Wat je vriendin zegt klopt, de Belastingdienst kijkt op jaarbasis, niet op maandbasis. Dus je kijkt wat je per jaar afneemt (dat moet je terug kunnen zien op je plaatsingsbewijs of je contract oid), deelt dat door 12 en dat is je maandelijkse aantal uren.quote:Op donderdag 18 juli 2019 13:01 schreef Sisu het volgende:
Aargh.
Ik moet weer 600 euro terugbetalen en dat voor het derde jaar op rij. Volgens mij doe ik iets niet goed.
En nu wil ik dat eigenlijk weleens goed uitzoeken, maar ben zo bang dat wanneer ik het laat uitzoeken de spreekwoordelijke slapende honden wakker worden en ik nog dieper in de buidel moet gaan tasten.
Ro ging/gaat alleen tijdens de schoolweken naar het kdv/Bso.
Ik dacht er bijvoorbeeld slim aan te doen om de zomervakantie ‘uit’ te zetten. Ik gaf dan op de toeslagen site aan dat er die maand geen opvang was geweest. Die maand moet ik dus altijd terug betalen.
Nu zei een vriendin laatst: domme doos. De toeslagen worden per jaar berekend. Je kunt de zomervakantie dus gewoon op actief laten staan.
Is dat echt zo?
Want dan zou ik het met terugwerkende kracht weer actief kunnen maken met de stille hoop dat ik dus ook geld terug zou kunnen krijgen..toch? Of werkt dat niet zo ?
En ja, inderdaad. Ik snap he-le-maal niks van Toeslagen en betaal altijd alles, omdat ik zo’n bange burger ben.
Ik wil het wel een keer voor je uitzoeken. Je weet me te vindenquote:Op donderdag 18 juli 2019 15:49 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik moet ook al jaren terug betalen. Sinds ze op de bso zitten geen idee wat ik verkeerd doe. Bij go geen problemen gehad.
Hier ook 52wk arrangement scheelt 100,- maar studiedagen zitten erbij in een anders idd niet
Graagquote:Op donderdag 18 juli 2019 19:07 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik wil het wel een keer voor je uitzoeken. Je weet me te vinden
Je extra uren optellen bij de uren die je al standaard afneemt vanaf 21/7 en dat vervolgens delen door 6. Of het aantal weken tellen tussen 21/7 en 31/12 en je totaal af te nemen uren in die periode (dus standaard en extra) en dan weet je wat je per week afneemt. Als je vervolgens veilig rekent met 4 weken per maand zit je wrs iets te laag, maar dat corrigeer je aan het einde van het jaar wel weer.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:31 schreef Mariposas het volgende:
Weet iemand hoe dit werkt voor de toeslagen?
Wij nemen vanaf 21 juli nso af (oudste vier jaar geworden). Wij nemen een pakket af van 48 weken, dat is dus inclusief vakanties. Maar omdat de opvang over de helft van het jaar ingaat, komen we helemaal niet uit met het tegoed voor de vakantieopvang, we krijgen de uren immers naar rato... nu moeten we dus flink bijkopen. Hoe moet ik dat opgeven, het aantal extra afgenomen uren optellen bij het standaard aantal uur, dit door 12 delen en dan het gemiddelde aantal uur per maand gebruiken?
Ik krijg mijn vakanties wel gewoon doorbetaald maar dan moet ik even goed gaan rekenen. Vorig jaar werkte ik 22 uur per week en nam 2 dagen vso en Bso af. Dus 22x52=1144 en daar dan 70% van is 800,80. Zoveel uur had ik niet per jaar.quote:Op donderdag 18 juli 2019 22:26 schreef mefke79 het volgende:
F_r je mag maar 70% van je uren BSO afnemen. En dat is op jaarbasis terwijl je in het onderwijs meer uren buiten de vakantie draait om je vakanties te compenseren. Onderwijs draait 1659 per jaar in 40 weken IPV 52. Dan kan je dus in de knoei komen met het aantal uren. Kan goed zijn dat dat (een deel van) het probleem is. Ik heb standaard geen VSO, ik start later (lesuur twee of drie) en mijn man vangt de jongens 1 dag op. Daarmee red ik het binnen de 0,7 van mijn uren op jaarbasis, anders werd het heel krap.
Ai, dat is een ingewikkelde kwestie. Zou je dan niet het aantal uren moeten delen door het resterende aantal maanden en dat bij het maandgemiddelde moeten optellen?quote:Op maandag 29 juli 2019 20:31 schreef Mariposas het volgende:
Weet iemand hoe dit werkt voor de toeslagen?
