heb je aandelen?quote:Op vrijdag 8 maart 2019 07:58 schreef heywoodu het volgende:
Korting voor de PLAYER, jaarabo voor 20 euro als je afsluit t/m 17 maart![]()
https://bit.ly/2H7pzNF
Absoluut het geld waard voor de wat algemeen georienteerde sportliefhebber
Nee, maar 20 euro per jaar voor écht heel veel verschillende sporten (die je ook doodsimpel on demand terug kunt kijken, inclusief in de app) is toch een schijntje voor de liefhebber? Als FOX of Ziggo zo iets zou hebben met vergelijkbare kosten en aanbod zou ik het ook met alle plezier meldenquote:
was een grapjequote:Op vrijdag 8 maart 2019 10:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, maar 20 euro per jaar voor écht heel veel verschillende sporten (die je ook doodsimpel on demand terug kunt kijken, inclusief in de app) is toch een schijntje voor de liefhebber? Als FOX of Ziggo zo iets zou hebben met vergelijkbare kosten en aanbod zou ik het ook met alle plezier melden
Geen idee, ik heb niet zo'n hippe TV met apps enzoquote:Op vrijdag 8 maart 2019 10:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
was een grapje
Praktisch: neem aan dat het ook als app op tv werkt?
Om het maar eens hier naartoe te halen (dan gaat het toch wat minder offtopicquote:Op maandag 17 juni 2019 14:21 schreef dedodo het volgende:
[ afbeelding ]
0.2 denk ik. Het gaat best wel goed nu. Maar er moet geen losse kiezel liggen.
Net toen ik begon ging het nog vreselijk, maar eindelijk een stuk beter.
Nu nog even een keer heen en weer en dan snel naar huis. De zon is te heet, niet ingesmeerd en water vergeten.
Thanksquote:Op maandag 17 juni 2019 14:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Om het maar eens hier naartoe te halen (dan gaat het toch wat minder offtopic): lekker bezig
Als je met bepaalde dingen moeite hebt roep je maar, m'n vriendin is hier nog twee weken en heeft haar rollerski's mee, dus als het nodig is kan ik zonder probleem even wat foto's of filmpjes maken voor je
Hoe rem je met rollerski’s? Of is het uitrollen en eventueel in een berm vallen?quote:Op maandag 17 juni 2019 15:08 schreef dedodo het volgende:
[..]
ThanksZal morgen of overmorgen merken
Maar er zijn wel dingen zoals kiezeltjes op de weg, daar ga je nou niet echt soepel overheen en lijkt me nou niet dat je ze allemaal ziet met hogere snelheden.
Voor het bochtenwerk moet ik eerst wat soepeler doorrollen, stilstaand is het tenslotte niet moeilijk.
Best eng overigens een parkeerterrein die op en afloopt, had liever een kuilvorm gehad aangezien ik nog niet kan remmen.
Een berm wordt vaak naar uitgeweken ja, vallen liever niet. Verder kun je in omgekeerde V-vorm gaan, maar dat is volgens mij best lastig. Ik zou niet weten hoe mijn brede wielen zouden kunnen glijden als ik een ^ vorm maak. Wat ook kan is een van de ski's achter je aan slepen. Het is allemaal iig niet zo eenvoudig. Gewoon met m'n brommer naar een rustige plek gaan (en hopen dat m'n spullen niet gejat worden). Ik stap een beetje naar binnengekruist+stokken om stil te staan.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hoe rem je met rollerski’s? Of is het uitrollen en eventueel in een berm vallen?
Achterkant van de voet naar buiten, druk uitoefenen op de voorvoet (aan de binnenkant) en dan rem je (relatief langzaam) af. Écht remmen gaat niet, maar zo moet het kunnen. Morgen volgt een voorbeeld voorafgaand aan de trainingquote:Op maandag 17 juni 2019 18:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hoe rem je met rollerski’s? Of is het uitrollen en eventueel in een berm vallen?
En dat is het engequote:Op maandag 17 juni 2019 21:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Écht remmen gaat niet, maar zo moet het kunnen.
Jij gaat weer?quote:Morgen volgt een voorbeeld voorafgaand aan de training
Neuh, dat zou geen succes wordenquote:
Met 20 kilometer ben ik heel wat uren bezig, ik kom op 1km/h ofzo?quote:Op maandag 17 juni 2019 23:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Neuh, dat zou geen succes worden
Vriendin heeft geloof ik een uur op de planning staan, dat zal een kilometer of 20 zijn.
Dubbelstokken is volgens mij ook het makkelijkst ja, wat beweging betreft danquote:Op donderdag 20 juni 2019 12:55 schreef dedodo het volgende:
[..]
Met 20 kilometer ben ik heel wat uren bezig, ik kom op 1km/h ofzo?
Het begin ging stroef, maar daarna super. Kan ook al een beetje 'sturen' In de zin van als ik bij de kant kom of niet recht ga dan kan ik corrigeren niet met optillen van de ski's btw.
Een klein beetje remmen lukt ook, maar nog niet vanaf zo'n brede positie. Je ziet het wel aan je wielen meteen, heb nu een linker en rechterski.
Ik las eerst ook over een linker en rechterstok, maar mijne zijn toch gewoon symmetrisch, alleen de harnasjes niet.
Tweemaal raakte een stok een ski, maar alles is nog heel.
Kiezels gaan op hogere snelheid overigens een stuk makkelijker.
Ik heb aan deze nieuwe sport al veel meer plezier gehad dan aan afgelopen jaren wielrennen waarmee ik steeds blessures had.
En ook al ben ik maar een beginner (groot uitgedrukt), merk genoeg dat ik m'n spieren gebruik. Zal morgen wel spierpijn hebben, ik dubbelstok namelijk alleen maar.
Ski'en schijnt ook goed te zijn voor een 6-pack, dus zo maar in de koelkast kijken of daar wat klaarstaat.
Idd, leek mij het beste om mee te beginnen. En ik las dat je langlauftechniek snel verkeerd aanleert en dat heb je met dubbelstokken niet voor zover ik weet. Ik loop er dus nog niet mee.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dubbelstokken is volgens mij ook het makkelijkst ja, wat beweging betreft dan
Nu nog leren skaten en je gaat als een trein
Korte tip wat de bochten betreft: sturen met je 'binnenvoet'. Dus als je naar links wilt, eerst je binnenvoet naar links bewegen en het dan in stappen doen.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 13:12 schreef dedodo het volgende:
Het klopt wel wat Herbert zegt over als je vermoeid bent dat je bovenlijf veel beweegt. Hier nu ook, dus stop er zo mee. Armen zijn moe
Ben al bochten aan het oefenen. En telkens gewoon even remmen oefenen tussendoor. Het lijkt wel wat te doen, maar lastig te zeggen vanwege mijn relatief lage snelheid.
Daar kwam ik experimenteel al achterquote:Op vrijdag 21 juni 2019 13:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Korte tip wat de bochten betreft: sturen met je 'binnenvoet'.
Dat klinkt hetzelfde als vandaag dusquote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:04 schreef Faraday01 het volgende:
Morgenmiddag drukke sportmiddag met Wimbledon finale, Tour de France, Mountainbike en Formule 1
De downhill heb ik overgeslagen en de damesfinale heb ik ook niet helemaal gekekenquote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat klinkt hetzelfde als vandaag dus
De vrouwenfinale was al voorbij toen ik het me bedacht, snel doorheen gespoeldquote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:15 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De downhill heb ik overgeslagen en de damesfinale heb ik ook niet helemaal gekeken
Ja leuk sportdagje in Engeland vandaagquote:Op zondag 14 juli 2019 18:05 schreef borisz het volgende:
Op 8,5 mijl van Wimbledon is nu ook een hele spannende finale aan de gang.
Denk niet dat Engeland het gaat reddenquote:Op zondag 14 juli 2019 18:05 schreef borisz het volgende:
Op 8,5 mijl van Wimbledon is nu ook een hele spannende finale aan de gang.
Gedaan door meerdere mensen (maar uiteraard ook slechts mensen) op een ander forum die de kwalificatiesystemen altijd tot in detail volgen en uitpluizen, maar ik ben benieuwd wat het dan zou moeten zijnquote:Op vrijdag 26 juli 2019 19:38 schreef H.Vviv het volgende:
In ieder geval maar één run tegen gekregen, maar volgens mij klopt de berekening hierboven niet
Dat is nog niet bekend. Je weet de uitslag van morgen niet. Nu is het taak dat Nederland zo ruim mogelijk van Italië wint en dan hopen dat Italië morgen wint van Groot-Brittannië.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 19:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gedaan door meerdere mensen (maar uiteraard ook slechts mensen) op een ander forum die de kwalificatiesystemen altijd tot in detail volgen en uitpluizen, maar ik ben benieuwd wat het dan zou moeten zijn
Zo helemaal en dat allemaal na een domme fout in het veldspel wat gewoon je derde out moest zijnquote:
Ja, zelfs als ze winnen gaat het zo erg lastig worden met runs tegen die doorslaggevend zijn.quote:
Dit gaat niet meer goed komenquote:Op vrijdag 26 juli 2019 20:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, zelfs als ze winnen gaat het zo erg lastig worden met runs tegen die doorslaggevend zijn.
Vandaar ook 'het team' en niet 'Nederland'quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:30 schreef H.Vviv het volgende:
Honkbal/softbal gaan ooit wel weer terugkeren, daar maak ik mij geen zorgen over. Alleen zal het wel een paar Olympische Spelen duren
Hopelijk haalt Italië het. Zou jammer zijn mocht een Europees kampioen niet aanwezig zijn op de Spelen ondanks dat er zo weinig plaatsten beschikbaar zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 21:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vandaar ook 'het team' en niet 'Nederland'
Schijtlolquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 21:42 schreef heywoodu het volgende:
Duits TCR-kampioenschap op de Nürburgring vandaag: flinke brand in de auto van, jawel, Bradley Burns van Team Pyro.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelijk rode vlag ook, aanstellers!quote:Op zaterdag 7 september 2019 19:23 schreef H.Vviv het volgende:
Lekker met z'n op elkaar in een bocht![]()
![]()
Het tennis kan me niet heel veel schelen, zeker niet tussen die twee andere opties. Dat is makkelijk dusquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 09:59 schreef Faraday01 het volgende:
Het is 10 uur en we kunnen al kiezen tussen SF WK Rugby, tennis en alpineskiën
Ja, dat zitten we niet.quote:Op zaterdag 30 november 2019 20:30 schreef Remco het volgende:
Zitten we allemaal klaar voor de ijzersterkste op NPO 1 onder de bezielende leiding van Toine van Peperstraten?
Die hebben hun jaar nietquote:Op zondag 1 december 2019 00:06 schreef heywoodu het volgende:
@:franklop
Was met Sneek
[ afbeelding ]
Geen flauw idee, ik kijk dat alleen als het op de NOS is met Hans van Zettenquote:Op dinsdag 21 januari 2020 20:30 schreef maxi-mus het volgende:
Ik kon geen kunstschaatstopic vinden en ook zie ook niks op ES die het normaal uitzendt, maar weet iemand of het EK ook ergens te volgens is? Mijn moeder kijkt dit altijd erg graag dus ik zou haar er een groot plezier mee doen.
@:heywoodu ?
Tv helaas, anders wordt het te moeilijk. Wel jammer, anders was het vrijwel altijd op Eurosport.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 20:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen flauw idee, ik kijk dat alleen als het op de NOS is met Hans van Zetten![]()
Moet het op de TV of kan ze ook een stream kijken? Dat zou het ongetwijfeld makkelijker maken
Streamen vanaf YouTube naar de TV gaat hem ook niet worden? Evt met jou in de buurt om te helpen?quote:Op dinsdag 21 januari 2020 20:53 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Tv helaas, anders wordt het te moeilijk. Wel jammer, anders was het vrijwel altijd op Eurosport.
Dat kan nog uitkomst bieden, dankje zeer!!quote:Op dinsdag 21 januari 2020 21:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Streamen vanaf YouTube naar de TV gaat hem ook niet worden? Evt met jou in de buurt om te helpen?
Hier staan alle livestreams:
https://www.youtube.com/u(...)view=502&shelf_id=43
Verder misschien hopen op ARD/ZDF, maar daar zou ik net als van de NOS niet te veel van verwachten..
Met name bij zijwind dus? Eens even vragenquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:25 schreef dedodo het volgende:
@:heywoodu
Hoe doet jouw vriendin dat met harde wind? Ik ging gisteren weer, je komt amper vooruitMaar, je stokken vliegen bij zijwind steeds opzij, dat is wel vervelend. Nu ben ik allang blij dat het weer droog is, maar wat minder dan windkracht 5 mag wel.
Ik probeer trouwens skate techniek onder de knie te krijgen, valt best tegen. Terwijl ik prima kan skaten en schaatsen.
Idd. Met wind van voren voelt het gewoon alsof je heuvelop gaatquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met name bij zijwind dus? Eens even vragen
Ik heb het gevraagd, ze zijn op weg naar wedstrijden dus geen idee wanneer er weer verbindinding is of iets dergelijksquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:39 schreef dedodo het volgende:
[..]
Idd. Met wind van voren voelt het gewoon alsof je heuvelop gaatEen hele lange heuvel.
Thanksquote:Op donderdag 12 maart 2020 13:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb het gevraagd, ze zijn op weg naar wedstrijden dus geen idee wanneer er weer verbindinding is of iets dergelijks
Waar woon je ergens? Niet toevallig in de buurt van Zoetermeer? Volgens mij runt Martin Leijn daar een club (zijn twee dochters zijn (inmiddels ex-)biatletes).quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:05 schreef dedodo het volgende:
[..]
Thanks
Hoop dit jaar wel wat stappen te kunnen zetten, ook gestopt met roken.
Zit er soms wel aan te denken om bij zo'n club te kijken, voor m'n techniek enzo.
Verdomme, ik kwam hier om te melden dat ik het niet met de TT eens ben.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:20 schreef Aguero het volgende:
Moeten we inmiddels aan de TT twijfelen?
Even rechtstreeks quoten:quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:05 schreef dedodo het volgende:
[..]
Thanks
Hoop dit jaar wel wat stappen te kunnen zetten, ook gestopt met roken.
Zit er soms wel aan te denken om bij zo'n club te kijken, voor m'n techniek enzo.
quote:We have to use a lot the wrists and hands then. Mostly (80%) the wrists. The hands are for holding the poles tighter; the wrists, we keep it in a position against the wind to make like a resistance against it so we "can" keep the poles in the right position (depending on how strong the wind is blowing, it can hurt)
Coronabruna mag volle bak vanaf morgen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:32 schreef franklop het volgende:
@:heywoodu, blijft er buiten het WK curling nog iets van sport over de komende weken?
Hmm, geen livestreampje van zeker?quote:Op donderdag 12 maart 2020 14:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Coronabruna mag volle bak vanaf morgen.
[ afbeelding ]
Niet in de buurt, maar ínquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar woon je ergens? Niet toevallig in de buurt van Zoetermeer? Volgens mij runt Martin Leijn daar een club (zijn twee dochters zijn (inmiddels ex-)biatletes).
Ok, thanks. Ligt het niet aan mij. Het is namelijk wel opletten dat je niet een stok tussen je ski's krijgt door de wind.quote:
Iemand van de bond wil zo nu en dan nog wel eens een livestreampje doen op Facebookquote:Op donderdag 12 maart 2020 14:43 schreef franklop het volgende:
[..]
Hmm, geen livestreampje van zeker?
Oh ja, volgens mij is dat de club/zijn dat de clubs waar Martin Leijn mee te maken heeftquote:Op donderdag 12 maart 2020 15:05 schreef dedodo het volgende:
[..]
Ik weet alleen van een club bij de Rottemeren en iirc. Gouda.
We gooien het weer even doorquote:Op zondag 15 maart 2020 16:18 schreef dedodo het volgende:
Ik kijk vandaag toevallig eens naar een van m'n wielen: https://imgur.com/a/yxNTxI0 Kan jouw @:heywoodu vriendin daar wat van zeggen? Lijkt mij best wel gebroken zo van de ene naar de andere kant, maar geen idee of dat normaal is. Weet ook niet hoeveel kilometers wielen ongeveer mee gaan. Ik vind het er zelf niet zo jofel uitzien, maar als dit nog ok is, hoe zie ik dan wanneer het níet meer ok is?
Dankuquote:
Als de groeven minder diep zijn dan zo'n 3mm kun je ze nog wel gebruiken, maar als je de kans hebt om nieuwe wieltjes te kopen: doen!quote:
quote:Op zondag 15 maart 2020 17:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als de groeven minder diep zijn dan zo'n 3mm kun je ze nog wel gebruiken, maar als je de kans hebt om nieuwe wieltjes te kopen: doen!
Met 40 a 50 euro per wiel stel ik dat het liefst uit uiteraardquote:Op zondag 15 maart 2020 17:27 schreef heywoodu het volgende:
Hoe lang wieltjes mee gaan is lastig te zeggen, dat hangt af van onder meer het gebruik, onderhoud, soort asfalt, etc.
Vooral slecht asfalt en dergelijken vermijden, dat is wel logisch denk ik, en na afloop even de wieltjes schoonmaken bijvoorbeeld. Hoe lang gebruik je ze inmiddels?quote:Op zondag 15 maart 2020 18:05 schreef dedodo het volgende:
[..]
[..]
Met 40 a 50 euro per wiel stel ik dat het liefst uit uiteraard
Ik zal proberen te meten hoe diep ze zijn, met een voelermaatje ofzo.
Ik rijd nu op heel net asfalt, af en toe een steentje of een klein gat, maar niets meer waar m'n wiel in blijft hangen.
Wat is er voor onderhoud aan de wielen??
Afgelopen juli begon ik met oefenen. En minder dan 200 kilometer op de wielen zitten.quote:Op zondag 15 maart 2020 19:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral slecht asfalt en dergelijken vermijden, dat is wel logisch denk ik, en na afloop even de wieltjes schoonmaken bijvoorbeeld. Hoe lang gebruik je ze inmiddels?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:17 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik hoop dat iemand hem nog heeft opgeslagen
Zomerversie van schansspringen, zie foto in het artikel.quote:Op maandag 14 september 2020 10:50 schreef VoMy het volgende:
Schansspringen én Rugby Sevens? Worden het een soort herfstspelen?
Dat gedoe op gras? Daar heb ik dan weer niets mee.quote:Op maandag 14 september 2020 10:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zomerversie van schansspringen, zie foto in het artikel.
Tja, het is wel gewoon een regulier onderdeel van de sport. En het is in Polen, dus ja, die kans gaan ze zeker tegenwoordig niet laten liggenquote:Op maandag 14 september 2020 10:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat gedoe op gras? Daar heb ik dan weer niets mee.
Tot een jaar of drie terug volgde ik het wel, echter vanaf dat moment was het niet meer mogelijk om via de website van ITV te kijken (regio blocking) dus toen ben ik afgehaakt. Volg het nieuws nog wel wat via touringcartimes.com en soms tentenths.com.quote:Op maandag 21 september 2020 12:36 schreef heywoodu het volgende:
@:TargaFlorio Omdat ik weet dat jij het in elk geval kent (en volgt? Soms?): heb je de ontknoping van het BTCC van vorig jaar gezien? Zo niet, doen
Ik liep wat achter en heb het net gekeken, wat een einde. Vanavond eens beginnen aan de eerste races van 2020
Jammer dat Ziggo Sport dat niet opgepakt heeft, is toch erg leuk racen ook (leuker dan DTM meestal, bijvoorbeeld). Gelukkig zijn er ook andere manieren om het doorgaans vrij snel te kunnen kijkenquote:Op maandag 21 september 2020 18:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Tot een jaar of drie terug volgde ik het wel, echter vanaf dat moment was het niet meer mogelijk om via de website van ITV te kijken (regio blocking) dus toen ben ik afgehaakt. Volg het nieuws nog wel wat via touringcartimes.com en soms tentenths.com.
Wel jammer inderdaad dat Ziggo dat niet opgepakt heeft.quote:Op maandag 21 september 2020 21:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer dat Ziggo Sport dat niet opgepakt heeft, is toch erg leuk racen ook (leuker dan DTM meestal, bijvoorbeeld). Gelukkig zijn er ook andere manieren om het doorgaans vrij snel te kunnen kijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Nog iets minder dan tien dagen, volgende week dus: World Cup alpineskiën in Sölden op 17 en 18 oktober gaat in principe gewoon doorquote:Op zondag 4 oktober 2020 10:33 schreef Faraday01 het volgende:
Prima sportochtend met de marathon van London, om 11 uur Kiki Bertens op RG en vanaf 11:35 de finale van La Doyenne bij de dames![]()
En dan vanmiddag LBL, De Giro en MTB WB Cross Country
@:heywoodu wanneer is de eerste wintersport wedstrijd dit jaar?
Wat World Cups betreft dus volgende week alpineskiën, maar daarna pas vier weken later weer (alpineskiën) en de week daar weer na begint het allemaal echt op gang te komen met ook snowboarden, freestyle, rodelen, langlaufen, schansspringen, NoKo en natuurlijk de koning aller wintersporten, biatlon. Voor bobsleeën en skeleton staat er nog niet eens een kalender onlinequote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:36 schreef Nattekat het volgende:
Ik krijg het idee dat het wintersporten weer op gang komt
Iets als schansspringen, alpineskiën of de sleesporten wel, maar veel atletiekonderdelen zijn ook prima te doen bijvoorbeeldquote:Op donderdag 8 oktober 2020 08:29 schreef Remco het volgende:
Wintersporten zijn toch wat meer Corono proof dan zomersporten heb ik het gevoel.
@showtimer?quote:Op vrijdag 27 november 2020 07:44 schreef heywoodu het volgende:
Iemand die toevallig een account heeft bij De Limburger? Ik ben benieuwd naar dit stuk
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20201125_93616374
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
17quote:
Schansspringen is pas net begonnen voor vandaag, ze zouden toch niet iets live hebben...?quote:Op zondag 13 december 2020 16:07 schreef Remco het volgende:
Sinds wanneer worden de wintersporten zo uitgebreid in beeld gebracht bij de NOS? Vanmiddag redelijk uitgebreid verslag van de afdaling het bobsleeën en het schansspringen.
Omdat ze niet veel anders kunnen uitzenden dit weekend.quote:Op zondag 13 december 2020 16:07 schreef Remco het volgende:
Sinds wanneer worden de wintersporten zo uitgebreid in beeld gebracht bij de NOS? Vanmiddag redelijk uitgebreid verslag van de afdaling het bobsleeën en het schansspringen.
Bij gebrek aan beter, zoals een worldcup schaatsen of veldrijden.quote:Op zondag 13 december 2020 16:07 schreef Remco het volgende:
Voor zover je dat beter kunt noemen.quote:Op zondag 13 december 2020 16:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Bij gebrek aan beter, zoals een worldcup schaatsen of veldrijden.
Volgens de NOS danquote:Op zondag 13 december 2020 16:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor zover je dat beter kunt noemen.
Snelwandelbaas Jared Tallent heeft deze week helaas zijn afscheid aangekondigdquote:
Je denkt, dat kom ik even melden, want dat hebben die gekke mensjes niet door?quote:Op dinsdag 27 april 2021 16:33 schreef Salina het volgende:
Nooit geweten dat Sport een SC heeft. Maar bovenstaande zegt misschien al genoeg topic al bijna 2,5 jaar oud op nog geen 200 posts).
2019 werd een prima sportjaarquote:Op dinsdag 27 april 2021 13:16 schreef Felagund het volgende:
Topic is al bijna 2.5 jaar oud.Ironische titel wel trouwens.
Haha, ik bedoelde er niets mee verder. Had hem serieus nog niet eerder gezien maar blijkbaar heeft ie nu wat schopjes gehad naar voren.quote:Op dinsdag 27 april 2021 18:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je denkt, dat kom ik even melden, want dat hebben die gekke mensjes niet door?
WK's enzo, 2019 was zoals bijna elk jaar een mooi sportjaarquote:Op dinsdag 27 april 2021 20:23 schreef Salina het volgende:
[..]
Haha, ik bedoelde er niets mee verder. Had hem serieus nog niet eerder gezien maar blijkbaar heeft ie nu wat schopjes gehad naar voren.
2019 was mooi? Kan me al amper wat van herinneren. Ben wel benieuwd wat de zomer 2021 brengt.
Vandaag is het niet zo warmquote:
IJsjes dan. Gisteren en eergisteren heerlijk ijsjes gegeten.quote:
Ijskoffie kan ook nog. Maar zo warm is het vandaag niet.quote:
Nadat de ochtend al gevuld was met motoren, MTB (van gisteren, toen had ik geen tijd) en judo, onder anderen. Eigenlijk weer een gemiddelde en dus veel te drukke zondagquote:Op zondag 13 juni 2021 12:24 schreef Faraday01 het volgende:
Het is weer een drukke sportmiddag met nu al mtb, hockey, motorcross.
De TT klopt als een bus.quote:
Echt perfect. Afgelopen weekeinde was al zeldzaam rustig met alleen wat dingen als F1, Tour, klimmen, Supercars, NASCAR, schansspringen en nog een paar kleine dingen, nu nog twee dagen helemaal geen sport is perfect om de laatste zaakjes nog even terug te kijken en volledig met een schone lei aan de Spelen te beginnen woensdagquote:Op maandag 19 juli 2021 09:46 schreef Salina het volgende:
Komende dagen amper sport. Zwart gat dit dat. Wat moeten we nu doen?
Lol.quote:Op maandag 19 juli 2021 09:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Echt perfect. Afgelopen weekeinde was al zeldzaam rustig met alleen wat dingen als F1, Tour, klimmen, Supercars, NASCAR, schansspringen en nog een paar kleine dingen, nu nog twee dagen helemaal geen sport is perfect om de laatste zaakjes nog even terug te kijken en volledig met een schone lei aan de Spelen te beginnen woensdag
Meestal is alleen auto- en motorsport al goed voor het dubbelequote:Op maandag 19 juli 2021 10:03 schreef Salina het volgende:
Zeldzaam rustig?![]()
Klinkt niet echt rustig eerlijk gezegd.
Haha, prutsers die hun vakantie pas vanaf dit weekend hebben aangevraagdquote:Op maandag 19 juli 2021 09:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Echt perfect. Afgelopen weekeinde was al zeldzaam rustig met alleen wat dingen als F1, Tour, klimmen, Supercars, NASCAR, schansspringen en nog een paar kleine dingen, nu nog twee dagen helemaal geen sport is perfect om de laatste zaakjes nog even terug te kijken en volledig met een schone lei aan de Spelen te beginnen woensdag
12 goud voor Nederland is stevig, is er ook een uitsplitsing?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 20:05 schreef heywoodu het volgende:
Medaillespiegel gebaseerd op het meest recente WK op alle onderdelen die in Beijing gehouden worden, op één na, maar ik weet even niet welke
[ afbeelding ]
Jazeker:quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
12 goud voor Nederland is stevig, is er ook een uitsplitsing?
Ik vind het erg positiefquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jazeker:
https://results.totallymp(...)2578&page=1#pid41120
In het goud zijn de huidige twaalf, die in het zwart (waar Expired achter staat) zijn inmiddels niet meer 'geldig' (omdat er een nieuw WK is geweest) en worden dus ook niet meegeteld.
Het is dan ook geen voorspelling, maar een feitelijk lijstje. Het is de huidige stand op basis van de meest recente WK's op alle onderdelen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vind het erg positief![]()
Johaug gaat ook een goudvloot meenemen met deze voorspelling
Altijd leuk om de woorden 'positief' en 'Johaug' achter elkaar te lezen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 21:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vind het erg positief![]()
Johaug gaat ook een goudvloot meenemen met deze voorspelling
Hopelijk het startsein voor de NOS om het aantal uit te zenden schaatswedstrijden drastisch terug te schroevenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 23:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Altijd leuk om de woorden 'positief' en 'Johaug' achter elkaar te lezen.
Komende OS zouden we wel eens meer shorttrackgoud dan langebaangoud kunnen verdienen.
Hee hee, niet zo he. #TeamSchaatsen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 23:18 schreef Szura het volgende:
[..]
Hopelijk het startsein voor de NOS om het aantal uit te zenden schaatswedstrijden drastisch terug te schroeven
quote:
@heywoodu jij had hier volgens mij al zicht op, deze praktijken. Was het niet Mongolië dat elke dag een toernooi organiseerde? België dus ook blijkbaar. Sowieso een lachwekkend systeem natuurlijk, maar dat hoort een beetje bij teamsporten.quote:Grootschalige fraude? "3x3 Lions organiseerden fictieve wedstrijden om op Olympische Spelen te geraken", BOIC wacht af
Volgens die informatie organiseerden de 3x3 Lions tussen 31 augustus 2019 en 30 oktober 2019 fictieve toernooien om punten te sprokkelen, zodat België hoger op de wereldranglijst kwam te staan. Door die hogere positie maakten ze meer kans om te kunnen deelnemen aan de kwalificatietoernooien in Graz en Debrecen. In Debrecen veroverden ze een ticket voor de Olympische Spelen, waar ze verrassend vierde werden.
In totaal zou het gaan om 27 toernooien die werden ingegeven op de website van de internationale basketfederatie Fiba, maar die volgens De Standaard nooit hebben plaatsgevonden.
Nog wel een verschil, want in Mongolië werd wel gewoon gespeeldquote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:30 schreef VoMy het volgende:
https://www.hln.be/sport/(...)c-wacht-af~a808e67d/
[..]
@:heywoodu jij had hier volgens mij al zicht op, deze praktijken. Was het niet Mongolië dat elke dag een toernooi organiseerde? België dus ook blijkbaar. Sowieso een lachwekkend systeem natuurlijk, maar dat hoort een beetje bij teamsporten.
Dit lijkt me voldoende reden om de Belgische basketbalbond voor een paar jaar te schorsen, tot na de volgende OSquote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:30 schreef VoMy het volgende:
https://www.hln.be/sport/(...)c-wacht-af~a808e67d/
[..]
@:heywoodu jij had hier volgens mij al zicht op, deze praktijken. Was het niet Mongolië dat elke dag een toernooi organiseerde? België dus ook blijkbaar. Sowieso een lachwekkend systeem natuurlijk, maar dat hoort een beetje bij teamsporten.
Ja blijkbaar, jullie zijn erg stellig in het spelen in Mongolië, maar ik dacht dat het daar wellicht ook allemaal fictief was geweest.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:37 schreef franklop het volgende:
Was het verschil niet dat in Mongolië wel gewoon werd gespeeld en dat in Belgie het helemaal fictieve toernooien bleken te zijn?
Die bijnaam geven ze zichzelf toch niet?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 10:52 schreef Nattekat het volgende:
Een team dat zichzelf 3x3 Lions noemt moet je ook echt niet willen.
In Belgie wel, daar zijn voor alle sportteams blijkbaar prijzen uitgeschreven om ze een bijnaam te gevenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die bijnaam geven ze zichzelf toch niet?
