Wat een stomme afkorting ook.quote:Op donderdag 20 december 2018 02:29 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind Oscar ook echt een fantastische naam maar ik ken er een paar in verschillende leeftijden en die worden echt stuk voor stuk Os of Osje genoemd en dat is dan wel weer wat jammer...
Dat zou het voor ons wel zijn.quote:Op donderdag 20 december 2018 09:00 schreef Poes. het volgende:
Allemaal verwijzingen, maar niet naar de Noordse oppergod Odin?
Vriendin van me kreeg een tijd terug een geboortekaartje, jochie's tweede naam was Ragnarquote:Op donderdag 20 december 2018 09:16 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat zou het voor ons wel zijn.#wannabeviking Maar ja, te hipster voor ons dus.
Hoeft niet, vriendinnetje van mij heeft een C.asper van 2,5 en echt níemand noemt hem C.as. Ze noemt het zelf ook consequent bij zijn hele naam (naast alle koosnaampjes uiteraard).quote:Op donderdag 20 december 2018 07:09 schreef Mrs.Peel het volgende:
Hier wordt zijn naam niet afgekort, ik vind Os ook niet leuk inderdaad. Maar goed, hij is nog maar 2 maanden oud en misschien vind ik het op termijn wel te vermoeiend om de tweede lettergreep uit te spreken
Oeiquote:Op donderdag 20 december 2018 09:20 schreef Jentin het volgende:
[..]
Ik had een tijd terug samen met een vriendin een babyshower georganiseerd. Een van de oma's wist de naam al (cultuurdingetje, geloof ik), maar verder was ie geheim. Had ze op al haar cadeaus levensgroot met zwarte marker de naam van de baby gezetGelukkig zagen wij het op tijd, voordat de zwangere arriveerde en hebben we het kunnen oplossen, maar het was wel erg moeilijk om verrast te doen toen de kleine was geboren en de naam bekend werd
Ik heb het de zwangere in kwestie nooit durven vertellen en ik geloof ook niet dat ik dat ooit ga doen
En mijn vriend wordt dus wel heel vaak K.as genoemd. Maar hij vind dat geen probleem.quote:Op donderdag 20 december 2018 09:20 schreef Jentin het volgende:
[..]
Hoeft niet, vriendinnetje van mij heeft een C.asper van 2,5 en echt níemand noemt hem C.as. Ze noemt het zelf ook consequent bij zijn hele naam.
Ja, uiteraard kán het wel en vinden mensen dat ongetwijfeld ook prima. Mijn eigen naam wordt altijd en eeuwig afgekort tot 'Tink', ook absoluut geen punt. Maar het is dus niet automatisch zo dat afkortbare namen altijd dat lot beschoren is, bedoelde ik.quote:Op donderdag 20 december 2018 12:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En mijn vriend wordt dus wel heel vaak K.as genoemd. Maar hij vind dat geen probleem.
Inderdaad, ik vind dat ook. Namen moeten ook tegenwoordig perfect afgestemd zijn op die van broer/zus alsof ze 1 individu zijn in plaats van 2.quote:Op donderdag 20 december 2018 12:17 schreef amaranta het volgende:
Het zou allemaal een stuk makkelijker zijn als we niet zo krampachtig deden over een voornaam.
In sommige culturelen is het inderdaad normaal om de voornaam van tevoren al bekend te maken.
Lekker makkelijk wel.
En het zou ook zoveel makkelijker zijn als we ons niet lieten beïnvloeden door anderen met dezelfde naam. Wat dan nog als een neefje van een neefje ook zo heet…
Toen onze dochter werd geboren. Kregen we van een stel te horen (dat nog geeneens kinderen had. En ook niet zwanger was). Jullie hebben onze naam gestolen. Toen zei ik het staat je vrij om je kind de naam te geven die je zelf wil.
Ik kan me daar zo niet druk om maken.
Ik maak me er juist ook niet druk over. Vond het jammer dat mijn moeder nep-verrast en enthousiast had gedaan toen we het na de geboorte vertelden... alsof ze ook zo had kunnen “liegen” als ze het een stomme naam vond. Dat meer.quote:Op donderdag 20 december 2018 12:17 schreef amaranta het volgende:
Het zou allemaal een stuk makkelijker zijn als we niet zo krampachtig deden over een voornaam.
In sommige culturelen is het inderdaad normaal om de voornaam van tevoren al bekend te maken.
Lekker makkelijk wel.
En het zou ook zoveel makkelijker zijn als we ons niet lieten beïnvloeden door anderen met dezelfde naam. Wat dan nog als een neefje van een neefje ook zo heet…
Toen onze dochter werd geboren. Kregen we van een stel te horen (dat nog geeneens kinderen had. En ook niet zwanger was). Jullie hebben onze naam gestolen. Toen zei ik het staat je vrij om je kind de naam te geven die je zelf wil.
oscagh.quote:Op donderdag 20 december 2018 00:23 schreef Cygne het volgende:
[..]
Hier 'kan' een r ook niet. Mijn R klinkt als een G.
Nu hebben we de hond maar Oscar genoemd.
dat vind ik wel echt een hele vreselijke. Maar dat komt omdat er zoveel harde klanken in zitten dat het voor mij klinkt als rochelend vloekenquote:Op donderdag 20 december 2018 09:18 schreef Poes. het volgende:
[..]
Vriendin van me kreeg een tijd terug een geboortekaartje, jochie's tweede naam was Ragnar![]()
Misschien deed je moeder dat om jullie 'verrassing' niet te verpesten? Ik zou daar persoonlijk niet al te zwaar aan tillenquote:Op donderdag 20 december 2018 13:11 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik maak me er juist ook niet druk over. Vond het jammer dat mijn moeder nep-verrast en enthousiast had gedaan toen we het na de geboorte vertelden... alsof ze ook zo had kunnen “liegen” als ze het een stomme naam vond. Dat meer.
In het Engels klinkt het best okéquote:Op donderdag 20 december 2018 13:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat vind ik wel echt een hele vreselijke. Maar dat komt omdat er zoveel harde klanken in zitten dat het voor mij klinkt als rochelend vloeken
Precies.quote:Op donderdag 20 december 2018 12:17 schreef amaranta het volgende:
Lekker makkelijk wel.
haha!quote:Op donderdag 20 december 2018 15:51 schreef Cygne het volgende:
Afkortingen.. Ons nichtje zei een keer tegen Wolf 'Heeey, Miedje!'
Ik noem Wolf altijd muis, of voluit inderdaad. Toch het mooiste.quote:Op donderdag 20 december 2018 16:26 schreef Lemijn het volgende:
[..]
haha!
Vrijwel niemand kort Jacob af. Er is in het begin wel mee geëxperimenteerd, ook door mijzelf, maar in praktijk heet hij gewoon altijd Jacob (of vele koosnaampjes uit de categorie lieverd - maar hij hoort echt vaak genoeg zijn naam en niet alleen als ik streng doe).
Ik ben er wel blij mee eigenlijk.
die sjoemelaars met weddenquote:Op donderdag 20 december 2018 08:20 schreef douche-eendje het volgende:
Hier speelde de lokale voetbalclub Odin gisteren tegen Heerenveen, dus dat is hier sowieso geen optie
En dan meld je Odin aan bij Ado en Ado bij Odin, natuurlijkquote:Op donderdag 20 december 2018 16:45 schreef tombolafan het volgende:
[..]
die sjoemelaars met wedden
Als je dan een tweeling krijgt 'Ado en Odin'
quote:Op donderdag 20 december 2018 09:00 schreef Poes. het volgende:
Allemaal verwijzingen, maar niet naar de Noordse oppergod Odin?
Same here. Net als loki en thor.quote:Op donderdag 20 december 2018 09:16 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat zou het voor ons wel zijn.#wannabeviking Maar ja, te hipster voor ons dus.
Vet! Weet je in ieder geval welke serie ze kijken.quote:Op donderdag 20 december 2018 09:18 schreef Poes. het volgende:
[..]
Vriendin van me kreeg een tijd terug een geboortekaartje, jochie's tweede naam was Ragnar![]()
Kan makkelijk! Jullie bakken echt stoere mannen! Mijn beeld zou helemaal kloppen * strooit hartjes rond *quote:Op donderdag 20 december 2018 10:45 schreef lunapuella het volgende:
Man, ik wil nu bijna alsnog een derde jongetje zodat ik hem Odin kan noemen.
of beiden op DEMquote:Op donderdag 20 december 2018 18:33 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En dan meld je Odin aan bij Ado en Ado bij Odin, natuurlijk.
Lagertha zouden ''wij'' ook uitspreken als Laaa-gurrr-taaaquote:Op donderdag 20 december 2018 19:13 schreef Sisu het volgende:
[..]
[..]
Same here. Net als loki en thor.
Odin valt voor mij ook af, omdat ik bij Odin wel denk aan een bonk man. Echt Viking. Geen hollands jochie
Dus toen er vorig jaar een odin op mijn leerlingenlijst stond had ik hoge verwachtingen en daar kwam hij. Een mager onzeker jochie die dacht dat hij niets kon. Mn hele beeld naar de gallemiezen
[..]
Vet! Weet je in ieder geval welke serie ze kijken.
Want de geschiedenis over ragnar is vrij onbekend voor het gros van de Nederlandse bevolking.
Door de black metal die ik vooral vroeger non stop luisterde heb ik ook veel Noorse mythes en sages geleerd. Namen als Terje, Magnus of Sverre zijn dan al snel heel normaal. Maar net als Odin heb ik daar dan een mooi beeld bij en geen Hollandse blonde jongetjes..
Man opperde de naam ook. Net als floki.
Ragnar vind ik te hard klinken en lachte me rot toen ik nadacht over hoe onze Brabantse familie het dan zouden uitspreken. Floki kon ik niet eens serieus nemen. Past hier gewoon niet ?
[..]
Kan makkelijk! Jullie bakken echt stoere mannen! Mijn beeld zou helemaal kloppen * strooit hartjes rond *
I know. T is ook niet of ik er een trauma aan over heb gehouden.quote:Op donderdag 20 december 2018 13:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien deed je moeder dat om jullie 'verrassing' niet te verpesten? Ik zou daar persoonlijk niet al te zwaar aan tillen
Jouw zoon heeft een enorm toffe naam, maar kon niet op ons lijstje omdat m'n zus haar hond zo had genoemd.quote:Op donderdag 20 december 2018 19:49 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
I know. T is ook niet of ik er een trauma aan over heb gehouden.Volgende keer (als die er ooit komt) wil ik t geslacht niet weten en vertellen we misschien de j/m namen wel gewoon
quote:Op donderdag 20 december 2018 19:53 schreef Poes. het volgende:
[..]
Jouw zoon heeft een enorm toffe naam, maar kon niet op ons lijstje omdat m'n zus haar hond zo had genoemd.
Ja nou, we hebben al jaren geen contact meer. Dat maakt het extra stomquote:Op donderdag 20 december 2018 19:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ja daar zou ik me dus niks van aantrekken.
De namen die bij Melba reserve waren staan nog steeds op mn lijst.
Jongen:
L.ex
T.ies
Meisje:
W.ies
J.et
S.uus
L.ena
Wij noemen hem vaak Midiquote:Op donderdag 20 december 2018 15:51 schreef Cygne het volgende:
quote:Op donderdag 20 december 2018 15:51 schreef Cygne het volgende:
Ik ken wel iemand die in 1998 een hond had die Bram heette en later (lees: 2013 ofzo) haar zoontje ook zo noemde.quote:Op donderdag 20 december 2018 20:27 schreef Stormqueen het volgende:
Van dieren trek ik me ook niks aan nee. De kat van schoonzus heet Guusje en de kat van de buren teuntje, en Teun staat nu wel heel hoog voor mij voor een hypothetische #3.
En anders zeggen we gewoon dat het een thema is
Want dat was een vreselijk unieke naam?quote:Op donderdag 20 december 2018 12:54 schreef amaranta het volgende:
Gestolen ja. Wij hadden hun naam gestolen.
terwijl het je maxi isquote:
quote:Op donderdag 20 december 2018 20:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik ken wel iemand die in 1998 een hond had die Bram heette en later (lees: 2013 ofzo) haar zoontje ook zo noemde.
Dat vind ik minstens opvallend.
Ik ken een Oskar. Moest even wennen aan de spelling maar vind het nu wel mooiquote:
Oscar en Oskar vind ik beide mooi, maar met de eerste spelling is de kans groter dat het meestal meteen goed gespeld wordt. En in ons geval past de eerste spellingswijze beter bij zijn 2e naam.quote:Op vrijdag 21 december 2018 00:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ken een Oskar. Moest even wennen aan de spelling maar vind het nu wel mooi![]()
Ik las hier de naam Boris en dacht, dat is best een leuke naam om zelf op de lijst te zetten. Een paar uur later probeer ik op de naam te komen van het kindje van een vriendin die 2 weken geleden is bevallen. Verrek...![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dorcas is de naam van een hulporganisatie, met oa kringloopwinkels en voedselbanken... Het zou ook niet mijn keuze zijn, nee.quote:Op vrijdag 21 december 2018 03:43 schreef Sisu het volgende:
Doris is leuk ja.
Hier is ook een meisje geboren.
Dor.k.as.
Niet mijn smaak
Welpjes naam stond ook op de LOTR-lijst die je me gestuurd had!quote:Op donderdag 20 december 2018 21:54 schreef CassElliot het volgende:
Prachtige naam ja, Aurora![]()
En jaaa LOTR-namen. De dwergennamen ook, Gloín bijvoorbeeldZo jammer dat dat in het Nederlands (net als de meeste LOTR-namen) echt totaal niet tot z’n recht komt
Ha, ze heette de kat van mijn oma vroegerquote:Op vrijdag 21 december 2018 09:39 schreef vencodark het volgende:
Maakt niks uit want dat mag je zelf weten.![]()
Ik zou alleen mijn dochter geen Moortje noemen.
Onze allereerste kat ookquote:Op vrijdag 21 december 2018 10:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ha, ze heette de kat van mijn oma vroeger![]()
Hier een soort van vernoeming (maar ook uiteraard omdat we het een mooie naam vinden) naar mijn allerliefste juf van vroeger op de basisschool. Ik heb daar zoveel fijne herinneringen aan. Ik hoop dat Noor ook zo'n fijne juf gaat krijgen
quote:Op vrijdag 21 december 2018 10:25 schreef lunapuella het volgende:
Mijn man zei bij een van onze eerste dates dat hij zijn eerstgeboren zoon Abubakari Yakubu wilde noemen.Nu heet de kat zo.
Ik heb ooit een Sonic in de klas gehad. Die asociatie was er vrijwel altijd.quote:Op vrijdag 21 december 2018 09:15 schreef vencodark het volgende:
Onze dochter heeft de naam van een zeer bekend spel van de Nintendo.
Als ik die dan voor het eerst vertelde krijg je heus wel die vraag of we fan zijn van dat spel maar meer niet eigenlijk. Die associatie is al gauw vergeten denk ik.
als je sonic met Nintendo associeert gaat er ergens iets misquote:Op vrijdag 21 december 2018 10:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb ooit een Sonic in de klas gehad. Die asociatie was er vrijwel altijd.
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat Benz als jongensnaam gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 21 december 2018 10:39 schreef DonnaRush het volgende:
Onze dieren zijn allemaal 'vernoemd' naar Mercedes gerelateerde types/namen.
Best raar als je dan ineens een baby met de naam Vito ziet.
Ik ga mis 😫quote:Op vrijdag 21 december 2018 10:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
als je sonic met Nintendo associeert gaat er ergens iets mis
Had mijn ex-man als tweede naam bedachtquote:Op vrijdag 21 december 2018 10:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat Benz als jongensnaam gebruikt wordt.
Onze poes heet dus Benz haha. Het is wel een vrouwtje, dus dat klopt ook al niet echt.quote:Op vrijdag 21 december 2018 10:48 schreef Poes. het volgende:
[..]
Had mijn ex-man als tweede naam bedacht![]()
Werd hem niet.
Wel een stoere naamquote:Op vrijdag 21 december 2018 10:52 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Onze poes heet dus Benz haha. Het is wel een vrouwtje, dus dat klopt ook al niet echt.
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/benzquote:Op vrijdag 21 december 2018 10:54 schreef Stormqueen het volgende:
Er lopen ook genoeg bentleys, chevy's en diesels rond, dus benzen zuilen er ook wel zijn.
Zelda.? Ik hou zo van die naam. Ook uit sabrina the teenage witch 😏quote:Op vrijdag 21 december 2018 09:15 schreef vencodark het volgende:
Als ik die dan voor het eerst vertelde krijg je heus wel die vraag of we fan zijn van dat spel maar meer niet eigenlijk. Die associatie is al gauw vergeten denk ik.
Jij weet heus wel wat ik bedoel mevrouw!quote:Op vrijdag 21 december 2018 10:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Bedoelde uiteraard te zeggen dat net zoals ik bij sonic altijd dat poppetje voor me zag. Ik me kan voorstellen dat mensen dat bij z**da ook hebben.quote:Op vrijdag 21 december 2018 10:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Bij mijn zoon en schoondochter hebben de katten namen van hun favoriete Moto GP en F1 coureurs, mijn kleinzoon heeft gewoon een heel Hollandse top 10 naamquote:Op vrijdag 21 december 2018 10:13 schreef Adrian4 het volgende:
Ik krijg bij de naam van de jongste vaak de vraag of we formule 1 fan zijn (Hij heeft de zelfde voornaam als Hamilton).
Uh, nee.
Het merk Mercedes is zels genoemd naar de dochter van... het was dus eerst een meisjesnaam en werd daardoor een automerk.quote:Op vrijdag 21 december 2018 10:53 schreef Poes. het volgende:
[..]
Wel een stoere naam![]()
Mercedes kan overigens prima voor een meisje, zo eentje hebben wij er ook rondlopen op school.
Bron: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benzquote:Mercedes komt voort uit Daimler, een Duits automerk, opgericht door Gottlieb Daimler, die tussen 1886 en 1903 auto's bouwde. Daarna bleef de Daimler Motoren Gesellschaft wel bestaan, maar produceerde haar auto's onder de merknaam Mercedes. De naam hiervan is geïnspireerd door Mercédès Jellinek, de dochter van de Oostenrijks-Hongaarse consul Emil Jellinek, een van de eerste grote klanten van DMG die in 1900 zesendertig auto's bestelde met een gezamenlijke waarde van 550.000 Duitse Marken.
Onze hond heet natuurlijk zo en ik woon echt in zo'n raar gebied waar niemand het kentquote:Op vrijdag 21 december 2018 09:15 schreef vencodark het volgende:
quote:Op vrijdag 21 december 2018 11:48 schreef Sisu het volgende:
[..]
Zelda.? Ik hou zo van die naam. Ook uit sabrina the teenage witch 😏
Sonic is van Sega mensen! Sega was zo gaaf in 95 <3
Nintendo Wii;quote:Op vrijdag 21 december 2018 10:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee hij ligt hier (iets andere uitvoeringquote:
Ben jij mijn buren? 😇quote:Op vrijdag 21 december 2018 22:08 schreef tombolafan het volgende:
[..]
nee hij ligt hier (iets andere uitvoering)
mmmm ik denk t niet, mijn buren weten dat nietquote:Op vrijdag 21 december 2018 22:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ben jij mijn buren? 😇
Die hebben em ook in een andere uitvoering
Haha. Wij wel. Wij lenen elkaars Wii spellen soms.quote:Op vrijdag 21 december 2018 22:34 schreef tombolafan het volgende:
[..]
mmmm ik denk t niet, mijn buren weten dat niet
Dat is toch om te huilenquote:Op maandag 24 december 2018 23:52 schreef rena het volgende:
Nu een op de welbekende FB pagina; D.j.ielayla
Als dat kind het niveau heeft van haar ouders, dan heeft ze het schrijven van die naam pas geleerd in groep 7.quote:Op maandag 24 december 2018 23:52 schreef rena het volgende:
Nu een op de welbekende FB pagina; D.j.ielayla
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |