abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171386597
Dat klinkt misschien vrij lullig, en zo is het absoluut niet bedoeld.

Feit is echter wel dat ik mij gewoon nauwelijks interesseer in mensen waar ik geen band mee heb. Mijn vrienden en veel van mijn sociale contacten stammen voor 95% nog uit mijn jeugd, waar ik dus heel veel mee heb meegemaakt van de brugklas tot foute eindexamenvakanties in Chersonissos en noem het maar op.

Die mensen interesseren mij heel erg, en ik verheug me er ook op om hen weer te zien.

Op mijn werk echter, vind ik het alweer een heel stuk lastiger. Ik heb sinds 3 maanden een nieuwe baan, en op de afdeling waar ik nu zit is men vrij hecht met elkaar. Op zich word ik er wel bij betrokken, alleen het kost me wel veel moeite. Morgen wil men bijvoorbeeld na werk nog weer even de stad in. Ik vind het allemaal prima, en ga wel mee, maar ik vraag mezelf eigenlijk af waarom.

Ik vind het ook best wel kut als ik op een borrel één op één in gesprek kom met een collega. Voor vijf minuutjes is niet erg, maar daarna interesseert die persoon me niet meer. Ik heb immers geen behoefte aan nieuwe vrienden, als die collega een anekdote vertelt, gaat het over mensen die ik verder niet ken, hij komt uit een omgeving waar ik niet bekend ben : Het interesseert me niet, en ik denk dan alleen maar constant : Hoe kan ik dit gesprek zo snel mogelijk subtiel beëindigen?

Dat is ook zo op mijn sport die ik sinds kort doe. De sport vind ik zelf leuk, alleen wordt er vaak nog wat gedronken daarna met het team. Regelmatig knijp ik er dan tussenuit, maar soms vind ik dat ik het echt niet kan maken om voor de derde keer (als enige) op rij weg te sneaken. Vervolgens zit ik weer met mijn nieuwe teamgenoten aan de bar, en beginnen ze ook wel dingen aan me te vertellen, of gaat het over de wedstrijden in de eredivisie van het afgelopen weekend, maar het boeit me allemaal gewoon niet. Terwijl als ik diezelfde gespreksonderwerpen met een vriend zou bespreken, zou het me wel boeien.

Hebben jullie dit ook soms? Kun je het misschien ook ontwikkelen / trainen ofzo? :P
pi_171386747
Na het werk de stad in? Het zijn toch je collega's, en niet je vrienden?
Ik heb leuke collega's, maar zoiets zou ik denk ik niet snel doen.

Oh en het is op zich wel belangrijk, jezelf bekendmaken bij mensen zodat zij weten dat ze jou moeten hebben voor die en die zaken, dat merk ik nu ook. Lastig wel, maar bijv. in een kort gesprek kan je al veel vragen stellen en meer over iemand te weten komen.
  Moderator donderdag 1 juni 2017 @ 23:15:00 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171386785
Dus je hebt geen zin om nieuwe mensen te leren kennen, want geen interesse en indien geen interesse in iemand leer je iemand ook nie tkennen, maar je wil wel een relatie (uit andere topics). Dat gaat natuurlijk niet samen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171386911
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:15 schreef CoolGuy het volgende:
Dat gaat natuurlijk niet samen.
Is ook hoofdzakelijk de reden dat het op relatie gebied gewoon allemaal niet echt wil lukken.

Mis gewoon op de één of andere manier de interesse die je in een (potentiële) partner zou moeten hebben. Daten kan / wil ik bijvoorbeeld ook absoluut niet. Een op een tegenover iemand zitten waar je verder niets mee deelt. Dat wordt praten om het praten zodat er geen stiltes vallen. Erg ongemakkelijk dus.

Heb echt wel met regelmaat mijn kansen (gehad), maar ik kan er zo weinig mee.
pi_171386969
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:13 schreef DoubleDip het volgende:
Na het werk de stad in? Het zijn toch je collega's, en niet je vrienden?
Ik heb leuke collega's, maar zoiets zou ik denk ik niet snel doen.

Oh en het is op zich wel belangrijk, jezelf bekendmaken bij mensen zodat zij weten dat ze jou moeten hebben voor die en die zaken, dat merk ik nu ook. Lastig wel, maar bijv. in een kort gesprek kan je al veel vragen stellen en meer over iemand te weten komen.
Het wordt bij mij al snel een interview.

Met collega's vind ik het op de een of andere manier ook moeilijk om het gesprek een bepaalde wending te geven. Op een borrel begint het bijvoorbeeld vaak werk-inhoudelijk, maar na een minuut of wat wil ik zelf graag de overstap maken naar iets luchtigs. Dat vind ik lastig.

Vind sowieso een op een gesprekken best kut. Als je bijvoorbeeld met zijn drieen staat te praten, en één zegt opeens ''Ik ga even naar de WC'' denk ik meteen : Kut nu staan we nog met zijn tweeën en moet ik het gesprek wel op gang houden, anders wordt het awkward.
  Moderator donderdag 1 juni 2017 @ 23:23:46 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171387028
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:19 schreef Bogatell het volgende:

[..]

Is ook hoofdzakelijk de reden dat het op relatie gebied gewoon allemaal niet echt wil lukken.

Mis gewoon op de één of andere manier de interesse die je in een (potentiële) partner zou moeten hebben. Daten kan / wil ik bijvoorbeeld ook absoluut niet. Een op een tegenover iemand zitten waar je verder niets mee deelt. Dat wordt praten om het praten zodat er geen stiltes vallen. Erg ongemakkelijk dus.

Heb echt wel met regelmaat mijn kansen (gehad), maar ik kan er zo weinig mee.
Ja ehhh, daten wil je niet. Wat denk je, dat een vriendin zich spontaan aan je deur meldt en dat het vanaf dan gewoon allemaal loopt of wat?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171389695
Heb je dan ook met niemand een klik? Het lijkt je nu allemaal energie te kosten, maar bij een klik gaat het vanzelf.

Ben ook niet iemand die zin heeft om met veel mensen te praten, of überhaupt veel te praten, maar zo nu en dan kom ik toch wel iemand tegen waarmee ik niet raak uitgeluld.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 02:29:10 #8
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171389735
Herkenbaar hoor... maar waarom vind je dat je eigenlijk zou moeten?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 2 juni 2017 @ 03:20:58 #9
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171389887
Ik herken het wel. Bij mij is het ook heel zwart-wit. Of ik mag iemand of diegene kan bij wijze van spreken naast me dood neervallen.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 03:32:16 #10
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_171389895
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 03:20 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik herken het wel. Bij mij is het ook heel zwart-wit. Of ik mag iemand of diegene kan bij wijze van spreken naast me dood neervallen.
Niks mis met gezond filteren ^O^
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_171390224
Ja en? Wat is daar mis mee?
pi_171390261
Heb je misschien een sociale fobie of zo dat je bang bent dat mensen vinden dat je niet genoeg interessants zegt of autisme. Ik herken het wel, ik word gewoon nogal zenuwachtig van vreemde mensen. Ik ken ze niet goed en dan moet je weer helemaal opnieuw een goede indruk maken en weten wat je wel of niet kunt zeggen. Het is niet dat ik niet met ze om wil gaan, maar ik vind het vermoeiend. Ook herken ik dat mijn aandacht snel afdwaalt maar ik heb daar gelukkig minder last van. Dat heb ik juist meer bij vrienden, omdat je dan alles al weet van diegene en ze weinig nieuws meer gaan zeggen. Bij jou is het dus beter dat je dit andersom hebt. Je hoeft ook niet met iedereen bevriend te zijn, maar ik snap dat het lastig is. Vaak is er op het werk echt zo'n team spirit waardoor je sociale druk voelt om erbij te horen. Terwijl het in jouw geval wel veel van je vrije tijd kost. Misschien is dat het ook? Maar wellicht gaat het ook over als je ze beter kent en ze een soort nieuwe vrienden worden? Het zijn je collega's, je zit er toch mee opgescheept dus dan is een niet al te slechte relatie belangrijk. En met die sportclub ook wel, het is grotendeels een sociale bezigheid denk ik, maar als je er nu helemaal geen zin in hebt heb je die keuze natuurlijk ook en kan je gewoon aangeven ik heb hier geen zin in. Maar dat wil je ook niet? Helaas kost een relatie opbouwen met anderen tijd en energie

[ Bericht 3% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 02-06-2017 07:42:48 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 2 juni 2017 @ 07:39:13 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_171390280
Waarom zou je geen interesse hebben in andere mensen? Lees je geen boeken, kijk je geen films of series, volg je het nieuws niet?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 08:37:51 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171390764
Dat met collega's herken ik wel hoor, allemaal prima mensen maar die zie ik dan ook de godganse dag, vijf dagen per week. Daar wil ik in m'n vrije tijd dus echt niet mee om gaan.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 08:58:17 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_171390976
Wat ik heb is dat het me vooral niks kan schelen wat andere mensen over me denken. Zeker niet bij nieuwe mensen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 2 juni 2017 @ 09:00:17 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171391001
Ik heb wat TS heeft half.
Ik wil best graag nieuwe vrienden, geen problemen met borrelen na werktijd (helaas doen we dat zelden) of sportmaatjes leren kennen.

Alleen, ik heb gewoon überhaupt weinig interesse in mensen :')
Helpt niet echt.
pi_171391212
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:15 schreef CoolGuy het volgende:
Dus je hebt geen zin om nieuwe mensen te leren kennen, want geen interesse en indien geen interesse in iemand leer je iemand ook nie tkennen, maar je wil wel een relatie (uit andere topics). Dat gaat natuurlijk niet samen.
Idd, typisch weer dit. Heb trouwens niet echt tips.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 09:28:03 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171391381
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 09:18 schreef Chai het volgende:

[..]

Heb trouwens niet echt tips.
Interesse faken. Dat doet de halve wereld.
pi_171391689
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 09:28 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Maar dat is nogal zwaar voor TS zo te lezen.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 09:46:14 #20
33189 RM-rf
1/998001
pi_171391772
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:08 schreef Bogatell het volgende:
Kun je het misschien ook ontwikkelen / trainen ofzo?
natuurlijk kun je het ontwikkelen,

Ook bv zaken als motivatie en instelling laten zich goed trainen ...
Het is echter vooral een kwestie van de moeite die je zelf bereid bent erin te steken...

Het hang echter volledig aan wat je jezelf voorhoud..
als jij blijft herhalen dat je dat niet wil, dat je je niet vor anderen intersseert en dat je ook geen behoefte hebt nieuwe mensen te leren kennen, blijft dat ook zo.

Dat te veranderen begint ermee dat je voor jezelf bepaald dat dus eigen wél bereid bent wat energie te steken in het leren kennen van anderen, dat je bereid bent navraag te doen naar anderen...
Als je je eigen instelling daartoe verandert, volgt het 'gevoel' vanzelf... het is niet andersom, dat als je geen 'motivatie' hebt dat nooit kan komen, maar volledig afhankelijk van wat je zelf doet.

Ook als je in het begin 'tegenzin' ervaart bij een sociaal treffen met nieuwe mensen, verandert dat snel in zin als je zelf je ook positief en open opstelt..
Als je echter voor jezelf blijft herhalen dat je geen zin hebt en het allemaal niks vind, blijft dat ook uit.
Een self-fullfilling prophecy.

Vraag is dus wat jij nu wil.

Mn moeder zei altijd "Zin kun je maken" en daarin had ze groot geljk, hoe onprettig het ook voor iedereen is dat te moeten en uiteindelijk is het voor iedereen een drempel waar je overheen moet.
Iedereen ervaart ook in meer of mindere zin die initiele 'tegenzin';

De wereld bestaat echter uit twee soorten personen, de ene groep stapt uiteindelijk met meer of minder gemak over die drempel en zal zich ook na een tijdje (langzaam) integreren...
en een andere groep blijft voor die drempel staan en gaat er nooit over en vraagt zich later af waarom anderen plezier hebben
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 2 juni 2017 @ 10:15:31 #21
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_171392329
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 09:28 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En dan gaan mensen je interessant vinden omdat ze jouw (genepte) interesse boeiend vinden. Wanneer ze je echt leren kennen dan laten ze je keihard vallen.

Vooral als het om iets als een relatie gaat moet je je afvragen of je zo'n verstandhouding wel met iemand wil, en of ze geen relatie wil hebben met jouw 'toneelstukje' in plaats van met jou als persoon.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_171393022
Of misschien heb je niet zulke interessante collega's.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 10:59:48 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171393077
Volgens mij is dat vrij normaal alleen wordt er door sociale druk tegenwoordig van je verwacht dat je om alles en iedereen een fuck geeft.

Gewoon niet aan meedoen.
And so is the past
pi_171393097
Het hoeft je toch ook allemaal niet te interesseren? Dat maakt toch niet uit voor het gesprek? Tenzij je probleem is dat je niet weet hoe je met mensen in gesprek moet komen/blijven lijkt me dit niet echt een probleem.

Collega's zijn ook niet allemaal geïnteresseerd in jou of mij of Piet. Sterker nog, voor veel mensen is het denk ik een verplicht praatje. Je hebt geluk als al die praatjes je wel oprecht interesseren, dan wordt het gewoon wat makkelijker. Maar je bent toch wel capabel om gewoon small talk met iemand te voeren?

Als je het echt een ontzettend vervelende bezigheid vindt, dan blijf je fijn weg bij je teamgenoten :) . Ik lees het een beetje als "goh wat lullig als ik er niet bij ben voor hun" maar tbh denk ik dat je teamgenoten ook niet echt erom geven of je er bent of niet. Oprecht no offense trouwens. Maar ik denk dat je er gewoon niet zo zwaar aan moet tillen en als je dat wel doet, dan blijf fijn weg :) .
  vrijdag 2 juni 2017 @ 11:04:48 #25
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_171393161
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 11:01 schreef vera166 het volgende:
Het hoeft je toch ook allemaal niet te interesseren? Dat maakt toch niet uit voor het gesprek? Tenzij je probleem is dat je niet weet hoe je met mensen in gesprek moet komen/blijven lijkt me dit niet echt een probleem.
Voor 1 gesprek is dit niet erg nee, maar als je ze regelmatig ziet / spreekt. |Ïs het soms wel eens handig als je bepaalde zaken onthoud en op terug kan komen.
Maar vooral dat je het ook zelf interessant vindt, waardoor het niet elke keer een last is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')