abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183857399
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:26 schreef Lemijn het volgende:

[..]

haha!

Vrijwel niemand kort Jacob af. Er is in het begin wel mee geëxperimenteerd, ook door mijzelf, maar in praktijk heet hij gewoon altijd Jacob (of vele koosnaampjes uit de categorie lieverd - maar hij hoort echt vaak genoeg zijn naam en niet alleen als ik streng doe).
Ik ben er wel blij mee eigenlijk.
Ik noem Wolf altijd muis, of voluit inderdaad. Toch het mooiste. O+
pi_183857662
quote:
10s.gif Op donderdag 20 december 2018 08:20 schreef douche-eendje het volgende:
Hier speelde de lokale voetbalclub Odin gisteren tegen Heerenveen, dus dat is hier sowieso geen optie :D
die sjoemelaars met wedden _O-

Als je dan een tweeling krijgt 'Ado en Odin' O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_183859527
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:45 schreef tombolafan het volgende:

[..]

die sjoemelaars met wedden _O-

Als je dan een tweeling krijgt 'Ado en Odin' O+
En dan meld je Odin aan bij Ado en Ado bij Odin, natuurlijk :7.
  donderdag 20 december 2018 @ 19:13:09 #129
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183860182
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:00 schreef Poes. het volgende:
Allemaal verwijzingen, maar niet naar de Noordse oppergod Odin? :D
:D

quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:16 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dat zou het voor ons wel zijn. :D #wannabeviking Maar ja, te hipster voor ons dus.
Same here. Net als loki en thor.
Odin valt voor mij ook af, omdat ik bij Odin wel denk aan een bonk man. Echt Viking. Geen hollands jochie ;)
Dus toen er vorig jaar een odin op mijn leerlingenlijst stond had ik hoge verwachtingen en daar kwam hij. Een mager onzeker jochie die dacht dat hij niets kon. Mn hele beeld naar de gallemiezen :D

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:18 schreef Poes. het volgende:

[..]

Vriendin van me kreeg een tijd terug een geboortekaartje, jochie's tweede naam was Ragnar :D _O_
Vet! Weet je in ieder geval welke serie ze kijken.
Want de geschiedenis over ragnar is vrij onbekend voor het gros van de Nederlandse bevolking.
Door de black metal die ik vooral vroeger non stop luisterde heb ik ook veel Noorse mythes en sages geleerd. Namen als Terje, Magnus of Sverre zijn dan al snel heel normaal. Maar net als Odin heb ik daar dan een mooi beeld bij en geen Hollandse blonde jongetjes..
Man opperde de naam ook. Net als floki.
Ragnar vind ik te hard klinken en lachte me rot toen ik nadacht over hoe onze Brabantse familie het dan zouden uitspreken. Floki kon ik niet eens serieus nemen. Past hier gewoon niet ?

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 10:45 schreef lunapuella het volgende:
Man, ik wil nu bijna alsnog een derde jongetje zodat ik hem Odin kan noemen. :P
Kan makkelijk! Jullie bakken echt stoere mannen! Mijn beeld zou helemaal kloppen * strooit hartjes rond *
Zonder hoop geen leven.
pi_183860482
quote:
17s.gif Op donderdag 20 december 2018 18:33 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En dan meld je Odin aan bij Ado en Ado bij Odin, natuurlijk :7.
of beiden op DEM _O- _O- _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_183860708
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:13 schreef Sisu het volgende:

[..]

:D

[..]

Same here. Net als loki en thor.
Odin valt voor mij ook af, omdat ik bij Odin wel denk aan een bonk man. Echt Viking. Geen hollands jochie ;)
Dus toen er vorig jaar een odin op mijn leerlingenlijst stond had ik hoge verwachtingen en daar kwam hij. Een mager onzeker jochie die dacht dat hij niets kon. Mn hele beeld naar de gallemiezen :D

[..]

Vet! Weet je in ieder geval welke serie ze kijken.
Want de geschiedenis over ragnar is vrij onbekend voor het gros van de Nederlandse bevolking.
Door de black metal die ik vooral vroeger non stop luisterde heb ik ook veel Noorse mythes en sages geleerd. Namen als Terje, Magnus of Sverre zijn dan al snel heel normaal. Maar net als Odin heb ik daar dan een mooi beeld bij en geen Hollandse blonde jongetjes..
Man opperde de naam ook. Net als floki.
Ragnar vind ik te hard klinken en lachte me rot toen ik nadacht over hoe onze Brabantse familie het dan zouden uitspreken. Floki kon ik niet eens serieus nemen. Past hier gewoon niet ?

[..]

Kan makkelijk! Jullie bakken echt stoere mannen! Mijn beeld zou helemaal kloppen * strooit hartjes rond *
Lagertha zouden ''wij'' ook uitspreken als Laaa-gurrr-taaa
Afgekort Gertje :+

Jouw oudste haar naam is ook erg tof, wil je niet in de LOTR vernoemingen blijven? Genoeg mooie namen :Y
pi_183860761
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Misschien deed je moeder dat om jullie 'verrassing' niet te verpesten? Ik zou daar persoonlijk niet al te zwaar aan tillen :)
I know. T is ook niet of ik er een trauma aan over heb gehouden. ;) Volgende keer (als die er ooit komt) wil ik t geslacht niet weten en vertellen we misschien de j/m namen wel gewoon :+
Kwak
pi_183860844
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

I know. T is ook niet of ik er een trauma aan over heb gehouden. ;) Volgende keer (als die er ooit komt) wil ik t geslacht niet weten en vertellen we misschien de j/m namen wel gewoon :+
Jouw zoon heeft een enorm toffe naam, maar kon niet op ons lijstje omdat m'n zus haar hond zo had genoemd. :N
pi_183860894
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:53 schreef Poes. het volgende:

[..]

Jouw zoon heeft een enorm toffe naam, maar kon niet op ons lijstje omdat m'n zus haar hond zo had genoemd. :N
:D ja daar zou ik me dus niks van aantrekken.

De namen die bij Melba reserve waren staan nog steeds op mn lijst.

Jongen:
L.ex
T.ies

Meisje:
W.ies
J.et
S.uus
L.ena
Kwak
pi_183860902
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:D ja daar zou ik me dus niks van aantrekken.

De namen die bij Melba reserve waren staan nog steeds op mn lijst.

Jongen:
L.ex
T.ies

Meisje:
W.ies
J.et
S.uus
L.ena
Ja nou, we hebben al jaren geen contact meer. Dat maakt het extra stom :+
  donderdag 20 december 2018 @ 20:27:15 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_183861471
Van dieren trek ik me ook niks aan nee. De kat van schoonzus heet Guusje en de kat van de buren teuntje, en Teun staat nu wel heel hoog voor mij voor een hypothetische #3.
En anders zeggen we gewoon dat het een thema is 8-)
disclaimer
pi_183861673
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:51 schreef Cygne het volgende:
Afkortingen.. Ons nichtje zei een keer tegen Wolf 'Heeey, Miedje!'

:')
Wij noemen hem vaak Midi
pi_183861725
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:51 schreef Cygne het volgende:
Afkortingen.. Ons nichtje zei een keer tegen Wolf 'Heeey, Miedje!'

:')
:D O+
  donderdag 20 december 2018 @ 20:43:28 #139
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_183861949
Oudste korten we nooit af maar noemen we wel vaak Olijfje en jongste korten we wel stom af naar bel en mijn man naar bellie :N
maar bijna nooit volledige naam terwijl het zo een mooie naam is O+

Oudste noemt wel altijd voluit naam van jongste en jongste noemt oudste altijd zus O+ terwijl ze wel haar naam weet en kan zeggen
pi_183861980
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:27 schreef Stormqueen het volgende:
Van dieren trek ik me ook niks aan nee. De kat van schoonzus heet Guusje en de kat van de buren teuntje, en Teun staat nu wel heel hoog voor mij voor een hypothetische #3.
En anders zeggen we gewoon dat het een thema is 8-)
Ik ken wel iemand die in 1998 een hond had die Bram heette en later (lees: 2013 ofzo) haar zoontje ook zo noemde.
Dat vind ik minstens opvallend. :P
pi_183862179
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 12:54 schreef amaranta het volgende:
Gestolen ja. Wij hadden hun naam gestolen.
Want dat was een vreselijk unieke naam? ;)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 20 december 2018 @ 20:54:10 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183862225
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:52 schreef McLaura het volgende:

[..]

Want dat was een vreselijk unieke naam? ;)
Ja, top 3 toch? Of heb ik nou de verkeerde naam in gedachten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 20 december 2018 @ 20:55:24 #143
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183862254
Wij zeggen eigenlijk altijd haar volledige naam, maar net zo vaak Otje. Serieus. Ze is echt een kopie van Annie m G Schmidts karakter haha. Heerlijk. Zo zie ik kinderen het liefst. Rommelig, vies van het spelen en vooral heerlijk kind.

Kwak,
Ik ken het. Zo had ik mijn moeder eens gevraagd wat ze van de naam vond. ‘He bah. Nee joh.waarom
Geen Julia?’ Later kwam er toevallig een programma op tv over jonge dansers en heette het meest verwaande jochie roan. ‘Dus zoiets wil jij meegeven aan je kind?’ Ze zei het sarcastisch, maar the burn was real.
Nu vind ze het de mooiste naam/kindje ooit en blijft ze ontkennen dat ze er ooit negatief over was.

En in lotr thema. Niet echt. Dan wordt het vreemd?
Alhoewel. Ik zou er Rhűn van kunnen maken ;)
Een kennis heeft haar dochter Arwen genoemd en hun hond heet Gondor. Ach.. zo blijven we toch een beetje in de lotr hangen he.
Arwen vind ik ook wel mooi, maar te veel linken naar lotr.
Ik hou ook van Aurora (zo heet de zus van die vriendin), maar om iemand nou elke dag zo te noemen?
Iedereen noemt haar ook totaal anders trouwens :x
Zonder hoop geen leven.
pi_183862418
Ach, ik kende ooit iemand die Frodo heette (totaal 59 in NL) en zelfs een Elrond (minder dan 5 in totaal). Dit was in sixties-seventies met hippie-ouders, die mannen zijn nu dus een jaar of 50. :{
Maar als je dan toch voor LOTR gaat, doe het dan goed, Finwë of Olórin ofzo, of Lúthien Tinúviel. O+
Aurora is ook mooi, zo heet N's overgrootmoeder O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_183862471
Wij korten S. naam wel heel vaak af, maar heb ook bewust gekozen voor deze naam omdat ik de afkorting ook zo leuk vind :D Alleen nu wil ik voor de tweede ook een leuke naam met leuke afkorting, maar da’s een stuk lastiger _O-
pi_183862981
Ik kende ook een Aurora ja. Prachtige naam.
pi_183863251
Mijn ex collega Aurora werd meestal Roor genoemd.
Kwak
  donderdag 20 december 2018 @ 21:34:27 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183863276
Ik ken een Aurelia. Die naam had ik ook nog nooit gehoord.
KuikenGuppy
pi_183863833
Prachtige naam ja, Aurora O+ :+

En jaaa LOTR-namen. De dwergennamen ook, Gloín bijvoorbeeld O+ Zo jammer dat dat in het Nederlands (net als de meeste LOTR-namen) echt totaal niet tot z’n recht komt :X
Make your own kind of music.
pi_183864759
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:34 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wij noemen hem vaak Midi
O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')