Denk ik soms ook wel eens over na. Mijn jeugd was nagenoeg perfect. Mensen zeggen altijd dat een fijne jeugd je al een voorsprong geeft in het leven.quote:Op maandag 31 december 2018 17:46 schreef BoneThugss het volgende:
Niet, ik kom van de bodem.
Verleden is niks waard.
Konden m'n ouwelui ook niet zo veel aan doen of zo.quote:Op maandag 31 december 2018 17:54 schreef Bogatell het volgende:
[..]
Denk ik soms ook wel eens over na. Mijn jeugd was nagenoeg perfect. Mensen zeggen altijd dat een fijne jeugd je al een voorsprong geeft in het leven.
Daar geloof ik ook wel in, maar in zekere zin kan het misschien ook allemaal wel té comfortabel en veilig geweest zijn. Dat ervaar ik nu denk ik een beetje.
Ben zelf opgegroeid in een financiële weelde die ik denk ik voor mijzelf niet kan genereren.
Nou ja, dit inderdaad. En het zijn dan vaak ook nog van die fire & forget topics met ongeveer 50 reacties, om na X tijd weer met een soortgelijk topic te komen terwijl er aan het eigenlijke, onderliggende issue niks wordt gedaan, en dat is zo jammer omdat het hier en nu zo mooi kan zijn.quote:Op maandag 31 december 2018 19:04 schreef Chia het volgende:
Vroeger was alles beter topic nummer zoveel. Maak gewoon iets van je leven nu. Zelfmedelijden en vergelijken met vroeger helpt je niet. Zijn je vrienden saai? Ontmoet nieuwe mensen, onderneem zelf dingen.
Zoals je al eerder is verteld.
R&P / Het gaat allemaal niet vanzelf bij mij.
KLB / Waarom zo veel kut vriendinnen?
R&P / Er niet écht bij horen?
R&P / Geen interesse in mensen die ik niet (goed) ken.
En als je daar geen zin in hebt, heb je het ook aan jezelf te danken.
Je kan beter aan vroeger denken als je nu niet hebt wat je toen had en het beter was.quote:Op maandag 31 december 2018 17:33 schreef Bogatell het volgende:
In je hoofd dan bedoel ik, ophalen van herinneringen enzo.
Voor mijn gevoel ben ik namelijk onevenredig vaak met vroeger bezig. Vaak als ik activiteiten onderneem, zie ik die activiteiten niet als een opzichzelfstaand iets, maar zoek ik de verbinding met vroeger.
Om een voorbeeld te noemen : ik ben aan het varen op mijn boot. Ik zie een brandplek in één van de bootkussens. Die brandplek stamt uit de tijd dat ik vaak nog ging varen in de zomer met een boot vol vrienden, muziekbox mee, enorm veel chips / pils mee. Die brandplekjes kwamen door de gigantische hoeveelheid sigaretten die we zaten te roken op zulke dagen.
Die tijden dat we dit deden, zijn al lang vervlogen. Men is getrouwd, heeft soms zelfs al kinderen. Zoiets nu nog doen is ondenkbaar, en op zich heb ik die behoefte ook niet. Maar puur het zien van zo'n brandplekje in zo'n kussen is voor mij genoeg om weer helemaal weemoedig te worden naar die tijd. En zo wordt een dag varen niet gewoon : het is vandaag lekker weer, de zon schijnt, het leven is mooi. Maar zit ik het hoofddeel van de tijd met mijn hoofd bij ''vroeger''.
Nu met oudjaarsvond heb ik het ook. Vanavond een leuk feestje voor de boeg met vrienden. Maar het enige wat ik zit te doen is denken over hoe we oudejaarsavond vierden in 2009/2010 etc. Het was toch anders toen, met een andere samenstelling. Er zijn mensen bij gekomen en mensen afgevallen.
Door dit soort gedachten vind ik het moeilijk om van het moment te genieten. Ik heb ook geprobeerd er achter te komen waar het vandaan komt, en ik denk dat het komt omdat vroeger ''vast'' staat : het is geweest, het staat als het ware in steen gegraveerd, en je weet dat alles goed is gegaan, waardoor het comfortabel/fijn aanvoelt. Als het ware maak je een mentale trip naar een veilige wereld die bekend is. Met de toekomst weet je dit niet : die is onzeker. Alles kan gebeuren. Goede dingen, maar ook slechte dingen. En daarom zoek ik (te) veel mentaal comfort in herinneringen.
Wie herkent dit?
Dit. Kluun ben jij de TS?quote:Op dinsdag 1 januari 2019 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Als je nou gewoon eens een leven gaat zoeken ipv 6446854 topics over hetzelfde onder 10 klonen te posten? Zou dat werken?
quote:Op dinsdag 12 juni 2018 21:49 schreef Gary_Oak het volgende:
Kijk, het wekelijkse R&P-topic waar de TS smacht naar het verleden, niet ouder wil worden en moeite heeft met het contrast van mensen met huisje-boompje-beestje. Idee om een centraal topic te openen?
Volgens mij hoort Kluun er niet bij. Deze user is enkel bezig met dat zijn leven niet meer zo is als toen hij 20 was.quote:
Tja, ik zie inderdaad ook wel behoorlijke gelijkenissen tussen de verschillende topics, maar of het 1 persoon is onder verschillende kloons, dat weet ik dan weer niet.quote:Op woensdag 2 januari 2019 23:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij hoort Kluun er niet bij. Deze user is enkel bezig met dat zijn leven niet meer zo is als toen hij 20 was.
Vaste terugkerende onderwerpen
-Zijn vrienden zijn saai en hebben kutvriendinnen
-Hij wenst zich op geen enkele manier in te leven in zijn gesettelde vrienden
-Zijn omgeving in een ballendorp is alleen maar bezig met opscheppen en status
-Voor nieuwe mensen staat meneer niet open,hij heeft namelijk geen zin er moeite in te steken
-Hij zit ieder weekend alleen thuis zich te vervelen
-Hij is al heel lang ongewenst vrijgezel maar vind alleen een hockeychick goed en andere vrouwen wil hij niet
En er iets aan zn treurige leven doen wil hij niet. Het moet zo zijn als het was met zn matties in die gloriejaren. En omdat dat niet zo is als hij wil opent hij maar onder tien verschillende accounts iedere week een nieuw klaagtopic om te hengelen naar bevestiging of mensen die medelijden hebben. Je zou er bijna zelf depri van worden.
Edit: Dit is off-topic en dit soort vragen kun je stellen in het FB-topic.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |