Lees dan wel even iets meer dan de TT. Veel van wat je zegt staat letterlijk in mijn OP.quote:Op dinsdag 24 april 2018 20:20 schreef MacorgaZ het volgende:
Zelfmedelijden to the max.
Het gaat ook niet vanzelf, heb je er ooit aan gedacht dat de mensen die "makkelijk" door het leven gaan misschien ook gewoon hard er voor werken? Die een studie hebben die ze leuk vinden en daardoor motivatie ervoor kunnen opbrengen en jij jouw studie gewoon kut vindt dus vertraging hebt? Dat zij tevreden zijn met een simpelere baan met lager salaris en jij te veeleisend en dus "minder snel" aan werk komt? Idem dito met een vriendin, voor zover jij die tegenkomt als je uberhaupt moeite ervoor doet.
Pity party voor jezelf, gefeliciteerd.
Gast, lees jij mijn post dan even zoals ik hem bedoel, hij is juist toegespitst op je situatieschets in je OP.quote:Op dinsdag 24 april 2018 20:21 schreef Bogatell het volgende:
[..]
Lees dan wel even iets meer dan de TT. Veel van wat je zegt staat letterlijk in mijn OP.
Dan is er denk ik sprake van een miscommunicatie.quote:Op dinsdag 24 april 2018 20:23 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Gast, lees jij mijn post dan even zoals ik hem bedoel, hij is juist toegespitst op je situatieschets in je OP.
Maar dat zie je op Facebook/Instagram dan weer niet inderdaad.quote:Op dinsdag 24 april 2018 20:39 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Dacht je echt dat mensen soms makkelijk door het leven gaan, iedereen komt de nodige hobbels en bobbels tegen, nu heb ik het voor elkaar, maar daar is wel een heel ellendig proces aan vooraf gegaan. Daarbij er is een heel groot verschil in wat je ziet en hoe het echt zit. Een stel verderop hebben alles voor elkaar, allebei een auto, twee kinderen, eigen huis, lijkt heel tof he? Moet je eens de vrouw 2 wijntjes geven krijg je ineens een heel ander beeld over hun 'relatie'. Hier loopt al de weddenschap, ik heb ze nog anderhalf jaar gegeven.
Veel wijzer dan dit ga je het niet krijgen TS.quote:Op woensdag 25 april 2018 02:56 schreef MadJackthePirate het volgende:
Iedereen lijkt normaal totdat je ze leert kennen TS. Wanneer je mensen leert kennen zie je pas in dat eigenlijk niemand echt 'normaal' is.
Klopt en als mensen ruzie hebben dan doen ze dat meestal gewoon binnen met z'n twee, de enige die dan hooguit de getuigen zijn zijn de kinderen. Vind facebook altijd wel grappig, daar ziet iedereen er altijd wel blij en gelukkig op uit ( uitzonderingen daar gelaten, we hebben ook allemaal 1 a 2 bekenden die constant van die depressieve zinnen neerzetten waarna iedereen gaat vragen wat er aan de hand is) en dan ben je op visite, drankje erbij en dan hoor je even het verhaal wat achter al die gelukkige facebook foto's schuilgaat.quote:Op dinsdag 24 april 2018 23:09 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Maar dat zie je op Facebook/Instagram dan weer niet inderdaad.
Ook de mensen waarvan jij denkt dat het aan komt waaien kennen de nodige hobbels, rotondes en vertraging.quote:Op dinsdag 24 april 2018 20:13 schreef Bogatell het volgende:
Natuurlijk gaat het bij niemand vanzelf. Iedereen moet hard werken, uit zijn/haar comfort zone komen (meisje aanspreken voor de 1e x bijvoorbeeld) om dingen te bereiken in het leven (afstuderen, relatie krijgen, vaste baan krijgen).
Maar toch zijn er altijd wel mensen waarbij alles op de één of andere manier vanzelf op zijn/haar pootjes terecht lijkt te komen, en mensen waarbij dit niet het geval is.
De eerste groep lijkt relatief gemakkelijk door het leven te gaan : komen ergens tussen 20-25 hun levenspartner tegen, kiezen een studie en maken die in één keer af (desnoods met een jaartje vertraging), vinden een baan en blijven daar meteen een jaar of vijf werken. Hebben geen gekke dingen gedaan met hun geld en hebben zo rond hun 28e genoeg spaargeld en een prima salaris om een aardige hypotheek te kunnen betalen. Samenwonen, kindjes, etc.
Zelf ben ik duidelijk uit de tweede groep. Iemand die ooit dicht bij mij stond omschreef mij ooit als iemand die ''er altijd wel komt, maar wel altijd met een omweg''. Tot nu toe is dit ook wel waar gebleken. Alles wat je ''moet'' bereiken, bereik ik ook wel tot nu toe, alleen de weg ernaartoe kent de nodige hobbels, rotondes en vertraging. Zo ben ik nu 29, single. Wel degelijk een kinderwens en al jaren vrijgezel dus nu beginnen er wel weer wat vraagtekens te ontstaan.
Tot welke groep behoren jullie? Uitraard heb je heel veel tussenwegen, maar bovenstaande polarisatie vooral om even mijn punt duidelijk te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |