abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 december 2018 @ 15:19:37 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183829416
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aangeven dat we het goed hebben en stelling nemen tegen dat zure gejank beschouw jij als 'afgeven op van alles en nogwat'?

Oke dan.
Ja, je zou de discussie ook inhoudelijk kunnen voeren en het over de feiten kunnen hebben. Klagen over “de toon waarop”, je bent toch geen wijf dat haar ongelijk niet wil toegeven?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183829437
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, je zou de discussie ook inhoudelijk kunnen voeren en het over de feiten kunnen hebben. Klagen over “de toon waarop”, je bent toch geen wijf dat haar ongelijk niet wil toegeven?
De feiten laten zien dat we in een geweldig land leven, beste Piet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 19 december 2018 @ 15:22:07 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183829456
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De feiten laten zien dat we in een geweldig land leven, beste Piet.
Wat heeft dat te zoeken in een discussie over bruto/netto en vrij besteedbaar inkomen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183829466
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:13 schreef Da hopman het volgende:

[..]

Jazeker wel, net zo goed als mijn loonstrook, energierekening, zorgverzekeringsdocumenten, kassabonnetjes en bankafschriften (Hoe noem je die in de digitale variant?).

Onder de streep ga ik er toch echt op achteruit.

Of zoals Marc het zo mooi zegt, mijn kostbare vaasje moet binnenkort op markplaats om op hetzelfde niveau te blijven.
Jij hebt je loonstrook van januari al binnen?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_183829507
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat heeft dat te zoeken in een discussie over bruto/netto en vrij besteedbaar inkomen?
Gezien de toon in dit topic: alles.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 19 december 2018 @ 15:28:22 #106
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183829593
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De oplossing is eenvoudig: zorgen dat je meer verdient.
Dit zeggen ze in Afrika ook.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_183829612
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit zeggen ze in Afrika ook.
En terecht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 19 december 2018 @ 15:31:12 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183829664
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En terecht.
Volledig kritiekloos bukken dus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage woensdag 19 december 2018 @ 15:33:51 #109
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183829746
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:47 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ik werk zelf bij een grote toeleverancier voor de bouw en we hebben het nog nooit zo rustig gehad als nu
Grappig, wij krijgen nog steeds veel aanvragen binnen voor het toetsen van plannen aan regelgeving. Meer dan ooit. Ook na gesprekken met opdrachtgevers lijkt het goed te gaan. Dan heb ik het vooral over woningbouw (onze markt). Utiliteitsbouw is wat minder aan het worden, maar daar lopen de volumes ook niet schrikbarend van terug.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_183829812
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:14 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

maar nederlanders zie ik nog steeds geen hesjes aantrekken :') ja op dat handjevol na toen bij de tweedekamer.
Ja, en die worden meteen geridiculiseerd door de media en ook hier op Fok. Daar ga je toch niet tussen staan, werkelozen, linkse rakkers, luie flikkers etc etc. Nee, daar wil je niet mee geassocieerd worden!

Nee, liever opstaan tegen de anti-zwarte pieten en druk maken over boerka verboden. Terwijl de overheid langzaam maar zeker elke euro afpakt.

En Rutte lacht, en zag dat het goed was.
pi_183829842
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:09 schreef LXIV het volgende:
Even kijken.. 30 euro meer energie. 20 euro

[..]

Veel bedrijven gebruiken het ook als excuus. Zo werd ik al gewaarschuwd dat het paardrijden duurder werd. ' Vanwege de hogere BTW' .
Die 1 tot 2,5% bruto zal voor de gemiddelde Nederlander zo'n 20 tot 50 euro per maand zijn. Ik vraag me echt af of dat genoeg is voor alle gestegen kosten.
Tijdens de crisis gingen de belastingen omhoog omdat het crisis was en nu eenmaal nodig. Nu gaan de belastingen omhoog omdat de crisis voorbij is en er weer financiele ruimte is.
Belasting op inkomen daalt, belasting op uitgaven stijgt. Dit is een bewust keuze geweest van het kabinet. Ik kan me daar wel in vinden.
  woensdag 19 december 2018 @ 15:39:05 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183829891
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:37 schreef archito het volgende:

[..]

Belasting op inkomen daalt, belasting op uitgaven stijgt. Dit is een bewust keuze geweest van het kabinet. Ik kan me daar wel in vinden.
Ik ook, maar ik heb niet de indruk dat men er onder de streep op vooruit gaat, maar dat de inkomsten van de overheid stijgen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 december 2018 @ 15:41:50 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183829979
Gelukkig krijgen ze bij de EU ook loonsverhoging:
quote:
Zatte Juncker zwalkt op diner terwijl EU-mandarijnen zichzelf WEER loonsverhoging geven

Ondertussen werd ook bekend dat de Brusselse Mandarijnen hun salarissen met duizenden euro's per jaar verhogen. "Inflatiecorrectie", noemen ze dat, en die wordt met terugwerkende kracht vanaf juli ingevoerd. Dat is natuurlijk vanwege de hogere btw op dagelijkse boodschappen & de onbetaalbare energierekening die ligt te wachten aan de andere kant van de jaarwisseling. Het risico dat Juncker zijn drankrekening niet meer kon betalen, werd zeker te groot. Juncker krijgt er op jaarbasis bijna 7000 euro bij, en ontvangt nu 32.700 euro per maand. Ook de Kleinere Mandarijnen cashen fors hogere salarissen. Bruto, dus netto nóg meer want die lui betalen zoals u weet geen belasting maar ontvangen wel vergoedingen voor iedere ruft die ze laten. Gelukkig krijgen we voor dat geld wel gratis foto's van het zwalkende EU-bestuur.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183830025
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Oja, dat "eigen verantwoordelijkheid" riedeltje, leuk hoor.

Rutte trapt wel weer een diplomaat het land uit, of roept wat crimefighter taal en men stemt toch wel weer op hetzelfde zooitje.
110% mee eens. Vlak voor de verkiezingen wat popi jopie taal uitslaan, een (liefst islamitische / moslim) diplomaat uitzetten, sterke taal en je wint zo weer de verkiezingen.

Dijkhoff die in september roept om criminaliteit in probleemwijken strenger te bestraffen, en wordt direct politicus van het jaar.

Een kinderhand is snel gevuld zullen we dan maar zeggen.
  Moderator woensdag 19 december 2018 @ 15:44:38 #115
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_183830050
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:43 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

110% mee eens. Vlak voor de verkiezingen wat popi jopie taal uitslaan, een (liefst islamitische / moslim) diplomaat uitzetten, sterke taal en je wint zo weer de verkiezingen.

Dijkhoff die in september roept om criminaliteit in probleemwijken strenger te bestraffen, en wordt direct politicus van het jaar.

Een kinderhand is snel gevuld zullen we dan maar zeggen.
Arm zijn :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  woensdag 19 december 2018 @ 15:45:10 #116
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_183830061
HET IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN DE POLITIEK HURDURRRRR

Lekker in Zimbabwe gaan wonen toch, het is hier zo vreselijk!
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  woensdag 19 december 2018 @ 15:46:08 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183830091
Overigens in datzelfde EU-zelfverrijkingstopic:
OnlyOneMe0408 twitterde op dinsdag 18-12-2018 om 09:31:22 Wat mag je dronken besturen ? reageer retweet
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183830111
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:00 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Fun fact: Denemarken heeft een behoorlijk hogere belastingdruk dan Nederland.

[ afbeelding ]

Daarnaast kent Denemarken vrijwel geen cultuur van parttime werken; als jong gezin heb je dus de keuze om óf als beide partners fulltime te gaan werken (en dus 5 dagen kinderopvang nodig hebben), óf als één van de partners volledig je baan op te geven.
Sprookje...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183830129
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nu nog een goede definitie van koopkracht, hoe groot is het koopkrachtbedrag van de verschillende inkomens, is dat over vrij besteedbaar inkomen? Netto loon?
Netto besteedbaar inkomen is het juiste m.i.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183830170
Lekker boeien dit, vooruitgang wordt toch echt niet alleen door je koopkracht bepaald. Wat merk je nou echt van die paar procentjes. Het lijkt soms alsof de overheid zich alleen maar bezighoudt met koopkracht en dat dat ook de enige graadmeter is.

De publieke sector, onderwijs en zorg wordt afgebroken, woningen zijn onbetaalbaar, er is een bijna structureel wantrouwen jegens alles en iedereen in alle bevolkingslagen, de polarisatie neemt toe, werkzekerheid wordt alleen maar slechter, ondanks afnemende werkloosheid, het mileu gaat naar de tiefus en zometeen verzuipen we allemaal in een ons opslokkende zee, maar nee laten we het vooral alleen over onze koopkracht hebben die op papier met 1 procent stijgt, hoera!!
pi_183830201
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:49 schreef Farenji het volgende:
De publieke sector, onderwijs en zorg wordt afgebroken, woningen zijn onbetaalbaar, er is een bijna structureel wantrouwen jegens alles en iedereen in alle bevolkingslagen, de polarisatie neemt toe, werkzekerheid wordt alleen maar slechter, ondanks afnemende werkloosheid, het mileu gaat naar de tiefus en zometeen verzuipen we allemaal in een ons opslokkende zee, maar nee laten we het vooral alleen over onze koopkracht hebben die op papier met 1 procent stijgt, hoera!!
Femke Halsema gespot.
  woensdag 19 december 2018 @ 15:50:30 #122
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_183830202
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:47 schreef cempexo het volgende:
Sprookje...
Nee hoor. Ik heb de bewijzen al gepost.
Droom lekker verder.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:48 schreef cempexo het volgende:
Netto besteedbaar inkomen is het juiste m.i.
Dat zegt he-le-maal niks als je het prijsniveau niet verdisconteert.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 19 december 2018 @ 15:53:23 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183830287
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 14:47 schreef archito het volgende:

[..]

Is je scrollwieltje kapot? Koopkracht staat er ook in.

Sowieso verbaast het me dat de helft van de users het verschil tussen inkomen en koopkracht niet lijkt te kennen of willen kennen.
Koopkracht is volgens het CBS je netto inkomen na aftrek van premies en belasting plus toeslagen.
Ergo, als je ziektenverzekeringskosten, de btw en de milieuheffingen, woonlasten etc stijgen maar er minder inkomstenbelasting wordt gerekend ga je er in koopkracht op papier op vooruit maar hou je minder over
Sterker nog, als de politiek besluit de belastingen op inkomsten flink te verlagen en deze opbrengst op een andere manier binnen te halen of te verrekenen (bv, overheid betaald niets meer aan de gezondheidszorg maar je mag al die kosten via verzekeringspremie gaan betalen) gaat je koopkracht enorm vooruit, maar je schiet er niets mee op.

[ Bericht 8% gewijzigd door Pietverdriet op 19-12-2018 16:05:36 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183830321
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:09 schreef LXIV het volgende:
Even kijken.. 30 euro meer energie. 20 euro

[..]

Veel bedrijven gebruiken het ook als excuus. Zo werd ik al gewaarschuwd dat het paardrijden duurder werd. ' Vanwege de hogere BTW' .
Die 1 tot 2,5% bruto zal voor de gemiddelde Nederlander zo'n 20 tot 50 euro per maand zijn. Ik vraag me echt af of dat genoeg is voor alle gestegen kosten.
Tijdens de crisis gingen de belastingen omhoog omdat het crisis was en nu eenmaal nodig. Nu gaan de belastingen omhoog omdat de crisis voorbij is en er weer financiele ruimte is.
De inflatie en de verhogingen van de belastingen is thans al 2%. Dat valt weg tegen 2% loonsverhoging. Die verhoging of lager hebben de meeste werkenden gehad.

De doorberekening van deze twee (2% dus) zullen de werkgevers in hun product/dienst verwerken. Plus de andere vaste lasten die voor jou en anderen verhoogd worden, zul je uitkomen op een verlaging van je netto besteedbaar inkomen. In 2019.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183830431
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:09 schreef LXIV het volgende:
Even kijken.. 30 euro meer energie. 20 euro

[..]

Veel bedrijven gebruiken het ook als excuus. Zo werd ik al gewaarschuwd dat het paardrijden duurder werd. ' Vanwege de hogere BTW' .

_O- Doe jij aan paardrijden (ik ook hoor). Maar inderdaad, natuurlijk de btw-stijging, maar ook bijvoorbeeld door de droogte van afgelopen jaar zijn de prijzen van hooi enorm gestegen. Dat zullen ze ook door moeten berekenen.
En dat is maar 1 van de vele dingetjes die het leven duurder maken en die in het voorbeeld niet worden meegenomen.
  woensdag 19 december 2018 @ 15:58:05 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183830465
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:54 schreef cempexo het volgende:

[..]

De inflatie en de verhogingen van de belastingen is thans al 2%. Dat valt weg tegen 2% loonsverhoging. Die verhoging of lager hebben de meeste werkenden gehad.

De doorberekening van deze twee (2% dus) zullen de werkgevers in hun product/dienst verwerken. Plus de andere vaste lasten die voor jou en anderen verhoogd worden, zul je uitkomen op een verlaging van je netto besteedbaar inkomen. In 2019.
daarnaast zullen de vaste contracten gaan verdwijnen dus hoger netto is maar voor een klein deel weggelegd

ZZP ers moeten meer concurreren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183830504
Als jij morgen naar je baas stapt dat je volgend jaar 1-2% meer wilt verdienen netto kunnen alle rekenmodellen de prullenbak in.

Maarja beter op Fok de schuld aan Rutte geven :D
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Beste debater 2022 woensdag 19 december 2018 @ 15:59:56 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183830535
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 14:47 schreef cempexo het volgende:

[..]

Leefplezier maal twee:

Denemarken heeft zijn titel heroverd van "gelukkigste land ter wereld''
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160316_02185732

en

[ afbeelding ]
Mocht jij werkelijk zo ontzettend gelukkig zijn als je steevast heel geforceerd hier tracht over te komen, zou je je niet dagelijks bezighouden met hoe slecht het toch allemaal is in Nederland.

Maar goed, sinds ik weet dat dit voor jou vooral een verdienmodel is om mensen naar Denemarken te lokken (als soort compensatie, zo van: "Geloof me nou, kom nou, is echt de goede keuze... toch? Jawel... ik heb de goede keuze gemaakt...) begrijp ik wel dat je NWS stelselmatig vervuild met je propaganda.

Kennelijk ben ik niet de enige die je afgespeelde plaat spuugzat is. Heb je het naar je zin in Denemarken? Lekker voor je. Ga daar op een forum lopen spammen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183830556
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Koopkracht is volgens het CBS je netto inkomen na aftrek van premies en belasting plus toeslagen.
Ergo, als je ziektenverzekeringskosten, de btw en de milieuheffingen, woonlasten etc stijgen maar er minder inkomstenbelasting wordt gerekend ga je er in koopkracht op papier op vooruit maar hou je minder over
zie woensdag 19 december 2018 @ 15:54
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  Beste debater 2022 woensdag 19 december 2018 @ 16:01:46 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183830591
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 14:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Och, heb ook vrienden die zijn vertrokken voor het avontuur en/of omdat ze meer van de wereld willen zien.

De heer cempexo maakt echter keer op keer duidelijk dat het hem puur en alleen is te doen om de centen. Dan ben je in mijn optiek gewoon een triesteling.
En dit.

Mijn geboortegrond, familie, vrienden en cultuur achterlaten voor een paar rotcenten. Hoe oppervlakkig ben je dan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183830714
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mocht jij werkelijk zo ontzettend gelukkig zijn als je steevast heel geforceerd hier tracht over te komen, zou je je niet dagelijks bezighouden met hoe slecht het toch allemaal is in Nederland.

Maar goed, sinds ik weet dat dit voor jou vooral een verdienmodel is om mensen naar Denemarken te lokken (als soort compensatie, zo van: "Geloof me nou, kom nou, is echt de goede keuze... toch? Jawel... ik heb de goede keuze gemaakt...) begrijp ik wel dat je NWS stelselmatig vervuild met je propaganda.

Kennelijk ben ik niet de enige die je afgespeelde plaat spuugzat is. Heb je het naar je zin in Denemarken? Lekker voor je. Ga daar op een forum lopen spammen.
Dit is de keiharde werkelijkheid voor de jonge Nederlanders !!!

Een maand of drie geleden was ik in Nederland en heb aan groep jonge mensen van 23 jaar tot 30 jaar informatie gegeven over wonen en werken in Denemarken. Die groep was uitstekend opgeleid op hun vakgebied alsmede hoogopgeleiden in het algemeen.

Er waren twee groepen van 300 man, totaal dus 600 mensen, de twee zalen waren uitverkocht.
Reden van hun belangstelling was dat deze jonge mensen inzagen dat ze de eerste 10 jaar geen woning meer konden krijgen in Nederland.

Die woningen worden namelijk toegewezen aan de asielzoekers. Dat op basis van het Nederlandse politieke en gemeente beleid op macro niveau.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  Beste debater 2022 woensdag 19 december 2018 @ 16:06:40 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183830746
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:05 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dit is de keiharde werkelijkheid voor de jonge Nederlanders !!!

Een maand of drie geleden was ik in Nederland en heb aan groep jonge mensen van 23 jaar tot 30 jaar informatie gegeven over wonen en werken in Denemarken. Die groep was uitstekend opgeleid op hun vakgebied alsmede hoogopgeleiden in het algemeen.

Er waren twee groepen van 300 man, totaal dus 600 mensen, de twee zalen waren uitverkocht.
Reden van hun belangstelling was dat deze jonge mensen inzagen dat ze de eerste 10 jaar geen woning meer konden krijgen in Nederland.

Die woningen worden namelijk toegewezen aan de asielzoekers. Dat op basis van het Nederlandse politieke en gemeente beleid op macro niveau.
Dat zeg ik, je verdient er fijn aan, die doemscenario-naar-luilekkerland powerpoint.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 19 december 2018 @ 16:06:46 #133
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_183830748
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En dit.

Mijn geboortegrond, familie, vrienden en cultuur achterlaten voor een paar rotcenten. Hoe oppervlakkig ben je dan.
Zit je nu op economische vluchtelingen af te geven?
Niet echt links van je
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Beste debater 2022 woensdag 19 december 2018 @ 16:07:16 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183830764
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:06 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Zit je nu op economische vluchtelingen af te geven?
Niet echt links van je
Goed om te zien dat je ook nu nog geen idee hebt waar links en rechts voor staan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 19 december 2018 @ 16:07:31 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183830770
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En dit.

Mijn geboortegrond, familie, vrienden en cultuur achterlaten voor een paar rotcenten. Hoe oppervlakkig ben je dan.
Nog zo een bekrompen provinciaal
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183830773
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:05 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dit is de keiharde werkelijkheid voor de jonge Nederlanders !!!

Een maand of drie geleden was ik in Nederland en heb aan groep jonge mensen van 23 jaar tot 30 jaar informatie gegeven over wonen en werken in Denemarken. Die groep was uitstekend opgeleid op hun vakgebied alsmede hoogopgeleiden in het algemeen.

Er waren twee groepen van 300 man, totaal dus 600 mensen, de twee zalen waren uitverkocht.
Reden van hun belangstelling was dat deze jonge mensen inzagen dat ze de eerste 10 jaar geen woning meer konden krijgen in Nederland.

Die woningen worden namelijk toegewezen aan de asielzoekers. Dat op basis van het Nederlandse politieke en gemeente beleid op macro niveau.
Heel fijn voor je.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Beste debater 2022 woensdag 19 december 2018 @ 16:08:07 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183830786
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nog zo een bekrompen provinciaal
Noem het patriottisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183830796
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:05 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dit is de keiharde werkelijkheid voor de jonge Nederlanders !!!

Een maand of drie geleden was ik in Nederland en heb aan groep jonge mensen van 23 jaar tot 30 jaar informatie gegeven over wonen en werken in Denemarken. Die groep was uitstekend opgeleid op hun vakgebied alsmede hoogopgeleiden in het algemeen.

Er waren twee groepen van 300 man, totaal dus 600 mensen, de twee zalen waren uitverkocht.
Reden van hun belangstelling was dat deze jonge mensen inzagen dat ze de eerste 10 jaar geen woning meer konden krijgen in Nederland.

Die woningen worden namelijk toegewezen aan de asielzoekers. Dat op basis van het Nederlandse politieke en gemeente beleid op macro niveau.
je plaat blijft hangen. Het interesseert werkelijk niemand wat jij hier vertelt, en het klopt ook nog eens niet
pi_183830804
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Noem het patriottisme.
Piet voelt zich waarschijnlijk aangesproken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183830815
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zeg ik, je verdient er fijn aan, die doemscenario-naar-luilekkerland powerpoint.
Mensen komen dan pas in beweging en steken er energie in als er een win-win situatie is.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 19 december 2018 @ 16:09:23 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183830834
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Noem het patriottisme.
_O-
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 december 2018 @ 16:09:52 #142
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183830846
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:05 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dit is de keiharde werkelijkheid voor de jonge Nederlanders !!!

Een maand of drie geleden was ik in Nederland en heb aan groep jonge mensen van 23 jaar tot 30 jaar informatie gegeven over wonen en werken in Denemarken. Die groep was uitstekend opgeleid op hun vakgebied alsmede hoogopgeleiden in het algemeen.

Er waren twee groepen van 300 man, totaal dus 600 mensen, de twee zalen waren uitverkocht.
Reden van hun belangstelling was dat deze jonge mensen inzagen dat ze de eerste 10 jaar geen woning meer konden krijgen in Nederland.

Die woningen worden namelijk toegewezen aan de asielzoekers. Dat op basis van het Nederlandse politieke en gemeente beleid op macro niveau.
klopt

woonruimte is schaars in Nederland en dat moet ook schaars blijven anders komen de banken in de problemen
+

Daarom kan er niet gebouwd worden
Helaas het is niet anders , de leningen zijn te hoog en krijgen we weer een credit crisis


moet men hier maar goedkopere krachten binnenhalen , maakt niet uit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator woensdag 19 december 2018 @ 16:09:54 #143
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_183830847
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Goed om te zien dat je ook nu nog geen idee hebt waar links en rechts voor staan.
Goed om te zien dat jij eigenlijk ook een beetje xenofoob bent
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_183830873
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:05 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dit is de keiharde werkelijkheid voor de jonge Nederlanders !!!

Een maand of drie geleden was ik in Nederland en heb aan groep jonge mensen van 23 jaar tot 30 jaar informatie gegeven over wonen en werken in Denemarken. Die groep was uitstekend opgeleid op hun vakgebied alsmede hoogopgeleiden in het algemeen.

Er waren twee groepen van 300 man, totaal dus 600 mensen, de twee zalen waren uitverkocht.
Reden van hun belangstelling was dat deze jonge mensen inzagen dat ze de eerste 10 jaar geen woning meer konden krijgen in Nederland.

Die woningen worden namelijk toegewezen aan de asielzoekers. Dat op basis van het Nederlandse politieke en gemeente beleid op macro niveau.
Doe anders eens een linkje naar die bijeenkomsten. Neem aan dat er voldoende informatie over is te vinden op de interwebz. Zeker als het een evenement was waar je een kaartje voor moest kopen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Beste debater 2022 woensdag 19 december 2018 @ 16:11:11 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183830879
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:08 schreef cempexo het volgende:

[..]

Mensen komen dan pas in beweging en steken er energie in als er een win-win situatie is.
Als je het ganse leven als een economisch spelletje ziet, ongetwijfeld.

Verhuizen naar andere oorden wegens een geliefde of een grote interesse voor een bepaald land of cultuur kan ik nog begrijpen. Alles achterlaten puur voor de centjes... tja, homo economicus... en die homo economicus kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die nog immer waarde hechten aan huis, haard, geboortegrond en familie. Immers, mensen zijn producten, tijd is geld, en alles is te koop.

Succes ermee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 19 december 2018 @ 16:11:34 #146
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183830890
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:09 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Goed om te zien dat jij eigenlijk ook een beetje xenofoob bent
En ook het begrip xenofobie begrijp je niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 19 december 2018 @ 16:11:55 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183830896
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt

woonruimte is schaars in Nederland en dat moet ook schaars blijven anders komen de banken in de problemen
+

Daarom kan er niet gebouwd worden
Het is ook een uitstekend melkkoetje voor de overheid die niet negatief werkt op de koopkrachtplaatjes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Beste debater 2022 woensdag 19 december 2018 @ 16:12:15 #148
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183830902
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

_O-
Brabantia nostra.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 19 december 2018 @ 16:13:08 #149
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_183830926
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En ook het begrip xenofobie begrijp je niet.
Volgens mij doet de cognitieve dissonantie je bovenkamer een beetje op hol slaan nu
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Beste debater 2022 woensdag 19 december 2018 @ 16:14:03 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183830948
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:13 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Volgens mij doet de cognitieve dissonantie je bovenkamer een beetje op hol slaan nu
Ga svp weer terug naar KLB.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183830954
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt

woonruimte is schaars in Nederland en dat moet ook schaars blijven anders komen de banken in de problemen
+

Daarom kan er niet gebouwd worden
Onjuist.

De gemeentes kopen weilandgrond in voor 10-20 euro per m2 en verkopen deze door tussen de 400 en 2500 euro per m2 voor de woningbouw.

Het blijkt -onderzoek- dat de gemeentes niet overgaan tot verkopen van deze grond aan de belangstellenden. Reden is dat ze door de schaarstewerking de verkoopprijs willen opdrijven.

Gemeentes doen dus aan commerciële marketing. Hoe triest wil je het nog hebben ?!
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  Moderator woensdag 19 december 2018 @ 16:15:28 #152
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_183830990
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ga svp weer terug naar KLB.
Mis je mijn frituurtopics daar?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_183830996
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Doe anders eens een linkje naar die bijeenkomsten. Neem aan dat er voldoende informatie over is te vinden op de interwebz. Zeker als het een evenement was waar je een kaartje voor moest kopen.
Nee dank je ...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183831024
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:15 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nee dank je ...
Je hebt het dus weer eens uit je dikke duim gezogen.....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 19 december 2018 @ 16:17:28 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183831037
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:14 schreef cempexo het volgende:

[..]

Onjuist, de gemeentes kopen weilandgrond in voor 10-20 euro per m2 en verkopen deze door tussen de 400 en 2500 euro per m2 voor de woningbouw.

Het blijkt -onderzoek- dat de gemeentes niet overgaan tot verkopen van deze grond aan de belangstellenden. Reden is dat ze door de schaarstewerking de verkoopprijs willen opdrijven.

Gemeentes doen dus aan commerciële marketing. Hoe triest wil je het nog hebben ?!
En dit komt, zoals gezegd, niet mee in de koopkrachtplaatjes.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 19 december 2018 @ 16:20:56 #156
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_183831121
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt het dus weer eens uit je dikke duim gezogen.....
Goede conclusie weer koosvogeltjesdans
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  woensdag 19 december 2018 @ 16:21:41 #157
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183831140
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dit komt, zoals gezegd, niet mee in de koopkrachtplaatjes.
nee maar hiervoor wordt geleend , dus dat is geen inkomen
Gemeentes willen veel geld verdienen aan de grondhandel
en de gemeenteraad wil niet bouwen, alleen kantoren ombouwen in kleine hokjes voor studenten en asielzoekers
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 19 december 2018 @ 16:24:11 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183831201
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee maar hiervoor wordt geleend , dus dat is geen inkomen
Gemeentes willen veel geld verdienen aan de grondhandel
en de gemeenteraad wil niet bouwen, alleen kantoren ombouwen in kleine hokjes voor studenten en asielzoekers
Die lening betaal je uit je inkomsten, men verplaatst dus eigenlijk schulden van de overheid naar de burger.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 december 2018 @ 16:26:35 #159
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183831250
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die lening betaal je uit je inkomsten, men verplaatst dus eigenlijk schulden van de overheid naar de burger.
klopt

ook met de studieleningen , zodat het lijkt of de overheid geen schulden heeft

eerst is van studiebeurs een lening gemaakt met zeeer lage rente en nu gaat de rente hoger worden zodat de leningen commercieel worden

De burger stikt van de schulden en de overheid durft nu de rente niet meer te verhogen ,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183831312
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Koopkracht is volgens het CBS je netto inkomen na aftrek van premies en belasting plus toeslagen.
Ergo, als je ziektenverzekeringskosten, de btw en de milieuheffingen, woonlasten etc stijgen maar er minder inkomstenbelasting wordt gerekend ga je er in koopkracht op papier op vooruit maar hou je minder over
Sterker nog, als de politiek besluit de belastingen op inkomsten flink te verlagen en deze opbrengst op een andere manier binnen te halen of te verrekenen (bv, overheid betaald niets meer aan de gezondheidszorg maar je mag al die kosten via verzekeringspremie gaan betalen) gaat je koopkracht enorm vooruit, maar je schiet er niets mee op.
Volgens het CBS:

quote:
Koopkracht
Het gestandaardiseerd besteedbaar huishoudensinkomen gecorrigeerd voor de prijsontwikkeling op basis van de consumentenprijsindex (CPI).

Toelichting
De koopkracht wordt gebruikt om de (reële) ontwikkeling van het inkomen vast te stellen, maar kan ook worden gebruikt voor het vaststellen van (ontwikkelingen in) welvaartsverschillen tussen personen en huishoudens.
En het CPB: https://www.cpb.nl/koopkracht

Dus wat klets je nou?
pi_183831440
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt het dus weer eens uit je dikke duim gezogen.....
Hoe kom je daarbij? De cijfers spreken voor zich In 2017 is er een massale uittocht van maar liefst 475 Nederlanders geweest richting Denemarken. Na het enorm hoge aantal van 432 in 2016 is het gewoon onhoudbaar dat er zoveel Nederlanders richting Denemarken verdwijnen.

Om positief af te sluiten, 1300 Denen bewandelden het omgekeerde pad waardoor er onder de streep meer Denen in Nederland wilden wonen dan Nederlanders in Denemarken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 19 december 2018 @ 16:36:21 #162
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183831464
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:29 schreef archito het volgende:

[..]

Volgens het CBS:

[..]

En het CPB: https://www.cpb.nl/koopkracht

Dus wat klets je nou?
Okay, consumptieve bestedingen, dus niet de kosten van vastgoed?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183831492
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Lezen jullie de OP wel??
Nee, dat leidt af van kankeren op de VVD.
pi_183831558
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:59 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als jij morgen naar je baas stapt dat je volgend jaar 1-2% meer wilt verdienen netto kunnen alle rekenmodellen de prullenbak in.

Maarja beter op Fok de schuld aan Rutte geven :D
Wat is dit nou weer voor onzinargument :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183831584
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:35 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? De cijfers spreken voor zich In 2017 is er een massale uittocht van maar liefst 475 Nederlanders geweest richting Denemarken. Na het enorm hoge aantal van 432 in 2016 is het gewoon onhoudbaar dat er zoveel Nederlanders richting Denemarken verdwijnen.

Om positief af te sluiten, 1300 Denen bewandelden het omgekeerde pad waardoor er onder de streep meer Denen in Nederland wilden wonen dan Nederlanders in Denemarken.
https://www.google.de/sea(...)olland&gs_l=psy-ab.3...6750.6968..7990...0.0..0.0.0.......0....1..gws-wiz.zRxOxT13Bws
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183831606
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor onzinargument :')
https://nos.nl/artikel/22(...)jouw-koopkracht.html
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_183831624
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:42 schreef cempexo het volgende:

[..]

https://www.google.de/sea(...)olland&gs_l=psy-ab.3...6750.6968..7990...0.0..0.0.0.......0....1..gws-wiz.zRxOxT13Bws
Link doet t niet.
Dit zijn cijfers van t CBS

Nederland is blijkbaar leuker dan Denemarken, face it :D
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_183831673
quote:
Wat wil je nou zeggen? Na dat artikel gelezen te hebben is je argument niet minder onzinnig geworden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183831677
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt het dus weer eens uit je dikke duim gezogen.....
Ik werk uitsluitend op basis van reciprociteit.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183831782
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat wil je nou zeggen? Na dat artikel gelezen te hebben is je argument niet minder onzinnig geworden.
We zijn in Nederland overdreven druk bezig met koopkracht statistiekjes. Lekker passief, dat wilde ik zeggen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_183831974
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Lezen jullie de OP wel??
Ja en zoals het er nu uitziet ga ik er iets van ¤70 p.m. op vooruit.
Daar staat tegenover dat mijn energielasten alleen al ¤40 p.m. gestegen zijn.
Plus dan nog het effect van de BTW verhoging en de gemeente die de ozb verhoogd en we zijn weer rond. Ik ga een plus krijgen omdat ik een significante loonsverhoging heb gehad maar dat is het.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_183832090
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja en zoals het er nu uitziet ga ik er iets van ¤70 p.m. op vooruit.
Daar staat tegenover dat mijn energielasten alleen al ¤40 p.m. gestegen zijn.
Plus dan nog het effect van de BTW verhoging en de gemeente die de ozb verhoogd en we zijn weer rond. Ik ga een plus krijgen omdat ik een significante loonsverhoging heb gehad maar dat is het.
Ja je hebt de berekening met hogere heffingskorting en lagere belasting al doorgerekend?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_183832094
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja en zoals het er nu uitziet ga ik er iets van ¤70 p.m. op vooruit.
Daar staat tegenover dat mijn energielasten alleen al ¤40 p.m. gestegen zijn.
Plus dan nog het effect van de BTW verhoging en de gemeente die de ozb verhoogd en we zijn weer rond. Ik ga een plus krijgen omdat ik een significante loonsverhoging heb gehad maar dat is het.
Je vergeet de inflatie, die is 2 %
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183832136
Voor de koopkracht zijn prijzen nauwelijks interessant, wat pas echt scheelt is dat bijvoorbeeld de hypotheekrente enorm laag is waardoor je de facto honderden euro's per maand extra hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_183832161
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 17:00 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja je hebt de berekening met hogere heffingskorting en lagere belasting al doorgerekend?
Ja dit kun je uit de bron halen dat ik rond een netto stijging van 2,1% uitkom.
Tenzij ik er naast kijk en dat staatje iets anders weergeeft (totale stijging inkomen minus stijging kosten).
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_183832514
Zelf gaan hoofdrekenen heeft echt heel weinig zin en kom je ook totaal niet mee op een betrouwbare inschatting uit.
pi_183832761
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 17:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja dit kun je uit de bron halen dat ik rond een netto stijging van 2,1% uitkom.
Tenzij ik er naast kijk en dat staatje iets anders weergeeft (totale stijging inkomen minus stijging kosten).
Maar je weet dat je energie met maar liefst 40 euro per maand gaat stijgen? Of is dat t nieuwe termijnbedrag?

Want dat zou betekenen dat jouw energierekening ruim 2x harder gaat stijgen dan de rest van Nederland...


Ho verkeerde bericht geedit

[ Bericht 3% gewijzigd door ThePlaneteer op 19-12-2018 20:46:51 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_183834063
Zijn de nieuwe belastingschalen hierin meegenomen? Zo ja is dit toch vrij normaal.

[ Bericht 24% gewijzigd door Cherni op 19-12-2018 18:27:10 ]
  woensdag 19 december 2018 @ 18:34:39 #179
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_183834491
Komen ze niet elk jaar met deze valse voorstelling van zaken ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_183835648
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 18:34 schreef deedeetee het volgende:
Komen ze niet elk jaar met deze valse voorstelling van zaken ?
Ja dat is juist. Het netto besteedbaar inkomen is de laatste 40 jaar niet toegenomen. In Nederland dan.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183836964
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 17:27 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar je weet dat je energie met maar liefst 40 euro per maand gaat stijgen? Of is dat t nieuwe termijnbedrag?

Want dat zou betekenen dat jouw energierekening ruim 2x harder gaat stijgen dan de rest van Nederland...
Hoe weet jij dat zonder mijn energie rekening te zien?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_183839074
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 19:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat zonder mijn energie rekening te zien?
Je zegt zelf hoeveel je rekening omhoog gaat voor jou en vraagt je dan af hoe ik je energie rekening weet? Eh...

Ik weet in ieder geval dat de kosten voor 't gemiddelde huishouden niet met 40 euro pm stijgen dus vandaar mijn vraag...

We weten nu ook wat je netto ongeveer verdient en hoeven we allemaal niet enorm veel medelijden mee te hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door ThePlaneteer op 19-12-2018 20:47:48 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_183842226
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 19:09 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ja dat is juist. Het netto besteedbaar inkomen is de laatste 40 jaar niet toegenomen. In Nederland dan.
Als je de aan onszelf extra opgelegde vaste lasten even ziet als noodzakelijke uitgaven is het besteedbaar inkomen inderdaad niet toegenomen.

De werkelijkheid is toch echt dat we gemiddeld genomen allerlei luxe met bijbehorende vaste kosten erbij hebben gekregen, anders en duurder eten, vaker dan ooit op vakantie gaan en meer auto's hebben dan 40 jaar geleden.

Deels zaken die destijds niet bestonden en we dus niet konden hebben (mobieltjes, internet), maar ook zeker zaken die wel bestonden, maar te duur waren voor de 'gewone man', zoals een tweede auto, wasdroger of meerdere televisies in huis. Of voorgesneden groenten, aardbeien in februari en grotere porties vlees. Onlangs een "kookboek voor beginners" van begin jaren '80 doorgekeken, waarin 75 gram vlees de portie voor een volwassene is.
pi_183843057
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:05 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dit is de keiharde werkelijkheid voor de jonge Nederlanders !!!

Een maand of drie geleden was ik in Nederland en heb aan groep jonge mensen van 23 jaar tot 30 jaar informatie gegeven over wonen en werken in Denemarken. Die groep was uitstekend opgeleid op hun vakgebied alsmede hoogopgeleiden in het algemeen.

Er waren twee groepen van 300 man, totaal dus 600 mensen, de twee zalen waren uitverkocht.
Reden van hun belangstelling was dat deze jonge mensen inzagen dat ze de eerste 10 jaar geen woning meer konden krijgen in Nederland.

Die woningen worden namelijk toegewezen aan de asielzoekers. Dat op basis van het Nederlandse politieke en gemeente beleid op macro niveau.
1: Vreemd dat die hoog opgeleide jongeren pas na hun 23e inzien dat ze geen woning krijgen. Behalve in miljonairskringen is het namelijk niet gebruikelijk om een woning als cadeautje te mogen ontvangen. Zoiets lijkt me tamelijk algemeen bekend.

Of
2: Je bedoelt dat deze jongeren weinig kans maken om een sociale huurwoning toegewezen te krijgen. Iets toegewezen krijgen is iets heel anders dan iets krijgen.
Vreemd in deze is dat hoog opgeleide mensen verwachten dat ze aanspraak moeten maken op sociale huurwoningen. Doorgaans slagen uitstekend opgeleide Nederlanders er in om ruim binnen 10 jaar na afstuderen geschikte woonruimte te kopen, dankzij een baan met fatsoenlijk inkomen. Wat die asielzoekers te maken hebben met de koopwoningmarkt begrijp ik niet. Asielzoekers zijn doorgaans namelijk niet in staat om binnen enkele jaren een woning te kopen.
pi_183843289
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:02 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als je de aan onszelf extra opgelegde vaste lasten even ziet als noodzakelijke uitgaven is het besteedbaar inkomen inderdaad niet toegenomen.

De werkelijkheid is toch echt dat we gemiddeld genomen allerlei luxe met bijbehorende vaste kosten erbij hebben gekregen, anders en duurder eten, vaker dan ooit op vakantie gaan en meer auto's hebben dan 40 jaar geleden.

Deels zaken die destijds niet bestonden en we dus niet konden hebben (mobieltjes, internet), maar ook zeker zaken die wel bestonden, maar te duur waren voor de 'gewone man', zoals een tweede auto, wasdroger of meerdere televisies in huis. Of voorgesneden groenten, aardbeien in februari en grotere porties vlees. Onlangs een "kookboek voor beginners" van begin jaren '80 doorgekeken, waarin 75 gram vlees de portie voor een volwassene is.
Bijna goed. Er is een verschil tussen de inkomstenbronnen binnen een gezin/stel. Veertig jaar geleden was er hoofdzakelijk de man die het geld binnenbracht. Nu is dat de man en de vrouw die dat moeten doen. Er is een enorme explosie in die financiële verandering van dat laatste gegeven, daar zij concrete cijfers te vinden. (ben even te lui)

Tweeverdieners zijn in 2018 een noodzaak geworden om te leven. Of moet ik zeggen: overleven...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183843455
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:24 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

1: Vreemd dat die hoog opgeleide jongeren pas na hun 23e inzien dat ze geen woning krijgen. Behalve in miljonairskringen is het namelijk niet gebruikelijk om een woning als cadeautje te mogen ontvangen. Zoiets lijkt me tamelijk algemeen bekend.

Of
2: Je bedoelt dat deze jongeren weinig kans maken om een sociale huurwoning toegewezen te krijgen. Iets toegewezen krijgen is iets heel anders dan iets krijgen.
Vreemd in deze is dat hoog opgeleide mensen verwachten dat ze aanspraak moeten maken op sociale huurwoningen. Doorgaans slagen uitstekend opgeleide Nederlanders er in om ruim binnen 10 jaar na afstuderen geschikte woonruimte te kopen, dankzij een baan met fatsoenlijk inkomen. Wat die asielzoekers te maken hebben met de koopwoningmarkt begrijp ik niet. Asielzoekers zijn doorgaans namelijk niet in staat om binnen enkele jaren een woning te kopen.
Ik ga er niet te ver op in.

Er is een groot woningtekort van zowel sociale woningen als wel koopwoningen en met deze laatste groep ook de financiering daar van. Inkomen vs de prijs van een woning is een breekpunt. De prijzen van woningen zijn in Nederland hoog tot zeer hoog.

De oorzaak van alles heb ik reeds omschreven, anderen eerst.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183845539
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoals Elfletterig doet, bedoel je? Ja, dat is ook vrij triest. Wees een beetje blij met wat we hier hebben, verdomme.
Allemaal leuk en aardig, maar mijn post snijdt gewoon hout. Als je minder dan modaal verdient, is de aanstaande loonstijging helemaal niet zo groot, terwijl allerlei lasten wél omhoog schieten.

En dit is de ontwikkeling over de afgelopen 10 jaar:



De bron hiervan is niet mijn grote duim of sombere wereldbeeld, maar de hoofdeconoom van het CBS:

phvmulligen twitterde op dinsdag 18-12-2018 om 13:59:51 Nederlandse huishoudens zijn nog steeds armer dan voor de crisis. Slechts 5 landen in de EU deden het slechter. https://t.co/y81E5ThUYt reageer retweet
Kritische mensen - zeg maar mensen met doortastend vermogen - laten zich geen rad voor ogen draaien door gladde, goed getimede praatjes van politici. Die prikken daar doorheen.

Voor zover het economisch beter gaat in Nederland, zijn het vooral de grote bedrijven en de topbestuurders die ervan profiteren. Ook in 2018 groeide de loonkloof tussen bestuurders en gewone medewerkers weer.

Het aantal miljonairs groeit, terwijl steeds meer Nederlanders vastlopen met de betaling van hun schulden. En het Sociaal Cultureel Planbureau meldde onlangs dat de armoede onder werkende Nederlanders flink toeneemt.

Dus ja, je kunt oogkleppen opzetten en je vastklampen aan het hoge welvaartsniveau dat Nederland kent, of je kunt onder ogen zien dat de koek steeds oneerlijker wordt verdeeld. Rijken worden steeds rijker, terwijl we - net als in de VS - steeds meer werkende armen zien. Kleine plusjes op de loonstrook, maar tegelijk forse lastenstijgingen en rekeningen die bij de gewone belastingbetaler worden neergelegd, terwijl bedrijven en banken worden ontzien: zie de CBS-cijfers over de ontwikkeling sinds 2008. Terwijl de rijksten juist van de economische crisis profiteerden, mochten gewone Nederlanders de rekening betalen. Idem voor de aanstaande energietransitie.

En dan hebben we het nog helemaal niet gehad over de uitholling van sociale voorzieningen, die eveneens dreigt (onder meer door de open deuren-politiek). En ook nog niet over de inmiddels 3 miljoen Nederlanders met flexbanen en alle bijbehorende onzekerheid van dien. En ook niet over de vele kinderen die momenteel in armoede opgroeien in dit land.

Droom lekker verder.
pi_183845638
quote:
9s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:45 schreef ShevaJB het volgende:
HET IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN DE POLITIEK HURDURRRRR

Lekker in Zimbabwe gaan wonen toch, het is hier zo vreselijk!
Het is voor een wezenlijk deel gewoon onze eigen schuld. We stemmen namelijk zelf op mensen die onze belangen niet behartigen. Je wilt niet weten hoe veel dombo's op de VVD stemmen omdat hun hypotheekrenteaftrek - een perverse beloning voor schuldvorming - daardoor "veilig" is. En je wilt ook niet weten hoe veel dombo's stemmen op linkse partijen, die niks meer klaarspelen voor gewone arbeiders en vooral oog hebben voor migranten.

Daags voor de verkiezingen zijn de stemwijzers en kieskompassen overbelast, omdat we wonen in een land met mensen die totaal niet nadenken over politiek of de keuze voor een bepaalde partij. We hebben types als Mark Rutte (met z'n vaasje), Robot Jetten, maar ook die stompzinnige populist van een Wilders toch echt zélf aan hun zetels geholpen.
pi_183845654
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:50 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Femke Halsema realist gespot.
pi_183845728
Ik ga er bruto volgend jaar niet op vooruit :'(

Alleen ga ik wel van 40 naar 32 uur :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2018 23:48:00 ]
pi_183845832
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:05 schreef cempexo het volgende:
Reden van hun belangstelling was dat deze jonge mensen inzagen dat ze de eerste 10 jaar geen woning meer konden krijgen in Nederland.

Die woningen worden namelijk toegewezen aan de asielzoekers. Dat op basis van het Nederlandse politieke en gemeente beleid op macro niveau.
Ik ben dit wel met je eens, met als kanttekening dat asielzoekers niet de enige reden zijn van de ontstane situatie. Ook zonder asielzoekers waren er problemen.

In bepaalde regio's zijn woningen onbetaalbaar en heerst enorme schaarste. Maar gemeenten bouwen onvoldoende nieuwe woningen. Ze willen hun bouwgrond zo duur mogelijk verkopen, waardoor enorme vertraging ontstaat in de bouw van nieuwe woningen. Er ligt allang landelijk beleid om meer woningen te bouwen, maar gemeenten frustreren dit.

Andere factoren die woningen onbetaalbaar / onbereikbaar maken zijn de massale speculatie op de woningmarkt en het feit dat veel mensen moeilijk aan een hypotheek komen, bijvoorbeeld omdat ze geen vaste baan hebben, maar een flexbaan.

Gerelateerd hieraan: het kabinet stuurt aan op een energietransitie; we moeten van het gas af en woningen moeten energiezuiniger worden. Op zich goed, maar ook hiervan gaat de rekening weer volledig bij woningeigenaren en -huurders belanden. Robot Jetten verkondigde zondag trots op TV dat woningcorporaties extra geld krijgen voor het duurzamer maken van woningen. Maar we weten allemaal hoe dat gaat: zo gauw de woning is aangepast/verbeterd, vliegt de huurprijs omhoog en mag de huurder dokken.
pi_183849689
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:35 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? De cijfers spreken voor zich In 2017 is er een massale uittocht van maar liefst 475 Nederlanders geweest richting Denemarken. Na het enorm hoge aantal van 432 in 2016 is het gewoon onhoudbaar dat er zoveel Nederlanders richting Denemarken verdwijnen.

Om positief af te sluiten, 1300 Denen bewandelden het omgekeerde pad waardoor er onder de streep meer Denen in Nederland wilden wonen dan Nederlanders in Denemarken.
Snap die Denen wel.

Wie wil er nou in godsnaam in Denemarken wonen, het meest saaie land van Europa?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 20 december 2018 @ 10:51:36 #193
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183850995
quote:
15s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snap die Denen wel.

Wie wil er nou in godsnaam in Denemarken wonen, het meest saaie land van Europa?
Saai = goed voor veel mensen :P

En trouwens, hallo, Legoland!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183860083
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 23:39 schreef Elfletterig het volgende:
Allemaal leuk en aardig
Zal hem niet integraal quoten. :) Maar zeer goede post. Om dat te zien hoef je niet populistisch te zijn of links of beide. Maar gewoon kritisch en een bepaald gevoel van historisch besef hebben en daardoor weten hoe politici rollen. En derhalve weten wat er allemaal uitkomt van de mooie praatjes en prognoses.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183860147
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De oplossing is eenvoudig: zorgen dat je meer verdient.
VVD'ers die poep praten, wat een verrassing.
pi_183860192
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:11 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

VVD'ers die poep praten, wat een verrassing.
Klopt. En het is natuurlijk een oplossing voor individuen en niet voor de bulk. Zo kan je mooi framen dat het gewoon je eigen schuld is dat je niet voldoende verdient om rond te komen. Probleem opgelost. Het is zo lui "denken". Wordt vooral beoefend door hen die het volgens zichzelf goed voor elkaar hebben.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183861740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:13 schreef Bart2002 het volgende:
Zo kan je mooi framen dat het gewoon je eigen schuld is dat je niet voldoende verdient om rond te komen.
Want dat is de schuld van een ander?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_183861868
2x10 erbij voor ziektekostenpremie
13 erbij voor stroom
18 erbij voor boodschappen
3 erbij voor de gemeente belastingen

Dat is bij elkaar 54 euro.
Ik krijg er 60 euro bij per maand met de belastingverlaging.
die 6 euro ben ik waarschijnlijk kwijt aan stijgingen van verzekeringen, zoals opstal, inboedel, auto, etc. of aan de gewone inflatie, zoals op kleding, etc.

Bedankt rutte :')

Gelukkig krijg ik mijn standaard 2.5% erbij vanwege mijn prestaties en 2.5% vanwege cao, maar die flauwekul dat de belastingverlaging meer is dan de prijsstijging is flauwekul.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183861992
quote:
9s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:36 schreef nostra het volgende:

[..]

Want dat is de schuld van een ander?
Ervan uitgaande dat het gros echt wel het beste uit zichzelf probeert te halen en doet wat in hun bereik ligt en binnen hun mogelijkheden om optimaal te presteren en gelukkig te zijn of worden, dan is het in ieder geval niet per definitie eigen schuld.

Dat de koopkracht bijvoorbeeld effectief de afgelopen 40 jaar nauwelijks is toegenomen is wel degelijk de diverse kabinetten en werkgevers te verwijten.

Besteedbaar inkomen huishoudens staat al bijna 40 jaar stil
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_183862070
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Ervan uitgaande dat het gros echt wel het beste uit zichzelf probeert te halen en doet wat in hun bereik ligt en binnen hun mogelijkheden om optimaal te presteren en gelukkig te zijn of worden, dan is het in ieder geval niet per definitie altijd eigen schuld.
Uiteraard niet, maar laten we niet doen alsof de gemiddelde Nederlander niet in staat is om rond te komen.

quote:
Dat de koopkracht bijvoorbeeld effectief de afgelopen 40 jaar nauwelijks is toegenomen is wel degelijk de diverse kabinetten en werkgevers te verwijten.
Dat hangt ook samen met de inkrimping van het aantal personen in huishoudens en de onvermijdelijke gevolgen van globalisering en digitalisering. Dan kan je voor dat laatste aspect willen dat 'de diverse kabinetten' daar iets wezenlijks aan veranderen, maar dat is wensdenken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')