abonnement Unibet Coolblue
pi_187026146
Er komt - zoals verwacht - een monument in het Elzeneindpark een stukje verderop:

https://nos.nl/artikel/22(...)n-stint-ongeluk.html
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 10 juli 2019 @ 19:44:06 #185
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187850809
Stint mag weer de weg op....
quote:
bron: nu.nl 10 juli 2019 17:38
De stint mag aan het begin van het nieuwe schooljaar definitief weer de weg op. Wel moet de elektrische bolderkar, die vooral door kinderdagverblijven wordt gebruikt, aan bepaalde voorwaarden voldoen, schrijft minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) woensdag in een brief aan de Tweede Kamer.
....
Om tien kinderen te vervoeren, moet de bestuurder ten minste achttien jaar oud zijn en een rijvaardigheidstraining hebben gedaan.
...
Kga benieuwd zijn of en hoeveel verblijven het voertuig gaan inzetten en in hoeverre de fabrikant (voor die tijd ?) de techniek heeft aangepast.

Voor de lezers, hier de stukken.
Formeel moet het voertuig eerst nog worden aangeduid als bijzondere bromfiets. De inspectie SZW (Sociale Zaken Werkgelegenheid) heeft daarbij gewezen op te nemen maatregelen tegen het kantelen, het zicht vanaf de bestuurdersplaats en de signalering van dit soort voertuigen.

Saillant, kan ik vooralsnog niets vinden over zaken m.b.t. of oorzaak van het trieste ongeluk. Het OM maakte vorige week bekend niet te weten waardoor het ongeluk is veroorzaakt.
Kortom, "we" zijn hier aan het kleiduiven schieten waarbij men doet wat het beste lijkt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_187853395
quote:
15s.gif Op woensdag 10 juli 2019 19:44 schreef Vallon het volgende:
Stint mag weer de weg op....
[..]

Kga benieuwd zijn of en hoeveel verblijven het voertuig gaan inzetten en in hoeverre de fabrikant (voor die tijd ?) de techniek heeft aangepast.

Voor de lezers, hier de stukken.
Formeel moet het voertuig eerst nog worden aangeduid als bijzondere bromfiets. De inspectie SZW (Sociale Zaken Werkgelegenheid) heeft daarbij gewezen op te nemen maatregelen tegen het kantelen, het zicht vanaf de bestuurdersplaats en de signalering van dit soort voertuigen.

Saillant, kan ik vooralsnog niets vinden over zaken m.b.t. of oorzaak van het trieste ongeluk. Het OM maakte vorige week bekend niet te weten waardoor het ongeluk is veroorzaakt.
Kortom, "we" zijn hier aan het kleiduiven schieten waarbij men doet wat het beste lijkt.
Hoeveel ouders de Stint nog vertrouwen wil ik eerder weten.
  donderdag 11 juli 2019 @ 08:05:27 #187
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187858758
quote:
15s.gif Op woensdag 10 juli 2019 19:44 schreef Vallon het volgende:
Stint mag weer de weg op....
[..]

Kga benieuwd zijn of en hoeveel verblijven het voertuig gaan inzetten en in hoeverre de fabrikant (voor die tijd ?) de techniek heeft aangepast.

Voor de lezers, hier de stukken.
Formeel moet het voertuig eerst nog worden aangeduid als bijzondere bromfiets. De inspectie SZW (Sociale Zaken Werkgelegenheid) heeft daarbij gewezen op te nemen maatregelen tegen het kantelen, het zicht vanaf de bestuurdersplaats en de signalering van dit soort voertuigen.

Saillant, kan ik vooralsnog niets vinden over zaken m.b.t. of oorzaak van het trieste ongeluk. Het OM maakte vorige week bekend niet te weten waardoor het ongeluk is veroorzaakt.
Kortom, "we" zijn hier aan het kleiduiven schieten waarbij men doet wat het beste lijkt.
Te zot voor woorden dit. Welkom in Nederland waar de commercie en het eigen ego duidelijk boven de veiligheid van kinderen staat. Als kinderdagverblijf zou ik pas zo'n bak weer in dienst nemen als de oorzaak van het ongeluk bekend is en indien mogelijk daar de nodige aanpassingen op worden gedaan. Zeker niet eerder!

