Tnx.. ik schaam me dood, ben zelf een taalnaziquote:Op dinsdag 11 juni 2019 23:58 schreef pietbier het volgende:
[..]
Op peil houden, niet op pijl houden
En weer wat geleerd
Zo heb ik lange tijd gedacht dat hyena's hondachtigen zijn, tot ik in de Donald Duck las dat ze evolutionair dichter bij katachtigen staan.quote:Op donderdag 13 juni 2019 10:04 schreef Klaploper het volgende:
Ik dacht altijd dat honden en katten dezelfde soort waren. Honden de mannetjes en katten de vrouwtjes.
Op mijn 39'ste toch wat nieuws geleerd.
* bmp80 zet hier vraagtekens bijquote:Op donderdag 13 juni 2019 10:04 schreef Klaploper het volgende:
Ik dacht altijd dat honden en katten dezelfde soort waren. Honden de mannetjes en katten de vrouwtjes.
Really?? Vind ik toch wel vrij ernstigquote:Op donderdag 13 juni 2019 10:04 schreef Klaploper het volgende:
don't ask.. don't tellquote:Op donderdag 13 juni 2019 19:39 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Really?? Vind ik toch wel vrij ernstig
Dit is een leuke zeg!quote:Op donderdag 13 juni 2019 10:53 schreef praadje het volgende:
Ik kwam er laatst achter waar het woord "de hamvraag' vandaan komt.
Deze dateert uit de jaren vijftig. Van 1953 tot 1957 zond de NCRV de quiz 'Mastklimmen' uit op de radio. Hoe meer vragen de deelnemers aan deze quiz juist beantwoordden, hoe hoger zij opklommen in een in de studio geplaatste mast. Bovenin hing als hoofdprijs een gerookte ham. Wie het juiste antwoord gaf op de laatste en belangrijkste vraag, de hamvraag, mocht de ham uit de mast pakken.
He wat grappig. Nooit geweten.quote:Op donderdag 13 juni 2019 10:53 schreef praadje het volgende:
Ik kwam er laatst achter waar het woord "de hamvraag' vandaan komt.
Deze dateert uit de jaren vijftig. Van 1953 tot 1957 zond de NCRV de quiz 'Mastklimmen' uit op de radio. Hoe meer vragen de deelnemers aan deze quiz juist beantwoordden, hoe hoger zij opklommen in een in de studio geplaatste mast. Bovenin hing als hoofdprijs een gerookte ham. Wie het juiste antwoord gaf op de laatste en belangrijkste vraag, de hamvraag, mocht de ham uit de mast pakken.
quote:
Ik kwam het ooit eens bij toeval tegen. Vond het ook wel grappig.quote:Op donderdag 13 juni 2019 20:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
He wat grappig. Nooit geweten.
Weet dat ik het me wel eens af heb gevraagd, maar is nooit in me opgekomen om het op te zoeken.
Ik vraag me af hoeveel mensen zich hiervan bewust zijn.
Wat grappig! Ik werk bij de oprichters van BouWatch, en mijn collega heeft deze naam bedacht. Is idd een samentrekking van Bouw en Watchquote:Op zondag 9 juni 2019 09:47 schreef gebrokenglas het volgende:
BouWatch (dat bouwterrein beveilgingsbedrijf).
Ik las het altijd als Bou Watch en vond het maar vreemd bedacht. Nu pas zie ik dat het een samenvoeging is
van BouW en Watch.![]()
![]()
Zowel Naikie als Naik zijn natuurlijk rare verengelsingen van de oorsprong: Nikè. Maar blijkbaar noemt het bedrijf het zelf wel Naikie, hoewel Naik buiten de VS meer gangbaar is.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 19:36 schreef Postbus100 het volgende:
Dat je Nike blijkbaar als Naikie hoort uit te spreken, en niet als Naik.
Ikquote:Op donderdag 13 juni 2019 20:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
He wat grappig. Nooit geweten.
Weet dat ik het me wel eens af heb gevraagd, maar is nooit in me opgekomen om het op te zoeken.
Ik vraag me af hoeveel mensen zich hiervan bewust zijn.
Als je het over het bedrijf hebt, is het idd Naikie. De godin is Nie-kè (met de e van pet).quote:Op vrijdag 14 juni 2019 19:36 schreef Postbus100 het volgende:
Dat je Nike blijkbaar als Naikie hoort uit te spreken, en niet als Naik.
Van Baywatchquote:Op vrijdag 14 juni 2019 19:33 schreef Djeez het volgende:
[..]
Wat grappig! Ik werk bij de oprichters van BouWatch, en mijn collega heeft deze naam bedacht. Is idd een samentrekking van Bouw en Watch
quote:Op vrijdag 14 juni 2019 20:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom een aubergine een eggplant heet
[ afbeelding ]
Huh, worden/zijn dat aubergines?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 20:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom een aubergine een eggplant heet
[ afbeelding ]
quote:
Weird.quote:
Ja dat las ik ergens van de week. Ook nooit gewetenquote:Op vrijdag 14 juni 2019 21:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is de oerversie.
Een wortel was van oorsprong b.v paars en niet oranje.
Jup de witte variant, de paarse zijn in het begin al gelijk een beetje paarsig. Maar hiervan krijgen ze wel hun Engelse naam.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 21:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is de oerversie.
Een wortel was van oorsprong b.v paars en niet oranje.
Leuk weetje.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 21:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jup de witte variant, de paarse zijn in het begin al gelijk een beetje paarsig. Maar hiervan krijgen ze wel hun Engelse naam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |