abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 18 december 2018 @ 09:31:17 #26
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183802649
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die 60 jaar roken en gezond 80 worden.
Ook een zeer kleine minderheid inderdaad.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_183802653
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ach, dat soort mensen heb je ook met alcohol. Het is een beetje hypocriet.
Natuurlijk. Ook slecht.
Rijke oudere heteroseksuele blanke mannen zijn de nieuwe Joden.
pi_183802660
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, dat zijn de extreme gevallen.
Alcohol, cannabis, pillen, gokken, gamen, vuurwerk. The world is a dangerous place!
Gevaarlijke dingen is één ding. Dit is gewoon het slopen van lichaam en geest.
pi_183802703
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:55 schreef Ringo het volgende:
Haha, GroenLinks heeft iets geroepen over legalisering van MDMA en meteen komt het handhavingsleger orde op zaken stellen.
Inderdaad, de Volkskrant doet ook braaf mee en alle belegen drogredenen mogen weer onweersproken uit de kast:

quote:
GroenLinks wil xtc reguleren. Is dat haalbaar? Dit vinden betrokkenen

GroenLinks wil dat de productie van xtc onder regie komt van de overheid, en daarmee uit het criminele circuit wordt gehaald. Nederland moet het initiatief nemen om strenge VN-verdragen over verdovende middelen te wijzigen, vindt de partij. We vroegen betrokkenen wat ze van het plan vinden.
Wil Thijssen17 december 2018, 20:16

GroenLinks-Kamerlid Kathalijne Buitenweg, maandag in de Volkskrant: ‘We moeten eerlijk bekijken wat de VN-verdragen over verdovende middelen ons hebben opgeleverd. Vermindering van gebruik? Vermindering van misdaad? Ik denk van niet. […] Dit is echt een moment voor Nederland. Het is tijd dat wij samen met andere landen gaan proberen nieuwe openingen te maken in de vastgelopen discussie.’

Cyrille Fijnaut, wetenschappelijk onderzoeker van het internationaal drugsbeleid: ‘Het is nogal pedant om de VN op dit gebied te willen aansporen. Het getuigt niet van veel inzicht in wat er op VN-niveau gaande is; daar wordt geregeld over de werking van drugsverdragen gesproken. Bovendien past Nederland enige bescheidenheid: het is niet erg geloofwaardig om op dit gebied vanuit een defensieve positie – met grote problemen in stad en land, mede als gevolg van ons gedoogbeleid in de voorbije decennia – gidslandje te willen spelen op het wereldtoneel.’

Wim van den Brink, emeritus hoogleraar verslavingszorg: ‘Ik vind reguleren een goed idee. Het is belangrijk om zeker te weten wat er in de pillen zit, en vooral: hoevéél. Pillen met 75 milligram mdma worden als prettig ervaren zonder veel bijwerkingen. Maar er zijn ook pillen van 200 milligram mdma, dat is potentieel gevaarlijk. Als xtc-gebruikers op de EHBO belanden zijn ze vaak angstig, sterk verward en oververhit. Dat laatste komt niet direct van de xtc. Ik zag laatst een gebruiker die zijn stappenteller aan had op een dancefeest. Hij had met dat gespring omgerekend 35 kilometer afgelegd.’

Burgemeester Ryan Palmen van Hilvarenbeek, bekend van grote dance-events zoals Decibel waar veel xtc wordt geslikt: ‘Ik ben voor ontmoediging en terugdringing, en niet voor regulering. Xtc is slecht voor de volksgezondheid. Het is gevaarlijk voor de gebruiker en voor anderen, als zo’n gebruiker bijvoorbeeld in de auto stapt. Alcohol is ook schadelijk, maar de risico’s daarvan zijn minder groot.’

Liesbeth Reneman, hoogleraar neuroradiologie Amsterdam UMC: ‘Vanwege het milieu en het terugdringen van criminaliteit ben ik niet per se tegen legalisering, maar dat het gebruik dan veiliger zou worden, betwijfel ik. Ik zie geheugenschade bij jongeren, afhankelijk van hoeveel xtc ze gebruiken, en over de langetermijneffecten is nog weinig bekend. Uit mijn onderzoek blijkt dat xtc-gebruik het verschil kan maken tussen het halen van de havo, of het atheneum.’

Wim van den Brink: ‘Cognitieve schade bij xtc-gebruik komt zeer weinig voor en blijkt van tijdelijke aard als de gebruiker ermee stopt. Goede xtc-pillen zijn niet verslavend. Op de lijst van 15 verslavende middelen, die wordt aangevoerd door heroïne, crack, tabak en – als zesde – alcohol, staat het onderaan, net boven paddo’s en lsd.’

Burgemeester Frank Petter van Bergen op Zoom, een regio die veel kampt met drugsafvaldumpingen: ‘Ik ben tegen regulering en voor snoeiharde bestrijding van drugshandel en criminaliteit. Ik had van de week een vergadering met mijn gemeenteraad over het wietexperiment, en daar is een meerderheid ook tegen. Wij zitten hier vlak bij de grens hè. Drugs zijn een internationaal probleem dat wij als klein landje niet kunnen oplossen. Met regulering krijg je echt niet voor elkaar dat er schone drugs komen voor een redelijke prijs – criminelen zullen altijd onder de marktprijs werken en exporteren. Het loopt ons echt over de schoenen.’

Drugsbeleidonderzoeker Cyrille Fijnaut: ‘Je kunt alleen iets reguleren wat legaal is. Met andere woorden: reguleren veronderstelt – ook in dit geval – legaliseren en dit is nu net in strijd met de drugsverdragen waarvoor ook Nederland indertijd bij z’n volle verstand heeft getekend. Mede hierom – maar ook vanwege negatieve gevolgen bij een Alleingang, zoals het verplaatsen van problemen naar andere landen – moet Nederland niet proberen om alleen het voortouw te nemen, maar steun zoeken bij de andere lidstaten van de EU en proberen eventueel via een protocol bij de drugsverdragen ruimte te scheppen voor een ander beleid.’

Erik Thomas, advocaat van veel Brabantse drugsverdachten en -veroordeelden: ‘Wat je in dit soort discussies steeds niet hoort: wat denk je dat er met criminelen gebeurt als je de drugsmarkt harde klappen toebrengt? Die gaan heus niet ineens op zoek naar een nette baan. Met criminaliteit kun je immers veel meer geld verdienen. Je zag dat effect toen in Brabant de Hennep-taskforce werd ingevoerd en de politie hennepkwekertjes heel hard ging aanpakken: die onderknuppels gingen in de xtc. Als dat niet meer kan, gaan ze in de cybercrime. Ik vrees dat het drugsprobleem onoplosbaar is, zeker als je dat wilt om criminaliteit tegen te gaan. Regulering is een nobel streven, dat zeker, maar de overheid zal altijd achter de feiten aanrennen – omdat criminelen niet aan regels gebonden zijn, kunnen ze veel sneller schakelen. Ik zou bijna zeggen: het lijken wel ondernemers.’
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
pi_183802868
Opvallend dat met name de burgemeesters er in dat stukje allebei erg vreemde redenaties op na houden.

quote:
Burgemeester Ryan Palmen van Hilvarenbeek, bekend van grote dance-events zoals Decibel waar veel xtc wordt geslikt: ‘Ik ben voor ontmoediging en terugdringing, en niet voor regulering. Xtc is slecht voor de volksgezondheid. Het is gevaarlijk voor de gebruiker en voor anderen, als zo’n gebruiker bijvoorbeeld in de auto stapt. Alcohol is ook schadelijk, maar de risico’s daarvan zijn minder groot.’
Alcohol is ook foei, maar de risico's zijn minder groot. In welk opzich dan, en waar komt dat dan door? Zijn mensen die onder invloed van xtc rondrijden een groter probleem dan hen die dat doen onder invloed van alcohol?

quote:
Burgemeester Frank Petter van Bergen op Zoom, een regio die veel kampt met drugsafvaldumpingen: ‘Ik ben tegen regulering en voor snoeiharde bestrijding van drugshandel en criminaliteit. Ik had van de week een vergadering met mijn gemeenteraad over het wietexperiment, en daar is een meerderheid ook tegen. Wij zitten hier vlak bij de grens hè. Drugs zijn een internationaal probleem dat wij als klein landje niet kunnen oplossen. Met regulering krijg je echt niet voor elkaar dat er schone drugs komen voor een redelijke prijs – criminelen zullen altijd onder de marktprijs werken en exporteren. Het loopt ons echt over de schoenen.’
Criminelen werken al-tijd onder de marktprijs? Als dat zo is, waarom doen ze dat dan niet massaal met de al legale genotsmiddelen, zoals alcohol? En inderdaad, de im- en export van drugs is een internationaal probleem maar dat betekent niet dat je dan op nationaal niveau niet kunt reguleren.
pi_183802944
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:49 schreef Morrigan het volgende:
Mensen die genieten van het leven. Dat mag natuurlijk niet.
Dit inderdaad.

Wat is er precies mis met af en toe XTC nemen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183802981
Het pro-pillenkamp komt niet veel verder dan: want alcohol mag ook. :')
pi_183802988
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, dat zijn de extreme gevallen.
Alcohol, cannabis, pillen, gokken, gamen, vuurwerk. The world is a dangerous place!
Want stel je voor dat mensen zelf keuzes maken. Dat moeten we niet willen, met z'n allen. Beter neemt de overheid ons tegen onszelf in bescherming.
pi_183803028
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:32 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dat je daarvoor pillen nodig bent is best sneu.
Goede onderbouwing wel
pi_183803091
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gevaarlijke dingen is één ding. Dit is gewoon het slopen van lichaam en geest.
Daar heb ja dan vast wat onderbouwde onderzoeken van die deze stelling ondersteund. :D
pi_183803095
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:02 schreef Shanna_ het volgende:

[..]

Goede onderbouwing wel
Mevrouw voelt zich aangesproken?
pi_183803108
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Opvallend dat met name de burgemeesters er in dat stukje allebei erg vreemde redenaties op na houden.

[..]

Alcohol is ook foei, maar de risico's zijn minder groot. In welk opzich dan, en waar komt dat dan door? Zijn mensen die onder invloed van xtc rondrijden een groter probleem dan hen die dat doen onder invloed van alcohol?

[..]

Criminelen werken al-tijd onder de marktprijs? Als dat zo is, waarom doen ze dat dan niet massaal met de al legale genotsmiddelen, zoals alcohol? En inderdaad, de im- en export van drugs is een internationaal probleem maar dat betekent niet dat je dan op nationaal niveau niet kunt reguleren.
De redenering van Fijnoud vind ik ook wel lekker. Sinds we het gedoogbeleid de nek om hebben gedraaid en we links en rechts ingehaald worden door conservatieve landen is de problematiek gegegroeid. Maar hij of zij wijt het aan het gedoogbeleid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_183803124
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar heb ja dan vast wat onderbouwde onderzoeken van die deze stelling ondersteund. :D
Lodewijk heeft dat een keertje gelezen in paniekerige media zoals Elsevier en de Telegraaf. En tijdens ouderavonden is hem door de mannen en vrouwen van Tactus op het hart gedrukt dat drugs verschrikkelijk zijn en dat je na een pilletje in de goot belandt en je lichaam naar de klote is.
pi_183803151
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lodewijk heeft dat een keertje gelezen in paniekerige media zoals Elsevier en de Telegraaf. En tijdens ouderavonden is hem door de mannen en vrouwen van Tactus op het hart gedrukt dat drugs verschrikkelijk zijn en dat je na een pilletje in de goot belandt en je lichaam naar de klote is.
Zoals je kunt lezen schrijf ik dat helemaal niet. Wel blijkt dat langdurig gebruik slecht is, al is het maar omdat je andere signalen van je lichaam (dorst, slaap etc) verwaarloosd.
https://www.jellinek.nl/i(...)isinfo/risicos/#lang
pi_183803173
Drugs is voor mensen die het leven niet aankunnen.

En maar massaal depressief zijn en kampen met burnouts. Deze sneeuwvlokgeneratie :N
pi_183803174
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zoals je kunt lezen schrijf ik dat helemaal niet. Wel blijkt dat langdurig gebruik slecht is, al is het maar omdat je andere signalen van je lichaam (dorst, slaap etc) verwaarloosd.
Langdurig gebruik is schadelijk? No shit? _O-

Zoals m'n vader altijd zei: overal waar 'te' voor staat, is slecht voor je.

Niks mis met een paar keer per maand een pil naar binnen werken.
  dinsdag 18 december 2018 @ 10:16:40 #42
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183803207
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, langdurig gebruik. Hoe lang heb je ook alweer gerookt?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_183803215
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij beweerde dat ik dit zei:
quote:
Wat dus helemaal niet waar is.
pi_183803221
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja, langdurig gebruik. Hoe lang heb je ook alweer gerookt?
20 jaar. Ook slecht. Blij dat ik er van verlost ben.
pi_183803239
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij beweerde dat ik dit zei:

[..]

Wat dus helemaal niet waar is.
Jij lijkt mij zo'n christelijk bangmannetje dat wel even voor anderen bepaalt hoe zij dienen te leven. Daar heeft jouw soort (lees: conservatieve engnekjes) een handje van.
pi_183803304
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De geldende aanbeveling is om het niet meerdere keren per maand, maar om de 2-3 maanden te doen.
Zo blijft het iets bijzonders, waar je een paar keer per jaar op uitgekozen momenten van geniet. Net zoals naar een michelin restaurant gaan, een hele dure fles wijn kopen, sexy ondergoed aan je vrouw geven of wagyu vlees met truffel eten. :Y)
Mijn foto's op Flickr!
Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 18 december 2018 @ 10:24:20 #47
401520 SebbeSwensje
Sebbe+Swensje=SebbeSwensje
pi_183803320
Hoef geen Coke als ik Pepsi.
Dit snap ik ook niet.
  dinsdag 18 december 2018 @ 10:30:20 #48
401520 SebbeSwensje
Sebbe+Swensje=SebbeSwensje
pi_183803403
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 09:59 schreef PzKpfw het volgende:
Het pro-pillenkamp komt niet veel verder dan: want alcohol mag ook. :')
En hoe ver kom jij precies?
Dit snap ik ook niet.
pi_183803417
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb me tientallen jaren van de wereld gesnoven en geslikt, en heb nergens last van.
Het vervelende is dat iedereen 'meeslikt' door het drinken van kraanwater.

Voor de zevende keer op rij is in 2017 een Europese studie gedaan naar drugs in rioolwater om geografische verschillen en tijdtrends in drugsgebruik van stadsbewoners op te sporen. Het Europese Agentschap voor verdovende middelen - EMCDDA in Lissabon - publiceert vandaag de nieuwe resultaten van metingen van cocaïne, amfetamine, ecstasy, methamfetamine. Voor de partydrug MDMA (ecstasy) geldt, net als in de afgelopen jaren, dat in 2017 in Nederland het hoogste gebruik van heel Europa wordt geconstateerd, van de bijna 60 Europese steden die aan het onderzoek meededen. Pim de Voogt (KWR en UvA) en Erik Emke (KWR) analyseerden het rioolwater van de Amsterdam, Utrecht en Eindhoven.
https://www.kwrwater.nl/projecten/drugs-in-het-riool/
pi_183803454
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:30 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

En hoe ver kom jij precies?
Hangt er vanaf waar het heen moet.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')