Ik begin me steeds meer af te vragen of de overheid of bepaalde ministers geen essentiele info over dit drama verborgen houdt om zo de (politieke) verantwoordelijken te beschermen
"Hoka Hey!"
pi_187858815
Ha de complotdenkers zijn ook weer aanwezig met de gedachte dat een overheid een absolute veiligheid voor alle tere zieltjes moet garanderen. :')
  donderdag 11 juli 2019 @ 08:38:02 #189
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187858994
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 08:14 schreef Basp1 het volgende:
Ha de complotdenkers zijn ook weer aanwezig met de gedachte dat een overheid een absolute veiligheid voor alle tere zieltjes moet garanderen. :')
Wat is dit voor een flauwekul? Een meldplicht van gedane aanpassingen en de daarop volgende controle door de overheid was hier op zijn plaats geweest. Beide niet uitgevoerd. Daar zijn mensen verantwoordelijk voor - als je een vermoeden hebt dat dit stinkt ben je een complot denker?
"Hoka Hey!"
pi_187859159
Meldplicht nog meer regeltjes nog meer gezeik als er conflicterende regeltjes zijn, nog meer zwarte pieten door de verschillende regeltjes wat snap je daar niet aan?
  donderdag 11 juli 2019 @ 09:12:15 #191
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187859299
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 08:56 schreef Basp1 het volgende:
Meldplicht nog meer regeltjes nog meer gezeik als er conflicterende regeltjes zijn, nog meer zwarte pieten door de verschillende regeltjes wat snap je daar niet aan?
Ja, het blijk wel in dit geval o.a. wel dat het allemaal maar flauwekul is die regeltjes en zo, is het niet? Waarom hebben we überhaupt regels in dit land? Snap jij dat wel?
"Hoka Hey!"
pi_187861351
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 09:12 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, het blijk wel in dit geval o.a. wel dat het allemaal maar flauwekul is die regeltjes en zo, is het niet?
De oorzaak van dit noodlottige ongeluk is niet bekend meer regels die dan helemaal niet meer na te leven zijn gaan daar niets aan veranderen.
  donderdag 11 juli 2019 @ 12:17:54 #193
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187861514
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De oorzaak van dit noodlottige ongeluk is niet bekend meer regels die dan helemaal niet meer na te leven zijn gaan daar niets aan veranderen.
Nog niet bekend of het niet bekend willen maken - nuance verschil
"Hoka Hey!"
pi_187862557
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:17 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nog niet bekend of het niet bekend willen maken - nuance verschil
Het niet bekend willen maken is een hersenspinsel in jou hoofd. OmAls je ervan overtuigd bent beroep je dan als burger op de openbaarheid van bestuur en vraag alles op als je het niet vertrouwd. Dat is geen nuance verschil maar hoe onze maatschappij en overheid werkt.
pi_187862594
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het niet bekend willen maken is een hersenspinsel in jou hoofd. OmAls je ervan overtuigd bent beroep je dan als burger op de openbaarheid van bestuur en vraag alles op als je het niet vertrouwd. Dat is geen nuance verschil maar hoe onze maatschappij en overheid werkt.
Wanneer krijgen ze in de tweede kamer dingen te zien, en als is het niet gemanipuleerd?
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:23:36 #196
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187862652
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:17 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nog niet bekend of het niet bekend willen maken - nuance verschil
Die meid is gewoon in paniek geraakt en heeft met volgas op die trein afgereden
Volgas dan kun je remmen wat je wilt , gaat ie echt niet stoppen

fout is dus een aparte gashendel , niet in het handvat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:25:38 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187862687
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die meid is gewoon in paniek geraakt en heeft met volgas op die trein afgereden
Volgas dan kun je remmen wat je wilt , gaat ie echt niet stoppen

fout is dus een aparte gashendel , niet in het handvat
Goed zo, lekker iemand zonder enige kennis van de feiten gaan beschuldigen van meervoudige dood door schuld, zo kennen we je weer ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187862703
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die meid is gewoon in paniek geraakt en heeft met volgas op die trein afgereden
Volgas dan kun je remmen wat je wilt , gaat ie echt niet stoppen

fout is dus een aparte gashendel , niet in het handvat
Ik heb zelfs op de fits een schakelaar remlicht en electro motor onklaar!
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:27:17 #199
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187862711
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 12:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De oorzaak van dit noodlottige ongeluk is niet bekend meer regels die dan helemaal niet meer na te leven zijn gaan daar niets aan veranderen.
Maar leg nog eens uit waarom dit voertuig voor personenvervoer "regelvrij" op de openbare weg mag verkeren en andere voertuigen niet?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:29:21 #200
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187862751
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Goed zo, lekker iemand zonder enige kennis van de feiten gaan beschuldigen van meervoudige dood door schuld, zo kennen we je weer ^O^
nee geen schuld, er is gewoon een gashendel in het handvat , die moet je loslaten als je wilt remmen
In paniek kun je dat niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_187862797
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee geen schuld, er is gewoon een gashendel in het handvat , die moet je loslaten als je wilt remmen
In paniek kun je dat niet
Dus de noodknop ontbreekt, is toch helder dan of niet, of zo een schakelaar in de rem?

Volgens mij zelfs geen pols bandje zoals op een jetski.
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:36:14 #202
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187862894
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die meid is gewoon in paniek geraakt en heeft met volgas op die trein afgereden
Volgas dan kun je remmen wat je wilt , gaat ie echt niet stoppen

fout is dus een aparte gashendel , niet in het handvat
Jij was erbij die dag? Daarvoor waren er overigens geen incidenten geweest met Stints - lees je eerst eens in voordat je met dit soort onzin aankomt
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:37:45 #203
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187862917
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:36 schreef matspontius het volgende:

[..]

Jij was erbij die dag? Daarvoor waren er overigens geen incidenten geweest met Stints - lees je eerst eens in voordat je met dit soort onzin aankomt
Nee , maar niet ieder kind is gevoelig voor paniek aanvallen

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus de noodknop ontbreekt, is toch helder dan of niet, of zo een schakelaar in de rem?

Volgens mij zelfs geen pols bandje zoals op een jetski.
Nee maar ook een paniek bandje helpt dan niet , alleen een aparte gashendel , die je los moet laten als je wilt remmen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_187862999
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee , maar niet ieder kind is gevoelig voor paniek aanvallen
[..]

Nee maar ook een paniek bandje helpt dan niet , alleen een aparte gashendel , die je los moet laten als je wilt remmen
Wat mij betreft mag dat ding zo niet meer op de weg!
Mits daar geen aanpassingen aan gedaan zijn, er zijn ook bestuurder in de bocht vanaf gevallen voor dit geval.
Als je dan niet zoekt dan schrijf ik het wel erbij, en dan helpt dat bandje wel, zelfs als deze bestuurder gesprongen was heel misschien ook.
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:44:56 #205
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187863029
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag dat ding zo niet meer op de weg!
Mits daar geen aanpassingen aan gedaan zijn, er zijn ook bestuurder in de bocht vanaf gevallen voor dit geval.
Als je dan niet zoekt dan schrijf ik het wel erbij, en dan helpt dat bandje wel, zelfs als deze bestuurder gesprongen was heel misschien ook.
Ja Als ze eraf gesprongen was en Als er was zo een bandje geweest
maar dat zijn een heleboel Alsen bij elkaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_187863052
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

J als ze eraf gesprongen was en er was zo een bandje geweest
maar dat zijn een heleboel Alsen bij elkaar
Het ontwerp of het vervolg ontwerp daar werd toch de noodknop bij verwijderd of niet?
En als niet daar, ik neem aan dat de stint ook remlichten heeft, zelfs die kan men als in werking de motor laten uitschakelen, met een relais.
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:46:33 #207
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187863053
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja Als ze eraf gesprongen was en Als er was zo een bandje geweest
maar dat zijn een heleboel Alsen bij elkaar
Als jij er ook bij was geweest had je feiten kunnen weergeven. Nu kletst je maar in de ruimte
"Hoka Hey!"
pi_187863067
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja Als ze eraf gesprongen was en Als er was zo een bandje geweest
maar dat zijn een heleboel Alsen bij elkaar
En als men eraf valt, dan valt die ook stil alleen maar pluspunten, behalve het bandje moet dan wel omgedaan worden.
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:47:54 #209
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187863071
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het ontwerp of het vervolg ontwerp daar werd toch de noodknop bij verwijderd of niet?
En als niet daar, ik neem aan dat de stint ook remlichten heeft, zelfs die kan men als in werking de motor laten uitschakelen, met een relais.
Noodknop zat er bij de 1e versie op. Is bij de volgende versies door de fabrikant verwijderd zonder dit te melden of te laten controleren. Reden: geld gewin?
"Hoka Hey!"
pi_187863089
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:47 schreef matspontius het volgende:

[..]

Noodknop zat er bij de 1e versie op. Is bij de volgende versies door de fabrikant verwijderd zonder dit te melden of te laten controleren. Reden: geld gewin?
Gebeurt bij alles hoor, een draadje koper minder in de kabels, brengt al geld op bij voldoende verkochte voertuigen.

Wat mij betreft probeert iedereen het, daarvoor heeft men toch controlerende instanties is het niet?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2019 13:49:58 ]
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:50:53 #211
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187863125
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Gebeurt bij alles hoor, een draadje koper minder in de kabels, brengt al geld op bij voldoende verkochte voertuigen.

Wat mij betreft probeert iedereen het, daarvoor heeft men toch controlerende instanties is het niet?
Triest hoe deze maatschappij in elkaar zit. Als dat zo is moet die fabrikant zijn ogen uit zijn kop schamen!
"Hoka Hey!"
pi_187863290
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 08:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Als kinderdagverblijf zou ik pas zo'n bak weer in dienst nemen als de oorzaak van het ongeluk bekend is

vrouw aan het stuur
pi_187864158
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 08:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Als kinderdagverblijf zou ik pas zo'n bak weer in dienst nemen als de oorzaak van het ongeluk bekend is en indien mogelijk daar de nodige aanpassingen op worden gedaan. Zeker niet eerder!

Ik liet mijn kinderen er helemaal niet meer mee vervoeren dan!

Dan bloed het uiteindelijk wel dood.
  donderdag 11 juli 2019 @ 20:38:22 #214
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187869974
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 14:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik liet mijn kinderen er helemaal niet meer mee vervoeren dan!

Dan bloed het uiteindelijk wel dood.
Mijn kinderen gaan zeker niet in zo'n kreng zitten - die lopen gewoon
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:10:55 #215
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187870446
Hoop (begrijpelijke) emotie allemaal. Wat ik mij wel afvraag hoe dan nu verder ?

Elke handeling brengt een zeker gevaar met zich mee en hier is het onduidelijk wat nu precies de oorzaak was (geweest). Degene die betrokkenheid hebben en dan vooral bestuurders zullen zich zeker afvragen of en in hoeverre, het ongeluk te voorkomen was geweest.

Ik hoop en ga er vanuit dat vrijspraak zal volgen en dat nabestaanden hulp blijven krijgen bij verwerking van hun verlies.

Laten we het voorval vooral gebruiken om het doelgebruik van de Stint te verbeteren. Betere (nood)remmen, controles en (verkeers)opleiding lijken daarbij zinnig.
Of ouders dan wel of niet hun kinderen willen laten vervoeren, blijft een zelf te maken afweging. De één laat z'n kind zelfstandig naar school fietsen/lopen en de ander is nog ongerust met een Volvo verpakking.

Sec technisch mis ik de inbreng van de spoorwegen. Die zou moeten zorgen dat treinen niet in botsing kunnen komen met andere kwetsbare weggebruikers. Een knipperlicht of slagboom is voor mij onvoldoende. Op een snelweg maak je ook geen voetgangersoversteekplaats meer.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:15:20 #216
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_187870538
quote:
15s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:10 schreef Vallon het volgende:


Sec technisch mis ik de inbreng van de spoorwegen.
Die zou moeten zorgen dat treinen niet in botsing kunnen komen met andere kwetsbare weggebruikers. Een knipperlicht of slagboom is voor mij onvoldoende.

Klopt , de overheid heeft bij de vangrails ook van onder dicht gemaakt in bochten zodat de motorrijders niet meer hun hoofd verliezen

Zo had spoorwegen de afsluiting dubbel moeten uitvoeren onder- en boven balk dubbele balk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 12 juli 2019 @ 14:39:17 #217
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187882086
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:15 schreef michaelmoore het volgende:

Zo had spoorwegen de afsluiting dubbel moeten uitvoeren onder- en boven balk dubbele balk
Je ridiculiseert.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De spoorwegen moeten zich inspannen dat kwetsbaar verkeer niet door haar gebruiksaanwezigheid kan verongelukken. Dat kan door de spoorlijnen te omhekken, detectie/waarschuwingssystemen aan te brengen, kruisingen te scheiden middels viaducten (tunnels, bruggen).

Ik kan mij idd met jouw idee ook voorstellen dat een spoorwegovergang, trapsgewijs wordt beveiligd. Eerste zone is die van de slagboom en de tweede zone die van blokkade. Daarbij dat een spoorwegovergang niet overdwars maar in/met een zigzag wordt overgestoken. Denk aan het "doorrenhekje" dat je bij veel scholen vindt.

En dan nog zullen er ongetwijfeld ongelukken gebeuren die je dan kunt gebruiken om systeemverbeteringen aan te brengen en zo nodig bepaald gebruik, desnoods tijdelijk, zal verbieden. Een beetje, ik maak de link maar weer, zoals de luchtvaart omgaat met incidenten: niet om iemand aansprakelijk te stellen maar het gebruik ervan veiliger te maken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 12 juli 2019 @ 21:07:30 #218
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187889712
quote:
15s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:10 schreef Vallon het volgende:

Sec technisch mis ik de inbreng van de spoorwegen. Die zou moeten zorgen dat treinen niet in botsing kunnen komen met andere kwetsbare weggebruikers. Een knipperlicht of slagboom is voor mij onvoldoende. Op een snelweg maak je ook geen voetgangersoversteekplaats meer.
Ik niet. Uiteindelijk kan elke eigenwijze, kwetsbare weggebruiker onder een trein fietsen/lopen/springen. Praktisch onhaalbaar.

Ik ben benieuwd wat er komt van de "oplossingen" van de overheid.
Rijbewijs, maximaal aantal te vervoeren personen, maar ook technische keuring, toelating op de weg, verzekering, periodieke keuring?
We hebben het nog steeds niet over een stepje voor je eigen kind, maar over een commercieel vervoersmiddel zonder technische inspectie, toelatingseisen, eisen aan bestuurder, vervoersinrichting, passieve veiligheid, periodieke controles.

De minister heeft het rücksichtslos toegelaten op de weg want "leuk". En dat wordt zeer angstvallig vermeden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 22:09:10 #219
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187890655
quote:
4s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 21:07 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik niet. Uiteindelijk kan elke eigenwijze, kwetsbare weggebruiker onder een trein fietsen/lopen/springen. Praktisch onhaalbaar.
Wil of kan je onderscheid maken tussen opzet of onschuld ?
En is het werkelijk onhaalbaar ? Door de Stint te verbieden, voorkom je geen gelijksoortige ongelukken met bv. een scootmobiel of mijn part een (bak)fiets met kinderen.

Voorkomen van slachtoffers is een combinatie. Het lijkt mij niet zo moeilijk om kwetsbare gebruikers, tegen een al of niet eigen fout te beschermen.
quote:
Ik ben benieuwd wat er komt van de "oplossingen" van de overheid.
Rijbewijs, maximaal aantal te vervoeren personen, maar ook technische keuring, toelating op de weg, verzekering, periodieke keuring?
Zover nu bekend, had en zal dat het ongeluk niet hebben voorkomen.
De maatregelen zijn vooral een papieren doekje voor het bloeden.
quote:
We hebben het nog steeds niet over een stepje voor je eigen kind, maar over een commercieel vervoersmiddel zonder technische inspectie, toelatingseisen, eisen aan bestuurder, vervoersinrichting, passieve veiligheid, periodieke controles.
Wettelijk was het voertuig teopgelaten met (idd) zwakke eisen die niet gecontroleerd werden om zo tegemoet te komen aan vrijheden voor de doelgroep w.o. ook vrachtvervoer.

quote:
De minister heeft het rücksichtslos toegelaten op de weg want "leuk". En dat wordt zeer angstvallig vermeden.
Klopt dat het "leuk" moest zijn, wat het ook heel lang was waarbij het incident, hoe triest ook, niet alles bepalend moet gaan zijn. Je mag/kan dan de nodige andere vehikels onder de loep nemen.

Ik kom desalniettemin terug op dat de spoorwegen hier ook een inbreng kan hebben. Een snelrijdend voertuig op rails dat niet kan uitwijken, met een remweg van minimaal enkele honderden meters die een weg kruist van zwakkere verkeersgebruikers....

Het gaat mij niet om schuld maar om mogelijke maatregelen die betrokkenen kunnen nemen.
Je zou ook kunnen denken aan extra begeleiding bij oversteken. En idd.... het verbieden kan dan een mogelijkheid zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 12 juli 2019 @ 23:04:08 #220
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187891462
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 22:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wil of kan je onderscheid maken tussen opzet of onschuld ?
En is het werkelijk onhaalbaar ? Door de Stint te verbieden, voorkom je geen gelijksoortige ongelukken met bv. een scootmobiel of mijn part een (bak)fiets met kinderen.

Voorkomen van slachtoffers is een combinatie. Het lijkt mij niet zo moeilijk om kwetsbare gebruikers, tegen een al of niet eigen fout te beschermen.
Mij lijkt het praktisch onhaalbaar om alle overwegen met anti-doorrijdt beveiliging uit te rusten.

quote:
Zover nu bekend, had en zal dat het ongeluk niet hebben voorkomen.
De maatregelen zijn vooral een papieren doekje voor het bloeden.
Op het apparaat was geen noodknop of andere noodstop voorziening aanwezig. De noodknop zat wel op het eerste model. Een noodknop had het ongeluk wellicht kunnen voorkomen.

quote:
Wettelijk was het voertuig teopgelaten met (idd) zwakke eisen die niet gecontroleerd werden om zo tegemoet te komen aan vrijheden voor de doelgroep w.o. ook vrachtvervoer.
Grove nalatigheid van de minister dus, zie boven.

quote:
Klopt dat het "leuk" moest zijn, wat het ook heel lang was waarbij het incident, hoe triest ook, niet alles bepalend moet gaan zijn. Je mag/kan dan de nodige andere vehikels onder de loep nemen.

Ik kom desalniettemin terug op dat de spoorwegen hier ook een inbreng kan hebben. Een snelrijdend voertuig op rails dat niet kan uitwijken, met een remweg van minimaal enkele honderden meters die een weg kruist van zwakkere verkeersgebruikers....

Het gaat mij niet om schuld maar om mogelijke maatregelen die betrokkenen kunnen nemen.
Je zou ook kunnen denken aan extra begeleiding bij oversteken. En idd.... het verbieden kan dan een mogelijkheid zijn.
Zie boven, praktisch onhaalbaar. De meeste ongelukken met treinen gebeuren door mensen die het beter weten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 23:38:56 #221
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187892152
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 23:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mij lijkt het praktisch onhaalbaar om alle overwegen met anti-doorrijdt beveiliging uit te rusten.
[..]
Zie boven, praktisch onhaalbaar. De meeste ongelukken met treinen gebeuren door mensen die het beter weten.
Vast niet alleen mijn idee, maar nadenkend kan een een zigzag beveiligde doorgang al een - imo best haalbare - verbetering geven tegen het per ongeluk oversteken.
Daarbij bochtjes maken drukt ook de snelheid en voorkomt het onbedoeld doorschieten.

Op lange termijn, waar de spoorwegen overigens wel naartoe werkt, is sws het scheiden van onverenigbare verkeersstromen.
Het zal zeker niet alle ongelukken voorkomen maar een beetje in de richting, is een methode.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Los daarvan is kijken naar voertuig- en gebruikseisen een goede zaak. Hierbij wel in het oog houden dat we dan de boel niet kapot willen reguleren om en vanwege een (nofi) noodlottig incident.

Zelf vind ik de Stint, voor gebruikers een prima middel om groepsgewijs simpel, relatief goedkoop en laagdrempelig er op uit te gaan. Of dat er dan met 8, 10 of 12 kinderen is, laat ik aan techniek en wijsheid van bestuurders.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 13 juli 2019 @ 07:50:03 #222
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187895212
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 23:38 schreef Vallon het volgende:

[..]

Vast niet alleen mijn idee, maar nadenkend kan een een zigzag beveiligde doorgang al een - imo best haalbare - verbetering geven tegen het per ongeluk oversteken.
Daarbij bochtjes maken drukt ook de snelheid en voorkomt het onbedoeld doorschieten.
Het creëren van een barrière die niet (makkelijk) te doorbreken is op elke spoorweg overgang is een flinke investering en er gaat een verantwoordelijkheidsverplaatsing plaats vinden.

Dat laatste is in Nederland sowieso op meerdere vlakken aan de gang (inbreker een pets gegeven? Succes in de bak) en nu krijgt de NS een verantwoordelijkheid om te zorgen dat mensen een overgang niet "per ongeluk" over kunnen steken?
Volgens mij ligt het nog steeds bij de andere verkeersdeelnemers om te zorgen dat je een trein (zwaar, kan niet uitwijken, niet tijdig remmen) niet hindert. Logica heet dat. Net als dat je niet onder een vrachtwagen moet fietsen :X

Als er nu barrières komen waar een Stint of fiets niet doorheen kunnen, maar een motorrijder wel, moeten ze dan weer verzwaard worden? En als er dan een lichte auto doorheen kan, dan weer? En bij een ongeluk met een vrachtwagen, dan weer? Waar houdt het op?

We moeten de verantwoordelijkheid niet verschuiven "om en vanwege een (nofi) noodlottig incident. "

quote:
Los daarvan is kijken naar voertuig- en gebruikseisen een goede zaak. Hierbij wel in het oog houden dat we dan de boel niet kapot willen reguleren om en vanwege een (nofi) noodlottig incident.
Hier ben ik het mee eens, maar kijkend naar andere gemotoriseerde voertuigen op de weg is de Stint een bijzondere, ongereguleerde toevoeging welke gebruikt wordt voor personenvervoer. En dat komt nu naar boven, maar is dus mis gegaan in het toelatingstraject.

quote:
Zelf vind ik de Stint, voor gebruikers een prima middel om groepsgewijs simpel, relatief goedkoop en laagdrempelig er op uit te gaan. Of dat er dan met 8, 10 of 12 kinderen is, laat ik aan techniek en wijsheid van bestuurders.
Niet helemaal eens, veel mensen blijken helaas niet in staat de juiste prioriteiten te geven bij deelname aan het verkeer (telefoon is belangrijker). En de maatschappij kan het ook niet meer accepteren dat ongelukken nu eenmaal gebeuren (zie boven met je wens voor de zwaar beveiligde overgangen?).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_187896829
Ik heb medelijden met de machinist, die dit aan heeft zien komen en compleet machteloos was om er iets aan te doen.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 15:15:53 #224
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187900385
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 07:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het creëren van een barrière die niet (makkelijk) te doorbreken is op elke spoorweg overgang is een flinke investering en er gaat een verantwoordelijkheidsverplaatsing plaats vinden.

Dat laatste is in Nederland sowieso op meerdere vlakken aan de gang (inbreker een pets gegeven? Succes in de bak) en nu krijgt de NS een verantwoordelijkheid om te zorgen dat mensen een overgang niet "per ongeluk" over kunnen steken?
Volgens mij ligt het nog steeds bij de andere verkeersdeelnemers om te zorgen dat je een trein (zwaar, kan niet uitwijken, niet tijdig remmen) niet hindert. Logica heet dat. Net als dat je niet onder een vrachtwagen moet fietsen :X

Als er nu barrières komen waar een Stint of fiets niet doorheen kunnen, maar een motorrijder wel, moeten ze dan weer verzwaard worden? En als er dan een lichte auto doorheen kan, dan weer? En bij een ongeluk met een vrachtwagen, dan weer? Waar houdt het op?
Dat is vooral een gezichtspunt waar "we" vanwege het belang door zijn gehersenspoeld.

Dat "vul in" vanwege constructie(keuze) groot is/niet kan uitwijken moet nog niet maken dat dus anderen zich moeten aanpassen.

Qua spoor zijn er best verbeteringen denkbaar hoe (men) het gevaar van een trein kan ont/uitwijken. Denk aan een kruisspoor, lagere snelheid of idd (genoemd) viaducten of zigzag.
De vraag is idd wat mag het kosten en wie moet/gaat dan (ook de consequentie) betalen.
quote:
We moeten de verantwoordelijkheid niet verschuiven "om en vanwege een (nofi) noodlottig incident. "
[..]
Zeker mee eens :P wat ook geldt voor de andere kanten van het verhaal.

Hoe ver moet, kun en ga je om het voor betrokkenen handelbaar en veilig te houden ?
De vraag die uiteindelijk steeds weer opduikt en in context onmogelijk eenduidig te beantwoorden is.

Ik vind wel dat het verkeer zich in principe moet aanpassen aan de zwakst (toegestane) deelnemer.... wat idd dan de nodige consequenties heeft.

Wat nu effectief gebeurd is dat de voorwaarden voor (gebruik van) de Stint beter aan het licht zijn gekomen en wat worden aangescherpt voor een veiliger gebruik.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 13 juli 2019 @ 15:51:13 #225
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_187901035
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:15 schreef Vallon het volgende:

[..]


Qua spoor zijn er best verbeteringen denkbaar hoe (men) het gevaar van een trein kan ont/uitwijken. Denk aan een kruisspoor, lagere snelheid of idd (genoemd) viaducten of zigzag.
De vraag is idd wat mag het kosten en wie moet/gaat dan (ook de consequentie) betalen.
[..]

Kun je de "denk aan" toelichten? Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen.

Althans, enkel een ongelijkvloerse kruising snap ik.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 13 juli 2019 @ 16:57:38 #226
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187902190
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is vooral een gezichtspunt waar "we" vanwege het belang door zijn gehersenspoeld.

Dat "vul in" vanwege constructie(keuze) groot is/niet kan uitwijken moet nog niet maken dat dus anderen zich moeten aanpassen.
Oneens.
Het leven is heel simpel. Is iets groter, zwaarder, sneller, sterker dan jij, moet je aan de kant. Of je voorrang hebt of niet speelt zelfs een ondergeschikte rol, dat hebben we allemaal zelf bedacht.

De zogenaamde zwakkere verkeersdeelnemergroep fietsers, fietsen gewoon voor een auto. Voorrang of niet, de auto krijgt toch wel de schuld. Dat ze zelf het onderspit delven qua letsel, blijkt van ondergeschikt belang geworden.
Mij is exact het omgekeerde geleerd.... je kan voorrang hebben, maar van een auto of vrachtwagen win je het niet.

quote:
Hoe ver moet, kun en ga je om het voor betrokkenen handelbaar en veilig te houden ?
De vraag die uiteindelijk steeds weer opduikt en in context onmogelijk eenduidig te beantwoorden is.
Eens, uiteraard. Maar we zijn in Nederland wel aardig grenzen aan het verleggen.

quote:
Ik vind wel dat het verkeer zich in principe moet aanpassen aan de zwakst (toegestane) deelnemer.... wat idd dan de nodige consequenties heeft.
Wederom oneens, zie boven ;)

quote:
Wat nu effectief gebeurd is dat de voorwaarden voor (gebruik van) de Stint beter aan het licht zijn gekomen en wat worden aangescherpt voor een veiliger gebruik.
Ja, laten we hopen dat de minister er van geleerd heeft, maar resultaten uit het verleden.......
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 17:11:45 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187902479
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:51 schreef Eix het volgende:

[..]

Kun je de "denk aan" toelichten? Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen.

Althans, enkel een ongelijkvloerse kruising snap ik.
Ik denk aan zoiets.

Kruisspoor: 500/1500m voor een overweggang kan de trein alsnog wisselen van baan om zo iets/iemand op een overgang te ontwijken.
Zigzag: iemand die het spoor oversteekt moet eerst bochtjes nemen. Hiermee voorkom je onbedoeld doorschieten.


Er zal daar vast wel weer iets anders op te bedenken zijn. Het gaat mij vooral om mogelijkheden, die elk op zich natuurlijk wel weer een (welwillende) investering vragen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 13 juli 2019 @ 17:16:30 #228
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187902579
Die blokkade is zo slecht nog niet, maar neemt in steden (waar zwakkere verkeersdeelnemers in grote getale aanwezig zijn) teveel ruimte in. Idee 2 al helemaal.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 17:26:33 #229
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_187902774
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik denk aan zoiets.

Kruisspoor: 500/1500m voor een overweggang kan de trein alsnog wisselen van baan om zo iets/iemand op een overgang te ontwijken.
Zigzag: iemand die het spoor oversteekt moet eerst bochtjes nemen. Hiermee voorkom je onbedoeld doorschieten.
[ afbeelding ]

Er zal daar vast wel weer iets anders op te bedenken zijn. Het gaat mij vooral om mogelijkheden, die elk op zich natuurlijk wel weer een (welwillende) investering vragen.
Maar zijn dit concepten die al in de praktijk toegepast zijn? Op zich vind ik het wel een mooi staaltje out-of-the-box denken. Dus ik hou me even in om in de reflex van dit-gaat-nooit-werken-omdat te schieten. Maar het roept in ieder geval wel bij mij een hoop vraagtekens op. Zowel qua inhoud als in hoeverre dit bijdraagt aan een oplossing van het probleem.

Bovenal is de vraag op welk systeemniveau je een aanpassing maakt. Als je naar een auto kijkt dan komt een gordel, airbag etc pas van pas bij een ongeval. Idealiter voorkom je dat ongeval.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 13-07-2019 17:53:50 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 13 juli 2019 @ 17:42:20 #230
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187902991
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 16:57 schreef daNpy het volgende:
[..]Oneens.
Het leven is heel simpel. Is iets groter, zwaarder, sneller, sterker dan jij, moet je aan de kant. Of je voorrang hebt of niet speelt zelfs een ondergeschikte rol, dat hebben we allemaal zelf bedacht.
Touché. Ik snap het gegeven dat je beter je vege lijf kunt redden dan je recht te nemen.

Het is, qua verkeersrecht, bij ons geen voorrang nemen maar dat vooral krijgen.. wat veel mensen vaak vergeten. Zelf wanneer iemand met gillende sirene komt aanrijden, heeft die nog geen (verschonings)recht om iemand aan te rijden.

Juist dat "recht" van de sterkste staat op gespannen voet met het recht van de zwakste.

Zwaar verkeer is onlosmakelijk verbonden met onze vooruitgang en veiligheid ontstaat door verkregen inzichten. Ook de spoorwegen zijn zich daar wel degelijk bewust van. Niet voor niets zijn die bezig om (onveilige) spoorwegovergangen af te sluiten of die sws ongelijkvloers aan te leggen.
Dat dit gevoelig ligt bij bestaande situaties is vooral een gegeven wat je moet bespreken.

Maar goed, dit zal de Stint ansich nu niet helpen. Wil je dat gebruik structureel veiliger maken zal je moeten denken aan allerlei aanvullende fail-safe/constructies waarmee het apparaat mogelijk z'n doel voorbij gaat schieten.
De minister denkt vooralsnog in termen van beter toezicht, (van) voertuigeisen en opleiding.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 13 juli 2019 @ 17:50:13 #231
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187903073
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:42 schreef Vallon het volgende:

Maar goed, dit zal de Stint ansich nu niet helpen. Wil je dat gebruik structureel veiliger maken zal je moeten denken aan allerlei aanvullende fail-safe/constructies waarmee het apparaat mogelijk z'n doel voorbij gaat schieten.
De minister denkt vooralsnog in termen van beter toezicht, (van) voertuigeisen en opleiding.
Te beginnen met de noodknop/dodemansknop die er gewoon op zat bij het eerste type.
Een typegoedkeuring incl vermogen en bijbehorende remmerij.

Het is niet zo dat het allemaal onbekend terrein is, het is gewoon niet toegepast.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_187903149
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik denk aan zoiets.

Kruisspoor: 500/1500m voor een overweggang kan de trein alsnog wisselen van baan om zo iets/iemand op een overgang te ontwijken.
Zigzag: iemand die het spoor oversteekt moet eerst bochtjes nemen. Hiermee voorkom je onbedoeld doorschieten.
[ afbeelding ]

Er zal daar vast wel weer iets anders op te bedenken zijn. Het gaat mij vooral om mogelijkheden, die elk op zich natuurlijk wel weer een (welwillende) investering vragen.
Dat kruisspoor lijkt me niet realistisch: tramwissels worden door de tram zelf bediend, maar treinwissels niet. En het verzetten ervan kost meerdere seconden. Bovendien wil je de stand niet veranderen net voordat de trein passeert, want als het te laat gebeurt ontspoort de trein.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 13 juli 2019 @ 18:02:02 #233
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187903172
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:26 schreef Eix het volgende:

[..]

Maar zijn dit concepten die al in de praktijk toegepast zijn? Op zich vind ik het wel een leuk staaltje out-of-the-box denken. Dus ik hou me even in om in de reflex van dit-gaat-nooit-werken-omdat te schieten. Maar het roept in ieder geval wel bij mij een hoop vraagtekens op. Zowel qua inhoud als in hoeverre dit bijdraagt aan een oplossing van het probleem.

Bovenal is de vraag op welk systeemniveau je een aanpassing maakt. Als je naar een auto kijkt dan komt een gordel, airbag etc pas van pas bij een ongeval. Idealiter voorkom je dat ongeval.
Ik weet niet of het ergens zo is toegepast. ZigZag oversteken zie wel meer bij fietspaden en scholen die een drukke weg moeten kruisen.
Het zijn verder geen bijzonder moeilijke opties en ja, het vraagt een ander infrastructuur ontwerp.

Waar ik mij hier vooral op richt is dat je wel regels kunt maken en eisen stellen maar ook dat de weg (en het voertuig/gebruik) zelf een deel is van de situatie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_187903361
Ik begrijp dat er bij de stint nu een bijlage komt en dat alles weer okay is?
  zaterdag 13 juli 2019 @ 18:21:47 #235
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187903402
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 17:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat kruisspoor lijkt me niet realistisch: tramwissels worden door de tram zelf bediend, maar treinwissels niet. En het verzetten ervan kost meerdere seconden. Bovendien wil je de stand niet veranderen net voordat de trein passeert, want als het te laat gebeurt ontspoort de trein.
Naast dat het een implementatie probleem is (welk snelheid door wie/wat blabla etc.etc.), krijg je idd een moment krijgt dat je in omstandigheden niet (zelf) meer voorkomend kunt handelen. Het is/dan een kwestie van het beste er van hopen door zo veel mogelijk, de eventuele schade te beperken

Zijdelings, doet mij dit ook denken aan ethiek van het trolleyprobleem.... mag je iemand doodrijden zodat je 100 anderen niet in gevaar brengt.... dat nog los of je daarmee dan iets verdiend.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 13 juli 2019 @ 18:42:56 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187903635
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Noodknop zat er bij de 1e versie op. Is bij de volgende versies door de fabrikant verwijderd zonder dit te melden of te laten controleren. Reden: geld gewin?
Wel interessant, even los of een "noodknop" dit de situatie had doen voorkomen.

Even voor alle scherpte.... de goedgekeurde versie had geen noodknop, de versie daarna wel eventjes om daarna voortaan geen noodknop te hebben.
Strikt qua goedkeuringseisen staat/stond niet dat er een noodknop moe(s)t zijn

Een vraag is, wat voor noodknop dan bedoeld is en met welk doel het (ooit) was aangebracht ?
Noodknop om aandrijving te stoppen ?
Noodknop om elektrisch doorbranden te voorkomen ?
Noodknop...... .. ik weet het niet ....?

