abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † donderdag 13 december 2018 @ 22:22:30 #1
368283 ato
pi_183715134
Mijn top 30)

1) Hemel en aarde
2) Vrede
3) Birds
4). Calm after the storm
5). Amsterdam
6). Net als toen
7). My Impossible dream
8). I see a star
9). Ik hou van jou
10) ik wil alles met je delen
11) The party is over
12) De Mallemolen
13) De eerste keer
14) Ding dong
15) Niemand heeft nog tijd
16) Ik heb genoeg
17) Mijn leven
18) Heel de wereld
19) Een beetje
20) Outlaw in e'm
21) Waterman
22) Slow down
23) 1 more night
24) Katinka
25) Als het om de liefde gaat
26) De oude muzikant
27) Tijd
28) Het is een wonder
29) Sing me a song
30) Waar is de zon

[ Bericht 1% gewijzigd door ato op 14-12-2018 06:57:44 ]
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † donderdag 13 december 2018 @ 22:23:10 #2
368283 ato
pi_183715157
Top 5, 10, 20, 30 of 50 mag hoor.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 december 2018 @ 23:08:10 #3
163650 Greys
pi_183716463
Even ook hierheen verplaatst.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:16 schreef TheVulture het volgende:
Outlaw in Em
Birds
Calm After the Storm
Vrede
Hemel en Aarde
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_183718302
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:08 schreef Greys het volgende:
Even ook hierheen verplaatst.

[..]

Ik zal ze eens allemaal ranken :D

1. Waylon - Outlaw in Em
2. Anouk - Birds
3. TCL - Calm After the Storm
4. Ruth Jacott - Vrede
5. Edsilia - Hemel en Aarde
6. Lenny Kuhr - De Troubadour
7. Esther Hart - One More Night
8. Maxime & Franklin - De Eerste Keer
9. Heddy Lester - De Mallemolen
10. Maggie MacNeal - Amsterdam
11. Mouth & MacNeal - I see a Star
12. Linda Wagenmakers - No Goodbyes
13. Marcha - Rechtop in de Wind
14. Mrs. Einstein - Niemand heeft nog Tijd
15. Marlayne - One Good Reason
16. Sandra - The Party's over now
17. Humprey Campbell - Wijs me de Weg
18. Douwe Bob - Slow Down
19. Joan Franka - You and Me.
20. Sandra & Andres - Als het om de liefde gaat
21. Gerard Joling - Shangri La
22. Maywood - Ik wil alles met je delen
23. Frizzle Sizzle - Alles heeft een Ritme
24. MAribelle - Ik hou van jou
25. Justine Pelmelay - Blijf zoals je bent
26. Teach in - Ding a Dong
27. Reunion - Without You
28. Michelle - Out on my own
29. 3Js - Never Alone
30. Glennis Grace - My Impossible Dream
31. Og3ne - Lights and Shadows
32. Edsilia - On top of the World
33. Willeke Alberti - Waar is de zon
34. Trijntje Oosterhuis - Walk Along
35. Hind - Your Heart Belongs to me
36. Xandra - Colorado
37. Harmony - 't is Ok
38. Saskia & Serge - Tijd
39. Ben Cramer - De oude Muzikant
40. Spelbrekers - Katinka
41. Teddy Scholten - Een beetje
42. Corry Brokken - Net als Toen
43. Sieneke - Ik ben verliefd Shalalie
44. Conny Vandenbos - t is Genoeg
45. Milly Scott - Fernando & Filippo
46. Bernadette - Sing me Song
47. De Toppers - Shine
48. Linda Williams - Het is een wonder
49. Bill van Dijk - Jij en ik
50. Rudi Carell - Wat een geluk
51. Hearts of Soul - Waterman
52. Therese Steinmetz - Ringe dinge ding
53. Ronnie Tober - Morgen
54. Corry Brokken - Heel de Wereld
55. Anneke Gronloh - Jij bent mijn leven
56. Corry Brokken - Voorgoed Voorbij
57. Greetie Kauffeld - Wat een Dag
58. Jetty Pearl - De Vogels van Holland
59. Annie Palmen - Een Speeldoos
60. Treble - Amambanda
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 december 2018 @ 01:15:06 #5
163650 Greys
pi_183718492
Wauw! _O_

Als jij die moeite nam doe ik het ook. Dus even puur wat ik de beste nummers voor het esf vond, ongeacht resultaat of outfit etc. Dezelfde nr 1 maar verder wel heel veel verschillen :D

1. Waylon - Outlaw in Em
2. Lenny Kuhr - De Troubadour
3. Anouk - Birds
4. Mouth & MacNeal - I see a Star
5. TCL - Calm After the Storm
6. Sandra & Andres - Als het om de liefde gaat
7. Sandra - The Party's over now
8. Xandra - Colorado
9. Maxime & Franklin - De Eerste Keer
10. Maggie MacNeal - Amsterdam
11. Heddy Lester - De Mallemolen
12. Douwe Bob - Slow Down
13. Edsilia - Hemel en Aarde
14. Teach in - Ding a Dong
15. Spelbrekers - Katinka
16. Joan Franka - You and Me
17. Marcha - Rechtop in de Wind
18. Ruth Jacott - Vrede
19. Gerard Joling - Shangri La
20. Justine Pelmelay - Blijf zoals je bent
21. MAribelle - Ik hou van jou
22. 3Js - Never Alone
23. Esther Hart - One More Night
24. Marlayne - One Good Reason
25. Humprey Campbell - Wijs me de Weg
26. Frizzle Sizzle - Alles heeft een Ritme
27. Reunion - Without You
28. Teddy Scholten - Een beetje
29. Glennis Grace - My Impossible Dream
30. Rudi Carell - Wat een geluk
31. Og3ne - Lights and Shadows
32. Linda Wagenmakers - No Goodbyes
33. Bernadette - Sing me a Song
34. Edsilia - On top of the World
35. Willeke Alberti - Waar is de zon
36. Trijntje Oosterhuis - Walk Along
37. Saskia & Serge - Tijd
38. Harmony - 't is Ok
39. Ben Cramer - De oude Muzikant
40. Corry Brokken - Net als Toen
41. Sieneke - Ik ben verliefd Shalalie
42. Conny Vandenbos - t is Genoeg
43. Milly Scott - Fernando & Filippo
44. Maywood - Ik wil alles met je delen
45. De Toppers - Shine
46. Linda Williams - Het is een wonder
47. Greetje Kauffeld - Wat een Dag
48. Hearts of Soul - Waterman
49. Therese Steinmetz - Ringe dinge ding
50. Corry Brokken - Heel de Wereld
51. Anneke Gronloh - Jij bent mijn leven
52. Corry Brokken - Voorgoed Voorbij
53. Jetty Pearl - De Vogels van Holland
54. Annie Palmen - Een Speeldoos
55. Bill van Dijk - Jij en ik
56. Ronnie Tober - Morgen
57. Treble - Amambanda
58. Hind - Your Heart Belongs to me
59. Michelle - Out on my own
60. Mrs. Einstein - Niemand heeft nog Tijd
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 14 december 2018 @ 07:01:47 #6
368283 ato
pi_183719568
Wat goed , alle 60 te plaatsen Greys en The Vulture.
Nederland deed 3 x niet mee (ivm dodenherdenking in 1985 en 1991 en niet voldoende punten in 1995).

Ik zag dat ik No goodbyes was vergeten, ik vind het nummer nog steeds goed.
Maar de uitvoering was zo beroerd.
Life can be a bitch, so like it..
pi_183722901
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 07:01 schreef ato het volgende:
Wat goed , alle 60 te plaatsen Greys en The Vulture.
Nederland deed 3 x niet mee (ivm dodenherdenking in 1985 en 1991 en niet voldoende punten in 1995).

Ik zag dat ik No goodbyes was vergeten, ik vind het nummer nog steeds goed.
Maar de uitvoering was zo beroerd.
In 2002 waren wij er helaas ook niet bij.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † vrijdag 14 december 2018 @ 17:02:28 #8
368283 ato
pi_183728629
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:03 schreef Fred_B het volgende:

[..]

In 2002 waren wij er helaas ook niet bij.
Oh ja was ik vergeten. ^O^
Life can be a bitch, so like it..
pi_183736677
Voor de liefhebber een uitermate deskundige en genuanceerde beoordeling van alle Nederlandse deelnemers, met voor elk een rapportscore (met om onduidelijke redenen 2 cijfers achter de komma):

1956 Jetty Paerl De Vogels Van Holland
Geen negatief woord over deze verzetsheldin, die ook nog eens de eer had om het allereerste ESF te openen. En dat met een liedje van een andere grootheid Annie MG. De achternaam hoeft er niet bij, want iedereen die Jip en Janneketaal begrijpt, weet om welke Annie het gaat. Echt spectaculair was het liedje overigens niet. 6.74

1956 Corry Brokken Voorgoed Voorbij
Er deden drie artiesten met twee liedje mee aan het eerste NSF, waarvan er twee naar het ESF mochten. Ene Bert Visser was de derde, maar die ging hatseflats de vergetelheid in, want daar hebben we weinig meer van gehoord. Des te meer van Corry. Haar eerste liedje was nog niet haar beste, maar voor de jaren '50 een zeer redelijk lied. 6.64

1957 Corry Brokken Net Als Toen
Een van de zeer zeldzame liedjes uit de eerste tien jaar die de tand des tijds heeft doorstaan. Absoluut een geweldige inzending. 9,12

1958 Corry Brokken Heel De Wereld
Ja, zo slecht dat dit laatste moest worden was dit toch niet? Op de 1 of andere manier was de jury in die tijd nogal hard voor oud-winnaars, iets waar Lys Assia ook last van had. 7.01

1959 Teddy Scholten Een Beetje
In een merkwaardige opzet op het NSF werden alle liedjes in twee versies gezongen. Een Beetje werd vertolkt door John de Mol Sr. (inderdaad, de vader/opa van) en Teddy Scholten. Gelukkig kon Europa genieten van de guitige lach van Teddy, en de even vrolijke rijmelarij, en ging de beker weer naar Nederland. 7.56

1960 Rudi Carrell Wat Een Geluk
Rudi Carrell vond zichzelf altijd nogal goed. Dan is het niet echt een geluk als je een belegen liedje uit de maat zingt op het ESF. 4.46

1961 Greetje Kauffeld Wat Een Dag
Ja, echt slecht is het niet, maar zou u anno 2018 Greetje Kauffeld opzetten? Nee. Het zou ook niet aardig zijn, want ze leeft nog. 5.92

1962 De Spelbrekers Katinka
Optreden vlak voor de winnaar en dan valt het licht ook nog uit. Dan mag je dus als eerste met 0 punten naar huis. Wel een echte klassieker natuurlijk. 6.45

1963 Annie Palmen Een Speeldoos
Annie Palmen is nog Miss Zandvoort geweest. Het is immers altijd leuk om in een negatief stukje tekst nog iets positiefs te verwerken. Nu hebben we dat echter gehad, en resteert een buitengewoon waardeloze Nederlandse inzending, die ook nog op bijzonder bekakte wijze de wereld ingezongen werd. Volgens Annie lag haar laatste plaats aan het orkest. Dat excuus nemen wij niet mee in de beoordeling. 2.69

1964 Anneke Grönloh Jij Bent Mijn Leven
Anneke heeft een hoop succesvolle liedjes gemaakt, maar dit was toch wat minder. 4.78

1965 Conny Van den bos Het Is Genoeg
Het is opmerkelijk dat dit NSF drie plaatjes opleverde die wel enigszins zijn blijven hangen. Naast de winnaar ook het tekstuele hoogstandje Ploem Ploem Jenka en Geweldig van niemand meer dan Ronnie Tober. Maar het leverde geen punten op. Jammer voor deze leuke zangeres. 6.02

1966 Milly Scott Fernando En Philippo
Je kunt er moeilijk een hekel aan hebben, maar dit werd gestuurd een jaar nadat France Gall en Kathy Kirby van het scherm af spatten. Dat kon dus eigenlijk helemaal niet. 5.11

1967 Thérèse Steinmetz Ring-dinge
Je kunt wel met veel pijn en moeite ergens een tijdsbeeld bij proberen te plaatsen, maar dit was ook 50 jaar terug gewoon waardeloos. Ze schildert tegenwoordig en heeft een kunstgalerie in Cannes. Maar haar klanten zal ze niet opzadelen met dit soort achtergrondmuziek. 3.06

1968 Ronnie Tober Morgen
Ik kan met de beste wil van de wereld niets negatief zeggen over Ronnie. Nou ja, misschien over dit liedje dan. Maar Ronnie zag ook wel aankomen dat een jaar of 40 later Treble nog wel een keer met iets nog slechters zou gaan. 2.19

1969 Lenny Kuhr De Troubadour
Het is makkelijk om chauvinistisch te zijn, maar voor mij was dit toch wel de echte winnaar van 1969. Een geweldige melodie, die 50 jaar later nog steeds klinkt als een klok. 8.78

1970 Patricia and Hearts of Soul Waterman
Niet echt slecht, maar ook niet echt goed. Het eindigde wel in de Top 10, en dat kunnen tegenwoordig nog maar weinig deelnemers zeggen. Er deden ook maar 12 landen mee, maar daar gaat het nu niet om. 6.21

1971 Saskia and Serge De Tijd
Dit liedje is nogal vergeten door de jaren erna, maar het was een goede en originele inzending van Nederland. 8.45

1972 Sandra and Andres Als Het Om De Liefde Gaat
Een heerlijke inzending van Nederland. En prima passend in het tijdsbeeld. Na het ESF gingen ze met ruzie uit elkaar, dat zou later een traditie worden in ons land. 8.13

1973 Ben Cramer De Oude Muzikant
Als we toch met moeilijke karakters bezig zijn, mag het een wonder genoemd worden dat Ben Cramer nog niet uit elkaar gegaan is. Dit liedje werd overigens ook nog geschreven door Vader Abraham, die dat jaar een hit scoorde Uche, Uche, Uche. Afijn, dit geeft wel een beeld van het niveau, waar Nederland weer eens 10 jaar achter de feiten aanliep. 3.98

1974 Mouth and MacNeal I See A Star
Een liedje dat zomaar had kunnen winnen in een ander jaar. Met de derde plaats nog altijd een fraaie score. 9.12

1975 Teach-In Ding-A-Dong
Onze meest recente overwinning. En hoewel het geen tekstueel hoogstandje is, toch nog altijd een vermakelijk nummer. 7.56

1976 Sandra Reemer The Party's Over Now
Zeker niet de minste inzending van Nederland, maar om nou te zeggen dat het een meesterwerk was, gaat ook vrij ver. 6.45

1977 Heddy Lester De Mallemolen
Heddy was haar tijd ver vooruit, want het zou nog zeker tien jaar duren voor Marianne Weber met dit repertoire ging scoren. Ik weet niet of dit een compliment is. Ik vind het niets in elk geval. 4.31

1978 Harmony 't Is Ok
Dit liedje zit op de een of andere manier nog weleens in mijn hoofd. En zo Ok is dat niet, want deze buitengewoon beroerde inzending, die nog het meest klinkt als een gospelkoor aan de LSD, kreeg met ieder punt er 1 te veel. 2.85

1979 Xandra Colorado
Als iemand twee keer is geweest en telkens niet won, is het misschien tijd voor iemand anders. Maar goed, Colorado dus, waarin om onduidelijke redenen de laatste lettergreep beklemtoond werd. Bij Enschede begrijpen we de toegevoegde waarde. Bij Colorado is het gewoon fout. 5.24

1980 Maggie MacNeal Amsterdam
Uit het hele land werden liedjes ingezonden voor 1980, en het winnende liedje uit deze voorselectie was stom toevallig een liedje geschreven door Mevrouw MacNeal zelf. Een beeld dat we later rond de Nederlandse voorselectie vaker zouden zien. Vanwege eerdere verdiensten en de kwaliteiten van het liedje zullen we het door de vingers zien, want het was in deze periode veruit de beste Nederlandse inzending. 8.35

1981 Linda Williams Het Is Een Wonder
Een van de grootste wonderen uit de Nederlandse ESF-geschiedenis is toch wel de keyboardspeler van Linda Williams die het voor elkaar kreeg om drie minuten lang uit de maat mee te klappen op dit liedje. Ik zou echt niet kunnen bedenken hoe ik over dit wanstaltige kitschproduct iets positiefs zou kunnen zeggen. 2.55

1982 Bill van Dijk Jij En Ik
In 1982 scoorden we slecht, omdat we eigenlijk Fantasy Island hadden moeten sturen. Nee natuurlijk niet, als je een NSF houdt en dit lied Jij en Ik, dat kwalitatief ergens tussen het geluid van een betonmolen en een heimachine bivakkeert, sneuvelt niet in de voorselectie, dan verdien je ook niets anders dan een enorm pak slaag. 1.85

1983 Bernadette Sing Me A Song
Niet echt slecht, wel een tikkie oubollig. Maar dat was het ESF in die jaren sowieso. 6.68

1984 Maribelle Ik Hou Van Jou
Goed lied, strik eromheen en afvaardigen naar Luxemburg. Als ze dat advies maar niet zo letterlijk hadden genomen. 7.19

1986 Frizzle Sizzle Alles Heeft Ritme
Dit heeft ook tegenwoordig nog best een groot publiek van liefhebbers. Hoewel de dames er leuk uitzagen, ontgaat de charme van deze inzending mij toch grotendeels. Het is ook niet slecht, maar meer 'niet zo heel veel aan'. 6.01

1987 Marcha Rechtop In De Wind
Schoudervullingen waar een rijsttafel op past, helemaal niets mis mee. Net als met deze vermakelijke inzending. 7.85

1988 Gerard Joling Shangri-la
Met de kwaliteiten van Geer had er meer van te maken moet zijn. Maar een verkoudheid en een matte vertolking van dit lied deden hem de das om. Wat je sowieso beter om kan doen als je verkouden bent. 7.24

1989 Justine Pelmelay Blijf Zoals Je Bent
Ik ben ooit bruiloftsgast geweest in een zaal waar Justine Pelmelay een gastoptreden deed. Met andere woorden, ik bevond mij op een gegeven moment op minder dan tien meter van deze heldin. Wij hebben zelfs dezelfde moleculen lucht in- en uitgeademd. Wat een ongekende weelde. Ja, ik probeer er enigszins omheen te lullen, maar die slotnoot, daar kom je toch helaas niet onderuit. 7.35

1990 Maywood Ik Wil Alles Met Je Delen
Niet onaardig, maar wel een beetje saai. Het ESF is toch in de eerste plaats een feestje. 5.85

1992 Humphrey Campbell Wijs Me De Weg
Een prima inzending, die verdiend de Top 10 haalde. 7.93

1993 Ruth Jacott Vrede
Weinigen kenden Ruth voor het NSF van 1993, maar de tekstschrijvers Fluitsman, Van Tijn en Westbjoek des te meer. Misschien een idee voor de selectiecommissie om eens niet alleen te selecteren op de uitvoerende. Het liedje was briljant en Ruth bleek zelf ook geweldig. Behalve haar outfit en de cameravoering was alles perfect. 9.75

1994 Willeke Alberti Waar Is De Zon
Dit liedje had echt een mooie tekst. Vraag maar in Estland of Portugal en goede kans dat ze daar meteen over beginnen.
Helaas verstonden ze het niet en daardoor had Wil ternauwernood meer punten dan gestrande huwelijken. 3.85

1996 Maxine and Franklin Brown De Eerste Keer
Een van de leukste Nederlandse duo's en ze hebben zowaar geen knallende ruzie gekregen. Fantastisch lied, dat nog altijd een hoge amusementswaarde heeft. 8.52

1997 Mrs. Einstein Niemand Heeft Nog Tijd
De dirigent noemde het later een bejaarde versie van de Spice Girls. Een treffendere omschrijving is moeilijk te bedenken. Dit was niet alleen slecht, maar ook nog volledig ongeschikt voor het ESF. 1.21

1998 Edsilia Rombley Hemel En Aarde
Nederland moest hoog scoren om te zorgen dat het in 1999 weer mee mocht doen, en daarvoor werden kosten en moeite geïnvesteerd in de tekstschrijvers. En dat betaalde zich weer uit want Edsiel was een geweldige vertolker, maar ze had ook een uitstekend lied in handen. 8.11

1999 Marlayne One Good Reason
Best een aardig liedje, maar met terugwerkende kracht verbaast het me wel dat dit in het televotingtijdperk vanuit de eerste starthelft de Top 10 kon halen. 6.92

2000 Linda Wagenmakers No Goodbyes
De term 'instinctief een hekel hebben aan iemand' moeten we nog even bewaren voor Glennis, maar Linda deed rond het ESF toch ook wel enorm haar best om de irritatiegrens te bereiken. En dan niet kunnen zingen op het moment dat het erom gaat. Man, man, man, kansloos. 3.42

2001 Michelle Out On My Own
De openingsact met het charisma van Ernst Hirsch Ballinn. Nee, Ebonique had het niet beter gedaan, de act was gewoon ongepast. 6.35

2003 Esther Hart One More Night
Esther Hart kwam uit het niets, leek een grote ster in wording en verdween toch weer vrij snel in het niets. Uit een bijzonder goede voorronde kwam dit liedje met Top 10-materiaal bovendrijven, waarbij wij ons voor het eerst konden ergeren aan de pedante maniertjes van vakjuryvoorzitter Cornald Maas. Maar de zes artiesten op het ESF-podium waren in beschonken toestand en geblinddoekt door de C&A gestuurd om hun outfit te kiezen, zo leek het, en dat nekte dit lied. 7.52

2004 Re-union Without You
De laatste startpositie in de semi, altijd fijn. Een middenmootliedje, dat eerst naar boven viel in de halve finale en daarna flopte in de grote finale. Als het niet toevallig de laatste inzending in lange tijd in de finale was geworden, hadden we het al lang en breed vergeten. 5.69

2005 Glennis Grace My Impossible Dream
Als je Glennis ziet, heb je een hekel aan haar. En er is niet echt een reden om dat beeld aan te passen. Deze oubollige ballad in elk geval niet. 3.71

2006 Treble Amambanda
Bij dit lied ging zo enorm veel fout dat je er een boek over kunt schrijven. En dat heeft Richard vd Crommert dan ook gedaan. Of een hoofdstuk dan toch. Dit was zo zeldzaam amateuristisch, dat het begrip afgang een nieuwe dimensie kreeg. 1.00

2007 Edsilia Rombley On Top Of The World
Het is in de politieke media soms onduidelijk waarom de ene politicus met de gekste dingen wegkomt, en de andere politicus voor relatieve futiliteiten keihard wordt aangepakt. Rond het ESF is het niet anders. Heel Nederland stuurde liedjes in voor het NSF van 2007 en Edsilia koos precies drie liedjes van haar (ietwat kneuzige) echtgenoot Tjeerd Oosterhuis. Van onze belastingcenten nog wel! Maar niemand deed moeilijk. Zelfs niet toen het drie niemendalletjes eerste klas bleken. Het werd een faal op het ESF. Met die gekke danser. 2.58

2008 Hind Your Heart Belongs To Me
Soms heb je op het ESF niet aan de uitvoerende, maar aan het liedje zelf instinctief meteen een hekel. Muziek kan je meevoeren naar verre landen, de bergen, een zonsondergang, een mooi meer, noem maar op. Maar dit niemendalletje nam je mee naar een mindere buitenwijk van Rotterdam-Zuid, waar je in de druilerige avondspits eindeloos moet wachten voor een rood stoplicht. 1.78

2009 The Toppers Shine
Ik weet nooit wie die DJ was die dit liedje vanaf het origineel van het NSF nog verder heeft verkracht. Maar als je het kan, toch hulde. Want om dit lied minder te maken dan het al was, moet je echt iets kunnen. 2.29

2010 Sieneke Ik Ben Verliefd (Sha-la-lie)
Zeker niet slecht in het genre. Ik ben hier al een heel topic over los gegaan, dus ik laat het commentaartechnisch hierbij. 4.36

2011 3JS Never Alone
'Dit wordt 'em'. 'Naar de finale, dit kan niet meer mis dit'. 'Dat die puntmutsen wel door zijn is een grote schande'. Ja, het ESF van 2011 leverde meer historische quotes op dan punten. De 3JS hebben toch echt wel alles fout gedaan wat ze fout konden doen. 2.15

2012 Joan Franka You And Me
RTL wordt nog weleens verweten de deelnemers van The Voice enzo niet te begeleiden bij hun carrière. Hier een voorbeeld hoe de publieke omroep net zo hard faalt. Het ESF 2012 is vooral een heel zielig verhaal geworden voor Joan, en dat is de Nederlandse delegatie absoluut kwalijk te nemen. 6.31

2013 Anouk Birds
De redding, ein-de-lijk. Dat het optreden nogal matig was, doet daar niets aan af. Nederland telde eindelijk weer mee, en daar mogen we Anouk op de blote knieen voor bedanken. 8.86

2014 The Common Linnets Calm After The Storm
Twee van de grootste Nederlandse artiesten bij elkaar en dan komt er zo'n mompelnummer uit. Wat moest dat nou worden. Gelukkig had d'n Pannecoucke de grootste en enige opleving in zijn carrière, en zullen we hier nog eeuwig over napraten. Fantastisch gedaan, met maximaal resultaat. 9.21

2015 Trijntje Oosterhuis Walk Along
Een goede of slechte act kan nogal veel schelen, en bij Traincha scheelde er nogal veel aan de act (misschien die te makkelijke woordspelingen eruit halen, red.). Het liedje was nog niet klaar. De act niet. De jurk niet. De televoters wel. Om op iets anders te stemmen dan deze troep. 2.93


2016 Douwe Bob Slow Down
Een buitengewoon leuke en bekwame deelnemer, die het best nog eens mag proberen. Want het liedje had iets beter gekund, en dat is jammer, want deze uitvoerende heeft meer potentieel. Wel volgende keer niet meer die ordinaire nektattoo uit zijn shirt laten kruipen. 7.74


2017 OG3NE Lights and Shadows
Bij het optreden werd de term veenlijk even trending topic op FOK, en dat kan toch niet de bedoeling zijn. De dames waren nogal Vol van het liedje van hun vader, en dat is jammer, want ook deze uitvoerenden hadden hoger kunnen scoren. 4.39

2018 Waylon Outlaw In 'Em
De terugkeer van Waylon was een mooie verrassing. Over de act is wel genoeg gezegd. Het liedje zelf was goed. 7.63

Ik zal ze binnenkort nog wel even op volgorde zetten. :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 december 2018 @ 00:38:46 #10
163650 Greys
pi_183737770
_O_ _O_ _O_

Hulde!

En ik schreeuwde hardop JA! bij het lezen van de beoordeling van Niemand heeft nog tijd. Eenser dan eens. Huuuuu wat een gedrocht was dat. Huuuuu! Had ik al huuuu gezegd?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 15 december 2018 @ 09:03:33 #11
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_183740560
Gewelidige post Fred! Strikje erom! w/
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_183741091
Fred wat goed van je!!! _O_
pi_183741098
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 23:47 schreef Fred_B het volgende:
Heel veel geweldigs
Dit _O_ _O_ _O_

Ik wilde eerst alle mooie opmerkingen gaan quoten en er apart hulde voor roepen, maar dan had ik zowat jouw hele post moeten kopiëren. Bedankt Fred voor deze hilarische start van mijn zaterdag ^O^
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_183743325
Geweldig Fred _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2018 @ 13:34:47 #15
368283 ato
pi_183743517
Hulde Fred, ook dat je veel kennis hebt van het ESF. _O_ _O_ _O_

Ik ben de enige op dit Forum die 'Niemand heeft nog tijd' wel leuk vond (alhoewel 'Toen de aarde stil stond' beter was) :X

Fred weet jij hoeveel Edsilia scoorde bij televoting? Want gedeeltelijk televoting was al ingegaan sinds 1997 toch?
Life can be a bitch, so like it..
  zaterdag 15 december 2018 @ 14:29:49 #16
2681 Dave
Aardig op drave
pi_183744282
Damn, wat een epistel! Top! Ik moet eerlijk bekennen dat ik veel nummers niet ken, en dat ik “nieieiieieiimand heeft nog tijd” eigenlijk best leuk vind...
Klassiekers wat mij betreft: Mallemolen (misschien door Paul de Leeuw?), Vrede, en Hemel en aarde.
Meer recent: Birds.
:o)
pi_183744293
Mijn lijstje, ik kom niet verder dan 34, bij de rest kom ik er niet uit, zit niet echt meer een voorkeur bij.
1. TCL - Calm After the Storm
2. Anouk - Birds
3. Maggie MacNeal - Amsterdam
4. Maribelle - Ik hou van jou
5. Lenny Kuhr - De Troubadour
6. Waylon - Outlaw in Em
7. Sandra - The Party's over now
8. Joan Franka - You and Me
9. Ben Cramer - De oude Muzikant
10. Spelbrekers - Katinka
11. Edsilia - Hemel en Aarde
12. Ruth Jacott - Vrede
13. Willeke Alberti - Waar is de zon
14. Heddy Lester - De Mallemolen
15. Mouth & MacNeal - I see a Star
16. Douwe Bob - Slow Down
17. Sandra & Andres - Als het om de liefde gaat
18. Gerard Joling - Shangri La
19. Teach in - Ding a Dong
20. Saskia & Serge - Tijd
21. Teddy Scholten - Een beetje
22. Marcha - Rechtop in de Wind
23. Sieneke - Ik ben verliefd Shalalie
24. Edsilia - On top of the World
25. Rudi Carell - Wat een geluk
26. Esther Hart - One More Night
27. Justine Pelmelay - Blijf zoals je bent
28. Trijntje Oosterhuis - Walk Along
29. Annie Palmen - Een Speeldoos
30. Maxime & Franklin - De Eerste Keer
31. Xandra - Colorado
32. Linda Wagenmakers - No Goodbyes
33. Og3ne - Lights and Shadows


Even gewijzigd, had On Top of the World er 2x in gezet, dus nu maar 33 liedjes.

[ Bericht 5% gewijzigd door summer52 op 15-12-2018 17:09:33 ]
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2018 @ 16:00:42 #18
368283 ato
pi_183745928
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 december 2018 14:29 schreef Dave het volgende:
Damn, wat een epistel! Top! Ik moet eerlijk bekennen dat ik veel nummers niet ken, en dat ik “nieieiieieiimand heeft nog tijd” eigenlijk best leuk vind...
Klassiekers wat mij betreft: Mallemolen (misschien door Paul de Leeuw?), Vrede, en Hemel en aarde.
Meer recent: Birds.
Gelukkig nog iemand die de hysterische huisvrouwen ook leuk vond w/
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2018 @ 16:01:59 #19
368283 ato
pi_183745949
Misschien wel leuk om later een top 30 te maken? Ik wil die verantwoordelijkheid wel op mij nemen :P
Life can be a bitch, so like it..
pi_183747446
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 13:34 schreef ato het volgende:
Hulde Fred, ook dat je veel kennis hebt van het ESF. _O_ _O_ _O_

Ik ben de enige op dit Forum die 'Niemand heeft nog tijd' wel leuk vond (alhoewel 'Toen de aarde stil stond' beter was) :X

Fred weet jij hoeveel Edsilia scoorde bij televoting? Want gedeeltelijk televoting was al ingegaan sinds 1997 toch?
Ja, in 1998 was bijna alles al televoting. Dus waarschijnlijk ongeveer net zo goed als de echte uitslag. Met alleen jury zou denk ik Chiara hebben gewonnen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 15 december 2018 @ 17:41:06 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183747519
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 16:00 schreef ato het volgende:

[..]

Gelukkig nog iemand die de hysterische huisvrouwen ook leuk vond w/
Hoi. :@.
And so is the past
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 december 2018 @ 17:56:19 #22
163650 Greys
pi_183747774
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 december 2018 17:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Hoi. :@.
Ik hou juist van al die enorm verschillende smaken hier in dit forum. Dat je soms echt denkt NEEEEEEE DOE NORMAAL van elkaar als je je smaak uitspreekt _O- En dat er toch nooit mot of gedoe over is. Prachtig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 15 december 2018 @ 18:07:39 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183747984
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 december 2018 17:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik hou juist van al die enorm verschillende smaken hier in dit forum. Dat je soms echt denkt NEEEEEEE DOE NORMAAL van elkaar als je je smaak uitspreekt _O- En dat er toch nooit mot of gedoe over is. Prachtig.
Zoals een MUZ legende ooit sprak: over smaak valt te twisten. :P.
And so is the past
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2018 @ 18:45:05 #24
368283 ato
pi_183748693
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 december 2018 17:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Hoi. :@.
Oh gelukkig w/
Life can be a bitch, so like it..
pi_183751872
Waarom vindt iedereen Treble zo vreselijk?

Ik vond het destijds best een leuk nummer
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 16 december 2018 @ 12:28:08 #26
39237 crew  H_T
2733
pi_183761796
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 23:47 schreef Fred_B het volgende:
Voor de liefhebber een uitermate deskundige en genuanceerde beoordeling van alle Nederlandse deelnemers, met voor elk een rapportscore (met om onduidelijke redenen 2 cijfers achter de komma):
Nu pas gelezen, maar hulde! _O_
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_183762075
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 21:13 schreef Bottendaal het volgende:
Waarom vindt iedereen Treble zo vreselijk?
Waar kan ik beginnen?
Eigen brabbeltaaltje bestaande uit een handvol woordjes aangevuld met cliche teksten in het Engels was al geen goede start van de inzending. Maar tijdens de halve finale kregen ze het ook nog voor elkaar om een van de slechtste live performances ooit neer te zetten. Waarbij de opvallendste misser toch wel het gehijg van een van de dames was, die constant buiten adem was door het overdreven hengsten op een bongo. Nog naast de valse uithalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2018 12:46:01 ]
  † In Memoriam † zondag 16 december 2018 @ 12:49:28 #28
368283 ato
pi_183762145
quote:
99s.gif Op zondag 16 december 2018 12:45 schreef CrashO het volgende:

[..]

Waar kan ik beginnen?
Eigen brabbeltaaltje bestaande uit een handvol woordjes aangevuld met cliche teksten in het Engels was al geen goede start van de inzending. Maar tijdens de halve finale kregen ze het ook nog voor elkaar om een van de slechtste live performances ooit neer te zetten. Waarbij de opvallendste misser toch wel het gehijg van een van de dames was, die constant buiten adem was door het overdreven hengsten op een bongo. Nog naast de valse uithalen.
En op het laatst nog zogenaamd sexy doen in de camera, maar bijna een porno pose leek _O-

Ik heb de video ook weer terug gekeken, ik bedoelde de wiebelende kont scenes tussendoor wat totaal niet over kwam.

[ Bericht 5% gewijzigd door ato op 16-12-2018 14:10:29 ]
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 16 december 2018 @ 13:10:57 #29
39237 crew  H_T
2733
pi_183762490
Dienstmededeling: met wat puzzelen in Excel heb ik de lijst van Fred op volgorde gekregen *O* Het is nogal een lap, dus het wordt een spoiler.

SPOILER: Lijst van laag naar hoog
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_183762927
quote:
99s.gif Op zondag 16 december 2018 12:45 schreef CrashO het volgende:

[..]

Waar kan ik beginnen?
Eigen brabbeltaaltje bestaande uit een handvol woordjes aangevuld met cliche teksten in het Engels was al geen goede start van de inzending. Maar tijdens de halve finale kregen ze het ook nog voor elkaar om een van de slechtste live performances ooit neer te zetten. Waarbij de opvallendste misser toch wel het gehijg van een van de dames was, die constant buiten adem was door het overdreven hengsten op een bongo. Nog naast de valse uithalen.
Misschien moet ik het nog een keer terug zien, ik herinner me het als een leuk nummer
pi_183762964
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 13:34 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Misschien moet ik het nog een keer terug zien, ik herinner me het als een leuk nummer
Ben benieuwd of je na het terugzien nog dezelfde mening hebt :7

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2018 13:36:32 ]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 16 december 2018 @ 14:01:49 #32
39237 crew  H_T
2733
pi_183763646
quote:
99s.gif Op zondag 16 december 2018 13:36 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ben benieuwd of je na het terugzien nog dezelfde mening hebt :7
Dat was niet best van de poldershakira's
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  † In Memoriam † zondag 16 december 2018 @ 14:26:05 #33
368283 ato
pi_183764332
2006 was een verschrikkelijk Nationaal finale jaar, toch vond ik dit nummer het beste.
Lijkt wat op Oasis, helaas niet goed gezongen. Maat het nummer had wel een hit kunnen worden naar mijn idee en beter kunnen scoren dan Treble op ESF.

Nummer haalde niet eens de superfinale tijdens de Nationale finale.

Life can be a bitch, so like it..
pi_183772771
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 13:10 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dienstmededeling: met wat puzzelen in Excel heb ik de lijst van Fred op volgorde gekregen *O* Het is nogal een lap, dus het wordt een spoiler.

SPOILER: Lijst van laag naar hoog
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk, dat scheelt weer een hoop werk. En dan kan Ato het ook meteen meenemen in zijn berekeningen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_183772828
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 13:34 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Misschien moet ik het nog een keer terug zien, ik herinner me het als een leuk nummer
Ik wil mijn eigen topics niet spammen, maar in het topic over NL in de jaren '00 is ook een flink stuk gewijd aan hoe Treble het ESF aanpakte en waarom het onvermijdelijk leidde naar het dramatische optreden.

ESF / ESF-Land van de week (Deel 10): NEDERLAND (Jaren '00)
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † zondag 16 december 2018 @ 23:32:03 #36
368283 ato
pi_183776496
quote:
14s.gif Op zondag 16 december 2018 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Kijk, dat scheelt weer een hoop werk. En dan kan Ato het ook meteen meenemen in zijn berekeningen.
Doe ik ^O^

[ Bericht 93% gewijzigd door Greys op 16-12-2018 23:48:07 (Lap tekst eruit gehaald ) ]
Life can be a bitch, so like it..
pi_183776822
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 21:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik wil mijn eigen topics niet spammen, maar in het topic over NL in de jaren '00 is ook een flink stuk gewijd aan hoe Treble het ESF aanpakte en waarom het onvermijdelijk leidde naar het dramatische optreden.

ESF / ESF-Land van de week (Deel 10): NEDERLAND (Jaren '00)
Dank je wel voor deze link dat maakt veel duidelijk en nu ik het liedje terug hoor klinkt het inderdaad slecht
  maandag 17 december 2018 @ 09:22:39 #38
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_183779815
Outlaw is de beste Nederlandse inzending ooit. Met afstand.

Het is de enige die ik weleens uit vrije wil opzet in ieder geval.
pi_183780202
Birds zal altijd #1 blijven. Dat nummer had alles en werd gezongen door de beste zangeres van heel Nederland. CATS en Outlaw in Em zullen dat nooit toppen voor mij :P
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  † In Memoriam † maandag 17 december 2018 @ 10:20:34 #40
368283 ato
pi_183780400
Maar Deco en Nexum jullie hebben vast een top 10 :P
Life can be a bitch, so like it..
pi_183780419
Ik ga er ook even voor zitten straks; het liefst een hele ranking, maar anders gewoon een top 10. :)
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  † In Memoriam † maandag 17 december 2018 @ 10:32:15 #42
368283 ato
pi_183780565
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 10:22 schreef Aoibhin het volgende:
Ik ga er ook even voor zitten straks; het liefst een hele ranking, maar anders gewoon een top 10. :)
Kan ook hoor.
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 17 december 2018 @ 10:33:37 #43
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_183780588
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 10:20 schreef ato het volgende:
Maar Deco en Nexum jullie hebben vast een top 10 :P
1. Outlaw In 'Em (2018)

[hele tijd niks]

2. One More Night (2003)
3. My Impossible Dream (2005)
4. Calm After The Storm (2014)
5. Slow Down (2016)

[weer hele tijd niks]

6. Out On My Own (2001)
7. Hemel en aarde (1998)
8. Birds (2013)
9. Ding-A-Dong (1975)
10. Waar Is De Zon (1994)

Maar eigenlijk vind ik het niveau over de gehele linie bedroevend. Outlaw is het enige echt goede nummer, met nog een paar aardigheidjes tussendoor.
  † In Memoriam † maandag 17 december 2018 @ 10:44:03 #44
368283 ato
pi_183780746
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 10:33 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

1. Outlaw In 'Em (2018)

[hele tijd niks]

2. One More Night (2003)
3. My Impossible Dream (2005)
4. Calm After The Storm (2014)
5. Slow Down (2016)

[weer hele tijd niks]

6. Out On My Own (2001)
7. Hemel en aarde (1998)
8. Birds (2013)
9. Ding-A-Dong (1975)
10. Waar Is De Zon (1994)

Maar eigenlijk vind ik het niveau over de gehele linie bedroevend. Outlaw is het enige echt goede nummer, met nog een paar aardigheidjes tussendoor.
^O^
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, maar ik vond het niveau vooral bedroevend tussen 2004 en 2012 op Glennis Grace na. Nederland vond ik vooral goed in de jaren 70' en 90'.
En natuurlijk in 2013 en 2014. Outlaw vind ik ook goed en had hoog gescoord bij mij als de act goed was, maar dat was voor mij ook bedroevend.

Ik kijk naar het gehele plaatje en daar schort wat Nederland betreft het vaak aan.
2016 met Douwe Bob was bijna perfect en het liedje blijft leuk. Maar het is geen top lied, maar had wel een top uitvoering.
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 17 december 2018 @ 10:45:57 #45
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_183780771
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 10:44 schreef ato het volgende:

[..]

^O^
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, maar ik vond het niveau vooral bedroevend tussen 2004 en 2012 op Glennis Grace na. Nederland vond ik vooral goed in de jaren 70' en 90'.
En natuurlijk in 2013 en 2014. Outlaw vind ik ook goed en had hoog gescoord bij mij als de act goed was, maar dat was voor mij ook bedroevend.

Ik kijk naar het gehele plaatje en daar schort wat Nederland betreft het vaak aan.
2016 met Douwe Bob was bijna perfect en het liedje blijft leuk. Maar het is geen top lied, maar had wel een top uitvoering.
Ja, kwenie. Ik ben geboren in '92 dus veel van dat oudere werk heb ik toch niet echt meegemaakt. Misschien waren al die nummers uit de jaren '70 best mooi als je ze toen rechtstreeks hebt gehoord. Maar als ik ze in compilaties voorbij hoor komen krijg ik niet echt de gedachte 'wauw, die moet ik vaker beluisteren'.

Ik beoordeel trouwens doorgaans alleen het lied, de act vind ik niet of amper belangrijk.
  † In Memoriam † maandag 17 december 2018 @ 10:51:09 #46
368283 ato
pi_183780848
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 10:45 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ja, kwenie. Ik ben geboren in '92 dus veel van dat oudere werk heb ik toch niet echt meegemaakt. Misschien waren al die nummers uit de jaren '70 best mooi als je ze toen rechtstreeks hebt gehoord. Maar als ik ze in compilaties voorbij hoor komen krijg ik niet echt de gedachte 'wauw, die moet ik vaker beluisteren'.

Ik beoordeel trouwens doorgaans alleen het lied, de act vind ik niet of amper belangrijk.
Dat kan ook natuurlijk. Ik beoordeel ESF liedjes pas na de live-optredens.
Life can be a bitch, so like it..
pi_183780961
Ik moet wel zeggen dat ik het moeilijk vind om überhaupt een top 10 te maken :') Nederland heeft wel veel matige inzendingen. Het grootste deel is niet eens slecht of zo, maar zo... niksig.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator maandag 17 december 2018 @ 11:32:21 #48
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_183781493
1. Anouk - Birds
2. TCL - Calm after the Storm
3. Waylon - Outlaw in Em
4. Lenny Kuhr - De Troubadour
5. Ruth Jacott - Vrede
6. Edsilia - Hemel en Aarde
7. Douwe Bob - Slow Down
8. Marcha - Rechtop in de Wind
9. Esther Hart - One More Night
10. Saskia & Serge - Tijd
11. Maxime & Franklin - De Eerste Keer
12. Maggie MacNeal - Amsterdam
13. Marlayne - One Good Reason
14. Mouth & MacNeal - I see a Star
15. Gerard Joling - Shangri La
16. Linda Wagenmakers - No Goodbyes
17. Sandra & Andres - Als het om de liefde gaat
18. Maywood - Ik wil alles met je delen
19. 3Js - Never Alone (de NSF versie als je vecht nooit alleen was zoveel beter)
20. Mrs. Einstein - Niemand heeft nog Tijd
21. Heddy Lester - De Mallemolen
22. Og3ne - Lights and Shadows
23. Teach in - Ding a Dong
24. Hind - Your Heart Belongs to me
25. Michelle - Out on my own
26. Reunion - Without You
27. Hearts of Soul - Waterman
28. Edsilia - On top of the World
29. Joan Franka - You and Me
30. Justine Pelmelay - Blijf zoals je bent
31. Willeke Alberti - Waar is de zon
32. Xandra - Colorado
33. Trijntje Oosterhuis - Walk Along
34. Sieneke - Ik ben verliefd Shalalie
35. Teddy Scholten - Een beetje
36. Humprey Campbell - Wijs me de Weg
37. Glennis Grace - My Impossible Dream
38. Frizzle Sizzle - Alles heeft een Ritme
39. MAribelle - Ik hou van jou (hinnikend paard)
40. Jetty Pearl - De Vogels van Holland
41. Harmony - 't is Ok
42. Ben Cramer - De oude Muzikant
43. Corry Brokken - Net als Toen
44. Conny Vandenbos - t is Genoeg
45. Corry Brokken - Heel de Wereld
46. Treble – Amambanda
47. Bernadette - Sing me Song
48. Rudi Carell - Wat een geluk
49. De Toppers - Shine
50. Linda Williams - Het is een wonder
51. Spelbrekers - Katinka
52. Bill van Dijk - Jij en ik
53. Ronnie Tober - Morgen
54. Anneke Gronloh - Jij bent mijn leven
55. Greetie Kauffeld - Wat een Dag
56. Annie Palmen - Een Speeldoos.
57. Corry Brokken - Voorgoed Voorbij
58. Milly Scott - Fernando & Filippo
59. Sandra - The Party's over now
60. Therese Steinmetz - Ringe dinge ding
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  † In Memoriam † maandag 17 december 2018 @ 11:58:49 #49
368283 ato
pi_183782008
Maribelle een hinnikend paard, ijsbeer. :o
Life can be a bitch, so like it..
pi_183782657
Ik kan niet echt een top 10 maken want ik heb vele van de Nederlandse inzendingen (vooral voor 2000) niet beluisterd. Mijn top 3 op dit moment zou dit zijn:

1. Anouk - Birds
2. Ruth Jacott - Vrede
3. Edsilia Rombley - Hemel En Aarde
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_183812974
Moeilijk om te kiezen tussen Waylon, TCL en Anouk als het beste nummer.
Kijkend naar de complete act/liedje dan had TCL het ESF moeten winnen, het zat gewoon perfect in elkaar
Anouk had eigenlijk een liedje wat niet voor het ESF geschikt was maar toch klopte het allemaal zoals ze het bracht
Waylon had een heerlijk nummer, maar die act brak het helaas af

Ook goed vond ik Maggie Mcneal met Amsterdam en Ruth Jacott met Vrede
Edsilia met Hemel en aarde was ook een ruim voldoende, en ik vond zelf Frizzle Sizzle ook wel leuk.

Liedjes die ik zelf niet live op tv gezien vind ik lastig te beoordelen, gevestigde artiesten die er een potje van maakte scoren bij mij een ruim onvoldoende, Trijntje, de Toppers, 3js, Willeke Alberti.

Slecht waren hatuurlijk ook Reunion,Treble, Mrs Einstein, Joan Franka, Bil van Dijk en Sandra Reemer

Wat ik niet genoemd heb valt onder de categorie matig of inderdaad niet zelf live gezien
pi_183813355
1. Calm After the Storm
2. Ding-a-dong
3. Hemel en aarde / Vrede

Voor nummer 3 kan ik niet kiezen. Verder heb ik gekozen op kwaliteit van het liedje. Ding-a-dong heeft een kuttekst in het Engels, maar muzikaal is het bijna ABBA.
  dinsdag 18 december 2018 @ 23:13:09 #53
403253 Meke
after all this time? always.
pi_183819941
Grappig dat Outlaw in 'em vaak zo hoog staat. Ben reuzebenieuwd of dat over 10 jaar ook zo is, of dat het vooral nu de verse herinnering is :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2018 @ 06:56:59 #54
368283 ato
pi_183822554
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:13 schreef Meke het volgende:
Grappig dat Outlaw in 'em vaak zo hoog staat. Ben reuzebenieuwd of dat over 10 jaar ook zo is, of dat het vooral nu de verse herinnering is :D
De tijd zou het wijzen ;)

Ik vind Out law 1 van de beste Nederlandse inzendingen, maar ik vergeet de act eromheen niet. Vandaar dat hij lager scoort op mijn lijst.
Life can be a bitch, so like it..
pi_183924024
Haaaaaaaaaaai,

Als inmiddels volleerd lurker zag ik dit topic voorbij komen waar ik toch echt even op moest reageren.
Hier mijn Top60. Leuk om deze te maken maar wat een klus haha

Hopelijk gaat het goed met jullie!!
Vanaf deze plek wens ik jullie gezellige feestdagen met dingadong en ringdingeding-kerstklokken en voor het komende (Eurovisie)jaar een jaar met Vrede waarin we wel de tijd hebben om ‘the stars’ te zien, de vallende Vogels van Holland op te kunnen vangen. Een jaar waarin het Om De Liefde Gaat, we blijven zoals we zijn maar ook stappen zetten naar nieuwe Eerste Keren, we bij tegenslag Rechtop In de Wind blijven staan en ’t is OK en Ik Hou Van Jou kunnen zeggen tegen onszelf en onze dierbaren.
Eind 2019 zeggen we hopelijk dat we geluk hebben gehad met een ‘on top of the world’-inzending waarmee een wonder plaatsvond die heel de wereld; zowel hemel als aarde op z’n grondvesten deed schudden. Net als toen… net als toen…
Eurovisie Songfestival 2020 in Amsterdam?

Hoe dan ook; laat de inzending never een lied worden met muziek uit een of andere doos want dan is het bijvoorbaat een impossible dream en de kans voorgoed voorbij op een overwinning.

No goodbyes maar gewoon tot volgend jaar!!

x

1. Ruth Jacott - Vrede
2. Anouk – Birds
3. Waylon - Outlaw In ‘Em
4. The Common Linnets - Calm After The Storm
5. Maxine & Franklin Brown – De Eerste Keer
6. Edsilia Rombley – Hemel En Aarde
7. Mouth & MacNeal – I See A Star
8. Esther Hart – One More Night
9. Teach In – Ding A Dong
10. Michelle – Out On My Own
11. Joan Franka – You & Me
12. Maggie Macneal – Amsterdam
13. Humphrey Campbell – Wijs Me De Weg
14. Douwe Bob – Slow Down
15. Marlayne – One Good Reason
16. Marcha – Rechtop In De Wind
17. Linda Wagenmakers – No Goodbyes
18. Lenny Kuhr – De Troubadour
19. Reunion – Without You
20. Heddy Lester – De Mallemolen
21. Sandra & Andres – Als Het Om De Liefde Gaat
22. Mrs Einstein – Niemand Heeft Nog Tijd
23. Frizzle Sizzle – Alles Heeft Een Ritme
24. Sandra – The Party’s Over Now
25. Gerard Joling - Shangri-La
26. Maribelle – Ik Hou Van Jou
27. Edsilia – On Top Of The World
28. Toppers – Shine
29. Og3ne – Lights And Shadows
30. Corry Brokken – Net Als Toen
31. Hind – Your Heart Belongs To Me
32. Maywood – Ik Wil Alles Met Je Delen
33. Bernadette – Sing Me A Song
34. Justine Pelmelay – Blijf Zoals Je Bent
35. Teddy Scholten – Een Beetje
36. Xandra – Colorado
37. Willeke Aberti – Waar Is De Zon
38. Sieneke – Ik Ben Verliefd (Shalalie)
39. 3J’s – Never Alone
40. Saskia & Serge – Tijd
41. Conny Vandenbos – ’t Is Genoeg
42. Hearts Of Soul – Waterman
43. Spelbrekers – Katinka
44. Trijntje Oosterhuis – Walk Along
45. Corry Brokken – Heel De Wereld
46. Jetty Pearl – De Vogels Van Holland
47. Glennis Grace – My Impossible Dream
48. Greetje Kauffeld – Wat Een Dag
49. Linda Williams – Het Is Een Wonder
50. Treble – Amambanda
51. Corry Brokken – Voorgoed Voorbij
52. Harmony – ’t Is OK
53. Therese Steinmetz – Ring Dinge Ding
54. Ben Cramer – De Oude Muzikant
55. Ronnie Tober – Morgen
56. Milly Scott – Fernando & Filippo
57. Anneke Gronloh – Jij Bent Mijn Leven
58. Rudi Carrell – Wat Een Geluk
59. Bill van Dijk – Jij en Ik
60. Annie Palmen – Een Speeldoos
But please feel free to try other alternatives. It's proven very helpful to go the exact opposite way - Petra Mede
  † In Memoriam † zondag 23 december 2018 @ 17:59:57 #56
368283 ato
pi_183924153
Leuk dat je reageert Lovepeace en ook fijne dagen.
Eind januari maak ik een top 10 of zo iets. Ik ben er nog niet uit omdat er diverse mensen zijn die een top 3 hebben gemaakt ipv een top 10 of top 60.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † vrijdag 1 februari 2019 @ 07:38:05 #57
368283 ato
pi_184745882
Dit was de top 15) wat werd georganiseerd door onder andere Songfestivalweblog, NL en België.

Positie/ Jaar/ Lied/ Totaal (jury NL, jury BE, jury int.)
1) 2014 Calm After the Storm 32 (12+8+12)
2) 1993 Vrede 30 (10+12+8)
3) 1998 Hemel en aarde 23 (8+10+5)
4) 2013 Birds 21 (7+7+7)
5) 1980 Amsterdam 18 (5+3+10)
6) 1975 Ding-a-Dong 17 (4+6+7)
7) 1969 De troubadour 12 (6+5+1)
8) 1987 Rechtop in de wind 10 (2+4+4)
9) 1974 I See a Star 5 (1+1+3)
10) 1977 De mallemolen 3 (3+0+0)
11) 2003 One More Night 3 (0+0+3)
12) 1984 Ik hou van jou 2 (0+2+0)
13) 1996 De eerste keer 0
13) 1972 Als het om de liefde gaat 0
13) 1959 Een beetje 0


Precies ook mijn top 5 alleen, net als toen ontbreekt.
Life can be a bitch, so like it..
pi_185549406
Frizzle Sizzle _O_

nog vrij serieus gemeend ook eigenlijk :@

Maar bovenaan toch wel TCL
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_185549865
Birds.

Anouk heeft ons gered. Ben ervan overtuigd dat als we haar nog een keer sturen dat we dan winnen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_185549930
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:55 schreef Nexum het volgende:
Birds.

Anouk heeft ons gered. Ben ervan overtuigd dat als we haar nog een keer sturen dat we dan winnen.
Niet als ze weer (bijna) niks aan de staging doet.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_185549961
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:58 schreef GeorgeM het volgende:
[..]

Niet als ze weer (bijna) niks aan de staging doet.
Had Amar Pelos Dois een staging dan?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_185549999
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:59 schreef Nexum het volgende:
[..]

Had Amar Pelos Dois een staging dan?
Was toch een ander lied, daar hoefde niks bij. Vind ik dan.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_185556312
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2018 01:15 schreef Greys het volgende:
59. Michelle - Out on my own
Grappig, dat is nou juist het nummer wat bij mij altijd is blijven hangen.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 10:13:31 #65
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_185557950
1. Arcade.

Ja, nu al. Zo groot is de concurrentie niet. :P
  Moderator woensdag 13 maart 2019 @ 10:56:40 #66
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_185581583
Ik heb nog een uitzendband van Treble opweg naar goud. De voorbereidingen voor het ESF. Staat op een digitale Betacamtape. Ik vond ze niet goed, maar zeker niet de slechtste inzending ooit.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 13 maart 2019 @ 11:29:08 #67
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185582133
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:58 schreef GeorgeM het volgende:
[..]

Niet als ze weer (bijna) niks aan de staging doet.
Ik verdenk Anouk ervan dat ze heel goed wist wat ze deed, met die simpele kleren en basic staging.
pi_185583839
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 10:13 schreef DecoAoreste het volgende:
1. Arcade.

Ja, nu al. Zo groot is de concurrentie niet. :P
Ik vermoed dat deze wel aardig in de buurt komt inderdaad
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 maart 2019 @ 13:27:34 #69
163650 Greys
pi_185584817
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 10:56 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb nog een uitzendband van Treble opweg naar goud. De voorbereidingen voor het ESF. Staat op een digitale Betacamtape. Ik vond ze niet goed, maar zeker niet de slechtste inzending ooit.
Leuk om nog te hebben :D
Ik vond ze ook niet de slechtste inzending ooit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_185584906
'Birds' van Anouk. Maar ik vond het nogal een afknapper dat ze zonder staging in d'r ouwe kloffie een potentiële topscore vernaggelde.
  Moderator woensdag 13 maart 2019 @ 13:33:38 #71
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_185584975
Ik vind het nummer van Douwe Bob denk ik het beste wat wij hebben ingezonden.
Glennis Krijs staat onderaan samen met Joling.

Maar ik kan wellicht wel even goed kijken wat mijn top 5 zou zijn.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 13 maart 2019 @ 13:38:11 #72
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_185585086
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 13:30 schreef Dutchguy het volgende:
'Birds' van Anouk. Maar ik vond het nogal een afknapper dat ze zonder staging in d'r ouwe kloffie een potentiële topscore vernaggelde.
Anouk in een of andere hysterische outfit, met een paar 'lekker gekke' dansers erachter. Nee, ik zie dat niet echt voor me.
pi_185585500
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 13:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]

Anouk in een of andere hysterische outfit, met een paar 'lekker gekke' dansers erachter. Nee, ik zie dat niet echt voor me.
Dat had ook niet gehoeven, met lighting en staging kun je ook minimalistisch zeer effectief zijn.
pi_185589899
1. The Common Linnets - Calm after the storm
2. Waylon - Outlaw In Em
3. Ogene - Lights and Shadows
4. Duncan Laurence - Arcade
5. Frankling Brown en Maxine - De eerste keer
6. Ruth Jacott - Vrede
7. Edsilia Rombley - Hemel en Aarde
8. Frizzle Sizzle – Alles Heeft Een Ritme
9. Mouth & MacNeal – I See A Star
10.Maggie Macneal – Amsterdam
  vrijdag 24 mei 2019 @ 09:08:34 #75
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_187059456
Mouth and McNeal natuurlijk:

(eigenlijk TCL met CATS maar dat is zo voor de hand natuurlijk)
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_187059831
Kleine update :P Heb Waylon ook iets naar beneden bijgesteld :P

1. Duncan Laurence - Arcade
2. Anouk - Birds
3. TCL - Calm After the Storm
4. Waylon - Outlaw in Em
5. Ruth Jacott - Vrede
6. Edsilia - Hemel en Aarde
7. Lenny Kuhr - De Troubadour
8. Esther Hart - One More Night
9. Maxime & Franklin - De Eerste Keer
10. Heddy Lester - De Mallemolen
11. Maggie MacNeal - Amsterdam
12. Mouth & MacNeal - I see a Star
13. Linda Wagenmakers - No Goodbyes
14. Marcha - Rechtop in de Wind
15. Mrs. Einstein - Niemand heeft nog Tijd
16. Marlayne - One Good Reason
17. Sandra - The Party's over now
18. Humprey Campbell - Wijs me de Weg
19. Douwe Bob - Slow Down
20. Joan Franka - You and Me.
21. Sandra & Andres - Als het om de liefde gaat
22. Gerard Joling - Shangri La
23. Maywood - Ik wil alles met je delen
24. Frizzle Sizzle - Alles heeft een Ritme
25. MAribelle - Ik hou van jou
26. Justine Pelmelay - Blijf zoals je bent
27. Teach in - Ding a Dong
28. Reunion - Without You
29. Michelle - Out on my own
30. 3Js - Never Alone
31. Glennis Grace - My Impossible Dream
32. Og3ne - Lights and Shadows
33. Edsilia - On top of the World
34. Willeke Alberti - Waar is de zon
35. Trijntje Oosterhuis - Walk Along
36. Hind - Your Heart Belongs to me
37. Xandra - Colorado
38. Harmony - 't is Ok
39. Saskia & Serge - Tijd
40. Ben Cramer - De oude Muzikant
41. Spelbrekers - Katinka
42. Teddy Scholten - Een beetje
43. Corry Brokken - Net als Toen
44. Sieneke - Ik ben verliefd Shalalie
45. Conny Vandenbos - t is Genoeg
46. Milly Scott - Fernando & Filippo
47. Bernadette - Sing me Song
48. De Toppers - Shine
49. Linda Williams - Het is een wonder
50. Bill van Dijk - Jij en ik
51. Rudi Carell - Wat een geluk
52. Hearts of Soul - Waterman
53. Therese Steinmetz - Ringe dinge ding
54. Ronnie Tober - Morgen
55. Corry Brokken - Heel de Wereld
56. Anneke Gronloh - Jij bent mijn leven
57. Corry Brokken - Voorgoed Voorbij
58. Greetie Kauffeld - Wat een Dag
59. Jetty Pearl - De Vogels van Holland
60. Annie Palmen - Een Speeldoos
61. Treble - Amambanda
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187332143
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 17:54 schreef LovePeaceofMusic81 het volgende:
Haaaaaaaaaaai,

Als inmiddels volleerd lurker zag ik dit topic voorbij komen waar ik toch echt even op moest reageren.
Hier mijn Top60. Leuk om deze te maken maar wat een klus haha

Hopelijk gaat het goed met jullie!!
Vanaf deze plek wens ik jullie gezellige feestdagen met dingadong en ringdingeding-kerstklokken en voor het komende (Eurovisie)jaar een jaar met Vrede waarin we wel de tijd hebben om ‘the stars’ te zien, de vallende Vogels van Holland op te kunnen vangen. Een jaar waarin het Om De Liefde Gaat, we blijven zoals we zijn maar ook stappen zetten naar nieuwe Eerste Keren, we bij tegenslag Rechtop In de Wind blijven staan en ’t is OK en Ik Hou Van Jou kunnen zeggen tegen onszelf en onze dierbaren.
Eind 2019 zeggen we hopelijk dat we geluk hebben gehad met een ‘on top of the world’-inzending waarmee een wonder plaatsvond die heel de wereld; zowel hemel als aarde op z’n grondvesten deed schudden. Net als toen… net als toen…
Eurovisie Songfestival 2020 in Amsterdam?

Hoe dan ook; laat de inzending never een lied worden met muziek uit een of andere doos want dan is het bijvoorbaat een impossible dream en de kans voorgoed voorbij op een overwinning.

No goodbyes maar gewoon tot volgend jaar!!

x

1. Ruth Jacott - Vrede
2. Anouk – Birds
3. Waylon - Outlaw In ‘Em
4. The Common Linnets - Calm After The Storm
5. Maxine & Franklin Brown – De Eerste Keer
6. Edsilia Rombley – Hemel En Aarde
7. Mouth & MacNeal – I See A Star
8. Esther Hart – One More Night
9. Teach In – Ding A Dong
10. Michelle – Out On My Own
11. Joan Franka – You & Me
12. Maggie Macneal – Amsterdam
13. Humphrey Campbell – Wijs Me De Weg
14. Douwe Bob – Slow Down
15. Marlayne – One Good Reason
16. Marcha – Rechtop In De Wind
17. Linda Wagenmakers – No Goodbyes
18. Lenny Kuhr – De Troubadour
19. Reunion – Without You
20. Heddy Lester – De Mallemolen
21. Sandra & Andres – Als Het Om De Liefde Gaat
22. Mrs Einstein – Niemand Heeft Nog Tijd
23. Frizzle Sizzle – Alles Heeft Een Ritme
24. Sandra – The Party’s Over Now
25. Gerard Joling - Shangri-La
26. Maribelle – Ik Hou Van Jou
27. Edsilia – On Top Of The World
28. Toppers – Shine
29. Og3ne – Lights And Shadows
30. Corry Brokken – Net Als Toen
31. Hind – Your Heart Belongs To Me
32. Maywood – Ik Wil Alles Met Je Delen
33. Bernadette – Sing Me A Song
34. Justine Pelmelay – Blijf Zoals Je Bent
35. Teddy Scholten – Een Beetje
36. Xandra – Colorado
37. Willeke Aberti – Waar Is De Zon
38. Sieneke – Ik Ben Verliefd (Shalalie)
39. 3J’s – Never Alone
40. Saskia & Serge – Tijd
41. Conny Vandenbos – ’t Is Genoeg
42. Hearts Of Soul – Waterman
43. Spelbrekers – Katinka
44. Trijntje Oosterhuis – Walk Along
45. Corry Brokken – Heel De Wereld
46. Jetty Pearl – De Vogels Van Holland
47. Glennis Grace – My Impossible Dream
48. Greetje Kauffeld – Wat Een Dag
49. Linda Williams – Het Is Een Wonder
50. Treble – Amambanda
51. Corry Brokken – Voorgoed Voorbij
52. Harmony – ’t Is OK
53. Therese Steinmetz – Ring Dinge Ding
54. Ben Cramer – De Oude Muzikant
55. Ronnie Tober – Morgen
56. Milly Scott – Fernando & Filippo
57. Anneke Gronloh – Jij Bent Mijn Leven
58. Rudi Carrell – Wat Een Geluk
59. Bill van Dijk – Jij en Ik
60. Annie Palmen – Een Speeldoos
Nu ik je bericht teruglees moet ik toch lachen om je kerstberichtje.


Mijn top 61 krijgen jullie tegoed.
  maandag 10 juni 2019 @ 12:06:30 #78
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_187351428
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 09:29 schreef ryxje het volgende:

[..]

Nu ik je bericht teruglees moet ik toch lachen om je kerstberichtje.

Mijn top 61 krijgen jullie tegoed.
haha had ik ook - je was me voor ^O^
... en huiver mee
  maandag 10 juni 2019 @ 12:48:15 #79
476218 LovePeaceofMusic81
Love x2, Peace x2
pi_187351934
Ah thanx ryxje en giggio! 😊 toch leuk dat de post ff onder de aandacht was haha enne... Eurovisie 2020 in NL!! Little did we know back then!
But please feel free to try other alternatives. It's proven very helpful to go the exact opposite way - Petra Mede
pi_187352891
Mijn top 10 w/

1. Duncan Laurence - Arcade
2. The Common Linnets - Calm After The Storm
3. Edsilia Rombley - Hemel En Aarde
4. Anouk - Birds
5. Ruth Jacott - Vrede
6. Lenny Kuhr - De Troubadour
7. Maggie MacNeal - Amsterdam
8. Teach-In - Ding-a-dong
9. Mouth and MacNeal - I See A Star
10. Sandra & Andres - Als Het Om De Liefde Gaat
  maandag 10 juni 2019 @ 16:06:59 #81
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_187354324
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 12:48 schreef LovePeaceofMusic81 het volgende:
Ah thanx ryxje en giggio! 😊 toch leuk dat de post ff onder de aandacht was haha enne... Eurovisie 2020 in NL!! Little did we know back then!
counting the minutes to get tickets for the final!! *O* *O*
and saving up every ¤ :Y
... en huiver mee
  maandag 10 juni 2019 @ 16:54:10 #82
476218 LovePeaceofMusic81
Love x2, Peace x2
pi_187355016
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 16:06 schreef Giggio het volgende:

[..]

counting the minutes to get tickets for the final!! *O* *O*
and saving up every ¤ :Y
. Jaaaaa, zeker weten! We moèten er bij zijn volgend jaar toch? Maakt niet uit hòe... maanden op rantsoen desnoods!
But please feel free to try other alternatives. It's proven very helpful to go the exact opposite way - Petra Mede
pi_187355776
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 16:54 schreef LovePeaceofMusic81 het volgende:

[..]

. Jaaaaa, zeker weten! We moèten er bij zijn volgend jaar toch? Maakt niet uit hòe... maanden op rantsoen desnoods!
Zeker weten
pi_187366408
mijn top 10:

1. de eerste keer
2. arcade
3. i see a star
4. one more night
5. birds
6. calm after the storm
7. Vrede
8.de troubadour
9. Hemel en aarde
10. De Mallemolen
I tried to tease it, but i just pissed it off
  vrijdag 14 juni 2019 @ 10:40:57 #85
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_187416775
De troubadour - Lenny Kuhr
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_187448949
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:09 schreef Em31 het volgende:
Mijn top 10 w/

1. Duncan Laurence - Arcade
2. The Common Linnets - Calm After The Storm
3. Edsilia Rombley - Hemel En Aarde
4. Anouk - Birds
5. Ruth Jacott - Vrede
6. Lenny Kuhr - De Troubadour
7. Maggie MacNeal - Amsterdam
8. Teach-In - Ding-a-dong
9. Mouth and MacNeal - I See A Star
10. Sandra & Andres - Als Het Om De Liefde Gaat
Nummer 1 en 2 omgedraaid. Verder komt het lijstje eigenlijk wel overeeen
pi_187448980
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 12:48 schreef LovePeaceofMusic81 het volgende:
Ah thanx ryxje en giggio! 😊 toch leuk dat de post ff onder de aandacht was haha enne... Eurovisie 2020 in NL!! Little did we know back then!
Ja he, ik dacht die zaterdag dat ik naar mijn broer zijn verjaardag kon. Want ik dacht hoog uit top 10. Maar geen winst. #LOL
pi_187479807
Arcade
Birds
Vrede
Hemel en Aarde
You and Me
Calm Afther the Storm
One More Night
Blijf zoals je bent
Ding-a-Dong
Alles heeft een Ritme

[ Bericht 46% gewijzigd door Pluto1975 op 18-06-2019 02:54:42 ]
pi_193105761
Omdat het ESF in Rotterdam had moeten zijn hebben Australische ESF-fans gestemd op hun favoriete Nederlandse inzending. Dit is het resultaat:

Top 20 results from Australian voters

1. The Common Linnets - Calm After the Storm (2014) - 215 points
2. Duncan Laurence - Arcade (2019) - 209 points
3. Anouk - Birds (2013) - 164 points
4. Edsilia Rombley - Hemel en aarde (1998) - 136 points
5. Jeangu Macrooy - Grow (2020) - 135 points
6. Ruth Jacott - Vrede (1993) - 115 points
7. Teach-In - Ding-a-Dong (1975) - 114 points
8. O'G3NE - Lights and Shadows (2017) - 105 points
9. Douwe Bob - Slow Down (2016) - 82 points
10. Waylon - Outlaw in 'Em (2018) - 70 points
11. Teddy Scholten - Een Beetje (1959) - 48 points
12. Trijntje Oosterhuis - Walk Along (2015) - 45 points
13. Maggie MacNeal - Amsterdam (1980) - 38 points
14. Edsilia Rombley - On Top of the World (2007) - 37 points
15. Mouth & MacNeal - I See A Star (1974) - 34 points
16. 3JS - Never Alone (2011) - 33 points
17. Lenny Kuhr - De troubadour (1969) - 28 points
18. Mrs. Einstein - Niemand heeft nog tijd (1997) - 27 points
19. Sandra & Andres - Als het om de liefde gaat (1972) - 24 points
20. Marcha - Rechtop in de wind (1987) - 22 points

Een Speeldoos en ‘T Is OK bleven als enigen puntloos.

https://www.aussievision.(...)ng-poll-full-results
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 13 mei 2020 @ 17:52:10 #90
403253 Meke
after all this time? always.
pi_193106145
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 17:30 schreef Fred_B het volgende:
16. 3JS - Never Alone (2011) - 33 points

Wat is daar gebeurd? _O- _O-
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 18:11:28 #91
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_193106458
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 17:52 schreef Meke het volgende:

[..]

Wat is daar gebeurd? _O- _O-
De studioversie is wel aardig. :+ :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 13 mei 2020 @ 18:32:18 #92
469185 DJ11
Radio 49
pi_193106772
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 17:52 schreef Meke het volgende:

[..]

Wat is daar gebeurd? _O- _O-
Puur op basis van het liedje is dat best te verdedigen. Dat ze zo laag zijn geëindigd komt vooral doordat ze totaal dwalend en visieloos op het podium stonden, met nul uitstraling of iets van een doordachte visuele aanpak.
  woensdag 13 mei 2020 @ 20:13:17 #93
469185 DJ11
Radio 49
pi_193108757
Ik heb ook maar even doorgepakt. Hier mijn Top 62. :7

TOP
01. Ruth Jacott - Vrede (geweldig, had gewoon moeten winnen, mijn favoriete NL-talige nummer ooit)
02. Michelle - Out On My Own (prachtig liedje, ongelukkige loting, ernstig onderschat)
03. Anouk - Birds (ze gaf Nederland z'n waardigheid op het Songfestival terug)

ERG GOED
04. Edsilia - Hemel En Aarde (super-catchy en krachtig, alles aan dit nummer is vet)
05. Teach In - Ding-A-Dong (ultra-catchy en melodieus ook sterk)
06. Heddy Lester - De Mallemolen (gewoon een bijzonder mooi liedje)
07. Maribelle - Ik Hou Van Jou (sterke ballad, zeker voor Nederlandstalige begrippen)
08. Duncan Laurence - Arcade (je hoort meteen: dit is bijzonder, door te veel mensen onnodig hard afgekraakt)
09. Lenny Kuhr - De Troubadour (dit had alleen moeten winnen, niet met drie anderen)
10. Spelbrekers - Katinka (gewoon prima, we zijn ernstig benadeeld dat jaar)
11. Harmony - 't Is OK (luchtig, vrolijk en bijzonder catchy)

GOED
12. Maywood - Ik Wil Alles Met Je Delen (sterke, krachtige powerballad)
13. Hearts Of Soul - Waterman (melodieus fraai nummer, beetje zweverig)
14. Ronnie Tober - Morgen (in tegenstelling tot velen vind ik dit nummer prima)
15. Corry Brokken - Net Als Toen (gewoon goed, terechte winnares)
16. Maxime & Franklin - De Eerste Keer (een goed, catchy popliedje, puike inzending)
17. Maggie MacNeal - Amsterdam (zit goed in elkaar)
18. Rudi Carell - Wat Een Geluk (vrolijk, blijft hangen)
19. Ben Cramer - De Oude Muzikant (wals die goed blijft hangen)
20. Jeangu Macrooy - Grow (gewaagde keuze voor gospel-invloed, komt alleen te laat op gang)
21. Marcha - Rechtop In De Wind (ondanks de 80s-sound blijft het liedje overeind)
22. Re-Union - Without You (9 jaar lang onze laatste inzending die niet in de halve finale sneuvelde...)
23. 3JS - Never Alone (wijze les: goed liedje zonder visueel plan en act: slechte score)

VRIJ GOED
24. De Toppers - Shine (de drie opa's... het liedje zelf is best oké)
25. Gerard Joling - Shangri-La (catchy 80s-pop, blijft jammer van die slotnoot)
26. Glennis Grace - My Impossible Dream (vocaal super, het nummer is een Whitney Houston b-kant)
27. Mouth & MacNeal - I See A Star (vrolijk, bijna carnavalesk)
28. Teddy Scholten - Een Beetje (klassiek en catchy liedje)
29. Linda Wagenmakers - No Goodbyes (lichtvoetige dance, kwam live niet zo uit de verf)
30. Edsilia - On Top Of The World (solide, uptempo liedje, alleen niet bijster origineel)
31. Willeke Alberti - Waar Is De Zon (beetje te klassiek voor de 90s, muzikaal wel goed)

REDELIJK
32. Corry Brokken - Voorgoed Voorbij (prettig luisterbare tango)
33. Esther Hart - One More Night (een liedje dat je niet kunt haten, wat meteen ook het manco is)
34. Justine Pelmelay - Blijf Zoals Je Bent (solide ballad, wel een beetje veilig)
35. Marlayne - One Good Reason (vrij basic, radiovriendelijk popliedje, erg middle of the road)
36. The Common Linnets - Calm After the Storm (generieke country-pop, onvoorstelbaar succesvol)
37. Sandra & Andres - Als Het Om De Liefde Gaat (leuke tempowisseling)
38. Corry Brokken - Heel De Wereld (klassiek liedje, goed luisterbaar)
39. Douwe Bob - Slow Down (passend bij de muzikale tijdgeest in Nederland: conservatief, risicomijdend)
40. Humprey Campbell - Wijs Me De Weg (oké liedje, maar te gecompliceerd om catchy te zijn)
41. Sandra - The Party's Over Now (niks mis mee, maar bijzonder is het ook niet)

MATIG
42. Jetty Pearl - De Vogels Van Holland (niks mis mee, maar het blijft niet hangen)
43. Anneke Grönloh - Jij Bent Mijn Leven (het pakt niet echt)
44. Bernadette - Sing Me A Song (het probeert catchy en episch te zijn, maar schiet tekort)
45. Milly Scott - Fernando & Filippo (weinig origineel, weinig boeiend)
46. Bill van Dijk - Jij En Ik (goede zanger, jammer van het weinig aansprekende liedje)
47. Greetje Kauffeld - Wat Een Dag (beetje dertien in een dozijn voor die tijd)
48. Therese Steinmetz - Ring-Dinge-Ding (ze zingt het zelf: zonder één dissonant, te veilig en saai)
49. OG3NE - Lights And Shadows (prachtige stemmen zochten zonder succes capabele songwriter)
50. Saskia & Serge - Tijd (duurt maar 2:25 minuten, maar is desondanks langdradig)
51. Frizzle Sizzle - Alles Heeft Een Ritme (het was in 1986 vast heel leuk, maar 'aging bad' helaas)
52. Xandra - Colorado (voelt weinig origineel aan; dertien in een dozijn)
53. Linda Williams - Het Is Een Wonder (generiek popliedje, heeft niks eigens)
54. Trijntje Oosterhuis - Walk Along (ai, ai, ai, ai....)
55. Conny Vandenbos - 't Is Genoeg (die gedachte komt inderdaad snel op bij het luisteren...)
56. Annie Palmen - Een Speeldoos (wat er uit de speeldoos kwam, bleef niet hangen)

SLECHT
57. Hind - Your Heart Belongs To Me (irritant Arabisch gejengel verziekt dit nummer)
58. Joan Franka - You And Me (een dodelijk saai, vals gezongen, sullig liedje)
59. Mrs. Einstein - Niemand Heeft Nog Tijd (gewoon niet catchy of aansprekend)
60. Waylon - Outlaw in 'Em (generieke ellende, dramatische act, goede zanger vergat een goed liedje te maken)
61. Sieneke - Sha-la-lie (Ik Ben Verliefd) (de grootste collectieve wanprestatie van de NPO ooit)
62. Treble - Amambanda (ooraids is nog vriendelijk uitgedrukt)
  zondag 24 mei 2020 @ 22:39:40 #94
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193296391
1. Maxime & Franklin Brown - De eerste keer
2. The Common Linnets - Calm After the Storm
3. Anouk - Birds
4. Duncan Laurence - Arcade
5. Teach-In - Ding-A-Dong
6. Edsilia Rombley - Hemel en Aarde
7. Marlayne - One good reason
8. Xandra - Colorado
9. Ruth Jacott - Vrede
10. Frizzle Sizzle - Alles heeft ritme

[ Bericht 0% gewijzigd door Sherlock_Holmes op 24-05-2020 23:13:02 ]
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 24 mei 2020 @ 23:14:54 #95
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193297140
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:13 schreef DJ11 het volgende:
Ik heb ook maar even doorgepakt. Hier mijn Top 62. :7

---
Goede lijst, goede analyse :)
Wie dit leest is gek
  zondag 24 mei 2020 @ 23:58:23 #96
469185 DJ11
Radio 49
  † In Memoriam † maandag 25 mei 2020 @ 21:25:20 #97
368283 ato
pi_193310746
Leuk dat het nog wordt bijgehouden.
Ik zou Arcade nu op 5 of 6 zetten denk ik.
Life can be a bitch, so like it..
pi_193335286
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 23:58 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Thanks :)
Heel mooi overzicht, maar zie ik nu echt dat je Shine boven o.a. CATS, One Good Reason en One More Night plaatst? _O-
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:57:51 #99
469185 DJ11
Radio 49
pi_193342112
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:57 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Heel mooi overzicht, maar zie ik nu echt dat je Shine boven o.a. CATS, One Good Reason en One More Night plaatst? _O-
Ik denk dat je dat inderdaad goed ziet. Een bezoek aan de opticien is niet nodig. :7
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 20:23:14 #100
375570 crew  Cyan9
pi_193342605
Ik heb wel een momentje nodig om dit te verwerken.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_193346001
01. Duncan Laurence - Arcade (2019)
02. Ruth Jacott - Vrede (1993)
03. Anouk - Birds (2013)
04. Edsilia Rombley - Hemel en Aarde (1998)
05. The Common Linnets - Calm After the Storm (2014)
06. Michelle - Out on My Own (2001)
07. Heddy Lester - De Mallemolen (1977)
08. Jeangu Macrooy - Grow (2020)
09. Lenny Kuhr - De Troubadour (1969)
10. Waylon - Outlaw In 'em (2018)

11. Douwe Bob - Slow Down (2016)
12. Marlayne - One Good Reason (1999)
13. Justine Pelmelay - Blijf Zoals Je bent (1989)
14. Esther Hart - One More Night (2003)
15. Maywood - Ik Wil Alles Met Je Delen (1990)
16. Maribelle - Ik Hou van Jou (1984)
17. Frizzle Sizzle - Alles Heeft een Ritme (1986)
18. Annie Palmen - Een Speeldoos (1963)
19. Bernadette - Sing Me a Song (1983)
20. Linda Wagenmakers - No Goodbyes (2000)

21. Marcha - Rechtop in de Wind (1987)
22. Saskia & Serge - Tijd (1971)
23. Maggie MacNeal - Amsterdam (1980)
24. Maxine & Franklin Brown - De Eerste Keer (1996)
25. Mouth & MacNeal - I See a Star (1974)
26. Hearts of Soul - Waterman (1970)
27. Edsilia Rombley - On Top of the World (2007)
28. Teach-In - Ding-a-Dong (1975)
29. Humphrey Campbell - Wijs Me de Weg (1992)
30. Gerard Joling - Shangri La (1988)

31. Hind - Your Heart Belongs to Me (2008)
32. Glennis Grace - My Impossible Dream (2005)
33. Willeke Alberti - Waar Is de Zon (1994)
34. Xandra - Colorado (1979)
35. Sandra & Andres - Als het Om de Liefde Gaat (1972)
36. Teddy Scholten - Een Beetje (1959)
37. O'G3NE - Lights and Shadows (2017)
38. De Spelbrekers - Katinka (1962)
39. Sandra Reemer - The Party's Over (1976)
40. Ben Cramer - De Oude Muzikant (1973)

41. Trijntje Oosterhuis - Walk Along (2015)
42. Re-Union - Without You (2004)
43. Harmony - 't Is O.K. (1978)
44. Joan Franka - You and Me (2012)
45. Corry Brokken - Net Als Toen (1957)
46. Anneke Grönloh - Jij Bent Mijn Leven (1964)
47. Conny Vandenbos - 't Is Genoeg (1965)
48. Treble - Amambanda (2006)
49. Jetty Paerl - De Vogels van Holland (1956)
50. Linda Williams - Het Is een Wonder (1981)

51. 3JS - Never Alone (2011)
52. Rudi Carrell - Wat een Geluk (1960)
53. Corry Brokken - Heel de Wereld (1958)
54. Mrs. Einstein - Niemand Heeft Nog Tijd (1997)
55. Sieneke - Ik Ben Verliefd (Sha-la-lie) (2010)
56. Bill van Dijk - Jij en Ik (1982)
57. Greetje Kauffeld - Wat een Dag (1961)
58. Ronnie Tober - Morgen (1968)
59. Milly Scott - Fernando en Filippo (1966)
60. Thérèse Steinmetz - Ring-dinge-ding (1967)

61. Corry Brokken - Voorgoed Voorbij (1956)
62. De Toppers - Shine (2009)
  ESF Reporter donderdag 28 mei 2020 @ 07:27:44 #102
87554 Cee
Welluk?
pi_193348110
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 11:32 schreef ijs_beer het volgende:
> Lijstbeer
Twee keer dit lijstje doorgespit omdat ik Arcade niet kon vinden.
:')

Goedemorgen Cee!
Ik ga straks ook eens kijken of ik een rijtje op kan stellen.
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 08:38:36 #103
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_193348964
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 07:27 schreef Cee het volgende:

[..]

Twee keer dit lijstje doorgespit omdat ik Arcade niet kon vinden.
:')

Goedemorgen Cee!
Ik ga straks ook eens kijken of ik een rijtje op kan stellen.
:') |:) :D goedemorgen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  ESF Reporter donderdag 28 mei 2020 @ 19:32:41 #104
87554 Cee
Welluk?
pi_193357887
Joe! Ik heb een lijstje. w/

LOVE
01. Grow - Jeangu Macrooy
02. Arcade - Duncan Laurence
03. Calm after the storm - The Common Linnets
04. Vrede - Ruth Jacott
05. De troubadour - Lenny Kuhr
06. I see a star - Mouth & MacNeal
07. No goodbyes - Linda Wagenmakers
08. Hemel en aarde - Edsilia Rombley
09. De eerste keer - Maxine & Franklin Brown
10. On top of the world - Edsilia Rombley

LIKE A LOT
11. Shangri-la - Gerard Joling
12. Birds - Anouk
13. One good reason - Marlayne
14. Slow down - Douwe Bob
15. You and me - Joan Franka
16. Waar is de zon - Willeke Alberti
17. Rechtop in de wind - Marcha

PRIMA.
18. Outlaw in ‘em - Waylon
19. Never alone - 3JS
20. Ik hou van jou - Maribelle
21. Walk along - Trijntje Oosterhuis
22. Shine - De Toppers
23. De mallemolen - Heddy Lester
24. Alles heeft ritme - Frizzle Sizzle
25. Als het om de liefde gaat - Sandra & Andres
26. One more night - Esther Hart
27. Jij bent mijn leven - Anneke Grönloh
28. Blijf zoals je bent - Justine Pelmelay

MEH.
29. Lights and shadows - O’G3NE
30. Amsterdam - Maggie MacNeal
31. The party’s over - Sandra Reemer
32. Ik ben verliefd (sha-la-lie) - Sieneke
33. ’n Beetje - Teddy Scholten
34. My impossible dream - Glennis Grace
35. Net als toen - Corry Brokken
36. Ik wil alles met je delen - Maywood
37. Colorado - Xandra
38. Without you - Re-union
39. Morgen - Ronnie Tober
40. Katinka - De Spelbrekers

LIEVER NIET.
41. Ding-a-dong - Teach-In
42. Wat een geluk - Rudi Carrell
43. Niemand heeft nog tijd - Mrs. Einstein
44. Out on my own - Michelle
45. Wijs me de weg - Humphrey Campbell
46. Jij en ik - Bill van Dijk
47. De oude muzikant - Ben Cramer
48. Tijd - Saskia & Serge
49. De vogels van Holland - Jetty Paerl

NEEN.
50. Sing me a song - Bernadette
51. Your heart belongs to me - Hind
52. Waterman - Hearts Of Soul
53. Voorgoed voorbij - Corry Brokken

NIET OK.
54. ’t Is O.K. - Harmony
55. ’t Is genoeg - Conny Vandenbos
56. Heel de wereld - Corry Brokken
57. Een speeldoos - Annie Palmen
58. Wat een dag - Greetje Kauffeld

NQ.
59. Fernando en Filippo - Milly Scott
60. Ringe-dinge-ding - Thérèse Steinmetz
61. Het is een wonder - Linda Williams
62. Amambanda - Treble
  donderdag 28 mei 2020 @ 23:52:21 #105
469185 DJ11
Radio 49
  ESF Reporter vrijdag 29 mei 2020 @ 12:58:53 #106
87554 Cee
Welluk?
pi_193367861
quote:
11s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:52 schreef DJ11 het volgende:

[..]

:?
Niet goed?
  zaterdag 30 mei 2020 @ 02:56:44 #107
469185 DJ11
Radio 49
  ESF Reporter zaterdag 30 mei 2020 @ 07:14:51 #108
87554 Cee
Welluk?
pi_193379948
Het is een ongelukkige titel, maar ja, “Bad” van U2 vind ik bijvoorbeeld wél goed en ik kan óf Bono bellen om te vragen of hij de naam wil veranderen, óf de tegenstrijdigheid accepteren. ;(
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 12:16:23 #109
375570 crew  Cyan9
pi_193382191
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 07:14 schreef Cee het volgende:
Het is een ongelukkige titel, maar ja, “Bad” van U2 vind ik bijvoorbeeld wél goed en ik kan óf Bono bellen om te vragen of hij de naam wil veranderen, óf de tegenstrijdigheid accepteren. ;(
Ik zou toch even proberen Bono te bellen. Gewoon voor de leuk.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 31 mei 2020 @ 13:37:57 #110
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_193400140
Beste:

Anouk - Birds (Erg smaakvol en toch direct pakkend, ademt ook klasse in z'n visuele eenvoud.)

Nog 9 die ik fijn vind, op alfabetische volgorde:

- The Common Linnets - Calm After the Storm (Toegegeven: de beelden krikken het behoorlijk op. Maar het klinkt ook smaakvol. In eerste instantie vond ik het wel wat saai.)
- Edsilia - Hemel En Aarde (Begrijpelijk dat dit goed aansloeg.)
- Frizzle Sizzle - Alles Heeft Een Ritme (Aanstekelijk, leuke arrangementen, lekker onschuldig.)
- Lenny Kuhr - De Troubadour (Dit had inderdaad in z'n eentje moeten winnen.)
- Maggie MacNeal - Amsterdam (Meeslepend, sterke stem.)
- Mouth & MacNeal - I See A Star (Aparte chemie op het podium, lollig gedoe met een of andere pop - geinig liedje ook.)
- Ruth Jacott - Vrede (Erg hip voor een Eurovisie-nummer anno 1993, ook echt goed gemaakt.)
- Sandra & Andres - Als Het Om De Liefde Gaat (Inderdaad, leuke tempowisselingen.)
- Teach-In - Ding-a-dong (Echt goed in elkaar gezet, erg catchy.)

10 flops, op alfabetische volgorde omdat ik er niet écht een volgorde van kon maken:

- 3JS - Never Alone (Kraak noch smaak, ik voorspelde het floppen direct toen het liedje bekend werd al.)
- Bill van Dijk - Jij En Ik (Knullig. Sorry, ik heb er weinig tekst bij.)
- Hind - Your Heart Belongs To Me (Nietszeggende lopende band-muziek met geforceerde Arabische geluiden erdoorheen.)
- Joan Franka - You And Me (Ze keek er op een gegeven moment zo zielig bij, alsof ze zelf door had dat het niet goed ging. Het riep bijna medelijden op.)
- Linda Wagenmakers - No Goodbyes (Bijna trommelvliesvernietigend schelle zang op platte housedreun.)
- Michelle - Out On My Own (Krezip-ripoff, waarbij vooral een harde geeuw volgt - roept net als Krezip bovendien zo'n Havo 5-schoolopvoering-gevoel op.)
- Trijntje Oosterhuis - Walk Along (Wat was erger: het liedje, de parachute die ze droeg, of de angstige blik in de ogen?
- Mrs. Einstein - Niemand Heeft Nog Tijd (Belegen uitstraling, stompzinnig liedje. Had dan een échte meidengroep met een hip liedje ingezonden.)
- De Toppers - Shine (Drie middelbare mannen zingen een platte 538-housedreun waar ze al veel te oud voor waren.)
- Treble - Amambanda (Bij Ramaganana viel de boel ooit ogenschijnlijk spontaan op z'n plek en werd het ook een succes, en toen bedachten ze om nóg maar een keer zoiets te maken. Helaas viel het geheel nu níet op z'n plek. Te bedacht.)

...Ja, Sieneke sla ik nog iets hoger aan dan deze tien. Dat liedje zat niet eens slecht in elkaar en was prima gezongen, maar er ging een bepaald soort lulligheid van uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eightyone op 31-05-2020 22:11:13 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 april 2024 @ 23:07:47 #111
862 Arcee
Look closer
pi_213198474
Mijn Top 15

01 Teach-In - Ding-a-Dong (1975)
02 The Common Linnets - Calm After the Storm (2014)
03 Jeangu Macrooy - Grow (2020)
04 Mouth & MacNeal - Ik Zie Een Ster (1974)
05 Joost Klein - Europapa (2024)
06 Duncan Laurence - Arcade (2019)
07 Heddy Lester - De Mallemolen (1977)
08 Lenny Kuhr - De Troubadour (1969)
09 Michelle - Out on My Own (2001)
10 Ruth Jacott - Vrede (1993)
11 Edsilia Rombley - Hemel en Aarde (1998)
12 Maggie MacNeal - Amsterdam (1980)
13 Joan Franka - You and Me (2012)
14 Sieneke - Ik Ben Verliefd (Sha-la-lie) (2010)
15 Re-Union - Without You (2004)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 13 april 2024 @ 23:10:36 #112
39237 crew  H_T
2733
pi_213198529
Ik zie nu dat ato een In Memoriam-tag heeft gekregen O+
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')