abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183849028
Odin O+, maar zo heet onze biologische supermarkt ook dus mijn lief keurde de naam rap af toen we daar de boodschappen deden.
pi_183849093
Hier speelde de lokale voetbalclub Odin gisteren tegen Heerenveen, dus dat is hier sowieso geen optie :D
pi_183849233
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 02:29 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind Oscar ook echt een fantastische naam maar ik ken er een paar in verschillende leeftijden en die worden echt stuk voor stuk Os of Osje genoemd en dat is dan wel weer wat jammer...
Wat een stomme afkorting ook.
pi_183849438
Allemaal verwijzingen, maar niet naar de Noordse oppergod Odin? :D
pi_183849641
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:00 schreef Poes. het volgende:
Dat zou het voor ons wel zijn. :D #wannabeviking Maar ja, te hipster voor ons dus.
pi_183849669
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:16 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dat zou het voor ons wel zijn. :D #wannabeviking Maar ja, te hipster voor ons dus.
Vriendin van me kreeg een tijd terug een geboortekaartje, jochie's tweede naam was Ragnar :D _O_
pi_183849693
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 07:09 schreef Mrs.Peel het volgende:
Hier wordt zijn naam niet afgekort, ik vind Os ook niet leuk inderdaad. Maar goed, hij is nog maar 2 maanden oud en misschien vind ik het op termijn wel te vermoeiend om de tweede lettergreep uit te spreken :P
Hoeft niet, vriendinnetje van mij heeft een C.asper van 2,5 en echt níemand noemt hem C.as. Ze noemt het zelf ook consequent bij zijn hele naam (naast alle koosnaampjes uiteraard).

Ik vind Oscar ook heel leuk. Ik heb wel een sterke associatie met de Sesamstraat-versie, maar die is niet negatief, want die Oscar vind ik cool.

Ik had een tijd terug samen met een vriendin een babyshower georganiseerd. Een van de oma's wist de naam al (cultuurdingetje, geloof ik), maar verder was ie geheim. Had ze op al haar cadeaus levensgroot met zwarte marker de naam van de baby gezet :o Gelukkig zagen wij het op tijd, voordat de zwangere arriveerde en hebben we het kunnen oplossen, maar het was wel erg moeilijk om verrast te doen toen de kleine was geboren en de naam bekend werd :P Ik heb het de zwangere in kwestie nooit durven vertellen en ik geloof ook niet dat ik dat ooit ga doen :+
pi_183850253
Odin O+ En Sisu, ik vind dat je 'n hele mooie combi hebt uitgekozen (maar dat zal geen verrassing zijn, haha!) Mythische, sprookjesachtige namen zijn de bom O+

Ik vind Jut en Jul namen (tot op zekere hoogte..) trouwens vaak wel leuk! Iets als Jip en Jop wat minder, maar zoals bij ela bijvoorbeeld, waar mijn jongste trouwens wat namen betreft zo aan zou kunnen schuiven, vind ik het mooi :D Die van mij matchen niet per se, ook niet op gelet.. Zelfde beginletter (maar niet expres) en zelfde laatste lettergreep bij hun derde naam. Daar wel op gelet, toen een van onze 'cadeautjesnamen' dezelfde eindklank bleek te hebben als een van de namen van mini, hebben we die op dezelfde plek gezet. Tot grote vreugde van mijn man bleek toen de eerste brieven kwamen, want jongste heeft nu de afkorting N.E.O. :D

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:20 schreef Jentin het volgende:

[..]

Ik had een tijd terug samen met een vriendin een babyshower georganiseerd. Een van de oma's wist de naam al (cultuurdingetje, geloof ik), maar verder was ie geheim. Had ze op al haar cadeaus levensgroot met zwarte marker de naam van de baby gezet :o Gelukkig zagen wij het op tijd, voordat de zwangere arriveerde en hebben we het kunnen oplossen, maar het was wel erg moeilijk om verrast te doen toen de kleine was geboren en de naam bekend werd :P Ik heb het de zwangere in kwestie nooit durven vertellen en ik geloof ook niet dat ik dat ooit ga doen :+
Oei :X
Make your own kind of music.
pi_183850921
Man, ik wil nu bijna alsnog een derde jongetje zodat ik hem Odin kan noemen. :P
pi_183850960
Dat je een collega van een andere locatie tegenkomt, even kletst.
“Hoe heten jouw kinderen?
De oudste heet Twix en de jongste Mars.
Ach wat leuk, bij mij andersom.... De oudste Mars en de jongste Twix.”

Te grappig. Er is dus nog een gezin met twee jongetjes met onze namencombi. Nou komt de echte naam van Mars veel voor maar de echte naam van Twix beduidend minder.
pi_183851219
Mijn moeser vertelde toen Melba een maand was ofzo dat ze de naam al wist dat ze t per ongeluk in mijn zwangwrschapsdagboek had zien staan (toen ze de opa en oma pagina invulde).

Vond ik niet zo leuk, vooral dat ze deed alsof e t niet wist, ik had t liever gewoon geweten!
Kwak
pi_183852357
Het zou allemaal een stuk makkelijker zijn als we niet zo krampachtig deden over een voornaam.

In sommige culturelen is het inderdaad normaal om de voornaam van tevoren al bekend te maken.
Lekker makkelijk wel.

En het zou ook zoveel makkelijker zijn als we ons niet lieten beïnvloeden door anderen met dezelfde naam. Wat dan nog als een neefje van een neefje ook zo heet…

Toen onze dochter werd geboren. Kregen we van een stel te horen (dat nog geeneens kinderen had. En ook niet zwanger was). Jullie hebben onze naam gestolen. Toen zei ik het staat je vrij om je kind de naam te geven die je zelf wil.

Ik kan me daar zo niet druk om maken.
pi_183852427
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:20 schreef Jentin het volgende:

[..]

Hoeft niet, vriendinnetje van mij heeft een C.asper van 2,5 en echt níemand noemt hem C.as. Ze noemt het zelf ook consequent bij zijn hele naam.
En mijn vriend wordt dus wel heel vaak K.as genoemd. Maar hij vind dat geen probleem.
pi_183852653
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 12:21 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En mijn vriend wordt dus wel heel vaak K.as genoemd. Maar hij vind dat geen probleem.
Ja, uiteraard kán het wel en vinden mensen dat ongetwijfeld ook prima. Mijn eigen naam wordt altijd en eeuwig afgekort tot 'Tink', ook absoluut geen punt. Maar het is dus niet automatisch zo dat afkortbare namen altijd dat lot beschoren is, bedoelde ik.

En tja, die bekende voornaam. Phi's naam was ook vooraf geraden door iemand. Ik zal het dan niet direct bevestigen, maar ik schiet er ook niet van in een kramp. In haar geval heeft ze nogal een populaire naam, dus ja, kans dat ie geroepen werd, was ook vrij groot :)
pi_183852790
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 12:17 schreef amaranta het volgende:
Het zou allemaal een stuk makkelijker zijn als we niet zo krampachtig deden over een voornaam.

In sommige culturelen is het inderdaad normaal om de voornaam van tevoren al bekend te maken.
Lekker makkelijk wel.

En het zou ook zoveel makkelijker zijn als we ons niet lieten beïnvloeden door anderen met dezelfde naam. Wat dan nog als een neefje van een neefje ook zo heet…

Toen onze dochter werd geboren. Kregen we van een stel te horen (dat nog geeneens kinderen had. En ook niet zwanger was). Jullie hebben onze naam gestolen. Toen zei ik het staat je vrij om je kind de naam te geven die je zelf wil.

Inderdaad, ik vind dat ook. Namen moeten ook tegenwoordig perfect afgestemd zijn op die van broer/zus alsof ze 1 individu zijn in plaats van 2.

En naam gestolen :') Werd dat echt gezegd? Ik zou het alleen maar tof vinden. Dat betekent dat mijn kind een mooie naam heeft :)
pi_183852923
Gestolen ja. Wij hadden hun naam gestolen.
pi_183853239
quote:

Lekker makkelijk wel.

Ik maak me er juist ook niet druk over. Vond het jammer dat mijn moeder nep-verrast en enthousiast had gedaan toen we het na de geboorte vertelden... alsof ze ook zo had kunnen “liegen” als ze het een stomme naam vond. Dat meer.
Kwak
  donderdag 20 december 2018 @ 13:14:39 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_183853284
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 00:23 schreef Cygne het volgende:

[..]

Hier 'kan' een r ook niet. Mijn R klinkt als een G.

Nu hebben we de hond maar Oscar genoemd. _O-
oscagh.
disclaimer
  donderdag 20 december 2018 @ 13:16:00 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_183853315
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:18 schreef Poes. het volgende:

[..]

Vriendin van me kreeg een tijd terug een geboortekaartje, jochie's tweede naam was Ragnar :D _O_
dat vind ik wel echt een hele vreselijke. Maar dat komt omdat er zoveel harde klanken in zitten dat het voor mij klinkt als rochelend vloeken :D
disclaimer
pi_183853449
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik maak me er juist ook niet druk over. Vond het jammer dat mijn moeder nep-verrast en enthousiast had gedaan toen we het na de geboorte vertelden... alsof ze ook zo had kunnen “liegen” als ze het een stomme naam vond. Dat meer.
Misschien deed je moeder dat om jullie 'verrassing' niet te verpesten? Ik zou daar persoonlijk niet al te zwaar aan tillen :)
pi_183853491
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat vind ik wel echt een hele vreselijke. Maar dat komt omdat er zoveel harde klanken in zitten dat het voor mij klinkt als rochelend vloeken :D
In het Engels klinkt het best oké :Y
  donderdag 20 december 2018 @ 14:27:05 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183854876
Zus van een vriendin heeft een O.d.e.n gekregen... Ik vind dat echt zo veel minder mooi dan Odin met een i.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 20 december 2018 @ 14:51:00 #122
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183855346
quote:

Lekker makkelijk wel.

Precies.
Ik begrijp ook niet echt waarom mensen er altijd zo geheimzinnig over doen en wat het uitmaakt als de naam al voor geboorte bekend is als je m zelf al wel weet. Moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar mij maakt het in ieder geval niks uit.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_183856507
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oscagh.
Zoiets. _O-
pi_183856635
Afkortingen.. Ons nichtje zei een keer tegen Wolf 'Heeey, Miedje!'

:')
  donderdag 20 december 2018 @ 16:26:58 #125
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183857302
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:51 schreef Cygne het volgende:

haha!

Vrijwel niemand kort Jacob af. Er is in het begin wel mee geëxperimenteerd, ook door mijzelf, maar in praktijk heet hij gewoon altijd Jacob (of vele koosnaampjes uit de categorie lieverd - maar hij hoort echt vaak genoeg zijn naam en niet alleen als ik streng doe).
Ik ben er wel blij mee eigenlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_183857399
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:26 schreef Lemijn het volgende:

[..]

haha!

Vrijwel niemand kort Jacob af. Er is in het begin wel mee geëxperimenteerd, ook door mijzelf, maar in praktijk heet hij gewoon altijd Jacob (of vele koosnaampjes uit de categorie lieverd - maar hij hoort echt vaak genoeg zijn naam en niet alleen als ik streng doe).
Ik ben er wel blij mee eigenlijk.
Ik noem Wolf altijd muis, of voluit inderdaad. Toch het mooiste. O+
pi_183857662
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 08:20 schreef douche-eendje het volgende:
Hier speelde de lokale voetbalclub Odin gisteren tegen Heerenveen, dus dat is hier sowieso geen optie :D
die sjoemelaars met wedden _O-

Als je dan een tweeling krijgt 'Ado en Odin' O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_183859527
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:45 schreef tombolafan het volgende:

[..]

die sjoemelaars met wedden _O-

Als je dan een tweeling krijgt 'Ado en Odin' O+
En dan meld je Odin aan bij Ado en Ado bij Odin, natuurlijk :7.
  donderdag 20 december 2018 @ 19:13:09 #129
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183860182
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:00 schreef Poes. het volgende:
:D

quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:16 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Same here. Net als loki en thor.
Odin valt voor mij ook af, omdat ik bij Odin wel denk aan een bonk man. Echt Viking. Geen hollands jochie ;)
Dus toen er vorig jaar een odin op mijn leerlingenlijst stond had ik hoge verwachtingen en daar kwam hij. Een mager onzeker jochie die dacht dat hij niets kon. Mn hele beeld naar de gallemiezen :D

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:18 schreef Poes. het volgende:

[..]

Vet! Weet je in ieder geval welke serie ze kijken.
Want de geschiedenis over ragnar is vrij onbekend voor het gros van de Nederlandse bevolking.
Door de black metal die ik vooral vroeger non stop luisterde heb ik ook veel Noorse mythes en sages geleerd. Namen als Terje, Magnus of Sverre zijn dan al snel heel normaal. Maar net als Odin heb ik daar dan een mooi beeld bij en geen Hollandse blonde jongetjes..
Man opperde de naam ook. Net als floki.
Ragnar vind ik te hard klinken en lachte me rot toen ik nadacht over hoe onze Brabantse familie het dan zouden uitspreken. Floki kon ik niet eens serieus nemen. Past hier gewoon niet ?

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 10:45 schreef lunapuella het volgende:
Man, ik wil nu bijna alsnog een derde jongetje zodat ik hem Odin kan noemen. :P
Kan makkelijk! Jullie bakken echt stoere mannen! Mijn beeld zou helemaal kloppen * strooit hartjes rond *
Zonder hoop geen leven.
pi_183860482
quote:
17s.gif Op donderdag 20 december 2018 18:33 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En dan meld je Odin aan bij Ado en Ado bij Odin, natuurlijk :7.
of beiden op DEM _O- _O- _O-
pi_183860708
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:13 schreef Sisu het volgende:

[..]

[..]

Same here. Net als loki en thor.
Odin valt voor mij ook af, omdat ik bij Odin wel denk aan een bonk man. Echt Viking. Geen hollands jochie ;)
Dus toen er vorig jaar een odin op mijn leerlingenlijst stond had ik hoge verwachtingen en daar kwam hij. Een mager onzeker jochie die dacht dat hij niets kon. Mn hele beeld naar de gallemiezen :D

[..]

Vet! Weet je in ieder geval welke serie ze kijken.
Want de geschiedenis over ragnar is vrij onbekend voor het gros van de Nederlandse bevolking.
Door de black metal die ik vooral vroeger non stop luisterde heb ik ook veel Noorse mythes en sages geleerd. Namen als Terje, Magnus of Sverre zijn dan al snel heel normaal. Maar net als Odin heb ik daar dan een mooi beeld bij en geen Hollandse blonde jongetjes..
Man opperde de naam ook. Net als floki.
Ragnar vind ik te hard klinken en lachte me rot toen ik nadacht over hoe onze Brabantse familie het dan zouden uitspreken. Floki kon ik niet eens serieus nemen. Past hier gewoon niet ?

[..]

Kan makkelijk! Jullie bakken echt stoere mannen! Mijn beeld zou helemaal kloppen * strooit hartjes rond *
Lagertha zouden ''wij'' ook uitspreken als Laaa-gurrr-taaa
Afgekort Gertje :+

Jouw oudste haar naam is ook erg tof, wil je niet in de LOTR vernoemingen blijven? Genoeg mooie namen :Y
pi_183860761
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Misschien deed je moeder dat om jullie 'verrassing' niet te verpesten? Ik zou daar persoonlijk niet al te zwaar aan tillen :)
I know. T is ook niet of ik er een trauma aan over heb gehouden. ;) Volgende keer (als die er ooit komt) wil ik t geslacht niet weten en vertellen we misschien de j/m namen wel gewoon :+
Kwak
pi_183860844
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

I know. T is ook niet of ik er een trauma aan over heb gehouden. ;) Volgende keer (als die er ooit komt) wil ik t geslacht niet weten en vertellen we misschien de j/m namen wel gewoon :+
Jouw zoon heeft een enorm toffe naam, maar kon niet op ons lijstje omdat m'n zus haar hond zo had genoemd. :N
pi_183860894
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:53 schreef Poes. het volgende:

[..]

Jouw zoon heeft een enorm toffe naam, maar kon niet op ons lijstje omdat m'n zus haar hond zo had genoemd. :N
:D ja daar zou ik me dus niks van aantrekken.

De namen die bij Melba reserve waren staan nog steeds op mn lijst.

Jongen:
L.ex
T.ies

Meisje:
W.ies
J.et
S.uus
L.ena
Kwak
pi_183860902
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:D ja daar zou ik me dus niks van aantrekken.

De namen die bij Melba reserve waren staan nog steeds op mn lijst.

Jongen:
L.ex
T.ies

Meisje:
W.ies
J.et
S.uus
L.ena
Ja nou, we hebben al jaren geen contact meer. Dat maakt het extra stom :+
  donderdag 20 december 2018 @ 20:27:15 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_183861471
Van dieren trek ik me ook niks aan nee. De kat van schoonzus heet Guusje en de kat van de buren teuntje, en Teun staat nu wel heel hoog voor mij voor een hypothetische #3.
En anders zeggen we gewoon dat het een thema is 8-)
disclaimer
pi_183861673
quote:

Wij noemen hem vaak Midi
pi_183861725
quote:

:D O+
  donderdag 20 december 2018 @ 20:43:28 #139
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_183861949
Oudste korten we nooit af maar noemen we wel vaak Olijfje en jongste korten we wel stom af naar bel en mijn man naar bellie :N
maar bijna nooit volledige naam terwijl het zo een mooie naam is O+

Oudste noemt wel altijd voluit naam van jongste en jongste noemt oudste altijd zus O+ terwijl ze wel haar naam weet en kan zeggen
pi_183861980
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:27 schreef Stormqueen het volgende:
Van dieren trek ik me ook niks aan nee. De kat van schoonzus heet Guusje en de kat van de buren teuntje, en Teun staat nu wel heel hoog voor mij voor een hypothetische #3.
En anders zeggen we gewoon dat het een thema is 8-)
Ik ken wel iemand die in 1998 een hond had die Bram heette en later (lees: 2013 ofzo) haar zoontje ook zo noemde.
Dat vind ik minstens opvallend. :P
pi_183862179
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 12:54 schreef amaranta het volgende:
Gestolen ja. Wij hadden hun naam gestolen.
Want dat was een vreselijk unieke naam? ;)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 20 december 2018 @ 20:54:10 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183862225
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:52 schreef McLaura het volgende:

[..]

Want dat was een vreselijk unieke naam? ;)
Ja, top 3 toch? Of heb ik nou de verkeerde naam in gedachten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 20 december 2018 @ 20:55:24 #143
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183862254
Wij zeggen eigenlijk altijd haar volledige naam, maar net zo vaak Otje. Serieus. Ze is echt een kopie van Annie m G Schmidts karakter haha. Heerlijk. Zo zie ik kinderen het liefst. Rommelig, vies van het spelen en vooral heerlijk kind.

Kwak,
Ik ken het. Zo had ik mijn moeder eens gevraagd wat ze van de naam vond. ‘He bah. Nee joh.waarom
Geen Julia?’ Later kwam er toevallig een programma op tv over jonge dansers en heette het meest verwaande jochie roan. ‘Dus zoiets wil jij meegeven aan je kind?’ Ze zei het sarcastisch, maar the burn was real.
Nu vind ze het de mooiste naam/kindje ooit en blijft ze ontkennen dat ze er ooit negatief over was.

En in lotr thema. Niet echt. Dan wordt het vreemd?
Alhoewel. Ik zou er Rhûn van kunnen maken ;)
Een kennis heeft haar dochter Arwen genoemd en hun hond heet Gondor. Ach.. zo blijven we toch een beetje in de lotr hangen he.
Arwen vind ik ook wel mooi, maar te veel linken naar lotr.
Ik hou ook van Aurora (zo heet de zus van die vriendin), maar om iemand nou elke dag zo te noemen?
Iedereen noemt haar ook totaal anders trouwens :x
Zonder hoop geen leven.
pi_183862418
Ach, ik kende ooit iemand die Frodo heette (totaal 59 in NL) en zelfs een Elrond (minder dan 5 in totaal). Dit was in sixties-seventies met hippie-ouders, die mannen zijn nu dus een jaar of 50. :{
Maar als je dan toch voor LOTR gaat, doe het dan goed, Finwë of Olórin ofzo, of Lúthien Tinúviel. O+
Aurora is ook mooi, zo heet N's overgrootmoeder O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_183862471
Wij korten S. naam wel heel vaak af, maar heb ook bewust gekozen voor deze naam omdat ik de afkorting ook zo leuk vind :D Alleen nu wil ik voor de tweede ook een leuke naam met leuke afkorting, maar da’s een stuk lastiger _O-
pi_183862981
Ik kende ook een Aurora ja. Prachtige naam.
pi_183863251
Mijn ex collega Aurora werd meestal Roor genoemd.
Kwak
  donderdag 20 december 2018 @ 21:34:27 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183863276
Ik ken een Aurelia. Die naam had ik ook nog nooit gehoord.
KuikenGuppy
pi_183863833
Prachtige naam ja, Aurora O+ :+

En jaaa LOTR-namen. De dwergennamen ook, Gloín bijvoorbeeld O+ Zo jammer dat dat in het Nederlands (net als de meeste LOTR-namen) echt totaal niet tot z’n recht komt :X
Make your own kind of music.
pi_183864759
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:34 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wij noemen hem vaak Midi
O+
pi_183865214
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:34 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wij noemen hem vaak Midi
terwijl het je maxi is :+
pi_183865415
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik ken wel iemand die in 1998 een hond had die Bram heette en later (lees: 2013 ofzo) haar zoontje ook zo noemde.
Dat vind ik minstens opvallend. :P
Vroeger hadden mijn ouders vrienden die heeeeeeel graag een dochter wilden, want ze waren gek op de naam Brenda (en dat wist iedereen). "Helaas" kregen ze 2 zoons. Toen kwam er een klein keffertje in huis: Brenda :')
  Moderator vrijdag 21 december 2018 @ 00:27:13 #153
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183867643
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 00:28 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

:o

Oscar O+
Ik ken een Oskar. Moest even wennen aan de spelling maar vind het nu wel mooi O+

Ik las hier de naam Boris en dacht, dat is best een leuke naam om zelf op de lijst te zetten. Een paar uur later probeer ik op de naam te komen van het kindje van een vriendin die 2 weken geleden is bevallen. Verrek... :') _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_183867789
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 00:27 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ken een Oskar. Moest even wennen aan de spelling maar vind het nu wel mooi O+

Ik las hier de naam Boris en dacht, dat is best een leuke naam om zelf op de lijst te zetten. Een paar uur later probeer ik op de naam te komen van het kindje van een vriendin die 2 weken geleden is bevallen. Verrek... :') _O-
Oscar en Oskar vind ik beide mooi, maar met de eerste spelling is de kans groter dat het meestal meteen goed gespeld wordt. En in ons geval past de eerste spellingswijze beter bij zijn 2e naam.

Jouw Boris-verhaal :o :')

De laatste tijd veel Joris-en in mijn omgeving geboren, en mijn nichtje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 21 december 2018 @ 03:43:52 #155
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183868863
Doris is leuk ja.
Hier is ook een meisje geboren.

Dor.k.as.
Niet mijn smaak
Zonder hoop geen leven.
pi_183868925
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 03:43 schreef Sisu het volgende:
Doris is leuk ja.
Hier is ook een meisje geboren.

Dor.k.as.
Niet mijn smaak
Dorcas is de naam van een hulporganisatie, met oa kringloopwinkels en voedselbanken... Het zou ook niet mijn keuze zijn, nee.
pi_183869392
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 21:54 schreef CassElliot het volgende:
Prachtige naam ja, Aurora O+ :+

En jaaa LOTR-namen. De dwergennamen ook, Gloín bijvoorbeeld O+ Zo jammer dat dat in het Nederlands (net als de meeste LOTR-namen) echt totaal niet tot z’n recht komt :X
Welpjes naam stond ook op de LOTR-lijst die je me gestuurd had! :D Hoewel het een gewone Scandinavische naam is die Tolkien ook gebruikt heeft, dus (gelukkig) geen echte LOTR-vernoeming.
pi_183869430
''Boromirrrrrr, kom hierrrr!''
pi_183869725
Ik vind de namen in LOTR O+ maar zou m'n kind ook niet zo snel zo'n naam geven omdat het in het Nederlands niet zo werkt.

En eens met Sisu Luna, bij jullie zoons passen die stoere Skandinavische namen juist heel goed!

En qua naam kind en huisdier.. Als tiener kwam ik een kindje tegen met de naam Finn en ben dat altijd mooi blijven vinden. Vond het alleen wat vaak voorkomen tegenwoordig. Vriend en ik kwamen maar niet uit een naam, tot ik Q.uin tegen kwam. Had bij mij associatie met Finn en hij vond het mooi omdat hij de associatie heeft met Q.uina, personage uit zijn favorite spel dat hij vroeger speelde (Final Fantasy). Dat is het dus ook geworden :) . Dat we een kat hadden die Q.uina heette en die een jaar eerder vermist raakte, hebben we ons verder niks van aan getrokken..
pi_183870089
Onze dochter heeft de naam van een zeer bekend spel van de Nintendo.
Als ik die dan voor het eerst vertelde krijg je heus wel die vraag of we fan zijn van dat spel maar meer niet eigenlijk. Die associatie is al gauw vergeten denk ik. :)
  vrijdag 21 december 2018 @ 09:23:45 #161
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_183870168
Wij kregen in het eerste jaar na de geboorte van de oudste constant de vraag of ie vernoemd was naar "die hippie van generatie 2010" (nee :+)

Mijn nichtje heet ook zoals de kat die we vroeger jaren hebben gehad, wat maakt het uit als het je lievelingsnaam is? Zodra je kind zo heet verlies je die associatie gauw genoeg hoor.
pi_183870309
Maakt niks uit want dat mag je zelf weten. :P
Ik zou alleen mijn dochter geen Moortje noemen. :P
pi_183870349
Melba was niet onze nummer 1 naam hoor, dat was de naam die hij nu draagt O+
pi_183870606
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 09:39 schreef vencodark het volgende:
Maakt niks uit want dat mag je zelf weten. :P
Ik zou alleen mijn dochter geen Moortje noemen. :P
Ha, ze heette de kat van mijn oma vroeger :)

Hier een soort van vernoeming (maar ook uiteraard omdat we het een mooie naam vinden) naar mijn allerliefste juf van vroeger op de basisschool. Ik heb daar zoveel fijne herinneringen aan. Ik hoop dat Noor ook zo'n fijne juf gaat krijgen :)
  vrijdag 21 december 2018 @ 10:10:29 #165
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_183870676
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ha, ze heette de kat van mijn oma vroeger :)

Hier een soort van vernoeming (maar ook uiteraard omdat we het een mooie naam vinden) naar mijn allerliefste juf van vroeger op de basisschool. Ik heb daar zoveel fijne herinneringen aan. Ik hoop dat Noor ook zo'n fijne juf gaat krijgen :)
Onze allereerste kat ook :+
pi_183870702
Ik krijg bij de naam van de jongste vaak de vraag of we formule 1 fan zijn (Hij heeft de zelfde voornaam als Hamilton).
Uh, nee.
  vrijdag 21 december 2018 @ 10:13:16 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_183870705
Een kat hebben (gehad) die Noortje of Moortje heet is ook randvoorwaarde om überhaupt katten te mogen hebben :Y
disclaimer
pi_183870749
Al die zogenaamde vernoemingen die mensen bedenken. ‘Ze heet zeker eigenlijk Samantha’ krijgen wij vaak :') uh nee!

Onze poezen heten bewust niet te leuk :+ dan zijn alle opties nog open haha.
♥ J & S
pi_183870881
Mijn man zei bij een van onze eerste dates dat hij zijn eerstgeboren zoon Abubakari Yakubu wilde noemen. :') Nu heet de kat zo. ^O^
pi_183871095
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:25 schreef lunapuella het volgende:
Mijn man zei bij een van onze eerste dates dat hij zijn eerstgeboren zoon Abubakari Yakubu wilde noemen. :') Nu heet de kat zo. ^O^
  vrijdag 21 december 2018 @ 10:39:43 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_183871136
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 09:15 schreef vencodark het volgende:
Als ik die dan voor het eerst vertelde krijg je heus wel die vraag of we fan zijn van dat spel maar meer niet eigenlijk. Die associatie is al gauw vergeten denk ik. :)
Ik heb ooit een Sonic in de klas gehad. Die asociatie was er vrijwel altijd.
  Moderator/colorchick vrijdag 21 december 2018 @ 10:39:45 #172
382129 crew  Donna
pi_183871137
Onze dieren zijn allemaal 'vernoemd' naar Mercedes gerelateerde types/namen.

Best raar als je dan ineens een baby met de naam Vito ziet.
  vrijdag 21 december 2018 @ 10:44:26 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_183871223
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:39 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb ooit een Sonic in de klas gehad. Die asociatie was er vrijwel altijd.
als je sonic met Nintendo associeert gaat er ergens iets mis :P
disclaimer
pi_183871255
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:39 schreef DonnaRush het volgende:
Onze dieren zijn allemaal 'vernoemd' naar Mercedes gerelateerde types/namen.

Best raar als je dan ineens een baby met de naam Vito ziet.
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat Benz als jongensnaam gebruikt wordt.
  vrijdag 21 december 2018 @ 10:46:38 #175
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_183871270
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik ga mis 😫
pi_183871299
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zie het ook nog wel gebeuren dat Benz als jongensnaam gebruikt wordt.
Had mijn ex-man als tweede naam bedacht :D
Werd hem niet.
  Moderator/colorchick vrijdag 21 december 2018 @ 10:52:30 #177
382129 crew  Donna
pi_183871374
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:48 schreef Poes. het volgende:

[..]

Had mijn ex-man als tweede naam bedacht :D
Werd hem niet.
Onze poes heet dus Benz haha. Het is wel een vrouwtje, dus dat klopt ook al niet echt. :D
pi_183871384
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:52 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Onze poes heet dus Benz haha. Het is wel een vrouwtje, dus dat klopt ook al niet echt. :D
Wel een stoere naam :D

Mercedes kan overigens prima voor een meisje, zo eentje hebben wij er ook rondlopen op school.
  vrijdag 21 december 2018 @ 10:54:03 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_183871399
Er lopen ook genoeg bentleys, chevy's en diesels rond, dus benzen zuilen er ook wel zijn.
disclaimer
pi_183871422
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:54 schreef Stormqueen het volgende:
Er lopen ook genoeg bentleys, chevy's en diesels rond, dus benzen zuilen er ook wel zijn.
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/benz
  vrijdag 21 december 2018 @ 11:48:44 #181
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183872409
quote:
Zelda.? Ik hou zo van die naam. Ook uit sabrina the teenage witch 😏

Sonic is van Sega mensen! Sega was zo gaaf in 95 <3
Zonder hoop geen leven.
  vrijdag 21 december 2018 @ 13:06:57 #182
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_183873639
quote:

[..]

Jij weet heus wel wat ik bedoel mevrouw!
Met het blauwe poppetje.

Funfact voor jou. Ik denk dat jij de vader van sonic wel leuk vindt.
  vrijdag 21 december 2018 @ 13:10:55 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_183873710
quote:

[..]

Bedoelde uiteraard te zeggen dat net zoals ik bij sonic altijd dat poppetje voor me zag. Ik me kan voorstellen dat mensen dat bij z**da ook hebben.
  vrijdag 21 december 2018 @ 13:22:02 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183873857
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:13 schreef Adrian4 het volgende:
Ik krijg bij de naam van de jongste vaak de vraag of we formule 1 fan zijn (Hij heeft de zelfde voornaam als Hamilton).
Uh, nee.
Bij mijn zoon en schoondochter hebben de katten namen van hun favoriete Moto GP en F1 coureurs, mijn kleinzoon heeft gewoon een heel Hollandse top 10 naam :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 december 2018 @ 13:25:17 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183873907
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:53 schreef Poes. het volgende:

[..]

Wel een stoere naam :D

Mercedes kan overigens prima voor een meisje, zo eentje hebben wij er ook rondlopen op school.
Het merk Mercedes is zels genoemd naar de dochter van... het was dus eerst een meisjesnaam en werd daardoor een automerk.

quote:
Mercedes komt voort uit Daimler, een Duits automerk, opgericht door Gottlieb Daimler, die tussen 1886 en 1903 auto's bouwde. Daarna bleef de Daimler Motoren Gesellschaft wel bestaan, maar produceerde haar auto's onder de merknaam Mercedes. De naam hiervan is geïnspireerd door Mercédès Jellinek, de dochter van de Oostenrijks-Hongaarse consul Emil Jellinek, een van de eerste grote klanten van DMG die in 1900 zesendertig auto's bestelde met een gezamenlijke waarde van 550.000 Duitse Marken.
Bron: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 december 2018 @ 15:08:23 #186
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183875994
quote:
Onze hond heet natuurlijk zo en ik woon echt in zo'n raar gebied waar niemand het kent :')
Ook voorheen de dierenarts in Rotterdam niet.

Wereldvreemd much :{w

Want ze is wel echt vernoemd naar het spelletje :'( en ik krijg nooit die vraag.
  vrijdag 21 december 2018 @ 15:11:49 #187
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183876060
Ik ken iemand met een zoontje genaamd S........ega.
En de dochter van yt zmashd heet ook zo.
pi_183876201
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 11:48 schreef Sisu het volgende:

[..]

Zelda.? Ik hou zo van die naam. Ook uit sabrina the teenage witch 😏

Sonic is van Sega mensen! Sega was zo gaaf in 95 <3
:Y
We zijn er gewoon voor gegaan. :P
pi_183880201
quote:

[..]

Nintendo Wii;

Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  vrijdag 21 december 2018 @ 18:56:20 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_183880637
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 18:32 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Nintendo Wii;

[ afbeelding ]
moest je ver zoeken? :D
disclaimer
pi_183885551
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 18:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

moest je ver zoeken? :D
nee hij ligt hier (iets andere uitvoering :+ )
  vrijdag 21 december 2018 @ 22:26:23 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_183886058
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 22:08 schreef tombolafan het volgende:

[..]

nee hij ligt hier (iets andere uitvoering :+ )
Ben jij mijn buren? 😇
Die hebben em ook in een andere uitvoering
pi_183886250
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 22:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ben jij mijn buren? 😇
Die hebben em ook in een andere uitvoering
mmmm ik denk t niet, mijn buren weten dat niet :7
  vrijdag 21 december 2018 @ 22:45:40 #194
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_183886533
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 22:34 schreef tombolafan het volgende:

[..]

mmmm ik denk t niet, mijn buren weten dat niet :7
Haha. Wij wel. Wij lenen elkaars Wii spellen soms.
Z**da voor de Wii hebben we trouwens ook.
pi_183951034
Nu een op de welbekende FB pagina; D.j.ielayla :'(
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 24 december 2018 @ 23:55:46 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183951090
Is dat een soort van fonetische variant op Delilah?

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_183952996
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 23:52 schreef rena het volgende:
Dat is toch om te huilen :X
pi_183953014
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 23:52 schreef rena het volgende:
Als dat kind het niveau heeft van haar ouders, dan heeft ze het schrijven van die naam pas geleerd in groep 7.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')