abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183849093
Hier speelde de lokale voetbalclub Odin gisteren tegen Heerenveen, dus dat is hier sowieso geen optie :D
pi_183849233
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 02:29 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind Oscar ook echt een fantastische naam maar ik ken er een paar in verschillende leeftijden en die worden echt stuk voor stuk Os of Osje genoemd en dat is dan wel weer wat jammer...
Wat een stomme afkorting ook.
pi_183849438
Allemaal verwijzingen, maar niet naar de Noordse oppergod Odin? :D
pi_183849641
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:00 schreef Poes. het volgende:
Allemaal verwijzingen, maar niet naar de Noordse oppergod Odin? :D
Dat zou het voor ons wel zijn. :D #wannabeviking Maar ja, te hipster voor ons dus.
pi_183849669
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:16 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dat zou het voor ons wel zijn. :D #wannabeviking Maar ja, te hipster voor ons dus.
Vriendin van me kreeg een tijd terug een geboortekaartje, jochie's tweede naam was Ragnar :D _O_
pi_183849693
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 07:09 schreef Mrs.Peel het volgende:
Hier wordt zijn naam niet afgekort, ik vind Os ook niet leuk inderdaad. Maar goed, hij is nog maar 2 maanden oud en misschien vind ik het op termijn wel te vermoeiend om de tweede lettergreep uit te spreken :P
Hoeft niet, vriendinnetje van mij heeft een C.asper van 2,5 en echt níemand noemt hem C.as. Ze noemt het zelf ook consequent bij zijn hele naam (naast alle koosnaampjes uiteraard).

Ik vind Oscar ook heel leuk. Ik heb wel een sterke associatie met de Sesamstraat-versie, maar die is niet negatief, want die Oscar vind ik cool.

Ik had een tijd terug samen met een vriendin een babyshower georganiseerd. Een van de oma's wist de naam al (cultuurdingetje, geloof ik), maar verder was ie geheim. Had ze op al haar cadeaus levensgroot met zwarte marker de naam van de baby gezet :o Gelukkig zagen wij het op tijd, voordat de zwangere arriveerde en hebben we het kunnen oplossen, maar het was wel erg moeilijk om verrast te doen toen de kleine was geboren en de naam bekend werd :P Ik heb het de zwangere in kwestie nooit durven vertellen en ik geloof ook niet dat ik dat ooit ga doen :+
pi_183850253
Odin O+ En Sisu, ik vind dat je 'n hele mooie combi hebt uitgekozen (maar dat zal geen verrassing zijn, haha!) Mythische, sprookjesachtige namen zijn de bom O+

Ik vind Jut en Jul namen (tot op zekere hoogte..) trouwens vaak wel leuk! Iets als Jip en Jop wat minder, maar zoals bij ela bijvoorbeeld, waar mijn jongste trouwens wat namen betreft zo aan zou kunnen schuiven, vind ik het mooi :D Die van mij matchen niet per se, ook niet op gelet.. Zelfde beginletter (maar niet expres) en zelfde laatste lettergreep bij hun derde naam. Daar wel op gelet, toen een van onze 'cadeautjesnamen' dezelfde eindklank bleek te hebben als een van de namen van mini, hebben we die op dezelfde plek gezet. Tot grote vreugde van mijn man bleek toen de eerste brieven kwamen, want jongste heeft nu de afkorting N.E.O. :D

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:20 schreef Jentin het volgende:

[..]

Ik had een tijd terug samen met een vriendin een babyshower georganiseerd. Een van de oma's wist de naam al (cultuurdingetje, geloof ik), maar verder was ie geheim. Had ze op al haar cadeaus levensgroot met zwarte marker de naam van de baby gezet :o Gelukkig zagen wij het op tijd, voordat de zwangere arriveerde en hebben we het kunnen oplossen, maar het was wel erg moeilijk om verrast te doen toen de kleine was geboren en de naam bekend werd :P Ik heb het de zwangere in kwestie nooit durven vertellen en ik geloof ook niet dat ik dat ooit ga doen :+
Oei :X
Make your own kind of music.
pi_183850921
Man, ik wil nu bijna alsnog een derde jongetje zodat ik hem Odin kan noemen. :P
pi_183850960
Dat je een collega van een andere locatie tegenkomt, even kletst.
“Hoe heten jouw kinderen?
De oudste heet Twix en de jongste Mars.
Ach wat leuk, bij mij andersom.... De oudste Mars en de jongste Twix.”

Te grappig. Er is dus nog een gezin met twee jongetjes met onze namencombi. Nou komt de echte naam van Mars veel voor maar de echte naam van Twix beduidend minder.
pi_183851219
Mijn moeser vertelde toen Melba een maand was ofzo dat ze de naam al wist dat ze t per ongeluk in mijn zwangwrschapsdagboek had zien staan (toen ze de opa en oma pagina invulde).

Vond ik niet zo leuk, vooral dat ze deed alsof e t niet wist, ik had t liever gewoon geweten!
Kwak
pi_183852357
Het zou allemaal een stuk makkelijker zijn als we niet zo krampachtig deden over een voornaam.

In sommige culturelen is het inderdaad normaal om de voornaam van tevoren al bekend te maken.
Lekker makkelijk wel.

En het zou ook zoveel makkelijker zijn als we ons niet lieten beïnvloeden door anderen met dezelfde naam. Wat dan nog als een neefje van een neefje ook zo heet…

Toen onze dochter werd geboren. Kregen we van een stel te horen (dat nog geeneens kinderen had. En ook niet zwanger was). Jullie hebben onze naam gestolen. Toen zei ik het staat je vrij om je kind de naam te geven die je zelf wil.

Ik kan me daar zo niet druk om maken.
pi_183852427
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:20 schreef Jentin het volgende:

[..]

Hoeft niet, vriendinnetje van mij heeft een C.asper van 2,5 en echt níemand noemt hem C.as. Ze noemt het zelf ook consequent bij zijn hele naam.
En mijn vriend wordt dus wel heel vaak K.as genoemd. Maar hij vind dat geen probleem.
pi_183852653
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 12:21 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En mijn vriend wordt dus wel heel vaak K.as genoemd. Maar hij vind dat geen probleem.
Ja, uiteraard kán het wel en vinden mensen dat ongetwijfeld ook prima. Mijn eigen naam wordt altijd en eeuwig afgekort tot 'Tink', ook absoluut geen punt. Maar het is dus niet automatisch zo dat afkortbare namen altijd dat lot beschoren is, bedoelde ik.

En tja, die bekende voornaam. Phi's naam was ook vooraf geraden door iemand. Ik zal het dan niet direct bevestigen, maar ik schiet er ook niet van in een kramp. In haar geval heeft ze nogal een populaire naam, dus ja, kans dat ie geroepen werd, was ook vrij groot :)
pi_183852790
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 12:17 schreef amaranta het volgende:
Het zou allemaal een stuk makkelijker zijn als we niet zo krampachtig deden over een voornaam.

In sommige culturelen is het inderdaad normaal om de voornaam van tevoren al bekend te maken.
Lekker makkelijk wel.

En het zou ook zoveel makkelijker zijn als we ons niet lieten beïnvloeden door anderen met dezelfde naam. Wat dan nog als een neefje van een neefje ook zo heet…

Toen onze dochter werd geboren. Kregen we van een stel te horen (dat nog geeneens kinderen had. En ook niet zwanger was). Jullie hebben onze naam gestolen. Toen zei ik het staat je vrij om je kind de naam te geven die je zelf wil.

Inderdaad, ik vind dat ook. Namen moeten ook tegenwoordig perfect afgestemd zijn op die van broer/zus alsof ze 1 individu zijn in plaats van 2.

En naam gestolen :') Werd dat echt gezegd? Ik zou het alleen maar tof vinden. Dat betekent dat mijn kind een mooie naam heeft :)
pi_183852923
Gestolen ja. Wij hadden hun naam gestolen.
pi_183853239
quote:

Lekker makkelijk wel.

Ik maak me er juist ook niet druk over. Vond het jammer dat mijn moeder nep-verrast en enthousiast had gedaan toen we het na de geboorte vertelden... alsof ze ook zo had kunnen “liegen” als ze het een stomme naam vond. Dat meer.
Kwak
  donderdag 20 december 2018 @ 13:14:39 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_183853284
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 00:23 schreef Cygne het volgende:

[..]

Hier 'kan' een r ook niet. Mijn R klinkt als een G.

Nu hebben we de hond maar Oscar genoemd. _O-
oscagh.
disclaimer
  donderdag 20 december 2018 @ 13:16:00 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_183853315
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:18 schreef Poes. het volgende:

[..]

Vriendin van me kreeg een tijd terug een geboortekaartje, jochie's tweede naam was Ragnar :D _O_
dat vind ik wel echt een hele vreselijke. Maar dat komt omdat er zoveel harde klanken in zitten dat het voor mij klinkt als rochelend vloeken :D
disclaimer
pi_183853449
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik maak me er juist ook niet druk over. Vond het jammer dat mijn moeder nep-verrast en enthousiast had gedaan toen we het na de geboorte vertelden... alsof ze ook zo had kunnen “liegen” als ze het een stomme naam vond. Dat meer.
Misschien deed je moeder dat om jullie 'verrassing' niet te verpesten? Ik zou daar persoonlijk niet al te zwaar aan tillen :)
pi_183853491
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat vind ik wel echt een hele vreselijke. Maar dat komt omdat er zoveel harde klanken in zitten dat het voor mij klinkt als rochelend vloeken :D
In het Engels klinkt het best oké :Y
  donderdag 20 december 2018 @ 14:27:05 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183854876
Zus van een vriendin heeft een O.d.e.n gekregen... Ik vind dat echt zo veel minder mooi dan Odin met een i.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 20 december 2018 @ 14:51:00 #122
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183855346
quote:

Lekker makkelijk wel.

Precies.
Ik begrijp ook niet echt waarom mensen er altijd zo geheimzinnig over doen en wat het uitmaakt als de naam al voor geboorte bekend is als je m zelf al wel weet. Moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar mij maakt het in ieder geval niks uit.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_183856507
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oscagh.
Zoiets. _O-
pi_183856635
Afkortingen.. Ons nichtje zei een keer tegen Wolf 'Heeey, Miedje!'

:')
  donderdag 20 december 2018 @ 16:26:58 #125
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183857302
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 15:51 schreef Cygne het volgende:
Afkortingen.. Ons nichtje zei een keer tegen Wolf 'Heeey, Miedje!'

:')
haha!

Vrijwel niemand kort Jacob af. Er is in het begin wel mee geëxperimenteerd, ook door mijzelf, maar in praktijk heet hij gewoon altijd Jacob (of vele koosnaampjes uit de categorie lieverd - maar hij hoort echt vaak genoeg zijn naam en niet alleen als ik streng doe).
Ik ben er wel blij mee eigenlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')