abonnement Unibet Coolblue
pi_183733329
Alle informatie over de kinderopvangtoeslag

Mijn Toeslagen inlogpagina
Mijn Toeslagen

LRKP register voor het opzoeken van je lrkp nummer (identificatienummer dat je nodig hebt voor de toeslagen)
informatie van de Rijksoverheid over kinderopvang

De voorwaarden waar je aan moet voldoen om kinderopvangtoeslag te krijgen (2018)

Hoeveel uren kinderopvangtoeslag?
0-4 jaar: 140% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (overwerk, reistijd telt niet mee)
4-12 jaar: 70% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (overwerk, reistijd telt niet mee)

Werkloosheid/stoppen met werken

Als de definitieve berekening van de Belastingdienst niet klopt: bezwaar maken.

Vorige delen
OUD / Het CDA krijgt wat 't wil....Vrouwen weer achter het aanrecht.
  vrijdag 14 december 2018 @ 21:42:20 #2
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_183733954
Welk inkomen moet je nu precies invullen? Mijn man en ik zijn allebei zzp’ers, dus het wisselt elk jaar wel. Moeten we dan het bedrag invullen wat als ‘belastbaar inkomen’ op onze aangifte staat?
De rekenhulp helpt ook niet echt, want daar vragen ze het inkomen per maand, maar ook daar weet ik niet of dat bruto of netto, incl. of excl. btw is....
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_183734024
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 21:42 schreef SaskiaR het volgende:
Welk inkomen moet je nu precies invullen? Mijn man en ik zijn allebei zzp’ers, dus het wisselt elk jaar wel. Moeten we dan het bedrag invullen wat als ‘belastbaar inkomen’ op onze aangifte staat?
De rekenhulp helpt ook niet echt, want daar vragen ze het inkomen per maand, maar ook daar weet ik niet of dat bruto of netto, incl. of excl. btw is....
Sowieso altijd bruto, nooit netto.
pi_183734221
Hier ook de beschikking gehad. 32 euro per maand meer toeslag zie ik.

Maar moet alles nog nalopen (of ze nou uitgegaan zijn van mijn zelf doorgegeven inkomen of dat dat te laat was) en of er iets verandert in de kosten.

Blegh ben dat geregel wel een beetje zat eigenlijk :@
Kwak
  vrijdag 14 december 2018 @ 22:03:10 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183734461
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 21:42 schreef SaskiaR het volgende:
Welk inkomen moet je nu precies invullen? Mijn man en ik zijn allebei zzp’ers, dus het wisselt elk jaar wel. Moeten we dan het bedrag invullen wat als ‘belastbaar inkomen’ op onze aangifte staat?
De rekenhulp helpt ook niet echt, want daar vragen ze het inkomen per maand, maar ook daar weet ik niet of dat bruto of netto, incl. of excl. btw is....
Bruto.
En zo hoog mogelijk, dan loop je niet het risico terug te moeten betalen bij de afrekening.
***
  vrijdag 14 december 2018 @ 22:03:22 #6
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_183734466
Ik heb ook zoiets van, het zal wel.
Het aantal uren en het tarief staat er goed in, en het inkomen klopt hoe dan ook niet. Ik wacht dan wel tot de uiteindelijke afrekening, dan zie ik het dan wel. Of is dat niet handig?
Het inkomen dat er nu staat is in elk geval te hoog, dus we zullen dan uiteindelijk wat terugkrijgen, neem ik aan.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_183734906
Als je het kunt missen, is dat prima. Bij de verrekening krijg je dan terug wat je te veel betaald blijkt te hebben.
Ik zet altijd de uren te laag en het inkomen te hoog. Ik krijg liever terug dan dat ik bij moet betalen.
pi_183737588
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 21:42 schreef SaskiaR het volgende:
Welk inkomen moet je nu precies invullen? Mijn man en ik zijn allebei zzp’ers, dus het wisselt elk jaar wel. Moeten we dan het bedrag invullen wat als ‘belastbaar inkomen’ op onze aangifte staat?
De rekenhulp helpt ook niet echt, want daar vragen ze het inkomen per maand, maar ook daar weet ik niet of dat bruto of netto, incl. of excl. btw is....
Ik ga er even gemakshalve vanuit dat de cijfers 2017 bekend zijn en dat de aangifte inkomstenbelasting daarover toen is gedaan. Waren jullie in 2017 ook beide zzp'er? Hadden jullie toen beide recht op ondernemersaftrek? Nog andere aftrekposten zoals hypotheekrenteaftrek wellicht? En ziet het er naar uit dat 2019 ongeveer eenzelfde jaar gaat worden als 2017? Dan zou je kunnen overwegen om het verzamelinkomen van 2017 aan te houden. Denk je het beter te gaan doen, dan het verzamelinkomen ook hoger doen, bij lager etc ...

Sommige ondernemers zijn al jaren redelijk steady naar als het nogal wisselt per jaar dan is het inderdaad best lastig. In het geval dat je gaanderweg 2019 toch fors meer aan resultaat denkt te verwachten, dan kun je altijd tussendoor dit nog aanpassen. Goed in de gaten houden dus in 2019 :Y

En btw heeft 0,0 met je inkomen te maken (tenzij KOR maar dat is dan nooit zo heel spannend). Deze dus buiten beschouwing laten.
  zaterdag 15 december 2018 @ 09:54:41 #9
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_183740919
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 00:28 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik ga er even gemakshalve vanuit dat de cijfers 2017 bekend zijn en dat de aangifte inkomstenbelasting daarover toen is gedaan. Waren jullie in 2017 ook beide zzp'er? Hadden jullie toen beide recht op ondernemersaftrek? Nog andere aftrekposten zoals hypotheekrenteaftrek wellicht? En ziet het er naar uit dat 2019 ongeveer eenzelfde jaar gaat worden als 2017? Dan zou je kunnen overwegen om het verzamelinkomen van 2017 aan te houden. Denk je het beter te gaan doen, dan het verzamelinkomen ook hoger doen, bij lager etc ...

Sommige ondernemers zijn al jaren redelijk steady naar als het nogal wisselt per jaar dan is het inderdaad best lastig. In het geval dat je gaanderweg 2019 toch fors meer aan resultaat denkt te verwachten, dan kun je altijd tussendoor dit nog aanpassen. Goed in de gaten houden dus in 2019 :Y

En btw heeft 0,0 met je inkomen te maken (tenzij KOR maar dat is dan nooit zo heel spannend). Deze dus buiten beschouwing laten.
Thanks!
Maar hoe vind je het juiste inkomen? Is dat gewoon het bedrag dat bij belastbaar inkomen staat op de aangifte?
Op Mijn Toeslagen heeft de BD nu namelijk zelf een bedrag ingevuld dat veel hoger is dan ons belastbaar inkomen in de laatste jaren, dus ik snap niet hoe ze daaraan komen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 15 december 2018 @ 10:00:10 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183740979
Het verzamelinkomen uit de IB aangifte is leidend voor de KOT.

En de belastingdienst verhoogt normaal gesproken ieder jaar vanzelf je inkomen omdat ze er vanuit gaan dat je in salaris stijgt.
Al hebben ze mijn man zijn inkomen verlaagd voor 2019. Zij weten meer dan wij blijkbaar :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183750750
Ik hoor zowel automatische verhogingen als verlagingen. Dus waar de belastingdienst dat op baseert?? Geen idee.

Bastbaar inkomen is in dit geval hetzelfde als het verzamelinkomen denk ik inderdaad? :Y

Hebben jullie een boekhouder? Die kent jullie bedrijven het beste en is neem ik aan wel in staat om met jullie een realistisch verzamelinkomen voor 2019 vast te stellen. Eventueel zou je eind juli dit kunnen herhalen. Dan ben je een half jaar onderweg en weet je vaak al iets beter hoe het er ongeveer uit gaat zien (onverwachte klappers buiten beschouwing uiteraard).
pi_183750759


[ Bericht 100% gewijzigd door Twinkle20 op 15-12-2018 20:28:50 ]
pi_183867959
Gaat er iets mis met de uitbetaling van 2019? mijn voorschot beschikking en rekeningnummer is verdwenen in mijn toeslagen.nl
Uiteraard ook nog niets ontvangen.
In het rijtje dingen die mis gaan met de toeslag ontbrak dit nog zeg maar.
Dit is de 3e maand op rij dat ik de toeslag voor 3 kids zou moeten voorschieten. Morgenmiddag maar weer bellen :') |:(
  vrijdag 21 december 2018 @ 06:21:02 #14
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_183869008
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 00:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Gaat er iets mis met de uitbetaling van 2019? mijn voorschot beschikking en rekeningnummer is verdwenen in mijn toeslagen.nl
Uiteraard ook nog niets ontvangen.
In het rijtje dingen die mis gaan met de toeslag ontbrak dit nog zeg maar.
Dit is de 3e maand op rij dat ik de toeslag voor 3 kids zou moeten voorschieten. Morgenmiddag maar weer bellen :') |:(
Hier geen problemen...succes met bellen! ;(
F means you're fucked
pi_183869205
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 00:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Gaat er iets mis met de uitbetaling van 2019? mijn voorschot beschikking en rekeningnummer is verdwenen in mijn toeslagen.nl
Uiteraard ook nog niets ontvangen.
In het rijtje dingen die mis gaan met de toeslag ontbrak dit nog zeg maar.
Dit is de 3e maand op rij dat ik de toeslag voor 3 kids zou moeten voorschieten. Morgenmiddag maar weer bellen :') |:(
Wat slecht. Drie maanden voorschieten is niet niks. :X

Wij hebben gewoon toeslag gekregen. Wel te weinig, maar dat wordt vast in januari rechtgetrokken als onze uren en uurprijzen wél zijn meegenomen in de beschikking. Ik gaf de nieuwe uren en prijzen eind november direct na bekendmaking door de bso door, maar blijkbaar was dat al te laat voor de uitbetaling van december. :')
  vrijdag 21 december 2018 @ 07:01:55 #16
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_183869209
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 07:00 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Wat slecht. Drie maanden voorschieten is niet niks. :X

Wij hebben gewoon toeslag gekregen. Wel te weinig, maar dat wordt vast in januari rechtgetrokken als onze uren en uurprijzen wél zijn meegenomen in de beschikking. Ik gaf de nieuwe uren en prijzen eind november direct na bekendmaking door de bso door, maar blijkbaar was dat al te laat voor de uitbetaling van december. :')
Dat was bij ons ook het geval. Komt vast goed :)
F means you're fucked
  Moderator vrijdag 21 december 2018 @ 07:19:25 #17
382129 crew  Donna
pi_183869299
Ja same here. Komt wel goed. :)
  vrijdag 21 december 2018 @ 07:49:24 #18
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183869401
Ik was ‘m vergeten aan te passen en kreeg dus teveel. Naja trekken ze ook wel weer recht :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183869411
Ik was echt heel bang dat het nu met de 2e ook mis zou gaan (iets te veel horrorverhalen in de omgeving :X ), maar het hele bedrag stond gisteren gewoon op de rekening. Toch wel een opluchting!
pi_183879091
Nou 2018 hadden we uiteindelijk na 3 maanden gehad, voor G kregen we nog steeds ¤280 Maar blijkbaar was de tweeling ingewikkeld. Vorige week was dat eindelijk overgemaakt.
Gisteren niets gehad en dat gaat om 10x zo veel. Gebeld, en het blijkt dat omdat het een nieuw jaar is, er opnieuw een beschikking gemaakt
moet worden. Ik zei dat er niets wijzigde, daar werd verbaasd op gereageerd, maar de toeslag is voor 2019 al stopgezet dus ik moest maar even geduld hebben.

Ik ben nog nooit zoveel gebeld als de afgelopen maanden, werkelijk alles gaat mis :(
  donderdag 10 januari 2019 @ 12:38:51 #21
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184317642
Even een vraagje aan de mensen die voor flexibele kinderopvang kiezen. Hoe doen jullie dat met het doorgeven van de uren? Ik heb niet echt een gemiddelde per maand want dat verschilt steeds. Maandelijks doorgeven? Meer doorgeven en hem gewoon brengen ook als dat niet perse nodig is? (Ik vermaak me wel een ochtendje). Ik vind het best ingewikkeld omdat het van mijn diensten afhangt en ik onregelmatige diensten draai. Zij hebben gezegd dat we om die reden ook moeten bellen met de vraag of er plek is en als dat zo is kan hij terecht, maar als het niet zo is dan moeten we een alternatief zoeken.
pi_184322843
Ik heb flexopvang. En heb gekozen voor een bepaald aantal uur per maand (was voordeliger bij het kdv en bij de bso geen andere keuze).

Bij het kdv kon ik tot donderdag 12 uur inplannen voor de week er op nu bij de bso (andere organisatie) een week eerder (helaas net wat minder flexibel maar in het dorp zit helaas niets wat flexibeler is).

De uren die ik niet op maak die maand blijven nog een half jaar lang geldig om in te zetten (en maakt eerst de oude uren op dus niet zoals met belminuten eerst je huidige maand-uren en daarna wat over is) en kan volgens mij (maar dat is nog niet nodig geweest) ook alvast de uren voor de maand er op gebruiken. Zo heb je dus behoorlijk wat speling/flexibiliteit in uren.
Heb ik extra uren nodig kan ik deze apart bijkopen (hoef dus geen toestemming te vragen om extra uren in te zetten, alleen op tijd in plannen)

Ik geef dus voor de belastingdienst de uren door die ik op contract heb. Mocht het voorkomen dat ik ooit extra uren gebruik geef ik dit apart door aan de belastingdienst (volgens mij deed ik dat pas aan het eind van het jaar dan, als je de totalen door moet geven).
pi_184832339
Weet iemand dit? Mijn vriend moet volgende maand een week weg voor zijn werk en het lijkt erop dat ik geen vrij kan nemen van mijn werk vanwege onderbemanning. Nu wil hij morgen BSO bellen of Noor daar een week terecht kan.

Kan zoiets wel?
pi_184832404
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet iemand dit? Mijn vriend moet volgende maand een week weg voor zijn werk en het lijkt erop dat ik geen vrij kan nemen van mijn werk vanwege onderbemanning. Nu wil hij morgen BSO bellen of Noor daar een week terecht kan.

Kan zoiets wel?
is ze überhaupt wel eens bij de BSO?
Wellicht dat het kan maar ik zou me ook afvragen hoe dat voor haar is; van nooit naar alle dagen :o
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_184832432
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet iemand dit? Mijn vriend moet volgende maand een week weg voor zijn werk en het lijkt erop dat ik geen vrij kan nemen van mijn werk vanwege onderbemanning. Nu wil hij morgen BSO bellen of Noor daar een week terecht kan.

Kan zoiets wel?
Als ze plaats hebben zou het geen probleem moeten zijn. Een dagje extra aanvragen doe ik ook weleens. Toevallig gaat het bij jou over een paar dagen maar dat maakt niet uit. De uren komen er bij ons gewoon bij op ee factuur. En aan het einde van jaar kun je het totaal aantal afgenomen uren dan even aangeven bij de belastingdienst, zodat je er ook toeslag over krijgt.
pi_184832475
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:43 schreef tombolafan het volgende:

[..]

is ze überhaupt wel eens bij de BSO?
Wellicht dat het kan maar ik zou me ook afvragen hoe dat voor haar is; van nooit naar alle dagen :o
Het is maar voor een weekje. Op maandag is het niet nodig, dan breng en haal ik haar altijd. Op dinsdag en woensdag haal ik haar ook altijd, brengen doet mijn vriend. Op donderdag en vrijdag doet mijn vriend het allebei, op die dagen ben ik pas om 5 uur klaar. Dus al met al denk ik dat het wel mee valt.
pi_184832505
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:44 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Als ze plaats hebben zou het geen probleem moeten zijn. Een dagje extra aanvragen doe ik ook weleens. Toevallig gaat het bij jou over een paar dagen maar dat maakt niet uit. De uren komen er bij ons gewoon bij op ee factuur. En aan het einde van jaar kun je het totaal aantal afgenomen uren dan even aangeven bij de belastingdienst, zodat je er ook toeslag over krijgt.
Kan dit ook als we haar normaalgezien helemaal niet naar een BSO brengen?
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 11:50:44 #28
382129 crew  Donna
pi_184832520
Ik heb geen ervaring met BSO's, maar dacht dat die vaak wel redelijk flexibel zijn. Ik zou er zeker een telefoontje aan wagen.
pi_184832681
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Kan dit ook als we haar normaalgezien helemaal niet naar een BSO brengen?
Dan is het wel raar als je haar alleen voor een weekje naar een BSO brengt, imo.
Ook voor je dochter opeens heel anders met opeens allemaal vreemde gezichten die haar ophalen.
pi_184832739
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:59 schreef Skittles het volgende:

[..]

Dan is het wel raar als je haar alleen voor een weekje naar een BSO brengt, imo.
Ook voor je dochter opeens heel anders met opeens allemaal vreemde gezichten die haar ophalen.
Ja, ik heb er ook een beetje gek gevoel bij. Denk dat ze het niet erg gaat vinden, maar toch.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 12:56:52 #31
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_184833687
Hier zou dat niet kunnen. Je kunt soms extra dagen afnemen als kind eens een keer een dag meer moet komen, maar zomaar voor een week BSO afnemen als er geen regulier contract is kan niet. BSO zit hier ramvol, ze hebben al moeite met extra aanvragen van reguliere 'klanten'.

Uitzondering zou kunnen zijn als het gaat om een vakantieweek. Je kunt hier wel alleen vakantieopvang afnemen. Maar dat gaat dan op basis van beschikbaarheid, ruim vooraf aangeven (min 4 weken van tevoren willen ze vaak te planning maken) en kinderen die 'op contract' komen hebben voorrang.

Je zou dus even kunnen bellen, maar vanzelfsprekend is het niet denk ik
pi_184834327
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Kan dit ook als we haar normaalgezien helemaal niet naar een BSO brengen?
Goede vraag. Het lijkt me dat ze dat niet zomaar doen.

Ik denk ook dat de overgang van nooit BSO naar ineens een hele week BSO best indrukwekkend is voor zo'n mini. Vaal gaat starten gepaard met wenuren/dagen etc.
pi_186162922
Belastingaangifte over 2018 is gedaan, jaaropgave van de kinderopvang is aanwezig..

Wij hebben over 2018 welgeteld ¤ 9,- te weinig aan toeslag ontvangen. :9 Mooi berekend dus vooraf. O+
  Moderator donderdag 11 april 2019 @ 20:57:13 #34
382129 crew  Donna
pi_186162943
_O_
  Moderator donderdag 11 april 2019 @ 20:58:10 #35
382129 crew  Donna
pi_186162970
Ik heb het nog niet bekeken. Wacht op een mooie verrassing in de nazomer/herfst.

Tegen die tijd ben ik het toch vergeten en dan ineens; kassa!
pi_186163711
Ook altijd lekker als verrassing .. :9 Wie weet een idee voor het jaar erop. :D
pi_186168839
1500¤ teveel gehad in 2018 🤣
  vrijdag 12 april 2019 @ 09:10:10 #38
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_186169431
Hier ook teveel gehad :(

Gelukkig kregen we ivm aankoop nieuw huis veel belastingcenten terug, en hoeven we de KOT niet daadwerkelijk terug te betalen. Belastingman heeft nu alles aangepast, en als het goed is klopt het weer...
pi_186181908
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 08:08 schreef nelisb het volgende:
1500¤ teveel gehad in 2018 🤣
Au! Hoe dan? Inkomen zo verkeerd ingeschat?

@mousemicky voor dit jaar alles rechtgetrokken?
  vrijdag 12 april 2019 @ 21:50:22 #40
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_186182037
Jep, de belastingman heeft alles kloppend gemaakt.
pi_186187482
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 21:44 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Au! Hoe dan? Inkomen zo verkeerd ingeschat?

@:mousemicky voor dit jaar alles rechtgetrokken?
Yes. Vrouw en ik beide zelfstandig ondernemer. Mijn vrouw een veel beter jaar gedraaid als het jaar ervoor en heb mijzelf ook beloond met een extra dividend uitkering 😃.

Geen klagen hoor.
pi_186189414
@nelisb: daarom kan het gunstig zijn om jezelf ķm het jaar dividend uit te keren, zodat je het jaar ertussen meer KOT krijgt. Het overwegen waard.
pi_186189749
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 11:53 schreef Hupje het volgende:
@:nelisb: daarom kan het gunstig zijn om jezelf ķm het jaar dividend uit te keren, zodat je het jaar ertussen meer KOT krijgt. Het overwegen waard.
I know. Maar het terug te betalen bedrag is in verhouding niet veel tov de extra winsten van mijn vrouw en dividend uitkering.
  Moderator zaterdag 13 april 2019 @ 12:28:47 #44
382129 crew  Donna
pi_186190006
Ohhh gelukkig dat het zo goed uit kwam zeg maar!

Mijn vriend is nu ook helemaal voor zichzelf. Heb redelijk hoog ingezet en hou het goed in de gaten.
  Moderator dinsdag 4 juni 2019 @ 17:22:26 #45
382129 crew  Donna
pi_187258549
Nou wij moeten aanvullende gegevens doorgegeven. Bah. Gedoe. :')
  dinsdag 4 juni 2019 @ 17:29:38 #46
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187258664
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 17:22 schreef DonnaRush het volgende:
Nou wij moeten aanvullende gegevens doorgegeven. Bah. Gedoe. :')
Wij elk jaar, vandaag ook weer de brief gehad. En wederom moeten we weer vragen om de jaaropgave van de kinderopvang, want die hebben we weer niet gehad.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_187260204
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 17:22 schreef DonnaRush het volgende:
Nou wij moeten aanvullende gegevens doorgegeven. Bah. Gedoe. :')
Wat voor een gegevens vragen ze dan om?
pi_187260479
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 17:22 schreef DonnaRush het volgende:
Nou wij moeten aanvullende gegevens doorgegeven. Bah. Gedoe. :')
Om echt gedoe te voorkomen, zorg dat je het op tijd inlevert. Been there, done that... :')
  Moderator dinsdag 4 juni 2019 @ 19:33:31 #49
382129 crew  Donna
pi_187260805
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 18:59 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Wat voor een gegevens vragen ze dan om?
Een kopie van de jaaropgaaf van de opvang en je moet een formulier invullen en goed controleren of de gegevens die zij hebben kloppen. En je hebt minder dan 2 weken om het terug te sturen.
  Moderator dinsdag 4 juni 2019 @ 19:35:09 #50
382129 crew  Donna
pi_187260834
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 19:16 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Om echt gedoe te voorkomen, zorg dat je het op tijd inlevert. Been there, done that... :')
Was dat vorig jaar? Dat weet ik nog wel. Iedereen uit m'n zwangerschapsgroep moet ook. :X
Streng.

Maar het is al weer gepost zonet. En 1000x gecheckt en dan nog stress hebben dat je iets gemist hebt he..
pi_187260984
Wat een gedoe.. Stom zeg.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 19:54:37 #52
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187261256
Dat is toch standaard?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 20:06:56 #53
100412 mefke79
komt goed!
pi_187261525
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 17:29 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wij elk jaar, vandaag ook weer de brief gehad. En wederom moeten we weer vragen om de jaaropgave van de kinderopvang, want die hebben we weer niet gehad.
Zie daar dan ook de reden dat je het waarschijnlijk weer moet aanleveren ;-)
Je opvang moet de gegevens uitwisselen met Toeslagen. Maar als ze dat niet op tijd of niet doen, komen ze bij jou. En aangezien jij zelf die opgave niet eens gehad hebt (wettelijk verplicht) kan dat wijzen op een gevalletje administratie niet super op orde. Ik zou ook eens bij de opvang vragen of zij weten waarom. Zeker als het niet de eerste keer is.

Ik heb inmiddels zo'n 9 jaar opvang en meerdere organisaties gehad en heb dat verzoek nog nooit gehad. Mijn zusje heeft bij dezelfde organisatie gezeten en die heeft het 1 keer gehad, een jaar waarin ze zelf rommelig geweest waren met doorgeven. Dus meestal is er wel een verklaring te bedenken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator dinsdag 4 juni 2019 @ 20:13:02 #54
382129 crew  Donna
pi_187261668
In mijn zwangerschapsgroep moet iedereen bij wie het het eerste kind is. Degenen die meerdere kinderen hebben, hebben (nog) geen bericht.
Misschien heeft dat er ook nog wel mee te maken in sommige gevallen.
Wij hebben allemaal de jaaropgaves iig wel gelukkig.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 20:35:42 #55
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_187262202
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 20:06 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Zie daar dan ook de reden dat je het waarschijnlijk weer moet aanleveren ;-)
Je opvang moet de gegevens uitwisselen met Toeslagen. Maar als ze dat niet op tijd of niet doen, komen ze bij jou. En aangezien jij zelf die opgave niet eens gehad hebt (wettelijk verplicht) kan dat wijzen op een gevalletje administratie niet super op orde. Ik zou ook eens bij de opvang vragen of zij weten waarom. Zeker als het niet de eerste keer is.

Ik heb inmiddels zo'n 9 jaar opvang en meerdere organisaties gehad en heb dat verzoek nog nooit gehad. Mijn zusje heeft bij dezelfde organisatie gezeten en die heeft het 1 keer gehad, een jaar waarin ze zelf rommelig geweest waren met doorgeven. Dus meestal is er wel een verklaring te bedenken.
Ah, duidelijk!
Tja, het zijn antroposofen, die vinden administratie iets minder belangrijk, zeg maar. :')
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_187262282
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 19:35 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Was dat vorig jaar? Dat weet ik nog wel. Iedereen uit m'n zwangerschapsgroep moet ook. :X
Streng.

Maar het is al weer gepost zonet. En 1000x gecheckt en dan nog stress hebben dat je iets gemist hebt he..
Ik geloof inmiddels 2 jaar geleden, of 3. :?

Wij moeten sowieso ook elk jaar de gegevens aanleveren die jij noemt. Waarom dat dan precies is weet ik niet.

De keer dat het mis ging bij ons waren we geselecteerd voor een steekproefcontrole en moesten er ook bankafschriften, originele contracten die ik ooit 4 jaar geleden heb getekend etc. mee. En daar heb je dus ook maar 2 weken reactietijd voor. :{
  dinsdag 4 juni 2019 @ 20:57:32 #57
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187262655
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 20:13 schreef DonnaRush het volgende:
In mijn zwangerschapsgroep moet iedereen bij wie het het eerste kind is. Degenen die meerdere kinderen hebben, hebben (nog) geen bericht.
Misschien heeft dat er ook nog wel mee te maken in sommige gevallen.
Wij hebben allemaal de jaaropgaves iig wel gelukkig.
Ik heb in 8 jaar tijd nog nooit stukken aan hoeven te leveren.
Heb maar 1 kind en veel gewisseld van opvang in al die jaren.

Het is dus ook niet standaard voor iedereen die gebruik maakt van KOT dat je aan moet leveren.
Maar als jouw organisatie het idd niet doet ben je wel elk jaar de sjaak.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 4 juni 2019 @ 21:06:53 #58
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187262940
Oh ik had juist dit jaar de gecorrigeerde uren nog niet doorgegeven omdat ze toch altijd die controle doen.

Even achteraan dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 21:25:39 #59
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187263438
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 21:06 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik had juist dit jaar de gecorrigeerde uren nog niet doorgegeven omdat ze toch altijd die controle doen.

Even achteraan dus.
Die doen ze ook maar dat werkt alleen als jouw organisatie de stukken aanlevert. Zo niet moet jij het aanleveren. Of je valt een keer in de controle.
Als je elk jaar weer moet aanleveren doet je organisatie dit duidelijk niet en zou ik ze daar op aanspreken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 4 juni 2019 @ 21:28:32 #60
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187263514
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 21:25 schreef laziness het volgende:

[..]

Die doen ze ook maar dat werkt alleen als jouw organisatie de stukken aanlevert. Zo niet moet jij het aanleveren. Of je valt een keer in de controle.
Als je elk jaar weer moet aanleveren doet je organisatie dit duidelijk niet en zou ik ze daar op aanspreken.
Duurt wel lang eigenlijk voordat ze die controle uitvoeren. Ik was het glad vergeten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 21:35:09 #61
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187263669
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 21:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Duurt wel lang eigenlijk voordat ze die controle uitvoeren. Ik was het glad vergeten.
Inmiddels zijn ze redelijk bij maar een aantal jaren terug kon je zo 3 jaar wachten op de definitieve berekening :X

Daarom vulde ik altijd zelf de correcte inkomens en uren in als ik de IB gedaan had. Dan krijg je het als voorschot maar die is dan gelijk aan de definitieve berekening.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 4 juni 2019 @ 21:38:19 #62
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187263751
Ja ik deed het tegelijk met de inkomsten belasting. Alleen ik heb zoveel aan mn hoofd. Ik dacht komt wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187269100
Alleen kinderopvangorganisaties (koo's) die een convenantpartner zijn van de belastingdienst Toeslagen sturen per kwartaal, halfjaarlijks of jaarlijks de afgenomen opvanguren door aan de belastingdienst Toeslagen. Van alle Koo's zijn maar 10% convenant. Dit betreft ongeveer 20% van alle kinderopvangtoeslagen. De reden is dat er zeer hoge administratieve en aansprakelijkseisen aan verbonden zijn voor een Koo. Vaak betreft het de grotere organisaties.

Vandaar dat veel mensen vanaf juni een brief ontvangen van de belastingdienst waarin gevraagd wordt om de jaaropgave van de afgenomen uren op te sturen.

Er zijn wel plannen om alle Koo's aan te laten sluiten op een systeem waarin alle Koo's gegevens uit te laten wisselen, maar dat duurt nog even.

De reden dat het tegenwoordig al een stuk sneller gaat om een definitieve beschikking te ontvangen ligt aan het feit dat er steeds meer gegevensuitwisseling plaats vind tussen bestuursorganen.

Mensen die wel lang moeten wachten, daar is vaak wat mee. Zoals conflicterende gegevens (kind woont bij ex, terwijl andere ouder KOT aanvraagt, ouder geeft andere uren op dan de Koo aangeeft etc), er is uitstel inkomstenbelasting waardoor het inkomen niet vastgesteld kan worden, er is sprake van een uitkeringssituatie en geen gegevens van studie of participatie traject aanwezig, etc

Kortom legio's redenen waarom het soms langer duurt.
pi_187269289
Er staat trouwens wel een fout in de OP.

Hoeveel uren kinderopvangtoeslag?
0-4 jaar: 140% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (overwerk, reistijd telt niet mee)
4-12 jaar: 70% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (overwerk, reistijd telt niet mee)


Alle gewerkte uren tellen mee, dus ook overwerk. Je contracturen zijn niet leidend. Er zijn namelijk veel werknemers die een 0 uren contract hebben of een 8-32 (min-Max) contract hebben. De 0 uren contracten zouden dan geen recht geven? Daarom tellen alle gewerkte uren, dus ook je overwerkuren. Die krijgt de belastingdienst van het UWV door, die de (alle) gewerkte uren weer van je werkgever krijgt.
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 09:13:00 #65
382129 crew  Donna
pi_187269484
@Bloem75 bedankt voor de toelichting. Dat maakt een hoop duidelijk!
pi_187275358
Ik heb in november alles moeten doorgeven, oude contracten, nieuwe contracten, facturen, betalingen op afschriften, tot en met november.
De belastingdienst heeft de kot toen op eigen initiatief stopgezet, wat er in resulteerde dat ik voor 3 kinderen 3 maanden zelf kon voorschieten. Oorzaak: de geboorte van mijn tweeling.
Nou kreeg ik ook een brief vandaag. Of ik de jaaropgaven over 2018 wil in leveren zodat ze kunnen berekenen of ik correct kot heb ontvangen. Zucht.. Daar raak ik wel een beetje geīrriteerd van, waarom dan die ellende gedurende 3 maanden als ze mij nu weer willen controleren :(

Overigens hebben ze het inkomen flink naar beneden geschroefd. Tussen het opgegeven inkomen en het daadwerkelijke inkomen zat zo'n 2000 te weinig ontvangen kot dus ik verwacht een beetje een nabetaling..
  woensdag 5 juni 2019 @ 17:41:10 #67
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187275728
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 17:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb in november alles moeten doorgeven, oude contracten, nieuwe contracten, facturen, betalingen op afschriften, tot en met november.
De belastingdienst heeft de kot toen op eigen initiatief stopgezet, wat er in resulteerde dat ik voor 3 kinderen 3 maanden zelf kon voorschieten. Oorzaak: de geboorte van mijn tweeling.
Nou kreeg ik ook een brief vandaag. Of ik de jaaropgaven over 2018 wil in leveren zodat ze kunnen berekenen of ik correct kot heb ontvangen. Zucht.. Daar raak ik wel een beetje geīrriteerd van, waarom dan die ellende gedurende 3 maanden als ze mij nu weer willen controleren :(

Overigens hebben ze het inkomen flink naar beneden geschroefd. Tussen het opgegeven inkomen en het daadwerkelijke inkomen zat zo'n 2000 te weinig ontvangen kot dus ik verwacht een beetje een nabetaling..
Dat zal dan komen door wat Bloem hier boven aangeeft. Geen jaaropgave ontvangen van je opvang organisatie.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187276300
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 17:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb in november alles moeten doorgeven, oude contracten, nieuwe contracten, facturen, betalingen op afschriften, tot en met november.
De belastingdienst heeft de kot toen op eigen initiatief stopgezet, wat er in resulteerde dat ik voor 3 kinderen 3 maanden zelf kon voorschieten. Oorzaak: de geboorte van mijn tweeling.
Nou kreeg ik ook een brief vandaag. Of ik de jaaropgaven over 2018 wil in leveren zodat ze kunnen berekenen of ik correct kot heb ontvangen. Zucht.. Daar raak ik wel een beetje geīrriteerd van, waarom dan die ellende gedurende 3 maanden als ze mij nu weer willen controleren :(

Overigens hebben ze het inkomen flink naar beneden geschroefd. Tussen het opgegeven inkomen en het daadwerkelijke inkomen zat zo'n 2000 te weinig ontvangen kot dus ik verwacht een beetje een nabetaling..
Exact dit gebeurde mij ook na de geboorte van mijn tweeling. En op fb groepen heb ik het bij veel andere tweelingouders ook langs zien komen. Het gebeurt vast bij veel andere gezinnen ook, maar die tweeling lijkt toch vaak een trigger. Alsof ik er onterecht een kind bij zou verzinnen ofzo. :?
pi_187276591
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:22 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Exact dit gebeurde mij ook na de geboorte van mijn tweeling. En op fb groepen heb ik het bij veel andere tweelingouders ook langs zien komen. Het gebeurt vast bij veel andere gezinnen ook, maar die tweeling lijkt toch vaak een trigger. Alsof ik er onterecht een kind bij zou verzinnen ofzo. :?
Het gaat niet zozeer om tweelingen maar om het maand/jaarbedrag aan kot die je ontvangt. Iedereen die maandelijks/jaarlijks een bepaald bedrag aan kot ontvangt zal één of meerdere keren gecontroleerd worden. En als mensen te laat, of helemaal niet de stukken aanleveren waar om gevraagd wordt de kot stopgezet. Dit als financiële prikkel zodat mensen wel de gevraagde stukken gaan aanleveren. Lijkt mij alleen maar goed.

Verder heeft de belastingdienst systeemkoppeling met de gemeente (basisregistratie personen register) dus de belastingdienst weet hoeveel kinderen en andere persoonsrelaties van toepassing zijn. Een kind erbij verzinnen zullen ze vast niet aan denken😊
  woensdag 5 juni 2019 @ 18:41:32 #70
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187276666
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 17:22 schreef DonnaRush het volgende:
Nou wij moeten aanvullende gegevens doorgegeven. Bah. Gedoe. :')
Hier ook. 🤔
Protčge moi de mes désirs.
  woensdag 5 juni 2019 @ 19:06:16 #71
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_187277114
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:41 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Hier ook. 🤔
Check }:|
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187277413
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:38 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om tweelingen maar om het maand/jaarbedrag aan kot die je ontvangt. Iedereen die maandelijks/jaarlijks een bepaald bedrag aan kot ontvangt zal één of meerdere keren gecontroleerd worden. En als mensen te laat, of helemaal niet de stukken aanleveren waar om gevraagd wordt de kot stopgezet. Dit als financiële prikkel zodat mensen wel de gevraagde stukken gaan aanleveren. Lijkt mij alleen maar goed.

Verder heeft de belastingdienst systeemkoppeling met de gemeente (basisregistratie personen register) dus de belastingdienst weet hoeveel kinderen en andere persoonsrelaties van toepassing zijn. Een kind erbij verzinnen zullen ze vast niet aan denken😊
Ik vind het goed dat de controle er is hoor, maar een termijn van 2 weken, daar heb ik wel een probleem mee. Mensen die toevallig op vakantie zijn als de brief binnenkomt zijn al snel te laat, mensen die eens per maand de administratie bijwerken ook (oké dat is een beetje eigen schuld, maargoed). Prima dat er extra gegevens aangeleverd moeten worden, maar dan wel binnen een redelijke termijn.

Die kot krijg je niet voor niets en zeker mensen met een laag inkomen en weinig buffer kunnen hierdoor flink in de problemen komen. Los van het terugbetalen wordt gewoon de complete kot even stopgezet. Dat is waar ik me destijds (en eigenlijk nu nog steeds) erg kwaad om heb gemaakt. Wij zaten in de luxe positie dat we 'even' die 6 maanden kot voor 3 kinderen ā 3 dagen per week kdv konden voorschieten, maar ik kan genoeg mensen aanwijzen waarvoor dat echt een groot probleem zou zijn. Een redelijke termijn en eventuele reminder zou wat mij betreft geen overbodige luxe zijn.
pi_187278347
Zelf neemt de Belastingdienst altijd ruim ruim ruim de tijd voor eigenlijk alles. Mag dan inderdaad andersom ook wel..
pi_187280400
Ik heb dit wel met andere zaken gehad (reiskosten werk; hypotheek, heel algemene brief met als strekking binnen twee weken een berg documenten aanleveren over twee jaar geleden en de behandelend ambtenaar van wie de contactgegevens in de mail stonden was gedurende die twee weken op vakantie |:( ), tot nu toe nooit met KOT die we sinds 2015 ontvangen. Zitten bij een grote organisatie, misschien heeft het daar inderdaad mee te maken. Over welke jaren gaan jullie verzoeken? Ik realiseerde me net dat we vorig jaar een rekening hebben opgeheven waar we tot dan toe altijd toeslag op kregen en de opvang van betaalden (ING). Kun je nu ook nog verzoeken over 2017 en eerder krijgen, ja vrees ik...? Wel definitieve aangiftes over 2016 en eerder.
pi_187280747
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 17:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat zal dan komen door wat Bloem hier boven aangeeft. Geen jaaropgave ontvangen van je opvang organisatie.
Ja dat snap ik. Maar ze weten alles al over 11 maanden, de twaalfde maand is niets gewijzigd. Ik heb al ruim meer moeten inleveren dan bij een normale steekproef, dus nu nog een keer voor alleen december vind ik een beetje onzin.. maar goed ik ga maar braaf alles weer opsturen.
pi_187281111
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:22 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Exact dit gebeurde mij ook na de geboorte van mijn tweeling. En op fb groepen heb ik het bij veel andere tweelingouders ook langs zien komen. Het gebeurt vast bij veel andere gezinnen ook, maar die tweeling lijkt toch vaak een trigger. Alsof ik er onterecht een kind bij zou verzinnen ofzo. :?
nou dat gevoel had ik dus ook haha. En inderdaad, snel dingen in moeten leveren maar lang wachten op de uitkomst. En dat ze de kot van mijn oudste ook direct hadden gestopt. Vind ik eigenlijk niet kunnen. Inderdaad zat mensen die niet kunnen voorschieten.
  woensdag 5 juni 2019 @ 23:26:56 #77
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187282070
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:22 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Exact dit gebeurde mij ook na de geboorte van mijn tweeling. En op fb groepen heb ik het bij veel andere tweelingouders ook langs zien komen. Het gebeurt vast bij veel andere gezinnen ook, maar die tweeling lijkt toch vaak een trigger. Alsof ik er onterecht een kind bij zou verzinnen ofzo. :?
Oh my..

Ik zal alvast sparen dan maar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 6 juni 2019 @ 08:06:18 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_187284724
Ah, volgens mijn post.nl app. krijg ik de traditionele brief met verzoek om aanvullende gegevens vandaag ook weer binnen.

Ik belazer al 5 jaar de boel niet, maar kennelijk blijft het triggeren _O-
disclaimer
  donderdag 6 juni 2019 @ 09:43:59 #79
73386 Fazz
onderweg
pi_187285605
Bij mij is de brief ook weer onderweg zag ik :+
pi_187286687
Yep ik had m ook.
Ik had beter moeten opletten, want de uren stonden niet goed gecorrigeerd.

:’)

Kan het systeem niet gewoon makkelijker?
Als alles aan elkaar gekoppeld zou zijn kan ik toch gewoon per maand een overblijvend bedrag krijgen van het kinderdagverblijf?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 6 juni 2019 @ 13:03:25 #81
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_187287946
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:19 schreef Ticootje het volgende:
Yep ik had m ook.
Ik had beter moeten opletten, want de uren stonden niet goed gecorrigeerd.

:’)

Kan het systeem niet gewoon makkelijker?
Als alles aan elkaar gekoppeld zou zijn kan ik toch gewoon per maand een overblijvend bedrag krijgen van het kinderdagverblijf?
Zijn ze (2 jaar) mee bezig geweest en toen is het weer afgeblazen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_187287982
En wat ik ook dus niet snap is hoe mensen fraude hiermee kunnen plegen. Het lijkt mij een 100% dicht systeem met jaaropgaven en controles.

Of is het dan ook de organisatie die sjoemelt met uren ofzo?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 6 juni 2019 @ 13:20:12 #83
269689 crew  Viv
pi_187288205
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:06 schreef Ticootje het volgende:
Of is het dan ook de organisatie die sjoemelt met uren ofzo?
Ja, of de verdenking daarop. Was laatst een organisatie in het nieuws die ten onrechte (zo bleek uit onderzoek later) door de Belastingdienst beschuldigd was van fraude. Ze hadden destijds de KOT van alle kinderen stopgezet (de ouders moesten ook de al ontvangen toeslagen terugbetalen, aanleveren van gegevens hielp niet) waardoor gezinnen flink in de problemen kwamen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)taatssecretaris-snel
pi_187288351
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:19 schreef Ticootje het volgende:
Yep ik had m ook.
Ik had beter moeten opletten, want de uren stonden niet goed gecorrigeerd.

:’)

Kan het systeem niet gewoon makkelijker?
Als alles aan elkaar gekoppeld zou zijn kan ik toch gewoon per maand een overblijvend bedrag krijgen van het kinderdagverblijf?
Hier ook. Eigen fout, maar erg zuur. |:( :X
Protčge moi de mes désirs.
pi_187288360
Is jullie belastingaangifte dan ook allemaal al rond, of staat dit hier weer los van? :9
pi_187288430
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:20 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, of de verdenking daarop. Was laatst een organisatie in het nieuws die ten onrechte (zo bleek uit onderzoek later) door de Belastingdienst beschuldigd was van fraude. Ze hadden destijds de KOT van alle kinderen stopgezet (de ouders moesten ook de al ontvangen toeslagen terugbetalen, aanleveren van gegevens hielp niet) waardoor gezinnen flink in de problemen kwamen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)taatssecretaris-snel
Dat gaat over duizenden euroos. Ik snap niet dat ze dat zomaar mogen doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator donderdag 6 juni 2019 @ 13:48:32 #87
382129 crew  Donna
pi_187288605
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:30 schreef NicolasJoy het volgende:
Is jullie belastingaangifte dan ook allemaal al rond, of staat dit hier weer los van? :9
In ons geval wel ja. Ze hebben ons dit gestuurd omdat ons inkomen definitief n.a.v. de aangifte is en ze nu de KOT definitief willen maken. Maarja, dan moeten ze wel alle gegevens hebben.

*Edit - wat ik trouwens logisch vind hoor. Wat ik raar vind is het toontje van de brief en de zeer korte tijd om te reageren.
  donderdag 6 juni 2019 @ 13:57:47 #88
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_187288714
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat gaat over duizenden euroos. Ik snap niet dat ze dat zomaar mogen doen.
Mogen ze ook niet, daar was de Ombudsman wel duidelijk over: https://www.nationaleombu(...)venredig-harde-actie
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator donderdag 6 juni 2019 @ 14:00:02 #89
382129 crew  Donna
pi_187288743
Mijn broer en schoonzus hadden jaren geleden een GO die hun ook vroeg of ze meer uren mocht rekenen dan de baby daadwerkelijk bij haar was.
Dat was ook gelijk de laatste dag bij die GO.
pi_187289404
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:48 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

In ons geval wel ja. Ze hebben ons dit gestuurd omdat ons inkomen definitief n.a.v. de aangifte is en ze nu de KOT definitief willen maken. Maarja, dan moeten ze wel alle gegevens hebben.

*Edit - wat ik trouwens logisch vind hoor. Wat ik raar vind is het toontje van de brief en de zeer korte tijd om te reageren.
Die toon inderdaad. Weliswaar niet bij KOT maar bij vergelijkbare infoaanvragen door de Belastingdienst verbaasde ik me over de benadering; ik beschouw mezelf als welwillende en gezagsgetrouwe burger :+ maar zowel in de brief als telefonisch kreeg ik het gevoel half gecriminaliseerd te worden, terwijl er eigenlijk alleen een informatievraag lag die ik prima kon beantwoorden, niets aan de hand. Meteen dat dreigen met aanpassing, die termijnen... :N Als ik zelf zo zou communiceren op mijn werk :D
pi_187306642
Mari volgens mij zitten wij in dezelfde situatie. Ik heb mijn jaaropgave net maar weer opgevraagd omdat ik die nooit ontvangen heb en uiteraard klopt er weer niets van. KDV heeft 2 dagen meer geteld dan ik ze volgens mij heb weggebracht dus :?.

Worden nationale feestdagen nou wel of niet doorbetaald trouwens, is dat wettelijk vastgelegd of verschilt dat per kdv, weet iemand dat? Bv hemelvaartsdag, moet ik die wel meetellen? Dat zou dan al 1 dag verklaren :+.
pi_187306870
Feestdagen worden doorbetaald ja, net als voor ons :P
pi_187306929
ook hier de brief gehad. weer wat extra werk
Hooray for boobies!
  vrijdag 7 juni 2019 @ 17:08:50 #94
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187307511
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 16:06 schreef hetzusjevan het volgende:
Mari volgens mij zitten wij in dezelfde situatie. Ik heb mijn jaaropgave net maar weer opgevraagd omdat ik die nooit ontvangen heb en uiteraard klopt er weer niets van. KDV heeft 2 dagen meer geteld dan ik ze volgens mij heb weggebracht dus :?.

Worden nationale feestdagen nou wel of niet doorbetaald trouwens, is dat wettelijk vastgelegd of verschilt dat per kdv, weet iemand dat? Bv hemelvaartsdag, moet ik die wel meetellen? Dat zou dan al 1 dag verklaren :+.
Wij krijgen ze als ruildag, maar als we die niet inzetten, betalen we toch.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 7 juni 2019 @ 17:56:42 #95
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_187308115
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 16:06 schreef hetzusjevan het volgende:
Mari volgens mij zitten wij in dezelfde situatie. Ik heb mijn jaaropgave net maar weer opgevraagd omdat ik die nooit ontvangen heb en uiteraard klopt er weer niets van. KDV heeft 2 dagen meer geteld dan ik ze volgens mij heb weggebracht dus :?.

Worden nationale feestdagen nou wel of niet doorbetaald trouwens, is dat wettelijk vastgelegd of verschilt dat per kdv, weet iemand dat? Bv hemelvaartsdag, moet ik die wel meetellen? Dat zou dan al 1 dag verklaren :+.
Dat verschilt per kdv. Wij nemen een vast aantal dagen af, en feestdagen en afmelddagen betaal je dus gewoon. -O- Zou je even je contact op na moeten slaan.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 7 juni 2019 @ 20:41:32 #96
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187310826
Ik kan dagen afzeggen, mits 2 maanden van tevoren, dan hoef ik niet te betalen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187310890
Wij betalen gewoon 52 weken per jaar hetzelfde.
Feestdagen zijn geen ruildagen en moeten gewoon worden betaald.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 21:05:31 #98
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187311229
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:45 schreef nelisb het volgende:
Wij betalen gewoon 52 weken per jaar hetzelfde.
Feestdagen zijn geen ruildagen en moeten gewoon worden betaald.
Vakanties dus ook?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 21:16:15 #99
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_187311442
Wij wel, we betalen voor een vast aantal uren per maand. Als er een feest- of studiedag op haar vaste opvangdagen valt, kun je die niet ruilen en betaal je die dus ook gewoon. In de vakantie zijn ze ook open; dat we daar niet de hele vakantie gebruik van maken, is onze keuze (in hun ogen dan).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 21:24:41 #100
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187311610
Tegenwoordig hebben veel organisaties verschillende contracten. 52 weken of 48, 46, 40 (en dus alleen de schoolweken). Maar dan gaat de uurprijs omhoog en ben je niet altijd goedkoper uit.
Van de 12 vakantieweken gebruik ik er meestal maar 5 of 6 maar qua kosten heb ik een 52 weken contract en mag ik ‘m ook op studiedagen brengen als dit op een andere dag valt. De dagen die niet op gaan in de vakanties kan ik op een ander moment inzetten. Als ik ‘m voor 08:00uur ‘s ochtends afmeld kan ik die dag ook op een ander moment inzetten.
Nu ik het zo opsom is het contract zo slecht eigenlijk niet geloof ik :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 7 juni 2019 @ 21:27:54 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187311664
Ik vond het al belachelijk dat ik 2 maanden van tevoren mn kinderen van de lijst moet halen, maar ik zie al dat ik niks te klagen heb.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187312198
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 21:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vakanties dus ook?
Yes! Alle weken. Alle dagen van 7 tot 18 uur betalen. Ook al is ze er van 8.30-17 uur.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 22:59:09 #103
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187313284
Wij betalen alleen de uren die af worden genomen. Wel zo netjes.

En er wordt ook niet moeilijk gedaan over dagen ruilen of afzeggen. Of later/eerder brengen/halen.
Protčge moi de mes désirs.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 23:12:56 #104
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187313514
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 21:56 schreef nelisb het volgende:

[..]

Yes! Alle weken. Alle dagen van 7 tot 18 uur betalen. Ook al is ze er van 8.30-17 uur.
Ontbijten op de opvang <3
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 23:25:48 #105
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187313701
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 22:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wij betalen alleen de uren die af worden genomen. Wel zo netjes.

En er wordt ook niet moeilijk gedaan over dagen ruilen of afzeggen. Of later/eerder brengen/halen.
GO of kdv?

Bij een kdv moet je meestal alle uren betalen en dat is ook best logisch want er moet wel alle uren een medewerker zijn en het licht staat aan en de huur betaalt etc
Ik heb je lief mijn hele leven
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 8 juni 2019 @ 00:25:31 #106
269689 crew  Viv
pi_187314569
Wij hebben een 52-weken contract bij een kdv en betalen alleen de contract-uren. ZZ gaat bijvoorbeeld van 7:30 tot 18:30 en wij betalen dus meer dan ouders van wie het kind volgens het contract van 9:00 tot 16:00 gaat. Op nationale feestdagen zijn ze dicht en die dagen betalen we wel en krijgen we niet terug als ruildag. Wat we aan dagen afmelden vanwege vakantie en ziekte (dus ook op de dag zelf) krijgen we wél als ruildagen (en die hebben we ook regelmatig echt nodig, met een papadag die vaak in het water valt vanwege de gezondheid van mijn man).

Wat ik me nog wel afvroeg: als ZZ wordt gebracht of opgehaald melden ze haar aan/af in een app voor hun administratie. Het gebeurt regelmatig dat ik haar niet om 7:30 breng maar wat later (20+ minuten), en af en toe ook dat ik haar eerder ophaal (30 minuten, als ik geluk had met de trein). Op sommige dagen kan ze daardoor in totaal wel een uur korter gegaan zijn. Die uren hoef ik niet terug of zo, maar kan je hiermee in de problemen komen bij onze vrienden van de Belastingdienst? (Aangezien ze dan technisch gezien voor meer uren op het contract staat dan ze er daadwerkelijk geweest is.)
pi_187315920
Vivi, de BD kijkt alleen naar afgenomen (en dus betaalde) uren. Dat je kind er niet al die tijd is, maakt niet uit.
pi_187316018
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 23:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ontbijten op de opvang <3
Nee dat kan niet.
Bij uitzondering kan er worden avond gegeten.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 08:38:02 #109
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187316257
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 23:25 schreef laziness het volgende:

[..]

GO of kdv?

Bij een kdv moet je meestal alle uren betalen en dat is ook best logisch want er moet wel alle uren een medewerker zijn en het licht staat aan en de huur betaalt etc
Kdv. ;)
Protčge moi de mes désirs.
pi_187316424
Wij betalen ook alle uren en alle dagen. Feestdagen kunnen in de week van de betreffende feestdag geruild worden, maar dat is het dan ook wel. Soit. Het is een fantastische opvang dus ik heb het er wel voor over.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 11:58:19 #111
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187318046
Wij betalen 10 uur per dag, da's het minimum. 12 het maximum. Ziek, feestdagen en vakantie mogen we inzetten als ruildagen. We betalen voor 52 weken, maar gaan ook niet vaak op vakantie, dus ach...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 8 juni 2019 @ 12:01:31 #112
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187318085
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 07:45 schreef nelisb het volgende:

[..]

Nee dat kan niet.
Bij uitzondering kan er worden avond gegeten.
Oh ideaal! Dat kan bij ons niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 12:19:53 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_187318300
Wij hebben ook warme maaltijd service op de bso, ze eet daar 2 avonden per week. Da's voor iedereen beter :') kost 3 euro per keer ofzo.
disclaimer
pi_187319965
Chill! Bij ons hebben ze warme lunch, vers gemaakt door het restaurant in hetzelfde gebouw. Ook wel fijn, want ik geef hem dan als we thuis komen gewoon brood.
pi_187623728
Ik heb zowaar de definitieve berekening over 2018 al binnen. 2018 was het eerste volledige jaar waarin mijn kinderen bij een BSO van een wat grotere organisatie zaten en hoezee ik heb zelf voor het eerst in 9 jaar geen gegevens aan hoeven te leveren. Dat geeft hoop voor de toekomst, want komende jaren is het plan dat ze gewoon bij deze organisatie blijven. Het kan dus blijkbaar wél. :D
  Moderator maandag 8 juli 2019 @ 16:40:16 #116
382129 crew  Donna
pi_187814977
Iemand (die een controle had begin juni) al een definitieve berekening gehad?
  maandag 8 juli 2019 @ 19:16:07 #117
73386 Fazz
onderweg
pi_187817522
Nope. Wel de bevestiging dat ze de ingestuurde papieren hebben ontvangen :)
  maandag 8 juli 2019 @ 20:13:11 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187818708
quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2019 19:16 schreef Fazzoletti het volgende:
Nope. Wel de bevestiging dat ze de ingestuurde papieren hebben ontvangen :)
Idem!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 9 juli 2019 @ 10:14:28 #119
382129 crew  Donna
pi_187825900
Okay. Ik hetzelfde, duurt lang! :P
  dinsdag 9 juli 2019 @ 10:16:41 #120
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187825935
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:14 schreef DonnaRush het volgende:
Okay. Ik hetzelfde, duurt lang! :P
Geeft niks, ik moet toch lappen. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 9 juli 2019 @ 10:18:44 #121
382129 crew  Donna
pi_187825957
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Geeft niks, ik moet toch lappen. :D
Ik zal even doorgeven dat ze jou wat langer laten wachten en mij dan wat naar voren halen :P
  dinsdag 9 juli 2019 @ 10:21:32 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_187825989
Ik heb ze net ingestuurd. Traditioneel 2 weken te laat :')
disclaimer
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:01:30 #123
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187985311
Aargh.
Ik moet weer 600 euro terugbetalen en dat voor het derde jaar op rij. Volgens mij doe ik iets niet goed.
En nu wil ik dat eigenlijk weleens goed uitzoeken, maar ben zo bang dat wanneer ik het laat uitzoeken de spreekwoordelijke slapende honden wakker worden en ik nog dieper in de buidel moet gaan tasten.

Ro ging/gaat alleen tijdens de schoolweken naar het kdv/Bso.
Ik dacht er bijvoorbeeld slim aan te doen om de zomervakantie ‘uit’ te zetten. Ik gaf dan op de toeslagen site aan dat er die maand geen opvang was geweest. Die maand moet ik dus altijd terug betalen.
Nu zei een vriendin laatst: domme doos. De toeslagen worden per jaar berekend. Je kunt de zomervakantie dus gewoon op actief laten staan.
Is dat echt zo?
Want dan zou ik het met terugwerkende kracht weer actief kunnen maken met de stille hoop dat ik dus ook geld terug zou kunnen krijgen.. :@ toch? Of werkt dat niet zo ?

En ja, inderdaad. Ik snap he-le-maal niks van Toeslagen en betaal altijd alles, omdat ik zo’n bange burger ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sisu op 18-07-2019 13:07:46 ]
Zonder hoop geen leven.
pi_187985400
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:01 schreef Sisu het volgende:
Aargh.
Ik moet weer 600 euro terugbetalen en dat voor het derde jaar op rij. Volgens mij doe ik iets niet goed.
En nu wil ik dat eigenlijk weleens goed uitzoeken, maar ben zo bang dat wanneer ik het laat uitzoeken de spreekwoordelijke slapende honden wakker worden en ik nog dieper in de buidel moet gaan tasten.

Ro ging/gaat alleen tijdens de schoolweken naar het kdv/Bso.
Ik dacht er slim aan te doen om de zomervakantie ‘uit’ te zetten. Ik gaf dan op de toeslagen site aan dat er die maand geen opvang was geweest. Die maand moet ik dus altijd terug betalen.
Nu zei een vriendin laatst: domme doos. De toeslagen worden per jaar berekend. Je kunt de zomervakantie dus gewoon op actief laten staan.
Is dat echt zo?
Want dan zou ik het met terugwerkende kracht weer actief kunnen maken met de stille hoop dat ik dus ook geld terug zou kunnen krijgen.. :@ toch? Of werkt dat niet zo ?

En ja, inderdaad. Ik snap he-le-maal niks van Toeslagen en betaal altijd alles, omdat ik zo’n bange burger ben.
Je geeft een gemiddelde per maand. Ik neem de ene week 11 uur en de andere week 22 uur af. Ik betaal 51 weken per jaar (het kdv is een week dicht) en dat deelt men weer door 12. Dus per maand neem ik 70 uur kdv af.

Wat staat op jouw jaaropgave of het contract? Dat is het aantal uur dat je moet opgeven aan de belastingdienst. Ik zou dus niet de zomervakantie stopzetten, maar opgeven wat je op contract hebt staan, dat is namelijk ook wat je betaalt.
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:15:22 #125
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_187985516
Klopt idd wat cholula zegt. Tegen de aanslag kan je bezwaar maken of je kunt het opnieuw aanvragen volgens mij. Voor voorgaande jaren zou je een herzieningsverzoek kunnen indienen. Maar je bent daarin wel afhankelijk van coulance van de belastingdienst. Want die jaren zijn al afgesloten en er is geen sprake van nieuwe feiten of omstandigheden.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:28:19 #126
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187985696
Duidelijk. Ik ga me er eens in vastbijten. Thanks !
Zonder hoop geen leven.
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:30:22 #127
100412 mefke79
komt goed!
pi_187985732
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:01 schreef Sisu het volgende:
Aargh.
Ik moet weer 600 euro terugbetalen en dat voor het derde jaar op rij. Volgens mij doe ik iets niet goed.
En nu wil ik dat eigenlijk weleens goed uitzoeken, maar ben zo bang dat wanneer ik het laat uitzoeken de spreekwoordelijke slapende honden wakker worden en ik nog dieper in de buidel moet gaan tasten.

Ro ging/gaat alleen tijdens de schoolweken naar het kdv/Bso.
Ik dacht er bijvoorbeeld slim aan te doen om de zomervakantie ‘uit’ te zetten. Ik gaf dan op de toeslagen site aan dat er die maand geen opvang was geweest. Die maand moet ik dus altijd terug betalen.
Nu zei een vriendin laatst: domme doos. De toeslagen worden per jaar berekend. Je kunt de zomervakantie dus gewoon op actief laten staan.
Is dat echt zo?
Want dan zou ik het met terugwerkende kracht weer actief kunnen maken met de stille hoop dat ik dus ook geld terug zou kunnen krijgen.. :@ toch? Of werkt dat niet zo ?

En ja, inderdaad. Ik snap he-le-maal niks van Toeslagen en betaal altijd alles, omdat ik zo’n bange burger ben.
Wat je vriendin zegt klopt, de Belastingdienst kijkt op jaarbasis, niet op maandbasis. Dus je kijkt wat je per jaar afneemt (dat moet je terug kunnen zien op je plaatsingsbewijs of je contract oid), deelt dat door 12 en dat is je maandelijkse aantal uren.

Als het bij jouw opvang nou zo werkt dat je 1 maand (bijvoorbeeld augustus) niet betaald dan zijn er twee opties:
1. je laat het zo, je krijgt alle maanden net iets minder toeslag dan je hoort te krijgen, maar in augustus krijg je wel toeslag terwijl je niks betaald, dat heft elkaar op.
2. je deelt het aantal uren op het contract door 11, vult dat in voor januari tm juli en september tm december en zorgt dat je dus twee wijzigingen doorvoert waardoor je in augustus op 0 uren komt. Je krijgt die maand dan geen toeslag maar je betaald ook niets en in de overige maanden klopt het bedrag dan. Het is wel een omslachtige manier, zeker omdat het veel eigen inbreng vergt.

Als je opvang je gewoon elke maand een factuur stuurt dan kan je gewoon werken met het jaartotaal uren/12.

En gratisch tip: als je nu een 40 weken contract hebt (ik neem even aan dat dat zo is, ze gaat immers niet in de vakantie) betaal je meestal een hoger uurtarief. Je neemt ook minder uren af, maar het kan zijn dat het afnemen van een 52 weken contract dan toch netto goedkoper is. Vaak zitten in de 40 weken contracten bijvoorbeeld niet alle studiedagen. Als je er dan 1 of 2 extra moet afnemen is je voordeel van het 40 weken contract al weg.

En als je het niet volgt en wil dat ik mee kijk, stuur maar pm
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_187988044
Ik moet ook al jaren terug betalen. Sinds ze op de bso zitten geen idee wat ik verkeerd doe. Bij go geen problemen gehad.

Hier ook 52wk arrangement scheelt 100,- maar studiedagen zitten erbij in een anders idd niet
  donderdag 18 juli 2019 @ 19:07:32 #129
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187991294
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 15:49 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik moet ook al jaren terug betalen. Sinds ze op de bso zitten geen idee wat ik verkeerd doe. Bij go geen problemen gehad.

Hier ook 52wk arrangement scheelt 100,- maar studiedagen zitten erbij in een anders idd niet
Ik wil het wel een keer voor je uitzoeken. Je weet me te vinden ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187993773
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 19:07 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik wil het wel een keer voor je uitzoeken. Je weet me te vinden ;)
Graag
  donderdag 18 juli 2019 @ 21:34:15 #131
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187993891
Ah ja.. daar had ik dus niet eerder over nagedacht. Die studiedagen/halve dagen/ noem het maar.
Ro gaat nu 3 maanden naar wchool en heb al meerdere keren extra opvang moeten betalen vanwege zo’n dag. Om 12 u uit i.p.v. 14:30 enzo..
misschien toch wel waard om eens uit te zoeken wat het grote pakket me zou kosten.
Goede tip weer!
Zonder hoop geen leven.
pi_187993994
Hier is er vanuit de opvang zelf ook hulp voor mogelijk. Als je je wensen en inkomen aanlevert willen zij eventueel wel berekeningen maken wat je het beste kunt doen. Ook altijd fijn.
  donderdag 18 juli 2019 @ 22:26:26 #133
100412 mefke79
komt goed!
pi_187994710
F_r je mag maar 70% van je uren BSO afnemen. En dat is op jaarbasis terwijl je in het onderwijs meer uren buiten de vakantie draait om je vakanties te compenseren. Onderwijs draait 1659 per jaar in 40 weken IPV 52. Dan kan je dus in de knoei komen met het aantal uren. Kan goed zijn dat dat (een deel van) het probleem is. Ik heb standaard geen VSO, ik start later (lesuur twee of drie) en mijn man vangt de jongens 1 dag op. Daarmee red ik het binnen de 0,7 van mijn uren op jaarbasis, anders werd het heel krap.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 29 juli 2019 @ 20:31:40 #134
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188193986
Weet iemand hoe dit werkt voor de toeslagen?
Wij nemen vanaf 21 juli nso af (oudste vier jaar geworden). Wij nemen een pakket af van 48 weken, dat is dus inclusief vakanties. Maar omdat de opvang over de helft van het jaar ingaat, komen we helemaal niet uit met het tegoed voor de vakantieopvang, we krijgen de uren immers naar rato... nu moeten we dus flink bijkopen. Hoe moet ik dat opgeven, het aantal extra afgenomen uren optellen bij het standaard aantal uur, dit door 12 delen en dan het gemiddelde aantal uur per maand gebruiken?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  maandag 29 juli 2019 @ 20:52:27 #135
100412 mefke79
komt goed!
pi_188194343
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:31 schreef Mariposas het volgende:
Weet iemand hoe dit werkt voor de toeslagen?
Wij nemen vanaf 21 juli nso af (oudste vier jaar geworden). Wij nemen een pakket af van 48 weken, dat is dus inclusief vakanties. Maar omdat de opvang over de helft van het jaar ingaat, komen we helemaal niet uit met het tegoed voor de vakantieopvang, we krijgen de uren immers naar rato... nu moeten we dus flink bijkopen. Hoe moet ik dat opgeven, het aantal extra afgenomen uren optellen bij het standaard aantal uur, dit door 12 delen en dan het gemiddelde aantal uur per maand gebruiken?
Je extra uren optellen bij de uren die je al standaard afneemt vanaf 21/7 en dat vervolgens delen door 6. Of het aantal weken tellen tussen 21/7 en 31/12 en je totaal af te nemen uren in die periode (dus standaard en extra) en dan weet je wat je per week afneemt. Als je vervolgens veilig rekent met 4 weken per maand zit je wrs iets te laag, maar dat corrigeer je aan het einde van het jaar wel weer.

Je weet ook dat je die verandering in opvang (inclusief ander lrkp nummer) zelf moet doorgegeven hč.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_188194406
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 22:26 schreef mefke79 het volgende:
F_r je mag maar 70% van je uren BSO afnemen. En dat is op jaarbasis terwijl je in het onderwijs meer uren buiten de vakantie draait om je vakanties te compenseren. Onderwijs draait 1659 per jaar in 40 weken IPV 52. Dan kan je dus in de knoei komen met het aantal uren. Kan goed zijn dat dat (een deel van) het probleem is. Ik heb standaard geen VSO, ik start later (lesuur twee of drie) en mijn man vangt de jongens 1 dag op. Daarmee red ik het binnen de 0,7 van mijn uren op jaarbasis, anders werd het heel krap.
Ik krijg mijn vakanties wel gewoon doorbetaald maar dan moet ik even goed gaan rekenen. Vorig jaar werkte ik 22 uur per week en nam 2 dagen vso en Bso af. Dus 22x52=1144 en daar dan 70% van is 800,80. Zoveel uur had ik niet per jaar.

Dit jaar neem ik maar een dag vso en Bso af want een dag ouderschapsverlof die krijg ik 45% betaald.

[ Bericht 3% gewijzigd door F_r op 29-07-2019 21:02:05 ]
pi_188194444
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:31 schreef Mariposas het volgende:
Weet iemand hoe dit werkt voor de toeslagen?
Wij nemen vanaf 21 juli nso af (oudste vier jaar geworden). Wij nemen een pakket af van 48 weken, dat is dus inclusief vakanties. Maar omdat de opvang over de helft van het jaar ingaat, komen we helemaal niet uit met het tegoed voor de vakantieopvang, we krijgen de uren immers naar rato... nu moeten we dus flink bijkopen. Hoe moet ik dat opgeven, het aantal extra afgenomen uren optellen bij het standaard aantal uur, dit door 12 delen en dan het gemiddelde aantal uur per maand gebruiken?
Ai, dat is een ingewikkelde kwestie. Zou je dan niet het aantal uren moeten delen door het resterende aantal maanden en dat bij het maandgemiddelde moeten optellen?
Edit: wat Mefke zegt.
  maandag 29 juli 2019 @ 20:59:37 #138
100412 mefke79
komt goed!
pi_188194502
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:57 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ai, dat is een ingewikkelde kwestie. Zou je dan niet het aantal uren moeten delen door het resterende aantal maanden en dat bij het maandgemiddelde moeten optellen?
Dat ja, nooit delen door 12...
Achteraf gezien had ze beter het nso contract na de vakantie in kunnen laten gaan IPV aan het begin van de vakantie. Hoop dat je nu niet in de knoei komt met het aantal uren op jaarbasis.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 29 juli 2019 @ 20:59:43 #139
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188194505
Ja
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:52 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Je extra uren optellen bij de uren die je al standaard afneemt vanaf 21/7 en dat vervolgens delen door 6. Of het aantal weken tellen tussen 21/7 en 31/12 en je totaal af te nemen uren in die periode (dus standaard en extra) en dan weet je wat je per week afneemt. Als je vervolgens veilig rekent met 4 weken per maand zit je wrs iets te laag, maar dat corrigeer je aan het einde van het jaar wel weer.

Je weet ook dat je die verandering in opvang (inclusief ander lrkp nummer) zelf moet doorgegeven hč.
Ah, thanks, is dus zoals ik al dacht, alleen door zes maanden delen of weken idd. En ja, wijziging is al doorgegeven. :)
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  maandag 29 juli 2019 @ 21:09:58 #140
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188194703
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:59 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Dat ja, nooit delen door 12...
Achteraf gezien had ze beter het nso contract na de vakantie in kunnen laten gaan IPV aan het begin van de vakantie. Hoop dat je nu niet in de knoei komt met het aantal uren op jaarbasis.
En dan zes weken zonder opvang? Kan geen losse uren zonder contract (pakket) afnemen namelijk.
Gelukkig kunnen we een hoop oplossen met logeren bij de oma’s en opa. :)
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_188195113
Hoeveel subsidie krijgen jullie eigenlijk elke maand en vinden jullie het stiekem niet ook belachelijk dat jullie bakken met geld toegeworpen krijgen omdat jullie zo graag kinderen wilde en de rest van werkend Nederland dat maar op dient te hoesten?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 29 juli 2019 @ 21:37:41 #142
100412 mefke79
komt goed!
pi_188195217
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:57 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ai, dat is een ingewikkelde kwestie. Zou je dan niet het aantal uren moeten delen door het resterende aantal maanden en dat bij het maandgemiddelde moeten optellen?
Dat ja, nooit delen door 12...
Achteraf gezien had ze beter het nso contract na de vakantie in kunnen laten gaan IPV aan het begin van de vakantie. Hoop dat je nu niet in de knoei komt met het aantal uren op jaarbasis.
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:09 schreef Mariposas het volgende:

[..]

En dan zes weken zonder opvang? Kan geen losse uren zonder contract (pakket) afnemen namelijk.
Gelukkig kunnen we een hoop oplossen met logeren bij de oma’s en opa. :)
Kdv contract laten doorlopen ;)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 29 juli 2019 @ 21:38:26 #143
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188195236
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:37 schreef mefke79 het volgende:

[..]


[..]

Kdv contract laten doorlopen ;)
Dat kon niet, plaats was al vergeven. ;) Dat was uiteraard onze eerste keus geweest.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_188195256
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:32 schreef vosss het volgende:
Hoeveel subsidie krijgen jullie eigenlijk elke maand en vinden jullie het stiekem niet ook belachelijk dat jullie bakken met geld toegeworpen krijgen omdat jullie zo graag kinderen wilde en de rest van werkend Nederland dat maar op dient te hoesten?
Hahaha. Ik krijg 600¤ per maand. 7200¤ per jaar.
Ik breng per jaar het 20-30 voudige naar de belastingdienst met mijn bedrijf en mijn salaris.

Ik zou graag minder belasting betalen en geen toeslag krijgen.
pi_188195306
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:32 schreef vosss het volgende:
Hoeveel subsidie krijgen jullie eigenlijk elke maand en vinden jullie het stiekem niet ook belachelijk dat jullie bakken met geld toegeworpen krijgen omdat jullie zo graag kinderen wilde en de rest van werkend Nederland dat maar op dient te hoesten?
5000 per maand. Minstens. Soms nog wat meer als ik lui op de bank wil liggen en ze dus ook mijn partner op moeten vangen.

Er moeten straks ook mensen zijn om die werkende mensen bijvoorbeeld te verzorgen als ze te kreupel zijn om uit bed te komen. Zie het als een investering voor de toekomst ^O^
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 juli 2019 @ 21:41:49 #146
74056 crew  ToT
pi_188195311
Als 1 van de ouders niet werkt, krijg je natuurlijk ook geen toeslag he?
Het lijkt me wel goed voor de ontwikkeling van een kind dat-ie vroeg al veel met andere kinderen in contact komt.
pi_188195357
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:39 schreef nelisb het volgende:

[..]

Hahaha. Ik krijg 600¤ per maand. 7200¤ per jaar.
Ik breng per jaar het 20-30 voudige naar de belastingdienst met mijn bedrijf en mijn salaris.

Ik zou graag minder belasting betalen en geen toeslag krijgen.
Jij brengt 216.000,- per jaar naar de belasting en je vind het niet ronduit schoftig, schandalig en compleet ridicuul dat ik jou 7200,- per jaar moet betalen???? 8)7

Egoīstische zak :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188195393
quote:
11s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:43 schreef vosss het volgende:

[..]

Jij brengt 216.000,- per jaar naar de belasting en je vind het niet ronduit schoftig, schandalig en compleet ridicuul dat ik jou 7200,- per jaar moet betalen???? 8)7

Egoīstische zak :'(
Ik heb voor de komende 20 jaar jouw uitkering betaald.
pi_188195410
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:44 schreef nelisb het volgende:

[..]

Ik heb voor de komende 20 jaar jouw uitkering betaald.
Ik heb geen uitkering hoor, ik werk gewoon :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188195444
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb geen uitkering hoor, ik werk gewoon :)
Blijft fok. Ik kan niet alles geloven.
  maandag 29 juli 2019 @ 21:46:35 #151
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188195448
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:41 schreef ToT het volgende:
Als 1 van de ouders niet werkt, krijg je natuurlijk ook geen toeslag he?
Het lijkt me wel goed voor de ontwikkeling van een kind dat-ie vroeg al veel met andere kinderen in contact komt.
Geen recht op toeslag, ik ga er althans vanuit dat je niet in een traject zit gericht op werk.
Vanaf 2 jaar heb je peuteropvang (voorheen: peuterspeelzaal), daar kan je wel toeslag voor krijgen. En verder heb je ontmoetingsplaatsen voor ouders en kinderen, even googelen of er iets in je woonplaats is.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')