Wat een stomme afkorting ook.quote:Op donderdag 20 december 2018 02:29 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind Oscar ook echt een fantastische naam maar ik ken er een paar in verschillende leeftijden en die worden echt stuk voor stuk Os of Osje genoemd en dat is dan wel weer wat jammer...
Dat zou het voor ons wel zijn.quote:Op donderdag 20 december 2018 09:00 schreef Poes. het volgende:
Allemaal verwijzingen, maar niet naar de Noordse oppergod Odin?
Vriendin van me kreeg een tijd terug een geboortekaartje, jochie's tweede naam was Ragnarquote:Op donderdag 20 december 2018 09:16 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat zou het voor ons wel zijn.#wannabeviking Maar ja, te hipster voor ons dus.
Hoeft niet, vriendinnetje van mij heeft een C.asper van 2,5 en echt níemand noemt hem C.as. Ze noemt het zelf ook consequent bij zijn hele naam (naast alle koosnaampjes uiteraard).quote:Op donderdag 20 december 2018 07:09 schreef Mrs.Peel het volgende:
Hier wordt zijn naam niet afgekort, ik vind Os ook niet leuk inderdaad. Maar goed, hij is nog maar 2 maanden oud en misschien vind ik het op termijn wel te vermoeiend om de tweede lettergreep uit te spreken
Oeiquote:Op donderdag 20 december 2018 09:20 schreef Jentin het volgende:
[..]
Ik had een tijd terug samen met een vriendin een babyshower georganiseerd. Een van de oma's wist de naam al (cultuurdingetje, geloof ik), maar verder was ie geheim. Had ze op al haar cadeaus levensgroot met zwarte marker de naam van de baby gezetGelukkig zagen wij het op tijd, voordat de zwangere arriveerde en hebben we het kunnen oplossen, maar het was wel erg moeilijk om verrast te doen toen de kleine was geboren en de naam bekend werd
Ik heb het de zwangere in kwestie nooit durven vertellen en ik geloof ook niet dat ik dat ooit ga doen
En mijn vriend wordt dus wel heel vaak K.as genoemd. Maar hij vind dat geen probleem.quote:Op donderdag 20 december 2018 09:20 schreef Jentin het volgende:
[..]
Hoeft niet, vriendinnetje van mij heeft een C.asper van 2,5 en echt níemand noemt hem C.as. Ze noemt het zelf ook consequent bij zijn hele naam.
Ja, uiteraard kán het wel en vinden mensen dat ongetwijfeld ook prima. Mijn eigen naam wordt altijd en eeuwig afgekort tot 'Tink', ook absoluut geen punt. Maar het is dus niet automatisch zo dat afkortbare namen altijd dat lot beschoren is, bedoelde ik.quote:Op donderdag 20 december 2018 12:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En mijn vriend wordt dus wel heel vaak K.as genoemd. Maar hij vind dat geen probleem.
Inderdaad, ik vind dat ook. Namen moeten ook tegenwoordig perfect afgestemd zijn op die van broer/zus alsof ze 1 individu zijn in plaats van 2.quote:Op donderdag 20 december 2018 12:17 schreef amaranta het volgende:
Het zou allemaal een stuk makkelijker zijn als we niet zo krampachtig deden over een voornaam.
In sommige culturelen is het inderdaad normaal om de voornaam van tevoren al bekend te maken.
Lekker makkelijk wel.
En het zou ook zoveel makkelijker zijn als we ons niet lieten beïnvloeden door anderen met dezelfde naam. Wat dan nog als een neefje van een neefje ook zo heet…
Toen onze dochter werd geboren. Kregen we van een stel te horen (dat nog geeneens kinderen had. En ook niet zwanger was). Jullie hebben onze naam gestolen. Toen zei ik het staat je vrij om je kind de naam te geven die je zelf wil.
Ik kan me daar zo niet druk om maken.
Ik maak me er juist ook niet druk over. Vond het jammer dat mijn moeder nep-verrast en enthousiast had gedaan toen we het na de geboorte vertelden... alsof ze ook zo had kunnen “liegen” als ze het een stomme naam vond. Dat meer.quote:Op donderdag 20 december 2018 12:17 schreef amaranta het volgende:
Het zou allemaal een stuk makkelijker zijn als we niet zo krampachtig deden over een voornaam.
In sommige culturelen is het inderdaad normaal om de voornaam van tevoren al bekend te maken.
Lekker makkelijk wel.
En het zou ook zoveel makkelijker zijn als we ons niet lieten beïnvloeden door anderen met dezelfde naam. Wat dan nog als een neefje van een neefje ook zo heet…
Toen onze dochter werd geboren. Kregen we van een stel te horen (dat nog geeneens kinderen had. En ook niet zwanger was). Jullie hebben onze naam gestolen. Toen zei ik het staat je vrij om je kind de naam te geven die je zelf wil.
oscagh.quote:Op donderdag 20 december 2018 00:23 schreef Cygne het volgende:
[..]
Hier 'kan' een r ook niet. Mijn R klinkt als een G.
Nu hebben we de hond maar Oscar genoemd.
dat vind ik wel echt een hele vreselijke. Maar dat komt omdat er zoveel harde klanken in zitten dat het voor mij klinkt als rochelend vloekenquote:Op donderdag 20 december 2018 09:18 schreef Poes. het volgende:
[..]
Vriendin van me kreeg een tijd terug een geboortekaartje, jochie's tweede naam was Ragnar![]()
Misschien deed je moeder dat om jullie 'verrassing' niet te verpesten? Ik zou daar persoonlijk niet al te zwaar aan tillenquote:Op donderdag 20 december 2018 13:11 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik maak me er juist ook niet druk over. Vond het jammer dat mijn moeder nep-verrast en enthousiast had gedaan toen we het na de geboorte vertelden... alsof ze ook zo had kunnen “liegen” als ze het een stomme naam vond. Dat meer.
In het Engels klinkt het best okéquote:Op donderdag 20 december 2018 13:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat vind ik wel echt een hele vreselijke. Maar dat komt omdat er zoveel harde klanken in zitten dat het voor mij klinkt als rochelend vloeken
Precies.quote:Op donderdag 20 december 2018 12:17 schreef amaranta het volgende:
Lekker makkelijk wel.
haha!quote:Op donderdag 20 december 2018 15:51 schreef Cygne het volgende:
Afkortingen.. Ons nichtje zei een keer tegen Wolf 'Heeey, Miedje!'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |