien en veel meer gericht op reguleren of verbieden. Ook spreken steeds meer deskundigen zich uit voor een verbod en pakken ook politieke partijen het op.
In 1975 vonden deskundigen een verbod nog gevaarlijker want de jeugd was nog inventief en maakte met huis-, tuin- en keukenspulletjes nog zelf bommen. :D



Anyway, best leuk om ff in Delpher te duiken en over het vuurwerkverbod uit lang vervlogen tijden te lezen.
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:19:38 #145
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184168414
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

In 1973 vonden deskundigen een verbod nog gevaarlijker en was de jeugd nog inventief en maakten ze met huis, tuin en keukenspulletjes nog zelf bommen. :D

[ afbeelding ]

Anyway, best leuk om ff in Delpher te duiken en over het vuurwerkverbod uit lang vervlogen tijden te lezen.
Dat soort oude artikel zijn überhaupt leuk om te lezen :Y Leuke site, daar ga ik vaker neuzen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:30:46 #146
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184168643
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat soort oude artikel zijn überhaupt leuk om te lezen :Y Leuke site, daar ga ik vaker neuzen.
Zit ook een goeie zoekmachine op. Je kunt ook al die standaard google dingen zoals, AND, NOT, OR, PROX, aanhalingstekens, asterisk, wildcard etc. gebruiken.
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:38:09 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184168816
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Onder bepaalde omstandigheden kan het verantwoord zijn ja, maar wat die omstandigheden zijn verschilt per kwestie en als het even mogelijk is probeert men altijd een compromis te vinden. Zoals in dit geval bijvoorbeeld het per gemeente te laten reguleren. Als dat verder niet blijkt te werken kun je altijd nog kijken of je niet verder moet gaan, maar het kan toch geen kwaad om eerst het compromis eens kans te geven? Al is het maar puur uit fatsoen richting je tegenstanders die waarschijnlijk liever ook een veel vrijere vuurwerkwetgeving hadden willen hebben en nu ook al iets in moeten leveren.
Jaarlijks 400-500 slachtoffers op de SEH in enkele dagen, waarvan ~40% omstander. Huisartsenposten en materiële schade niet meegeteld.

Maar ja, laten we alsjeblieft een compromis gaan zoeken na jaren (zo niet decennia) van letsel en schade. Want de vuurwerkafstekers verdienen nog een kans om er het volgend jaar wel goed mee om te gaan.

:')

Nee maar serieus .. 'Er zijn mensen die het de schade (aan derden) wel waard vinden, dus we moeten ook aan de wensen van die mensen tegemoet komen'? Dat is serieus je argument? Wat een enorme ethische armoede zeg.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 02-01-2019 21:52:50 ]
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 21:58:40 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184169260
mja mensen vinden het gewoon leuk, leuk om te doen, leuk om te zien en het is gezellig om met de buren een beetje het oude jaar weg te jagen enzo

zo leuk dat ze er blijkbaar de risico's bij voor lief nemen

dan lijkt het mij toch beter om een compromis te zoeken dan de boel maar te verbieden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 2 januari 2019 @ 22:02:55 #150
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184169366
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Geweldig :D _O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')