Oh die lees ik ook altijd. HLN. De AD van de Belgen maar dan met lezersreacties. Heerlijk vermaak altijd. Vooral ten tijde van grote toernooien, de "strijd" tussen NL en België (in hun ogen), het ophemelen van alles en iedereen en daarna keihard afkraken van de eigen teams en sporters.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:06 schreef Faraday01 het volgende:
De reacties op hln.be zijn om te smullen. Het is niet zo erg want ze waren daar op hun plaats
Ik hoop dat de arrogante klootzak België failliet gaat.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:55 schreef Szura het volgende:
Jezelf naar de OS frauderen, je naar de halve finale mazzelen door onder meer die fysieke problemen bij Nederland en nog bijna een PLAK halen ook. Erg mooi dat het altijd onsympathieke België vierde is geworden.
quote:In Roemenië werden in oktober 2019 150 3X3 tornooien “georganiseerd”
Het nieuws dat 3X3 Team Antwerp mogelijk in 2019 “spooktornooien” in het Antwerpse organiseerde om zich te kwalificeren voor de olympische kwalificatietornooien ging internationaal. Het opende na onderzoek ook andere onfrisse potjes. In Roemenië zouden er in oktober 2019 maar liefst … 150 3X3 tornooien zijn georganiseerd.
In oktober 2019, laatste maand richting mogelijke kwalificatie voor het olympisch kwalificatietornooi, werden er in Roemenië soms tien tornooien per dag “georganiseerd”. In totaal 150 op één maand tijd, 32 op dezelfde locatie. Zelfs universiteitsploegen die tegen elkaar speelden deden mee. De punten telden immers mee voor de olympische ranking…
Roemenië plaatste zich trouwens voor het 3X3 olympisch kwalificatietornooi in het Hongaarse Debrecen dat van 4 tot 6 juni 2021 doorging. De 3X3 Lions schitterden in Debrecen, realiseerden een vier op vier en kwalificeerden zich door de grote poort voor de Olympische Spelen in Tokio. Roemenië verloor alle drie de poulewedstrijden en eindigde zesde en laatste.
Nood aan waterdicht systeem
FIBA, de internationale basketbalfederatie, heeft dus richting het 3X3 basketbal werk aan de winkel en moet dringend het systeem om 3X3 tornooien te organiseren waterdicht maken. Het zou jammer zijn moest een sport die bij zijn olympisch debuut “worldwide” zoveel succes kende door het IOC als olympische discipline worden geschrapt.
Bijzonder, er wordt nergens gezegd of die ook echt wel of niet gespeeld werden. Is het een België of een Mongolië?quote:
De internationale bond gaat trouwens geen onderzoek doen naar België want ze wisten er van en gebrek aan bewijs. Best apart als je weet dat de standaard met spelers gesproken heeft die toegegeven hebben dat ze nooit op die toernooien gespeeld hebben.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bijzonder, er wordt nergens gezegd of die ook echt wel of niet gespeeld werden. Is het een België of een Mongolië?
quote:Drama op Paralympische Spelen: kogelstoter verliest goud wegens… te laat komen
De Maleisische kogelstoter Muhammad Ziyad Zolkefli heeft de gouden medaille die hij had veroverd op de Paralympische Spelen in Tokio opnieuw moeten afgeven. Hij daagde immers te laat op in de call room waar de atleten voor de competitie moeten verzamelen.
De organisatoren lieten Zolkefli (die een intellectuele beperking heeft) en nog twee andere deelnemers, die ook te laat waren, wel starten aan de competitie omdat op dat moment nog niet alle informatie was verzameld, zo stelde een woordvoerder van het Internationaal Paralympisch Comité (IPC) achteraf.
De atleten boden hun verontschuldigingen aan en vertelden dat ze de aankondiging niet hadden gehoord en dat die bovendien was gebeurd in een taal die ze niet begrepen. Maar omdat de andere deelnemers wel op tijd waren, werd dit niet aanvaard als excuus.
Het goud in de klasse F20 ging zo naar de Oekraïner Maksym Koval, wat op sociale media tot veel gescheld leidde bij Maleisische supporters. De IPC-woordvoerder noemde dat “heel ontgoochelend” en onderstreepte dat de officials alleen maar de regels hadden gevolgd.
https://www.ad.nl/olympis(...)-in-peking~a2c8ccdc/quote:In navolging van de Zomerspelen eerder dit jaar in Tokio zijn ook bij de Winterspelen van Beijing 2022 geen buitenlandse toeschouwers welkom.
Fans van het Chinese vasteland mogen volgens het International Olympisch Comité IOC de wedstrijden wel bezoeken, maar dienen daarbij aan nog nader te bepalen voorwaarden te voldoen ten aanzien van het coronavirus. Verdere details ontbreken nog en ook over de kaartverkoop is nog niets bekendgemaakt.
Vaccinatie is voor de deelnemers aan de Winterspelen niet verplicht. Sporters, begeleiders en andere officials die niet zijn ingeënt tegen het coronavirus dienen bij aankomst in China eerst drie weken in quarantaine te gaan. Alle olympische atleten zullen tijdens de Winterspelen in een speciale ‘bubbel’ verkeren totdat ze China weer verlaten.
Alle deelnemers aan de Winterspelen en het dienstdoende personeel zullen dagelijks een coronatest ondergaan.
De Winterspelen zijn van 4 tot en met 20 februari 2022.
Ik ben heel benieuwd wat die bubbel exact in gaat houden. Hopelijk krijgen we dat in februari van erg dichtbij mee allemaalquote:Op woensdag 29 september 2021 20:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/olympis(...)-in-peking~a2c8ccdc/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
Dramaquote:
Gisteren ook al!quote:Op donderdag 11 november 2021 13:51 schreef VoMy het volgende:
Driebanden vandaag op Ziggy @:wimderon
Langer.quote:Op donderdag 11 november 2021 15:35 schreef franklop het volgende:
De vraag is, gaan we dit topic exact 3 jaar open houden?
Dan hebben we nog 2 dagenquote:Op donderdag 11 november 2021 15:35 schreef franklop het volgende:
De vraag is, gaan we dit topic exact 3 jaar open houden?
Bob is gewoon een real-life trol.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:04 schreef Remco het volgende:
Bob de Jong die bij quiz met ballen(ja ik weet) even vergeet dat hij Lee op de schouders nam en dat dat de reden was dat het hele land(en forum) woedend was.
En vrijdagavond zelfs voor het eerst zonder op de krukken te steunenquote:Op maandag 21 maart 2022 16:28 schreef heywoodu het volgende:
Net voor het eerst in bijna twee maanden tijd m'n vriendin zien 'lopen'![]()
![]()
Wel met nog erg lichte druk op de gehavende voet en vooral steun van de krukken, maar wél met beide voeten op de grond! Lang leve Papendal
SPOILER: voetballenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
3. Ambient modern
De stem in het NOS-filmpje komt me wel bekend voor, deed hij de afgelopen jaren nog rugbycommentaar? En Formule 1 zo te lezen, maar dan bij de samenvattingen? Want bij Jos Verstappen's debuut deed Olav Mol het ook al (zie crash van Senna, met commentaar van Mol).quote:
Ja en ja. Hij was commentator bij de NOS en deed de samenvattingen in Studio Sport.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De stem in het NOS-filmpje komt me wel bekend voor, deed hij de afgelopen jaren nog rugbycommentaar? En Formule 1 zo te lezen, maar dan bij de samenvattingen? Want bij Jos Verstappen's debuut deed Olav Mol het ook al (zie crash van Senna, met commentaar van Mol).
Eens kijken of hij dat nu wel vol blijft houden tot de winterquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 13:37 schreef Faraday01 het volgende:
@:heywoodu Martins Dukurs heeft aangekondigd met pensioen te gaan.
quote:Op donderdag 15 september 2022 19:40 schreef franklop het volgende:
Kaartjes voor WK rugby in de pocket!
Peace Love
3. Ambient modern
quote:Olympische baas wil Russische sporters weer laten deelnemen aan internationale evenementen, op één belangrijke voorwaarde
Thomas Bach, voorzitter van het Internationaal Olympisch Comité (IOC), overweegt een terugkeer van Russische atleten in de internationale competitie. Op voorwaarde dat ze de invasie in Oekraïne veroordelen. Dat idee stuit op weerstand… door Rusland zelf.
In februari, toen Rusland Oekraïne binnenviel, klonk het nog anders. Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) riep toen de internationale sportbonden op om Russische en Wit-Russische atleten niet meer te laten deelnemen aan competities. Nu wil Bach de deur voor die atleten weer op een kier zetten, zo liet hij zich ontvallen in de nasleep van een symposium over ‘Sport voor Allen’, dat plaatsvond in het Vaticaan. Onder die voorwaarde: dat de atleten de politiek van Vladimir Poetin en de Russische invasie openlijk veroordelen. De redenering van Bach is dat het niet de atleten zijn die de oorlog begonnen zijn. Atleten zouden dan onder een neutrale vlag kunnen deelnemen.
Uitgerekend Rusland staat op de achterste poten. Dat olympische deelname niet vereist dat “atleten verraders worden”, zo luidt het. Minister van Sport Oleg Matytsin zegt aan Russische nieuwsagentschappen dat “de hoofdtaak van de olympische beweging is atleten gelijke toegang te geven tot de Olympische Spelen, ongeacht hun meningen, religie, tradities en afkomst”. Rusland zal, zegt Matytsin blijven praten met het IOC en vragen dat het zijn standpunt wijzigt, en de deur openzet van alle Russische atleten.
Met het ballonnetje dat Bach heeft opgelaten, is het olympische debat wel weer geopend. Rusland is traditioneel een sportgrootmacht. Op dit ogenblik mogen wegens de oorlog Russische en Wit-Russische atleten in heel wat sporten niet deelnemen aan competities. Het tennis of wielrennen is een schaarse uitzondering, waar Russische atleten onder neutrale vlag mogen deelnemen. Maar stilaan beginnen olympische kwalificatiewedstrijden voor de Olympische Spelen van Parijs 2024.
Naast de ‘politieke’ uitsluiting kent Rusland ook nog altijd een collectieve dopingschorsing. Enkel atleten die kunnen aantonen dat ze clean zijn, mogen deelnemen onder de neutrale vlag. Al enkele Olympische Spelen op rij is dat het geval. Normaal gezien loopt die schorsing af in december.
Ja, ze hebben de pijlen ook al op toekomstige Olympische Winterspelen gericht. We zullen zien of het überhaupt allemaal af gaat zijn, en als dat zo is, hoe die Spelen worden. Laat ze eerst maar eens een Aziatische Winterspelen vóór die tijd plannen, de vorige is van Sapporo 2017 en die van vorig jaar ging niet door, waardoor 2029 nu de eerstvolgende isquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:59 schreef EinarBoe het volgende:
Aziatische Winterspelen in 2029 wordt gehouden in...
Saudi-Arabië.
https://nos.nl/artikel/24(...)atische-winterspelen
SA is echt volledig aan het inzetten op sportwashing.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:59 schreef EinarBoe het volgende:
Aziatische Winterspelen in 2029 wordt gehouden in...
Saudi-Arabië.
https://nos.nl/artikel/24(...)atische-winterspelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |