abonnement Unibet Coolblue
pi_183801636
Eerst denk je: dit gaat over de 65-plussers.

Maar nee, de grootste pillenslikkers zijn twintigers:

De overheid zou er goed aan doen om drank- en drugsgebruik ook onder twintigers te ontmoedigen. Dat stellen experts.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2931167/zorgen-om-pillengeneratie
pi_183801776
Mensen die genieten van het leven. Dat mag natuurlijk niet.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 18 december 2018 @ 07:55:00 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183801813
Haha, GroenLinks heeft iets geroepen over legalisering van MDMA en meteen komt het handhavingsleger orde op zaken stellen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183801816
Yogasnuivers to the max!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 18 december 2018 @ 08:03:30 #5
22565 asco
Los in deze tent
pi_183801870
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:55 schreef Ringo het volgende:
Haha, GroenLinks heeft iets geroepen over legalisering van MDMA en meteen komt het handhavingsleger orde op zaken stellen.
Dat dus.
  dinsdag 18 december 2018 @ 08:32:08 #6
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_183802034
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:49 schreef Morrigan het volgende:
Mensen die genieten van het leven. Dat mag natuurlijk niet.
Dat je daarvoor pillen nodig bent is best sneu.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 18 december 2018 @ 08:32:52 #7
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183802037
Nooit pillen gebruikt hiero :D. Alcohol daarentegen...
  dinsdag 18 december 2018 @ 08:35:32 #8
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183802061
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:32 schreef PzKpfw het volgende:
Dat je daarvoor pillen nodig bent is best sneu.
Hoezo 'nodig hebben'?

Als je naar Berlijn wilt, kun je dat prima lopend doen. Is het dan sneu als je zegt dat je liever de auto pakt? 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 18 december 2018 @ 08:35:43 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183802062
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:32 schreef PzKpfw het volgende:
Dat je daarvoor pillen nodig bent is best sneu.
Of alcohol, of seks, of een avondje gokken, of een high cuisine diner.
Een mooie zonsopkomst op nuchtere maag maakt ook gelukkig!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 18 december 2018 @ 08:35:49 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183802064
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:55 schreef Ringo het volgende:
Haha, GroenLinks heeft iets geroepen over legalisering van MDMA en meteen komt het handhavingsleger orde op zaken stellen.
Zijn 2 verschillende zaken Ook als het legaal is moet het gebruik ontmoedigd worden. Het onderscheid zich niet van alconol
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 18 december 2018 @ 08:37:16 #11
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183802076
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:35 schreef LXIV het volgende:
Zijn 2 verschillende zaken Ook als het legaal is moet het gebruik ontmoedigd worden. Het onderscheid zich niet van alconol
Ik raad het veel mensen juist aan om eens wat geestverruimende middelen tot zich te nemen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 18 december 2018 @ 08:39:58 #12
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_183802104
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hoezo 'nodig hebben'?

Als je naar Berlijn wilt, kun je dat prima lopend doen. Is het dan sneu als je zegt dat je liever de auto pakt? 8-)
Wat een slechte vergelijking.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 18 december 2018 @ 08:42:29 #13
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183802123
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:39 schreef PzKpfw het volgende:
Wat een slechte vergelijking.
Zeker nog nooit naar Berlijn gelopen? 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 18 december 2018 @ 08:44:19 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183802137
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:37 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik raad het veel mensen juist aan om eens wat geestverruimende middelen tot zich te nemen.
In de praktijk gaat het om twintigers die weekeinde na weekeinde ruime hoeveelheden pillen slikken waardoor ze letterlijk van de wereld raken, na enkele jaren lichamelijk gesloopt raken en de rest van hun leven vaak fysieke en mentale klachten hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 18 december 2018 @ 08:50:41 #15
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_183802191
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zeker nog nooit naar Berlijn gelopen? 8-)
Jawel.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_183802204
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

In de praktijk gaat het om twintigers die weekeinde na weekeinde ruime hoeveelheden pillen slikken waardoor ze letterlijk van de wereld raken, na enkele jaren lichamelijk gesloopt raken en de rest van hun leven vaak fysieke en mentale klachten hebben.
Ik heb me tientallen jaren van de wereld gesnoven en geslikt, en heb nergens last van.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 18 december 2018 @ 08:52:35 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183802207
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

In de praktijk gaat het om twintigers die weekeinde na weekeinde ruime hoeveelheden pillen slikken waardoor ze letterlijk van de wereld raken, na enkele jaren lichamelijk gesloopt raken en de rest van hun leven vaak fysieke en mentale klachten hebben.
Ach, dat soort mensen heb je ook met alcohol. Het is een beetje hypocriet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183802266
Er staat een fout in het artikel. Alcohol is ook harddrugs, dus dat 85 procent drinkt en meer dan een kwart harddrugs heeft gebruikt klopt niet. :') Waarschijnlijk slaat die meer dan een kwart enkel op illegale harddrugs en is dat exclusief legale harddrugs.

Wat een skkls.
pi_183802275
Vreselijk badinerend artikel weer van de rioolkrant. Weer ff lekker het verschil tussen alcohol en harddrugs neerzetten :')

Is hier niet ook een groot aandeel gebruikers bij van (niet helemaal via doktersrecept verkregen) kalmerende middelen zoals benzo's en -pam achtige zaken? Die een soort zelfmedicatie toepassen voor hun typische milennialprobleempjes zoals de burn & bore-out, en uiteindelijk lichamelijk daaraan verslaafd raken.

Tenslotte weten alle experts hier op fok wel dat je aan partydrugs niet verslaafd kunt raken omdat ze bij te frequent gebruik na een tijdje toch niks leuks meer doen, en je ze dan vanzelf laat staan. :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:02:49 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183802281
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:44 schreef LXIV het volgende:
In de praktijk gaat het om twintigers die weekeinde na weekeinde ruime hoeveelheden pillen slikken waardoor ze letterlijk van de wereld raken, na enkele jaren lichamelijk gesloopt raken en de rest van hun leven vaak fysieke en mentale klachten hebben.
Ja, dat zijn de extreme gevallen.
Alcohol, cannabis, pillen, gokken, gamen, vuurwerk. The world is a dangerous place!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:04:27 #21
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183802288
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

In de praktijk gaat het om twintigers die weekeinde na weekeinde ruime hoeveelheden pillen slikken waardoor ze letterlijk van de wereld raken, na enkele jaren lichamelijk gesloopt raken en de rest van hun leven vaak fysieke en mentale klachten hebben.
Nee daar gaat het in de praktijk niet om. Maar weet jij veel in je gristelijke bubbel van je.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:05:05 #22
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_183802293
Snel, nog meer verbieden!
pi_183802329
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:02 schreef Gripper het volgende:
Vreselijk badinerend artikel weer van de rioolkrant. Weer ff lekker het verschil tussen alcohol en harddrugs neerzetten :')

Is hier niet ook een groot aandeel gebruikers bij van (niet helemaal via doktersrecept verkregen) kalmerende middelen zoals benzo's en -pam achtige zaken? Die een soort zelfmedicatie toepassen voor hun typische milennialprobleempjes zoals de burn & bore-out, en uiteindelijk lichamelijk daaraan verslaafd raken.

Tenslotte weten alle experts hier op fok wel dat je aan partydrugs niet verslaafd kunt raken omdat ze bij te frequent gebruik na een tijdje toch niks leuks meer doen, en je ze dan vanzelf laat staan. :)
Denk het wel. De gemiddelde studerende millennial is toch verslaafd aan Adderall of Xanax?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183802554
Lol, dat onderschrift:

quote:
Feestende jongeren. Niemand heeft een glas in de hand.Ⓒ FOTO 123RF
En verder moeten volwassen mensen in principe maar lekker zelf weten wat ze in hun lichaam stoppen.
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:28:47 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_183802624
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb me tientallen jaren van de wereld gesnoven en geslikt, en heb nergens last van.
Er zijn ook mensen die 60 jaar roken en gezond 80 worden. Dus waarschuwingen voor longkanker zijn ook nergens voor nodig?
Laffe huichelaar
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:31:17 #26
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183802649
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die 60 jaar roken en gezond 80 worden.
Ook een zeer kleine minderheid inderdaad.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:31:39 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183802653
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ach, dat soort mensen heb je ook met alcohol. Het is een beetje hypocriet.
Natuurlijk. Ook slecht.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:32:30 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183802660
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, dat zijn de extreme gevallen.
Alcohol, cannabis, pillen, gokken, gamen, vuurwerk. The world is a dangerous place!
Gevaarlijke dingen is één ding. Dit is gewoon het slopen van lichaam en geest.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183802703
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:55 schreef Ringo het volgende:
Haha, GroenLinks heeft iets geroepen over legalisering van MDMA en meteen komt het handhavingsleger orde op zaken stellen.
Inderdaad, de Volkskrant doet ook braaf mee en alle belegen drogredenen mogen weer onweersproken uit de kast:

quote:
GroenLinks wil xtc reguleren. Is dat haalbaar? Dit vinden betrokkenen

GroenLinks wil dat de productie van xtc onder regie komt van de overheid, en daarmee uit het criminele circuit wordt gehaald. Nederland moet het initiatief nemen om strenge VN-verdragen over verdovende middelen te wijzigen, vindt de partij. We vroegen betrokkenen wat ze van het plan vinden.
Wil Thijssen17 december 2018, 20:16

GroenLinks-Kamerlid Kathalijne Buitenweg, maandag in de Volkskrant: ‘We moeten eerlijk bekijken wat de VN-verdragen over verdovende middelen ons hebben opgeleverd. Vermindering van gebruik? Vermindering van misdaad? Ik denk van niet. […] Dit is echt een moment voor Nederland. Het is tijd dat wij samen met andere landen gaan proberen nieuwe openingen te maken in de vastgelopen discussie.’

Cyrille Fijnaut, wetenschappelijk onderzoeker van het internationaal drugsbeleid: ‘Het is nogal pedant om de VN op dit gebied te willen aansporen. Het getuigt niet van veel inzicht in wat er op VN-niveau gaande is; daar wordt geregeld over de werking van drugsverdragen gesproken. Bovendien past Nederland enige bescheidenheid: het is niet erg geloofwaardig om op dit gebied vanuit een defensieve positie – met grote problemen in stad en land, mede als gevolg van ons gedoogbeleid in de voorbije decennia – gidslandje te willen spelen op het wereldtoneel.’

Wim van den Brink, emeritus hoogleraar verslavingszorg: ‘Ik vind reguleren een goed idee. Het is belangrijk om zeker te weten wat er in de pillen zit, en vooral: hoevéél. Pillen met 75 milligram mdma worden als prettig ervaren zonder veel bijwerkingen. Maar er zijn ook pillen van 200 milligram mdma, dat is potentieel gevaarlijk. Als xtc-gebruikers op de EHBO belanden zijn ze vaak angstig, sterk verward en oververhit. Dat laatste komt niet direct van de xtc. Ik zag laatst een gebruiker die zijn stappenteller aan had op een dancefeest. Hij had met dat gespring omgerekend 35 kilometer afgelegd.’

Burgemeester Ryan Palmen van Hilvarenbeek, bekend van grote dance-events zoals Decibel waar veel xtc wordt geslikt: ‘Ik ben voor ontmoediging en terugdringing, en niet voor regulering. Xtc is slecht voor de volksgezondheid. Het is gevaarlijk voor de gebruiker en voor anderen, als zo’n gebruiker bijvoorbeeld in de auto stapt. Alcohol is ook schadelijk, maar de risico’s daarvan zijn minder groot.’

Liesbeth Reneman, hoogleraar neuroradiologie Amsterdam UMC: ‘Vanwege het milieu en het terugdringen van criminaliteit ben ik niet per se tegen legalisering, maar dat het gebruik dan veiliger zou worden, betwijfel ik. Ik zie geheugenschade bij jongeren, afhankelijk van hoeveel xtc ze gebruiken, en over de langetermijneffecten is nog weinig bekend. Uit mijn onderzoek blijkt dat xtc-gebruik het verschil kan maken tussen het halen van de havo, of het atheneum.’

Wim van den Brink: ‘Cognitieve schade bij xtc-gebruik komt zeer weinig voor en blijkt van tijdelijke aard als de gebruiker ermee stopt. Goede xtc-pillen zijn niet verslavend. Op de lijst van 15 verslavende middelen, die wordt aangevoerd door heroïne, crack, tabak en – als zesde – alcohol, staat het onderaan, net boven paddo’s en lsd.’

Burgemeester Frank Petter van Bergen op Zoom, een regio die veel kampt met drugsafvaldumpingen: ‘Ik ben tegen regulering en voor snoeiharde bestrijding van drugshandel en criminaliteit. Ik had van de week een vergadering met mijn gemeenteraad over het wietexperiment, en daar is een meerderheid ook tegen. Wij zitten hier vlak bij de grens hè. Drugs zijn een internationaal probleem dat wij als klein landje niet kunnen oplossen. Met regulering krijg je echt niet voor elkaar dat er schone drugs komen voor een redelijke prijs – criminelen zullen altijd onder de marktprijs werken en exporteren. Het loopt ons echt over de schoenen.’

Drugsbeleidonderzoeker Cyrille Fijnaut: ‘Je kunt alleen iets reguleren wat legaal is. Met andere woorden: reguleren veronderstelt – ook in dit geval – legaliseren en dit is nu net in strijd met de drugsverdragen waarvoor ook Nederland indertijd bij z’n volle verstand heeft getekend. Mede hierom – maar ook vanwege negatieve gevolgen bij een Alleingang, zoals het verplaatsen van problemen naar andere landen – moet Nederland niet proberen om alleen het voortouw te nemen, maar steun zoeken bij de andere lidstaten van de EU en proberen eventueel via een protocol bij de drugsverdragen ruimte te scheppen voor een ander beleid.’

Erik Thomas, advocaat van veel Brabantse drugsverdachten en -veroordeelden: ‘Wat je in dit soort discussies steeds niet hoort: wat denk je dat er met criminelen gebeurt als je de drugsmarkt harde klappen toebrengt? Die gaan heus niet ineens op zoek naar een nette baan. Met criminaliteit kun je immers veel meer geld verdienen. Je zag dat effect toen in Brabant de Hennep-taskforce werd ingevoerd en de politie hennepkwekertjes heel hard ging aanpakken: die onderknuppels gingen in de xtc. Als dat niet meer kan, gaan ze in de cybercrime. Ik vrees dat het drugsprobleem onoplosbaar is, zeker als je dat wilt om criminaliteit tegen te gaan. Regulering is een nobel streven, dat zeker, maar de overheid zal altijd achter de feiten aanrennen – omdat criminelen niet aan regels gebonden zijn, kunnen ze veel sneller schakelen. Ik zou bijna zeggen: het lijken wel ondernemers.’
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183802868
Opvallend dat met name de burgemeesters er in dat stukje allebei erg vreemde redenaties op na houden.

quote:
Burgemeester Ryan Palmen van Hilvarenbeek, bekend van grote dance-events zoals Decibel waar veel xtc wordt geslikt: ‘Ik ben voor ontmoediging en terugdringing, en niet voor regulering. Xtc is slecht voor de volksgezondheid. Het is gevaarlijk voor de gebruiker en voor anderen, als zo’n gebruiker bijvoorbeeld in de auto stapt. Alcohol is ook schadelijk, maar de risico’s daarvan zijn minder groot.’
Alcohol is ook foei, maar de risico's zijn minder groot. In welk opzich dan, en waar komt dat dan door? Zijn mensen die onder invloed van xtc rondrijden een groter probleem dan hen die dat doen onder invloed van alcohol?

quote:
Burgemeester Frank Petter van Bergen op Zoom, een regio die veel kampt met drugsafvaldumpingen: ‘Ik ben tegen regulering en voor snoeiharde bestrijding van drugshandel en criminaliteit. Ik had van de week een vergadering met mijn gemeenteraad over het wietexperiment, en daar is een meerderheid ook tegen. Wij zitten hier vlak bij de grens hè. Drugs zijn een internationaal probleem dat wij als klein landje niet kunnen oplossen. Met regulering krijg je echt niet voor elkaar dat er schone drugs komen voor een redelijke prijs – criminelen zullen altijd onder de marktprijs werken en exporteren. Het loopt ons echt over de schoenen.’
Criminelen werken al-tijd onder de marktprijs? Als dat zo is, waarom doen ze dat dan niet massaal met de al legale genotsmiddelen, zoals alcohol? En inderdaad, de im- en export van drugs is een internationaal probleem maar dat betekent niet dat je dan op nationaal niveau niet kunt reguleren.
pi_183802944
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:49 schreef Morrigan het volgende:
Mensen die genieten van het leven. Dat mag natuurlijk niet.
Dit inderdaad.

Wat is er precies mis met af en toe XTC nemen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:59:40 #32
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_183802981
Het pro-pillenkamp komt niet veel verder dan: want alcohol mag ook. :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_183802988
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, dat zijn de extreme gevallen.
Alcohol, cannabis, pillen, gokken, gamen, vuurwerk. The world is a dangerous place!
Want stel je voor dat mensen zelf keuzes maken. Dat moeten we niet willen, met z'n allen. Beter neemt de overheid ons tegen onszelf in bescherming.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183803028
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:32 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dat je daarvoor pillen nodig bent is best sneu.
Goede onderbouwing wel
pi_183803091
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gevaarlijke dingen is één ding. Dit is gewoon het slopen van lichaam en geest.
Daar heb ja dan vast wat onderbouwde onderzoeken van die deze stelling ondersteund. :D
  dinsdag 18 december 2018 @ 10:08:28 #36
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_183803095
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:02 schreef Shanna_ het volgende:

[..]

Goede onderbouwing wel
Mevrouw voelt zich aangesproken?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_183803108
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Opvallend dat met name de burgemeesters er in dat stukje allebei erg vreemde redenaties op na houden.

[..]

Alcohol is ook foei, maar de risico's zijn minder groot. In welk opzich dan, en waar komt dat dan door? Zijn mensen die onder invloed van xtc rondrijden een groter probleem dan hen die dat doen onder invloed van alcohol?

[..]

Criminelen werken al-tijd onder de marktprijs? Als dat zo is, waarom doen ze dat dan niet massaal met de al legale genotsmiddelen, zoals alcohol? En inderdaad, de im- en export van drugs is een internationaal probleem maar dat betekent niet dat je dan op nationaal niveau niet kunt reguleren.
De redenering van Fijnoud vind ik ook wel lekker. Sinds we het gedoogbeleid de nek om hebben gedraaid en we links en rechts ingehaald worden door conservatieve landen is de problematiek gegegroeid. Maar hij of zij wijt het aan het gedoogbeleid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_183803124
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar heb ja dan vast wat onderbouwde onderzoeken van die deze stelling ondersteund. :D
Lodewijk heeft dat een keertje gelezen in paniekerige media zoals Elsevier en de Telegraaf. En tijdens ouderavonden is hem door de mannen en vrouwen van Tactus op het hart gedrukt dat drugs verschrikkelijk zijn en dat je na een pilletje in de goot belandt en je lichaam naar de klote is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 18 december 2018 @ 10:12:45 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183803151
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lodewijk heeft dat een keertje gelezen in paniekerige media zoals Elsevier en de Telegraaf. En tijdens ouderavonden is hem door de mannen en vrouwen van Tactus op het hart gedrukt dat drugs verschrikkelijk zijn en dat je na een pilletje in de goot belandt en je lichaam naar de klote is.
Zoals je kunt lezen schrijf ik dat helemaal niet. Wel blijkt dat langdurig gebruik slecht is, al is het maar omdat je andere signalen van je lichaam (dorst, slaap etc) verwaarloosd.
https://www.jellinek.nl/i(...)isinfo/risicos/#lang
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183803173
Drugs is voor mensen die het leven niet aankunnen.

En maar massaal depressief zijn en kampen met burnouts. Deze sneeuwvlokgeneratie :N
pi_183803174
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zoals je kunt lezen schrijf ik dat helemaal niet. Wel blijkt dat langdurig gebruik slecht is, al is het maar omdat je andere signalen van je lichaam (dorst, slaap etc) verwaarloosd.
https://www.jellinek.nl/i(...)isinfo/risicos/#lang
Langdurig gebruik is schadelijk? No shit? _O-

Zoals m'n vader altijd zei: overal waar 'te' voor staat, is slecht voor je.

Niks mis met een paar keer per maand een pil naar binnen werken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 18 december 2018 @ 10:16:40 #42
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183803207
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zoals je kunt lezen schrijf ik dat helemaal niet. Wel blijkt dat langdurig gebruik slecht is, al is het maar omdat je andere signalen van je lichaam (dorst, slaap etc) verwaarloosd.
https://www.jellinek.nl/i(...)isinfo/risicos/#lang
Ja, langdurig gebruik. Hoe lang heb je ook alweer gerookt?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 18 december 2018 @ 10:17:03 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183803215
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Langdurig gebruik is schadelijk? No shit? _O-

Zoals m'n vader altijd zei: overal waar 'te' voor staat, is slecht voor je.

Niks mis met een paar keer per maand een pil naar binnen werken.
Jij beweerde dat ik dit zei:
quote:
Lodewijk heeft dat een keertje gelezen in paniekerige media zoals Elsevier en de Telegraaf. En tijdens ouderavonden is hem door de mannen en vrouwen van Tactus op het hart gedrukt dat drugs verschrikkelijk zijn en dat je na een pilletje in de goot belandt en je lichaam naar de klote is.
Wat dus helemaal niet waar is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 18 december 2018 @ 10:17:21 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183803221
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja, langdurig gebruik. Hoe lang heb je ook alweer gerookt?
20 jaar. Ook slecht. Blij dat ik er van verlost ben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183803239
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij beweerde dat ik dit zei:

[..]

Wat dus helemaal niet waar is.
Jij lijkt mij zo'n christelijk bangmannetje dat wel even voor anderen bepaalt hoe zij dienen te leven. Daar heeft jouw soort (lees: conservatieve engnekjes) een handje van.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183803304
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Langdurig gebruik is schadelijk? No shit? _O-

Zoals m'n vader altijd zei: overal waar 'te' voor staat, is slecht voor je.

Niks mis met een paar keer per maand een pil naar binnen werken.
De geldende aanbeveling is om het niet meerdere keren per maand, maar om de 2-3 maanden te doen.
Zo blijft het iets bijzonders, waar je een paar keer per jaar op uitgekozen momenten van geniet. Net zoals naar een michelin restaurant gaan, een hele dure fles wijn kopen, sexy ondergoed aan je vrouw geven of wagyu vlees met truffel eten. :Y)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_183803320
Hoef geen Coke als ik Pepsi.
pi_183803403
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:59 schreef PzKpfw het volgende:
Het pro-pillenkamp komt niet veel verder dan: want alcohol mag ook. :')
En hoe ver kom jij precies?
pi_183803417
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb me tientallen jaren van de wereld gesnoven en geslikt, en heb nergens last van.
Het vervelende is dat iedereen 'meeslikt' door het drinken van kraanwater.

Voor de zevende keer op rij is in 2017 een Europese studie gedaan naar drugs in rioolwater om geografische verschillen en tijdtrends in drugsgebruik van stadsbewoners op te sporen. Het Europese Agentschap voor verdovende middelen - EMCDDA in Lissabon - publiceert vandaag de nieuwe resultaten van metingen van cocaïne, amfetamine, ecstasy, methamfetamine. Voor de partydrug MDMA (ecstasy) geldt, net als in de afgelopen jaren, dat in 2017 in Nederland het hoogste gebruik van heel Europa wordt geconstateerd, van de bijna 60 Europese steden die aan het onderzoek meededen. Pim de Voogt (KWR en UvA) en Erik Emke (KWR) analyseerden het rioolwater van de Amsterdam, Utrecht en Eindhoven.
https://www.kwrwater.nl/projecten/drugs-in-het-riool/
  dinsdag 18 december 2018 @ 10:36:02 #50
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_183803454
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:30 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

En hoe ver kom jij precies?
Hangt er vanaf waar het heen moet.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_183803459
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:59 schreef PzKpfw het volgende:
Het pro-pillenkamp komt niet veel verder dan: want alcohol mag ook. :')
Meemaken hoe een familielid er bijna aan onderdoor is gegaan.

Klassiek geval van beginnen met blowen tot aan de meest ranzige pillenverslaving.

Er uiteindelijk als een skelet uitzien en jarenlang moeten strijden om te kunnen afkicken.

Dat wens je echt niemand toe.

Behalve de mensen die denken dat het zo fijn hip, onschuldig en leuk is om pillen te moeten / mogen / willen slikken.

Die wens ik het van harte toe.

(Met goede afloop)
pi_183803461
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:32 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het vervelende is dat iedereen 'meeslikt' door het drinken van kraanwater.

Voor de zevende keer op rij is in 2017 een Europese studie gedaan naar drugs in rioolwater om geografische verschillen en tijdtrends in drugsgebruik van stadsbewoners op te sporen. Het Europese Agentschap voor verdovende middelen - EMCDDA in Lissabon - publiceert vandaag de nieuwe resultaten van metingen van cocaïne, amfetamine, ecstasy, methamfetamine. Voor de partydrug MDMA (ecstasy) geldt, net als in de afgelopen jaren, dat in 2017 in Nederland het hoogste gebruik van heel Europa wordt geconstateerd, van de bijna 60 Europese steden die aan het onderzoek meededen. Pim de Voogt (KWR en UvA) en Erik Emke (KWR) analyseerden het rioolwater van de Amsterdam, Utrecht en Eindhoven.
https://www.kwrwater.nl/projecten/drugs-in-het-riool/
jij drinkt rioolwater?
pi_183803465
Domme leeftijdsgenoten van me. Als je hartstikke veel alcohol, drugs, whatever nodig hebt om je te vermaken dan houd je jezelf ook flink voor de gek. Misschien vind je de party scene wellicht niet zo heel leuk maar lieg je gewoon tegen jezelf. Ik weet zeker dat ik met flink wat pillen op ook ieder weekend de tijd van mijn leven zou hebben in ieder willekeurig danscafé in Amsterdam. Maar ik ben eerlijk tegen mezelf, en vind uitgaan in dat soort plekken maar niks. Net zoals - volgens mij - het merendeel van de studenten. Maar die willen dat niet toegeven, en om het dan toch naar hun zin te hebben, om er bij te horen gaan, ze gebruiken tijdens het uitgaan.
pi_183803468
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:32 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het vervelende is dat iedereen 'meeslikt' door het drinken van kraanwater.

Voor de zevende keer op rij is in 2017 een Europese studie gedaan naar drugs in rioolwater om geografische verschillen en tijdtrends in drugsgebruik van stadsbewoners op te sporen. Het Europese Agentschap voor verdovende middelen - EMCDDA in Lissabon - publiceert vandaag de nieuwe resultaten van metingen van cocaïne, amfetamine, ecstasy, methamfetamine. Voor de partydrug MDMA (ecstasy) geldt, net als in de afgelopen jaren, dat in 2017 in Nederland het hoogste gebruik van heel Europa wordt geconstateerd, van de bijna 60 Europese steden die aan het onderzoek meededen. Pim de Voogt (KWR en UvA) en Erik Emke (KWR) analyseerden het rioolwater van de Amsterdam, Utrecht en Eindhoven.
https://www.kwrwater.nl/projecten/drugs-in-het-riool/
Rioolwater is geen drinkwater. Althans, voor de meeste mensen niet.

Overigens zou dit probleem (illegaal dumpen van drugs of afval ervan) in theorie ook best eens kunnen verminderen door regulatie.
pi_183803520
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:36 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

jij drinkt rioolwater?
Vergrijzing bedreigt schoon drinkwater, een proef moet er wat tegen doen
Vandaag start officieel een pilot waarbij het waterschap met een extra zuivering gaat proberen om tot 80 procent van de medicijnresten uit het water te filteren. Die resten komen in het water doordat niet alle medicijnen in het lichaam van de mens worden opgenomen; wat niet wordt opgenomen, belandt via de urine en ontlasting in het riool.
https://nos.nl/artikel/22(...)-wat-tegen-doen.html

Het staat er niet bij maar de millenials plassen heel wat xtc-resten weg.
pi_183803523
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:32 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het vervelende is dat iedereen 'meeslikt' door het drinken van kraanwater.

Voor de zevende keer op rij is in 2017 een Europese studie gedaan naar drugs in rioolwater om geografische verschillen en tijdtrends in drugsgebruik van stadsbewoners op te sporen. Het Europese Agentschap voor verdovende middelen - EMCDDA in Lissabon - publiceert vandaag de nieuwe resultaten van metingen van cocaïne, amfetamine, ecstasy, methamfetamine. Voor de partydrug MDMA (ecstasy) geldt, net als in de afgelopen jaren, dat in 2017 in Nederland het hoogste gebruik van heel Europa wordt geconstateerd, van de bijna 60 Europese steden die aan het onderzoek meededen. Pim de Voogt (KWR en UvA) en Erik Emke (KWR) analyseerden het rioolwater van de Amsterdam, Utrecht en Eindhoven.
https://www.kwrwater.nl/projecten/drugs-in-het-riool/
Zo te zien heb jij het artikel wel erg vluchtig gescand tussen al die andere nieuwsberichten die je te verwerken had ;)
Dit artikel is dus eigenlijk gewoon reclame voor hoe fantastisch goed de RWZI's in Nederland werken.

Ik zou me meer zorgen maken om microplastic of PCB's in vis, fijnstof in de lucht en antibiotica in vlees en zuivel ....

quote:
Zouden we door het drinken van water met dezelfde concentraties die in het water uit het riool worden aangetroffen, high kunnen worden?

Nee. De gemiddelde dosis XTC is 50-100 mg per pil, de laatste tijd soms 200-300 mg. In het rioolwater dat de zuivering binnenkomt (influent) vinden we gemiddeld iets van 100-600 nanogram per liter. Maar in ons drinkwater vinden we geen verdovende middelen meer terug, als gevolg van de zuivering door de drinkwaterbedrijven. Maar stel dat je 2 liter per dag drinkt met een hoeveelheid van 200 ng/L dan zou je per dag 400ng binnenkrijgen. Eén nanogram is één miljardste gram, terwijl een milligram één duizendste gram is. Eén nanogram is dus één miljoenste van een milligram, dus 400 ng is één halfmiljoenste van een XTC pil die 200 mg bevat.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_183803565
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:36 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Meemaken hoe een familielid er bijna aan onderdoor is gegaan.

Klassiek geval van beginnen met blowen tot aan de meest ranzige pillenverslaving.

Er uiteindelijk als een skelet uitzien en jarenlang moeten strijden om te kunnen afkicken.

Dat wens je echt niemand toe.

Behalve de mensen die denken dat het zo fijn hip, onschuldig en leuk is om pillen te moeten / mogen / willen slikken.

Die wens ik het van harte toe.

(Met goede afloop)
Vind dit echt gelul van de bovenste plank. Dus omdat jouw familielid blijkbaar een slappe zak is die niet in staat was om zichzelf te bedwingen, gun jij anderen (lees: pillenslikkers) eenzelfde lot?

Drugs gebruiken is ook onschuldig, zolang je het maar met mate doet. Dat geldt net zo goed voor alcohol, vet vreten of andere 'slechte liefhebberijen'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183803618
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:36 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Meemaken hoe een familielid er bijna aan onderdoor is gegaan.

Klassiek geval van beginnen met blowen tot aan de meest ranzige pillenverslaving.

Er uiteindelijk als een skelet uitzien en jarenlang moeten strijden om te kunnen afkicken.

Dat wens je echt niemand toe.

Behalve de mensen die denken dat het zo fijn hip, onschuldig en leuk is om pillen te moeten / mogen / willen slikken.

Die wens ik het van harte toe.

(Met goede afloop)
Omg de gateway drug theorie. :') En dan ook nog eens doen alsof je familielid geen blaam treft _O-

En door het grootverbruik van jouw familielid zijn er weer jonge knullen onterecht geliquideerd ;( Denk daar dan eens aan ! :'(

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Overigens zou dit probleem (illegaal dumpen van drugs of afval ervan) in theorie ook best eens kunnen verminderen door regulatie.
Klopt. Alsof die vaten met drugsafval altijd alleen maar gedumpt worden en dat nooit op een willekeurig punt op het riool wordt geloosd.
pi_183803628
Wat is er gebeurd met de horde pillenslikkers uit de jaren 90

Oja die zijn allemaal op hun beentjes terecht gekomen
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_183803696
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:36 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Meemaken hoe een familielid er bijna aan onderdoor is gegaan.

Klassiek geval van beginnen met blowen tot aan de meest ranzige pillenverslaving.

Er uiteindelijk als een skelet uitzien en jarenlang moeten strijden om te kunnen afkicken.

Dat wens je echt niemand toe.

Behalve de mensen die denken dat het zo fijn hip, onschuldig en leuk is om pillen te moeten / mogen / willen slikken.

Die wens ik het van harte toe.

(Met goede afloop)
Zelfde argument kun je geven voor alcohol, gokken, gamen, eten, werken etc. Niet erg sterk dus. Ik heb van dichtbij gezien hoe iemand zich letterlijk dood heeft gedronken. Ik heb van dichtbij gezien hoe iemand zijn volledige gezin te gronde richt doordat hij op 1 dag zijn volledige salaris erdoorheen heeft gegooid in de fruitautomaat, ik heb een collega gehad die 250 kg woog vanwege een chocoladeverslaving. etc etc. Allemaal dingen die je een ander niet toewenst maar ook allemaal dingen die bij 99% van de mensen niet voor zullen komen omdat die wel maat kunnen houden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183803745
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:46 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Wat is er gebeurd met de horde pillenslikkers uit de jaren 90

Oja die zijn allemaal op hun beentjes terecht gekomen
Ik wil net zeggen. Stap in de jaren 90 een feestzaal binnen en werkelijk iedereen staat strak.

En veruit de meeste van die mensen, mijzelf inclusief, zijn nu gewoon brave burgers die hun leven op de rit hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183803757
Wel grappig trouwens dat dit topic nu wordt volgeschreven door een sjaak klapkaak, ene dopemine (lekker spul) en een dr M abuse :D
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_183803769
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:36 schreef dopemin het volgende:
Domme leeftijdsgenoten van me. Als je hartstikke veel alcohol, drugs, whatever nodig hebt om je te vermaken dan houd je jezelf ook flink voor de gek. Misschien vind je de party scene wellicht niet zo heel leuk maar lieg je gewoon tegen jezelf. Ik weet zeker dat ik met flink wat pillen op ook ieder weekend de tijd van mijn leven zou hebben in ieder willekeurig danscafé in Amsterdam. Maar ik ben eerlijk tegen mezelf, en vind uitgaan in dat soort plekken maar niks. Net zoals - volgens mij - het merendeel van de studenten. Maar die willen dat niet toegeven, en om het dan toch naar hun zin te hebben, om er bij te horen gaan, ze gebruiken tijdens het uitgaan.
Goede post weer henk krol
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_183803780
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:36 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Hangt er vanaf waar het heen moet.
Jij lijkt vooral stil te staan.
pi_183803783
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:32 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het vervelende is dat iedereen 'meeslikt' door het drinken van kraanwater.

Voor de zevende keer op rij is in 2017 een Europese studie gedaan naar drugs in rioolwater om geografische verschillen en tijdtrends in drugsgebruik van stadsbewoners op te sporen. Het Europese Agentschap voor verdovende middelen - EMCDDA in Lissabon - publiceert vandaag de nieuwe resultaten van metingen van cocaïne, amfetamine, ecstasy, methamfetamine. Voor de partydrug MDMA (ecstasy) geldt, net als in de afgelopen jaren, dat in 2017 in Nederland het hoogste gebruik van heel Europa wordt geconstateerd, van de bijna 60 Europese steden die aan het onderzoek meededen. Pim de Voogt (KWR en UvA) en Erik Emke (KWR) analyseerden het rioolwater van de Amsterdam, Utrecht en Eindhoven.
https://www.kwrwater.nl/projecten/drugs-in-het-riool/
Jij drinkt rioolwater? En vergeet niet hoeveel medicijnen er in dat rioolwater zitten. Ook flink wat hormonen van alle pil slikkende vrpuwen.
pi_183803817
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jij drinkt rioolwater?
Dat zou wel een hoop verklaren.

quote:
En vergeet niet hoeveel medicijnen er in dat rioolwater zitten. Ook flink wat hormonen van alle pil slikkende vrpuwen.
Vergeet antidepressiva niet, dat schijnt ook zeer hardnekkig te zijn en het riool en oppervlaktewater te vervuilen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 18 december 2018 @ 11:04:38 #67
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_183803927
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:37 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik raad het veel mensen juist aan om eens wat geestverruimende middelen tot zich te nemen.
Welke mensen zou je het afraden?
pi_183804789
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind dit echt gelul van de bovenste plank. Dus omdat jouw familielid blijkbaar een slappe zak is die niet in staat was om zichzelf te bedwingen, gun jij anderen (lees: pillenslikkers) eenzelfde lot?

Drugs gebruiken is ook onschuldig, zolang je het maar met mate doet. Dat geldt net zo goed voor alcohol, vet vreten of andere 'slechte liefhebberijen'.
Volgens mij heeft het weinig te maken met slappe zak. Heb wel eens gelezen dat ongeveer 10-15% van de bevolking verslavingsgevoelig is. Die kan nog verslaafd worden aan chocolade eten.
De grote vraag is of we het gebruik van de andere 85% moeten verbieden om de 15% tegen zichzelf in bescherming te nemen, of dat we andere maatregelen moeten nemen om de 15% te beschermen. Bijv door toch te werken met gedwongen opnames in bepaalde gevallen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_183804858
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 11:59 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het weinig te maken met slappe zak. Heb wel eens gelezen dat ongeveer 10-15% van de bevolking verslavingsgevoelig is. Die kan nog verslaafd worden aan chocolade eten.
De grote vraag is of we het gebruik van de andere 85% moeten verbieden om de 15% tegen zichzelf in bescherming te nemen, of dat we andere maatregelen moeten nemen om de 15% te beschermen. Bijv door toch te werken met gedwongen opnames in bepaalde gevallen.
Maar lang niet 85% van de bevolking is verslaafd aan pillen of alcohol. Verslavingsgevoelig staat niet gelijk aan verslaafd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 18 december 2018 @ 12:06:06 #70
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183804883
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:32 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het vervelende is dat iedereen 'meeslikt' door het drinken van kraanwater.

Voor de zevende keer op rij is in 2017 een Europese studie gedaan naar drugs in rioolwater om geografische verschillen en tijdtrends in drugsgebruik van stadsbewoners op te sporen. Het Europese Agentschap voor verdovende middelen - EMCDDA in Lissabon - publiceert vandaag de nieuwe resultaten van metingen van cocaïne, amfetamine, ecstasy, methamfetamine. Voor de partydrug MDMA (ecstasy) geldt, net als in de afgelopen jaren, dat in 2017 in Nederland het hoogste gebruik van heel Europa wordt geconstateerd, van de bijna 60 Europese steden die aan het onderzoek meededen. Pim de Voogt (KWR en UvA) en Erik Emke (KWR) analyseerden het rioolwater van de Amsterdam, Utrecht en Eindhoven.
https://www.kwrwater.nl/projecten/drugs-in-het-riool/
Jij drinkt rioolwater?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 18 december 2018 @ 13:21:21 #71
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183806109
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 11:04 schreef Boca_Raton het volgende:
Welke mensen zou je het afraden?
Dat is het bekende riedeltje hè, mensen met psychische aandoeningen of een aanleg daarvoor. Maar ook die “worden” niet gek door een pilletje of twee of een avondje paddoʼs.
Ik wil maar zeggen: het kan gezonde mensen mooie, zelfs leerzame ervaringen opleveren door een beetje met “drugs” ( :') ) te experimenteren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 18 december 2018 @ 13:22:24 #72
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_183806124
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:55 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Jij lijkt vooral stil te staan.
Gelukkig lijkt dat maar zo.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_183806835
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 12:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar lang niet 85% van de bevolking is verslaafd aan pillen of alcohol. Verslavingsgevoelig staat niet gelijk aan verslaafd.
Dat beweer ik ook niet. Ik zeg toch duidelijk dat 15% verslavingsgevoelig is. Die lopen echter grote risico's als ze drugs gaan gebruiken. Of dat nou alcohol of pillen zijn
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_183806880
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 13:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat beweer ik ook niet. Ik zeg toch duidelijk dat 15% verslavingsgevoelig is. Die lopen echter grote risico's als ze drugs gaan gebruiken. Of dat nou alcohol of pillen zijn
Ja dus?
Wil je alle dingen waar mensen mogelijk verslaafd aan kunnen raken dan uitbannen omdat een klein percentage misschien in de problemen komt er door?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183806957
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 13:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja dus?
Wil je alle dingen waar mensen mogelijk verslaafd aan kunnen raken dan uitbannen omdat een klein percentage misschien in de problemen komt er door?
Lees nou eens. Ik wil graag dat we manieren vinden om die 85% gewoon te laten genieten van af en toe een pilletje of een snuif, terwijl we wel maatregelen nemen om die 15% tegen zichzelf te beschermen. Maar dan wel op een andere manier als we verbieden gewoon alle drugs.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_183806993
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Opvallend dat met name de burgemeesters er in dat stukje allebei erg vreemde redenaties op na houden.

[..]

Alcohol is ook foei, maar de risico's zijn minder groot. In welk opzich dan, en waar komt dat dan door? Zijn mensen die onder invloed van xtc rondrijden een groter probleem dan hen die dat doen onder invloed van alcohol?

[..]

Criminelen werken al-tijd onder de marktprijs? Als dat zo is, waarom doen ze dat dan niet massaal met de al legale genotsmiddelen, zoals alcohol? En inderdaad, de im- en export van drugs is een internationaal probleem maar dat betekent niet dat je dan op nationaal niveau niet kunt reguleren.
Kleiner risico doordat het doseren minder snel fout gaat misschien.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 18 december 2018 @ 14:11:24 #77
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183807101
De schijnheilige verheven moraal van de politiek, niet onderbouwd met argumenten.
Honderdduizenden Nederlanders gebruiken nemen wel eens een pilletje en dat blijkt helemaal niet zo gevaarlijk te zijn. Waarom dan zo stug blijven vasthouden aan die wetgeving, dat jij het al als oude grijze muis niet doet, wil niet zeggen dat je anderen het maar moet ontnemen. Je zit niet in de politiek voor jezelf he.
pi_183807175
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:32 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dat je daarvoor pillen nodig bent is best sneu.
Het zou sneu zijn als mensen alleen nog maar chemisch vrolijk kunnen zijn.
pi_183809562
"XTC-verslaafden"

Bestaan die?
  dinsdag 18 december 2018 @ 17:57:46 #80
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183812396
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 14:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Kleiner risico doordat het doseren minder snel fout gaat misschien.
Onzin. Er zijn 800.000 probleemdrinkers in Nederland waarvan 300.000 keiharde alcohol verslaafden en er gaan dagelijks mensen dood aan alcohol

quote:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)n-doden-alcohol.html

GENEVE - Alcohol is verantwoordelijk voor bijna 4 procent van alle sterfgevallen wereldwijd, bijna 2,5 miljoen mensen.
en er liggen elk weekend coma-zuipers (veel tieners) op de eerste hulp. De problemen rond alcohol zijn vele malen groter dan die rond XTC.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_183812425
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Onzin. Er zijn 800.000 probleemdrinkers in Nederland waarvan 300.000 keiharde alcohol verslaafden en er gaan dagelijks mensen dood aan alcohol

[..]

en er liggen elk weekend coma-zuipers (veel tieners) op de eerste hulp. De problemen rond alcohol zijn vele malen groter dan die rond XTC.
Er drinken dan ook veel meer mensen alcohol.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 18 december 2018 @ 17:59:40 #82
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183812443
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Er drinken dan ook veel meer mensen alcohol.
Als die mensen pillen zouden slikken zouden er veel minder doden vallen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_183812510
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als die mensen pillen zouden slikken zouden er veel minder doden vallen.
Kom dan met percentages: hoeveel procent van de XTC-gebruikers versus hoeveel procent van drank-gebruikers eindigen in het ziekenhuis, met de auto in de prak, etc...
Maar dan blijft er nog een groot vraagteken voor wat er met de vorm van het gebruik zal gebeuren wanneer het gelegaliseerd zal zijn en welke implicaties dat zal hebben wat betreft de consequenties.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 18:04:58 ]
  dinsdag 18 december 2018 @ 18:04:46 #84
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183812544
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:02 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Kom dan met percentages: hoeveel procent van de XTC-gebruikers versus hoeveel procent van drank-gebruikers eindigen in het ziekenhuis, met de auto in de prak, etc...
Die cijfers presenteer ik zodra XTC legaal is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_183812571
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die cijfers presenteer ik zodra XTC legaal is.
Juist. De enige relevante cijfers presenteer je zodra het legaal is.
Ik denk dat we tot dan wel kunnen aannemen dat XTC eenmaal gebruikt in dezelfde mate & hoedanigheid niet veel veiliger zal blijken.

Ik ben overigens wel voorstander van herstel van het eerdere gedoogbeleid met testtentjes e.d.
Daarnaast heb ik wel eens gelezen dat steeds meer psychiaters pleiten voor de herintroductie van mdma als therapiemiddel. Misschien is dat een beter begin.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 18:09:11 ]
pi_183812936
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:06 schreef EipNiC het volgende:


Ik denk dat we tot dan wel kunnen aannemen dat XTC eenmaal gebruikt in dezelfde mate & hoedanigheid niet veel veiliger zal blijken.

Waarom denk je dat iedereen dat zou kunnen aannemen zonder enige onderbouwing, die papierversnipperaar ook niet had voor zijn stelling. Beide net zo dubieus. ;)
pi_183813028
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat iedereen dat zou kunnen aannemen zonder enige onderbouwing, die papierversnipperaar ook niet had voor zijn stelling. Beide net zo dubieus. ;)
Iedereen die het gebruik heeft* had ik moeten zeggen, want eenieder die daaronder valt begrijpt de mate van beïnvloeding. Ik gebruik trouwens niet voor niets 'aannemen'; dat is impliciet 'onder voorbehoud'.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 18:30:50 ]
  dinsdag 18 december 2018 @ 18:35:27 #88
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183813185
Het is allang wetenschappelijk vastgesteld dat MDMA een van de minst gevaarlijke drugs is en veel minder gevaarlijk dan alcohol, ook als je alleen kijkt naar het effect per gebruiker. Het is jammer dat dit nog steeds een betwist punt in de discussie is.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_183813231
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het is allang wetenschappelijk vastgesteld dat MDMA een van de minst gevaarlijke drugs is en veel minder gevaarlijk dan alcohol, ook als je alleen kijkt naar het effect per gebruiker. Het is jammer dat dit nog steeds een betwist punt in de discussie is.
Het ging 'm nu even over de hypothetische kwestie waar XTC (niet geheel hetzelfde als puur mdma ook) alcohol zou vervangen; dus in dezelfde mate, in dezelfde omgevingen, met hetzelfde gemak. (Nu is dat uiteraard niet realistisch; we zullen bijvoorbeeld niet eventjes een pilletje nemen bij het kerstmaal met de familie en vervolgens in de auto stappen maar soit...)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 18:45:27 ]
  dinsdag 18 december 2018 @ 18:44:18 #90
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183813326
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:38 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Het ging 'm nu even over de hypothetische kwestie waar XTC (niet geheel hetzelfde als puur mdma ook) alcohol zou vervangen; dus in dezelfde mate, in dezelfde omgevingen, met hetzelfde gemak. (Nu is dat uiteraard niet realistisch; we zullen bijvoorbeeld niet eventjes een pilletje nemen bij het kerstmaal met de familie en vervolgens in de autostappen maar soit...)
Ik reageerde niet specifiek op jou, maar oké.

Als XTC legaal zou zijn, zou het ook niet gebruikt worden zoals alcohol nu. Het is gewoon te verschillend qua effect. Hetzelfde met autorijden; vanwege de effecten gebeurt dat nu ook niet of amper met XTC op.

MDMA is trouwens het actieve ingrediënt in XTC pillen, dus bij een zuivere pil zou het gelijk moeten zijn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_183813408
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik reageerde niet specifiek op jou, maar oké.

Als XTC legaal zou zijn, zou het ook niet gebruikt worden zoals alcohol nu. Het is gewoon te verschillend qua effect. Hetzelfde met autorijden; vanwege de effecten gebeurt dat nu ook niet of amper met XTC op.

MDMA is trouwens het actieve ingrediënt in XTC pillen, dus bij een zuivere pil zou het gelijk moeten zijn.

Precies. Daarmee is een uitspraak als 'minder veilig dan...' dus al mank vanaf haar geboorte, toch? De uitspraak is alleen te rechtvaardigen wanneer er gekeken wordt naar de gezondheid van de gebruiker, of de directe impact op het lichaam. Wat jij misschien deed, daar je blijkbaar niet op mij reageerde.

Een zuivere pil zou gewoon mdma (poeder) in pilvorm zijn? Dus zonder de energie e.d.?

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 18:50:29 ]
pi_183813453
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:49 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Precies. Daarmee is een uitspraak als 'minder veilig dan...' dus al mank vanaf haar geboorte, toch? De uitspraak is alleen te rechtvaardigen wanneer er gekeken wordt naar de gezondheid van de gebruiker, of de directe impact op het lichaam. Wat jij misschien deed, daar je blijkbaar niet op mij reageerde.

Een zuivere pil zou gewoon mdma (poeder) in pilvorm zijn? Dus zonder de energie e.d.?
De mdma zorgt voor de energie hoor. En een goede pil is inderdaad puur mdma met bindmiddel.
pi_183813476
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het is allang wetenschappelijk vastgesteld dat MDMA een van de minst gevaarlijke drugs is en veel minder gevaarlijk dan alcohol, ook als je alleen kijkt naar het effect per gebruiker. Het is jammer dat dit nog steeds een betwist punt in de discussie is.
Als je het met mate doet ja. Je kan prima jezelf elke zaterdag kapotzuipen tijdens het stappen, maar als je elke zaterdag 2-3 pillen neemt ben je na een paar maanden helemaal stuk.
pi_183813479
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:51 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

De mdma zorgt voor de energie hoor. En een goede pil is inderdaad puur mdma met bindmiddel.
Ow dat had ik niet verwacht. Dacht dat het kwam uit de 'troep' die ze er bijgooien.
  dinsdag 18 december 2018 @ 18:54:53 #95
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183813515
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:53 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ow dat had ik niet verwacht. Dacht dat het kwam uit de 'troep' die ze er bijgooien.
Nee, die troep hoort er in principe niet in ;)
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_183813525
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:53 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ow dat had ik niet verwacht. Dacht dat het kwam uit de 'troep' die ze er bijgooien.
Dat komt bijna niet voor. Je kan ze gewoon gratis laten testen en een dealer die er standaard troep bij gooit zal niet veel meer verkopen. Daarom denk ik ook altijd :') bij die mensen die lopen te verkondigen dat ze er expres dodelijke stoffen in doen. Als je dat doet hou je geen klant meer over, dus dat doet bijna niemand.
  dinsdag 18 december 2018 @ 18:57:37 #97
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183813573
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:49 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Precies. Daarmee is een uitspraak als 'minder veilig dan...' dus al mank vanaf haar geboorte, toch? De uitspraak is alleen te rechtvaardigen wanneer er gekeken wordt naar de gezondheid van de gebruiker, of de directe impact op het lichaam. Wat jij misschien deed, daar je blijkbaar niet op mij reageerde.
Dat onderzoek dat ik aanhaalde ging onder meer over risico's voor de gebruiker, dus individueel en in de praktijk. Ervan uitgaande dat de omstandigheden bij gebruik hetzelfde blijven na legalisatie, kun je daar dus wel uitspraken over doen. En die omstandigheden zullen denk ik hooguit veiliger worden, want je weet wat er in je pil zit enzo.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_183813584
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het is allang wetenschappelijk vastgesteld dat MDMA een van de minst gevaarlijke drugs is en veel minder gevaarlijk dan alcohol, ook als je alleen kijkt naar het effect per gebruiker. Het is jammer dat dit nog steeds een betwist punt in de discussie is.
Het bestaan van de hele discussie is gebaseerd op ideologie boven feiten, drogredenen boven argumenten en gevoel boven elementaire logica. Maar ja, ze komen er al jaren mee weg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183813587
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Als je het met mate doet ja. Je kan prima jezelf elke zaterdag kapotzuipen tijdens het stappen, maar als je elke zaterdag 2-3 pillen neemt ben je na een paar maanden helemaal stuk.
Ja, op basis van eigen ervaring: MDMA-gebruik is exclusiever: voornamelijk voor festivals en met uitzondering bij het stappen of nadien bij iemand thuis. En dat geeft een ander effect voor verkeersveiligheid: festivalgangers gaan voornamelijk per trein en bus- en sowieso vaak pas als de zon weer schijnt op de fiets vanaf de bus/treinhalte.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 19:00:23 ]
  dinsdag 18 december 2018 @ 18:58:32 #100
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183813593
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:55 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Daarom denk ik ook altijd :') bij die mensen die lopen te verkondigen dat ze er expres dodelijke stoffen in doen.
Ken jij mensen die dat tegen je zeggen? :D
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:00:07 #101
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183813613
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Als je het met mate doet ja. Je kan prima jezelf elke zaterdag kapotzuipen tijdens het stappen, maar als je elke zaterdag 2-3 pillen neemt ben je na een paar maanden helemaal stuk.
Als je XTC elke week gebruikt werkt het niet eens meer. Als je elke zaterdagavond zuipt bestaat er een redelijke kans dat je ook vrijdagavond gaat doen, en dan de rest van het weekend, en daarna doordeweeks ook maar.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_183813630
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ken jij mensen die dat tegen je zeggen? :D
Nee dat lees je wel eens op het nieuws van die hysterische ouders, en dan maak ik zo'n gezichtje achter mijn beeldscherm :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:58 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ja, op basis van eigen ervaring: MDMA-gebruik is exclusiever: voornamelijk voor festivals en met uitzondering bij het stappen of nadien bij iemand thuis. En dat geeft een ander effect voor verkeersveiligheid: festivalgangers gaan voornamelijk per trein en bus- en vaak pas als de zon weer schijnt.
Ja je ziet het sowieso wel minder vaak ja, bij het stappen is een klein pilletje toch handiger dan een zakje. Ook met innemen enzo. Maar ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die met xtc/mdma op nog gaan rijden, zeker in vergelijking met alcohol.
pi_183813648
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat onderzoek dat ik aanhaalde ging onder meer over risico's voor de gebruiker, dus individueel en in de praktijk. Ervan uitgaande dat de omstandigheden bij gebruik hetzelfde blijven na legalisatie, kun je daar dus wel uitspraken over doen. En die omstandigheden zullen denk ik hooguit veiliger worden, want je weet wat er in je pil zit enzo.
Ja, die als is een belangrijke voorwaarde. Hoe zich het e.e.a. m.b.t. gebruik zal ontwikkelen is een sociologisch/cultureel-vraagstuk in principe. Een factor als stapcultuur (muziek e.d.) speelt daarbij een belangrijke rol.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 19:02:58 ]
pi_183813697
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Als je XTC elke week gebruikt werkt het niet eens meer. Als je elke zaterdagavond zuipt bestaat er een redelijke kans dat je ook vrijdagavond gaat doen, en dan de rest van het weekend, en daarna doordeweeks ook maar.
Dat is misschien wel het grootste voordeel van XTC inderdaad. De psychologische kater is vanwege dezelfde reden natuurlijk wel veel intensiever. Wat de implicaties daarvan zijn voor het algehele functioneren is me niet helemaal duidelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 19:08:46 ]
pi_183813742
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Als je XTC elke week gebruikt werkt het niet eens meer. Als je elke zaterdagavond zuipt bestaat er een redelijke kans dat je ook vrijdagavond gaat doen, en dan de rest van het weekend, en daarna doordeweeks ook maar.
Het blijft gewoon werken hoor, het voelt alleen niet meer zo 'intens happy' als eerst. Je voelt je dan alleen nog maar vaag en vrolijk. Maar vooral vaag
pi_183813815
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:00 schreef MadJackthePirate het volgende:
. Maar ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die met xtc/mdma op nog gaan rijden, zeker in vergelijking met alcohol.
De realiteitszin is zodanig aangepast dat er niet zo snel een overmoedig stemmetje zal klinken zoals je met alcohol wel hebt idd. Maar gelijktijdig... het kan wel; ik heb zelf best wel domme risico's genomen op en nabij stations na het gebruik van XTC.... zoals over het spoor lopen om 7 u 's ochtends :N

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 19:11:23 ]
pi_183813971
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:10 schreef EipNiC het volgende:

[..]

De realiteitszin is zodanig aangepast dat er niet zo snel een overmoedig stemmetje zal klinken zoals je met alcohol wel hebt idd. Maar gelijktijdig... het kan wel; ik heb zelf best wel domme risico's genomen op en nabij stations na het gebruik van XTC.... zoals over het spoor lopen om 7 u 's ochtends :N
Hmm, dat soort dingen heb ik toch nog altijd wel weten te voorkomen _O- Maar als het uit begint te werken kan ik meestal wel enigszins weer nadenken en voordat het uit begint te werken ga ik meestal niet weg van de staplocatie.
pi_183814069
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:18 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Hmm, dat soort dingen heb ik toch nog altijd wel weten te voorkomen _O- Maar als het uit begint te werken kan ik meestal wel enigszins weer nadenken en voordat het uit begint te werken ga ik meestal niet weg van de staplocatie.
Dat is verstandig inderdaad. Ik was met m'n ''ik wil niet dat het over is''-huilkop zo dom om er op het einde nog eentje in te gooien :')
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:24:16 #109
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183814073
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:06 schreef EipNiC het volgende:
Ik denk dat we tot dan wel kunnen aannemen dat XTC eenmaal gebruikt in dezelfde mate & hoedanigheid niet veel veiliger zal blijken.
XTC is veel minder ongezond en verslavend dan alcohol dus dat is pertinent niet waar.

https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.pdf
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_183814088
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

XTC is veel minder ongezond en verslavend dan alcohol dus dat is pertinent niet waar.

https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.pdf
Gaat dat rapport uit van de hypothese die ik voorleg?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 19:25:18 ]
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:26:46 #111
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_183814130
Boeiend laat m3nsen lekker een pilletje pakken als ze daar gelukkig van worden

Ik heb er niks mee rook wel een jointje maarja dan kan ik weinig zeggen he
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:28:48 #112
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183814185
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:58 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ja, op basis van eigen ervaring: MDMA-gebruik is exclusiever: voornamelijk voor festivals en met uitzondering bij het stappen of nadien bij iemand thuis. En dat geeft een ander effect voor verkeersveiligheid: festivalgangers gaan voornamelijk per trein en bus- en sowieso vaak pas als de zon weer schijnt op de fiets vanaf de bus/treinhalte.
Overigens kan je beter met E op rijden dan met alcohol.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:31:19 #113
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183814247
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:25 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Gaat dat rapport uit van de hypothese die ik voorleg?
Vast niet, maar zelfs dan ga je van alcohol eerder dood dan van E.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_183814268
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

XTC is veel minder ongezond en verslavend dan alcohol dus dat is pertinent niet waar.

https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.pdf
Dat gaat niet uit van eenzelfde soort gebruik. Mensen gebruiken normaal niet elke week xtc. Logisch dat het dan minder schadelijk is. Als je net zovaak xtc gebruikt als een gemiddelde stevige drinker drinkt heb je binnen no-time allerlei vervelende neurologische problemen.

Het is alleen wel minder verslavend, dat dan weer wel.
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Overigens kan je beter met E op rijden dan met alcohol.
Ligt aan de hoeveelheid. Ik weet wel zeker dat je na 1 pil slechter rijdt dan na 5 bier. Na 20 bier rijdt je dan weer slechter dan na een halfje natuurlijk.
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:33:15 #115
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_183814287
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

XTC is veel minder ongezond en verslavend dan alcohol dus dat is pertinent niet waar.

https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.pdf
Laten we de gevolgen op lange termijn van die chemische rommel eerst maar eens afwachten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:35:11 #116
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183814324
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 16:09 schreef tjoptjop het volgende:
"XTC-verslaafden"
Bestaan die?
Met MDMA ben ik niet zo bekend, maar wat psychedelica betreft, je moet echt heel erg je best doen om daaraan verslaafd te raken.
Dat zijn doorgaans toch hysterische verhalen van total ignorants, of ene anekdotische tragedie van Sjaak het zwarte schaap, die zich na een gemoedelijke dorpsjeugd helemaal de tering rookte/snoof/blowde/slikte vanuit een kraakpand in de grotestad en nu in de familie symbool staat voor het Levensgevaar Dat Drugs Heet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:36:18 #117
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183814344
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:32 schreef MadJackthePirate het volgende:
Dat gaat niet uit van eenzelfde soort gebruik. Mensen gebruiken normaal niet elke week xtc. Logisch dat het dan minder schadelijk is.
Als je het rapport goed leest zie je dat E inherent minder giftig is dan alcohol, (blz 19, score 1 en 2) dus zelfs al zou je het zo kunnen gebruiken als alcohol dan nog ga je van alcohol eerder dood.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 18-12-2018 19:42:08 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_183814345
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:49 schreef Morrigan het volgende:
Mensen die genieten van het leven. Dat mag natuurlijk niet.
Op zich kun je best van het leven genieten en je biertje drinken zonder dat je gaat comazuipen en op de afdeling Spoedeisende Hulp van het ziekenhuis belandt.
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:37:39 #119
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183814372
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:33 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Laten we de gevolgen op lange termijn van die chemische rommel eerst maar eens afwachten.
Gezien de reeds bekende schade van het repressieve beleid is legalisatie op z'n plaats.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:38:10 #120
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183814382
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Op zich kun je best van het leven genieten en je biertje drinken zonder dat je gaat comazuipen en op de afdeling Spoedeisende Hulp van het ziekenhuis belandt.
Of af en toe een pilletje en een blowtje doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:40:31 #121
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183814436
Overigens is deze discussie al lang gevoerd en gewonnen door het legalisatie-kamp.

NWS / The World Wide War on Drugs #12 - Legalize not criminalize
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:52:24 #122
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183814697
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:07 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het blijft gewoon werken hoor, het voelt alleen niet meer zo 'intens happy' als eerst. Je voelt je dan alleen nog maar vaag en vrolijk. Maar vooral vaag
Ja dan is het toch al niet meer leuk. En een lichamelijke verslaving is er sowieso niet, dus zal er niet echt een motivatie zijn om het zo vaak te doen. In tegenstelling tot bij alcohol.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_183814739
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je het rapport goed leest zie je dat E inherent minder giftig is dan alcohol, (blz 19, score 1 en 2) dus zelfs al zou je het zo kunnen gebruiken als alcohol dan nog ga je van alcohol eerder dood.
Minder giftig bij wekelijke inname ? :?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:55:09 #124
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183814767
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:53 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Minder giftig bij wekelijke inname ? :?
Minder giftig punt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:57:30 #125
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183814834
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:01 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ja, die als is een belangrijke voorwaarde. Hoe zich het e.e.a. m.b.t. gebruik zal ontwikkelen is een sociologisch/cultureel-vraagstuk in principe. Een factor als stapcultuur (muziek e.d.) speelt daarbij een belangrijke rol.
Ik denk niet dat het veel verandert. Bij legalisatie van drugs in andere landen gebeurde er verder ook weinig. Zoals ik al zei, als er iets verandert is het ten voordele.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_183814953
Al zou iedere gebruiker 1 uur later een gruwelijke dood sterven, dan nog zou de overheid ver weg moeten blijven van wat mensen vrijwillig met hun lichaam doen.
pi_183815018
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Minder giftig punt.
Als je het een keer in de zoveel maanden doet dan kan ik het nog wel geloven . Maar je gaat me niet vertellen dat xtc minder schadelijk is als je het regelmatig tot je neemt
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:17:33 #128
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183815448
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:04 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Als je het een keer in de zoveel maanden doet dan kan ik het nog wel geloven . Maar je gaat me niet vertellen dat xtc minder schadelijk is als je het regelmatig tot je neemt
Ik heb net nog een onderzoek gepost, begin daar eens.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_183815545
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb net nog een onderzoek gepost, begin daar eens.
Minder dodelijk wellicht ja.
pi_183816410
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb net nog een onderzoek gepost, begin daar eens.
Kap eens met je '' lees je in , je weet niet waarover je praat'' houding

Zoals je zelf waarschijnlijk ook weet verschillen de meningen behoorlijk over de schadelijkheid op lange termijn. Voor elke onderzoek die zegt dat het allemaal best wel mee valt, zijn er meer bevindingen die iets anders beweren

Zelf ben ik een grote voorstander van mdma in een therapeutische setting. Denk dat mensen meer baat zullen ondervinden dan welk ook voorgeschreven antidepressiva/ behandeling die er nu op de markt is

Ook ben ik van mening dat iedereen het middel minstens een keer in zijn/haar leven moet proberen

Maar om nu de gevaren te gaan downplayen gaat mij iets te ver . Het is vrij onschuldig middel mits je je aan de aanbevolen richtlijnen houdt , met de nadruk op mits
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_183816440
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:20 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Minder dodelijk wellicht ja.
Minder lichamelijk verslavend wellicht ook ja
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:28:15 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183817308
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:52 schreef Ali_boo het volgende:

Zoals je zelf waarschijnlijk ook weet verschillen de meningen behoorlijk over de schadelijkheid op lange termijn. Voor elke onderzoek die zegt dat het allemaal best wel mee valt, zijn er meer bevindingen die iets anders beweren
Nee. Wetenschappers stellen dat het allemaal wel mee valt, en populistische politici stellen dat het "alleen maar troep is"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_183817411
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee. Wetenschappers stellen dat het allemaal wel mee valt, en populistische politici stellen dat het "alleen maar troep is"
En mensen die er ervaring mee hebben stellen dat het niet 'wel mee valt'.
pi_183817488
Kunnen jullie er uit komen voor O&N? Was net van plan om het weer eens te proberen na circa 8 jaar en nu slaat de twijfel weer toe.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 21:38:35 ]
pi_183817881
Je dealer zal na 8 jaar al wel een keer van telefoonnummer gewisseld zijn dus dat wordt nog een uitdaging ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_183817963
Ze zijn al aangeschaft door een tussenpersoon ofwel collega.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 21:51:43 ]
pi_183817998
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:35 schreef EipNiC het volgende:
Kunnen jullie er uit komen voor O&N? Was net van plan om het weer eens te proberen na circa 8 jaar en nu slaat de twijfel weer toe.
Waarom twijfel je dan
pi_183818074
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Waarom twijfel je dan
Kans op een slechte (gevaarlijke) pil.
Niet weten hoe ik er op zal reageren.
De depressieve dagen nadien. (Had ik voorheen vrij sterk).
Langere termijn schade... ik heb al een vrij slecht geheugen, mogelijk door druggebruik (met name wiet en drank) icm inactiviteit.
pi_183818129
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:55 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Kans op een slechte (gevaarlijke) pil.
Niet weten hoe ik er op zal reageren.
De depressieve dagen nadien. (Had ik voorheen vrij sterk).
Langere termijn schade... ik heb al een vrij slecht geheugen, mogelijk door druggebruik (met name wiet en drank) icm inactiviteit.
Je kan het gewoon laten testen. Weet niet zeker of je die pil dan kwijt bent, maar volgens mij wel. Pillen testen duurt volgens mij echter maar een paar minuten, omdat ze met bepaalde metingen van dikte en kleur in een database kunnen kijken.

Maar als je je er niet goed bij voelt zou ik het ook niet doen. Het is wel leuk op die avond zelf, maar het is niet alsof het een memorabele avond wordt, althans dat had ik altijd. Op die avond zelf is het de avond van je leven, de dag daarna is het van "het was leuk gisteren...maar waarom eigenlijk... Hmm, naja zal wel".
  dinsdag 18 december 2018 @ 22:03:47 #140
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183818269
Als chronisch pijnpatiënt hoef ik maar de dokter te bellen om veel zwaardere en meer verslavende zooi te krijgen. Terwijl, technisch gezien, MDMA helemaal geen slecht middel zou zijn mocht ik een aanval krijgen.

Het is allemaal zo arbitrair, slaat nergens op.
And so is the past
pi_183818273
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:57 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Je kan het gewoon laten testen. Weet niet zeker of je die pil dan kwijt bent, maar volgens mij wel. Pillen testen duurt volgens mij echter maar een paar minuten, omdat ze met bepaalde metingen van dikte en kleur in een database kunnen kijken.

Maar als je je er niet goed bij voelt zou ik het ook niet doen. Het is wel leuk op die avond zelf, maar het is niet alsof het een memorabele avond wordt, althans dat had ik altijd. Op die avond zelf is het de avond van je leven, de dag daarna is het van "het was leuk gisteren...maar waarom eigenlijk... Hmm, naja zal wel".
Ja,een goeddeel verdwijnt gewoon inderdaad. Er blijven wat vage indrukken over, met af en toe wat 'gevoelsflashbacks' als het ware. Anderzijds wel weer veel zin in een weer 'intense' avond na vele jaren duffigheid :P. Misschien is het ergens ook nog een test; om te weten of ik de laatste jaren aan het overdrijven was met m'n nostalgische gezemel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 22:19:28 ]
pi_183818344
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:04 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ja, je bent een goeddeel verdwijnt gewoon inderdaad. Er blijven wat vage indrukken over, met af en toe wat 'gevoelsflashbacks' als het ware. Anderzijds wel weer veel zin in een weer 'intense' avond na vele jaren duffigheid :P. Misschien is het ergens ook nog een test; om te weten of ik de laatste jaren aan het overdrijven was met m'n nostalgische gezemel.
Ik heb zelf ook wel eens flinke pauzes genomen en mijn ervaring is dat je op de avond zelf denkt "Damn het was inderdaad geweldig" en naderhand "ja het was nostalgisch" :P Maar goed, het blijft op zich wel een leuke avond als je met gelijkgestemden bent, dus als je er weer zin in hebt en anderen ook, één keer in de 8 jaar kan niet echt kwaad.
pi_183818530
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:35 schreef EipNiC het volgende:
Kunnen jullie er uit komen voor O&N? Was net van plan om het weer eens te proberen na circa 8 jaar en nu slaat de twijfel weer toe.
Test het product voordat je het nuttigt ( het liefst stuur je het naar een laboratorium maar als je het geduld niet voor heb neem dan minstens zon tester kit)
1mg per kg gewicht max
Drink sinaasappelsap en grapefruit juice tijdens je trip ( versterkt de ervaring en vermindert de comedown)
Vermijd alcohol als het kan
Sla in kwa supplementen , denk aan 5htp en magnesium , grapefruit extracten

Als je je daaraan houdt heb je weinig te vrezen :D
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_183818605
Tijd om forum 13 weer te openen zie ik :D
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 18 december 2018 @ 22:21:28 #145
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183818787
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:52 schreef Ali_boo het volgende:

Zoals je zelf waarschijnlijk ook weet verschillen de meningen behoorlijk over de schadelijkheid op lange termijn. Voor elke onderzoek die zegt dat het allemaal best wel mee valt, zijn er meer bevindingen die iets anders beweren
Nee. Wetenschappers stellen dat het allemaal wel mee valt, en populistische politici stellen dat het "alleen maar troep is"
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

En mensen die er ervaring mee hebben stellen dat het niet 'wel mee valt'.
Ervaring met gebruik? Het valt wel mee.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_183818809
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:06 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook wel eens flinke pauzes genomen en mijn ervaring is dat je op de avond zelf denkt "Damn het was inderdaad geweldig" en naderhand "ja het was nostalgisch" :P Maar goed, het blijft op zich wel een leuke avond als je met gelijkgestemden bent, dus als je er weer zin in hebt en anderen ook, één keer in de 8 jaar kan niet echt kwaad.
Het is ook een levensvraag in wezen: is plezier voor in het moment afdoende of is de herinnering net zo belangrijk? Ik bedoel daarnaast meer die hang naar m'n jeugd; het terugkijken op al die gekke avonden en vergelijk met de dooie boel die mijn 'feestleven' nu is.
  dinsdag 18 december 2018 @ 22:22:38 #147
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183818823
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:15 schreef Gripper het volgende:
Tijd om forum 13 weer te openen zie ik :D
Die is overleden aan de War on Drugs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_183818885
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:12 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Test het product voordat je het nuttigt ( het liefst stuur je het naar een laboratorium maar als je het geduld niet voor heb neem dan minstens zon tester kit)
1mg per kg gewicht max
Drink sinaasappelsap en grapefruit juice tijdens je trip ( versterkt de ervaring en vermindert de comedown)
Vermijd alcohol als het kan
Sla in kwa supplementen , denk aan 5htp en magnesium , grapefruit extracten

Als je je daaraan houdt heb je weinig te vrezen :D
Mmm, dan moet ik er nog één extra bestellen maar het is een goed idee. 1mg per kg? Per pil of totaal? En dat gaat uit van een pure pil?
Voor de rest: duidelijk. Gelukkig slik ik al die supplementen al. Zal aan de sinas gaan mits ze het verkopen :Y) . (Wow Wow qdance). Kan me dat van vroeger niet herinneren. Hoop verder dat ik van de peuken en drank af kan blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 22:25:27 ]
pi_183818942
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:25 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Mmm, dan moet ik er nog één extra bestellen maar het is een goed idee. 1mg per kg? Per pil of totaal? En dat gaat uit van een pure pil?
Voor de rest: duidelijk. Gelukkig slik ik al die supplementen al. Zal aan de sinas gaan mits ze het verkopen :Y) . (Wow Wow qdance). Kan me dat van vroeger niet herinneren. Hoop verder dat ik van de peuken en drank af kan blijven.
Eenmalig is het allemaal zo schadelijk niet, heb wel eens 10mg/kg genomen en daarvoor gezopen. Niks gebeurd (naja wel hard gegaan, maar niks blijvends). Tis gewoon dat het niet verstandig is het regelmatig te doen.
pi_183818975
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:27 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Eenmalig is het allemaal zo schadelijk niet, heb wel eens 10mg/kg genomen en daarvoor gezopen. Niks gebeurd (naja wel hard gegaan, maar niks blijvends). Tis gewoon dat het niet verstandig is het regelmatig te doen.
Hoeveel pillen zijn dat dan, 10mg? Na zoveel jaar hoop ik sowieso niet al te veel nodig te hebben. Heb er vijf gekocht maar verwacht deze niet allemaal te hoeven nemen...

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 22:29:07 ]
pi_183819011
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:28 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Hoeveel pillen zijn dat dan, 10mg?
5 pillen van 200mg +-, dat was wel een avondje inderdaad... 2 dagen verrot gevoeld, maar daarna ging het ook wel weer gewoon prima. Je moet zo'n dingen alleen niet te vaak doen. Ken wel een aantal mensen die wel eens het dubbele hebben gedaan _O- Dus in zoverre is het niet meteen schadelijk nee.

Ikzelf ben erg van het beginnen met een hele, maar na zo'n lange tijd zou ik beginnen met een halve en na 1,5-2u kijken of je nog bij wil nemen.
pi_183819073
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

5 pillen van 200mg +-, dat was wel een avondje inderdaad... 2 dagen verrot gevoeld, maar daarna ging het ook wel weer gewoon prima. Je moet zo'n dingen alleen niet te vaak doen. Ken wel een aantal mensen die wel eens het dubbele hebben gedaan _O- Dus in zoverre is het niet meteen schadelijk nee.
De schade hoeft ook niet per se heel zichtbaar te zijn, zeker als het op de langere termijn iets doet met je cognitieve vermogen. Achteruitgang op bepaalde terreinen hoef je niet per se op te merken als een gevolg van drugsgebruik.
pi_183819091
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

Ikzelf ben erg van het beginnen met een hele, maar na zo'n lange tijd zou ik beginnen met een halve en na 1,5-2u kijken of je nog bij wil nemen.
Dat had ik ook bedacht inderdaad. Eerst even aanzien hoe het met alle factoren bijeen valt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 22:40:13 ]
pi_183819267
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:33 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dat had ik ook bedacht inderdaad. Eerst even aanzien hoe met alle factoren bijeen valt.
Ja lijkt me idd het beste ja. Krijg er nu ook wel weer zin in door erover te praten _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183819306
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:38 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja lijkt me idd het beste ja. Krijg er nu ook wel weer zin in door erover te praten _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M'n nieuwe tussenman/dealer gespot.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 22:40:39 ]
pi_183819467
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:40 schreef EipNiC het volgende:

[..]

M'n nieuwe tussenman/dealer gespot.
Hahaha, nah ik heb gewoon nog een klein restant liggen van m'n xtc jaren :P De laatste keer voor mij is inmiddels ook wel meer dan een jaar geleden geloof ik. Heb er ook niet zo'n behoefte meer aan, maar wie weet ooit bij een speciale avond inderdaad.
pi_183819491
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:25 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Mmm, dan moet ik er nog één extra bestellen maar het is een goed idee. 1mg per kg? Per pil of totaal? En dat gaat uit van een pure pil?
Voor de rest: duidelijk. Gelukkig slik ik al die supplementen al. Zal aan de sinas gaan mits ze het verkopen :Y) . (Wow Wow qdance). Kan me dat van vroeger niet herinneren. Hoop verder dat ik van de peuken en drank af kan blijven.
Als je zelf 80 kg weegt neem je 80mg van het product . De voorschriften zijn 1 tot 1.5 mg per kg gewicht maar neem bewust de conservatieve route :P . Begin met een halve en zie hoe het valt voordat je de rest tot je neemt

Elke pil heeft bindingsmiddel in zich , echt 100% puur mdma zal je niet krijgen, wat je dealer ook beweert _O-

Door de moordende concurrentie zijn de pillen vandaag de dag een stuk sterker , be save
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_183819566
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Hahaha, nah ik heb gewoon nog een klein restant liggen van m'n xtc jaren :P De laatste keer voor mij is inmiddels ook wel meer dan een jaar geleden geloof ik. Heb er ook niet zo'n behoefte meer aan, maar wie weet ooit bij een speciale avond inderdaad.
Betere instelling dan het plots resoluut afwijzen zoals sommige dat hebben gedaan, alhoewel sommige wel een goede reden hadden. Bij mij was het langzamaan gewoon minder geworden door veranderingen op andere vlakken in het leven. Hoe oud ben jij btw?
pi_183819580
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:49 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Als je zelf 80 kg weegt neem je 80mg van het product . De voorschriften zijn 1 tot 1.5 mg per kg gewicht maar neem bewust de conservatieve route :P . Begin met een halve en zie hoe het valt voordat je de rest tot je neemt

Elke pil heeft bindingsmiddel in zich , echt 100% puur mdma zal je niet krijgen, wat je dealer ook beweert _O-

Door de moordende concurrentie zijn de pillen vandaag de dag een stuk sterker , be save
Ja ok, dus 85mg op een hele avond, en dat is gemiddeld genomen hoeveel pillen? Maar goed dat je het zegt; op het einde slikte ze vroeger als skittles, want er zat veel rotzooi tussen met weinig effect..
pi_183819645
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:53 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Betere instelling dan het plots resoluut afwijzen zoals sommige dat hebben gedaan, alhoewel sommige wel een goede reden hadden. Bij mij was het langzamaan gewoon minder geworden door veranderingen op andere vlakken in het leven. Hoe oud ben jij btw?
24, ben het gewoon minder 'leuk' gaan vinden. Minder leuk is relatief, aangezien zo'n avond nog steeds geweldig is, maar ik relativeer het daarna makkelijker. Dus bij voorbaat denk ik al van 'wat is nu de meerwaarde hiervan'. Kijk bij sommige gelegenheden (dat was de laatste keer ook), als je verder de dag erna niks gepland hebt, geen verplichtingen, alle gegadigden hebben er zin in... Tsja dan is het wel leuk. Maar niet meer zoals vroeger zo impulsief nemen en dan de volgende dag niet naar college gaan :P
pi_183819739
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:57 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

24, ben het gewoon minder 'leuk' gaan vinden. Minder leuk is relatief, aangezien zo'n avond nog steeds geweldig is, maar ik relativeer het daarna makkelijker. Dus bij voorbaat denk ik al van 'wat is nu de meerwaarde hiervan'. Kijk bij sommige gelegenheden (dat was de laatste keer ook), als je verder de dag erna niks gepland hebt, geen verplichtingen, alle gegadigden hebben er zin in... Tsja dan is het wel leuk. Maar niet meer zoals vroeger zo impulsief nemen en dan de volgende dag niet naar college gaan :P
Verstandig. Zo houd je de rek er ook langer in. (Voorkomt die nodige en resolute afwijzing). Ik ben een aantal jaartjes ouder (29) dus het wordt in mijn omgeving van oudere vriendschappen sowieso niet meer gebruikt. Toevallig kortgeleden bevriend geraakt met wat nieuwe en ook jongere collega's die me hadden uitgenodigd, dus het is nog wel een beetje de vraag of en hoe dat zal gaan tijdens het gebruik straks.
pi_183819825
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:02 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Verstandig. Zo houd je de rek er ook langer in. (Voorkomt die nodige en resolute afwijzing). Ik ben een aantal jaartjes ouder (29) dus het wordt in mijn omgeving van oudere vriendschappen sowieso niet meer gebruikt. Toevallig kortgeleden bevriend geraakt met wat nieuwe en ook jongere collega's die me hadden uitgenodigd, dus het is nog wel een beetje de vraag of en hoe dat zal gaan tijdens het gebruik straks.
Als je al ervaring hebt, ook al is het lang geleden, denk ik niet dat de kans groot is dat het 'mis' zal gaan. Bij de eerste keer wel eens gezien dat mensen in paniek raken of de tijdsperceptie kwijtraken (oke dat gebeurde mij ook regelmatig, maar daar schenk je niet teveel aandacht aan dan). 85mg is bij de hedendaagse pillen minder dan een halve vaak. Ik zal nu wel de devil's advocate spelen, maar bij een dergelijk incidenteel gebruik als je al ervaring hebt zou ik me niet te druk maken over milligrammen. Natuurlijk moet je er geen 5 nemen, maar stel dat je begint met een halve en uiteindelijk 1,5 op hebt... Nou volgens sommigen uit dit topic is dat nog minder erg dan een biertje of 10 drinken. Maar serieus, je hebt een kater, verder niks.

Ik zou alleen, als je een vrouw/vriendin hebt, je aanraden om daar niet te 'slapen' dan. Dat is geheid heibel dan.
  dinsdag 18 december 2018 @ 23:08:34 #163
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183819839
Ongezond. Geen wonder dat de drugswereld alsmaar welvarender aan het worden is.
pi_183819909
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:54 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ja ok, dus 85mg op een hele avond, en dat is gemiddeld genomen hoeveel pillen? Maar goed dat je het zegt; op het einde slikte ze vroeger als skittles, want er zat veel rotzooi tussen met weinig effect..
Vandaag de dag zijn de pillen gem 220 mg . Breek het in tweeën , herhaal het proces nog een keer, dan zit je aan ong 55 mg . Neem de andere van 55 mg 1.5 a 2 uur na de eerste inname

Het zal heel lastig worden om het pietje precies af te meten maar het is geen ramp om een beetje boven de aanbevolen hoeveelheid te zitten . Zolang je het echt ook daarbij laat!
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_183820245
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:07 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Als je al ervaring hebt, ook al is het lang geleden, denk ik niet dat de kans groot is dat het 'mis' zal gaan. Bij de eerste keer wel eens gezien dat mensen in paniek raken of de tijdsperceptie kwijtraken (oke dat gebeurde mij ook regelmatig, maar daar schenk je niet teveel aandacht aan dan). 85mg is bij de hedendaagse pillen minder dan een halve vaak. Ik zal nu wel de devil's advocate spelen, maar bij een dergelijk incidenteel gebruik als je al ervaring hebt zou ik me niet te druk maken over milligrammen. Natuurlijk moet je er geen 5 nemen, maar stel dat je begint met een halve en uiteindelijk 1,5 op hebt... Nou volgens sommigen uit dit topic is dat nog minder erg dan een biertje of 10 drinken. Maar serieus, je hebt een kater, verder niks.

Ik zou alleen, als je een vrouw/vriendin hebt, je aanraden om daar niet te 'slapen' dan. Dat is geheid heibel dan.
Dat laatste herinner ik me nog wel ja :D. De mismatch met een nuchtere partner... -O- .
Ik twijfelde wel of die ervaring nog wel telt als een ervaring na zoveel jaren; er is veel veranderd, kwa persoonlijkheid e.d. Maar goed, ik ga het even kortsluiten: bedankt voor de tips en adviezen _O_ !
pi_183820277
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Vandaag de dag zijn de pillen gem 220 mg . Breek het in tweeën , herhaal het proces nog een keer, dan zit je aan ong 55 mg . Neem de andere van 55 mg 1.5 a 2 uur na de eerste inname

Het zal heel lastig worden om het pietje precies af te meten maar het is geen ramp om een beetje boven de aanbevolen hoeveelheid te zitten . Zolang je het echt ook daarbij laat!
Ow damn, dat is niet niks...ik begin denk ik, alsnog met een halve...als dat veel blijkt, dan is er de nog altijd de optie om het daar bij te laten.
pi_183820329
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:27 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dat laatste herinner ik me nog wel ja :D. De mismatch met een nuchtere partner... -O- .
Ik twijfelde wel of die ervaring nog wel telt als een ervaring na zoveel jaren; er is veel veranderd, kwa persoonlijkheid e.d. Maar goed, ik ga het even kortsluiten: bedankt voor de tips en adviezen _O_ !
Aight aight _O_ Ja die mismatch heeft me ook wel eens een discussie opgeleverd omdat ik dacht dat ik wel weer aan het 'ontnuchteren' was en ik nog steeds waus bleek te zijn _O- Maar graag gedaan en wellicht veel plezier!
pi_183820434
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 13:41 schreef john2406 het volgende:
Party pilletje neuk pilletje, kan men het echte leven aan zonder pilletje?
Telegraaf leest dus mee hier?
pi_183820805
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:31 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Aight aight _O_ Ja die mismatch heeft me ook wel eens een discussie opgeleverd omdat ik dacht dat ik wel weer aan het 'ontnuchteren' was en ik nog steeds waus bleek te zijn _O- Maar graag gedaan en wellicht veel plezier!
Ghaha _O- . Herinner me inderdaad nog behoorlijk beledigd/aangevallen te voelen door een zeer boze afwijzing van m'n toen-vriendin 8)7 . Yes, thanks kerel!
pi_183825469
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 11:59 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het weinig te maken met slappe zak. Heb wel eens gelezen dat ongeveer 10-15% van de bevolking verslavingsgevoelig is. Die kan nog verslaafd worden aan chocolade eten.
De grote vraag is of we het gebruik van de andere 85% moeten verbieden om de 15% tegen zichzelf in bescherming te nemen, of dat we andere maatregelen moeten nemen om de 15% te beschermen. Bijv door toch te werken met gedwongen opnames in bepaalde gevallen.
Dit was ook meteen de laatste keer dat ik me in een topic als dit ga mengen.

Net als de drank, rook topics.

Altijd weer de mensen die willen / blijven recht lullen dat wat toch echt krom is.

Altijd weer aankomen met "oh maar dat of dat is ook slecht voor je".

Zelfs als ik een triest geval vanuit m'n persoonlijke omgeving beschrijf dat dan weer gaan omdraaien.

Iets dat aantoonbaar slecht voor je gezondheid is en gevaar op verslaving geeft als onschadelijk willen blijven zien.

Willen blijven denken / verdedigen dat je pillen (chemische) middelen nodig hebt om gelukkig / gezellig te zijn.

Maar nu ik er over nadenk : op zich hebben ze wel gelijk eigenlijk, niet tot inzicht komen en maar (willen) blijven gebruiken, daar moet je echt een slappe zak voor zijn.
pi_183825495
Van de XTC naar de antidepressiva naar de dementiepillen.
pi_183825644
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het is allang wetenschappelijk vastgesteld dat MDMA een van de minst gevaarlijke drugs is en veel minder gevaarlijk dan alcohol, ook als je alleen kijkt naar het effect per gebruiker. Het is jammer dat dit nog steeds een betwist punt in de discussie is.
Uit onderzoek blijkt dat mdma (xtc) wel degelijk schadelijk is. Vooral voor het brein.
  woensdag 19 december 2018 @ 17:43:25 #173
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183833187
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uit onderzoek blijkt dat mdma (xtc) wel degelijk schadelijk is. Vooral voor het brein.
Zei ik "niet schadelijk"?

Ik weet niet of het helemaal niet schadelijk is. Maar dat zijn wel meer dingen niet, zoals rood vlees of niet sporten. Dat op zich betekent dus niet zoveel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_183833761
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Langdurig gebruik is schadelijk? No shit? _O-

Zoals m'n vader altijd zei: overal waar 'te' voor staat, is slecht voor je.

Niks mis met een paar keer per maand een pil naar binnen werken.
Ik heb weinig moeite met matig drugsgebruik maar een paar keer per maand een pil naar binnen werken valt daar voor mij niet onder.
Daar kun je rustig te voor zetten.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 19 december 2018 @ 19:14:12 #175
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183835817
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:45 schreef Loekie1 het volgende:
Van de XTC naar de antidepressiva naar de dementiepillen.
Niet nodig. Ze kunnen depressie prima behandelen met ketamine.

quote:
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 19 december 2018 @ 22:33:17 #176
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_183843368
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:43 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dit was ook meteen de laatste keer dat ik me in een topic als dit ga mengen.

Net als de drank, rook topics.

Altijd weer de mensen die willen / blijven recht lullen dat wat toch echt krom is.

Altijd weer aankomen met "oh maar dat of dat is ook slecht voor je".

Zelfs als ik een triest geval vanuit m'n persoonlijke omgeving beschrijf dat dan weer gaan omdraaien.

Iets dat aantoonbaar slecht voor je gezondheid is en gevaar op verslaving geeft als onschadelijk willen blijven zien.

Willen blijven denken / verdedigen dat je pillen (chemische) middelen nodig hebt om gelukkig / gezellig te zijn.

Maar nu ik er over nadenk : op zich hebben ze wel gelijk eigenlijk, niet tot inzicht komen en maar (willen) blijven gebruiken, daar moet je echt een slappe zak voor zijn.
Ik snap je frustratie, je kan het ook anders bekijken.
Om te voorkomen dat mensen die toch willen gebruiken sterk vervuilde of veel te zware doseringen gebruiken kun je beter schonere en minder sterke drug legaal maken zodat je dan ook meer aan voorlichting kan doen.

Ten tweede zorgt legalisering ervoor dat de criminaliteit sterk wordt terug gedrongen en de politie veel beter zicht krijgt op de productie en dus makkelijker de rotte appels eruit kan halen

Ten derde, leverd de legalisatie ontzettend veel geld op voor de schatkist enerzijds doordat er veel minder geld besteed hoeft te worden aan bestrijding en anderzijds door de belasting die het opbrengt.

Ten vierde, ik heb liever dat ze drugsgebruik en productie veel meer inzichtelijk maken, zodat mijn belastingcenten gebruikt kunnen worden voor gerichte problemen en niet het jagen op plantjes en illegale drugs productie.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_183843583
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:33 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Ten tweede zorgt legalisering ervoor dat de criminaliteit sterk wordt terug gedrongen en de politie veel beter zicht krijgt op de productie en dus makkelijker de rotte appels eruit kan halen

Lees jij de rest van de topic s wel?
  woensdag 19 december 2018 @ 22:42:21 #178
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_183843682
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Lees jij de rest van de topic s wel?
Ja, jij ook, of alleen de dingen die in jouw straatje passen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_183843697
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:42 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Ja, jij ook, of alleen de dingen die in jouw straatje passen.
Met name kom maar volgende week aangifte doen, valt het kwartje.
  woensdag 19 december 2018 @ 22:45:26 #180
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_183843773
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Met name kom maar volgende week aangifte doen, valt het kwartje.
Ja dat is dus precies wat ik bedoel, doordat er veel te veel mankracht wordt gebruikt voor het plantjes jagen en illegale drugs productie op te sporen heeft de politie geen mankracht meer om de mensen fatsoenlijk te helpen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_183843795
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:45 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Ja dat is dus precies wat ik bedoel, doordat er veel te veel mankracht gebruikt voor het plantjes jagen en illegale drugs productie heeft de politie geen mankracht meer om de mensen fatsoenlijk te helpen.
Dus men verzaakt waarvoor in dienst, om de burger te beschermen, al hoewel, doordat?
https://nos.nl/teletekst#106
  woensdag 19 december 2018 @ 22:49:33 #182
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_183843893
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus men verzaakt waarvoor in dienst, om de burger te beschermen, al hoewel, doordat?
https://nos.nl/teletekst#106
Men voert een strijd die niet te winnen is. En blijft maar volhouden dat drugs eng en gevaarlijk is en vergeet dan even dat de gevaarlijkste drug legaal te koop is.

En ja inderdaad, dit is daar een direct gevolg van.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_183843948
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:49 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Men voert een strijd die niet te winnen is. En blijft maar volhouden dat drugs eng en gevaarlijk is en vergeet dan even dat de gevaarlijkste drug legaal te koop is.
Yep is ook zo legaal te koop alcohol en tabak, en de overheid vond het goed.

Zo zal het ook gaan als iets anders legaal word denk ik.
pi_183844074
XTC ? Ik dacht dat ghb meer een probleem was in Nederland,
pi_183844382
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:55 schreef quirina het volgende:
XTC ? Ik dacht dat ghb meer een probleem was in Nederland,
Misschien moet je niet zoveel van die neppe programma's op de publieke omroep kijken.
  woensdag 19 december 2018 @ 23:06:08 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183844386
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:55 schreef quirina het volgende:
XTC ? Ik dacht dat ghb meer een probleem was in Nederland,
Ik heb altijd problemen met DHL.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 21 december 2018 @ 07:35:36 #187
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_183869365
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 22:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

5 pillen van 200mg +-, dat was wel een avondje inderdaad... 2 dagen verrot gevoeld, maar daarna ging het ook wel weer gewoon prima. Je moet zo'n dingen alleen niet te vaak doen. Ken wel een aantal mensen die wel eens het dubbele hebben gedaan _O- Dus in zoverre is het niet meteen schadelijk nee.

Ikzelf ben erg van het beginnen met een hele, maar na zo'n lange tijd zou ik beginnen met een halve en na 1,5-2u kijken of je nog bij wil nemen.
Hahahaha 5x 200 mg mdma koppen

Dan heb je of een flinke tolerantie of je hebt heel de avond rupsend op de vloer gelegen _O-.

Goed voer voor de 'van de kaart van de week' _O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 21 december 2018 @ 07:41:02 #188
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_183869376
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Langdurig gebruik is schadelijk? No shit? _O-

Zoals m'n vader altijd zei: overal waar 'te' voor staat, is slecht voor je.

Niks mis met een paar keer per maand een pil naar binnen werken.
Paar keer maand?

Als ik jou was zou ik je iets beter inlezen, of lukt dat niet meer omdat je receptoren al gefrituurd zijn?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_183869498
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2018 07:41 schreef fathank het volgende:

[..]

Paar keer maand?

Als ik jou was zou ik je iets beter inlezen, of lukt dat niet meer omdat je receptoren al gefrituurd zijn?
_O-
pi_184125536
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:02 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Verstandig. Zo houd je de rek er ook langer in. (Voorkomt die nodige en resolute afwijzing). Ik ben een aantal jaartjes ouder (29) dus het wordt in mijn omgeving van oudere vriendschappen sowieso niet meer gebruikt. Toevallig kortgeleden bevriend geraakt met wat nieuwe en ook jongere collega's die me hadden uitgenodigd, dus het is nog wel een beetje de vraag of en hoe dat zal gaan tijdens het gebruik straks.
Veel plezier vanavond en alvast een heel fijn 2019
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184159441
quote:
14s.gif Op maandag 31 december 2018 17:02 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Veel plezier vanavond en alvast een heel fijn 2019
Leuk dat je er nog aan gedacht hebt! Was een superavond. Uiteindelijk 2 genomen opgebouwd met halfjes en driekwartjes. Ik was vergeten hoe je er op een bepaalde manier nog bij blijft maar gelijktijdig verlost raakt van alles. Beviel op de dipmomentjes en het einde uiteraard wel goed. Nu alleen keel, kies en kaakpijn :'). Hoe was jouw avond? En ook de beste wensen ^O^
pi_184192100
quote:
17s.gif Op woensdag 2 januari 2019 13:38 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Leuk dat je er nog aan gedacht hebt! Was een superavond. Uiteindelijk 2 genomen opgebouwd met halfjes en driekwartjes. Ik was vergeten hoe je er op een bepaalde manier nog bij blijft maar gelijktijdig verlost raakt van alles. Beviel op de dipmomentjes en het einde uiteraard wel goed. Nu alleen keel, kies en kaakpijn :'). Hoe was jouw avond? En ook de beste wensen ^O^
Maw je hebt de avond van je leven gehad :D Mooi om te horen !

De manier waarop je geleidelijk hebt opgebouwd was ook prima , de dosering was iets aan te hoge kant maar ach ergens begrijp ik het ook wel . Als je er eenmaal in zit dan wil je ook dat het zo lang mogelijk duurt . Wanneer je in het vervolg je ervaring wil verlengen kan ik je het volgende aanraden : breek de pil in drie a 4 kleine stukjes, stamp het product helemaal fijn met een aansteker , rol het product in een mascot/flu tot je een bolletje hebt , slik het vervolgens in zijn geheel door

Waarom op die manier?

-Het word sneller in je lichaam opgenomen
-Je zit er sneller weer helemaal ''in'' het goede gevoel
-Effectieve manier om de piekervaring te reguleren( zonder te over doseren)

Zelf ben ik bij vrienden langs geweest . Ondanks dat het een vrij leuke avond was ben ik toch redelijk vroeg naar huis gegaan omdat ik mijn alcohol deze dagen niet meer kan tolereren . Had daarna last van een kater die mij iets te lang duurde maar ben er gelukkig helemaal overheen :P
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 3 januari 2019 @ 23:55:12 #193
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_184192456
XTC gebruik is nou niet echt iets om je zorgen over te maken.

Als je een aantal keer XTC in een korte tijd doet, zal het effect er van vrij snel afnemen.

Om het optimaal te voelen moet je er minstens 6-8 weken tussen laten zitten.

De meeste gebruikers zullen het niet veel vaker doen dan 6-7 keer per jaar.
Wat een probleem zeg.
pi_184268189
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 23:31 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Maw je hebt de avond van je leven gehad :D Mooi om te horen !

De manier waarop je geleidelijk hebt opgebouwd was ook prima , de dosering was iets aan te hoge kant maar ach ergens begrijp ik het ook wel . Als je er eenmaal in zit dan wil je ook dat het zo lang mogelijk duurt . Wanneer je in het vervolg je ervaring wil verlengen kan ik je het volgende aanraden : breek de pil in drie a 4 kleine stukjes, stamp het product helemaal fijn met een aansteker , rol het product in een mascot/flu tot je een bolletje hebt , slik het vervolgens in zijn geheel door

Waarom op die manier?

-Het word sneller in je lichaam opgenomen
-Je zit er sneller weer helemaal ''in'' het goede gevoel
-Effectieve manier om de piekervaring te reguleren( zonder te over doseren)

Zelf ben ik bij vrienden langs geweest . Ondanks dat het een vrij leuke avond was ben ik toch redelijk vroeg naar huis gegaan omdat ik mijn alcohol deze dagen niet meer kan tolereren . Had daarna last van een kater die mij iets te lang duurde maar ben er gelukkig helemaal overheen :P
Absoluut! B-)

Dat was een deel van de overweging; maar het was ook niet heel makkelijk om ze nauwkeurig te breken, in de toilethokjes _O-. Dus ja, gooide er iets meer dan een halfje in, daarna de rest, daarna drie kwart en daarna t laastje kwartje, zoiets. Verdeeld tussen ongeveer 21:00 en 5;00 :P.

Maar wat je me hier aanraad is wel een heel proces hoor :D. Maar met goede voorbereiding (ik rook niet meer) allicht niet onmogelijk.

Een leuke avond is leuk genoeg toch, korter dan wenselijk of niet... Alchohol verdraag ik helaas ook niet meer zo goed tegenwoordig. Ben je flink ook flink geminderd?
pi_184271318
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:53 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Absoluut! B-)

Dat was een deel van de overweging; maar het was ook niet heel makkelijk om ze nauwkeurig te breken, in de toilethokjes _O-. Dus ja, gooide er iets meer dan een halfje in, daarna de rest, daarna drie kwart en daarna t laastje kwartje, zoiets. Verdeeld tussen ongeveer 21:00 en 5;00 :P.

Maar wat je me hier aanraad is wel een heel proces hoor :D. Maar met goede voorbereiding (ik rook niet meer) allicht niet onmogelijk.

Laat me raden, de tijd vloooooooog voorbij ? :+

Het is binnen 5 min gepiept Klinkt misschien als een karwei omdat je het niet eerder gedaan hebt maar het stelt het weinig voor , trust me
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 20:53 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Een leuke avond is leuk genoeg toch, korter dan wenselijk of niet... Alchohol verdraag ik helaas ook niet meer zo goed tegenwoordig. Ben je flink ook flink geminderd?
Vroeger kon ik 20 a 30 bier in een avond wegwerken . Vandaag de dag ben ik al na twee glaasjes wijn helemaal de weg kwijt _O-

Ik mis het ook niet echt om eerlijk te zijn , je de kater was 3x niks maar kan er gewoon minder van alcohol genieten deze dagen

Ben oud aan het worden vrees ik ;(
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184271512
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Laat me raden, de tijd vloooooooog voorbij ? :+

Het is binnen 5 min gepiept Klinkt misschien als een karwei omdat je het niet eerder gedaan hebt maar het stelt het weinig voor , trust me

Dat viel in vergelijking met jaren geleden nog wel erg mee eigenlijk. (Hoogstens viel her en der een half uurtje of uurtje weg :+) Op de een of andere manier was ik gedurdende de trip nog wat meer bij. Hoe en waarom weet ik niet...

quote:
Vroeger kon ik 20 a 30 bier in een avond wegwerken . Vandaag de dag ben ik al na twee glaasjes wijn helemaal de weg kwijt _O-

Ik mis het ook niet echt om eerlijk te zijn , je de kater was 3x niks maar kan er gewoon minder van alcohol genieten deze dagen

Ben oud aan het worden vrees ik ;(
Herkenbaar :+. Hoe oud ben jij inmiddels als ik het vragen mag? Bij mij komt het deels ook omdat de gewenning weg is... als ik nu zou drinken als toen zou ik als alcoholist ipv feestvierend student omschreven worden.
pi_184288618
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:20 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dat viel in vergelijking met jaren geleden nog wel erg mee eigenlijk. (Hoogstens viel her en der een half uurtje of uurtje weg :+) Op de een of andere manier was ik gedurdende de trip nog wat meer bij. Hoe en waarom weet ik niet...

[..]

Herkenbaar :+. Hoe oud ben jij inmiddels als ik het vragen mag? Bij mij komt het deels ook omdat de gewenning weg is... als ik nu zou drinken als toen zou ik als alcoholist ipv feestvierend student omschreven worden.
Daar twijfel ik ook niet aan hoor. Geef mij 2 a 3 weken en ik ben weer in ''topvorm''. Echter heb ik weinig trek om die oude gewoontes op te pakken . In mijn studententijd was het nog leuk om je elke weekend klem te zuipen , sterker nog het was de norm . Maar het heeft iets triest over zich als je dat nog steeds nodig hebt ( zeker als de 30+bent gepasseerd) en vrouwen en kinderen hebt

Ben er niet op tegen als je 5 a 10 keer per jaar iets gaat drinken met je vrienden , zelf op mijn leeftijd maar als het goed is hoor je, als vrij oude lul, andere prioriteiten te hebben
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184312445
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:47 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Daar twijfel ik ook niet aan hoor. Geef mij 2 a 3 weken en ik ben weer in ''topvorm''. Echter heb ik weinig trek om die oude gewoontes op te pakken . In mijn studententijd was het nog leuk om je elke weekend klem te zuipen , sterker nog het was de norm . Maar het heeft iets triest over zich als je dat nog steeds nodig hebt ( zeker als de 30+bent gepasseerd) en vrouwen en kinderen hebt

Ben er niet op tegen als je 5 a 10 keer per jaar iets gaat drinken met je vrienden , zelf op mijn leeftijd maar als het goed is hoor je, als vrij oude lul, andere prioriteiten te hebben
Snap ik inderdaad. Want hoe oud ben jij nou dan? En als je zo tegen alcohol staat, dan ben je zelf niet meer van mdma ed?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2019 00:57:43 ]
pi_184321644
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 00:55 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Snap ik inderdaad. Want hoe oud ben jij nou dan? En als je zo tegen alcohol staat, dan ben je zelf niet meer van mdma ed?
Ik ben 35 als je het perse moet weten ;( .

Verder doe ik het misschien 1 a 2 keer per jaar . Dat gezegd te hebben ik denk dat 2019 mijn laatste jaar word . Heb geen behoefte om hier een gewoonte van te maken .
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184330598
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:46 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Ik ben 35 als je het perse moet weten ;( .

Verder doe ik het misschien 1 a 2 keer per jaar . Dat gezegd te hebben ik denk dat 2019 mijn laatste jaar word . Heb geen behoefte om hier een gewoonte van te maken .
Sorry, ben aan het meten en wegen. Vraag het me de laatste tijd vaak af of ik het nog wel moet doen met bijna 30. Zelfs alg. statistieken opgezocht :')
pi_184332904
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 00:27 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Sorry, ben aan het meten en wegen. Vraag het me de laatste tijd vaak af of ik het nog wel moet doen met bijna 30. Zelfs alg. statistieken opgezocht :')
Wat is dat toch dat zoveel mensen rond de 30-35 denken "dit kan echt niet meer op mijn leeftijd ik ben hier toch veel te oud voor, het ziet er zo sneu uit, wat zullen mensen er wel niet van denken"

Waarom jezelf zo in hokjes stoppen... En niet lekker je gevoel volgen? :)

Als je zin hebt om 2x in het jaar eens een pil te nemen op een feestje, dan blijf je dat toch lekker doen, en laat je je niet door een getal weerhouden?
Je ziet op feesten zelfs nog 50-ers en 60-ers losgaan. Niet meer de meerderheid nee, maar ik denk dan altijd "zo wil ik ook wel oud worden O+ "

Pas was er hier op fok ook weer een enquete van een student die vroeg naar de festivalmotivaties van mensen tussen de 18-30. Alsof iedereen boven de 30 daar plotseling niet meer aan doet en thuis tussen de luiers zit.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 11 januari 2019 @ 09:18:49 #202
471419 Otger
Reconquista
pi_184333160
Al die junkies die hier meteen op hun achterste poten staan :')
  vrijdag 11 januari 2019 @ 17:34:36 #203
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_184342317
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 00:27 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Sorry, ben aan het meten en wegen. Vraag het me de laatste tijd vaak af of ik het nog wel moet doen met bijna 30. Zelfs alg. statistieken opgezocht :')
Denk je dat alcohol gezonder is?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_184342335
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:18 schreef Otger het volgende:
Al die junkies die hier meteen op hun achterste poten staan :')
Als je een keer gaat werken ben je ook een workaholic?
pi_184415731
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 00:27 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Sorry, ben aan het meten en wegen. Vraag het me de laatste tijd vaak af of ik het nog wel moet doen met bijna 30. Zelfs alg. statistieken opgezocht :')
Wat zeggen de stats :D
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184416299
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Als XTC legaal zou zijn, zou het ook niet gebruikt worden zoals alcohol nu. Het is gewoon te verschillend qua effect. Hetzelfde met autorijden; vanwege de effecten gebeurt dat nu ook niet of amper met XTC op.
Als ik 's zomers naar een festival ga zie ik ze na afloop massaal met een strakke kop de auto instappen en wegrijden 8-)
  dinsdag 15 januari 2019 @ 15:57:51 #207
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184417303
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:49 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Als ik 's zomers naar een festival ga zie ik ze na afloop massaal met een strakke kop de auto instappen en wegrijden 8-)
Gewaagd. Zou het geen speed of coke zijn dan? Ik heb wel eens het plan gehad om naar huis te rijden na een mild avondje mdma, maar toen het erop aankwam en ik nog niet ontnuchterd was ben ik daar toch echt niet aan begonnen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184426780
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:51 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wat is dat toch dat zoveel mensen rond de 30-35 denken "dit kan echt niet meer op mijn leeftijd ik ben hier toch veel te oud voor, het ziet er zo sneu uit, wat zullen mensen er wel niet van denken"

Waarom jezelf zo in hokjes stoppen... En niet lekker je gevoel volgen? :)

Als je zin hebt om 2x in het jaar eens een pil te nemen op een feestje, dan blijf je dat toch lekker doen, en laat je je niet door een getal weerhouden?
Je ziet op feesten zelfs nog 50-ers en 60-ers losgaan. Niet meer de meerderheid nee, maar ik denk dan altijd "zo wil ik ook wel oud worden O+ "

Pas was er hier op fok ook weer een enquete van een student die vroeg naar de festivalmotivaties van mensen tussen de 18-30. Alsof iedereen boven de 30 daar plotseling niet meer aan doet en thuis tussen de luiers zit.
Je hebt gelijk. Misschien lag 't aan het type feest (20-25). En zo ook de mensen met wie ik meeging. Het zou denk ik wat minder twijfel opleveren wanneer ik onder een groter aantal leeftijdsgenoten zou zijn. Maar dertig is inderdaad wel -onterecht- een veel te onderscheidend getal tussen jong en volwassenheid inderdaad...
pi_184426806
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 14:03 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Wat zeggen de stats :D


Mijn leeftijdsgroep (tot volgende) maand grootste gebruikers :P. Volgende maand de derde :'), maar dat is dan ook een grotere groep: van 9 (30-39) i.p.v. 4 jaar (25-29).
pi_184429530
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 23:46 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Misschien lag 't aan het type feest (20-25). En zo ook de mensen met wie ik meeging. Het zou denk ik wat minder twijfel opleveren wanneer ik onder een groter aantal leeftijdsgenoten zou zijn. Maar dertig is inderdaad wel -onterecht- een veel te onderscheidend getal tussen jong en volwassenheid inderdaad...
Ik vind t sowieso een verademing, festivals en feestjes met overwegend dertigers. Niet dat duwerige en nerveuze en de bewijsdrang gecombineerd met onzekerheid van jonkies, en vooral: veel verstandiger omgaan met genotsmiddelen. Onder de 25 zie je veel vaker misbruik, slecht gaan, mensen die helemaal de weg kwijt zijn etc.

Vanaf een bepaalde leeftijd gaan mensen gewoon verstandiger om met alle exotische vruchten die er te proeven zijn. Als dertig dan toch ergens een onderscheidend getal voor moet zijn, dan is dat de positieve kant ervan :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_184436569
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 23:48 schreef EipNiC het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mijn leeftijdsgroep (tot volgende) maand grootste gebruikers :P. Volgende maand de derde :'), maar dat is dan ook een grotere groep: van 9 (30-39) i.p.v. 4 jaar (25-29).
Wel raar dat de leeftijdsgroep van 30-39 en 40-49 meer consumeert dan de tieners

Anyways er is niets mis met ons, altijd leuk om te horen O-)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184438478
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 08:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik vind t sowieso een verademing, festivals en feestjes met overwegend dertigers. Niet dat duwerige en nerveuze en de bewijsdrang gecombineerd met onzekerheid van jonkies, en vooral: veel verstandiger omgaan met genotsmiddelen. Onder de 25 zie je veel vaker misbruik, slecht gaan, mensen die helemaal de weg kwijt zijn etc.
Helaas betekent dat ook dat de puberale promiscuïteit ver te zoeken is, op een 30+ feestje hoef je niet te hopen op een uitgebreide zoensessie van een paar dames op de bar of een leuk avontuurtje om mee naar huis te nemen. :+
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_184447758
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:17 schreef Loekie1 het volgende:
Eerst denk je: dit gaat over de 65-plussers.

Maar nee, de grootste pillenslikkers zijn twintigers:

De overheid zou er goed aan doen om drank- en drugsgebruik ook onder twintigers te ontmoedigen. Dat stellen experts.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2931167/zorgen-om-pillengeneratie
20ers? ze slopen je immuunsysteem bij 2 maanden al.
pi_184478576
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 08:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik vind t sowieso een verademing, festivals en feestjes met overwegend dertigers. Niet dat duwerige en nerveuze en de bewijsdrang gecombineerd met onzekerheid van jonkies, en vooral: veel verstandiger omgaan met genotsmiddelen. Onder de 25 zie je veel vaker misbruik, slecht gaan, mensen die helemaal de weg kwijt zijn etc.

Vanaf een bepaalde leeftijd gaan mensen gewoon verstandiger om met alle exotische vruchten die er te proeven zijn. Als dertig dan toch ergens een onderscheidend getal voor moet zijn, dan is dat de positieve kant ervan :)
Wat Stoney zegt... :+

quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 17:10 schreef Stoney3K het volgende:
Helaas betekent dat ook dat de puberale promiscuïteit ver te zoeken is, op een 30+ feestje hoef je niet te hopen op een uitgebreide zoensessie van een paar dames op de bar of een leuk avontuurtje om mee naar huis te nemen. :+
Alhoewel 30+ dames best wel gewillig kunnen zijn, prefeer ik nog steeds +/- 21-jarige :P.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2019 19:18:44 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')