Ik weet vanuit ervaring dat noodknoppen ook tegenstrijdig kunnen werken.
Een goed bereikbare noodknop kan op zichzelf ook onveilig worden..... zoals het dossier ook vermeldde "omdat kinderen op deze noodknop drukten waardoor de Stint stuk kon gaan."
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_187903656
Bij een voertuig wat een eigenleven leiden doet heeft geen enkele oplossing doel!
pi_187903668
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 18:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wel interessant, even los of een "noodknop" dit de situatie had doen voorkomen.

Even voor alle scherpte.... de goedgekeurde versie had geen noodknop, de versie daarna wel eventjes om daarna voortaan geen noodknop te hebben.
Strikt qua goedkeuringseisen staat/stond niet dat er een noodknop moe(s)t zijn

Een vraag is, wat voor noodknop dan bedoeld is en met welk doel het (ooit) was aangebracht ?
Noodknop om aandrijving te stoppen ?
Noodknop om elektrisch doorbranden te voorkomen ?
Noodknop...... .. ik weet het niet ....?

Ik weet vanuit ervaring dat noodknoppen ook tegenstrijdig kunnen werken.
Een goed bereikbare noodknop kan op zichzelf ook onveilig worden..... zoals het dossier ook vermeldde "omdat kinderen op deze noodknop drukten waardoor de Stint stuk kon gaan."
Dan een voetpedaal. indrukken is rijden loslaten of eraf vallen is stop!
  zaterdag 13 juli 2019 @ 22:33:30 #239
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187906967
quote:
4s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 21:07 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik niet. Uiteindelijk kan elke eigenwijze, kwetsbare weggebruiker onder een trein fietsen/lopen/springen. Praktisch onhaalbaar.

Ik ben benieuwd wat er komt van de "oplossingen" van de overheid.
Rijbewijs, maximaal aantal te vervoeren personen, maar ook technische keuring, toelating op de weg, verzekering, periodieke keuring?
We hebben het nog steeds niet over een stepje voor je eigen kind, maar over een commercieel vervoersmiddel zonder technische inspectie, toelatingseisen, eisen aan bestuurder, vervoersinrichting, passieve veiligheid, periodieke controles.

De minister heeft het rücksichtslos toegelaten op de weg want "leuk". En dat wordt zeer angstvallig vermeden.
De laatste zin inderdaad! Waarom is er nog geen oorzaak gevonden? Of is deze al lang bekend en wordt het angstvallig geheim gehouden door deze minister of anderen die verantwoordelijk zijn voor de ontbrekende controle op dit voertuig?
"Hoka Hey!"
pi_188520286
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 00:59 schreef quirina het volgende:
Bakfietsen en bolderkarren zijn veilig. Kunnen ze ook het schoolplein mee op.
Is nog gezond ook fietsen.
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:04 schreef quirina het volgende:
Wat is er mis met een ouderwetse bakfiets? Daar kunnen ze ook prima kinderen mee vervoeren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 08:36 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ....

dat ouderwetse bakfiets waar gewoon de benenwagen gebruikt gaat worden.

komt op hetzelfde neer alleen 1000 keer veiliger

maar mensen zijn natuurlijk gewoon weer te lui

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)over-bakfiets-babboe

https://www.controleerjeframe.nl/

Lekker veilig _O-
pi_188520503
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 18:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik weet niet of het ergens zo is toegepast. ZigZag oversteken zie wel meer bij fietspaden en scholen die een drukke weg moeten kruisen.
Het zijn verder geen bijzonder moeilijke opties en ja, het vraagt een ander infrastructuur ontwerp.

Waar ik mij hier vooral op richt is dat je wel regels kunt maken en eisen stellen maar ook dat de weg (en het voertuig/gebruik) zelf een deel is van de situatie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het beste is over of onder het spoor door. Alle andere oplossingen zijn nooit waterdicht. Uiteindelijk zullen we ook eens moeten accepteren dat ongelukken hoe erg ook nu eenmaal plaats vinden.

Wat mij betreft moet men elke overweg saneren. Weg ermee. En dan over of onder het spoor door. Maar dat is onbetaalbaar en bovendien moet het ook uitvoerbaar zijn. Maar elke overweg die word gesaneerd is er gelukkig weer een minder.
  Spellchecker woensdag 25 september 2019 @ 12:32:43 #242
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189113137
Minister wist dat stint nooit de weg op mocht

quote:
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zou hebben gefaald bij de toelating van de stint, in 2011. In de nasleep van het dramatische ongeluk dat plaatsvond in Oss is aan het licht gekomen dat de stint niet voldeed aan cruciale toelatingseisen over de remweg. De huidige minister, Cora van Nieuwenhuizen, zou hebben verzwegen aan de Tweede Kamer dat de keuring niet deugde. Dat meldt RTL Nieuws.
Bijna een jaar nadat de stint van de weg werd gehaald, heeft RTL een reconstructie gemaakt. De stint mocht niet meer gebruikt worden, nadat een zo’n voertuig door nog onbekende oorzaak vorig jaar september niet remde bij een spoorwegovergang in Oss. Hierbij kwamen vier kinderen om het leven en de begeleidster en een ander kind raakten zwaargewond.
De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW), die de keuring van vervoersmiddelen uitvoert, en de ambtenaren van het ministerie zouden de stint de weg op hebben laten gaan, ondanks dat ze wisten dat uit de keuring bleek dat bij de bijzondere bromfiets niet alles deugde. Vanwege een te lange remweg, zou de stint helemaal niet op de weg mogen.
pi_189113177
Dat wist iedereen, op 3 kloontjes hier na, allang.

De minister heeft keihard gefaald en dat geprobeerd te verdoezelen. En maar mooi weer spelen. En uiteraard mag ze lekker blijven zitten op het pluche en een giga-salaris mee naar huis nemen.
pi_189113770
Potverdomme is er nog geen oorzaak bekend!!!111einz!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')