Wij nemen vanaf 21 juli nso af (oudste vier jaar geworden). Wij nemen een pakket af van 48 weken, dat is dus inclusief vakanties. Maar omdat de opvang over de helft van het jaar ingaat, komen we helemaal niet uit met het tegoed voor de vakantieopvang, we krijgen de uren immers naar rato... nu moeten we dus flink bijkopen. Hoe moet ik dat opgeven, het aantal extra afgenomen uren optellen bij het standaard aantal uur, dit door 12 delen en dan het gemiddelde aantal uur per maand gebruiken?
Dat ja, nooit delen door 12...quote:Op maandag 29 juli 2019 20:57 schreef Cholula het volgende:
[..]
Ai, dat is een ingewikkelde kwestie. Zou je dan niet het aantal uren moeten delen door het resterende aantal maanden en dat bij het maandgemiddelde moeten optellen?
Ah, thanks, is dus zoals ik al dacht, alleen door zes maanden delen of weken idd. En ja, wijziging is al doorgegeven.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:52 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Je extra uren optellen bij de uren die je al standaard afneemt vanaf 21/7 en dat vervolgens delen door 6. Of het aantal weken tellen tussen 21/7 en 31/12 en je totaal af te nemen uren in die periode (dus standaard en extra) en dan weet je wat je per week afneemt. Als je vervolgens veilig rekent met 4 weken per maand zit je wrs iets te laag, maar dat corrigeer je aan het einde van het jaar wel weer.
Je weet ook dat je die verandering in opvang (inclusief ander lrkp nummer) zelf moet doorgegeven hč.
En dan zes weken zonder opvang? Kan geen losse uren zonder contract (pakket) afnemen namelijk.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:59 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Dat ja, nooit delen door 12...
Achteraf gezien had ze beter het nso contract na de vakantie in kunnen laten gaan IPV aan het begin van de vakantie. Hoop dat je nu niet in de knoei komt met het aantal uren op jaarbasis.
Dat ja, nooit delen door 12...quote:Op maandag 29 juli 2019 20:57 schreef Cholula het volgende:
[..]
Ai, dat is een ingewikkelde kwestie. Zou je dan niet het aantal uren moeten delen door het resterende aantal maanden en dat bij het maandgemiddelde moeten optellen?
Kdv contract laten doorlopenquote:Op maandag 29 juli 2019 21:09 schreef Mariposas het volgende:
[..]
En dan zes weken zonder opvang? Kan geen losse uren zonder contract (pakket) afnemen namelijk.
Gelukkig kunnen we een hoop oplossen met logeren bij de oma’s en opa.
Dat kon niet, plaats was al vergeven.quote:
Hahaha. Ik krijg 600¤ per maand. 7200¤ per jaar.quote:Op maandag 29 juli 2019 21:32 schreef vosss het volgende:
Hoeveel subsidie krijgen jullie eigenlijk elke maand en vinden jullie het stiekem niet ook belachelijk dat jullie bakken met geld toegeworpen krijgen omdat jullie zo graag kinderen wilde en de rest van werkend Nederland dat maar op dient te hoesten?
5000 per maand. Minstens. Soms nog wat meer als ik lui op de bank wil liggen en ze dus ook mijn partner op moeten vangen.quote:Op maandag 29 juli 2019 21:32 schreef vosss het volgende:
Hoeveel subsidie krijgen jullie eigenlijk elke maand en vinden jullie het stiekem niet ook belachelijk dat jullie bakken met geld toegeworpen krijgen omdat jullie zo graag kinderen wilde en de rest van werkend Nederland dat maar op dient te hoesten?
Jij brengt 216.000,- per jaar naar de belasting en je vind het niet ronduit schoftig, schandalig en compleet ridicuul dat ik jou 7200,- per jaar moet betalen????quote:Op maandag 29 juli 2019 21:39 schreef nelisb het volgende:
[..]
Hahaha. Ik krijg 600¤ per maand. 7200¤ per jaar.
Ik breng per jaar het 20-30 voudige naar de belastingdienst met mijn bedrijf en mijn salaris.
Ik zou graag minder belasting betalen en geen toeslag krijgen.
Ik heb voor de komende 20 jaar jouw uitkering betaald.quote:Op maandag 29 juli 2019 21:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij brengt 216.000,- per jaar naar de belasting en je vind het niet ronduit schoftig, schandalig en compleet ridicuul dat ik jou 7200,- per jaar moet betalen????
Egoīstische zak
Ik heb geen uitkering hoor, ik werk gewoonquote:Op maandag 29 juli 2019 21:44 schreef nelisb het volgende:
[..]
Ik heb voor de komende 20 jaar jouw uitkering betaald.
Blijft fok. Ik kan niet alles geloven.quote:Op maandag 29 juli 2019 21:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb geen uitkering hoor, ik werk gewoon
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |